Toon posts:

[PC] Cheaters in Medal of Honor (met filmbeelden)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lighteye
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
Dat is ook wel een leuke ja, dat ik die vergeten ben. Gewoon het team joinen van de cheater en teamkillen die hap. Of de smacktard uithangen en zorgen dat je de cheater zo hindert/irriteert dat ie jou teamkilled en de cheater daardoor (auto)gekicked wordt. Maar is tegenwoordig wat moeilijker met al die autobalance shit...

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-12 15:56

beany

Meeheheheheh

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:11:
[...]

In het topic is al meerdere malen naar voren gekomen dat er ook spelers zijn die wel skills hebben maar het gewoon voor de lol uittesten of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)
En de reden voor cheaten is onbelangrijk. Cheaten is cheaten.

Als ze het willen uittesten doen ze dat maar in een prive-match met wat vrienden. En als ze willen irriteren gaan ze maar bij mama op schoot zitten en heel hard een potje gaan zitten janken.

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 12:05
[...]
...of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)
Megamind schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:07:
[...]
Ik zeg het niet vaak, maar echt get a life

Ga anders een ander spel zoeken waar minder in wordt gecheat...
"Get a Life" dat geldt uiteraard niet voor cheaters... :r

Cheaten is leuk, cheaten is stoer, cheaten is bijna net zo geil als het bezoek aan een hoer.

Ik zal mij deze keer inhouden, aangezien ChojinZ zich anders weer beledigd gaat voelen maar echt hoor, ik blijf mij verbazen over hoe achterlijk sommigen zijn in hun redeneringen.

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

wildcat1 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:23:
[...]

[...]

Cheaten is leuk, cheaten is stoer, cheaten is bijna net zo geil als het bezoek aan een hoer.
Vote for most epic poem ! :o :+

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:01
beany schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:20:
[...]

En de reden voor cheaten is onbelangrijk. Cheaten is cheaten.

Als ze het willen uittesten doen ze dat maar in een prive-match met wat vrienden. En als ze willen irriteren gaan ze maar bij mama op schoot zitten en heel hard een potje gaan zitten janken.
yup. Maar ik beweer dan ook nergens het tegendeel. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:41:
Kom op zeg... als jij ook maar enige verband ziet tussen lol hebben in cheaten en joelen als iemand dood geschopt wordt op straat, dan zit er bij jou een een steekje los. Die 2 zaken zijn namelijk totaal niet met elkaar te vergelijken....
Ik had al zo'n reactie verwacht. Je daarmee blijk mijn punt niet te begrijpen. Het complete gebrek aan empathie is namelijk exact hetzelfde, de daadwerkelijke situatie waarop hij van toepassing is alleen anders.

Zorgwekkend.
Megamind schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:07:
Tja het is toch maar een spelletje ;) Het leuke van cheaters (bij bv een vriend van mij) is dat de andere helemaal flippen alsof ze bestolen zijn, alsof er onterecht is aangedaan. Gelijk helemaal in de stress en woest omdat iemand valsspeelt tijdens een spelletje. :') Ik zeg het niet vaak, maar echt get a life (niet specifiek jou Camache maar mensen die zich aangesproken voelen). Er zijn toch genoeg andere servers om op te spelen... Ga anders een ander spel zoeken waar minder in wordt gecheat...
Weet je hoe simpel die redenering is? Dan leg je dus het probleem bij de mensen die wel gewoon willen genieten van hun spelletje waar ze hun zuurverdiende centjes aan hebben uitgegeven, terwijl er dan één galbak is die een lolletje moet hebben en de skills niet heeft op een normale manier te winnen. Rare omgekeerde wereld is dat.

Dat betekent dat als er illegaal gestraatraced wordt door de stad hier, men maar even ergens anders moet gaan rijden? Get al life, er zijn genoeg andere straten? Dat betekent dat je als er een bushokje wordt vernield men maar niet zo moet zeuren, want er zijn er nog genoeg? Dat betekent dat als mensen in een kroeg gaan vechten tijdens het uitgaan de overige bezoekers meer lekker ergens anders heen moeten gaan om die vechterbazen een lolletje te gunnen? Wat een rare redenering zeg.

Kom nu niet met dat het verschillende zaken zijn, het belangrijkste is namelijk wel hetzelfde: het plezier van normale, welwillende mensen verpesten omdat één malloot een gebrek aan inlevingsvermogen heeft en zich gedraagt als een klein kind. Omdat het online is mag het opeens allemaal wel? Rare gedachtegang hoor. Vind je het gek dat mensen boos worden? Ja, je doet iemand onrecht aan, dat is het hele punt nu juist. Dat het nu online is maakt dan geen enkel verschil.
In het topic is al meerdere malen naar voren gekomen dat er ook spelers zijn die wel skills hebben maar het gewoon voor de lol uittesten of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)
Blijkbaar wel, want als je die skills had, dan was je wel held genoeg om het zonder cheats te doen.

[Voor 11% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 11:42]

Persuader of bytes.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:38:
Blijkbaar wel, want als je die skills had, dan was je wel held genoeg om het zonder cheats te doen.
Hoe kan je nu 'blijkbaar' zeggen, als 'held' en skills totaal niets met elkaar te maken hebben?

Het stereotype is weer compleet, vleugje hypocriet erbij en we zitten weer op 1 lijn.

En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer. Mensen die zich te godalmachtig voelen, maar gelijktijdig bij een verlies 1001 excuses bedenken waarom ze verloren (lag, camper, OP wapen gebruiken etc). Jij hebt er geen last van, zo'n beetje de hele gamecommunity heeft er geen last van, en dat is precies waar het over gaat.

[Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2010 11:47]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

SinergyX schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:44:
Hoe kan je nu 'blijkbaar' zeggen, als 'held' en skills totaal niets met elkaar te maken hebben?

Het stereotype is weer compleet, vleugje hypocriet erbij en we zitten weer op 1 lijn.
Hoezo? Ik vind iemand die een game geheel op eigen houtje kan ownen zonder cheats wel een held. Niet in de traditionele definitie van het woord held, maar wel iemand die een schouderklopje verdient. Daar steken cheaters enorm schril tegen af, want die kunnen het alleen op frauduleuze manier bewerkstelligen en ontnemen daarmee ook nog eens anderen van hun plezier.
En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer. Mensen die zich te godalmachtig voelen, maar gelijktijdig bij een verlies 1001 excuses bedenken waarom ze verloren (lag, camper, OP wapen gebruiken etc). Jij hebt er geen last van, zo'n beetje de hele gamecommunity heeft er geen last van, en dat is precies waar het over gaat.
Die 1001 excuses kloppen dan toch gewoon? Er is toch gewoon een irritante cheater die het verpest? Waarom zou dat dan leuk zijn.

De hele community heeft er juist wel enorm last van, wat is dat nu weer voor een opmerking. Of moet ik je even herinneren aan het grote aantal mensen en bedrijven dat er iets aan probeert te doen of maar gewoon stopt met online spelen? Geen teken dat het weinig mensen raakt, niet?

Dan nog, waarom gaat jouw plezier voor op dat van een aantal anderen? Kan je nou echt niets beters verzinnen om jezelf te vermaken? Als je op straat mensen gaat irriteren belt men op een gegeven de politie, maar omdat je er hier mee wegkomt is het opeens okay? Ik snap het onderscheid geheel niet en het is dan ook gewoon een slap excuus om gedrag waarvan je weet dat het verkeerd is goed te lullen (of men realiseert zich niet eens dat het verkeerd is, nog veel erger).

[Voor 52% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 11:52]

Persuader of bytes.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-11 12:35

psychoclown

Back in black

Kunnen we het wel een beetje netjes houden? Het is een discussie geen moddergevecht.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Roadrunner
(Tweede poging, modder weggelaten, alhoewel ik er geen woord van terugneem. Kijken of dit bericht wél blijft staan.)
[...]
En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer.
Je komt er openlijk voor uit dat je graag mensen irriteert. Ben jij ook zo'n iemand die roept "Get a Life" tegen mensen die zich (geheel terecht) druk maken om jouw ( ) gedrag? Inderdaad de wereld op z'n kop :N

[Voor 4% gewijzigd door Roadrunner op 01-11-2010 12:27]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vragen met betrekking tot een moderatie graag in DM en niet in het topic.

[Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:25]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 16:40

BaRF

bijna kerst

Kunnen we deze discussie niet gewoon afronden met een poll?

Poll: Cheaten in multiplayer games:
Cheaters zijn ondergewaardeerde HELDEN!!!1
Cheaters zijn sneue wezens.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Mijn stem staat er alvast :+

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• Roadrunner
..knip..
BaRF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:39:

Die van mij staat ook.

[Voor 54% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:26]

• ChojinZ
[...]

Ik had al zo'n reactie verwacht. Je daarmee blijk mijn punt niet te begrijpen. Het complete gebrek aan empathie is namelijk exact hetzelfde, de daadwerkelijke situatie waarop hij van toepassing is alleen anders.
Ik begrijp wel welk punt je wil maken, ik vind je vergelijking alleen verkeerd.
Iedereen met een beetje inlevings vermogen ziet dat, wanneer er gecheat wordt, niet echt schade wordt toegedaan aan een persoon. Dat is wanneer er iemand in elkaar wordt geslagen anders.

Want als jouw bewering waar is dan zou dat betekenen dat iedereen die cheat, ook gaat lachen wanneer iemand in coma wordt getrapt. Sorry, maar dat zie ik dus niet voor me...
[...]

Hoezo? Nu doe je net of iemand met skills nooit cheat.

Er zijn in dit topic al zat mensen voorbij gekomen die wel skills hadden maar het cheaten puur voor het treiteren deden. Die mensen hoeven helemaal geen held te zijn en vinden de top 10 lijst van de game niet belangrijk. Die doen het maar voor 1 ding: de lol van het treiteren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waar mijn antwoord daarop verder ging, ik heb nooit aangegeven waar ik dan eventueel zou cheaten. Het gaat hier enkel om 'starter servers', waar beginnende spelers lekker kunnen aankloten. Waarom een 'held' op de server komt en chat vol gooit met 'OMG I FKN PWNZ U NOOB!!' mentaliteit en dit grote irritatie van de spelers die er gewoon lol hebben. Van basecampen tot 'onmogelijke plaatsen bereiken' (maw exploiten), ze blijven dit ook gewoon doen 'voor de lol van het treiteren'.

Dan ben ik simpel, what comes around, goes around. Dan blijf ik hem net zolang terug pesten tot hij er ook genoeg van heeft. Complete nerdrage explosies in de chat, vermakelijk.

In kort, het gaat mij niet op de manier, maar om het effect. Per saldo doen deze 3 groepen hetzelfde, mensen irriteren en gameplay verzieken.

[Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:27]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:49:
Ik begrijp wel welk punt je wil maken, ik vind je vergelijking alleen verkeerd.
Iedereen met een beetje inlevings vermogen ziet dat, wanneer er gecheat wordt, niet echt schade wordt toegedaan aan een persoon. Dat is wanneer er iemand in elkaar wordt geslagen anders.
Er wordt dus wel schade aangericht. Als dat niet zo zou zijn, waarom zouden bedrijven dan zoveel moeite doen cheaters te bannen? Dat er zulke maatregelen ingesteld worden is toch een overduidelijk teken dat het een groot aantal mensen ontzettend dwars zit? Dat er toevallig geen lichamelijke schade wordt toegebracht betekent niet dat het niet schadelijk is. Een spel kan online compleet verpest worden door cheaters. Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?

