Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom ze de schermen niet verticaal gestackt hebben.... Dat werkt toch veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:09:
Ik snap niet waarom ze de schermen niet verticaal gestackt hebben.... Dat werkt toch veel beter?
Misschien heb je een keuze en hebben ze maar 1 van de 2 mogelijkheden laten zien op de foto.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij niet als ik de constructie zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Regeneration schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:46:
En de Sony C serie met 1600 x 900 is weer terug, maar nu als "aparte variant" zoals de Sony S serie.

€ 769,00 - 1366 x 768 variant
€ 829,00 - 1600 x 900 variant
Voor die 60 euro meerprijs krijg je:
+ 1600 x 900
+ HD 6630M 1GB

Geen onaardige deal, maar waarom dit nu weer een "apart model" moet zijn is mij weer een groot raadsel, net als bij de Sony vaio S, die overigens extreme vormen aanneemt. En dan nog steeds die extreme kleuren, hoe moeilijk is het om ook "normale" kleuren aan te bieden?
Hmmm.. je kunt hem ook configureren met i5 of i7. Samen met de 1600*900 op 14 inch en de ATi 6630 is het dan best een aardig ding! Jammer van de wireless (max 150mbit/s verbinding, waarom nou niet gewoon 300?) en ook nog jammer van de 'kleuren', das toch geen porum meer? Die blauwe lijkt me nog enigszins te pruimen...

Maar al met al is het toch een van de weinige 14 inch laptops met 1600*900 die leverbaar is met deftige proc en gpu.. toch maar eens over nadenken..

Wat betreft die canadese met 2 schermen : ik denk dat de laptop om zou vallen als je de twee schermen boven elkaar had kunnen plaatsen, dan wordt zo'n ding echt topzwaar.

[ Voor 7% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2011 21:28 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is best een leuk ding, maar zoals altijd heeft sony bespaard op de accu....
WVL_KsZeN schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:27:
Wat betreft die canadese met 2 schermen : ik denk dat de laptop om zou vallen als je de twee schermen boven elkaar had kunnen plaatsen, dan wordt zo'n ding echt topzwaar.
Dat ding weegt 4.5kg :P

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Darkstone, weet jij wat voor 1600*900 paneel er in die sony vaio ca zit? Er zijn zo te zien niet veel panelen op de markt in 14", vraag me af of deze beter/mooier is dan die van de vaio SA/SB. (zou het hetzelfde paneel zijn als de lenovo t420s?)

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een brak scherm. Dat weet ik zeker.

Zelfs de SA 900p bevat een of ander 'goedkoopste die we kunnen vinden' scherm. Dat is ook een van de reden dat ik geen fan ben van sony.

In de T420 zit ook een semi-ruk scherm: http://www.notebookcheck....420-Notebook.51230.0.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Damn dat is jammer:(!
Maar aan andere kant het kan toch niet slechter zijn dan wat in mijn 5 jaar oude packard bell notebookje zit die 300 euro koste?:D

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:47:
Een brak scherm. Dat weet ik zeker.

Zelfs de SA 900p bevat een of ander 'goedkoopste die we kunnen vinden' scherm. Dat is ook een van de reden dat ik geen fan ben van sony.

In de T420 zit ook een semi-ruk scherm: http://www.notebookcheck....420-Notebook.51230.0.html
Ik schreef ook T420s ;) (overigens ook geen top scherm, maar wel beter dan de standaard meuk, deze heeft een contrast van 300:1 en 250nits)

[ Voor 11% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zal wel hetzelfde scherm in zitten. Iig niets wat significant beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zou wel erg episch zijn( negatief) als dat het geval zou zijn :9
Maar goed wat de 1 een goed scherm vind vind de ander erg slecht en andersom ook.
Als je bv IPS bent gewend en naar een TN gaat dan denk je ook van ehh ..( in veel gevallen dan)
Ik vind de sony wel mooi behalve die kleuren dat ja gaat er bij mij helaas niet in.. gewoon een zilveren variant moet toch niet zo moeilijk zijn bv.. :'(

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:27:
[...]

Maar al met al is het toch een van de weinige 14 inch laptops met 1600*900 die leverbaar is met deftige proc en gpu.. toch maar eens over nadenken..
Volgens de TS is dit de enige 14" notebook met een 1600 x 900 en een dedicated gpu, aangezien ik de Quadro's niet meereken. De prijs is best netjes, maar de kleur maakt het voor mij al geen optie. Bovendien vind ik het gewicht van 2,35 kg best veel voor een 14" en daarbij hebben ze een slechte accu.

De X460DX leek me nog een goede kandidaat, met SB cpu, GT 540M gpu, 2 kg, 6-Cell 5900mAh, optisch station => caddy + SSD, 2 jaar garantie, maar heeft helaas een 1366 x 768 resolutie... Wellicht een kandidaat om zelf een goed scherm in te zetten, maar dat zal afhangen van de beschikbaarheid, prijs en reviews.

Daarnaast zou de Dell XPS 14z nog een mogelijkheid zijn, maar enige officiële berichtgeving is tot op heden nog niet verschenen...

