Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.098 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:41:
Dat doet ProRail.

[...]

Zie Rol overheid, NS en ProRail

NS doet alleen exploitatie van de stations.
Dat is niet helemaal waar dit geeft meer de juridische situatie aan dan de werkelijke.

Ns poort is zowiezo eigenaar van alle stations exclusief de spoor gerelateerde plekken(perron+spoor), daarnaast worden de grootschalige verbouwingen meestal bedacht door ns poort al dan niet op verzoek/wens van de betreffende gemeente,waarna prorail de daadwerkelijke uitvoering doet, maar die doen bijna nooit een voorstel.

Het is niet voor niks dat ns poort flinke sommen geld investeerd en bijvoorbeeld in rdam was het plan volledig van ns poort en de gemeente(deels eigenaar) en had prorail er helemaal geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39
wildhagen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:31:
[...]

Sterker nog, het mág niet eens!
[...]
Waar heb je dat eigenlijk vandaan? Het staat vol met spatiefouten (schiphol tunnel, diesel tractie, e.d.).

En mag je er wel doorheen rijden met een stoomtrein? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:22:
[...]

Waar heb je dat eigenlijk vandaan? Het staat vol met spatiefouten (schiphol tunnel, diesel tractie, e.d.).

Klopt inderdaad dat het niet mag.

Vorige jaar stond er een fyra trein stil vlak achter de tunnel, en de wegsleeploc mocht onder geen beding door de schipholtunnel, hij moest maar via haarlem.

edit dit http://www.metronieuws.nl...cuus/SrZkes!hrwSBtTa1Xgl/ dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
marcop23 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:22:
[...]

Is overgetikt uit een of ander reglement door iemand op Somda, dus daar komen de (over)tikfouten vandaan :P
Denk dat je dan wat hele boze mensen achter je aan krijgt :P

Overigens, vroeger had men een oplossing voor stoomtreinen in tunnels, want voor de machinist en stoker is het natuurlijk ook geen pretje, al die stoom in een tunnel. Ze hebben daar de Cab Forward Locomotives voor uitgevonden, daar zit de cabine dus vóór de stoomketel:

Afbeeldingslocatie: http://therbfamily.homestead.com/files/cab_forward_framed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toytrains1.com/images/trains/sp4294.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Mallet_compound_locomotive_Southern_Pacific_Railroad_1910.JPG

Ik vind het persoonlijk geen gezicht, maar hé, wie ben ik? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
Ziet er idd niet uit, maarja ook lelijke dingen moeten ooit bedacht worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

wildhagen schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:45:
Overigens, vroeger had men een oplossing voor stoomtreinen in tunnels, want voor de machinist en stoker is het natuurlijk ook geen pretje, al die stoom in een tunnel. Ze hebben daar de Cab Forward Locomotives voor uitgevonden, daar zit de cabine dus vóór de stoomketel:
En voor die mensen die in die wagons zaten maakt het niets uit?

Ik wist trouwens niet dat die dingen bestonden, maar hoe krijg je in hemelsnaam die kolen uit de tender in het vuur?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de mensen in de wagons was het wel wat minder erg, omdat die in (meestal) gesloten wagens zaten :)

En voor de kolen:
In steam locomotive design, a cab forward design will typically have the driver's compartment (or cab) placed forward of the boiler at the very front of the engine; on a coal-fired locomotive the fireman's station remains on the footplate behind the firebox so as to be next to the tender, but on an oil-fired locomotive the fireman's station could be (and normally is) in the forward cab. This type of design was widely, though not commonly, used throughout Europe in the first half of the 20th century, often in conjunction with an enclosed body design and/or streamlining.

Visibility is greatly improved from the cab, and fumes from the chimney do not fill a forward cab in tunnels, but the crew's prospects in the event of a collision are worse, and if the driver and fireman are in separate places it is difficult for them to communicate, just as in autotrains.
De stoker zat, bij een kolenstoker, dus nog steeds áchteraan, waar de vuurbox zit. Bij een oliestoker zat hij dus wel bij de machinist vooraan.

De "autotrain" waar ze naar verwijzen is overigens een op afstand bedienbare stoomlocomotief. Zeg maar een soort push-pull, zoals dat nog steeds gebeurd met een combi van locomotief + stuurstand.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 13-04-2013 10:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:36
De cab-forwards van Southern Pacific zijn olie-gestookt. De stoker zat gewoon bij de machinist in de cabine en kon vanaf daar de olietoevoer regelen.

Wikipedia: Cab forward

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jup, Soutern Pacific is ook de enige Amerikaanse maatschappij die ooit cab forwards gehad heeft (wel meteen ruim 250 exemplaren, van verschillende varianten), er is er maar één bewaard gebleven, de 4294 (op de 2e foto hierboven): Wikipedia: Southern Pacific 4294

Er zijn nog wel gekkere varianten overigens, zoals de Pruisische T16 uit 1904, die twéé cabs had!

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/T16_Kuhn.jpg

Of de Engelse Leader uit 1946, die had ook twee cabs:

Afbeeldingslocatie: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/leader/leader1a.jpg

Ding ziet er uit als een diesel, maar is toch echt een stoomloc. Was alleen zeer onsuccesvol.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Bij die laatste kan je in ieder geval wel zien waar de ontwerpers van de Class 66 hun inspiratie vandaan hebben gehaald :+

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 13-04-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:08
EDIT schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:23:
Bij die laatste kan je in ieder geval wel zien waar de ontwerpers van de Class 66 hun inspiratie vandaan hebben gehaald :+
Je zegt het gekscherend misschien maar het cab-forward principe is heden ten dage gemeengoed, en die ontwikkeling lijkt me híer begonnen te zijn. In die zin was het best vooruitstrevend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 13:35

mambo No5

Bad Apple?

