Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ok in dat geval is het handige een factory reset te doen denk ik, zoals je zelf al zei.

Ik moet wel zeggen dat ik nog wel positief ben over Android op zich, zie veel voordelen tov IOS. Vooral omdat het zo open is. Nadeel is alleen dat Android nog vrij jong is, en niet geperfectioneerd. IOS is al wat volwassener. En als je dan nog over de standaard Android allerlei software gaat leggen waar alles aan rammelt, en dat laat syncen met een windowsprogramma dat rammelt, dan wordt je daar niet blij van.

Toch ben ik nog wel blij met mijn telefoon met internet en alles hoor! De SGS1 is mijn eerste smartphone en ik vind het echt een verrijking van mijn leven. Vervelende wachtmomenten en verveling zijn veel minder geworden dankzei dit apparaat. Qua stabiliteit geen ik alleen geen voldoende.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waar heeft Go Launcher Ex het recht "nummer rechtstreeks bellen" voor nodig? Gebruikt het ook een eigen dialer?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb go launcher in het verleden ook wel eens gebruikt, volgens mij gebruikt het standaard geen eigen dialer. Ik geloof dat er wel een go-dialer te downloaden is, maar dat is dacht ik een losse app. Overigens vond ik go launcher in de praktijk niet echt sneller dan de standaard launcher, ook go haperde met enige regelmaat. Je kunt er wel meer mee maar het gebruikte soms dan ook meer geheugen had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung galaxy s plus of de advance.
Nu viel mij op dat ik op de plus in kon stellen hoe ik het scherm wou deblokkeren.
Ik vind het fijn om dit met een patroon in te stellen. Dit kon wel op de s plus. Maar bij de advance kon ik geen enkele optie vinden om dit in te stellen.
Is dit iets wat gedownload kan worden van een app market? Mijn vorige touch telefoon is zooo vaak uit zichzelf gaan bellen. Dit wil ik niet meer. |:( Vandaar dat ik dit graaag wil weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij is dat unlocken met een patroon een standaard android feature, zou me toch stug lijken dat ze dat bij de avance eruit gehaald hebben.

Het wordt er trouwens niet overzichtelijker op met zoveel verschillende versies van de Galaxy S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarmee bedoel je dat het wel / niet te downloaden is op een telefoon ?

Mijn technisch inzicht zegt dat als het er niet op staat het er niet op te zetten is. Het is iets wat je bij je instellingen moet doen. En als die instellingen optie er niet op staat je die niet ineens er wel bij kan krijgen. Een collega van me lukt het ook niet om het op haar iphone te krijgen.

Erg vervelend ja dat er zoo veel verschillende versies op de markt gebracht worden van alles en dat goed werkende dingen er weer vanaf gehaald worden in een volgende versie. Zo blijf ik twijfelen. Flitser/geen flitser. Een goede schermbeveiliging / geen goede schermbeveiliging. Enz enz enz.

Daarnaast ga ik ook heel erg de optie missen waarbij ik radio kon recorden en opslaan. Scheelde weer wat downloadkosten.. ;) Maar goed dat zal vanuit de muziekindustrie dan wel weer "verboden" zijn geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

iPhone is niet te vergelijken, daar kun je dit soort dingen allemaal niet aanpassen, in tegenstelling tot bij android. Wat ik bedoelde was echter dat dit waarschijnlijk wel al op de advance zit, want ik heb nog geen enkele android telefoon gezien waar je niet dmv een patroon kan unlocken. Wellicht zit het onder een ander deel van het instellingen menu maar het zit er vast wel op. Overigens is het bij android dus ook wel degelijk mogelijk om het standaard unlock screen te vervangen door iets anders, in de Google play market zijn daar wel apps voor te vinden. Maar die zijn voor deze feature dus waarschijnlijk niet nodig, alhoewel ik zelf de advance niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:56
Na het installeren van de update 2.3.6 reageerd mn telefoon heel traag.
Soms duurt het een seconde of 10 zelfs!
Niet mee te werken.

Meer mensen hier last van?
Kun je terug naar een vorige firmware? Hoe?
Of is er een betere oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Lisabella schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:58:
Na het installeren van de update 2.3.6 reageerd mn telefoon heel traag.
Soms duurt het een seconde of 10 zelfs!
Niet mee te werken.

Meer mensen hier last van?
Kun je terug naar een vorige firmware? Hoe?
Of is er een betere oplossing?

Alvast bedankt
Factory reset al gedaan?..

Edit: You Welcome ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Nee, nog niet... eens proberen

... tot nu toe ziet dat er echt uit als de oplossing.
Bedankt

[ Voor 53% gewijzigd door Lisabella op 06-05-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Nieuwe stylus, oordoppen en batterijen-oplader gekocht. Blijft leuk om die accessoires te blijven kopen.
Love for eBay.

Maar ff ot; Tijdje geleden mijn S+ teruggestuurd voor reparatie (Schermpje kapot), sindsdien soms erg traag of blijft hij hangen met internet zoeken en dus geen internet/wifi. Meer mensen die dit probleem hebben?
Terug naar de winkel voor evt. reparatie of factory reset? Dan moet ik toch eerst even een back-up maken op mijn e-mailadres?

[ Voor 63% gewijzigd door RickvN op 06-05-2012 20:07 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zijn er meer mensen die na een jaar (net iets minder) merken dat het scherm erg flets word. Het lijkt alsof de ledjes nu al zijn uitgebrand. Moet voor fatsoenlijke leesbaarheid in het licht hem helemaal op volle helderheid zetten waar eerst een kwart genoeg was....

