Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn wachtwoord van m'n gmail account helemaal kwijt.
Via mijn Galaxy, kan ik mijn mail gelukkig nog wel benaderen....

Aangezien ik mijn Gmail account wil beindigen, wil ik alle mail deleten.
Klopt het dat je via je mobiel niet de prullenbak leeg kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Pff ik heb hier 2 uur lopen klooien met mijn Samsung Galaxy S Plus.

Wat was het probleem? Windows herkende het apparaat niet meer (unknown device) iedere keer als ik hem connecte, melding "USB apparaat niet herkend".

Ik heb tig nieuwe drivers geïnstalleerd (abd,google,samsung etc.)
Kies al een paar keer opnieuw geïnstalleerd.
USB fout opsporing
Uit aan uit aan/ met sim zonder sim.

Tot ik dit topic tegenkwam:
http://answers.microsoft....bd-407f-815e-b475c35ca586

Debiel genoeg werkte dit, gewoon PC van de netspanning af. Even ontladen vervolgens opnieuw opstarten en toen werkte het weer perfect, hoe idioot ook...

Weer productief geweest. Nu ontspannen...

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:00

jmk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:03:
Ik ben mijn wachtwoord van m'n gmail account helemaal kwijt.
Via mijn Galaxy, kan ik mijn mail gelukkig nog wel benaderen....

Aangezien ik mijn Gmail account wil beindigen, wil ik alle mail deleten.
Klopt het dat je via je mobiel niet de prullenbak leeg kunt maken?
Wat in de prullebak zit van Gmail wordt permanent automatisch verwijderd na een aantal weken dacht ik. Maar ik zou toch contact opnemen met Google dmv I lost acces to my account, want nu blijft je account HEEL lang in limbo hangen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
gambr0 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:03:
Sinds kort heb ik ook een Galaxy S (2e hands overgenomen) en nu heb ik al 2 keer gehad dat ik de telefoon pakte terwijl het scherm zwart was en ik deze uit standby probeerde te halen met de aan-knop of de home knop, maar dat het scherm niet aan ging en dat de enige optie gewoon lang de aan-knop ingedrukt houden was, zodat de telefoon gewoon normaal opstartte. Telefoon lijkt dus uit te zijn gegaan....

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Accu is niet leeg op zulke momenten en Android was terug naar fabrieksinstellingen gezet.

Hoop niet dat het een hardware probleem is, aangezien ik weinig kans op garantie heb natuurlijk.
is volgens mij een probleem van 2.3.3; ik heb het ook 1-2 x per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
over batterij gebruik is al veel geschreven:
ik merk aanzienlijke verbetering ( met gemak 24 uur ) door thuis ( bij wifi ) bij instellingen mobiel netwerk < pakketgegevens> uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Als het goed is doet hij dat automatisch als je op WiFi zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
bij mij niet...mogelijk heb je een appje die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 18:35
Is standaardfunctionaliteit in android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
vreemd hé; heb het nogmaals gechecked, wordt bij mij niet automatisch uitgeschakeld...zal mogelijk toch aan een appje liggen?? ;-) bij mij dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Even een simpele vraag. Stel ik heb een Samsung Galaxy S en ik neem een filmpje op met mijn device.
Vervolgens ga ik deze via DLNA proberen af te spelen op een Sony NX720 televisie. Beiden ondersteunen DLNA maar deze opgenomen video wil niet 'gestreamed' worden.
Pak ik een standaard plaatje (*.jpg), of ander video-formaat, zoals avi's of mpg krijg ik wel op de TV.
Maar niet het video-formaat van mijn SGS.

Kan iemand bevestigen, die een SGS1 heeft via DLNA een eigen geschoten film op een Sony NX7xx kan afspelen? Had ik misschien toch een Samsung tv moeten kopen in bijv. de 65xx serie ?
Doet Samsung tv meer formaten afspelen dan een huidige Sony tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Iemand ervaring met DarkyRom en DamianGTO 2.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maffe schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:35:
Even een simpele vraag. Stel ik heb een Samsung Galaxy S en ik neem een filmpje op met mijn device.
Vervolgens ga ik deze via DLNA proberen af te spelen op een Sony NX720 televisie. Beiden ondersteunen DLNA maar deze opgenomen video wil niet 'gestreamed' worden.
Pak ik een standaard plaatje (*.jpg), of ander video-formaat, zoals avi's of mpg krijg ik wel op de TV.

Kan iemand bevestigen, die een SGS1 heeft via DLNA een eigen geschoten film op een Sony NX7xx kan afspelen? Had ik misschien toch een Samsung tv moeten kopen in bijv. de 65xx serie ?
ik kan je geen exact antwoord geven. Ik kan je wel meegeven dat DLNA een rotstandaard is (mede omdat het niet echt een standaard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

maffe schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:35:

DLNA is een standaard om media te kunnen afspelen, die via het netwerk beschikbaar worden gesteld door weer een ander apparaat. Nu moet het afspeelapparaat (jouw TV dus) wel het formaat ondersteunen. En daar zijn bijna alle TV's heel brak in. Misschien heeft jouw TV ook een USB ingang waarmee je MP3's, JPG's en video's mee af kan spelen? Waarschijnlijk doet jouw SGS filmpje het ook niet vanaf USB. Dus dan ligt het daaraan.

Als je de media ondersteuning van een TV van nu zou vergelijken met bijvoorbeeld de WD TV Live van 2 jaar geleden, dan zou je de WD TV een 9 geven en de TV een 4,5 ofzo. Overigens zijn er ook mediaplayers die DLNA ondersteunen, waardoor je waarschijnlijk veel meer naar je TV kan streamen, maar dan met omweg.

Nu lees ik op SamFirmware dat er nu officiele 2.3.6 firmware via Kies worden aangeboden in Polen en Rusland voor de Galaxy S... En wij hebben 2.3.5 niet eens gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 07-12-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
jmk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:58:
[...]
Nu lees ik op SamFirmware dat er nu officiele 2.3.6 firmware via Kies worden aangeboden in Polen en Rusland voor de Galaxy S... En wij hebben 2.3.5 niet eens gehad.
Er is inmiddels ook een europese versie (CSC=OXA), te weten I9000XWJVZ, uitgebracht door Sammobile!!

