[PC] Cheaters in Medal of Honor (met filmbeelden)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:53:
[...]

Hij vergelijkt niet, maar z'n post begint met "Dat is hetzelfde als". 8)7 Als dat geen vergelijking is.
Het gaat erom dat hij beweert dat zoiets zit ingebouwd in het spel en dat de programmamaker de keuze heeft om de glitch te patchen. Zo zou je botsen ook kunnen zien als een glitch maar die wordt niet gepatched, aangezien dat bij het spel hoort. Vandaar ook dat (opzettelijk) tussen haakjes staat, omdat de maker gewoon de keus heeft de glitch te patchen.
Ik heb het overigens over een programmeerfout, dus ik heb geen flauw idee waar hij nu naartoe wilt. Hij is duidelijk niet bekend met die glitch dan.
Ik ben ook niet bekend met die glitch, is dat zo relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
Blue-Tiger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:57:
[...]

Het gaat erom dat hij beweert dat zoiets zit ingebouwd in het spel en dat de programmamaker de keuze heeft om de glitch te patchen. Zo zou je botsen ook kunnen zien als een glitch maar die wordt niet gepatched, aangezien dat bij het spel hoort. Vandaar ook dat (opzettelijk) tussen haakjes staat, omdat de maker gewoon de keus heeft de glitch te patchen.

[...]

Wel als je het botsen van auto's gaat vergelijken met glitchen (of in dit geval, met de rots glitch). Het competitieve gedeelte van MP in auto spellen is natuurlijk geheel anders dan FPS games.

Kijk als het verhaal nou ging over dat je bijvoorbeeld een glitch in de map tegenkomt met de auto waardoor je opeens bij de finish terecht komt, dan kan ik me nog enigszins er iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Blue-Tiger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:57:
[...]

[...]

Waarom is botsen in godsnaam nou weer een glitch? Wel vreemd hoor, een racespel waarin je kunt botsen! Hoe verzin je het? Nee, dat kan echt niet. In het echt kun je ook niet botsen. |:(

Behoorlijk relevant ja, want je hebt duidelijk geen flauw idee waar ik het over heb. Je kunt IN die steen, net als dat je out of map gaat, of door muren heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Als ik admin zou zij, zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Dag hoor. Opflikkeren, moet je maar eerlijk spelen.

Fuel sla ik zelfs standaard over, omdat er altijd een of andere zaadcel aanwezig is die in die steen gaat liggen. Leuk man. Laten we dat met z'n allen gaan doen.
WAT is eerlijk spelen. Van de mogelijkheden gebruik die het spel bied. Of je moeten houden aan de regels van iemand die het ter plekke even verzint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
jmeerman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:56:
[...]

Ben het verder helemaal met je eens alleen het punt over glitchen vind ik nogal zachtaardig verwoord.

Glitchen is het doelmatig misbruik maken, waardoor je ook een oneerlijk voordeel krijgt ten opzichte van andere spelers.

Voorbeeld MOHAA: Vroeger kon je via de ladder gaan glitchen waardoor je half onder map terecht kwam. Dit verstoord de gameplay zo erg dat degene die dit doet enorm veel voordeel heeft. Mensen hebben gelijk dat ze zeggen dat dit de fout van de software is, maar ze hebben ongelijk als ze vinden dat dit mag, omdat het "kan". Deze glitch is trouwens niet door de ontwikkelaars gefixed maar door de community.
Ik ben het met je eens, maar ik vind daarentegen niet dat glitchers geband moeten worden. Ik persoonlijk vind ze inderdaad triest dat ze van zoiets gebruik maken, maar het is de verantwoordelijkheid van de ontwikkelaar om gewoon de fout te patchen.
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

WAT is eerlijk spelen. Van de mogelijkheden gebruik die het spel bied. Of je moeten houden aan de regels van iemand die het ter plekke even verzint?
Met een beetje gezond verstand kun je denk ik best een verschil maken tussen iets wat hoort bij het spel, en een fout in het spel die de gameplay verstoord :) Natuurlijk heb je ook een schemergebied waar het moeilijk is te bepalen of iets een glitch is of niet, maar dan is het aan de ontwikkelaar om zich hierover uit te spreken imho.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

Je verwart het woord "mogelijkheden" met "programmeerfouten".

Weet je, ga jij eerst ff die Fuel glitch opzoeken, voordat je verder gaat je gelijk proberen te halen, want dit schiet niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Je verwart het woord "mogelijkheden" met "programmeerfouten".

Weet je, ga jij eerst ff die Fuel glitch opzoeken, voordat je verder gaat je gelijk proberen te halen, want dit schiet niet op zo.
Vanaf 0.25

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MkhIando-1o&feature=related]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:08:
[...]

Waarom is botsen in godsnaam nou weer een glitch? Wel vreemd hoor, een racespel waarin je kunt botsen! Hoe verzin je het? Nee, dat kan echt niet. In het echt kun je ook niet botsen. |:(

Behoorlijk relevant ja, want je hebt duidelijk geen flauw idee waar ik het over heb. Je kunt IN die steen, net als dat je out of map gaat, of door muren heen loopt.
Oh ik heb echt wel een goed beeld van wat je bedoelt. Doe nou niet alsof dit de eerste game is waar dit voorkomt zeg! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als je botsen in een racegame een glitch noemt, en het vergelijkt met bovenstaand filmpje, dan betwijfel ik daar ten zeerste aan.

Dit is gewoon cheaten, klaar. Je kan niet eens geraakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:32:
Als je botsen in een racegame een glitch noemt, en het vergelijkt met bovenstaand filmpje, dan betwijfel ik daar ten zeerste aan.

Dit is gewoon cheaten, klaar. Je kan niet eens geraakt worden.
Voorbeeld van een exploit met botsen in Gran Turismo (welke later trouwens gepatched is), bij een enorm scherpe bocht waar je vol moet remmen, moet je gewoon veel eerder vol op de remmen. De persoon achter je klapt 90% kans tegen je aan, maar hij krijgt de penalty (5-10sec motor gelimiteerd). Resultaat, jij kan perfect de bocht in (nog ruimte zat om normaal te remmen) plus dat je dus tot 10sec voorsprong kan nemen.

Ander voorbeeld is het afsnijden, Suzuka de eerste 2 S bochten (na eerste 2 bochten vanaf finish) duik je gewoon het gras in op volle snelheid, pas vlak voor de baan krijg je engine-limiter en niemand op de baan kan je raken (of jij hun). Door je snelheid kan je op hogere snelheid de eerste 2 bochten door rijden plus terwijl je dus als 'ghost' door alle auto's heen rijd. Resultaat? Zeker 5-6 plekken opgeschoven naar voren.

Dit zijn 'exploits' die niet zo bedoeld zijn, icm botsen.

Ik denk dat hij niet wist dat de Fuel 'campspot' _in_ een rots was, maar een gewone sniper-camspot, gezien een aantal zelfs normale campers en spawnkillers al erg vinden. (ik dacht ook gewoon dat het een spot was op een relatief moeilijk te bereiken plek).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Dat van het filmpje is gewoon een exlpoid en dus een banneble offence, liefsts explodeert ze pc / xbox / ps3 ook.

Maar dat is weer wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SinergyX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:43:
[...]

Voorbeeld van een exploit met botsen in Gran Turismo (welke later trouwens gepatched is), bij een enorm scherpe bocht waar je vol moet remmen, moet je gewoon veel eerder vol op de remmen. De persoon achter je klapt 90% kans tegen je aan, maar hij krijgt de penalty (5-10sec motor gelimiteerd). Resultaat, jij kan perfect de bocht in (nog ruimte zat om normaal te remmen) plus dat je dus tot 10sec voorsprong kan nemen.

Ander voorbeeld is het afsnijden, Suzuka de eerste 2 S bochten (na eerste 2 bochten vanaf finish) duik je gewoon het gras in op volle snelheid, pas vlak voor de baan krijg je engine-limiter en niemand op de baan kan je raken (of jij hun). Door je snelheid kan je op hogere snelheid de eerste 2 bochten door rijden plus terwijl je dus als 'ghost' door alle auto's heen rijd. Resultaat? Zeker 5-6 plekken opgeschoven naar voren.

Dit zijn 'exploits' die niet zo bedoeld zijn, icm botsen.

Ik denk dat hij niet wist dat de Fuel 'campspot' _in_ een rots was, maar een gewone sniper-camspot, gezien een aantal zelfs normale campers en spawnkillers al erg vinden. (ik dacht ook gewoon dat het een spot was op een relatief moeilijk te bereiken plek).
Ik heb 0 ervaring met GT, dus ik geloof je direct. Maar als enkel "botsen" onmogelijk wordt gemaakt, is dat wel heel lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
In MOH heb je soms geeneens een hax nodig. Af en toe zie je de vijand (of teammates) transparant door structures heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Morax schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Met een beetje gezond verstand kun je denk ik best een verschil maken tussen iets wat hoort bij het spel, en een fout in het spel die de gameplay verstoord :) Natuurlijk heb je ook een schemergebied waar het moeilijk is te bepalen of iets een glitch is of niet, maar dan is het aan de ontwikkelaar om zich hierover uit te spreken imho.
Ben ik wel met je eens. Het probleem is alleen wel dat de ontwikkelaar er vaak geen uitspraak over doet. En dan krijg je dus bovenstaande discussie's.

Wat dat betreft is het jammer dat veel games geen dedicated server meer kunnen draaien. Dan heb je tenminste nog admins die bepalen wat wel en niet mag.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youp1e schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:32:
In MOH heb je soms geeneens een hax nodig. Af en toe zie je de vijand (of teammates) transparant door structures heen.
Dit viel mij inderdaad ook op maar na paar seconden is dit weer weg. Beetje lullige fout... Ik dacht van, wt* is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Ik moet wel zeggen dat hier serieus wat kortzichtige mensen zitten!

Onder het mom van eens een cheater, altijd een cheater. Dan kan je ook zeggen van eens een crimineel altijd een crimineel, laten we alle criminelen maar lynchen, ze maken ons leven niet leuk meer!

In een community als deze had ik het niveau toch heel wat hoger verwacht hoor! Maar blijkbaar is het hier, als het op cheaten komt, nogal zwart-wit.

Kheb jaren op RTCW gespeeld. En eenmaal je op een beetje niveau speelde, dan kon je aan de voetstappen horen vanwaar iemand kwam. Deed je dit op een server waar heel wat beginners zate, dan was je direct een cheater! Want het kon niet dat je hem zag aankomen ofzo...

OK er zijn cheaters, maar kdenk dat dit maar een klein percentage is van het totale aantal gamers. En ja cheaten in SP is anders dan cheaten in MP.
Toen in RTCW wist ik goed welke servers ik moest mijden omwille van: cheaters, irritante admins die niet tegen hun verlies konden, regelrechte eikels die niets anders deden dan je verwijten.

