Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 175 Laatste
Acties:
  • 699.673 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik reis op het moment elke werkdag met de trein van Amsterdam Centraal <> Vlissingen, en stap uit bij Rotterdam Centraal. Vaak is het zo dat er twee treinstellen worden gekoppeld, maar nu heb is het al een aantal keer voorgekomen dat dit niet het geval is, en het ene treinstel dan bomvol zit.

Mijn werkgever heeft mij een 1e-klas treinabonnement gegeven, maar vind ik dit zwaar tegenvallen als ik verplicht op een deurstang moet gaan zitten omdat er gewoon geen plek meer over is, zowel 1e-klas als 2e-klas.

Vraag: weet iemand of er bij de NS een regeling bestaat dat in het bovenstaande geval de reissom (gedeeltelijk) wordt vergoed? Vind het namelijk een beetje krom dat mijn werkgever een smak geld neertelt en dat ik dan soms alsnog op een deurstang mijn reis van 50 minuten moet doorbrengen.

Uiteraard eerste wat ik heb gedaan is op de website van NS.nl gekeken, maar daar kon ik niets over zo'n regeling vinden, en weet überhaupt niet of er wel zo'n regeling bestaat.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 15:04
Je hebt een vervoersbewijs gekocht, en geen zitplaatsbewijs. Ik vrees dat de NS hier niet veel mee zal doen.
Wat ik raar vind is dat je aangeeft dat je van Amsterdam CS naar Vlissingen rijdt, en dan bij Rtd CS uitstapt. Het is volgens mij 1 trein, waar je dus in Amsterdam instapt en in Vlissingen weer uitstapt en je kans dus erg groot is dat je een zitplek hebt (zeker 1e klas). Als je van Amsterdam naar Rotterdam rijdt (met de trein ri Vlissingen) dan zou je ook kunnen overwegen de Fyra te nemen, dan heb je een coupé voor jezelf ;) Je moet dan wel toeslag betalen (ik weet niet wat voor een abo je hebt).

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voor de mensen die benieuwd zijn naar het DDZ project:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYUMHEXQ.jpg
Wat de DD-AR kenner zal zien is dat de zijraampjes nu weg zijn gehaald.

Wat mij betreft had die cabinedeur wel meer naar links gemogen, hoewel ik eigenlijk niet weet hoe dat uit zou kunnen komen met de stuurtafel.

Ik geloof dat deze foto genomen is op een open dag/excursie bij NedTrain Haarlemvoor vrienden en familie van medewerkers. In drie maanden tijd zijn ze flink opgeschoten zie ik, toen was het nog een kale gele bak met een half proef-interieur die nog met plakband (bij wijze van spreke) nog vastgemaakt was.

Ook interessant om te vermelden is dat de Bvk die in aanraking kwam bij de werkplaats van Leidschendam met de 419 gebruikt is voor een proef voor de inbouw van de airco. Hierna wordt deze bak gesloopt.

[ Voor 94% gewijzigd door AW_Bos op 22-10-2010 00:54 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Interessant om te zien. Vind het nog niet meteen fraai maar goed het is een gare (phone?) pic en het ding is nog lang niet af, dus het lijkt me nogal voorbarig om dat nu al af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Interessant om te zien dat de blauwe baan naar onder doorgetrokken is en niet zoals bij VIRM naar boven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Fyra kampt met vertraging na hogere frequentie
Sinds 4 oktober rijdt de Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam twee keer per uur, maar dat gaat nog niet zonder problemen. Vorige week verviel tien procent van het aantal Fyra treinen en had een groot aantal Fyra treinen vertraging. Als tegemoetkoming voor het ongemak kunnen reiziger met een Fyra-vervoersbewijs t/m 31 oktober gratis terecht in de NS Hispeed Lounges.
Meer: Treinreiziger.nl.
Ze zitten gewoon ontzettend krap in het materieel, en dat blijkt wel uit de uitvalpercentages van de afgelopen week. Als er ergens een traxx of een stam uitvalt, is dat al bijna meteen merkbaar in de dienstregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen treinverkeer rond Schiphol
Momenteel is er geen treinverkeer rond Schiphol. Dat melden vele reizigers op Twitter.

Waarom het treinverkeer volledig is stilgelegd is nog niet bekend. Sommige reizigers zeggen dat er een lijk in de schipholtunnel ligt. Verwacht wordt dat de vertraging meer dan een uur gaat duren.
Na een korte blik op de tweets te hebben geworpen:

Politie legt treinverkeer rond Schiphol stil
AMSTERDAM - Het treinverkeer van en naar luchthaven Schiphol is vrijdagochtend op last van de politie stilgelegd nadat op het spoor in de Schipholtunnel een stoffelijk overschot is gevonden.

Dat bevestigt een woordvoerder van de spoorwegpolitie. Het is nog onduidelijk of er sprake is van suïcide of van een ongeluk. Ook is nog onbekend of het slachtoffer door een trein is aangereden.

Reizigers moeten volgens de Nederlandse Spoorwegen rekening houden met een vertraging van meer dan een uur. De NS verwachten dat de stremmingen rond het middaguur worden opgeheven.

Volg twitterberichten via NUlive.
Zal een complete chaos zijn dan, veel reizigers die geen kant op kunnen daar...

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 22-10-2010 10:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 07-03 23:58
Ze zitten té krap in materieel en personeel, zoveel is duidelijk. Op Twitter heb ik vaak zat voorbij zien komen "Fyra rijdt niet i.v.m. logistieke problemen", of "personele problemen". De aanrijding op de HSL waar een Traxx+stam bij betrokken was, en nog een ander incident, hebben voor een enorm probleem gezorgd natuurlijk. Overmacht, begrijp ik best.

