Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Best wel een mooi ding.

Zou de Nexus er ook in passen? Mag in juni weer een nieuwe uitzoeken. Zou jammer zijn dat ik hem voor slechts 5 maanden koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
nokiaan958GB schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:36:
Best wel een mooi ding.

Zou de Nexus er ook in passen? Mag in juni weer een nieuwe uitzoeken. Zou jammer zijn dat ik hem voor slechts 5 maanden koop.
Denk het niet hij is echt specifiek voor de Galaxy S/Vibrant er is geen ruimte over, en bovendien is de Nexus S ook nog eens in de vorm van een banaan :+

offtopic: kan je in Juni trouwens niet beter voor de Galaxy S III gaan ? ;) als ie er is tenminste

[ Voor 12% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-01-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
ff een kort vraagje: Wat is een handig appje/widget waarmee ik mail notificaties op mijn lockscreen kan krijgen? Volgens het internet zou de standaardmailapp dit al moeten doen, maar dat werkt nog niet optimaal.
Zijn er appjes waarmee je je hele lockscreen kan customizen, zodat je er extra informatie op kan toveren?
Nu komt er alleen maar te staan dat je een sms hebt ontvangen of een oproep gemist hebt, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:49:
ff een kort vraagje: Wat is een handig appje/widget waarmee ik mail notificaties op mijn lockscreen kan krijgen? Volgens het internet zou de standaardmailapp dit al moeten doen, maar dat werkt nog niet optimaal.
Zijn er appjes waarmee je je hele lockscreen kan customizen, zodat je er extra informatie op kan toveren?
Nu komt er alleen maar te staan dat je een sms hebt ontvangen of een oproep gemist hebt, verder niets.
Widgetlocker? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vraag je dat nu, of vertel je me dat nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:01:
Vraag je dat nu, of vertel je me dat nu? :P
Vertellen of dat werkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb een klein probleempje (ongemakje eigenlijk) met mijn SGS+ en ik ben benieuwd of meer mensen dat hebben.

Ik heb wifi eigenlijk altijd aan staan omdat ik vrijwel altijd ergens ben met draadloos netwerk. Vaak is het zo dat als ik even naar buiten ben geweest (ver buiten bereik) en ik daarna terugkom de wifi niet automatisch opnieuw verbindt. Meestal moet ik dan óf wifi in- en uitschakelen, of even naar het Wifi-instellingen scherm toegaan. Daarna pakt hij mijn netwerk wel altijd gewoon op.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet? Het is een klein ongemakje maar het zou fijn zijn als het helemaal verdwijnt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cloud schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:21:
Ik heb een klein probleempje (ongemakje eigenlijk) met mijn SGS+ en ik ben benieuwd of meer mensen dat hebben.

Ik heb wifi eigenlijk altijd aan staan omdat ik vrijwel altijd ergens ben met draadloos netwerk. Vaak is het zo dat als ik even naar buiten ben geweest (ver buiten bereik) en ik daarna terugkom de wifi niet automatisch opnieuw verbindt. Meestal moet ik dan óf wifi in- en uitschakelen, of even naar het Wifi-instellingen scherm toegaan. Daarna pakt hij mijn netwerk wel altijd gewoon op.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet? Het is een klein ongemakje maar het zou fijn zijn als het helemaal verdwijnt.
Wat voor soort wifinetwerk is het? Een open of een gesloten netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het gaat om een gesloten netwerk met WPA2-PSK [AES], geen hidden SSID, 2.4GHz wifi-N. Verder redelijk allemaal normaal. Andere clients hebben geen probleem en gezien het feit dat de telefoon meteen verbindt als ik iets met de wifi-instellingen onderneem, vermoed ik dat het in de SGS+ zit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cloud schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:21:

Ik heb dat ook. Vaak is het wel zo dat het weer aanspringt wanneer er dataverkeer plaatsvindt.
Maar een manier om ervoor te zorgen dat hij altijd meteen verbinding maakt, heb ik nog niet gevonden. Evenmin voor bluetooth: die maakt maar zelden automatisch verbinding met BT devices. Op Nokia’s zit simpelweg een vinkje “Automatisch verbinding maken” oid, maar dat zit niet in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cloud schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:29:
Het gaat om een gesloten netwerk met WPA2-PSK [AES], geen hidden SSID, 2.4GHz wifi-N. Verder redelijk allemaal normaal. Andere clients hebben geen probleem en gezien het feit dat de telefoon meteen verbindt als ik iets met de wifi-instellingen onderneem, vermoed ik dat het in de SGS+ zit.
Ah okay. Ik weet namelijk dat als hij open is hij inderdaad moet bevestigd worden in de instellingen. Je verbind niet automatisch met een open netwerk opnieuw. Dus ik had het vermoeden dat het zoiets was maar uiteindelijk is het toch iets anders geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb dat nu geïnstalleerd, maar wat een onbegrijpelijke meuk is dat zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Ik heb dat nu geïnstalleerd, maar wat een onbegrijpelijke meuk is dat zeg :o
Ach ja gewoon doorheen ploeteren. Uiteindelijk kan je alles krijgen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Nieuwe update voor de SGS.

XWJW1 officieel voor de Nederlandse markt.

http://www.androidworld.n...lease-voor-nederland.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Embryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:48:

Dankjewel, meteen updaten..!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik wil mijn SGS voor het updaten helemaal schoon maken. Dus zowel het interne als het interne geheugen helemaal formatteren.

Ik neem aan dat als ik dat gedaan heb, en ik log in onder mijn google-account, ik mijn betaalde apps meteen kosteloos kan downloaden?

Eerst even uitzoeken hoe je je SGS ook alweer helemaal wist.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

jmk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:49:
Ik wil mijn SGS voor het updaten helemaal schoon maken. Dus zowel het interne als het interne geheugen helemaal formatteren.

Ik neem aan dat als ik dat gedaan heb, en ik log in onder mijn google-account, ik mijn betaalde apps meteen kosteloos kan downloaden?

