Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
sanane schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:47:
na 2 dagen gebruik met de officiele 2.2 firmware wil ik op 3 hoofdproblemen reageren.

Lag= is er nog steeds helaas
gps=is nu super uitgebreid getest. meestal 2-3 meter nauwkeurigheid. binnenstad 5-10 meter nauwkeurigheid.
batterij=hiervoor had ik jm9+vodoo moest ik me tel dagelijks opladen. nu na 2 dagen nog steeds niet opgeladen. en 17% batterij over
Hier hetzelfde, voor de rest zijn er een hele hoop bugs opgelost, heeft de FMradio stereo geluid, kun je lettertypes instellen en lijkt het wel of de kleuren iets beter zijn.

Voor de lag wacht ik nog even op de voodoo releas voor 2.2, en ander ga ik deze rom proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809109 ([ROM]JPM/JP6 "GoodBye RFS" ROM 0.2 (pre rooted, pre lagfixed, extremely experimental) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand antwoord op de vraag als je nu via registry hack naar 2.2 bewnt gegaan of dat KIES je dan deze week ook ng de mogelijkheid geeft om over te gaan op originele NL update? Zal natuurlijk kunnen na factory reset maar mss ook als het register weer wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Klopt het dat als je het bij je Samsung service punt dus langs brengt hun android 2.2 er even op zetten? Dan ga ik dat doen. Want wordt gek van Kies. Hij herkent de Galaxy niet of nooit. ( geen lagfix, geen root,geen launcher pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hmm... ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik toch wel 2.2 op mijn telefoon heb staan. Het lockscreen ziet er anders uit en nouja, ik check nu de "about" van mijn telefoon en daar staat... even wachten..

Verdomme. 2.1-update1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@robiris, als je de juiste register waarden hebt kan dat ja.

@alwaysleft, niet dat ik weet, alleen als ze je telefoon repareren, maar jou probleem heeft ook niets met je firmware te maken, welke verzie van KIES gebruik je?

@Thomasthomas, toevallig van JF3 naar JM2 gegaan?

Die update over KIES is in Scandinavië al doorgevoerd, Europa is als tweede aan de beurt, dus het kan echt nog maar een paar dagen duren. (voordat je kunt updaten zonder register hack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:16:
Heeft er al iemand antwoord op de vraag als je nu via registry hack naar 2.2 bewnt gegaan of dat KIES je dan deze week ook ng de mogelijkheid geeft om over te gaan op originele NL update? Zal natuurlijk kunnen na factory reset maar mss ook als het register weer wordt aangepast?
Kan ongetwijfeld, alleen zul je misschien op de zelfde wijze als je nu kies hebt laten denken een Galaxy S met firmware uit Scandinavië te hebben kies weer voor de gek moeten houden door te doen alsof je een Galaxy S met Nederlandse firmware hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Toettoetdaan schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:59:

@alwaysleft, niet dat ik weet, alleen als ze je telefoon repareren, maar jou probleem heeft ook niets met je firmware te maken, welke verzie van KIES gebruik je?
Kies heb ik nu al op 3 pc's gebruikt en wil niet mijn Galaxy herkennen, dan is het toch foute sync software? Dan dienen ze hem maar te '''repareren''.

Ik gebruik de laatste Kies versie (van 15 oktober).
Volgende week lever ik hem iedergeval in bij een service point, heb dit nog nooit gehad dat de software je toestel op 3 pc's niet herkend :( . Ik had de HTC Desire en die is qua hardware wat minder i.v.m de Galaxy, maar dan heb je wel gewoon een update die over the air gaat in plaats van software wat niet bij iedereen werkt en waardoor je zelf straks achter je 2.2 update moet gaan hollen. Slecht van Samsung, zeer slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* zie de vorige edit voor het waarom, daarbij is dit offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 16-10-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Laurensje13 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Ik had even mijn router gereset (stroom af, en er weer op). Toen opnieuw geprobeerd, en het werkte. Dus misschien ook voor jou?
Gisteravond de nieuwste Kies geinstalleerd (.....-82).
En toen ging het vlekkeloos: downloaden, updaten, herstart SGS, even wachten en klaar. Zo te zien staat alle data er nog op.

Het enige rare was dat de SGS meteen na de 1e keer opstarten een foutmelding van Swype gaf en dat ik Swype geforceerd moest sluiten. Na nog een herstart deze melding niet weer gehad.

Bravo _/-\o_

Ik hoop dat de update naar Nederlandstalige Froyo ook zo vlekkeloos verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
alwaysleft schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:21:
Klopt het dat als je het bij je Samsung service punt dus langs brengt hun android 2.2 er even op zetten? Dan ga ik dat doen. Want wordt gek van Kies. Hij herkent de Galaxy niet of nooit. ( geen lagfix, geen root,geen launcher pro)
Dat kan, maar probeer eerst even of je het toestel in download modus kunt krijgen. Als je dat niet kan dan heb je grote kans dat het servicepunt het toestel ook op moet sturen, omdat de meeste SP's geen zin hebben om een kabel van €80 te bestellen, alleen om de galaxy in download modus te zetten. Je kan natuurlijk ook altijd even bellen om te vragen of ze de service kabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kalua schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:32:
[...]

Dat kan, maar probeer eerst even of je het toestel in download modus kunt krijgen. Als je dat niet kan dan heb je grote kans dat het servicepunt het toestel ook op moet sturen, omdat de meeste SP's geen zin hebben om een kabel van €80 te bestellen, alleen om de galaxy in download modus te zetten. Je kan natuurlijk ook altijd even bellen om te vragen of ze de service kabel hebben.
Je bedoelt dat je in het toestel komt? Dus dat je je systeem kan booten met het poppetje in beeld, soort dos menu waar je in komt met volume up, start en standby on knop? ja daar kom ik in;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
alwaysleft schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:38:
[...]

Je bedoelt dat je in het toestel komt? Dus dat je je systeem kan booten met het poppetje in beeld, soort dos menu waar je in komt met volume up, start en standby on knop? ja daar kom ik in;)?
Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://zenyee.files.wordpress.com/2010/07/download_mode.jpg?w=300&h=400

Als je daar in komt dan kan een servicepoint gewoon voor je updaten (mits ze de software al hebben gedownload, sommige zijn daar wat lui in :P )
alwaysleft schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:47:
[...]
Dat heb ik nog nooit gezien. Want Kies ziet mijn toestel dus niet...heb nog nooit iets geupgrade in firmware op de Galaxy
De toetscombinatie is: Volume down, home knop en dan de aan/uit knop (als het toestel uit is uiteraard), probeer eens of je daar in komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalua op 16-10-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kalua schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45:
[...]