Feli Darkstone. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 18-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Nou ja, precies. Er zijn dus bijna geen 14" 1600*900 schermen op de markt (hoeveel zouden het er zijn?), volgens mij zouden we erachter moeten kunnen komen of dat scherm dus :

a) compleet brak
b) redelijk
c) top

is. Voor mij is b) al voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm in http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html, de zgn LG LP140WD1-TLA1, zou erg goed zijn. Maar ik heb nog geen testen gezien. Alleen een google hit dat dit scherm in de E6420 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Heb sony maar een mail gestuurd met de vraag wat voor scherm erin zit. Ik verwacht eerlijk gezegd geen antwoord, maar in dat geval is het in ieder geval weer duidelijk hoe sony denkt over hun (toekomstige?) klanten ;) Dus sony, beantwoord nou gewoon die vraag :)

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-07-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al zat mensen @ notebookreview die hebben bevestigd dat zowel de C, SA en SB el-cheapo schermen bevatten. Dat is ook een beetje de reputatie van sony: alleen de ultra-high-end modellen bevatten een goed scherm. Vandaag de dag alleen de Z en F met IPS.

Ik voeg de CA overigens wel weer even toe aan de topicstart.

Tevens, de pricewatch: HP ProBook 6460b (LG645EA) is nu ook opgenomen in de pricewatch met 900p scherm en sandy bridge-spul. Ik heb alleen weinig verwachtingen van het scherm...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Overigens al wel antwoord gehad van Sony.. ze weten het niet. (lees : ze willen het niet zeggen).

[ Voor 22% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-07-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Was wel te verwachten he ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Maar ik kon het tóch proberen!

Overigens zag ik dat de 15.5" Vaio CB een full HD scherm als optie heeft. Volgens sony is dit een 'plus' scherm en deze schijnt best goed te zijn (alleen kan ik niet met 100% zekerheid de contrast ratios van deze vinden..)

[ Voor 79% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-07-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk dezelfde als vorige keer:
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.49194.0.html
Leuk scherm, maarr helderheid is laag en hij valt bovendien weg door het geweld wat de xps 15 levert :z

Ik heb trouwens de M14x toegevoegd aan de startpost. Een review is hier te vinden: http://www.anandtech.com/...e-m14x-too-much-by-half/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De nieuwe apple air van 13.3 inch heeft ook een hogere resolutie dan wat er nu standaard op notebooks word gezet van 1400x900 pixels.
Of dit uberhaupt beter is weet ik niet, ook vraag ik mij zeer af hoe de kwaliteit van het scherm is.

nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display

pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011)

Wellicht kun je de apple's bij de 13.3 inch varianten plaatsen? alvast bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 20-07-2011 23:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Wordt al genoemd, min of meer... ;)
Alternatieven
In dit topic zijn niet alle fabrikanten opgenomen, de volgende alternatieve fabrikanten bieden ook laptops aan het een degelijke resolutie. Over het algemeen zijn deze echter wel duurder dan vergelijkbaar gespecte dell, msi, of sony notebooks.

www.apple.nl (ja, echt)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh my bad niet gezien..!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook MSI springt op de full-hd bandwagon:

pricewatch: MSI GE620DX-297NL
pricewatch: MSI GE620DX-296NL

prijzen zijn niet al te indrukwekkend (€200 meer dan vergelijkbare xps 15), maar het begin is er. Ik vraag me af welk scherm ze gebruiken.... Hopelijk niet dezelfde als in de gamer notebooks :X

Edit: ik kan alvast bevestigen dat het 768p scherm niets is:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/uploads/pics/vs._srgb_625660.gif
:?

Rest van de review hier: http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html kleine accu ook. Pass...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ook het gewicht:
Gewicht
2.6 kg Netzteil: 0.544 kg
terwijl ze dus adverteren met 2,4 kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzat net wat filters in te stellen bij de pricewatch en ik botste plots op het volgende model:
pricewatch: Asus X5MSV-SZ678V-2nd

Iemand meer informatie over dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een directe rebrand van de pricewatch: Asus N53SV-SZ507V. Welke overigens niet meer leverbaar is, net als het door jouw gelinkte model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, leek mij zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een HP Elitebook 8560w te bestellen. Deze heeft een 15.6" 1920x1080 scherm.
Mijn huidige laptop heeft een 15.4" 1280x800 scherm.

Het nieuwe scherm is fysiek slechts marginaal groter. Door de hogere resolutie past er echter wel meer op het scherm en lijkt alles kleiner.
Dit is aan de ene kant wenselijk, omdat ik nu soms te weinig ruimte heb tijdens het programmeren etc. Aan de andere kant lees ik dat mensen klagen over de 'kleine' onleesbare lettertjes. Vervolgens lees je dan weer dat dit onzin is en dat je dan maar een bril moet kopen. ;)

Is de 1920x1080 een fijne resolutie voor een 15.6 scherm of is het aan de hoge kant? Indien tekst slecht leesbaar is zou je toch ook de font-size in het besturingssysteem kunnen aanpassen? Dan is het probleem ook opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het prima leesbaar. Ik ben nog niemand tegengekomen die het niet goed kan lezen. Behalve mijn ouders, maar die doen hun bril nooit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:19:
Ik sta op het punt om een HP Elitebook 8560w te bestellen. Deze heeft een 15.6" 1920x1080 scherm.
Mijn huidige laptop heeft een 15.4" 1280x800 scherm.