Wat zou Samsung doen met zo'n klacht? Is het uberhaupt iets voor de garantie? Het is wel slijtage maar mag toch wel verwachten dat het 2 jaar meegaat?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:53:
Zijn er meer mensen die na een jaar (net iets minder) merken dat het scherm erg flets word. Het lijkt alsof de ledjes nu al zijn uitgebrand. Moet voor fatsoenlijke leesbaarheid in het licht hem helemaal op volle helderheid zetten waar eerst een kwart genoeg was....

Wat zou Samsung doen met zo'n klacht? Is het uberhaupt iets voor de garantie? Het is wel slijtage maar mag toch wel verwachten dat het 2 jaar meegaat?
Vind je het gek na al dat geflash etc, je telefoon is geraped :+

Nee maar geen idee, ik heb mijne nu ook bijna 2 jaar en vind het scherm nog steeds erg mooi. Niet opgevallen dat het achteruit gaat. Is je mobiel vaak gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

peakaboo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Vind je het gek na al dat geflash etc, je telefoon is geraped :+

Nee maar geen idee, ik heb mijne nu ook bijna 2 jaar en vind het scherm nog steeds erg mooi. Niet opgevallen dat het achteruit gaat. Is je mobiel vaak gevallen?
Mobiel valt wel eens maar niet bijster vaak. Ik ga morgen denk ik maar eens bellen. Aangezien vrienden van mij met een oudere SGS hebben nog steeds betere kleurweergave. Die hebben ook custom roms. Alleen flashen ze niet zo vaak.

Dat constante geflash kan maar denk het niet. Aangezien dat maar vrij kort is met het scherm op volle helderheid. Ik ga het morgen nog eens bekijken maar dan met de laatste stock rom. Iemand toevallig een linkje? :> Of moet ik dan naar de custom rom sectie weer gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:32
Heb m'n SGS nu toch al een dik anderhalf jaar, maar ik zie geen merkbare veranderingen in de kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lambo LP670 SV schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:37:
Heb m'n SGS nu toch al een dik anderhalf jaar, maar ik zie geen merkbare veranderingen in de kleurweergave.
Dan ga ik toch maar een RMA aanvragen...

Vooral toen ik hem naast mijn HTC Legend viel het op... Beide volle helderheid en de SGS was gewoon een paar flinke stappen donkerder...

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 07-05-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, heb alles weer erop staan na een factory reset gedaan te hebben. De boel loopt nu wel weer wat soepeler dan voor de reset, maar volgens mij heeft ie ooit toch wel eens vlotter aangevoeld, met één van de vorige firmwares. En die facebook app blijft echt supertrage poep, ongelofelijk hoe sloom die app soms werkt...

Maar goed, voorlopig doen we het er maar weer even mee, als ie maar verder niet al te veel issues meer heeft (zoals vastlopen en zut) geloof ik het wel weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
toch te vroeg gejuiched. Die Twlauncher blijft iedere keer hangen.
Andere launcher ook al geprobeerd, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Bestaat er geen fix of moet ik nu over naar een custom rom?
grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De laatste dagen krijg ik ook steeds vaker meldingen dat TwLauncher niet reageert terwijl ik dat bij de vorige versie echt nooit had. Ik begin toch een custom rom te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kan het alleen maar aanraden. Neem de laatste Cyanogenmod 9 nightly. Werkt echt erg fijn en snel. Als je nog nooit een custom rom gebruikt hebt.. Voelt als een nieuwe telefoon.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Is het wel handig een nightly te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 14:30
Ja, gewoon doen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zie het als Debian Unstable. Debian Unstable is bijzonder stabiel :+ Ook al zegt de naam anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MaximusTG schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:10:
Kan het alleen maar aanraden. Neem de laatste Cyanogenmod 9 nightly. Werkt echt erg fijn en snel. Als je nog nooit een custom rom gebruikt hebt.. Voelt als een nieuwe telefoon.
Maar dat blijft toch belachelijk, dat je dat soort niet-standaard stappen zou moeten nemen om een fatsoenlijk werkend product te krijgen? Zo'n ding zou met de standaard firmware gewoon stabiel en goed moeten werken, custom firmware zou alleen nodig moeten zijn als je iets speciaals er mee zou willen. Maar blijkbaar gaat dat bij android niet op, dat heb ik wel gemerkt toen ik nog een Asus TF tablet had, ook alleen maar ellende met buggy firmwares...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

En ja hoor, weer hetzelfde probleem dat ik met de vorige firmwares ook al had: telefoon wil niet meer aan gaan, dus als ik gebeld wordt kan ik niet eens opnemen terwijl ik hem wel vrolijk hoor rinkelen. Zal wel komen doordat de launcher weer is vastgelopen. Als je dit probleem ook hebt: factory reset helpt niks, want dat heb ik van de week nog gedaan. Enige echte oplossing is een andere telefoon kopen en dit wanproduct door de plee trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De nieuwe firmware is inderdaad wel weer zeeeer matig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
jasjenl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:04:
En ja hoor, weer hetzelfde probleem dat ik met de vorige firmwares ook al had: telefoon wil niet meer aan gaan, dus als ik gebeld wordt kan ik niet eens opnemen terwijl ik hem wel vrolijk hoor rinkelen. Zal wel komen doordat de launcher weer is vastgelopen. Als je dit probleem ook hebt: factory reset helpt niks, want dat heb ik van de week nog gedaan. Enige echte oplossing is een andere telefoon kopen en dit wanproduct door de plee trekken..
Nog een oplossing is, om een andere rom erop te zetten. Sinds ik de broodrom gebruik (voor de samsung galaxy s+ ), heb ik dit probleem niet meer. Dit is een goedkopere oplossing dan nieuwe kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

sjansen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Nog een oplossing is, om een andere rom erop te zetten. Sinds ik de broodrom gebruik (voor de samsung galaxy s+ ), heb ik dit probleem niet meer. Dit is een goedkopere oplossing dan nieuwe kopen....
Abbo loopt toch dit jaar af, dan gaat er wel een iPhone 5 komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jasjenl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:30:
[...]

