Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Hoe zouden we deze Belgische versie op onze Galaxy kunnen installeren? Misschien komt er weer een versie van: "Officiele Samsung update buiten Kies om" van AVS. Of via Samfirmware. Iemand al geprobeerd?
Ik had als belg blijkbaar een nederlandse (XEN) Galaxy S.
Via Samfirmware heb ik de PRO er op gezet. Werkt perfect. Alleen zijn jullie niets met de Proximus applicaties die mee komen met de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter_va schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:45:
vanmorgen mijn telefoon (Proximus Galaxy S 16Gb) aan de pc gekoppeld en Kies stelde de update voor...
Hij draait dus nu officiële GB
Firmware versie volgens Kies: PDA: JVH / Phone: JVO / CSC: JV3 (PRO)

Dat werd tijd :)
Heb dit vandaag ook gedaan, (PC - Kies) en bij mij geeft hij aan dat ik de laatste firmware heb :
PDA : JS8
Phone : JPY
CSC : JS5 (XEH)

Raar....daar ik me ook connecteer op de Belgische site van Samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Heb dit vandaag ook gedaan, (PC - Kies) en bij mij geeft hij aan dat ik de laatste firmware heb :
PDA : JS8
Phone : JPY
CSC : JS5 (XEH)

Raar....daar ik me ook connecteer op de Belgische site van Samsung....
Als je op http://samfirmware.com/samsunglettercode.htm kijkt zie je dat XEH staat voor Hongarije...
De hongaarse firmware zal niet upraden naar een Belgische ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:10:
[...]

Als je op http://samfirmware.com/samsunglettercode.htm kijkt zie je dat XEH staat voor Hongarije...
De hongaarse firmware zal niet upraden naar een Belgische ;)
Is er een mogelijkheid om dit aan te passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:18:
[...]

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen ?
Ja, maar geen eenvoudige. Je kan best hier beginnen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Deze mail kreeg ik van Samsung op mijn vraag wanneer de GB update in NL uit zal komen:

"Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

De update naar Android 2.3 wordt de kommende weken in Nederland verwacht. Op het moment dat deze update beschikbaar is, krijgt u daar een melding van in het PC-softwareprogramma KIES. Dit programma kunt u downloaden vanaf www.samsungmobile.nl > Support > Software en Handleidingen.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux B.V."

"...kommende weken..." OMFG!!! Nu snap ik waarom het zo lang duurt... :F

Ik hoop dat we versie 2.3.4 krijgen ter compensatie voor het lange wachten...maar dat is uiteraard ijdele hoop...

[ Voor 6% gewijzigd door Amboe op 03-06-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 17:42
2.3.4 schijnt de laatste update voor de S te zijn.

vind ik niet eerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Een telefoon gaat op zijn minst 2 jaar mee en vooral een high-end smartphone als de SGS zou dan ook minimaal 2 jaar updates moeten krijgen. Maar dat is mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Amboe schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Een telefoon gaat op zijn minst 2 jaar mee en vooral een high-end smartphone als de SGS zou dan ook minimaal 2 jaar updates moeten krijgen. Maar dat is mijn mening!
Er was laatst een nieuwsbericht (volgens mij hier op de FP), waarin werd vermeld dat ook de SGS twee jaar ondersteund zou zijn.
Maar goed, anders hebben we de Custom ROM's toch nog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaKa schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:25:
[...]

Hoi Martijn. Met de LAN optie in ES File Explorer kan je SGS verbinding krijgen met andere devices in het netwerk. Daarop moet echter 'delen' van bestanden 'aan' staan. Met die devices kun je dan toegang krijgen via login en wachtwoord van een gebruiker die je op die device hebt ingesteld en waar je normaliter onder inlogt.
De directories en bestanden van dat device worden zichtbaar in je SGS. Het mooist zou zijn dat de SGS ook wordt herkend door de andere devices in het netwerk. Dat wil bij mij nog niet lukken. Misschien dat iemand dat al voor elkaar heeft?
Hi, ik kom niet uit de gebruikersnaam en het wachtwoord. Met allshare kom ik op mijn pc en ook in de gedeelde mappen maar hij ziet geen mp3 of avi.
Iemand een idee?
martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

Ik ben een veelvuldig gebruiker van Google Reader. Ik vind het een hele fijne manier om op te hoogte blijven van nieuws in verschillende categorieën en natuurlijk GoT.

Ik heb lang moeten zoeken naar een goede reader die voldoet aan mijn eisen:
-2 kanten op sync met Google Reader, zodat ik overal gebruik kan maken van dezelfde ongelezen items
-Ster-items 2 kanten op sync
-Offline gebruik(omdat ik een matige FUP heb van mijn provider)
-Automatische sync via WIFI, anders manual
-zwarte achtergrond, witte letters

Nou was ik redelijk tevreden of GReader, en ik heb zelfs de Pro versie aangeschaft voor zo's 4 euro. Maar ik kwam er achter dat dit programma ervoor heeft gezorgd dat mijn SGS soms ging hangen, en zelfs crashen. Dat komt door de beta functie in GReader die de pagina achter de feed ophaalt. "Offline Reading" Handig voor offline gebruik, want dan kan je bijna het hele artikel lezen, maar werkt dus niet stabiel.
-Een enter werd weggehaald, waardoor iedere 8 woorden 2 woorden aan elkaar zijn geschreven.
-Ik kwam er achter in de standaard taakbeheer dat GReader 70-99% CPU gebruikte.
-Daardoor kon GReader Opera niet openen, en kreeg ik steeds een zwart scherm ipv een webpagina.
-Soms werd mijn hele SGS niet-responsief, waardoor ik opnieuw moest opstarten.
-De SGS startte spontaan op.