[YouTube: http://youtu.be/wilnIn-bW8Y]
* mambo No5 zet z'n nostalgiebril op.. Ik zie IC+, Koplopers met de loopsluizen gekoppeld en wat ander materiaal dat momenteel amper of niet meer rond rijd. :)F Propaganda tot en met natuurlijk, maar grappig om eens op deze manier te zien.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo, dat is een lange @ 19:15 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mambo No5 schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:33:
[video]
* mambo No5 zet z'n nostalgiebril op.. Ik zie IC+, Koplopers met de loopsluizen gekoppeld en wat ander materiaal dat momenteel amper of niet meer rond rijd. :)F Propaganda tot en met natuurlijk, maar grappig om eens op deze manier te zien.
LOL, best wel grappig om eens terug te zien wat er sinds die tijd idd veranderd is... Lovers Rail is allang dood en begraven. 1600-en rijden geen passagierstreinen meer, Plan-T rijd al niet meer rond, ik zie nog DD-IRM (o.a. de nu niet meer bestaande drietjes) van vóór de ombouw/verlenging tot V-IRM, en idd wat je zelf al zegt.

Propaganda zou ik het overigens niet willen noemen. Rail Away is immers niet echt van de NS oid, het is een reisprogramma van een omroep (EO). Vind het altijd wel leuke programma's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb me altijd wel vermaakt ja met Rail Away :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:22:
[...]

LOL, best wel grappig om eens terug te zien wat er sinds die tijd idd veranderd is... Lovers Rail is allang dood en begraven. 1600-en rijden geen passagierstreinen meer, Plan-T rijd al niet meer rond, ik zie nog DD-IRM (o.a. de nu niet meer bestaande drietjes) van vóór de ombouw/verlenging tot V-IRM, en idd wat je zelf al zegt.

Propaganda zou ik het overigens niet willen noemen. Rail Away is immers niet echt van de NS oid, het is een reisprogramma van een omroep (EO). Vind het altijd wel leuke programma's.
Propaganda is inderdaad wel een zware term voor dit programma, maar men legt in elke EP wel erg zwaar de nadruk op hoe geweldig $bestemming is en dat het toch echt wel de moeite van bezoeken waard is. Een soortement van reclame/product placement zegmaar; kon er niet echt een alomvattende term voor bedenken. :)

Moet ook zeggen dat 't BBC exemplaar imho lekkerder weg kijkt en wat meer de nadruk op de daadwerkelijke geschiedenis legt dan de attracties die bezocht worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[video]
Waarom rijdt men op 8:47 op het linkerspoor? Voor zover ik kan zien is het beeld niet gespiegeld.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Beeld is i.i.d. niet gespiegelt. Anders kon je dat aan de spoorwegovergang zien. :)

Ze doen trouwens net alsof de Stoomtram Hoorn-Medemblik gebruikt wordt door normale passagiers, en zo oud is Rail Away ook weer niet. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Onbekend op 14-04-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

MisteRMeesteR schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:47:
[...]

Waarom rijdt men op 8:47 op het linkerspoor? Voor zover ik kan zien is het beeld niet gespiegeld.
Misschien stukje roestrijden? Andere mogelijkheid is dat men dit in scene gezet heeft en dit een achteruit afgespeeld beeld is (gebruiken ze in andere ep's ook wel eens is me opgevallen: buitenbeelden met treinen die aankomen op een station, terwijl de sluitseien branden enzo), anders zou ik 't niet weten..
Sefyu schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:14:
Waalbrug bij Zaltbommel. Ziet er inderdaad apart uit, maar is met z'n 863 meter niet zo heel erg lang. Geeft altijd wel een imposant geluid als een trein er met volle vaart overheen dendert. :) Ding stamt overigens uit 1869 zie ik net.

[ Voor 25% gewijzigd door mambo No5 op 14-04-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[video]
Helemaal gezien. Kende deze aflevering nog niet (zoals waarschijnlijk de helft van de serie). En heb ondanks dat het over Nederland gaat waarempel nog iets gezien waar ik nog nooit van gehoord heb: de Kennemer Beach Express :? Kan er met google ook niks over vinden, hoe heette die lijn in het Nederlands? En bestaat die nog steeds?

Waar ik me vroeger niet aan kon storen erger ik me nu wel aan: de commentator heeft het heel de tijd over "Holland" terwijl het echt "The Netherlands" moet zijn.

Verder raar dat er nog wel verteld wordt over Houten en Culemborg, maar dat het historische station van Den Bosch met perronoverkappingen uit 1800-nogwat gewoon overgeslagen wordt :/ erg jammer. Ook leuk is dat ook mijn favoriete trein van de ZLSM in beeld komt, maar wederom jammer dat het station van Simpelveld, vanwaaruit alles geexploiteerd wordt, wederom overgeslagen wordt. Maarja shit happens, ergens moet een grens gesteld worden voor wat er in een programma komt en wat niet :P En of de vertelde info wel of niet klopt durf ik niet te zeggen, maar wat niet gezegt is over de benaming miljoenenlijn is dat die naam komt uit het feit dat het spoor 1 miljoen per km kostte om te bouwen.

En wat ik serieus echt mis in het tein-beeld in Nederland is de 1600-serie die ICR wagons trekt als standaard intercity configuratie. Ik vind dat echt de mooiste trein op de hele wereld O+ O+
Sefyu schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:14:
Valt toch wel mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 14-04-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 09:08
Knightwolf schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:23:
[...]

Helemaal gezien. Kende deze aflevering nog niet (zoals waarschijnlijk de helft van de serie). En heb ondanks dat het over Nederland gaat waarempel nog iets gezien waar ik nog nooit van gehoord heb: de Kennemer Beach Express :? Kan er met google ook niks over vinden, hoe heette die lijn in het Nederlands? En bestaat die nog steeds?
Wikipedia: Lovers Rail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een machinist van de NS heeft een eenvoudige oplossing bedacht voor het probleem van blaadjes die op het spoor vallen: de rails van tevoren met water besproeien.