Dit is precies was ik bedoel. Je laat zien de consequenties niet te kunnen overzien. Omdat het online is is alles opeens wel okay?
Want als jouw bewering waar is dan zou dat betekenen dat iedereen die cheat, ook gaat lachen wanneer iemand in coma wordt getrapt. Sorry, maar dat zie ik dus niet voor me...
Fout, want ik zei ook heel duidelijk dat het me doet denken aan. Het is een bepaalde houding, een bepaalde instelling van mensen. Niet iedere cheater zal per definitie gaan staan lachen als iemand doodgetrapt wordt, maar het mechanisme is niet anders. Nogmaals, het gaat om het algehele gebrek aan empathie.
Hoezo? Nu doe je net of iemand met skills nooit cheat.
Mijn betoog is dat als je daadwerkelijk die skills had je niet hoefde te cheaten om te heersen op een server. Aangezien met toch cheats nodig heeft, zijn ze blijkbaar niet zo goed als ze willen doen lijken.
Er zijn in dit topic al zat mensen voorbij gekomen die wel skills hadden maar het cheaten puur voor het treiteren deden. Die mensen hoeven helemaal geen held te zijn en vinden de top 10 lijst van de game niet belangrijk. Die doen het maar voor 1 ding: de lol van het treiteren.
Hoor je nu wa je zegt? De lol van het treiteren? Daaruit blijkt toch wel dat je inherent verkeerd bezig bent? Of vind je treiteren normaal?

Persuader of bytes.

• ThijsWTF
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-12 16:05
Koop lekker een console als je (minder) cheaters wilt.

• maffiappie
  • Laatst online: 27-07 12:23
ThijsWTF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
Ik koop lekker een dedicated server, is dat ook goed? O+ _/-\o_ dank u treyarch _/-\o_ (ja dit gaat over COD)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

ThijsWTF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
Als je nou even een inhoudelijke reactie geeft, dan raken we misschien overtuigd van je argumenten. Tot die tijd hoor ik iemand die gewoon af en toe wil zieken. Leuk, maar dat wordt dus niet geaccepteerd in de grotemensenwereld. Niet offline en niet online.

[Voor 3% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 13:03]

Persuader of bytes.

• ChojinZ
Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
[...]

Er wordt dus wel schade aangericht. Als dat niet zo zou zijn, waarom zouden bedrijven dan zoveel moeite doen cheaters te bannen?
Misschien had ik me wat beter moeten verwoorden. Met de term 'niet echt schade(lijk) bedoelde natuurlijk fysieke schade. De schade bij een pak slaag is natuurlijk van een andere orde als de schade bij cheaten.
[...]

Dat er zulke maatregelen ingesteld worden is toch een overduidelijk teken dat het een groot aantal mensen ontzettend dwars zit? Dat er toevallig geen lichamelijke schade wordt toegebracht betekent niet dat het niet schadelijk is. Een spel kan online compleet verpest worden door cheaters. Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?
ja, ben ik met je eens. maar ik heb nooit het tegenover gestelde beweerd. ;)
Ik geloof ook dat jij niet hebt meegekregen wat mijn standpunt is mbt cheaten. Ik ben tegen cheaten, heb het nooit gedaan, en vind het ook irritant. Het enige wat mij verbaasd is dat sommige mensen zich hier er zo druk over maken.

Fout, want ik zei ook heel duidelijk dat het me doet denken aan. Het is een bepaalde houding, een bepaalde instelling van mensen. Niet iedere cheater zal per definitie gaan staan lachen als iemand doodgetrapt wordt, maar het mechanisme is niet anders. Nogmaals, het gaat om het algehele gebrek aan empathie.
Dat heeft niets met gebrek aan empathie te maken. Iedereen pest wel eens. Of dat nu een klasgenoot is die je pest, je kleine zusje of je partner. Iedereen heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen geen inlevingsvermogen hebt. Vergeet niet, inlevings vermogen heb je in verschillende degradatie's. Het is niet zo dat je het of Wel of Niet hebt.

Mijn betoog is dat als je daadwerkelijk die skills had je niet hoefde te cheaten om te heersen op een server.
Zoals ik al zei: sommige mensen willen helemaal niet heersen. Sommige mensen hebben helemaal niet de behoefte om boven aan de lijst te staaan. Sommige willen maar 1 ding: treiteren!

Hoor je nu wa je zegt? De lol van het treiteren? Daaruit blijkt toch wel dat je inherent verkeerd bezig bent? Of vind je treiteren normaal?
Treiteren normaal? Hangt van de situatie af. Bij mijn broertje kan het soms best leuk zijn. 8)
Maar tijdens gamen (in de vorm van cheaten) is dat erg irritant ja. Ik praat het dan ook niet goed. Ik probeer alleen het gedrag van cheaters te verklaren... ;) Iets wat jij geloof ik neit helemaal inziet.

want nogmaals: IK BEN TEGEN CHEATEN EN VIND HET OOK IRRITANT ALS DE NETEN!!!!

zo, duidelijk?

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:32
En online is natuurlijk de meest makkelijke manier om te treiteren, want niemand kan je een pak slaag verkopen. Als je echt wil treiteren en er optimaal van wil genieten dan moet je het in real life doen, bijv als ik een keer zit te vissen naast mijn aas in het water springen. Dan zie je pas een reactie.

• ChojinZ
BaRF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:39:

Poll: Cheaten in multiplayer games:
Cheaters zijn ondergewaardeerde HELDEN!!!1
Cheaters zijn sneue wezens.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Lol!
Net gestemd, krijg ik de melding: er is al gestemd vanaf dit IP adres. NIET VALSSPELEN!!!

vraag me trouwens meteen af welke collega nog meer mee doet aan deze discussie :X

• annonymuze
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-04-2018
[...]
Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?

[...]
sommige cheaters betalen ook voor hun cheats, en willen waar krijgen voor hun geld. Ik herhaal het nogmaals, bedrijven die in het spel geïnvesteerd hebben verdienen alsnog geld met cheaters. Als een cheater gepakt wordt, dan wordt zijn cd-key ook gebanned. Dus moet hij maar weer een nieuwe exemplaar van het spel kopen. En cheaters kopen vaker het spel dan normale spelers.

af en toe zie je een banwave door punkbuster.

zie hier bijvoorbeeld cod4
zo zijn er meerdere websites. punksbusted.com , game-violations.org

How many letters in the Alphabet? 19, cuz ET went home on a UFO and the FBI went after him.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

reemprive schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:49:
En online is natuurlijk de meest makkelijke manier om te treiteren, want niemand kan je een pak slaag verkopen. Als je echt wil treiteren en er optimaal van wil genieten dan moet je het in real life doen, bijv als ik een keer zit te vissen naast mijn aas in het water springen. Dan zie je pas een reactie.
Nouja, wat je soms op YT ziet aan reacties bij online games, denk ik dat het beetje 'online pesten' behoorlijk effectief is :+

• Rubenhoed
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-10-2011
Cheaten=sneu

Intel(R) Core(TM) i5 750 @ 2.67 GHz---Nvidia GeForce GT240--- 4GB Ram---1TB

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
annonymuze schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:09:
sommige cheaters betalen ook voor hun cheats, en willen waar krijgen voor hun geld.
boehoe... wil je nu medelijden voor cheaters die een ban hebben? :') Ik hoop dat elke cheater nadat ie z'n cheat geinstalleerd heeft direct met een ongeldige game zit zodat ie n nieuwe mag kopen. Eigen schuld, dikke bult en hopelijk wijze les geleerd.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:22:
Misschien had ik me wat beter moeten verwoorden. Met de term 'niet echt schade(lijk) bedoelde natuurlijk fysieke schade. De schade bij een pak slaag is natuurlijk van een andere orde als de schade bij cheaten.
Dus fysieke schade is de maatstaf? Hoe zou je het dan vinden als ik iederen nacht om 4 uur bij je aanbel en dan me uit de voeten maak? Daar word je op een gegeven moment toch ook strontziek van? Dan wordt de politie gebeld en zal je je op een gegeven moment moeten gaan verantwoorden, maar omdat je online lekker veilig zit is het opeens okay?
ja, ben ik met je eens. maar ik heb nooit het tegenover gestelde beweerd. ;)
Ik geloof ook dat jij niet hebt meegekregen wat mijn standpunt is mbt cheaten. Ik ben tegen cheaten, heb het nooit gedaan, en vind het ook irritant. Het enige wat mij verbaasd is dat sommige mensen zich hier er zo druk over maken.
Ik maak me dan ook vooral druk over de mensen die het zo makkelijk aan de kant vegen met non-argumenten. Die snappen gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Of het nou om een spelletje gaat of het wakker treiteren van je buurman, het is hetzelfde concept.
Dat heeft niets met gebrek aan empathie te maken. Iedereen pest wel eens. Of dat nu een klasgenoot is die je pest, je kleine zusje of je partner. Iedereen heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen geen inlevingsvermogen hebt. Vergeet niet, inlevings vermogen heb je in verschillende degradatie's. Het is niet zo dat je het of Wel of Niet hebt.
Uiteraard heb ik ook wel eens gepest, maar ik ben tot inkeer gekomen. Ik leef zoveel mogelijk met het motto 'Wat je niet wilt dat u geschied...'. Dat niet iedereen al zo ver is is wat anders en dat je een foutje maakt is tot daar aan toe, maar het domweg recht proberen te lullen is te simpel voor woorden. Puur het besef dat het treiteren is en dat nog leuk vinden ook geeft voor mij aan dat er iets scheef zit in iemands hoofd en dat iemand wel wat correctie zou kunnen gebruiken.

Het heeft wel degelijk met een gebrek aan inlevingsvermogen te maken, want aan de andere kant zou men zich ook groen en geel ergeren (getuige de eerdere reacties ook hier 'ze doen het ook bij mij').
Zoals ik al zei: sommige mensen willen helemaal niet heersen. Sommige mensen hebben helemaal niet de behoefte om boven aan de lijst te staaan. Sommige willen maar 1 ding: treiteren!
Precies, en daarvoor krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing, een boete, een werkstraf of zelfs een celstraf, maar online moet het maar kunnen? Terwijl het nog veel laffer is, zo lekker op afstand veilig achter je PCtje.

Wees een echte man, doe het eens op straat. Dan kan je iemands reactie pas echt goed zien, maarja, daar zitten ook risico's aan. Veilig van achter je computertje is ronduit laf.
Treiteren normaal? Hangt van de situatie af. Bij mijn broertje kan het soms best leuk zijn. 8)
Maar tijdens gamen (in de vorm van cheaten) is dat erg irritant ja. Ik praat het dan ook niet goed. Ik probeer alleen het gedrag van cheaters te verklaren... ;) Iets wat jij geloof ik neit helemaal inziet.
Ik probeer hetzelfde hoor ;) Je mag overal waar ik je zeg aannemen dat ik het in het algemeen bedoel. Volgens mij zijn er maar twee verklaringen: lafheid en gebrek een inlevingsvermogen.
Het kan nog erger trouwens: dat iemand (ook maar) zijdelings begrijpt wat de impact van zijn daden is, die impact zeer negatief is en hij er dan toch mee doorgaat. Dan ben je wat mij betreft een randfiguur eerste klas, dan is er echt wat mis met je.

Is het dan te veel gevraagd voor mensen om iets te verzinnen om zich te vermaken waarbij ze de lol van anderen niet vergallen? Hoe fantasieloos moet je dan zijn?

[Voor 5% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 17:35]

Persuader of bytes.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 03:57:
[...]