Het nieuwe scherm is fysiek slechts marginaal groter. Door de hogere resolutie past er echter wel meer op het scherm en lijkt alles kleiner.
Dit is aan de ene kant wenselijk, omdat ik nu soms te weinig ruimte heb tijdens het programmeren etc. Aan de andere kant lees ik dat mensen klagen over de 'kleine' onleesbare lettertjes. Vervolgens lees je dan weer dat dit onzin is en dat je dan maar een bril moet kopen. ;)

Is de 1920x1080 een fijne resolutie voor een 15.6 scherm of is het aan de hoge kant? Indien tekst slecht leesbaar is zou je toch ook de font-size in het besturingssysteem kunnen aanpassen? Dan is het probleem ook opgelost toch?
Daar dit voor iedereen anders is raad ik je aan bij een plaatselijke Mediamarkt bv naar een 15.6 inch scherm met full hd scherm te gaan kijken.
Dat is de beste manier ipv dat wij je onze mening geven wat wij vinden of het goed is of niet ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Houd er rekening mee dat de DPI standaard altijd 125% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik heb een 15" met 1920*1080 en ik vind het inderdaad soms wel eens te klein worden, maar hier heb ik eigenlijk alleen last van als ik wat grotere lappen tekst moet lezen (meestal in de browser) en dan is inzoomen zo gedaan. Ik ben erg tevreden over de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstone:
Wat bedoel je precies dat ik er rekening moet houden dat de DPI standaard altijd 125% is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DPI in windows staat, bij een 1080p scherm en een mobiele grafische kaart, altijd ingesteld op 125%. Dat betekent dat dat UI elementen 25% groter worden weergeven dan normael.1080p / 1.25 = 900p. Als je de DPI instelt op 100%, wat ik ook aanraad, word alles nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows gebruik ik bijna nooit en ik ben dan ook niet meer zo goed op de hoogte van alle functies en configuratie opties die er tegenwoordig zijn. Goed dat je het hebt toegelicht, want ik had dus werkelijk geen idee.

Ben gelijk even op onderzoek uit gegaan op de laptop die ik momenteel even in gebruik heb. Heb de optie "Lettertypen groter of kleiner maken (DPI)" gevonden onder "Persoonlijke instellingen".
Daar zijn inderdaad drie opties: "Standaarschaal (96 DPI)", "Grotere schaal (120 DPI) en "Aangepaste DPI".

In het geval van deze laptop stond deze dus op 96 DPI ingesteld. Dat zal waarschijnlijk komen omdat er sprake is van een lagere resolutie op deze laptop.
Bij een hoog 1080 resolutiescherm staat deze dus standaard op 125D DPI begrijp ik, maar dat betekend dan dus dat de tekst iets vergroot is? Wordt het daar dan ook minder scherp van? Soms zie je ook wel dat mensen van die 'fuzzy' letters hebben, omdat ze bijvoorbeeld niet op de native resolutie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat worden afbeeldingen iets minder scherp omdat de meeste afbeeldingen opgeslagen zijn in het formaat waarin ze gebruikt worden. Als je een icoontje van 32x32 25% vergroot ziet het er niet uit. Dat is iets waar veel developpers geen rekening mee houden (windows zelf doet het volgens mij wel goed, nooit geprobeerd overigens)

Text blijft gewoon even scherp, net zoals je in word lettertype 14 pakt in plaats van 12. De dpi verhogen is niet :X het netzelfde als het verlagen van de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, niet op 125DPI, maar op 125% van de normale DPI (dus 120 vs 96). Hierdoor heb je geen last van onscherpte, omdat je juist wel de native resolutie gebruikt. In plaats van de resolutie te verlagen (waardoor je effectief grotere (maar onscherpe) letters krijgt, vraag je het systeem de letters groter te renderen binnen de native resolutie.

Bitmap graphics die worden opgeschaald, worden wel lelijk.

@Darkstone: DPI verhogen is zeker niet hetzelfde als resolutie verlagen. Misschien bedoelde je dat, maar je typte half iets anders.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-08-2011 11:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nu begrijp het helemaal! Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whoops ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al min of meer bevestigd dat er geen xps 17z komt (http://forum.notebookrevi...sed-year.html#post7846139). Ik weet niet of er nog mensen zijn die wachten op de xps 14z, maar ik zou nu iets kopen, het duurt vast nog heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:46
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:44:
De DPI in windows staat, bij een 1080p scherm en een mobiele grafische kaart, altijd ingesteld op 125%.
Dit was nieuw voor mij en dus gelijk even gekeken, maar hier gewoon standaard op 100% hoor.. Heb je dus ergens een bron hiervan? Kan natuurlijk dat systeembeheer hem al op 100 heeft gezet voor ik mijn laptop kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn laptop was dat het geval na een herinstallatie, en die van mijn broer ook, en die van iedereen in het [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 topic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:35:
Dat is een directe rebrand van de pricewatch: Asus N53SV-SZ507V. Welke overigens niet meer leverbaar is, net als het door jouw gelinkte model.
Ik zat ook naar die Asus X5MSV te kijken, omdat die een redelijk betaalbaar is en een 1080p scherm heeft. Meen je serieus dat die al binnen een maand niet meer geleverd gaat worden? Waar heb je die info vandaan?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu weer leverbaar. Ik lees de status af aan de vrachtwagen-icoontjes van de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
nieuws: IFA: Samsung brengt Chronos- en gaminglaptop uit, Engadget
De 14" lijkt me niet onaardig, maar nog even afwachten of die ook daadwerkelijk hier komt. In Thin-&-light topic loopt ook een discussie over deze notebooks.

