Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
KAdrifter schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:08:
[...]

ach het heeft ook wel voordelen, mijn iphone was ik wel eens kwijt omdat ze er mee aan het spelen was en dat gaat bij deze voorlopig niet gebeuren :p. En natuurlijk geeft dat aan dat mijn vriendin geen held met smartfoons is, maar ook dat ze bij apple hun huiswerk goed gedaan hebben op dat punt.

Maar over de navigatie, ik heb zelfs problemen met buiten op het platteland een gps-fix te krijgen (vanochtend kreeg ik geen fix, het was wel bewolkt maar dan nog, smiddags in de zon kreeg ik wel een fix), net ook een stuk gereden in de auto en zelfs met de telefoon zover mogelijk onder de voorruit en zonder bewolking viel het signaal af en toe een minuut of meer weg.
Dan zou ik er over denken om hem ter reparatie aan te bieden, GPS zou gewoon goed moeten zijn sinds ik meen versie 2.2.1

De mijne was eerst ook matig maar werkt nu echt snel en perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19
TIP: Voor meer accuraat reageren van je touchscreen kan ik "SGS Touchscreen Boost" alleen voor de galaxy S aanraden. Probeer het uit met setting op "super optimized" check de snelheid
Uit de Market.

Geen root nodig ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

ik gebruik twitter op de galaxy s echter gaat hij eens ind e zoveel tijd een automatische spam tweetversturen, hoe zet ik dat uit?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

racoon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
ik gebruik twitter op de galaxy s echter gaat hij eens ind e zoveel tijd een automatische spam tweetversturen, hoe zet ik dat uit?
Welke app gebruik je? Of gebruik je de website?
Waarschijnlijk heb je ergens in je connections (in preferences op twitter website) een connection staan die de spam verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

ik gebruik de twitter app. maarhoe kan ik zien wie of wat dat is?

[ Voor 42% gewijzigd door racoon op 23-05-2011 12:22 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:19
XTREEMRaGE schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:48:
[...]
De grip op deze telefoon is wel waardeloos, ik heb al een paar keer gehad dat deze uit m'n hand viel. En ik heb niet de kleinste handen :X.
Hetzelfde had ik ook. Ik heb er nu een case-mate barely there case omheen zitten, en de grip is nu goed.
Of de SGS2 beter is betwijfel ik: Hij is namelijk nog dunner dan de SGS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

racoon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:18:
ik gebruik de twitter app. maarhoe kan ik zien wie of wat dat is?
Hmm, had je meer ingeschat als seesmic gebruiker (https://market.android.co...mic&feature=search_result) :+

Maar op de site van twitter bij je 'connections' staat dus iemand die je ooit toegang hebt gegeven tot jouw account. Welke het is zou ik niet durven zeggen, maar je kunt ook even de namen googlen om te kijken of ze spammen of daar thuis horen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung Galaxy S i9000 twee dagen geleden aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden mee.
Voor mij zijn tot nu toe de enige minpuntjes dat er geen 'rode knop' op zit voor het annuleren van acties/apps of het ophangen bij een telefoongesprek. Toen ik een gesprek wilde ophangen had ik op de terugtoets gedrukt uit gewoonte en toen bleek dat ik nog een tijdje langer had staan bellen omdat ik niet had opgehangen. Maar goed, daar is vast wel aan te wennen. Ook een minpunt is, is dat er geen flitser op zit terwijl bij mijn oude telefoon (samsung Touchwiz) er wel een flitser opzit, terwijl die telefoon al zeker 2 jaar oud is.

Tevens was ik gewend bij mijn oude mobiel dat de wekker ook afging wanneer mijn telefoon uitstond (dit kon je aanzetten). Hier is dat echter niet het geval, weet iemand hoe dat wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:08:
Ik heb de Samsung Galaxy S i9000 twee dagen geleden aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden mee.
Voor mij zijn tot nu toe de enige minpuntjes dat er geen 'rode knop' op zit voor het annuleren van acties/apps of het ophangen bij een telefoongesprek. Toen ik een gesprek wilde ophangen had ik op de terugtoets gedrukt uit gewoonte en toen bleek dat ik nog een tijdje langer had staan bellen omdat ik niet had opgehangen. Maar goed, daar is vast wel aan te wennen. Ook een minpunt is, is dat er geen flitser op zit terwijl bij mijn oude telefoon (samsung Touchwiz) er wel een flitser opzit, terwijl die telefoon al zeker 2 jaar oud is.