Maar de hoeveelheid reizigers die overblijft wordt zo wel met de week kleiner, imagoschade is iets wat je niet makkelijk oplost met een paar hekken of een nieuw treinstel. Het rijdt nu praktisch leeg rond en zal dat de komende jaren wel blijven doen ook, verwacht ik.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

IJnte schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:25:
Ik dacht vanochtend weer de trein te kunnen nemen vanaf Vndc, zijn ze nog gewoon de ES-lassen aan het maken om 8:00
Die ES-lassen worden daar niet gemaakt hoor ;) , zou beetje tijdrovend zijn. Die worden prefab in een lijmlasstraat gemaakt en als geheel ingebracht in het spoor met Stomp-(afbrandstuik) techniek of gewoon Thermieten.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:05:
Ze zitten té krap in materieel en personeel, zoveel is duidelijk. Op Twitter heb ik vaak zat voorbij zien komen "Fyra rijdt niet i.v.m. logistieke problemen", of "personele problemen". De aanrijding op de HSL waar een Traxx+stam bij betrokken was, en nog een ander incident, hebben voor een enorm probleem gezorgd natuurlijk. Overmacht, begrijp ik best.

Maar de hoeveelheid reizigers die overblijft wordt zo wel met de week kleiner, imagoschade is iets wat je niet makkelijk oplost met een paar hekken of een nieuw treinstel. Het rijdt nu praktisch leeg rond en zal dat de komende jaren wel blijven doen ook, verwacht ik.
Waarom gaan ze ook niet met de Benelux over de HSL rijden? Dan heb je al een uur van je uurdienst op Rotterdam afgedekt, dus je spaart een stam uit. Wordt de Benelux ook nog sneller van.
En dan wat ICR buurlandrijtuigen van NS naar Hispeed verplaatsen zodat de Benelux ook weer op lengte is.

Maar ja, dat zal allemaal wel weer te simpel gedacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Il Ljama schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:20:
[...]

Die ES-lassen worden daar niet gemaakt hoor ;) , zou beetje tijdrovend zijn. Die worden prefab in een lijmlasstraat gemaakt en als geheel ingebracht in het spoor met Stomp-(afbrandstuik) techniek of gewoon Thermieten.
Afdeling bijdehand :> Jij je zin: Ze waren bezig met thermieten.. Daarna zal het spoor nog ingesteld moeten worden, wat soms ook nog wel wat tijd kost.
Maasluip schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:33:
[...]

Waarom gaan ze ook niet met de Benelux over de HSL rijden? Dan heb je al een uur van je uurdienst op Rotterdam afgedekt, dus je spaart een stam uit. Wordt de Benelux ook nog sneller van.
En dan wat ICR buurlandrijtuigen van NS naar Hispeed verplaatsen zodat de Benelux ook weer op lengte is.

Maar ja, dat zal allemaal wel weer te simpel gedacht zijn.
Je mist je aansluiting in Den Haag HS. Verder zou ik ook niet weten waarom ze niet over de HSL kunnen. Misschien toch weer concessie geneuzel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik weet de precieze details niet, maar er zitten wat verschillen tussen Beneluxrijtuigen en Fyra-rijtuigen. Volgens mij heeft het te maken met het sluitsysteem,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Den Haag HS mis je ook als ze met de V250 stellen gaan rijden. Dat lijkt me dus niet echt een argument. En de deursluiting is iets wat je om kunt bouwen. Per slot van rekening is het voor de shuttle ook omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Over de V250 gesproken. Dit vond ik op Somda:
Het gaat slecht met de V250:

Het enige toegelaten onderdeel van de V250 is nog steeds de stroomafnemer.

-Ruitenwissers werken slecht en wissen over een te klein oppervlak
-Bij regen in combinatie met hoge snelheid is het zicht voor de machinist minimaal
-Klimaatbeheersing werkt nog steeds niet waardoor er zeer hoge tempraturen ontstaan in cabine
-Beeldschermen in cabine zijn zeer slecht te lezen
-Om de dodeman werkbaar te houden wordt een stuk hout van de Blokker gebruikt

Maw, je kunt gerust zeggen dat de veiligheid in geding is gekomen. En dan gaat het alleen nog maar over de belangrijkste zaken in de cabine.

V250 treinstel nummer 5 is inmiddels aangekomen en gelijk terzijde gesteld in de Watergraafsmeer.

De ontheffing om met de V250 te mogen rijden verloopt op 31 december van dit jaar.
Hier past maar één smilie bij (uitgezonderd de 'ik-lach-en-huil-tegelijk'-smilie) als dit waar is:
:X

Dus vanaf 2011 zullen er geen testritten meer plaatsvinden totdat er een nieuwe toelating is? Benieuwd of die nog makkelijk zal gaan komen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 22-10-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wacht gewoon even lekker af. Volgens mij heeft iedereen wel wat te melden over de V250, maar de enige die het echt weten zijn die italianen zelf. Mijn indrukken zijn ook niet al te best, maar ik ben nog wel enigsinds optimistisch ingesteld. Het is gewoon een drama voor de HSA/HiSpeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En terecht.
En ik zal me een breuk lachen als de DB eerder met ICE's over de HSL gaat rijden dan NS-Hispeed met V250's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 10:34

Sosabowski

nerd

IJnte schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:25:
Ik dacht vanochtend weer de trein te kunnen nemen vanaf Vndc, zijn ze nog gewoon de ES-lassen aan het maken om 8:00... Beetje uitgelopen werkzaamheden. Ze hebben in ieder geval nu zowel spoor 1 als spoor 2 opgeknapt :)
Dat werkzaamheden uitlopen vind ik niet zo'n probleem maar dat ze op utrecht om 7:00 dan nog omroepen "Vanwege geplande werkzaamheden rijdt de sprinter naar rhenen, naar de klomp".

