Je vergeet de Bijbel, Torah en Koran te vermelden (of misschien valt dit voor jou onder "fantasy-boek"). Gelukkig maar dat precies 2.3 mensen dit als geloofwaardig achtten. Alledrie die mensen zijn verbannen naar paaseiland. De 3de is helaas vroegtijdig overleden want hij kon zijn kop niet boven water houden.
"Geloofwaardigheid" is dus blijkbaar relatief.
[...]
Bij mijn weten hebben de meeste van deze (zo niet vrijwel alle) verhalen en boeken 1 ding gemeen: ze zijn allen geintegreerd in de huidige, westerse samenleving. Zelfs esoterische boeken die zogenaamd gebaseerd zijn op Aziatische achtergronden (ayurveda etc.) hebben vaak een omslag gemaakt naar de westerse leefwereld, zodat het gedachtengoed hier ook zou aanslaan.
En als ze allemaal eenzelfde achtergrond hebben, is het ook niet gek dat de gedachte altijd hetzelfde is...
Mag ik dan aannemen dat jij deze boeken hebt gelezen of enigzins onderzoek hebt gedaan naar deze boeken?
Wat jij dus zegt is dat omdat al deze boeken door westerlingen zijn geschreven ze dus de zelfde achtergrond hebben en dus de gedachte altijd hetzelfde is?
De gedachte is dus als volgt: Wij zijn God, God is liefde. Dus eigenlijk geloven alle westerlingen dit al. Waarom hebben we dan in godsnaam deze discussie en doen we niets met deze kennis?
Voor in het onwaarschijnlijke geval dat ik je misinterpreteer het volgende:
Ik praat over 3 vormen van "boeken". Inderdaad de esoterische boeken met aziatische achtergrond is er 1 van.
De andere 2 vormen zijn wat vreemder.
vorm 2: gechanneled/ingefluisterd door "Jezus" A course in Miracles. Uiterraard niet te bewijzen maar lees het eens voor de "gein" (als je dat wilt). Lees ook het verhaal omtrent de vrouwelijke proffessor die dit op papier heeft gezet. of kijk de documentary.
vorm 3: wijsheid overgebracht van onze ruimtebroeders op bepaalde mensen. Vaak op reis meegenomen zonder verwittiging van te voren. Bv Thiaoouba prophecy en council of 7 lights.
Deze boeken zijn te vinden op scribd behalve thiaoouba prophecy. Ik heb hem volgens mij voor 1 australian dollar gekocht in pdf vorm.
iig. Voor mij lijkt dit nou niet bepaald de zelfde achtergrond. Waar het voor mij op zou kunnen lijken is dat de aziaten het gewoon helderder hebben dan wij.
Overigens: als je al erkent dat de bijbel niet (geheel) de waarheid is, dan blijft er niet veel meer over dan vinden dat er waarschijnlijk ooit 'ns iemand geweest is die volgens jou z'n hart op de juiste plaats had zitten, en zo'n (al dan niet imaginair) persoon als voorbeeld willen nemen. An sich zul je mij daar niet tegen horen protesteren, maar waarom dat dan per se gekoppeld moet worden aan een bijbel en aan leefregels die anderen ook zouden moeten opvolgen, en waarom er dan 'n afterlife (in welke vorm dan ook) aan gekoppeld moet worden, is mij 'n raadsel.
Laten we gewoon alsjeblieft de bijbel even vergeten. In de discussie hier heb ik laten blijken dat ik mijn waarheid alleen in bepaalde stukken van de bijbel heb gevonden en dat zijn bar weinig passages. In principe alleen diegenen die te maken hadden met Jezus.
We kunnen discussieren over waarom de bijbel is wat het is met alle tegenstrijdigheden van diens aard en de
toorn van "God" die angst inboezemt in de mens zodat ze doen wat "hij" wil. Misschien had de mens van die tijd dat nodig omdat ze anders gewoon elkaar bleven uitmoorden. Niet dat dat veel goeds heeft opgeleverd als je kijkt naar alle religieuze oorlogen. De enige waar ik werkelijk van denk dat hij in Gods naam sprak is Jezus. Of zijn woorden de tand des tijds letterlijk hebben doorstaan weet ik niet. Maar de boodschap neem ik ten harte aan.
Als iemand ergens in moet geloven laat het dan alsjeblieft in zichzelf zijn en als diegene, kan, ook in een ander.
Het afterlife is helemaal niet belangrijk. It simply is. Zoals alles
is. We leven in het nu. Dat is belangrijk.
Als jij niet gelooft in het hiernamaals betekend dat
niet dat als het wel bestaat, jij niet zal opstaan.
Als jij niet gelooft in God betekend dat
niet dat God ook niet in jou gelooft.
God discrimineerd niet. God houd van al zijn creaties. Er zijn geen zondes alleen vergissingen.
Al het geen wat ik geloof kan echter niet zonder het geloof in de onsterfelijke ziel(geestelijke). Al het geen wat God heeft gecreeerd als geest is eeuwig omdat het
zijn geest is.
Het is mijn begrip dat door de tijd heen bepaalde mensen een beter begrip hadden van de dingen om zich heen en zij vonden het nodig dit op te schrijven of te onderwijzen (ik spreek hier niet over de bijbel).
"ik" vind dit interessant. "ik" heb hier houdvast aan. Het geeft mij een gevoel van rust en vrede wetende dat als mijn lichaam het begeeft dat mijn ware
Ik blijft bestaan. Of
Ik reincarneer weet "ik" niet. Als
Ik al vorige levens heb gehad dan kan "ik" ze geen van allen herinneren. Het enige wat "ik" weet is dat
Ik blijf.
ps: Ik wist wel dat ik niet alleen was

Dank jullie wel Spoetnik en Kroontjespen "ik" doe mijn best