Multiupload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds ik die telefoon heb al zo'n beetje op darkyrom. Beste rom wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27
Weet iemand waar ik alle stock kernels kan vinden, met root? Ik weet dat die kernels van chainfire (oid) afkomen. Maar ik kan ze niet meer vinden. Ik wil even ROOT krijgen om zo met titanium backup alles te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Dacuuu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:36:
Weet iemand waar ik alle stock kernels kan vinden, met root? Ik weet dat die kernels van chainfire (oid) afkomen. Maar ik kan ze niet meer vinden. Ik wil even ROOT krijgen om zo met titanium backup alles te backuppen.
Geen idee, ik heb het net met superoneclick gedaan, piece of cake.. Heb de galaxy S sinds gisteren en inmiddels al 1 keer gebricked (imei nr. kwijt 8)7), unbricked en geroot :P

[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 08-12-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FlyEragon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:59:
[...]

Geen idee, ik heb het net met superoneclick gedaan, piece of cake.. Heb de galaxy S sinds gisteren en inmiddels al 1 keer gebricked (imei nr. kwijt 8)7), unbricked en geroot :P
Heb de cf kernel al gevonden. Is de stock kernel + root. flashen met odin en klaar. Daar was ik naar op zoek. superoneclick zuigt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 00:34

KoffieNT

banaan

Ik kan me niet voorstellen dat het niet al eens aangehaald is, maar ik kan het niet vinden; is het mogelijk om de vibration te verlagen? Als mijn S plus op een tafel ligt, dan is het zo'n gruwelijk hard geluid.

Ik heb met sommige applicaties wel dat hij minder hard vibreert dan bij andere applicaties, maar bij bijvoorbeeld Whatsapp of wanneer ik word gebeld is het heel erg hard.

Op Google zie ik dat er voor de S2 gewoon een optie bestaat in de instellingen, maar voor de S (plus) staat deze er helaas niet bij.

Iemand een idee?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Volgens mij niet mogelijk bij de Galaxy S. Alleen de intensiteit van trillen bij aanraking (instellingen > geluid)
www.androidworld.nl/forum...-trilfunctie-te-hard.html

[ Voor 0% gewijzigd door antonboonstra op 09-12-2011 14:02 . Reden: + 'l' ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
antonboonstra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:39:
Volgens mij niet mogelijk bij de Galaxy S. Alleen de intensiteit van trillen bij aanraking (instellingen > geluid)
www.androidworld.nl/forum...9-trilfunctie-te-hard.htm
Page not found ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

add een L op het eind :)

Klopt inderdaad dat je het geluid van verschillende 'geluiden' harder en zachter kunt zetten en bij de S2 heb je onder die optie nog een optie voor de intensiteit van de vibratie, maar die zit er op de S1 niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

jmk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:58:
[...]

DLNA is een standaard om media te kunnen afspelen, die via het netwerk beschikbaar worden gesteld door weer een ander apparaat. Nu moet het afspeelapparaat (jouw TV dus) wel het formaat ondersteunen. En daar zijn bijna alle TV's heel brak in. Misschien heeft jouw TV ook een USB ingang waarmee je MP3's, JPG's en video's mee af kan spelen? Waarschijnlijk doet jouw SGS filmpje het ook niet vanaf USB. Dus dan ligt het daaraan.

Het ligt aan mijn SGS1 blijkbaar. Een SGS2 kan wel vanuit de Galerij de eigen opgenomen video op de NX720 krijgen. Ik zoek het wel ff uit, of ik toch niet met de SGS kan streamen. Of ik neem nieuwe telli :)
Maar zit die 2.3.6 al in Kies? :) zal wel weer niet... mss zit daar een betere allshare ondersteuning in. Of een andere codec voor opnemen film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 08:31
ik heb een sgs 16GB en heb mijn patroon verkeerd ingevuld en ik kan wel mijn gmail gegevens invoeren maar die accepteert hij niet wat kan ik nu doen??

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Welke firmware build zit er op de officiele Nederlandse phones.
Ik heb op dit moment kernel XWJVH met baseband XXJVO, maar mijn firmware is 2.3.3 en Samsung zegt dat er geen updates zijn?

Ik heb dit een tijdje geleden terug geflashed vanaf Darky maar heb ik dan de verkeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Preau schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:36:
Welke firmware build zit er op de officiele Nederlandse phones.
Ik heb firmware 2.3.5 basband XXJVT, geupdate via Kies nadat ik eerst mijn telefoon heb voorzien van een stock EU rom (om t-mobile zooi eruit te halen, en zoiezo hangt t-mobile nog op 2.2 |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

2.3.3 is de laatste officieel uitgebrachte versie via Kies; kernel 2.6.35-7

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Iemand enig idee mbt het volgende..
Ik heb 2.3.5 op mijn telefoon staan.. Alles draait goed echter als ik nu gebeld wordt dan valt de verbinding weg alsof er ineens geen SIM meer inzit.. geluid gaat wel af er komt niets in beeld en de signaalbalk wordt vervangen door een rondje met een schuine streep.

Verder geen meldingen. Na een tijdje komt de signaalbalk weer terug en gebeurt het zelfde als ik weer gebeld wordt.

Zelf bellen kan prima..

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Bl4ckviper schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:28:
Ik heb 2.3.5 op mijn telefoon staan.. Alles draait goed echter als ik nu gebeld wordt dan valt de verbinding weg alsof er ineens geen SIM meer inzit.. geluid gaat wel af er komt niets in beeld en de signaalbalk wordt vervangen door een rondje met een schuine streep.

Verder geen meldingen. Na een tijdje komt de signaalbalk weer terug en gebeurt het zelfde als ik weer gebeld wordt.