Dat schrijft De Telegraaf. Bladeren op het spoor leidden ook dit jaar weer tot vertragingen.

De machinist bedacht dat de bladeren na enkele passages van treinen in het water oplossen als de rails eerst nat worden gemaakt. Uit testen bleek dat hij gelijk had.

Bladeren op het spoor zorgen er in de herfst voor dat treinen bij het remmen doorschieten. Treinen moeten daarom langzamer rijden, wat tot veel vertragingen leidt.

Ingrid Thijssen, directeur van het reizigersbedrijf van NS, is blij met de oplossing. "Wij vinden het fantastisch dat dit soort ideeën uit onze eigen organisatie komt. Wij zijn er achter gaan staan, hebben financieel geholpen en hebben samen met Slagter (de machinist) patent aangevraagd."

Ook Prorail is enthousiast: ''Fantastisch dat een machinist zulke betrokkenheid toont'', aldus directie-woordvoerder Michiel Haighton. "Wij volgen dit initiatief met grote interesse.''
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...ssing-blaadjes-spoor.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Maar... in de herfst zijn de rails toch al nat? Of worden treinen uitgerust met een hogedrukspuit die op de rails is gericht? Nouja, zolang het maar werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Televaag weet te melden dat NS vanaf 2014 weer elk uur een Benelux gaat rijden.

http://www.telegraaf.nl/b...t_Fyra_op_zijspoor__.html
NS lijkt definitief geen hoop meer te koesteren op een snelle terugkeer van de Fyra, de hogesnelheidstrein van Amsterdam naar Brussel. In 2014 willen de Spoorwegen weer over het gewone spoor zestien treinen per dag van Amsterdam naar Brussel laten rijden.
Het is een beetje alsof je een zinkend schip eindelijk ziet ondergaan. Je verwacht het wel maar als het gebeurt is het toch even een verrassing.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
De NS heeft alleen een aanvraag tot ingediend, dat is toch nog geen reden om te denken dat de V250 afgeschreven is? M.i. een logische stap omdat de V250-optie nog steeds plausibel is.

Met onze politiek acht ik het vanuit de NS uiterst verstandig om zo'n aanvraag in te dienen. Dan heb je een back-up plan achter de hand voor het geval de V250 definitief geannuleerd wordt.
Paden reserveren als later in het jaar bekend wordt dat de V250 niet meer gaat rijden is te laat. Dan kun je 16 diensten wel vergeten.

De Politiek zou over elkaar heen duikelen om als eerste te roepen dat het een waar schandaal is dat de NS geen alternatieven heeft uitgedacht voor het geval de V250 geannuleerd wordt. Als de NS ergens in September/Oktober beslist dat de V250 afgeschreven wordt en dan pas paden gaat aanvragen, zal de Politiek moord en brand schreeuwen. Dan gaan er zeker koppen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat schandaal is al lang geroepen toen bleek dat ze begin van dit jaar ook al geen alternatief klaar hadden staan. Dat ondanks dat werkelijk iedereen (behalve dan NSH en Ansaldo zelf) riepen dat dit mis zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vergelijkbaar nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla...et-vaker-gaan-rijden.html

Komt beetje raar over, dat vervangende treinen juist weer over gewoon spoor moeten. Dat HSL spoor ligt er toch niet voor niks. Bestaande treinen een 25kV-update geven kost ongetwijfeld veel minder en kan veel sneller klaar en getest zijn dan nieuwe HST's. Het reguliere spoor is al overbevolkt en dan dit er ook nog tussenproppen lijkt me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
Vergelijkbaar nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla...et-vaker-gaan-rijden.html

Komt beetje raar over, dat vervangende treinen juist weer over gewoon spoor moeten. Dat HSL spoor ligt er toch niet voor niks. Bestaande treinen een 25kV-update geven kost ongetwijfeld veel minder en kan veel sneller klaar en getest zijn dan nieuwe HST's. Het reguliere spoor is al overbevolkt en dan dit er ook nog tussenproppen lijkt me geen goed idee.
Het probleem ligt hem bij de aansluiting met Den Haag... die bestaat niet.

Ze hadden misschien nog beter een HSL station bij het vliegveld van Rotterdam - Den Haag kunnen maken en de randstad rail als aansluiting tussen de 2 steden kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

25kV inbouwen in VIRM is anders ook een grote onbekende. Niemand weet blijkbaar hoe dit precies gaat, er zijn alleen wat berichten dat er ruimte voor is vrijgehouden.
De snelste optie is meer TRAXX te huren en getrokken materieel inzetten. Getrokken materieel is er genoeg en ervaring TRAXX'en is er inmiddels voldoende.
Het enige probleem is dat je daarmee niet over de HSL naar België kan, en zelfs in Nederland over de HSL en in België over klassiek spoor lijkt onmogelijk vanwege de deursleutingseisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Traxx-locomotieven hebben geen in België goedgekeurde ETCS-installatie. Sterker nog: bij het binnenrijden van België wordt de ETCS-installatie geheel uitgeschakeld. Dit omdat Bombardier het niet werkend kreeg in België.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Pfft dat klinkt serieus amateuristisch, dat moet toch gewoon te fixen zijn zeg. Gewoon hup fixen die handel en rijden met dat ding. Lijkt zo meer een politiek spelletje waar niemand wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Infrabel heeft bepaalde eisen gesteld aan functionaliteiten die op het Infrabel-netwerk gebruikt worden. Als Bombardier het niet voor elkaar krijgt om daarvoor werkende software te schrijven (terwijl het andere leveranciers wel lukt) is dat geen politiek spelletje, maar gepruts bij Bombardier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:41:
De Televaag weet te melden dat NS vanaf 2014 weer elk uur een Benelux gaat rijden.

http://www.telegraaf.nl/b...t_Fyra_op_zijspoor__.html

[...]

