Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

TheFruitNerd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:32:
Kan het kloppen dat je bij 2.3.4 geen swype meer hebt, was er juist net aan gewend geraakt en begin het nu zelfs te missen :)
Standaard heeftie een samsung toetsenbord, maar als je op het tandwiel-settings-knopje drukt kan je aangeven dat je je swype toetsenbord weer wilt. Ben zelf ook wat meer fan van het swype toetsenbord, omdat daar wat makkelijker speciale tekens mee te typen zijn.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
TheFruitNerd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:32:
Kan het kloppen dat je bij 2.3.4 geen swype meer hebt, was er juist net aan gewend geraakt en begin het nu zelfs te missen :)
Ik heb gewoon Swype.
Kijk eens bij Instellingen-Landinstelling en tekst, misschien staat Swype daar onder invoermethode.
Anders is er iets fout gegaan.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 12:42

TheFruitNerd

iets met fruit

Embryo1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:51:
[...]

Ik heb gewoon Swype.
Kijk eens bij Instellingen-Landinstelling en tekst, misschien staat Swype daar onder invoermethode.
Anders is er iets fout gegaan.
Dat was het idd; had even verder moeten kijken dan m'n neus lang is ;)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:28:
Weet iemand eigenlijk de verschillen tussen 2.3.3 en 2.3.4? En krijgen we deze laatste ook als upgrade beschikbaar?
Weet iemand dit?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.differencebetw...3-3-and-vs-android-2-3-4/

Op dat eerste en dat laatste geen idee, dat is afwachten wat Samsung doet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray77
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 09:10
Ik heb gisteren ook 2.3.3 officieel via kies binnen gehaald. Van te voren en ook na installatie eerst een factory reset gedaan (ik wilde weer een lekkere schone phone). Daarna via Titanium mijn apps (apps only) teruggezet.

Toch voelde het hele systeem ene beetje laggy aan, de notifcatiebar scrollde pas na 7 seconden naar beneden, switchen van screens duurde een seconde.... en had het gevoel dat de batterij snel leeg was.

Dus heb dan uiteindelijk toch maar besloten om er een custom rom op te gooien (me telefoon was tenslotte toch al schoon). Achteraf had ik dit veel eerder moeten doen, lekker snel, en voorlopig lijkt de batterij het ook goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
zo, 2.3.3 erop staan, heel tevreden. Alles loopt lekker soepel. Enige vreemde is dat op de balk onder t home screen nu ipv alleen telefoon en applicaties. Berichten en contacten zijn verdwenen (al kan ik er op andere manieren nog wel komen).

Is dit normaal voor 2.3.3?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
floppie86 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:58:
zo, 2.3.3 erop staan, heel tevreden. Alles loopt lekker soepel. Enige vreemde is dat op de balk onder t home screen nu ipv alleen telefoon en applicaties. Berichten en contacten zijn verdwenen (al kan ik er op andere manieren nog wel komen).

Is dit normaal voor 2.3.3?
Nee, vermoedelijk heb je deze weggegooid.
Klik op applicaties, daarna links onder op bewerken. Alles is nu verplaatsbaar.
Buiten het rangschikken van je apps, kun je nu ook contacten en berichten terug slepen op je balk.
Na de bewerking, links onder op opslaan drukken.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Embryo1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:15:
[...]

Nee, vermoedelijk heb je deze weggegooid.
Klik op applicaties, daarna links onder op bewerken. Alles is nu verplaatsbaar.
Buiten het rangschikken van je apps, kun je nu ook contacten en berichten terug slepen op je balk.
Na de bewerking, links onder op opslaan drukken.
merci!

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank B268 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:20:
Ook net de 2.3.3. update gedaan op de mn Galaxy S en het is direct zichtbaar dat de wifi performance een stuk minder is. Wat googlen leert dat o.a. dit ook het geval is op de Nexus S. Blijkbaar bekend probleem. Maar is er ook een oplossing ?
Zowel wifi als de normale telefoonontvangst geven minder aan na de update naar 2.3.3. Heb zelfs nu thuis lege balken en meestal alleen maar g.

Ook de r van roaming van telfort over kpn netwerk is weg.

Heel vreemd want ik ben niet verhuisd.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydg
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-07 15:59
Omeg schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:11:
Mobiel helemaal opgeladen (100%) start het op. Batterij widget geeft aan 89%. Ik zal maar aannemen dat mijn batterij naar de klote is ?:s

(hij is al geupgrade naar 2.3.3)
neen, niet waar. er zijn veel threads over dit fenomeen... de 100% op sommige roms is gewoon een "hack" die simpelweg enkele procenten bijtelt bij je echte batterijlevensduur.

Mvg,

h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Zowel wifi als de normale telefoonontvangst geven minder aan na de update naar 2.3.3. Heb zelfs nu thuis lege balken en meestal alleen maar g.

Ook de r van roaming van telfort over kpn netwerk is weg.

Heel vreemd want ik ben niet verhuisd.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Ja dat heb ik ook. Geen flauw idee hoe dat komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
Ik heb met tele 2 en t-mobile nog steeds de r van roaming. Als ik roaming uit zet dan werkt het ook meteen niet meer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrydg schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:46:
[...]

neen, niet waar. er zijn veel threads over dit fenomeen... de 100% op sommige roms is gewoon een "hack" die simpelweg enkele procenten bijtelt bij je echte batterijlevensduur.

