Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ben benieuwd naar de 2.3.4 versie. Hebben mensen met onderstaande gegevens hun toestel al omgezet en werkte daarna alles nog (3G e.d.)

PDA: I9000XWJS5 PHONE: I9000XXJPY CSC: I9000XENJS

Het schijnt dat de modemversie mogelijk problemen kan opleveren, dus als iemand positieve ervaringen heeft met flashen en eventueel tips dan zijn die welkom.

Als alles mis gaat heb ik gelukkig deze thread achter de hand :)
http://www.androidworld.n...rstelrom-jpu-2-2-1-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:24:
De telefoon van mijn vriendin hebben we van de week via Kies geupdate van 2.2.1 naar 2.3.3 (XEN). Wat ik zie is dat de snelheid van wifi echt dramatisch is! Met mijn sgs vaan 2.2.1 (XEO) op staat is de snelheid goed. Maar doe ik hetzelfde mijn mijn vriendin haar sgs, dan gaat het bijna 8 keer zo traag.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe we dit kunnen oplossen?
Er zullen vast meer mensen hier last van hebben. Iemand ideeen of tips?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik merk geen verschil met 2.2.1 JS5. maar ik krijg structureel lagere scores bij quadrent, 975 in plaats van 1050.......
Ligt denk ik ook aan de bijgeleverde taskmaneger, je kan geen actieve tasks meer killen :/
Kent iemand een goede andere taskmanager?

Ook zie ik bij batterij verbruik twee keer AndroidSystem. toen ik van 2.2 naar 2.2.1 ging zag ik die ook al en die vrat batterij. moet ik weer een factory reset doen -.-" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

maar er is dus geen manier om de SGS te rooten op als hij op 2.3.3. draait, zonder daarvoor een andere kernel te flashen???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
Brainpower schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:07:
[...]

Er zullen vast meer mensen hier last van hebben. Iemand ideeen of tips?
Je (ze) zit niet per ongeluk op een ander wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DCG909 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:30:
<knip>
Ook zie ik bij batterij verbruik twee keer AndroidSystem. toen ik van 2.2 naar 2.2.1 ging zag ik die ook al en die vrat batterij. moet ik weer een factory reset doen -.-" ?
Die twee keer android systeem heb ik bij een eerdere 2.3.3 (niet NL) al gezien en nu bij de officiële 2.3.3 NL (XEN) dus weer. Ik heb al meerdere keren een factory reset gedaan en het blijft steeds twee keer android systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 19-06-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Marbo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:05:
[...]

Je (ze) zit niet per ongeluk op een ander wifi netwerk?
Nee we zitten allebei op dezelfde.. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Amboe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Ik heb het tegenovergestelde. Wanneer de optie op "nooit" staat, is de batterij sneller leeg. Ik heb daarentegen wel goed bereik in huis (ook T-Mobile).
Dat had ik ook.
In theorie zou wifi ipv 3G energiezuiniger kunnen zijn.
Maar nu ik wifi niet meer "op nooit" heb staan gaat de accu aanzienlijk langer mee.

Je zou ook van de fabrikant van je toestel advies op dit gebied mogen verwachten....................
Wij lopen nu wat te klungelen om combinatie van gebruikersgemak en energiebesparing uit te probleren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Brainpower schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:31:
[...]

Nee we zitten allebei op dezelfde.. Vreemd hoor.
Ik vermoed dat het niet zo vreemd is. Jullie hebben allebei een verschillend modem file.
Met 2.2.1 heb je vermoedelijk I9000XXJPY, terwijl met 2.3.3. het modem file I9000XXJVO is.
Je kunt dit zien, door de volgende code in te geven *#1234#.
Dus als je echt baalt , flash je het andere modem, maar dat hoort thuis in het andere topic.
Mogelijk dat dat verbetering oplevert.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:15:
Na updaten Rom van 2.2 naar 2.3.3 is de volgende optie 'Vragen bij verbinden' verdwenen bij de USB settings.
Normaal heb je 4 keuzes: Kies, Mediaspeler, Massaopslag of Vragen bij verbinden.
Hebben jullie dit ook? Ik wil die 'Vragen bij verbinden terug'. Wie o wie?
Had ik ook gemerkt. Die is weg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

BounceMeister schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:29:
[...]

Die twee keer android systeem heb ik bij een eerdere 2.3.3 (niet NL) al gezien en nu bij de officiële 2.3.3 NL (XEN) dus weer. Ik heb al meerdere keren een factory reset gedaan en het blijft steeds twee keer android systeem.
Dat je twee keer Android Systeem ziet ligt 'm volgens voornamelijk aan hoe dat in het Nederlands vertaald is: bij iemand anders die z'n Galaxy op Engels had staan zag ik namelijk dat de ene daar Android System heette en de andere Android OS. Ik denk dat daar dus op zich niks mis mee is. Overigens lijkt het me vrij logisch dat je het OS van een smartphone vrij prominent in het batterij verbruik terugziet: dat is immers het voornaamste dat er op de phone altijd draait.
DCG909 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:30:
Ik merk geen verschil met 2.2.1 JS5. maar ik krijg structureel lagere scores bij quadrent, 975 in plaats van 1050.......
Quadrant score is bij mij ook lager geworden met 2.3.3, maar zoals al vaker gezegd is: Quadrant scores zijn niet zaligmakend. Ik heb wel het idee dat file access met 2.3.3 weer wat trager is geworden t.o.v. 2.2.1 en daar zou die lagere Quadrant score wel eens mee samen kunnen hangen.
Ligt denk ik ook aan de bijgeleverde taskmaneger, je kan geen actieve tasks meer killen :/
Kent iemand een goede andere taskmanager?
In principe kun je het killen van tasks het beste gewoon aan het OS overlaten, het idee van mensen dat killen van background tasks (die dus in principe niks doen) batterij zou sparen is al wel vaker weerlegd. Dat gezegd hebbende: ik gebruik zelf om te controleren wat de telefoon nu eigenlijk echt aan het doen is wel eens SystemPanel Lite. Niet echt een task killer, maar wel een handig tooltje om te checken wat er allemaal daadwerkelijk actief is. En je kunt daar ook tasks mee killen.