Ik dacht zelfs dat ik mijn SGS ter reparatie moest aanbieden, totdat ik die beta functie in GReader uit zette. Helemaal geen problemen meer met mijn SGS!

Ik ben nu overstapt op Feedr, die is ook nog eens een stuk goedkoper met circa 150 cent, en voldoet aan al mijn eisen.
Wellicht hebben mensen hier wat aan die niet weten hoe het komt dat hun SGS raar doet, want het duurde bij mij 4 weken.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er voor de Galaxy S een apk beschikbaar die vergelijkbaar is met de sense 3.0 telefoonboek. op de Galaxy S van mijn vriendin is door implementatie van Facebook het telefoonboek een puinzooi en kunnen er geen nicknames meer gegeven worden aan contactpersonen. op mijn Sensation kan ik kiezen om contacten te linken en zelf een naam te kiezen.
Heb al gezocht, maar niks kunnen vinden

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik las dat sommigen hier problemen hadden met hun IMEI voor het aanmelden voor de 8GB memory doubler actie en een enkele belletje/mailtje was genoeg om wel aan te melden? Ik heb nu serieus al twee keer (ultra uitgebreid en uitgelegd) gemaild en 1 keer gebeld en nu sturen ze zelfs een 'how-to' handboek om me te helpen aanmelden voor een 8 GB :S. Ik snap heus wel hoe de !#$*(#!# aanmeld website werkt, alleen mijn IMEI werkt niet met jullie website Samsung!!! Argh. Maandag maar weer bellen (10 ct p/m -_-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:34
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:28:
Ik las dat sommigen hier problemen hadden met hun IMEI voor het aanmelden voor de 8GB memory doubler actie en een enkele belletje/mailtje was genoeg om wel aan te melden? Ik heb nu serieus al twee keer (ultra uitgebreid en uitgelegd) gemaild en 1 keer gebeld en nu sturen ze zelfs een 'how-to' handboek om me te helpen aanmelden voor een 8 GB :S. Ik snap heus wel hoe de !#$*(#!# aanmeld website werkt, alleen mijn IMEI werkt niet met jullie website Samsung!!! Argh. Maandag maar weer bellen (10 ct p/m -_-).
Heb toen de helpdesk gebeld en ik moest het IMEI nummer geven. Weekje later een mailtje van Samsung:

"Hierbij bevestigen wij dat het IMEI-nummer van het toestel succesvol is toegevoegd aan onze database. U kunt zich vanaf heden registreren voor de promotionele actie die van toepassing is op het door u aangeschafte toestel."

Het kan dus wel!

[ Voor 1% gewijzigd door Ruvetuve op 04-06-2011 23:20 . Reden: bijdehante toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruvetuve schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:51:
SamFirmware (7 minutes ago):
People with csc code PRO (Belgium \ Netherlands) can update his Galaxy S to gingerbread!
Weet iemand wat er mis zou kunnen gaan als ik deze PRO via Samfirmware/Odin zou installeren?
Geen APN? Of kan ik de gok gewoon wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:37:
[...]

Weet iemand wat er mis zou kunnen gaan als ik deze PRO via Samfirmware/Odin zou installeren?
Geen APN? Of kan ik de gok gewoon wagen?
Gewoon zelfde verhaal als elke andere stock GB van Samsung.
Handmatig APN toevoegen is heel makkelijk btw;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Wat een ruk shit met samsung update, hoelang moeten we nog wachten op deze firmware!?!?!?!?

Die 8 GB gratis actie kan iedereen hieraan mee doen?

FF een andere vraag waar ik onlangs tegen aan liep met mijn SGS, ik luister graag FM radio (gewoon makkelijk snel en geen data zorgen) maar ik kwam er achter dat Shazam en soundhound geen muziek kunnen inluisteren als ik wil checken welke artiest het is dat ik nu hoor. Ik krijg de melding dat de mic al in gebruik of gelocked is door een andere app. Weet iemand hoe dit te omzeilen is door de mic te beheren bv of een andere radio-app?

Thnx in advance.

Ik denk dat ik geen samsung meer neem na dit debacle met deze zogenaamde update waar we nu al ruim 3 maanden mee worden zoet gehouden.. ja ik weet ik kan rooten enz, helaas kan ik dat hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Gallant schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:45:
Thnx in advance.

Ik denk dat ik geen samsung meer neem na dit debacle met deze zogenaamde update waar we nu al ruim 3 maanden mee worden zoet gehouden.. ja ik weet ik kan rooten enz, helaas kan ik dat hier niet.
De meeste andere fabrikanten hebben ook nog geen update, Alleen de google phone zelf is verzekerd van alle updates. Maar de meeste fabrikanten zijn nog niet zo snel als Samsung is (ondanks dat het traag is).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
^^
Ik denk dat het eerder gaat om dat Scandinavië en Groot-Brittannië al een 2.3.3 update hebben. Hoezo duurt het zo lang voor Nederland? Het wachten is hier immers zo lang dat HTC Samsung al gepasseerd is met updaten. En er wordt niet specifiek aangegeven waarom het lang duurt. In plaats daarvan zeggen ze dat het nog een paar weken zal duren. Verder geen informatie erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kevinp schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:01:
[...]