Komop mensen, grow up! It's just a game. En als je al niet tegen dit kan, dan ga je later in jullie leventjes nog heel wat kansen hebben om gigantisch pissed te zijn. Want ja, als iemand jouw auto steelt dan moet die toch wel direct gelynched hebben, want die heeft jouw genot op rijden misschien wel afgenomen.?

Life's a bitch, get used to it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Tarkin schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:49:
Komop mensen, grow up! It's just a game. En als je al niet tegen dit kan, dan ga je later in jullie leventjes nog heel wat kansen hebben om gigantisch pissed te zijn. Want ja, als iemand jouw auto steelt dan moet die toch wel direct gelynched hebben, want die heeft jouw genot op rijden misschien wel afgenomen.?
Wat doe jij dan als je met je vrienden/famili een potje MP "mens erger je niet" zit te spelen en het is overduidelijk dat iemand aan tafel valsspeelt (bv een magnetische dobbelsteen die altijd op 6 komt) Wat doe je dan, lekker doorspelen of die valsspeler eruit zetten?
Een andere tafel opzoeken is er dan niet bij maar je kan mij iig niet wijsmaken dat je dan de rest van de avond lekker verder speelt, maar om met jouw woorden te eindigen: "grow up! It's just a game".

[ Voor 4% gewijzigd door Frentik op 31-10-2010 21:30 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frentik schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:29:
[...]
Wat doe jij dan als je met je vrienden/famili een potje MP "mens erger je niet" zit te spelen en het is overduidelijk dat iemand aan tafel valsspeelt (bv een magnetische dobbelsteen die altijd op 6 komt) Wat doe je dan, lekker doorspelen of die valsspeler eruit zetten?
Een andere tafel opzoeken is er dan niet bij maar je kan mij iig niet wijsmaken dat je dan de rest van de avond lekker verder speelt, maar om met jouw woorden te eindigen: "grow up! It's just a game".
Ik zou roepen OMG cheater, DIE hacker etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:48:
Ik zou roepen OMG cheater, DIE hacker etc etc.
En vergeet die draai om z'n oren niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
Frentik, jij maakt van iets abstracts telkens iets concreets, waardoor je jezelf ermee geconfronteerd voelt. Internet is nooit meer geweest dan internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

Het gaat er niet om in MP games of je mee kan komen met de top, als je zelf maar plezier hebt. En daar heb je cheaten echt _niet_ bij nodig.
Hoezo kan cheaten geen plezier leveren? Ik heb vroeger, 8 jaar geleden ofzo, best vaak in een deuk gelegen omdat iedereen je voor alles en nog wat uitmaakte :') en dan zo jou team ging joinen waarna ik weer het andere team joinde en zij dat past merkte nadat ik ze weer had gekilled _O- waarna ze daarna rondjes om je gingen lopen om je af te leiden... en dan ook nog al die discussies op de chat er tussen door, hilarisch. Of je cheats aanzetten om iemand anders z'n score te verneuken wanneer die keihard flipt :D Heb echt wel veel tranen moeten wegpinken. Ok wel ten koste van iemand anders maja thats life ben ook vaak genoeg verkracht door iemand anders terwijl ik net een super score had.

[ Voor 29% gewijzigd door Chip. op 01-11-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouser schreef op maandag 01 november 2010 @ 03:14:
Hoezo kan cheaten geen plezier leveren? Ik heb vroeger, 8 jaar geleden ofzo, best vaak in een deuk gelegen omdat iedereen je voor alles en nog wat uitmaakte :') en dan zo jou team ging joinen waarna ik weer het andere team joinde en zij dat past merkte nadat ik ze weer had gekilled _O- waarna ze daarna rondjes om je gingen lopen om je af te leiden... en dan ook nog al die discussies op de chat er tussen door, hilarisch. Of je cheats aanzetten om iemand anders z'n score te verneuken wanneer die keihard flipt :D Heb echt wel veel tranen moeten wegpinken. Ok wel ten koste van iemand anders maja thats life ben ook vaak genoeg verkracht door iemand anders terwijl ik net een super score had.
Dus omdat andere mensen lopen te zieken mag jij het ook doen?

Ik vind je gebrek aan inlevingsvermogen trouwens stuitend, zien dat je mensen danig dwars zit en dat nog hilarisch vinden ook. Doet me denken aan het soort mensen dat staat te joelen als iemand op straat doodgetrapt wordt. Een schrikbarend gebrek aan empatisch vermogen. Voor je eigen lolletje het plezier van meerdere anderen vergallen. Als je dan echt zo'n man bent, dan doe je dat toch lekker zonder cheats?

Doe dan maar een permaban. Op alles. Jij doet niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
Ook ik stuiter van zo'n verhaal 't raam uit.. Dit klinkt me wel als het mantra van de gemiddelde cheater in de oren. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 03:57:
[...]

Ik vind je gebrek aan inlevingsvermogen trouwens stuitend, zien dat je mensen danig dwars zit en dat nog hilarisch vinden ook. Doet me denken aan het soort mensen dat staat te joelen als iemand op straat doodgetrapt wordt. Een schrikbarend gebrek aan empatisch vermogen. Voor je eigen lolletje het plezier van meerdere anderen vergallen. Als je dan echt zo'n man bent, dan doe je dat toch lekker zonder cheats?

Kom op zeg... als jij ook maar enige verband ziet tussen lol hebben in cheaten en joelen als iemand dood geschopt wordt op straat, dan zit er bij jou een een steekje los. Die 2 zaken zijn namelijk totaal niet met elkaar te vergelijken....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Cheaten is voor kleuters die zelf niet in staat zijn het spelletje te spelen zoals het hoort. Het feit dat je cheat betekent dat je niet in staat bent om met de rest mee te komen of serieus (positieve) aandacht te kort komt. Ik denk dat je daarmee elke hacker wel hebt ingekaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Youp1e schreef op maandag 01 november 2010 @ 02:54:
Frentik, jij maakt van iets abstracts telkens iets concreets, waardoor je jezelf ermee geconfronteerd voelt. Internet is nooit meer geweest dan internet.
Hoezo doe ik dat? En waarom moet ik het op internet (=abstract volgens jou?) wel accepteren en IRL niet? Alleen omdat ik je dan geen draai om je oren kan geven? Het principe blijft zowel IRL als online hetzelfde, door te cheaten verpest je het plezier van mensen die wel op een eerlijke manier willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
[...]

Tja het is toch maar een spelletje ;) Het leuke van cheaters (bij bv een vriend van mij) is dat de andere helemaal flippen alsof ze bestolen zijn, alsof er onterecht is aangedaan. Gelijk helemaal in de stress en woest omdat iemand valsspeelt tijdens een spelletje. :') Ik zeg het niet vaak, maar echt get a life (niet specifiek jou Camache maar mensen die zich aangesproken voelen). Er zijn toch genoeg andere servers om op te spelen... Ga anders een ander spel zoeken waar minder in wordt gecheat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
reemprive schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:53:
Cheaten is voor kleuters die zelf niet in staat zijn het spelletje te spelen zoals het hoort. Het feit dat je cheat betekent dat je niet in staat bent om met de rest mee te komen of serieus (positieve) aandacht te kort komt. Ik denk dat je daarmee elke hacker wel hebt ingekaderd.
In het topic is al meerdere malen naar voren gekomen dat er ook spelers zijn die wel skills hebben maar het gewoon voor de lol uittesten of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wel een leuke ja, dat ik die vergeten ben. Gewoon het team joinen van de cheater en teamkillen die hap. Of de smacktard uithangen en zorgen dat je de cheater zo hindert/irriteert dat ie jou teamkilled en de cheater daardoor (auto)gekicked wordt. Maar is tegenwoordig wat moeilijker met al die autobalance shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:11:
[...]

In het topic is al meerdere malen naar voren gekomen dat er ook spelers zijn die wel skills hebben maar het gewoon voor de lol uittesten of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)
En de reden voor cheaten is onbelangrijk. Cheaten is cheaten.

Als ze het willen uittesten doen ze dat maar in een prive-match met wat vrienden. En als ze willen irriteren gaan ze maar bij mama op schoot zitten en heel hard een potje gaan zitten janken.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
...of omdat ze andere mensen wil irriteren. Heeft in dat geval dus helemaal niets met skills te maken. ;)
Megamind schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:07:
[...]
Ik zeg het niet vaak, maar echt get a life

Ga anders een ander spel zoeken waar minder in wordt gecheat...
"Get a Life" dat geldt uiteraard niet voor cheaters... :r

Cheaten is leuk, cheaten is stoer, cheaten is bijna net zo geil als het bezoek aan een hoer.

Ik zal mij deze keer inhouden, aangezien ChojinZ zich anders weer beledigd gaat voelen maar echt hoor, ik blijf mij verbazen over hoe achterlijk sommigen zijn in hun redeneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:23:
[...]

[...]

Cheaten is leuk, cheaten is stoer, cheaten is bijna net zo geil als het bezoek aan een hoer.
Vote for most epic poem ! :o :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
beany schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:20:
[...]

En de reden voor cheaten is onbelangrijk. Cheaten is cheaten.

Als ze het willen uittesten doen ze dat maar in een prive-match met wat vrienden. En als ze willen irriteren gaan ze maar bij mama op schoot zitten en heel hard een potje gaan zitten janken.
yup. Maar ik beweer dan ook nergens het tegendeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:41:
Kom op zeg... als jij ook maar enige verband ziet tussen lol hebben in cheaten en joelen als iemand dood geschopt wordt op straat, dan zit er bij jou een een steekje los. Die 2 zaken zijn namelijk totaal niet met elkaar te vergelijken....
Ik had al zo'n reactie verwacht. Je daarmee blijk mijn punt niet te begrijpen. Het complete gebrek aan empathie is namelijk exact hetzelfde, de daadwerkelijke situatie waarop hij van toepassing is alleen anders.

Zorgwekkend.
Megamind schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:07:
Tja het is toch maar een spelletje ;) Het leuke van cheaters (bij bv een vriend van mij) is dat de andere helemaal flippen alsof ze bestolen zijn, alsof er onterecht is aangedaan. Gelijk helemaal in de stress en woest omdat iemand valsspeelt tijdens een spelletje. :') Ik zeg het niet vaak, maar echt get a life (niet specifiek jou Camache maar mensen die zich aangesproken voelen). Er zijn toch genoeg andere servers om op te spelen... Ga anders een ander spel zoeken waar minder in wordt gecheat...
Weet je hoe simpel die redenering is? Dan leg je dus het probleem bij de mensen die wel gewoon willen genieten van hun spelletje waar ze hun zuurverdiende centjes aan hebben uitgegeven, terwijl er dan één galbak is die een lolletje moet hebben en de skills niet heeft op een normale manier te winnen. Rare omgekeerde wereld is dat.

