Eh..? IC doormidden? of gekoppelde IC en 1 deel vergeten?Goner schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:03:
Hoor net van een collega dat de voorste helft van de intercity uit Dordrecht vertrok zonder de rest (met oa hem erin) ... lijkt me wel schrikken. Trein trok op, er was een schok en de boel stond stil. Even later werd er omgeroepen dat het eerste deel vertrokken was en of iedereen maar uit wilde stappen.
Wordt blijkbaar gekoppeld in Dordt met een stuk uit Vlissingen ... en dat schoot los.
Dan was er toch nooit een koppeling? Anders heb je breuk op je remleiding met noodremming tot gevolg.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Als je net wat verder van utrecht af gaat, zie je een enorm lange trein. Zijn dat 3 VIRM's gekoppeld?ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:04:
[...]
Bij Overvecht liggen er 4echt rampzalig maar goed... XD
http://binged.it/11RnZ36
(heb geen foto/plaatje)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik weet 't, dat stuk spoor heb ik honderden keer gehad om van Haarlem naar Overveen te komen. Maar is er bij een haaks kruis ook niks aan te doen?ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:04:
[...]
Het is een (bijna) haaks kruis, geen diagonaal kruis. De diagonale kruizen kun je tenminste nog wat compenseren kwa "gap". Bij een Haaks kruis ram je gewoon vol tegen de spoorstaaf aan
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
waar? O.o en 14 bakken V-IRM kan idd. 2 x 4 en 1 x 6.D_Jeff schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:
[...]
Als je net wat verder van utrecht af gaat, zie je een enorm lange trein. Zijn dat 3 VIRM's gekoppeld?
Jawel, maar niet met andere vervelende gevolgen zoals storingen...CyBeR schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Ik weet 't, dat stuk spoor heb ik honderden keer gehad om van Haarlem naar Overveen te komen. Maar is er bij een haaks kruis ook niks aan te doen?
Je bedoelt tussen Utrecht en Overvecht in? Das een 3x3x4 ICM die Utrecht binnenrijdt. Gezien de rare combinatie van het materiaal (met name de hoeveelheid, want zulke grote treinen rijden er amper meer op dat stuk) zal dat wel een foto zijn die minimaal een jaar oud is...D_Jeff schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:
[...]
Als je net wat verder van utrecht af gaat, zie je een enorm lange trein. Zijn dat 3 VIRM's gekoppeld?
Hmm wilde eigenlijk reageren met dat die niet haaks zijn, zit ik bij Haarlem te kijken, zijn die ook net niet haaks (maar wel bijna haaks). En als je het zo bekijkt zijn het er bij Haarlem natuurlijk ook 2.ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:04:
[...]
Bij Overvecht liggen er 4echt rampzalig maar goed... XD
http://binged.it/11RnZ36
(heb geen foto/plaatje)
Lol wut?Goner schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:03:
Hoor net van een collega dat de voorste helft van de intercity uit Dordrecht vertrok zonder de rest (met oa hem erin) ... lijkt me wel schrikken. Trein trok op, er was een schok en de boel stond stil. Even later werd er omgeroepen dat het eerste deel vertrokken was en of iedereen maar uit wilde stappen.
Edit:
http://www.zie.nl/video/a...derhoud-Fyra/m1nzi17fu5gp
Yeah right. Die Italianen geloven echt in sprookjes. Het is verdomme een net splinternieuw ding, dan mag binnen een aantal weken tijd niet al enig onderhoud nodig zijn!
[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 28-06-2013 16:29 ]
Bij Nedtrain gaan ze er zelfs vanuit dat een trein de 1e 3 jaar geen enkel onderhoud nodig heeft.Knightwolf schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:44:
[...]
Lol wut?
Edit:
http://www.zie.nl/video/a...derhoud-Fyra/m1nzi17fu5gp
Yeah right. Die Italianen geloven echt in sprookjes. Het is verdomme een net splinternieuw ding, dan mag binnen een aantal weken tijd niet al enig onderhoud nodig zijn!
Al zijn ze daar bij de SLT wel flink mee onderuit gegaan...
Alles heeft onderhoud nodig, ook een nieuwe trein. Wanneer je een nieuwe wagen koopt moet die ook gewoon zijn periodiek onderhoud krijgen, daar ben je de eerste keer ook niet van vrijgesteld. Een trein moet ook onderhouden en nagekeken worden, en wel heel regelmatig. En ik ga er van uit dat de collegas van NedTrain dit bij de V250 ook hebben gedaan zoals beschreven stond in de procedures van AB. Geen enkele reden om het niet te doen.
Timelapse van de herstellingen in Schellebelle na het ongeval 2 maanden terug, vanaf morgen rijden er opnieuw treinen.
YouTube: Infrabel maakt timelapse van herstellingswerken in Schellebelle
YouTube: Infrabel maakt timelapse van herstellingswerken in Schellebelle
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Waarom is voor dat rechterspoor gewone dwarsliggers gebruikt, en voor de doorgaande sporen betonnen dwarsliggers?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wissels heb je niet 123 op voorraad, zullen wel 2e hands ergens zijn gevonden. Idem voor de dwarsliggers.Onbekend schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:08:
Waarom is voor dat rechterspoor gewone dwarsliggers gebruikt, en voor de doorgaande sporen betonnen dwarsliggers?
De wissels hebben ze tijd genoeg voor gehad, uiteindelijk zien we hier beelden van de laatste 2 weken terwijl het ongeval zelf 2 maand geleden is gebeurd. Ze hebben dus zowat 6 weken gehad om alles voor te bereiden. Dat de wissels op hout gemonteerd worden is normaal. Houten dwarsliggers zijn nu eenmaal wat flexibeler om mee te werken. Waarom het rechtse spoor zijn eerste meters op hout ligt zou ik eigenlijk ook niet weten. Vraag me zelfs af waarvoor het derde spoor dient.