De meeste andere fabrikanten hebben ook nog geen update, Alleen de google phone zelf is verzekerd van alle updates. Maar de meeste fabrikanten zijn nog niet zo snel als Samsung is (ondanks dat het traag is).
Tja, de grote concurrent HTC heeft de update al een tijdje online staan nu.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maart een samsung galaxy.
Deze vertoond verschillende kuren:
- Opeens uit gaan en vervolgens weer aan.
- Als ik muziek geluisterd heb met oordopjes doet daarna het gewone geluid het niet meer.
- Terwijl die 's avonds is opgeladen de volgende morgen alweer leeg zijn.
Als ik na de kuren de telefoon uit en weer aan doe is alles weer normaal. (In het geval van de batterij moet die natuurlijk weer opgeladen).

Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb wel dat hij laats vaker helemaal vastloopt. Mijn speakers werken soms ook niet na gebruiken van oordopjes. Heel vreemd, maae ik heb nog geen harde reset gedaan. Ik wou wachten tot de GB update om mijn fone te 'cleanen'... maarja waar blijft die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Kevinp schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:01:
[...]

Dat smoesje hoor ik nu ook al 3 maanden en is links en rechts inmiddels ook al achterhaald. Wat heb ik er nu als consument aan dat samsung als eerste aankondig met een update te komen als je daar effectief nog geen gebruik van kan maken?? NIKS, helemaal niks! Ik zie het gewoon als een pr stunt, lekker op tweakers.net (en waar ook niet meer) aankondigen dat ze zo snel zijn met de release van de 2.3 update en vervolgens veel en véél later met de update komen. Samsung is zo echt verkeert bezig met haar Android klanten en ik vermoed dat dit een trend gaat worden. Volgende phone wordt inderdaad waarschijnlijk een google phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
wat mij erg tegenvalt is de tijd die Samsung en HTC nodig hebben om een update van Android te verwerken. Inmiddels is het al een half jaar (!) geleden dat 2.3 uitkwam en nu pas zijn ze bezig met de uitrol van een inmiddels alweer achterhaalde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Marbo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:18:
wat mij erg tegenvalt is de tijd die Samsung en HTC nodig hebben om een update van Android te verwerken. Inmiddels is het al een half jaar (!) geleden dat 2.3 uitkwam en nu pas zijn ze bezig met de uitrol van een inmiddels alweer achterhaalde update.
Het valt mij vooral tegen dat het zo lang duurt voordat we hem hier in NL hebben, dit terwijl scandinavie hem al wel 2 weken heeft.

Krijgen we trouwens 2.3.3 of 2.3.4?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb het wachten opgegeven, duurt mij te lang.
Ben gister overgegaan op Darky's gingerbread v10.1.
Met kernel Dark_Core_2.5

Was een eitje om te doen en het draait als een trein :9~
Had ik veel eerder moeten doen!

Meer ga ik er niet over zeggen om ontopic te blijven.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Marbo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:18:
Ja, maar je moet dat wel in perspectief plaatsen. Als je ziet wat een bugs en problemen sommige custom roms met zich meebrengen.. dat kan een bedrijf als HTC en Samsung gewoon niet maken. Voor je het weet zit je met een grote groep leekgebruikers met problemen Dat is gewoon een ramp.
Nee, ik vind het huidige systeem prima. Om de zoveel tijd een officiele update, en voor de mensen die niet willen wachten is er de mogelijkheid om verschillende custom roms te installeren, met verschillende maten van bleeding edgeness (:+).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Precies! Dat gezever ook altijd over dat de updates zo traag zijn. Liever een update die traag is, dan een met bugs.

Met de custom roms zit je tegen meer bugs aan te hikken en een snellere update frequentie om die bugs weer kwijt te raken. Prima natuurlijk, maar ik ga niet elke keer elke app op de telefoon zetten en alles opnieuw configureren.

Overigens... het is mij niet duidelijk wat er nu zoveel beter aan de 2.3.3. update is... de 2.2.1. zorgde voor het (bijna) verdwijnen van de lag en algehele performance verbetering. Prima natuurlijk d:)b

Maar de 2.3.3.? Videobellen ofzo dat al in de Nokia koelkast zat en door niemand gebruikt werd? Boeiend :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb zelden een bug gehad in een costom rom, niet meer dan in een officiële rom iig.
Maar de kans is aanwezig, dat is wel zo

Maar je hebt gedeeltelijk gelijk, de 2.2.1 was niks mis mee.
Het gezeur is begonnen door het terugtrekken van de update.
Als dat niet was gebeurt, was ons geduld ook niet zo op de proef gesteld.
Gewoon in één keer goed ipv in twee keer.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ik vind het wel deglijk lastig dat het zo lang duurt. In 2.3.3 is de Exchange client zo enorm veel sneller. Het is gewoon irritant nu. Als je dagelijkks de exchange mail gebruikt is dit erg vervelend. Ik weet dat er alternatieve clients zijn maar ik vind dat zo'n toestel standaard zo'n (erg belangrijke) functie goed moet doen. Ook erg belanrgijk voor de zakelijke markt voor Samsung lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FhomasP
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2011
Motrax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:22:
Precies! Dat gezever ook altijd over dat de updates zo traag zijn. Liever een update die traag is, dan een met bugs.

Met de custom roms zit je tegen meer bugs aan te hikken en een snellere update frequentie om die bugs weer kwijt te raken. Prima natuurlijk, maar ik ga niet elke keer elke app op de telefoon zetten en alles opnieuw configureren.