Tevens was ik gewend bij mijn oude mobiel dat de wekker ook afging wanneer mijn telefoon uitstond (dit kon je aanzetten). Hier is dat echter niet het geval, weet iemand hoe dat wel mogelijk is?
Niet..als je GS uit staat is tie ook echt uit ;) . Flitser overbodig binnen foto's blijven met of zonder per definitie brak. Home-knop fuctioneerd ook als taakbeheer bij twijfel iets langer indrukken en zie daar je opstaannde apps. Verder veel plezier met de SGS en handleiding/manual zat er toch bij, hopelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:08:
Kwestie van proberen... Op mijn oude mobiel zat de keuze niet, maar hij deed het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
lometje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Kwestie van proberen... Op mijn oude mobiel zat de keuze niet, maar hij deed het wel....
Wedde dat hij te laat op z'n werk is.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Alarm af laten gaan als telefoon uit is kan inderdaad niet. En dat komt doordat er op Android telefoons een complex besturingssysteem draait. Met de simpele telefoontjes van vroeger was dat makkelijker in te bouwen. Maar waarom zou je je telefoon niet gewoon in Airplane Mode doen. Dan verlies je ook nauwelijks batterijlading. En je hebt een alarm.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:46:
Alarm af laten gaan als telefoon uit is kan inderdaad niet. En dat komt doordat er op Android telefoons een complex besturingssysteem draait. Met de simpele telefoontjes van vroeger was dat makkelijker in te bouwen. Maar waarom zou je je telefoon niet gewoon in Airplane Mode doen. Dan verlies je ook nauwelijks batterijlading. En je hebt een alarm.
Ja dat is waar, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
MaximusTG schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:46:
Op de Nokia E71 met Symbian kon het wel gewoon. Het zou ook JUIST bij een complex besturingssysteem moeten kunnen. Maar ja, het zit er dus niet op :/, dit was voor mij een redelijk vervelend iets waar ik achteraf pas achter kwam. Aan de andere kant, met Windows Phone 7en iOS schijnt het ook niet te kunnen. Dus als je al wat wilt, dan verlies je de optie, dat moet dan maar. Hoewel ik het vaag blijf vinden (moest ik toch nog even zeggen ;) ).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
Het is wmb helemaal niet vaag: uit is uit, lekker simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Raymond schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:02:
Het is wmb helemaal niet vaag: uit is uit, lekker simpel :)
Dat is dus echt niet het geval, waarom kan dit zelfs op een PC goed werken? Lijkt mij een iets complexer systeem. Ze hebben het er gewoon niet ingedaan om de ontwikkelaars het te complex hebben geacht voor wat het toevoegd. Ik durf te wedden dat het in de nabije toekomst terug gaat komen. Het is gewoon een luiheid geweest, alleen Symbian had het en die werd niet meer gezien als concurentie. De echte concurentie had het ook niet, dus waarom Android wel.
Vergis me niet, ik vind Android echt heel fijn, maar is zeker niet perfect!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

theforce81 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:08:
[...]
Dat is dus echt niet het geval, waarom kan dit zelfs op een PC goed werken?
Ehm... mijn pc heeft geen wekker functie. Ben benieuwt hoe jij dit doet, mijn pc is namelijk ook "uit = uit"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
lometje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:10:
[...]

Ehm... mijn pc heeft geen wekker functie. Ben benieuwt hoe jij dit doet, mijn pc is namelijk ook "uit = uit"....
Er zijn genoeg PC's met een wakeup functie. Grappige is (tenzij jouw PC geen ATX is) dus niet "uit=uit" is. Je PC staat gewoon in standby. Je kan zelfs via internet computers aanzetten als je wilt. Dit is een BIOS optie en zou gewoon te implementeren moeten zijn in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je pc staat idd nog steeds onder spanning, waardoor hij in te schakelen valt via internet/bios.
Maar als je van je pc de schakelaar op de voeding omzet, dan staat'ie ook echt uit. Dat doet je SGS ook: Helemaal uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

theforce81 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Er zijn genoeg PC's met een wakeup functie. Grappige is (tenzij jouw PC geen ATX is) dus niet "uit=uit" is. Je PC staat gewoon in standby. Je kan zelfs via internet computers aanzetten als je wilt. Dit is een BIOS optie en zou gewoon te implementeren moeten zijn in Android.
Snap dat je die wake-up on lan in kan stellen, maar goed. Da's geen wekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je kan in je bios bij APM instellen hoe laat je pc aan moet gaan en of dat dagelijks/wekelijks/ op werkdagen moet gebeuren. Da's wel een soort wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Nog steeds geen update? -O-

[ Voor 3% gewijzigd door shytah op 23-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Zijn er ook remote desktop app's of zit dat al ingebakken, weinig zin om op te staan als ik serie lig te kijken en hij moet ff op pauze/play of volume aanpassen (A) ?

En waarom komt er weer tien ongelezen mail te staan als je er twintig hebt gehad en die allemaal weggooit op je computer. Dan komen de onderste mails weer naar boven en die zijn weer ongelezen, hoe kun je dat oplossen is irritant ?

