Verwijderd

Leuk weetje ? Als je je invoertaal verandert bij een bericht maken (heb engels en duits geprobeerd), zie je naast je spatiebalk nu een microfoon verschijnen. Kan je je sms inspreken. Veel woorden gaan goed als je duidelijk spreekt, maar je houdt altijd woorden die niet worden herkend. Maar toch een leuk iets.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 12:12 ]

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik denk dat dit niet echt een oplossing is voor mijn probleem. Ofwel snap ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
jammy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:30:
[...]

Ik denk dat dit niet echt een oplossing is voor mijn probleem. Ofwel snap ik het niet goed.
PM

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 12:46
Ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:47:
[...]

Ik heb het ook opgegeven. Nog een paar maandjes en dan is de garantie eraf. Ga ik me daarna eens bekend maken met de wereld van flashen en rooten ;)
Ik ga mijn Galaxy naar een service center brengen...
Heb geen zin om een enorm stappenplan te moeten volgen via flash/root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

Wat zoek je dan hier op tweakers?
Koop dan een iPhone
(niet rottig bedoeld, maar hier op tweakers vind je gebruikers die graag iets anders proberen)

[ Voor 15% gewijzigd door catt4u op 26-08-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

Stappenplan is vrij kort ;) Daarnaast kun je ook gewoon weer met Kies het proberen. Beetje held doet dat wel :+
catt4u schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:12:
[...]

Koop dan een iPhone
Niet iedereen hoeft een telefoon te tweaken. Daar is dit topic ook niet voor dus wat dat betreft kan hij prima dit soort vargen stellen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:12:
[...]

Koop dan een iPhone
(niet rottig bedoeld, maar hier op tweakers vind je gebruikers die graag iets anders proberen)
Ik kwam hier mijn opties verkennen, dus alles lag nog open.
Wilde ik echt gaan tweaken, dan was ik naar onderstaand draadje gegaan;

[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Vandaag naar het service center gegaan, 'nieuwste' fw erop laten zetten door een hele enthousiaste medewerker.
Door deze fw update lijkt KIES eindelijk te werken, alle drivers werden keurig geinstalleerd. :)

Thnx Touchdomex!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:25:
[...]
Vandaag naar het service center gegaan, 'nieuwste' fw erop laten zetten door een hele enthousiaste medewerker.
Door deze fw update lijkt KIES eindelijk te werken, alle drivers werden keurig geinstalleerd. :)
En welke fw. heb je nu gekregen dan ?

( instellingen - over toestel -> helemaal onderaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb het onderhand wel helemaal gehad met firmware 2.3.3. Heb van de week al een keer of 3 een spontane reboot meegemaakt, zonder dat ik de telefoon überhaupt aanraakte.. Dat heb ik met vorige firmwares nog nooit meegemaakt. Ook heb ik het idee dat de telefoon soms helemaal niet reageert als ik gebeld of gesms't wordt, want ik kreeg laatst een smsje dat er een voicemail achter was gelaten, maar ik had helemaal geen telefoontje gehad daarvoor.. Ik kijk nog even aan hoe lang het duurt voordat 2.3.4 officiëel uitkomt, anders ga ik ook maar eens mezelf verdiepen in die custom firmware zut.

Volgende keer bedenk ik me nog wel twee keer voordat ik weer een Samsung telefoon koop... Ik had vooraf al zo mijn twijfels, juist gezien de beroerde reputatie die Samsung heeft wat betreft software support, helaas is die twijfel achteraf gezien niet onterecht geweest... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb steeds vaker dat het geluid van een inkomend gespek t niet doet nadat de stille modus is ingeschakeld geweest. Enige wat werkt is reboot. Kent iemand een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48
Hjordis schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:36:
Ik heb steeds vaker dat het geluid van een inkomend gespek t niet doet nadat de stille modus is ingeschakeld geweest. Enige wat werkt is reboot. Kent iemand een oplossing hier voor?
Firmware opnieuw erop zetten, mocht dat nog niet werken dan is het een hardware probleem.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:00

jmk

Ik heb nu met de 2.2.3 firmware 2x gehad dat de telefoon alleen noodoproepen accepteerde. Opzich logisch want dat gebeurde in de supermarkt, maar toen ik al lang en breed thuis was stond die melding er nog!

Alleen een reboot hielp toen. oproepen en smsjes gemist. Ik vind het ronduit teleurstellend dat de telefoon slechter presteert soms dan een dumb phone van 30 euro.

Samsung, zorg gewoon dat kritische zaken zoals bereikbaar zijn op gsm, niet in de soep lopen! Maar dan ook nooit!
Internet en apps zijn dan toch secondair...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Hjordis schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:36:
Wellicht kun je proberen een factory reset te doen. Mocht dat niet helpen kun je inderdaad proberen de firmware opnieuw erop zetten.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

jmk schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:50:
Ik vind het ronduit teleurstellend dat de telefoon slechter presteert soms dan een dumb phone van 30 euro.

Samsung, zorg gewoon dat kritische zaken zoals bereikbaar zijn op gsm, niet in de soep lopen! Maar dan ook nooit!
Internet en apps zijn dan toch secondair...
Helemaal mee eens... Punt is alleen dat op een smart phone dingen als de gsm functionaliteit niet gescheiden zijn van de rest van het systeem, maar net zo goed een app zijn als bijv. e-mail. Dus als het os de mist in gaat (en dat doet het volgens mij bij android nog wel eens, althans, in ieder geval bij de Galaxy S) dan werkt alles niet (goed) meer.

Echter, ik vind het ook ergerlijk dat deze telefoon qua basis functionaliteit soms onbetrouwbaarder is dan een willekeurige goedkope andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

En welke fw. heb je nu gekregen dan ?

( instellingen - over toestel -> helemaal onderaan )
FW 233
Voor mij is dat en flinke verbetering aangezien ik mijn SGS niet eerder van een update had voorzien.

Wanneer ik mijn SGS als opslag wil gebruiken, gaat dit vrijwel probleemloos.