Overigens... het is mij niet duidelijk wat er nu zoveel beter aan de 2.3.3. update is... de 2.2.1. zorgde voor het (bijna) verdwijnen van de lag en algehele performance verbetering. Prima natuurlijk d:)b

Maar de 2.3.3.? Videobellen ofzo dat al in de Nokia koelkast zat en door niemand gebruikt werd? Boeiend :P
Ik ben niet akkoord. Die custom roms is gemaakt door amateurs waarvan sommigen bijna 1 rom per week uitbrengen
Samsung daarentegen is een grote multinational en hun TouchwizUI wordt hopelijk toch door meer dan 1 gast developed. Het enige dat ze dus eigenlijk moeten doen is zorgen dat zo'n samsung rom werkt met de standaard apps per land. Geef die job aan bv. Darky en iedereen heeft een werkende update binnen de week over gans de wereld.
De manier waarop dit wordt gedaan is op z'n zachtst gezegd amateuristisch van Samsung (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FhomasP schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:33:
[...]

Ik ben niet akkoord. Die custom roms is gemaakt door amateurs waarvan sommigen bijna 1 rom per week uitbrengen
Samsung daarentegen is een grote multinational en hun TouchwizUI wordt hopelijk toch door meer dan 1 gast developed. Het enige dat ze dus eigenlijk moeten doen is zorgen dat zo'n samsung rom werkt met de standaard apps per land. Geef die job aan bv. Darky en iedereen heeft een werkende update binnen de week over gans de wereld.
De manier waarop dit wordt gedaan is op z'n zachtst gezegd amateuristisch van Samsung (imho)
En daarbij, weet jij wat voor achterdeur erin gebakken zit in een custom rom. Of ze verkopen een zelf gemaakte app die een communicatie heeft met alle custom roms die jij op je toestel hebt staan waardoor je belkosten geplunderd wordt.
Klachten en/of problemen, kan je bij Samsung goed terecht. Bij een one man developper kan je dit wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FhomasP
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:43:
[...]

En daarbij, weet jij wat voor achterdeur erin gebakken zit in een custom rom. Of ze verkopen een zelf gemaakte app die een communicatie heeft met alle custom roms die jij op je toestel hebt staan waardoor je belkosten geplunderd wordt.
Klachten en/of problemen, kan je bij Samsung goed terecht. Bij een one man developper kan je dit wel vergeten.
One man dev vs. enorme multinational. Moest Samsungs support nu op iets trekken had je misschien een punt.

In elk geval heeft een one man dev een fractie van de resources en know-how ter beschikking van wat een multinational heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
FhomasP schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:48:
[...]

One man dev vs. enorme multinational. Moest Samsungs support nu op iets trekken had je misschien een punt.

In elk geval heeft een one man dev een fractie van de resources en know-how ter beschikking van wat een multinational heeft.
Nog mooier zou het zijn als Google zijn OS universeel maakt zo dat als er een Android update is deze meteen beschikbaar is voor alle toestellen on geacht het merk en of type. Dat een telefoonbouwer zijn eigen launcher er naast installeert zal mij een worst wezen want je kan toch zelf kiezen door een andere te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Peter is Gamer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Nog mooier zou het zijn als Google zijn OS universeel maakt zo dat als er een Android update is deze meteen beschikbaar is voor alle toestellen on geacht het merk en of type. Dat een telefoonbouwer zijn eigen launcher er naast installeert zal mij een worst wezen want je kan toch zelf kiezen door een andere te installeren.
+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Je bedoelt dus eigenlijk zoiets als een iphone. Immers zoiets kan alleen wanneer alle telefoons hardware identiek zijn, anders kun je dat vergeten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:29:
[...]

Wel eens gehoord van een 'hardware abstraction layer' ofwel HAL? Daarboven op zou het dan universeel moeten zijn. Volgens mij is Android ook wel zo opgezet overigens.
Daar heb ik van gehoord ja.... maar meestal is het dan zoals jij aangeeft "zou.... moeten...zijn". Maar feitelijk zijn er meestal nog altijd specifieke instellingen nodig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cyberpope schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:40:
[...]

Daar heb ik van gehoord ja.... maar meestal is het dan zoals jij aangeeft "zou.... moeten...zijn". Maar feitelijk zijn er meestal nog altijd specifieke instellingen nodig.
Volgens mij zit je met aansturing van bepaalde drivers voor de hardware. Groot voordeel is dat bijvoorbeeld Samsung ontwerp voor een telefoon maakt maar in meerdere vormen in andere telefoons zetten. Gewoon wat functies uitzetten en je kan het toestel goedkoper aanbieden.

Bijvoorbeeld de Galaxy Spica die ik gehad heb is dat bizar duidelijk. Er zijn zoveel drivers geschreven om extra functie's toe te voegen. Bijvoorbeeld 3D drivers, Multitouch en zo nog meer dingen. Allemaal niet door Samsung gemaakt maar uiteindelijk wel door de community. Het is zelfs zo bizar dat er een FMchip inzit voor Radio. Alleen doet die het gewoon niet omdat er geen drivers voor zijn.

Zelfde als met de standaard Galaxy S rom de laatste FroYo. Die is bij sommige mensen in mijn omgeving _zo_ slecht en brak. Alles gedaan en niets opgelost. Ik had het direct al door en na 2 weken heb ik er gewoon een custom rom opgeflikkerd. Ondanks sommige bugs stabieler en sneller dan de standaard FroYo. Dat voor een 2.3.4 rom met MIUI! Het enige probleem is de batterij maar ja mijn toestel werkt tenminste wel als ik er om vraag en als ik ergens op klik doet hij het.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen, ik heb een aantal dagen terug mijn telefoon geflashed naar 2.3.3 JVH software met Odin (iedereen aan te raden, veel beter dan kies) maar sindsdien wil hij geen facebook account meer maken. Ik geraak niet aangemeld. Nog iemand hier last van? Vroeger helemaal geen probleem gehad hiermee.. ik weet niet of dit hier moet of in het custom Rom firmware topic. Het gaat wel om een officiële versie en geen root dus daarom zal ik het hier plaatsen. Ik denk eigenlijk ook niet dat het te maken heeft met de nieuwe software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Cyberpope schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:25:
[...]