Het is een beetje alsof je een zinkend schip eindelijk ziet ondergaan. Je verwacht het wel maar als het gebeurt is het toch even een verrassing.
Het is sowieso verstandig om de paden aan te vragen, wachten ze nog een half jaar dan kunnen ze die paden volgend jaar wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

Goner

What can I do you for ?

ValHallASW schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:53:
Maar... in de herfst zijn de rails toch al nat?
Las het ook met stijgende verbazing ...
Alsof er al niet genoeg regen valt in de herfst ; natgeregende bladeren vallen op de natgeregende rails. Kan het nog natter :?
Nou ja, wie weet zit er een Nobelprijs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Weet iemand of er al eens vordering zit in de plannen van diverse vervoerders om rechtstreeks met een trein van Amsterdam naar Londen te rijden?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

PolarBear schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]

Het is sowieso verstandig om de paden aan te vragen, wachten ze nog een half jaar dan kunnen ze die paden volgend jaar wel vergeten.
Aanvragen voor treinpaden voor 2014 moeten al een week binnen zijn. Wie nu nog iets wil is pas in 2015 aan de beurt.
Afbeeldingslocatie: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/PublishingImages/Wikkel2014.jpg

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
flowerp schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:37:
Weet iemand of er al eens vordering zit in de plannen van diverse vervoerders om rechtstreeks met een trein van Amsterdam naar Londen te rijden?
Eurostar wilde wel uitbreiden, maar nu nog niet geloof ik. Daarnaast mag Eurostar alleen door de tunnel heen. Verder ben ik benieuwd wat volgend jaar gaat brengen, hopelijk geen Fyra's meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eurostar wil wel, maar de railmarkt is nog niet helemaal open. Vooral Frankrijk doet vervelend. Eurostar is ook niet de enige die door de tunnel mag, ik ga er van uit dat de tunnel open is, iig rijden Eurotunnel zelf (shuttle) en DB Shenker (goederen) ook door de tunnel.

Een groot obstakel van alle vervoerders zijn de tunneleisen. Je voertuigen moeten voldoen aan strikte brand- en veiligheidseisen en zijn daardoor duurder. En Eurostar heeft momenteel alleen full-size (400 meter) treinen waar 750 passagiers in passen. Die moet je wel vol krijgen om ermee ergens in Europa naar toe te gaan en er geld mee te verdienen.
Overigens rijdt Eurostar in het seizoen ook al ski-treinen naar de Franse Alpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
evilution schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:57:
[...]

Aanvragen voor treinpaden voor 2014 moeten al een week binnen zijn. Wie nu nog iets wil is pas in 2015 aan de beurt.
[afbeelding]
Dan klopt dat toch? De NS heeft die aanvraag echt wel op tijd in gediend... lijkt me sterk dat ze wachten tot de dienstregeling van dec. 2014 (2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 21:55

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Knightwolf schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:05:
Pfft dat klinkt serieus amateuristisch, dat moet toch gewoon te fixen zijn zeg. Gewoon hup fixen die handel en rijden met dat ding. Lijkt zo meer een politiek spelletje waar niemand wat aan heeft.
Het is dan ook het zoveelste broodje aap-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Eurostar is aan het uitbreiden, maar ze hebben de treinstellen nog niet klaar en ze weten nog niet precies waar ze zelf gaan rijden, en waar ze partnerschappen aangaan met andere maatschappijen. Zie:
Eurostar imitates airlines to stay on track

(CNN) -- Eurostar, the high-speed train company connecting London with Brussels and Paris, is undergoing a massive overhaul.

Its chief executive, Nicolas Petrovic, says a new fleet of trains will be ready by 2015, and to go with it, there will be new uniforms and new products. Recently a redesigned website was launched to make it easier for passengers to book trips.

But the real change over coming years will be a broadened destination network.

"We have this big program of expansion to re-energize the business, and based on that, we will be able to expand our business beyond our core routes," Petrovic says.

London, Brussels and Paris have long been the company's main stops, with every train going through the Channel Tunnel. To extend away from these routes, Eurostar first needs the fleet, Petrovic says, but the greatest challenge is economic: "How do we make money going to Holland, the South of France, anywhere -- the amount of money we have to pay to access the tracks?"

After existing as a partnership of three railway companies since its establishment in 1994, Eurostar only became a single corporate entity in 2010 -- the same year Petrovic became chief executive.

His track record has been encouraging; in 2011, the company turned a profit for the first time in its now 18-year history. And despite a rough economic climate in Europe last year, the company's profits doubled, its business given an extra boost by an increased number of passengers after the London Olympics.

The recent and upcoming changes are partly in anticipation of competition from Deutsche Bahn for train service through the Channel Tunnel, which Eurostar has monopolized until now. Deutsche Bahn has said it may start those operations in 2016.

Eurostar has already begun some new routes. A direct route that goes from London to Lyon and Provence in southern France will begin operations in May, while trains to the Swiss Alps began running last year.

Routes with busy air traffic, Petrovic says, offer high potential for Eurostar to grab market share. Other than journeys to Provence and the Alps, these popular flights include London to and from Holland and Germany.

Also taking a cue from air travel, Eurostar may partner with other services to broaden its network of routes. Petrovic says whether to partner up -- or not -- will be determined for each market.

"But we package it for the customers so they don't see the difference, and it's to try to bring to the railway the thinking of the airlines when they started to do hubs and spoke of connections between different airlines," he says.

Petrovic believes it will take years for people to think of train hubs and partnerships the same way they do for airlines, but he believes it will happen someday.