Dus omdat andere mensen lopen te zieken mag jij het ook doen?
Nee hoor als andere me mensen me niet lopen te zieken zou ik het nog steeds doen.
Ik vind je gebrek aan inlevingsvermogen trouwens stuitend, zien dat je mensen danig dwars zit en dat nog hilarisch vinden ook. Doet me denken aan het soort mensen dat staat te joelen als iemand op straat doodgetrapt wordt. Een schrikbarend gebrek aan empatisch vermogen. Voor je eigen lolletje het plezier van meerdere anderen vergallen. Als je dan echt zo'n man bent, dan doe je dat toch lekker zonder cheats?
Gast wat een vergelijking :') maar ik zal me verhaal even wat verder toelichten.

Ikzelf was een van de beste in het spelletje en ben ook vaak genoeg destijds uitgescholden voor cheater terwijl ik niets deed, daarbij cheate ik ook alleen wanneer ik undercover was en gebruik ik geen cheats bij wars of dergelijke, zoals andere kneuzen wel doen. Als je dan cheat, bij wars en dergelijke, dan ben je imo een echte cheater omdat je dan gewoon valsspeelt om te winnen. Ikzelf heb nooit gecheat om te winnen maar gewoon voor de lulz :D

Bij het spelletje dat ik deed kon op ieder moment je score resetten. Dus had je bijvoorbeeld 0/15 kon je weer naar 0/0. Nou iedereen die een score had waarvoor hij zich schaamde deed dat dus ook. Dus ook bij 3/2 (want tjah moet minstens 3/0 zijn liever zelfs 15/0 etc...) dit gedrag vind ikzelf super triest. Als ik dan van die gastjes ga pesten die de hele tijd hun score lopen te vernieuwen om te wachten tot dat ze 15/0 hebben en dan stoer gaan doen "kijk mij eens 15/0" dan heb ik idd wel eens gewoon me hacks aangezet om puur de draak met hun te spelen :D en dat jij dan niet inziet dat het hilarisch is om iemand die na een uur resetten van z'n score eindelijk eens 15/0 heeft gehaald die flink te grazen te nemen dan heb jij geen inlevingsvermogen imo. Het is gewoon hilarisch om dan te zien van: "Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mijn score wat doe je!!!!!!!!!! !@#&*!$(@*$*!" :')

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Wouser schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:39:
Nee hoor als andere me mensen me niet lopen te zieken zou ik het nog steeds doen.
Dan is er toch iets mis met je? Beetje mensen lopen irriteren voor je eigen genot. Kan je niets verzinnen om je te vermaken waarbij je het voor anderne niet verpest? Iedereen met zelfs maar een miniem beetje fantasie moet dat toch kunnen?
Gast wat een vergelijking :') maar ik zal me verhaal even wat verder toelichten.
Ik heb mijn vergelijking verder genoeg toegelicht in andere reacties :)
Ikzelf was een van de beste in het spelletje en ben ook vaak genoeg destijds uitgescholden voor cheater terwijl ik niets deed, daarbij cheate ik ook alleen wanneer ik undercover was en gebruik ik geen cheats bij wars of dergelijke, zoals andere kneuzen wel doen. Als je dan cheat, bij wars en dergelijke, dan ben je imo een echte cheater omdat je dan gewoon valsspeelt om te winnen. Ikzelf heb nooit gecheat om te winnen maar gewoon voor de lulz :D
Probeer het gevoel dat je over kneuzen hebt eens op je eigen daden te projecteren. Als je weet dat veel mensen jouw acties ook als zodanig ervaren, vind je het dan nog steeds leuk?

Bovendien, het is alleen voor jou grappig. Dat lijk je je maar steeds niet te realiseren. Hoe is het grappig om mensen te treiteren, het bloed onder hun nagels vandaan te halen? Bijna niemand vindt dat grappig, het is een grote ergernis bij het overgrote deel van de mensen. Volgens mij mis je dan echt wat hoor. In het echte leven wordt je daarvoor gewoon gestraft, maar omdat je het veilig vanaf je PC kan doen is het opeens geen probleem? Wees dan een vent en doe het bij iemand face to face en accepteer de consequenties.
Bij het spelletje dat ik deed kon op ieder moment je score resetten. Dus had je bijvoorbeeld 0/15 kon je weer naar 0/0. Nou iedereen die een score had waarvoor hij zich schaamde deed dat dus ook. Dus ook bij 3/2 (want tjah moet minstens 3/0 zijn liever zelfs 15/0 etc...) dit gedrag vind ikzelf super triest. Als ik dan van die gastjes ga pesten die de hele tijd hun score lopen te vernieuwen om te wachten tot dat ze 15/0 hebben en dan stoer gaan doen "kijk mij eens 15/0" dan heb ik idd wel eens gewoon me hacks aangezet om puur de draak met hun te spelen :D en dat jij dan niet inziet dat het hilarisch is om iemand die na een uur resetten van z'n score eindelijk eens 15/0 heeft gehaald die flink te grazen te nemen dan heb jij geen inlevingsvermogen imo. Het is gewoon hilarisch om dan te zien van: "Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mijn score wat doe je!!!!!!!!!! !@#&*!$(@*$*!" :')
Het beste verweer blijkt vooralsnog het terugkaatsen van 'je hebt geen inlevingsvermogen'. Helaas gaat dat niet op. Maar nee, dat vind ik dus niet grappig, ook al stelt iemand anders zich ook aan. Dat iemand anders zich aanstelt is nog geen excuus om zelf nog triester aan de slag te gaan.

Als je een echte man bent dan kan je dat toch prima zonder cheats? Rellen om het rellen snap ik niet, heb ik nooit gesnapt en zal ik ook nooit snappen.

[Voor 4% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 18:55]

Persuader of bytes.

• B-BRAIN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:54
mensen het is heel simpel. persoon wie cheat compleet bannen van alles wat online kan op pc. console whatever.

ze verzieken de gameplay voor de normale spelers. andere oplossing is beetje radicaal en kan ik ook ff niet hier neertypen want dan heb ik ban aan me kont.

Andere oplossing is ff lekker IRL hun vingertjes breke of de pc ff onder handen nemen. Leren ze van.
(Als het niet gewenst is verwijder het maar) Weet niet hoever je kan gaan met uitlatingen.

probleem met cheaters is ze zitten veilig op de pc te spelen en je kunt ze persoonlijk er niet op aanspreken.
Als je het via de chat doet lees ke zo overheen en raakt het ze niet. Kun je ze persoonlijk aanspreken word het een ander verhaal.

En grootste probleem is dat de meeste cheaters allemaal kids zijn. en zich nergens van aantrekken.

en ik meen dat de grootste cheat site van een nederlander was. maar ja kan het natuurlijk ook fout hebben

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

B-BRAIN schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:37:
probleem met cheaters is ze zitten veilig op de pc te spelen en je kunt ze persoonlijk er niet op aanspreken.
Als je het via de chat doet lees ke zo overheen en raakt het ze niet. Kun je ze persoonlijk aanspreken word het een ander verhaal.
Ik durf inderdaad te wedden dat maar weinig van die cheaters dergelijke dingen IRL™ ook durven als iemand ze er wel persoonlijk op kan aanspreken. Nee, dan liever veilig achter de PC de man uithangen. Het zou geen probleem zijn als andere mensen er geen last van hadden, maar nee, dat is blijkbaar nou net de lol. Go figure.

[Voor 9% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 19:40]

Persuader of bytes.

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Neemt niks weg van het feit dat jij er plezier aan beleeft mensen te irriteren door zelf te gaan cheaten voor de lulz...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Persuader of bytes.

• ChojinZ
Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:26:
[...]

Dus fysieke schade is de maatstaf? Hoe zou je het dan vinden als ik iederen nacht om 4 uur bij je aanbel en dan me uit de voeten maak? Daar word je op een gegeven moment toch ook strontziek van? Dan wordt de politie gebeld en zal je je op een gegeven moment moeten gaan verantwoorden, maar omdat je online lekker veilig zit is het opeens okay?
Nee, fysieke schade is 'een andere' maatstaaf. Omdat er bij cheaten geen fysieke schade is en bij geweld wel, vind ik dat je het niet met elkaar vergelijken.
Wat dat betreft vind ik je vergelijking met de buurman wakker bellen een stuk beter. ;)

Het heeft wel degelijk met een gebrek aan inlevingsvermogen te maken, want aan de andere kant zou men zich ook groen en geel ergeren (getuige de eerdere reacties ook hier 'ze doen het ook bij mij').
Waar ik het over had was de vergelijking met het 'in elkaar slaan'. Als je lacht bij een gewelds delict, heb je een veel groter probleem mbt het ontbreken van inlevings vermogen, dan als je lacht bij cheaten.
Tuurlijk, bij sommige cheaters ontbreekt idd het inlevings vermogen om in te zien dat, wat zij doen, niet leuk is. Maar om nou te gaan roepen dat dat het zelfde soort inlevings vermogen is wat ontbreekt bij mensen die lachen tijdens gewelds delicten? Nee, ik denk het niet...

Precies, en daarvoor krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing, een boete, een werkstraf of zelfs een celstraf, maar online moet het maar kunnen? Terwijl het nog veel laffer is, zo lekker op afstand veilig achter je PCtje.

Wees een echte man, doe het eens op straat. Dan kan je iemands reactie pas echt goed zien, maarja, daar zitten ook risico's aan. Veilig van achter je computertje is ronduit laf.
Krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing voor treiteren? Dat verschilt toch echt per geval. ;)
Of jij straf krijgt of niet is afhankelijk van zwaarte, manier van pesten, aangedane leed, bewijs, etc.

Is het dan te veel gevraagd voor mensen om iets te verzinnen om zich te vermaken waarbij ze de lol van anderen niet vergallen? Hoe fantasieloos moet je dan zijn?
Tja, dat snap ik zelf ook niet helemaal. Maar daarom ben ik juist blij met de verhalen van (ex)cheaters hier. Want ook al ben ik tegen cheaten, het geeft wel mooi inzicht achter de beweegredenen.
Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:52:
[...]

We weten waar je huis woont. Pas maar op ;)
En dit vind ik dus weer overdreven. Dat je iemand van je LAN afgooit kan ik helemaal inkomen. Maar dat je iemands pc meteen stuk gooit gaat mij te ver.
En de rechter denkt daar precies zo over. Voor cheaten zijn geen wettelijke regels (zover ik weet :> ). Voor het slopen van iemand eigendom wel..

Gelukkig gaat het hier wel om een hoax... 8)

[Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 01-11-2010 23:41]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:39:
Waar ik het over had was de vergelijking met het 'in elkaar slaan'. Als je lacht bij een gewelds delict, heb je een veel groter probleem mbt het ontbreken van inlevings vermogen, dan als je lacht bij cheaten.
Tuurlijk, bij sommige cheaters ontbreekt idd het inlevings vermogen om in te zien dat, wat zij doen, niet leuk is. Maar om nou te gaan roepen dat dat het zelfde soort inlevings vermogen is wat ontbreekt bij mensen die lachen tijdens gewelds delicten? Nee, ik denk het niet...
Ik heb dan ook gezegd, als je terugleest, dat het me doet denken aan hetzelfde soort mensen. Ik heb niet gezegd dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn, maar wel duidelijk bepaalde verontrustende kenmerken delen.
Krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing voor treiteren? Dat verschilt toch echt per geval. ;)
Of jij straf krijgt of niet is afhankelijk van zwaarte, manier van pesten, aangedane leed, bewijs, etc.
Als het een danige impact heeft op iemands kwaliteit van leven, ja. Dit is geen triviaal probleem, als je de diverse fora leest en kijkt hoeveel moeite bedrijven doen het te stoppen.
En dit vind ik dus weer overdreven. Dat je iemand van je LAN afgooit kan ik helemaal inkomen. Maar dat je iemands pc meteen stuk gooit gaat mij te ver.
En de rechter denkt daar precies zo over. Voor cheaten zijn geen wettelijke regels (zover ik weet :> ). Voor het slopen van iemand eigendom wel..
Tsja, dreigen is ook niet-fysiek, echter ga je er wel de cel voor in. Het toont wel aan dan omdat iets niet fysiek is, het niet gelijk onschuldig is.