Dit bedoel ik:
[afbeelding]

Als je daar in komt dan kan een servicepoint gewoon voor je updaten (mits ze de software al hebben gedownload, sommige zijn daar wat lui in :P )
Dat heb ik nog nooit gezien. Want Kies ziet mijn toestel dus niet...heb nog nooit iets geupgrade in firmware op de Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
alwaysleft schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Kies heb ik nu al op 3 pc's gebruikt en wil niet mijn Galaxy herkennen, dan is het toch foute sync software? Dan dienen ze hem maar te '''repareren''.

Ik gebruik de laatste Kies versie (van 15 oktober).
Volgende week lever ik hem iedergeval in bij een service point, heb dit nog nooit gehad dat de software je toestel op 3 pc's niet herkend :( . Ik had de HTC Desire en die is qua hardware wat minder i.v.m de Galaxy, maar dan heb je wel gewoon een update die over the air gaat in plaats van software wat niet bij iedereen werkt en waardoor je zelf straks achter je 2.2 update moet gaan hollen. Slecht van Samsung, zeer slecht dit.
Tja in dat geval... maar het lijkt me nog steeds sterk ondanks dat kies een stuk rommel is, zou het toch moeten kunnen.... kun je wel met via usb bestanden van je telefoon halen?

Als ik verbinding wil met kies, moet ik eerst mijn telefoon aansluiten, dan kies opstarten, als hij gestart is mijn telefoon opnieuw aansluiten en dan vind hij hem na een goede minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kalua schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45:
[...]

Dit bedoel ik:
[afbeelding]

[...]

De toetscombinatie is: Volume down, home knop en dan de aan/uit knop (als het toestel uit is uiteraard), probeer eens of je daar in komt.
Ja daar kom ik in. Dan moet hun dat zo lukken denk je??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
alwaysleft schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:55:
[...]
Ja daar kom ik in. Dan moet hun dat zo lukken denk je??!
Ja dan kunnen alle samsung service punten het toestel zo voor je updaten en ik neem aan dat de meesten de 2.2. software onderhand wel binnen hebben, maar daar zou ik voor de zekerheid ook nog maar even over bellen. Het is altijd zo lullig namelijk als je voor niets komt en ze updaten met 2.1 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Bij mij werkt het ook onder Win 7 64bit. Het maakt niet uit of ik vast instel dat hij KIES moet gebruiken of dat ik een keuze maak in het popup scherm tijdens verbinden. Momenteel krijg ik gewoon steeds verbinding zonder problemen. ( Hoop dat dat ook zo blijft) O-)
Op mijn Win Xp krijg ik Kies helemaal niet geinstalleerd, hij pakt alleen de exe uit, begint te installeren en blijft daarna gewoon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanane schreef dat de GPS nu tot op 2 tot 3 meter nauwkeurig is en in de binnenstad 5 tot 10 meter. Is dit een goede waarde in vergelijking met HTC, Apple en Nokia of is het nog steeds een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
sanane schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:47:
na 2 dagen gebruik met de officiele 2.2 firmware wil ik op 3 hoofdproblemen reageren.

Lag= is er nog steeds helaas
gps=is nu super uitgebreid getest. meestal 2-3 meter nauwkeurigheid. binnenstad 5-10 meter nauwkeurigheid.
batterij=hiervoor had ik jm9+vodoo moest ik me tel dagelijks opladen. nu na 2 dagen nog steeds niet opgeladen. en 17% batterij over
GPS, 5-10 meter nauwkeurigheid. Ziet aardig wat satellieten en heeft met de meeste een lock.
Maar; dit is als ik stilsta! (record is trouwens 11 satellieten in zicht en 11 gelocked!)

Als ik begin te lopen verliest de SGS de meeste locks (gaat naar 4 of 5) en aantal zichtbare satellieten, maar blijft het prima met 10 meter nauwkeurigheid.
Ga ik fietsen verliest de SGS alle locks en gaat deze zoeken. Vandaag kreeg ik na pakweg 10 minuten fietsen pas locks op de gevonden satellieten. Nauwkeurigheid was 10 meter en met maps ging het prima.

Laatste test was bij het treinstation en in de trein. Op het station kreeg ik sneller een fix dan de SE X10 die ik mee had. De SE X10 kreeg uiteindelijk wel een lock die iets nauwkeuriger was (2meter tov 5meter). Zodra ik de trein binnen stapte knalde de meeste locks weg op de SGS. Zodra de trein ging rijden had ik geen lock meer en hooguit 1 of 2 zichtbare satellieten. Nauwkeurigheid schoot fors omlaag en er werd niks getracked.
De Sony Ericcsson X10 hield de locks en had netjes 7 a 8 meter nauwkeurigheid in een rijdende trein! De tracking was uitstekend.

Overigens heb ik "gebruik draadloze netwerken" en "sensor.." uitstaan op de SGS en bij de X10 "A-GPS uitgezet". Dit zodat bij beide alleen satelliet gegevens gebruikt worden.
Toch heb ik de optie aanzetten van "draadloze netwerken" ook aangezet tijdens de treinreis, maar dat gaf ook geen positief resultaat in de trein.
Ik ben bang dat goed navigeren in de auto hiermee ook niet mogelijk is. Heb ik nog niet getest met de nieuwe firmware, maar bovenstaand voorspelt niet veel goeds.

Lag is uiteindelijk wel te fixen door 3rd party oplossingen; ik heb ook wat 2.1 roms geprobeerd die erg snel waren. Samsung zit te sleutelen aan RFS om dit te verbeteren. Toch schrok ik hoe snel een HTC Desire (stock) aanvoelde vergeleken met een SGS.

Accuduur is prima; 1 tot 2 dagen afhankelijk van gebruik.

Ik wacht nog totdat voor Nederlandse gebruikers de Froyo update officieel gedistribueerd word over Kies, dan zal ik nog een keer flashen. Mocht GPS niet verbeteren zal ik contact opnemen met de provider, ik wil dan of een reparatie/ander toestel (hopelijk een SGS met werkende GPS).