[ Voor 41% gewijzigd door NeoMe op 23-05-2011 20:21 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik word er ook flauw van..

Zul je zien dat als ik met odin 2.3 flash dat het weer een andere is dan straks de officiële..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08
NeoMe schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:20:
Zijn er ook remote desktop app's of zit dat al ingebakken, weinig zin om op te staan als ik serie lig te kijken en hij moet ff op pauze/play of volume aanpassen (A) ?

En waarom komt er weer tien ongelezen mail te staan als je er twintig hebt gehad en die allemaal weggooit op je computer. Dan komen de onderste mails weer naar boven en die zijn weer ongelezen, hoe kun je dat oplossen is irritant ?
Een fatsoenlijk Gmail of imap adres nemen? Waarschijnlijk gebruik je er een die met pop3 werkt?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
HaTe schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:46:
[...]

Een fatsoenlijk Gmail of imap adres nemen? Waarschijnlijk gebruik je er een die met pop3 werkt?
Dat is blijkbaar een fout in de nieuwste firmware. Bij mij geeft hij bij Exchange nu ook bij elke mail (één hogere waarde) aan. Dus heb ik een nieuwe mail dan staat er 10 ongelezen (ook al zijn ze op de exchange server al gelezen) en als ik dan weer nieuwe e-mail ontvang is het 11 ongelezen en hij blijft maar doortellen. Nooit problemen mee gehad sinds de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Mailproblemen?

K-9 Mail uit de market gebruiken,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
partyondude schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:51:
Stel, we krijgen een keer v2.2 voor de SGS, zou Samsung dan ook nog verder gaan en de SGS ooit met v3.0 uodaten?

Of is de telefoon daar niet geschikt voor?
Hoezo een keer :? Mijn SGS draait op v2.2.1.

Echt lukt het met nog niet om deze te rooten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 23:25
Ik heb 1 van de 'oudere' versies waardoor mijn navigatie nooit normaal zou werken, ook niet alle updates. Heeft iemand 1 idee hoelang ik mijn telefoon kwijt ben als ik hem inlever bij Samsung?

Moet ik dit via mijn aankoopwinkel (HI) doen en kan ik dan een 'leentoestel' krijgen, omdat dit een bekend (en erkent) probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
maxkranendijk schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:36:
Ik heb 1 van de 'oudere' versies waardoor mijn navigatie nooit normaal zou werken, ook niet alle updates. Heeft iemand 1 idee hoelang ik mijn telefoon kwijt ben als ik hem inlever bij Samsung?

Moet ik dit via mijn aankoopwinkel (HI) doen en kan ik dan een 'leentoestel' krijgen, omdat dit een bekend (en erkent) probleem is?
Je kunt 3 dingen doen.
1) Terug naar Hi en op laten sturen
2) contact opnemen met Samsung
3) Langs een Samsung Service punt gaan. Daar kan je telefoon zelfs direct gerepareerd worden.

Mijn ervaring is dat je leentoestellen wel kunt vergeten. Meestal werkt dit alleen als je een veel te dure verzekering bij je toestel hebt afgesloten.

Hier kun je ze in de omgeving Utrecht vinden ;)
http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-05-2011 08:44 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

Ik krijg zojuist een melding van Kies dat er een update klaar zou staan. Betekent het dat Gingerbread klaar staat? Ik kan nu niet updaten, heb telefoon vandaag veel nodig, dus ik wacht tot vanavond. Iemand anders ook deze melding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zepp
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

zepp

Don't want a large Farva

André schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:05:
Ik krijg zojuist een melding van Kies dat er een update klaar zou staan. Betekent het dat Gingerbread klaar staat? Ik kan nu niet updaten, heb telefoon vandaag veel nodig, dus ik wacht tot vanavond. Iemand anders ook deze melding gehad?
Nee, helaas niet...

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Welke versie draai je nu?

*#1234#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Kies geeft aan, welke versie je nu hebt en wat het gaat worden. Als je dat vermeldt, kan er gezegd worden of het idd Gingerbread is.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

BillSpaarbank schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Welke versie draai je nu?

*#1234#
PDA: I9000XWJS5
PHONE: I9000XXJPY
CSC: I9000XENJS3

Zal zo kabeltje even pakken, ben nu wel benieuwd.

/edit:
Nu kabel aangesloten, en nope, geen enkele update beschikbaar. WTF was dat dan voor onnodige melding...

[ Voor 17% gewijzigd door André op 24-05-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
André schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:16:
[...]

PDA: I9000XWJS5
CSC: I9000XENJS3

Zal zo kabeltje even pakken, ben nu wel benieuwd.