Je kunt hem terugzetten naar fabrieksinstellingen, nadat je via de pc of mobiel je geheugenkaartjes hebt gewist.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hem er hier net opstaan. Het eerste gevoel is het een telefoon sneller gereageerd. Let op: dit is zonder terugzetten naar fabrieksinstellingen. Wat ik wel irritant vind, is dat de trilling bij toets indrukken nu niet weer een keer is in totaal maar een keer bij het indrukken keer bij het loslaten. Natuurlijk zijn alle icoontjes weer helemaal door elkaar gehusseld. Het scrollen door de applicatielijst of door de homescreen's gaat voor mijn gevoel soepeler. Het batterij-icoontje boven in het scherm lijkt wazig; dat is zeker geen vooruitgang. Ik heb nog geen lijst met release notes kunnen vinden. Als iemand die heeft houd ik mij aanbevolen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
jmk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:49:

*2767*3855#

Deze code wist bijna alles. Maar dus ook je interne SD.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Embryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:21:
[...]

*2767*3855#

Deze code wist bijna alles. Maar dus ook je interne SD.
Bedankt! Dat wil ik dus. Voor de optimale stabiliteit, spontane reboots van de laatste tijd en opeens geen GSM netwerk en berichten en telefoontjes missen was iets te veel. Hopelijk straks wat minder!

edit: missen, niet wissen

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 30-01-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Embryo1 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:48:

Straks eens proberen in plaats van een custom rom :+ Krijg nogal veel rare foutmeldingen en dergelijke de laatste dagen dus denk dat die voor de garantie mag maar dat kan ik alleen echt uittesten met de originele rom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als iemand voor weinig nog een extra (nieuwe) batterij zoekt voor zn SGS ik heb er nog eentje liggen :) Zie V&A.

[ Voor 33% gewijzigd door peakaboo op 30-01-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Bor de Wollef schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:58:
(...) Ik heb nog geen lijst met release notes kunnen vinden. Als iemand die heeft houd ik mij aanbevolen.
Aangezien het om Android 2.3.6 gaat, zijn het dan niet gewoon de wijzigingen die hier staan: Wikipedia: Android version history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hoort de notificatiebalk in die nieuwe update compleet zwart te zijn? :P Vind het er niet echt uitzien om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Propane schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:51:
Hoort de notificatiebalk in die nieuwe update compleet zwart te zijn? :P Vind het er niet echt uitzien om eerlijk te zijn.
Dat is ie bij mij ook inderdaad. Mooi is anders. Heb jij ook een niet echt strak batterij icoon (min of meer wazig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Maak is een printscreen, veel gebruikers weten dit niet maar dat doe je door de 'home'-knop en de 'back-knop' samen in te drukken. Dus onderaan, middelste en rechtse ... foto's gaan naar een mapje Screen Captures. Staat wel in je Gallerij ;) Tip van de dag dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Dat is ie bij mij ook inderdaad. Mooi is anders. Heb jij ook een niet echt strak batterij icoon (min of meer wazig)?
Nee, ziet er gewoon strak uit hier. Vind die zwarte balk echter best vervelend, vooral omdat ze de rest van dat pull down notificatie menu gewoon blauw-grijs laten. Wel prettig dat het app menu nu gewoon doorscrolled van de laatste pagina naar de eerste, net als in TW4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Touchdomex schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:22:
[...]

Ach ja gewoon doorheen ploeteren. Uiteindelijk kan je alles krijgen wat je wilt.
Ik ben er bijna helemaal uit :P
Het enige wat nog ontbreekt is het aantal ongelezen mailtjes op het lockscreen. Ik heb er dus al wel het emailicoontje op een slider op staan (zodat ik rechtstreeks naar de mailapp kan unlocken), maar daar komt niet het aantal ongelezen mails in te staan. Enig idee hoe ik dat nog voor elkaar kan krijgen? (het gaat om het aantal ongelezen mails in de standaard mail-app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:40:
[...]

Ik ben er bijna helemaal uit :P
Het enige wat nog ontbreekt is het aantal ongelezen mailtjes op het lockscreen. Ik heb er dus al wel het emailicoontje op een slider op staan (zodat ik rechtstreeks naar de mailapp kan unlocken), maar daar komt niet het aantal ongelezen mails in te staan. Enig idee hoe ik dat nog voor elkaar kan krijgen? (het gaat om het aantal ongelezen mails in de standaard mail-app)
Als het goed is kan dat niet meer. Google heeft dat geblokkeerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik las wel zoiets over de gmail app, maar niet over de standaard mail app. Maar blijkbaar geldt het daar dus ook voor?

Misschien moet ik dan ook maar ff K9 mail installeren en dan het aantal ongelezen mails op basis van die app weergeven.

Anders kan ik nog steeds niet op mijn lockscreen zien of ik nieuwe mail heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
quote: Samsung Mobile NL
Software update Galaxy S naar Android 2.3.6

Goed nieuws voor alle Galaxy S (i9000) gebruikers! Vanaf nu is de update naar Android 2.3.6 beschikbaar via Samsung KIES. Download KIES op je computer en zet de laatste software versie op jouw Galaxy S. De laatste versie van KIES is hier te downloaden: http://mi8.ly/tk6tzq
*edit* Ow, iets verder doen ze deze uitspraak:
quote: Samsung Mobile NL
Let op: de update is momenteel alleen nog beschikbaar voor toestellen van de open markt (toestellen die niet bij een provider gekocht zijn) en toestellen van KPN.

[ Voor 25% gewijzigd door Chalk op 31-01-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het Bol-programma en andere crap zit er helaas nog in. Verder lijkt de nieuwe firmware prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

begintmeta schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:27:
Het Bol-programma en andere crap zit er helaas nog in. Verder lijkt de nieuwe firmware prima te werken.
Dat blijft er ook nog wel inzitten. Daar kom je niet vanaf mits je gaat spelen met custom kernels en custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Update is hier goed gelukt. Ik heb voor het installeren een reset van alle data gegeven, na de installatie pakte mn telefoon alle gegevens, zoals agenda, contacten, betaalde apps.

Misschien niet de beste privacy, maar die Google Cloud werkt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 11:08
Probleem, tijdens het installeren de melding gekregen van KIES dat het fout was gegaan en dat ik de telefoon uit moest schakelen. Stappen gevolgd etc, en het gevolg is dat ik nu op t scherm alleen nog maar een telefoontje met een stippellijntje naar een pc zie met daar tussenin een oranje waarschuwingsdriehoek. De samsung helpdesk vertelde me dat ik m op moet sturen, maar daar heb ik geen zin in, want dan zie ik mijn eigen toestel nooit meer terug en krijg ik een refurbished ding oid. Iemand een oplossing hiervoor of zit er niets anders op dan langs een herstelpunt van samsung gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat de telefoon in firmware-flash modus opstart, je moet hem dan denk ik wel kunnen flashen. Had in het verleden zelf die modus opgestart om met ODIN te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

begintmeta schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45:
Ik denk dat de telefoon in firmware-flash modus opstart, je moet hem dan denk ik wel kunnen flashen. Had in het verleden zelf die modus opgestart om met ODIN te flashen.
Dat is niet helemaal het geval. Als het echt het icoontje is wat hij beschrijft dan is er wel iets goed mis ;) Maar het is prima op te lossen.