[ Voor 41% gewijzigd door jasjenl op 19-06-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook 2.3.3 incl. factory reset. Vóór de reset was hij retetraag...Over het algemeen wel tevreden, GPS fix binnen 8 seconden en werkt als een speer. Alleen met 3G aan is het gauw gedaan met de batterij. Een irritant ding ben ik wel tegen gekomen en waarvan ik ook vermoed dat dit een batterijkiller is: De automatische helderheid. Bij 2.2.1 ging het lekker vloeiend, nu niet meer. Buiten dat, hij gaat te pas en te onpas op helder-donker-helder-donker..lijkt wel té gevoelig geworden. Meer mensen last van?
Heb het nu maar even 'uit' gezet, maar mis het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:35:
Alleen met 3G aan is het gauw gedaan met de batterij.
Daar heb ik vooralsnog niet echt wat van gemerkt. Sterker nog: batterij verbruik is bij mij nu met 2.3.3 bizar veel verbeterd: met matig gebruik (wat ik met 2.2.1 ook al deed) heeft mijn batterij nu na 2 dagen en 14 uur nog 19% over. Terwijl ik voorheen met vrijwel alleen maar standby staan amper 1 dag haalde!
Een irritant ding ben ik wel tegen gekomen en waarvan ik ook vermoed dat dit een batterijkiller is: De automatische helderheid. Bij 2.2.1 ging het lekker vloeiend, nu niet meer. Buiten dat, hij gaat te pas en te onpas op helder-donker-helder-donker..lijkt wel té gevoelig geworden. Meer mensen last van?
Heb het nu maar even 'uit' gezet, maar mis het wel.
Ja, dat is mij ook opgevallen. Ik weet niet of het echt een batterij probleem veroorzaakt, maar het ziet er nu wel wat abrupter uit, dat automatisch dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
Embryo1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Ik vermoed dat het niet zo vreemd is. Jullie hebben allebei een verschillend modem file.
Met 2.2.1 heb je vermoedelijk I9000XXJPY, terwijl met 2.3.3. het modem file I9000XXJVO is.
Dus als je echt baalt , flash je het andere modem, maar dat hoort thuis in het andere topic.
Maar wat is er mis met JVO dan? Ik heb daarmee een wifi download van 10,8 Mbps en een upload van 4,6 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
MaltaSoron schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Ik heb het idd ook geprobeerd, alleen dan icm 2.3.4, superoneclick is nog niet geschikt om gingerbread te rooten (voor zover ik erover gelezen heb)...dus dat ik nog even afwachten denk ik...
Bedankt, dan ben ik in ieder geval niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Android 2.3.4 (XXJVP) op mijn toestel draaien, kan ik CRC XENJV4 installeren om alle Nederlandse instellingen te krijgen, of gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Marbo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:42:
[...]

Maar wat is er mis met JVO dan? Ik heb daarmee een wifi download van 10,8 Mbps en een upload van 4,6 Mbps.
Niks mis mee, maae er waren klachten van een andeer poster, dat de WIFI trager was, als van zijn vriedin op dezelfde router, welke een andere firmware gebruikte.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Fantastisch, de update! Vooraf factory defaults + SD leeggehaald. Daarna update. Ding werkt opzich nog steeds niet heel snel waar ik het gehoopt had (in het belscherm/ophalen contacts). Dat blijft traag. Verder doet ie 't prima. Ook accu gaat nu langer mee. Gister 10 uur lang intensief gebruikt op een plek waar ook nog eens data elke keer wegviel (of de volledige ontvangst) en het toestel dus steeds moest zoeken. Had daarna nog 57% accu :). Dat haalde ik voorheen niet :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Embryo1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb XEO 2.2.1 JPY, terwijl de XEN van mijn vriendin 2.3.3 JVO heeft. Echter had ze voor de update via Kies ongeveer dezelfde snelheid als ik heb. Is ze dan met de update via kies van JPY naar JVO gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Brainpower schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:02:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb XEO 2.2.1 JPY, terwijl de XEN van mijn vriendin 2.3.3 JVO heeft. Echter had ze voor de update via Kies ongeveer dezelfde snelheid als ik heb. Is ze dan met de update via kies van JPY naar JVO gegaan?
De update verandert de PDA, PHONE en CSC.
Je kunt dit zien door "bellen" met *#1234#. Bij PHONE komt de modemfile te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 19-06-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Embryo1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:07:
[...]

De update verandert de PDA, PHONE en CSC.
Je kunt dit zien door "bellen" met *#1234#. Bij PHONE komt de modemfile te staan.
Snap ik inderdaad, maar wist niet dat de modem ook veranderde. Blijkbaar werkt de modem file niet echt lekker icm onze router en haar sgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Heb hem van de week ook maar even ge-update naar 2.3.3. Bevalt super tot nu toe. Alleen twee dingen die me ontzettend storen in de browser:

1. Ik kan bij het scrollen niet meer een "zwiep" geven zodat hij ineens doorscrollt naar het einde.
2. M'n favorieten staan ineens andersom. De meest gebruikte onderaan.

Iemand al een oplossing voor deze problemen. Kon bij de settings niets vinden.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Bandicoot schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:46:
Heb hem van de week ook maar even ge-update naar 2.3.3. Bevalt super tot nu toe. Alleen twee dingen die me ontzettend storen in de browser:

1. Ik kan bij het scrollen niet meer een "zwiep" geven zodat hij ineens doorscrollt naar het einde.
2. M'n favorieten staan ineens andersom. De meest gebruikte onderaan.