Abbo loopt toch dit jaar af, dan gaat er wel een iPhone 5 komen...
en nog steeds zeg ik breng hem weg voor garantie :>

Ik doe dat straks ook voor duidelijke software fouten :9 Heb toch al een ander toestel dus kan hem missen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je die screen lock uit op de Samsung Galaxy S? Elke keer over het scherm vegen is niet nodig. Zet de screen lock liever zelf aan als dat nodig is.
Ik heb de laatste Android update 2.3.6.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 07:52
ik zie alleen maar de mogelijkheid het te vertragen tot 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee bedoel niet een screen safer of iets dergelijks maar als je scherm uit zet en dan weer aan, dan zit er een screen lock op die je weer verwijderd door er over heen te vegen met je vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:40:
Nee bedoel niet een screen safer of iets dergelijks maar als je scherm uit zet en dan weer aan, dan zit er een screen lock op die je weer verwijderd door er over heen te vegen met je vinger.
Kan niet. Het standaard lock screen, waarbij je alleen maar hoeft te vegen, is het minimale wat je kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom zou je dat uberhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:49:
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
Ehm, omdat het irritant is? Moet toch wel een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:56:
[...]

Ehm, omdat het irritant is? Moet toch wel een oplossing voor zijn?
Milocker, Widgetlocker?

Ik zou echt nooit mijn telefoon zonder lockscreen willen :X Ik heb hem ook altijd op zijn kortste stand staan. Dus 15 seconden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:57:
[...]

Milocker, Widgetlocker?

Ik zou echt nooit mijn telefoon zonder lockscreen willen :X Ik heb hem ook altijd op zijn kortste stand staan. Dus 15 seconden :+
Dat is geen lockscreen, maar een screensafer hoor. Ik heb hem op 30 seconden staan, dan gaat mijn scherm uit en met de aan/uit toets weer aan maar krijg dan dat lockscreen telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:39:
[...]

Dat is geen lockscreen, maar een screensafer hoor. Ik heb hem op 30 seconden staan, dan gaat mijn scherm uit en met de aan/uit toets weer aan maar krijg dan dat lockscreen telkens.
Ah nu snap ik het. Alleen ben ik nog geen enkele smartphone tegengekomen die deze instelling heeft. Dus echt het lockscreen uitzetten. In ieder geval niet een Android smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In CyanogenMod 9 is het gewoon een instelling.. Settings -> security -> lockscreen en dan None/disabled (geen) selecteren.

Powerknop, scherm gaat uit. Power of homeknop, scherm gaat aan. Direct in launcher.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is Cyanogenmod 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Kijk daar maar eens ;) genoeg informatie te krijgen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, heb ik niets aan. Moet ik mijn toestel rooten, heb daar geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat bij bv. Envirofone je voor de SGS S i9000 € 117,- krijgt en voor de SGS S Plus maar €85,- ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Bij Vodafone net zo, viel me een tijd geleden ook al op:
S: Werkend € 129,00 Niet werkend € 32,25
S Plus: Werkend € 114,00 Niet werkend € 28,50

http://www.vodafone.nl/telefoon_inruilen/tool/

Volgens mij kreeg je voor beide een maand geleden nog 25 euro meer

Maar zo heel gek vind ik het niet. Voordelen van de S zijn een beter scherm (AMOLED), betere geluidschip en hij vast nog wel meer duurdere/luxere componenten.

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 15-05-2012 23:22 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

HaTe schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:20:
Bij Vodafone net zo, viel me een tijd geleden ook al op:
S: Werkend € 129,00 Niet werkend € 32,25
S Plus: Werkend € 114,00 Niet werkend € 28,50

http://www.vodafone.nl/telefoon_inruilen/tool/

Volgens mij kreeg je voor beide een maand geleden nog 25 euro meer

Maar zo heel gek vind ik het niet. Voordelen van de S zijn een beter scherm (AMOLED), betere geluidschip en hij vast nog wel meer duurdere/luxere componenten.
Volgens mij is de S Plus in geen enkel opzicht een mindere telefoon dan de S: hij heeft ook een Amoled scherm, een iets snellere processor, plus een iets betere batterij. Lijkt mij dus niet dat je met de gewone S een betere deal hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ah ik was altijd van de veronderstelling dat de Plus een LCD scherm heeft. Dan is er inderdaad niet veel slechter aan, behalve de keuzes aan custom roms en de betere audio chip.

Ik zou mijn S zeker niet ruilen tegen een S Plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Ik dacht ook dat de Plus toch wel een mindere GPU heeft als de normale SGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Lambo LP670 SV schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:26:
Ik dacht ook dat de Plus toch wel een mindere GPU heeft als de normale SGS
Idd, al flink merkbaar met bijv angry birds. Ook met android 4 is gpu acc op de normale S sneller en uiteindelijk daardoor langere accu duur. B.t.w. de accu met meer capaciteit kan ook gewoon in de S.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik was vanochtend wel een (voor mij) ongewoon bugje tegengekomen:
luister radio op de speaker
blader door de launcher om een app te starten
launcher reageert niet meer
na verloop van tijd gaat het scherm uit, de verlichting van de 'toetsen' onderaan blijft branden.
de radio blijft doorgaan, maar springt na een tijdje op het linkerkanaal van de koptelefoon.
de telefoon reageert lange tijd niet
de telefoon reageert weer, de radio reageert nergens meer op, er lijken geen (radio)apps te draaien en ook het legen van het geheugen dmv de RAM manager app doet niets
uittrekken van de koptelefoon resulteert in storing op de radio, die schijnbaar alleen te stoppen is door een reboot.
de reboot duurt extreem lang.