[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware Kijk hier eventjes in de TS en voor vragen in het topic gooien. Het is prima op te lossen gisteren meerdere guides gezien en daar kwam ook zo'n icoontje langs en daarna werkte het weer. Toevallig omdat ik mijn telefoon op een andere manier had gebricked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

AlexV schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:42:
,,,en het gevolg is dat ik nu op t scherm alleen nog maar een telefoontje met een stippellijntje naar een pc zie met daar tussenin een oranje waarschuwingsdriehoek...
Jup, dat had ik ook. Ging van 2.3.3 en nog waar de 'download' moet beginnen bleef ie hangen. Na een min. of 10 kwam kies met een stappen plan dat begin met het verwijderen van de accu.

Vervolgens ff wat gegoogled en met wat uitleg op samfirmware.com heb ik opnieuw 2.3.3 met odin erop gezet. Vervolgens toch nog een keer met Kies gedaan en toen ging het in 1 keer goed.

Voor de zekerheid zou ik toch aanraden eerst (indien van toepassing) de microSD er uithalen en dan een factory reset doen alvorens een update via Kies te doen.
n.b. het viel me ook op dat alle settings en app's in tact waren na de update.
Propane schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:51:
Dat was met met de SGS+ ook al opgevallen (die was stock geleverd met 2.3.6), lelijk vind ik het niet maar zeker geen verbetering. Het ziet er overigens wel gewoon scherp uit bij mij.

Over het algemeen heb ik nog niet echt een verbetering kunnen ontdekken. Mogelijk is ie wel stabieler want ik had met 2.3.3 (en ook voorgaande versies) nog wel eens een vastloper.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 31-01-2012 18:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb zojuist een joystick voor touchscreens gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_72977_1.jpg
Ik vind arcade/reflex spelletjes heel leuk maar touch only "consoles" zoals iPhone/iPod toch/Android vallen zo vies tegen. Verliezen omdat je er net naast zit met je vinger en je poppetje dus naar rechts loopt in plaats van naar beneden bijvoorbeeld is zo frustrerend dat ik ben gekapt met gamen op mijn Android telefoon voor het grootste deel.

Misschien kan ik straks meer plezier beleven aan spellen als Zenonia of Assasins Creed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DukeBox schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:57:
[...]

n.b. het viel me ook op dat alle settings en app's in tact waren na de update.
Dat is tot nu toe elke keer nog zo geweest. Het is een update / upgrade maar geen volledige herflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Heeft er iemand al een changelog gevonden? Hij wordt ook via de officiele weg aangeboden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, behalve de bekende changes in het Android systeem zijn er volgens mij nog geen echte release notes voor deze samsung firmware vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

jmk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:11:
Ik heb zojuist een joystick voor touchscreens gekocht.
[afbeelding]
Ik vind arcade/reflex spelletjes heel leuk maar touch only "consoles" zoals iPhone/iPod toch/Android vallen zo vies tegen. Verliezen omdat je er net naast zit met je vinger en je poppetje dus naar rechts loopt in plaats van naar beneden bijvoorbeeld is zo frustrerend dat ik ben gekapt met gamen op mijn Android telefoon voor het grootste deel.

Misschien kan ik straks meer plezier beleven aan spellen als Zenonia of Assasins Creed.
laat maar ff weten of het werkt...

btw, mn glas van mn scherm is stuk. Is dit los te vervangen of moet de gehele lcd vervangen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je kunt aan de reacties hier echter merken dat de Samsung Galaxy al een wat ouder toestel begint te worden. bij eerdere firmware versies stonden er binnen een paar uur -tig reacties. Nu zie alleen nog de enthousiastelingen. Ik draai inmiddels een dag op de nieuwe firmware ongeveer. Tot nu toe nog geen rare dingen tegengekomen. De telefoon reageert goed en her en der moet je even wennen. Ik heb anders dan de vorige keer geen reset naar fabrieks instellingen uitgevoerd. Ik probeer het wel eerst een paar dagen zo. Ik heb overigens wel het idee dat de batterij sneller leeg gaat. Hoe ervaren jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bor de Wollef schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:03:
Je kunt aan de reacties hier echter merken dat de Samsung Galaxy al een wat ouder toestel begint te worden. bij eerdere firmware versies stonden er binnen een paar uur -tig reacties. Nu zie alleen nog de enthousiastelingen. Ik draai inmiddels een dag op de nieuwe firmware ongeveer. Tot nu toe nog geen rare dingen tegengekomen. De telefoon reageert goed en her en der moet je even wennen. Ik heb anders dan de vorige keer geen reset naar fabrieks instellingen uitgevoerd. Ik probeer het wel eerst een paar dagen zo. Ik heb overigens wel het idee dat de batterij sneller leeg gaat. Hoe ervaren jullie dat?
Mwah in het custom rom topic gaat het wel bij elke release heel hard en als je kijkt naar de ontwikkeling van alle custom roms zie je dat het nog een heel erg populair toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Bor de Wollef schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:19:
Nee, behalve de bekende changes in het Android systeem zijn er volgens mij nog geen echte release notes voor deze samsung firmware vrijgegeven.
Wat zijn de bekende changes dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Steef1986 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Wat zijn de bekende changes dan als ik vragen mag?
Wikipedia: Google Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bor de Wollef, waar kan ik dat 'voice- en videobellen via Google Talk' terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

begintmeta schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:
Bor de Wollef, waar kan ik dat 'voice- en videobellen via Google Talk' terugvinden?
Geen idee, ik heb daar nog niet naar gekeken. Dat iets in Android vanilla zit wil overigens niet zeggen dat het ook in de Samsung roms zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

begintmeta schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:
Idd ik heb net geupdate en vond dat 1 van de meest belangrijke punten. Echter krijg ik het niet terug gevonden in de gchat applicatie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Veranderingen die ik tot dusver heb gemerkt vanaf de vorige stock rom naar de laatste update:

- Kleurwijzigingen (donkerder thema)
- Overscroll glow
- Loop scroll in de app drawer van de Touchwiz launcher
- Paar kleine cosmetische veranderingen in wat stock Samsung apps hier en daar
- Browser heeft een ander soort tab/venster management
- Talkback standaard geïnstalleerd volgens Market, menu is onbeschikbaar in Toegankelijkheid opties
- OS lijkt allemaal wat vlotter, ook met alle animaties aan

Als je meer batterijverbruik merkt, check je wifi slaapbeleid. Na de update met factory resets stond die weer vrolijk op altijd aan ipv uit wanneer scherm uitgeschakeld wordt. Dat wil nog wel eens slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Propane schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:34:
Veranderingen die ik tot dusver heb gemerkt vanaf de vorige stock rom naar de laatste update:

- Kleurwijzigingen (donkerder thema)
- Overscroll glow
- Loop scroll in de app drawer van de Touchwiz launcher
- Paar kleine cosmetische veranderingen in wat stock Samsung apps hier en daar
- Browser heeft een ander soort tab/venster management
- Talkback standaard geïnstalleerd volgens Market, menu is onbeschikbaar in Toegankelijkheid opties
- OS lijkt allemaal wat vlotter, ook met alle animaties aan

Als je meer batterijverbruik merkt, check je wifi slaapbeleid. Na de update met factory resets stond die weer vrolijk op altijd aan ipv uit wanneer scherm uitgeschakeld wordt. Dat wil nog wel eens slurpen.
Andersom ook ;) Altijd aan is in sommige situaties veel prettiger dan wanneer scherm uit is wifi uit. Ik merk juist een voordeel van altijd wifi omdat mijn 3G signaal hier niet altijd even sterk is waardoor hij constant loopt te scannen naar een betere en daardoor meer slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, eindelijk dan weer eens een officiële update. Het zal mij benieuwen of het probleem dat het scherm soms niet meer aan wil gaan nu is opgelost. Installatie is bij mij in ieder geval zonder problemen verlopen, behalve de hierboven genoemde aanpassingen merk ik verder nog weinig verschil. Ik heb niet het gevoel dat dingen echt soepeler lopen, maar misschien dat dat komt doordat ik de telefoon nog pas een factory reset had gegeven en alles al weer redelijk vlotjes liep (behalve de standaard android haperingen af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 20:14

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Ik had goede hoop dat ze de mailcounter hadden gefixt toen deze vrolijk op 1 ongelezen bericht sprong, maar helaas. ook na een nacht mail met 28 berichten blijft de counter vrolijk 1 aangeven :(
Het sluiten van de browser is ook weer als vanouds dat deze als achtergrond proces blijft draaien, dat was bij 2.3.3 juist opgelost.
of zie ik een sluiten knop over het hoofd bij de browser?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

piems schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 06:47:
Het sluiten van de browser is ook weer als vanouds dat deze als achtergrond proces blijft draaien, dat was bij 2.3.3 juist opgelost.
of zie ik een sluiten knop over het hoofd bij de browser?
Die bug is inderdaad weer terug zie ik net :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Merk na de update, heb nu dus ook 2.3.6, dat het wifi-icoontje regelmatig verdwijnt uit de statusbalk bovenaan. Na het wegvallen wordt het 3G netwerk geconnecteerd, maar wifi komt ook weer terug en verbind zich met het netwerk.

Lijkt alsof op de telefoon een time-out optreedt in het wifi-signaal. Ik heb geen veranderingen aan mijn thuisnetwerk gedaan, voor de update bleef wifi stabiel.
Ik heb even naar de geavanceerde instellingen van wifi gekeken, die staan op: nooit indien ingeschakeld.

Maar wifi connectie blijft te regelmatig uitvallen (en gelukkig weer terugkomen) wat mij in de vorige versie niet is opgevallen. De data-connectie van apps loopt dan ook stuk, en als wifi (of 3g) weer connected is, werkt de app data-connectie pas verder.

Toch nog een ongewenste bug? of heb alleen ik hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
CWeegels schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:21:
Merk na de update, heb nu dus ook 2.3.6, dat het wifi-icoontje regelmatig verdwijnt uit de statusbalk bovenaan. Na het wegvallen wordt het 3G netwerk geconnecteerd, maar wifi komt ook weer terug en verbind zich met het netwerk.

Lijkt alsof op de telefoon een time-out optreedt in het wifi-signaal. Ik heb geen veranderingen aan mijn thuisnetwerk gedaan, voor de update bleef wifi stabiel.
Ik heb even naar de geavanceerde instellingen van wifi gekeken, die staan op: nooit indien ingeschakeld.

Maar wifi connectie blijft te regelmatig uitvallen (en gelukkig weer terugkomen) wat mij in de vorige versie niet is opgevallen. De data-connectie van apps loopt dan ook stuk, en als wifi (of 3g) weer connected is, werkt de app data-connectie pas verder.

Ik heb hier ook last van gehad, ik had mijn telefoon een fixed ip gegeven maar om één of andere reden ging mijn telefoon om de 2 minuten toch een nieuw ip-adres ophalen waardoor WiFi de verbinding verloor om vervolgens weer te connecten. Het probleem heeft met DHCP te maken maar waar nu precies het probleem ligt weet ik niet. Sinds ik de fixed-ip entry op de router weg heb gegooid heb ik geen problemen meer met m'n WiFi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook mijn SGS probleemloos via kies voorzien van de laatste update!
Nu hopen dat de 4.0 niet al te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Weet iemand of het glas van een Samsung Galaxy S te vervangen is, of moet je de gehele LCD vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SGS wordt niet ondersteund door Kies 2.0

Heb mijn SGS aangesloten op mijn PC
Kies probeert een verbinding te maken met mijn telefoon, en ik krijgt de melding (dit apparaat wordt niet ondersteund door Kies 2.0) 21111124_17
Heeft iemand er ook last van? en heeft een oplossing voor
Mijn Tab 10.1 wordt wel herkend.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

uroy schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:56:

Kies probeert een verbinding te maken met mijn telefoon, en ik krijgt de melding (dit apparaat wordt niet ondersteund door Kies 2.0) 21111124_17
heb je mischien een custom rom erop :?
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:58:
Net ook mijn SGS probleemloos via kies voorzien van de laatste update!
Nu hopen dat de 4.0 niet al te lang op zich laat wachten.
kan je lang wachten, want die kwam niet.
alleen een 3.3.6 ? met een paar 4.0 extraatjes.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou wel aardig zijn als ze in ieder geval de voice&videofunctie van gtalk inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

uroy schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:56:

Deze dingen zouden allemaal kunnen werken:
-GSM even uitzetten, en opnieuw aanzetten. Dan nog eens proberen
-Kies updaten als het kan Help -> controleren op updates
-opnieuw installeren van usb-drivers, door onder hulpmiddelen te kiezen voor verbindingsfout oplossen
-Onder windows de drivers van de GSM verwijderen, kies zal ze automatisch weer installeren indien nodig. Zeg maar de handmatige versie van mijn vorige punt.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
CWeegels schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:21:

Komt door de modem. JVU is niet zo goed. Ik gebruik daarentegen JVT. Deze heeft nl veel beter ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
2.3.6 draait lekker vlot. Ook zonder factory reset.
Verder zijn er wat cosmetische veranderingen doorgevoerd. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet..
Alles instellingen etc. bleven ook staan op de homescreens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, fantastisch hoor, die nieuwe update:

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/5210/galaxyscrash.png

Draait nog geen dag en het gaat al weer mis. Dit is wel weer een 'nieuwe' fout, althans, dat de launcher zelf op deze manier crasht had ik bij vorige firmwares nog niet meegemaakt. Wat een bagger is die Samsung troep toch, echt spijt dat ik ooit voor deze telefoon gekozen heb. Er is werkelijk nog niet één firmware geweest die min of meer vlekkeloos gewerkt heeft, er is altijd wel weer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]chucky666 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:40

kan je lang wachten, want die kwam niet.
alleen een 3.3.6 ? met een paar 4.0 extraatjes.
Das jammer, dan heb ik het verkeerd begrepen...thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:02:
Nou, fantastisch hoor, die nieuwe update:

[afbeelding]

Draait nog geen dag en het gaat al weer mis. Dit is wel weer een 'nieuwe' fout, althans, dat de launcher zelf op deze manier crasht had ik bij vorige firmwares nog niet meegemaakt. Wat een bagger is die Samsung troep toch, echt spijt dat ik ooit voor deze telefoon gekozen heb. Er is werkelijk nog niet één firmware geweest die min of meer vlekkeloos gewerkt heeft, er is altijd wel weer wat...
Heb je een factory reset gedaan na de update? Wil soms wel eens gekke problemen voorkomen.

Ik maak meestal gewoon een backup van belangrijke dingen, reset de hele telefoon, formatteer het geheugen. Dan pas updaten, en na de update voor de goede orde nog maar eens een reset erover heen :P. En eigenlijk met geen enkele firmware echt problemen gehad tot dusver. Heb je niet apps draaien die mogelijk conflicten opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Propane schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:42:
[...]
Heb je een factory reset gedaan na de update? Wil soms wel eens gekke problemen voorkomen.

Ik maak meestal gewoon een backup van belangrijke dingen, reset de hele telefoon, formatteer het geheugen. Dan pas updaten, en na de update voor de goede orde nog maar eens een reset erover heen :P. En eigenlijk met geen enkele firmware echt problemen gehad tot dusver. Heb je niet apps draaien die mogelijk conflicten opleveren?
Ik heb iets van een week of 2 geleden een factory reset gedaan, nog geen dag daarna had ik exact dezelfde problemen als ik daarvoor had, namelijk dat het scherm soms niet meer wakker wilde worden. Ik wordt een beetje lichtelijk geïrriteerd door de opmerkingen 'heb je een factory reset gedaan' 'ligt het niet aan apps' etc. Zou allemaal geen zak uit moeten maken, want ik doe helemaal niks bijzonders met de telefoon, heb er nu ook bijna niks meer op staan (na de vorige factory reset) en NOG werkt het ding niet goed. Face it: de firmwares die Samsung voor deze telefoon heeft uitgebracht zijn gewoon buggy as hell. Als een launcher al niet eens stabiel draait, waar zijn ze dan in godsnaam mee bezig? Testen ze wel eens wat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:48:
[...]

Ik wordt een beetje lichtelijk geïrriteerd door de opmerkingen 'heb je een factory reset gedaan' 'ligt het niet aan apps' etc. Zou allemaal geen zak uit moeten maken, want ik doe helemaal niks bijzonders met de telefoon, heb er nu ook bijna niks meer op staan (na de vorige factory reset) en NOG werkt het ding niet goed. Face it: de firmwares die Samsung voor deze telefoon heeft uitgebracht zijn gewoon buggy as hell. Als een launcher al niet eens stabiel draait, waar zijn ze dan in godsnaam mee bezig? Testen ze wel eens wat of zo?
Ik vraag het niet om je te irriteren, maar omdat het een feit is dat er wel eens rare problemen optreden als een nieuwe firmware klakkeloos over een oude wordt gezet en settings wil onthouden. Onder meer forced close problemen komen dan voor.

"Face it": je mening is geen feit. Zo heb ik in de stock firmwares tot dusver nul problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik draai nog steeds 2.2.1 JS3, de update die door Samsung notabene weer is ingetrokken en vervangen door JS5.

En ik heb nergens last van. Maar ik kijk wel uit met upgraden met alle verhalen over problemen met nieuwe roms. Dit bevalt wel best zo.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
[quote]chucky666 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:40:
[...]

heb je mischien een custom rom erop :?

[...]

Nope geen custom rom, originele rom heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
jmk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:58:
[...]

Deze dingen zouden allemaal kunnen werken:
-GSM even uitzetten, en opnieuw aanzetten. Dan nog eens proberen
-Kies updaten als het kan Help -> controleren op updates
-opnieuw installeren van usb-drivers, door onder hulpmiddelen te kiezen voor verbindingsfout oplossen
-Onder windows de drivers van de GSM verwijderen, kies zal ze automatisch weer installeren indien nodig. Zeg maar de handmatige versie van mijn vorige punt.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Ik heb van alles gedaan tot dat ik het zat bent.
Toen heb ik de fabriek instellingen terug gezet en nou werkt het weer.
En een hoop werk om alles weer terug te zetten. :(

In ieder geval bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Het is wel vreemd dat jij er last van hebt.
Jij zal wel bij de groep horen die vaak problemen heeft omdat er niet goed wordt geüpdated en er nog (een deel van) oude bestanden zijn blijven staan.