Tis nou niet dat je "help" roept en je krijgt wissels... maar goed 2 maanden levertijd zou net genoeg moeten zijn
Zijspoor, spoor 3 wordt daar gebruikt om bepaalde ic treinen te laten passeren. Wikipedia: Station SchellebelleBlokker_1999 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:41:
De wissels hebben ze tijd genoeg voor gehad, uiteindelijk zien we hier beelden van de laatste 2 weken terwijl het ongeval zelf 2 maand geleden is gebeurd. Ze hebben dus zowat 6 weken gehad om alles voor te bereiden. Dat de wissels op hout gemonteerd worden is normaal. Houten dwarsliggers zijn nu eenmaal wat flexibeler om mee te werken. Waarom het rechtse spoor zijn eerste meters op hout ligt zou ik eigenlijk ook niet weten. Vraag me zelfs af waarvoor het derde spoor dient.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ben net terug van een tochtje rondom het station van Den Bosch, met camera, kijken wat ik van de werkzaamheden op de plaat krijg. Helaas niet zoveel als ik hoopte, maar wat ik heb zal ik later vanavond of morgen posten.
Maar wat ik nou ff wou zeggen, dat toen ik aan de zuidkant van het station vlak langs het spoor ging en dus lekker uitzicht had, kwam er een VIRM langs, die me even later opviel als wel heel erg lang. Ik ben gauw gaan tellen en het waren 2x 6-bakken aan elkaar, 12 dus. Heb ik nog nooit eerder gezien. Is dat normaal tegenwoordig? En zeker op zondag? Was rond 18u van Den Bosch ri zuiden (kan op dat punt zowel Tilburg als Eindhoven zijn).
Maar wat ik nou ff wou zeggen, dat toen ik aan de zuidkant van het station vlak langs het spoor ging en dus lekker uitzicht had, kwam er een VIRM langs, die me even later opviel als wel heel erg lang. Ik ben gauw gaan tellen en het waren 2x 6-bakken aan elkaar, 12 dus. Heb ik nog nooit eerder gezien. Is dat normaal tegenwoordig? En zeker op zondag? Was rond 18u van Den Bosch ri zuiden (kan op dat punt zowel Tilburg als Eindhoven zijn).
12 bakken VIRM komt wel vaker voor, afhankelijk van hoe druk het is. Soms komt zelfs 14 bakken voor, al is dat een zeldzaamheid. Waarschijnlijk rijdt het in de wegens werkzaamheden te Eindhoven gecombineerde IC Den Bosch - Eindhoven - Sittard - Maastricht/Heerlen.
Tot en met dienstregeling 2012 reed de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen (serie 800) tot Sittard gecombineerd, en werd daar gesplitst. De serie Schiphol - Eindhoven (in de spits Maastricht) (serie 3500) reed daar nog naast. Sinds dienstregeling 2013 rijden Alkmaar - Maastricht (800) en Schiphol - Heerlen (3500) de hele dag op die route.
Tot en met dienstregeling 2012 reed de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen (serie 800) tot Sittard gecombineerd, en werd daar gesplitst. De serie Schiphol - Eindhoven (in de spits Maastricht) (serie 3500) reed daar nog naast. Sinds dienstregeling 2013 rijden Alkmaar - Maastricht (800) en Schiphol - Heerlen (3500) de hele dag op die route.
We are shaping the future
Dingetjes als vloeistof niveau's in de gaten houden, een lampje verwisselen en het schoonmaken ja.Blokker_1999 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:21:
Alles heeft onderhoud nodig, ook een nieuwe trein. Wanneer je een nieuwe wagen koopt moet die ook gewoon zijn periodiek onderhoud krijgen, daar ben je de eerste keer ook niet van vrijgesteld. Een trein moet ook onderhouden en nagekeken worden, en wel heel regelmatig. En ik ga er van uit dat de collegas van NedTrain dit bij de V250 ook hebben gedaan zoals beschreven stond in de procedures van AB. Geen enkele reden om het niet te doen.
Maar werkplaats onderhoud (grote beurt, vervangen en reviseren van onderdelen) wordt niet ingepland in de eerste jaren.
Dingen als monteurshandleidingen en opleidings materiaal worden vaak ook pas gemaakt nadat het product af is. Voordat de manuals en boeken af zijn, en je monteurs opgeleid, ben je al snel 1-2 jaar verder.
Maar meer onderhoud dan dat zou er in principe de eerste jaren niet nodig moeten zijn. Defecte onderdelen vallen trouwens onder de waarborg van de fabrikant en worden gewoon in garantie gestuurd. Daar mogen werkplaatsen zelfs niet aan werken (in principe, we doen het soms toch
). En dat dagdagelijks onderhoud alsook de basis van fouten opsporen zou wel degelijk reeds gedocumenteerd en aangeleerd moeten zijn. Zeker met een trein die gedurende enkele jaren op de testbaan heeft gestaan. AB heeft tijd en ervaring genoeg om de herstel en nazichtsprocedures op orde te hebben.

Deze trein komt net door Schiedam heen. dat ziet er toch niet uit!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nieuwe TRAXX'en ipv de Fyra
http://nos.nl/artikel/524...lijke-vervanger-fyra.html
heheh, ik vind het wel wat hebbenPaT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:05:
[afbeelding]
Hadden ze dan niet beter de 200km/u versie (die volgens wiki bestaat) kunnen bestellen ?MuzenJaap schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:18:
Nieuwe TRAXX'en ipv de Fyra
Er zijn geen rijtuigen in NL die, die snelheid aankunnen volgens mij...DDX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:33:
[...]
Hadden ze dan niet beter de 200km/u versie (die volgens wiki bestaat) kunnen bestellen ?
De loc bedoel je? Tja, als die goederenvervoerder het mooi vind, tja, geen bedrijf die een vervoerder kiest op basis van het uiterlijk van een locje.PaT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:05:
[afbeelding]
Het ICK materieel kan het, al moet dat teruggebracht worden naar zoals het oorspronkelijk was en is het natuurlijk hopeloos oud en inmiddels verwaarloosd, dus dat komt er niet meer in.ArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:37:
[...]
Er zijn geen rijtuigen in NL die, die snelheid aankunnen volgens mij...
Volgens mij zijn de IC rijtuigen die nu ook al ingezet worden alleen gelimiteerd door hun draaistellen, en is de rest wel voor 200 geschikt? Dat heb ik volgens mij ooit ergens gelezen, weet het alleen niet meer zeker. Als ze het aandurven om nieuwe locs te bestellen moeten nieuwe draaistellen ook wel kunnen lijkt mij.