Vergeet niet dat er hoogstwaarschijnlijk meerdere hardware revisies van het toestel zijn, ik heb een van de eerdere toestellen zonder 3 button probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:55:Sanane schreef dat de GPS nu tot op 2 tot 3 meter nauwkeurig is en in de binnenstad 5 tot 10 meter. Is dit een goede waarde in vergelijking met HTC, Apple en Nokia of is het nog steeds een probleem?
Nauwkeuriger kan het niet. Die 2 meter is al onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Is het volgende probleem bekend?

Ik heb elke keer als ik mijn galaxy s van een nieuwe rom voorzie dat m'n google calendar helemaal leeg is (zowel op de telefoon als via gmail.com). Ik had dit ook al toen ik van m'n vorige android telefoon over ging op de galaxy. Vrij irritant en onbetrouwbaar.

Iemand een idee hoe dit te voorkomen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:02:
[...]

Nauwkeuriger kan het niet. Die 2 meter is al onwaarschijnlijk.
Yup anders zou je in de buurt komen van de Militaire varianten. Kan je je SGS gebruiken om een kruisraketje te laten besturen >:)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 13:33
Als 2.2 in Nederland via Kies wordt vrijgegeven of als ik naar een Service Point ga, gaat het dan om een update (en behoud ik dus al m'nb apps, achtergronden, etc.) of gaat het om een geheel nieuwe ROM (waardoor ik dus alles weer opnieuw op m'n phone moet zetten)?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:55
mike123 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Bij mij werkt het ook onder Win 7 64bit. Het maakt niet uit of ik vast instel dat hij KIES moet gebruiken of dat ik een keuze maak in het popup scherm tijdens verbinden. Momenteel krijg ik gewoon steeds verbinding zonder problemen. ( Hoop dat dat ook zo blijft) O-)
Op mijn Win Xp krijg ik Kies helemaal niet geinstalleerd, hij pakt alleen de exe uit, begint te installeren en blijft daarna gewoon hangen.
Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar om Kies te installeren op Win Xp (bleef hangen in de installatie) maar met de nieuwste versie is het wel gelukt. Ik heb na het leegmaken van het Soundhound cache ook voor het eerst verbinding met mijn SGS gekregen. Gelijk maar even geüpdatet naar JM2, ging ook vlekkeloos. Ben dus eindelijk (net op tijd) klaar voor Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond geupdated naar froyo 2.2. Eerst Voodoo gedisabled en daarna de registry hack gebruikt. Alles zonder problemen! ;)
Ik heb nog niet veel getest, maar laat wel weten als ik problemen tegenkom.

[zeurmodus]Alle icoontjes zijn van het bureaublad en at random gesorteerd in het menu[/zeurmodus].
Maar dat mag de pret niet drukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Vanavond aan de slag geweest met KIES en de SGS om te kijken of ik de firmware kon upgraden. Door alle horror verhalen had ik KIES nog niet eerder gebruikt maar ik had eerder wel eens problemen gehad met de MTP usb driver. Deze bleef op de SGS altijd maar switchen tussen het homescreen en de applicatie en op de PC (W7 x64 in mijn geval) mislukte de installatie keer op keer.
Om te updaten moet ik wel mijn SGS aan de pc weten te koppelen met KIES en ik ben na wat prutsen achter een oplossing voor dit probleem wat waarschijnlijk bij veel mensen optreed.
[list=X]• Ga op je SGS naar 'SD-kaart en telefoonopslag' en meld je interne SD-kaart af middels 'SD-kaart afmelden'. Vervolgens meldt je hem weer aan en koppel je je SGS aan de pc en kies voor 'Samsung KIES'.
• Mocht dit het MTP usb driver probleem niet verhelpen dan meld je nogmaals de interne SD-kaart af en kies vervolgens voor 'SD-kaart formatteren' (maak vooraf een backup!). Koppel hierna weer je SGS aan de pc en kies wederom voor 'Samsung KIES'.
• Bij een van beide oplossing zou je MTP usb driver op een juiste manier moeten installeren waarna je geen problemen met het connecten aan KIES meer moet ondervinden.

Helaas voor mij kan ik nog niet updaten naar Froyo want die is nog niet beschikbaar, in ieder geval nu wel JM2 erop staan :)

Zeker iets voor in de TS mijn inziens!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
bij mij werkt gps nu super . vandaag nog 40 minuten rijzen naar rotterdam en weer terug. werkte perfect.
maar bij contacten heb je aan de rechterkant de alfabet. kijk daar maar eens er mist 3 letters .hoe kan samsung zo simpele foutjes maken. het verbaast me egt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft iemand al ontdekt of de volle 512MB geheugen beschikbaar komt met 2.2? Ik wacht op de officiële nl update , maar ben al wel erg benieuwd. Ik vind wel steeds de vraag ernaar, maar niet het (verlossende) antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
je hoeft niet de wachten. de officiele update is al uit. je krijgt heus niet andere update via kies .uiteindelijk krijg je ook de jp6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

sanane schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:14:
je hoeft niet de wachten. de officiele update is al uit. je krijgt heus niet andere update via kies .uiteindelijk krijg je ook de jp6.
Nouja wel als je net als mij nog niet de update krijgt voorgeschoteld en ik denk dat BounceMeister dat ook bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:14:
Daar ben ik nog niet zo zeker van....

quote:

'Ga eerst weekend vieren! Dinsdag in de loop van de dag melden we vanuit Samsung NL de dag waarop volgende week de echte NL Froyo versie ter beschikking komt. Ja er zijn verschillen met de Zweedse versie. Ook is het zo dat wij in de toekomst, via Samsung Apps, unieke (Samsung) apps gaan verspreiden voor NL. Betekent dat als je dan Zweeds draait je deze niet ontvangt, ook al stel je de taal wel op nederlands in.
Ik kan alleen maar zeggen, jullie hebben al (te) lang op Froyo moeten wachten, dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.

Goed weekend allemaal,
Ronald – Samsung NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:20:
[...]

quote:

'Ga eerst weekend vieren! Dinsdag in de loop van de dag melden we vanuit Samsung NL de dag waarop volgende week de echte NL Froyo versie ter beschikking komt. Ja er zijn verschillen met de Zweedse versie. Ook is het zo dat wij in de toekomst, via Samsung Apps, unieke (Samsung) apps gaan verspreiden voor NL. Betekent dat als je dan Zweeds draait je deze niet ontvangt, ook al stel je de taal wel op nederlands in.
Ik kan alleen maar zeggen, jullie hebben al (te) lang op Froyo moeten wachten, dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.