"It's a combination. You need to have the marketing right, the product right, the service right and to be a bit patient at times. But I really believe it is going to work," he says.

Eurostar has undergone other transformations in recent years. In 2010, it introduced a whole new travel class, called standard premier, which is priced between standard and business class. One of the target markets of standard premier are business travelers whose companies have tightened finances and put the brakes on pricy business class travel.

"We've got a business product, which is fantastic actually, but for many companies, the CFOs were saying 'no business.' So we created what they were looking for, and they are happy with it," Petrovic says.

http://edition.cnn.com/20...colas-petrovic/index.html
Blijkbaar gaat ook DB in de tunnel rijden vanaf 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat zou nog 's wat zijn !! Hopelijk met een stop in R'dam ...

Zouden ze in London net als in Antwerpen al merken dat de trein-verbinding er nogal op is achteruit gegaan ? Las een stuk in het AD dat ze in Antwerpen nu al merkten dat er veel minder Nederlanders komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik dacht dat alleen de UK dwars lag bij dat plan? Vanwege de paspoort controle....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het VK ligt buiten het Schengengebied, dus je moet een vrij intensieve paspoortcontrole doen. Dat is dus inclusief visa. Je moet dus van iedereen het paspoort zien. Dat is niet zozeer dat het VK dwars ligt (behalve dat ze hebben gekozen om niet met het Schengenverdrag mee te doen).
Dat kan uiteraard in de trein, maar het zal makkelijker en sneller zijn om dat voor vertrek te doen. Maar dat heeft weer consequenties voor je infrastructuur (zo staan de Eurostartreinen in Brussel, Parijs en London ook achter een hek en dat hek gaat pas open als de trein afgesloten is en vertrekt).

Zie Wikipedia: Schengen Area voor een overzicht van de noodzakelijke controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Goner schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:49:
[...]

Dat zou nog 's wat zijn !! Hopelijk met een stop in R'dam ...

Zouden ze in London net als in Antwerpen al merken dat de trein-verbinding er nogal op is achteruit gegaan ? Las een stuk in het AD dat ze in Antwerpen nu al merkten dat er veel minder Nederlanders komen ...
Wat dat betreft is 't ook echt een stap terug in de tijd, landsgrenzen worden weer zichtbaarder/voelbaarder in het reizen met de trein. Daarnaast is het (al zou de Fyra wel rijden) ook nog eens een stuk prijzigere onderneming, van te voren online reserveren voor een stuk meer geld dan de BeneLux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Extra en langere treinen tot laat op 30 april

[ Voor 25% gewijzigd door Knightwolf op 16-04-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er staat niet bij of de uithoeken van NL die nu geen late verbindingen hebben van/naar de randstad, ook late treinen krijgen :S

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 16-04-2013 14:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dienstregeling staat al in de reisplanner van NS. Compleet weet ik niet, maar ik heb een paar dingen geprobeerd en zover geen omissies gevonden. Zo is er een halfuursdienst Amsterdam - Eindhoven tot 3:38 (normaal laatste rechtstreekse trein 23:08) en een uurdienst Amsterdam - Groningen tot 3:10 (normaal 23:32).

NS pakt het iig groot aan.

Wak. ETMET tussen Eindhoven en slaperig provinciestaddorpje Deurne:
 +-------------------------+---------------------+----+--------+--------+
 |     Bahnhof ab          | Bahnhof an          | Um |   Ab   |   An   |
 |  1. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:02 |  13:23 |
 |  2. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:17 |  13:38 |
 |  3. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:22 |  13:42 |
 |  4. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:32 |  13:53 |
 |  5. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:47 |  14:08 |
 |  6. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  13:52 |  14:12 |
 |  7. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:02 |  14:23 |
 |  8. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:17 |  14:38 |
 |  9. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:22 |  14:42 |
 | 10. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:32 |  14:53 |
 | 11. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:47 |  15:08 |
 | 12. Eindhoven           | Deurne              |  0 |  14:52 |  15:12 |

[ Voor 75% gewijzigd door Maasluip op 16-04-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:00

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb altijd het idee dat het in de nacht voor koninginnedag veel drukker is dan in de nacht erna, dan maken de meesten het m.i. niet zo heel laat. Ik hoop dat ze daar ook een beetje rekening mee houden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 13:06
Helaas zul je dat toch echt zelf moeten oplossen. Dit soort "huiswerkvragen" zijn niet toegestaan op het forum. Incidentele uitzonderingen zijn enquêtes waar wel eens interessante resultaten uitkomen en die dan ook gedeeld dienen te worden met de gebruikers.

Ik neem aan dat je opdracht zo geformuleerd is dat jij met een oplossing moet komen, niet een gebruiker van dit forum ;) Daar leer je zelf ook veel meer van :)

[ Voor 100% gewijzigd door Grrrrrene op 18-04-2013 08:31 . Reden: Huiswerkvraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daar weet Tweaker bestaudio alles van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Raven schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:45:
Er staat niet bij of de uithoeken van NL die nu geen late verbindingen hebben van/naar de randstad, ook late treinen krijgen :S
Vast niet overal, maar het lijkt me dat de meeste grote steden die nacht toch wel bereikbaar blijven.

En mensen die weten dat ze in de middel of nowhere wonen en er snachts zeker geen OV is zullen daar wel rekening mee houden lijkt me. Bv eerder naar huis, regelen dat ze bij kennissen of in een hotel overnachten, of met eigen vervoer komen. Of gewoon een taxi nemen voor het laatste stuk.