Zelf bellen kan prima..
Ik heb hetzelfde probleem min of meer gehad "alleen noodoproepen" en dus niet gebeld kunnen worden, en telefoontjes en sms-jes missen. Het is ineens verdwenen.

Waar ik aan zit te denken:
1. Met je OS conflicterende data-switchers die je toestel in vliegtuigmode kunnen zetten. Dus ik zou je utils heel kritisch bekijken.
2. Ook zou ik meteen een backup maken van je apps en een zo grondig mogelijke factory reset doen.

Iets waar ik me enorm aan stoor: koop je in 2011 een telefoon ben je slechter bereikbaar dan in 2005 met een NOKIA koelkast 8)7 Hopelijk is het voor jou snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ik kan dit met de zoekfunctie niet vinden, maar weet iemand waar de conceptberichten opgeslagen worden op dit toestel? Ik kn het nergens vinden.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

jmk schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem min of meer gehad "alleen noodoproepen" en dus niet gebeld kunnen worden, en telefoontjes en sms-jes missen. Het is ineens verdwenen.

Waar ik aan zit te denken:
1. Met je OS conflicterende data-switchers die je toestel in vliegtuigmode kunnen zetten. Dus ik zou je utils heel kritisch bekijken.
2. Ook zou ik meteen een backup maken van je apps en een zo grondig mogelijke factory reset doen.

Iets waar ik me enorm aan stoor: koop je in 2011 een telefoon ben je slechter bereikbaar dan in 2005 met een NOKIA koelkast 8)7 Hopelijk is het voor jou snel opgelost.
Backup heb ik nog staan van voor de upgrade..

Ik wou weer terug maar ik kan nu niet meer downgraden met KIES ofzo..

Kreeg net een paar keer na wat proberen com.android.phone is onverwacht gestopt.. Maar veel wijzer wordt ik daar niet van met google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Heel toevallig een Ben-simkaart? Toen ik deze de mijne kocht deed mijn Ben het niet, maar mijn T-mobile en Albert heijn (waar valt dat onder?) deden het zonder problemen.

Ik heb van Ben een nieuwe simkaart gekregen (gratisch, want ze kenden het probleem, of iets in die richting) en toen werkte hij wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

KoffieNT schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:52:
Heel toevallig een Ben-simkaart? Toen ik deze de mijne kocht deed mijn Ben het niet, maar mijn T-mobile en Albert heijn (waar valt dat onder?) deden het zonder problemen.

Ik heb van Ben een nieuwe simkaart gekregen (gratisch, want ze kenden het probleem, of iets in die richting) en toen werkte hij wel :).
Nee telfort en hij heeft het altijd gedaan..

Heb het nu opnieuw gedaan nog geen restore van de apps gedaan en nu werkt hij prima..

Dus wellicht ff een voor een restoren om te kijken wie de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Hoeveel RAM geheugen is er bij jullie gemiddeld vrij als je geen app in de voorgrond actief hebt? Het viel me op dat sommige apps die ik draai, zoals facebook en golauncherex, best veel geheugen gebruiken waardoor er meestal maar iets van 98 mb aan RAM nog vrij is, volgens het insellingen menu. Ik vraag me af of daar de af en toe wat haperende performance van mijn Galaxy S mee samenhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jasjenl schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:07:
Hoeveel RAM geheugen is er bij jullie gemiddeld vrij als je geen app in de voorgrond actief hebt? Het viel me op dat sommige apps die ik draai, zoals facebook en golauncherex, best veel geheugen gebruiken waardoor er meestal maar iets van 98 mb aan RAM nog vrij is, volgens het insellingen menu. Ik vraag me af of daar de af en toe wat haperende performance van mijn Galaxy S mee samenhangt.
Ik zeg; Mintberry! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zeg dat jouw antwoord weinig met mijn vraag te maken heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34

XyS

0.o.O

Bl4ckviper schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:28:

Zelf bellen kan prima..
Ik had hetzelfde echter bij mij viel de verbinding weg nadat het telefoontje afgelopen was. Na een minuut oid komt het signaal weer terug.
Op dit moment heb ik er geen last meer van, ben over op teamhacksung ICS dus kan je voor de rest niet helpen. In elk geval heb ik het gevoel dat het met 2.3.5 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel handig als Samsung of andere site van zich laat horen, als er de nieuwe firmwareupdate komt .
Hoe weet je wanneer/waar de nieuwe firmwareupdate komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Vraagje sinds vandaag kan ik mijn navigatie Navigon niet gebruiken hij geeft op mij sgs aan te weinig geheugen beschikbaar

fout bij downloaden van navigon bnl er is onvoldoende ruimte op het apparaat

terwijl ik gewoon genoeg GB (dus zowel injter als extern als op mijn sd kaart) aan opslag heb iemand die mij helpen kan want ik heb deze software vorig jaar voor 40 euro gekocht. Ben op deze manier een beetje klaar met de SGS,

nu is het instaleren gelukt nu zeg ie:

activering mislukt

ik snap er niets meer van!

[ Voor 31% gewijzigd door Mouse_NL op 11-12-2011 13:34 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:36:
Best wel handig als Samsung of andere site van zich laat horen, als er de nieuwe firmwareupdate komt .
Hoe weet je wanneer/waar de nieuwe firmwareupdate komt?
Helaas kondigt Samsung dat niet echt met regelmaat aan. De firmwares worden per regio vrijgelaten maar de tijdstippen en volgorde zijn volgens mij vooraf nooit duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

XyS schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:37:
[...]

Ik had hetzelfde echter bij mij viel de verbinding weg nadat het telefoontje afgelopen was. Na een minuut oid komt het signaal weer terug.
Op dit moment heb ik er geen last meer van, ben over op teamhacksung ICS dus kan je voor de rest niet helpen. In elk geval heb ik het gevoel dat het met 2.3.5 te maken heeft.
Het lijkt aan de backup terug zetten via titanium back up te liggen..