Maar wat voor rijtuigen worden het? De PRIO's mogen daar de Belgische-HSL niet op vanwege de UIC/treinstelmodus, als ik me niet vergis?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Wat is "de rest"? Dat is een ijzeren bak. NASA bewijst regelmatig dat een ijzeren bak nog wel wat harder kan dan 200 km/h.marcop23 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:48:
[...]
Volgens mij zijn de IC rijtuigen die nu ook al ingezet worden alleen gelimiteerd door hun draaistellen, en is de rest wel voor 200 geschikt? Dat heb ik volgens mij ooit ergens gelezen, weet het alleen niet meer zeker. Als ze het aandurven om nieuwe locs te bestellen moeten nieuwe draaistellen ook wel kunnen lijkt mij.
En ik begrijp het ook niet helemaal. HSA least al een paar jaar TRAXX locomotieven. Waarom moeten ze er nu opeens kopen?
En er schijnt ook nog iets te zijn met ERTMS wat wel werkt in Nederland maar nog niet in België is toegelaten.AW_Bos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:23:
Maar wat voor rijtuigen worden het? De PRIO's mogen daar de Belgische-HSL niet op vanwege de UIC/treinstelmodus, als ik me niet vergis?
Signatures zijn voor boomers.
Jep, de Levels, maar bij nieuwe zal er hopelijk wel rekening worden gehouden met de softwareversie daarvoor.Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Wat is "de rest"? Dat is een ijzeren bak. NASA bewijst regelmatig dat een ijzeren bak nog wel wat harder kan dan 200 km/h.
En ik begrijp het ook niet helemaal. HSA least al een paar jaar TRAXX locomotieven. Waarom moeten ze er nu opeens kopen?
[...]
En er schijnt ook nog iets te zijn met ERTMS wat wel werkt in Nederland maar nog niet in België is toegelaten.
Zoals ik het begrijp zijn de treinstellen die WEL de grens overmochten niet terug gekomen, omdat deze verhuurd waren aan een andere partij. De locs die ze nu gaan kopen zijn wel geschikt voor NL/BE. (maar goed dat is mijn interpretatie).Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Wat is "de rest"? Dat is een ijzeren bak. NASA bewijst regelmatig dat een ijzeren bak nog wel wat harder kan dan 200 km/h.
[...]
En er schijnt ook nog iets te zijn met ERTMS wat wel werkt in Nederland maar nog niet in België is toegelaten.
Die heb ik afgelopen week ook gespot in Tilburg.PaT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:05:
[afbeelding]
Maar die blijkt al wat langer rond te rijden.
Waarom staat er "HSL" op de voorkant, of zie ik dat nou verkeerd? Een 1600/1800 is toch helemaal niet geschikt voor de HSL?
Of heeft dit betrekking op de Betuwelijn als een soort "hi speed" goederen lijn?
Of heeft dit betrekking op de Betuwelijn als een soort "hi speed" goederen lijn?
Dit is van HSL Logistik. Hier een linkje voor je dat dat uitlegt. http://www.martijnvanvulp...00-bij-andere-vervoerdersbvk schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:44:
Waarom staat er "HSL" op de voorkant, of zie ik dat nou verkeerd? Een 1600/1800 is toch helemaal niet geschikt voor de HSL?
Aha thanks, duidelijk. Tja, je moet al die vervoerders maar kennen natuurlijk om dit te weten
NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
NS koopt tijdelijke vervanger FyraDe Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-locomotieven vervangen door Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat die in Duitsland worden gebouwd.
Voor de bestelling heeft de NS de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild door een beroep te doen op een dringende noodzaak. Met de locomotieven moet het weer mogelijk zijn treinstellen samen te stellen die over het hsl-tracé tussen Nederland en België kunnen rijden.
160 kilometer per uur
TRAXX-locomotieven halen met de juiste aanpassingen een snelheid van 160 kilometer per uur. De Fyra's reden maximaal 250 kilometer per uur.
Volgens de NS moeten de locomotieven nog worden gebouwd, maar kan dat redelijk snel gebeuren. Hoeveel locs de NS bij Bombardier bestelt, kan het bedrijf nog niet zeggen. Dat hangt af van het reisschema dat voor 1 oktober naar staatssecretaris Mansveld moet worden gestuurd.
[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 01-07-2013 14:40 ]
Life is not about specs, it is about joy!
De lease is afgelopen. En een andere maatschappij heeft ze nu.Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Er is amper van dat soort materieel te huur. En wat er is moet je jaren vantevoren vastleggen.
Leasen levert op het moment dus niet sneller een trein op dan kopen.
Nu.nl
Dat aanbestedingsgezeik kan dus toch omzeild worden. Gelukkig. Die TRAXX'en zijn een prima tijdelijke oplossing.'NS koopt vervangend materieel voor Fyra'
De NS heeft een oplossing gevonden om de Fyra-hogesnelheidstrein tijdelijk te vervangen. Het spoorbedrijf koopt TRAXX-locomotieven van het type dat tot op heden ook al voor de Fyra-lijnen werden gebruikt.
De locomotieven zijn van het Canadese Bombardier en worden in Duitsland gebouwd. Zodra ze klaar zijn worden ze onder meer ingezet op het HSL-tracé Amsterdam - Brussel.
TRAXX-locomotieven zijn in staat om 160 kilometer per uur te rijden. De Fyra-treinen van AnsaldoBreda hebben een maximale topsnelheid van 250 kilometer per uur.
De treinen die nu worden ingezet voor de Fyra-lijnen worden zijn niet van de NS zelf en worden binnenkort elders ingezet. De vervangende locomotieven kunnen snel worden gebouwd. Om hoeveel treinen het gaat is nog niet bekend.
De NS heeft bij de bestelling de gebruikelijke Europese aanbestedingsregels omzeild. Het spoorbedrijf heeft een beroep gedaan op een dringende noodzaak.
"Bittern Steam Train To Make Historic Trip To Commemorate Record-Breaking Run By Mallard"
http://www.huffingtonpost...team-train_n_3520871.html
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ja, eenmalig vanwege noodzaak. Zodra ze permanente vervanging gaan zoeken zal er weer aanbesteed moeten worden. En ik mag lijen als ze dan wel normale eisen stellen.Knightwolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:40:
Nu.nl
[...]
Dat aanbestedingsgezeik kan dus toch omzeild worden. Gelukkig. Die TRAXX'en zijn een prima tijdelijke oplossing.