Dat betekent dat als er illegaal gestraatraced wordt door de stad hier, men maar even ergens anders moet gaan rijden? Get al life, er zijn genoeg andere straten? Dat betekent dat je als er een bushokje wordt vernield men maar niet zo moet zeuren, want er zijn er nog genoeg? Dat betekent dat als mensen in een kroeg gaan vechten tijdens het uitgaan de overige bezoekers meer lekker ergens anders heen moeten gaan om die vechterbazen een lolletje te gunnen? Wat een rare redenering zeg.

Kom nu niet met dat het verschillende zaken zijn, het belangrijkste is namelijk wel hetzelfde: het plezier van normale, welwillende mensen verpesten omdat één malloot een gebrek aan inlevingsvermogen heeft en zich gedraagt als een klein kind. Omdat het online is mag het opeens allemaal wel? Rare gedachtegang hoor. Vind je het gek dat mensen boos worden? Ja, je doet iemand onrecht aan, dat is het hele punt nu juist. Dat het nu online is maakt dan geen enkel verschil.
Blijkbaar wel, want als je die skills had, dan was je wel held genoeg om het zonder cheats te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:38:
Blijkbaar wel, want als je die skills had, dan was je wel held genoeg om het zonder cheats te doen.
Hoe kan je nu 'blijkbaar' zeggen, als 'held' en skills totaal niets met elkaar te maken hebben?

Het stereotype is weer compleet, vleugje hypocriet erbij en we zitten weer op 1 lijn.

En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer. Mensen die zich te godalmachtig voelen, maar gelijktijdig bij een verlies 1001 excuses bedenken waarom ze verloren (lag, camper, OP wapen gebruiken etc). Jij hebt er geen last van, zo'n beetje de hele gamecommunity heeft er geen last van, en dat is precies waar het over gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2010 11:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:44:
Hoe kan je nu 'blijkbaar' zeggen, als 'held' en skills totaal niets met elkaar te maken hebben?

Het stereotype is weer compleet, vleugje hypocriet erbij en we zitten weer op 1 lijn.
Hoezo? Ik vind iemand die een game geheel op eigen houtje kan ownen zonder cheats wel een held. Niet in de traditionele definitie van het woord held, maar wel iemand die een schouderklopje verdient. Daar steken cheaters enorm schril tegen af, want die kunnen het alleen op frauduleuze manier bewerkstelligen en ontnemen daarmee ook nog eens anderen van hun plezier.
En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer. Mensen die zich te godalmachtig voelen, maar gelijktijdig bij een verlies 1001 excuses bedenken waarom ze verloren (lag, camper, OP wapen gebruiken etc). Jij hebt er geen last van, zo'n beetje de hele gamecommunity heeft er geen last van, en dat is precies waar het over gaat.
Die 1001 excuses kloppen dan toch gewoon? Er is toch gewoon een irritante cheater die het verpest? Waarom zou dat dan leuk zijn.

De hele community heeft er juist wel enorm last van, wat is dat nu weer voor een opmerking. Of moet ik je even herinneren aan het grote aantal mensen en bedrijven dat er iets aan probeert te doen of maar gewoon stopt met online spelen? Geen teken dat het weinig mensen raakt, niet?

Dan nog, waarom gaat jouw plezier voor op dat van een aantal anderen? Kan je nou echt niets beters verzinnen om jezelf te vermaken? Als je op straat mensen gaat irriteren belt men op een gegeven de politie, maar omdat je er hier mee wegkomt is het opeens okay? Ik snap het onderscheid geheel niet en het is dan ook gewoon een slap excuus om gedrag waarvan je weet dat het verkeerd is goed te lullen (of men realiseert zich niet eens dat het verkeerd is, nog veel erger).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Kunnen we het wel een beetje netjes houden? Het is een discussie geen moddergevecht.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Tweede poging, modder weggelaten, alhoewel ik er geen woord van terugneem. Kijken of dit bericht wél blijft staan.)
[...]
En ja, ik cheat omdat ik het leuk vind, omdat ik graag mensen irriteer.
Je komt er openlijk voor uit dat je graag mensen irriteert. Ben jij ook zo'n iemand die roept "Get a Life" tegen mensen die zich (geheel terecht) druk maken om jouw ( ) gedrag? Inderdaad de wereld op z'n kop :N

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vragen met betrekking tot een moderatie graag in DM en niet in het topic.

[ Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Kunnen we deze discussie niet gewoon afronden met een poll?

Poll: Cheaten in multiplayer games:
Cheaters zijn ondergewaardeerde HELDEN!!!1
Cheaters zijn sneue wezens.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=364305&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mijn stem staat er alvast :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..knip..
BaRF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:39:

Die van mij staat ook.

[ Voor 54% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Ik had al zo'n reactie verwacht. Je daarmee blijk mijn punt niet te begrijpen. Het complete gebrek aan empathie is namelijk exact hetzelfde, de daadwerkelijke situatie waarop hij van toepassing is alleen anders.
Ik begrijp wel welk punt je wil maken, ik vind je vergelijking alleen verkeerd.
Iedereen met een beetje inlevings vermogen ziet dat, wanneer er gecheat wordt, niet echt schade wordt toegedaan aan een persoon. Dat is wanneer er iemand in elkaar wordt geslagen anders.

Want als jouw bewering waar is dan zou dat betekenen dat iedereen die cheat, ook gaat lachen wanneer iemand in coma wordt getrapt. Sorry, maar dat zie ik dus niet voor me...
[...]

Hoezo? Nu doe je net of iemand met skills nooit cheat.

Er zijn in dit topic al zat mensen voorbij gekomen die wel skills hadden maar het cheaten puur voor het treiteren deden. Die mensen hoeven helemaal geen held te zijn en vinden de top 10 lijst van de game niet belangrijk. Die doen het maar voor 1 ding: de lol van het treiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waar mijn antwoord daarop verder ging, ik heb nooit aangegeven waar ik dan eventueel zou cheaten. Het gaat hier enkel om 'starter servers', waar beginnende spelers lekker kunnen aankloten. Waarom een 'held' op de server komt en chat vol gooit met 'OMG I FKN PWNZ U NOOB!!' mentaliteit en dit grote irritatie van de spelers die er gewoon lol hebben. Van basecampen tot 'onmogelijke plaatsen bereiken' (maw exploiten), ze blijven dit ook gewoon doen 'voor de lol van het treiteren'.

Dan ben ik simpel, what comes around, goes around. Dan blijf ik hem net zolang terug pesten tot hij er ook genoeg van heeft. Complete nerdrage explosies in de chat, vermakelijk.

In kort, het gaat mij niet op de manier, maar om het effect. Per saldo doen deze 3 groepen hetzelfde, mensen irriteren en gameplay verzieken.

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 01-11-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:49:
Ik begrijp wel welk punt je wil maken, ik vind je vergelijking alleen verkeerd.
Iedereen met een beetje inlevings vermogen ziet dat, wanneer er gecheat wordt, niet echt schade wordt toegedaan aan een persoon. Dat is wanneer er iemand in elkaar wordt geslagen anders.
Er wordt dus wel schade aangericht. Als dat niet zo zou zijn, waarom zouden bedrijven dan zoveel moeite doen cheaters te bannen? Dat er zulke maatregelen ingesteld worden is toch een overduidelijk teken dat het een groot aantal mensen ontzettend dwars zit? Dat er toevallig geen lichamelijke schade wordt toegebracht betekent niet dat het niet schadelijk is. Een spel kan online compleet verpest worden door cheaters. Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?

Dit is precies was ik bedoel. Je laat zien de consequenties niet te kunnen overzien. Omdat het online is is alles opeens wel okay?
Want als jouw bewering waar is dan zou dat betekenen dat iedereen die cheat, ook gaat lachen wanneer iemand in coma wordt getrapt. Sorry, maar dat zie ik dus niet voor me...
Fout, want ik zei ook heel duidelijk dat het me doet denken aan. Het is een bepaalde houding, een bepaalde instelling van mensen. Niet iedere cheater zal per definitie gaan staan lachen als iemand doodgetrapt wordt, maar het mechanisme is niet anders. Nogmaals, het gaat om het algehele gebrek aan empathie.
Hoezo? Nu doe je net of iemand met skills nooit cheat.
Mijn betoog is dat als je daadwerkelijk die skills had je niet hoefde te cheaten om te heersen op een server. Aangezien met toch cheats nodig heeft, zijn ze blijkbaar niet zo goed als ze willen doen lijken.
Er zijn in dit topic al zat mensen voorbij gekomen die wel skills hadden maar het cheaten puur voor het treiteren deden. Die mensen hoeven helemaal geen held te zijn en vinden de top 10 lijst van de game niet belangrijk. Die doen het maar voor 1 ding: de lol van het treiteren.
Hoor je nu wa je zegt? De lol van het treiteren? Daaruit blijkt toch wel dat je inherent verkeerd bezig bent? Of vind je treiteren normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:00
Koop lekker een console als je (minder) cheaters wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
ThijsWTF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
Ik koop lekker een dedicated server, is dat ook goed? O+ _/-\o_ dank u treyarch _/-\o_ (ja dit gaat over COD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
Als je nou even een inhoudelijke reactie geeft, dan raken we misschien overtuigd van je argumenten. Tot die tijd hoor ik iemand die gewoon af en toe wil zieken. Leuk, maar dat wordt dus niet geaccepteerd in de grotemensenwereld. Niet offline en niet online.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:55:
[...]

Er wordt dus wel schade aangericht. Als dat niet zo zou zijn, waarom zouden bedrijven dan zoveel moeite doen cheaters te bannen?
Misschien had ik me wat beter moeten verwoorden. Met de term 'niet echt schade(lijk) bedoelde natuurlijk fysieke schade. De schade bij een pak slaag is natuurlijk van een andere orde als de schade bij cheaten.
[...]

Dat er zulke maatregelen ingesteld worden is toch een overduidelijk teken dat het een groot aantal mensen ontzettend dwars zit? Dat er toevallig geen lichamelijke schade wordt toegebracht betekent niet dat het niet schadelijk is. Een spel kan online compleet verpest worden door cheaters. Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?
ja, ben ik met je eens. maar ik heb nooit het tegenover gestelde beweerd. ;)
Ik geloof ook dat jij niet hebt meegekregen wat mijn standpunt is mbt cheaten. Ik ben tegen cheaten, heb het nooit gedaan, en vind het ook irritant. Het enige wat mij verbaasd is dat sommige mensen zich hier er zo druk over maken.

Fout, want ik zei ook heel duidelijk dat het me doet denken aan. Het is een bepaalde houding, een bepaalde instelling van mensen. Niet iedere cheater zal per definitie gaan staan lachen als iemand doodgetrapt wordt, maar het mechanisme is niet anders. Nogmaals, het gaat om het algehele gebrek aan empathie.
Dat heeft niets met gebrek aan empathie te maken. Iedereen pest wel eens. Of dat nu een klasgenoot is die je pest, je kleine zusje of je partner. Iedereen heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen geen inlevingsvermogen hebt. Vergeet niet, inlevings vermogen heb je in verschillende degradatie's. Het is niet zo dat je het of Wel of Niet hebt.

Mijn betoog is dat als je daadwerkelijk die skills had je niet hoefde te cheaten om te heersen op een server.
Zoals ik al zei: sommige mensen willen helemaal niet heersen. Sommige mensen hebben helemaal niet de behoefte om boven aan de lijst te staaan. Sommige willen maar 1 ding: treiteren!

Hoor je nu wa je zegt? De lol van het treiteren? Daaruit blijkt toch wel dat je inherent verkeerd bezig bent? Of vind je treiteren normaal?
Treiteren normaal? Hangt van de situatie af. Bij mijn broertje kan het soms best leuk zijn. 8)
Maar tijdens gamen (in de vorm van cheaten) is dat erg irritant ja. Ik praat het dan ook niet goed. Ik probeer alleen het gedrag van cheaters te verklaren... ;) Iets wat jij geloof ik neit helemaal inziet.

want nogmaals: IK BEN TEGEN CHEATEN EN VIND HET OOK IRRITANT ALS DE NETEN!!!!

zo, duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

En online is natuurlijk de meest makkelijke manier om te treiteren, want niemand kan je een pak slaag verkopen. Als je echt wil treiteren en er optimaal van wil genieten dan moet je het in real life doen, bijv als ik een keer zit te vissen naast mijn aas in het water springen. Dan zie je pas een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BaRF schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:39:

Poll: Cheaten in multiplayer games:
Cheaters zijn ondergewaardeerde HELDEN!!!1
Cheaters zijn sneue wezens.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Lol!
Net gestemd, krijg ik de melding: er is al gestemd vanaf dit IP adres. NIET VALSSPELEN!!!

vraag me trouwens meteen af welke collega nog meer mee doet aan deze discussie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hoe is dat voor de mensen die betaald hebben voor hun spel en gewoon lekker willen ontspannen denk je? En voor het bedrijf dat dik geïnvesteerd heeft in dat spel?

[...]
sommige cheaters betalen ook voor hun cheats, en willen waar krijgen voor hun geld. Ik herhaal het nogmaals, bedrijven die in het spel geïnvesteerd hebben verdienen alsnog geld met cheaters. Als een cheater gepakt wordt, dan wordt zijn cd-key ook gebanned. Dus moet hij maar weer een nieuwe exemplaar van het spel kopen. En cheaters kopen vaker het spel dan normale spelers.

af en toe zie je een banwave door punkbuster.

zie hier bijvoorbeeld cod4
zo zijn er meerdere websites. punksbusted.com , game-violations.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

reemprive schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:49:
En online is natuurlijk de meest makkelijke manier om te treiteren, want niemand kan je een pak slaag verkopen. Als je echt wil treiteren en er optimaal van wil genieten dan moet je het in real life doen, bijv als ik een keer zit te vissen naast mijn aas in het water springen. Dan zie je pas een reactie.
Nouja, wat je soms op YT ziet aan reacties bij online games, denk ik dat het beetje 'online pesten' behoorlijk effectief is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheaten=sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:09:
sommige cheaters betalen ook voor hun cheats, en willen waar krijgen voor hun geld.
boehoe... wil je nu medelijden voor cheaters die een ban hebben? :') Ik hoop dat elke cheater nadat ie z'n cheat geinstalleerd heeft direct met een ongeldige game zit zodat ie n nieuwe mag kopen. Eigen schuld, dikke bult en hopelijk wijze les geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:22:
Misschien had ik me wat beter moeten verwoorden. Met de term 'niet echt schade(lijk) bedoelde natuurlijk fysieke schade. De schade bij een pak slaag is natuurlijk van een andere orde als de schade bij cheaten.
Dus fysieke schade is de maatstaf? Hoe zou je het dan vinden als ik iederen nacht om 4 uur bij je aanbel en dan me uit de voeten maak? Daar word je op een gegeven moment toch ook strontziek van? Dan wordt de politie gebeld en zal je je op een gegeven moment moeten gaan verantwoorden, maar omdat je online lekker veilig zit is het opeens okay?
ja, ben ik met je eens. maar ik heb nooit het tegenover gestelde beweerd. ;)
Ik geloof ook dat jij niet hebt meegekregen wat mijn standpunt is mbt cheaten. Ik ben tegen cheaten, heb het nooit gedaan, en vind het ook irritant. Het enige wat mij verbaasd is dat sommige mensen zich hier er zo druk over maken.
Ik maak me dan ook vooral druk over de mensen die het zo makkelijk aan de kant vegen met non-argumenten. Die snappen gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Of het nou om een spelletje gaat of het wakker treiteren van je buurman, het is hetzelfde concept.
Dat heeft niets met gebrek aan empathie te maken. Iedereen pest wel eens. Of dat nu een klasgenoot is die je pest, je kleine zusje of je partner. Iedereen heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen geen inlevingsvermogen hebt. Vergeet niet, inlevings vermogen heb je in verschillende degradatie's. Het is niet zo dat je het of Wel of Niet hebt.
Uiteraard heb ik ook wel eens gepest, maar ik ben tot inkeer gekomen. Ik leef zoveel mogelijk met het motto 'Wat je niet wilt dat u geschied...'. Dat niet iedereen al zo ver is is wat anders en dat je een foutje maakt is tot daar aan toe, maar het domweg recht proberen te lullen is te simpel voor woorden. Puur het besef dat het treiteren is en dat nog leuk vinden ook geeft voor mij aan dat er iets scheef zit in iemands hoofd en dat iemand wel wat correctie zou kunnen gebruiken.

Het heeft wel degelijk met een gebrek aan inlevingsvermogen te maken, want aan de andere kant zou men zich ook groen en geel ergeren (getuige de eerdere reacties ook hier 'ze doen het ook bij mij').
Zoals ik al zei: sommige mensen willen helemaal niet heersen. Sommige mensen hebben helemaal niet de behoefte om boven aan de lijst te staaan. Sommige willen maar 1 ding: treiteren!
Precies, en daarvoor krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing, een boete, een werkstraf of zelfs een celstraf, maar online moet het maar kunnen? Terwijl het nog veel laffer is, zo lekker op afstand veilig achter je PCtje.

Wees een echte man, doe het eens op straat. Dan kan je iemands reactie pas echt goed zien, maarja, daar zitten ook risico's aan. Veilig van achter je computertje is ronduit laf.
Treiteren normaal? Hangt van de situatie af. Bij mijn broertje kan het soms best leuk zijn. 8)
Maar tijdens gamen (in de vorm van cheaten) is dat erg irritant ja. Ik praat het dan ook niet goed. Ik probeer alleen het gedrag van cheaters te verklaren... ;) Iets wat jij geloof ik neit helemaal inziet.
Ik probeer hetzelfde hoor ;) Je mag overal waar ik je zeg aannemen dat ik het in het algemeen bedoel. Volgens mij zijn er maar twee verklaringen: lafheid en gebrek een inlevingsvermogen.
Het kan nog erger trouwens: dat iemand (ook maar) zijdelings begrijpt wat de impact van zijn daden is, die impact zeer negatief is en hij er dan toch mee doorgaat. Dan ben je wat mij betreft een randfiguur eerste klas, dan is er echt wat mis met je.

Is het dan te veel gevraagd voor mensen om iets te verzinnen om zich te vermaken waarbij ze de lol van anderen niet vergallen? Hoe fantasieloos moet je dan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
[...]

Nee hoor als andere me mensen me niet lopen te zieken zou ik het nog steeds doen.
Gast wat een vergelijking :') maar ik zal me verhaal even wat verder toelichten.

Ikzelf was een van de beste in het spelletje en ben ook vaak genoeg destijds uitgescholden voor cheater terwijl ik niets deed, daarbij cheate ik ook alleen wanneer ik undercover was en gebruik ik geen cheats bij wars of dergelijke, zoals andere kneuzen wel doen. Als je dan cheat, bij wars en dergelijke, dan ben je imo een echte cheater omdat je dan gewoon valsspeelt om te winnen. Ikzelf heb nooit gecheat om te winnen maar gewoon voor de lulz :D

Bij het spelletje dat ik deed kon op ieder moment je score resetten. Dus had je bijvoorbeeld 0/15 kon je weer naar 0/0. Nou iedereen die een score had waarvoor hij zich schaamde deed dat dus ook. Dus ook bij 3/2 (want tjah moet minstens 3/0 zijn liever zelfs 15/0 etc...) dit gedrag vind ikzelf super triest. Als ik dan van die gastjes ga pesten die de hele tijd hun score lopen te vernieuwen om te wachten tot dat ze 15/0 hebben en dan stoer gaan doen "kijk mij eens 15/0" dan heb ik idd wel eens gewoon me hacks aangezet om puur de draak met hun te spelen :D en dat jij dan niet inziet dat het hilarisch is om iemand die na een uur resetten van z'n score eindelijk eens 15/0 heeft gehaald die flink te grazen te nemen dan heb jij geen inlevingsvermogen imo. Het is gewoon hilarisch om dan te zien van: "Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mijn score wat doe je!!!!!!!!!! !@#&*!$(@*$*!" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouser schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:39:
Nee hoor als andere me mensen me niet lopen te zieken zou ik het nog steeds doen.
Dan is er toch iets mis met je? Beetje mensen lopen irriteren voor je eigen genot. Kan je niets verzinnen om je te vermaken waarbij je het voor anderne niet verpest? Iedereen met zelfs maar een miniem beetje fantasie moet dat toch kunnen?
Gast wat een vergelijking :') maar ik zal me verhaal even wat verder toelichten.
Ik heb mijn vergelijking verder genoeg toegelicht in andere reacties :)
Ikzelf was een van de beste in het spelletje en ben ook vaak genoeg destijds uitgescholden voor cheater terwijl ik niets deed, daarbij cheate ik ook alleen wanneer ik undercover was en gebruik ik geen cheats bij wars of dergelijke, zoals andere kneuzen wel doen. Als je dan cheat, bij wars en dergelijke, dan ben je imo een echte cheater omdat je dan gewoon valsspeelt om te winnen. Ikzelf heb nooit gecheat om te winnen maar gewoon voor de lulz :D
Probeer het gevoel dat je over kneuzen hebt eens op je eigen daden te projecteren. Als je weet dat veel mensen jouw acties ook als zodanig ervaren, vind je het dan nog steeds leuk?