Iemand al een oplossing voor deze problemen. Kon bij de settings niets vinden.
Lol, precies de twee zaken waar ik me ook aan stoor. Kinetisch scrollen was mooi geweest en ook een optie om de bookmarks te filteren op Most visited, Last visited, Last added etc..

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Zooo heb nu 2.3.4 :D

Wat me wel tegenvalt is dat er geen landscape menu etc. inzitten. Had het toevallig gezien bij een college op een htc met 2.3.3 en heb het wel eens per ongeluk gehad met de froyo update dus dacht dat het wel mogelijk zou zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Sommige launchers kunnen dat, TouchWiz dacht ik tenzij het een custom TouchWiz is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ja das jammer ja, maar het is mogelijk als er een app crashed, blijft je beeldscherm in landscape :p

Edit: Ben swype kwijt met 2.3.4 :(

[ Voor 15% gewijzigd door Terranova op 19-06-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Denk dat bijna alle 2.3.4 versies nog in de beta fase zitten voor de SGS.
Darky en Doc's rom iig wel.

Dus is heel normaal dat sommige dingen niet helemaal super werken

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

ThaDude

Hang Loose

HamburgerHenk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:48:
Ja das jammer ja, maar het is mogelijk als er een app crashed, blijft je beeldscherm in landscape :p

Edit: Ben swype kwijt met 2.3.4 :(
Is niet weg, staat niet standaard aan. Onder instellingen kun je het zo weer aanzetten :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vreemd dat sommige mensen wel gaan flashen naar een andere rom terwijl ze zulke dingen niet kunnen vinden in een instellingen menu. :o

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ja ik had ff in't verkeerde menu gekeken voordat ik postte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:37
heb via instellingen > privacy > standaard gegevens herstellen gedaan. Dit is de zogenaamde Hard Reset die noodzakelijk is na een upgrade naar 2.3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik word gek denk ik. Net nieuwste KIES gedownload, versie 2.0.1.11053_66. Ik hang mijn Galaxy S eraan met 2.2.1 erop en ik krijg vrolijk de melding dat ik de nieuwste firmware heb...?

Huidige firmware: PDA:JS5 / PHONE:JPY / CSC: JS4

Snap ik nu niet hoe KIES werkt? Bij de "Instellingen voor firmware-upgrade" staat "Automatisch laatste firmware downloaden" aangevinkt, maar ik kan daaronder niet kiezen waarvoor, die lijst is leeg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Bel eens naar *#1234# en post hier ff alles wat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49
zneek schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:51:
Ik word gek denk ik. Net nieuwste KIES gedownload, versie 2.0.1.11053_66. Ik hang mijn Galaxy S eraan met 2.2.1 erop en ik krijg vrolijk de melding dat ik de nieuwste firmware heb...?

Huidige firmware: PDA:JS5 / PHONE:JPY / CSC: JS4

Snap ik nu niet hoe KIES werkt? Bij de "Instellingen voor firmware-upgrade" staat "Automatisch laatste firmware downloaden" aangevinkt, maar ik kan daaronder niet kiezen waarvoor, die lijst is leeg...?
Je bent net het belangrijkste vergeten te vermelden. Wat staat er achter "CSC: JS4"?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:25:
[...]

Had ik ook gemerkt. Die is weg. :/
Ik selecteer massa-opslag, want dan vraagt het toestel alsnog of hij moet aankoppelen. Kies selecteer ik dan wel weer handmatig, gelukkig heb ik die bijna nooit nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
HaTe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:36:
[...]

Je bent net het belangrijkste vergeten te vermelden. Wat staat er achter "CSC: JS4"?
(TNL). Betekent dat misschien dat T-Mobile de boel aan het verstieren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Het betekent iig dat je niet de algemene nederlandse XEN firmware hebt waarvoor nu de update beschikbaar is, maar een speciale. Het makkelijkste is om zelf even XEN erop te flashen, zoek in dit topic.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Laatst online: 10-09 09:14
Ik heb sinds vrijdag de officiële 2.3.3 via kies erop gezet, echter sindsdien krijg ik m'n hotmail account niet meer via exchange voor elkaar.
Hij stelt hem standaard in met pop3, en als ik handmatig voor exchange kies, dan blijft het scherm zwart bij het openen van hotmail in het email programma.
Heeft iemand het wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Aegir2002 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:47:
Ik heb sinds vrijdag de officiële 2.3.3 via kies erop gezet, echter sindsdien krijg ik m'n hotmail account niet meer via exchange voor elkaar.
Hij stelt hem standaard in met pop3, en als ik handmatig voor exchange kies, dan blijft het scherm zwart bij het openen van hotmail in het email programma.
Heeft iemand het wel voor elkaar?
Geen problemen in 2.3.3 (officieel) kon na een factory reset (daarvoor ook niet geprobeerd) zo mijn hotmail toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Mvdbeld schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:53:
[...]
Geen problemen in 2.3.3 (officieel) kon na een factory reset (daarvoor ook niet geprobeerd) zo mijn hotmail toevoegen.
Factory reset heb ik niet gedaan na de update... zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Aegir2002 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Factory reset heb ik niet gedaan na de update... zou het daaraan kunnen liggen?
Durf ik niet te zeggen aangezien ik het voor de factory reset niet geprobeerd heb. Daarnaast is een factory reset naar mijn idee niet slecht na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49
zneek schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:14:
[...]