Want met een clean flash werkt het .. Beetje jammer zo heb ik nog niets aan mijn update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:15:
[...]

Helaas kondigt Samsung dat niet echt met regelmaat aan. De firmwares worden per regio vrijgelaten maar de tijdstippen en volgorde zijn volgens mij vooraf nooit duidelijk.
Das nou jmmr...! :-(
Ik hoop van harte dat Samsung eraan zal werken. Zou voor ons allemaal fijn zijn, maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:49:
[...]

Das nou jmmr...! :-(
Ik hoop van harte dat Samsung eraan zal werken. Zou voor ons allemaal fijn zijn, maar ok...
Dat is niet hoe Samsung werkt: Samsung geeft hooguit iets van een jaar updates uit voor een apparaat, daarna laten ze je met een apparaat zitten dat niet volledig correct functioneert en hopen ze dat je dan maar weer een nieuw model koopt. Immers, aan gratis updates verdienen ze niks meer dus naaien ze je gewoon op deze manier zodat je maar geld aan ze blijft uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
jasjenl schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:42:
[...]

Dat is niet hoe Samsung werkt: Samsung geeft hooguit iets van een jaar updates uit voor een apparaat, daarna laten ze je met een apparaat zitten dat niet volledig correct functioneert en hopen ze dat je dan maar weer een nieuw model koopt. Immers, aan gratis updates verdienen ze niks meer dus naaien ze je gewoon op deze manier zodat je maar geld aan ze blijft uitgeven.
Dat jij nu negatieve ervaringen hebt met Samsung wil niet zeggen dat iedereen die heeft.
Ik ben een redelijke 'heavy user' maar heb heel weinig problemen ondanks dat ik toch redelijk wat (betaalde) apps heb geïnstalleerd.

http://www.appbrain.com/user/catt4u/apps-on-the-samsung-galaxy-s

Denk dan ook dat jij beter een iPhone kan nemen.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat iets niet goed werkt of het zou een update moeten zijn.
Nadeel is dan wel dat je minder flexibel bent in het personaliseren van je phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:36
Ik ben een ontzettende draaikont wat toestellen betreft. Kan nooit kiezen. Ik gebruik mijn toestel zakelijk en privé. Op dit moment gebruik ik mijn Nokia N8. Maar er ligt een Galaxy S in de kast van mijn dochter die nu een iPhone heeft. Ik twijfel nu. Heb de Samsung een paar keer gebruikt en vind het gebruiksgemak uitstekend. Ook kan ik er een paar Apps op draaien die er niet voor de Nokia zijn, zoals een goede GTD app en Evernote. Maar ik mis de flitser en ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de hardware. De niet zo denderende accuduur heb ik opgelost met een tweede accu en een losse acculader. Waar ik me vooral zorgen over maak is de veiligheid van mijn gegevens. Graag jullie mening en ervaringen, ik besef natuurlijk heel goed dat ik dit in een Galaxy S draadje post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
coenox schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:20:
Ik ben een ontzettende draaikont wat toestellen betreft. Kan nooit kiezen. Ik gebruik mijn toestel zakelijk en privé. Op dit moment gebruik ik mijn Nokia N8. Maar er ligt een Galaxy S in de kast van mijn dochter die nu een iPhone heeft. Ik twijfel nu. Heb de Samsung een paar keer gebruikt en vind het gebruiksgemak uitstekend. Ook kan ik er een paar Apps op draaien die er niet voor de Nokia zijn, zoals een goede GTD app en Evernote. Maar ik mis de flitser en ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de hardware. De niet zo denderende accuduur heb ik opgelost met een tweede accu en een losse acculader. Waar ik me vooral zorgen over maak is de veiligheid van mijn gegevens. Graag jullie mening en ervaringen, ik besef natuurlijk heel goed dat ik dit in een Galaxy S draadje post.
Ik maak altijd heel bewust een keuze voor een telefoon die ik privé ga gebruiken.
Gebaseerd op ervaringen met vorige telefoons (van de zaak en privé) en wat er op het moment van aanschaf op de markt is/komt.

Ik heb vorig jaar juni dan ook gekozen voor de SGS vanwege de specs en Android.
In combinatie met deze batterij een gebruikstijd van meer dan 16 uur met heel veel i-net/mail/push news
In november vorig jaar heb ik er een provider-vrije iPhone 4 bij gekocht omdat ik zelf wilde ervaren waarom die zo gehyped worden.
Na een jaar de iPhone te gebruiken weet ik dat iPhone gebuikers heel andere eisen stellen en verwachtingen hebben van een smartphone dan gebruikers die bewust kiezen voor een telefoon met Android.

De telefoons die nu op mijn lijstje staan zijn de Samsung Galaxy S II HD en de Galaxy Nexus in deze volgorde.
Ik heb de Galaxy Nexus van een collega al mogen gebruiken maar wil ook de SGS II HD nog proberen.

Mijn iPhone 4 ga ik verkopen; De SGS hou ik als ik een opvolger heb ;)

Wat betreft de veiligheid van je gegevens kan ik kort zijn:
Zet nooit gegevens op je telefoon waarvan je niet wil dat ze in het openbaar (kunnen) komen.
Verder kan je het moeilijker maken voor vreemden om gegevens op je telefoon in te zien.
Kijk maar in de lijst in mijn vorige post met apps die ik heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
[b]catt4u schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:42:[/

Wat betreft de veiligheid van je gegevens kan ik kort zijn:
Zet nooit gegevens op je telefoon waarvan je niet wil dat ze in het openbaar (kunnen) komen.
Verder kan je het moeilijker maken voor vreemden om gegevens op je telefoon in te zien.
Kijk maar in de lijst in mijn vorige post met apps die ik heb geïnstalleerd.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk. Voor mail en agenda gebruiken we DME. Hier zit al veel extra beveiliging op. Zo moet ik iedere dag opnieuw het wachtwoord invoeren. Waar het me meer om ging: welk risico loop ik op virussen? Wat gebeurt er met informatie over contactpersonen? Na de verhalen over Carrier IQ - weliswaar niet op de Nederlandse situatie van toepassing - ben ik toch wat geschrokken vraag ik me af of een 'ouderwets' OS als Symbian niet veiliger is. Mainstream trekt ook kwaadwillenden aan.