Mvg,

h
Omeg schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:11:
Mobiel helemaal opgeladen (100%) start het op. Batterij widget geeft aan 89%. Ik zal maar aannemen dat mijn batterij naar de klote is ?:s

(hij is al geupgrade naar 2.3.3)
De eerste keer na het laden met 2.3.3 gaf hij bij mij wel 100% aan maar na afgelopen nacht schoot hij in 1 keer naar 88%. De batterij moet toch volledig op te laden zijn voor deze weergave zal toch geen hack nodig zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmu
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2024

gmu

Ik heb de 2.3.4 versie waarvan een paar dagen geleden een linkje op dit forum stond geinstalleerd. Nu zou het in versie 2.3.4 mogelijk zijn te videochatten via gtalk, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zit het toevallig toch niet in deze versie, is er iemand anders die deze versie geinstalleerd heeft die het wel aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gmu schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:12:
Ik heb de 2.3.4 versie waarvan een paar dagen geleden een linkje op dit forum stond geinstalleerd. Nu zou het in versie 2.3.4 mogelijk zijn te videochatten via gtalk, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zit het toevallig toch niet in deze versie, is er iemand anders die deze versie geinstalleerd heeft die het wel aan de praat krijgt?
Het zou gewoon in Talk moeten zitten. er moet dan een cameraatje bij staan. Ik zie het nog niet, terwijl ik in gmail wel cameraatjes zie. (ook 2.3.4. i9000XXJVP csc OXAJVP). dus of het zit nog niet in die versie van 2.3.4 of wat anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Het zou gewoon in Talk moeten zitten. er moet dan een cameraatje bij staan. Ik zie het nog niet, terwijl ik in gmail wel cameraatjes zie. (ook 2.3.4. i9000XXJVP csc OXAJVP). dus of het zit nog niet in die versie van 2.3.4 of wat anders).
http://techie-buzz.com/mo...erbread-update-leaks.html

Het werkt nog niet. Toch heb ik op XDA gelezen dat het wel mogelijk moet zijn, met wat aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:40:
[...]

http://techie-buzz.com/mo...erbread-update-leaks.html

Het werkt nog niet. Toch heb ik op XDA gelezen dat het wel mogelijk moet zijn, met wat aanpassingen
Bummer dat werkt dus nog niet, mja verder erg tevreden over 2.3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lummer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 18:22
De eerste keer na het laden met 2.3.3 gaf hij bij mij wel 100% aan maar na afgelopen nacht schoot hij in 1 keer naar 88%. De batterij moet toch volledig op te laden zijn voor deze weergave zal toch geen hack nodig zijn?
Dit is geen bug maar een feature. Hij laat niet je hele batterij op, dat doet hij nooit omdat je op die manier je batterij een langer leven geeft. Je batterij widget geeft echter wel de precise waarde aan waardoor het lijkt op een niet helemaal opgeladen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama joh die 2.3.3.
Nog steeds slechte batterij prestaties als bij 2.2..
Gmail synchroniseert niet meer goed
Slechte wifi ontvangst(volgens de balken)
Heel slechte telefoonontvangst(volgens de balken)
Als ik telefoonontvangst heb binnen dan alleen g
Notificatiebalk veel te donker bij bv gmail melding of bij iets downloaden

Ben eigenlijk altijd tevreden maar dit is echt slecht.
het flashen naar een custom rom is te moeilijk omdat ik bv niet in de downloadmodus kan komen.

Hmmmm ik ga niet mijn hoop vestigen op 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:28:
Hed je verwacht dat je een grotere batterij kreeg dan? Bij mij lijkt het iets beter te zijn geworden. Maar dat is dus volkomen afhankelijk van wat je er mee doet. Als jij een stroomvreter app aan had voor de upgrade dan zal dat nog steeds een stroomvreter zijn.
Werkte goed en werkt nog steeds goed
Optisch effect, verbinding werkt hier prima, of dacht je dat je plotseling een slechtere antenne haf gekregen?
Zie boven
Wat bedoel je ?
Kwestie van smaak, mij doet het weinig, het is dat je het zegt, het was me nog niet eens opgevallen

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 16-06-2011 21:54 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Doordat 2.3.3 beter met de batterij omgaat hebben ze wellicht de wifi/3g/telefoon ontvangst wat minder power gegeven zodat daar minder energie naar toe gaat en dus meer batterij bespaard wordt.

Lijkt me sterk dat het per ongeluk is dat de radio ontvangsten ineens minder zijn sinds 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:40

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Volgens mij is afhandeling van het bereik vanaf gingerbread anders. Wifi schakelt dan bij ontvangst van -88dbm over naar data. Is ook een issue bij Nexus s en htc incredible... schijnt een feature te zijn vanaf 2.3.3.
Staat geloof ik ook in topic van de htc... maar weet niet hoe Samsung hier mee omgaat.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Bij mij is het batterijverbruik met 2.3.3 juist verbeterd. Voorheen kon ik ongeveer maximaal één dag doen met een volle batterij, nu is dat ongeveer anderhalve dag. Je heb nu ook meer inzicht in het stroomverbruik aangezien je kun kunt zien welke apps er allemaal verantwoordelijk zijn geweest voor hoeveel percentage van het verbruik. Daar zie ik echter bij mij iets wat ik niet kan verklaren: maps (Google Maps dus) is volgens de stats verantwoordelijk voor 25% van het verbruik. En dat terwijl ik maps helemaal niet gebruikt heb. Echter lijkt maps om de één of andere reden toch stiekem op de achtergrond te draaien en zorgt ie ervoor dat m'n telefoon minstens een uur extra wakker blijft. Hebben meer mensen dit en is daar een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:28:

Ben eigenlijk altijd tevreden maar dit is echt slecht.
het flashen naar een custom rom is te moeilijk omdat ik bv niet in de downloadmodus kan komen.

Hmmmm ik ga niet mijn hoop vestigen op 2.3.4
Al met al ben je geen gelukkige gebruiker. Misschien een idee om langs een servicepoint te gaan om de SGS opnieuw te laten flashen. Dan ook zorgen dat de 3 button werkt zodat je in download modus kunt komen..Dan kun je toestel helemaal zelf naar je hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:46:
Daar zie ik echter bij mij iets wat ik niet kan verklaren: maps (Google Maps dus) is volgens de stats verantwoordelijk voor 25% van het verbruik. En dat terwijl ik maps helemaal niet gebruikt heb. Echter lijkt maps om de één of andere reden toch stiekem op de achtergrond te draaien en zorgt ie ervoor dat m'n telefoon minstens een uur extra wakker blijft. Hebben meer mensen dit en is daar een verklaring voor?
Niet toevallig aangemeld voor Google Latitude? Dan peilt hij regelmatig je locatie op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Propane schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:19:
[...]
Niet toevallig aangemeld voor Google Latitude? Dan peilt hij regelmatig je locatie op de achtergrond.
Als het goed is niet, dat heb ik uitgezet.