Je bedoelt dus eigenlijk zoiets als een iphone. Immers zoiets kan alleen wanneer alle telefoons hardware identiek zijn, anders kun je dat vergeten.
Ja zo iets bedoel ik, maar dan net wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 22-09 15:45

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Ehm, als je kijkt naar windows op een pc, dat werkt toch al jaren op deze manier? Microsoft brengt immers ook gewoon updates voor windows uit die op elke pc werken, onafhankelijk van de hardware fabrikanten. Voor de hardware specifieke verschillen heb je immers hardware drivers. En aangezien de huidige smartphones in feite ook gewoon kleine pc's zijn, zie ik niet in waarom het ook niet op deze manier op smartphones zou kunnen werken qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 11:25
[...]

Dat is toch precies hoe windows het aanpakt met haar Phone 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FhomasP
[...]

Android is gemaakt op een Linux kernel met een customized Java Virtual Machine op. Een phone compatibel met Android is zoals een PC compatibel is met intel x86 technologie.
Een JVM is sowieso volledig platform onafhankelijk. Daarom is het ook een fluitje van een cent om de standaard Google implementatie van een Android versie op eender welke Android phone te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Er is nog geen 2.3.3 update voor de CSC: I9000XENJS3 / PDA: I9000XWJS5 / PHONE: I9000XXJPY toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Hotzenwalder schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
Er is nog geen 2.3.3 update voor de CSC: I9000XENJS3 / PDA: I9000XWJS5 / PHONE: I9000XXJPY toch?
(helaas) nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

aargh. *insert zucht here*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met mijn Vodafone Galaxy S iets met deze firmware?
CSC = I9000VODJV5
Mijn toestel is simlockvrij, dus ik twijfel..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Motrax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:22:
Precies! Dat gezever ook altijd over dat de updates zo traag zijn. Liever een update die traag is, dan een met
-knip-

Hoe bedoel je traag? Zeg maar gerust dramatisch vertraagd. Het is toch te bizar voor woorden dat Samsung 3 maanden geleden groot aankondigt de update naar android 2.3.3 voor de sgs, vervolgens releasen deze release vrijwel direct weer intrekken ivm een beveiligingsbug en er dan meer dan 3 maanden voor nodig hebben om deze bug te patchen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in. We hebben het niet over een waterkoker maar over een zogenaamde smartphone, dit ding leunt zwaar op de software en elke verbetering is pure winst!

Zo zit ik nog steeds met swype te klooien (andere toetsenborden zijn te traag of duur), werkelijk een crime die irritante popups als je niet het eerste voorgestelde woord kiest. Dit is een door swype erkende bug, maar ik kan niet updaten naar de nieuwe versie omdat mijn phone inclusief swype komt. Ik heb hier dus alleen maar nadeel van!!

Als een ander bedrijf- apple/microsoft- zo traag zou zijn met een patch voor een beveiligingslek dan zou de wereld te klein zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:41:
Kan ik met mijn Vodafone Galaxy S iets met deze firmware?
CSC = I9000VODJV5
Mijn toestel is simlockvrij, dus ik twijfel..............
Ik draai er al een tijdje mee, maar het bevalt prima. Ik heb alleen de modem file vervangen door XXJVO.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gallant schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:36:
[...]

Hoe bedoel je traag? Zeg maar gerust dramatisch vertraagd. Het is toch te bizar voor woorden dat Samsung 3 maanden geleden groot aankondigt de update naar android 2.3.3 voor de sgs, vervolgens releasen deze release vrijwel direct weer intrekken ivm een beveiligingsbug en er dan meer dan 3 maanden voor nodig hebben om deze bug te patchen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in. We hebben het niet over een waterkoker maar over een zogenaamde smartphone, dit ding leunt zwaar op de software en elke verbetering is pure winst!

Zo zit ik nog steeds met swype te klooien (andere toetsenborden zijn te traag of duur), werkelijk een crime die irritante popups als je niet het eerste voorgestelde woord kiest. Dit is een door swype erkende bug, maar ik kan niet updaten naar de nieuwe versie omdat mijn phone inclusief swype komt. Ik heb hier dus alleen maar nadeel van!!

Als een ander bedrijf- apple/microsoft- zo traag zou zijn met een patch voor een beveiligingslek dan zou de wereld te klein zijn :(
Voor dat toetsenbord doe jezelf een lol en installeer het gingerbread toetsenbord. Kan via een APK of via de market.

Daarnaast tjah bugs zijn bugs. Die moeten worden opgelost. Samsung doet er nu schandalig lang over dat is zeker. Het andere is wat mis je nu aan 2.2? Ze bieden jou een extra aan boven je updates van 2.1 naar 2.2. Wat al meer is dan soms gebeurd! Nu ook 2.3.3 en dat duurt eventjes en direct is het een hell op aarde en bla bla!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Vraagje,

Ik heb mn contacten lijst gebackupped met kies.

