Ik wil hier even mijn verhaal delen omtrent mijn ervaringen met de SGS en de service van Samsung.
Vanaf het begin heb ik al slecht bereik, niet kunnen bellen/gebeld worden. Aangezien ik de mobiel heb gehad bij een nieuw contract icm. met nummerbehoud wilde ik in eerste instantie even afwachten of deze problemen bij mijn nieuwe provider opgelost zouden zijn. Dit was helaas niet het geval en voor mij een bevestiging dat deze mobiel hardwarematige kuren vertoonde.
Vervolgens in overleg met Samsung mijn GSM aangemeld op
www.gsmrepareren.nl (officieele servicepartner samsung). Telefoon opgestuurd en vervolgens retour ontvangen met de opmerking "Software update + Kalibratie". Kalibratie gaf mij nog enige hoop, maar software update niet aangezien ik dit zelf ook al had geprobeerd. Vervolgens bleek in gebruik dat het probleem ook niet opgelost was.
Gelijk weer contact opgenomen met Samsung echter zij konden niks voor mij betekenen. Ik moest de mobiel opnieuw aanmelden bij gsmrepareren.nl. Dit uiteindelijk met tegenzin gedaan en opnieuw de mobiel verstuurd. Ditmaal de statusupdates goed in de gaten gehouden. Wat bleek dezelfde dag dat de mobiel ontvangen was, was deze ook gerepareerd en teruggestuurd met de opmerking "software update". Ondanks mijn duidelijk klachtomschrijving en vermelding dat dit een 2de reparatie betrof en verzoek tot grondig onderzoek en reparatie. Na ontvangst bleek inderdaad dat de klacht niet verholpen was en dat er zelfs een lichte kras op het scherm aanwezig was.
Weer contact opgenomen met Samsung, ditmaal werd mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden door het reparatiecentrum (gsmrepareren.nl) voor een oplossing. Deze belofte werd niet waargemaakt en na mijn vakantie zelf contact opgenomen via de mail (na verwoede pogingen via de telefoon).
Vervolgens ontving ik snel een reactie. De telefoon moest nog 1x op opgestuurd worden en deze zou vervolgens via samsung gecrediteerd zou worden. Dit zou betekenen dat ik via mijn verkooppunt een nieuwe mobiel uit zou mogen zoeken. Eindelijk een positief bericht na alle tijd (mailen/bellen, naar postkantoor) en geld (2x retourzending betaald a €8,05) die ik erin had gestoken.
Onder deze voorwaarde akkoord gegaan en het toestel een laatste keer aangemeld en retour gezonden.
Vervolgens na een week heb ik een mailtje gestuurd met de vraag wat de status was. vervolgens krijg ik te horen dat de reparatie bijna klaar is?!?!
Gelijk een reactie gestuurd dat dit niet conform afspraak was en dat ik wenste dat de afspraak gewoon nagekomen werd. Hierop werd gereageerd dat in overleg met samsung besloten was om toch tot reparatie over te gaan en dat het board vervangen zou worden.
Ik heb in de hierop volgende mails gereageerd dat dit niet conform afspraak was en ik weinig vertrouwen meer had in de mobiel en in het reparatiecentrum van gsmrepareren.nl. Dit leidde echter nergens toe en men hield voet bij stuk.
Vervolgens heb ik ook aangegeven dat het vervangen van het board slechts een gedeelte van de klachten op kan lossen namelijk die van het bereik en niet de klacht m.b.t. de kras op het scherm. De reactie hierop van GSMrepareren was kort maar krachtig, de kras was onderzocht en kon niet ontstaan zijn tijdens de reparatie. Hier werd dus verder niks mee gedaan.
Ik heb nog terug laten weten dat ik het toestel amper gebruikt heb en waar ik het toestel gebruikt heb dit i.c.m. een hoesje gedaan heb. Ik ben uiterst voorzichtig met het toestel en het beschermfolie is zelf nog aanwezig op het achterklepje. Ik impliceer hier niet mee dat gsmrepareren schuldig is het kan immers ook dat door het heen en weer sturen van de mobiel de kras ontstaan is. Hier heb ik echter geen reactie op gehad.
Resultaat uiteindelijk.... Dit alles heeft mij een hoop tijd (bellen/mailen, terug sturen) en geld (3x verzending a €8,05 = €24,05 + telefoonkosten provider/0900 nummer) en vervolgens zit ik na 2 maanden zonder mobiel gezeten te hebben met een mobiel met cosmetische schade en een hoop onvrede i.v.m. de gang van zaken (2x niet repareren en niet nakomen van afspraken).
Om het verhaal compleet te maken heb ik gedurende dit alles een vervangend simpel Android toestel aangeschaft omdat al mijn contacten in gmail staan. Dit toestel is ook een Samsung namelijk de Gio S5660 met dit toestel tot dusver gelukkig nog geen problemen. Als ik dit alles echter had geweten had ik niet nog een Samsung toestel aangeschaft.
Ik heb inmiddels ook mijn verhaal gedaan via de mail (telefonisch zijn ze slecht bereikbaar + hoge kosten i.v.m. 0900 nummer) bij samsung en ben in afwachting van hun reactie.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en hebben jullie nog tips hoe ik tot een redelijke oplossing kan komen? Het lijkt er namelijk op dat je niet "serieus" genomen wordt met een klacht.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mvdbeld op 19-10-2011 13:53
]