sanane schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:47:
na 2 dagen gebruik met de officiele 2.2 firmware wil ik op 3 hoofdproblemen reageren.
Lag= is er nog steeds helaas
gps=is nu super uitgebreid getest. meestal 2-3 meter nauwkeurigheid. binnenstad 5-10 meter nauwkeurigheid.
batterij=hiervoor had ik jm9+vodoo moest ik me tel dagelijks opladen. nu na 2 dagen nog steeds niet opgeladen. en 17% batterij over
GPS, 5-10 meter nauwkeurigheid. Ziet aardig wat satellieten en heeft met de meeste een lock.
Maar; dit is als ik stilsta! (record is trouwens 11 satellieten in zicht en 11 gelocked!)
Als ik begin te lopen verliest de SGS de meeste locks (gaat naar 4 of 5) en aantal zichtbare satellieten, maar blijft het prima met 10 meter nauwkeurigheid.
Ga ik fietsen verliest de SGS alle locks en gaat deze zoeken. Vandaag kreeg ik na pakweg 10 minuten fietsen pas locks op de gevonden satellieten. Nauwkeurigheid was 10 meter en met maps ging het prima.
Laatste test was bij het treinstation en in de trein. Op het station kreeg ik sneller een fix dan de SE X10 die ik mee had. De SE X10 kreeg uiteindelijk wel een lock die iets nauwkeuriger was (2meter tov 5meter). Zodra ik de trein binnen stapte knalde de meeste locks weg op de SGS. Zodra de trein ging rijden had ik geen lock meer en hooguit 1 of 2 zichtbare satellieten. Nauwkeurigheid schoot fors omlaag en er werd niks getracked.
De Sony Ericcsson X10 hield de locks en had netjes 7 a 8 meter nauwkeurigheid in een rijdende trein! De tracking was uitstekend.
Overigens heb ik "gebruik draadloze netwerken" en "sensor.." uitstaan op de SGS en bij de X10 "A-GPS uitgezet". Dit zodat bij beide alleen satelliet gegevens gebruikt worden.
Toch heb ik de optie aanzetten van "draadloze netwerken" ook aangezet tijdens de treinreis, maar dat gaf ook geen positief resultaat in de trein.
Ik ben bang dat goed navigeren in de auto hiermee ook niet mogelijk is. Heb ik nog niet getest met de nieuwe firmware, maar bovenstaand voorspelt niet veel goeds.
Lag is uiteindelijk wel te fixen door 3rd party oplossingen; ik heb ook wat 2.1 roms geprobeerd die erg snel waren. Samsung zit te sleutelen aan RFS om dit te verbeteren. Toch schrok ik hoe snel een HTC Desire (stock) aanvoelde vergeleken met een SGS.
Accuduur is prima; 1 tot 2 dagen afhankelijk van gebruik.
Ik wacht nog totdat voor Nederlandse gebruikers de Froyo update officieel gedistribueerd word over Kies, dan zal ik nog een keer flashen. Mocht GPS niet verbeteren zal ik contact opnemen met de provider, ik wil dan of een reparatie/ander toestel (hopelijk een SGS met werkende GPS).
Vergeet niet dat er hoogstwaarschijnlijk meerdere hardware revisies van het toestel zijn, ik heb een van de eerdere toestellen zonder 3 button probleem.