<edit>
Hm, leek erop dat latitude toch aanstond, terwijl ik zeker weet dat ik dat ooit had uitgezet. Ik heb nu in ieder geval in maps gekozen voor 'afmelden bij latitude' dus ik zal eens kijken wat het de komende dag gaat doen. Telefoon is net weer helemaal opgeladen dus ben benieuws hoeveel ie nu dan gaat gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door jasjenl op 16-06-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Even over de google maps die (bij mij tenminste) ook het meeste van de batterij leeg slurpt, terwijl deze niet aan staat of gebruik maakt van via applicatie. Ik heb bij instellingen > applicaties > maps de applicatie gestopt (hij staat inderdaad gewoon open) en merk wel gelijk verschil met de batterij. Hij gaat een stuk langzamer leeg. Misschien een tip voor de anderen ? Bij mij werkt het. Jammer alleen dat je deze dan steeds handmatig moet stopzetten |:(
En lattitude staat automatisch aan merkte ik ook nog even. Dus ook uitzetten. Hoop dat het werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
Je kan altijd Maps op "freeze" zetten met Titanium backup. Zo kan hij niet opstarten in de achtergrond. Als je hem weer nodig hebt "defrost"je hem gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:
Hoi. Even over de google maps die (bij mij tenminste) ook het meeste van de batterij leeg slurpt, terwijl deze niet aan staat of gebruik maakt van via applicatie. Ik heb bij instellingen > applicaties > maps de applicatie gestopt (hij staat inderdaad gewoon open) en merk wel gelijk verschil met de batterij. Hij gaat een stuk langzamer leeg. Misschien een tip voor de anderen ? Bij mij werkt het. Jammer alleen dat je deze dan steeds handmatig moet stopzetten |:(
En lattitude staat automatisch aan merkte ik ook nog even. Dus ook uitzetten. Hoop dat het werkt.
http://www.androidworld.n...ruik-bij-gingerbread.html

Misschien heb je hier ook nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unacceptance
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10-2017
Excuses voor het niet doorlezen van 298 pagina's, maar het is haast 4AM. Ik zit met het volgende:

Zojuist mijn Galaxy S via Kies geupdate van die meest recente Froyo-update naar de Gingerbread 2.3.3. Nu merk ik dus de volgende dingen:

- het internetsignaal is volledig weg (Market, Gmail, Facebook, niks maakt meer verbinding - en ook al gaat het om T-Mobile, tot aan deze update werkte alles prima)
- tijdens de boot krijg ik telkens op hetzelfde punt in de opstartanimatie een hapering in zowel beeld als geluid (nu al 3x op dezelfde plek gespot)
- ik zie ook visuele hapering in de Photo Gallery met het bekijken van foto's; zo haperig heb ik het nog niet eens met de oorspronkelijke 2.1-versie meegemaakt

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om, indien de oorzaken hiervoor bekend zijn, mij hiervan op de hoogte te brengen? Heb net online zitten zoeken, maar zonder Odin en weet ik veel wat nog meer kan ik kennelijk niet terug reverten naar Froyo (wat mij zo de enige oplossing lijkt, om vervolgens met de 'werkelijk' nieuwste versie van Kies opnieuw te proberen te updaten... ALS dat al helpt). Ik heb nog zo mijn twijfels.

Suggesties? Alvast vriendelijk dank!

[ Voor 17% gewijzigd door unacceptance op 17-06-2011 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Het eerste wat je kan proberen is reset naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Kevinp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:42:
Het eerste wat je kan proberen is reset naar fabrieksinstellingen.
Alvorens eerst even een backup te maken van evt apps en contacten/sms'jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
unacceptance schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 03:40:
Excuses voor het niet doorlezen van 298 pagina's, maar het is haast 4AM. Ik zit met het volgende:

Zojuist mijn Galaxy S via Kies geupdate van die meest recente Froyo-update naar de Gingerbread 2.3.3. Nu merk ik dus de volgende dingen:

- het internetsignaal is volledig weg (Market, Gmail, Facebook, niks maakt meer verbinding - en ook al gaat het om T-Mobile, tot aan deze update werkte alles prima)
- tijdens de boot krijg ik telkens op hetzelfde punt in de opstartanimatie een hapering in zowel beeld als geluid (nu al 3x op dezelfde plek gespot)
- ik zie ook visuele hapering in de Photo Gallery met het bekijken van foto's; zo haperig heb ik het nog niet eens met de oorspronkelijke 2.1-versie meegemaakt

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om, indien de oorzaken hiervoor bekend zijn, mij hiervan op de hoogte te brengen? Heb net online zitten zoeken, maar zonder Odin en weet ik veel wat nog meer kan ik kennelijk niet terug reverten naar Froyo (wat mij zo de enige oplossing lijkt, om vervolgens met de 'werkelijk' nieuwste versie van Kies opnieuw te proberen te updaten... ALS dat al helpt). Ik heb nog zo mijn twijfels.

Suggesties? Alvast vriendelijk dank!
Ten aanzien van internet connectie: Staan je APN settings nog wel ingesteld? Als dat niet het geval is, is het een kwestie van invullen en internet doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:04:
[...]

Zijn daar nog goede tips voor hoe dat te doen?
contacten gaat zeker via keys, en ook foto's en video's sms'jes weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:37
Ik heb via de nieuwste KIES nog geen firmware update ontvangen voor mijn Galaxy S.

Bij firmwaregegevens staat: "Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt" Huidige firmwareversie: PDA:JS8 / PHONE:JPY / CSC:JS5 (PLS)

Nu heb ik geen idee hoe en wat dit betekend, en wanneer ik mogelijk de update naar 2.3.3 kan verwachten. Gekocht via Gigavolt.