Ik ben niet echt te spreken over de firmware (tenminste, ik neem aan dat het slechte functioneren daarvan (met name het vastlopen van de launcher/display) niet een exemplarische zaak is)

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Och ja, dat soort gedrag herken ik wel. Het is niet voor niks dat ik al tijdje roep dat ik deze telefoon ga vervangen zodra mijn abbo afgelopen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
begintmeta schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:20:
Ik was vanochtend wel een (voor mij) ongewoon bugje tegengekomen:
luister radio op de speaker
blader door de launcher om een app te starten
launcher reageert niet meer
na verloop van tijd gaat het scherm uit, de verlichting van de 'toetsen' onderaan blijft branden.
de radio blijft doorgaan, maar springt na een tijdje op het linkerkanaal van de koptelefoon.
de telefoon reageert lange tijd niet
de telefoon reageert weer, de radio reageert nergens meer op, er lijken geen (radio)apps te draaien en ook het legen van het geheugen dmv de RAM manager app doet niets
uittrekken van de koptelefoon resulteert in storing op de radio, die schijnbaar alleen te stoppen is door een reboot.
de reboot duurt extreem lang.

Ik ben niet echt te spreken over de firmware (tenminste, ik neem aan dat het slechte functioneren daarvan (met name het vastlopen van de launcher/display) niet een exemplarische zaak is)
Hier heb ik absoluut geen problemen;
Ik heb wel direct na de update een factory-reset + cache wipe en de dalvik cache wipe gedaan en kritisch naar het aantal apps gekeken dat ik met TB terug gezet heb.
Er stonden >130 apps op en dat heb ik terug gebracht naar rond de 100 ;)
Verder gebruik ik Go Launcher EX samen met Go Locker (lockscreen) en Go Weather met ieder uur update.
Voor de factory-reset was te telefoon duidelijk veel trager.
De telefoon is nu echt super smooth alsof er geen extra apps op staan en m'n batterij gaat ook weer langer mee.
Dat zal wel komen omdat ik opruiming in de apps gehouden heb.
Ik denk dat veel gebruikers deze fout maken; Veel apps op de tel. houden die je niet(meer) gebruikt.

De SGS maakt me weer net zo blij als toen ik 'm 2 jaar geleden kreeg :)
Alleen heb ik nu m'n Galaxy Note met dat verslavend mooie grote scherm en dat is geen partij voor de SGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hmmm, ik had ook de hele telefoon gewiped (tweemaal) en heb niet superveel apps teruggezet. Misschien dat het puur de launcher is (of toch een exemplarisch probleem), ik zal eens een alternatief oor tw gebruiken, wat zijn goede gratis launchers?

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb even een paar maandjes terug gelezen in dit topic.
Ik heb een SGS GT-I9000 met de laatste update 2.3.6 via Kies.
Daarvoor had ik ook al problemen met het blijven hangen van de gehele telefoon, dan kreeg ik alleen met een batterij eruit/erin actie de telefoon weer gereboot.
Nu heb ik iets andere problemen (erbij) gekregen. Namelijk als ik van een app, bijvoorbeeld whatsapp terugkom in het "bureaublad", dan blijft de boel (dat is denk ik de twlauncher?) soms lang hangen. 10 seconden tot soms wel 30 of hij loopt helemaal vast en ik moet de "batterij-actie" doen.

Wat ik liever niet wil is de boel hoeven rooten of alles wissen, dat laatste heb ik namelijk al 2 keer eerder gedaan en ik vind het zwaar irritant om dan alle zooi weer terug te moeten zetten.
Tevens heb ik niet zo'n zin een andere ROM installeren.

Dus mijn vraag is eigenlijk of hier een simpele oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het gedrag dat de telefoon hangt of lange tijd niet reageert heb ik ook met de laatste firmware. Cache wipen, minder tot zelfs bijna geen apps maakt niets uit. Reset to factory defaults ook niet. De vorige versie had hier geen last van en het probleem is zo erg dat de telefoon voor iets anders dan bellen amper bruikbaar is. Het unlock screen hangt bv ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Problemen met hangen komt door de nieuwe launcher van samsung. Die is te fancy/te veel bloat/slechte optimalisatie.

Je kan het oplossen door Go launcher te installeren bijvoorbeeld. Mooi functioneel en veel soepeler. Je kan ook een andere launcher proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Go launcher is nog gratis ook zo te zien. Ik ga het maar eens proberen denk ik. Werkt het niet dan knal ik er alsnog een custom rom op denk ik want de huidige situatie is niet echt werkbaar. De rechten (volgens mij heb ik dat al een keer eerder aangegeven) die de applicatie nodig heeft zijn wel fors; zelfstandig nummers draaien etc terwijl de launcher voor zover ik kan zien gewoon de standaard dialer aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Bor de Wollef schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:29:
Go launcher is nog gratis ook zo te zien. Ik ga het maar eens proberen denk ik. Werkt het niet dan knal ik er alsnog een custom rom op denk ik want de huidige situatie is niet echt werkbaar. De rechten (volgens mij heb ik dat al een keer eerder aangegeven) die de applicatie nodig heeft zijn wel fors; zelfstandig nummers draaien etc terwijl de launcher voor zover ik kan zien gewoon de standaard dialer aanroept.
Go Launcher EX is inderdaad gratis (al zou ik er graag voor betalen gezien de opties)
Je kan er ontzettend veel aan custumizen m.b.v. de widgets, thema's en (niet allemaal gratis)add-ons!
Wordt ook zeer regelmatig geupdated met vernieuwde functies en bugfixes of aanpassingen aan bv ICS.