Een paar jaar geleden had ik een i8910HD en die flashte ik bijna wekelijks omdat HyperX (Andy) constant met een update kwam.
Het advies was altijd vóór en na het flashen alles te formatteren (ook de sd-kaart) en dan pas apps terug zetten.

Zelf heb ik helemaal geen problemen.
Heb steeds de originele updates geïnstalleerd die door Samsung worden vrijgegeven voor NL.
Ik heb de telefoon als één van de eersten toen ie net leverbaar werd.

Verder heb ik heb meer dan 140 apps geïnstalleerd.
Met Go Launcher LX en live wallpaper draait ie gewoon nog soepel.
Soms, als er veel apps tegelijk draaien heb ik wel last van lag bij wisselen tussen apps ;)
Maar bijvoorbeeld LogMeIn werkt net zo soepel via de SGS als vanaf m'n iPhone.

[ Voor 24% gewijzigd door catt4u op 02-02-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Bij mij is sinds de update naar 2.3.6 t zo dat mijn simkaart ineens niet leesbaar is. Ik krijg dan ook ineens dat ik mijn pincode moet invoeren. Een factory reset heb ik niet uitgevoerd na de update.
Iemand een idee waardoor dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

catt4u schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:11:
[...]

Het is wel vreemd dat jij er last van hebt.
Jij zal wel bij de groep horen die vaak problemen heeft omdat er niet goed wordt geüpdated en er nog (een deel van) oude bestanden zijn blijven staan.

Een paar jaar geleden had ik een i8910HD en die flashte ik bijna wekelijks omdat HyperX (Andy) constant met een update kwam.
Het advies was altijd vóór en na het flashen alles te formatteren (ook de sd-kaart) en dan pas apps terug zetten.

Zelf heb ik helemaal geen problemen.
Heb steeds de originele updates geïnstalleerd die door Samsung worden vrijgegeven voor NL.
Ik heb de telefoon als één van de eersten toen ie net leverbaar werd.

Verder heb ik heb meer dan 140 apps geïnstalleerd.
Met Go Launcher LX en live wallpaper draait ie gewoon nog soepel.
Soms, als er veel apps tegelijk draaien heb ik wel last van lag bij wisselen tussen apps ;)
Maar bijvoorbeeld LogMeIn werkt net zo soepel via de SGS als vanaf m'n iPhone.
Zoals ik hierboven al aangaf had ik een week of 2 geleden mijn Galaxy S nog een factory reset gegeven en toen had ik een dag later al weer exact hetzelfde probleem als ik vóór de factory reset had, namelijk dat soms de telefoon het beeld niet meer wil aanzetten. Dan mag je mij vertellen waar dat aan ligt, want ik heb echt niks bijzonders geïnstalleerd in die ene dag. Bovendien was dat een probleem waar ik andere mensen ook melding van heb zien doen, in dit topic zelfs... Dus nu met de nieuwe firmware geloof ik er niet meer in dat een factory reset het crashen van de launcher zou kunnen oplossen. Overigens heb ik dat crashen tot nog toe maar één keer meegemaakt, maar het feit dat ik dit al binnen één dag na het installeren van de nieuwe firmware heb, gecombineerd met het gegeven dat ik met letterlijk elke vorige firmware wel weer andere bugs tegen het lijf ben gelopen, resulteert er bij mij wel in dat ik geen enkel vertrouwen meer in dit ding heb en ik het zo onderhad ook wel meer dan zat ben.

Zoals ik ook al eerder gezegd heb: ik zal blij zijn als mijn abbo is afgelopen en ik een andere telefoon kan gaan uitzoeken want ik moet me echt af en toe beheersen om deze telefoon niet tegen de muur te smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom breng je hem niet weg voor garantie? Klinkt als een hardware fout ergens.

Beter gezegd ik heb daar al eens een telefoon voor weggebracht en daarna via de garantie een nieuwe voor terug gekregen nog mooier was dat ik dus een nieuw toestel mocht aanschaffen van het bedrag wat de waarde was van mijn vorige telefoon Was ook een Android en had een soortgelijk probleem.

[ Voor 66% gewijzigd door Touchdomex op 02-02-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:30:
Waarom breng je hem niet weg voor garantie? Klinkt als een hardware fout ergens
Omdat er geen garantie meer op zit. En dit soort issues zijn firmware fouten, geen hardware fouten. Want dat een app (zoals die launcher) crasht, dat ligt niet aan een hardware probleem maar is gewoon een bug in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jasjenl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:32:
[...]

Omdat er geen garantie meer op zit. En dit soort issues zijn firmware fouten, geen hardware fouten. Want dat een app (zoals die launcher) crasht, dat ligt niet aan een hardware probleem maar is gewoon een bug in de software.
Defecte hardware kan genoeg rare problemen veroorzaken die uniek zijn voor jou toestel. Aangezien voor de rest weinig tot geen mensen er zoveel last hebben als dat jij hebt moet je het denk ik verder zoeken dan software.

Een defect stukje ram, CPU. flashgeheugen kan ook al voor rare problemen zorgen...

Jij wilt zeggen dat je toestel nu al ouder is dan 2 jaar? ;) Vind ik best knap aangezien het model nog geen 2 jaar oud is.

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 02-02-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:35:
[...]

Defecte hardware kan genoeg rare problemen veroorzaken die uniek zijn voor jou toestel. Aangezien voor de rest weinig tot geen mensen er zoveel last hebben als dat jij hebt moet je het denk ik verder zoeken dan software.

Een defect stukje ram, CPU. flashgeheugen kan ook al voor rare problemen zorgen...