Een 15,5" notebook met 1920 x 1080 resolutie die 2 kg weegt?
nieuws: IFA: Sony introduceert 15,5"-Vaio S met full hd-scherm
Verder:
Sandy Bridge-processors, 6GB geheugen en harde schijven van 750GB, die nog op 5400rpm roteren. [...] Radeon HD 6630M [...] accuduur zou bij het draaien van MobileMark 2007 op 6,5 uur [...] In oktober komt de laptop beschikbaar maar prijzen van de laptop en het additionele 3d-paneel werden nog niet vrijgegegeven.
Meest opvallende vind ik het gewicht. Zou leuk zijn als het klopt, maar zal me aan de andere kant ook weer niet verbaast zijn als ze later dit "corrigeren" naar > 2 kg of het praktijkgewicht gewoon bij 2,6 kg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CB 15.5" weegt 2.85KG... http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.59604.0.html Ik zie het niet gebeuren dat sony daar binnen een goede prijs 850gr vanaf haalt, EN een grotere accu erin stopt EN de bouwkwaliteit verbetert.

De samsung is ook een lachtertje, volgens het artikel heeft de gemiddelde 14" notebook borders van 3cm :') Maar als de rest klopt is het wel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelpost!

Vaio S review:
http://www.engadget.com/2...-s-series-review-15-inch/

Highligts:
Press on the keyboard and it flexes inward, and when you lift the screen open it bows precariously. Sony indicated this was by design, arguing that flexibility ultimately offers more strength than rigidity when it comes to protecting the hinge, but it's still not a perception that leads to a high-end feeling device. We'd rather Sony just built a better hinge.
Numpad...
matige audio
Accuduur iets slechter dan de xps 15. Zonder slice.
oogt erg dun
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/08/sony-vaio-s2011-08-29-600-2.jpg

En geen displayport. Why?

• Fiber

Fiber

Engadget review Sony Vaio S 15 inch:

Niet heel veel details over het scherm:
... we found the contrast ratio and viewing angles to be very good, only dipping slightly when we went off axis vertically, but delivering good viewing angles from the sides. It's a matte display, for which we're thankful, and this is the single, standard offering on the 15.5-inch S Series models. You won't need to pay extra to step up to 1080p. ... Yes, having a bright, clear 1080p screen is a huge advantage, ...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Fiber schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:04:
Engadget review Sony Vaio S 15 inch:

Niet heel veel details over het scherm:

[...]
En geen info over de kleurechtheid :( heeft er iemand meer info?

Verwijderd

Topicstarter
Wachten op notebookcheck/andntech. Maar de kans dat het meer is dan 72% is nul. Goede schermen zijn bij sony alleen voorbehouden op de duurste modellen in het algemeen.

• Regeneration
  • Niet online
Waar ik eerst erg teleurgesteld was in de Inspiron 14z begint deze me toch te interesseren. Als ik de reviews van Studenttechguide en Pcworld lees ik: bouwkwaliteit is goed, touchpad met Synaptics drivers goed, muisknoppen "hard", warmte productie redelijk, fan best luid (misschien op te lossen met een driver update). Studenttechguide heeft hem daadwerkelijk gewogen met een 6 cell en die weegt 4,54 lbs = 2,06 kg. Batterijduur is met zo'n 5-6 uur, maar dan steekt de accu wel uit. Zelf zou ik gaan voor de niet uitstekende 4 cell die 100 g minder zou wegen => 1,96 kg. Verder zou ik de goedkoopste variant kiezen en een 1600 x 900 resolutie scherm in bouwen. Er is volgens mij geen vergelijkbaar geprijsde 14" met 1600 x 900 en < 2 kg te krijgen. Alleen helaas is dit model nog niet in Dell NL te koop...

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
15,5", zijn daar wel passende vervangers voor te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk 15.546 inch. Wat door de meeste fabrikanten 15.6 word genoemd.
Regeneration schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:21:
Waar ik eerst erg teleurgesteld was in de Inspiron 14z begint deze me toch te interesseren. Als ik de reviews van Studenttechguide en Pcworld lees ik: bouwkwaliteit is goed, touchpad met Synaptics drivers goed, muisknoppen "hard", warmte productie redelijk, fan best luid (misschien op te lossen met een driver update). Studenttechguide heeft hem daadwerkelijk gewogen met een 6 cell en die weegt 4,54 lbs = 2,06 kg. Batterijduur is met zo'n 5-6 uur, maar dan steekt de accu wel uit. Zelf zou ik gaan voor de niet uitstekende 4 cell die 100 g minder zou wegen => 1,96 kg. Verder zou ik de goedkoopste variant kiezen en een 1600 x 900 resolutie scherm in bouwen. Er is volgens mij geen vergelijkbaar geprijsde 14" met 1600 x 900 en < 2 kg te krijgen. Alleen helaas is dit model nog niet in Dell NL te koop...
Mis je de dedicated GPU uit de MSI dan niet?

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:42:
[...] Mis je de dedicated GPU uit de MSI dan niet?
Eigenlijk game ik nauwelijks op de notebook, maar mocht het kunnen is het wel mooi meegenomen. Wat ik minder vind van de MSI zijn de glimmende delen en de enkele muisknop. De Dell heeft twee aparte muisknoppen en heeft een mat-achtig afwerking zoals ik aan de reviews zie. Ook heb ik bij de MSI heb ik meer twijfel of ik het scherm wel kan vervangen, terwijl bij de Dell gewoon een handleiding te vinden is. Daarnaast zou er een aardig prijsverschil tussen kunnen zitten. De goedkoopste 14z is er voor 600 dollar, dit zou 421 euro zijn, maar zeg dat het 500 euro wordt + scherm (€ 61) is dit ruim 200 euro goedkoper dan de MSI. Maar goed dit hangt er dus nog vanaf wat de prijs in Nederland wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Nu je het over schermen vervangen hebt ....
Zijn er meer laptops waarbij dit allemaal is uitgezocht door iemand anders .... aka welk scherm past in welke laptop ;) Of ergens waar je dit aan de hand van paneel gegevens kunt opzoeken?
Net even naar mijn macbook paneel gekeken .... een chineze site zegt dat ze een h-ips scherm leveren .... geloof ik niet ;)
http://szshark.by-trade-s...01-Laptop-lcd-screen.html