TIP:
neem echt de tijd om alle mogelijkheden te proberen.
Er zijn ook verschillende YouTube videos over te vinden zoals bv. deze

De rechten waarover je het hebt om zelfstandig nummers te draaien heeft de Go nodig als je de Go-dialer widget gebruikt ;)

Ik gebruik GoLauncher op al m'n Android telefoons en tablet na vele andere launchers te hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

In het verleden had ik ook wel eens Go Launcher gebruikt, net ook maar weer eens geprobeerd, maar het maakt dus echt geen reet uit qua snelheid. Af en toe is de telefoon nog steeds zo traag als dikke stront door een dunne trechter. Oh ja, een factory reset heb ik al gedaan sinds de laatste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
jasjenl schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:40:
In het verleden had ik ook wel eens Go Launcher gebruikt, net ook maar weer eens geprobeerd, maar het maakt dus echt geen reet uit qua snelheid. Af en toe is de telefoon nog steeds zo traag als dikke stront door een dunne trechter. Oh ja, een factory reset heb ik al gedaan sinds de laatste firmware update.
Ook ik heb Go Launcher gebruikt. Het heeft veel opties en je kunt van alles aanpassen, maar bij reageerde Go Launcher erg traag.

Ik gebruik tegenwoordig Zeam Launcher, simpel maar snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Blijkbaar ben ik de enige die geluk heeft :9 . Na enkele weken met 2.3.6 gewerkt te hebben nog altijd geen enkele vastloper. Ik ben er zefls zeer positief over. Menu's scrollen ging nog nooit zo soepel. Ik heb hem wel geroot om enkele bloat apps te verwijderen maar voor de rest is ie stock. Ben na een kleine 2 jaar nog steeds uitermate tevreden van m'n sgs.

Ik denk trouwens dat vele van de crash/lag verhalen eigenlijk niet door de launcher opzich worden veroorzaakt maar eerder door de apps/widgets die op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Lambo LP670 SV schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:29:
Blijkbaar ben ik de enige die geluk heeft :9 . Na enkele weken met 2.3.6 gewerkt te hebben nog altijd geen enkele vastloper. Ik ben er zefls zeer positief over. Menu's scrollen ging nog nooit zo soepel. Ik heb hem wel geroot om enkele bloat apps te verwijderen maar voor de rest is ie stock. Ben na een kleine 2 jaar nog steeds uitermate tevreden van m'n sgs.

Ik denk trouwens dat vele van de crash/lag verhalen eigenlijk niet door de launcher opzich worden veroorzaakt maar eerder door de apps/widgets die op de achtergrond draaien.
Betwijfel het.. Ik draai geen bijzondere apps en widgets gebruik ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik heb een T-mobile SGSplus, simlockvrij met een simkaart van Ben. Ik heb nu 2.3.5 (volgens mij dus een T-mobile versie van 2.3.5, de telefoon start ook op en sluit af met het T-mobile logo in beeld).

Als ik mijn telefoon aansluit op de computer met Kies, zegt hij dat er geen update is naar 2.3.6.

Ik neem aan omdat T-mobile nog geen 2.3.6 versie heeft? Of is het iets anders?

edit: @onder: alrighty :)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KoffieNT schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:45:
Ik heb een T-mobile SGSplus, simlockvrij met een simkaart van Ben. Ik heb nu 2.3.5 (volgens mij dus een T-mobile versie van 2.3.5, de telefoon start ook op en sluit af met het T-mobile logo in beeld).

Als ik mijn telefoon aansluit op de computer met Kies, zegt hij dat er geen update is naar 2.3.6.

Ik neem aan omdat T-mobile nog geen 2.3.6 versie heeft? Of is het iets anders?
Nee daar zit je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb ook t-mobile, en ik heb wel 2.3.6. Wel vreemd dan, verschillende versies bij t-mobile?

Ik heb btw ook last dat hij soms blijft hangen.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Misschien omdat de mijne simlock vrij en met een andere simkaart is? Ik heb het net even geprobeerd zonder simkaart, maar dan vindt hij alsnog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KoffieNT schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:39:
Misschien omdat de mijne simlock vrij en met een andere simkaart is? Ik heb het net even geprobeerd zonder simkaart, maar dan vindt hij alsnog geen update.
Nee het gaat echt specifiek om de softwareversie. Wat je wel kan proberen is om een stock rom erop te flashen die wel op normale updates werkt.

Is hij trouwens echt simlock vrij? Ben is toch gewoon een T-Mobile dochter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Toen ik de telefoon kreeg deed m'n simkaart het er niet in, simlockvrij laten maken, toen deed hij het die avond goed maar sprong daarna toch weer naar T-mobile/accepteerde mijn kaartje alsnog niet. Verschillende keren bij het winkeltje binnen gestapt zonder oplossing.
Daarna op aanraden van hun Ben opgebeld, nieuwe simkaart gekregen want het was blijkbaar een bekend probleem en met het nieuwe simkaartje doet hij het prima.

Misschien dat ik er dan idd een keer de stock versie op zet in de hoop dat het dan wel gaat.

edit: Ook nog even geprobeerd met een T-mobile simkaart, maar dan lukt het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 21-05-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
jasjenl schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:11:
[...]