(TNL). Betekent dat misschien dat T-Mobile de boel aan het verstieren is?
Een paar posts eerder (of in het custom rom topic) heeft Kalua de TNL GB firmware gepost. Die zal ik er dan eerder opzetten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 20-09 10:48
MrAngry schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Als je niet wilt rooten, maar wel je apps wilt backuppen (let op, zonder user data, alleen de lijst met apps!):
1. Install de app appbrain
2. Sync appbrain met z'n server zodat all je apps op een lijst komen
3. factory reset
4. install appbrain op je schone phone en sync
5. Surf naar de appbrain site, er zijn nu 2 lijsten met apps, een van je oude install en eentje van je nieuwe
6. kopieer alle apps van je oude lijst naar je nieuwe
7. Op je phone appbrain opstarten, kiezen voor install all (oid) en losgaan.
Werkt dit ook als je de boel geflashed hebt met Odin?

En, voor mij nog veel belangrijker, blijft hiermee na een reset je angry birds voortgang intact? Anders wordt me vriendin pissig :P Heb sowieso een angry birds backup app draaien, maar na een factory reset verdwijnt zoiets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee, ik heb er specifiek bij staan zonder user data, het is alleen de lijst met apps die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 20-09 10:48
de lijst met apps heb ik gewoon via ctrl c in de market en dan plakken in een mailtje naar mezelf gestuurd, werkt prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kan, het voordeel van bovenstaande methode is dat je ze allemaal ineens opnieuw kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Android 2.3.4 op mijn SGS draaien, en het valt mij op dat in alle foto's in het midden een roze waas aanwezig is.

Dit probleem heb ik ook gezien bij eerdere firmware versies van de HTC Desire HD.

Is dit bij de SGS een hardware of een software probleem? Ik heb gelezen dat het te verhelpen is door de white balance aan te passen, maar dat lijkt mij meer een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22
maffe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:15:
Na updaten Rom van 2.2 naar 2.3.3 is de volgende optie 'Vragen bij verbinden' verdwenen bij de USB settings.
Normaal heb je 4 keuzes: Kies, Mediaspeler, Massaopslag of Vragen bij verbinden.
Kijk onder, instellingen, draadloos en netwerk, usb-instellingen.
Daar kan je kiezen hoe je verbinding wil maken, kies, mediaspeler of massaopslag.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn batterij gaat in ieder geval merkbaar langer mee, heb wel het gevoel dat het scherm iets minder gevoelig is geworden. Moet soms een 2e keer drukken en dat was voorheen niet, maar kan ook gewenning zijn aangezien ik hem nu een maandje heb. Typen gaat mij ook steeds beter af, was een fysiek qwerty toetsenbord gewent van mijn nokia c6 en blijf erbij dat dat nog steeds beter/sneller/accurater is maar heb er niks over te klagen.

Swipen lukt mij niet, heb het meerdere malen geprobeerd maar ben dan meer aan het verbeteren dan aan het typen. Ik typ sowieso met mijn twee duimen dus zie de onderliggende toetsen dan ook niet als ik aan het swipen ben. Heb op youtube gekeken hoe die mensen het doen, maar krijg het niet voor elkaar. Soms gebruik ik wel 'spraak naar tekst' als ik niet kan typen om wat voor reden dan ook, werkt vrij prima als je een standaard stem hebt.

Wil ik ook..! haha

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 20-06-2011 16:54 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Vraagje,

Wanneer wordt 2.3.4 ongeveer verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Megapaul schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:37:
[...]

Daar kan je kiezen hoe je verbinding wil maken, kies, mediaspeler of massaopslag.
Ik mis de optie ook vragen bij verbinden. Wel jammer dat ze die eruit hebben gehaald dus dat je op je telefoon moet kiezen voordat je de kabel erin doet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Steef1986 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:52:
Vraagje,

Wanneer wordt 2.3.4 ongeveer verwacht?
de gouden regel van Samsung mbt updates: releasedatum + 2 maanden!!! ;)

Ongeveer een jaar denk ik zo als het meezit :z

[ Voor 14% gewijzigd door Amboe op 20-06-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik heb een probleem met mijn Galaxy, maar verdomt veel moeite met het zoeken naar een oplossing.

Mijn Galaxy gaat telkens spontaan uit.
Dit gebeurt alleen zodra de telefoon in "standby" gaat. Oftewel het scherm uit.
Na enkele minuten (total random) of soms uur of half uur gaat het kreng automatisch uit.
Ik moet het echt weer aanzetten, opstarten en inloggen...

Dit heeft hij NIET als hij aan de lader hangt of als ik hem actief in gebruik heb. (bellen, mailen, internetten etc)

Inmiddels een update gedaan naar 2.3.3, helaas geen succes

Nu ook een factory reset gedaan en nu even aan het afwachten wat er gebeurt.

Andere ook met deze ervaring :?
Tips zijn welkom!!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Megapaul schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:37:
[...]
antw:
Das een beetje jammer MegaPaul, ik wil de optie: "Vragen bij verbinden" dus als ik de usb stekker er in steek, moet de Galaxy gaan vragen: Wat wil je? EN niet op voorhand Massaopslag connecteren, omdat ik nu Kies moet hebben...
Optie is er snoeihard uitgehaald, beetje jammer van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:55:
Ik heb een probleem met mijn Galaxy, maar verdomt veel moeite met het zoeken naar een oplossing.

Mijn Galaxy gaat telkens spontaan uit.
Dit gebeurt alleen zodra de telefoon in "standby" gaat. Oftewel het scherm uit.
Na enkele minuten (total random) of soms uur of half uur gaat het kreng automatisch uit.
Ik moet het echt weer aanzetten, opstarten en inloggen...

Dit heeft hij NIET als hij aan de lader hangt of als ik hem actief in gebruik heb. (bellen, mailen, internetten etc)

Inmiddels een update gedaan naar 2.3.3, helaas geen succes

Nu ook een factory reset gedaan en nu even aan het afwachten wat er gebeurt.