<edit>
En dan dit verhaal nog http://www.computerworld...._Android_apps_from_Market
</edit>

[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 13-12-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
coenox schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:50:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk. Voor mail en agenda gebruiken we DME. Hier zit al veel extra beveiliging op. Zo moet ik iedere dag opnieuw het wachtwoord invoeren. Waar het me meer om ging: welk risico loop ik op virussen? Wat gebeurt er met informatie over contactpersonen? Na de verhalen over Carrier IQ - weliswaar niet op de Nederlandse situatie van toepassing - ben ik toch wat geschrokken vraag ik me af of een 'ouderwets' OS als Symbian niet veiliger is. Mainstream trekt ook kwaadwillenden aan.

<edit>
En dan dit verhaal nog http://www.computerworld...._Android_apps_from_Market
</edit>
Mbt de virussen gebruikte ik tot begin deze maand Zoner AntiVirus Free maar ik merkte dat de telefoon daar duidelijk trager van wordt en dat wil ik niet.
Er is een paar maanden geleden een test geweest van anti virus apps voor Android en daar kwam Zoner als beste uit met een opsporings hit-rate van 9 op 10.
Het risico op een virus is volgens veel artikelen die ik er over gelezen heb ook niet echt groot.
En het is nog niet voorgekomen dat een Android telefoon door een virus zo was aangevallen dat gegevens zijn gewist (zoals je dat van de pc kent)

Maar het is net zoals bij pc's: het grootste OS heeft de meeste kans op aanvallen

Wat er met de verzamelde info van contact personen gebeurt daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Heel veel apps hebben toegang tot je adresboek/sms/tel.log
Voor dat je een app installeert kan je bij iedere app de machtigingen nalezen die een app wil gebruiken.

Ik zou zelf nu nog geen Android telefoon gebruiken voor vertrouwelijke gegevens.
In de tijd van de Nokia 6310i/9500/E90 hoefde je daar niet aan te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
catt4u schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:35:
[...]

.

Ik zou zelf nu nog geen Android telefoon gebruiken voor vertrouwelijke gegevens.
In de tijd van de Nokia 6310i/9500/E90 hoefde je daar niet aan te denken ;)
Voordeel van DME: zakelijke mail, agenda en contacten blijven in de applicatie en worden niet overgenomen. In de standaard applicatie. Ik kan het zakelijk deel dus scheiden van privé (gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
Heb gisteren mijn telefoon op de straat laten vallen met als gevolg een gekraakt scherm. Gelukkig doet mijn touchscreen het nog wel, en is ook mijn LCD nog heel. Nu heb ik dit item besteld. Is er iemand die de glasplaat wel eens vervangen heeft en die tips voor me heeft waar op te letten?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zelf nog nooit gedaan, wel vaker telefoons opengemaakt. Beste tip die ik je kan geven is voorzichtig te werk gaan, niet teveel kracht zetten, foto's maken, schroefjes netjes wegleggen en goed onthouden/noteren waar ze horen.

Hier een guide:
http://www.formymobile.co.uk/galaxysdisassembly.php

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34

XyS

0.o.O

boaty schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:20:
Heb gisteren mijn telefoon op de straat laten vallen met als gevolg een gekraakt scherm. Gelukkig doet mijn touchscreen het nog wel, en is ook mijn LCD nog heel. Nu heb ik dit item besteld. Is er iemand die de glasplaat wel eens vervangen heeft en die tips voor me heeft waar op te letten?
Glasplaat is (haast) niet te vervangen. Het vervangen gebeurt over het algemeen inclusief het amoled scherm.
Het amoled scherm is zo dun en fragiel dat het haast onmogelijk is om die heel te houden bij demontage.

Mocht het wel lukken dan _/-\o_
En dan zou een goede how to veel mensen helpen :p

(mijn scherm laten vervangen voor 250 euro, gewoon officieel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyS schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:13:
[...]
(mijn scherm laten vervangen voor 250 euro, gewoon officieel)
Scherm met Electronica zou 120 euro moeten kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
boaty schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:20:
Als je ff zoekt kan je voor weinig een vervangende set hebben.
Op YouTube kan je ook zien hoe je het moet vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de camera zit een transparante plastic bescherming. In die bescherming zit bij mij een barst. Hierdoor heeft de camera moeite met het focussen en maakt veel minder scherpe foto's. Heeft iemand misschien enig idee hoe je dit op een goedkope manier kan aanpassen? Ik vind een nieuw chassis er op zetten een beetje overdreven. Ik zoek echt alleen dat plastic dingetje voor de lens. Weet iemand of die ergens te krijgen zijn. Op ebay kon ik niets vinden.

Heb trouwens zo'n 1800mah batterij gekocht. Wel fijne batterij, hij moet alleen nog even beter worden. De eerste paar keren werkt een batterij altijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je de link bekijkt die ik hieronder al postte bekijkt zie je dat die plastic bescherming een geheel is met een stukje chassis, dat relatief makkelijk te vervangen is. Weet niet of je alleen het achterste deel kan bestellen.

Zie hier:

http://www.ebay.nl/sch/i...._sacat=See-All-Categories

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:31:
[...]