Trouwens, als zoiets de standaard is op een LAN en het komt niet van de organisatie uit, denk ik dat je in Nederland geen poot hebt om op te staan.

[Voor 9% gewijzigd door Camacha op 01-11-2010 23:49]

Persuader of bytes.

• ChojinZ
Camacha schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:48:
[...]

Ik heb dan ook gezegd, als je terugleest, dat het me doet denken aan hetzelfde soort mensen. Ik heb niet gezegd dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn, maar wel duidelijk bepaalde verontrustende kenmerken delen.
Tja, we kunnen natuurlijk door blijven discussieren maar ik denk dat we toch beide bij ons standpunt blijven. ;)
Laat ik het hier op houden: ik vond je vergelijking met het pesten van de buurman beter.

Als het een danige impact heeft op iemands kwaliteit van leven, ja. Dit is geen triviaal probleem, als je de diverse fora leest en kijkt hoeveel moeite bedrijven doen het te stoppen.
Dan is volgens mij de vraag: heeft cheaten (online treiteren) een zo danige impact op iemands kwaliteit van leven dat je het strafbaar zou kunnen maken? Ik denk van niet.

Tsja, dreigen is ook niet-fysiek, echter ga je er wel de cel voor in. Het toont wel aan dan omdat iets niet fysiek is, het niet gelijk onschuldig is.
Met 'overdreven' doelde ik niet op jouw reactie, maar het filmpje. Excuus... :>

Trouwens, als zoiets de standaard is op een LAN en het komt niet van de organisatie uit, denk ik dat je in Nederland geen poot hebt om op te staan.
Als je bewijst hebt (bv het filmpje) kan je er echt wel een zaak van maken. Gedragscode onder gamers of niet, je beschadigt iemands eigendom.

[Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 02-11-2010 00:04]

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-12 07:04

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi A4 Avant B8

Een mooie oplossing in mijn ogen... een DDOS op de site die de hacks verkoopt/maakt.
Dan houden ze zich weer bezig, en hebben ze dus geen/minder tijd voor het maken van de hacks ;)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

ChojinZ schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:02:
Dan is volgens mij de vraag: heeft cheaten (online treiteren) een zo danige impact op iemands kwaliteit van leven dat je het strafbaar zou kunnen maken? Ik denk van niet.
Je hebt nog een enorm grijs gebied tussen vervelend en strafbaar. Je kan op alle vlakken verwerpelijk bezig zijn maar wellicht niet noodzakelijk strafbaar (al zit daar denk ik minder rek in dan je denkt, EULA's en voorwaarden van servers overtreden e.d.)

Persuader of bytes.

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 16:40

BaRF

bijna kerst

Cheaten in een MP game is eigenlijk hetzelfde als gaan zitten schreeuwen in de bios: iemand koopt een kaartje voor best wel wat geld en hoopt op een leuk avondje met een goede film - en vervolgens gaat er iemand keihard zitten gillen van begin tot eind. - Enige verschil daarbij is dat er altijd wel een aso in de buurt is die de betreffende persoon op z'n muil slaat (Die persoon is dan een soort anti-cheat server? :P)

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

BaRF schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:34:
Cheaten in een MP game is eigenlijk hetzelfde als gaan zitten schreeuwen in de bios: iemand koopt een kaartje voor best wel wat geld en hoopt op een leuk avondje met een goede film - en vervolgens gaat er iemand keihard zitten gillen van begin tot eind. - Enige verschil daarbij is dat er altijd wel een aso in de buurt is die de betreffende persoon op z'n muil slaat (Die persoon is dan een soort anti-cheat server? :P)
VAC BAM!!!! :+

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Dat is toch wel een ernstige vorm van jaloezie hoor. Iemand doet hard zijn best om eens een lekkere score neer te zetten, en vervolgens voel jij ergens de noodzaak om daar met cheats tegenin te gaan.

Jij bent ook zo iemand die het harde werk van iemand waar hij trots op is even ongedaan maakt, puur om dan te genieten van de frustratie dat iemand weer opnieuw moet beginnen? Ik vind dat er dan toch echt een steekje los bij je zit hoor. Hoe zou je het vinden als iemand dat bij jouw harde werk zou doen?

Ik zou bovenstaande situatie juist als een uitdaging zien. Misschien dat ik dan ook wel ga jagen op die gozer (competitiedrang), maar ik zou dat dan wel op basis van skill doen. En het geeft een geweldig gevoel om iemand die bovenaan staat weg te vegen en zelf de eerste plek te pakken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Morax schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:51:
[...]

Dat is toch wel een ernstige vorm van jaloezie hoor. Iemand doet hard zijn best om eens een lekkere score neer te zetten, en vervolgens voel jij ergens de noodzaak om daar met cheats tegenin te gaan.
Ben niet jaloers hoor :') ik had betere scores dagelijks wel. Gewoon for the lulz.
Jij bent ook zo iemand die het harde werk van iemand waar hij trots op is even ongedaan maakt, puur om dan te genieten van de frustratie dat iemand weer opnieuw moet beginnen? Ik vind dat er dan toch echt een steekje los bij je zit hoor. Hoe zou je het vinden als iemand dat bij jouw harde werk zou doen?
Ik vind niet dat je dat kunt vergelijken. Jullie willen allemaal zo graag dat "internet = real life" maar dat is het niet :) get used to it.
Ik zou bovenstaande situatie juist als een uitdaging zien. Misschien dat ik dan ook wel ga jagen op die gozer (competitiedrang), maar ik zou dat dan wel op basis van skill doen. En het geeft een geweldig gevoel om iemand die bovenaan staat weg te vegen en zelf de eerste plek te pakken :)
Lees je wel? Had ik waarschijnlijk ook kunnen doen maar heb niet altijd zin om me in te zetten om te fraggen.

Verder had ik al gezegd dat jullie het spelletje veelste serieus nemen :D? Ik heb echt het gevoel alsof jullie allemaal thuis komen van werk je maaltijd in de magnentron zet en daarna achter de PC gaat zitten.

• Cartman!
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:11:
[...]
Ben niet jaloers hoor :') ik had betere scores dagelijks wel. Gewoon for the lulz.
Daar geloof ik dus geen reet van.
Ik vind niet dat je dat kunt vergelijken. Jullie willen allemaal zo graag dat "internet = real life" maar dat is het niet :) get used to it.
Nou, zowel in het echte leven als op internet zijn er losers aanwezig, dat bewijs je maar weer. Het is jammer dat je op internet er soms niks tegen kan doen.
Lees je wel? Had ik waarschijnlijk ook kunnen doen maar heb niet altijd zin om me in te zetten om te fraggen.
Dan ben je dus gewoon een nep-gamer die het op eigen krachten niet kan.
Verder had ik al gezegd dat jullie het spelletje veelste serieus nemen :D? Ik heb echt het gevoel alsof jullie allemaal thuis komen van werk je maaltijd in de magnentron zet en daarna achter de PC gaat zitten.
Voor sommigen is dat in min of meerdere mate ook zo ja. Ik werk 40 uur per week en als ik dan 's avonds na het eten even een potje wil fraggen voor een uurtje dan is het natuurlijk klote als een klein kind met cheats je spel zit te vergallen.

• prutser387
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-09 09:47
De hele discussie over real-life en internet heeft niks met cheaten te maken.

Het gaat hier om vals spelen. Een spel heeft bepaalde regels waar iedereen zich aan houdt. Als er 1 persoon is die zich niet aan deze regels houdt, verpest dit het spel.

In real-life zijn hier scheidsrechters voor of bijvoorbeeld wetten en politie, voor games is dit anti-cheat software.

Hoe zou jij het vinden als je een potje gaat voetballen en bij 1 persoon wordt er nooit gefloten voor een overtreding of gevlagd voor buitenspel. Dan wordt jij (als die persoon bij het andere team zit) toch ook boos op de scheidsrechter. Immers hij handhaaft de regels niet goed.

Zo denken veel mensen ook over cheaten bij games. Je speelt een spel en je moet je daarbij aan de regels houden. Als je dat niet doet, ben je gewoon diep triest.

het maakt daarbij niet uit of je het doet omdat je niet tegen je verlies kan, of omdat je jezelf graag voldoening wil geven door bovenaan te eindigen of welke andere smoes/excuus dan ook.

Hou je aan de regels of ga een ander spel spelen waar andere spelregels gelden, bijvoorbeeld op hacked servers ofzo.

• YopY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-11 18:26
Ik zat laatst bij een kameraad te kijken hoe hij CoD MW2 online speelt. Hij ownt behoorlijk omdat er weinig cheaters zijn, staat bovenaan met 25 kills ofzo, wordt gelijk uitgemaakt voor cheater en n00b en wat dan ook weer.

Mensen gaan dus ook al aannemen dat als je goed bent, je gelijk een cheater / hax0r moet zijn, wat ik ook wel grappig vindt.

/post

• Morax
Wouser schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:11:
[...]
Dan snap ik niet waar die drang vandaan komt om iemand zijn goede score te moeten verneuken met behulp van cheats? Wat is dat dan?
[...]

Ik vind van wel, want in essentie is het hetzelfde. Je hebt de behoefte om iets waar iemand moeite voor heeft gedaan compleet de grond in te boren. En alle middelen heiligen schijnbaar dat doel (dat blijkt uit het gebruiken van cheats om dat doel te behalen).

Wat is dat het verschil tussen IRL en internet wat het verschil maakt? Naar mijn idee is dat puur de pakkans en het feit dat je IRL verantwoordelijk gehouden kunt worden voor je daden. In tegenstelling tot internet waar je anoniem kunt blijven.
[...]

Ik speel het spel voor mijn ontspanning, en ik kom genoeg buiten hoor :) Ik vind het alleen zwaar irritant dat anderen het nodig vinden mijn spelplezier waar ik voor betaald heb te moeten vergallen door het gebruik van cheats. De gameplay bestaat voornamelijk uit het competitie-element. En dat hele element valt weg op het moment dat iemand valsspeelt. Je winkans gaat namelijk zeer aanzienlijk omlaag, en daarmee ook de motivatie.

Jij vind het ook niet leuk als je op winnen staat met een kaartspel thuis en dat iemand het nodig vind dat te vergallen door vals te gaan spelen? En kom nu niet weer aan met IRL <-> internet, want deze vergelijking is precies hetzelfde, want het enige verschil tussen IRL en internet is anonimiteit.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

*Laat maar, ik ga hier geen discussie meer over voeren*

[Voor 92% gewijzigd door Fid3lity op 02-11-2010 12:54]

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Wat is nu eigenlijk het probleem met cheaters?

Ze maken je snel dood ofzo en dat verpest je spelpret? Moeten we dan ook niet gewoon de pro's gaan bannen als die vanuit de wolken neerdalen om ook eens een makkelijk potje te spelen?

Cheaters zijn toch niet unkillable oid? Ze spelen enkel door hulpmiddelen boven hun nivo. Jammer, maar imho niet anders dan als er iemand van dat nivo mee zou spelen...

Persoonlijk krijg ik eerder het idee dat de anti-cheaters het gewoon niet kunnen hebben dat ze deaudgaan

Disclaimer : Ik speel geen First-Person spellen ( iets met geen pc / interesse voor ) en de weinige keren dat ik het speelde vond ik er na 5 minuten al geen zak meer aan omdat ik de hele tijd dood ging. Maar dat had dan weer niets met cheaters te maken, puur dat de rest ongeveer 1000x beter was dan ik.