Zsub schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Ja, eenmalig vanwege noodzaak. Zodra ze permanente vervanging gaan zoeken zal er weer aanbesteed moeten worden. En ik mag lijen als ze dan wel normale eisen stellen.
Zul je zien dat AB weer inschrijft
Wow, wat een gaaf ding. Het lijkt zo tegenstrijdig, een stroomlijn stoomloc. Maar 90 mph (144 km/u) is toch een indrukwekkende snelheid voor zo'n oudje!Sosabowski schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:45:
"Bittern Steam Train To Make Historic Trip To Commemorate Record-Breaking Run By Mallard"
Alleen een beetje onzin dat de kranten nu koppen over Canadees materieel. De Traxx vindt zijn oorsprong bij AEG en Henschel en wordt in Duitsland gebouwd. Bombardier Transportation heeft zijn hoofdvestiging in Berlijn. Het is dus een Duitse locomotief.
[ Voor 22% gewijzigd door Femme op 01-07-2013 15:44 ]
Het journaille heeft geen verstand van spoor.
Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:46:
Het journaille heeft geenweinig verstand van spoor.
Ik had begrepen dat de TBL1+ of de TBL2 beveiliging van de Belgische spoorwegen (misschien kan Blokker_1999 daar meer helderheid over geven) problemen geven met de ETCS systemen van de Traxx locs. De signalen worden daarbij net als bij ERTMS via bakens tussen de rails doorgegeven, en de systemen komen daarmee in de problemen (hé, een signaal van een baken, maar dat signaal én dat baken ken ik niet, help!!!!!11111one).Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Als ik de computerwereld erbij haal lijkt me dat toch niet zo moeilijk? Als het baken/signala niet herkend wordt, jammer dan, hij kan toch wel onderscheid maken tussen signalen en bakens? Of denk ik nu te makkelijk? 
If signal not recognized -> ignore
If signal not recognized -> ignore
Probleem is echter dat het ook een defect baken kán zijn. Dus er wordt voor de veilige kant gekozen: trein stopzetten of verder rijden met maximaal de release snelheid van (ik dacht) 15 km/h. En ja, beide opties schieten niet echt op
Discussie is prima, dat is ook de bedoeling van dit forum volgens mij 
Ik heb zelf verder ook geen verstand van die apparatuur, maar schijnbaar is het lastiger op te lossen dan dat ik als leek zou denken, anders zouden die getrokken treinen allang over de HSL naar België rijden denk ik.
Ik heb zelf verder ook geen verstand van die apparatuur, maar schijnbaar is het lastiger op te lossen dan dat ik als leek zou denken, anders zouden die getrokken treinen allang over de HSL naar België rijden denk ik.
Gelukkig pas na 3 bakensEDIT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:16:
Probleem is echter dat het ook een defect baken kán zijn. Dus er wordt voor de veilige kant gekozen: trein stopzetten of verder rijden met maximaal de release snelheid van (ik dacht) 15 km/h. En ja, beide opties schieten niet echt op
Maar als ik me niet vergis gooide de machinist op de grens met BE gewoon een schakelaar om.
Bij de v250 zou dit automatisch moeten gaan. Met de nadruk op zou moeten...
Op nu.nl en fok.nl zijn de berichten ook helemaal verkeerd gepost.Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:46:
Het journaille heeft geen verstand van spoor.
Daar staat zo ongeveer dat de NS permanent deze treinen wilt gaat inzetten

(op nu.nl is het bericht nu aangepast zie ik)
Maar ze willen nu dus TRAXX'en kópen in plaats van opnieuw te leasen ergens. Dus toch wel permanent lijkt me dan tot het moment dat ze niet meer nodig zijn. Wat dus jaren kan duren...ArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:17:
[...]
Op nu.nl en fok.nl zijn de berichten ook helemaal verkeerd gepost.
Daar staat zo ongeveer dat de NS permanent deze treinen wilt gaat inzettendus ja... half Nederland krijgt weer een verkeerd beeld.
Ben wel benieuwd welke versie ze aan willen schaffen, waarom niet meteen de snellere variant. Er wordt nu gesproken over de 140 Km/u die naar 160 omgebouwd moet worden?
Ze zijn niet te leasen op het moment. Dus dan moet je of de leasemaatschappij zo gek krijgen dat zij de investering doen en je ze dan gaat leasen, of je koopt ze zelf. Denk dat het laatste sneller gaat en op termijn zeker goedkoper. NS kan ze altijd nog weer proberen te verkopen, al denk ik dat ze nog wel even nodig zijn 
En ach, 160 km/u is al snel in NL,
En ach, 160 km/u is al snel in NL,
Zit 'm dat in het begrijpend lezen van de 'journalisten' of is het persbericht van NS bagger? Kan het oorspronkelijke persbericht zo niet vinden, maar het is opvallend dat ongeveer alle nieuwssites etc. hetzelfde dan fout doen. Ow wacht, die doen copy-paste van ANP natuurlijkArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:17:
[...]
Op nu.nl en fok.nl zijn de berichten ook helemaal verkeerd gepost.
Daar staat zo ongeveer dat de NS permanent deze treinen wilt gaat inzettendus ja... half Nederland krijgt weer een verkeerd beeld.
[ Voor 47% gewijzigd door Bastien op 01-07-2013 17:31 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Gaan ze op de radio klagen over dat NS gek is dat ze de TRAXX'en gaan KOPEN en waarom niet HUREN.
En dan zegt een ander: "Ja er rijdt in België elke dag een Thalys die ze niet kwijt willen".

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Maar zouden ze ze echt gaan kopen? Het zou me niet verbazen dat ze deze aankopen via een leasefirma (ook een prima constructie om de aanbestedingsregels te omzeilen trouwens) of dat men deze achteraf verkoopt aan een leasingfirma wanneer een definitieve vervanger voor de V250 er eindelijk is.
Ik meen mij te herinneren dat TBL1+ materiaal niet is toegestaan in NL/D. Daarom dat veel materiaal niet meer in die landen te zien is, en ook daarom dat het verkeer naar Maastricht en Roosendaal bijvoorbeeld nog gereden word met het oudste materiaal dat we in huis hebben. De exacte reden weet ik niet (treinbeïnvloedingssystemen worden trouwens onderhouden in A.C. Salzinnes). Het klopt wel dat TBL1+ gebruik maakt van dezelfde bakens als ETCS, een keuze om de investeringskost te drukken wegens hergebruik bij een later omschakelijg naar ETCS.EDIT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Ik had begrepen dat de TBL1+ of de TBL2 beveiliging van de Belgische spoorwegen (misschien kan Blokker_1999 daar meer helderheid over geven) problemen geven met de ETCS systemen van de Traxx locs.
Achja die journalisten hebben het allemaal over Bombardier als Canadees, leuk en aardig dat de moedermaatschapij Canadees is, maar Bombardier Tranportation heeft z'n HQ gewoon in Berlijn zitten.Bastien schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:28:
[...]
Zit 'm dat in het begrijpend lezen van de 'journalisten' of is het persbericht van NS bagger? Kan het oorspronkelijke persbericht zo niet vinden, maar het is opvallend dat ongeveer alle nieuwssites etc. hetzelfde dan fout doen. Ow wacht, die doen copy-paste van ANP natuurlijk
Locs worden ook gewoon in Duitsland gebouwd.
Dus tja, hoe scheef wil je het beeld trekken, mensen denken meteen dat dat spul allemaal uit Canada komt "oh wat duuuuur, gaat dat eerst met de boot dan?"
Zelfs de Belgen onderzoeken beter hoe het precies in elkaar steekt!
http://www.rtbf.be/info/e...n-remplacement?id=8031157
Des locomotives TRAXX ont déjà été commandées et seront fabriquées en Allemagne, annonce lundi la radio NOS.
Een tijdelijke oplossing, ja.Knightwolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:40:
Nu.nl
[...]
Dat aanbestedingsgezeik kan dus toch omzeild worden. Gelukkig. Die TRAXX'en zijn een prima tijdelijke oplossing.
Het wrange is dat er 5 jaar na het opleveren van de infrastructuur slechts een boemeltje rijdt dat - met veel pijn en moeite - net iets boven de helft van de ontwerpsnelheid van die lijn komt. Het wrange is dat 4 jaar na de start van de concessie er nog steeds geen fatsoenlijk aanbod is op Amsterdam - Brussel, en dat dat er de komende jaren ook helemaal niet lijkt te komen.
Belachelijk.
Anoniem: 249481
Traxx zijn uiteindelijk bedoeld als vervanging van de 1800 die zijn revisietermijn naderd.
Yup, en de keuze voor traxx is ook een veilige, waar men waarschijnlijk niet eens verlies op gaat draaien (maar zelfs winst). Na de tijdelijke inzet op de HSL kunnen ze weer in de leasepool gegooid worden.Alex) schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:20:
[...]
Een tijdelijke oplossing, ja.
Het wrange is dat er 5 jaar na het opleveren van de infrastructuur slechts een boemeltje rijdt dat - met veel pijn en moeite - net iets boven de helft van de ontwerpsnelheid van die lijn komt. Het wrange is dat 4 jaar na de start van de concessie er nog steeds geen fatsoenlijk aanbod is op Amsterdam - Brussel, en dat dat er de komende jaren ook helemaal niet lijkt te komen.
Belachelijk.
Een traxx met een max snelheid van 200 zou logischere zijn geweest.
Zie zelfs dat er traxx bestaat die 350 km per uur kan.
Zie zelfs dat er traxx bestaat die 350 km per uur kan.
Ik begrijp de keuze zeer zeker, de Traxx MS is een zeer populaire locomotief die NS zonder problemen kan verkopen wanneer ze 'm niet meer nodig hebben. Kopen zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan weer een aantal jaar leasen.
Dat betekent niet dat ik het een goede/acceptabele keuze vind.
Ik denk dat de aanbesteding voor de volgende stap al in de maak is. 5 maanden voor de aanbesteding is opzich nog redelijk kort in spoor-land. En ze zullen nu wel triple/quadruple alles checken voordat de aanbesteding op de markt wordt gezet.
De traxx order is gewoon erg simpel, *doe mij X van die* en je betaald de catalogus prijs
De traxx order is gewoon erg simpel, *doe mij X van die* en je betaald de catalogus prijs
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2013 19:09 ]
Waarom verkopen? De ns gaat de 1700 en de 1800 echt niet meer reviseren, zover dat nodig is worden ze vervangen.Alex) schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:
Ik begrijp de keuze zeer zeker, de Traxx MS is een zeer populaire locomotief die NS zonder problemen kan verkopen wanneer ze 'm niet meer nodig hebben. Kopen zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan weer een aantal jaar leasen.
Ik vind persoonlijk die nieuwe locs niet zo heel boeiend. De grote vraag voor mij is: Wat gaan ze er dan achter hangen...? Kopen ze dan ook nieuwe wagons?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee de traxx behoort gewoon tot het investeringsprogramma en is een sigaar uit eigen doos.Fiber schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:21:
Ik vind persoonlijk die nieuwe locs niet zo heel boeiend. De grote vraag voor mij is: Wat gaan ze er dan achter hangen...? Kopen ze dan ook nieuwe wagons?
Nieuwe rijtuigen komen er niet, ze willen juist af van rijtuigen.
D'r moeten toch treinen rijden? Niemand heeft het over het vervoeren van passagiers.Fiber schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:21:
Maar NSFSC heeft nog genoeg in de aanbieding , aldus http://www.nsfsc.com/avai...t.asp?NCID=199&S=&NID=132. Hmm, zie dat die zonder knutselwerk maar 140 mogen... nou ja, dan maar knutselen. Ze hebben nog wel even voordat de TRAXX'en er zijn toch.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
1800 wordt al niet meer ingezet en het is de bedoeling dat de 1700 er samen met het ICRm uit gaat. Het kan zijn dat het ICRm nog een paar extra jaren op de HSL gaat slijten, maar het is niet de bedoeling om nieuwe rijtuigen aan te schaffen voor zover mij bekend.Anoniem: 249481 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Waarom verkopen? De ns gaat de 1700 en de 1800 echt niet meer reviseren, zover dat nodig is worden ze vervangen.
Ze gaan in december al in dienst volgens mij...? Moeten ze toch snel beginnen met knutselen dan.Bastien schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:26:
[...]
D'r moeten toch treinen rijden? Niemand heeft het over het vervoeren van passagiers.![]()
Maar NSFSC heeft nog genoeg in de aanbieding , aldus http://www.nsfsc.com/avai...t.asp?NCID=199&S=&NID=132. Hmm, zie dat die zonder knutselwerk maar 140 mogen... nou ja, dan maar knutselen. Ze hebben nog wel even voordat de TRAXX'en er zijn toch.
Die ICK zijn toch al helemaal door de grond gerot in Nijmegen?
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2013 19:40 ]
Ah, OK, deze dus: Wikipedia: ICK Dat omgebouwde Duitse spul. Dat zit op zich prima. Grootste nadeel zijn de veel te krappe deurtjes, en ze hebben geen wifi. Dat laatste valt wellicht wel te fixen, het eerste is structureel.Bastien schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:26:
[...] Maar NSFSC heeft nog genoeg in de aanbieding , aldus http://www.nsfsc.com/avai...t.asp?NCID=199&S=&NID=132. Hmm, zie dat die zonder knutselwerk maar 140 mogen... nou ja, dan maar knutselen. Ze hebben nog wel even voordat de TRAXX'en er zijn toch.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
ICK was al voor een groot deel verkocht aan Hector-rail, plus dat er ene hoop onderhoud aan nodig is.
Ik durf te zeggen dat de NS gewoon te laat is voor de ICK....
[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2013 20:58 ]
Er zijn 42 rijtuigen verkocht aan Hector Rail, dat is ongeveer 1/3e van de vloot. Er is dus nog redelijk wat ICK over.
Wat moeten ze dan achter die nieuwe TRAXX'en hangen volgens jou...?AW_Bos schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:55:
ICK was al voor een groot deel verkocht aan Hector-rail, plus dat er ene hoop onderhoud aan nodig is.
Fiber schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:03:
[...]
Wat moeten ze dan achter die nieuwe TRAXX'en hangen volgens jou...?

Grote deuren etc. Weet niet of ze 160 mogen trouwens. Maar lichtbakje en wat klapstoeltjes erin en gaan met die handel
Maar ik ben dan ook wel benieuwd... al denk ik dat 100 ICK's ook meer dan genoeg moet zijn om de diensten mee te rijden? Maar ze staan al een jaar of vier weg te roesten in Nijmegen (nog steeds?), dus er zal wel wat aan moeten gebeuren. Geen idee waar ze anders geschikt materiaal vandaan gaan halen.
Persoonlijke speculatie (dus niet gebaseerd op enig feit):
het zou mij niet heel erg verbazen als de rest van het ICRm materieel ook een opknapbeurt krijgt, en daarmee gaat voldoen aan de eisen voor het rijden over de HSL. De stuurstandrijtuigen worden dan omgebouwd om de Traxx locs aan te sturen, waarmee de 1700 serie geheel vervangen wordt voor zolang het nog duurt.
Dat heeft één groot voordeel: ze kunnen direct de IC Den Haag - Venlo ook over de HSL sturen, zoals in het voorstel van NS staat (sterker nog, die kunnen zonder problemen opeens worden doorgetrokken naar Düsseldorf/Köln).
Het ICRm materieel zal wel rond 2020 geheel uit de running gehaald worden, omdat deze dan echt het einde van hun levensduur bereikt hebben, waarmee dan de nieuwe intercitytreinen instromen die eveneens toegelaten zijn voor de HSL. De locs gaan naar leasebedrijf NSFS. Multicourante locs, volgens mij kan je die nog wel verhuren, zelfs na 6 jaar dienst.
Edit: ik denk niet dat ICK materieel gebruikt zal gaan worden. Dat betekend namelijk dat deze zowel een gehele revisie (en nieuwe draaistellen) moeten krijgen, maar een ander probleem is dat deze rijtuigen geen airconditioning hebben, wat (volgens mij) verplicht is op de HSL (iets met de ramen die niet tijdens de rit geopend mogen worden dacht ik).
Totaal zal dat behoorlijk wat meer kosten denk ik dan de relatief kleinere (maar goed, ik ben geen monteur) aanpassingen die gedaan moeten worden aan het ICRm materieel voordat deze over de HSL mag rijden.
het zou mij niet heel erg verbazen als de rest van het ICRm materieel ook een opknapbeurt krijgt, en daarmee gaat voldoen aan de eisen voor het rijden over de HSL. De stuurstandrijtuigen worden dan omgebouwd om de Traxx locs aan te sturen, waarmee de 1700 serie geheel vervangen wordt voor zolang het nog duurt.
Dat heeft één groot voordeel: ze kunnen direct de IC Den Haag - Venlo ook over de HSL sturen, zoals in het voorstel van NS staat (sterker nog, die kunnen zonder problemen opeens worden doorgetrokken naar Düsseldorf/Köln).
Het ICRm materieel zal wel rond 2020 geheel uit de running gehaald worden, omdat deze dan echt het einde van hun levensduur bereikt hebben, waarmee dan de nieuwe intercitytreinen instromen die eveneens toegelaten zijn voor de HSL. De locs gaan naar leasebedrijf NSFS. Multicourante locs, volgens mij kan je die nog wel verhuren, zelfs na 6 jaar dienst.
Edit: ik denk niet dat ICK materieel gebruikt zal gaan worden. Dat betekend namelijk dat deze zowel een gehele revisie (en nieuwe draaistellen) moeten krijgen, maar een ander probleem is dat deze rijtuigen geen airconditioning hebben, wat (volgens mij) verplicht is op de HSL (iets met de ramen die niet tijdens de rit geopend mogen worden dacht ik).
Totaal zal dat behoorlijk wat meer kosten denk ik dan de relatief kleinere (maar goed, ik ben geen monteur) aanpassingen die gedaan moeten worden aan het ICRm materieel voordat deze over de HSL mag rijden.
[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 01-07-2013 21:35 ]
Die ICK is wel heel oud zeg, voor zover ik zie niet eens automatische deuren.
Maar het rijdt al heel lang niet, maar heeft wel nieuwe ICMm/ICRm interieur? Dat is best gek.
Maar het rijdt al heel lang niet, maar heeft wel nieuwe ICMm/ICRm interieur? Dat is best gek.
Die oude Duitse rijtuigen hebben geen ICRm interieur (of ze moeten daar gisternacht van voorzien zijn
). Ze hebben van die coupés met zes ongelooflijk oude stoeltjes (die stiekem toch wel erg goed zaten
).
Hector gaat er volgens hun website wel 200 rijden met de ICK dus het moet kunnen.
/droommode
/droommode
[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 01-07-2013 21:59 ]
Hector Rail is een leasemaatschappij, geen vervoerder. Het is in theorie mogelijk dat NS die ICK's weer gaat leasen van Hector Rail
Volgens de site van Hector Rail gaan ze in Zweden ingezet worden met TRAXX locs die 230 km/u kunnen. Dat kan NS dan toch ook regelen, kunnen ze in ieder geval 200 km/u rijden met de verbouwde ICK's en kun je nog een beetje spreken over hoge(re) snelheidAlex) schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:29:
Hector Rail is een leasemaatschappij, geen vervoerder. Het is in theorie mogelijk dat NS die ICK's weer gaat leasen van Hector Rail
ICK heeft wel automatische deursluiting. Het werkt alleen een beetje anders dan de moderne zwenk-zwaaideuren.F.West98 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:51:
Die ICK is wel heel oud zeg, voor zover ik zie niet eens automatische deuren.
Dat zijn Siemenslocs die ze hebben aangeschaft. En hoewel een dergelijke loc wel testritten heeft gedaan op de HSL zijn ze niet officieel toegelaten in Nederland (of België).Bastien schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:33:
[...]
Volgens de site van Hector Rail gaan ze in Zweden ingezet worden met TRAXX locs die 230 km/u kunnen. Dat kan NS dan toch ook regelen, kunnen ze in ieder geval 200 km/u rijden met de verbouwde ICK's en kun je nog een beetje spreken over hoge(re) snelheid
Oh wacht, nu zie ik 't.Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:38:
[...]
ICK heeft wel automatische deursluiting. Het werkt alleen een beetje anders dan de moderne zwenk-zwaaideuren.
Beetje like Parijse (of was 't Londense) metro.
Maar als je zoekt op ICK interieur zie je een soort van ICMm interieur...
Ow, niet goed gelezen dan. Maar de toelating is natuurlijk maar een formaliteit (gezien de V250)Maasluip schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:38:
[...]
Dat zijn Siemenslocs die ze hebben aangeschaft. En hoewel een dergelijke loc wel testritten heeft gedaan op de HSL zijn ze niet officieel toegelaten in Nederland (of België).
Kunnen ze niet ook wat i11 wagons bij bombardier bestellen ?
Die kunnen ook 200km/u hlaen, zolang je er een traxx voor hangt die ook 200km/u doet lijkt me dat prima oplossing die je redelijk lang kan gaan gebruiken ?
Die kunnen ook 200km/u hlaen, zolang je er een traxx voor hangt die ook 200km/u doet lijkt me dat prima oplossing die je redelijk lang kan gaan gebruiken ?
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 01-07-2013 22:56 ]
Traxx-locomotieven voor 200 km/h zijn zowel in Nederland als in België niet toegelaten. Het "jamaar het is noodzaak!"-argument wordt bij zo'n grote bestelling ook resoluut van tafel geveegd door een rechter.
Het wordt echt eens tijd dat beveiligingssystemen zodanig op elkaar afgestemd worden dat in heel Europa (iig waar ERTMS gebruikt wordt) materieel één keer toegelaten wordt en dan overal inzetbaar is...Alex) schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:34:
Traxx-locomotieven voor 200 km/h zijn zowel in Nederland als in België niet toegelaten. Het "jamaar het is noodzaak!"-argument wordt bij zo'n grote bestelling ook resoluut van tafel geveegd door een rechter.
De hoeveelheid tijd en geld die over de balk gegooid wordt met voor elk land apart het wiel opnieuw uitvinden is gruwelijk. Helaas momenteel noodzakelijk, maar dat is niet een situatie die je wilt.
Nouja, hele idee van ERTMS en de ERA is natuurlijk om dat doel te bereiken. Laten we hopen dat we er ooit in de buurt gaan komen. Oh en als we toch bezig zijn dat we ook overal 25VAC hebben. En wereldvrede

Oslik blyat! Oslik!
Tsja, een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen. Maar de spoorwegen zijn minder slimdion_b schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:08:
[...]
Het wordt echt eens tijd dat beveiligingssystemen zodanig op elkaar afgestemd worden dat in heel Europa (iig waar ERTMS gebruikt wordt) materieel één keer toegelaten wordt en dan overal inzetbaar is...
De hoeveelheid tijd en geld die over de balk gegooid wordt met voor elk land apart het wiel opnieuw uitvinden is gruwelijk. Helaas momenteel noodzakelijk, maar dat is niet een situatie die je wilt.
Nouja, hele idee van ERTMS en de ERA is natuurlijk om dat doel te bereiken. Laten we hopen dat we er ooit in de buurt gaan komen. Oh en als we toch bezig zijn dat we ook overal 25VAC hebben. En wereldvrede
Als je kijkt hoe lang het heeft geduurd voordat we allemaal een beetje dezelfde maat rails gebruikte.
Then again. Als je moet wachten met een nieuw systeem tot iedereen in de EU het eens is. Dan waren wissels en overgangen nu nog hand bediend.
Alleen bestaat de technische installatie van het spoor uit meer dan enkel wat seingeving. Je kan niet zomaar de regelgeving gaan harmoniseren. Als je dan bekijkt hoe lang men doet over de uitrol van een ééngemaakt veiligheidssysteem dan denk ik niet dat wij in ons leven nog gaan meemaken dat alles op het spoor geharmoniseerd zal zijn.
Het 25kV plan ligt alweer van tafel.dion_b schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:08:
[...]
Het wordt echt eens tijd dat beveiligingssystemen zodanig op elkaar afgestemd worden dat in heel Europa (iig waar ERTMS gebruikt wordt) materieel één keer toegelaten wordt en dan overal inzetbaar is...
Ik weet niet precies wat nu het plan wordt (sommige roepen 3kV DC) maar ik denk dat ze zich beter kunnen bezig houden met het ontwikkelen van treinen die geen diesel en bovenleiding nodig hebben...
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 02-07-2013 07:08 ]
Vind je? ICK:F.West98 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:42:
[...]
Oh wacht, nu zie ik 't.
Beetje like Parijse (of was 't Londense) metro.
Maar als je zoekt op ICK interieur zie je een soort van ICMm interieur...

En dit is ICMm:

De kleur is hetzelfde ja...
Het is een kwestie van wil en niet van techniek.Blokker_1999 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 05:39:
Alleen bestaat de technische installatie van het spoor uit meer dan enkel wat seingeving. Je kan niet zomaar de regelgeving gaan harmoniseren. Als je dan bekijkt hoe lang men doet over de uitrol van een ééngemaakt veiligheidssysteem dan denk ik niet dat wij in ons leven nog gaan meemaken dat alles op het spoor geharmoniseerd zal zijn.
We hadden in de EU eerst ook allemaal een eigen munt. Nu bijna overal dezelfde
Ik las net in de Volkskrant van vandaag een subtiel ander verhaal over die Traxx locs:
Volgens de VK heeft NS geen locs bij Bombardier besteld, maar hebben ze een "palet aan eisen" samengesteld waarvan ze verwachten dat enkel Bombardier aan die eisen kan voldoen met hun Traxx locs. Ze moeten nog toestemming krijgen voor het omzeilen van de procedure (en daarmee toestemming krijgen voor het plaatsen van de bestelling) als inderdaad Bombardier als enige fabrikant uit de bus komt die aan die eisen kan voldoen.
De locs zouden in 2014 op de baan te zien moeten zijn.
Volgens de VK heeft NS geen locs bij Bombardier besteld, maar hebben ze een "palet aan eisen" samengesteld waarvan ze verwachten dat enkel Bombardier aan die eisen kan voldoen met hun Traxx locs. Ze moeten nog toestemming krijgen voor het omzeilen van de procedure (en daarmee toestemming krijgen voor het plaatsen van de bestelling) als inderdaad Bombardier als enige fabrikant uit de bus komt die aan die eisen kan voldoen.
De locs zouden in 2014 op de baan te zien moeten zijn.
Ik hoop dat ze "dienstregeling 2014" bedoelen. En ja, de Traxx is de enige loc die dat kan. Siemens heeft de Vectron, de nieuwe Belgische reeks 18, en die is nog niet in Nederland toegelaten.
Een Traxx is momenteel in Nederland (conventioneel en HSL) en in België (conventioneel) toegelaten, dus rijden kun je.
En in je aanbesteding zetten "moet operationeel zijn per 15-12-2013" lijkt me eerlijk gezegd een hele gezonde eis. Beter dan "moet een eigen en unieke uitstraling hebben". Dat zijn eisen die tienermeisjes aan hun telefoon stellen.
Een Traxx is momenteel in Nederland (conventioneel en HSL) en in België (conventioneel) toegelaten, dus rijden kun je.
En in je aanbesteding zetten "moet operationeel zijn per 15-12-2013" lijkt me eerlijk gezegd een hele gezonde eis. Beter dan "moet een eigen en unieke uitstraling hebben". Dat zijn eisen die tienermeisjes aan hun telefoon stellen.
Binnen 6 maanden lijkt me heel sterk.Maasluip schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:17:
Ik hoop dat ze "dienstregeling 2014" bedoelen. En ja, de Traxx is de enige loc die dat kan. Siemens heeft de Vectron, de nieuwe Belgische reeks 18, en die is nog niet in Nederland toegelaten.
Ik neem aan dat ze in de dienstregeling van 2014 gewoon een aantal slots vrijhouden voor de internationale trein over het HSL spoor @ vmax 160.
Dan kunnen de treinen gaan rijden zodra ze er zijn.
Geen valide vergelijking.RocketKoen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:40:
[...]
Het is een kwestie van wil en niet van techniek.
We hadden in de EU eerst ook allemaal een eigen munt. Nu bijna overal dezelfde
Een munt is niets meer dan de fysieke manifestatie van een fictief concept ('waarde'), het maakt niet uit waar die munt van gemaakt is en de munt heeft geen andere functie dan dat we het eens zijn dat het die waarde draagt.
Een beveiligingssysteem heeft *iets* meer te doen dan alleen bortje "beveiligingssysteem" te dragen, idem een bovenleidingssysteem.
Oslik blyat! Oslik!
Waarom is dat sterk? Ze kunnen bij Scania tot 160 trucks per dag produceren in Zwolle. Dan moeten een paar locs binnen 6 maanden ook wel kunnen. En dit model bestaat ook al een tijdje.RocketKoen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:31:
[...]
Binnen 6 maanden lijkt me heel sterk.
Ik neem aan dat ze in de dienstregeling van 2014 gewoon een aantal slots vrijhouden voor de internationale trein over het HSL spoor @ vmax 160.
Dan kunnen de treinen gaan rijden zodra ze er zijn.
Volgens Bombardier:
Het zijn natuurlijk wel cijfers van de fabrikant (iets met korrel en zout of zo). En de vraag is daarnaast ook hoe lang de productie van de onderdelen zelf duurt, aangezien dit enkel de assemblage is.Our Locomotives team cleverly redesigned its manufacturing process to reduce the time it takes to complete final assembly of a locomotive from 80 to just 12 days.
[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 02-07-2013 09:48 ]
Final assembly 
Dat is wat anders dan een hele trein bouwen. Die onderdelen liggen echt niet zo maar op de plank, die moeten ook nog gemaakt worden. Nog los van een eventueel orderboek wat al staat.
Dat is wat anders dan een hele trein bouwen. Die onderdelen liggen echt niet zo maar op de plank, die moeten ook nog gemaakt worden. Nog los van een eventueel orderboek wat al staat.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ze kunnen het wel binnen 6 maanden produceren. Maar dan zouden ze meteen moeten beginnen.ArcticWolf schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:45:
[...]
Waarom is dat sterk? Ze kunnen bij Scania tot 160 trucks per dag produceren in Zwolle. Dan moeten een paar locs binnen 6 maanden ook wel kunnen. En dit model bestaat ook al een tijdje.
Maar ze staan bij zo'n fabriek niet te wachten tot er iemand een order plaatst. Dat soort dingen wordt vaak jaren vantevoren besteld.
Als de NS nu bestelt mogen ze bij zijn als de productie voor december van start gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!