Mocht ik nu naar 2.3.4 willen, welke PDA/PHONE/CSC moet ik dan hebben? Zie al die XXJVP etc voorbij komen, maar kan niet een overzicht vinden van de basics, wat betekenen ze en welke moet je voor welk toestel hebben.

sorry, drie vragen in één bericht, maar alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 20:14

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

nog meer mensen met exchange die last hebben van de email notification in de balk dat deze niet meer de juiste aantal mails weergeeft?

hier en bij een collega blijft deze vrolijk optellen na de update naar 2.3.3.
het aantal mailtjes ongelezen op het icoontje van de mail zelf klopt wel maar die in de balk erboven niet.
dat werkte met 2.2.1 gewoon vlekkeloos.
zoeken naar email notification 2.3.3 en default email app 2.3.3 brengen me tot dusverre helemaal niets :)

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand hoe je 2.3.3. het makkelijkste kan rooten? Met SuperOneClick lukt het me niet...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrismSub7
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?>
<apns count="5">
<apn name="Vodafone Internet" numeric="20404" mcc="204" mnc="04" apn="live.vodafone.com" user="vodafone" server="" password="vodafone" proxy="" port="" mmsproxy="192.168.251.150" mmsport="8799" mmsprotocol="null" mmsc="http://mmsc.mms.vodafone.nl" type="*" />
<apn name="Telfort Internet" numeric="20412" mcc="204" mnc="12" apn="internet" user="" server="" password="" proxy="" port="" mmsproxy="193.113.200.195" mmsport="8080" mmsprotocol="null" mmsc="http://mms" type="*" />
<apn name="T-Mobile Internet" numeric="20416" mcc="204" mnc="16" apn="internet" user="" server="" password="" proxy="" port="" mmsproxy="" mmsport="" mmsprotocol="null" mmsc="" type="default,supl" />
<apn name="T-Mobile MMS" numeric="20416" mcc="204" mnc="16" apn="mms" user="tmobilemms" server="" password="tmobilemms" proxy="" port="" mmsproxy="10.10.10.11" mmsport="8080" mmsprotocol="null" mmsc="http://t-mobilemms" type="mms" />
<apn name="KPN Internet" numeric="20408" mcc="204" mnc="08" apn="portalmmm.nl" user="" server="" password="" proxy="" port="" mmsproxy="10.10.100.20" mmsport="5080" mmsprotocol="null" mmsc="http://mp.mobiel.kpn/mmsc" type="*" />
</apns>

Dit bestand opslaan naar /sdcard/APNBackupRestore/hoi.xml

en herstellen met https://market.android.co...teshsahu.APNBackupRestore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MrAngry schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:20:
Weet iemand hoe je 2.3.3. het makkelijkste kan rooten? Met SuperOneClick lukt het me niet...
Ja... daar liep ik dus ook tegenaan.. En wil wel dat dit lukt voordat ik een factory reset doe, want zonder root kan ik mijn backup volgens mij niet terug zetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
IK ben zeer tevreden over de vooruitgang met de 2.3.3 update, alleen ik heb last van Battery drain.

Ik had 'android systeem' met rond de 60 % batterijverbruik. Na wat googlen heb ik dat terug kunnen brengen tot nu zo'n 28 % maar nog steeds veel te hoog. Wat ik gedaan heb tot nu toe:

EDIT: na update eerst factory reset gedaan.
- rebooten (als oplossing gegeven op xda)
- uitgezet, batterij eruit gehaald en weer aan.
- ik heb syncen met google account uitgezet
- ik heb geen autmatische twitter of facebook sync. EDIT: Facebook update bleek toch op 1 uur te staan, heb ik nu uitgezet.
- wifi slaapbeleid: wifi uit bij sluimer.
-- wifi slaap staand juist altijd aangezet (ipv de uit bij sluimer). Ook als oplossing gegeven op xda.
- samsing apps update alert uitgezet.
- analyseren wat de actieve services zijn, maar daar heb ik geen gekke processen lopen. Ik heb bv niet de update service actief.
- ik heb geen latitude actief, ook geen maps.

Ik heb zelf het idee dat het probleem bij de wifi zit, hoewel dat apart aangegeven wordt met 14 %. Die ga ik nu uitzetten en kijken wat dat oplevert aan het eind van de dag.

Wat kan ik nog meer doen om de battery drain te stoppen?

Ik heb gewoon stock 2.3.3 erop staan, niet geroot.

[ Voor 7% gewijzigd door Marbo op 17-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:44
widgets op je home screens? als je grote/zware widgets heb vreet dat ook behoorlijk

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedfightserv schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:26:
widgets op je home screens? als je grote/zware widgets heb vreet dat ook behoorlijk
Ik heb 3 widgets: google search, programma monitor en widgetsoid. Misschien is die laatste wel wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Marbo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:14:
IK ben zeer tevreden over de vooruitgang met de 2.3.3 update, alleen ik heb last van Battery drain.

Ik had 'android systeem' met rond de 60 % batterijverbruik. Na wat googlen heb ik dat terug kunnen brengen tot nu zo'n 28 % maar nog steeds veel te hoog. Wat ik gedaan heb tot nu toe:
- rebooten (als oplossing gegeven op xda)
- uitgezet, batterij eruit gehaald en weer aan.
- ik heb syncen met google account uitgezet
- ik heb geen autmatische twitter of facebook sync
- wifi slaapbeleid: wifi uit bij sluimer.
-- wifi slaap staand juist altijd aangezet (ipv de uit bij sluimer). Ook als oplossing gegeven op xda.
- samsing apps update alert uitgezet.
- analyseren wat de actieve services zijn, maar daar heb ik geen gekke processen lopen. Ik heb bv niet de update service actief.
- ik heb geen latitude actief, ook geen maps.

Ik heb zelf het idee dat het probleem bij de wifi zit, hoewel dat apart aangegeven wordt met 14 %. Die ga ik nu uitzetten en kijken wat dat oplevert aan het eind van de dag.

Wat kan ik nog meer doen om de battery drain te stoppen?

Ik heb gewoon stock 2.3.3 erop staan, niet geroot.
Factory reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Brainpower schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:44:
[...]

Factory reset al geprobeerd?
Ja, sorry, vergeten te melden: ik heb meteen na de update factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
jasjenl schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:20:
De update naar 2.3.3 via Kies verliep bij mij gelukkig helemaal vlekkeloos. De verschillen zijn zo op het eerste gezicht niet heel schokkend, meest in het oog springend zijn nog de nieuwe icoontjes in de notificatie balk (waarbij ik er persoonlijk nog niet uit ben of ik ze wel zoveel mooier vind dan de oude, maar wellicht is het wennen).

Over het algemeen lopen veel dingen net even wat soepeler, de voornaamste verbeteringen die ik tot nog toe heb kunnen ontdekken zitten 'm in de browser. Die draait echt merkbaar beter, zoomt beter en heeft ook niet meer het probleem wat je bij sommige pagina's had dat als je dmv dubbel tap gezoomd had bij het scrollen van de pagina het beeld half 'opgebroken' werd. Daar hebben ze wel duidelijk aan gewerkt!

