Even een korte update van mijn Froyo avontuur.
Afgelopen zaterdag heb ik de upgrade gewaagd met de registry "hack". Eerst Voodoo eraf gehaald en toen de updgrade gestart. Alles ging goed, alle instellingen en apps waren gelukkig behouden.
Zondag begonnen de problemen. Ik kreeg steeds foutmeldingen en op een gegeven moment schoof de statusbalk niet meer uit. Even opnieuw opstarten dan maar.
Na de opstart waren alle homescreens leeg en had ik helemaal geen apps meer in mijn menu.
Ik krijg het idee dat dit aan mijn agenda of e-mail ligt, omdat die de foutmeldingen daarop betrekking hebben.
Uiteindelijk heb ik eerst een factory reset uitgevoerd. Dit hielp! Er komen geen foutmeldingen meer voor.
Maar, bij het uitzetten en weer aanzetten van de telefoon zijn alle homescreens weer leeg en geen apps.
Dan maar de interne sd formatteren.
Dit helpt allemaal niet voldoende.
Op dit moment werkt het zo:
Bij een harde reset gaat alles goed en krijg ik alle widgets/apps te zien.
Bij het uitzetten en later weer aanzetten van de telefoon is alles 'weg'. Daarna een harde reset en alles is weer goed

.
Ik krijg een beetje het gevoel van een distro upgrade bij linux. Je blijft altijd met restspul zitten die bij de nieuwe distro voor problemen kunnen zorgen. Had ik een factory reset moeten uitvoeren, voor de upgrade?
Voorlopig zet ik de telefoon maar niet meer uit

.