Scherm met Electronica zou 120 euro moeten kosten!
In Hoorn heb ik het geheel voor 120 a 130euro vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Wat is de nieuwste android versie die uit is voor de Galaxy S i9000? Ik heb nu 2.3.3 eropstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

RemkoDJ schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:33:
Wat is de nieuwste android versie die uit is voor de Galaxy S i9000? Ik heb nu 2.3.3 eropstaan...
Het antwoord had je kunnen vinden door even omhoog te scrollen op deze pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Excuus... is er al iets bekend wnnr 2.3.5 uitkomt voor de tel? Aangezien de S2 van mijn vriendin hem zojuist wel binnen kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De vraag is wil je de officiele NL versie of is eentje uit een andere plek op deze planeet wel met 2.3.5/2.3.6 ook goed? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinds 2 dagen werkt de webbrowser alleen nog als ik het toestel opnieuw inschakel. Andere apps werken wel prima. Iemand een idee hoe dit kan en of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Sinds een tijdje heb ik dat Google Navigatie bijna altijd vast loopt nadat ik een adres heb opgegeven. Het lijkt er op dat hij geen GPS fix kan krijgen en daardoor niet verder gaat. Meer mensen hier ervaring mee en tips om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Amboe schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:19:
[...]

Er is inmiddels ook een europese versie (CSC=OXA), te weten I9000XWJVZ, uitgebracht door Sammobile!!

Multiupload
Dat zou tijd worden. Maar 2.3.6 bevat toch alleen maar wat bug fixes en verder niert ze veel nieuws tov 2.3.4?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

hmm. Ik ben vanochtend om 07:30 vertrokken met een volle batterij en om een uur of 1 kreeg ik de eerste melding dat de batterij aan de stroom moest. Om kwart voor 2 ging de telefoon uit.

1.5-2 uur muziek geluisterd
15-20 minuten spelletjes gespeeld
Een paar fotos en filmpjes gemaakt
Facebooken
Whatsappen
______________+
Niet echt wat ik zou noemen veel of bovengemiddeld gebruik van mn telefoon

De telefoon geeft aan dat het display het meeste stroom heeft verbruikt, daarna PowerAmp (muziek luisteren).
Ik heb, voor zover ik weet, geen energieverbruikende achtergrond apps draaien e.d, scherm op lage brightness, niet te veel effectjes en een donkere achtergrond.

Zou iemand misschien een goede tip kunnen geven wat betreft stroomgebruik want ik vind +/- 6,5 uur niet al te gek gebruik maken van mijn Galaxy S Plus toch wel erg aan de matige kant :/

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 20-12-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat voor filmpjes heb je gemaakt? Hoe lang waren die? Hoeveel uur heb jij gebruik gemaakt van je scherm? Had je tijdens het luisteren ook je scherm aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gebeurde iets vreemds op mijn Samsung Galaxy S. Ik werd net gebeld, de telefoon ging over maar het scherm bleef zwart en kon er niets meer mee. Telefoon bleef geblokkeerd en kon ik alleen nog maar opnieuw opstarten. Later bleek dat er een prive nummer had gebeld. Hoe kan dit? Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Touchdomex schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:10:
Wat voor filmpjes heb je gemaakt? Hoe lang waren die? Hoeveel uur heb jij gebruik gemaakt van je scherm? Had je tijdens het luisteren ook je scherm aan?
Filmpjes van maximaal 30 seconden, een stuk of 5. Fototje of 10. Scherm is (voor het grootste deel iig) uit tijdens het luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

KoffieNT schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:52:
[...]

Filmpjes van maximaal 30 seconden, een stuk of 5. Fototje of 10. Scherm is (voor het grootste deel iig) uit tijdens het luisteren.
Hoogstwaarschijnlijk of rotte batterij of een programma die constant synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Touchdomex schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:33:
De vraag is wil je de officiele NL versie of is eentje uit een andere plek op deze planeet wel met 2.3.5/2.3.6 ook goed? :+
Zolang hij ondersteuning voor de NL taal heeft vindt ik alles best.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier nog geen updates beschikbaar..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nokiaan958GB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:58:
Hier nog geen updates beschikbaar..............
Dat komt omdat er ook geen NL update is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FlyEragon schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:08:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk of rotte batterij of een programma die constant synchroniseert.
Het is een best wel nieuwe telefoon (2-3 maanden), een syncende app zou kunnen, maar welke..

Wat ik net uit heb gezet, is dat de market zoekt naar updates voor mijn apps, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KoffieNT schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:20:
[...]

Het is een best wel nieuwe telefoon (2-3 maanden), een syncende app zou kunnen, maar welke..

Wat ik net uit heb gezet, is dat de market zoekt naar updates voor mijn apps, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige is.
Hoe is je verbinding? Zeer goed of extreem slecht? 3G of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

ah! Vandaag toevallig de hele tijd of in de trein gezeten, of in een gebouw met slechte verbinding. De hele tijd op 3G, soms even de H en soms een G en een paar keer geen verbinding.

Zou dat het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is zeer aannemelijk ja. Als je die route vaker neemt moet je eens locken op 2g om te kijken hoeveel t scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

toevallig moest ik alleen vandaag van Eindhoven naar Den Haag en terug, maar dat is inderdaad wel een goeie. Ik ben volgende week in het buitenland dus dan zal ik hem sowieso eens op 2G (en verder wifi) zetten om te kijken hoelang de batterij dan mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:19:
Er gebeurde iets vreemds op mijn Samsung Galaxy S. Ik werd net gebeld, de telefoon ging over maar het scherm bleef zwart en kon er niets meer mee. Telefoon bleef geblokkeerd en kon ik alleen nog maar opnieuw opstarten. Later bleek dat er een prive nummer had gebeld. Hoe kan dit? Wat is er aan de hand?
Bug in de firmware, is al vaker in dit topic genoemd. Check mijn posthistory maar eens, dan kom je het wel tegen. Er is nog geen fix voor afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:52:
[...]