Andere ook met deze ervaring :?
Tips zijn welkom!!!
Heb er zelf ook de laatste dagen last van ,om die reden ben ik van 2.3.4 met speedmod kernel terug gegaan naar stock 2.3.3 het schijnt dat de speedmodkernel sommige toestellen in een deep sleep brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:
[...]

Heb er zelf ook de laatste dagen last van ,om die reden ben ik van 2.3.4 met speedmod kernel terug gegaan naar stock 2.3.3 het schijnt dat de speedmodkernel sommige toestellen in een deep sleep brengt.
Ik heb 2.3.3 via kies op mijn sgs gezet. was net op de site van tomtom en wilde een video kijken. De sgs liep vast en schakelde zichzelf uit. Geen trillen en melding FC, maar gewoon uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 20-09 22:28
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:
[...]

Ik heb nu 2.3.3

Ik had nog een oudere versie en het werkte tot 3 dagen terug prima.
Echter zonder aanwijsbare redenen gaat de telefoon spontaan uit.

Nu ook na een factory reset, nog steeds problemen...
gevalletje reparatie ?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:00
Ik heb mijn telefoon ook een update gegeven en wil nu de radio.nl app er weer opzetten. Maar die kan ik niet meer vinden in de market?

het gaat om deze app:
http://www.androidworld.nl/22646/radio-nl-n-in-de-market/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

tunein radio is denk ik een goede vervanger, afhankelijk welke stations je luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:00
Die ziet er inderdaad ook leuk uit. Toch jammer dat radio.nl is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22
maffe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:00:
[...]

Das een beetje jammer MegaPaul, ik wil de optie: "Vragen bij verbinden" dus als ik de usb stekker er in steek, moet de Galaxy gaan vragen: Wat wil je? EN niet op voorhand Massaopslag connecteren, omdat ik nu Kies moet hebben...
Optie is er snoeihard uitgehaald, beetje jammer van Samsung
Ik snap je bedoeling, het is apart dat Samsung dit heeft veranderd.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Megapaul schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:55:
[...]

Ik snap je bedoeling, het is apart dat Samsung dit heeft veranderd.
Is dat niet aan te passen in de usb settings ?
Kan me herinneren dat ik dat nl. op een ander toestel eens heb uitgezet
(atm geen teostel in de buurt om te controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 11:39
FreshMaker schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Is dat niet aan te passen in de usb settings ?
Kan me herinneren dat ik dat nl. op een ander toestel eens heb uitgezet
(atm geen teostel in de buurt om te controleren)
Nee helaas niet, zijn enkel de volgende opties te selecteren (screenshot 2.3.4):
Afbeeldingslocatie: http://www.hoogendam.eu/images/Android-USB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
OK, misschien is Samsung "slimmer" geworden, en stoppen ze uiteindelijk met Kies ..

Ik vond persoonlijk de vraag wat ik wilde elke keer maar 'lastig'
Aangezien 9 van de 10x de massaopslag nodig is, dus die ene keer dat ik dan Kies nodig zou hebben .. soit

[ Voor 51% gewijzigd door FreshMaker op 21-06-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Standaard doet ie massaopslag toch? Ik had het altijd al en na een nieuwe firmware doet ie gelijk al weer massaopslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
HamburgerHenk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:37:
Standaard doet ie massaopslag toch? Ik had het altijd al en na een nieuwe firmware doet ie gelijk al weer massaopslag
Na mijn firmware upgrade (2.3.4) heb ik de instelling niet gewijzigd en staat zoals je ziet op Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Hoelang hoort die update via kies te duren?
Ik ben nu al 50 minuten bezig met downloading met niks nada voortgang op mijn pc die staat nog steeds op 0%.

Ik krijg de neiging om de stekker er uit te trekken maar ik ben bang dat ik dan iets mol, klopt dat?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
icecreamfarmer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:50:
Hoelang hoort die update via kies te duren?
Ik ben nu al 50 minuten bezig met downloading met niks nada voortgang op mijn pc die staat nog steeds op 0%.

Ik krijg de neiging om de stekker er uit te trekken maar ik ben bang dat ik dan iets mol, klopt dat?
Wat ben je aan het doen dan? KIES software update of een rom aan het installeren?
Desalniettemin in 50minuten voor beide TE lang.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
HamburgerHenk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:37:
Het ging erover dat men het slecht vondt dat de keuze bij aankoppelen niet meer getoond werd.
Mijn antwoord daarop was juist dat het in mijn ogen logischer was om direct in massa opslag tekomen, dan in kies.

Zie hier :

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 21-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

silitek schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Wat ben je aan het doen dan? KIES software update of een rom aan het installeren?
Desalniettemin in 50minuten voor beide TE lang.
de update naar 2.3.3 aan het doen want ik was op vakantie de afgelopen week.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Als ik m'n telefoon weing gebruik staat Sygic bovenaan de lijst met ongeveer 25% qua batterijverbruik. Weet iemand hoe je dit progje helemaal uit kan zetten zonder het te verwijderen uiteraard :) ?
Als je de GPS-module uitvinkt staat ie de volgende keer weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdaro
  • Laatst online: 04-03 10:38
Ik heb ook dat mijn SGS in deep sleep gaat sinds 2.3.3 + factory reset. De telefoon reageert niet meer op de opstart knop. Het enige wat werkt is de batterij eruithalen en onieuw opstarten. Hij doet dit alleen als ik standby ben.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil mijn telefoon nog stock houden.

Voor de rest ben ik erg blij met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
uberdaro schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:57:
Ik heb ook dat mijn SGS in deep sleep gaat sinds 2.3.3 + factory reset. De telefoon reageert niet meer op de opstart knop. Het enige wat werkt is de batterij eruithalen en onieuw opstarten. Hij doet dit alleen als ik standby ben.