KIES (heeft kuren) lijkt bij mij alleen te werken nadat ik een format heb gedaan.
Gooi ik twee apps op de SGS, dan krijg ik KIES niet meer aan de praat...

Maak me er niet druk om, wanneer Samsung 234 klaar heeft liggen, format ik ik gewoon die handel.

Edit:

Bedankt voor je reactie, heb even gereageerd in;

Verwijderd in "[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom..."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:42:
[...]

FW 233
Voor mij is dat en flinke verbetering aangezien ik mijn SGS niet eerder van een update had voorzien.

Wanneer ik mijn SGS als opslag wil gebruiken, gaat dit vrijwel probleemloos.

KIES (heeft kuren) lijkt bij mij alleen te werken nadat ik een format heb gedaan.
Gooi ik twee apps op de SGS, dan krijg ik KIES niet meer aan de praat...

Maak me er niet druk om, wanneer Samsung 234 klaar heeft liggen, format ik ik gewoon die handel.
Op samfirmware.com kan je zelfs al de 2.3.5 ophalen.
Maar dan moet je wel aan de slag met ODIN, maar dat klinkt erger dan het is.

Ondanks dat je zegt dat customs niet voor jou zijn, zijn er mooie simpele te scoren die niet alleen snel zijn, maar ook super en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
FreshMaker schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Op samfirmware.com kan je zelfs al de 2.3.5 ophalen.
Maar dan moet je wel aan de slag met ODIN, maar dat klinkt erger dan het is.

Ondanks dat je zegt dat customs niet voor jou zijn, zijn er mooie simpele te scoren die niet alleen snel zijn, maar ook super en stabiel
Wow, 2.3.5 voor de SGS, linkje graag. Ik kan hem niet zo snel vinden op Samfirmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 28-08-2011 01:35 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 12:46
Embryo1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:34:
[...]

Wow, 2.3.5 voor de SGS, linkje graag. Ik kan hem niet zo snel vinden op Samfirmware.
Volgens mij is die (nog) niet voor de SGS, op google zie ik overal verwijzingen naar de Nexus S.

De changes zien er wel goed uit iig:
  • Fixes for signal reception issues
  • Widget for 4G settings
  • Teletype (TTY) support
  • NI push support
  • NFC secure element

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb net de officiële JVR (I9000SWCJVR, 2011 July 27) 2.3.4 firmware van samfirmware gedownload en geflashed, maar ik zie nu een swisscom logo als ik de telefoon aanzet of uitzet.

Is er ook een officiële europese 2.3.4 firmware die dat niet heeft?

Een 2.3.5 ben ik overigens nog nergens tegengekomen.

Edit:
@modbreak hieronder: Het gaat niet om een custom firmware, maar om de officiële samsung firmware waar niet aan gesleuteld is. Dan moet ik toch niet in het custom firmware topic zijn?
Maar ik vraag het daar dan wel.

[ Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 03-09-2011 22:48 . Reden: reactie op modbreak die volgens mij niet terecht is? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussies over custom software hoort niet in dit topic, zie de topicwaarschuwing. Graag weer ontopic

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
na enkele weken ben ik niet meer zo tevreden over 2.3.3. stock; aantal keren een <sudden death> zonder aanleiding. Nu probeer ik de batterij drain terug te schroeven; maar dat kan ook aan een willekeurige app liggen.
vreemd blijft die plotselinge uitschakeling..denk dat ik binnenkort toch weer ga modden of wordt het modderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik ben eigenlijk wel heel erg tevreden over 2.3.3. Met de versie ervoor had ik alleen maar taken die vastliepen etc.

Ook geen last gehad van automatisch uitschakelen, wel ben ik er achter dat bepaalde MSN applicaties veel van je batterij vreet. Maar ook MSN heb ik in feite niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
ben even gaan experimenteren; heb o.a. windows mail app gecancelled en nog enkele apps
batterij verbruik is ENORM verbeterd!! 12.00 uur van de lader nu ( 22.40 uur ) nog 90 % ; de sudden death's blijft nog even een raadsel ( voorlopig 1-3 keer per week); mogelijk dat iemand daar nog een oplossing voor weet.
ik heb ergens gelezen dat 2.3.4 deze bug mogelijk zal oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, mijn accu lijkt weer snel leeg te lopen en zegt vol aan de laptop maar is zonder kabel ineens meer dan half leeg.

Ik sync een 4 tal imap boxen per 5 min... maar dan nog... dat ging altijd prima.

Zit op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Ik liep tegen een probleem aan en vraag me af of andere Galaxy S bezitters hier ook tegenaan lopen.

Als ik in de Android Market de app iControlAV2 (van Pioneer) kies, dat krijg ik de melding "Deze app is niet compatibel met uw Galaxy S."
Terwijl ik de beschrijving van de app staat "Geschikte Android toestellen:
HTC Desire / HTC EVO 4G / SAMSUNG GALAXY S / MOTOROLA DROID X
(Gebaseerd op OS2.2)"

Mijn Galaxy S heeft OS2.2.1.
Sowieso snap ik niet goed hoe die compatibiliteitscheck werkt. Nooit eerder gezien bij een app.

Dus ik ben op zoek naar wat het is dat deze melding veroorzaakt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:27:
Vreemd, mijn accu lijkt weer snel leeg te lopen en zegt vol aan de laptop maar is zonder kabel ineens meer dan half leeg.

Ik sync een 4 tal imap boxen per 5 min... maar dan nog... dat ging altijd prima.

Zit op de laatste firmware.
zoek eens in dit forum op Battery Stats wissen e.d.; volgens mij is er ook een speciaal item over de batterijduur van de SGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeijers schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:44:
[...]

zoek eens in dit forum op Battery Stats wissen e.d.; volgens mij is er ook een speciaal item over de batterijduur van de SGS
Ga ik doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TianB schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:26:
Ik liep tegen een probleem aan en vraag me af of andere Galaxy S bezitters hier ook tegenaan lopen.