Goed weekend allemaal,
Ronald – Samsung NL'
Ronald van Samsung NL komt er wel :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17
Ik krijg kies niet geupdate hij wil hem na half uur paas verwijderen en als ik hem zeg opnieuw te installeren zegt hij of ik eerdere bestande wil verwijderen zeg ik ja en dan houdt hij ermee op.. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
ik denk echt niet dat samsung servicepoint geen officiele update gaat installeren op mijn galaxy.
zo laag zijn ze ook niet denk ik kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:01
Heb een vriend geholpen om froyo op zijn SGS te zetten, maar daar voor moest ik eerst kies werkend krijgen.

Dit heb ik gedaan en heeft nu op 3pc's 100% gewerkt.

- installeer Samsung Kies.
- Sluit je galaxy aan een usb port, en start kies (Nu zal hij blijven zoeken en kan hij hem niet vinden)
- ga nu na kies menu (rechts boven) Klik nu stuurprogramma herstellen.
- Als hij klaar is met stuurprogramma herstellen, sluit je galaxy aan op een andere usb poort (niet opnieuw opstarten)
- Nu zal hij je galaxy wel in 1 keer pakken.

En dit heeft 3 keer positief resultaat gehad op windows 7 (2x 86x en 1x 64x)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Moet je sgs aangesloten blijven als je die stuurprogrammas herstelt?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ja zo heb ik het elke keer wel gedaan, daarna ontkoppelen en in een andere usb poort steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:20:
[...]

quote:

Goed weekend allemaal,
Ronald – Samsung NL'
JP6=JP6 en die speciale NL applicatie staan vast wel in een market. Inderdaad wachten vele op de RTM Froyo waarom laat Samsung er nog een weekend overheen gaan dan :? Niet echt klantvriendelijk!!.
Draai JP6 ook heden echt spectaculair is de final niet op GPS na. Deze werkt sneller en accuraat tegenover de vorige Rom's.

Het word pas interresant als die gare RFS vervangen wordt. Eindconclusie JP6 is iets beter dan de rest maar niet wonderlijk goed..Precies zoals ik verwacht had.
CyberMod voor de GS is wel veelbelovend..... :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat JP6 / JM2 enzo precies betekend? Momenteel heb ik 2.1-update1 als firmware version in m'n tel staan. Ik zou graag over willen op de nieuwe 2.2. Helaas lijkt er geen update beschikbaar te zijn. Waar baseert Kies dit op? (Maw: Kijken ze naar je IP adres of misschien de locatie ahv je SIM? Of moet ik de location van m'n pc aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
sanane schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:03:
bij mij werkt gps nu super . vandaag nog 40 minuten rijzen naar rotterdam en weer terug. werkte perfect.
maar bij contacten heb je aan de rechterkant de alfabet. kijk daar maar eens er mist 3 letters .hoe kan samsung zo simpele foutjes maken. het verbaast me egt.
Ik heb ook even gekeken in de contactlijst en idd je mist een paar letters aan de zijkant van je contactenlijst,
als je daarmee gaat scrollen slaat de sgs gewoon die letters over. Ik mis de G de H de P en de X.
Toen ik de telefoon echter in het engels zette mistte ik andere letters.

Komt dit omdat ik de scandinavische 2.2 erop heb staan of is het gewoon een (stomme) fout van samsung.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Megapaul schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook even gekeken in de contactlijst en idd je mist een paar letters aan de zijkant van je contactenlijst,
alj je daarmee gaat scrollen slaat de sgs gewoon die letters over. Ik mis de G de H de P en de X.

Komt dit omdat ik de scandinavische 2.2 erop heb staan of is het gewoon een (stomme) fout van samsung.
Ik heb het bij de nederlandse versie van kalua ook.

Het lijkt er overigens op dat ronald van samsung met die extra's al die telegraafrommel bedoeld. Dus, de fileindex en de bookmarks e.d. Meer verschillen heb ik niet kunnen ontdekken.

Verder nog steeds tevreden over de update. hij voelt echt veel sneller bij mij en de kleuren zijn ook donkerder, wat ik persoonlijk als positief ervaar. Grijs is meer grijs.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als je daarmee gaat scrollen slaat de sgs gewoon die letters over. Ik mis de G de H de P en de X.

Lijkt me eerder een fout. Die letters komen ook gewoon in het scandinavische alfabet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
[...]

alj je daarmee gaat scrollen slaat de sgs gewoon die letters over. Ik mis de G de H de P en de X.

Ik heb de volgende versie: PDA I9000XWJP6
PHONE I9000XXJPM
CSC I9000XENJP2
Build info : 2010. 10

Het betreft de Nederlandse versie en ik mis nog meer letters buiten de G H en de P en de X mis ik nog de O en de W rechts. Bij de namen zelf mis ik alleen de Q en de X. Maak ik echter contacten aan in die lettergroep dan verschijnen deze wel bij het scrollen, maar niet rechts. Dus de G in je scroll lijst komt als je bv. Ger Gerrits met tel. invoert als contact.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm komen die contacten dan ook nog weer tevoorschijn of dat niet? Wel heel erg slordig vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
psychoclown schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:38:
Hmm komen die contacten dan ook nog weer tevoorschijn of dat niet? Wel heel erg slordig vind ik!
bv. Quirinus Quist, Ger Gerrits of Xenos komen dan gewoon tevoorschijn bij mij. Er moet wel een tel. nummer bij ingevuld worden.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere mensen al ervaring met de (hopenlijk goed verbeterde) GPS, is deze functioneel voor in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Embryo1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

bv. Quirinus Quist, Ger Gerrits of Xenos komen dan gewoon tevoorschijn bij mij. Er moet wel een tel. nummer bij ingevuld worden.
Maar ik bedoel de reeds bestaande contactpersonen. Ik heb niet zoveel mensen in die groepen zitten en de belangrijkste (zoals mijn vriendin) kan ik wel via de smsjes te pakken krijgen maar toch wel omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
ruudjuhnl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:43:
Heb een vriend geholpen om froyo op zijn SGS te zetten, maar daar voor moest ik eerst kies werkend krijgen.

- Sluit je galaxy aan een usb port, en start kies (Nu zal hij blijven zoeken en kan hij hem niet vinden)
- Als hij klaar is met stuurprogramma herstellen, sluit je galaxy aan op een andere usb poort (niet opnieuw opstarten)

Succes
Helaas, werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Embryo1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:32:
[...]