Bij sommige dingen heb ik het idee dat ze wel qua snelheid zijn verbeterd maar niet qua 'smoothness'. Zo lijkt bijv. de afbeeldingen galerij wel sneller te werken, maar ook wat schokkeriger. Iets dergelijks zie ik ook bij het roteren van een video in de Youtube app: als je de telefoon draait (en je dus wisselt tussen wel/niet fullscreen video kijken) switcht het beeld volgens mij nu sneller van de ene naar de ander modus, maar er zit een visuele glitch in die overgang, waardoor het er net wat minder afgewerkt uit ziet.

Maar goed, verder doet alles het nog goed, ik ben eigenlijk geen enkele setting kwijtgeraakt (ook niet de browser shortcuts, die ik bij de overgang van 2.1 naar 2.2.1 wel kwijt was) en alles doet het verder nog minstens net zo goed als voorheen. Ben benieuwd wat de batterij duur nu doet.
Ik heb hetzelfde.. Tel voelt veel laggy-er aan. 2.2 was iets langzamer maar wel veel smoother. Meer mensen last van?

Overigens is de battery duur wel veel beter. Dit kan ook liggen aan het feit dat ik eerst een full factory swipe/reset heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:44
de galerij is een stuk trager geworden! die was eerst vele male sneller :( (op 2.2)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
ik weet niet maar ik vind 2.3.3 echt rete traag
*alle applicaties laden 1 jaar later
*wifi moet ik elke keer automatisch zelf aanzetten
*als ik iemand wil bellen en op logbest. klik na 1 scrool naar beneden sluit hij het weer af, dus ik moet perce op contacten klikken om iemand te bellen
*alles voelt zo traag en sloom aan en batterij loopt even snel leeg

2.2.1 was vele malen sneller
is er een manier om 2.2.1 weer terup op te zetten?

[ Voor 21% gewijzigd door ninasky11 op 17-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ninasky11 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:27:
ik weet niet maar ik vind 2.3.3 echt rete traag
*alle applicaties laden 1 jaar later
*wifi moet ik elke keer automatisch zelf aanzetten
*als ik iemand wil bellen en op logbest. klik na 1 scrool naar beneden sluit hij het weer af, dus ik moet perce op contacten klikken om iemand te bellen
*alles voelt zo traag en sloom aan en batterij loopt even snel leeg

2.2.1 was vele malen sneller
is er een manier om 2.2.1 weer terup op te zetten?
Galaxy S Update Tech Support Question #1 (Ask Before Anything Else):

Heb je hem al een factory reset gegeven na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Propane schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:37:
[...]

dan ben ik wel alles kwijt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Heeft iemand hier ervaring met Superoneclick 1.9.5 en Android 2.3.3 (via Kies binnengehaald)?
Ik krijg de telefoon niet geroot. Ik heb ook nog even Gingerbreak geprobeerd door deze rechtstreeks op de telefoon te installeren en dat werkt ook niet. Ik heb gezocht naar handleidingen en deze opgevolgd, maar dit helpt me niet verder.

Ik heb trouwens geen behoefte om een custom rom te flashen of iets dergelijks. Ik zoek alleen een root, ik wil daar absoluut niet bij flashen.

Ik zie trouwens wat problemen met het batterijgebruik. Persoonlijk heb ik hier helemaal geen last van.
Omdat ik met mijn telefoon niet internet heb ik packetgegevens, uitgezet en de telefoon ook op GSM only gezet. Verder heb ik alle andere overbodige services (zoals synchronisatie, gps en wifi) uitgezet. Gevolg is 9 a 10 dagen standby inclusief af en toe bellen.
Ik zit trouwens niet te wachten op commentaar waarom ik dan zo'n telefoon koop. Af en toe gebruik ik het wel namelijk en dan is het wel erg handig als het kan. Verder gebruik ik mijn IPad 2 voor alle andere zaken. Ik vind een 4" scherm namelijk nog steeds veel en veel te klein. Zodra ze een uitklapbaar 17"scherm toevoegen ga ik er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:13
piems schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:20:
nog meer mensen met exchange die last hebben van de email notification in de balk dat deze niet meer de juiste aantal mails weergeeft?

hier en bij een collega blijft deze vrolijk optellen na de update naar 2.3.3.
het aantal mailtjes ongelezen op het icoontje van de mail zelf klopt wel maar die in de balk erboven niet.
dat werkte met 2.2.1 gewoon vlekkeloos.
zoeken naar email notification 2.3.3 en default email app 2.3.3 brengen me tot dusverre helemaal niets :)
Ik heb dit ook op 2.3.3 icm exchange. Hij blijft oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 12:35
Sparks.nl schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:45:
Heeft iemand hier ervaring met Superoneclick 1.9.5 en Android 2.3.3 (via Kies binnengehaald)?
Ik krijg de telefoon niet geroot. Ik heb ook nog even Gingerbreak geprobeerd door deze rechtstreeks op de telefoon te installeren en dat werkt ook niet. Ik heb gezocht naar handleidingen en deze opgevolgd, maar dit helpt me niet verder.

Ik heb trouwens geen behoefte om een custom rom te flashen of iets dergelijks. Ik zoek alleen een root, ik wil daar absoluut niet bij flashen.

Ik zie trouwens wat problemen met het batterijgebruik. Persoonlijk heb ik hier helemaal geen last van.
Omdat ik met mijn telefoon niet internet heb ik packetgegevens, uitgezet en de telefoon ook op GSM only gezet. Verder heb ik alle andere overbodige services (zoals synchronisatie, gps en wifi) uitgezet. Gevolg is 9 a 10 dagen standby inclusief af en toe bellen.
Ik zit trouwens niet te wachten op commentaar waarom ik dan zo'n telefoon koop. Af en toe gebruik ik het wel namelijk en dan is het wel erg handig als het kan. Verder gebruik ik mijn IPad 2 voor alle andere zaken. Ik vind een 4" scherm namelijk nog steeds veel en veel te klein. Zodra ze een uitklapbaar 17"scherm toevoegen ga ik er over nadenken.
Ik heb het idd ook geprobeerd, alleen dan icm 2.3.4, superoneclick is nog niet geschikt om gingerbread te rooten (voor zover ik erover gelezen heb)...dus dat ik nog even afwachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 07:22
Sinds ik gister de update naar gingerbread gedaan heb laad mijn galaxy s amper meer op bij 15% stopt hij en het gaat enorm langzaam.. iemand een idee hoe dit komt? hard reset of nogmaals gingerbread erop laten zetten bij een samsung service point levert niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:20:
Ik weet niet, maar misschien zou je CF Root kunnen proberen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Zelf heb ik de Voodoo kernel geflasht en hoefde daarna alleen Busybox + Superuser de downloaden uit de Android Market om mijn SGS ge-root te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 11:39
roflcakes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:52:
[...]