Betwijfel het.. Ik draai geen bijzondere apps en widgets gebruik ik al helemaal niet.
Zo flash ik altijd:

1) maak uiteraard eerst een backup van je EFS map, mediabestanden, sms/mms berichten, call logs, bookmarks, apps. GEEN systeembestanden.
2) doe een factory reset via instellingen (privé), vink usb opslag formatteren aan;
3) flash eerst (dmv Odin) firmware JVH (GB 2.3.3);
3) via ClockWorkMod (3 button combo) doe je een factory reset en cashe wipe;
4) flash daarna JW1 (GB 2.3.6);
5) via CWM (3 button combo) doe je weer een factory reset en cashe wipe;
6) flash JW5 (GB 2.3.6 value pack)
7) via CWM doe je weer een factory reset en cashe wipe;
8) flash een kernel om te rooten (ik beveel de semaphore kernel (2.7.3) aan) ;
9) via CWM doe je weer een factory reset, cashe wipe en dalvik wipe.
10) zet je backups weer terug (EFS hoeft niet, tenzij je geen imei nummer meer hebt ;))

Het is misschien omslachtig, maar dan heb je ook wat!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoe maak jij een backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Amboe schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:46:
[...]

Zo flash ik altijd:

1) maak uiteraard eerst een backup van je EFS map, mediabestanden, sms/mms berichten, call logs, bookmarks, apps. GEEN systeembestanden.
2) doe een factory reset via instellingen (privé), vink usb opslag formatteren aan;
10) zet je backups weer terug (EFS hoeft niet, tenzij je geen imei nummer meer hebt ;))

Succes!
Ik weet niet waarom je mij hier quote, want ik ga geen custom rom installeren. Dat mensen dat als een oplossing zien voor als de telefoon stock niet fatsoenlijk werkt vind ik sowieso al te gek voor woorden. Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen maar dan zelf er eerst een andere motor in moeten monteren om er normaal mee te kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:27
jasjenl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:51:
[...]

Ik weet niet waarom je mij hier quote, want ik ga geen custom rom installeren. Dat mensen dat als een oplossing zien voor als de telefoon stock niet fatsoenlijk werkt vind ik sowieso al te gek voor woorden. Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen maar dan zelf er eerst een andere motor in moeten monteren om er normaal mee te kunnen rijden...
Als het net zo makkelijk was om die andere motor weer terug te vervangen door de originele als het is om custom rom weer te vervangen door stock waren er vast een heleboel mensen die dat deden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik zou het eerder zien alsof je de firmware van je auto update....

Dat gebeurd dus enorm veel en is redelijk standaard... Chippen. Zijn zelfs opties bij de dealer om het te laten doen. Het is normaler dan je denkt...

Overigens ben ik het wel met je eens maar zoals aangegeven zijn er meer dan genoeg alternatieven dus je _hoeft_ niet te zeuren of te accepteren dat een fabrikant kutsoftware levert. Klagen werkt niet dan maar alternatieven zoeken. Garantie wil je ook al niet doen blijkbaar.

Je loopt al sinds eind 2010 te klagen over dit toestel en nog nooit heb je ooit actie ondernomen om garantie te claimen omdat het toestel niet naar behoren functioneert. Software of Hardware maakt niet uit je toestel is al vanaf software versie 1 niet goed en hij is niet goed blijven functioneren. Ik had hem na 2 maanden al weggedaan. Hell ik heb zelfs een telefoon na een half jaar weggebracht omdat hij nog steeds brakke software had. Je kon het apparaat niet normaal gebruiken dus dat werd enkeltje garantie. Uiteindelijk wel 3 maanden gekost omdat hij telkens heen en weer werd verzonden maar uiteindelijk een beter toestel ervoor terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Touchdomex schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:17:
[...]

Ik zou het eerder zien alsof je de firmware van je auto update....

Dat gebeurd dus enorm veel en is redelijk standaard... Chippen. Zijn zelfs opties bij de dealer om het te laten doen. Het is normaler dan je denkt...

Overigens ben ik het wel met je eens maar zoals aangegeven zijn er meer dan genoeg alternatieven dus je _hoeft_ niet te zeuren of te accepteren dat een fabrikant kutsoftware levert. Klagen werkt niet dan maar alternatieven zoeken. Garantie wil je ook al niet doen blijkbaar.

Je loopt al sinds eind 2010 te klagen over dit toestel en nog nooit heb je ooit actie ondernomen om garantie te claimen omdat het toestel niet naar behoren functioneert. Software of Hardware maakt niet uit je toestel is al vanaf software versie 1 niet goed en hij is niet goed blijven functioneren. Ik had hem na 2 maanden al weggedaan. Hell ik heb zelfs een telefoon na een half jaar weggebracht omdat hij nog steeds brakke software had. Je kon het apparaat niet normaal gebruiken dus dat werd enkeltje garantie. Uiteindelijk wel 3 maanden gekost omdat hij telkens heen en weer werd verzonden maar uiteindelijk een beter toestel ervoor terug gekregen.
En daar heb ik dus geen zin in, omdat het uiteindelijk niks zal oplossen, aangezien het aan brakke software ligt, maar Samsung dat nooit zal erkennen. Dan krijg je dus dat je maanden zonder phone zit en dan alsnog geen werkende oplossing hebt. Ik flikker het kreng gewoon weg zodra mijn abonnement afgelopen is. Dit soort problemen krijg je niet opgelost m.i., de enige uitweg is een ander toestel, wat ik dan ook ga doen, zodra het kan en de iPhone 5 uit is gekomen. Fabrikanten zullen in dit soort situaties nooit erkennen dat het probleem bij hun ligt, daar heb ik in het verleden al genoeg ervaring mee gehad bij soortgelijke issues bij apparaten.