Als ik in de Android Market de app iControlAV2 (van Pioneer) kies, dat krijg ik de melding "Deze app is niet compatibel met uw Galaxy S."
Terwijl ik de beschrijving van de app staat "Geschikte Android toestellen:
HTC Desire / HTC EVO 4G / SAMSUNG GALAXY S / MOTOROLA DROID X
(Gebaseerd op OS2.2)"

Mijn Galaxy S heeft OS2.2.1.
Sowieso snap ik niet goed hoe die compatibiliteitscheck werkt. Nooit eerder gezien bij een app.

Dus ik ben op zoek naar wat het is dat deze melding veroorzaakt. Iemand een idee?
Ik kreeg alleen de melding dat er te weinig ruimte is op het apparaat
Geen 'incompatible" melding

Heb je al eens geprobeert je foon te rebooten voor je begint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

smeijers schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:40:
ben even gaan experimenteren; heb o.a. windows mail app gecancelled en nog enkele apps
batterij verbruik is ENORM verbeterd!! 12.00 uur van de lader nu ( 22.40 uur ) nog 90 % ; de sudden death's blijft nog even een raadsel ( voorlopig 1-3 keer per week); mogelijk dat iemand daar nog een oplossing voor weet.
ik heb ergens gelezen dat 2.3.4 deze bug mogelijk zal oplossen...
Ik neem aan dat je met 'sudden deaths' spontane reboots van de telefoon bedoelt? Want daar heb ik de laatste tijd steeds vaker last van... Echt meerdere keren per week inmiddels dat ik de telefoon ineens hoor rebooten. Soms heb ik ook dat de telefoon echt helemaal muurvast loopt en dat daarna een forced reboot de enige mogelijheid is om 'm weer aan de praat te krijgen.. Ik weet niet of 2.3.4 het gaat oplossen, het is te hopen... In ieder geval is het weer een fijn stukje software wat Samsung met deze versie van 2.3.3 heeft afgeleverd... Nu weet ik weer waarom ik een tablet van Asus en niet van Samsung heb gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
[...]

Ik kreeg alleen de melding dat er te weinig ruimte is op het apparaat
Geen 'incompatible" melding

Heb je al eens geprobeert je foon te rebooten voor je begint ?
Op de telefoon geeft de Market dat de app helemaal niet bestaat.
Op de PC krijg ik de incompatible melding.

Geheugen gecheckt: ruim voldoende. Gereboot -> geen verschil.

Ik heb wel gevonden hoe de checks werken maar niet hoe ik kan uitvinden wat er voor deze app wordt gecheckt.
http://developer.android....endix/market-filters.html

Welke OS draait er op jouw Galaxy S? Ik draai een speedmod kernel, wellicht zijn er wat libs niet aanwezig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
jasjenl schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:
[...]

Ik neem aan dat je met 'sudden deaths' spontane reboots van de telefoon bedoelt? Want daar heb ik de laatste tijd steeds vaker last van... Echt meerdere keren per week inmiddels dat ik de telefoon ineens hoor rebooten. Soms heb ik ook dat de telefoon echt helemaal muurvast loopt en dat daarna een forced reboot de enige mogelijheid is om 'm weer aan de praat te krijgen.. Ik weet niet of 2.3.4 het gaat oplossen, het is te hopen... In ieder geval is het weer een fijn stukje software wat Samsung met deze versie van 2.3.3 heeft afgeleverd... Nu weet ik weer waarom ik een tablet van Asus en niet van Samsung heb gekocht :(
Heb je je SGS helemaal stock of heb je een andere kernel geflasht? Mijn ervaring is dat bepaalde custom kernels of versies daarvan, zoals Speedmod, BSOD of reboots kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Amboe schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:06:
[...]

Heb je je SGS helemaal stock of heb je een andere kernel geflasht? Mijn ervaring is dat bepaalde custom kernels of versies daarvan, zoals Speedmod, BSOD of reboots kan veroorzaken.
als je een gemod toestel hebt dan is het wel noodzakelijk dat hier erbij te vermelden...
overigens is daar een speciaal item voor binnen dit forum
ik draai weer helemaal stock 2.3.3 ; heb een aanzienlijke verbetering geconstateerd m.b.t. googlenavigatie en batterijduur; maar zit dus nog met die plotselinge uitval van het toestel ( zal binnenkort rapporteren hoevaak het per week gebeurd ) ; verder merk ik dat het wissen van de cache het toestel soepeler laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
jasjenl schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:
[...]

het is geen spontane reboot, maar echt een sudden death; ik moet zelf het toestel weer geforceerd laten booten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Amboe schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:06:
[...]

Ik draai helemaal stock, niks custom rom o.i.d.
smeijers schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:42:
[...]

het is geen spontane reboot, maar echt een sudden death; ik moet zelf het toestel weer geforceerd laten booten!
Mja, lijkt toch wel op wat ik wel eens ervaar. Vanmiddag bijvoorbeeld nog wilde de telefoon niet meer wakker worden door bijv. op de home button te drukken. De enige manier waarop ik de telefoon weer aan de praat kreeg was de powerbutton lang ingedrukt houden, waardoor hij dus opnieuw ging booten. Maar naast dit soort volledig vastlopen heb ik dus ook wel eens dat ie spontaan reboot. Het opstarten duurt na zo'n crash trouwens ook vaak bizar lang, dan heb ik het echt over bijv. 5 minuten staren naar het haperende opstartlogo voordat het homescreen verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
jasjenl schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:00:
[...]
[...]
Mja, lijkt toch wel op wat ik wel eens ervaar. Vanmiddag bijvoorbeeld nog wilde de telefoon niet meer wakker worden door bijv. op de home button te drukken. De enige manier waarop ik de telefoon weer aan de praat kreeg was de powerbutton lang ingedrukt houden, waardoor hij dus opnieuw ging booten. Maar naast dit soort volledig vastlopen heb ik dus ook wel eens dat ie spontaan reboot. Het opstarten duurt na zo'n crash trouwens ook vaak bizar lang, dan heb ik het echt over bijv. 5 minuten staren naar het haperende opstartlogo voordat het homescreen verschijnt...
precies dat is het! maar... 5 minuten naar een opstartlogo staren, nee dat ook weer niet: +/- 2 minuten max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
jasjenl schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:00:
[...]