Dat heb ik nu net gehad bij 2.3.4 maar het kwam ook nog wel eens voor bij 2.2.1. Erg klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Bij mij werkt het ook niet echt soepel. Ik draai nu 2.2 (PDA:JS8 / PHONE: JPY/ CSC:JS5 (XEO)), maar Kies komt niet met een update. Hij zegt niet dat ik de laatste versie draai, nog dat er een update is. In de lijst met telefoons die automatisch worden geupdate kan ik ook de telefoon niet selecteren (is leeg). Als ik met de rechtermuisknop op aangesloten apparaten -> GT-I9000 klik is Firmware upgrade grijs en niet klikbaar.

Meer mensen met dit probleem? En nog belangrijker, met een oplossing ? :)

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Koenradus schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:11:
Bij mij werkt het ook niet echt soepel. Ik draai nu 2.2 (PDA:JS8 / PHONE: JPY/ CSC:JS5 (XEO)), maar Kies komt niet met een update. Hij zegt niet dat ik de laatste versie draai, nog dat er een update is. In de lijst met telefoons die automatisch worden geupdate kan ik ook de telefoon niet selecteren (is leeg). Als ik met de rechtermuisknop op aangesloten apparaten -> GT-I9000 klik is Firmware upgrade grijs en niet klikbaar.

Meer mensen met dit probleem? En nog belangrijker, met een oplossing ? :)
Je hebt de XEO versie in plaats van de XEN versie welke via Kies word aangeboden.
Oplossing is regelmatig in dit topic gepost, lees even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Ik ben mij daar van bewust, maar ik dacht dat 2.3 inmiddels ook was uitgerust voor de Poolse versie, maar dat is dus niet het geval? Desalniettemin blijf ik het vreemd vinden dat Kies dan niet gewoon meldt dat er geen firmware updates zijn. Dat had ik eerder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 12:35
Ik draai 2.3.4 sinds een week, heb daarna gezocht naar een geschikte root en lagfix. Ik kwam terecht bij Tegrak (op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920711).

Na flashen via Odin kun je eenvoudig naar keuze lagfixen en rooten. Naast dat de telefoon merkbaar sneller is geworden, is voor mij het grootste voordeel dat de accu een stuk langer mee gaat. :D Want dat was bij 2.3.4 net als bij 2.2.1 bij mij magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Koenradus schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:21:
Ik ben mij daar van bewust, maar ik dacht dat 2.3 inmiddels ook was uitgerust voor de Poolse versie, maar dat is dus niet het geval? Desalniettemin blijf ik het vreemd vinden dat Kies dan niet gewoon meldt dat er geen firmware updates zijn. Dat had ik eerder wel.
Ik heb precies dezelfde versie, en bij mij meldt Kies dat ik de laatste firmware update heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Laatst online: 15:18
Brainpower schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:17:
[...]

Ik heb precies dezelfde versie, en bij mij meldt Kies dat ik de laatste firmware update heb.
Idem, maar Kies geeft bij mij aan "Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt"
Ik had dit ook al aangekaart bij studentmobiel.nl ,aangezien ik niet een Pool toestel verwacht had :|
Daar krijg je al helemaal geen reactie van. Dat weet ik dus ook weer voor de volgende keer.

Ze hadden het tenminste even kunnen melden dat het om een een buitenlands toestel gaat bij de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Jayjo4 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:44:
[...]
Ik had dit ook al aangekaart bij studentmobiel.nl ,aangezien ik niet een Pool toestel verwacht had :|
Daar krijg je al helemaal geen reactie van. Dat weet ik dus ook weer voor de volgende keer.
Ze hadden het tenminste even kunnen melden dat het om een een buitenlands toestel gaat bij de aanschaf.
Ik had eigenlijk hetzelfde idee. Het is toch bizar dat je in een Nederlandse webshop (zelf bij 4Launch gekocht) een telefoon koopt en dat je dan een Poolse versie inclusief boekje in het Pools krijgt toegestuurd. Eerst had ik ook nog niks in de gaten, omdat de taal van het toestel wel gewoon Nederlands was. Na de update van 2.1 naar 2.2 stond de Galaxy echter ineens op Pools waardoor het duidelijk was. Twee dingen hebben me tot nu toe weerhouden van klagen bij de webshop:
  1. De telefoon doet het prima, wat kan mij het eigenlijk schelen dat er een Poolse firmware op staat.
  2. Veel andere users hier hebben via verschillende webshops ook Poolse versies ontvangen, dus schijnbaar is het normaal.
... maar eigenlijk blijft het een raar verhaal >:)
In ieder geval is het wel vervelend als ik als gevolg daarvan niet "op tijd" de nieuwste versie van de firmware kan installeren. Dan voldoet het product dus niet aan de verwachtingen die ik er als consument redelijkerwijs van mag hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Koenradus op 22-06-2011 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MaltaSoron schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:49:
Ik draai 2.3.4 sinds een week, heb daarna gezocht naar een geschikte root en lagfix. Ik kwam terecht bij Tegrak (op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920711).

Na flashen via Odin kun je eenvoudig naar keuze lagfixen en rooten. Naast dat de telefoon merkbaar sneller is geworden, is voor mij het grootste voordeel dat de accu een stuk langer mee gaat. :D Want dat was bij 2.3.4 net als bij 2.2.1 bij mij magertjes.
Waarom lagfix in 2.3.3, zo ver ik kan oordelen is dat nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Koenradus schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:50:
[...]