Bovendien, het is alleen voor jou grappig. Dat lijk je je maar steeds niet te realiseren. Hoe is het grappig om mensen te treiteren, het bloed onder hun nagels vandaan te halen? Bijna niemand vindt dat grappig, het is een grote ergernis bij het overgrote deel van de mensen. Volgens mij mis je dan echt wat hoor. In het echte leven wordt je daarvoor gewoon gestraft, maar omdat je het veilig vanaf je PC kan doen is het opeens geen probleem? Wees dan een vent en doe het bij iemand face to face en accepteer de consequenties.
Bij het spelletje dat ik deed kon op ieder moment je score resetten. Dus had je bijvoorbeeld 0/15 kon je weer naar 0/0. Nou iedereen die een score had waarvoor hij zich schaamde deed dat dus ook. Dus ook bij 3/2 (want tjah moet minstens 3/0 zijn liever zelfs 15/0 etc...) dit gedrag vind ikzelf super triest. Als ik dan van die gastjes ga pesten die de hele tijd hun score lopen te vernieuwen om te wachten tot dat ze 15/0 hebben en dan stoer gaan doen "kijk mij eens 15/0" dan heb ik idd wel eens gewoon me hacks aangezet om puur de draak met hun te spelen :D en dat jij dan niet inziet dat het hilarisch is om iemand die na een uur resetten van z'n score eindelijk eens 15/0 heeft gehaald die flink te grazen te nemen dan heb jij geen inlevingsvermogen imo. Het is gewoon hilarisch om dan te zien van: "Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mijn score wat doe je!!!!!!!!!! !@#&*!$(@*$*!" :')
Het beste verweer blijkt vooralsnog het terugkaatsen van 'je hebt geen inlevingsvermogen'. Helaas gaat dat niet op. Maar nee, dat vind ik dus niet grappig, ook al stelt iemand anders zich ook aan. Dat iemand anders zich aanstelt is nog geen excuus om zelf nog triester aan de slag te gaan.

Als je een echte man bent dan kan je dat toch prima zonder cheats? Rellen om het rellen snap ik niet, heb ik nooit gesnapt en zal ik ook nooit snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
mensen het is heel simpel. persoon wie cheat compleet bannen van alles wat online kan op pc. console whatever.

ze verzieken de gameplay voor de normale spelers. andere oplossing is beetje radicaal en kan ik ook ff niet hier neertypen want dan heb ik ban aan me kont.

Andere oplossing is ff lekker IRL hun vingertjes breke of de pc ff onder handen nemen. Leren ze van.
(Als het niet gewenst is verwijder het maar) Weet niet hoever je kan gaan met uitlatingen.

probleem met cheaters is ze zitten veilig op de pc te spelen en je kunt ze persoonlijk er niet op aanspreken.
Als je het via de chat doet lees ke zo overheen en raakt het ze niet. Kun je ze persoonlijk aanspreken word het een ander verhaal.

En grootste probleem is dat de meeste cheaters allemaal kids zijn. en zich nergens van aantrekken.

en ik meen dat de grootste cheat site van een nederlander was. maar ja kan het natuurlijk ook fout hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-BRAIN schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:37:
probleem met cheaters is ze zitten veilig op de pc te spelen en je kunt ze persoonlijk er niet op aanspreken.
Als je het via de chat doet lees ke zo overheen en raakt het ze niet. Kun je ze persoonlijk aanspreken word het een ander verhaal.
Ik durf inderdaad te wedden dat maar weinig van die cheaters dergelijke dingen IRL™ ook durven als iemand ze er wel persoonlijk op kan aanspreken. Nee, dan liever veilig achter de PC de man uithangen. Het zou geen probleem zijn als andere mensen er geen last van hadden, maar nee, dat is blijkbaar nou net de lol. Go figure.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Neemt niks weg van het feit dat jij er plezier aan beleeft mensen te irriteren door zelf te gaan cheaten voor de lulz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:26:
[...]

Dus fysieke schade is de maatstaf? Hoe zou je het dan vinden als ik iederen nacht om 4 uur bij je aanbel en dan me uit de voeten maak? Daar word je op een gegeven moment toch ook strontziek van? Dan wordt de politie gebeld en zal je je op een gegeven moment moeten gaan verantwoorden, maar omdat je online lekker veilig zit is het opeens okay?
Nee, fysieke schade is 'een andere' maatstaaf. Omdat er bij cheaten geen fysieke schade is en bij geweld wel, vind ik dat je het niet met elkaar vergelijken.
Wat dat betreft vind ik je vergelijking met de buurman wakker bellen een stuk beter. ;)

Het heeft wel degelijk met een gebrek aan inlevingsvermogen te maken, want aan de andere kant zou men zich ook groen en geel ergeren (getuige de eerdere reacties ook hier 'ze doen het ook bij mij').
Waar ik het over had was de vergelijking met het 'in elkaar slaan'. Als je lacht bij een gewelds delict, heb je een veel groter probleem mbt het ontbreken van inlevings vermogen, dan als je lacht bij cheaten.
Tuurlijk, bij sommige cheaters ontbreekt idd het inlevings vermogen om in te zien dat, wat zij doen, niet leuk is. Maar om nou te gaan roepen dat dat het zelfde soort inlevings vermogen is wat ontbreekt bij mensen die lachen tijdens gewelds delicten? Nee, ik denk het niet...

Precies, en daarvoor krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing, een boete, een werkstraf of zelfs een celstraf, maar online moet het maar kunnen? Terwijl het nog veel laffer is, zo lekker op afstand veilig achter je PCtje.

Wees een echte man, doe het eens op straat. Dan kan je iemands reactie pas echt goed zien, maarja, daar zitten ook risico's aan. Veilig van achter je computertje is ronduit laf.
Krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing voor treiteren? Dat verschilt toch echt per geval. ;)
Of jij straf krijgt of niet is afhankelijk van zwaarte, manier van pesten, aangedane leed, bewijs, etc.

Is het dan te veel gevraagd voor mensen om iets te verzinnen om zich te vermaken waarbij ze de lol van anderen niet vergallen? Hoe fantasieloos moet je dan zijn?
Tja, dat snap ik zelf ook niet helemaal. Maar daarom ben ik juist blij met de verhalen van (ex)cheaters hier. Want ook al ben ik tegen cheaten, het geeft wel mooi inzicht achter de beweegredenen.
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:52:
[...]

We weten waar je huis woont. Pas maar op ;)
En dit vind ik dus weer overdreven. Dat je iemand van je LAN afgooit kan ik helemaal inkomen. Maar dat je iemands pc meteen stuk gooit gaat mij te ver.
En de rechter denkt daar precies zo over. Voor cheaten zijn geen wettelijke regels (zover ik weet :> ). Voor het slopen van iemand eigendom wel..

Gelukkig gaat het hier wel om een hoax... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 01-11-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:39:
Waar ik het over had was de vergelijking met het 'in elkaar slaan'. Als je lacht bij een gewelds delict, heb je een veel groter probleem mbt het ontbreken van inlevings vermogen, dan als je lacht bij cheaten.
Tuurlijk, bij sommige cheaters ontbreekt idd het inlevings vermogen om in te zien dat, wat zij doen, niet leuk is. Maar om nou te gaan roepen dat dat het zelfde soort inlevings vermogen is wat ontbreekt bij mensen die lachen tijdens gewelds delicten? Nee, ik denk het niet...
Ik heb dan ook gezegd, als je terugleest, dat het me doet denken aan hetzelfde soort mensen. Ik heb niet gezegd dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn, maar wel duidelijk bepaalde verontrustende kenmerken delen.
Krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing voor treiteren? Dat verschilt toch echt per geval. ;)
Of jij straf krijgt of niet is afhankelijk van zwaarte, manier van pesten, aangedane leed, bewijs, etc.
Als het een danige impact heeft op iemands kwaliteit van leven, ja. Dit is geen triviaal probleem, als je de diverse fora leest en kijkt hoeveel moeite bedrijven doen het te stoppen.
En dit vind ik dus weer overdreven. Dat je iemand van je LAN afgooit kan ik helemaal inkomen. Maar dat je iemands pc meteen stuk gooit gaat mij te ver.
En de rechter denkt daar precies zo over. Voor cheaten zijn geen wettelijke regels (zover ik weet :> ). Voor het slopen van iemand eigendom wel..
Tsja, dreigen is ook niet-fysiek, echter ga je er wel de cel voor in. Het toont wel aan dan omdat iets niet fysiek is, het niet gelijk onschuldig is.

Trouwens, als zoiets de standaard is op een LAN en het komt niet van de organisatie uit, denk ik dat je in Nederland geen poot hebt om op te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:48:
[...]

Ik heb dan ook gezegd, als je terugleest, dat het me doet denken aan hetzelfde soort mensen. Ik heb niet gezegd dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn, maar wel duidelijk bepaalde verontrustende kenmerken delen.
Tja, we kunnen natuurlijk door blijven discussieren maar ik denk dat we toch beide bij ons standpunt blijven. ;)
Laat ik het hier op houden: ik vond je vergelijking met het pesten van de buurman beter.

Als het een danige impact heeft op iemands kwaliteit van leven, ja. Dit is geen triviaal probleem, als je de diverse fora leest en kijkt hoeveel moeite bedrijven doen het te stoppen.
Dan is volgens mij de vraag: heeft cheaten (online treiteren) een zo danige impact op iemands kwaliteit van leven dat je het strafbaar zou kunnen maken? Ik denk van niet.

Tsja, dreigen is ook niet-fysiek, echter ga je er wel de cel voor in. Het toont wel aan dan omdat iets niet fysiek is, het niet gelijk onschuldig is.
Met 'overdreven' doelde ik niet op jouw reactie, maar het filmpje. Excuus... :>

Trouwens, als zoiets de standaard is op een LAN en het komt niet van de organisatie uit, denk ik dat je in Nederland geen poot hebt om op te staan.
Als je bewijst hebt (bv het filmpje) kan je er echt wel een zaak van maken. Gedragscode onder gamers of niet, je beschadigt iemands eigendom.