• Cartman!
  • Niet online
Als je gedood wordt door iemand met skill is dat balen maar terecht. Iemand die wint dmv. cheats is gewoon een loser die zonder cheats gewoon een slechte speler is... anders had ie immers geen cheats nodig. In bijv. Crysis zijn cheaters wel unkillable, daar kan een cheater gewoon met een klik op de knop iedereen killen behalve zichzelf bijv. Geloof me, dan is er geen spelen meer aan.

• Gomez12
Cartman! schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:55:
Als je gedood wordt door iemand met skill is dat balen maar terecht. Iemand die wint dmv. cheats is gewoon een loser die zonder cheats gewoon een slechte speler is...
What's the difference? Dood is dood...

Mij lijkt het eerlijk gezegd vrij kansloos om te gaan kijken of jij wel op de "goede" manier gedood bent.
Waar valt een lucky shot van een slechte speler dan onder?

Wat ik trouwens wel grappig vind is de thematiek van de meeste FPS'en gekoppeld aan de mening over cheaters.
Je moet zoveel mogelijk mensen vermoorden en zelf niet vermoord worden, maar dat moet uiteraard wel "eerlijk" gebeuren. Een nuke verkrijgen ( zoals ik hierboven ergens las ) valt wel onder "eerlijk", maar door muurtjes heenkijken, nee dat is oneerlijk...

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:43

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Vol trots toegeven dat je alleen cheat om andere mensen te treiteren en dan vervolgens mensen die cheaten tijdens wars kneuzen noemen _/-\o_ Voor iemand die continu schreeuwt dat mensen hier het onderscheid niet kunnen maken tussen internet en reallife gebruik je overigens wel interessante termen. "Wars", "undercover", "ik ben de beste in het spelletje". Wat een ventje ben jij zeg 8)7

@Gomez >>> Als je zelf niet van dit soort spellen houdt dan is het logisch dat je je niet stoort aan cheaters. Het interesseert mij geen moer als iemand tijdens een hockeywedstrijd iemand anders op de schenen slaat met een stick en tijdens een voetbalwedstrijd vind ik het prachtig als een doorgebroken speler van achter wordt gevloerd en de noppen in z'n kuiten heeft staan, er is immers geen verschil tussen het niet maken van een doelpunt door een goeie keeper of missen door die stick tegen je schenen of noppen in je kuiten. Toch heeft er ooit iemand bedacht dat dat niet de manier is om met elkaar om te gaan, net zoals spelmakers een set regels hebben bedacht voor mensen die wel met veel lol of soms veel passie zo'n spel spelen. Cheaten is gewoon online doping, je krijgt er een voordeel mee die een ander niet heeft.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Gomez12 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:17:
Je moet zoveel mogelijk mensen vermoorden en zelf niet vermoord worden, maar dat moet uiteraard wel "eerlijk" gebeuren. Een nuke verkrijgen ( zoals ik hierboven ergens las ) valt wel onder "eerlijk", maar door muurtjes heenkijken, nee dat is oneerlijk...
Je snapt het niet. Het gaat erom dat in het ene geval iedereen grofweg dezelfde kansen heeft (daarom worden bijvoorbeeld spawnkills vaak niet geaccepteerd; de andere speler heeft dan geen kans gehad) om een nuke te krijgen, terwijl een cheater de enige is die de voordelen pakt. Je breekt het spelletje in plaats van het naar je hand te zetten.

Daarom snap ik ook niet wat er interessant aan is. Als je dat getalletje omhoog wil zien gaan maak je toch een mooie Flash animatie met een knop? Maar nee, iemand moet wel over de zeik, anders is het niet leuk.

Triest.

[Voor 4% gewijzigd door Camacha op 02-11-2010 22:35]

Persuader of bytes.

• Gomez12
Ik zie het niet en ik zal het vast ook nooit zien, maar...
KneoK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:21:
[...]
Cheaten is gewoon online doping, je krijgt er een voordeel mee die een ander niet heeft.
Je bedoelt net zoals iemand met een high-end pc een voordeel heeft boven iemand met een low-end pc. Zoals iemand met veel tijd een voordeel heeft boven iemand met weinig tijd.

Die ander heeft wel de mogelijkheid, maar kiest er enkel niet voor.
(Tenminste als ik zo snel even de google resultaten bekijk voor : buy multiplayer MoH hack dan zie ik genoeg keus :) geen idee bij hoeveel je opgelicht wordt, ik schat 99% )
net zoals spelmakers een set regels hebben bedacht voor mensen die wel met veel lol of soms veel passie zo'n spel spelen
En de mooiste spellen zijn juist dan weer degene met de grootste mod-communities ( oftewel buiten de regels van spelmakers treden ) en degene waar er ingame spellen spontaan bedacht worden door de community.

Maar zoals ik al zei, ik zie het niet en zal het ook zien denk ik dan maar.

• KneoK

KneoK

Gomez12 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:38:
Ik zie het niet en ik zal het vast ook nooit zien, maar...

[...]

Je bedoelt net zoals iemand met een high-end pc een voordeel heeft boven iemand met een low-end pc. Zoals iemand met veel tijd een voordeel heeft boven iemand met weinig tijd.

Die ander heeft wel de mogelijkheid, maar kiest er enkel niet voor.
(Tenminste als ik zo snel even de google resultaten bekijk voor : buy multiplayer MoH hack dan zie ik genoeg keus :) geen idee bij hoeveel je opgelicht wordt, ik schat 99% )

[...]

En de mooiste spellen zijn juist dan weer degene met de grootste mod-communities ( oftewel buiten de regels van spelmakers treden ) en degene waar er ingame spellen spontaan bedacht worden door de community.

Maar zoals ik al zei, ik zie het niet en zal het ook zien denk ik dan maar.
Een highend pc is hetzelfde als een goede trainer en goed materiaal, iemand met veel tijd is hetzelfde als een voetballer die 7 dagen in de week aan z'n carriere kan werken, dat heeft helemaal niets met cheaten te maken maar geeft gewoon het verschil aan tussen een goede voetbalclub en de lokale amateurtjes, het verschil tussen een amateurfietser en professioneel wielrenner. Als jij als wielrenner 7 dagen in de week op het duurste materiaal rijdt en iemand die twee keer in de week traint op een hometrainer je voorbij knalt en een wedstrijd wint omdat hij zichzelf vol heeft gepropt met doping is dat gewoon kut, daarom is doping verboden. Op dezelfde manier is het kut dat iemand die tijd investeert in een spel om zo goed te worden om gewoon lekker mee te kunnen draaien het aflegt tegen iemand die in een hoekje gaat staan en precies weet waar jij je op elk moment bevindt en met een druk op de muisknop vanaf elk punt een instant kill kan maken.
Een mod is anders dan een cheat omdat iedereen met die mod onderworpen is aan dezelfde regels, heeft nog steeds niets met cheaten te maken. Allemaal kromme vergelijkingen naar mijn mening.

• Lighteye
  • Niet online
Iemand die goed is hoor je niet klagen op een server waar een cheater zit. Die 0wned de cheater gewoon ;) Het zijn de mensen die constant bezig zijn met teksten intikken van omfg n00b/cheater/hacker etc etc. Daarbij vergeten ze even dat terwijl ze bezig zijn met het vervloeken van de cheater over de chat ze nog makkelijkere prooi zijn :+

De mensen dus die zelf hooguit middelmatig qua speelniveau zijn. Die hooguit een paar uurtjes per week spelen, "just for fun". En op iedereen en alles afgeeft wat een goede score heeft en ze zonodig de titel cheater meegeven omdat het anders niet mogelijk moet/kan zijn. Just for fun ja, maar ze kunnen het niet hebben als iemand anders hoger in de rankings staat.

• Gomez12
Zoals ik al zei, ik zie het niet en ik zal het ook zien. Dus ik denk dat dit mijn laatste post in dit topic is
KneoK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:31:
[...]
Als jij als wielrenner 7 dagen in de week op het duurste materiaal rijdt en iemand die twee keer in de week traint op een hometrainer je voorbij knalt en een wedstrijd wint omdat hij zichzelf vol heeft gepropt met doping volzit met skills is dat gewoon kut, daarom is dopingzijn aangeboren skills verboden.
Oh nee wacht, toch zit er ergens een verschil. Aangeboren skills zijn niet verboden. Met geld-investeringen een betere pc kunnen kopen en daarmee voordeel behalen is niet verboden. Meer voordeel behalen uit tijd is niet verboden.

Maar maak je niet te druk hoor, hetzelfde idee heb ik met doping. Verplichte dieeten, hoogtestages etc. etc. vind ik allemaal ook een soort van doping.
Enkel doping die op de dopingslijst staat, ja die is fout. Iets wat 10 jaar geleden nog mocht, dat kan nu opeens op de dopinglijst staan en iets wat 10 jaar geleden al op de dopingslijst stond dat mag nu wel vervangen worden door een natuurlijk equivalent.
Op dezelfde manier is het kut dat iemand die tijd investeert in een spel om zo goed te worden om gewoon lekker mee te kunnen draaien het aflegt tegen iemand die in een hoekje gaat staan en precies weet waar jij je op elk moment bevindt en met een druk op de muisknop vanaf elk punt een instant kill kan maken.
Je bedoelt een pro die de map uit zijn hoofd kent en alle spawn points kent, gecombineerd met een uitermate goede accuratesse?

En ja, ik zie wel een verschil. Maar wmb is dat gewoon een heel subtiel verschil met een pro.
En als ik hier de reacties zo lees (niet meer willen spelen als er geen killcam is bijv.) dan denk ik dat er te veel mensen meer bezig zijn met het lekker kunnen wijzen met vingertjes dan met leuk spelen.

Als je helemaal volgens je eigen regels wilt spelen dan lijkt het mij dat je beter af bent met singleplayer spelen, in de echte wereld speelt nou eenmaal niet iedereen volgens jouw regels. Learn to deal with it...

• Morax
Blue-Tiger schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:22:
*Laat maar, ik ga hier geen discussie meer over voeren*
Probeer me dan aub nog eenmaal de volgende twee dingen uit te leggen:

- Wat is toch die drang om iemand zijn goede score koste wat het kost te moeten verneuken?
- Wat is het verschil tussen cheaten in een spel om iemand onderuit te halen en te frustreren, en precies dezelfde situatie IRL wat het maakt dat het op internet schijnbaar normaal is om zoiets te doen, maar het IRL ineens not-done is?

• Lighteye
  • Niet online
Doet mij trouwens ook denken aan het pixel schieten in Battlefield 1942 met name. De lucht is statisch in bf1942 en daardoor ideaal te gebruiken om te pixel schieten. Met name met objecten die niet kunnen bewegen op het speelveld zoals de defguns. Op een gegeven moment zag je dus servers opduiken met als waarschuwing dat pixelshooten verboden was en je een kick kreeg als je betrapt werd :P werd dus ook als een vorm van cheaten gezien.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:14:
Als je helemaal volgens je eigen regels wilt spelen dan lijkt het mij dat je beter af bent met singleplayer spelen, in de echte wereld speelt nou eenmaal niet iedereen volgens jouw regels. Learn to deal with it...
Precies wat ik over cheaters denk. Als je volgens je eigen regels wil spelen, ga dan op een eigen server spelen of doe SP. Als je samen speelt zul je je echter aan de regels moeten houden en mag je die niet zelf verzinnen.

Learn to deal with it.

Persuader of bytes.