Ik heb dit ook op 2.3.3 icm exchange. Hij blijft oplopen.
Ik heb de 2.3.3 overgeslagen en heb 2.3.4 geinstalleerd via deze handleiding. Dit probleem heb ik niet icm Exchange, misschien toch een bugje in 2.3.3?

Zoeken via Google levert meer mensen op met dit probleem.
http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=3269890

[ Voor 28% gewijzigd door mhoogendam op 17-06-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
mhoogendam schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:19:
[...]

Ik heb de 2.3.3 overgeslagen en heb 2.3.4 geinstalleerd via deze handleiding. Dit probleem heb ik niet icm Exchange, misschien toch een bugje in 2.3.3?

Zoeken via Google levert meer mensen op met dit probleem.
http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=3269890
kan die XXJVP zonder problemen op deze variant: PDA:JS8 / PHONE:JPY / CSC:JS5 (PLS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Ik zie alleen maar problemen met 2.3.3.

Ik niet ben er erg blij mee hij voelt sneller aan en batterij gebruik een stuk beter.

En voor de rest negens last van. 8)

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Propane schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:37:
[...]

Maakt het btw uit als je voor de update een reset hebt uitgevoerd? Of moet het percé na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ruvetuve schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:18:
Ik heb via de nieuwste KIES nog geen firmware update ontvangen voor mijn Galaxy S.

Bij firmwaregegevens staat: "Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt" Huidige firmwareversie: PDA:JS8 / PHONE:JPY / CSC:JS5 (PLS)
Ik heb dezelfde Poolse firmware en kan ook niet updaten. Hopelijk komt het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:30
Ik heb altijd stock gedraaid en laatst dus ook stock 2.3.3 erop gezet. Vandaag merkte ik dat mijn telefoon opeens uit stond. De enige verklaring is dat hij is uitgevallen want ik had nog meer dan 60% batterij, ook nadat ik hem weer aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 22:56
Heb nu een paar weken de Galaxy SL i9003, dus dezelfde telefoon maar dan met een lcd scherm.

Zie nu elke keer langskomen over de korte batterijduur. In mijn geval, als ik mobiel internet aan laat staan (niet WiFi) is mijn telefoon ook binnen 1,5 dag leeg. Zet ik het uit en schakel het alleen in als ik even mail wil checken of iets anders, dan doe ik met wat bellen toch al snel 4 dagen op 1x opladen.

Dus wanneer je 'm daadwerkelijk als 'telefoon' in je broekzak hebt zitten of op je nachtkastje snachts, gewoon alles uitschakelen. Heel gemakkelijk, aan/uit knop 2sec indrukken en dataverbinding uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Steef1986 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Maakt het btw uit als je voor de update een reset hebt uitgevoerd? Of moet het percé na de update?
Ja dat maakt uit. Een factory rest moet je na de update doen, anders blijven systeem bestanden van de oude firmware achter en gaan deze conflicteren met de nieuwe bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Chrizzly schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:23:
[...]
Ik heb dezelfde Poolse firmware en kan ook niet updaten. Hopelijk komt het snel.
Als je wilt updaten via Kies dan zal je naar Polen moeten verhuizen. ;)
makkelijker is natuurlijk een register spoof doen, zodat je de Nederlandse firmware krijgt. Of simpeler: de Nederlandse firmware via Odin flashen! :*)

Of wachten totdat de Poolse firmware uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Amboe op 18-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Tip voor mensen die last hebben van een battery drain, kies bij wifi slaapstandbeleid voor de optie "als de scherm wordt uitgeschakeld" ipv "nooit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 20-09 20:43
TommySprat schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:32:
Ik heb altijd stock gedraaid en laatst dus ook stock 2.3.3 erop gezet. Vandaag merkte ik dat mijn telefoon opeens uit stond. De enige verklaring is dat hij is uitgevallen want ik had nog meer dan 60% batterij, ook nadat ik hem weer aanzette.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt!
Draai ook de stock 2.3.3 en s'ochtends toen ik opstond deed mijn scherm het niet meer. Ik dacht ook dat hij dus uitgevallen was maar normaal gezien had ik nog genoeg batterij over. Ik legde hem voor de zekerheid aan de lader en ik hoorde toen het oplaadsignaal wat dus bewijst dat mijn gsm nog steeds aanstond.
Dan maar de batterij erin en eruit gedaan en opnieuw opgestart en nu werkt alles weer.

Blijft toch een vreemde ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Amboe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:58:
Tip voor mensen die last hebben van een battery drain, kies bij wifi slaapstandbeleid voor de optie "als de scherm wordt uitgeschakeld" ipv "nooit".
Ik had dat ook altijd zo staan, maar nu heb ik hem juist eens op "nooit" gezet. Volgens mij gebruikt 3G veel meer energie dan WiFi. Aangezien mijn SGS meestal goed binnen bereik van WiFi ligt en 3G bereik dan juist erg slecht is (T-Mobile), heb ik het idee dat mijn accu nu juist langer mee gaat. Wanneer WiFi namelijk uit gaat, gaat automatisch 3G weer aan. "3G" is dan de hele tijd aan het zoeken en wisselen met "H", wat naar mijn indruk meer energie kost dan een goede WiFi verbinding.
Ik moet het nog wat langer ervaren dan een paar dagen, maar de eerste indrukken zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

De telefoon van mijn vriendin hebben we van de week via Kies geupdate van 2.2.1 naar 2.3.3 (XEN). Wat ik zie is dat de snelheid van wifi echt dramatisch is! Met mijn sgs vaan 2.2.1 (XEO) op staat is de snelheid goed. Maar doe ik hetzelfde mijn mijn vriendin haar sgs, dan gaat het bijna 8 keer zo traag.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Amboe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:52:
[...]