Jij wilt zeggen dat je toestel nu al ouder is dan 2 jaar? ;) Vind ik best knap aangezien het model nog geen 2 jaar oud is.
Toestel is niet ouder dan 2 jaar, maar ik ging er vanuit dat er maar 1 jaar garantie op zit. Zal dat eens checken dan. Maar eerlijk gezegd: ik heb er weinig vertrouwen in, waarschijnlijk ga je met zo'n garantie procedure een boel gedoe op de hals halen zonder dat het daadwerkelijk wat oplevert. Ik zie het al helemaal voor me: stuur je het toestel op, krijg je hem weer terug met de melding dat ze niks hebben kunnen vinden. Want de problemen die ik heb zijn niet hard te reproduceren, ze steken met enige (on)regelmaat de kop op. Dus bij zo'n reparatie toko zullen ze er 5 minuten naar kijken en dan concluderen dat er niks aan de hand is. Of de firmware opnieuw flashen, wat ook wel niks zal oplevere. Bovendien nogmaals: alle problemen die ik heb gehad heb ik ook bij andere mensen zien gebeuren. Dan zou het wel heel toevallig zijn dat al die mensen exact hetzelfde hardware defect hebben...

Overigens net weer het probleem gehad dat het scherm niet aan ging. Dat is dus ook nog niet opgelost met die nieuwe firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee dat is dus ergens een los contactje of iets in die richting. Het ruikt naar een hardware fout en jij moet aangeven wat jij allemaal hebt gedaan om de firmware al buiten te sluiten en precies vantevoren zeggen dat ze dus niet moeten gaan resetten want dat is al gebeurd. Als jij duidelijk bent en het aangeeft heb jij veel meer om op te staan.

Je hebt het recht dus als je verstandig bent ga je dat halen. Jij hebt alles getest en zij kunnen alleen nog maar de hardware controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hebben jullie ook dat de browser crashed als deze via een icon op het homescreen in portrait mode geopend wordt waarna er geswitched wordt naar landscape mode voordat de browser is opgestart? Vind het zelf erg vervelend namelijk.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Shapeshifter schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:34:
Hebben jullie ook dat de browser crashed als deze via een icon op het homescreen in portrait mode geopend wordt waarna er geswitched wordt naar landscape mode voordat de browser is opgestart? Vind het zelf erg vervelend namelijk.
Ik heb er ook last van.
Oplossing: even wachten met switchen naar landscape mode voordat de browser geladen is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ik heb ook even de update gedaan. Reden is dat mijn SGS vaak spontaan een reboot deed. Toch altijd weer de vraag of dat goed gaat via Kies, maar het was binnen 5 minuten gedaan. Nog geen factory reset gedaan, eerst eens kijken hoe het zo gaat. Wel weer meteen Go Launcher geactiveerd, die standaard launcher vind ik niet om aan te zien, zo lelijk. Benieuwd of de spontane reboots nu weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:55:
Nee dat is dus ergens een los contactje of iets in die richting. Het ruikt naar een hardware fout en jij moet aangeven wat jij allemaal hebt gedaan om de firmware al buiten te sluiten en precies vantevoren zeggen dat ze dus niet moeten gaan resetten want dat is al gebeurd. Als jij duidelijk bent en het aangeeft heb jij veel meer om op te staan.

Je hebt het recht dus als je verstandig bent ga je dat halen. Jij hebt alles getest en zij kunnen alleen nog maar de hardware controleren.
Ik betwijfel echt ten zeerste dat het een hardware probleem zou kunnen zijn. Een los contactje zoals jij het omschrijft zou ook wel in andere omstandigheden voor het uitvallen van het scherm moeten zorgen. Waar ik het over heb is dat als de telefoon in sleep mode is gegaan deze niet meer daar qua scherm wakker uit wil worden. Als je dan naar de telefoon belt, gaat die nog wel gewoon over, maar aangezien het scherm niet meer aan gaat kun je niet opnemen. De enige manier om dan de telefoon weer bruikbaar te krijgen is lang de power knop indrukken. Dat lijken mij niet symptonen die op een hardware fout duiden, dat klinkt mij gewoon als één of ander proces dat vastgelopen is en wat na een reboot weer fatsoenlijk draait.

Ander issue wat ik bijv. met in ieder geval de vorige firmware had: als ik de telefoon heb opgeladen door 'm via usb aan een pc te hangen (ipv met de meegeleverde losse voeding) is de telefoon binnen een halve dag weer leeg, waarschijnlijk doordat er één of ander proces blijft draaien. Ook dit is weer met een reboot op te lossen. Lijkt mij ook geen hardware issue...

Ik zal nog eens overwegen om garantie te claimen maar ik heb er eigenlijk gewoon 0,0 vertrouwen in dat het iets op gaat leveren, behalve een boel loze discussies met helpdesk medewerkers of 'monteurs'.

En o ja, die spontane reboots die hierboven genoemd worden, daar heb ik dus ook regelmatig last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik had last van spontane reboots, om vervolgens geen GSM netwerk meer te hebben. Daar krijg je dan geen melding van als gebruiker. WIFI doet het gewoon, dus je denkt dat er niets met je telefoon aan de hand is. Kwam er soms na een paar dagen pas achter. telefoontjes gemist, mensen ongerust.

Ik hoop zo dat dat met 2.3.6 verleden tijd is he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Amboe schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:59:
[...]

Komt door de modem. JVU is niet zo goed. Ik gebruik daarentegen JVT. Deze heeft nl veel beter ontvangst.
Ik ken me niet zo uit met verschillende versies, en hebben altijd via KIES geupdate. Heb wel vaker diverse afkortingen zien passeren, maar ze zeggen me te weinig.

Ook naar 2.3.6 heb ik via Kies geupdate, nog altijd die Wifi problemen. Een paar replies hierboven staat over een fixed-ip (ik heb idd in mijn router een ip-adres gereserveerd voor de telefoon, dat had ik ook al voor de update) reservering. Ik kan deze weghalen en zien of dat het probleem oplost.... zal het wel laten weten.

Maar is via KIES die modem te update?? als dat ueberhaupt kan.. Waar kan ik zie of ik JVU of JVT heb (het zegt me dus weinig).

EDIT: via de Settings -> Over het toestel -> item 'Baseband-versie' zie ik het volgende staan (met JVT): I9000XXJVT. Geeft dit aan dat ik die genoemde JVT versie van de modem heb?

[ Voor 9% gewijzigd door weca op 06-02-2012 19:12 . Reden: Settings bekeken, baseband-versie toont ..JVT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
CWeegels schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:10:
[...]

Ik ken me niet zo uit met verschillende versies, en hebben altijd via KIES geupdate. Heb wel vaker diverse afkortingen zien passeren, maar ze zeggen me te weinig.

