Bedankt Jorick! Internet doet het weer!!
Verwijderd
Wie kan mij vertellen waar ik mijn Galaxy S kan rooten? Na update 2.3.6 blijkt mijn telefoon niet meer geroot te zijn. Is er ergens een NL handleiding te vinden?
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom FirmwareVerwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:30:
Wie kan mij vertellen waar ik mijn Galaxy S kan rooten? Na update 2.3.6 blijkt mijn telefoon niet meer geroot te zijn. Is er ergens een NL handleiding te vinden?
Daar zijn genoeg NL handleidingen te vinden
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Bedankt, mijn Galaxy S is weer geroot!
Nu heb ik begrepen dat je je lockscreen kunt veranderen met de DarkyOta app. Deze heb ik inmiddels op mijn tel staan en heb ook de lockscreen aangevinkt die ik graag wil. Alleen op de één of andere manier krijg ik het toch niet voor elkaar. Is er iemand die misschien weet waar ik een NL handleiding kan vinden vd de DarkyOta app? Ik zie dat je er veel mee kan, maar durf ook niet zomaar wat te doen!
Fijn voor de vlotte reacties en de goede hulp!
Nu heb ik begrepen dat je je lockscreen kunt veranderen met de DarkyOta app. Deze heb ik inmiddels op mijn tel staan en heb ook de lockscreen aangevinkt die ik graag wil. Alleen op de één of andere manier krijg ik het toch niet voor elkaar. Is er iemand die misschien weet waar ik een NL handleiding kan vinden vd de DarkyOta app? Ik zie dat je er veel mee kan, maar durf ook niet zomaar wat te doen!
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Post het in dat andere topic voor custom romsVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:43:
Bedankt, mijn Galaxy S is weer geroot!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Doe ik! Bedankt!Touchdomex schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:48:
[...]
Post het in dat andere topic voor custom romsDaar kunnen meer mensen je gerichter helpen.
Even ter info: mijn battery drain problemen zijn volledig opgelost met 'n "verse" firmware flash (2.3.6).floriske.nl schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:36:
[...]
Heb sinds enkele weken exact hetzelfde probleem met 2.3.3!
Draait al vanaf dag 1 dat deze beschikbaar is op deze firmware en nu ineens begint hij kuren te vertonen mbt battery drain
Geen nieuwe apps geïnstalleerd, instellingen gewijzigd etc.....
Goeie reden om 2.3.6 maar eens te gaan proberen
Kies wilde uiteraard weer eens niet (waarom probeer ik het ook nog
Zonde van de Polarcell accu die ik al aangeschaft had, maar ik moet zeggen: sinds vanochtend van de lader, wifi en bluetooth aan, 5 mail accounts die elk half uur gecontroleerd worden en pak 'm beet een half uur surfen = nog
Even ter info: mijn battery drain problemen zijn volledig opgelost met 'n "verse" firmware flash (2.3.6).floriske.nl schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:36:
[...]
Heb sinds enkele weken exact hetzelfde probleem met 2.3.3!
Draait al vanaf dag 1 dat deze beschikbaar is op deze firmware en nu ineens begint hij kuren te vertonen mbt battery drain
Geen nieuwe apps geïnstalleerd, instellingen gewijzigd etc.....
Goeie reden om 2.3.6 maar eens te gaan proberen
Kies wilde uiteraard weer eens niet (waarom probeer ik het ook nog
Zonde van de Polarcell accu die ik al aangeschaft had, maar ik moet zeggen: sinds vanochtend van de lader, wifi en bluetooth aan, 5 mail accounts die elk half uur gecontroleerd worden en pak 'm beet een half uur surfen = nog 82% over
Originele accu ging 2 dagen mee, eens kijken wat we nu gaan halen!
Ik heb een vraag voor een externe keyboard voor mijn Galaxy S.
Is het mogelijk om met de volgende link van een USB Kabel:
http://www.dealextreme.co...9100-nokia-n8-more-101894
Een extern toetsenbord aan te sluiten op mijn Galaxy S en dat hij dan goed werkt ook. Weet iemand overigens ook nog geen goed en goedkoop Mini toetsenbordje die hiervoor geschikt is?? (En is die ook geschikt met CM7 of alleen met stock?)
BVD...
Is het mogelijk om met de volgende link van een USB Kabel:
http://www.dealextreme.co...9100-nokia-n8-more-101894
Een extern toetsenbord aan te sluiten op mijn Galaxy S en dat hij dan goed werkt ook. Weet iemand overigens ook nog geen goed en goedkoop Mini toetsenbordje die hiervoor geschikt is?? (En is die ook geschikt met CM7 of alleen met stock?)
BVD...
[ Voor 5% gewijzigd door Req- op 03-04-2012 13:35 ]
Ook ik heb plotseling last van een spontane reboots. Een paar weken geleden 2.3.6 geïnstalleerd en helemaal geen problemen. Afgelopen weekend voor het eerst een micro sd van 32 gb er in gestopt en direct last van reboots. Kaartje er uit en geen problemen meer.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Je kaartje is gaar denk ik, formateer hem eens.Frango schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:26:
Ook ik heb plotseling last van een spontane reboots. Een paar weken geleden 2.3.6 geïnstalleerd en helemaal geen problemen. Afgelopen weekend voor het eerst een micro sd van 32 gb er in gestopt en direct last van reboots. Kaartje er uit en geen problemen meer.
Ik ga mijn Galaxy S verkopen, nu wil ik hem graag helemaal schoon maken. De vorige keer dat ik hem zelf terug naar fabrieksinstellingen had gedaan stond er nog gewoon allerlei informatie op. Het SD kaartje formateer ik ook via het menu. Moet ik nog meer handelingen verrichten..?
Heb momenteel een bod van 160,- en iemand wil hem misschien overnemen voor 175,-. Dit is toch een mooie prijs voor een Galaxy S die helemaal netjes is, 16 GB + 4 GB SD en 2 bescherm bumpers. Compleet in doos met alle toebehoren. Nieuw is die altijd nog rond de 275,-
Heb namelijk een HTC One X gekocht, dus bedankt de topiclezers voor alle hulp afgelopen jaar.
Heb momenteel een bod van 160,- en iemand wil hem misschien overnemen voor 175,-. Dit is toch een mooie prijs voor een Galaxy S die helemaal netjes is, 16 GB + 4 GB SD en 2 bescherm bumpers. Compleet in doos met alle toebehoren. Nieuw is die altijd nog rond de 275,-
Heb namelijk een HTC One X gekocht, dus bedankt de topiclezers voor alle hulp afgelopen jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door NeoMe op 03-04-2012 14:26 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik weet niet hoe je de vorige keer het toestel schoon hebt gemaakt ?, maar je kunt het besteNeoMe schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:25:
Ik ga mijn Galaxy S verkopen, nu wil ik hem graag helemaal schoon maken. De vorige keer dat ik hem zelf terug naar fabrieksinstellingen had gedaan stond er nog gewoon allerlei informatie op. Het SD kaartje formateer ik ook via het menu. Moet ik nog meer handelingen verrichten ?
