Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan iemand voor mij even controleren hoeveel memory de telefoon aangeeft in het info scherm (via instellingen) bij de 16 GB versie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

Heb ik ook. Ook het openen van de apps gaat iets langzamer, volgens mij. Nu had ik wel de Voodoo lagfix geïnstalleerd en nu nog niet, maar hopen dat er snel een versie voor 2.2. uitkomt!
hebben jullie beiden een factory reset gedaan? er waren namelijk meer mensen die dit hadden en waar dit na een reset over was..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:44:
Kan iemand voor mij even controleren hoeveel memory de telefoon aangeeft in het info scherm (via instellingen) bij de 16 GB versie?
Internal SD Card
Total space: 13.43 GB

Internal phone storage 1.87 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
GandalfTheGrey schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

hebben jullie beiden een factory reset gedaan? er waren namelijk meer mensen die dit hadden en waar dit na een reset over was..
Heb ik niet gedaan. Met een Factory reset ben je toch al je data, instellingen en apps kwijt?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
NoepZor schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Heb ik niet gedaan. Met een Factory reset ben je toch al je data, instellingen en apps kwijt?
Dat klopt en je begint weer met een schone lei.

Heb ik uiteindelijk ook gedaan omdat ik de markterapp kwijt was en nog niet de fix hiervoor had gezien.
Heb geen force close error, zoals sommige andere mensen die geen rset hebben gedaan.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb toch het gevoel dat de lag weer terug is nu ik voodoo heb verwijderd voor 2.2. Hebben anderen ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel_D schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:07:
Ik heb toch het gevoel dat de lag weer terug is nu ik voodoo heb verwijderd voor 2.2. Hebben anderen ook die ervaring?
Misschien moet je ff t topic doorlezen, daar word je vraag meerdere maken beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

GandalfTheGrey schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Yep.. factory reset voor de flash en eentje erna.. Ben altijd een beetje grondig :)

Maar ook ik merk nog een lichte lag (niet storend, lijkt wel toe te nemen) en heb dus forced closures op mijn mail app. Ik zocht eigenlijk een app die mijn cache wist, maar die heb ik nog geen goede gevonden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Als je een beetje weet wat je doet kunt je deze proberen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=810454

Dat is de email.apk van de galaxy tab. Werkt erg goed, als je je telefoon in landscape draait heb je een preview venster. Gebruik zelf alleen gmail, maar getest met een exchange, gmail, hotmail en yahoo account.

In tegenstelling tot de gmail app geeft deze de tweakers nieuwsbrief wel weer zoals het zou moeten!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Ik heb dat wél gedaan. Eerst Froyo, daarna een factory reset i.v.m. de problemen. Bijna alles werk goed, alleen het uit en aan zetten niet. Daarnaast krijg ik soms bij het opstarten van een applicatie een zwart scherm met één tril, na een tijdje nog een dubbele tril en dan stopt de app. Daarna opnieuw de app starten en dan gaat het wel goed.

Ik ga vanmiddag nog een keertje een factory reset doen, just to be sure. Als dat niet helpt...opnieuw flashen, denk ik, met éérst een factory reset!

**Update**
Ik zat net te kijken of ik mijn toesten in downloadmodus kon krijgen, (vol. down+home+power) Dat lukte niet maar sinds dien kan ik de telefoon wel in één keer opstarten :o .
Ik heb het al een paar keer opnieuw geprobeerd en alle appjes zijn metteen zichtbaar.

Ik vind trouwens wel dat de telefoon erg lang bezig is met het scannen van de media. Met 2.1 zag je het icoontje in de statusbalk vaak niet eens..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:29:
Heb hem net bij servicepunt utrecht laten upgraden naar jp6, ging gewoon via odin3 v1.00. Had nog stock jf3 draaien. Goede service wad in 10min klaar, wel alle telefooncontacten, apps en berichten kwijt.. (fotos/filmpjes/muziek ed staat er nog wel op).

flash werkt prima (op dumpert iig)

alles ziet er net iets gelikter uit, ik krijg helaas de programmamonitor/taakbeheer niet aan de praat met launcherPro

merk niet echt dat de browser er beter op geworden is, maar vind dat niet zo'n probleem aangezien hij perfect werkte voor mij.

kerel bij vodafone shop wist zelf niet eens dat ze 2.2 al hadden hij zo ja deze heb ik (jf3,jm2,jmX en jp6) dus heb hem er zelf maar even op gewezen :p
Krijg jij LauncherPro wel als standaard launcher?
als ik hem instel met home switcher en ik druk me home button dan krijg ik gewoon Samsung Startpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25
Je moet hem in homeswitcher wel als default instellen. Standaard staat touchwiz als default.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best tevreden met de 2.2 JP6 update maar ik vind het toestel vrij laggy zelfs mét lagfix. Zonder lagfix is mijn toestel niet werkbaar.

ik heb eerst de JP6 van Kalua geïnstalleerd en daarna de versie vanop samfirmware, telkens volgens de door hun beschreven procedure, ik heb tevens iedere keer een factory reset gedaan en de geheugens geformatteerd.

Misschien ben ik te veeleisend, zonder lagfix haal ik ter referentie een quadrant score van +/- 800 ( de standaard voor de Galaxy) en OCLF lagfix haal ik +/ 1700, een significant veschil maar soms is hij toch wel even laggy naar het overschakelen van toepassingen of het reageren op aanrakingen. daarvoor had ik de JM8 met voodoo die voelde mijn inziens toch iets "smoother" aan.

pro ; ik vind de interface van 2.2 veel intuitiever dan de 2.1
contra : het laggy gevoel

Nog mensen met die ervaring of met een oplossing ?

volgende toepassingen draaien bijna continu in de achtergrond :

ATK froyo (agressive om de 30 minuten)
bluetooth power manager
screebl pro
NoLED
juicdefender
juiceplotter
fancy widget
handcent SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Volgens het bericht van Ronald - Samsung NL zou er vandaag een announcement komen.

Is hier al meer over bekend? Waar komt dit bericht?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:43:
Volgens het bericht van Ronald - Samsung NL zou er vandaag een announcement komen.

Is hier al meer over bekend? Waar komt dit bericht?
psychoclown schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Maar vandaag is nog lang niet om, niet? ;)
Gewoon geduld hebben dan komt het vanzelf.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
mat2005 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:17:
Je moet hem in homeswitcher wel als default instellen. Standaard staat touchwiz als default.
dat heb ik en als ik dan launch druk dan gaat hij naar launcher pro maar zodra ik home button druk gaat hij naar samsung touchwiz / startpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:35:
Ik ben best tevreden met de 2.2 JP6 update maar ik vind het toestel vrij laggy zelfs mét lagfix. Zonder lagfix is mijn toestel niet werkbaar.

ik heb eerst de JP6 van Kalua geïnstalleerd en daarna de versie vanop samfirmware, telkens volgens de door hun beschreven procedure, ik heb tevens iedere keer een factory reset gedaan en de geheugens geformatteerd.

Misschien ben ik te veeleisend, zonder lagfix haal ik ter referentie een quadrant score van +/- 800 ( de standaard voor de Galaxy) en OCLF lagfix haal ik +/ 1700, een significant veschil maar soms is hij toch wel even laggy naar het overschakelen van toepassingen of het reageren op aanrakingen. daarvoor had ik de JM8 met voodoo die voelde mijn inziens toch iets "smoother" aan.

bluetooth power manager
screebl pro
NoLED
juicdefender
juiceplotter
fancy widget
handcent SMS
ik heb mijn telefoon ook geroot maar als ik de lagfix wil toepassen krijg ik een foutmelding.
ik heb de 2.2 versie via de register aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vanmorgen de officiele Nederlandse 2.2 Froyo update via een samsungservicepunt geinstalleerd. Verder geen lagfix oid geinstalleerd.

Even wat korte resultaten op het eerste gezicht:

Quadrant benchmark: 960
GPS: lijkt veel exacter te werken. Ik zit nu in de kelder en hij geeft alsnog de exacte locatie aan, op straat geeft hij 90% van de tijd binnen 3-5 meter nauwkeurig, maar dat wordt wel wat minder bij lopen/fietsen. Ben benieuwd of dat ook onder het (auto)rijden geldt.
Look and feel: Beter, meer gebruik van kleuren en sommige handige toevoegingen bij gmail/googlemaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Heb sinds vanmorgen de officiele Nederlandse 2.2 Froyo update via een samsungservicepunt geinstalleerd. Verder geen lagfix oid geinstalleerd.

Even wat korte resultaten op het eerste gezicht:

Quadrant benchmark: 960
GPS: lijkt veel exacter te werken. Ik zit nu in de kelder en hij geeft alsnog de exacte locatie aan, op straat geeft hij 90% van de tijd binnen 3-5 meter nauwkeurig, maar dat wordt wel wat minder bij lopen/fietsen. Ben benieuwd of dat ook onder het (auto)rijden geldt.
Look and feel: Beter, meer gebruik van kleuren en sommige handige toevoegingen bij gmail/googlemaps.
Dat zijn ook wel alle +punten. Naar mate het gebruik en/of install van meerdere applicatie word JPM/JP6 zeer traag en laggy. Samsung had beter een samenwerking op moeten starten met "lagfix developers" als Voodoo b.v. Zodat de Rom's geintregeerd worden daarmee. RFS=not done...Samsung slaat als rombakkers de plank volledig mis. Vele GS gebruikers (leek) die het moeten doen met 't Jip en Janneke software KIES voor hun langverwachte Froyo RTM update, komen van de kouwe kermis thuis..

Samsung hardwarematig prima in orde wat Galaxy betreft..ondersteuning, software ontwikkeling matig wederom.

[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 19-10-2010 12:43 . Reden: herstel ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
silitek schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Dat zijn ook wel alle +punten. Na mate het gebruik in install van meerdere applicatie word JPM/JP6 zeer traag en laggy. Samsung had beter een samenwerking op moeten starten met "lagfix developers" als Voodoo b.v. Zodat de Rom's geintregeerd worden daarmee. RFS=not done...Samsung slaat als rombakkers de plank volledig mis. Vele GS gebruikers (leek) die het moeten doen met 't Jip en Janneke software KIES voor hun langverwachte Froyo RTM update, komen van de kouwe kermis thuis..

Samsung hardwarematig prima in orde wat Galaxy betreft..ondersteunig, software ontwikkeling matig wederom.
Ik volg de voodoo lagfix op de voet. Supercurio heeft al contact gehad met een dev van Samsung over geluid. Mede hierom denk ik dat samsung prima weet van de lagfix en de implicaties. Daarom verbaast het me ook zo dat het niet is geimplementeerd in de froyo release. Mede daarom denk ik dat Samsung een goede reden heeft om RFS te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bluetooth power manager
screebl pro
NoLED
juicdefender
juiceplotter
fancy widget
handcent SMS
En als je al die Taskkillers en baterijverbruikbeperkers er eens af gooit, word het dan niet een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 19:32

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Waar is een Samsung servicepunt te vinden? Want da's wel handig natuurlijk :D

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Cybje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Kommop zeg. Wat heb je zelf al geprobeerd om een servicepoint te vinden?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

BillSpaarbank schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

Kommop zeg. Wat heb je zelf al geprobeerd om een servicepoint te vinden?
Kommop zeg, reageer even normaal. Ik heb natuurlijk even Google gebruikt enzo, maar ik kan het echt niet vinden.

Via Google kom ik o.a. op algebeld.nl uit en die verwijst weer door naar http://www.samsung.com/nl/support/ServiceLocationsMain.do, wat niet werkt.

En zo nog een stapeltje links, o.a. naar GoT, waarbij ik tot nu toe niet op iets zinnigs uit ben gekomen.

Ook de Samsung site zelf is vrij onoverzichtelijk. Alleen de Microsoft site is onduidelijker :D

Edit: en ik heb het gevonden. Het heet Service Adressen. Dus als je op Service Point of Service Punt zoekt, kom je er niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Cybje op 19-10-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Cybje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Ik zie dat je in Enschede woont, Teunis in Rijssen is service point van Samsung, Nokia en SonyEricsson
http://www.defectemobiel.nl/wiezijnwij.html

(Mijn broertje werkt bij het automotive gedeelte van Teunis, vandaar dat ik dit weet :) )

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In dit topic: http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION En bellen met 0900-7267864 is ook een optie.

[ Voor 50% gewijzigd door begintmeta op 19-10-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

bluetooth power manager
screebl pro
NoLED
juicdefender
juiceplotter
fancy widget
handcent SMS
ATK zorgt ook voor lag, dus die die eerst maar weg.
Niet eigenwijs zijn hè

[ Voor 76% gewijzigd door HaTe op 19-10-2010 13:55 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Cybje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Kommop zeg, reageer even normaal. Ik heb natuurlijk even Google gebruikt enzo, maar ik kan het echt niet vinden.

Via Google kom ik o.a. op algebeld.nl uit en die verwijst weer door naar http://www.samsung.com/nl/support/ServiceLocationsMain.do, wat niet werkt.

En zo nog een stapeltje links, o.a. naar GoT, waarbij ik tot nu toe niet op iets zinnigs uit ben gekomen.

Ook de Samsung site zelf is vrij onoverzichtelijk. Alleen de Microsoft site is onduidelijker :D

Edit: en ik heb het gevonden. Het heet Service Adressen. Dus als je op Service Point of Service Punt zoekt, kom je er niet.
Niet bedoeld om rot te reageren maar er komen zulke standaard vragen voorbij dat de lol om bij te lezen er volledig vanaf gaat. Zelfs hier in dit topic is het al besproken. Maar goed, het is offtopic en ik moet er hier eigenlijk helemaal niet op reageren :)

Kalua in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

probeer http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION eens, via deze link heb ik het SSP in Utrecht gevonden, die gister voor mij netjes JP6 erop heeft gegooid.

Ik moet wel zeggen dat ik me nu langzamerhand ontzettend begin te ergeren aan mijn batterij, ik heb al eerder gepost dat ik met regelmatig gebruik (in totaal 1.5uur treinen per dag) en af en toe mail/bel/sms het avondeten net red maar daarna moet ie aan het infuus...

Ik had gehoopt dat dit met FROYO wel beter zal zijn dus ik haal hem vanochtend uit de lader en 3 uur later (ff doorgeslapen :P) keek ik en zag nog FULLY CHARGED staan dus ik blij dat er iig geen rotzooi op de achtergrond drained. Ik pak mn galaxy S, laat even mn mail ophalen, lees nu.nl en stel nieuwe beltoon in (11 minuten later) en zag tot mijn verbazing dat mijn batterijniveau nog maar 91% bedroeg :( Het is toch niet normaal dat een batterij van dit kaliber 1% per minuut verbruikt?!

oja, even puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel vergt constant syncen (dus knopje aan op Energieregeling) van je telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

NoepZor schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

Ik zie dat je in Enschede woont, Teunis in Rijssen is service point van Samsung, Nokia en SonyEricsson
http://www.defectemobiel.nl/wiezijnwij.html

(Mijn broertje werkt bij het automotive gedeelte van Teunis, vandaar dat ik dit weet :) )
Handig, thanks!
BillSpaarbank schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

Niet bedoeld om rot te reageren maar er komen zulke standaard vragen voorbij dat de lol om bij te lezen er volledig vanaf gaat. Zelfs hier in dit topic is het al besproken. Maar goed, het is offtopic en ik moet er hier eigenlijk helemaal niet op reageren :)

Kalua in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"
Ok. Sorry van mijn kant dan, dan had ik het wel moeten zien eigenlijk. Meestal probeer ik domme vragen niet te posten hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 11 minuten je scherm aan hebt staan (helderheid?) dan kan er best 9% vanaf gaan met alle andere processen. Heb er zelf iig niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Heb APNDroid geinstalleerd en aangezet. Maar nu ik hem weer uitgezet heb, krijg ik internet niet meer aan de praat. Wifi laat zich niet meer aan of uit zetten en krijg geen verbinding. Wel het 3g symbooltje. Opnieuw aan- en uitzetten van de telefoon hielp niet. Wie weet waardoor dit komt en hoe ik dit kan herstellen?

Edit: heb APNdroid gedeinstalleerd en nu doet hij het wel weer. Ik ga zo op vakantie, wil de dataverbindingen stopzetten, maar wil wel via wifi kunnen internetten. Heb daarom APNdroid geinstalleerd, maar deze werkt niet naar behoren lijkt het. Iemand suggesties?

Wel fijn trouwens dat de nieuwe update naar 2.2 nu eindelijk uitgebracht wordt in europa!

[ Voor 25% gewijzigd door HeyJIJdaar op 19-10-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:02:
Als je 11 minuten je scherm aan hebt staan (helderheid?) dan kan er best 9% vanaf gaan met alle andere processen. Heb er zelf iig niet zoveel last van.
helderheid staat op z'n laagst, en lijkt me nogal lastig om überhaupt iets uit te voeren zonder dat je scherm aanstaat denk je niet ;) dit zou dus betekenen dat in principe binnen 2 uur mijn batterij leeg is, lijkt me niet helemaal OK.

ps: met 2.2 quadrant score van 971 ...maar geeft helaas nogsteeds een max RAM van 311mb :s

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
HeyJIJdaar schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:04:
Heb APNDroid geinstalleerd en aangezet. Maar nu ik hem weer uitgezet heb, krijg ik internet niet meer aan de praat. Wifi laat zich niet meer aan of uit zetten en krijg geen verbinding. Wel het 3g symbooltje. Opnieuw aan- en uitzetten van de telefoon hielp niet. Wie weet waardoor dit komt en hoe ik dit kan herstellen?

Edit: heb APNdroid gedeinstalleerd en nu doet hij het wel weer. Ik ga zo op vakantie, wil de dataverbindingen stopzetten, maar wil wel via wifi kunnen internetten. Heb daarom APNdroid geinstalleerd, maar deze werkt niet naar behoren lijkt het. Iemand suggesties?

Wel fijn trouwens dat de nieuwe update naar 2.2 nu eindelijk uitgebracht wordt in europa!
Als je Roaming uitzet is het toch gewoon goed?instellingen -> Instellingen mobile AP, en daar uitvinken als die aan staat.
En bij opties -> mobiele netwerken, Roaming uitvinken.

Ik heb nog geen internet op mijn mobiel, doe tot nu toe alles met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
HeyJIJdaar schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:04:

Ik gebruik Quick Settings. je kunt dan o.a. mobiel internet uitschakelen.
http://nl.androlib.com/an...com-bwx-bequick-zmDq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
De update naar Froyo/2.2 voor Nederland is uitgesteld, komt deze week niet, nader bericht over wanneer wel volgt. Er staat wel een update van 2.1 live voor Nederland. Deze update je toestel naar jm2/jm2/jm1 als je oudere software hebt.

Nog even geduld ajb

Ronald Peters
Samsung Benelux
http://www.androidworld.n...n-planning/#comment-39877

..grmbl..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Orcie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

Onbegrijpelijk :) Hoe vaak kun je uitstellen.
Dan ga je toch gewoon naar zo'n Service Location! Dan laat je 2.2 er op zetten. Waarom lang wachten als je het vandaag nog kunt hebben?

http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De GPS problemen, ik had een serie galaxy S vanaf Telfort (28-6) en het was dramatisch kreeg nooit een fix
Na de update naar 2.2 was het zo mogelijk nog erger.
Echter een fabrieksreset loste het op, eerst niet maar na een minuut of 20 gebruik was hij opeens prima en net zo goed als de Galaxy S van een vriend van me van 2 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Over die site met Servicecenter locaties van Samsung... Ik belde vanochtend met een locatie in Deventer die aangaf al twee jaar lang geen servicecenter meer te zijn van Samsung. Dus heel erg nuttig is die tool ook niet, beetje op de gok bellen en kijken wie er nog wel een servicepunt is en wie niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
Amboe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

Ik gebruik Quick Settings. je kunt dan o.a. mobiel internet uitschakelen.
http://nl.androlib.com/an...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Die heb ik ook gebruikt toen m'n nieuwe abbo nog niet was ingegaan, ik heb sinds gister de sim verwisseld en dus mobile connections weer aangezet.
Mijn probleem is nu dat, als ik mijn wifi uitzet, er idd het 3g symbooltje verschijnt, maar de enige app die internet kan gebruiken is dan de standaard gmail app, de rest zoals de standaard browser, market etc geeft aan geen internetverbinding te hebben, terwijl je bij het begin van de opdracht je wel eventjes wat data verkeer ziet in het 3G symbooltje. Iemand dit al eerder gehad of van gehoord en een oplossing voor gevonden.

Ik heb mijn APN al goed gezet volgens de Hi (mijn provider) instellingen en ook de automatische instellingen geprobeerd, maar aangezien email wel werkt ga ik er vanuit dat het probleem ergens anders zit...

Ik heb trouwens ook al geprobeerd om opnieuw op te starten met wifi uit, ik kwam op internet tegen dat het wisselen tussen wifi en 3G soms ook problemen gaf, mar dat werkt dus ook niet.

Edit: Ik heb net ook de factory settings terug gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem, gmail werkt wel, de rest niet. Morgen eens bellen met Hi, kijken of daar misschien iets mis zit

[ Voor 7% gewijzigd door Wapster op 19-10-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasibal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01-2022
GoldenSample schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:58:
net zo goed als de Galaxy S van een vriend van me van 2 weken oud.
Is dat niet een beetje jong om een mobieltje te hebben? _O-

[ Voor 25% gewijzigd door nasibal op 19-10-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

nasibal schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:22:
[...]

Is dat niet een beetje jong om een mobieltje te hebben? _O-
Niet te vroeg voor een mobieltje, maar ik zou eerder een Iphone aanraden. Minder kans op porno enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ook dit is wellicht geen officiele release en verklaart de onnodige bugs (ontbreken van de market place, trillen etc)
Vertaald met google translate, mijn Noors is nogal roestig...
http://translate.google.c...25e2%2580%259d%2F&act=url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb iets raars in de market app. Als ik bij downloads kijk zie ik maar twee programma's staan terwijl ik er veel meer geïnstalleerd heb.

Als ik bij toepassingen de gegevens van de market wis moet ik de voorwaarden accepteren en dan staan alle programma's er weer. Na een reboot staan alleen die 2 programma's er weer. Wazig

Ik draai overigens de 2.2 versie via de post van Kalua.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 19-10-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier een HD video test met de final froyo xwjp6 / xxjpm

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nWHLkiKb_BA]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Daar zakt je broek toch van af? Tijd om langs een servicepunt te gaan en daar te laten flashen. Ik zie dat er meerdere service points in amsterdam zijn. Iemand een goede ervaring met één van deze en het flashen naar froyo?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
Maar wat ik dan ook niet snap, wat is het verschil tussen de versie die een servicepoint voor je kan flashen en de versie die er via Kies zou moeten komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wat betaal je voor dat flashen bij servicepoints eigenlijk. Is niet gratis neem ik aan?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
YEASH!, Mijn toestel is onder garantie gerepareerd :D.
Had het snachts op mijn nachtkastje gelegd, volgende dag was onder het glas, het scherm kapot.
Heb het dus naar de Belcompany gebracht en nu precies 2 week later is mijn foon er weer!

Tot mijn verbasing staat er automatisch Froyo 2.2 op :) Build: I9000XXJPM -> 2.6.32.9 root@SE-S608 #1 -> FROYO.XWJP6

______

Even voice search uitgeprobeerd en werkt prima. Wel in het engels, maar steenkolen engels met navigate to rotterdam pakt de app en je begint meteen te navigeren.

Wat opvalt is dat ik maar 304 MB ram heb? hoort 512 te zijn toch?

Heb een 8 GB versie. maar hij zegt nu dat interne SD kaart 8mb/13,43GB vol zit? Vaag.
Zo te zien hebben ze van mijn 8GB i9000 een 16GB versie gemaakt.

Ook pakt hij Kies nu automatisch, deed de telefoon in de PC. windows 7 32bit.
Begon drivers te installeren en daarna start kies op en herkent de telefoon

998 Quadrant score, zonder fixes/roots

[ Voor 46% gewijzigd door Oggy op 19-10-2010 17:45 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• distelron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:17
Ik heb ook sinds een week een Samsung Galaxy S echt een super telefoon.
Maar ik heb een probleem met het email geluid in te stellen.
Heb een gmail account aangemaakt en mijn eigen telfort account waar mijn mailtjes op binnen komen.
Ik heb ook bij account instellingen van telfort zeg maar aan gegeven dat hij een geluid en moet trillen als er nieuwe mailtjes binnen komen maar hij geeft geen geluid en ook geen tril signaal.
Ben hier al een paar dagen mee bezig omdit goed te krijgen maar het lukt me echt niet.
Kan iemand me van hier mee helpen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Mvg Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Oggy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:08:
YEASH!, Mijn toestel is onder garantie gerepareerd :D.
Had het snachts op mijn nachtkastje gelegd, volgende dag was onder het glas, het scherm kapot.
Heb het dus naar de Belcompany gebracht en nu precies 2 week later is mijn foon er weer!

Tot mijn verbasing staat er automatisch Froyo 2.2 op :) Build: I9000XXJPM -> 2.6.32.9 root@SE-S608 #1 -> FROYO.XWJP6
Beter voor je!

Snap er echt niks van dat telefoons allemaal terug komen met 2.2 erop en het als ik de berichten moet geloven deze week sowieso niet uitkomt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Kledur schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:54:
Maar wat ik dan ook niet snap, wat is het verschil tussen de versie die een servicepoint voor je kan flashen en de versie die er via Kies zou moeten komen :S
Dat snap ik ook niet... Ze zullen nu toch niet een foute versie bij al die mensen die bij service points zijn geweest geïnstalleerd hebben...? Overigens is die Ronald Peters wel echt van Samsung, zie hier zijn Linkedin profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik vind dit niet handig van Samsung. Nou hebben ze echt een moneymaker in huis, want ik denk dat de SGS dat onderhand wel is en dan ga je zo met een langverwachte software update om.

Er zullen vast allerlei redenen voor zijn, maar 't lijkt me dat dit je uiteindelijk gewoon klanten gaat kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door partyondude op 19-10-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
partyondude schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Beter voor je!

Snap er echt niks van dat telefoons allemaal terug komen met 2.2 erop en het als ik de berichten moet geloven deze week sowieso niet uitkomt 8)7
Bij ons is er ook een gerepareerde galaxy terug gekomen met 2.2 erop.
Er zit wel een bug in, ik heb het ook dat toestel uitgetest, als je de contactenlijst opent dan heb je aan de rechterkant het alfabet staan echter daar mis je een paar letters, als je hierin scrolt worden de letters groot in het midden van je scherm echter de letters die er rechts niet staan zie je ook niet in het groot op het scherm.

De software die het repaircentrum erop zet is dus hetzelfde als die ik erop het met m'n reg. aanpassing van kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik krijg nog steeds geen update via kies als ik hem erin plug. Is Froyo al uitgerold op die manier? Of moet ik nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anders lees je het topic even of is dat heel erg out of the box gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Megapaul schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:33:
[...]

Bij ons is er ook een gerepareerde galaxy terug gekomen met 2.2 erop.
Er zit wel een bug in, ik heb het ook dat toestel uitgetest, als je de contactenlijst opent dan heb je aan de rechterkant het alfabet staan echter daar mis je een paar letters, als je hierin scrolt worden de letters groot in het midden van je scherm echter de letters die er rechts niet staan zie je ook niet in het groot op het scherm.

De software die het repaircentrum erop zet is dus hetzelfde als die ik erop het met m'n reg. aanpassing van kies.
omdat je geen mensen in je lijst heb staan die met die letten beginnen dan staat hij er daar idd niet tussen.

en de officiele echte froyo 2.2 NL is allang makkelijk zelf te flashen met odin :) hier gepost door samsung service center medewerker.

de kies versie is niks anders je moet alleen nog ff w8en tot hij er is

[ Voor 12% gewijzigd door BruceLee op 19-10-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
BruceLee schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

omdat je geen mensen in je lijst heb staan die met die letten beginnen dan staat hij er daar idd niet tussen.
Die wordt dan ook vervangen met een . (puntje)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
WiXX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:36:
Ik krijg nog steeds geen update via kies als ik hem erin plug. Is Froyo al uitgerold op die manier? Of moet ik nog even geduld hebben?
Op twitter: Samsung_Benelux:
"Update froyo for Galaxy S not this week! More info will follow"

Dus nog even wachten helaas... (of een regedit (a))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een servicepointje pakken. Zoals gezegd, heb dat vanmorgen gedaan, en NL froyo stond er binnen 10 minuten op. Vanmiddag even gps getest in de auto (mijn grootste zorg), en die is werkelijk perfect, ik zal dus wel een nieuwe batch hebben. Verder nog geen problemen wat betreft lag, maar heb ook nog niet veel geïnstalleerd. Nu is alles nog vliegensvlug (zeker in vergelijking met mijn 7 oude nokia 6100 :P ). Is lagfix trouwens een programma uit de app market, of moet je daarvoor dieper graven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SOEFuture schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:04:
[...]

Internal SD Card
Total space: 13.43 GB

Internal phone storage 1.87 GB
Thanks, dat bedoelde ik inderdaad :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

GoldenSample schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:38:
Anders lees je het topic even of is dat heel erg out of the box gedacht?
Ik wou dat ik daar tijd voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
BruceLee schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

en de officiele echte froyo 2.2 NL is allang makkelijk zelf te flashen met odin :) hier gepost door samsung service center medewerker.

de kies versie is niks anders je moet alleen nog ff w8en tot hij er is
Ik heb mensen in mijn telefoonlijst staan met de letters die ik mis, ik mis de G de H, de O, de P, de W en de X.

zit dus echt een bug in de software aangezien ik in het gerepareerde toestel ook 1 naam heb ingevoerd en dat toestel mist dezelfde letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Megapaul schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:17:
[...]

Ik heb mensen in mijn telefoonlijst staan met de letters die ik mis, ik mis de G de H, de O, de P, de W en de X.

zit dus echt een bug in de software aangezien ik in het gerepareerde toestel ook 1 naam heb ingevoerd en dat toestel mist dezelfde letters
De contacten missen toch niet? Althans bij mij niet. Die letters hebben inderdaad een puntje (G en H is samen een puntje). Dat kan niet anders omdat er geen ruimte is voor zoveel letters onder elkaar in die ruimte.. Het linkje zeg maar mist alleen, maar contacten die met die letter beginnen staan er gewoon in.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij missen overigens: B,E,H,K,N,Q,T,W (ondanks dat items met die letter bestaan) op de een of andere manier is het (bijna) wel een patroon om de twee letters ontbreekt een letter.

Verder heb ik last gehad van een erg trage telefoon vandaag, maar ik vermoed dat dat door een zich misdragende achtergrondapp was... verder tevreden met 2.2. Met name de GPS is bij mij sterk verbeterd. Had een rondje op de racefiets opgenomen en ik zag een maximale afwijking op google maps van ongeveer 5m.

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 19-10-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

He is er een app waarmee je kunt videobellen naar iemand die gchat op zijn pc heeft staan (of eventueel skype), want ik heb nu wel fring maar dat werkt alleen met andere fring gebruikers.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Iemand al meer informatie waarom er nog steeds geen 512mb geheugen wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Twee vraagjes:
1) Is er een verschil (met name in performance) tussen de NL JP6 en de versie die je kunt verkrijgen via Kies icm registry-hacks? Ik draai nu namelijk die laatste.

2) Ik overweeg om de laatste Voodoo-versie te installeren (Voodoo5 pre3) op de volgende manier:
1. Download : http://forum.xda-develope...?p=8701906&postcount=1735
2. Copy to your phone internal sdcard.
3. Boot into recovery mode (VolUp+Home+Power), make sure you have 2e recovery
4. Select Update.zip using Volume keys, and press the home button to start the update.
Hoe kom ik erachter of ik '2e recovery' heb?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

in recovery mode gaan dan staat de versie er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
fortfort schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:46:
Iemand al meer informatie waarom er nog steeds geen 512mb geheugen wordt gebruikt?
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Laatst online: 24-08 12:43
Hoop dat ik hier mdeze vraag mag stellen...

Ik kan email ontvangen (pop.ziggo), alleen versturen lukt van geen kant.
Ik heb mn HTC erop nagekeken, maar uitgaang zou toch echt smtp.kpnplanet,nl moeten zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit is niet echt de plek daarvoor nee, maar ik neem aan dat je probeert via de mobiele verbinding te mailen. Vaak kan je alleen de smtp server gebruiken via de internet verbinding thuis. Probeer uit te vinden of je provider secure smtp ondersteunt, met een wachtwoord dus.

Oh, zie nu dat je kpnplanet als smtp hebt.. Daar zit wel een verkeerde komma in..

[ Voor 13% gewijzigd door MaximusTG op 19-10-2010 22:25 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisabella schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:11:

Ik heb mn HTC erop nagekeken, maar uitgaang zou toch echt smtp.kpnplanet,nl moeten zijn.

Iemand een idee?
Doe 's gek, maak er eens smtp.ziggo.nl van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35

Iemand een idee?
Probeer smtp.telecomnaamvanjeprovider.nl of .com.

Binnenkomende mail word door gestuurd, maar uitgaande mail gaat vaak via je provider van je tel.

[ Voor 12% gewijzigd door SgtElPotato op 19-10-2010 22:31 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

Probeer smtp.telecomnaamvanjeprovider.nl of .com.

Binnenkomende mail word door gestuurd, maar uitgaande mail gaat vaak via je provider van je tel.
Dus je ZIGGO mail verstuur je via de SMTP server van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Volgens de Twitter van http://www.samfirmware.com/:
"Samsung Is working on a fast new FW for Galaxy S because some problems :) (Released in month November!) This is also the reason why Samsung skips a lot of KIES updates in many countries"

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023

Iemand een idee?
Misschien is dit wel een idee, Je kunt het altijd proberen. Is bij velen al gelukt.

Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
Poortnummer: 587
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteitscontrole: Ja
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:59:
Hey allemaal.

Twee vraagjes:
1) Is er een verschil (met name in performance) tussen de NL JP6 en de versie die je kunt verkrijgen via Kies icm registry-hacks? Ik draai nu namelijk die laatste.

2) Ik overweeg om de laatste Voodoo-versie te installeren (Voodoo5 pre3) op de volgende manier:

[...]

Alvast bedankt!!
Download in de android market het programma "rom manager" hiermee flash je hem naar recovery 2 ;)
Succes !

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:59:
Hey allemaal.

Twee vraagjes:

[...]

Alvast bedankt!!
Lol, ik zie dat ik 3e recovery heb, is dat dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
HaTe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

Lol, ik zie dat ik 3e recovery heb, is dat dan ook goed?
Nee daar werkt het niet op, daarom moet je heb terugflashen naar de 2e recovery.
Met Rom manager is dit zo gedaan ;)

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Pino112 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:48:
Volgens de Twitter van http://www.samfirmware.com/:
"Samsung Is working on a fast new FW for Galaxy S because some problems :) (Released in month November!) This is also the reason why Samsung skips a lot of KIES updates in many countries"

Ik ben benieuwd.
Het zal best, eerst zien, dan geloven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen150586
  • Laatst online: 04-11-2020
Allereerst: eindelijk froyo! :)

Het kan zijn dat Samsung KIES je SGS niet vind. Dit kan komen doordat je bijvoorbeeld Launcher PRO hebt aanstaan. Hou dit goed in de gaten! Hierdoor herkent je pc je GSG niet in KIES.

Daarnaast een leuke tip! Applanet! Een iets andere market dan je gewend bent...:) YES!

Ik heb even een vraagje:

Sinds gisteren krijg ik, zodra ik een sms binnen krijg, 2 maal de melding van een nieuwe sms..1x de sms zelf, 1x in social hub. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan uitschakelen? Heb gegoogled maar kan niets vinden.

Uitschakelen of eventueel verwijderen..maar hoe?

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:12:
[...]

Het zal best, eerst zien, dan geloven :')
Ik ben ook benieuwd wat het zal worden. Ik vind het in elk geval vreemd dat 'developers' in staat zijn om een heel snelle vlotte versie van het filesysteem te creeren, terwijl de ingenieurs van Samsung zelf iets schokkends afleveren... Misschien hebben ze eindelijk het licht gezien of een grote doorbraak gevonden hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Embryo1 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Ja hiermee kan ik binnen mn eigen netwerk ook berichten versturen, maar het gaat mij erom berichten buitenshuis per email te kunnen versturen.
smtp.kpnplanet en mail.kpnplanet geprobeerd en beide werken niet.
smtp.ziggo lijkt niet te werken over de kpn (hi abo) lijn heen

Als ik een bericht probeer te versturen via smtp ziggo krijg ik de melding "verbindingsfout" zonder verdere details.

[ Voor 8% gewijzigd door Lisabella op 20-10-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen150586
  • Laatst online: 04-11-2020
Lisabella schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:12:
[...]

Ja hiermee kan ik binnen mn eigen netwerk ook berichten versturen, maar het gaat mij erom berichten buitenshuis per email te kunnen versturen.

Als ik een bericht probeer te versturen via smtp ziggo krijg ik de melding "verbindingsfout" zonder verdere details.
Zou het werken als je een gmail account aanmaakt en je prive mail aan je gmail hangt? Ik heb dat ook zo gedaan met me gmail/hotmail/privemail/studentenmail!

Werkt als een trein! :) Daarnaast kun je in android labels maken voor elk mail adres en kun je van alle adressen afzonderlijk mailen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
jeroen150586 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:37:
(...)

Daarnaast een leuke tip! Applanet! Een iets andere market dan je gewend bent...:) YES!

(...)
Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb een bug(?) gevonden in JP6, zodra ik een telefoontje op speaker zet valt na een tijdje het scherm uit, dat vind ik normaal niet erg maar wel vervelend als ik aan het bellen ben, in JM2 was dit volgens mij niet zo.

Meer mensen hier last van?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34

-pollem-

Are you threatening me?

[...]
Je moet inderdaad de uitgaande mailsever van je telefoonprovider gebruiken. Als je via het netwerk van je telefoonprovider een mail probeert te versturen via de mailserver van je internetprovider zal deze laatste dit niet accepteren. Om misbruik te voorkomen geloof ik.

Ik zit bij vodafone en mijn internet heb ik van Caiway. Als inkomende mailserver gebruik ik pop.caiway.nl en als uitgaande mailserver authsmtp.vodafone.nl.

Ik weet niet welke telefoonprovider je hebt maar het zou op hun site moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
DapperKonijntje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:59:
Ik heb een bug(?) gevonden in JP6, zodra ik een telefoontje op speaker zet valt na een tijdje het scherm uit, dat vind ik normaal niet erg maar wel vervelend als ik aan het bellen ben, in JM2 was dit volgens mij niet zo.

Volgens mij is dit ook het geval bij JM2 hoor. Scheelt batterijverbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Amboe op 20-10-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Net weer met kpn gebelt, dit keer een "echte"techneut aan de telefoon kunnen krijgen.
hij heeft de internetverbinding uit en opnieuw aangezet en het werkt weer gewoon via smtp kpnplanet.
tnx voor jullie hulp en sorry voor t verstoren van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt froyo. In eclair, als ik vanuit standby het puzzel stukje versleepte, ging hij automatisch naar het smsje, nu niet meer. Moet ik iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is dit ook het geval bij JM2 hoor. Scheelt batterijverbruik.
Zodra je hem kantelt komt t scherm terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
[...]

Jammer, ik dacht dat o.a. het poortnummer anders was dan voor thuis.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen!

Hier alweer een trotse eigenaar van een SGS! Heb hem nu 3 dagen nadat ik mijn Vodafone abonnement heb verlengt.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Hij zuipt wel batterij, maar ja, dat is nu eenmaal iets waar iedere smartphone gebruiker mee zal moeten leren leven.
Heb in ieder geval al een autolader erbij gekocht. ;)

In de afgelopen dagen het internet afstruint om meer te weten te komen over Android en haar apps en zo heb ik al heel wat handige appjes gevonden!
Favorieten tot dusver;
-DCSwitch+ (zet je datastroom met 1 druk op de knop uit in buitenland zonder dat je APN lijst wordt aangepast zoals APNDroid doet)
-Advanced Task Killer
-Dolphin HD browser
-Whatsapp
-Beautiful Widget
-Astro File Manager
DapperKonijntje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:59:

Dit is ook bij JM2 het geval hoor. Druk gewoon op de aan/uit knop aan de zijkant om je beeld weer aan te zetten (voor even tot hij weer dimt). Volgens de handleiding is dit ook hoe het hoort te werken. ;)

Groet van een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 20:07
Embryo1 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Misschien is dit wel een idee, Je kunt het altijd proberen. Is bij velen al gelukt.

Wil ook nog even wat hierover kwijt. Met 2.1 kreeg ik dit ook niet voor elkaar, ook niet met bovenstaande. Heb het maar opgelost door Gmail te gebruiken als uitgaand en die als @home te versturen. Rare constructie, maar werkte dan wel. Nu met 2.2 alles kwijt en moest dus mailbox opnieuw instellen. Heb hem automatisch laten instellen, kreeg dus ook bovenstaande instelling. En nu werkt het opeens wel! Er is dus of iets gewijzigd aan Hi, Ziggo of Android (?). En nee, verstuur het niet via Wi-Fi thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdamen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 08:12

Iemand een idee?
Voor uitgaande mail moet je doorgaans de smtp server van je provider gebruiker. Zo werkt het in ieder geval bij Vodafone. Anders kan je idd geen e-mail versturen. Dit geldt overigens alleen wanneer je gebruikt maakt van mobiel internet, wanneer je op een wifi netwerk zit is dit niet relevant.

Voor inkomende mail gebruik je natuurlijk altijd de mailserver van de provider waarvan je je e-mail wilt ontvangen (kpnplanet / ziggo / etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:32:
Hallo mensen!

Hier alweer een trotse eigenaar van een SGS! Heb hem nu 3 dagen nadat ik mijn Vodafone abonnement heb verlengt.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Hij zuipt wel batterij, maar ja, dat is nu eenmaal iets waar iedere smartphone gebruiker mee zal moeten leren leven.
Heb in ieder geval al een autolader erbij gekocht. ;)

In de afgelopen dagen het internet afstruint om meer te weten te komen over Android en haar apps en zo heb ik al heel wat handige appjes gevonden!
Favorieten tot dusver;
-DCSwitch+ (zet je datastroom met 1 druk op de knop uit in buitenland zonder dat je APN lijst wordt aangepast zoals APNDroid doet)
-Advanced Task Killer
-Dolphin HD browser
-Whatsapp
-Beautiful Widget
-Astro File Manager
Een APN switch zit al standaard in de 2.2 JP6 firmware, als de de aan/uit knop indrukt. Verder kan ik zelf geen task killer aanraden, het is onnodig en kan voor rare problemen zorgen. Mijn toestel draait in ieder geval beter dan ooit zonder al die task killers en batterij bespaar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik heb een vraagje over het gebruik van de Galaxy S in combinatie met Exchange. Is het mogelijk (al dan niet met een custom ROM of andere tweak) om de bedrijfsmap (Global Address List) te benaderen?

Ik heb zelf een HTC Desire en daarmee is het vanwege Sense mogelijk. Stock Android ondersteunt dit niet.
Voor mijn vriendin wil ik misschien een Galaxy S kopen, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn om de GAL te benaderen, vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin64 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:49:
[...]
Verder kan ik zelf geen task killer aanraden, het is onnodig en kan voor rare problemen zorgen. Mijn toestel draait in ieder geval beter dan ooit zonder al die task killers en batterij bespaar dingen.
Inderdaad, beter is om dan je toestel te rooten en "minfreemanager" uit de market te halen.
Pagina: 1 ... 9 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.