Zou wel een ZEER leuke update zijn voor het belabberde scherm wat er standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I stand corrected: nieuws: IFA: Dell toont XPS 14z
Mafketel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:52:
Nu je het over schermen vervangen hebt ....
Zijn er meer laptops waarbij dit allemaal is uitgezocht door iemand anders .... aka welk scherm past in welke laptop ;) Of ergens waar je dit aan de hand van paneel gegevens kunt opzoeken?
Net even naar mijn macbook paneel gekeken .... een chineze site zegt dat ze een h-ips scherm leveren .... geloof ik niet ;)
http://szshark.by-trade-s...01-Laptop-lcd-screen.html

Zou wel een ZEER leuke update zijn voor het belabberde scherm wat er standaard in zit.
De enige voorwaarden zij de groote in inches, led/ccfl, en de resolutie. Je kan een 768p niet altijd vervangen door een 1080p exemplaar. 900p kan wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:29:
[...]
De enige voorwaarden zij de groote in inches, led/ccfl, en de resolutie. Je kan een 768p niet altijd vervangen door een 1080p exemplaar. 900p kan wel altijd.
Nooit geweten dat er een standaard was van schermen ;) Het verbaasd mij overigens niet zo heel veel al zou ik zeggen dat je soms een ander framepje nodig zou hebben.
Waarom trouwens 768->1080 soms een probleem?

Zolang beide lvds en ccfl/led dan zou het moeten kunnen.

en een ccfl naar led of andersom zou ook nog wel lukken als je inverter ook vervangt.

Moet ik toch echt maar eens goed gaan zoeken welk paneel dan wel voldoet als 13,3"scherm

[ Voor 6% gewijzigd door Mafketel op 02-09-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafketel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:19:
en een ccfl naar led of andersom zou ook nog wel lukken als je inverter ook vervangt.
Een LED scherm heeft geen inverter en gaat derhalve zonder kabel-mod niet lukken.

Er is eigenlijk maar 1 type led-kabel. 40 pins LVDS. Om geld te besparen zij veel kabels echter uitgerust met 10 pinnen minder: je kan daarmee elke resolutie tot en met 900p (en misschien ook 1680*1050) aansturen. Voor 1080p heb je echter de volledige 40 pinnen nodig (waarvan 10 voor power. CCFL gebruikt 30 pins-LVDS plus een losse standaardkabel die je op de inverter aansluit.

AFAIK bestaan er trouwens geen goede 13.3 schermen. Alleen het scherm in de samsung NP900...nogwat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, stel dat we het omdraaien, we kiezen eerst een scherm en zoeken daar dan een laptop bij. Wat is dan het allerbeste scherm dat los te krijgen is tussen de 11 en 14.5 inch?

BTW, Het scherm van de Sony Z is toch wel aardig of bedoel je strikt 13.3 en niet 13.1 inch? En ook de Macbook (Air en Pro) heeft een prima scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 02-09-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:22:
OK, stel dat we het omdraaien, we kiezen eerst een scherm en zoeken daar dan een laptop bij. Wat is dan het allerbeste scherm dat los te krijgen is tussen de 11 en 14.5 inch?
ehhh. Je zou een X220 kunnen halen...... Het aanbod is gewoon nul. On top of my head:
X220
samsung NP900
macbook (air)

pick one.
BTW, Het scherm van de Sony Z is toch wel aardig of bedoel je strikt 13.3 en niet 13.1 inch? En ook de Macbook (Air en Pro) heeft een prima scherm.
De Z is 13.1 en dat is een vrij ongewone maat. Bovendien weet ik 100% zeker dat sony zijn uiterste best doet om deze schermen van de markt af te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, ik bedoel dus niet een complete laptop kopen maar eerst een goed (het beste...) los scherm scoren en dan pas gaan kijken waar dat eventueel in gaat passen.

Zijn er winkels waar je een los lcd panel kan kopen, net zoals je bijvoorbeeld een SSD los kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken alleen een 14.1" scherm (http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html) wat goed zou zijn. Dus daar schiet je helemaal niets mee op. Of je moet een van de panelen uit de laptops hierboven scoren.
Fiber schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:50:
Zijn er winkels waar je een los lcd panel kan kopen, net zoals je bijvoorbeeld een SSD los kan kopen?
Ja. Maar niet in nederland. Via een clevo reseller kan je aan een komen, of via vage chineese bedrijfjes. Let op: niet bij ebay bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Ok vervang de inverter voor led driver ;) of zit de led driver gewoon in de panelen zelf en hoef je alleen maar te zorgen dat de voeding die eerst in de inverter ging nu direct naar het paneel gaat...

Dus als ik het begrijp ... het gaat bij mij om het vervangen van het huidige scherm van een oude macbook, maar deze is op zich nog snel genoeg.
Scherm is belabberd af fabriek en een tijd geleden heeft ie ietwat krap in een tas gezeten en zit er een lichte verkleuring op een aantal plekken.
Zit dan met een 20 pins connector ... moet maar even gaan zoeken dan.