Bug in de firmware, is al vaker in dit topic genoemd. Check mijn posthistory maar eens, dan kom je het wel tegen. Er is nog geen fix voor afaik.
Ok, zal ik even checken. Nog nooit eerder gehad dit probleem, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is die FM radio in de Samsung Galaxy S zo selectief in stereo ontvangst? Ik ontvang de radiostations heel vaak in mono en gaat hij over in stereo als de zender erg sterk is of wanneer ik in de buurt kom van de zendmast van de betreffende zender. Hoe kan dit? Is hier een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
ik heb hier een zo goed als nieuwe samsung galaxy S plus.
hier heb ik een exchange account op geconfigureerd.
het ontvangen van e-mails, agenda en contactpersoneen gaat perfect.

alleen tijdens het beantwoorden van e-mails kan ik niet normaal tikken.

zodra ik bijvoorbeeld een e-mail begin met Hallo, vervolgens een enter tik en verder wil tikken dan schiet de cursor weer naar de eerste regel en begint hij daar te schrijven.

voor de duidelijkheid, ik tik:

Hallo, (enter)
(enter)
Alles(spatie)

dan komt er te staan in beeld zodra ik de spatie aantik:

HalAlls (cursor)Alles

Een normale e-mail tikken gaat dus simpelweg gewoon niet. Ik heb hier wel het één en ander over gelezen maar een concrete oplossing nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Probeer K9 Mail eens.

Niet dat dit normaal gedrag is, maar ik weet de oplossing ook niet. Heb je alle updates al?

Ik neem hierbij afscheid van dit topic trouwens, ik heb gisteren mijn Note gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik moet een factoryreset gaan gegeven, want mijn telefoon heeft erg de keuren (traag, FC en dergelijk).
Nu heb ik mijn telefoon NIET geroot, is er dan toch een manier (betaald/onbetaald) om een goede backup te maken dat ik niet alles kwijt ben??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, niet als je data mee wil nemen geloof ik (savegames en dergelijke), daar moet je echt root voor hebben.

Wil je per se geen root offuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
418O2 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:17:
Probeer K9 Mail eens.

Niet dat dit normaal gedrag is, maar ik weet de oplossing ook niet. Heb je alle updates al?

Ik neem hierbij afscheid van dit topic trouwens, ik heb gisteren mijn Note gekregen :)
staat android 2.3.5 op.
de normale mail moet gewoon werken. SMS berichten tikken gaat prima.
Een nieuwe e-mail opstellen geeft dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Probleem gevonden:

Het swype toetsenbord stond nog aan. Zodra ik ga swypen gaat het goed.
Zodra ik het swype toetsenbord uitzet en het normale toetsenbord gebruik gaat het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 01:18:
Waarom is die FM radio in de Samsung Galaxy S zo selectief in stereo ontvangst? Ik ontvang de radiostations heel vaak in mono en gaat hij over in stereo als de zender erg sterk is of wanneer ik in de buurt kom van de zendmast van de betreffende zender. Hoe kan dit? Is hier een oplossing voor?
Dat is volstrekt normaal gedrag voor een radio. Voor stereo heb je een bepaalde signaal sterkte nodig. Kom je daar onder dan gaat de geluidskwaliteit sterk achteruit en gaat de hele zaak ruisen en storen. Schakel je dan over naar mono dan krijg je de 'gemixte' signalen van links en rechts tegelijk op ieder oordopje. Het mono geluid komt dus in ieder oor aan. De ruis zal verschillend zijn voor links en rechts en valt dan min of meer tegen elkaar weg. Effect: De geluidskaliteit neemt met sprongen toe. Maar het is wel mono. Je autoradio doet precies hetzelfde. Het enige wat er anders kan zijn is dat ze de 'stoor' grens anders instellen. Dus hoeveel storing accepteer je voor je naar mono schakelt.

Het enige wat je daar aan doen kan is zorgen dat je voldoende signaalsterkte hebt. Dat had je al gemerkt: Je krijgt alleen stereo als de zenders sterk is of als je er vlak bij bent. Wat je er aan doen moet? Een echte radio kopen met een echte antenne

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:35:
[...]

Dat is volstrekt normaal gedrag voor een radio. Voor stereo heb je een bepaalde signaal sterkte nodig. Kom je daar onder dan gaat de geluidskwaliteit sterk achteruit en gaat de hele zaak ruisen en storen. Schakel je dan over naar mono dan krijg je de 'gemixte' signalen van links en rechts tegelijk op ieder oordopje. Het mono geluid komt dus in ieder oor aan. De ruis zal verschillend zijn voor links en rechts en valt dan min of meer tegen elkaar weg. Effect: De geluidskaliteit neemt met sprongen toe. Maar het is wel mono. Je autoradio doet precies hetzelfde. Het enige wat er anders kan zijn is dat ze de 'stoor' grens anders instellen. Dus hoeveel storing accepteer je voor je naar mono schakelt.

Het enige wat je daar aan doen kan is zorgen dat je voldoende signaalsterkte hebt. Dat had je al gemerkt: Je krijgt alleen stereo als de zenders sterk is of als je er vlak bij bent. Wat je er aan doen moet? Een echte radio kopen met een echte antenne
Wat een lulkoek, je hebt er duidelijk niets van begrepen hoe stereo ontvangst in elkaar steekt. Ik heb diverse andere walkman radio's gehad en die hadden gewoon stereo ontvangst. Het lijkt bij de Samsung wel of er een soort van mute inschakeld als het stereo signaal niet sterk is, bij andere walkmans is dat totaal niet aan de orde. De stereo ontvangst is dus erg slecht op deze FM radio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:48:
[...]

Wat een lulkoek, je hebt er duidelijk niets van begrepen hoe stereo ontvangst in elkaar steekt. Ik heb diverse andere walkman radio's gehad en die hadden gewoon stereo ontvangst. Het lijkt bij de Samsung wel of er een soort van mute inschakeld als het stereo signaal niet sterk is, bij andere walkmans is dat totaal niet aan de orde. De stereo ontvangst is dus erg slecht op deze FM radio....
Je weet dat de kabel van je oordopjes worden gebruikt voor het stereo-ontvangst. Heb je die recent gewisseld? Ik weet zelf uit ervaring dat de meegeleverde dopjes prut zijn met radio en ontzettend brak ontvangst hebben. Daarentegen andere dopjes van mij geven goed ontvangst maar in hoeverre dat goed is dat verschilt per dopje.