Dat is gewoon de reinste onzin.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Sosabowski schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Dat werkzaamheden uitlopen vind ik niet zo'n probleem maar dat ze op utrecht om 7:00 dan nog omroepen "Vanwege geplande werkzaamheden rijdt de sprinter naar rhenen, naar de klomp".

Dat is gewoon de reinste onzin.
Wie zegt dat dit niet regulier ingeplande werkzaamheden zijn dan i.p.v. uitgelopen werk? Site van Prorail is er duidelijk over:
Utrecht<->Rhenen, 21 t/m 23 oktober
Vanaf donderdag tot en met zaterdag rijden er tussen Veenendaal Centrum en Rhenen geen treinen maar bussen. Extra reistijd: 15 minuten.

Ik heb ook niks gehoord van een TAO op de 21e op dit traject.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-04 11:32

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Dr net kwam nog gewoon een V100 van VolkerRail voorbij in Vndw dus werkzaamheden zijn er nog wel degelijk :P.
Maasluip schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:07:
Den Haag HS mis je ook als ze met de V250 stellen gaan rijden. Dat lijkt me dus niet echt een argument. En de deursluiting is iets wat je om kunt bouwen. Per slot van rekening is het voor de shuttle ook omgebouwd.
Heeft te maken met de UIC-mode/treinstelmode. Vroeger waren alle ICR bakken uitgerust met UIC-mode (de vertrouwde handgrepen/spanjoletten), NSR heeft tegenwoordig al het ICR verbouwd voor treinstelmodus (de groene lamp modus).

Verschil tussen de twee is dat met de treinstelmodus er een waterdicht vergrendelingssysteem is (mcn krijgt een signaal als alle deuren vergrendeld zijn) terwijl dat bij de UIC-modus niet zo was (daar ontgrendel je alle deuren als dat gebeurd, niet alleen aan de goede kant). Voor de HSL is treinstelmodus verplicht, de Belgen eisen echter voor de Benelux UIC-modus. Er zit dus ook een verschil in het wagenpark van de prio-stammen (d.w.z. stammen die geschikt zijn voor de Benelux of HSL)

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 22-10-2010 14:19 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SleutelMan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:18:
Voor de HSL is treinstelmodus verplicht, de Belgen eisen echter voor de Benelux UIC-modus.
Met als gevolg bordjes in Antwerpen met de aanwijzing aan de andere kant uit te stappen :')

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vreemde eis van de Belgen. Of eisen ze dat ook bij de Thalys en andere treinstellen. Of waarom zou je een stam (wat in alles op een treinstel lijkt) anders dan een treinstel behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Het verhaal van die UIC kabel gaat ook volledig langs mij heen. Het zal vast een goede technische reden hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49

LOL :D

Samenvatting voor degene die geen zin heeft om hier 8:41 van z'n leven aan te verspillen

Paar jongens hebben een sleutel voor kast waar intercom microfoon zich bevind, maken kast open, pakken microfoon en gaan bingo over de intercom spelen. Ze delen ook nog bingo kaarten uit aan passagiers in de trein :+

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 22-10-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanmorgen in de spits stond er een kapotte goederentrein op het baanvak ergens tussen Nunspeet en 't Harde.
Alles over 1 spoor dan...
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:48:
[video]

LOL :D

Samenvatting voor degene die geen zin heeft om hier 8:41 van z'n leven aan te verspillen

Paar jongens hebben een sleutel voor kast waar intercom microfoon zich bevind, maken kast open, pakken microfoon en gaan bingo over de intercom spelen. Ze delen ook nog bingo kaarten uit aan passagiers in de trein :+
Haha prachtig!
Hij had best wel mazzel dat de conducteur niet in dat stel zat :o

[ Voor 68% gewijzigd door Cheesy op 22-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Il Ljama schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

Wie zegt dat dit niet regulier ingeplande werkzaamheden zijn dan i.p.v. uitgelopen werk? Site van Prorail is er duidelijk over:
Utrecht<->Rhenen, 21 t/m 23 oktober
Vanaf donderdag tot en met zaterdag rijden er tussen Veenendaal Centrum en Rhenen geen treinen maar bussen. Extra reistijd: 15 minuten.

Ik heb ook niks gehoord van een TAO op de 21e op dit traject.
http://www.ns.nl/cs/Satel...08884684504&ssbinary=true
http://www.ns.nl/cs/Satel...08884684528&ssbinary=true
Als je dan de 21e dan omroept dat de sprinter die nnormaal naar rhenen vanwegen geplande werkzaamheden naar klp rijdt, da nben je gewoon de boel aan het oplichten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:48:
Ik dacht even uit te zoeken wat voor straf er op misbruik van de omroepinstallatie zit. Dat, eh, valt nog niet mee.

Spoorwegwet? Nope.
Algemeen Reglement Vervoer? Die verbiedt het wel (5.2b "misbruik maken van voorzieningen dan wel gebruik maken van voorzieningen of van een trein op een tijdstip waarop deze niet voor gebruik beschikbaar zijn dan wel op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn;") maar noemt geen straf
Wet personenvervoer? Artikel 72 verbiedt het verstoren van de orde.

Maar ik kan nergens een plaats vinden met een strafmaat? Is iemand anders beter thuis op wetten.nl die dat wél boven water kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Sosabowski schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:33:
[...]