Idee om eerst een paneel te kopen en daarna pas een laptop is ook wel grappig

[ Voor 6% gewijzigd door Mafketel op 02-09-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafketel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:50:
Ok vervang de inverter voor led driver ;) of zit de led driver gewoon in de panelen zelf en hoef je alleen maar te zorgen dat de voeding die eerst in de inverter ging nu direct naar het paneel gaat...
Dan moet je wel ergens een pwm signaal vandaan halen zie ik net in een datasheet...

pak een willekeurig datasheet van AU opteronics uit [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops en skip naar 6.3 pin assignement. Pin 31 t/m 40 ontbreken op een CCFL paneel en moet je er dus bijsolderen als je upgrade naar een LED paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
Ik zoek al een tijdje een betaalbare laptop met hoge resolutie.
Ofwel een 13inch of 14inch met minimaal 1440*900. DVD-brander zou mooi zijn en toch ook op zijn minst een i3 CPU. Liefst een dedicated videokaart maar ik speel geen games dus integrated met 720p playback is ook goed.
Ofwel een 15inch met minimaal 1680*1050 en liefst 1920*1080. Idem ivm videokaart.
Mijn budget is 750 euro.
Op de pricewatch is er NIETS dat voldoet en verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Een Dell XPS 15. Neem de goedkoopste en neem her het FHD scherm bij voor €200 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
Die XPS 15 komt op 799 (in België) als ik het goedkoopste model kies waarbij ik een Full HD-scherm kan kiezen.
Medion verkoopt 15inch met Full HD-schermen vanaf 730 euro maar omdat ik QWERTY wil en in België woon, kan ik daar niet bestellen. Ze versturen niet naar adressen buiten NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt hem al voor €650 met i7 en 1080p scherm dus ik zie niet in waarom je dat zou doen.. Zie Verwijderd in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7" als dat ook in belgie werkt.

Voor de rest, de topicstart is compleet, en daar staat niets in. Ik vind het net zogoed belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Op de Belgische site van Mastercard is niets terug te vinden :(, anders had ik hem zelf wel al gekocht. Tenzij iemand een manier kent om hier als Belg gebruik van te maken?

Met een 5% kortingsbon kom je al een stuk dichter in de buurt hendrickxm. Dan zit je er maar een beetje meer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Deze 2 voldoen toch wel min of meer aan de eisen?
pricewatch: Asus X5MSV-SZ678V-2nd
pricewatch: MSI GE620DX-297NL

Rek je budget en/of je eisen iets op en je hebt nog meer keuzes. Of het ook goede schermen zijn weet ik niet, maar wel min of meer hi res. http://tweakers.net/price...IIn00-rzFwK2r4pCa8_JDx_ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik raad je ten zeerste aan om de xps 15 te nemen in plaats van die 2 notebooks. De asus is aardig, maar simpelweg omdat er niets anders is. En de msi heeft zoveel nadelen dat het bijna lachwekkend is. Zie de notebookcheck review: http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Fiber schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:50:
Nee, ik bedoel dus niet een complete laptop kopen maar eerst een goed (het beste...) los scherm scoren en dan pas gaan kijken waar dat eventueel in gaat passen.

Ik heb ook gezocht of dit mogelijk was. Ik zal je dan meegeven over wat ik heb gevonden:

1) Sony z modellen (deftige scherm met hoger resolutie dan 720p): zit een Toshiba matsushita paneel in en zijn zeer goed. Echter zoals gezegt, het zijn 13.1 modellen (slim van Sony want op dit moment zijn de enige op de markt). Buiten de Sony's is er maar 1 laptop die ook 13.1 model is, namelijk HP Envy 13. Deze zijn al sinds vorig jaar uit productie en zijn enkel via ebay of dergelijke te verkrijgen en kosten ongeveer 500 euro. Een toshiba matsushita scherm is verkrijgbaar voor ongeveer 100 euro. Dus in totaal was je ongeveer 600 euro kwijt voor een 900p 13" laptop met een deftig design (1.7kg en <1" hoogte) en redelijke accuduur. De enige reden waarom ik afzag was omwille van de ULV processor dat de Envy heeft. Al de rest zijn upgradebaar enkel de processor.

2) Twee 13.3" schermen met hoger resolutie dan 720p en deftige scherm: Lenovo x300/x301 en Macbook air. Als je gaat googlen in verband met de schermen in deze laptops, kom je een aantal webshops tegen die wel interessant zijn. Waarschijnlijk ga ik een van deze schermen gebruiken in mijn toekomstige 13".

3) De scherm in de Samsung NP900 gebruiken: geen hoge resolutie, maar wel zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm van de macbook air gebruiken zit er niet in. Elke fabrikant is tegenwoordig over op 16:9, behalve apple en wat oudere/duurdere modellen van lenovo.

Sony gebruikt trouwens een sharp paneel voor zover ik weet, maar details zijn schaars. Hoe wist je dat er een toshiba paneel in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Nu, ik heb eens gekeken naar bijna elke leverancier die 13.1 schermen aanbood met een resolutie hoger dan 720p. Toshiba bood er zeer veel aan onder de naam LT131... Ben dan eens gaan verder zoeken over deze paneel en de panelen in Sony Z serie en vond dit:
Higher quality samsung panels? There's only 1 mfr in the world cutting 13.1" panels and it ain't samsung

Let me ask you this way, if the Z had a graphics switch, what exactly would it do??

So I guess Toshiba for non-FHD and Sharp for FHD?