[...]

Heb je nadat je Gingerbread had geflasht een factory reset + cashe wipe gedaan? Zo niet, dan kan je dit alsnog doen (let wel dat je dan gegevens verliest!!). D.m.v. een factory reset + cashe wipe wis je de oude systeembestanden, zodat deze niet met de nieuwe kunnen conflicteren.

Zo ja, heb je de systeem data+apps weer hersteld d.m.v. een backup programma? Als je de oude systeem data+apps van Froyo terugzet in Gingerbread kan het flink misgaan. Je kunt beter alleen user apps herstellen bij een update.

[ Voor 6% gewijzigd door Amboe op 06-09-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Gisteren iets mee gemaakt (eigen schuld overigens), maar daaruit blijkt dat de galaxy s ondanks dat het allemaal plastic is toch best degelijk is.

Tijdens een skeelertocht viel deze uit m'n tas, toen is er iemand zelfs nog (half) overheen geskeelerd, maar zonder ook maar een krasje (hij zat wel in een zacht leren hoesje) deed/doet hij het nog perfect.

Dus het is toch redelijk degelijk gebouwd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Kevinp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:40:
Gisteren iets mee gemaakt (eigen schuld overigens), maar daaruit blijkt dat de galaxy s ondanks dat het allemaal plastic is toch best degelijk is.

Tijdens een skeelertocht viel deze uit m'n tas, toen is er iemand zelfs nog (half) overheen geskeelerd, maar zonder ook maar een krasje (hij zat wel in een zacht leren hoesje) deed/doet hij het nog perfect.

Dus het is toch redelijk degelijk gebouwd.
Dat moet je niet met een iPhone proberen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Amboe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:25:
[...]

Heb je nadat je Gingerbread had geflasht een factory reset + cashe wipe gedaan? Zo niet, dan kan je dit alsnog doen (let wel dat je dan gegevens verliest!!). D.m.v. een factory reset + cashe wipe wis je de oude systeembestanden, zodat deze niet met de nieuwe kunnen conflicteren.

Zo ja, heb je de systeem data+apps weer hersteld d.m.v. een backup programma? Als je de oude systeem data+apps van Froyo terugzet in Gingerbread kan het flink misgaan. Je kunt beter alleen user apps herstellen bij een update.
Ik heb nooit een factory reset o.i.d. gedaan en dus ook nooit iets met een backup programma teruggezet. Ik ben in principe van mening dat dat allemaal niet nodig zou moeten zijn, als een update fatsoenlijk is opgezet zou je niet steeds alles op nieuw erop moeten hoeven zetten. Wellicht dat ik nog een factory reset ga overwegen, maar ik lees vaak genoeg (ook in dit topic) dat ook dat niet helpt bij dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
jasjenl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:20:
[...]

Ik heb nooit een factory reset o.i.d. gedaan en dus ook nooit iets met een backup programma teruggezet. Ik ben in principe van mening dat dat allemaal niet nodig zou moeten zijn, als een update fatsoenlijk is opgezet zou je niet steeds alles op nieuw erop moeten hoeven zetten. Wellicht dat ik nog een factory reset ga overwegen, maar ik lees vaak genoeg (ook in dit topic) dat ook dat niet helpt bij dit soort problemen.
Daar heb je een punt! Samsung zou betere software moeten afleveren. Daarentegen is hun hardware dik in orde en daarom kies ik toch voor Samsung.

Flashen is op zich ook een leuke hobby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Amboe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:03:
[...]

Daar heb je een punt! Samsung zou betere software moeten afleveren. Daarentegen is hun hardware dik in orde en daarom kies ik toch voor Samsung.
Mja, maar wat heb je aan mooie hardware (die ze op zich inderdaad meestal wel maken, ik vind het amoled scherm van de Galaxy S nog steeds één van de grootste pluspunen van die telefoon) als de software die er op draait steeds kuren vertoont? Mooie hardware is leuk maar zonder goede software heb je er weinig aan. Mijn ervaringen met Samsung hebben mij er in ieder geval wel voor doen kiezen om een tablet van Asus te kopen en niet van Samsung...
Flashen is op zich ook een leuke hobby :P
Het is maar wat je hobby is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
jasjenl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:28:
[...]
Mja, maar wat heb je aan mooie hardware (die ze op zich inderdaad meestal wel maken, ik vind het amoled scherm van de Galaxy S nog steeds één van de grootste pluspunen van die telefoon) als de software die er op draait steeds kuren vertoont? Mooie hardware is leuk maar zonder goede software heb je er weinig aan. Mijn ervaringen met Samsung hebben mij er in ieder geval wel voor doen kiezen om een tablet van Asus te kopen en niet van Samsung...
Hardware is goed te maken zonder dat je je telefoon kwijt bent. Slechte hardware zorgt of voor slecht werkende software, of voor een hoog kostenplaatje.

Alleen Apple lijkt er toch soms mee weg te komen, de antenne van de iPhone was typisch een voorbeeld van slechte hardware, welke je dus niet makkelijk kan oplossen. (Overigens is dit in Europa meestal geen probleem zolang je bereik maar goed genoeg is).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Webjunkie
  • Laatst online: 19-09 23:25
is er iemand die een goede in-ear headset (waar de microfoon ook van werkt) kan aanraden?
m'n vrouw rooft nu elke keer de headset van m'n N8 mee, omdat die van de SGS zo brak klinkt.

liefst geen bluetooth setje.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

XXJVS net geflashed staat nu op samfirmware draait lekker zo ver

quadrant score op unmodded stock rom 1682.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:10
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Galaxy S. De homebutton werkt niet meer!
Het gebeurde van de één op de andere dag..

Nu zit ik te twijfelen of het iets software of hardware matig is. Ik had gehoopt dat het softwarematig is dus heb ik via Kies een update gedaan naar de meest recente Android versie. Helaas geen oplossing.
Dan maar een systeemreset proberen, alles netjes gebackupt met Titanium. Wanneer ik vervolgens de reset ga doen dan komt de telefoon in een soort bootmodus waarin ik de recovery moet bevestigen.. met de homebutton die dus niet werkt.