Als je dan de 21e dan omroept dat de sprinter die nnormaal naar rhenen vanwegen geplande werkzaamheden naar klp rijdt, da nben je gewoon de boel aan het oplichten.
maar op de 21e was er sprake van uitloop van werkzaamheden (alleen in de ochtend), de 22e en vandaag zijn er nog geplande werkzaamheden tussen Veenendaal Centrum en Rhenen (de sprinter rijdt dan ook niet verder dan Veenendaal Centrum)

@ValHallASW: Zal wel een (fikse) boete zijn. Hoezo, brengt dit je op ideeën? :P

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 23-10-2010 05:33 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

SleutelMan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 05:32:
@ValHallASW: Zal wel een (fikse) boete zijn. Hoezo, brengt dit je op ideeën? :P
Waarom zou je een boete krijgen? Ik heb vaak genoeg gehoord dat de NS de omroepinstallatie zelf ook voor grappige mededelingen of geintjes gebruikt, dan zou ik het bijzonder scheef vinden als je dan opeens streng gaat zijn als iemand zoiets doet. Als iemand nu misbruik maakt van e.e.a. (valse informatie), te veel copycats krijgt of gewoon ronduit beledigende dingen roept is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
De stoelendans met het SLT gaat ook vrolijk door: maandag de verse 2446 en 2645, dinsdag vertrekt de 2438 retour Hersteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Sosabowski schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:33:
[...]

Is dat niet gewoon een kwestie dat de betreffende omroep van te voren opgenomen/gemaakt is en dat het makkelijker is die te blijven gebruiken dan iemand dat handmatig te laten doen, puur en alleen omdat het niet meer gepland is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 23-10-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 07:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Afgelopen donderdagavond zat ik in de IC van Eindhoven naar 's-Hertogenbosch van 23.32, tegelijk met deze IC vertrekt ook die naar Den Haag. Bij Boxtel gaat de trein richting Den Haag over onze trein heen. Zoals gebruikelijk. De machinist van deze trein vond het volgens mij wel leuk om even afscheid te nemen van onze trein door even te toeteren. Onze machinist waardeerde dat wel en toeterde terug.
Helaas voor hem bleef de toeter zeker 5-10 minuten doorgaan... Na enkele minuten riep de machinist of de conducteur in ieder geval gelukkig even om dat er niks aan de hand was maar dat de toeter bleef hangen. Ik zat vrij dichtbij de stuurhut van de trein en ik heb het 'dashboard' wat rake klappen horen incasseren. Uiteindelijk vlak voor Vught is de trein even stilgezet. Ik denk om te resetten ofzo, het werkte, rust!
Maar dat was wel mijn WTF! voor die avond zeg!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 59888 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

Is dat niet gewoon een kwestie dat de betreffende omroep van te voren opgenomen/gemaakt is en dat het makkelijker is die te blijven gebruiken dan iemand dat handmatig te laten doen, puur en alleen omdat het niet meer gepland is?
Opnieuw de omroep inspreken kost een persoon hooguit 5 minuten. Inspreken, terugluisteren en inplannen. Het feit dat ze donderdag omriepen dat wegens geplande werkzaamheden de trein naar Veenendaal niet kon rijden is inderdaad onzin. Het waren gewoon uitgelopen werkzaamheden, en dat hadden ze dan ook moeten omroepen. De verbinding tussen Veenendaal Centrum en Rhenen lag er al een poos uit natuurlijk en daar is niets aan veranderd.
bartvl schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:56:
[..]
Uiteindelijk vlak voor Vught is de trein even stilgezet. Ik denk om te resetten ofzo, het werkte, rust!
Maar dat was wel mijn WTF! voor die avond zeg!
Lol, misschien had ie wel een BSOD :) NS/ProRail zal wel een paar klagers gehad hebben daardoor.. Het is gewoon een schakelaar die je 2 kanten op kan bedienen (hoge en lage toon). Misschien had ie de pook wel afgebroken :D Een poosje terug was ik aanwezig in een Traxx lok, en toen kwam de Mcn ook ineens aanzetten met een remhendel in zijn hand O-)

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 23-10-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
was de tyfoon niet een voetpedaal? Staat me iets van bij :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:31:
De stoelendans met het SLT gaat ook vrolijk door: maandag de verse 2446 en 2645, dinsdag vertrekt de 2438 retour Hersteller.
Toch iets met lekkage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
SleutelMan schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:
was de tyfoon niet een voetpedaal? Staat me iets van bij :P
Ook: vaak én voetplaat én schakelaar.
Dat ving ik ook op maar krijg ik nog niet bevestigd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 05:52:
[...]

Waarom zou je een boete krijgen? Ik heb vaak genoeg gehoord dat de NS de omroepinstallatie zelf ook voor grappige mededelingen of geintjes gebruikt, dan zou ik het bijzonder scheef vinden als je dan opeens streng gaat zijn als iemand zoiets doet. Als iemand nu misbruik maakt van e.e.a. (valse informatie), te veel copycats krijgt of gewoon ronduit beledigende dingen roept is het wat anders.
net zoals overal is er een verschil tussen bevoegde en onbevoegde personen. in de praktijk kan het rijdend personeel doen wat ze willen doen met een omroepinstallatie wat ze willen omdat ze bevoegd zijn om m te gebruiken, de reiziger niet. Dat er misschien wordt gekloot door het rijdend personeel is een ander verhaal, het gaat hier puur om de regel wie m mag gebruiken. Jou argument is ongeveer zoals kleine kinderen altijd zeggen: "Maar hij deed het ook!".

natuurlijk ben ik het wel met je eens dat een geintje moet kunnen maar die omroep is niet voor niets beveiligd met een sleutel die reizigers eigenlijk niet in hun bezit horen te hebben :).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SleutelMan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:40:
Jou argument is ongeveer zoals kleine kinderen altijd zeggen: "Maar hij deed het ook!".
In zo'n geval vind ik 'm dan ook gewoon opgaan. Leuk als je zelf geintjes, maakt, maar dan moet je ook kunnen incasseren.
natuurlijk ben ik het wel met je eens dat een geintje moet kunnen maar die omoep is niet voor niets beveiligd met een sleutel die reizigers eigenlijk niet in hun bezit horen te hebben :).
Zoals gezegd, er is een duidelijk onderscheid tussen regelmatig misbruik, misinformatie of vuilbekken en een geintje uithalen. In dit geval zou ik een boete bijzonder onsportief vinden en ook disproportioneel.