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 02-11-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Een mooie oplossing in mijn ogen... een DDOS op de site die de hacks verkoopt/maakt.
Dan houden ze zich weer bezig, en hebben ze dus geen/minder tijd voor het maken van de hacks ;)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:02:
Dan is volgens mij de vraag: heeft cheaten (online treiteren) een zo danige impact op iemands kwaliteit van leven dat je het strafbaar zou kunnen maken? Ik denk van niet.
Je hebt nog een enorm grijs gebied tussen vervelend en strafbaar. Je kan op alle vlakken verwerpelijk bezig zijn maar wellicht niet noodzakelijk strafbaar (al zit daar denk ik minder rek in dan je denkt, EULA's en voorwaarden van servers overtreden e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Cheaten in een MP game is eigenlijk hetzelfde als gaan zitten schreeuwen in de bios: iemand koopt een kaartje voor best wel wat geld en hoopt op een leuk avondje met een goede film - en vervolgens gaat er iemand keihard zitten gillen van begin tot eind. - Enige verschil daarbij is dat er altijd wel een aso in de buurt is die de betreffende persoon op z'n muil slaat (Die persoon is dan een soort anti-cheat server? :P)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

BaRF schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:34:
Cheaten in een MP game is eigenlijk hetzelfde als gaan zitten schreeuwen in de bios: iemand koopt een kaartje voor best wel wat geld en hoopt op een leuk avondje met een goede film - en vervolgens gaat er iemand keihard zitten gillen van begin tot eind. - Enige verschil daarbij is dat er altijd wel een aso in de buurt is die de betreffende persoon op z'n muil slaat (Die persoon is dan een soort anti-cheat server? :P)
VAC BAM!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Dat is toch wel een ernstige vorm van jaloezie hoor. Iemand doet hard zijn best om eens een lekkere score neer te zetten, en vervolgens voel jij ergens de noodzaak om daar met cheats tegenin te gaan.

Jij bent ook zo iemand die het harde werk van iemand waar hij trots op is even ongedaan maakt, puur om dan te genieten van de frustratie dat iemand weer opnieuw moet beginnen? Ik vind dat er dan toch echt een steekje los bij je zit hoor. Hoe zou je het vinden als iemand dat bij jouw harde werk zou doen?

Ik zou bovenstaande situatie juist als een uitdaging zien. Misschien dat ik dan ook wel ga jagen op die gozer (competitiedrang), maar ik zou dat dan wel op basis van skill doen. En het geeft een geweldig gevoel om iemand die bovenaan staat weg te vegen en zelf de eerste plek te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Morax schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:51:
[...]

Dat is toch wel een ernstige vorm van jaloezie hoor. Iemand doet hard zijn best om eens een lekkere score neer te zetten, en vervolgens voel jij ergens de noodzaak om daar met cheats tegenin te gaan.
Ben niet jaloers hoor :') ik had betere scores dagelijks wel. Gewoon for the lulz.
Jij bent ook zo iemand die het harde werk van iemand waar hij trots op is even ongedaan maakt, puur om dan te genieten van de frustratie dat iemand weer opnieuw moet beginnen? Ik vind dat er dan toch echt een steekje los bij je zit hoor. Hoe zou je het vinden als iemand dat bij jouw harde werk zou doen?
Ik vind niet dat je dat kunt vergelijken. Jullie willen allemaal zo graag dat "internet = real life" maar dat is het niet :) get used to it.
Ik zou bovenstaande situatie juist als een uitdaging zien. Misschien dat ik dan ook wel ga jagen op die gozer (competitiedrang), maar ik zou dat dan wel op basis van skill doen. En het geeft een geweldig gevoel om iemand die bovenaan staat weg te vegen en zelf de eerste plek te pakken :)
Lees je wel? Had ik waarschijnlijk ook kunnen doen maar heb niet altijd zin om me in te zetten om te fraggen.

Verder had ik al gezegd dat jullie het spelletje veelste serieus nemen :D? Ik heb echt het gevoel alsof jullie allemaal thuis komen van werk je maaltijd in de magnentron zet en daarna achter de PC gaat zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o272/Daruso/taringa/j8nlzs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:11:
[...]
Ben niet jaloers hoor :') ik had betere scores dagelijks wel. Gewoon for the lulz.
Daar geloof ik dus geen reet van.
Ik vind niet dat je dat kunt vergelijken. Jullie willen allemaal zo graag dat "internet = real life" maar dat is het niet :) get used to it.
Nou, zowel in het echte leven als op internet zijn er losers aanwezig, dat bewijs je maar weer. Het is jammer dat je op internet er soms niks tegen kan doen.
Lees je wel? Had ik waarschijnlijk ook kunnen doen maar heb niet altijd zin om me in te zetten om te fraggen.
Dan ben je dus gewoon een nep-gamer die het op eigen krachten niet kan.
Verder had ik al gezegd dat jullie het spelletje veelste serieus nemen :D? Ik heb echt het gevoel alsof jullie allemaal thuis komen van werk je maaltijd in de magnentron zet en daarna achter de PC gaat zitten.
Voor sommigen is dat in min of meerdere mate ook zo ja. Ik werk 40 uur per week en als ik dan 's avonds na het eten even een potje wil fraggen voor een uurtje dan is het natuurlijk klote als een klein kind met cheats je spel zit te vergallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
De hele discussie over real-life en internet heeft niks met cheaten te maken.

Het gaat hier om vals spelen. Een spel heeft bepaalde regels waar iedereen zich aan houdt. Als er 1 persoon is die zich niet aan deze regels houdt, verpest dit het spel.

In real-life zijn hier scheidsrechters voor of bijvoorbeeld wetten en politie, voor games is dit anti-cheat software.

Hoe zou jij het vinden als je een potje gaat voetballen en bij 1 persoon wordt er nooit gefloten voor een overtreding of gevlagd voor buitenspel. Dan wordt jij (als die persoon bij het andere team zit) toch ook boos op de scheidsrechter. Immers hij handhaaft de regels niet goed.

Zo denken veel mensen ook over cheaten bij games. Je speelt een spel en je moet je daarbij aan de regels houden. Als je dat niet doet, ben je gewoon diep triest.

het maakt daarbij niet uit of je het doet omdat je niet tegen je verlies kan, of omdat je jezelf graag voldoening wil geven door bovenaan te eindigen of welke andere smoes/excuus dan ook.

Hou je aan de regels of ga een ander spel spelen waar andere spelregels gelden, bijvoorbeeld op hacked servers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik zat laatst bij een kameraad te kijken hoe hij CoD MW2 online speelt. Hij ownt behoorlijk omdat er weinig cheaters zijn, staat bovenaan met 25 kills ofzo, wordt gelijk uitgemaakt voor cheater en n00b en wat dan ook weer.

Mensen gaan dus ook al aannemen dat als je goed bent, je gelijk een cheater / hax0r moet zijn, wat ik ook wel grappig vindt.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Wouser schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:11:
[...]
Dan snap ik niet waar die drang vandaan komt om iemand zijn goede score te moeten verneuken met behulp van cheats? Wat is dat dan?
[...]

Ik vind van wel, want in essentie is het hetzelfde. Je hebt de behoefte om iets waar iemand moeite voor heeft gedaan compleet de grond in te boren. En alle middelen heiligen schijnbaar dat doel (dat blijkt uit het gebruiken van cheats om dat doel te behalen).

Wat is dat het verschil tussen IRL en internet wat het verschil maakt? Naar mijn idee is dat puur de pakkans en het feit dat je IRL verantwoordelijk gehouden kunt worden voor je daden. In tegenstelling tot internet waar je anoniem kunt blijven.
[...]

Ik speel het spel voor mijn ontspanning, en ik kom genoeg buiten hoor :) Ik vind het alleen zwaar irritant dat anderen het nodig vinden mijn spelplezier waar ik voor betaald heb te moeten vergallen door het gebruik van cheats. De gameplay bestaat voornamelijk uit het competitie-element. En dat hele element valt weg op het moment dat iemand valsspeelt. Je winkans gaat namelijk zeer aanzienlijk omlaag, en daarmee ook de motivatie.

Jij vind het ook niet leuk als je op winnen staat met een kaartspel thuis en dat iemand het nodig vind dat te vergallen door vals te gaan spelen? En kom nu niet weer aan met IRL <-> internet, want deze vergelijking is precies hetzelfde, want het enige verschil tussen IRL en internet is anonimiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

*Laat maar, ik ga hier geen discussie meer over voeren*

[ Voor 92% gewijzigd door Fid3lity op 02-11-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is nu eigenlijk het probleem met cheaters?

Ze maken je snel dood ofzo en dat verpest je spelpret? Moeten we dan ook niet gewoon de pro's gaan bannen als die vanuit de wolken neerdalen om ook eens een makkelijk potje te spelen?

Cheaters zijn toch niet unkillable oid? Ze spelen enkel door hulpmiddelen boven hun nivo. Jammer, maar imho niet anders dan als er iemand van dat nivo mee zou spelen...

Persoonlijk krijg ik eerder het idee dat de anti-cheaters het gewoon niet kunnen hebben dat ze deaudgaan

Disclaimer : Ik speel geen First-Person spellen ( iets met geen pc / interesse voor ) en de weinige keren dat ik het speelde vond ik er na 5 minuten al geen zak meer aan omdat ik de hele tijd dood ging. Maar dat had dan weer niets met cheaters te maken, puur dat de rest ongeveer 1000x beter was dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als je gedood wordt door iemand met skill is dat balen maar terecht. Iemand die wint dmv. cheats is gewoon een loser die zonder cheats gewoon een slechte speler is... anders had ie immers geen cheats nodig. In bijv. Crysis zijn cheaters wel unkillable, daar kan een cheater gewoon met een klik op de knop iedereen killen behalve zichzelf bijv. Geloof me, dan is er geen spelen meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Cartman! schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:55:
Als je gedood wordt door iemand met skill is dat balen maar terecht. Iemand die wint dmv. cheats is gewoon een loser die zonder cheats gewoon een slechte speler is...
What's the difference? Dood is dood...

Mij lijkt het eerlijk gezegd vrij kansloos om te gaan kijken of jij wel op de "goede" manier gedood bent.
Waar valt een lucky shot van een slechte speler dan onder?

Wat ik trouwens wel grappig vind is de thematiek van de meeste FPS'en gekoppeld aan de mening over cheaters.
Je moet zoveel mogelijk mensen vermoorden en zelf niet vermoord worden, maar dat moet uiteraard wel "eerlijk" gebeuren. Een nuke verkrijgen ( zoals ik hierboven ergens las ) valt wel onder "eerlijk", maar door muurtjes heenkijken, nee dat is oneerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Vol trots toegeven dat je alleen cheat om andere mensen te treiteren en dan vervolgens mensen die cheaten tijdens wars kneuzen noemen _/-\o_ Voor iemand die continu schreeuwt dat mensen hier het onderscheid niet kunnen maken tussen internet en reallife gebruik je overigens wel interessante termen. "Wars", "undercover", "ik ben de beste in het spelletje". Wat een ventje ben jij zeg 8)7

@Gomez >>> Als je zelf niet van dit soort spellen houdt dan is het logisch dat je je niet stoort aan cheaters. Het interesseert mij geen moer als iemand tijdens een hockeywedstrijd iemand anders op de schenen slaat met een stick en tijdens een voetbalwedstrijd vind ik het prachtig als een doorgebroken speler van achter wordt gevloerd en de noppen in z'n kuiten heeft staan, er is immers geen verschil tussen het niet maken van een doelpunt door een goeie keeper of missen door die stick tegen je schenen of noppen in je kuiten. Toch heeft er ooit iemand bedacht dat dat niet de manier is om met elkaar om te gaan, net zoals spelmakers een set regels hebben bedacht voor mensen die wel met veel lol of soms veel passie zo'n spel spelen. Cheaten is gewoon online doping, je krijgt er een voordeel mee die een ander niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:17:
Je moet zoveel mogelijk mensen vermoorden en zelf niet vermoord worden, maar dat moet uiteraard wel "eerlijk" gebeuren. Een nuke verkrijgen ( zoals ik hierboven ergens las ) valt wel onder "eerlijk", maar door muurtjes heenkijken, nee dat is oneerlijk...
Je snapt het niet. Het gaat erom dat in het ene geval iedereen grofweg dezelfde kansen heeft (daarom worden bijvoorbeeld spawnkills vaak niet geaccepteerd; de andere speler heeft dan geen kans gehad) om een nuke te krijgen, terwijl een cheater de enige is die de voordelen pakt. Je breekt het spelletje in plaats van het naar je hand te zetten.