Maar goed, ik heb er inmiddels allang vrede mee dat dit ding nooit goed zal werken, die paar maanden overleef ik nog wel en dan stap ik over. Heb ik ook gedaan qua tablet en dat bevalt me prima, alleen had ik daar het voordeel dat ik mijn oude tablet (Asus TF) nog voor een mooie prijs kon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Je had het gewoon veel eerder moeten doen. Je had destijds voor die 3 maanden je toestel kwijt alsnog met je abonnement een iPhone kunnen halen. Had je anderhalf jaar gezeik en gevloek gescheeld. Of ben je blij dat je nu op een fabrikant kan afgeven? ;)

Fabrikanten zullen dit nooit erkennen. Ongeacht het merk! Soms heb je geluk maar dat heb je bijna nooit.

Ik ben nu ook wederom ruzie aan het maken met HTC met 2 toestellen tegelijk. Eigenlijk Hi en HTC maar beide problemen zijn gewoon de toestellen. Klaar. Ga er wat leuks uithalen en trek er daarna wat winst uit.

Reservetelefoon is mijn SGS die gewoon nog zeker een half jaar mee kan. Dus tenminste genoeg power.

Volgende telefoon gaat een feest worden want eigenlijk heb ik met alle merken echt slechte ervaringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Ja en appel doet het zo geweldig met hun fouten toegeven.... Als hun nieuwe toestel laat heeft van wegvallend bereik moet men het toestel maar anders vast gaan houden... Het is overal wel iets, en zolang je er over blijft vallen ga je je continue lopen ergeren.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan ook wat beter geteste toestellen kiezen met fouten waar je mee kan leven. Gewoon niet het nieuwste van het nieuwste.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 22-05-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

begintmeta schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:06:
Je kan ook wat beter geteste toestellen kiezen met fouten waar je mee kan leven. Gewoon niet het nieuwste van het nieuwste.
In mijn geval heeft dat weinig uitgemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
jasjenl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:21:
[...]
En daar heb ik dus geen zin in, omdat het uiteindelijk niks zal oplossen, aangezien het aan brakke software ligt, ...
Als het volgens jou toch alleen aan de brakke software is flash je er toch gauw een custom rom op? Dan is dat meteen opgelost. Je moet wel erg eigenwijs zijn om 2 jaar met software te werken 'die niet werkt' wetende dat je deze probleemloos kan vervangen binnen een uurtje.

Ik snap het probleem dan ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
[...]

Ik het over flashen van stock firmware (JVH, JW1 en JW5. Allemaal Gingerbread versies). Om te rooten moet je een custom kernel flashen. Dat is het enige custom eraan.

Overigens quote ik jou, omdat jij klachten hebt met je SGS. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Laatst online: 28-08 20:17
Zo vanavond eens bezig geweest met Go launcher. Moet zeggen dat ik verbaasd ben hoe goed die werkt! echt aanrader! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Amboe schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:46:
[...]

Zo flash ik altijd:

Succes!
Mag ik misschien vragen waarom je zoveel verschillende versies flasht?? Of bedoel je dat je op deze manier naar 2.3.7 komt uiteindelijk.

Overigens heb ik bijna nooit problemen gehad met dit toestel. Hij heeft altijd als een zonnetje gewerkt en als je eenmaal weet hoe je moet flashen wordt het toestel alleen maar beter. Enigste minpunt van dit toestel is de GPS die werkelijk niet werkt. Nu gebruik ik nooit GPS en had ik een van de eerste versies maar toch een beetje slordig van Sammy :D

Om nou gelijk te zeggen dat je over gaat stappen naar Apple moet je zelf weten. Als jij 1000+ euro wil neertellen voor een apparaat dat trager is en meer fouten bevat dan de gemiddelde Android-telefoon is dat jouw keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Wat betreft de GPS worden de meeste problemen veroorzaakt door slecht contact.
Trucje is om er een plakbandje dubbelgevouwen op te plakken en dan heb je sneller en beter bereik.
Als je de achterkant eraf haalt, rechts van de speaker zit de GPS unit. Plakbandje moet je dan een beetje bovenaan net over het randje van de GPS unit plakken.
Mijn ervaring is dat het echt scheelt in snelheid en sinds dat plakbandje er op zit werkt de GPS ook vaak binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Lisabella schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:41:
Wat betreft de GPS worden de meeste problemen veroorzaakt door slecht contact.
Trucje is om er een plakbandje dubbelgevouwen op te plakken en dan heb je sneller en beter bereik.
Als je de achterkant eraf haalt, rechts van de speaker zit de GPS unit. Plakbandje moet je dan een beetje bovenaan net over het randje van de GPS unit plakken.
Mijn ervaring is dat het echt scheelt in snelheid en sinds dat plakbandje er op zit werkt de GPS ook vaak binnenshuis.
Mijn gps heeft echt nog nooit goed gewerkt. Werkelijk alles al geprobeerd en ik betwijfel dat dit gaat werken maar ik zal het wel proberen. Hij maakt ook wel contact maar als ik vooruit loop dan denkt de GPS dat ik naar achteren loop ofzo. Extreem raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Misschien moet je de telefoon eens andersom vasthouden .. :+ .. just kidding
Maar bij mij werkt dit trucje weldegelijk. Zoveel moeite kost het niet, dus inderdaad het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Req- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:22:
[...]

Mag ik misschien vragen waarom je zoveel verschillende versies flasht?? Of bedoel je dat je op deze manier naar 2.3.7 komt uiteindelijk.