Onder jouw motto mag ik dus ook overal tegenaan schoppen, want het is toch hufterproof uitgevoerd :p

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-10-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
goed lezen wat ik de laatste alinea schreef ;). Wat ik daarboven voor verhaal hield was iets wat puur volgens het boekje was, in deze zaak zou ik het ook buiten proporties vinden.

Het ligt helaas aan de HC die de dader wel of niet betrapt wat de sanctie gaat worden, daar hebben wij beide weinig over te zeggen ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SleutelMan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:47:
Het ligt helaas aan de HC die de dader wel of niet betrapt wat de sanctie gaat worden, daar hebben wij beide weinig over te zeggen ;)
True. Gezien die jongens geen gegevens af hebben gegeven zullen ze er geen problemen mee krijgen, lijkt mij. Sowieso denk ik wel dat de gemiddelde woordvoerder wel snapt dat streng ingrijpen averechts gaat werken in zulke gevallen, zelfs als een conducteur er moeite mee zou hebben.

Persoonlijk zou ik het best grappig vinden, als het mijn vervoersbedrijf was :Y Een vriend van mij is buschauffeur, dit brengt me wel op ideëen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Teleurstelling gisteren in regio Veenendaal waar geen IJnte met koffie aanwezig bleek te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Vrijdag avond 20:05 IC van Utrecht naar Rotterdam genomen. Ik zat in de voorste stel. Toen we waren vertrokken bood de conducteur zijn excuses omdat de achterste treinstel los gekoppeld was en passagiers in zaten maar ook mee moest rijden naar Rotterdam 7(8)7

WTF :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Luccus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:05:
Teleurstelling gisteren in regio Veenendaal waar geen IJnte met koffie aanwezig bleek te zijn. :+
Dan had je bij mij op mn werk even een bakkie kunnen doen, TNT post ligt net naast Klp :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Houd ik je aan. ;-)

Naast SLT 2438 vertrok vandaag ook ICMm 4092 naar Duitsland: klikkie-wikkie-flikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 05:40

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op Dijksgracht zag ik een paar dagen geleden een hele bende locs opgesteld staan, wat is daar het praktisch nut van?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onder voorbehoud dat ik niet weet wat er nu op Dijksgracht staat: zijn dat misschien overbodig geworden 1800-en, nu DDM1 buiten dienst gegaan is?

Evt nog 1600-en erbij van Railion?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Daar staan inderdaad 13 stuks 1800 achter elkaar, al een tijdje..

De landmacht heeft ook verzamelmanie ofzo, bij de Bernhardkazerne in Amersfoort staan like.. 20 ofzo 64xx diesels..

[ Voor 24% gewijzigd door AlexanderB op 26-10-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
dat was niet het idee van de landmacht ;). DBSRN heeft ze daar gestald. De 1600'en van Raillion/Railmotion die terzijde staan zijn bijna allemaal in Maastricht geloof ik...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:17
Daar staat wel het één en ander ja :p

[ Voor 28% gewijzigd door Carpento op 26-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wel ietwat spoorgerelateerd, en een wat ongebruikelijk bericht. Vlakbij het station in Breda is een oude atoombunker met spoorbestemming ontdekt waarvan niemand (meer) wist dat hij nog bestond :)
In de Spoorstraat in Breda is atoombunker ontdekt. In de ruimte bevinden zich onder andere een aggregaat, toiletten en een doucheruimte, een slaapzaal en een telefooncentrale.

De bunker is van de gemeente. Dat blijkt uit naspeuringen van de NS, die eigenaar is van de grond. De bunker werd enkele jaren geleden door de NS ontdekt toen het kantoor van wooncorporatie Singelveste op bij die plek werd gebouwd.

Volgens expert Erik de Reijer van de Stichting Functioneel Bunkerbeheer gaat om één van in totaal twaalf bunkers die in Nederland zijn gebouwd. In het geval van het uitbreken van de Derde Wereldoorlog, als er kernbommen zouden vallen, zouden in de bunkers de mensen moeten verblijven die Nederland draaiend moesten houden. In Breda zouden de mensen zitten die het vervoer van tanks en ander oorlogsmaterieel over het spoor moesten regelen. De bunker aan de Spoorstraat is nooit gebruikt omdat de ruimte meteen volliep met grondwater.

Volgens De Reijer zou het geen groot verlies zijn als de bunker zou worden gesloopt. De ruimte zou vleermuizen nog wel een mooie woning kunnen bieden, maar er zijn al genoeg mooiere bunkers bewaard gebleven.
Bron en wat foto's: http://www.omroepbrabant....ker+ontdekt+in+Breda.aspx

Behoorlijk weggerot allemaal, maarja, na 45 jaar onder water gestaan te hebben is dat ook niet zo verwonderlijk natuurlijk.

Videotje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zuCqoEwBMts]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Stond: van de vier Railmotion-1600'en staat er nog maar één in Maastricht.
LauPro schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:11:
Op Dijksgracht zag ik een paar dagen geleden een hele bende locs opgesteld staan, wat is daar het praktisch nut van?
Lees Rail Magazine, en uw brein zal zich verder vullen. ;)
Wildhagen heeft het goed overigens.

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 26-10-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:05:
Eej! Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld hoor :) Als je in de buurt bent van Veenendaal of Utrecht (tijdens kantooruren B) ) bent dan bel je maar! Als je morgen in Houten bent moet je ook maar ff bellen, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 09:00
DDZ: Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/22/1287745127-010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat een schattig klein treintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
DDZ kreeg toch airco ? De ventilatieopeningen zitten (nog) niet (allemaal) dicht, en dat lijkt me niet handig om te doen ná de verfbeurt. Tevens zie ik schuifraampjes, gaan die vastgelast worden ofzo, of gaan die nog het veld ruimen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mja of dat is achterwegen gelaten ivm testvoertuig?