Daarom snap ik ook niet wat er interessant aan is. Als je dat getalletje omhoog wil zien gaan maak je toch een mooie Flash animatie met een knop? Maar nee, iemand moet wel over de zeik, anders is het niet leuk.

Triest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ik zie het niet en ik zal het vast ook nooit zien, maar...
KneoK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:21:
[...]
Cheaten is gewoon online doping, je krijgt er een voordeel mee die een ander niet heeft.
Je bedoelt net zoals iemand met een high-end pc een voordeel heeft boven iemand met een low-end pc. Zoals iemand met veel tijd een voordeel heeft boven iemand met weinig tijd.

Die ander heeft wel de mogelijkheid, maar kiest er enkel niet voor.
(Tenminste als ik zo snel even de google resultaten bekijk voor : buy multiplayer MoH hack dan zie ik genoeg keus :) geen idee bij hoeveel je opgelicht wordt, ik schat 99% )
net zoals spelmakers een set regels hebben bedacht voor mensen die wel met veel lol of soms veel passie zo'n spel spelen
En de mooiste spellen zijn juist dan weer degene met de grootste mod-communities ( oftewel buiten de regels van spelmakers treden ) en degene waar er ingame spellen spontaan bedacht worden door de community.

Maar zoals ik al zei, ik zie het niet en zal het ook zien denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gomez12 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:38:
Ik zie het niet en ik zal het vast ook nooit zien, maar...

[...]

Je bedoelt net zoals iemand met een high-end pc een voordeel heeft boven iemand met een low-end pc. Zoals iemand met veel tijd een voordeel heeft boven iemand met weinig tijd.

Die ander heeft wel de mogelijkheid, maar kiest er enkel niet voor.
(Tenminste als ik zo snel even de google resultaten bekijk voor : buy multiplayer MoH hack dan zie ik genoeg keus :) geen idee bij hoeveel je opgelicht wordt, ik schat 99% )

[...]

En de mooiste spellen zijn juist dan weer degene met de grootste mod-communities ( oftewel buiten de regels van spelmakers treden ) en degene waar er ingame spellen spontaan bedacht worden door de community.

Maar zoals ik al zei, ik zie het niet en zal het ook zien denk ik dan maar.
Een highend pc is hetzelfde als een goede trainer en goed materiaal, iemand met veel tijd is hetzelfde als een voetballer die 7 dagen in de week aan z'n carriere kan werken, dat heeft helemaal niets met cheaten te maken maar geeft gewoon het verschil aan tussen een goede voetbalclub en de lokale amateurtjes, het verschil tussen een amateurfietser en professioneel wielrenner. Als jij als wielrenner 7 dagen in de week op het duurste materiaal rijdt en iemand die twee keer in de week traint op een hometrainer je voorbij knalt en een wedstrijd wint omdat hij zichzelf vol heeft gepropt met doping is dat gewoon kut, daarom is doping verboden. Op dezelfde manier is het kut dat iemand die tijd investeert in een spel om zo goed te worden om gewoon lekker mee te kunnen draaien het aflegt tegen iemand die in een hoekje gaat staan en precies weet waar jij je op elk moment bevindt en met een druk op de muisknop vanaf elk punt een instant kill kan maken.
Een mod is anders dan een cheat omdat iedereen met die mod onderworpen is aan dezelfde regels, heeft nog steeds niets met cheaten te maken. Allemaal kromme vergelijkingen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die goed is hoor je niet klagen op een server waar een cheater zit. Die 0wned de cheater gewoon ;) Het zijn de mensen die constant bezig zijn met teksten intikken van omfg n00b/cheater/hacker etc etc. Daarbij vergeten ze even dat terwijl ze bezig zijn met het vervloeken van de cheater over de chat ze nog makkelijkere prooi zijn :+

De mensen dus die zelf hooguit middelmatig qua speelniveau zijn. Die hooguit een paar uurtjes per week spelen, "just for fun". En op iedereen en alles afgeeft wat een goede score heeft en ze zonodig de titel cheater meegeven omdat het anders niet mogelijk moet/kan zijn. Just for fun ja, maar ze kunnen het niet hebben als iemand anders hoger in de rankings staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zoals ik al zei, ik zie het niet en ik zal het ook zien. Dus ik denk dat dit mijn laatste post in dit topic is
KneoK schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:31:
[...]
Als jij als wielrenner 7 dagen in de week op het duurste materiaal rijdt en iemand die twee keer in de week traint op een hometrainer je voorbij knalt en een wedstrijd wint omdat hij zichzelf vol heeft gepropt met doping volzit met skills is dat gewoon kut, daarom is dopingzijn aangeboren skills verboden.
Oh nee wacht, toch zit er ergens een verschil. Aangeboren skills zijn niet verboden. Met geld-investeringen een betere pc kunnen kopen en daarmee voordeel behalen is niet verboden. Meer voordeel behalen uit tijd is niet verboden.

Maar maak je niet te druk hoor, hetzelfde idee heb ik met doping. Verplichte dieeten, hoogtestages etc. etc. vind ik allemaal ook een soort van doping.
Enkel doping die op de dopingslijst staat, ja die is fout. Iets wat 10 jaar geleden nog mocht, dat kan nu opeens op de dopinglijst staan en iets wat 10 jaar geleden al op de dopingslijst stond dat mag nu wel vervangen worden door een natuurlijk equivalent.
Op dezelfde manier is het kut dat iemand die tijd investeert in een spel om zo goed te worden om gewoon lekker mee te kunnen draaien het aflegt tegen iemand die in een hoekje gaat staan en precies weet waar jij je op elk moment bevindt en met een druk op de muisknop vanaf elk punt een instant kill kan maken.
Je bedoelt een pro die de map uit zijn hoofd kent en alle spawn points kent, gecombineerd met een uitermate goede accuratesse?

En ja, ik zie wel een verschil. Maar wmb is dat gewoon een heel subtiel verschil met een pro.
En als ik hier de reacties zo lees (niet meer willen spelen als er geen killcam is bijv.) dan denk ik dat er te veel mensen meer bezig zijn met het lekker kunnen wijzen met vingertjes dan met leuk spelen.

Als je helemaal volgens je eigen regels wilt spelen dan lijkt het mij dat je beter af bent met singleplayer spelen, in de echte wereld speelt nou eenmaal niet iedereen volgens jouw regels. Learn to deal with it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Blue-Tiger schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:22:
*Laat maar, ik ga hier geen discussie meer over voeren*
Probeer me dan aub nog eenmaal de volgende twee dingen uit te leggen:

- Wat is toch die drang om iemand zijn goede score koste wat het kost te moeten verneuken?
- Wat is het verschil tussen cheaten in een spel om iemand onderuit te halen en te frustreren, en precies dezelfde situatie IRL wat het maakt dat het op internet schijnbaar normaal is om zoiets te doen, maar het IRL ineens not-done is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet mij trouwens ook denken aan het pixel schieten in Battlefield 1942 met name. De lucht is statisch in bf1942 en daardoor ideaal te gebruiken om te pixel schieten. Met name met objecten die niet kunnen bewegen op het speelveld zoals de defguns. Op een gegeven moment zag je dus servers opduiken met als waarschuwing dat pixelshooten verboden was en je een kick kreeg als je betrapt werd :P werd dus ook als een vorm van cheaten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:14:
Als je helemaal volgens je eigen regels wilt spelen dan lijkt het mij dat je beter af bent met singleplayer spelen, in de echte wereld speelt nou eenmaal niet iedereen volgens jouw regels. Learn to deal with it...
Precies wat ik over cheaters denk. Als je volgens je eigen regels wil spelen, ga dan op een eigen server spelen of doe SP. Als je samen speelt zul je je echter aan de regels moeten houden en mag je die niet zelf verzinnen.

Learn to deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:14:
Zoals ik al zei, ik zie het niet en ik zal het ook zien. Dus ik denk dat dit mijn laatste post in dit topic is

[...]

Oh nee wacht, toch zit er ergens een verschil. Aangeboren skills zijn niet verboden. Met geld-investeringen een betere pc kunnen kopen en daarmee voordeel behalen is niet verboden. Meer voordeel behalen uit tijd is niet verboden.

Maar maak je niet te druk hoor, hetzelfde idee heb ik met doping. Verplichte dieeten, hoogtestages etc. etc. vind ik allemaal ook een soort van doping.
Enkel doping die op de dopingslijst staat, ja die is fout. Iets wat 10 jaar geleden nog mocht, dat kan nu opeens op de dopinglijst staan en iets wat 10 jaar geleden al op de dopingslijst stond dat mag nu wel vervangen worden door een natuurlijk equivalent.

[...]

Je bedoelt een pro die de map uit zijn hoofd kent en alle spawn points kent, gecombineerd met een uitermate goede accuratesse?

En ja, ik zie wel een verschil. Maar wmb is dat gewoon een heel subtiel verschil met een pro.
En als ik hier de reacties zo lees (niet meer willen spelen als er geen killcam is bijv.) dan denk ik dat er te veel mensen meer bezig zijn met het lekker kunnen wijzen met vingertjes dan met leuk spelen.

Ik vind je kleinerende toontje een beetje vervelend, als je wilt discussieren om het discussieren dan lijkt het me inderdaad het beste dat we daarmee stoppen. Het zijn mensen die de regels die als normaal worden beschouwd omzeilen die het spelplezier kunnen bederven van mensen die er wel tijd en moeite in stoppen. Er is een groot verschil tussen een "pro" en een cheater. Maps zijn over het algemeen zo samengesteld dat je vanaf geen enkel punt volledig overzicht hebt, met een cheat of hack kun je dat voordeel wel behalen.