[ Voor 31% gewijzigd door Knightwolf op 16-04-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mjah, ik denk altijd, als je het laat wil maken, doe het dan ook goed. De eerste treinen gaan meestal alweer voordat de klok 06:00 laat zien. Amsterdam is de hele nacht open, dus een paar uurtjes wachten is imo makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan het zijn dat er net rond 23:00 uur een echt extreem luidruchtige en lange trein langs kwam bij Amersfoort? Nog nooit zoveel herrie van een trein gehoord. 's Nachts als het heel stil is hoor ik ze echt wel eens, maar nooit zo erg, alsof er een colonne tanks over een klinkerweg reed ongeveer, niet normaal meer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Voordat ik open deuren intrap, wat heb je zelf al bedacht en weet je hoe het B1 systeem in elkaar steekt?

[ Voor 64% gewijzigd door Grrrrrene op 18-04-2013 08:31 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:25

PeaceNlove

Deugleuter

Fiber schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:12:
Kan het zijn dat er net rond 23:00 uur een echt extreem luidruchtige en lange trein langs kwam bij Amersfoort? Nog nooit zoveel herrie van een trein gehoord. 's Nachts als het heel stil is hoor ik ze echt wel eens, maar nooit zo erg, alsof er een colonne tanks over een klinkerweg reed ongeveer, niet normaal meer.
Kan zijn, ik had iets eerder op de avond bij Utrecht Overvecht ook een vrij luidruchtige goederentrein voorbij horen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
bestaudio schreef op woensdag 17 april 2013 @ 02:20:
[...]

Voordat ik open deuren intrap, wat heb je zelf al bedacht en weet je hoe het B1 systeem in elkaar steekt?
Ik heb bestudeerd hoe het B1 systeem in elkaar steekt aan de hand van lesmateriaal.

Ik zit nu in de fase van probleemorientatie. Ik zeg liever niet wat ik tot nu toe gevonden heb. De reden dat ik niet teveel weg wil geven is omdat ik dit in opdracht van een bedrijf doe en omdat ik met voorbeelden ik de 'interviewee' al beïnvloed/ in een richting stuur.

[ Voor 28% gewijzigd door AvonW op 17-04-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

In de Railhobby's (www.railhobby.nl) van de afgelopen maanden stond elke maand een artikel over bovenleiding in Nederland en België. Wellicht dat je daar nog info uit kan halen. Ik vond het allemaal nogal een ingewikkeld verhaal :+ Als je een online abbo afsluit, kun je alle uitgaves va nde afgelopen jaren terug lezen.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
Yukkie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
In de Railhobby's (www.railhobby.nl) van de afgelopen maanden stond elke maand een artikel over bovenleiding in Nederland en België. Wellicht dat je daar nog info uit kan halen. Ik vond het allemaal nogal een ingewikkeld verhaal :+ Als je een online abbo afsluit, kun je alle uitgaves va nde afgelopen jaren terug lezen.
Dit lijkt vooral over modelbanen te gaan. Ik vind het een beetje risicovol om een abonnement af te sluiten voor een misschien wel waardeloze bron. Desalniettemin bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:41
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van de gemeente Amersfoort over de aanpassing van de fietsenstallingen. Ik woon zelf vlakbij de achterkant van het station (Piet Mondriaanplein) en daar willen ze nu zo'n 60% van het groen weghalen om daar vervolgens iets meer dan 2x zoveel fietsenstallingen te gaan bouwen. Vind het persoonlijk wel erg jammer dat ze praktisch al het gras weghalen en dat er enkel bomen voor terugkomen die een "haag" moeten voorstellen. Maar ben bang dat het plein er op die manier wel erg kil uit komt te zien.

Overigens begrijp ik goed dat er meer plaatsen moeten komen en ben absoluut geen bomenknuffelaar. Maar ik heb niet echt het idee dat de gemeente ook maar een beetje rekening heeft gehouden met het groen wat er ligt. Veel verwijderen en weinig/niets ervoor teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat die fietsenstalling daar te klein is, dat is wel duidelijk, maar dat er groen voor weg moet is wel minder, ja. Maar daar moet toch wel wat anders op te verzinnen zijn? Desnoods gaan ze de hoogte in. Ik kom daar vaak langs, volgens mij is er ruimte zat, maar wordt die niet heel erg efficiënt benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Robkazoe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:58:
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van de gemeente Amersfoort over de aanpassing van de fietsenstallingen. Ik woon zelf vlakbij de achterkant van het station (Piet Mondriaanplein) en daar willen ze nu zo'n 60% van het groen weghalen om daar vervolgens iets meer dan 2x zoveel fietsenstallingen te gaan bouwen. Vind het persoonlijk wel erg jammer dat ze praktisch al het gras weghalen en dat er enkel bomen voor terugkomen die een "haag" moeten voorstellen. Maar ben bang dat het plein er op die manier wel erg kil uit komt te zien.

Overigens begrijp ik goed dat er meer plaatsen moeten komen en ben absoluut geen bomenknuffelaar. Maar ik heb niet echt het idee dat de gemeente ook maar een beetje rekening heeft gehouden met het groen wat er ligt. Veel verwijderen en weinig/niets ervoor teruggeven.
och, dat stukkie groen stelt nou ook niet zo veel voor, maar ja, ik woon er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:01:
[...]

och, dat stukkie groen stelt nou ook niet zo veel voor, maar ja, ik woon er niet ;)
Ik weet niet in hoeverre die beelden nog kloppen. Ze zijn namelijk van 2009 en het stationsgebied in Amersfoort is al vanaf 2005 (?) 1 grote bouwput. Waarschijnlijk was gras weghalen en daar lage fietsenstallingen neerzetten gewoon de goedkoopste oplossing. En de gemeente Amersfoort zit momenteel nogal krap bij kas, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:38:
[...]