Of gewoon een redneck oplossing, van binnen dicht gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Dit is volgens mij de eerste DDZ-bak, niet de proefbak waar de airco van DDZ in getest is (dat is de bak die op de 419 geboemst was, die wordt na afloop van de test gesloopt, heb ik me laten wijsmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
Toch wel stoer hoor, weg met die stoffige grijze jaren '80 betonbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Vinnienerd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:58:
[...]

Toch wel stoer hoor, weg met die stoffige grijze jaren '80 betonbakken.
DD-AR is van '92/'93 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
1991-1996 om helemaal precies te zijn ;)

Muv dan van de mDDM-bakken, die zijn uit 1997-1999.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2010 18:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft zojuist een idee aangedragen bij het IkChip forum van NS. Sinds een week of iets dergelijks zit er namelijk een vertraging in de incheckpalen. Bijzonder hinderlijk want ik kan nu niet meer inchecken door er langs te rennen; daar moet ik de kaart net te lang voor stilhouden. Twee weken geleden ging dat nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

CyBeR schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:56:
* CyBeR heeft zojuist een idee aangedragen bij het IkChip forum van NS. Sinds een week of iets dergelijks zit er namelijk een vertraging in de incheckpalen. Bijzonder hinderlijk want ik kan nu niet meer inchecken door er langs te rennen; daar moet ik de kaart net te lang voor stilhouden. Twee weken geleden ging dat nog prima.
Klopt inderdaad, ik heb op R'dam Centraal ook een vertraging gemerkt, er staat nu ook gelijk een stuk langere rij dan voorheen...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds een week of iets dergelijks zit er namelijk een vertraging in de incheckpalen. Bijzonder hinderlijk want ik kan nu niet meer inchecken door er langs te rennen; daar moet ik de kaart net te lang voor stilhouden.
Misschien om alvast te wennen aan de vertraging die je straks krijgt als er poortjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RomeoJ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Klopt inderdaad, ik heb op R'dam Centraal ook een vertraging gemerkt, er staat nu ook gelijk een stuk langere rij dan voorheen...
http://nsforum.uservoice....in-uitcheckpaal-weer-snel

Stemmen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wtf waarom zouden ze 'm 'express' traag gemaakt hebben -> zit er niet een of ander technische beveiliging achter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje: teveel klachten van per ongeluk in/uitgecheckte mensen ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:58:
Gokje: teveel klachten van per ongeluk in/uitgecheckte mensen ofzo.
Die moeten dan maar 's gewoon niet in de buurt van die palen gaan staan. Staan ze meteen niet meer in de weg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je hier hebt is eeuwige dilemma tussen de forens, die exact weet hoe/wat/waar en bovenal snelheid wil, en de casual reiziger die totaal clueless is en met name duidelijkheid nodig heeft.

Die casual reiziger gaat ook klagen en vragen als het fout gaat, terwijl de forens gewoon moppert en doorloopt (want ze hebben haast). Dus in de beleving van het personeel ter plekke hebben de casual reizigers veel meer problemen en moet het systeem daarop aangepast worden :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Grappig bericht, tegen trein-asotjes:
Agressieve treinreizigers kunnen met behulp van computermodellen worden betrapt. Onderzoeker Dirkjan Krijnders ontwikkelde een systeem dat raddraaiers aan de hand van geluid kan helpen opsporen. Hij promoveert vrijdag aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn onderzoek is mede gefinancierd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Krijnders testte zijn model met geluid van een treinperron waar acteurs verschillende situaties naspeelden. Het bleek in 45 procent van de gevallen agressief gedrag te herkennen. Hij testte zijn systeem ook in combinatie met een videodetectiesysteem dat eerder is ontwikkeld door de Universiteit van Amsterdam (UvA) en dat agressie opspoort op basis van de hoeveelheid beweging in beeld. De twee systemen samen sloegen alarm bij 78 procent van de nagespeelde opstootjes.

In tegenstelling tot mensen, die in een drukke omgeving meestal moeiteloos een gesprek kunnen voeren, hebben computers er veel moeite mee geluiden van elkaar te onderscheiden. Spraakherkenners bijvoorbeeld raken snel van slag als zij te veel omgevingsgeluid te verwerken krijgen, met onzinnige uitvoer tot gevolg. Daardoor is het ook lastig om geluidsherkenning te gebruiken voor alarmsystemen. Krijnders' werk is volgens de NWO een grote stap in de goede richting.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10...-sporen-agressie-op.dhtml

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Even een vraagje :)
Ik heb een OV Studentenchipkaart en nu kan ik zelf al een kortingskaart kopen, maar kan ik ook iemand anders mee laten reizen met korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kunnen er maximaal 3 personen met korting meereizen. Maar volgens mij was daar ook nog iets mee, geloof dat het pas na 09:00 mocht, en voor 09:00 is het volle pond betalen.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ov studentenchipkaart kan je mensen laten meereizen met korting. :) hoef je geen extra NS kortingskaart voor te kopen.. verder wat Thinkpad zegt, 3 mensen, en op doordeweekse dagen na 09.00, in het weekeinde geen tijdslimiet.

[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 29-10-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En de vraag is, hoe vaak gaat hij af terwijl er niets aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hoe updaten ze die software van de palen? Op afstand, of gaat een monteurtje met een laptopje de software van ovchip.exe even voorzien van de laatste versie?
Ik dacht dat deze dingen toch Windows CE Embedded draaien, ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik mag toch aannemen dat die dingen gewoon tftp'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ook Luccus heeft Wildenrath niet links kunnen laten liggen: Klik!
Bij hem zwaaien ze in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 08-05 18:17

mambo No5

Bad Apple?