Ook naar 2.3.6 heb ik via Kies geupdate, nog altijd die Wifi problemen. Een paar replies hierboven staat over een fixed-ip (ik heb idd in mijn router een ip-adres gereserveerd voor de telefoon, dat had ik ook al voor de update) reservering. Ik kan deze weghalen en zien of dat het probleem oplost.... zal het wel laten weten.

Maar is via KIES die modem te update?? als dat ueberhaupt kan.. Waar kan ik zie of ik JVU of JVT heb (het zegt me dus weinig).

EDIT: via de Settings -> Over het toestel -> item 'Baseband-versie' zie ik het volgende staan (met JVT): I9000XXJVT. Geeft dit aan dat ik die genoemde JVT versie van de modem heb?
Je hebt inderdaad de JVT modem.

Losse modem versies zijn via het programma Odin te flashen/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nieuw probleem met de 2.3.6 versie: geen schrijf rechten op de external-SD. even loskoppelen en weer koppelen lost dit probleem dan op. Is trouwens al in 5 seconden gebeurd.

In het verleden had ik vaak een corrupte SD, waardoor ik hem weer moest formatteren. Ik was toen bang dat dit een hardware probleem was. Gelukkig is dit na 1x updaten niet meer voor gekomen.

Voor de rest geen vervelende dingen tegen gekomen met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

jmk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:42:
In het verleden had ik vaak een corrupte SD, waardoor ik hem weer moest formatteren. Ik was toen bang dat dit een hardware probleem was. Gelukkig is dit na 1x updaten niet meer voor gekomen.
Krijg eerder het idee dat het aan je SD kaart ligt.. probeer anders gewoon eens een ander merk/type.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er apps of is er een manier om je (cookies/internet geschiedenis) te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Laatst online: 17-09 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:15:
Bestaan er apps of is er een manier om je (cookies/internet geschiedenis) te wissen?
Ja, ga in je browser via de menu-knop naar "meer" en dan "instellingen". Daar kon je onder het kopje "privacy-instellingen" de buffer leegmaken, geschiedenis wissen, cookies wissen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik kreeg vanochtend een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Zoals een goed volgzame gebruiker betaamt ben ik maar gaan updaten. Halverwege de update gaf Kies aan dat de telefoon niet meer werd herkent, dat ik deze moet ontkoppelen, opnieuw opstarten en weer aansluiten...

Helaas... Nadat ik dat had gedaan heeft mijn sg1 de geest gegeven. Ik heb al de hele ochtend lopen zoeken naar oplossingen, maar niets werkt nog. Het lukt mij niet om in de recovery mode (vol up + home + power) te komen. Het enige wat hij weergeeft is een icoontje van een telefoon, een uitroepteken en een icoontje van de pc aan. Ofwel: verbinding met PC verbroken.

Nu kan ik wel in de download mode komen (vol down + home + power). Dat werkt ook niet. Kies probeert dan wel te verbinden, maar geeft na verloop van tijd de error dat hij niet kan verbinden en dat ik dat mijn telefoon opnieuw moet opstarten.

Heeft iemand van jullie misschien suggesties wat ik zou kunnen doen en proberen? Whatever it takes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Als je in download mode kunt komen kun je mbv odin weer de officieele NL versie op je telefoon zetten.
Geert.H schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:16:
Ik kreeg vanochtend een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Zoals een goed volgzame gebruiker betaamt ben ik maar gaan updaten. Halverwege de update gaf Kies aan dat de telefoon niet meer werd herkent, dat ik deze moet ontkoppelen, opnieuw opstarten en weer aansluiten...

Helaas... Nadat ik dat had gedaan heeft mijn sg1 de geest gegeven. Ik heb al de hele ochtend lopen zoeken naar oplossingen, maar niets werkt nog. Het lukt mij niet om in de recovery mode (vol up + home + power) te komen. Het enige wat hij weergeeft is een icoontje van een telefoon, een uitroepteken en een icoontje van de pc aan. Ofwel: verbinding met PC verbroken.

Nu kan ik wel in de download mode komen (vol down + home + power). Dat werkt ook niet. Kies probeert dan wel te verbinden, maar geeft na verloop van tijd de error dat hij niet kan verbinden en dat ik dat mijn telefoon opnieuw moet opstarten.

Heeft iemand van jullie misschien suggesties wat ik zou kunnen doen en proberen? Whatever it takes :)

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Btje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:37:
Als je in download mode kunt komen kun je mbv odin weer de officieele NL versie op je telefoon zetten.
Even een vervolg vraag:
Klopt het dat ik dan eerst de telefoon moet rooten en dan een firmware installeren? Op zich heb ik geen probleem mee om het geheel te rooten, belangrijkste is dat hij straks weer werkt. Maar ik had ook begrepen dat als je de telefoon root eventuele updates ook handmatig gaan (en niet via kies).

Ik ben verder niet zo'n pro met de telefoon, dus alle kennis die ik heb, heb ik in de afgelopen ochtend van het internet gehaald.

Edit:
Gelukt!
Bedankt voor de tip.

[ Voor 55% gewijzigd door Geert.H op 08-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb het idee dat de batterij sneller leeg gaat met 2.3.6, meer mensen dezelfde ervaring..? Scheelt maar een klein beetje maar merk het wel. Niet zo zeer in stand-by maar meer als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chaoto
  • Laatst online: 01-01-2024
ik heb met de update 2.3.6 van 4 dagen geleden geen telefoon meer, ook de wifi modus doet het slecht. het batterij verbruik is erg hoog
ik heb gewoon geuped via kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

El Chaoto schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:23:
ik heb met de update 2.3.6 van 4 dagen geleden geen telefoon meer, ook de wifi modus doet het slecht. het batterij verbruik is erg hoog
ik heb gewoon geuped via kies
Factory reset gedaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chaoto
  • Laatst online: 01-01-2024
ja ik heb een reset uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier geen problemen na de update.
Geen verschil in batterijduur merkbaar.
Moet er wel bij zeggen dat ik de SGS in de winter vooral als telefoon en soms als fotocamera gebruik, in huis maakt hij standaard verbinding met Wifi.

Het enige rare was dat ik in de auto een soort "sms-geluidjes" vanuit de telefoon in mijn broekzak hoorde. Ik moest de SGS toestemming geven contact te maken met mijn carkit. Blijkbaar is die informatie bij de update verloren gegaan.
Pagina: 1 ... 86 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.