Dus voordat je gaat ranten over een systeem waar je niet genoeg kaas van hebt gegeten kijk eerst eens waar je probleem echt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:51
Mijn sgs is nu anderhalf jaar oud. Geupdate met de officiele updates en zegt vaker en vaker dat de batterij fully charged is terwijl hij dat niet is. Kent iemand dit? Wat helpt? Volledige factory reset?

edit: m'n pc herkent hem nu ook niet meer als geldig usb device..... Hmm

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 21-12-2011 23:29 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:01:
[...]

Je weet dat de kabel van je oordopjes worden gebruikt voor het stereo-ontvangst. Heb je die recent gewisseld? Ik weet zelf uit ervaring dat de meegeleverde dopjes prut zijn met radio en ontzettend brak ontvangst hebben. Daarentegen andere dopjes van mij geven goed ontvangst maar in hoeverre dat goed is dat verschilt per dopje.

Dus voordat je gaat ranten over een systeem waar je niet genoeg kaas van hebt gegeten kijk eerst eens waar je probleem echt ligt.
Ik gebruik mijn eigen oordopjes van Philips, dus daar ligt het probleem niet wat jij zegt want dezelfde oordopjes op een andere walkman geven prima ontvangst en constant stereo. Over de dopjes die meegeleverd zijn; deze zijn inderdaad knudde met een rietje, ook qua geluid.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:48:
[...]
Ik heb diverse andere walkman radio's gehad en die hadden gewoon stereo ontvangst. Het lijkt bij de Samsung wel of er een soort van mute inschakeld als het stereo signaal niet sterk is, bij andere walkmans is dat totaal niet aan de orde. De stereo ontvangst is dus erg slecht op deze FM radio....
Als je goed gelezen had wat ik schreef had je begrepen dat dat precies is wat ik zei. Zodra het signaal te zwak is schakelt hij naar mono om de slechte ontvangst te compenseren. Ik gaf ook aan dat er een keuze gemaakt kan zijn in het moment waarop dat gebeurt. De ene accepteert veel storing, de andere schakelt eerder om. Het enige wat ik er verder aan toe voegde was de verklaring, want daar vroeg je naar.

Maar als je me niet geloofd: Lees ook eens een boekje over radio ontvangers. Er verschenen er nogal wat rond 1970 en daarin staat het precies uitgelegd. Dan leer je ook dat als je van een stereo signaal een mono signaal maakt door de twee kanalen op te tellen dat de geluidsterkte een factor twee omhoog gaat, maar de ruis slechts een factor wortel 2, en dat is de reden dat onder slechte omstandigheden mono beter klinkt. Daarin wordt dan ook uitgelegd dat een goede FM antenne ongeveer 3 meter lang moet zijn omdat dat de golflenge van die radiogolven is. Alles wat korter is is minder goed. Een halve golflengte kan ook, 150 cm dus. En kom niet aan met het verhaal dat de antenne van je auto korter is, want die gebruikt het metalen dak van je auto als een reflector om extra signaal op te vangen. Die antenne kan een spoel bevatten die de virtuele lengte van de antenne opschroeft. Hij is vaak rond de 75 cm en dus een kwart golflengte.

Dat antenne die in je oordopjes zit is altijd van slechte kwaliteit en wordt dan ook nog eens door je lichaam afgeschermd. Je lichaam bestaat voor een grood deel uit water en dat is slecht voor de ontvangst.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Pfff, tuurlijk. Laat maar. Je snapt er geen pepernoot van.

• 418O2
MrAngry schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:14:
Mijn sgs is nu anderhalf jaar oud. Geupdate met de officiele updates en zegt vaker en vaker dat de batterij fully charged is terwijl hij dat niet is. Kent iemand dit? Wat helpt? Volledige factory reset?

edit: m'n pc herkent hem nu ook niet meer als geldig usb device..... Hmm
root fixen en je batterystats wipen :)

• MrAngry
418O2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:49:
[...]

root fixen en je batterystats wipen :)
Ik kan volgens mij m'n battery stats al wipen. Ik zal dat zeker doen zodra er een paar dagen komen dat m'n mobiel minder noodzakelijk is (lees kerst). Maar ik maak me ondertussen meer zorgen over het feit dat hij ineens niet meer op m'n pc kan worden aangesloten.

• 418O2
gewoon volladen en wipen, kan njet misgaan.

kies herkent hem niet meer? dat gebeurt wel vaker. kies is brak

• MrAngry
418O2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:33:
gewoon volladen en wipen, kan njet misgaan.

kies herkent hem niet meer? dat gebeurt wel vaker. kies is brak
Nee, ik heb nog nooit kies gebruikt met deze phone. W64 herkent hem niet meer--> trouble ahead. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie kapot aan het gaan is.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:47:
Pfff, tuurlijk. Laat maar. Je snapt er geen pepernoot van.
Ik neig er naar aan te nemen dat Ortep hartstikke gelijk heeft. Ook puur uit eigen ervaring, slecht ontvangst zorgt voor omschakeling naar mono. Zijn uitleg daarvoor klinkt plausibel. Heb jij andere bronnen? Verder gaat de vergelijking met andere walkmans niet op, net zo min het feit dat je Philips oordoppen gebruikt.

Verwijderd

pathfinder2k schreef op donderdag 22 december 2011 @ 02:50:
[...]

Ik neig er naar aan te nemen dat Ortep hartstikke gelijk heeft. Ook puur uit eigen ervaring, slecht ontvangst zorgt voor omschakeling naar mono. Zijn uitleg daarvoor klinkt plausibel. Heb jij andere bronnen? Verder gaat de vergelijking met andere walkmans niet op, net zo min het feit dat je Philips oordoppen gebruikt.
Echt gelul, want waarom ontvang ik dan met de ene walkman wel stereo ontvangst, en op de andere niet. En dat met dezelfde oordopjes. En dingen als water in het lichaam en dat soort onzin, gaan ook mank in dat geval. Ligt dus duidelijk aan de Samsung FM Radio en niet aan de slechte ontvangst of de kwaliteit van de oordopjes...
Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.