Als je wilt updaten via Kies dan zal je naar Polen moeten verhuizen. ;)
makkelijker is natuurlijk een register spoof doen, zodat je de Nederlandse firmware krijgt. Of simpeler: de Nederlandse firmware via Odin flashen! :*)
Hoezo kan dat alleen vanuit Polen? Als ik dat meteen geweten had dan had ik de telefoon direct teruggestuurd naar de winkel. Kan hij misschien ook via een Samsung service center geupdatet worden naar de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:00
Tuurlijk kan dat ook vanuit nederland. Kies gaat niet kijken waar je je geografisch bevindt. Alleen, als je een pools model hebt, dan zal kies er ook alleen een poolse firmware op willen flashen en zul je moeten wachten totdat samsung een poolse firmware beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Amboe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:47:
[...]

Ja dat maakt uit. Een factory rest moet je na de update doen, anders blijven systeem bestanden van de oude firmware achter en gaan deze conflicteren met de nieuwe bestanden.
Kut dat heb ik dus niet gedaan! Heb nu net mn phone weer zoals die was..
Enig idee wanneer 2.3.4 komt dan? Reset ik um dan wel na het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo,

Draai nu ook op 2.3.3 (XEN) en heb last van battery drain. Maar ik heb WiFi niet aan staan. Is er anders wat ik vergeet. Ik laad de batterij op als hij leeg is met de lader op net. Dit duurt vrij lang. Daarna zet ik tel aan. Hij is dan binnen 20u leeg zelfs als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

hneel

denkt er het zijne van

Mijn ervaring is dat je vooral moet kijken naar programma's die voortdurend lopen te synchen. B.v. Samsung Apps, Facebook, etc. Zet ook 'achtergrondgegevens' zoveel mogelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Na updaten Rom van 2.2 naar 2.3.3 is de volgende optie 'Vragen bij verbinden' verdwenen bij de USB settings.
Normaal heb je 4 keuzes: Kies, Mediaspeler, Massaopslag of Vragen bij verbinden.
Hebben jullie dit ook? Ik wil die 'Vragen bij verbinden terug'. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Laatst online: 22-03 10:36
Ik ben bij de 2.3.4 erachter gekomen dat tethering verdwenen is. En continious scrolling is er ook niet meer. Nu scrolt het maar een kort stukje en stopt het in een rap tempo. Weet iemand hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
Is een factory reset echt nodig? Beetje onhandig omdat je dat alles kwijt bent. Kan ik al mijn apss weer gaan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Kizanko schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:47:
Ik ben bij de 2.3.4 erachter gekomen dat tethering verdwenen is. En continious scrolling is er ook niet meer. Nu scrolt het maar een kort stukje en stopt het in een rap tempo. Weet iemand hoe dat op te lossen is?
Tethering zit er gewoon nog in hoor, bij Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Verbinden -> Mobiel toegangspunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
waaromikniet schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:56:
Is een factory reset echt nodig? Beetje onhandig omdat je dat alles kwijt bent. Kan ik al mijn apss weer gaan installeren
Als je niet wilt rooten, maar wel je apps wilt backuppen (let op, zonder user data, alleen de lijst met apps!):
1. Install de app appbrain
2. Sync appbrain met z'n server zodat all je apps op een lijst komen
3. factory reset
4. install appbrain op je schone phone en sync
5. Surf naar de appbrain site, er zijn nu 2 lijsten met apps, een van je oude install en eentje van je nieuwe
6. kopieer alle apps van je oude lijst naar je nieuwe
7. Op je phone appbrain opstarten, kiezen voor install all (oid) en losgaan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

waaromikniet schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:56:
Ik heb nog nooit een factory reset gedaan en als ik het hier zo lees heb ik niet het idee dat mijn telefoon het slechter doet dan de mensen die wel factory reset hebben gedaan. Wellicht dat als je configuratie echt heel erg overhoop ligt een factory reset noodzakelijk is, maar ik heb wel de indruk dat men hier iets te gauw roept dat een factory reset een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:00
arnoutzw schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Tethering zit er gewoon nog in hoor, bij Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Verbinden -> Mobiel toegangspunt ;)
Dat is iets anders. Ik heb nog 2.2 en thethering is de foon via USB aan laptop koppelen en mobiel toegangspunt is dat de telefoon als wifi hotspot functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
jasjenl schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:12:
[...]

Ik heb nog nooit een factory reset gedaan en als ik het hier zo lees heb ik niet het idee dat mijn telefoon het slechter doet dan de mensen die wel factory reset hebben gedaan. Wellicht dat als je configuratie echt heel erg overhoop ligt een factory reset noodzakelijk is, maar ik heb wel de indruk dat men hier iets te gauw roept dat een factory reset een must is.
Je hoeft het ook niet te doen, alleen is het een optie indien je toestel niet meer naar behoren werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
BounceMeister schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:30:
[...]

Ik had dat ook altijd zo staan, maar nu heb ik hem juist eens op "nooit" gezet. Volgens mij gebruikt 3G veel meer energie dan WiFi. Aangezien mijn SGS meestal goed binnen bereik van WiFi ligt en 3G bereik dan juist erg slecht is (T-Mobile), heb ik het idee dat mijn accu nu juist langer mee gaat. Wanneer WiFi namelijk uit gaat, gaat automatisch 3G weer aan. "3G" is dan de hele tijd aan het zoeken en wisselen met "H", wat naar mijn indruk meer energie kost dan een goede WiFi verbinding.
Ik moet het nog wat langer ervaren dan een paar dagen, maar de eerste indrukken zijn goed.
Ik heb het tegenovergestelde. Wanneer de optie op "nooit" staat, is de batterij sneller leeg. Ik heb daarentegen wel goed bereik in huis (ook T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Raymond schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:44:
Tuurlijk kan dat ook vanuit nederland. Kies gaat niet kijken waar je je geografisch bevindt. Alleen, als je een pools model hebt, dan zal kies er ook alleen een poolse firmware op willen flashen en zul je moeten wachten totdat samsung een poolse firmware beschikbaar stelt.
Foutje van mij ;)
Uiteraard kan je wachten totdat de Poolse firmware uitkomt, maar dat zal wellicht nog even duren...