Ik had eigenlijk hetzelfde idee. Het is toch bizar dat je in een Nederlandse webshop (zelf bij 4Launch gekocht) een telefoon koopt en dat je dan een Poolse versie inclusief boekje in het Pools krijgt toegestuurd. Eerst had ik ook nog niks in de gaten, omdat de taal van het toestel wel gewoon Nederlands was. Na de update van 2.1 naar 2.2 stond de Galaxy echter ineens op Pools waardoor het duidelijk was. Twee dingen hebben me tot nu toe weerhouden van klagen bij de webshop:
  1. De telefoon doet het prima, wat kan mij het eigenlijk schelen dat er een Poolse firmware op staat.
  2. Veel andere users hier hebben via verschillende webshops ook Poolse versies ontvangen, dus schijnbaar is het normaal.
... maar eigenlijk blijft het een raar verhaal >:)
In ieder geval is het wel vervelend als ik als gevolg daarvan niet "op tijd" de nieuwste versie van de firmware kan installeren. Dan voldoet het product dus niet aan de verwachtingen die ik er als consument redelijkerwijs van mag hebben.
Als de telefoon het prima doet, hoef je toch in principe ook niet te updaten?

Daarnaast heb ik ook mijn sgs bij 4Launch gekocht. Ook de Poolse versie. Het is vreemd dat ze het er niet bij hebben vermeld dat dit om de Poolse versie ging, maar de prijs is er destijds dan ook naar.

En als je per se naar 2.3.3/4 wilt, dan kan dat altijd nog via Odin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Brainpower schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:28:
[...]

Daarnaast heb ik ook mijn sgs bij 4Launch gekocht. Ook de Poolse versie. Het is vreemd dat ze het er niet bij hebben vermeld dat dit om de Poolse versie ging, maar de prijs is er destijds dan ook naar.

Of kies voor de gek houden zodat hij denkt dat je een NL versie hebt, dan ben je daarna er ook vanaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:49:
[...]

Of kies voor de gek houden zodat hij denkt dat je een NL versie hebt, dan ben je daarna er ook vanaf :).
Leuke opmerkingen, als je er een link naartoe hebt zijn we nog beter geholpen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Laatst online: 15:18
FreshMaker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:54:
[...]

Leuke opmerkingen, als je er een link naartoe hebt zijn we nog beter geholpen ....
En dan graag een waarbij je niet eerst hoeft te rooten en een andere kernel hoeft te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
FreshMaker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:54:
[...]

Een paar pagina's terug kan je het ook vinden, maar via google heb ik deze gevonden:

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-766589.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
APN droid ON/OFF widget werkt niet meer na de update naar stock 2.3.3 zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 21:01

tismij

???

Brainpower schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:28:
[...]

Volgens mij krijg je bij alle webshops een Poolse versie als je hem los koopt.
Ben ook op zoek maar zal het moeten accepteren denk ik, iedereen die ik mail roept "europeesche versie" wat in de praktijk Pools betekend.

Als ik met Odin update kan ik dan later nog Kies gebruiken of is het dan voortaan alleen nog via Odin?
Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van Odin tov Kies, ik wil eigenlijk alleen updaten als het een echte verbetering is, hoef niet altijd maar de nieuwste fw te hebben?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Met Odin gebeurt het flashen (voor de gebruiker) op een wat meer low-level manier; Je moet zelf je telefoon in downloadmode zetten, koppelen aan odin, in odin de juiste bestanden kiezen en opties selecteren en dan pas flashen. Met Kies ben je gebonden aan de ROMs die door Samsung gereleased worden en dat duurt vaak veel langer dan de ROMs die je met Odin kan flashen. Alleen (weet dit niet 100% zeker, maar lijkt me logisch) kun je geen aanspraak maken op garantie in het geval dat je je telefoon brickt als je met odin flasht. Het lijkt mij persoonlijk logisch dat je dat wel kan als Kies de boel verkeerd doet. Het is dan immers de verantwoordelijkheid van de fabrikant geworden.
Maar imho is de kans dat er iets misgaat met Odin, mits je telefoon makkelijk in recovery en download mode komt en je, als je er niet veel verstand van hebt, de guides goed volgt, erg klein.
Je kunt met Odin zowel officiële als custom ROMs flashen, dus het is in principe mogelijk om gewoon Kies compatible te blijven als je dat wil.

Het is wel zo, dat als je eenmaal handigheid hebt in het vergelijken en op waarde inschatten van guides en custom ROMs voor je telefoon, dat dan eigenlijk heel veel plus en minpunten van verschillende telefoons wegvallen tegen elkaar. In feite zijn heel veel moderne Androidtelefoons dan gelijk aan elkaar.
Bedoel, mijn CM7 + Fugumod Galaxy S voelt sneller aan dan de Optimus 2x speed (Froyo) van mijn vriendin. En door de ingebouwde Voodoo Color in de Fugumod kernel is het scherm meteen niet meer zo blauwig.

Maar als je verder tevreden bent over je telefoon dan hoef je inderdaad niet te upgraden. Maar voor veel mensen is het een soort verslaving, om altijd alles maar zo up to date mogelijk te hebben (ik zelf bijvoorbeeld moet me inhouden om mn laptop en desktop systeem niet naar de nieuwste Ubuntu te upgraden, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan, het komt nu alleen helemaal niet uit :+). Maar nu gaat het wel erg offtopic ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 20-09 20:43
uberdaro schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:57:

Hoe vaak heb je dit al meegemaakt?
Ben mij is het 1 keer voorgekomen toen ik s'ochtends opstond dat hij in "deep sleep" was, maar ik kan het niet meer herproduceren.
(ook 2.3.3 stock trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08
Gaat met versie 2.3.3 erg goed met de batterij. Echter vanochtend was ie mooi uitgegaan, 0,0 % batterij over.

Enige verschil met voorheen is dat ik de wekker had gezet op de GS. Verder alles uit, zoals wifi, dataverkeer, gps en dergelijke.
Iemand dezelfde ervaring?

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
remoss schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:40:
Gaat met versie 2.3.3 erg goed met de batterij. Echter vanochtend was ie mooi uitgegaan, 0,0 % batterij over.