Ik weet niet in hoeverre die beelden nog kloppen. Ze zijn namelijk van 2009 en het stationsgebied in Amersfoort is al vanaf 2005 (?) 1 grote bouwput. Waarschijnlijk was gras weghalen en daar lage fietsenstallingen neerzetten gewoon de goedkoopste oplossing. En de gemeente Amersfoort zit momenteel nogal krap bij kas, geloof ik.
Het is nu allemaal opgeleverd. Er staan nu zo'n ~20 woonhuizen + ~70 appartementen en alles is af. Dat de gemeente krap bij kas zit is wel duidelijk. Gemeentelijke belastingen zijn over 2012 met ruim 6% gestegen. Maar er is blijkbaar behoefte aan meer ruimte. En als er geld voor uitgetrokken kan worden om de fietsenstalling aan te passen, dan moet er toch ook wel budget te vinden zijn om het groen te compenseren. Als de gemeente echt zo krap bij kas zit, dan hadden ze uberhaupt niet begonnen aan het project want dat kost hoe dan ook geld.

Ik heb de desbetreffende ambetenaar gemaild, dus ik kijk uit naar zijn reactie. Ook nog geopperd om een extra in/uitgang te maken richting de wagenwerkplaats. Dat zal ook zo zijn voordelen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Robkazoe op 18-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:38:
[...]

het groen is exact zo, alleen de bouwput rechts is nu bebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er kunnen m.i. sowieso links en rechts al twee stroken fietsen bij zonder echt grote aanpassingen...
http://goo.gl/maps/iegHk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 23-09 23:12

Sosabowski

nerd

http://www.nrc.nl/nieuws/...akt-65-wissels-verdwijnt/

klink wel rigoreus; "ruim 130 van de 200". Iemand een betere bron?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
185 naar 65 ongeveer... maar zal het morgen nog even navragen :p werk niet bij dat project maar een collega wel.
Ik heb wel de eindsituatie tekening, maar om diverse redenen mag ik deze (nog) niet posten.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 18-04-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nouja, na een aantal grote verstoringen rondom Utrecht waarbij de treinenloop één of meerdere dagen volledig in het honderd loopt omdat treinen geen enkele kant op kunnen buiten hun eigen corridor zal er vast wel weer voor honderden miljoenen worden geïnvesteerd in... nieuwe wissels. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als je nog in de Randstad op reis moet :

Rotterdam C-Den Haag C/Den Haag HS
Vrijdag 19 April 15:22
Oorzaak
Tussen Den Haag C en Rotterdam C rijden minder treinen door een defect spoor.
Gebruik de Fyra (zonder toeslag) tussen Amsterdam C en Breda.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 20 april rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Leiden Centraal en Rotterdam C kunnen omreizen via Gouda.

Scheelt zo maar even 2 sprinters en 2 intercities in een uur vanaf Den Haag C ... zal wel lekker druk zijn zometeen.
Snap die Fyra als alternatief niet zo ; of mag ik dan met m'n trajectkaart R'dam <> DH naar A'dam reizen om daar op de Fyra te stappen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik vind het wel grappig om te zien hoe vaak je tegenwoordig goedkope dagkaarten kunt scoren. Blokker, AH, Blokker... we hebben al 200 euro aan kaartjes bespaard dit jaar :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Echt.... ik klaag meestal niet over vertragingen, maar deze week slaat echt alles... van de 8 treinen (Amsterdam - Utrecht en vv) had er wel geteld 1 GEEN vertraging! pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:33:
Snap die Fyra als alternatief niet zo ; of mag ik dan met m'n trajectkaart R'dam <> DH naar A'dam reizen om daar op de Fyra te stappen ??
Dat zal wel meer bedoeld zijn voor klanten die normaal voor standaardtarief tussen Amsterdam/Schiphol en Rotterdam via Den Haag reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:57:
Echt.... ik klaag meestal niet over vertragingen, maar deze week slaat echt alles... van de 8 treinen (Amsterdam - Utrecht en vv) had er wel geteld 1 GEEN vertraging! pfff
Ik heb je klacht doorgegeven. Volgende week elke dag een wisselstoring voor straf ;)

Komend weekend is het trouwens niet echt grappig om met de trein te gaan. Wat een zooi met al die werkzaamheden :( En ik moet nog van Enschede naar Leiden... via Zwolle :9 Nou ja, kom ik nog eens ergens!

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja sorry ;) onze fout :p
Vanaf vannacht 2:30 is er een 52 uur buitendienststelling op de zuidtak inclusief, schiphol en lelylaan. Die buitendienststellingen zijn erg zeldzaam maar er wordt dan ook op 17 plekken tegelijkertijd gewerkt om zoveel mogelijk werk te doen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:57:
Mijn treinen reden deze week wel op tijd maar wat was het toch belachelijk druk in de treinen. Maar goed, blijkbaar is het tegenwoordig standaard om een 6 of 7 baks ICMm in te zetten in de spits tussen Amersfoort en Utrecht. Zelfs de sprinter naar Utrecht heeft dan nog meer capaciteit met een acht baks DDZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS maakt Oranjedienstregeling
Vanaf morgen zet NS de speciale dienstregeling voor Koninginnedag op zijn website. De NS raadt reizigers richting Amsterdam aan om van tevoren hun reis te plannen.

De spoorwegen verwachten dat het vanwege de troonswisseling nog drukker wordt in Amsterdam dan in voorgaande jaren.

Ten opzichte van een normale dag worden daarom 500 extra conducteurs en 400 extra machinisten ingezet.

Beveiligers
Ook op de stations zijn meer medewerkers te vinden. In totaal staan er 1000 extra NS-medewerkers op de perrons en worden 300 extra beveiligers ingezet.

