coenox schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:20:
Ik ben een ontzettende draaikont wat toestellen betreft. Kan nooit kiezen. Ik gebruik mijn toestel zakelijk en privé. Op dit moment gebruik ik mijn Nokia N8. Maar er ligt een Galaxy S in de kast van mijn dochter die nu een iPhone heeft. Ik twijfel nu. Heb de Samsung een paar keer gebruikt en vind het gebruiksgemak uitstekend. Ook kan ik er een paar Apps op draaien die er niet voor de Nokia zijn, zoals een goede GTD app en Evernote. Maar ik mis de flitser en ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de hardware. De niet zo denderende accuduur heb ik opgelost met een tweede accu en een losse acculader. Waar ik me vooral zorgen over maak is de veiligheid van mijn gegevens. Graag jullie mening en ervaringen, ik besef natuurlijk heel goed dat ik dit in een Galaxy S draadje post.
Ik maak altijd heel bewust een keuze voor een telefoon die ik privé ga gebruiken.
Gebaseerd op ervaringen met vorige telefoons (van de zaak en privé) en wat er op het moment van aanschaf op de markt is/komt.
Ik heb vorig jaar juni dan ook gekozen voor de SGS vanwege de specs en Android.
In combinatie met
deze batterij een gebruikstijd van meer dan 16 uur met heel veel i-net/mail/push news
In november vorig jaar heb ik er een provider-vrije iPhone 4 bij gekocht omdat ik zelf wilde ervaren waarom die zo gehyped worden.
Na een jaar de iPhone te gebruiken weet ik dat iPhone gebuikers heel andere eisen stellen en verwachtingen hebben van een smartphone dan gebruikers die bewust kiezen voor een telefoon met Android.
De telefoons die nu op mijn lijstje staan zijn de
Samsung Galaxy S II HD en de Galaxy Nexus in deze volgorde.
Ik heb de Galaxy Nexus van een collega al mogen gebruiken maar wil ook de SGS II HD nog proberen.
Mijn iPhone 4 ga ik verkopen; De SGS hou ik als ik een opvolger heb
Wat betreft de veiligheid van je gegevens kan ik kort zijn:
Zet nooit gegevens op je telefoon waarvan je niet wil dat ze in het openbaar (kunnen) komen.
Verder kan je het moeilijker maken voor vreemden om gegevens op je telefoon in te zien.
Kijk maar in de lijst in mijn vorige post met apps die ik heb geïnstalleerd.