Wat backupped ie precies? Alleen mn sim contacten of mn gehele lijst inclu. facebook gegevens etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

Dit is een manier om 'gewoon' via Kies naar 2.3.3 te updaten.
http://forum.xda-develope...?p=13925077&postcount=176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de nadelen van deze methode om te updaten? werkt alles prima daarna?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:46:
[...]

wat zijn de nadelen van deze methode om te updaten? werkt alles prima daarna?
In theorie heb je gewoon de officiële Gingerbread rom van Samsung. Het enige wat mogelijk niet werkt dat is direct de juiste taal en misschien je APN instellingen. Zul je dus handmatig moeten bijstellen. Al lijkt mij dat geen probleem op Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32
Kom van MIUI/CM7 af, en ben terug gegaan naar Darky's 9.5. Gewoon omdat batterij-leven mij heilig is, hij moet leeg zijn als ik even een half-uurtje wil browsen, en wat spellen en muziek luister.

Nu is mijn vraag, wat zijn goeie 2.2.1 roms om te upgraden, of eventueel een goede 2.3.3/4 rom, zonder die batterijdrain.

Ik gebruik apps al twitter/facebook en een paar games ( angry birds en drag racing ) en logmein - whatsapp, dat was het wel zo een beetje. Misschien dat iemand zich hierin vind, en mij een goede tip kan geven?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

SgtElPotato schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:04:
Kom van MIUI/CM7 af, en ben terug gegaan naar Darky's 9.5. Gewoon omdat batterij-leven mij heilig is, hij moet leeg zijn als ik even een half-uurtje wil browsen, en wat spellen en muziek luister.

Nu is mijn vraag, wat zijn goeie 2.2.1 roms om te upgraden, of eventueel een goede 2.3.3/4 rom, zonder die batterijdrain.

Ik gebruik apps al twitter/facebook en een paar games ( angry birds en drag racing ) en logmein - whatsapp, dat was het wel zo een beetje. Misschien dat iemand zich hierin vind, en mij een goede tip kan geven?
Gewoon de 2.3.3 JVH met JVO modem pakken. Custom kernel SpeedMod. Dan heb je een battery life van 2 dagen.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:05:
[...]

Gewoon de 2.3.3 JVH met JVO modem pakken. Custom kernel SpeedMod. Dan heb je een battery life van 2 dagen.
Morgen eens proberen! Thx.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:57
Heeft iemand ook een popup van Kies gehad dat er een nieuwe firmware is ?

Ik heb deze wel gehad maar toen ik Kies opende was er geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tip, ik heb mijn toestel ook geupdated op die manier en het werkt sneller dan hiervoor.

Ik ben niks kwijt, zelfs apn instellingen zijn behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor je tip, ik heb mijn toestel ook geupdated op die manier en het werkt sneller dan hiervoor.

Ook via deze weg geupdate, wel even een factory reset gedaan na flash om eventuele problemen te voorkomen. Draait prettig en is ook wat cleaner qua vooraf geinstalleerde applicaties (geen telegraaf, karten, asphalt etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Crasht jullie i9000 ook als je via de 'Wireless AP' modus Netalyzr probeert uit te voeren? Bij mij crasht de verbinding en reboot de telefoon spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:36:
[...]

Iemand een linkje om Spooffw app te downloaden??
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:22:
[...]

Iemand een linkje om Spooffw app te downloaden??
Alvast bedankt.
Staat gewoon in de market, wel eerst even zorgen dat je root toegang en busybox hebt.

Root: http://forum.xda-develope...php?p=7152078#post7152078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
[...]

Klinkt goed die 2 dagen icm 2.3.3. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:52
[...]

Da's wel weinig, 2 dagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 22-09 15:45

jasjenl

Liab A Tymo

Raymond schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:03:
[...]

Weinig?? Ik zou willen dat ik twee dagen haal met mijn Galaxy S. Eén dag is nu soms al krap, zelfs met zeer gematigd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Raymond schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:03:
[...]

Ik haal ook wel 3 dagen met helderheid op 10% en alleen 2G, en dan geen gebruik. Maar daarvoor heb ik geen SGS.
Als het kan 2-3 dagen, maar met zwaar gebruik gewoon makkelijk 1 dag, dat is wat ik wil van mijn telefoon meer niet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Even serieus, ik weet niet wat sommige mensen doen, maar met diverse synchronisaties, whatsapp, internetten, mail checken, videootje kijken en de tijd bekijken haal ik met moeite 1 dag. Standaard 2.2.1 rom, dat dan wel weer. Ik wacht nog even op de officiële 2.3 voordat ik roms ga flashen (voorheen wel veel custom roms gebruikt op Windows Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:40:
Even serieus, ik weet niet wat sommige mensen doen, maar met diverse synchronisaties, whatsapp, internetten, mail checken, videootje kijken en de tijd bekijken haal ik met moeite 1 dag. Standaard 2.2.1 rom, dat dan wel weer. Ik wacht nog even op de officiële 2.3 voordat ik roms ga flashen (voorheen wel veel custom roms gebruikt op Windows Mobile).
Ik snap het ook niet.

Zonder gebruik van Voodoo haal ik ook met moeite 1 dag (ook 2.2.1 met diverse synchronisaties, whatsapp etc etc). Met Voodoo aan gaat het nog iets harder. Ik heb verschillende dingen en suggesties geprobeerd om de battery life te verbeteren, zonder enig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Als iemand toevallig nog een oplader nodig heeft: http://bit.ly/lhJiAB
$1.47 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pino112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:10:
Nah heb er al 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Nice, mijndes is kapot dus maar nieuwe besteld. Bijna een kabelbreuk, hij laadt nu alleen maar op als je hem op een vrij precies positie neerlegt. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
Pino112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:10:
Heb er net 1 besteld, , 23 cent goedkoper nog :-) als je inclusief bezorging bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:29:
[...]

Ik snap het ook niet.

