Dag allen,
Ik snap dat er enige onvrede is over de overmaat aan items in tf2, ik ben niet beter gewend, maar vroegah was alles vast en zeker beter.
Ik zit echter in mijn maag over de item packs (daarmee bedoel ik dat je een bepaalde set kan nemen voor een bonus).
Zij lijken me erg uit balans getrokken, zo ben ik het dichtst bij een zogeheten 'saharan spy' set, maar het enige voordeel is dat je minder geluid maakt met decloak, ok dat heeft zijn voordelen, maar niet op kleinere maps, daar wordt je toch wel al snel gezien tijdens decloaken.
Het nadeel is dan dat je een langere 'hit-animatie' hebt, waardoor verstoppen na gezien te zijn moeilijker wordt.
Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld de scout set, waarmee je 25 extra hp krijgt, lijkt het mij niet helemaal fair. Bovendien vind ik de shortstop best een vooruitgang vergeleken met Force-a-nature, terwijl ik met de dead ringer en your eternal reward nauwelijks succesvol overweg kan. (hoewel dat aan mij kan liggen).
Buiten alle problemen die de items en het getrade met zich meebrengen, denk ik dat hier de grootste problemen liggen. Op zich vind ik het wel leuk dat er een aantal wapens in zitten, zodat er wat variatie mogelijk is, maar om de balans niet te verstoren is het denk ik het best om ze puur cosmetisch te maken (wat ik ook goed zou vinden). Of inderdaad wat meer te testen voordat er nieuwe items toegevoegd worden. Nu betekent het dat ik niet meer met mijn oude favo class speel (spy), omdat ik het idee heb dat ik hem niet goed gebruik, dan is het voor mij leuker om snel wat kills te maken met een scout.
Mijn eerste post op het Tweakers.net-forum!

(''good job there, hardhat!'')