*2767*3855# in toetsen en het toestel even zijn gang laten gaan.
Buiten je externe SD, wordt het toestel weer "out of the "box".
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
pppfffff ik wordt me telefoon een beetje zat zo, nooit geen problemen mee gehad en nu met de laatste update alleen maar problemen met me verbinding.
meestal ben ik me internet verbinding kwijt, en nu ook ongeveer 3x per dag me normale telefoon verbinding van hi.
als ik hem reboot doet ie het weer even een paar uur goed en dan opeens weer niet.
meestal ben ik me internet verbinding kwijt, en nu ook ongeveer 3x per dag me normale telefoon verbinding van hi.
als ik hem reboot doet ie het weer even een paar uur goed en dan opeens weer niet.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Iemand een idee waarvoor samsung push service voor is? Ik zie steeds vaker deze verschijnen bij active apps maar weet niet waarom ;-)
Voor zover ik weet is dat voor de Samsung App Store.Hjordis schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:09:
Iemand een idee waarvoor samsung push service voor is? Ik zie steeds vaker deze verschijnen bij active apps maar weet niet waarom ;-)
Ik heb er tot nog toe niemand over gehoord, maar zijn er meer mensen die bij gebruik van een normale GSM verbinding last hebben van interferentie van het signaal op het scherm? Ik heb als ik een dataverbinding heb via het G netwerk last van lijnen die iets donkerder zijn en snel van boven naar beneden of ondersom over het scherm flitsen. Nu heb ik niet zoveel een G verbinding maar de afgelopen dagen vanwege de storing bij Vodafone veel last van gehad? Ik ben benieuwd of ik de enige ben. Als het niet duidelijk is wat ik bedoel zal ik eens een filmpje posten.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Nee, nooit gemerkt.
Ik heb gisteren nog heel lang met iemand gesproken met een headset en in de tussentijd het nieuws gelezen via wifi.. Geen rare dingen aan het scherm opgemerkt.
Ik check 3x per dag het nieuws met G3, ook nooit opgevallen dat het scherm afwijkt dan wanneer ik dat met WiFi doe.
Ik heb nog nooit gebeld via GSM en dan via G3 het nieuws gelezen.
Ik heb gisteren nog heel lang met iemand gesproken met een headset en in de tussentijd het nieuws gelezen via wifi.. Geen rare dingen aan het scherm opgemerkt.
Ik check 3x per dag het nieuws met G3, ook nooit opgevallen dat het scherm afwijkt dan wanneer ik dat met WiFi doe.
Yippie kayak, other buckets!
ik heb exact de zelfde probleem al anderhalf jaar lang. het is wel heel erg irritant maar ik kan er verder niks aan doen. er is geen oplossingboaty schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:56:
Ik heb er tot nog toe niemand over gehoord, maar zijn er meer mensen die bij gebruik van een normale GSM verbinding last hebben van interferentie van het signaal op het scherm? Ik heb als ik een dataverbinding heb via het G netwerk last van lijnen die iets donkerder zijn en snel van boven naar beneden of ondersom over het scherm flitsen. Nu heb ik niet zoveel een G verbinding maar de afgelopen dagen vanwege de storing bij Vodafone veel last van gehad? Ik ben benieuwd of ik de enige ben. Als het niet duidelijk is wat ik bedoel zal ik eens een filmpje posten.
Bedankt voor je tip maar helaas heeft het niet geholpen.Touchdomex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:30:
[...]
Je kaartje is gaar denk ik, formateer hem eens.
Ik heb ook maar eens de S2 helemaal geschoond met *2767*3855# maar de reboots blijven met deze ICIDU Micro SDHC Hi-Speed 32GB. Heeft iemand een kaartje van 32 gb dat wel goed werkt met 2.3.6 ?
3G is dus niet het probleem. Het probleem treed met name op als je een actieve dataverbinding hebt via G. Als je ook nog eens Wifi aan hebt staan maar je data nog steeds via G laat lopen wordt het probleem nog zichtbaarder/erger.jmk schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:29:
Nee, nooit gemerkt.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Dat is mij ook opgevallen. Het komt niet altijd voor, maar soms zie je inderdaad een soort golfpatroontje (van ietsjes donkerdere, rechte lijnen) door het scherm trekken, want na een tijdje ook ineens weer weg is. Ik zal eens opletten of het verband houdt met de soort dataverbinding.boaty schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:56:
Beste mensen,
Mijn moeder heeft al een geruime tijd een samsung galaxy s en sinds kort(twee weken) problemen dat haar batterij binnen 3-4 uur leeg is. Zelfs als zij snachts de telefoon vol opgeladen heeft en deze op standby heeft staan is hij de volgende dag leeg. Ik heb geadviseerd dat zij een nieuwe batterij moet kopen en zij heeft dat gedaan maar deze nieuwe batterij heeft dezelfde probleem. Het enige wat ik kan zien is dat het beeldscherm 51% van de batterij in beslag neemt dus deze heb ik gezet op automatisch aanpassen(al stond het schuifje al niet heel hoog).
De vraag is even wat zijn mijn opties om dit te verhelpen/onderzoeken? zij gebruikt nauwelijks apps en als ik ook bij de batterij kijk staan er maar een aantal open. Er is geen systeem update beschikbaar en zij draait 2.3.3. Iemand enig idee?
Mijn moeder heeft al een geruime tijd een samsung galaxy s en sinds kort(twee weken) problemen dat haar batterij binnen 3-4 uur leeg is. Zelfs als zij snachts de telefoon vol opgeladen heeft en deze op standby heeft staan is hij de volgende dag leeg. Ik heb geadviseerd dat zij een nieuwe batterij moet kopen en zij heeft dat gedaan maar deze nieuwe batterij heeft dezelfde probleem. Het enige wat ik kan zien is dat het beeldscherm 51% van de batterij in beslag neemt dus deze heb ik gezet op automatisch aanpassen(al stond het schuifje al niet heel hoog).
De vraag is even wat zijn mijn opties om dit te verhelpen/onderzoeken? zij gebruikt nauwelijks apps en als ik ook bij de batterij kijk staan er maar een aantal open. Er is geen systeem update beschikbaar en zij draait 2.3.3. Iemand enig idee?
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Vreemd dat er geen update voor je beschikbaar is. 2.3.6 is toch al wel even uit voor bijna alle landen geloof ik. Hang hem nog eens aan kies om te kijken?
Verder, als je zo nog altijd nt kan updaten zou ik het manueel doen, dus gewoon flashen (best eerst lezen in het custum rom topic hoe dat allemaal moet). Als je daar allemaal geen zin in hebt kan je ook eens het toestel volledig resetten. Let natuurlijk wel op dat je de belangrijke zaken back-upt.
Een battery drain van deze vorm moet haast wel door een falende app zijn. Er probeert bijvoorbeeld constant iets op de achtergrond op te starten wat om de een of andere reden mislukt (en wat niet in de battery statistieken te zien is). Is de SGS relatief warm wanneer hij in standby staat?