[ Voor 11% gewijzigd door Amboe op 18-06-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ineens is mijn icoontje 'contacten' onder in de balk toetsie, draai gewoon standaard rom. Heb nu drie ipv vier icoontjes, hoe krijg ik deze terug ... geen idee hoe die weg is want krijg die andere ook niet weg. Gisterenavond maar drie bier op dus ligt het ook niet aan :P

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Ohh heb ik ook wel eens gehad, dan staat ie waarschijnlijk in je applications :P Vanaf daar weer ff naar die balk slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

HamburgerHenk schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:26:
Ohh heb ik ook wel eens gehad, dan staat ie waarschijnlijk in je applications :P Vanaf daar weer ff naar die balk slepen.
Dankjewel, moest wel via 'bewerken' want met alleen select en slepen krijg je automatisch prullenbak.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
MrAngry schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Als je niet wilt rooten, maar wel je apps wilt backuppen (let op, zonder user data, alleen de lijst met apps!):
1. Install de app appbrain
2. Sync appbrain met z'n server zodat all je apps op een lijst komen
3. factory reset
4. install appbrain op je schone phone en sync
5. Surf naar de appbrain site, er zijn nu 2 lijsten met apps, een van je oude install en eentje van je nieuwe
6. kopieer alle apps van je oude lijst naar je nieuwe
7. Op je phone appbrain opstarten, kiezen voor install all (oid) en losgaan.
Volgens mij wordt er op deze manier geen backup gemaakt van de save data (bijv behaalde levels in Angry Birds worden niet meegenomen in de synchronisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Raymond schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:18:
[...]

Dat is iets anders. Ik heb nog 2.2 en thethering is de foon via USB aan laptop koppelen en mobiel toegangspunt is dat de telefoon als wifi hotspot functioneert.
Nee, daar zit ook de setting voor USB tethering. Alleen kun je (uiteraard) pas activeren als je ook daadwerkelijk op USB zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Raymond schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:18:
[...]

USB-Tethering staat er anders ook nog gewoon en werkt prima :O

EDIT: jasjenl was me voor :+

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 18-06-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

waaromikniet schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:
Hallo,

Draai nu ook op 2.3.3 (XEN) en heb last van battery drain. Maar ik heb WiFi niet aan staan. Is er anders wat ik vergeet. Ik laad de batterij op als hij leeg is met de lader op net. Dit duurt vrij lang. Daarna zet ik tel aan. Hij is dan binnen 20u leeg zelfs als ik hem niet gebruik.
Ik ervaar dus precies het omgekeerde. Ik werd er onder 2.2.1 gek van dat mijn telefoon iedere avond weer aan de oplader moest, anders was deze de volgende ochtend - na weinig gebruikt te hebben - alweer leeg. Ik had dagen dat ik na 1 of 2 gesprekken en een beetje surfen binnen een periode van een uurtje alweer 50% van mijn batterij kwijt was. Gistermiddag 2.3.3 stock geïnstalleerd en in een periode van 24 uur nog maar 17% verbruikt :) Ra ra hoe kan dat?

Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, geen apps verwijderd en mijn schermen zijn identiek gebleven. Wat me wel opviel is dat bij het batterijverbruik nu niet meer 'weergave' veruit bovenaan staat maar 'wi-fi' met een bescheiden voorsprong.

Ik ben dus uitermate tevreden met de update. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
waaromikniet schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:
Hallo,

Je kan de batterij beter nooit helemaal leeg laten gaan. Daar kunnen Lithium-ion batterijen niet goed tegen, ik laad hem meestal altijd op als hij rond 25-35% zit. Kijk hier maar : http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
BounceMeister schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:51:
[...]

Dat is de enige lader die goed werkt op mijn SGS. Ik had twee andere Samsung micro-usb laders die ervoor zorgden dat de telefoon niet meer reageert zolang hij aangesloten was. (op 2 SGS telefoons getest).
Dit heb ik ook met mijn el-cheapo die ik vandaag heb binnengekregen. Touchscreen reageert echt vaag of gewoon niet.
Dit wordt hem niet dus, dan maar een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

ThaDude

Hang Loose

Ik heb vanochtend de 2.3.3 overschreven door 2.3.4! Moet zeggen mijn apn was even weg. (hier gelezen dus via APN backup teruggezet :P) Maar verder super rom :) ben vooral blij met de nieuwe Daily briefing Deze miste ik namelijk echt in de 2.3.3.

Verder geen rariteiten werkt allemaal goed :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Pino112 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:37:
[...]

Dit heb ik ook met mijn el-cheapo die ik vandaag heb binnengekregen. Touchscreen reageert echt vaag of gewoon niet.
Dit wordt hem niet dus, dan maar een andere kopen.
Hoeveel Amp geeft ie dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
arnoutzw schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:25:
[...]

Hoeveel Amp geeft ie dan? :P
Alles op het stickertje is hetzelfde als op de werkende. 0.15A of 0.7, weet niet welke de goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn Samsung Galaxy S terugzetten naar de originele Android 2.2 ROM, aangezien ik nu Darky's ROM heb, en toch liever weer stock wil.

Wat zijn de originele versienummers voor een Nederlands toestel, en waar zou ik deze kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:06:
Ik wil mijn Samsung Galaxy S terugzetten naar de originele Android 2.2 ROM, aangezien ik nu Darky's ROM heb, en toch liever weer stock wil.

Wat zijn de originele versienummers voor een Nederlands toestel, en waar zou ik deze kunnen downloaden?
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Dit is het andere topic. Waarom geen stock 2.3.3, maar onder firmwares vind je de origenele welke ook via Kies komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
ik heb nu via de handleiding ook 2.3.4 erop gezet. En bij Odin stond "‘F. Reset Time’" aan, dit is de factory reset neem ik aan? Of hoe voer ik anders een factory reset uit!?

edit:

heb nu via instellingen > privacy > standaard gegevens herstellen gedaan. Dit is de zogenaamde Hard Reset?

[ Voor 24% gewijzigd door Ruvetuve op 18-06-2011 23:22 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.