• KneoK

KneoK

Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:14:
Zoals ik al zei, ik zie het niet en ik zal het ook zien. Dus ik denk dat dit mijn laatste post in dit topic is

[...]

Oh nee wacht, toch zit er ergens een verschil. Aangeboren skills zijn niet verboden. Met geld-investeringen een betere pc kunnen kopen en daarmee voordeel behalen is niet verboden. Meer voordeel behalen uit tijd is niet verboden.

Maar maak je niet te druk hoor, hetzelfde idee heb ik met doping. Verplichte dieeten, hoogtestages etc. etc. vind ik allemaal ook een soort van doping.
Enkel doping die op de dopingslijst staat, ja die is fout. Iets wat 10 jaar geleden nog mocht, dat kan nu opeens op de dopinglijst staan en iets wat 10 jaar geleden al op de dopingslijst stond dat mag nu wel vervangen worden door een natuurlijk equivalent.

[...]

Je bedoelt een pro die de map uit zijn hoofd kent en alle spawn points kent, gecombineerd met een uitermate goede accuratesse?

En ja, ik zie wel een verschil. Maar wmb is dat gewoon een heel subtiel verschil met een pro.
En als ik hier de reacties zo lees (niet meer willen spelen als er geen killcam is bijv.) dan denk ik dat er te veel mensen meer bezig zijn met het lekker kunnen wijzen met vingertjes dan met leuk spelen.

Ik vind je kleinerende toontje een beetje vervelend, als je wilt discussieren om het discussieren dan lijkt het me inderdaad het beste dat we daarmee stoppen. Het zijn mensen die de regels die als normaal worden beschouwd omzeilen die het spelplezier kunnen bederven van mensen die er wel tijd en moeite in stoppen. Er is een groot verschil tussen een "pro" en een cheater. Maps zijn over het algemeen zo samengesteld dat je vanaf geen enkel punt volledig overzicht hebt, met een cheat of hack kun je dat voordeel wel behalen.

Dat jij hetzelfde denkt over doping is prima, maar is nog steeds een kromme vergelijking zoals je het stelt. Iedereen is namelijk onderworpen aan diezelfde dopingsregels. Als iedereen zich aan de regels houdt en er is er eentje die wel iets neemt wat op de verboden lijst staat dan maakt het op dat moment niet uit of die lijst klopt, of jij die lijst eerlijk vindt, of die lijst hetzelfde is als 10 jaar geleden, die lijst bepaalt op een bepaald moment wat eenieder kan en mag doen om het uiterste aan prestatie te leveren.

• Kypski
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-11-2010
Laten we allemaal eerlijk zijn en de enige echte rede geven waarom cheaters cheaten: Mensen irriteren.
Ze krijgen gewoon een kick van alle aandacht die ze krijgen.

Zoals eerder vermeld, je kan net zo goed een flash knop maken dat een 'kill' simmuleerd en die spammen.
Want ik geloof echt niet dat je van veel kills door cheaten enige voldoening krijgt.

Zeggen dat cheaters net zo'n voordeel hebben als 'pro's' is onzin. Ik persoonlijk krijg een enorme kick om een gewaagde tegestander tegen te komen. Dan pas kan ik zeggen "gg" aan het einde van een potje.

Oh en dat een 'pro' geen last heeft van cheaters en ze makkelijk kan killen is ook onzin. (in MW2 in ieder geval) die 'autoaim' en 'wallhack' zijn gewoon te triest. Het moment dat jij hem in het vizier hebt, heeft hij jou allang gespot.

Omdat in MW2 cheaten zo vaak voorkomt, krijgen zelfs "de wat betere spelers" (ik noem mezelf geen pro) de wind van voren.
9/10 potjes die ik speel word ik uitgemaakt voor cheater. Dan is je hele trost over je score direct verdwenen.

conclusie: ik heb een HEKEL aan cheaters. gewoon triest.

• Gomez12
Allereerst het gaat mij niet om het discussieren op zich. Ik probeer alleen voor mezelf een duidelijk beeld te krijgen wat een cheater is en hoe die iemand anders benadeelt. Als ik de felheid van de anti-cheaters zie dan wordt ik gewoon nieuwsgierig.
KneoK schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:47:
Als iedereen zich aan de regels houdt en er is er eentje die wel iets neemt wat op de verboden lijst staat dan maakt het op dat moment niet uit of die lijst klopt, of jij die lijst eerlijk vindt, of die lijst hetzelfde is als 10 jaar geleden, die lijst bepaalt op een bepaald moment wat eenieder kan en mag doen om het uiterste aan prestatie te leveren.
Aaargggh, dan is een VAC / PB dus de dopinglijst en alles wat niet door VAC / PB opgemerkt wordt is dan dus geen cheater meer... Kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.

Blijft wmb dan vage materie dat electronisch cheaten. Je doet het ( en wordt ervoor veracht ) als :
- je voordeel behaalt tegenover een medespeler
behalve als je dat voordeel behaalt uit
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis
etc. etc.
En dan draaien er op de achtergrond nog een VAC / PB mee die de bekende cheats eruit halen, waardoor elke niet-gedetecteerde melding van een cheater op los zand staat.

Oftewel je kan tegen iedereen die je doodschiet cheater schreeuwen als je er zin in hebt
Kypski schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:12:
Omdat in MW2 cheaten zo vaak voorkomt, krijgen zelfs "de wat betere spelers" (ik noem mezelf geen pro) de wind van voren.
9/10 potjes die ik speel word ik uitgemaakt voor cheater. Dan is je hele trost over je score direct verdwenen.
Wat ik dus bedoel...

En blijkbaar kan iemand hier ook gewoon Kypski uitmaken voor cheater en dan zou hij het hele stigma meekrijgen...

[Voor 14% gewijzigd door Gomez12 op 03-11-2010 01:22]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dat is misschien nog wel een argument inderdaad: je verpest niet alleen het spel voor de mensen die jij direct killed, maar ook nog eens voor iedereen die wat beter is en daardoor continu voor cheater uitgemaakt wordt.

Cheaten ontwricht het hele online spel, alleen omdat mensen te stompzinnig zijn om zichzelf op een normale manier te vermaken. Moet ik toch weer aan die mensen die bij bepaalde situaties op straat staan te lachen denken.
Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:19:
Allereerst het gaat mij niet om het discussieren op zich. Ik probeer alleen voor mezelf een duidelijk beeld te krijgen wat een cheater is en hoe die iemand anders benadeelt. Als ik de felheid van de anti-cheaters zie dan wordt ik gewoon nieuwsgierig.
Enorm flauwe maar helaas beproefde discussietactiek. 'Definieer het maar'. Tsja, de definities zijn duidelijk toch? Anders werden cheaters niet veracht en de rest niet.

Die discussie hoeft niet gevoerd te worden :)

[Voor 39% gewijzigd door Camacha op 03-11-2010 01:22]

Persuader of bytes.

• KneoK

KneoK

[...]

Aaargggh, dan is een VAC / PB dus de dopinglijst en alles wat niet door VAC / PB opgemerkt wordt is dan dus geen cheater meer... Kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.

Blijft wmb dan vage materie dat electronisch cheaten. Je doet het ( en wordt ervoor veracht ) als :
- je voordeel behaalt tegenover een medespeler
behalve als je dat voordeel behaalt uit
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis
etc. etc.
En dan draaien er op de achtergrond nog een VAC / PB mee die de bekende cheats eruit halen, waardoor elke niet-gedetecteerde melding van een cheater op los zand staat.

Oftewel je kan tegen iedereen die je doodschiet cheater schreeuwen als je er zin in hebt

[...]

Wat ik dus bedoel...

En blijkbaar kan iemand hier ook gewoon Kypski uitmaken voor cheater en dan zou hij het hele stigma meekrijgen...
Misschien dat je in mijn posts geen goed beeld hebt van wat ik bedoel met een cheater. Voor de duidelijkheid, een cheater is voor mij iemand die 3rd party tools gebruikt om zijn eigen spel te verbeteren. Wallhacks, aimbots, dat soort zaken. Een dopingslijst is gebaseerd op onderzoeken en ervaringen van stoffen die je prestaties verhogen. Als er iets nieuws op de markt komt wat nog niet op de lijst staat maar wel zo'n invloed heeft dat iemand de 100 meter in 5 seconde minder aflegt dan het gemiddelde van de rest van de renners dan heb je twee keuzes als je dat ontdekt, toelaten en iedereen dat spul laten gebruiken of het spul op de lijst zetten en iedereen laten weten dat het niet de bedoeling is dat te gebruiken. Aangezien het in een spel nogal onlogisch is om iedereen dan maar toegang te geven tot een wallhack als je die ontdekt heb je maar 1 oplossing, de hack bannen. Dan gaat er weer een wizzkid graven in de code om een andere exploit te vinden die nog niet gedetecteerd kan worden en het spelletje begint weer van voor af aan.

Goeie hardware is wat mij betreft geen cheat, spellen hebben een minimum aan systeemeisen, als je daar niet aan voldoet dan is het pech maar dan draait het spel niet optimaal. Als je iets boven de minimale systeemeisen zit kun je, met de settings zo laag mogelijk, net zo goed zijn als iemand met een highend pc.
Als je veel tijd hebt en veel kunt 'trainen' is dat voor mij ook zeker geen cheaten. Je zegt tegen Federer ook niet dat het een kutcheater is met tennis omdat hij veel meer kan trainen dan jij met je fulltime baan.
Maar als je iemand in een gebouw met z'n gezicht naar de muur ziet staan schieten en de ene na de andere kill ziet maken dan is er iets niet in de haak.
Een soort spanning kan volledig weggenomen worden als je tegenover een cheater staat. Je loopt in een steegje en komt bij de hoek van een huis, als er dan een tegenstander om de hoek staat dan heb je in eerste instantie een 50/50 kans dat je blijft leven als je de hoek om komt rennen. Dan komen skills en reactievermogen om de hoek kijken. Maar als die lul om de hoek allang wist dat jij eraan kwam door z'n wallhack en gebukt met z'n gezicht naar de andere kant met een muisklik jou door je hoofd kan schieten met z'n aimbot dan zakken jouw kansen zo dramatisch dat zelfs een 'pro' het vaak zal afleggen in die situatie.

Zie het als verstoppertje spelen vroeger, je hebt een fantastische plek gevonden en je vriendje wordt afgetikt en roept direct "Gomez zit achter die auto, Camacha zit tussen die containers en Kypski zit daar tussen de bosjes", dan heeft het hele spelletje toch geen nut meer ?

• nazuzed
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-02-2020
Cheaters zijn mensen met een minderwaardigheidscomplex die erg ongelukkig zijn en zich alleen maar een beetje schijngelukkig kunnen voelen door anderen kwaad te maken.

Zo zielig als ze zich gedragen, zo zielig zijn ze ook.....je kan dan ook alleen maar medelijden hebben met zulke personen.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Morax schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:20:
[...]

Probeer me dan aub nog eenmaal de volgende twee dingen uit te leggen:

- Wat is toch die drang om iemand zijn goede score koste wat het kost te moeten verneuken?
- Wat is het verschil tussen cheaten in een spel om iemand onderuit te halen en te frustreren, en precies dezelfde situatie IRL wat het maakt dat het op internet schijnbaar normaal is om zoiets te doen, maar het IRL ineens not-done is?
Ik ben hier niet omdat ik cheats support he... Dan heb jij blijkbaar even niet op zitten letten...