Verder, als je zo nog altijd nt kan updaten zou ik het manueel doen, dus gewoon flashen (best eerst lezen in het custum rom topic hoe dat allemaal moet). Als je daar allemaal geen zin in hebt kan je ook eens het toestel volledig resetten. Let natuurlijk wel op dat je de belangrijke zaken back-upt.
Een battery drain van deze vorm moet haast wel door een falende app zijn. Er probeert bijvoorbeeld constant iets op de achtergrond op te starten wat om de een of andere reden mislukt (en wat niet in de battery statistieken te zien is). Is de SGS relatief warm wanneer hij in standby staat?
De telefoon wordt inderdaad heet zonder dat deze gebruikt wordt, wat betekent dit exact?Lambo LP670 SV schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:37:
Vreemd dat er geen update voor je beschikbaar is. 2.3.6 is toch al wel even uit voor bijna alle landen geloof ik. Hang hem nog eens aan kies om te kijken?
Ik heb zojuist geprobeerd Kies te installeren en de telefoon te verbinden maar met geen mogelijkheid wil hij de telefoon herkennen.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Dit betekent dat iets op de achtergrond de cpu constant zwaar belast, wat ervoor zorgt dat de batterij zo leeg is. Het is vaak nogal moeilijk om precies uit te zoeken welke app of proces hiervan de boosdoener is. Wat makkelijker is, is om een volledige reset te doen nadat je de belangrijke data hebt gebackupped, en dan heb je een grote kans dat alles terug gewoon werkt zonder batterydrain.
Hij herkent je telefoon alleen als je scherm van het lock-screen af is!. Dus start Kies, zorg dat je het 'bureaublad' van je telefoon ziet (en het scherm nog aan is), en hang dan je telefoon aan je PC.maxtz0r schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:44:
[...]
De telefoon wordt inderdaad heet zonder dat deze gebruikt wordt, wat betekent dit exact?
Ik heb zojuist geprobeerd Kies te installeren en de telefoon te verbinden maar met geen mogelijkheid wil hij de telefoon herkennen.
Mijn SGS heeft ook nog steeds geen 2.3.6 update hoor, via KIES. Stock rom, gekocht simlock vrij. Is een Frans toestel geloof ik, dus het kan wel.Lambo LP670 SV schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:37:
Ik raad aan je toestel goed, en helemaal te backuppen, inclusief je externe SD, en danBoyzNDaHood schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:41:
[...]
Mijn SGS heeft ook nog steeds geen 2.3.6 update hoor, via KIES. Stock rom, gekocht simlock vrij. Is een Frans toestel geloof ik, dus het kan wel.
*2767*3855#
uit te voeren. (FULL RESET)
Contacten en je agenda kan je trouwens helemaal syncen met je Google account, dus dan ben je nooit afhankelijk van je Android toestel voor je meest belangrijke data. Ideaal, op ieder nieuw Android toestel inloggen op je Google account en je hebt weer al je afspraken en contacten. Ook kan je je fotos delen via picassa, je gratis webspace van Google. Deze foto's hoeven dan niet openbaar te zijn ofzo hoor.
Als je verder gewoon een i9000 hebt, zou ik via ODIN gewoon de NL versie van 2.3.6 erop zetten, je hebt er geen voordeel aan vast te zitten aan een Frans update schema toch? Misschien kan dat laatste nog even door een tweaker worden bevestigd.
Na de update naar 2.3.6 is het handig opnieuw een reset uit te voeren.
Installeer dan na de reset, en evt de update, alleen apps die je echt wil/nodig hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 22-04-2012 16:09 ]
Ik heb geen echte problemen met mijn telefoon hoor en ik heb al mijn contacten en agenda allang gekoppeld aan mijn Google account (vanaf Windows Mobile al), het was een andere Tweaker die problemen had.jmk schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:07:
[...]
Ik raad aan je toestel goed, en helemaal te backuppen, inclusief je externe SD, en dan
*2767*3855#
uit te voeren. (FULL RESET)
Contacten en je agenda kan je trouwens helemaal syncen met je Google account, dus dan ben je nooit afhankelijk van je Android toestel voor je meest belangrijke data. Ideaal, op ieder nieuw Android toestel inloggen op je Google account en je hebt weer al je afspraken en contacten. Ook kan je je fotos delen via picassa, je gratis webspace van Google. Deze foto's hoeven dan niet openbaar te zijn ofzo hoor.
Als je verder gewoon een i9000 hebt, zou ik via ODIN gewoon de NL versie van 2.3.6 erop zetten, je hebt er geen voordeel aan vast te zitten aan een Frans update schema toch? Misschien kan dat laatste nog even door een tweaker worden bevestigd.
Na de update naar 2.3.6 is het handig opnieuw een reset uit te voeren.
Installeer dan na de reset, en evt de update, alleen apps die je echt wil/nodig hebt.
Met betrekking tot het flashen van een Nederlandse versie, ik weet dat het kan en dat het beter is dan mijn oude Gingerbread versie. Ik ben ook begonnen met het inlezen over rooten en flashen, maar om het allemaal goed te doen heb ik er geen tijd voor momenteel (Android is een stuk ingewikkelder dan WM zeg!). Ik wacht dan liever op de officiële manier, want als ik toch wel een keer de tijd ga nemen doe ik wel CM7 of MIUI erop ofzo. Ik vind het wel super belachelijk dat mijn stock toestel (gekocht via een NL website) gewoon paar maanden achterloopt tegenover de rest van de wereld.
Kan iemand me helpen met de wifi settings? Ik krijg het niet voor elkaar om met een open wifi verbinding te krijgen met mijn SGS. Bv open wifi in de trein, of in een museum: ik krijg wel een ip adres door, ik krijg de melding dat ik verbonden ben, maar ik kan toch niet via het het netwerk verbinding krijgen. Niet met de browser, maar ook niet met apps. Met gesloten wifi is het geen enkel probleem, met login en password. Is er ergens iets in de settings nog waar ik overheen kijk? Ik heb firmware 2.3.6
Ik doe het altijd zo:Marbo schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:55:
Kan iemand me helpen met de wifi settings? Ik krijg het niet voor elkaar om met een open wifi verbinding te krijgen met mijn SGS. Bv open wifi in de trein, of in een museum: ik krijg wel een ip adres door, ik krijg de melding dat ik verbonden ben, maar ik kan toch niet via het het netwerk verbinding krijgen. Niet met de browser, maar ook niet met apps. Met gesloten wifi is het geen enkel probleem, met login en password. Is er ergens iets in de settings nog waar ik overheen kijk? Ik heb firmware 2.3.6
-Alle browser acties in de standaard stock browser voltooien. Totdat je goed bent ingelogd op T-Mobile.
1. Onder wifi-instellingen: tmobile ingedrukt houden, en netwerk vergeten doen. Dit is handig om eventueel een andere trein te wissen.
2. Maak verbinding met tmobile.
3. Je ziet dat je verbinding hebt aan het WIFI icoontje boven, maar apps die gebruik maken van internet doen het nog niet.
4. Start je browser op, je wordt automatisch doorverbonden met "nstrein..." ofzo
5. Accepteer de voorwaarden van T-Mobile door in te zoomen op het vinkje, en het aan te klikken.
6. Druk op verbinden
7. Je ziet een timer lopen van T-Mobile.
8 Sluit je browser door op je homeknop te drukken, je kan nu apps gebruiken die internet nodig hebben zoals thuis.
Ik merk trouwens dat ik in WiFi treinen zit iedereen met een mobieltje bezig is. Ik zelf browse veel nieuws met FeedR, en klik vaker door om plaatje te zien, wel relaxed.
start vanochtend de pc op en krijg een kies melding dat er een nieuwe firmware is.
draai nu momenteel
Firmwareversie: 2.3.6
Baseband-versie: I9000XXJW4
Kernelversie: 2.6.35.7-I9000XWJW5-CL1045879 dpi@DELL141 #2
Buildnummer: Gingerbread.XWJW5
eens kijken of die mijn kleine bugjes heeft opgelost.
Look en feel wel danig veranderd.
browser blijft actief en de emailcounter nog steeds stuk
draai nu momenteel
Firmwareversie: 2.3.6
eens kijken of die mijn kleine bugjes heeft opgelost.
Look en feel wel danig veranderd.
browser blijft actief en de emailcounter nog steeds stuk

[ Voor 8% gewijzigd door piems op 24-04-2012 10:08 ]
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Die melding krijg ik ook net binnen. Heeft iemand hem al getest? Ik wacht nog even een paar dagen denk ik. Zal dit de versie met de feature pack (of hoe ze dat ook noemen) zijn? Heeft iemand een change lijst gevonden inmiddels?
Zal dit de lijst met changes zijn?
Bron: http://www.androidaddicte...-firmware-update-853.htmlFeatures of Galaxy S android 2.3.6 Value pack I9000XWJW5
* Face Unlock like from Galaxy Nexus
* Photo Editor like from Galaxy S2
* Lockscreen like from Galaxy Note
* Improved Camera App
* Ability to take picture while taking videos
* Fast auto-rotation response
* New Lockscreen sounds
* Enhanced stock browser
* Smoother and faster Gallery 3D
* Higher FPS rate in 3D
* Minor changes in the UI
* New Kernel with large RAM (Total RAM: 364)
* Galaxy S2 ICS Lockscreen
* TouchWiz 4 integrated
* Improvements in the interface of the camera + can now take pictures while recording a video
* Auto-rotation is faster (from vertical to horizontal)
* Improvements in speed
* Improved performance of GPU
* Some applications of Google updated
[ Voor 68% gewijzigd door Bor op 24-04-2012 13:45 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Google Talk met voice/video?
[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 24-04-2012 14:02 ]
Changelog is juist . Ik kreeg ook de update zowel voor Kies, als voor de nieuwste firmware.Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:43:
Die melding krijg ik ook net binnen. Heeft iemand hem al getest? Ik wacht nog even een paar dagen denk ik. Zal dit de versie met de feature pack (of hoe ze dat ook noemen) zijn? Heeft iemand een change lijst gevonden inmiddels?
[...]
Bron: http://www.androidaddicte...-firmware-update-853.html
Ziet er inderdaad weer iets leuker uit. Had zelfs niet verwacht dat er nog een firmware update zou komen.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Dank voor je uitleg, ik ga het morgen in de trein meteen proberen.jmk schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:33:
[...]
Ik doe het altijd zo:
-Alle browser acties in de standaard stock browser voltooien. Totdat je goed bent ingelogd op T-Mobile.
1. Onder wifi-instellingen: tmobile ingedrukt houden, en netwerk vergeten doen. Dit is handig om eventueel een andere trein te wissen.
2. Maak verbinding met tmobile.
3. Je ziet dat je verbinding hebt aan het WIFI icoontje boven, maar apps die gebruik maken van internet doen het nog niet.
4. Start je browser op, je wordt automatisch doorverbonden met "nstrein..." ofzo
5. Accepteer de voorwaarden van T-Mobile door in te zoomen op het vinkje, en het aan te klikken.
6. Druk op verbinden
7. Je ziet een timer lopen van T-Mobile.
8 Sluit je browser door op je homeknop te drukken, je kan nu apps gebruiken die internet nodig hebben zoals thuis.
Ik merk trouwens dat ik in WiFi treinen zit iedereen met een mobieltje bezig is. Ik zelf browse veel nieuws met FeedR, en klik vaker door om plaatje te zien, wel relaxed.
Value pack... Dat was het beloofde afscheidscadeautje van Samsung aan de Galaxy S users. Ik denk ten minste dat dit de laatste is.
naast inclusie van dit hoop ik dat tenminste de Bol.com-app eruitgehaald is.
Helaas, boekenbol is nog steeds aanwezig net als Layerbegintmeta schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:09:
naast inclusie van dit hoop ik dat tenminste de Bol.com-app eruitgehaald is.
Is er trouwens al iemand achter of je de balk met het aantal homescreens weer bovenin kunt krijgen?
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 24-04-2012 23:41 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Gooi er root op en daarna kun je heel gemakkelijk dat soort apps verwijderenBor de Wollef schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:40:
[...]
Helaas, boekenbol is nog steeds aanwezig net als Layer
Andere launcher/vorige launcher terugzetten. Alleen is dat wat lastiger dan root krijgen.Is er trouwens al iemand achter of je de balk met het aantal homescreens weer bovenin kunt krijgen?
Hm, bij mij is boekenbol wel degelijk verdwenen met de nieuwe update, zo lijkt het.Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:40:
[...]
Helaas, boekenbol is nog steeds aanwezig net als Layer
Ik heb mijn SGS vorige week voor de 2e keer opgestuurd, vandaag terug gekregen. Nu hebben ze wel een onderdeel vervangen, al hebben ze niet vermeld welke. Ik ben benieuwd of het crashen nu over is!
Nieuwe firmware staat er trouwens ook al op
(zonder bol.com app)
Die nieuwe unlock werkt wel goed!
Nieuwe firmware staat er trouwens ook al op
Ik heb tijdens het updaten een fout gekregen, advies was om telefoon los te koppelen, batterij te verwijderen, batterij opnieuw er in en toestel weer aan zetten en nadat t is geboot aan te sluiten op de pc. Ik heb dit uitgevoerd maar nu heb ik een telefoontje, puntjes en dan uitroepteken en een computertje.
Iemand advies voor me?
Edit: de knoppen indrukken voor te resetten naar factory instellingen werkt ook niet. Ik krijg dan alleen downloading schermpje en kies herkent t toestel niet meer.
Iemand advies voor me?
Edit: de knoppen indrukken voor te resetten naar factory instellingen werkt ook niet. Ik krijg dan alleen downloading schermpje en kies herkent t toestel niet meer.
[ Voor 20% gewijzigd door Hjordis op 25-04-2012 20:10 ]
Tubes....It's what make music music!
Bij mij ging het updaten gelukkig soepel. Bol lijkt (na een factory reset) inderdaad verdwenen, geen voice/video in Talk... verder wat kleine veranderingen met als meest in het oog springende het andere slotscherm en de veranderde launcher.
Odin, flashen stock en custom rom "how to"Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:20:
Hoe moet je zoiets doen met Odin, ken dit niet.
Verwijderd
Dat in de download modus zetten lukt niet, ik krijg dan een geel scherm met do not turn off the target. En als ik in de recovery modus probeer te komen krijg ik nog steeds dat kleine logootje te zien met dat uitroepteken en die telefoon en pc.
Download modus werkt dus die gele driehoek met " do not turn off the target" Odin downloaden op samfimware je officiële rom downloaden froyo of gingerbread. Even inlezen hoe het moet en flashen maar.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:46:
[...]
Dat in de download modus zetten lukt niet, ik krijg dan een geel scherm met do not turn off the target. En als ik in de recovery modus probeer te komen krijg ik nog steeds dat kleine logootje te zien met dat uitroepteken en die telefoon en pc.
Helaas geen andere optie door een update crash door het waardeloze KIES...
Tuurlijk wel!..welke rom had je?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:35:
Ik zie op samfirmware mijn officiel rom niet staan, ik heb een Galaxy S GT-I9000
Verwijderd
Ik zou het niet weten. Kan het nu ook niet nakijken. Maar ik denk dat ik morgen maar naar een Samsung service center ga, laat ik het daar wel even doen voor dat ik dingen ga doe die het nog erger maken. Het is mij net iets te ingewikkeld allemaal. Moet KIES maar niet zo lopen rotzooien, er zijn dus meer gebruikers met ditzelfde euvel. Kansloos. Ik durf nu geen updates meer te doen via KIES, het gaat altijd goed, maar nu dus niet.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:02 ]
Verwijderd
Ook hier is de update gelukt!
Bij mij is de bol.com app niet meer te zien (gelukkig:p).
Mijn telefoon leek wel even in bootloop te gaan na de update, maar na een restart werkte hij weer goed. Wel jammer dat ik m'n widgets weer moest instellen. Ik moet er nog wat meer mee spelen naar wat er verder nog allemaal veranderd is. Het meest opvallende tot nu toe: de background schijnt nu ook door in het scherm van de apps. Dat was eerst zwart.
Mijn telefoon leek wel even in bootloop te gaan na de update, maar na een restart werkte hij weer goed. Wel jammer dat ik m'n widgets weer moest instellen. Ik moet er nog wat meer mee spelen naar wat er verder nog allemaal veranderd is. Het meest opvallende tot nu toe: de background schijnt nu ook door in het scherm van de apps. Dat was eerst zwart.
Vreemd dat bij jullie de bol.com app (boekenbol) niet meer te zien is. Hebben jullie een factory reset gedaan? Ik namelijk niet en bij mij is de app nog steeds aanwezig. Verwijderen lukt niet, ik kan alleen updates verwijderen kiezen en ook dat mislukt.
Welke versie hebben jullie dan als update gekregen ?? Want op mijn Ned. versie staat gewoon Boekenbol.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:25:
Ook hier is de update gelukt!Bij mij is de bol.com app niet meer te zien (gelukkig:p).
Bol.com)
Ik heb geen factory reset gedaan, hij is gewoon 'spontaan' verdwenen na de updateBor de Wollef schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:42:
Vreemd dat bij jullie de bol.com app (boekenbol) niet meer te zien is. Hebben jullie een factory reset gedaan? Ik namelijk niet en bij mij is de app nog steeds aanwezig. Verwijderen lukt niet, ik kan alleen updates verwijderen kiezen en ook dat mislukt.
Ik heb overigens de volgende versie:
Firmware versie 2.3.6
Baseband versie I9000XXJW4
Kernelversie 2.6.35.7-I9000XWJW5-CL1045879
dpi@DELL141 #2
Buildnummer GINGERBREAD.XWJW5
[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 25-04-2012 22:59 ]
Verwijderd
Update zoeken via de telefoon werkt niet zeker? De optie zit er wel in, maar hij geeft aan "geen updates gevonden". Moet het dan echt via KIES, voor mij als Ubuntu gebruiker niet te doen.
Dat gaat via Kies (supported) of via Odin (not supported). De over the air update functie zit er al een tijdje in maar is nog nooit in gebruik geweest.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:07:
Update zoeken via de telefoon werkt niet zeker? De optie zit er wel in, maar hij geeft aan "geen updates gevonden". Moet het dan echt via KIES, voor mij als Ubuntu gebruiker niet te doen.
Bij een update via Kies worden vaak apps die geïnstalleerd zijn behouden. Dus in dit geval ook die van Bol.Bor de Wollef schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:42:
Ik word helemaal gek van SGS2. Ik heb een KPN branded toestel en heb gisteren eindelijk de ICS-update binnengekregen via KIES. Installatie ging probleemloos maar nu heb ik een aantal keer per uur dat hij spontaan uit gaat. Dus geen reboot (waar ik bij de vorige frimware versie last van had) maar gewoon helemaal uit.
Wat ook anders is was dat hij vanochtend erg warm was na een nacht aan de oplader. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ga mijn sim in mijn oude nokia stoppen want ik controleer nu elke 5 minuten of mijn telefoon het nog doet.
Iemand een suggestie wat ik hier aan kan doen?
Wat ook anders is was dat hij vanochtend erg warm was na een nacht aan de oplader. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ga mijn sim in mijn oude nokia stoppen want ik controleer nu elke 5 minuten of mijn telefoon het nog doet.
Iemand een suggestie wat ik hier aan kan doen?
In het SGS2 topic posten ipv het SGS1?
Mijn home button (de middelste) werkt al enige tijd niet meer. Heb ik enige kans op garantie? Heb het toestel ongeveer 1,5 jaar nu. Geen verzekering erop zitten. Maar valt dit niet onder normale garantie?
ik heb via odin een versie van gingerbread erop gezet maar als ik de nieuwe firmware, die beschikbaar was gister volgens kies, wil installeren via kies krijg ik de melding dat ik geen originele versie van gingerbread erop heb staan. Kan iemand me helpen? en is er nog garantie op t toestel? ik heb t toestel net 1 jaar.
Ah vandaar. Goed om te weten. Ben je Layar ook kwijt als je via Odin upgrade / flashed? Dat gebruik ik echt nooit en het is best een logge app.Propane schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:51:
[...]
Bij een update via Kies worden vaak apps die geïnstalleerd zijn behouden. Dus in dit geval ook die van Bol.
Niet bij mij dus, want ik heb gewoon via Kies geupdate.Propane schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:51:
[...]
Bij een update via Kies worden vaak apps die geïnstalleerd zijn behouden. Dus in dit geval ook die van Bol.
Verwijderd
Zo, probleem opgelost. Vanmiddag even naar een Samsung Service Center geweest, daar is via Odin de fabrieksinstellingen weer terug gezet. Thuis via KIES toch de laatste update er op kunnen krijgen. Enig idee waarom het nu wel gaat en hij gisteren op 43 % bleef hangen?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:59:
Ik zou het niet weten. Kan het nu ook niet nakijken. Maar ik denk dat ik morgen maar naar een Samsung service center ga, laat ik het daar wel even doen voor dat ik dingen ga doe die het nog erger maken. Het is mij net iets te ingewikkeld allemaal. Moet KIES maar niet zo lopen rotzooien, er zijn dus meer gebruikers met ditzelfde euvel. Kansloos. Ik durf nu geen updates meer te doen via KIES, het gaat altijd goed, maar nu dus niet.
Ik vind de update erg netjes. Menu's scrollen + de looks ervan zijn erg verbeterd. Ook camera app heeft een duidelijke update gekregen. Je kan nu bv. foto's pakken terwijl je filmt. Ben er heel tevreden van.
btw, weet er iemand een methode/app om hem even snel te rooten? (of moet ik hiervoor in het andere topic zijn)
btw, weet er iemand een methode/app om hem even snel te rooten? (of moet ik hiervoor in het andere topic zijn)
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Andere topicLambo LP670 SV schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:06:
Ik vind de update erg netjes. Menu's scrollen + de looks ervan zijn erg verbeterd. Ook camera app heeft een duidelijke update gekregen. Je kan nu bv. foto's pakken terwijl je filmt. Ben er heel tevreden van.
Even een wilde gok;jasjenl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:28:
[...]
Niet bij mij dus, want ik heb gewoon via Kies geupdate.
De apps die bij een firmware zitten staan in 'system/app' of iets dergelijks. Alles wat in die map staat wordt standaard bij een factory reset weer geïnstalleerd. Als je zo'n app update staat de nieuwe versie van de app niet meer in die systeem map, maar blijft het wel een systeem applicatie die je niet zelf kan verwijderen zonder root.
Bij een update wordt in als het ware de 'systeempartitie' en dus die app folder overschreven. Als de nieuwe firmware geen Boekenbol/Telegraaf/Fileindex bevat zie je die dus niet meer terug. Maar aangezien zo'n update van een systeem app daar niet meer staat, en Kies doorgaans geïnstalleerde apps bij een update niet weg smijt, blijft dan die app behouden en kan je hem nog steeds niet verwijderen.
Long story short, als je een keer een nieuwe versie van Boekenbol/Layar als update hebt geïnstalleerd over de standaard die bij de firmware zit, zie je die na de update ook weer terug. Heb je dat nooit gedaan dan zie je hem niet meer terug. Of bij een factory reset waarbij sowieso alle apps weg zijn, ben je ook van die geïnstalleerde update af en zit hij niet meer in de firmware.
Nogmaals, gokje. Ik weet niet of het exact zo in elkaar steekt, maar in die richting moet je het zoeken denk ik.
Zou kunnen!Propane schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:56:
[...]
Even een wilde gok;
De apps die bij een firmware zitten staan in 'system/app' of iets dergelijks. Alles wat in die map staat wordt standaard bij een factory reset weer geïnstalleerd. Als je zo'n app update staat de nieuwe versie van de app niet meer in die systeem map, maar blijft het wel een systeem applicatie die je niet zelf kan verwijderen zonder root.
Bij een update wordt in als het ware de 'systeempartitie' en dus die app folder overschreven. Als de nieuwe firmware geen Boekenbol/Telegraaf/Fileindex bevat zie je die dus niet meer terug. Maar aangezien zo'n update van een systeem app daar niet meer staat, en Kies doorgaans geïnstalleerde apps bij een update niet weg smijt, blijft dan die app behouden en kan je hem nog steeds niet verwijderen.
Long story short, als je een keer een nieuwe versie van Boekenbol/Layar als update hebt geïnstalleerd over de standaard die bij de firmware zit, zie je die na de update ook weer terug. Heb je dat nooit gedaan dan zie je hem niet meer terug. Of bij een factory reset waarbij sowieso alle apps weg zijn, ben je ook van die geïnstalleerde update af en zit hij niet meer in de firmware.
Nogmaals, gokje. Ik weet niet of het exact zo in elkaar steekt, maar in die richting moet je het zoeken denk ik.
Verwijderd
Ik heb net de app lock screen geinstalleerd uit de app store maar deze doet het niet goed. Ik probeer hem nu te verwijderen maar dat lukt niet. 'Verwijdering mislukt' geeft hij telkens aan. Hoe kan ik hem als nog verwijderen?
Ik heb vanochtend een factory reset uitgevoerd omdat mijn batterij erg snel leeg was en mijn telefoon traag reageerde. Alles gaat goed alleen kan ik me niet meer aanmelden bij mijn Google account. Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam en wachtwooord niet overeenkomen. Ik weet 100% zeker dat ik de juiste gegevens gebruik. Heeft iemand een tip?
Verwijderd
Dat had ik dus ook. Ik heb een nieuw account aan gemaakt. Nu gaat het wel.Bosluis schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:36:
Ik heb vanochtend een factory reset uitgevoerd omdat mijn batterij erg snel leeg was en mijn telefoon traag reageerde. Alles gaat goed alleen kan ik me niet meer aanmelden bij mijn Google account. Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam en wachtwooord niet overeenkomen. Ik weet 100% zeker dat ik de juiste gegevens gebruik. Heeft iemand een tip?
Overigens kan ik sinds de nieuwe update ook niet meer inloggen via de app Twitter for Android.. Meer mensen met dit probleem?
Het is gelukt!
Nu blijkt dat ik voor mijn mobiel een ander wachtwoord had aangemaakt via gmail. Iets met applicatiespecifieke wachtwoorden ofzo. Dat wist ik niet meer
Nu blijkt dat ik voor mijn mobiel een ander wachtwoord had aangemaakt via gmail. Iets met applicatiespecifieke wachtwoorden ofzo. Dat wist ik niet meer
Vanwege de laatste nieuwe update maar weer eens Samsung KIES aan het proberen. Maar wat een waardeloos programma blijft dat toch zeg.
Nog steeds verbindingsproblemen, terwijl ik nu zelfs een nieuw systeem heb. Er is in ruim een jaar niets veranderd aan die rommel-software.
Dan maar weer met Odin, alleen vraag ik me af of de "I9000XWJW5 / 2012 March / I9000XENJV6 / Netherlands" van sammobile.com dezelfde is, want die stond er al in maart op.
Als ik hem uitpak is de bestandsnaam: "JW5_JV6_JW4", in een eerdere post stond:

Nog steeds verbindingsproblemen, terwijl ik nu zelfs een nieuw systeem heb. Er is in ruim een jaar niets veranderd aan die rommel-software.
Dan maar weer met Odin, alleen vraag ik me af of de "I9000XWJW5 / 2012 March / I9000XENJV6 / Netherlands" van sammobile.com dezelfde is, want die stond er al in maart op.
Als ik hem uitpak is de bestandsnaam: "JW5_JV6_JW4", in een eerdere post stond:
Dus niet helemaal hetzelfde?piems schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:02:
<knip>
<knip>
[ Voor 29% gewijzigd door BounceMeister op 27-04-2012 15:32 ]
Mee eens, dat Kies is gewoon knuddeprut software.
Om het onder WindowsVista kreeg toch spelend te krijgen heb ik het volgende gedaan:
Om het onder WindowsVista kreeg toch spelend te krijgen heb ik het volgende gedaan:
- via properties instellen in compatibility mode: XP SP2
- starten als administrator
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Op vista?quarkstar schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:43:
Mee eens, dat Kies is gewoon knuddeprut software.
Om het onder WindowsVista kreeg toch spelend te krijgen heb ik het volgende gedaan:Gelukkig hoef ik het niet dagelijks te gebruiken.
- via properties instellen in compatibility mode: XP SP2
- starten als administrator

Verwijderd
Iemand een antwoord op mijn vraag?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:32:
Ik heb net de app lock screen geinstalleerd uit de app store maar deze doet het niet goed. Ik probeer hem nu te verwijderen maar dat lukt niet. 'Verwijdering mislukt' geeft hij telkens aan. Hoe kan ik hem als nog verwijderen?
Ik heb KIES er weer afgegooid, want die bleef maar connectie verliezen. Ook na de zogenaamde foutopsporing die zelf niet eens gelijk wilde starten, werkte het niet.
KIES is een programma met een installer van 90MB. Odin heeft een executable van slechts 400kB, en die werkt wel gewoon. Hij ziet de telefoon, raakt de verbinding niet kwijt en kan updaten binnen enkele minuten.
Erg moeilijk kan het dus niet zijn.
Anyway, ik heb hem geflashed met de bovengenoemde firmware. En in de telefoon zie ik wel dezelfde JW4 en 2x JW5 codes. De filename is dus niet helemaal juist. (het is een enkel bestand, niet drie losse files).
Tja, en wat vind ik van de nieuwe firmware... Hoewel het er anders uitziet kan ik niet zeggen dat ik het geheel een verbetering vind. Alles is net wat trager, alsof de eyecandy net even teveel vraagt van de hardware.
Hiervoor had ik een van de laatste (2.3.5 of 2.3.6 weet ik niet meer precies) versies.
Ik heb hem met de eerdergenoemde code helemaal leeggemaakt en terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Ik hoop dat deze versie wel wat stabieler is, dan is het flashen en resetten het nog wel waard geweest.

KIES is een programma met een installer van 90MB. Odin heeft een executable van slechts 400kB, en die werkt wel gewoon. Hij ziet de telefoon, raakt de verbinding niet kwijt en kan updaten binnen enkele minuten.
Erg moeilijk kan het dus niet zijn.
Anyway, ik heb hem geflashed met de bovengenoemde firmware. En in de telefoon zie ik wel dezelfde JW4 en 2x JW5 codes. De filename is dus niet helemaal juist. (het is een enkel bestand, niet drie losse files).
Tja, en wat vind ik van de nieuwe firmware... Hoewel het er anders uitziet kan ik niet zeggen dat ik het geheel een verbetering vind. Alles is net wat trager, alsof de eyecandy net even teveel vraagt van de hardware.
Hiervoor had ik een van de laatste (2.3.5 of 2.3.6 weet ik niet meer precies) versies.
Ik heb hem met de eerdergenoemde code helemaal leeggemaakt en terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Ik hoop dat deze versie wel wat stabieler is, dan is het flashen en resetten het nog wel waard geweest.
Hmm, ik ben nogal teleurgesteld na een paar dagen met de nieuwe firmware. TwLauncher hangt uitermate vaak en reageert vaak traag als dikke stroop.
Het kan natuurlijk zijn dat er een TwLauncher update nodig is om goed met deze versie samen te werken. Dat ligt imho niet direct aan de firmware. Wat betreft traagheid: heb je een reset to factory default uitgevoerd? Dat verhielp het bij mij en is raadzaam na elke update.
Ik had voor en na de update een factory reset gedaan. TwLauncher is bestanddeel van de standaardfirmware, dus ik zou verwachten dat die dan goed werkt. Ik had nu eerst maar eens de tata van TwLauncher gewist, ga de telefoon nu even zonder homescreen gebruiken en dan zie ik wel of ik nog eens een factory reset ga proberen.
Ik heb het probleem van het hangen ook. Hangs van 10 seconden zonder te overdrijven.
Ik heb eerst zonder te resetten de update gedaan. Na problemen met de hangs een reset gedaan.
Alle tijd om mijn toestel opnieuw in te richten dus verspilling van de tijd!
Ik merk dat als ik 5 "homesreens" vol zet met pictogrammen, de boel onhandelbaar wordt. Dit probleem had ik met de oude versie totaal niet. Met 3 homescreens gevuld minder problemen, maar hangt nog steeds.
Om te huilen zo'n slechte update!
Ik heb eerst zonder te resetten de update gedaan. Na problemen met de hangs een reset gedaan.
Alle tijd om mijn toestel opnieuw in te richten dus verspilling van de tijd!
Ik merk dat als ik 5 "homesreens" vol zet met pictogrammen, de boel onhandelbaar wordt. Dit probleem had ik met de oude versie totaal niet. Met 3 homescreens gevuld minder problemen, maar hangt nog steeds.
Om te huilen zo'n slechte update!
[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 28-04-2012 22:21 ]
Het valt me op dat er met de nieuwe update wel meer geheugen is, maar dat het ook voller is. Dus uiteindelijk blijft er net zoveel vrij geheugen over.
Nu ik hem wat vaker gebruikt heb, lijkt hij hier en daar toch wel wat sneller te reageren. (Ik had eerder gezegd dat ik hem traag vond, en dat was toen ook zo.)
Ik heb nu echter nog maar 1 homescreen vol staan. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er meer aanmaak en hier een en ander op zet.
Nu ik hem wat vaker gebruikt heb, lijkt hij hier en daar toch wel wat sneller te reageren. (Ik had eerder gezegd dat ik hem traag vond, en dat was toen ook zo.)
Ik heb nu echter nog maar 1 homescreen vol staan. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er meer aanmaak en hier een en ander op zet.
Zonder homescreens in gebruik is het OK, maar ik heb gemerkt dat enkele apps niet meer werken (ConnectBot bijvoorbeeld), hebben anderen dat ook opgemerkt? Binnenkort ook maar weer eens homescreens instellen.
Ik heb nu iets van 24u GO Launcher EX draaien als launcher en alles doet het zoals ik wil. Geen hangs, en ook geen lags. Eigenlijk soepeler dat de standaard launcher van Samsung op de oude firmware versie.
Met 4 pagina's vol met iconen, 1 pagina vol met 2 widgets (Android Agenda Widget en Go Weather widget)
Met 4 pagina's vol met iconen, 1 pagina vol met 2 widgets (Android Agenda Widget en Go Weather widget)
[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 30-04-2012 18:51 ]
Update: hij is nog niet gecrasht, dat is al iets.Azrael schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:59:
Ik heb mijn SGS vorige week voor de 2e keer opgestuurd, vandaag terug gekregen. Nu hebben ze wel een onderdeel vervangen, al hebben ze niet vermeld welke. Ik ben benieuwd of het crashen nu over is!
Nieuwe firmware staat er trouwens ook al op(zonder bol.com app)
Echter, wifi valt nog steeds om de haverklap weg, en de gps-ontvangst is ook niet om over naar huis te schrijven (kan dit verband hebben?).
Zucht... Kan ik 'm zeker nog een keer gaan opsturen, ik wordt hier zo moe van. Denk niet dat ik ooit nog een Samsungtelefoon koop.
pffff, zojuist update willen uitvoeren...kies update... daarna begint ie met install binnenhalen, telefoon gaat in download mode en dan raakt die k*t kies de verbinding kwijt....Zegt dat ding dat je de kabel los moet maken etc... zo gezegd, zo gedaan: gevolg... krijg 'm in nog in download mode(gele android icoon met "downloading... Do not turn off target!!!!", kies krijgt 'm dan alleen niet verbonden. Gewoon opstarten geeft telefoon en pc symbool met puntjes en uitroepteken ertussen... Recovery mode..ho maar, krijg zelfde resultaat als normale opstart key ipv 3 button combo... Any tips? (andere oplossing dan odin??)
Update.. toch handig om te weten voor een volgende keer, of andere huiverige Odin gebruikers (maar ik ben zelf toch maar ff met Odin aan de slag gegaan, daar dat toch snel gefixt is (al ben ik wel deels instellingen/gegevens kwijt)
Update.. toch handig om te weten voor een volgende keer, of andere huiverige Odin gebruikers (maar ik ben zelf toch maar ff met Odin aan de slag gegaan, daar dat toch snel gefixt is (al ben ik wel deels instellingen/gegevens kwijt)
[ Voor 35% gewijzigd door Gijsjha op 03-05-2012 16:46 ]
Updaten is bij mij altijd goed gegaan [knock on wood]
Op nu.nl lees ik dat het updaten van een andere Samsung S naar 4.0 bij kpn klanten problemen oplevert.
Gelukkig is het voor jou toch opgelost.
Op nu.nl lees ik dat het updaten van een andere Samsung S naar 4.0 bij kpn klanten problemen oplevert.
Gelukkig is het voor jou toch opgelost.
staat die ingesteld als apparaatbeheerder? zou bij Instellingen-> Locatie & beveiliging-> Selecteer Toestelbeheer moeten staan.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik tot gisteren ook nooit echt problemen ondervonden. Eerst wel eens connectieproblemen, maar door eerst de SGS aan te sluiten en dan kies op te starten was dat verleden tijd...tot 1 of 2 vorige kies updates eerder...toen wilde die hoe dan ook wel eens moeilijk connecten. Maar nooit problemen ondervonden met updaten van de firmware. Lekker voor de doorsnee consument, die geen tweakert is. Die weet niet eens van het bestaan van odin, laat staan dat ze er aan gaan beginnen. Kan wel eens een grote bottleneck worden voor Samsung, dit brakke Kies programma. Als de doorsnee consument het als hinderlijk ondervindt, dat het niet naar behoren werkt, zullen ze snel overstappen naar een ander merk. Het beinvloedt dan immers de kwaliteits- en plezierbeleving van de phone. Ik ben altijd tevreden geweest over de phone, kies echter niet. Ook vindt ik het van Samsung zeer tegenvallen dat ze zelf geen unbranded (providerloze) ICS uit hebben gebracht voor de SGS, ding is net 2 jaar oud... Laatste serieuze update was 1,5 jaar na introductie, terwijl er diverse varianten nog van de SGS zijn uitgebracht, zoals de plus (die waarschijnlijk redelijk hardwarematig hetzelfde in elkaar zit?)
zo update ging vlekkenloos. Alleen ik vraag me af wat er is veranderd. Ik zie wel die face unlock maar voor de rest??
Denk dat ik er maar weer eens een factory reset tegenaan ga gooien, ik merk dat mij Galaxy S sind de laatste update soms weer niet vooruit te branden is... Zal blij zijn als ik later dit jaar, als mijn abbo is afgelopen, weer een andere telefoon kan uitzoeken, ben het regelmatige gezeik met dit ding wel zat.
Bij mij hielp dat wel maar het toestel blijft merkbaar langzamer dan voor de laatste update bij mij.jasjenl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:29:
Denk dat ik er maar weer eens een factory reset tegenaan ga gooien, ik merk dat mij Galaxy S sind de laatste update soms weer niet vooruit te branden is... Zal blij zijn als ik later dit jaar, als mijn abbo is afgelopen, weer een andere telefoon kan uitzoeken, ben het regelmatige gezeik met dit ding wel zat.
Een reset is waarschijnlijk niet nodig, en zonde van de tijd.jasjenl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:29:
Probeer eens Go Launcher Ex te installeren, dat vervangt de Samsung Touchwizz schil die eigenlijk niet kan op de SGS1.
Zelfde functionaliteit, maar dan wel lekker soepel.
Dan gaat de rest van het jaar lekker snel voorbij!
Als ik kijk naar de SGS3, dan zie ik dat Samsung zich zelf vooral probeert te verkopen met hun Touchwizz en andere software dingen. Met dezelfde support zeker. En Kies... Met de laatste update van de SGS1 heeft Samsung zich voor mij van zn ware gezicht laten zien.
De laatste HTC lijkt mij in dat opzicht beter dan de SGS3. Ook makkelijker een nieuwe telefoon uitzoeken he, na de laatste "value" pack van de SGS

Ik heb het niet alleen over de launcher, ook in allerlei apps werkt de telefoon nu soms weer heel sloom. Daar heb ik een tijdje niet echt last van gehad maar is nu weer erger geworden. Mijn volgende telefoon wordt ook geen Samsung maar hoogstwaarschijnlijk een iPhone 5. Qua tablet ben ik ook al overgestapt van android maar iOS, bevalt me veel beter.jmk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:27:
[...]
Een reset is waarschijnlijk niet nodig, en zonde van de tijd.
Probeer eens Go Launcher Ex te installeren, dat vervangt de Samsung Touchwizz schil die eigenlijk niet kan op de SGS1.
Zelfde functionaliteit, maar dan wel lekker soepel.
Dan gaat de rest van het jaar lekker snel voorbij!
Als ik kijk naar de SGS3, dan zie ik dat Samsung zich zelf vooral probeert te verkopen met hun Touchwizz en andere software dingen. Met dezelfde support zeker. En Kies... Met de laatste update van de SGS1 heeft Samsung zich voor mij van zn ware gezicht laten zien.
De laatste HTC lijkt mij in dat opzicht beter dan de SGS3. Ook makkelijker een nieuwe telefoon uitzoeken he, na de laatste "value" pack van de SGS
Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.