ChojinZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:22:
Misschien had ik me wat beter moeten verwoorden. Met de term 'niet echt schade(lijk) bedoelde natuurlijk fysieke schade. De schade bij een pak slaag is natuurlijk van een andere orde als de schade bij cheaten.
Dus fysieke schade is de maatstaf? Hoe zou je het dan vinden als ik iederen nacht om 4 uur bij je aanbel en dan me uit de voeten maak? Daar word je op een gegeven moment toch ook strontziek van? Dan wordt de politie gebeld en zal je je op een gegeven moment moeten gaan verantwoorden, maar omdat je online lekker veilig zit is het opeens okay?
ja, ben ik met je eens. maar ik heb nooit het tegenover gestelde beweerd.
Ik geloof ook dat jij niet hebt meegekregen wat mijn standpunt is mbt cheaten. Ik ben tegen cheaten, heb het nooit gedaan, en vind het ook irritant. Het enige wat mij verbaasd is dat sommige mensen zich hier er zo druk over maken.
Ik maak me dan ook vooral druk over de mensen die het zo makkelijk aan de kant vegen met non-argumenten. Die snappen gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Of het nou om een spelletje gaat of het wakker treiteren van je buurman, het is hetzelfde concept.
Dat heeft niets met gebrek aan empathie te maken. Iedereen pest wel eens. Of dat nu een klasgenoot is die je pest, je kleine zusje of je partner. Iedereen heeft zich er weleens schuldig aan gemaakt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen geen inlevingsvermogen hebt. Vergeet niet, inlevings vermogen heb je in verschillende degradatie's. Het is niet zo dat je het of Wel of Niet hebt.
Uiteraard heb ik ook wel eens gepest, maar ik ben tot inkeer gekomen. Ik leef zoveel mogelijk met het motto 'Wat je niet wilt dat u geschied...'. Dat niet iedereen al zo ver is is wat anders en dat je een foutje maakt is tot daar aan toe, maar het domweg recht proberen te lullen is te simpel voor woorden. Puur het besef dat het treiteren is en dat nog leuk vinden ook geeft voor mij aan dat er iets scheef zit in iemands hoofd en dat iemand wel wat correctie zou kunnen gebruiken.
Het heeft wel degelijk met een gebrek aan inlevingsvermogen te maken, want aan de andere kant zou men zich ook groen en geel ergeren (getuige de eerdere reacties ook hier 'ze doen het ook bij mij').
Zoals ik al zei: sommige mensen willen helemaal niet heersen. Sommige mensen hebben helemaal niet de behoefte om boven aan de lijst te staaan. Sommige willen maar 1 ding: treiteren!
Precies, en daarvoor krijg je in het echte leven een stevige waarschuwing, een boete, een werkstraf of zelfs een celstraf, maar online moet het maar kunnen? Terwijl het nog veel laffer is, zo lekker op afstand veilig achter je PCtje.
Wees een echte man, doe het eens op straat. Dan kan je iemands reactie pas echt goed zien, maarja, daar zitten ook risico's aan. Veilig van achter je computertje is ronduit laf.
Treiteren normaal? Hangt van de situatie af. Bij mijn broertje kan het soms best leuk zijn.
Maar tijdens gamen (in de vorm van cheaten) is dat erg irritant ja. Ik praat het dan ook niet goed. Ik probeer alleen het gedrag van cheaters te verklaren...

Iets wat jij geloof ik neit helemaal inziet.
Ik probeer hetzelfde hoor

Je mag overal waar ik
je zeg aannemen dat ik het in het algemeen bedoel. Volgens mij zijn er maar twee verklaringen: lafheid en gebrek een inlevingsvermogen.
Het kan nog erger trouwens: dat iemand (ook maar) zijdelings begrijpt wat de impact van zijn daden is, die impact zeer negatief is en hij er dan toch mee doorgaat. Dan ben je wat mij betreft een randfiguur eerste klas, dan is er echt wat mis met je.
Is het dan te veel gevraagd voor mensen om iets te verzinnen om zich te vermaken waarbij ze de lol van anderen niet vergallen? Hoe fantasieloos moet je dan zijn?
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 01-11-2010 17:35
]