Ik heb de volgende versie: PDA I9000XWJP6
PHONE I9000XXJPM
CSC I9000XENJP2
Build info : 2010. 10

Het betreft de Nederlandse versie en ik mis nog meer letters buiten de G H en de P en de X mis ik nog de O en de W rechts. Bij de namen zelf mis ik alleen de Q en de X. Maak ik echter contacten aan in die lettergroep dan verschijnen deze wel bij het scrollen, maar niet rechts. Dus de G in je scroll lijst komt als je bv. Ger Gerrits met tel. invoert als contact.
Idd iets in Samsung interface. Met launcherPro is de alfabetbalk wel compleet...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17
Hmm nou heb ik eindelijk Kies eraf! kan het nergens meer vinden ook niet rechts onder als ik op het pijltje druk ( windows 7 64 bit ) maar als ik kies opnieuw wil installeren dan pakt hij hem uit en dan staat er of ik alle voorgaande versies wil verwijderen en dan krijg ik alleen het icoon onder van installshield maar dat doet hij niks :( iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
psychoclown schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

Maar ik bedoel de reeds bestaande contactpersonen. Ik heb niet zoveel mensen in die groepen zitten en de belangrijkste (zoals mijn vriendin) kan ik wel via de smsjes te pakken krijgen maar toch wel omslachtig..
Ik heb geen groepen gemaakt. Ik druk gewoon op "Telefoon" .En dan heb ik legio mogelijk heden. Ik kan via "toetsen" via de letters bij de cijfers, het contact benaderen. Met daarna keuze bellen of bericht. Ik kan via de "oranje" enveloppe, naar de contacten in het vak aan, enkele letters tikken en de keuzes van de contacten komen te voorschijn. Ik kan ook via "contact" rechtsboven het betreffende contact scrollen en dan in het contact rechtstreeks bellen of via toets bericht sms-en. Uiteraard lekker swypen. Al met al een heel fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
Hoe draait de gps tegen over de 2.1 versie? ik draai out of the box eclair xwjm2. ik heb gisteren een half uur genavigeerd met sygic. Dit ging perfect.

Hierbij een log route: http://maps.google.nl/map...553.000492ccc2d93f618d0a1

[ Voor 33% gewijzigd door Dacuuu op 17-10-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
r--ndy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:18:
Hmm nou heb ik eindelijk Kies eraf! kan het nergens meer vinden ook niet rechts onder als ik op het pijltje druk ( windows 7 64 bit ) maar als ik kies opnieuw wil installeren dan pakt hij hem uit en dan staat er of ik alle voorgaande versies wil verwijderen en dan krijg ik alleen het icoon onder van installshield maar dat doet hij niks :( iemand een idee?
Gebruik ook W7 64 bit Ultimate. Ik deinstalleer Kies op normale manier. Ga dan naar C:\Programfiles (x86) en haal uit de directory Samsung Kies weg.
Dit hetzelfde bij C:\Programdata. Uit de directory Samsung haal Kies weg.
Vervolgens naar C: Gebruikers: Administrator:Appdata: Roaming. Hier verwijder je de hele Samsung directory.

Daarna doe ik via Ccleaner met de optie Register een analyse en herstel ik alle fouten.
Na een restart installeer dan de gewenste Kies versie. Heeft bij mij tot op heden nog geen problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Embryo1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb geen groepen gemaakt. Ik druk gewoon op "Telefoon" .En dan heb ik legio mogelijk heden. Ik kan via "toetsen" via de letters bij de cijfers, het contact benaderen. Met daarna keuze bellen of bericht. Ik kan via de "oranje" enveloppe, naar de contacten in het vak aan, enkele letters tikken en de keuzes van de contacten komen te voorschijn. Ik kan ook via "contact" rechtsboven het betreffende contact scrollen en dan in het contact rechtstreeks bellen of via toets bericht sms-en. Uiteraard lekker swypen. Al met al een heel fijn toestel.
Ja mogelijkheden te over en ik las al dat het probleem niet met LauncherPro bestaat en ik kan niet zonder dus bij nader inzien allemaal toch geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo net ook de update via kies gedraaid,telefoon start wel op maar ik krijg allemaal foutmeldingen dat programma's niet gestart kunnen worden en ik kan de telefoon niet meer gebruiken want de foutmeldingen willen niet meer weg nu de oude update.zip op de telefoon geset en aan het rebooten maar krijg daar de melding multicsc : can not acces to /system/csc/XEN/sytem/

heb daarna apply update.zip gekozen en hoopte dat het weer werkt allemaal heaas dat is niet het geval
factory reset ook al gedraaid maar foutmeldingen blijven

Is er iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik de telefoon weer aan de praat krijg?
Kan ik ook rigoreus een nieuwe schone telefoon installeren zo ja hoe doe ik dat?
alvast bedankt

Frank

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben ongelofelijk tevreden over het 3G bereik van m'n SGS. Ik rij nu in een auto naar Duitsland in the middle of nowhere, en hij laadt Tweakers even snel als thuis met wifi :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:48:
hallo net ook de update via kies gedraaid,telefoon start wel op maar ik krijg allemaal foutmeldingen dat programma's niet gestart kunnen worden en ik kan de telefoon niet meer gebruiken want de foutmeldingen willen niet meer weg nu de oude update.zip op de telefoon geset en aan het rebooten maar krijg daar de melding multicsc : can not acces to /system/csc/XEN/sytem/

heb daarna apply update.zip gekozen en hoopte dat het weer werkt allemaal heaas dat is niet het geval

Is er iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik de telefoon weer aan de praat krijg?
Kan ik ook rigoreus een nieuwe schone telefoon installeren zo ja hoe doe ik dat?
alvast bedankt

Frank
Is ietwat uigebreid, maar als je deze guide volgt moet het lukken. Mij lukte het niet anders, kreeg ook foutmeldingen bij het opstarten, en kon mijn telefoon niet gebruiken. Ook een restore naar factory settings werkte niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790686

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Is ietwat uigebreid, maar als je deze guide volgt moet het lukken. Mij lukte het niet anders, kreeg ook foutmeldingen bij het opstarten, en kon mijn telefoon niet gebruiken. Ook een restore naar factory settings werkte niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790686
OK ik ben nu odin aan het downloaden en ga het proberen alvast bedankt

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Kunnen de oplossingen voor Kies niet in de starttopic worden geplaatst? Dat scheelt een hoop vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:48:

alvast bedankt

Frank
[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware

Odin 1.00
pit: s1_odin_20100512.pit
CSC: GT-I9000-CSC-XENJP2.tar.md5
PDA: I9000XWJP6-REV03-ALL-low-CL618121.tar.md5
Phone: MODEM_I9000XXJPM.tar.md5

Daar is de oplossing van Kalua, Ned. versie !!

[ Voor 7% gewijzigd door Embryo1 op 17-10-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:22

itarix

404 soul not found

Gisteren heb ik met de officiele 2.2 firmware en Navigon 137km heen en 137km terug gereden en dat ging gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Gisteren JPM op mijn telefoon gezet, maar nu doet de GPS het helemaal niet meer!
Hij ziet 4 sattelieten, maar krijgt geen fix, ook niet na lang wachten.
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErrieR schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:12:
Gisteren JPM op mijn telefoon gezet, maar nu doet de GPS het helemaal niet meer!
Hij ziet 4 sattelieten, maar krijgt geen fix, ook niet na lang wachten.
Iemand een idee??
Hoort niet in dit topic hè.. Maar wast dacht je van jp6:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
ok, bij mij is de verwarring compleet.
mijn vriendin heeft de i9000, er is niets aan veranderd, behalve OCLF geinstalleerd.
ik heb nu geprobeerd haar Galaxy te upgraden, maaar snap niet helemaal op welke versie ik nu ben terecht gekomen?

OCLF verwijderd
kies versie 1.5.3.10093-80 is op pc geinstalleerd
check firmware niets beschikbaar
kies via samsung site nieuwe versie kies gedwonload: 1.5.3.10093-82 (van 15 okt 2010)
na starten kies en connecten i9000 direct melding nieuwe firmware beschikbaar:
huidige versie: PDA:JF3 / PHONE:JF3 / CSC:JF1
nieuwe versie: PDA:JM2 / PHONE:JM2 / CSC:JM1

na installatie, die op zich vlekkeloos verliep galaxy opgestart:
in settings - over het toestel:
Firmwareversie: 2.1-update1
Baseband-versie: I9000XXJM2
Kernelversie: 2.6.29 root@SE-S603 #2
Buildnummer: ECLAIR.XWJM2

is dit een tussen release? nodig om uiteindelijk naar froyo te gaan?
mijn vriendin wel geen patching e.d. via odin of zo, dus gewoon de 'nette' weg via kies upgraden, maar verwarrend wordt het nu wel.

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Hoort niet in dit topic hè.. Maar wast dacht je van jp6:)
O, waar mag je het dan wel over hebben? :?
Voor degene die dit ook hebben: Ik heb een factory reset gedaan, en nu ziet hij 11 satellieten max :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

man_rot schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:40:
is dit een tussen release? nodig om uiteindelijk naar froyo te gaan?
mijn vriendin wel geen patching e.d. via odin of zo, dus gewoon de 'nette' weg via kies upgraden, maar verwarrend wordt het nu wel.
Dat is nog een oude update en voor zover ik begrijp krijgt nog niet iedereen een update voorgeschoteld.
Ik kon ook alleen nog maar upgraden naar JM2, dus nog even geduld hebben en van de week kunnen ook wij over op JP6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 22:21
Als je over gaat naar 2.1 update 1 en je doet daarna pas de register hack en vraagt dan om een update? evt met tussendoor pc en telefoon nog eens opnieuw opstarten.

Aanvulling: na de update dus alles opnieuw opstarten, verbinden in kies, register hack waardes nog eens invullen en dan vragen of er een update beschikbaar is.Lijkt me dat je dan wel de 2.2 versie moet krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door corrado20vt op 17-10-2010 13:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
psychoclown schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

Dat is nog een oude update en voor zover ik begrijp krijgt nog niet iedereen een update voorgeschoteld.
Ik kon ook alleen nog maar upgraden naar JM2, dus nog even geduld hebben en van de week kunnen ook wij over op JP6 :)
ok thnx voor de snelle response, begrijp alleen niet waarom ik deze update nu pas te zien krijg, in het froyo geweld verwacht je nu juist of niets of de froyo update.

maar ja Samsungs wegen zijn ondoorgrondelijk :+

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
man_rot. Zoek eens even in dit topic. Dan kom je waarschijnlijk vanzelf een link tegen die je verwijst naar een site genaamd androidworld. Daar zal u het licht zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:11
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen via KIES de zweedse versie er op zet :S Gebruik gewoon Odin met de officiele Nederlandse bestanden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:12
Hoera, ik heb het eindelijk voor elkaar om Kies op Windows XP SP3 te installeren!

De oplossing was om eerst Windows Media Player (wat ik dus nooit gebruik) te upgraden van versie 9 naar versie 11.

Daarna werkte de kies installer gewoon als een zonnetje.

pvoutput Baarn: 3555 Wp, JA-Solar 395W Enphase IQ7+, 4 op oost (57°) en 5 op west (237°), helling 10°; Airco 2x MSZ-AP25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
HaTe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:18:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen via KIES de zweedse versie er op zet :S Gebruik gewoon Odin met de officiele Nederlandse bestanden.
Met Odin schijnt je garantie weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Pino112 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Dan mogen ze bij de service points ook niet flashen, aangezien daar ook Odin wordt gebruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
silitek schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Idd iets in Samsung interface. Met launcherPro is de alfabetbalk wel compleet...
Met laucher pro mis ik een letter namelijk de M, bij jou is hij wel geheel compleet?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
zo, ik heb je phone nu een paar dagen en ben erg tevreden :) Moest wat programma's en instellingen goed zetten zodat de baterij niet snel leeg is maar nu werkt het naar behoren!

Enige probleem dat me stoort is dat de Music Player stopt als ik switch naar iets...naar home of naar een ander programma stopt de muziek gewoon :S
Autokiller staat er niet (meer) op, alleen Advanced Task manager maar die sluit niks automatisch af..... Iemand die een oplossing heeft?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibylle schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:40:
zo, ik heb je phone nu een paar dagen en ben erg tevreden :) Moest wat programma's en instellingen goed zetten zodat de baterij niet snel leeg is maar nu werkt het naar behoren!

Enige probleem dat me stoort is dat de Music Player stopt als ik switch naar iets...naar home of naar een ander programma stopt de muziek gewoon :S
Autokiller staat er niet (meer) op, alleen Advanced Task manager maar die sluit niks automatisch af..... Iemand die een oplossing heeft?
Ik heb zelf een aantal alternatieve music apps geprobeerd en ik moet zeggen dat Zimly voor mij het beste werkt. Slick interface, geen ads en blijft lekker doordraaien, ook in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ruudjuhnl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:43:

Succes
Nope doet het bij mij ook niet. WinXP SP3.

Heb gister wel de beide(vol up/down) 3button combo geprobeerd en die werkte wel op mijn sgs. Fijn om te weten dat als er iets mocht misgaan je daarop terug kan vallen.

Maar dat kies is echt irritant. Krijg het gewoon niet voor mekaar. Ik kan ook niet die soundhound folder vinden op m´n sgs. Weet iemand waar die staat. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren geflashed naar JP6, en het werkte allemaal prima, maar sinds vandaag heb ik ineens een vreemd probleem.

Ik kan de notifications-balk niet meer uitschuiven, als ik van boven naar beneden veeg zie ik alleen dat grijze balkje met de 2 streepjes verschijnen, maar ik kan hem niet meer verder schuiven. Ik heb Launcherpro zo ingesteld dat ik met een druk op de Home-knop de notificatiebalk uitschuif, en dat werkt nog wel, maar ik wil hem ook gewoon kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Voor diegene met problemen met kies, dit werkte voor mij na heeeeeel veel stress.

Sgs aansluiten met usb. Dan wordt die mtp android driver geinstalled.
Vervolgens bij apparaatbeheer de mtp android driver (staat een geel uitroepteken bij) verwijderen/ongedaan maken.
Daarna heb ik windows media player 11 geinstalleerd (had nog 10).
En toen sloot ik na de install van wmp11 de usbkabel aan en ging windows weer een driver zoeken voor mtp android, installt automatisch.
Kies opgestart: sgs gevonden.

Beetje kort getikt maar heb niet veel tijd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben lekker bezig vandaag kreeg de telefoon echt niet meer goed werkend en heb ik als laatste redmiddel de odin 1 click dowloader geinstalleerd

Dat werkte zeer makkelijk en heb telefoon weer aan de praat maar.......

bij opstarten zie ik een scherm at&t world phone dan start de boel op en alles is in engels
telefoon wil niet meer aan de usb pc reageert er niet meer op

Kan wel iemand bellen maar ruist als een idioot...

Hou jullie op de hoogte voorlopig wordt ik er idoot van en ga ik even lekker chocolademelk drinken het is koud buiten..

I897UCJI6-OCD-REV02-Low is het programma wat ik gebruikt heb dus de odin3 one-click downloader

tips ik hoor het graag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:25:
Voor diegene met problemen met kies, dit werkte voor mij na heeeeeel veel stress.

Sgs aansluiten met usb. Dan wordt die mtp android driver geinstalled.
Vervolgens bij apparaatbeheer de mtp android driver (staat een geel uitroepteken bij) verwijderen/ongedaan maken.
Daarna heb ik windows media player 11 geinstalleerd (had nog 10).
En toen sloot ik na de install van wmp11 de usbkabel aan en ging windows weer een driver zoeken voor mtp android, installt automatisch.
Kies opgestart: sgs gevonden.

Beetje kort getikt maar heb niet veel tijd.
Nog een tip; Bij mij werkte het opeens toen ik LauncherPro had uitgezet en terug ging naar het default homescreen van Samsung. Dit doe je door naar instellingen --> toepassingen --> toepassingen beheren --> launcher pro te gaan, aldaar klik je op "standaardinstellingen verwijderen". Vervolgens klik je op de home knop en tik je "startpagina" aan. USB kabel opnieuw insteken en kies voor Samsung Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:30:I897UCJI6-OCD-REV02-Low is het programma wat ik gebruikt heb dus de odin3 one-click downloader
Volgens mij is die file voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:30:
Nou ben lekker bezig vandaag kreeg de telefoon echt niet meer goed werkend en heb ik als laatste redmiddel de odin 1 click dowloader geinstalleerd

Dat werkte zeer makkelijk en heb telefoon weer aan de praat maar.......

bij opstarten zie ik een scherm at&t world phone dan start de boel op en alles is in engels
telefoon wil niet meer aan de usb pc reageert er niet meer op

Kan wel iemand bellen maar ruist als een idioot...

Hou jullie op de hoogte voorlopig wordt ik er idoot van en ga ik even lekker chocolademelk drinken het is koud buiten..

I897UCJI6-OCD-REV02-Low is het programma wat ik gebruikt heb dus de odin3 one-click downloader

tips ik hoor het graag :-(
Op de vorige blz. heb ik de juiste files en link aangegeven. Andere of betere tip kan ik helaas niet geven.

De service point medewerker gebruikt altijd Odin 1.0

de versie die jij hebt gebruikt, is voor de Samsung Captiva uiterlijk hetzelfde , maar inwendig iets anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Embryo1 op 17-10-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

Op de vorige blz. heb ik de juiste files en link aangegeven. Andere of betere tip kan ik helaas niet geven.

De service point medewerker gebruikt altijd Odin 1.0

de versie die jij hebt gebruikt, is voor de Samsung Captiva uiterlijk hetzelfde , maar inwendig iets anders.
Ben lekker bezig geweest dacht dat die 1 click wel makkelijk zou zijn nu dus software van de captiva op de galaxy s geinstalleerd,het ergste is nog dat de compinatie van knoppen om in de recovery mode te komen nu niet meer klopt.....
denk dat ik de telefoon morgen maar moet laten opsturen

grt Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

Ben lekker bezig geweest dacht dat die 1 click wel makkelijk zou zijn nu dus software van de captiva op de galaxy s geinstalleerd,het ergste is nog dat de compinatie van knoppen om in de recovery mode te komen nu niet meer klopt.....
denk dat ik de telefoon morgen maar moet laten opsturen

grt Frank
download modus, = volume + en volume - en power knop gelijktijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Het lijkt dat hier alleen nog maar wordt gesproken over flashen, firmwares, Odin, etc. Hoort dat niet in dat andere topic over Rooten, Custom Roms en Firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ja maar die is gesloten, dus kletsen ze er hier over :P

Ik heb met JP6 trouwens best veel lag.. Ik kan niet wachten tot voodoo er is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:18:
Het lijkt dat hier alleen nog maar wordt gesproken over flashen, firmwares, Odin, etc. Hoort dat niet in dat andere topic over Rooten, Custom Roms en Firmwares?

Dat topic zit wegens enorm succes even op slot (dus gaan we hier maar vrolijk verder ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Pino112 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Dat is niet waar. Niemand kan zien of je met KIES of met Odin geflashed hebt. Ik denk juist dat als je met die registery hack flasht je garantie vervalt! Je hebt dan immers geen officiele (Nederlandse) versie!

Dus als je safe wil spelen, niet met KIES flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Nog een tip; Bij mij werkte het opeens toen ik LauncherPro had uitgezet en terug ging naar het default homescreen van Samsung. Dit doe je door naar instellingen --> toepassingen --> toepassingen beheren --> launcher pro te gaan, aldaar klik je op "standaardinstellingen verwijderen". Vervolgens klik je op de home knop en tik je "startpagina" aan. USB kabel opnieuw insteken en kies voor Samsung Kies.
Hiervoor kan je ook de app Home Switcher uit de Market halen, scheelt weer een aantal stappen :)
HaTe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:25:
[...]

Dat is niet waar. Niemand kan zien of je met KIES of met Odin geflashed hebt. Ik denk juist dat als je met die registery hack flasht je garantie vervalt! Je hebt dan immers geen officiele (Nederlandse) versie!

Dus als je safe wil spelen, niet met KIES flashen
Ik zei ook 'schijnt', had het hier op GoT ergens gelezen dacht ik.
Maar het is dus niet zo, dus vergeet mijn woorden.

[ Voor 29% gewijzigd door Pino112 op 17-10-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 07:07
Ik merk dat mijn batterij veel langer meegaat met de nieuwe firmware. Ik heb nu rond 26 uur met af en toe sms, internetten Wifi, Gamen (Sandstorm :P en Angry birds) Gmail enz. Nog 33% over.

Wat me wel opvalt dat bij batterij analyse alleen 3 activiteiten worden weergegeven namelijk weergave 80% Wifi 10% en Mobiel stand-by 10% andere activiteiten komen niet terug dat was wel anders bij 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:26:
Ik merk dat mijn batterij veel langer meegaat met de nieuwe firmware. Ik heb nu rond 26 uur met af en toe sms, internetten Wifi, Gamen (Sandstorm :P en Angry birds) Gmail enz. Nog 33% over.

Wat me wel opvalt dat bij batterij analyse alleen 3 activiteiten worden weergegeven namelijk weergave 80% Wifi 10% en Mobiel stand-by 10% andere activiteiten komen niet terug dat was wel anders bij 2.1
Hier ook grote verbetering. Vannacht is hij echter opeens heel rap leeggelopen. Werd wakker met lege telefoon, en via battery snap kom ik zien dat zonder activiteit hij 25% in paar uur had verloren. Mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Hier ook grote verbetering. Vannacht is hij echter opeens heel rap leeggelopen. Werd wakker met lege telefoon, en via battery snap kom ik zien dat zonder activiteit hij 25% in paar uur had verloren. Mja.
Ik heb wel in vliegtuigmodus gezet voordat ik ging slapen en toen is er bij mij maar 3% verloren gegaan. Bij 2.1 was veel meer rond de 12%, mobiel stand-by was het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testaankoop
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb zojuist mijn Samsung aangesloten aan de Samsung KIES Suite en ik kreeg direct de melding dat er een update voor mijn toestel beschikbaar is.

Ik dus direct downloaden en upgraden (Yay :)).

Nu is de telefoon geupdate, maar nu doet niets het meer, foon komt na het opstarten bij de homescreen en geeft alleen nog maar foutmeldingen dat het geforceerd toepassingen sluit, je klikt er eentje weg en je blijft maar drukken.

Ik ga denk ik even op zoek naar een custom rom of iets dergelijks, dit zuigt wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de meningen betreft de accuduur i.c.m. JP6 nogal verdeeld zijn. Alpacino en pietaz zeggen dat het sterk verbeterd is, maar ik heb ook al verschillende reacties gezien waaruit blijkt dat het verslechterd ten opzichte van JM2, 8 of 9. Het zal nu ook een beetje appels met peren vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

testaankoop schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:42:
Ik heb zojuist mijn Samsung aangesloten aan de Samsung KIES Suite en ik kreeg direct de melding dat er een update voor mijn toestel beschikbaar is.

Nu is de telefoon geupdate, maar nu doet niets het meer, foon komt na het opstarten bij de homescreen en geeft alleen nog maar foutmeldingen dat het geforceerd toepassingen sluit, je klikt er eentje weg en je blijft maar drukken.

Ik ga denk ik even op zoek naar een custom rom of iets dergelijks, dit zuigt wel een beetje.
Heb ik met mijn oude Hero ook een keer gehad, uiteindelijk kwam het omdat de apps op de sd kaart stonden en op een of andere manier ingeladen wouden worden (ondanks het een nieuwe rom was). Wat bij mij werkte was de sd kaart formatteren en ik had voor de zekerheid weer opnieuw geflashed icm factory reset en een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
testaankoop schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:42:

Een gebruikerservaring, die wel eens wil helpen is het toepassen van data wipe/factory reset via de recovery modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testaankoop
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

Heb ik met mijn oude Hero ook een keer gehad, uiteindelijk kwam het omdat de apps op de sd kaart stonden en op een of andere manier ingeladen wouden worden (ondanks het een nieuwe rom was). Wat bij mij werkte was de sd kaart formatteren en ik had voor de zekerheid weer opnieuw geflashed icm factory reset en een wipe.
Das een goeie, thanks, ik ga proberen de firmware opnieuw te flashen icm een wipe/reset, maar KIES wilt mijn telefoon niet meer zien op dit moment, ik ga checken of KIES misschien opnieuw geïnstalleerd moet worden.

De reset en wipe doe ik dan in recoverymode, hopelijk heeft KIES een firmware resetmodus lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Dat topic zit wegens enorm succes even op slot (dus gaan we hier maar vrolijk verder ;( )
Ah, nuttig :?

Misschien een "[Samsung Galaxy S] Ik wil FroYo maar het werkt niet" topic
of een "[Samsung Galaxy S] Samsung KIES werkt niet" topic

Om toch even bij te dragen, Het duurde uren voordat ik Kies aan de praat kreeg (op Win 7, 64bit).
Uiteindelijk is het gelukt.
Bij mij bleek het verwijderen van al m'n mp3tjes en alle foto's die ik op m'n SGS had gebackupt. Ik weet niet waarom, ergens daarin is een reden waarom het niet connectte met Kies (of met windows uberhaupt).
Dit is denk ik dezelfde reden waarom je soms hoort dat het formatteren van je SD kaart (of intern geheugen) werkt. Of het nou lange bestandsnamen zijn, of teveel mp3s, ik weet het niet. Maar het werkte iig.
Pagina: 1 ... 7 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.