Ligt 't trouwens aan mij of staan die pantograven een stukje hoger dan in Nederland gewoon is?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 10:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het bleek in 45 procent van de gevallen agressief gedrag te herkennen.
Dat is dus MINDER dan bij een systeem wat gewoon random gokt of er al dan niet agressief gedrag gaat plaatsvinden. Waarom zou je dit in hemelsnaam willen implementeren? Kan je net zo goed een doofstomme neerzetten en op 2 knoppen laten rammen, krijg je dezelfde succesrate...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Spacecowboy schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Dat is dus MINDER dan bij een systeem wat gewoon random gokt of er al dan niet agressief gedrag gaat plaatsvinden. Waarom zou je dit in hemelsnaam willen implementeren? Kan je net zo goed een doofstomme neerzetten en op 2 knoppen laten rammen, krijg je dezelfde succesrate...
Het verschil is dat dit systeem de meerderheid van de passagiers met rust laat en zich alleen focust op aggressievelingen. De doofstomme die op knoppen ramt heeft het grootste deel van de tijd een onschuldige te pakken, maar de statistiek zegt inderdaad dat de agressievelingen er 50% van de tijd bij zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat is grappig, die jongen heeft twee weken geleden nog een hoorcollege gegeven voor de eerste-jaars (ik dus ook) :) . Wel leuk om te lezen dat hij nu ook echt afgestudeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Spacecowboy schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Dit systeem laat de rest met rust, die doofstomme stuurt alsnog de politie naar een groep onschuldige mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Ik heb me vandaag weer verbaast over de NS. In de reactie op mijn formulier "geld terug bij vertraging" werdt mij vriendelijk verzocht om de staionsnamen voluit te schijven ivm automatische verwerking.

Ik kan me niet voorstellen dat dat systeem niet met de gangbare afkortingen kan werken en bovendien past "Veenendaal-de Klomp" niet eens op het formulier. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
wel vaker zo bij de klantenservice, die snappen er geen zak van als je met treinnummers aankomt zetten of verkortingen (wat veel sneller is als je intern binnen de NS moet communiceren), dan weten die mutsen van de klantenservice niet waar je het over hebt.

Veenendaal-De Klomp past geloof ik net wel? Ik heb in het verleden wel eens wat formulieren zo ingevuld hoor :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
mambo No5 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:20:
Ligt 't trouwens aan mij of staan die pantogravfen een stukje hoger dan in Nederland gewoon is?
Nou, de rijdraad hangt hoger, en dus is de uitslag van de stroomafnemer ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Scherp Luccus :)

De nieuwe perronkap voor Utrecht CS:
Afbeeldingslocatie: http://www.cu2030.nl//includes/thumb.php?f=CONT%2FP%2Fproefopstelling_perronkappen.jpg
27 oktober 2010
Op het opstelterrein aan de Cartesiusweg is de nieuwe perronkap voor spoor 5 en 7 opgebouwd.

De 12 meter lange staalconstructie is gemonteerd om alle installaties en aansluitingen te testen, voor bijvoorbeeld verlichting, omroep en reisinformatie. Ook het glas (nu nog zonder zonnecellen) is erin gezet.

Over een paar weken gaat de kap naar de spuiterij. ProRail bouwt op station Utrecht Centraal nieuwe perronkappen met zonnecellen. De zonnecellen gaan genoeg energie opleveren om de verlichting, de liften en de trappen in de nieuwe openbaar vervoerterminal draaiende te houden.

De perronkappen worden gebouwd in de periode begin 2010 tot begin 2012. Eerst is er gewerkt aan spoor 5 en 7. Vanaf 21 augustus 2010 wordt er gewerkt aan spoor 11 en 12 en tenslotte aan spoor 8 en 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 08-05 18:17

mambo No5

Bad Apple?

Luccus schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:14:
[...]
Nou, de rijdraad hangt hoger, en dus is de uitslag van de stroomafnemer ook groter.
Dat bedoelde ik ook half te zeggen; ik snap ook wel dat zo'n ding verder omhoog komt als de draad hoger hangt, maar kon 't niet echt helemaal duidelijk zien op de foto. :)
IJnte schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:03:

[afbeelding]
[...]
Ziet er netjes uit; doet me wat denken aan de glazen overkapping boven de fietsenrekken die her en der (o.a. Geldermalsen meen ik) staan..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
IJnte schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:03:

[afbeelding]

[...]
Netjes. Volgens mij gaat Utrecht CS dezelfde elegantie krijgen als Bijlmer Arena, behalve dat het niet zo hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Haha, ik dacht al toen ik maandag langs de Cartesiusweg reed, "wat bouwen ze daar nou toch" 8)7...

Nu benieuwd wanneer hij geplaatst gaat worden. Hoelang gaat perron 5/7 weer dicht, voor de opbouw van de de constructie?

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 03-11-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit nu met zon 10 man in 1 coupe en zeker 5 man zijn lekker aan het internetten. Laptopje. iPod. Mini laptop. Toch wel een goed succes en ik vind het zeker ook een mooie service.
Reis dagelijks tussen Amf en Zl en kan 8 van de 10 keer een stel kiezen met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er zijn dus nog wel mensen positief over het spoor na vandaag! Ik heb vandaag al weer een +145 kunnen noteren qua vertragingen. Vanochtend +120 van Veenendaal Centrum naar Utrecht en op de terugweg een +25 door een defecte SLT waar ik in zat op Veenendaal West.
Herfst doet het spoor dus weer geen goed, en ook de combi SLT met gladheid gaat dus echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

IJnte schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:16:
Er zijn dus nog wel mensen positief over het spoor na vandaag! Ik heb vandaag al weer een +145 kunnen noteren qua vertragingen. Vanochtend +120 van Veenendaal Centrum naar Utrecht en op de terugweg een +25 door een defecte SLT waar ik in zat op Veenendaal West.
Herfst doet het spoor dus weer geen goed, en ook de combi SLT met gladheid gaat dus echt niet goed.
Hoe laat vertrok je dan? Ik vertrok om kwart voor zeven van klp en kon net mijn overstap in ut halen waardoor slechts +30. Nogal een verschil met 120+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een treinritten vanmorgen...
Beetje accelereren, gaat de trein zitten schokken, is dat het effect van bladeren op de rails?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 08:51

PeaceNlove

Deugleuter

IJnte schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:16:
Heen 5 minuten en terug 5 minuten vertraging. Maar dat is altijd al omdat Utrecht centraal een perron tekort komt. Schiet eens op daar op perron 11! Dus ik ben ook zeker positief.

Helaas wel vandaag mijn studenten weekOV moeten inleveren. Dus de gratis-met-de-trein-pret is helaas voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:13:
Wat een treinritten vanmorgen...
Beetje accelereren, gaat de trein zitten schokken, is dat het effect van bladeren op de rails?
Kan idd o.a. wielslip zijn door gladde sporen, met vierkante wielen als gevolg, en dus een bezoekje aan de kuilwielenbank.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb daarstraks een snelremming gehad met een paar setjes VIRM, van Utrecht richting Den Bosch rond 18.30, vlak voor station Zaltbommel op de brug. Dat is echt een aparte ervaring... het schokkerige snelle remmen, het gevoel, de sissende geluiden die de trein maakt, en dan met een laatste schok ineens stilstaan.

De stilte, mensen die om zich heen kijken, en dan ineens iedereen die begint te praten en zich luidop afvraagt waarom de trein ineens zo snel stilstaat. "Dames en heren, we hebben zojuist een snelremming gehad, we weten nog niet waarom - we komen hierop bij u terug"... en 20 seconden later weer flink accelereren. Nooit meer iets op teruggehoord alleen :')

Ik was wel blij dat we zo snel weer verder gingen, evenzogoed hadden we 2 uur op de brug bij Zaltbommel gestaan. 't was goed raak vandaag geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Sosabowski schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:12:
[...]

Hoe laat vertrok je dan? Ik vertrok om kwart voor zeven van klp en kon net mijn overstap in ut halen waardoor slechts +30. Nogal een verschil met 120+
6:30 wilde ik met de trein vanuit Veenendaal Centrum ri Utrecht.. die reed vervolgens niet. Ik ben geloof ik pas om 7:10 ofzo in een trein gestapt die vervolgens om 8:20 langs het perron van utrecht kwam. Vervolgens kon ik net de overstap halen naar het stoppertje naar Tiel die vervolgens ook nog een paar min vertraging opgelopen had (geen idee waarom). Retourweg ging goed tot aan Veenendaal West waar de SLT 2626 er de bruil aan gaf. Daar heb ik nog 25 min stil gestaan (ik had beter kunnen lopen) voordat we eindelijk ri Vndc konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laatste dagen steeds raak tussen Utrecht en Arnhem/Rhenen:
Tussen Utrecht C en Maarn rijden minder treinen door weersomstandigheden.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Sprinters komen rustiger binnen rijden op station Bunnik. En volgens mij doen ze de spoorbomen ook eerder dicht bij de overgang daar. Normaal gaan die pas dicht als een Sprinter stopt. Nu gaan ze op het zelfde moment dicht als voor een IC.

Terwijl er vorige week (of eerder) schuurmiddel is gebruikt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Er wordt geen schuurmiddel gebruikt, maar Sandite, een middel dat zorgt voor meer weerstand tussen spoorstaaf en wielband. Dat spul wordt nog steeds dagelijks aangebracht. Het eerder laten sluiten van de overwegen heeft te maken met de stop-/doorschakeling en heeft als doel te voorkomen dat treinen bij mogelijk doorglijden op geopende overwegen terechtkomen. Meer kan ik daar niet over zeggen zonder LauPro uit z'n winterslaap te halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
haha.

Wat betreft die sandite: gek genoeg wordt de Veenendaallijn dit jaar niet planmatig bezocht door een sandite stel, het verhaal ging dat dit wel in de bijsturing werd geregeld mocht het nodig zijn. Nja, nu is het nodig maar ik heb hier nog geen DD-AR,ICM of mat'64 gezien :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:38:
Er wordt geen schuurmiddel gebruikt, maar Sandite, een middel dat zorgt voor meer weerstand tussen spoorstaaf en wielband. Dat spul wordt nog steeds dagelijks aangebracht. Het eerder laten sluiten van de overwegen heeft te maken met de stop-/doorschakeling en heeft als doel te voorkomen dat treinen bij mogelijk doorglijden op geopende overwegen terechtkomen. Meer kan ik daar niet over zeggen zonder LauPro uit z'n winterslaap te halen. :+
offtopic:
:F niet weer die overweg discussie

Ik snap niet waarom ze nu juist bussen inzetten tussen Db en Rhn. Als je niet rijdt komt er alleen maar meer blad op het spoor waardoor het straks alleen maar erger word! Daarnaast kan er best gereden worden, alleen verrekt* de SLT het gewoon te vaak om fatsoenlijke slagen te maken als het glad is. Ik denk dat een MCN vakbekwaam genoeg is om zijn rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden (met of zonder sandlite).

* Afgelopen 2 dagen ruim 2.5 uur vertraging gehad door defecte SLT treinstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
de gladheid op het spoor wordt juist veroorzaakt door treinen die erover heen rijden en er pulp van maken. Maar ik ben het wel met je eens dat een bekwaamde mcn wel op dit traject zou moeten rijden. Helaas wordt het je met SLT niet makkelijk gemaakt (gecombineerde tractie/rem handel).

Logius | Somda | Twitter

Pagina: 1 2 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!