As for the switch I was hoping for a software switch and the drive/gpu part being sold separately

Brawn - my 2009 model has them all over the screen, I think it's a Toshiba panel. If watching a video - it's all covered in lines. Unacceptable for a 2k lappy if you ask me.
http://forum.notebookrevi...ation-news-thread-38.html

En dit:
I think it really depends on the competition. The current Z screen panels are made by Toshiba, and it's quite frankly the only 13 inch 1080p screen on the market. As a consequence, the prices are rocket high (which contributes to the overall cost of the Z) and the only way of pulling it down is to have better competition.

We're stepping into the 2011 era and there's still no 1080p 13" screen. The closest competitor is the Macbook Air which has a 1440x900 screen. If Sony were to keep the new Z on the same price level as the current Z, sure it'll be possible to make a better screen. However, if Sony attempts to cut the price a bit then I wouldn't be suprised if an inferior panel comes out.

One thing I'm sure regardless of the competition though, the display HOUSING will be much stronger than the current Z.
http://forum.notebookrevi...-have-better-display.html

En dit:

http://forum.notebookrevi...fhd-not-made-toshiba.html

Vervolgens nog eens gezocht op de serie nummers en kwam dit tegen:
http://www.china-direct-b...0-k-l-1/B131HW02_V_0.html

Dus tja, trek je eigen conclusies maar :9

Trouwens, wat is het probleem dat een 16:10 scherm niet kan gebruikt worden op laptops die 16:9 schermen gebruiken? Ik bedoel, afmetingen zijn hetzelfde of niet? Diagonaal is toch 13.3? Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
omdat een 16:9 scherm breder is, en minder hoog als een 16:10 scherm.

De diagonaal is (ongeveer) hetzelfde, maar hoogte en breedte zijn anders.

Ga Pythagoras eens toepassen, dan snap je 't wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Oke, dat wist ik ook wel.

Het is dat sommige leveranciers verkeerde informatie geven in verband met dit
(bijvoorbeeld: http://fractalcomputers.r...e-laptop-133-inch-display )

Ik had er eigenlijk niet veel stilgestaan. Daar gaat het om een deftig 13" scherm met een hoger res droom. Enkel de NP900 is nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of macbook air....... zucht. Waarom nemen asus/dell/acer niet de mogelijkheid om dit enorme gat in de markt op te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vrij simpel: omdat er weinig vraag naar is/lijkt te zijn.

Je bent toch nog niet vergeten hoeveel forums we vol hebben moeten spammen met de roep voor FHD op de 15" en 17" XPS laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Als scherm bedoel ik :p

Ik ga me geen laptop van boven de 1000 euro aanschaffen hoor.

Er gaan toch nog 13" schermen komen met res hoger dan HD, dus dan kan ik het nog altijd veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou er niet op wachten. De kans dat er dit jaar nog een laptop komt onder de €1000 en <14" met zelfs maar een middelmatig scherm acht ik als 0. ik heb op dit moment alle hoop gevestigd op de xps 14, maar ik voel de bui eigenlijk al aankomen...

Als je een goed scherm wilt: 2e hands, of je budget drastisch verhogen. Geen van beide opties zijn wat mij betreft handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
Die korting werkt niet voor mensen die in België wonen, ook daar moet ik een adres in Nederland opgeven.
Die ASUS is nergens verkrijgbaar en ik wil niet betalen voor betere specs daar waar ik ze niet nodig heb.
Welke zijn goede schermen? Twwedehands is misschien een optie als ze nog goed in orde zijn. BTO en Deviltech (Duits) zijn nog een optie, kost 700 Full HD 15inch zonder OS maar dat heb ik via mijn school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mhh ja maar de xps 15 is zo veel beter dat ik dat extra beetje erbij zou betalen. Alleen gaat dat natuurlijk niet op voor belgie aangezien daar dell een heel ander beleid hanteert.

Als je een 2e handse zoekt, je kan het beste een 2e-hands precision, elitebook, of latitude nemen. Bedrijven doen ze vaak goedkoop weg ondanks dat ze nog prima in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
Wat denk je van de Asus 15,6" N53SV-SZ507V - i5-2410/4GB/640GB NVIDIA GeForce GT540 voor 687 euro bij paradigit?
Die hebben een winkel in Breda, dus niet echt ver. Helemaal binnen mijn budget en de specs zijn op papier mooi.
Enkele jaren geleden had ik een Dell met een 17inch scherm met resolutie 1920*1200, dat was een prachtig beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N53 bevat het slechtste 1080p scherm ooit gemaakt. Het is 1080p, maar de kwaliteit is hetzelfde als elk ander scherm.

Dat zou ik nog steeds verkiezen boven een standaardscherm hoor, maar je gaat er in kwaliteit op achteruit. Niet dat er iets beters is in dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
Bij dell (BE) kan ik precies ook niet meer kiezen om een US layout als toetsenbord te nemen, dat ging vroeger wel.
Enkele tweedehands opties die ik gevonden heb zijn oa een Sony Vaio, Deviltech, ...
V&A aangeboden: Sony Vaio (i3, ati5660, Full HD, Blu ray)!
V&A aangeboden: DevilTech Fire DTX / Compal NBLB2 laptop (Intel Core i7)
Dit lijken me wel degelijke laptops. Hoe is de kwaliteit van die schermen? Nu heb ik een 17inch ACER 7720G met 1440*900 en dat scherm is niet goed maar doenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet de sony E series... voor €400 zou ik die niet eens kopen. De serie heeft last van een doordringende pieptoon en de accuduur is ECHT slecht.