Enige verschil met voorheen is dat ik de wekker had gezet op de GS. Verder alles uit, zoals wifi, dataverkeer, gps en dergelijke.
Iemand dezelfde ervaring?
Check ff of een groot deel van je batterij door "android-systeem" opgebruikt wordt en of het programma "software update" actief is.
Indien ja, dan dit "software update" programma killen.
Dit was bij mij de oorzaak van de drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ik ben aardig klaar met 2.33

Vanochtend de update gedaan en vind er tot nu toe weinig aan. Allerlei apps zoals LauncherPro en superuser crashen steeds. Bij opstarten krijg ik eerst een paar minuten te zien "this feature does not support current system version". Geen idee waar die melding van is.
En ik krijg met geen mogelijkheid m'n OS geroot, lekkere update dus.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
sapphire schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:09:
Nou ik ben aardig klaar met 2.33

Vanochtend de update gedaan en vind er tot nu toe weinig aan. Allerlei apps zoals LauncherPro en superuser crashen steeds. Bij opstarten krijg ik eerst een paar minuten te zien "this feature does not support current system version". Geen idee waar die melding van is.
En ik krijg met geen mogelijkheid m'n OS geroot, lekkere update dus.
Zijn de apps up-to-date? Check "Mijn apps" in de Android Market.

Heb je overigens een factory reset gedaan na de update? Dit kan je probleem verhelpen.

Rooten kan je door bijv. de CF-root of Speedmod kernel via Odin te flashen (duurt maar ±10 sec.) ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Amboe op 22-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08
Aegir2002 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Check ff of een groot deel van je batterij door "android-systeem" opgebruikt wordt en of het programma "software update" actief is.
Indien ja, dan dit "software update" programma killen.
Dit was bij mij de oorzaak van de drain.
Geen "software update" actief.

Grootste deel is weergave, mobiel standby, spraakoproepen en android system.

Maar ben alweer aan het opladen geweest en veel gebeld.

Zal de klok weer eens activeren en kijken wat batterijgebruik gaat zeggen.

EDIT:
Heb even in Battery Snap naar de batterij grafiek gekeken en zie dat even over half 12 vanmorgen (de wektijd was 11.30) de batterij bijna tijdloos naar 0% is gegaan. De rechte streep daarvoor op 59% is de tijd dat ie op het nachtkastje lag te wachten op de wektijd.
Heb geen wekker gehoord dus er is daar iets mis gegaan (had gelukkig de gewone wekker als backup). Het weksignaal was een mp3 bestand op de externe SD kaart:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/301222w.png

Zal eens kijken of dit te reproduceren is.

[ Voor 30% gewijzigd door remoss op 22-06-2011 15:40 ]

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 17:32
DaanozZ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:04:
ik heb iets heel bizars nu, de terug toets blijft een soort van hangen.
hij gaat nu heel snel achter elkaar dus je kan ook niks openen want dat sluit hij allemaal weer af.
Het is niet constant maar komt af en toe even langs. daarbij is de home toets kapoet en doet niks meer.
als de terug-toets weer bezig is dan kan ik hem niet op standby zetten want hij zet zichzelf dan weer op actief.
nou maar hopen dat ik een nieuwe krijg ofzo, super vervelend. ik heb hem wel eens laten vallen maar hij lag in dit geval op mijn nachtkastje... het is wel hardware verwacht ik. hij is tijdens een soft reset bijna alle apps en instellingen kwijtgeraakt.
ik zal hier morgen maar even mee naar vodafone gaan. Ik kan ook niks over dit probleem terug vinden op google ofzo, ik denk dat ik de eerste ben... en de laatste mag ik hopen.
Door Dynafix BV. is nu vochtschade vastgesteld en het repareren gaat 202 euro kosten, no way dat ik dat laat doen dus. Vreemd dat vochtschade op kan treden als hij op je nachtkastje ligt, onterechte vaststelling dus.
zeer teleurgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zoek in SF even op vochtschade. Het is vaak een standaard cop-out, er is als ik het me goed herinner wel iets tegen te doen (aan laten tonen dat die vochtschade ook je probleem veroorzaakt oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 17:32
ik had al gezien dat het veel voorkomt ja, helaas nog geen oplossing kunnen vinden behalve het laten maken door een of andere telefoonboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
tismij schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Volgens mij krijg je bij alle webshops een Poolse versie als je hem los koopt.
Ben ook op zoek maar zal het moeten accepteren denk ik, iedereen die ik mail roept "europeesche versie" wat in de praktijk Pools betekend.

Als ik met Odin update kan ik dan later nog Kies gebruiken of is het dan voortaan alleen nog via Odin?
Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van Odin tov Kies, ik wil eigenlijk alleen updaten als het een echte verbetering is, hoef niet altijd maar de nieuwste fw te hebben?
Ik heb bij Studentmobiel mijn Galaxy S gekocht. Op hun website en ook in mijn doos bij verzending staat dat zij internationaal inkopen voor 'de beste prijzen'. Ik heb een frans model gekregen, jammer dat ik (nog) niet kan updaten naar Gingerbread. Maar van te voren staat het op de website aangegeven, dusja... je weet wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
BoyzNDaHood schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Ik heb bij Studentmobiel mijn Galaxy S gekocht. Op hun website en ook in mijn doos bij verzending staat dat zij internationaal inkopen voor 'de beste prijzen'. Ik heb een frans model gekregen, jammer dat ik (nog) niet kan updaten naar Gingerbread. Maar van te voren staat het op de website aangegeven, dusja... je weet wat je koopt.
Gewoon de stock Nederlandse firmware er overheen flashen met odin dan is er niks aan de hand ;) Dan krijg je voortaan ook de Nederlandse updates via KIES aangeboden.
Pagina: 1 ... 76 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.