Zijn er andere manieren om systeemherstel te doen zonder te moeten bevestigen met de homebutton?
Indien het toch een hardware probleem betreft, kan ik dan de knopjes van de telefoon op één of andere manier aanpassen dat bijv lang indrukken van de backbutton functioneert als de homebutton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Ik heb de laatste tijd met 2.3.3 ook veel vastlopers en spontane reboots, maar nu heb ik in de market ook een probleem: bij bijna alles wat ik probeer te downloaden krijg ik de melding dat ik niet genoeg ruimte heb.Zelfs na het verwijderen van andere apps blijf ik die melding krijgen. Meer mensen die hier last van hebben? Ik zit te denken aan een factory reset, geen idee of het gaat helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Batata007 schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:55:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Galaxy S. De homebutton werkt niet meer!

Nu zit ik te twijfelen of het iets software of hardware matig is. Ik had gehoopt dat het softwarematig is dus heb ik via Kies een update gedaan naar de meest recente Android versie. Helaas geen oplossing.
Dan maar een systeemreset proberen, alles netjes gebackupt met Titanium. Wanneer ik vervolgens de reset ga doen dan komt de telefoon in een soort bootmodus waarin ik de recovery moet bevestigen.. met de homebutton die dus niet werkt.

Zijn er andere manieren om systeemherstel te doen zonder te moeten bevestigen met de homebutton?
Indien het toch een hardware probleem betreft, kan ik dan de knopjes van de telefoon op één of andere manier aanpassen dat bijv lang indrukken van de backbutton functioneert als de homebutton?
dat wordt vrijwel een onmogelijke klus gewoon teruggaan voor garantie zit toch 2 jaar op :P en toestel is nog niet eens 2 jaar oud dus dat moet lukken ;) gezien het toch een hardwarematig probleem is.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Baroshir schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:31:
Ik heb de laatste tijd met 2.3.3 ook veel vastlopers en spontane reboots, maar nu heb ik in de market ook een probleem: bij bijna alles wat ik probeer te downloaden krijg ik de melding dat ik niet genoeg ruimte heb.Zelfs na het verwijderen van andere apps blijf ik die melding krijgen. Meer mensen die hier last van hebben? Ik zit te denken aan een factory reset, geen idee of het gaat helpen..
Ja, heb ik ook last van en ik heb dat ook al een keer in dit topic gemeld. Als suggestie werd toen gegeven om de cache van de market te clearen, maar dat kan ik helemaal niet want volgens het settings menu heeft market helemaal geen cache... Wat een beetje lijkt te helpen is zoveel mogelijk lopende taken te killen (ik gebruik hiervoor de task killer die in Go Launcher zit ingebouwd), maar bij sommige apps blijft het problematisch ze te installeren/updaten. Uiteindelijk lukt het mij altijd wel na tig keer opnieuw proberen, maar het blijft een irritant. probleem..

Ik heb nu trouwens iets wonderlijks: ik heb vanmiddag de wifi instellingen eens veranderd zodat wifi niet meer uitgeschakeld wordt als het scherm uitgaat, maar dat wifi altijd aan blijft, om eens te kijken wat dat met het accu verbruik doet. Nu zit ik net te kijken en nu zie ik dat sinds ik die instelling heb veranderd het niveau van de accu niet gedaald is maar juist omhoog is gegaan! Volgens mij was de techniek toch nog niet zo ver dat je via wifi een accu kunt opladen ;) Heel apart weer dit... En nee, ik heb de telefoon niet aan de oplader liggen of zo.

[ Voor 20% gewijzigd door jasjenl op 11-09-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag ook 2.3.5 geïnstalleerd via Samfirmware. Hoop af te zijn van de spontane reboots.
Voorlopig loopt het soepel. Wel erg goed dat Samsung de Galaxy S zo blijft ondersteunen.
Vroeger had HTC de naam, maar ik denk dat nog geen enkele HTC op 2.3.5 draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:38:
Heb vanmiddag ook 2.3.5 geïnstalleerd via Samfirmware. Hoop af te zijn van de spontane reboots.
Voorlopig loopt het soepel. Wel erg goed dat Samsung de Galaxy S zo blijft ondersteunen.
Vroeger had HTC de naam, maar ik denk dat nog geen enkele HTC op 2.3.5 draait!
Als Samsung zo goed ondersteunde, zou ik wel via KIES kunnen flashen naar 2.3.5.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Odin werkt zo soepel en eenvoudig, dat je Kies echt niet nodig hebt! Gewoon proberen en ik weet zeker dat je niet meer anders wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 14:45
Er gaat heus nog wel een maandje overheen voordat het ook via kies kan, zo snel zijn ze bij samsung niet hoor. Iig niet sneller dan anderen.

Vanochtend was die 2.3.5 er nog niet, alleen nog maar de aankondiging. Dus da's lekker snel gegaan :) Ik ga hem ook proberen, want 2.3.4 bevalt me lang niet zo goed als 2.2. Hopelijk hebben ze wat dingen gefixed (voornaamste probleem bij is het batterijverbruik en GPS Ten opzichte van 2.2 gaat hij nog maar de helft van de tijd mee op een lading en de GPS is enorm verslechterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:17:
volgens het settings menu heeft market helemaal geen cache...
Jawel hoor, Instellingen -> Applicaties -> applicaties beheren -> Alles. daar de Market opzoeken en dan kun je daar het cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:54:
Maar Odin werkt zo soepel en eenvoudig, dat je Kies echt niet nodig hebt! Gewoon proberen en ik weet zeker dat je niet meer anders wilt.
Dat gaat ook soepel en simpel. Heb het in het verleden wel gedaan.
Maar ik heb hem niet meer geroot sinds 2.3.3, dus backup is niet goed mogelijk en met odin ben je alles kwijt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:22:
[...]

Jawel hoor, Instellingen -> Applicaties -> applicaties beheren -> Alles. daar de Market opzoeken en dan kun je daar het cache legen.
Nee, dat kan ik dus niet want daar geeft ie aan dat de cache 0 groot is en de button om de cache te clearen is derhalve ook disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

jasjenl schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:25:
[...]

Nee, dat kan ik dus niet want daar geeft ie aan dat de cache 0 groot is en de button om de cache te clearen is derhalve ook disabled.
Kijk jij niet naar 'Market Updater'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Werkt de 2.3.5 een beetje goed? Ik heb nu 2.3.3 en ben een beetje aan het dobben of ik over zal stappen op de nieuwe of nog even wachten tot ice cream sandwich... heb niet echt veel zin om om de paar weken weer alle programma's op te zetten en alles weer in te stellen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Brainpower schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:54:
[...]

Kijk jij niet naar 'Market Updater'?
Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo net weer leuke dingetjes besteld voor mijn Galaxy S O+ Kabeltje voor in de auto, autohouder voor op het raam en 2 hoesjes. Ben benieuwd wanneer ze binnen komen O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:55:
Zo net weer leuke dingetjes besteld voor mijn Galaxy S O+ Kabeltje voor in de auto, autohouder voor op het raam en 2 hoesjes. Ben benieuwd wanneer ze binnen komen O+
Ligt etr maar net aan, in NL besteld is 24u later
Hongkong / Ebay kan makkelijk 2 weken zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

FreshMaker schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:51:
[...]

Ligt etr maar net aan, in NL besteld is 24u later
Hongkong / Ebay kan makkelijk 2 weken zijn dan
DX *O* Dus reken op een week of 3/4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Same here, bij mij blijft hij ook 0 aangeven. Toch vreemde bug, zeker als er zo'n 1,5 gb vrij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Baroshir schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:06:
[...]

Same here, bij mij blijft hij ook 0 aangeven. Toch vreemde bug, zeker als er zo'n 1,5 gb vrij is ;)
Inderdaad... Ik heb ook nog meer dan genoeg ruimte op de telefoon, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Onlangs werkt mijn scherm/touchscreen niet meer. De I9000 start wel gewoon op. Weet iemand een shop/locatie waar ik deze kan laten repareren? Of valt dit nog onder garantie?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

jasjenl schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:55:
[...]

Inderdaad... Ik heb ook nog meer dan genoeg ruimte op de telefoon, dus daar ligt het niet aan.
Ik had dit probleem ook met 2.2.1 en mijn vriendin met 2.3.3. Bij mij hielp het om de telefoon opnieuw op te starten.

Je kunt ook de nieuwe market installeren, ik ben sindsdien dit probleem namelijk niet meer tegengekomen:
http://www.androidworld.n...-verificatie-en-google-1/

• Cartman!
  • Niet online
Dark0z schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:48:
Onlangs werkt mijn scherm/touchscreen niet meer. De I9000 start wel gewoon op. Weet iemand een shop/locatie waar ik deze kan laten repareren? Of valt dit nog onder garantie?
Heel simpel, terugsturen ter reparatie naar waar je em gekocht hebt :)

Verwijderd

ff een vraagje, mijn beeldscherm was kapot gegaan. En nu heb ik ter reperatie aangeboden.
En hij is helaas niet meer te maken. (gelukkig was ik extra vezekerd)

Volgende week krijg een voucher thuis om een andere telefoon uit te zoeken.

Moet het dan dezelfde zijn ? of van dezelfde waar?
of zou ik ook een samsung galaxy s 2 kunnen uitzoeken?

(bij vodafone)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:37:
ff een vraagje, mijn beeldscherm was kapot gegaan. En nu heb ik ter reperatie aangeboden.
En hij is helaas niet meer te maken. (gelukkig was ik extra vezekerd)

Volgende week krijg een voucher thuis om een andere telefoon uit te zoeken.

Moet het dan dezelfde zijn ? of van dezelfde waar?
of zou ik ook een samsung galaxy s 2 kunnen uitzoeken?

(bij vodafone)
Als ik het zo lees krijg jij dus een tegoed bon om een toestel van de aanschafwaarde aan te schaffen. Zo is dat bij mijn vorige toestel gegaan. Ook verzekerd en kreeg gewoon een rijtje telefoons te zien voor het budget wat ik had van dit kan je nemen. Uiteindelijk een Galaxy Spica ingeruild voor een HTC Legend. Die legend gaf alleen maar problemen dus toen vervroegt mijn abbo verlengt en nu een Galaxy S

Verwijderd

Oke Super,
maar ik heb inmiddels ook al een galaxy s 2 ...

welke kan ik dan het beste uitzoeken? gewoon een galaxy s? en verkopen?
of welke heeft meer waarde?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:50:
Oke Super,
maar ik heb inmiddels ook al een galaxy s 2 ...

welke kan ik dan het beste uitzoeken? gewoon een galaxy s? en verkopen?
of welke heeft meer waarde?
Galaxy S2 is uiteraard meer waard dus daar zou ik ook voor gaan. Als het niet kan probeer dan een Galaxy S. Niet de plus want daar zijn tot op heden nog geen custom roms voor gemaakt en dat is mogelijk een dealbreaker voor iemand....

Verwijderd

Ja de galaxy s 2 heb ik zelf gekocht hoor...

Deze krijg ik niet bij vodafone ter vervaning voor mijn galaxy s 1? (of misschien wel)?
Anders neem ik gewoon een galaxy s 1 .. en verkoop ik deze wel.

-edit-

op de website van vodafone is de galaxy s niet meer leverbaar...
iemand ervaring mee wat ze dan doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 15:47 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:45:
Ja de galaxy s 2 heb ik zelf gekocht hoor...

Deze krijg ik niet bij vodafone ter vervaning voor mijn galaxy s 1? (of misschien wel)?
Anders neem ik gewoon een galaxy s 1 .. en verkoop ik deze wel.

-edit-

op de website van vodafone is de galaxy s niet meer leverbaar...
iemand ervaring mee wat ze dan doen?
Tegoedbon ;) Heb precies hetzelfde gehad namelijk :>

Verwijderd

tegoedbon van hoeveel?
hoeveel zal ik dan krijgen voor mijn galaxy s .... ?

want ik heb paar dagen geleden een gs2 gekocht voor 350 euro .. deze ga ik nu gebruiken.
En de galaxy s zou ik dan verkopen als ik terugkreeg ...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:51:
tegoedbon van hoeveel?
hoeveel zal ik dan krijgen voor mijn galaxy s .... ?

want ik heb paar dagen geleden een gs2 gekocht voor 350 euro .. deze ga ik nu gebruiken.
En de galaxy s zou ik dan verkopen als ik terugkreeg ...
Dat is gokken. Aangezien ik niet in jou informatie kan zoeken, ik weet niet de markt voor telefoons precies uit mijn hoofd en ik kan niet in het bestand van vodafone kijken. Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat kunnen. Ik zou gewoon afwachten en kijken hoeveel het echt is want het kan wisselend zijn.

Verwijderd

Nieuw kost een galaxy s rond de 300 euro ...
en is de tegoedbon ook overdraag ?
en anders eis ik gewoon een galaxy s :P

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:10
BruceLee schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:35:
[...]

dat wordt vrijwel een onmogelijke klus gewoon teruggaan voor garantie zit toch 2 jaar op :P en toestel is nog niet eens 2 jaar oud dus dat moet lukken ;) gezien het toch een hardwarematig probleem is.
Aangezien ik het toestel 2e hands heb gekocht, heb ik er geen bon van.. of gaat de fabrieksgarantie via de fabriekant (samsung) en zonder bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Weet iemand of er een app bestaat met dezelfde functionaliteit als Eventviewer in Windows?

Mijn SGS (met 2.3.3, niet-geroot, ge-factory reset na de upgrade van de firmware) begint namelijk raar gedrag te vertonen. Elke werkdag is het toestel op mijn bureau aan de stroom aangesloten, dus hij zit vrijwel continu op 100% power.
Afgelopen maandagavond rond 23:00 kreeg ik opeens de melding op het scherm dat het niet meer genoeg power had en sloot het zich dus spontaan af. Ongeloof stond in mijn ogen, want eerder die avond bij het raadplegen van Gmail, zag ik dat de power op 90% stond.
Gisteravond idem, filmpje aan het kijken en opeens herstart het zichzelf, spontaan. En na de reboot heeft het nog maar 20% power over... Terwijl ook gisteravond bij thuiskomst de power op 92% stond.

Hebben meerderen van jullie hier last van dit soort verschijnselen? Zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik zou zo graag á lá Eventviewer van Windows willen zien wat de oorzaak is van een restart of zelfs een ontlading van de accu in het toestel. Ik gebruik dan wel Battery Monitor Widget Pro en zie daarin mooie grafiekjes, maar wat die piek naar onderen is op een specifiek tijdstip kan ik er niet mee uitlezen.

Iemand ideeën?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:55:
En net een Ebay veiling gewonnen en nog 4 hoesjes onderweg. Heb er straks gewoon 7 :X Eens kijken of ik een vriendin kan blijmaken met een rode en een aantal anderen gaan leuk de verkoop in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batata007 schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:55:

Hallo Batata007,

Ik heb sinds vorig weekend precies hetzelfde. Homeknop werkt niet. Ik dacht dat kan geen toeval zijn en ik heb even gegoogled op meldingen van dit probleem de afgelopen maand, helaas niet veel meldingen gevonden. Ik heb wel oudere meldingen van het probleem gevonden. Maar nog niet echt de oplossing. Factory reset schijnt niet te helpen. Ik denk dat de enige optie reparatie is... laat ik meteen ook de brakke GPS maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Ik heb iets waar ik niet uitkom, wanneer ik een andere achtergrond instel op het toestel.
Het gaat dan om de achtergrond van het vergrendelscherm.
Als ik deze aanpas dan is de verandering zichtbaar in het standaard lock scherm.
Wanneer ik echter een code of patroon instel als vergrendelingbeveiliging dan veranderd de
achtergrond weer terug naar de standaard achtergrond.
Ik draai de laatste stock rom. Met mijn S2 heb ik dit niet.

• jmk
  • Laatst online: 07:00

jmk

Megapaul schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:40:
Ik heb iets waar ik niet uitkom, wanneer ik een andere achtergrond instel op het toestel.
Als ik deze aanpas dan is de verandering zichtbaar in het standaard lock scherm.
Wanneer ik echter een code of patroon instel als vergrendelingbeveiliging dan veranderd de
Misschien helpt het als je tijdelijk even een interactieve achtergrond instelt, de telefoon in en uitschakelt, en dan weer je eigen custom achtergrond instelt. Dan wist hij hopelijk de foute instelling.

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Ok probleempje

Heb een SGS 9000i alleen hij start met geen mogelijkheid meer op, accu was gister leeg en toen is de telefoon uitgegaan. Vanmorgen aan de lader gelegd maar hij wil niet meer aan.

Als ik op de powerknop druk krijg je wel het begin scherm (logo van samsung en 9000i in beeld) maar daar stopt het ook.

Op internet gezocht, kom wel in 1 op ander download-scherm met die 3 knopjes Power+Home+Volume Down die overal beschreven worden, maar verder komt die niet.
Was ook nog eeen of ander rebootscherm waar je met Power+Home+Volume Up schijnt te kunnen komen, maar op de 1 of andere manier werkt dat niet :'(
Iemand met een oplossing, tip?

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 20:59
Verkeerde topic.

[ Voor 90% gewijzigd door boaty op 17-09-2011 15:40 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:24:
Op internet gezocht, kom wel in 1 op ander download-scherm met die 3 knopjes Power+Home+Volume Down die overal beschreven worden, maar verder komt die niet.
Was ook nog eeen of ander rebootscherm waar je met Power+Home+Volume Up schijnt te kunnen komen, maar op de 1 of andere manier werkt dat niet :'(
Iemand met een oplossing, tip?
Idealiter kom je wel in dat power/home/ip scherm want dan kan je een factory reset proberen zonder opnieuw firmware te flashen. Mocht je daar niet in kunnen komen dan kan je in download modus met de tool odin er een nieuwe firmware op plaggen. Als je daar niet comfortabel mee bent dan hou je alleen garantie vragen als optie over.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Megapaul schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:40:
jmk schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:07:
[...]

Misschien helpt het als je tijdelijk even een interactieve achtergrond instelt, de telefoon in en uitschakelt, en dan weer je eigen custom achtergrond instelt. Dan wist hij hopelijk de foute instelling.
Dit heb ik inmiddels gebrobeerd maar het heeft niet mogen helpen....

Kunnen andere mensen dit uittesten?

[ Voor 39% gewijzigd door Megapaul op 18-09-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:55:
[...]

[...]

Dit heb ik inmiddels gebrobeerd maar het heeft niet mogen helpen....

Kunnen andere mensen dit uittesten?
Tja, ik weet niet beter dat het niet werkt. Het is me nog nooit gelukt wat jij wil. Dit is met iedere standaard ROM zo geweest. Vanaf 2.2.1. tm. de laatste 2.3.3 Dit is niet te wijzigen, alleen bij standaard lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:40:
[...]

Tja, ik weet niet beter dat het niet werkt. Het is me nog nooit gelukt wat jij wil. Dit is met iedere standaard ROM zo geweest. Vanaf 2.2.1. tm. de laatste 2.3.3 Dit is niet te wijzigen, alleen bij standaard lock screen.
Vandaag ook nog ff de de galaxy s van mijn zus in handen gehad en daar gaat het idd ook niet mee.
Zal dus met de stock rom gewoon niet gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 19-09-2011 00:42 ]

Verwijderd

Ik wil graag mijn battery history verwijderen maar moet mijn 2.3.3 loaded Galaxy S dus rooten. Ik draai OSX en de oneclicks zijn er alleen voor 2.2 en voor windows, wat met vm's niet lekker gaat, kan ik ook niets vinden.

Ik zit niet te wachten op andere ROMS, ik blijf gewoon lekker stock Samsung draaien. Wat zijn mijn opties ?

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Ok heel vaag, ik ben mijn contacten lijst kwijt, ook in whats app. Maar de nummers heeft mijn telefoon nog want ik kan gewoon namen invoeren bij sms en ik zie in mijn historie ook namen

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Even een klein vraagje, hoe kan ik met de galaxy s OTA updaten?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MarkoAlmelo schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:58:
Even een klein vraagje, hoe kan ik met de galaxy s OTA updaten?
Niet :D

Verwijderd

ff een vraagje, mijn oude galaxy s is stuk gegdaan, deze kon niet meer gemaakt worden.
Nu heb een Galaxy S Plus 9001 gekregen.

Is deze telefoon kwa uiterlijk precies hetzelfde?
want ik heb nog een screenprotector, een galaxy s achterkant, hoesje, oplader enz ...

Want deze plus ga ik namelijk te koop zetten, en dan kan dat spul erbij...

-edit-

deze heb ik zonet dus bij vodafone opgehaald, en helemaal vergeten te vragen of ie simlock vrij is ...
iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 19:25 ]

• Embryo1
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:15:
ff een vraagje, mijn oude galaxy s is stuk gegdaan, deze kon niet meer gemaakt worden.
Nu heb een Galaxy S Plus 9001 gekregen.

Is deze telefoon kwa uiterlijk precies hetzelfde?
want ik heb nog een screenprotector, een galaxy s achterkant, hoesje, oplader enz ...

Want deze plus ga ik namelijk te koop zetten, en dan kan dat spul erbij...

-edit-

deze heb ik zonet dus bij vodafone opgehaald, en helemaal vergeten te vragen of ie simlock vrij is ...
iemand enig idee?
Ik weet natuurlijk niet of het verzekeringswerk was, maar ik meen dat de Plus goedkoper is, dan de Galaxy S.
Ik denk dat de Galaxy S II, qua prijs beter vergelijkbaar is, dus als vervanging aan de orde komt.
op de Vodafone site kun je alle afmetingen en specificaties vinden, van de toestellen.

Verwijderd

Mhh, alweer mijn accu leeg. Hij lijkt zelfs aan de USB van mijn MacBook leeg te lopen...

Lekker dit... rooten is gedoe :(

Verwijderd

Embryo1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:49:
[...]

Ik weet natuurlijk niet of het verzekeringswerk was, maar ik meen dat de Plus goedkoper is, dan de Galaxy S.
Ik denk dat de Galaxy S II, qua prijs beter vergelijkbaar is, dus als vervanging aan de orde komt.
op de Vodafone site kun je alle afmetingen en specificaties vinden, van de toestellen.
Het was verzekering werk ja. En de galaxy s plus is duurder dan de galaxy s 1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een reset van het toestel, dus hardreset doet al wonderen in snelheid... nu is de batterij al weer half leeg.. maarja... gebruik ook veel hdspa momenteel.

Ik heb wel ineens een kompleet andere market layout... nice !

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 12:07 ]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Is het op de één of andere manier mogelijk om contacten die (lokaal) in de telefoon staan te kopiëren naar gmail contacten? Ik heb nu van heel veel contacten wel gegevens in mijn telefoon staan maar wil die nu ook makkelijk op mijn android tablet kunnen gebruiken. Echter heb ik de meeste contacten niet in google opgeslagen maar alleen op de telefoon zelf.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
jasjenl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:57:
Is het op de één of andere manier mogelijk om contacten die (lokaal) in de telefoon staan te kopiëren naar gmail contacten? Ik heb nu van heel veel contacten wel gegevens in mijn telefoon staan maar wil die nu ook makkelijk op mijn android tablet kunnen gebruiken. Echter heb ik de meeste contacten niet in google opgeslagen maar alleen op de telefoon zelf.
Export ze van je telefoon en import de backup met Google contacts.

• Embryo1
jasjenl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:57:
http://www.androidworld.n...ighlight=contacten+syncen

Misschien kun je hier iets mee.

Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.