• ChojinZ
Pas maar op met die interesse. Als je in dit topic niet fel tegen cheaten bent, ben je volgens sommige hier meteen voor cheaten, snap je het plezier van gamen niet en heul je met de vijand. ;)

• Frentik
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-09 19:05

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dit bedoelen wij met cheaters:
YouTube: CoD 6 MW2 Aimbot

Alles wat jij hieronder noemt valt, zoals al vaker gezegd is, niet onder cheaten.
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Morax
Blue-Tiger schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:02:
[...]

Ik ben hier niet omdat ik cheats support he... Dan heb jij blijkbaar even niet op zitten letten...
Mijn excuses, ik haal een post van jou even door de war met een post van Wouser. Mijn fout!

De vragen blijven dan overigens staan voor Wouser :)

• tss68nl
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02-12 20:52
De enige reden dat mensen cheaten is mensen irriteren? Sorry, maar dat is een maar een heel klein deel van de cheaters, die overduidelijk cheaten.

Er zijn veel meer cheaters die cheaten vanwege het doel: zelfverheerlijking. De extra 'skills' moeten het zelfvertrouwen van de speler een boost geven omdat anderen tegen hem opkijken omdat hij zo goed is. Juist het roepen van 'cheater' zorgt er voor dat de speler zich goed gaat voelen, omdat dat nou eenmaal ook geroepen wordt tegen spelers die daadwerkelijk goed zijn.

En dat is de reden dat er zoveel cheaters rondlopen. Puistige pubers die hun zelfvertrouwen nodig moeten opkrikken omdat de hele dag naar een TFT scherm staren voor de afgelopen 5 jaar hen niet veel goed heeft gedaan in het normale sociale leven.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 19:18
Wat een zielig gastje. Hij hoeft niet eens moeite te doen om ook maar een beetje te richten...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-12 17:13
Ik hoop echt echt blizzard het er doorheen krijgt dat cheaten strafbaar word omdat het tegen de EULA is.

Dan is het tenminste gewoon mogelijk dit soort filmpjes op youtube te reporten en zullen cheats met een beetje mazzel meer underground gaan.

het cheaten in MW2 is momenteel zo erg dat je makkelijk van de 10 potjes die je op een avond speeld in elke server wel een cheater tegenkomt, dan is de lol er bij mij al snel van af.

[Voor 28% gewijzigd door Verderf op 03-11-2010 09:26]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• ChojinZ
tss68nl schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:11:
De enige reden dat mensen cheaten is mensen irriteren? Sorry, maar dat is een maar een heel klein deel van de cheaters, die overduidelijk cheaten.

Puistige pubers die hun zelfvertrouwen nodig moeten opkrikken omdat de hele dag naar een TFT scherm staren voor de afgelopen 5 jaar hen niet veel goed heeft gedaan in het normale sociale leven.
Speculatie's.

Er zijn geen cijfers bekend waarom mensen cheaten. Ook zijn er geen cijfers bekend over welke leeftijds categorie het meest vertegenwoordigd is. Je kan hooguit gissen. Statements zoals hierboven brengen als feiten lijkt me dan ook niet verstandig.. ;)

• JellBro
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-11 12:47
Cheaten helpt een game om zeep, meer valt er niet over te zeggen.

Geldige argumenten om te cheaten zijn er niet, daarom heet het : cheaten.

Al het andere heet skills en dedication en betekent dat je er moeite voor moet doen.

• ToasterxD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01:47
Dat cheaters gehaat worden is niks nieuws. Persoonlijk heb ik er ook een sch*t hekel aan. En ja, de voornaamste rede dat men cheat is het irriteren van mensen. Er zijn andere gevallen, maar daar moet een psycholoog aan te pas komen (post van tss68nl).

Maar wat ik net zo vervelend vind zijn mensen die er alles voor over hebben om een "pro" score te halen. (niet dat ik pro's haat, integendeel zelfs, echt goede spelers haal je er zo uit). Maar van die mensen met een ego van hier tot ginder, of die een beetje lopen te spawn tuben, en Akimbo G18 bashen.

Dit alles laat ik vaak links liggen. Al kriebelt het wel vaak er tegen in te gaan, maar dit leidt vaak tot een flame war. Een normaal gesprek zie je maar zelden in game.

Desalniettemin, is er weinig tegen te doen. Ik speel nog dagelijks met 4 goede vrienden een potje team deathmatch of Search & Destroy. En ik laat mijn plezier niet verzieken door cheaters. Ik sta gewoon boven ze en lach ze uit.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
En weer meer bewijzen dat PunkBuster, hoewel opdringerig door zich als spyware te gedragen na installatie, niet werkt. Neem dan VAC: ook niet perfect, maar tenminste niet zo opdringerig.
ToasterxD schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:07:Maar wat ik net zo vervelend vind zijn mensen die er alles voor over hebben om een "pro" score te halen. (niet dat ik pro's haat, integendeel zelfs, echt goede spelers haal je er zo uit). Maar van die mensen met een ego van hier tot ginder, of die een beetje lopen te spawn tuben, en Akimbo G18 bashen.

Dit alles laat ik vaak links liggen. Al kriebelt het wel vaak er tegen in te gaan, maar dit leidt vaak tot een flame war. Een normaal gesprek zie je maar zelden in game.
Er zit nog steeds een brede kloof tussen het misbruiken van ongebalanceerde elementen of glitches in-game en het gebruiken van niet-in-game cheats. Het eerste kan je zelf ook doen met de middelen die je hebt (het spel) en dat maakt het 'speelvlak' gelijk.

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• ChojinZ
The Zep Man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:09:
En weer meer bewijzen dat PunkBuster, hoewel opdringerig door zich als spyware te gedragen na installatie, niet werkt. Neem dan VAC: ook niet perfect, maar tenminste niet zo opdringerig.
Persoonlijk heb ik liever Punkbuster. Ik ben volkomen met je eens dat PB. veel spyware gedrag vertoond maar met VAC heb ik het gevoel dat het maar weinig cheats tegen houdt. MW2 vind ik bv. een goed voorbeeld.
The Zep Man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:09:
Het eerste kan je zelf ook doen met de middelen die je hebt (het spel) en dat maakt het 'speelvlak' gelijk.
Dat vind ik wel goed verwoord.
Een glitch, hoe irritant dan ook, kan door iedereen gebruikt worden. Met cheatsoftware is dat niet het geval.

• Youp1e
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-12 01:50
Hoezo niet? Het is blijkbaar gewoon online te koop. Goed snuffelen en je komt er waarschijnlijk wel.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Morax schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:09:
[...]

Mijn excuses, ik haal een post van jou even door de war met een post van Wouser. Mijn fout!

De vragen blijven dan overigens staan voor Wouser :)
No probs. Als je maar weet dat ik fel tegen cheaten bent is verder alles in orde ;)

• moreasy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-08-2020

moreasy

mace schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:37:
Welkom bij letterlijk elk online (schiet)spel.

Serieus zet je er over heen, na een tijdje zijn de ergste hacks grotendeels gefixt, maar af en toe zul je ze wel tegen blijven komen.
tuurlijk, helaas is er helemaal nix, noppes, null van je bewering uitgekomen.
het geld is binnen bij de uitgever en daarmee is de kous af.
www.callofdutyhacks.com need i say more?

• moreasy

moreasy

Verderf schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:25:

het cheaten in MW2 is momenteel zo erg dat je makkelijk van de 10 potjes die je op een avond speeld in elke server wel een cheater tegenkomt, dan is de lol er bij mij al snel van af.
doe als ik, verkoop MW2 !

• moreasy

moreasy

Reageren doe je maar op een normale manier..

[Voor 111% gewijzigd door psychoclown op 09-11-2010 20:50]

• moreasy

moreasy

bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:39:
[...]
Fuel sla ik zelfs standaard over, omdat er altijd een of andere zaadcel aanwezig is die in die steen gaat liggen.
Aangezien ik mijn versie van MW2 al heb verkocht, maar wel reuze benieuwd ben om welke steen het gaat, kan iemand een plaatje/filmpje of beschrijving van deze rotsvaste glitch produceren? Bvd!

oooow beeld was al aanwezig had ik over het hoofd gezien!
wat een smerige glitch zeg!

[Voor 10% gewijzigd door moreasy op 09-11-2010 12:38]

• bazs2000
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-11 13:51

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan hier net zo goed een algemeen anti-cheat topic van maken want iedereen heeft er last van en het is van alle tijden.

In het vroegere CS kwam je ze tegen en in het hedendaagse MoH lopen ze rond en je zal er nooit vanaf komen. Alle informatie vanuit het spel wordt vanaf de server naar de cliënt gestuurd en iedereen die hier iets mee kan doen is ook in staat om zelf een cheat te maken.

Aan de basis van het server-cliënt principe kun je niets veranderen want een cliënt zal altijd gevoed moeten worden door de server en dat betekent dat iedere cliënt beschikt over alle informatie en dus ook waar de tegenstanders lopen.

Cheaten vind ik verachterlijk maar zie ook in dat je er niet vanaf kan komen. Er zijn genoeg bedrijfen die exploits voor de kost uitbuiten en dus steeds op zoek gaan naar nieuwe manieren om cheats te fabriceren.

Bij de makers van de spellen is het vaak zo dat wanneer een spel commerciëel niet meer interessant is (als in, het verkoopt niet meer zo goed) dan wordt er ook minder gedaan om patches te ontwikkelen. De community blijft zo achter met een spel waarin steeds meer cheaters zullen komen totdat het niet meer uit te houden is.

Laatst heb ik BF1942 weer geïnstalleerd, dan heb je het over een oud spel maar het was niet eens meer leuk om te spelen. Er zijn niet meer zoveel servers waarop je kunt spelen en op de meeste lopen mensen met de meest uiteenlopende hacks. Jij als speler moet iemand 4x raken maar de tegenstander legt jou om met één schot. Jouw tank rijdt ook niet zo hard als die van de tegenstander en dus ben je altijd in het nadeel en lukt het ook niet om op cheaters te hunten.

Zijn het alleen de aimbots dan is het nog niet zo erg. Wat is het probleem? Egootje knalt iedereen zonder moeite neer, je verlaat de server en je bent er vanaf (even grof gezegd). Wat in MW2 gebeurt is het ergste wat ik ooit heb gezien. Daar kom je in een potje en voor je het weet ben je lvl70 en zijn alle challenges gehaald. Dat is het ergste wat je als cheater kunt doen, je verkloot letterlijk het spel van een ander. Doordat alle challenges ineens zijn behaald worden er vele uren van spelen zomaar in de vuilnisbak gegooid.

Heb ik al meerdere malen meegemaakt en dat verkloot het plezier. Het is dat ik tegenwoordig alleen nog maar met bekenden speel (in een party) waardoor het nog leuk is (MW2) want anders had ik het al lang geleden weggedaan. IW doet geen moer meer, niemand doet nog wat.

BO is nu uit en ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat de eerste cheaters weer rondlopen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• moreasy

moreasy

Tarkin schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:49:
Ik moet wel zeggen dat hier serieus wat kortzichtige mensen zitten!

Komop mensen, grow up! It's just a game.

als iemand jouw auto steelt dan moet die toch wel direct gelynched hebben
Sinds wanneer is er iets mis met het lynchen van autodieven? Ik vind het een uitermate goed oplossing, zo voorkom je nl. dat de crimineel in kwestie nogmaals iets pikt (want je weet het, eens een dief altijd een dief) .
Niet zo lang geleden werden paardendieven ook nog gelynched of ter dood veroordeeld.
Mocht lynchen te wreed zijn voor de Westerse mensheid anno 2010 dan zou ik willen voorstellen om een potje CarMageddon te spelen waarbij het enige doelwit de autodief is. :)

En nee, its niet just a game. Het is iets (een gebruikslicencie) wat ik heb gekocht van mijn geld wat een tjieter vervolgens verpest en waardoor ik mijn geld dus feitelijk beter meteen had kunnen weggooien!