Dat jij hetzelfde denkt over doping is prima, maar is nog steeds een kromme vergelijking zoals je het stelt. Iedereen is namelijk onderworpen aan diezelfde dopingsregels. Als iedereen zich aan de regels houdt en er is er eentje die wel iets neemt wat op de verboden lijst staat dan maakt het op dat moment niet uit of die lijst klopt, of jij die lijst eerlijk vindt, of die lijst hetzelfde is als 10 jaar geleden, die lijst bepaalt op een bepaald moment wat eenieder kan en mag doen om het uiterste aan prestatie te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypski
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Laten we allemaal eerlijk zijn en de enige echte rede geven waarom cheaters cheaten: Mensen irriteren.
Ze krijgen gewoon een kick van alle aandacht die ze krijgen.

Zoals eerder vermeld, je kan net zo goed een flash knop maken dat een 'kill' simmuleerd en die spammen.
Want ik geloof echt niet dat je van veel kills door cheaten enige voldoening krijgt.

Zeggen dat cheaters net zo'n voordeel hebben als 'pro's' is onzin. Ik persoonlijk krijg een enorme kick om een gewaagde tegestander tegen te komen. Dan pas kan ik zeggen "gg" aan het einde van een potje.

Oh en dat een 'pro' geen last heeft van cheaters en ze makkelijk kan killen is ook onzin. (in MW2 in ieder geval) die 'autoaim' en 'wallhack' zijn gewoon te triest. Het moment dat jij hem in het vizier hebt, heeft hij jou allang gespot.

Omdat in MW2 cheaten zo vaak voorkomt, krijgen zelfs "de wat betere spelers" (ik noem mezelf geen pro) de wind van voren.
9/10 potjes die ik speel word ik uitgemaakt voor cheater. Dan is je hele trost over je score direct verdwenen.

conclusie: ik heb een HEKEL aan cheaters. gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Allereerst het gaat mij niet om het discussieren op zich. Ik probeer alleen voor mezelf een duidelijk beeld te krijgen wat een cheater is en hoe die iemand anders benadeelt. Als ik de felheid van de anti-cheaters zie dan wordt ik gewoon nieuwsgierig.
KneoK schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:47:
Als iedereen zich aan de regels houdt en er is er eentje die wel iets neemt wat op de verboden lijst staat dan maakt het op dat moment niet uit of die lijst klopt, of jij die lijst eerlijk vindt, of die lijst hetzelfde is als 10 jaar geleden, die lijst bepaalt op een bepaald moment wat eenieder kan en mag doen om het uiterste aan prestatie te leveren.
Aaargggh, dan is een VAC / PB dus de dopinglijst en alles wat niet door VAC / PB opgemerkt wordt is dan dus geen cheater meer... Kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.

Blijft wmb dan vage materie dat electronisch cheaten. Je doet het ( en wordt ervoor veracht ) als :
- je voordeel behaalt tegenover een medespeler
behalve als je dat voordeel behaalt uit
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis
etc. etc.
En dan draaien er op de achtergrond nog een VAC / PB mee die de bekende cheats eruit halen, waardoor elke niet-gedetecteerde melding van een cheater op los zand staat.

Oftewel je kan tegen iedereen die je doodschiet cheater schreeuwen als je er zin in hebt
Kypski schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:12:
Omdat in MW2 cheaten zo vaak voorkomt, krijgen zelfs "de wat betere spelers" (ik noem mezelf geen pro) de wind van voren.
9/10 potjes die ik speel word ik uitgemaakt voor cheater. Dan is je hele trost over je score direct verdwenen.
Wat ik dus bedoel...

En blijkbaar kan iemand hier ook gewoon Kypski uitmaken voor cheater en dan zou hij het hele stigma meekrijgen...

[ Voor 14% gewijzigd door Gomez12 op 03-11-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is misschien nog wel een argument inderdaad: je verpest niet alleen het spel voor de mensen die jij direct killed, maar ook nog eens voor iedereen die wat beter is en daardoor continu voor cheater uitgemaakt wordt.

Cheaten ontwricht het hele online spel, alleen omdat mensen te stompzinnig zijn om zichzelf op een normale manier te vermaken. Moet ik toch weer aan die mensen die bij bepaalde situaties op straat staan te lachen denken.
Gomez12 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:19:
Allereerst het gaat mij niet om het discussieren op zich. Ik probeer alleen voor mezelf een duidelijk beeld te krijgen wat een cheater is en hoe die iemand anders benadeelt. Als ik de felheid van de anti-cheaters zie dan wordt ik gewoon nieuwsgierig.
Enorm flauwe maar helaas beproefde discussietactiek. 'Definieer het maar'. Tsja, de definities zijn duidelijk toch? Anders werden cheaters niet veracht en de rest niet.

Die discussie hoeft niet gevoerd te worden :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

[...]

Aaargggh, dan is een VAC / PB dus de dopinglijst en alles wat niet door VAC / PB opgemerkt wordt is dan dus geen cheater meer... Kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.

Blijft wmb dan vage materie dat electronisch cheaten. Je doet het ( en wordt ervoor veracht ) als :
- je voordeel behaalt tegenover een medespeler
behalve als je dat voordeel behaalt uit
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis
etc. etc.
En dan draaien er op de achtergrond nog een VAC / PB mee die de bekende cheats eruit halen, waardoor elke niet-gedetecteerde melding van een cheater op los zand staat.

Oftewel je kan tegen iedereen die je doodschiet cheater schreeuwen als je er zin in hebt

[...]

Wat ik dus bedoel...

En blijkbaar kan iemand hier ook gewoon Kypski uitmaken voor cheater en dan zou hij het hele stigma meekrijgen...
Misschien dat je in mijn posts geen goed beeld hebt van wat ik bedoel met een cheater. Voor de duidelijkheid, een cheater is voor mij iemand die 3rd party tools gebruikt om zijn eigen spel te verbeteren. Wallhacks, aimbots, dat soort zaken. Een dopingslijst is gebaseerd op onderzoeken en ervaringen van stoffen die je prestaties verhogen. Als er iets nieuws op de markt komt wat nog niet op de lijst staat maar wel zo'n invloed heeft dat iemand de 100 meter in 5 seconde minder aflegt dan het gemiddelde van de rest van de renners dan heb je twee keuzes als je dat ontdekt, toelaten en iedereen dat spul laten gebruiken of het spul op de lijst zetten en iedereen laten weten dat het niet de bedoeling is dat te gebruiken. Aangezien het in een spel nogal onlogisch is om iedereen dan maar toegang te geven tot een wallhack als je die ontdekt heb je maar 1 oplossing, de hack bannen. Dan gaat er weer een wizzkid graven in de code om een andere exploit te vinden die nog niet gedetecteerd kan worden en het spelletje begint weer van voor af aan.

Goeie hardware is wat mij betreft geen cheat, spellen hebben een minimum aan systeemeisen, als je daar niet aan voldoet dan is het pech maar dan draait het spel niet optimaal. Als je iets boven de minimale systeemeisen zit kun je, met de settings zo laag mogelijk, net zo goed zijn als iemand met een highend pc.
Als je veel tijd hebt en veel kunt 'trainen' is dat voor mij ook zeker geen cheaten. Je zegt tegen Federer ook niet dat het een kutcheater is met tennis omdat hij veel meer kan trainen dan jij met je fulltime baan.
Maar als je iemand in een gebouw met z'n gezicht naar de muur ziet staan schieten en de ene na de andere kill ziet maken dan is er iets niet in de haak.
Een soort spanning kan volledig weggenomen worden als je tegenover een cheater staat. Je loopt in een steegje en komt bij de hoek van een huis, als er dan een tegenstander om de hoek staat dan heb je in eerste instantie een 50/50 kans dat je blijft leven als je de hoek om komt rennen. Dan komen skills en reactievermogen om de hoek kijken. Maar als die lul om de hoek allang wist dat jij eraan kwam door z'n wallhack en gebukt met z'n gezicht naar de andere kant met een muisklik jou door je hoofd kan schieten met z'n aimbot dan zakken jouw kansen zo dramatisch dat zelfs een 'pro' het vaak zal afleggen in die situatie.

Zie het als verstoppertje spelen vroeger, je hebt een fantastische plek gevonden en je vriendje wordt afgetikt en roept direct "Gomez zit achter die auto, Camacha zit tussen die containers en Kypski zit daar tussen de bosjes", dan heeft het hele spelletje toch geen nut meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Cheaters zijn mensen met een minderwaardigheidscomplex die erg ongelukkig zijn en zich alleen maar een beetje schijngelukkig kunnen voelen door anderen kwaad te maken.

Zo zielig als ze zich gedragen, zo zielig zijn ze ook.....je kan dan ook alleen maar medelijden hebben met zulke personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Morax schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:20:
[...]

Probeer me dan aub nog eenmaal de volgende twee dingen uit te leggen:

- Wat is toch die drang om iemand zijn goede score koste wat het kost te moeten verneuken?
- Wat is het verschil tussen cheaten in een spel om iemand onderuit te halen en te frustreren, en precies dezelfde situatie IRL wat het maakt dat het op internet schijnbaar normaal is om zoiets te doen, maar het IRL ineens not-done is?
Ik ben hier niet omdat ik cheats support he... Dan heb jij blijkbaar even niet op zitten letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Pas maar op met die interesse. Als je in dit topic niet fel tegen cheaten bent, ben je volgens sommige hier meteen voor cheaten, snap je het plezier van gamen niet en heul je met de vijand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dit bedoelen wij met cheaters:
YouTube: CoD 6 MW2 Aimbot

Alles wat jij hieronder noemt valt, zoals al vaker gezegd is, niet onder cheaten.
- Betere hardware
- Betere skills
- Betere pingtijden
- Betere mapkennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Blue-Tiger schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:02:
[...]

Ik ben hier niet omdat ik cheats support he... Dan heb jij blijkbaar even niet op zitten letten...
Mijn excuses, ik haal een post van jou even door de war met een post van Wouser. Mijn fout!

De vragen blijven dan overigens staan voor Wouser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
De enige reden dat mensen cheaten is mensen irriteren? Sorry, maar dat is een maar een heel klein deel van de cheaters, die overduidelijk cheaten.

Er zijn veel meer cheaters die cheaten vanwege het doel: zelfverheerlijking. De extra 'skills' moeten het zelfvertrouwen van de speler een boost geven omdat anderen tegen hem opkijken omdat hij zo goed is. Juist het roepen van 'cheater' zorgt er voor dat de speler zich goed gaat voelen, omdat dat nou eenmaal ook geroepen wordt tegen spelers die daadwerkelijk goed zijn.

En dat is de reden dat er zoveel cheaters rondlopen. Puistige pubers die hun zelfvertrouwen nodig moeten opkrikken omdat de hele dag naar een TFT scherm staren voor de afgelopen 5 jaar hen niet veel goed heeft gedaan in het normale sociale leven.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Wat een zielig gastje. Hij hoeft niet eens moeite te doen om ook maar een beetje te richten...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Pagina: 1 2 3 4 Laatste