Zonder gebruik van Voodoo haal ik ook met moeite 1 dag (ook 2.2.1 met diverse synchronisaties, whatsapp etc etc). Met Voodoo aan gaat het nog iets harder. Ik heb verschillende dingen en suggesties geprobeerd om de battery life te verbeteren, zonder enig succes.
Gebruik Darky's rom ( een gemodde standaard rom ), en gebruik hem redelijk intensief ( WA, Gmail, Exchange op push, tweetdeck, facebook, buienalarm, wat Angry Birds, flink wat internetten ) en haal met gemak 1 dag.
Helderheid staat wel op 20-30%, en heb een lagfix draaien.
Zet ik 3G uit, dan haal ik 2 dagen, dan gebruik ik bijna geen browser.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pino112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:16:
[...]

Nice, mijndes is kapot dus maar nieuwe besteld. Bijna een kabelbreuk, hij laadt nu alleen maar op als je hem op een vrij precies positie neerlegt. Zwaar irritant.
Ik heb ze allemaal van vorige telefoons :') Afgelopen jaar er 3 gehad :+ USB kabels heb ik ook in overvloed. Gaat hard...

Overigens vind ik die bij mijn Galaxy S zit tot nu toe de fijnste! Die kleine nokia opladers van vroeger maar dan met micro usb O+

Afbeeldingslocatie: http://www.exportprive.fr/images/Image/Samsung/Anymode_Wall_Charger_Galaxy_S_2_Demo.jpg

Deze krengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik heb nu ook de nieuwste firmware-update en het is me opgevallen dat wanneer ik op een sms (zo'n tekstballonnetje) druk dat er dan niets gebeurd. Normaal gesproken opent ie dan dat sms'je en dan heb je een zwarte achtergrond met een witte tekst. Is dat nog ergens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Touchdomex schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:22:
[...]

Overigens vind ik die bij mijn Galaxy S zit tot nu toe de fijnste! Die kleine nokia opladers van vroeger maar dan met micro usb O+

[afbeelding]

Ja, die is tof _O_
Dat geribbelde helemaal links is bij mij gebogen doordat ik teveel op mn zij in bed met mn telefoon bezig is terwijl ie aan het laden is :').
Trouwens mijn enige, hiervoor allemaal verschillenden :r

[ Voor 58% gewijzigd door Pino112 op 08-06-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:18:
[...]

Gebruik Darky's rom ( een gemodde standaard rom ), en gebruik hem redelijk intensief ( WA, Gmail, Exchange op push, tweetdeck, facebook, buienalarm, wat Angry Birds, flink wat internetten ) en haal met gemak 1 dag.
Helderheid staat wel op 20-30%, en heb een lagfix draaien.
Zet ik 3G uit, dan haal ik 2 dagen, dan gebruik ik bijna geen browser.
Ik heb in het verleden ook Darky geprobeerd (tot v 10.0), maar ik maakte het zelfde mee: hevige drainage. Ik weet het niet, het zou best zo eens kunnen zijn dat mijn accu naar de knoppen is, of misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pino112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:29:
[...]

Ja, die is tof _O_
Dat geribbelde helemaal links is bij mij gebogen doordat ik teveel op mn zij in bed met mn telefoon bezig is terwijl ie aan het laden is :').
Trouwens mijn enige, hiervoor allemaal verschillenden :r
Ik wil echt nog een stuk of 5 van die kleintjes hebben. Ik kan tegenwoordig mijn fietslamp ook opladen met Micro USB en zo'n ding op reserve is ook makkelijk... Zou je deze goedkoop op ebay kunen bestellen of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Touchdomex schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:31:
[...]

Ik wil echt nog een stuk of 5 van die kleintjes hebben. Ik kan tegenwoordig mijn fietslamp ook opladen met Micro USB en zo'n ding op reserve is ook makkelijk... Zou je deze goedkoop op ebay kunen bestellen of niet? :+
Ik zie allemaal anderen, die eckte Samsung-laders vind je niet zo veel zo goedkoop helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pino112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:44:
[...]

Ik zie allemaal anderen, die eckte Samsung-laders vind je niet zo veel zo goedkoop helaas.
Das zonde :/ Eigenlijk moet je die oude nokia's hebben... Zelfde design alleen dan die stomme microplug van Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 12:50
jasjenl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:44:
[...]

Weinig?? Ik zou willen dat ik twee dagen haal met mijn Galaxy S. Eén dag is nu soms al krap, zelfs met zeer gematigd gebruik.
ik heb android 2.2 en haal met gemak 2 dagen soms meer.
gebruik de telefoon gewoon normaal. beetje nu.nl en af en toe een spelletje veel whatsapp en gewoon bellen en smsen

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 18:37
Als ik een netwerkverbinding aan zet (wifi/3g) krijg ik sinds kort regelmatig de melding 'sorry! Het proces com.google.process.gapps is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.' Ik heb gewoon stok rom 2.2.1 en de laatste tijd niets bijzonders geinstalleerd. Wel heb ik root zodat ik nog wat opties kon aanpassen. Ik heb een hele stel apps eraf gegooid, telefoon uit en aan, maar de melding blijft komen. De telefoon werkt verder wel. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

JorisVernooij schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:16:
Als ik een netwerkverbinding aan zet (wifi/3g) krijg ik sinds kort regelmatig de melding 'sorry! Het proces com.google.process.gapps is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.' Ik heb gewoon stok rom 2.2.1 en de laatste tijd niets bijzonders geinstalleerd. Wel heb ik root zodat ik nog wat opties kon aanpassen. Ik heb een hele stel apps eraf gegooid, telefoon uit en aan, maar de melding blijft komen. De telefoon werkt verder wel. Iemand enig idee?
Als je hem dan toch al geroot hebt, kan je net zo goed even SpoofFw installeren en via Kies upgraden naar 2.3. (zie link in mijn vorige post) Zo gepiept en werkt als een trein. Wel daarna even een factory reset doen en je apps opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
German Samsung Support announced 2.3.4 for I9000HKDDBT

Mocht dit waar zijn dan hoop ik dat Samsung NL dit ook zal doen en het lange wachten beloond zal worden!! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Amboe op 09-06-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

You read my mind.