• moreasy

moreasy

bazs2000 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:46:
Je kan hier net zo goed een algemeen anti-cheat topic van maken want iedereen heeft er last van en het is van alle tijden.

...

Dat is het ergste wat je als cheater kunt doen, je verkloot letterlijk het spel van een ander. Doordat alle challenges ineens zijn behaald worden er vele uren van spelen zomaar in de vuilnisbak gegooid.
Een hele goede reactie!
Gelukkig kon je dan nog prestigen maar dan begon je eigenlijk weer op nul, ook shit dus.
Of helemaal resetten, maar je hebt gewoon geen zekerheid dat je niet nogeens in zo'n verdomde PrestigeModHack server terechtkomt.

Het is ook de reden dat ik BO voorlopig niet ga halen.

Cheating sux

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

• moreasy

moreasy

Ja het was handiger geweest om alles in 1 post te zetten ;)
sorry veur de spem

• Gomez12
bazs2000 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:46:
Aan de basis van het server-cliënt principe kun je niets veranderen want een cliënt zal altijd gevoed moeten worden door de server en dat betekent dat iedere cliënt beschikt over alle informatie en dus ook waar de tegenstanders lopen.
In principe hoeft dit toch helemaal niet als de verbinding maar stabiel en snel genoeg is? Dan zou een server enkel Line Of Sight kunnen doorsturen.
Volgens mij vereist het wel een redelijke radicale herbouw van de huidige client-server architectuur ( waarin de server simpel gezegd enkel maar de locaties doorgeeft en de client de rest uitvogelt ).
Maar opzich lijkt het me weinig problemen geven om de actieve view-radius te berekenen en dan enkel de puntjes die daarbinnen vallen door te sturen.

Dan heb je de wallhacks etc redelijk nutteloos gemaakt imho. Iemand kan wel door een muur heenkijken ( client side rendering ), maar zolang hij niet kan zien of er een speler achter die muur zit ( vanwege een server die het niet doorstuurt vanwege geen LoS ) lijkt het mij weinig meerwaarde hebben dan simpele mapkennis.

Hoe meer ik er eigenlijk over nadenk hoe meer ik me afvraag waarom niemand dit nog geprobeert heeft op grote schaal. Het brengt wel weer wat extra problemen met zich mee met lag etc. Maar dat lijkt me op zich wel overkomelijk...

• Niosus
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-11 15:22
Gomez12 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:58:
[...]

In principe hoeft dit toch helemaal niet als de verbinding maar stabiel en snel genoeg is? Dan zou een server enkel Line Of Sight kunnen doorsturen.
Volgens mij vereist het wel een redelijke radicale herbouw van de huidige client-server architectuur ( waarin de server simpel gezegd enkel maar de locaties doorgeeft en de client de rest uitvogelt ).
Maar opzich lijkt het me weinig problemen geven om de actieve view-radius te berekenen en dan enkel de puntjes die daarbinnen vallen door te sturen.

Dan heb je de wallhacks etc redelijk nutteloos gemaakt imho. Iemand kan wel door een muur heenkijken ( client side rendering ), maar zolang hij niet kan zien of er een speler achter die muur zit ( vanwege een server die het niet doorstuurt vanwege geen LoS ) lijkt het mij weinig meerwaarde hebben dan simpele mapkennis.

Hoe meer ik er eigenlijk over nadenk hoe meer ik me afvraag waarom niemand dit nog geprobeert heeft op grote schaal. Het brengt wel weer wat extra problemen met zich mee met lag etc. Maar dat lijkt me op zich wel overkomelijk...
Lijkt mij zwaar voor de server. Line of Sight bereken voor elke speler van de hele map, inclusief eventueel rondvliegende kogels, granaten, schaduws. Er is ook nog geluid dat weinig met LoS te maken heeft. Vooral geluid gaat een probleem zijn. Voor surroundsystem e.d. moet je wel de locatie meesturen.

Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dan zit je nog steeds met aimbots die je neerknallen een nanoseconde nadat je hoofd zichtbaar is.

• Gomez12
Niosus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:39:
[...]
Lijkt mij zwaar voor de server. Line of Sight bereken voor elke speler van de hele map, inclusief eventueel rondvliegende kogels, granaten, schaduws.
Kogels zie je nu toch ook niet? Granaten zijn gewoon objecten die onder LoS vallen, schaduwen zijn weer terug te krijgen door LoS + 1 meter oid door te sturen.
Er is ook nog geluid dat weinig met LoS te maken heeft. Vooral geluid gaat een probleem zijn. Voor surroundsystem e.d. moet je wel de locatie meesturen.
Hmm, dat is idd problematisch, maar aan de andere kant misschien een nieuwe speelvorm, als je stil bent / stil loopt dan kan de cheater je niet zien. Als je gaat schieten wordt je zichtbaar voor cheaters...
Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dan zit je nog steeds met aimbots die je neerknallen een nanoseconde nadat je hoofd zichtbaar is.
Maar daar is op zich ook heel erg weinig tegen te doen. Als ik een camerastatief + een robothand aan mijn muis verbind heb ik een ondetecteerbare aimbot.voor iedereen buiten mijn kamer.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:53
Voor de mensen die het cheaten (enigzins) goed praten.
Hoe zouden jullie reageren als je samen met iemand aan het schaken/dammen/mens erger je niet/etc. aan het spelen bent. En dat je tegenspeler aan het valsspelen is. Laat je dat dan ook gewoon toe, en denk je bij jezelf: dan moet ik maar beter m'n best doen?

Voor 3Commas/Bot/Crypto zaken, wees welkom op de Discord server Bot Trading NL Group.

• bazs2000
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-11 13:51

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gomez12 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:09:
Kogels zie je nu toch ook niet? Granaten zijn gewoon objecten die onder LoS vallen, schaduwen zijn weer terug te krijgen door LoS + 1 meter oid door te sturen.
Hoewel het mooi klinkt kan het niet. voor iedere cliënt moeten er dan delen van een map worden doorberekend waardoor een server het zeer moeilijk krijgt met het doorberekenen van alle posities met LoS (ongeacht hoe breed of hoe smal je de LoS maakt). Je kan dit ook niet in een game-engine scripten want uiteindelijk moeten deze scripts worden uitgevoerd.

Bovendien zul je altijd de LoS van anderen moeten ontvangen omdat je anders wel ziet dat iemand wordt neergeschoten maar niet waar de kogel vandaan kwam (als de betreffende schutter niet onder jouw LoS valt).

Voor surround zou er geen LoS moeten bestaan maar een FoH (field of hearing) wat een geheel ander concept zou moeten zijn. Een server zou bij benadering de posities kunnen geven en niet de exacte posities. Je zou het verschil bijna niet horen al is dit mijn mening. Het zou juist bij stereo vervelend zijn (koptelefoon opzetten en voor de plaatsbepaling jouw spelfiguur draaien). Je zou dan een groot stuk van de nauwkeurigheid verliezen.

Ik vrees dat wij echt zijn aangewezen op anti-cheatsoftware welke zich gedraagt als spyware om er iets aan te doen maar ook daar kun je makkelijk omheen. Alles wat je op een cliënt installeert kan worden gemanipuleerd waardoor het afwijkende resultaten naar de server stuurt.

Volgens mij zijn er een aantal basisregels waar je niet onderuit kunt waardoor het cheaten zal blijven bestaan (na vele jaren is er nooit een goede oplossing gekomen).

Krankzinnige muziek vind je hier.

• tss68nl
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02-12 20:52
ChojinZ schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:43:
[...]
Speculatie's.

Er zijn geen cijfers bekend waarom mensen cheaten. Ook zijn er geen cijfers bekend over welke leeftijds categorie het meest vertegenwoordigd is. Je kan hooguit gissen. Statements zoals hierboven brengen als feiten lijkt me dan ook niet verstandig.. ;)
Speculaties.

Er is namelijk nooit bewezen dat er geen cijfers zijn. Graag een onderbouwing en link naar bewijs dat er geen cijfers beschikbaar zijn, want een stelling deponeren 'dat er geen cijfers beschikbaar zijn' als ware een feit, lijkt ook mij niet verstandig.. ;)

Zie? 'Speculaties' is net zo'n dooddoener als, 'pics or it did not happen', 'link naar bewijs van je stelling', etc. Een makkelijke methode om discussiepunten af te voeren middels een drogreden, omdat men het er gewoonweg niet mee eens is, en geen onderbouwing daartoe kan formuleren.

Kunnen we het voor de grap gewoon even weer over de inhoud hebben? Alvast bedankt! ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tijdje niet in dit topic geweest, maar hoe is het nu met de MP van deze game? Al iets verbeterd?

• Youp1e
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-12 01:50
Moet zeggen dat het tot nog toe meevalt. Als er dan eens een cheater instapt is het ook vrij snel duidelijk en heb al meegemaakt dat ze eruit werden gepest door teamkills ed.

• nazuzed
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-02-2020
bram1984 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:32:
Tijdje niet in dit topic geweest, maar hoe is het nu met de MP van deze game? Al iets verbeterd?
Het is zeker een stuk verbeterd sinds de patch is uitgekomen.
Het is nu geen sniperheaven meer ( je moet nu 2 x in het lichaam geraakt worden i.p.v. 1 x ) en het valt reuze mee met cheaters.
Alleen kom je nog vaak in servers waar teveel mensen zitten die maar blijven hangen.....en dat is niet de bedoeling als je het aanvallende team bent, waardoor het spel niet altijd even goed is, maar dat ligt dan aan de spelers......je moet echt een beetje tactisch samenwerken, maar dat kunnen de meesten niet en dat zorgt ervoor, dat de gameplay regelmatig tegenvalt wanneer je speelt en dat is jammer, want het is na de patch juist een goed uitgebalanceerde game geworden. .De recoil is ook verhoogt, granaten en RPG hebben iets meer splash en zijn daardoor ook wat dodelijker, zonder dat het te erg gemaakt is en verder zijn er nog wat meer optimalisaties geweest ( de game zelf is hierdoor behoorlijk goed geworden )......het is dus alleen, vaak even zoeken naar een server waar goed gespeeld wordt.

• DMDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-11 19:36

DMDude

Enjoy the silence....

Gisteren was ik met een paar maten MoH op een server aan het spelen.
Daar waren ook een paar van die eikels bezig met een kdr van 30/1 en meer.
Binnen vijf minuten was de server leeggelopen, was iedereen gestopt.
Ik zat in een team met 10 man, net voordat ik stopte keek ik even naar de ranglijst en waren er nog maar 3 over (incl. cheater).

Ik denk dat dit de enige manier is om het 'genot' van dit soort sukkels de nek om te draaien, gewoon weggaan en naar een andere server overschakelen.

:X :X

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

DMDude schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:31:
Gisteren was ik met een paar maten MoH op een server aan het spelen.
Daar waren ook een paar van die eikels bezig met een kdr van 30/1 en meer.
Binnen vijf minuten was de server leeggelopen, was iedereen gestopt.
Ik zat in een team met 10 man, net voordat ik stopte keek ik even naar de ranglijst en waren er nog maar 3 over (incl. cheater).

Ik denk dat dit de enige manier is om het 'genot' van dit soort sukkels de nek om te draaien, gewoon weggaan en naar een andere server overschakelen.

:X :X
Om iemand met een 30/3 streak meteen een eikel te noemen zegt meer over jou dan over die persoon.
Ik heb ook wel eens(meer dan eens dus) een kd van 40/3 oid, ben ik nu ook een cheater? :')

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee