Ik heb de hoorzitting ook gevolgd en irriteerde me mateloos aan de leden. Ten eerste hebben we het hier over een mega investering waar we met een gigantische schade achterblijven.
Wat gebeurt er vervolgens, Manfellotto wordt onderbroken omdat zijn betoog te lang duurt. Er zou geen tijd meer zijn vragen. Op dat moment had ik mijn eerste wtf.. who fucking cares, al zitten jullie tot middernacht, bij een hoorzitting moet alle informatie op tafel.
Vervolgens komen de vragen, tenenkrommend slecht, opruiend en vals en niet met de bedoeling concrete feiten boven tafel te krijgen. " moeten we een bedrijf vertrouwen dat een trein aan khadaffi schonk". Dan denk ik, lullo, je bent toch met deze leverancier in zee gegaan, wat wil je er nou mee bereiken, goedkoop puntjes scoren?
Ik heb maar een enkele goede vraag gehoord; op welke data heeft AnsaldoBreda van de NS formeel de bevindingen gekregen.
Een andere vraag kan zijn geweest,
- hoe kan het dat er 2000 punten niet zijn gehaald terwijl er door drie partijen een certificering is uitgevoerd.
- kan de schade zijn veroorzaakt door te hoge snelheden dan voorgeschreven.
- zijn er aantoonbare feiten in de samenwerking waardoor deze problemen zijn veroorzaakt
Enz.
Ik zat me echt te verbijten, een schandelijke vertoning.
Ik heb zelf het gevoel dat AnsaldoBreda helemaal niet zo zwak staat, sterk zelfs. Treinen zijn gecertificeerd, en formeel geaccepteerd waarbij ook is aangegeven dat de opdrachtgever tevreden is met de geleverde dienst.
Vervolgens lijkt het onderhoud niet conform de eisen uitgevoerd te zijn.
Daarnaast lijkt er inderdaad onvoldoende gelegenheid zijn geboden om de kinderziektes eruit te halen, iets wat ook bij de Talis gewoon moest gebeuren.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 18-06-2013 19:40
]