Overigens heb ik bijna nooit problemen gehad met dit toestel. Hij heeft altijd als een zonnetje gewerkt en als je eenmaal weet hoe je moet flashen wordt het toestel alleen maar beter. Enigste minpunt van dit toestel is de GPS die werkelijk niet werkt. Nu gebruik ik nooit GPS en had ik een van de eerste versies maar toch een beetje slordig van Sammy :D

Om nou gelijk te zeggen dat je over gaat stappen naar Apple moet je zelf weten. Als jij 1000+ euro wil neertellen voor een apparaat dat trager is en meer fouten bevat dan de gemiddelde Android-telefoon is dat jouw keuze natuurlijk.
Je kunt uiteraard jw1 overslaan en direct naar jw5 flashen, maar zo heb ik het gedaan en heb nergens last meer van.

Overigens gebruikte ik GPS Aids (je SGS dient wel geroot te zijn). Met deze app krijg je een snelle gps fix en werkt je gps ook een stuk nauwkeuriger, maar je kunt natuurlijk ook met een plakbandje in de weer gaan. Of beide opties doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jmk schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:36:
Problemen met hangen komt door de nieuwe launcher van samsung. Die is te fancy/te veel bloat/slechte optimalisatie.

Je kan het oplossen door Go launcher te installeren bijvoorbeeld. Mooi functioneel en veel soepeler. Je kan ook een andere launcher proberen.
Dit blijkt inderdaad te helpen. Zonder de samsung launcher heb ik veel minder problemen en reageert de telefoon veel sneller dan voorheen. Een custom rom lijkt toch interessant te worden, helemaal omdat ik denk dat de huidige update van Samsung de laatste zal zijn voor de i9000. Welke custom rom gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:41:
[...]

Dit blijkt inderdaad te helpen. Zonder de samsung launcher heb ik veel minder problemen en reageert de telefoon veel sneller dan voorheen. Een custom rom lijkt toch interessant te worden, helemaal omdat ik denk dat de huidige update van Samsung de laatste zal zijn voor de i9000. Welke custom rom gebruiken jullie?
CM9 of MIUI. Kom anders langs in het gezellige custom firmware topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Amboe schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Je kunt uiteraard jw1 overslaan en direct naar jw5 flashen, maar zo heb ik het gedaan en heb nergens last meer van.

Overigens gebruikte ik GPS Aids (je SGS dient wel geroot te zijn). Met deze app krijg je een snelle gps fix en werkt je gps ook een stuk nauwkeuriger, maar je kunt natuurlijk ook met een plakbandje in de weer gaan. Of beide opties doen ;)
Heb dit ook geprobeerd met GPS Aids maar het is volgens mij echt een hardware issue bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Req- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:00:
[...]

Heb dit ook geprobeerd met GPS Aids maar het is volgens mij echt een hardware issue bij mij.
Hoe staat je ntp.pool data? Staat die op NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Hoe staat je ntp.pool data? Staat die op NL?
Nee op world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Download Fasterfix eens en zet hem op NL. Root only!

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 24-05-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Touchdomex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:38:
[...]

Download Fasterfix eens en zet hem op NL. Root only!
Gedaan maar GPS aids zegt nu dat hij de GPS folder niet zien en of ik even wil doneren. De methodes werken trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik open dit topic omdat ik (zelfs na enig speurwerk op Tweakers en XDA) nog steeds niet achter het nut van sommige instellingen ben. Mijn vraag hierbij is: zijn sommige combinaties contraproductief of zelfs schadelijk?

SGS1 op ICS333-1.1
Semaphore 1.2.0s

CPU freq: 800 (underclocked)
Govenors: SmartassV2
Schedulers: Simple I/O
Deep Idle: ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
denk dat je dit beter in een phone specifiek custom rom topic kan zetten, of er er een SGS1 kernel topic van maken.
Ik kan hier wel mijn GN glados settings posten, maar daar hebben niet zoveel mensen wat aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Smijt gewoon in het SGS topic. Daar zijn genoeg mensen die ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik "alle" favorieten kan verwijderen ? Nu kan ik ze alleen maar stuk voor stuk verwijderen en het zijn er een paar honderd.....is het mogelijk via explorer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 06:39:
Iemand een idee hoe ik "alle" favorieten kan verwijderen ? Nu kan ik ze alleen maar stuk voor stuk verwijderen en het zijn er een paar honderd.....is het mogelijk via explorer ?
Via Kies Air kun je vrij makkelijk je SGS favorieten beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Via Kies Air kun je vrij makkelijk je SGS favorieten beheren.
Thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
KoffieNT schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:46:
Toen ik de telefoon kreeg deed m'n simkaart het er niet in, simlockvrij laten maken, toen deed hij het die avond goed maar sprong daarna toch weer naar T-mobile/accepteerde mijn kaartje alsnog niet. Verschillende keren bij het winkeltje binnen gestapt zonder oplossing.
Daarna op aanraden van hun Ben opgebeld, nieuwe simkaart gekregen want het was blijkbaar een bekend probleem en met het nieuwe simkaartje doet hij het prima.

Misschien dat ik er dan idd een keer de stock versie op zet in de hoop dat het dan wel gaat.

edit: Ook nog even geprobeerd met een T-mobile simkaart, maar dan lukt het ook niet.
KoffieNT dit is even een vermoeden van mijn kant. Welke versie van de KIES software gebruik je? Heb je wel de nieuwste versie. Ik had onlangs dat KIES niet de meest recente versie had en toen herkende hij geen updates voor mijn telefoon. Als je dan via de Samsung website de meest recente versie van kies installeert (updaten van KIES via KIES zal hij ook niet herkennen), dan kun je de meest recente firmware voor je telefoon installeren.
Laat even weten of het je probleem verhelpt.
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.