De deviltech is leuk, maar ik denk niet dat je hem voor die prijs krijgt. Een reivew: http://www.anandtech.com/...l-nblb2-affordable-gaming scherm is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
De accu van die Deviltech is ook niet denderend, maar de laptop dient natuurlijk niet om vervoerd te worden.
Op notebookcheck staat ook een review van de deviltech en dat scherm wordt ook daar aangeprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is hetzelfde als in mijn laptop, zie ook anandtech.

De gesteste notebook bevat bovendien een quadcore. Je kan ongeveer 20% van de accuduur aftrekken omdat de vorige generatie gewoon niet zuinig was.. Dus ook niet zo'n geweldige accuduur. We zijn gewoon verwend door notebooks tegenwoordig die 2x zo lang meegaan.

• JayPe
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

*Frustratie*

Ik ben in de markt voor een 15,6 Inch notebook, met non-glare FHD scherm, met verlicht toetsenbord, i5 of i7 SandyBridge.

Lenovo ThinkPad: Ja,..! Mooi, Solide, Zakelijk.

Maar in Nederland kan ik m alleen vinden als W520 -> top of the range. Te duur.
In de US kan je een T520 optuigen met een FHD scherm, maar CTO doen ze niet aan in Nederland?

Of heeft er iemand een ingang/mogelijkheid om een Lenovo toch samen te stellen naar wens?

De Dell XPS 15 valt af, want glanzend scherm. HP Elitebook valt af vanwege budget :(
MSI en ASUS: Mij te 'speels' (ik hoef geen spoilers, toeters en bellen).

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MBP?
Kost als student €1670 met hi-res anti-glare.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• WVL_KsZeN
w520 van ebay?

Verwijderd

Topicstarter
xps 15 + http://kuzotronic.com/pro...52b-FHD-Cable-Bundle.html of BTO 15CL16. Maar die laatste vind ik behoorlijk minder. Een review: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Twijfel twijfel.

Sony VPCF22 ( Viao F22, i5 of i7 16,4" ) heeft volgens mij alles wat ik zoek,.. AntiGlare, FHD, backlit keyboard, SandyBridge, USB 3.0, Blu-ray speler... maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.

Lenovo W520 Van Ebay durf ik (gezien het bedrag) niet aan,
Dell XPS 15 zelf scherm vervangen lijkt mij gezien vervallen garantie voor 't eerste jaar geen optie
HP blijft te duur.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Verwijderd

Topicstarter
JayPe schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:40:
Twijfel twijfel.

Sony VPCF22 ( Viao F22, i5 of i7 16,4" ) heeft volgens mij alles wat ik zoek,.. AntiGlare, FHD, backlit keyboard, SandyBridge, USB 3.0, Blu-ray speler... maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
De prijs?
Dell XPS 15 zelf scherm vervangen lijkt mij gezien vervallen garantie voor 't eerste jaar geen optie
Nee. Je garantie vervalt niet.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JayPe schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:40:
Lenovo W520 Van Ebay durf ik (gezien het bedrag) niet aan,
eBay is geen Marktplaats hè? Als de verkoper duizenden positieve recensies heeft loop je praktisch geen risico, igg geen groter risico als bij een random webshop.

Grof berekend heb je hem met verzenden en BTW voor een kleine €1400.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 08-09-2011 22:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Een XPS 15, met vervangen van beeldscherm valt volgens mij qua prijs niet veel anders uit dan die VAIO met i5

Latitude E6520, op ongeveer gelijke specificaties als Sony VAIO F

matscherm
FHD (dell+)
Bluetooth (dell+)
Webcam (dell+)

maakt incl de standaard Dell kortingsacties, 1170 eu
De vergelijkbare Vaio is er voor rond de 1000 eu (en nog goedkoper bij ranzige webshops)

Ik schrok er zelf ook van dat die Latitude's zo kaal zijn (dell+ = extra bij bestellen).. zitten dat soort freubels wel standaard op de XPS-en?

Verwijderd

Topicstarter
JayPe schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:50:
Een XPS 15, met vervangen van beeldscherm valt volgens mij qua prijs niet veel anders uit dan die VAIO met i5
Volgens mij scheelt het alsnog €600... De xps 15 zonder scherm en i7 heb je al voor €650 met de cashback actie, met i7. De F weet ik niet, maar de goedkoopste versie heeft een of ander rukscherm, de goedkoopste met een goed scherm is *volgens mij* pricewatch: Sony Vaio VPCF22S1E/B

Maar laat me dat nog even controleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 22:55 ]

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ik krijg de vinger er niet precies achter:

VAIO Display -> niet FHD, niet mat
VAIO Display Plus -> FHD (maar niet Adobe RGD)
VAIO Display premium -> FHD + Adobe RGB

Maar hoe je nu kunt zien of je een Plus of een Premium scherm krijgt??? Is de slecht nederlandse vertaling soms 'Schermtype - Hoogwaardig VAIO-scherm'

Dan heb je gelijk, en is de VPCF22S1E de enige keuze,. en dan zie ik inderdaad de prijs over het hoofd ( 1400+ )

(waar vind ik die cash back actie van Dell? :) :) )

XPS vs Latitude; Kan ik dan niet beter een latitude nemen, zodat ik niet zelf het scherm hoef te vervangen voor een non-glare versie,. of zitten er bij de Latitude ook brakke FHD schermen in?

[ Voor 16% gewijzigd door JayPe op 08-09-2011 23:12 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:

[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops