Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Meer mensen die last hebben van het feit dat de klok van het toestel een uur terug is gegaan vannacht? Of ligt dat aan de sync met in mijn geval Vodafone. Het is dat ik gewend ben om om 5.30 op te staan, anders had ik nu nog liggen slapen... aangezien het op het toestel toen nog 4.30 was.

* Bastien is not amused :(

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 06:11:
Meer mensen die last hebben van het feit dat de klok van het toestel een uur terug is gegaan vannacht? Of ligt dat aan de sync met in mijn geval Vodafone. Het is dat ik gewend ben om om 5.30 op te staan, anders had ik nu nog liggen slapen... aangezien het op het toestel toen nog 4.30 was.

* Bastien is not amused :(
Nee hoor geen last van gehad. En ik zit ook op vodafone met mijn galaxy s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als ik met de hand de goede tijd instel blijft deze goed. Zodra ik automatisch syncen weer aanzet gaat ie zo weer een uur terug. Lijkt het mij toch aan Vodafone te liggen... Nou ja, nu maar werken :P

Edit: getuige berichten op twitter van VF (http://twitter.com/vodafoneNL) sta ik hier niet alleen in... scheelt weer een pilletje vandaag ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bastien op 09-02-2012 07:57 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op met de update naar 2.3.6.

Ik heb een WIFI issue waarbij ongeveer iedere 3 minuten WIFI een nieuw IP adres vraagt. hierbij gaat de verbinding down. De work-around van een static IP instellen werkt bij mij niet. DIt is een bekend issue: zie google.
Tevens lijkt de battery minder lang mee te gaan (had 2.3.3), maar dit kan misschien aan het wifi probleem liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn diverse fixes voor dit probleem te vinden:

- static IP
- andere driver
- Andere kernel
- factory reset / wipe.
- Ander wifi kanaal

Deze waren voor mij niet de oplossing...

Wat (tot nu toe) wel werkt is het aanpassen van de DHCP leasetime van forever naar iets anders (nu bij mij 2 weken omdat ie niet hoger kan)

Mocht dit niet meer werken dan post ik het hier nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chaoto
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01-2024
Bor de Wollef schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:01:
[...]

Factory reset gedaan na de update?
Ik ben naar een t-mobile zaak geweest, de sim bleek stuk te zijn. 8)7 omgeruild , nu doet hij het weer zoals het hoort. :*)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Dit is een beetje een probleem waar van alles bij komt kijken, ik zit normaal op 3G en dan werkt alles perfect. Als ik thuis overschakel op WiFi dan laadt Facebook ineens niet meer. Hetzelfde met de Telegraaf-app, daar doen de plaatjes het niet. Iemand bekent met dit probleem, lijkt mij aan de WiFi te liggen maar heeft het wel altijd gewoon gedaan..dit is sinds de 2.3.6 update.

Batterij is ook stukken sneller leeg, niet in stand-by maar vooral als je er mee bezig bent.

[ Voor 15% gewijzigd door NeoMe op 16-02-2012 11:42 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik heb na aanleiding van mijn eerdere post mijn SGS1 geroot en de nieuwste firmware erop gezet. Helaas werkt het voor geen meter. Nu was ik al lang blij dat mijn telefoon weer werkte, dus in het begin niet zo moeilijk over gedaan.

Overigens is mijn batterijduur er niet op achteruit gegaan, die is zelfs beter geworden. Maar bij mij werkt het mobiele internet niet meer, alleen maar via WIFI kon ik het internet op. Apps crashen vaak en de 'modem' van de telefoon herstart zich zo maar. Dus nu terug naar 2.3.4, hopelijk is die wat stabieler... dan maar wat minder hip.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:51
Geert.H, misschien gewoon je APN gegevens weer invullen mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Waar ik me vooral aan stoor bij 2.3.6 is de browser crash als ik hem landscape opstart. Is hier al een fix voor, of kan je een browser apk van samsung ergens los downloaden ofzo?

• Geert.H
  • Laatst online: 17-09 20:54
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:44:
Geert.H, misschien gewoon je APN gegevens weer invullen mocht je dat nog niet gedaan hebben.
De reïnstall loste niets op. Moest inderdaad de APN opnieuw instellen... Nouja, verder werkt die nu wel vlot en goed. Bedankt voor de tip!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Helaas heb ik na de nieuwste firmware nog steeds last van ongevraagde reboots: je hoort terwijl de SGS in je zak zit aan het geluid dat hij opnieuw opstart. Als je hem daarna bekijkt zie je dat hij zichtzelf volledig heeft opgestart zonder om een pincode te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
nokiaan958GB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:34:
Helaas heb ik na de nieuwste firmware nog steeds last van ongevraagde reboots: je hoort terwijl de SGS in je zak zit aan het geluid dat hij opnieuw opstart. Als je hem daarna bekijkt zie je dat hij zichtzelf volledig heeft opgestart zonder om een pincode te vragen.
Ik heb dit inderdaad ook met de officiële 2.3.6. Dit was voor mij het meest frustrerende aan 2.3.3, samen met de snelle accu-leegggang veroorzaakt door Android-system. Dit laatste is wel gefixt, maar die reboots vinden helaas nog steeds plaats (gelukkig wel minder frequent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn Galaxy S. Als ik hem na een nacht van de vliegtuigmodus haal heb ik geen 2g ontvangst meer, het rondje met het streepje er doorheen blijft er maar staan. Na opnieuw opstarten doet hij het weer en maakt weer gelijk contact. Als ik hem dan weer op vliegtuigmodus zet en er weer vanaf haalt maakt hij gewoon verbinding met het 2g netwerk. Wat is er aan de hand? Ik heb 2.3.6. er op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
standaard rom en kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:31
Je hebt geen custom rom of kernel geinstalleerd?

maar het feit dat je het vraagt zegt al dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niets anders in het toestel of geinstalleerd met die naam. Voor de rest draait hij ook als een zonnetje, alleen die vliegtuigmodus uit en aan na een lange tijd geeft nu ineens een probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
ik heb volgende vraag over de samsung Galaxy S Plus,
komt er een update naar het android 4.0 OS?
en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Een Officieële update id vooralsnog niet aangekondigd en staat ook niet geplanned als ik eerdere statements van Samsung mag geloven. (i.v.m. te weinig geheugen).
Maar dat had je zo kunnen vinden als je even de zoek functie had gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Er is een nieuwe update voor Kies voor OSX, de update gaat perfect, ik start Kies opnieuw op en hij wil mijn toestel updaten!

Het connecten gaat ook (eindelijk) goed!

Errr... nu ik de update had geannuleerd en handmatig een backup heb gemaakt wil het ding niet meer updaten via KIES... schijnt niet ondersteund te worden... wat hij eerst wel deed :S

Mhh... lijkt toch aan die aansluiting te liggen... hij is nu bezig... ik zie alleen niet waar :) Backuppen vanuit KIES lijkt.

Downloaden kan ik uit mijn activiteiten halen :)

App crasht en nu reageert het apparaat volgens KIES niet meer... blijft wazig! jammer.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee waar ik zeer stevige backcovers kan bestellen voor de Galaxy S? Huidige begint gewoon te scheuren en speling te krijgen en wil graag een nieuwe bestellen maar weet niet waar hoe en wat. Vind wel wat op ebay maar weet absoluut niet of die stevig zijn :+

Die van de Galaxy S Plus voelen wel steviger maar weet niet of die dat ook echt zijn en vooral of ze gaan passen

Als ze van metaal zijn vind ik dat ook geen probleem. Liever zelfs omdat het dan wel fatsoenlijk stevig is. Ook al is die dan wat zwaarder

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 19-02-2012 17:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Touchdomex schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:51:
Iemand enig idee waar ik zeer stevige backcovers kan bestellen voor de Galaxy S? Huidige begint gewoon te scheuren en speling te krijgen en wil graag een nieuwe bestellen maar weet niet waar hoe en wat. Vind wel wat op ebay maar weet absoluut niet of die stevig zijn :+

Die van de Galaxy S Plus voelen wel steviger maar weet niet of die dat ook echt zijn en vooral of ze gaan passen

Als ze van metaal zijn vind ik dat ook geen probleem. Liever zelfs omdat het dan wel fatsoenlijk stevig is. Ook al is die dan wat zwaarder
Ik heb voor mijn Galaxy S de CaseMate gehad van coolblue. Iets van 30 euro en erg stevig. Is van een harde soort plastic en sluit ontzettend goed aan. Als die erop klikt is het zelfs even worstelen om eraf te halen. Een jaar in bezit gehad en toen die eraf ging was de achterkant als nieuw. Op de cover zaten enkele krassen van het op tafel leggen en schuiven enzo. Maar verder perfect.
En het formaat valt me erg mee. Toestel is misschien 1mm dikker geworden met de cover en de uitsparingen voor volume, opladen enzo zitten er allemaal op.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BMW_M3 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:04:
[...]

Ik heb voor mijn Galaxy S de CaseMate gehad van coolblue. Iets van 30 euro en erg stevig. Is van een harde soort plastic en sluit ontzettend goed aan. Als die erop klikt is het zelfs even worstelen om eraf te halen. Een jaar in bezit gehad en toen die eraf ging was de achterkant als nieuw. Op de cover zaten enkele krassen van het op tafel leggen en schuiven enzo. Maar verder perfect.
En het formaat valt me erg mee. Toestel is misschien 1mm dikker geworden met de cover en de uitsparingen voor volume, opladen enzo zitten er allemaal op.
Ja maar dat wil ik niet. Ik wil echt een normale backcover. Hoesjes en dergelijke beschermingen heb ik genoeg en in verschillende vormen. Het toestel kraakt nu namelijk en dat is kut. Dat wil ik weg hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Ik heb op dit moment met mijn Galaxy S een probleem als ik mijn contacten opstart. Als ik een stukje naar beneden scroll sluit hij zichzelf af. Ik heb hetzelfde probleem met Twitter. Het probleem heeft zich pas voorgedaan nadat ik mijn telefoon naar de laatste android versie heb geupdate met Kies.

iemand advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
jasjenl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Ik betwijfel echt ten zeerste dat het een hardware probleem zou kunnen zijn. Een los contactje zoals jij het omschrijft zou ook wel in andere omstandigheden voor het uitvallen van het scherm moeten zorgen. Waar ik het over heb is dat als de telefoon in sleep mode is gegaan deze niet meer daar qua scherm wakker uit wil worden. Als je dan naar de telefoon belt, gaat die nog wel gewoon over, maar aangezien het scherm niet meer aan gaat kun je niet opnemen. De enige manier om dan de telefoon weer bruikbaar te krijgen is lang de power knop indrukken. Dat lijken mij niet symptonen die op een hardware fout duiden, dat klinkt mij gewoon als één of ander proces dat vastgelopen is en wat na een reboot weer fatsoenlijk draait.
Ik heb het zelfde te pakken.. nooit echt problemen gehad iets meer dan een week geleden de nieuwste firmware er op gezet en dan komt het scherm niet uit sleep.. eergisteren de eerste keer vandaag de tweede batterij er uit en hij deed het weer, alleen nu de tweede keer staat mijn klok op 01-01-2005 01:00... inmidels 18min verder en is het nog niet bijgewerkt.

en ik vond het vervelendste dat het scrollen niet meer horizontaal gefixeerd bleef

[ Voor 3% gewijzigd door King4589 op 21-02-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Als je internet het ineens niet meer doet na het updaten naar 2.3.6 dan moet je even kijken bij Instellingen Mobiel Netwerk, en dan Pakketgegevens gebruiken aanvinken. Die gaat bij mij wel eens spontaan uit na een reboot of reset.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

King4589 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Ik heb het zelfde te pakken.. nooit echt problemen gehad iets meer dan een week geleden de nieuwste firmware er op gezet en dan komt het scherm niet uit sleep.. eergisteren de eerste keer vandaag de tweede batterij er uit en hij deed het weer, alleen nu de tweede keer staat mijn klok op 01-01-2005 01:00... inmidels 18min verder en is het nog niet bijgewerkt.

en ik vond het vervelendste dat het scrollen niet meer horizontaal gefixeerd bleef
Volgende keer als je dit overkomt zou ik eerst proberen de aan/uit knop lang ingedrukt te houden, dat werkt bij mij namelijk altijd wel als dit gebeurt (om een reboot te forceren). Batterij eruit halen is bij mij nog nooit nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Vandaag via kies geprobeerd te flashen naar 2.3.6.

Maar dat ging hopeloos mis.

Na lang zoeken en wachten Odin werkend gekregen.

Voor degene met hetzelfde probleem maar ODIN niet werkend krijgen. Dit was hetgene wat voor mij werkte:

Telefoon in download mode (starten met vol down, aan en home dan baterij erin). Kabel nog NIET aan gesloten.

Odin opstarten.

Kabel aansluiten.

Nu is hij opnieuw aan het opstarten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ik was het regelmatig rebooten en vastlopen wel een beetje zat dus ik heb mijn SGS vandaag naar Samsung laten sturen. Ik denk en hoop dat het een hardwareprobleem is. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Touchdomex schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:25:
[...]

Ja maar dat wil ik niet. Ik wil echt een normale backcover. Hoesjes en dergelijke beschermingen heb ik genoeg en in verschillende vormen. Het toestel kraakt nu namelijk en dat is kut. Dat wil ik weg hebben.
Ik heb naast verschillende hoesjes ook twee backcovers gekocht via Ebay. Een daar van had ik via een link hier ergens gekocht, een soort van matte, rubber-ish met meer grip en eentje was een doorzichtige plastic backcover waarbij je de accu, micro-sd en simkaart doorheen kan zien. Beide fitten op zich wel okay, maar zeker wel met enige speling en vooral bij de camera past het niet correct. Het is bruikbaar en is ook wel grappig, maar als je een goede zoekt zou ik toch gaan voor de 'genuine' Samsung backcover. Voor eventjes vind ik het wel geinig om een andere backcover op te hebben, maar in mijn ervaringen met die paar $ covers zijn ze niet bedoelt voor langdurige tijd.

Verwijderd

Waar vind ik een duidelijke Nederlandse stap voor stap uitleg hoe je een Samsung Galaxy S toestel met android 2.3.6 kunt rooten? Alle uitleggen die ik kan vinden zijn verouderd en werken de root bestandjes niet meer van. Alvast dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 11:41 ]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Azrael schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:47:
Ik was het regelmatig rebooten en vastlopen wel een beetje zat dus ik heb mijn SGS vandaag naar Samsung laten sturen. Ik denk en hoop dat het een hardwareprobleem is. We zullen zien!
Laat zeker even je bevindingen hier weten, dan kan ik ook bepalen of het nuttig is om de telefoon op te sturen of dat ik me de moeite kan besparen en het feitelijk toch gewoon het prul is dat ik het nu vind.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:41:
Waar vind ik een duidelijke Nederlandse stap voor stap uitleg hoe je een Samsung Galaxy S toestel met android 2.3.6 kunt rooten? Alle uitleggen die ik kan vinden zijn verouderd en werken de root bestandjes niet meer van. Alvast dank.
Daar is een topic voor :>

[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Lees daar maar alles door. Staan genoeg files die wel goed werken.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jasjenl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:35:
[...]

Laat zeker even je bevindingen hier weten, dan kan ik ook bepalen of het nuttig is om de telefoon op te sturen of dat ik me de moeite kan besparen en het feitelijk toch gewoon het prul is dat ik het nu vind.
Uitvallen is bij mij opgelost uiteindelijk met een vrij simpele fix. Nieuwe batterij. Uiteindelijk dus niets aan de had met mijn telefoon alleen de batterij die ruk was en wegviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:45:
[...]

Uitvallen is bij mij opgelost uiteindelijk met een vrij simpele fix. Nieuwe batterij. Uiteindelijk dus niets aan de had met mijn telefoon alleen de batterij die ruk was en wegviel.
Mijn telefoon valt niet uit, hij wil soms qua scherm niet aangaan, terwijl hij nog wel 'draait' (want als je naar de telefoon belt, gaat ie gewoon over, wat ik al meerdere malen in dit topic gepost heb). Dat zal dus niet aan een brakke batterij liggen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de SGS via KPN-Hi. Pas officiele update gedaan naar 2.3.6. GINGERBREAD.XWJW1 met kernelversie 2.6.35.7-I9000XWJW1-CL788890 via KIES.

De telefoon is iets sneller geworden en veel zaken lopen beter. Echter op het moment dat ik zoek in de google-bar dan opent de browser en loopt alles vast. Ook al ik gewoon de browser probeer te strarten krijg ik de melding: HELAAS! De toepassing browser (proces.com.android.browser) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw. Weet iemand een oplossing voor dit vreemde probleem? Telefoon enkele keren opnieuw aan en uitzetten had geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:58:
Heb de SGS via KPN-Hi. Pas officiele update gedaan naar 2.3.6. GINGERBREAD.XWJW1 met kernelversie 2.6.35.7-I9000XWJW1-CL788890 via KIES.

De telefoon is iets sneller geworden en veel zaken lopen beter. Echter op het moment dat ik zoek in de google-bar dan opent de browser en loopt alles vast. Ook al ik gewoon de browser probeer te strarten krijg ik de melding: HELAAS! De toepassing browser (proces.com.android.browser) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw. Weet iemand een oplossing voor dit vreemde probleem? Telefoon enkele keren opnieuw aan en uitzetten had geen zin.
Ik zou alles backuppen. Dus je contacten, agenda, lijst met apps, email, foto's.
Wat een handige manier is je contacten te backuppen:
Contacten -> Importeren / exporteren -> Visitekaartje verzenden via -> Alles selecteren -> voltooien met je email applicatie, en dat emailen naar je google account, die ook in is gesteld voor je android.
Je kan dan met je schone telefoon alleen de google contacten weergeven die je net hebt gebackupt.

En een factory reset doen: Dit wist ook je externe SD kaart! Dus alle persoonlijke info
Dat doe je door dit nummer te "bellen"
code:
1
*2767*3855#

Ik vind het verstandig altijd een factory reset te doen, liefst zo grondig mogelijk, na een update van je OS

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Misschien is een factory reset helemaal niet nodig. De browser crasht namelijk alleen maar (normaalgezien) wanneer hij in landscape modus opstart. Dus als je hem in portretmode houdt, crasht hij nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heeft iemand al de 2.3.6 JVU update van samsung erop staan? Schijnt de value pack update te zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wapenvelder
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:38
Goeiemiddag,

Ik heb sinds een week de vehicle dock kit voor de galaxy s aangeschaft.

Het probleem is dat ik nu geen usb mode in kan schakelen om muziek te luisteren via mijn autoradio. Dit komt omdat de kit van samsung zelf is en car mode activeert. Dit veranderd de interface maar ik heb geen mogelijkheid usb mode aan te zetten omdat car mode al runned. Bestaat er een app om muziek op de radio af te spelen. Dus ipv car mode usb mode aan te zetten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Azrael schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:47:
OMG. Ik had ook een defecte geheugenkaart meegestuurd (van de Mysteryland actie), hebben ze (Dynafix) 'm teruggestuurd met de mededeling dat het aan de geheugenkaart lag. Hoezo epic fail 8)7
Ze hebben er wel de nieuwste firmware opgezet. Maarja, dat had ik zelf ook al een paar keer gedaan. Waarschijnlijk hebben ze de hardware niet eens onderzocht. De medewerker van de Vodafonewinkel moest er ook al een beetje om lachen. Kan 'm dus waarschijnlijk binnenkort nog een keer opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Azrael schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:10:
[...]

OMG. Ik had ook een defecte geheugenkaart meegestuurd (van de Mysteryland actie), hebben ze (Dynafix) 'm teruggestuurd met de mededeling dat het aan de geheugenkaart lag. Hoezo epic fail 8)7
Ze hebben er wel de nieuwste firmware opgezet. Maarja, dat had ik zelf ook al een paar keer gedaan. Waarschijnlijk hebben ze de hardware niet eens onderzocht. De medewerker van de Vodafonewinkel moest er ook al een beetje om lachen. Kan 'm dus waarschijnlijk binnenkort nog een keer opsturen.
Zucht, dat soort gepruts wordt ik toch zo moe van, wat een sukkels daar... Krijg ik echt de behoefte van mensen fysiek nare dingen aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jasjenl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:50:
[...]

Zucht, dat soort gepruts wordt ik toch zo moe van, wat een sukkels daar... Krijg ik echt de behoefte van mensen fysiek nare dingen aan te doen.
Ik kom het elke keer tegen bij verschillende merken. Standaard procedure. Zelfs als je aangeeft dat je zelf al de nieuwste en laatste firmware er correct hebt opgezet. Bedankt HTC daarvoor :') het ergste was dat daarna het in de winkel nog een keer is gedaan door het servicepunt en vervolgens is die naar de echte reparatie gestuurd en hebben ze daar alsnog alles opnieuw geflashed :/ Ergo na 6 weken had ik nog steeds geen telefoon en bij het flashen hebben ze mijn audiojack gesloopt dus die konden ze weer terug krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hoe lang doen jullie op 1 accu bij normaal gebruik? Ik ben van plan er 1 te kopen namelijk (spammerdespam) En zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik er eentje van iemand over neem, zwakke plekjes of dingen snel kapot gaan bijv.?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Voor mensen die een goede originele accu zoeken. (1800mAh)
http://www.talkietech.com/samsung-battery-oem-15974.html

Ik heb hem besteld. Volgens XDA past het gewoon :)

Coupon code voor 15% korting
hfmembers

[ Voor 3% gewijzigd door arjentjuh op 02-03-2012 10:02 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

arjentjuh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:01:
Voor mensen die een goede originele accu zoeken. (1800mAh)
http://www.talkietech.com/samsung-battery-oem-15974.html

Ik heb hem besteld. Volgens XDA past het gewoon :)

Coupon code voor 15% korting
hfmembers
Die PolarCell is ook 1800 en die past ook perfect en is ook nog eens goedkoper. Nu een paar weken en helemaal geen klachten. Als die het een half jaar uithoud dan is het nog steeds langer dan de OEM die ik erbij kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
hardware.tom schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:29:
Hoe lang doen jullie op 1 accu bij normaal gebruik? Ik ben van plan er 1 te kopen namelijk (spammerdespam) En zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik er eentje van iemand over neem, zwakke plekjes of dingen snel kapot gaan bijv.?

Bedankt :)
Ik haal de avond tegenwoordig niet meer, ongeveer vanaf 07:00 en rond 21:00 sta ik wel op 15-20%. Wat ik erop doe: WhatsApp'en (berichten en foto's voornamelijk), Wordfeud spelen, FB checken, e-mails (drie accounts), internetten, vrij weinig bellen en incidenteel een sms'je versturen. Ik gebruik stock 2.3.3 met LauncherPro Plus, kan nog (steeds!!!) niet updaten met mijn Franse toestel.

Scherm staat dan tussen de 1,5 - 2 uur aan, GPRS/3G, e-mail synchronisatie pull (5 minuten overdag, 1 uur in de avond), meerdere widgets (weer, YouTube, clock enz.), brightness op het allerlaagste (is behoorlijk fel nog vind ik persoonlijk), geen GPS en auto-synchronisatie voor de meeste zaken uit behalve eerder genoemde 'dingen' die ik doe op mijn telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door BoyzNDaHood op 02-03-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BoyzNDaHood schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Ik haal de avond tegenwoordig niet meer, ongeveer vanaf 07:00 en rond 21:00 sta ik wel op 15-20%. Wat ik erop doe: WhatsApp'en (berichten en foto's voornamelijk), WordFeud spelen, FB checken, e-mails (drie accounts), internetten, vrij weinig bellen en incidenteel een sms'je versturen. Ik gebruik stock 2.3.3 met LauncherPro Plus, kan nog (steeds!!!) niet updaten met mijn Franse toestel.

Scherm staat dan tussen de 1,5 - 2 uur aan, GPRS/3G, e-mail synchronisatie pull (5 minuten overdag, 1 uur in de avond), meerdere widgets (weer, YouTube, clock enz.), brightness op het allerlaagste (is behoorlijk fel nog vind ik persoonlijk), geen GPS en auto-synchronisatie voor de meeste zaken uit behalve eerder genoemde 'dingen' die ik doe op mijn telefoon.
Flash er eens de originele nederlandse 2.3.6 op. Handleiding is wel te vinden in het custom firmware topic. Kun je tenminste weer normaal KIES gebruiken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Touchdomex schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Flash er eens de originele nederlandse 2.3.6 op. Handleiding is wel te vinden in het custom firmware topic. Kun je tenminste weer normaal KIES gebruiken en dergelijke.
Ja, heb ik over nagedacht... Maar toen ik begon met de tutorial doorlezen haakte ik af. Moest ik allemaal apps aanschaffen om bepaalde dingen te back-uppen (IMEI map en weet ik veel), vind ik nogal overdreven. Dat was in de tijden van Windows Mobile een stuk makkelijker en gratis :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BoyzNDaHood schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:02:
[...]

Ja, heb ik over nagedacht... Maar toen ik begon met de tutorial doorlezen haakte ik af. Moest ik allemaal apps aanschaffen om bepaalde dingen te back-uppen (IMEI map en weet ik veel), vind ik nogal overdreven. Dat was in de tijden van Windows Mobile een stuk makkelijker en gratis :p.
Nee hoor hoeft absoluut niet. Ik heb het ook gedaan en je moet er alleen rekening houden dat alle apps weg zijn en that's it. Ga daar anders eens rondpluizen in dat firmware topic van de Galaxy S en anders maar een vraag daar neerplempen.

In principe is het namelijk alleen maar via odin de stock firmware naar de Galaxy S flashen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Is de laatste stockversie 2.3.6 via Kies nu ook inclusief de "value pack" met android 4.0 features? of is er weinig verschil met de vorige stock 2.3.3.
Wat zijn de voordelen/nadelen t.o.v. 2.3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aegir2002 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:19:
Is de laatste stockversie 2.3.6 via Kies nu ook inclusief de "value pack" met android 4.0 features? of is er weinig verschil met de vorige stock 2.3.3.
Wat zijn de voordelen/nadelen t.o.v. 2.3.3?
Bij mij was die sneller en vooral zitten er aardig wat bugfixes in die niet in 2.3.3 zitten. Voor de rest alleen maar kleine dingen. Die snelheid was overigens wel echt fijn. Had er bijna overna gedacht om hem te houden maar ik wou toch weer custom hebben.

Die valuepacks zijn er nog niet en er is überhaupt weinig over bekend jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik draai nu een weekje ofzo een ICS firmware op m'n Galaxy S. Eerst een drama omdat hij de 16 uur op een volle lading niet haalde, andere kernel geflashed en hij gaat nu ongeveer net zo lang mee als met de 2.3.4 firmware (die ging bij mij vaak zo'n 2-3 dagen mee). Wel de moeite waard, ICS is veel, veel prettiger IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46
Touchdomex schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:24:
[...]
Die valuepacks zijn er nog niet en er is überhaupt weinig over bekend jammer genoeg.
Jawel hoor. Als ik het mij goed herinner is JW1 firmware met de value pack

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HaTe schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Jawel hoor. Als ik het mij goed herinner is JW1 firmware met de value pack
Dan is dat redelijk nieuw maar het kan heel goed dat er al iets is gelekt maar officieel is er volgens mij nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Touchdomex schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:09:
[...]

Die PolarCell is ook 1800 en die past ook perfect en is ook nog eens goedkoper. Nu een paar weken en helemaal geen klachten. Als die het een half jaar uithoud dan is het nog steeds langer dan de OEM die ik erbij kreeg :+
Tja, klopt maar sommige mensen hebben nu liever een originele accu zoals ik. ;)
Ben in elk geval benieuwd. Het gaat sowieso schelen omdat mijn huidige accu alweer een jaar oud is :o

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:12
:/ Ik heb het nu steeds vaker dat m'n telefoon random reboot (-.-") Zit je ergens rustig, gaat dat kabaal ineens af..
Heb ook sinds het weekend dat m'n googletalk niet meer kan "inloggen" en volgens mij synct Gmail ook niet meer.

Tijd voor een costum rom of hebben meer mensen hier last van? Firmware is 2.3.3 (vind stock an sich wel lekker werken, dus costum rom is enkel als het niet anders kan D: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DCG909 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:12:
:/ Ik heb het nu steeds vaker dat m'n telefoon random reboot (-.-") Zit je ergens rustig, gaat dat kabaal ineens af..
Heb ook sinds het weekend dat m'n googletalk niet meer kan "inloggen" en volgens mij synct Gmail ook niet meer.

Tijd voor een costum rom of hebben meer mensen hier last van? Firmware is 2.3.3 (vind stock an sich wel lekker werken, dus costum rom is enkel als het niet anders kan D: )
Reset en updaten. Huidige versie is 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar dan raak ik toch al m'n data kwijt? (app data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DCG909 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:10:
Maar dan raak ik toch al m'n data kwijt? (app data)
Ja maar dan weet je wel bijna zo goed als zeker dat je er alles aan hebt gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-" Dan maar al m'n foto's e.d. backuppen en de nieuwe firmware erop :/
Hard Reset daarna toch? (was zo'n ramp van 2.2.1 naar 2.3.1 dacht ik, bijna niks deed het en alles was weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DCG909 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:53:
-.-" Dan maar al m'n foto's e.d. backuppen en de nieuwe firmware erop :/
Hard Reset daarna toch? (was zo'n ramp van 2.2.1 naar 2.3.1 dacht ik, bijna niks deed het en alles was weg)
Afhankelijk van hoeveel je weer terug wilt hebben. Dus welke data je wilt hebben. In eerste instantie inderdaad gewoon je interne SD kopieren en dan kun je vrij veel al krijgen. Maar niet alles!

Overigens normaliter is een reset/factory reset niet nodig maar omdat jij problemen hebt is dat wel eventjes aan te raden.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 05-03-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb het zo te zien gefixed.
Ergens anders gelezen dat iemand het na het rooten had, hij forseerde Google Service Framework te stoppen, en heeft daarna de gegevens gewist.
Dit heb ik ook gedaan, maar dat hielp niet helemaal, vervolgens ge-reboot, waarna het weer wel allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 13:40
Hallo mensen,

Ben sinds december in bezit van de SGS plus (i9001) en hij bevalt super! Nu kwam ik op een website deze accu tegen: http://www.leka-trading.c...th=40_41_42&product_id=50

Nu in de aanbieding voor 15 (!!!) euro!

Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met deze accu, of met dit merk. Volgens mij is het een chinees merk, maar aangezien het meer dan verdubbelen van de mAh is, lijkt mij dat ik er wel een stuk op vooruit ga:)

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

banus19 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:43:
Hallo mensen,

Ben sinds december in bezit van de SGS plus (i9001) en hij bevalt super! Nu kwam ik op een website deze accu tegen: http://www.leka-trading.c...th=40_41_42&product_id=50

Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met deze accu, of met dit merk. Volgens mij is het een chinees merk, maar aangezien het meer dan verdubbelen van de mAh is, lijkt mij dat ik er wel een stuk op vooruit ga:)

Zo te zien neemt de dikte van de telefoon dan aanzienlijk toe op de plek van de accu. Er wordt zelfs een speciale cover meegeleverd.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

banus19 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:43:
Hallo mensen,

Lijkt heel erg op het ding wat ik gekocht heb voor 5 dollar op ebay :+ Dat ding is net iets beter dan de stock SGS maar houd het niet lang uit. Wat je beter kan doen is een PolarCell kopen. Meer capaciteit maar zelfde behuizing dus je hoeft niets te veranderen. Die kosten maar 12,50 dus nog goedkoper :D Die zijn wel echt goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 13:40
Brainpower schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:27:
[...]

Zo te zien neemt de dikte van de telefoon dan aanzienlijk toe op de plek van de accu. Er wordt zelfs een speciale cover meegeleverd.
Ja dat had ik gezien, maar daar ging m'n vraag niet helemaal over. Meer over hoe goed de accu presteert, en vooral na een aantal ladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

banus19 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:33:
[...]

Ja dat had ik gezien, maar daar ging m'n vraag niet helemaal over. Meer over hoe goed de accu presteert, en vooral na een aantal ladingen.
Kut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Duidelijk en goed onderbouwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee dat heb ik al 2 posts terug gedaan. Ga eens lezen dan :> Beter koop je een fatsoenlijke batterij in dat soort gevallen waarvoor je niet een andere achterkant erop moet proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Mannen,

Vanmiddag heb ik op mijn eigen PC, mijn eigen SII geupdate, zonder problemen. Daarna wilde ik de Galaxy S van mijn vriendin ook updaten, met het resultaat dat het ergens tijdens het updaten mis is gegaan. De telefoon blijft nu hangen op het 'connect via usb naar pc' scherm, of als ik dat wil in de Download Mode.

Als de gsm via USB aansluit (zoals het scherm aangeeft) dan herkent Kies hem niet. Zet ik de telefoon in Download Mode, dan wordt de GSM wel herkent (Win7 geeft ook aan dat het apparaat gevonden is etc.), maar kan Kies geen daadwerkelijke verbinding maken.

Heeft iemand dit al eens gehad? Zoja ... wat was jouw oplossing?

Ik ben nu de laatste 'echte' firmware aan het downloaden via een link van xda-developers, en ga proberen deze via Odin er op te installeren ... is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De_Bastaard schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:17:
Mannen,

Vanmiddag heb ik op mijn eigen PC, mijn eigen SII geupdate, zonder problemen. Daarna wilde ik de Galaxy S van mijn vriendin ook updaten, met het resultaat dat het ergens tijdens het updaten mis is gegaan. De telefoon blijft nu hangen op het 'connect via usb naar pc' scherm, of als ik dat wil in de Download Mode.

Als de gsm via USB aansluit (zoals het scherm aangeeft) dan herkent Kies hem niet. Zet ik de telefoon in Download Mode, dan wordt de GSM wel herkent (Win7 geeft ook aan dat het apparaat gevonden is etc.), maar kan Kies geen daadwerkelijke verbinding maken.

Heeft iemand dit al eens gehad? Zoja ... wat was jouw oplossing?

Ik ben nu de laatste 'echte' firmware aan het downloaden via een link van xda-developers, en ga proberen deze via Odin er op te installeren ... is dat verstandig?
Ja dat is verstandig. Mits hij normaal in download mode gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wat is normaal in download mode? Ik zie met volume-down + home + power knop inderdaad 'Download Mode', maar of dat de normale modus is weet ik niet :-)

Overigens krijg ik ook geen Recovery modus te zien ... ik hoorde dat je daar een soort van menu moet zien waarin je bijv. je systeempartitie zou kunnen formatteren?

Volume Up + Home + Power = Connect to PC logo
Volume Down + Home + Power = Download modus (alleen in deze modus herkent mijn pc het toestel, maar is kies verkloot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De_Bastaard schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:53:
Wat is normaal in download mode? Ik zie met volume-down + home + power knop inderdaad 'Download Mode', maar of dat de normale modus is weet ik niet :-)

Overigens krijg ik ook geen Recovery modus te zien ... ik hoorde dat je daar een soort van menu moet zien waarin je bijv. je systeempartitie zou kunnen formatteren?

Volume Up + Home + Power = Connect to PC logo
Volume Down + Home + Power = Download modus (alleen in deze modus herkent mijn pc het toestel, maar is kies verkloot)
Je moet met ODIN welke je ook overal kan vinden gaan spelen. Is zeer veel informatie te vinden in het custom rom topic. Je kan deze theorie perfect toepassen op de stock rom je moet alleen du rekening houden met wat je installeert op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, het is gelukt :-)

Er waren vrij veel versies waarbij ik een Fail, maar 2.3.6 staat er op :7. Niet de VF specifieke versie, maar dat is niet erg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ik heb een probleem met mijn Galaxy S (I9000). Een week geleden viel mijn telefoon plotseling uit tijdens een gesprek en startte automatisch weer op(Ik draaide op dat moment ICS AOKP build 23). Ik merkte toen dat hij geen netwerk meer kon vinden en ik kon ook niet meer zoeken op netwerk. De melding "Fout bij zoeken naar netwerken" verscheen wanneer ik handmatig zocht naar netwerken. Ik merkte daarnaast dat op het moment dat ik geen netwerk kon vinden, de batterij ook zeer snel leeg ging.
Nu komt het wel 10 maal per dag voor dat mijn telefoon spontaan uitvalt en ik geen netwerk meer heb. Ik heb de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en hem weer op de stock firmware gezet. Ik heb kernel cleaning scripts, andere custom roms(inclusief compete wipes), kernels en modems geprobeerd. Dit mocht allemaal niet baten.
Ik heb het idee dat wanneer ik de telefoon aansluit via het netsnoer dat hij wel verbinding maakt en houdt, maar zodra deze hier vanaf gehaald wordt het mis kan gaan.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, kan het mijn batterij zijn of sim-kaart, of is er echt iets met de hardware?

Op deze manier heb ik niks aan mijn telefoon en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Deleted.

[ Voor 168% gewijzigd door Embryo1 op 15-03-2012 15:05 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar honderd bladzijden doorgelezen te hebben besloten vooral niets aan m'n toestel te veranderen. Heb hier 2.2.1 (JS5) welke hooguit 1 keer per maand spontaan reboot, maar verder werkt alles eigenlijk redelijk zoals het hoort.

De nieuwe versies voegen zo te zien weinig of niets toe maar introduceren wel de nodige nieuwe problemen. Daar trappen we dus niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Weet iemand een manual voor het vervangen van je USB charching connector? Heb er inmiddels 1 besteld via Ebay. Maar ik weet niet precies hoe ik deze moet vervangen.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Je bedoeld inwendig in de telefoon, die connector?

Anders zou ik gewoon een compleet nieuwe kabel kopen, niet alleen de connector.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:52:
Na een paar honderd bladzijden doorgelezen te hebben besloten vooral niets aan m'n toestel te veranderen. Heb hier 2.2.1 (JS5) welke hooguit 1 keer per maand spontaan reboot, maar verder werkt alles eigenlijk redelijk zoals het hoort.

De nieuwe versies voegen zo te zien weinig of niets toe maar introduceren wel de nodige nieuwe problemen. Daar trappen we dus niet in :)
Mijn toestel is een stuk sneller en stabieler geworden met de updates. Als ik nu terug kijk is 2.2.1 een lachtertje vergeleken met 2.3.3 en later :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Vandaag heb ik gepoogd mijn telefoon van versie 2.3.3 naar 2.3.6 te updaten via KIES. Helaas heeft KIES of mijn telefoon gefaald. Bij het "Downloading... Do not turn off target!!!" scherm bleef de update hangen.

Vervolgens heb ik allerlei dingen geprobeerd om het toch werkend te krijgen: Accu er uit en in recovery mode gestart, kabels er opnieuw in, telefoon aan een andere computer... Niets lijkt te werken.

Op dit moment wordt de telefoon niet verbonden met KIES terwijl de computer wel de telefoon herkent (USB device I9000 ready to use pop up oid).

Op het net kon ik zo geen goede oplossing vinden en daarom wend ik me tot jullie. Op zich wil ik best via een andere weg 2.3.6 installeren, maar ik raak liever niet de garantie kwijt en ook zou ik niet graag de bestanden op mijn telefoon verliezen :(. Nu is het zo dat ik de standaard procedure heb gevolgd met KIES en, hoewel ik dit keer niet goed heb opgelet, dan maakt hij volgens mij een back-up van de bestanden.

Lijkt het te gaan doen!

Werkt!

Bij het noodherstel moest op een gegeven moment de telefoon in recovery mode worden gestart en vervolgens werd de update wel uitgevoerd. Ook foto's en dergelijke staan er nog gewoon op. De melding van het in recovery modus starten is overigens wel heel slecht geschreven!

[ Voor 13% gewijzigd door Bumpy_NL op 16-03-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:09

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ok, fair enough. Maar ben je de berichten m.b.t. de stockfirmwares ook tegen gekomen. Lijkt me toch echt wel dat een upgrade naar een nieuwe stock(2.3.6) je toch echt betere resultaten zullen geven.

Van die honderden pagina's zijn heel veel van oude firmware's (beta / test editions) die het doorlezen eigenlijk niet eens waard zijn.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:27:
[...]
Mijn toestel is een stuk sneller en stabieler geworden met de updates. Als ik nu terug kijk is 2.2.1 een lachtertje vergeleken met 2.3.3 en later :)
Mijn toestel is stabiel, dus daar hoef ik het niet voor te doen en echt langzaam is ie ook niet. Het patroon is bij elke update ongeveer hetzelfde: eerst enthousiaste geluiden dat het allemaal sneller is geworden, dat de batterij wel 3 dagen mee gaat en de GPS nog nooit zo goed gewekt heeft.

Na een weekje blijkt e.e.a nogal "mee" te vallen en zijn er nog een paar extra "features" bij gekomen zoals het per dag 5 maal rebooten en het steeds onderbreken van de wifi verbinding o.i.d.

Ik laat het dus maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Als het niet werkt komen ze het hier melden, als het wel werkt dan hoor je ze niet. Ik zou sowieso 2.3.6 erop zetten, draait een stuk beter in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
NeoMe schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:42:
[...]

Als het niet werkt komen ze het hier melden, als het wel werkt dan hoor je ze niet. Ik zou sowieso 2.3.6 erop zetten, draait een stuk beter in mijn ogen.
Ik ben de laatste twee weken alle firmwares weer eens langs gegaan. Van de 2.1 JF3 waarmee hij geleverd tot TeamICSSGS 4.0... En ik heb uiteindelijk ook weer JS5 erop gezet. Ik wilde eerst zelfs JF3 blijven draaien, maar een aantal apps die ik gebruik ondersteunden enkel 2.2 of hoger.

Het is heel subjectief, maar ik heb met JF3 en JS5 nooit problemen gehad. Prima GPS ontvangst, geen last van lag zoals toen veel werd geroepen en de firmware was gewoon een geheel. Sindsdien zitten er wel met elke firmware weer veranderingen en vreemde dingen waar ik niet direct op zit te wachten (notificatiebalk/tray een ander thema, browser veranderingen mbt vensters en favorieten). Dus dan pak ik gewoon de firmware die voor mij het beste werkt in plaats van die met het hoogste versie nummertje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

jmk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:22:
Je bedoeld inwendig in de telefoon, die connector?

Anders zou ik gewoon een compleet nieuwe kabel kopen, niet alleen de connector.
Connector in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:53
Bl4ckviper schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Connector in mijn telefoon.
Hey wat is juist de reden dat je deze vervangt?

Ik zit namelijk met een probleem waarbij ik vermoed dat het ook met de inwendige delen van mijn oplader te maken heeft.

Ik heb de gsm gereset.
Heb een nieuwe batterij gekocht, die 40% geladen was en waarmee de gsm werkte, maar de leegliep ook indien de lader of USB kabel bevestigd is.
Heb een adapter om de batterijen apart op te laden en als ik de batterij oplaad dan kan ik de gsm zo gebruiken maar ik had uiteraard de gsm liefst hersteld.

Dus ik vroeg me dan ook af of je met een gelijkaardig probleem zat?
Of je een linkje hebt naar waar je die connector gekocht hebt?
En uiteraard ben ik benieuwd naar je bevindingen ;)

gr Cédric

P.S.: mocht iemand suggesties hebben laat maar komen want ik geraak een beetje einde raad.
P.P.S.: Ik heb de SGS tweedehands anderhalf jaar geleden gekocht en denk dat ik dus moeilijk aan garantie ga geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

CedricV schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Hey wat is juist de reden dat je deze vervangt?

Ik zit namelijk met een probleem waarbij ik vermoed dat het ook met de inwendige delen van mijn oplader te maken heeft.

Ik heb de gsm gereset.
Heb een nieuwe batterij gekocht, die 40% geladen was en waarmee de gsm werkte, maar de leegliep ook indien de lader of USB kabel bevestigd is.
Heb een adapter om de batterijen apart op te laden en als ik de batterij oplaad dan kan ik de gsm zo gebruiken maar ik had uiteraard de gsm liefst hersteld.

Dus ik vroeg me dan ook af of je met een gelijkaardig probleem zat?
Of je een linkje hebt naar waar je die connector gekocht hebt?
En uiteraard ben ik benieuwd naar je bevindingen ;)

gr Cédric

P.S.: mocht iemand suggesties hebben laat maar komen want ik geraak een beetje einde raad.
P.P.S.: Ik heb de SGS tweedehands anderhalf jaar geleden gekocht en denk dat ik dus moeilijk aan garantie ga geraken...
Nee lader pas niet goed en USB kabels ook niet. Moet keihard drukken en dan blijft hij nog maar slapjes vastzitten omdat er iets verbogen/ afgebroken is..

Linkje van ebay.

[ Voor 4% gewijzigd door Bl4ckviper op 17-03-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Bl4ckviper schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Nee lader pas niet goed en USB kabels ook niet. Moet keihard drukken en dan blijft hij nog maar slapjes vastzitten omdat er iets verbogen/ afgebroken is..

Linkje van ebay.
Shit dit was me enkele weken geleden ook beginnen opvallen, maar toen had ik nog geen probleem.
Wss op een bepaald moment de laatste tik gekregen.

Laat me zeker iets weten hoe het voor jou afloopt.
Bedankt om me hiervan even op de hoogte te brengen: dit zou het voor mij wel eens kunnen zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Wat ik echter niet logisch vind is dat ik bvb wel een volledige update kan uitvoeren over de kabel?
Als die connector afgebroken is, dan is dat toch niet logisch.

Bovendien geeft ge camera ook correct aan dat er een oplader aangesloten is :S

Af en toe maakt de gsm ook een connect/disconnect geluidje :S

Als ik zelf een hypothese zou moeten maken zou ik denken dat de connectie tussen de USB connector en de batterij versleten is en deze af en toe contact maakt en na een tijdje warm wordt en er mee stopt...

Pfff, ik heb tijdens het wachten op een batterij al een Note gekocht dus ben eigenlijk maar gewoon de gsm volledig werkend te krijgen alvorens hem te verkopen. Misschien beter verkopen as is: twee batterijen; degene die de gsm dan koopt kan beslissen de gsm te proberen repareren OF gewoon elke avond de tweede batterij er in stoppen en de lege batterij opladen. (mocht iemand interesse hebben in een defecte SGS, laat maar weten; in de tussentijd zoek ik naar een oplossing)

Edit: Ondertussen de screen time out op 10minuten gezet; wat begon op te vallen was dat het connect/disconnect geluidje dan om de 20 à 30 seconden wordt afgespeeld.
Indien ik het scherm in de gaten hou dan zie ik dit bevestigd: na een 15 tot 20 tal seconden verdwijnt het bliksemtje uit de batterij en na nog eens 10tal seconden niet opladen hoor ik dan het toontje dat hij terug oplaad.
Iemand die hier wijzer van wordt?

[ Voor 17% gewijzigd door CedricV op 17-03-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Ik heb een galaxy s waarbij de accu niet langer dan zo'n 8 uur mee gaat, zie hier het batterij verloop, ineens valt de boel in elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/25hmjqw.jpg

het is niet direct na een update gekomen, draait op 2.3.3 al een paar maanden. toestel is ca 1 jaar oud. ook dagelijks uit zetten, en weinig apps open heeft geen invloed.

Iemand suggesties, kan dit software zijn? of lijkt de accu gewoon versleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Schnor schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:46:
Ik heb een galaxy s waarbij de accu niet langer dan zo'n 8 uur mee gaat, zie hier het batterij verloop, ineens valt de boel in elkaar:

[afbeelding]

het is niet direct na een update gekomen, draait op 2.3.3 al een paar maanden. toestel is ca 1 jaar oud. ook dagelijks uit zetten, en weinig apps open heeft geen invloed.

Hoeveel uur staat je display dan aan? 8 uur? 4 uur? Dit plaatje zegt ook niet heel veel, niet dat ik direct een antwoord voor je heb... maar gebruik je Whatsapp? social media? push mail? andere dingen? Handig om zulke zaken te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Schnor schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:46:

[afbeelding]

Heb sinds enkele weken exact hetzelfde probleem met 2.3.3!

Draait al vanaf dag 1 dat deze beschikbaar is op deze firmware en nu ineens begint hij kuren te vertonen mbt battery drain :(

Geen nieuwe apps geïnstalleerd, instellingen gewijzigd etc.....

Goeie reden om 2.3.6 maar eens te gaan proberen

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 28-03-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cell standby lijkt me best hoog, als ik zo naar mijn waarden kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Het is gewoon de vraag hoelang het scherm aanstaat van die 8uur. Als ik mijn scherm op gemiddelde helderheid zet en het 3u-3,5u aan laat is m'n batterij ook leeg ^^. Als u scherm niet meer als 1u heeft aangestaan is er definitief iets mis. Mogelijk bijvoorbeeld een applicatie die continu op de achtergrond opnieuw opstart of 1 of ander proces van android dat is vastgelopen en blijft opstarten.

Probeer anders gewoon 2.3.3 of 2.3.6 erop te flashen als verse installatie. Als de batterij dan nog steeds direct leeg is ligt het daar duidelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het scherm is natuurlijk wel altijd een zeer gewichtige factor, maar als ik zo naar de verhoudingen kijk is 'Mobiel standby' toch altijd relatief behoorlijk wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mij Galaxy S geflasht naar android 2.3.6. Sindsdien doet alleen mijn WiFi het en het gewone internet doet het niet meer. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Ik wil mijn telefoon op zich ook opnieuw flashen, maar kan iemand mij dan vertellen waar ik alle bestandjes kan vinden of heeft iemand een goede website voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
Dat klinkt alsof je APN instellingen missen. De instellingen kun je vinden via Instellingen > Draadloos en netwerk > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar moet je even een nieuw toegangspunt toevoegen met de instellingen die overeen komen met je mobiele provider en je kunt weer mobiel internetten. Hier een lijst met APN instellingen van de meeste Nederlandse providers: http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland
Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.