Vorige week maakte de NS al bekend dat op Koninginnedag extra treinen worden ingezet om de toeloop naar Amsterdam aan te kunnen. Ook blijven er tot diep in de nacht treinen vanaf Amsterdam Centraal Station vertrekken.
Wat hebben die extra conducteurs voor zin? Als de treinen zoals gewoonlijk heerlijk vol zitten, gaan die echt niet door de trein lopen om (ov-chip)kaartjes te checken. Bij drukte zijn ze meestal opvallend afwezig :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-04-2013 16:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een conducteur doet natuurlijk meer dan alleen kaartjes controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 22-04-2013 16:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Zetten ze ook extra treinen in of blijft het alleen bij personeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Onbekend schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:39:
Zetten ze ook extra treinen in of blijft het alleen bij personeel?
Extra treinen en langere treinen. Ze blijven zelfs rijden tot een uur of 3 in de nacht las ik ergens (en dat was de trein naar Groningen geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De hele nacht door blijven de treinen rijden vanuit de Amsterdam/Randstad in eigenlijk alle richtingen. Zie ook http://www.treinreiziger....menten/koninginnedag_2013.

Er staat weliswaar tot 4 uur, maar om 4 uur begint alweer de dienstregeling van de volgende dag.

[ Voor 30% gewijzigd door EDIT op 22-04-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Herinnert u zich die 10 nieuwe treinen voor Eurostar nog? Die komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:33:
Een conducteur doet natuurlijk meer dan alleen kaartjes controleren.
Ik vermoed dat het idee is dat per zoveel mensen een (extra) conducteur nodig is ivm calamiteiten ofzo.
Praktisch gezien zitten ze altijd gezellig bij elkaar, dus eigenlijk heeft het dan niet heel erg veel zin :+
Hoewel, mocht er wat gebeuren dan lijkt het me niet heel prettig om een paar duizend reizigers te moeten afhandelen in je eentje.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar de oranje-dienstregeling online zou staan heb ik net uit nieuwsgierigheid maar eens gekeken of het verre oosten daar (de late treinen) deel van uit maakt. Ik vond dit:

00:02 (1 mei dus): Amsterdam CS -> Amersfoort -> Enschede
00:32: Amsterdam CS -> Enschede
01:32: Amsterdam CS -> Enschede
02:32: Amsterdam CS -> Enschede

Voor het eerst in jaren dus een directe verbinding tussen Amsterdam en Enschede :o

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
29 op 30 april om de 30 minuten een trein tussen Amsterdam en Utrecht (hele nacht door) = 2x zoveel als normaal.
30 april op 1 mei om de 15 minuten een trein tussen Amsterdam en Utrecht (hele nacht door) = gewoon de normale dienstregelen tussen Amsterdam en Utrecht in de nacht 8)7

Ze nemen het dit jaar erg serieus.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 23-04-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie nog steeds geen nachtelijke vervoersmogelijkheid naar dichtbijgelegen toch redelijk grote steden zoals, zeg, Haarlem.

('t is dat ik in Amsterdam woon tegenwoordig en daar geen last meer van heb maar anders zou ik daar toch zeer ontstemd over zijn.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 21:55

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Je zult dan wat beter moeten kijken... Tussen 2.00 uur en 4.00 uur bijvoorbeeld acht treinen per uur van Amsterdam Centraal naar Haarlem op 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:27

DDX

Zaandam/Alkmaar zelfde verhaal. (zowel ic en sprinters)
Vraag me echt af of er nou zoveel mensen 's nachts spontaan met die treinen willen. (en waarom niet gewoon om het half uur een trein?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gezien hoeveel mensen er op een reguliere koninginnedag afkomen? Laat staan op deze speciale dag, nu er ook nog eens een troonwisseling is...

Dan ga je het echt niet redden met 2 treintjes per uur, dat hebben voorgaande jaren wel uitgewezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoe vaak ik wel niet een Koninginnedag in Amsterdam tijden op CS heb gestaan om een trein Noord-Holland in heb staan wachten :P Sommige mensen gaan redelijk op tijd terug (vroeg begonnen te zuipen & koninginnenacht nog in de benen) en andere laat maar 't was eigenlijk altijd gewoon drukker dan de treinen aankonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wildhagen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:48:
Gezien hoeveel mensen er op een reguliere koninginnedag afkomen? Laat staan op deze speciale dag, nu er ook nog eens een troonwisseling is...

Dan ga je het echt niet redden met 2 treintjes per uur, dat hebben voorgaande jaren wel uitgewezen.
Op zich wel mee eens, maar voor mijn gevoel was dat op 30 april altijd vooral 's avonds, niet zo zeer de nacht van 30 april naar 1 mei. Wat mij betreft hadden ze een deel van die extra nachttreinen beter in de nacht van 29 april naar 30 april kunnen plannen...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 23-04-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:38:
Je zult dan wat beter moeten kijken... Tussen 2.00 uur en 4.00 uur bijvoorbeeld acht treinen per uur van Amsterdam Centraal naar Haarlem op 1 mei.
Waar zie je dat dan?

Of staat dat alleen in de reisplanner en nergens gewoon als tekst?

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 23-04-2013 18:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:18:
[...]

Op zich wel mee eens, maar voor mijn gevoel was dat op 30 april altijd vooral 's avonds, niet zo zeer de nacht van 30 april naar 1 mei. Wat mij betreft hadden ze een deel van die extra nachttreinen beter in de nacht van 29 april naar 30 april kunnen plannen...
ze rijden 29 op 30 april ook extra 's nachts, maar goed ik snap ook niet waarom 30 op 1 drukker ingeschat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik ben echt HELEMAAL klaar met NS Reizigers. Weer 7 baks ICM materiaal om 17:35 van Utrecht naar Amersfoort toe. Dit keer was het afgeladen vol en was het proppen om uberhaupt nog mee te kunnen met de trein.Zometeen mijn klacht maar eens indienen via Twitter. Ben het echt zat. Elke keer weer gekloot om fatsoenlijk thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eh, hebben de NS reizigers niet hetzelfde probleem? :+

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 120 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!