Ik gok er op dat de NL versie ook daarom nog niet online staat
Amboe schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:05:

Mocht dit waar zijn dan hoop ik dat Samsung NL dit ook zal doen en het lange wachten beloond zal worden!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Amboe schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:05:

Zul je zien dat er in deze update ook weer een bug zit. Wordt alles weer uitgesteld en dan hebben we over 4 maanden weer een aankondiging van een nog nieuwere update. >:)

All this has happened before, and will happen again. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:22:
[...]

Ik heb ze allemaal van vorige telefoons :') Afgelopen jaar er 3 gehad :+ USB kabels heb ik ook in overvloed. Gaat hard...

[afbeelding]

Dat is de enige lader die goed werkt op mijn SGS. Ik had twee andere Samsung micro-usb laders die ervoor zorgden dat de telefoon niet meer reageert zolang hij aangesloten was. (op 2 SGS telefoons getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Volgens mij is mijn batterij aan het doodgaan. Ik bel niet zoveel en normaal deed ik ongeveer 1.5 tot 2 dagen met de batterij.
Nu haal ik 'm van de lader voordat ik naar mijn werk ga (8:00) en voordat ik in de auto zit heb ik nog maar 90%
Hij haalt het middaguur niet, want om een uur of 11 is ie dood.
Ik heb darky 9.4 erop ofzo en die zorgde er eerst voor dat ie juist langer meeging.

Zijn er trucjes om de batterij te resetten ofzo? In de vriezer misschien?
Ben eigenlijk al bijna klaar met deze telefoon. Vind het een rotding. Eindeloos tweaken om bepaalde bugs op te lossen (lag!)
Nu is het vrij gemakkelijk op te lossen maar je moet je wel weer een avondje inlezen en backups trekken etc.
Hiervoor de nodige hacks geprobeerd die maar half of niet werkte, maar goed... dat is niet meer aan de orde.
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat het nodig is met een 'top-range' telefoon. Ok, dat is ie nu niet meer, maar een jaartje geleden wel en toen was het echt nodig.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Sinds de updates van Dolphin HD had ik enorme lag met het laden van sites. Nu heb ik het eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd, MAAR
Iedere keer als ik nu Dolphin opstart moet ik die setup-wizard doorlopen. Iedere keer de voorwaarden accepteren, import instellingen enz. De instellingen die ik verander via het menu worden ook niet opgeslagen.

Nu heb ik de oudere versie geïnstalleerd en heb ik hetzelfde probleem. Telkens die voorwaarden en setup-wizard...

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 11:31
Ben niet zeker of dit al gemeld is, maar op de NL website van Samsung is bij de Service&Downloads van de Galaxy S i9000 sinds 4 juni de "Handleiding(GINGERBREAD Ver.)" beschikbaar. Zal wss dus niet lang meer duren vooraleer de officiele GB geïntroduceerd wordt voor XEN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

tweak_master schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:40:
Ben niet zeker of dit al gemeld is, maar op de NL website van Samsung is bij de Service&Downloads van de Galaxy S i9000 sinds 4 juni de "Handleiding(GINGERBREAD Ver.)" beschikbaar. Zal wss dus niet lang meer duren vooraleer de officiele GB geïntroduceerd wordt voor XEN...
Er stond er eerder ook al een... Maar we houden hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
ZaZ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:09:
Volgens mij is mijn batterij aan het doodgaan. Ik bel niet zoveel en normaal deed ik ongeveer 1.5 tot 2 dagen met de batterij.
Nu haal ik 'm van de lader voordat ik naar mijn werk ga (8:00) en voordat ik in de auto zit heb ik nog maar 90%
Ik heb darky 9.4 erop ofzo en die zorgde er eerst voor dat ie juist langer meeging.
Wellicht heb je een dwarsliggend proces wat 100% cpu trekt. Check dat eens na. (Wordt je telefoon ook warmer dan normaal?)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
lometje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:50:
[...]

Er stond er eerder ook al een... Maar we houden hoop :+
Klopt, mijn versie is van 15 april en zonder T-Mobile. Netjes clean.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Staat gewoon in de market, wel eerst even zorgen dat je root toegang en busybox hebt.

Root: http://forum.xda-develope...php?p=7152078#post7152078
Bedankt voor de tip. Heb niet de Europa versie maar de Vodafone versie geïnstalleerd. Jouw tip werkte super. Ik heb wel een factoryreset gedaan. Batterijverbruik in ieder geval nu al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

JVP Android 2.3.4 staat nu ook op samfirmware. Ik heb het idee dat zij het weer van xda hebben maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
ZaZ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:09:
ik heb het ook wel eens, het lijkt dat bij mij alsof na het afsluiten van een telefoongesprek de gesprek-stand blijft hangen en dan zie je de batterij status in vrije val naar beneden gaan. Gebeurd 1x per maand / 1x per twee maanden ongeveer. Binnenkort weer maars met de firmware stoeien :| (heb nu 2.3.3)

edit: van het weekend ging hij trouwens 3 dagen mee (wel met data verkeer uit)... even om te laten weten dat het kan. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Deo_Volente op 09-06-2011 20:41 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.