/edit:
Nu kabel aangesloten, en nope, geen enkele update beschikbaar. WTF was dat dan voor onnodige melding...
Misschien een update voor Kies zelf?

Als je na JS5 een update aangeboden zou krijgen is de kans groot dat het GB zou worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

BillSpaarbank schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:26:
[...]

Als je na JS5 een update aangeboden zou krijgen is de kans groot dat het GB zou worden ;)
Nee, ook van Kies heb ik al de nieuwste. Toch gaf hij een popup met een updatemelding voor de I9000. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

BillSpaarbank schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:26:
[...]

Ik heb nu:
PDA: I9000XWJS8
CSC: I9000OXXJS5

Dus je hebt bij PDA JS3, JS5 en JS8 (allemaal 2.2.1)? Vind het allemaal erg wazig.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:28:
[...]

Nee, ook van Kies heb ik al de nieuwste. Toch gaf hij een popup met een updatemelding voor de I9000. Irritant.
Hier het zelfde ook een melding maar geen update ,en heb de laatste versie van kies.

edit/ ff opnieuw opgestart weer de melding maar geen update.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje : met " Kies " zie ik enkel de volgende items van mij smartphone : "Contacten, Muziek, Foto's, Video's en Podcast". Als ik dan via "Kies, Bestand, Bestand toevoegen aan GT-I9000 (intern of extern)" een doc.bestand toevoeg, vindt ik dat nergens terug op de Smartphone...Voor muziekbestanden sleep ik die gewoon naar "Muziek" in Kies. Vermits ik hier de map "Mijn Bestanden" niet zie, kan ik die werkwijze voor documenten niet toepassen ?
Waar kan ik de " bestanden, toegevoegd door Kies" ergens vinden op de smartphone ? Alvast bedankt voor de antwoorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:51:
Vraagje : met " Kies " zie ik enkel de volgende items van mij smartphone : "Contacten, Muziek, Foto's, Video's en Podcast". Als ik dan via "Kies, Bestand, Bestand toevoegen aan GT-I9000 (intern of extern)" een doc.bestand toevoeg, vindt ik dat nergens terug op de Smartphone...Voor muziekbestanden sleep ik die gewoon naar "Muziek" in Kies. Vermits ik hier de map "Mijn Bestanden" niet zie, kan ik die werkwijze voor documenten niet toepassen ?
Waar kan ik de " bestanden, toegevoegd door Kies" ergens vinden op de smartphone ? Alvast bedankt voor de antwoorden !
Zie je via je Verkenner van Windows het toestel niet, als je Kies hebt draaien ???

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geen meldingen in kies.
Heb wel het probleem met de batterij opgelost.

Mijn lader geoptimaliseerd.......10 kilometer draad extra eraan en heb nu altijd 100% en geen drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Wat ik trouwens zie is dat wanneer de sgs aangeeft helemaal opgeladen te zijn, en ik haal de stekker eruit, dat hij vrijwel meteen naar 97% springt.

Weet iemand hoe dit kan en of het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:19:
Bij mij geen meldingen in kies.
Heb wel het probleem met de batterij opgelost.

Mijn lader geoptimaliseerd.......10 kilometer draad extra eraan en heb nu altijd 100% en geen drain.
Draadloos lader gebruiken..veel handiger. :+
Brainpower schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:21:
Wat ik trouwens zie is dat wanneer de sgs aangeeft helemaal opgeladen te zijn, en ik haal de stekker eruit, dat hij vrijwel meteen naar 97% springt.

Battery status een keer cleanen..

[ Voor 34% gewijzigd door silitek op 24-05-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Brainpower schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:21:

Weer in de oplader steken :+
Of een keer uitzetten en dan in de oplader. Bij mij is het met verloop van tijd verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 14:38
Is standaard gedrag vanaf Froyo. Lader laadt tot 100%, stopt en zakt terug tot 95% en laadt dan weer opnieuw verder. Is om de batterij te besparen, niets aan doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
I-King schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:26:
Is standaard gedrag vanaf Froyo. Lader laadt tot 100%, stopt en zakt terug tot 95% en laadt dan weer opnieuw verder. Is om de batterij te besparen, niets aan doen dus!
Niet alleen Froyo, Gingerbread, MIUI en CM7 kunnen daar ook last van hebben.
Batterij stat clear, en alle bovengenoemde kunnen helpen.

Edit: bij mij verdween het toen ik van het "gare" Rfs naar Ext4 overstapte..

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 24-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Zie je via je Verkenner van Windows het toestel niet, als je Kies hebt draaien ???
Inderdaad, zo gaat het ook, niet aan gedacht !! Bedankt !! ( wel raar dat dat niet via Kies gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
silitek schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Niet alleen Froyo, Gingerbread, MIUI en CM7 kunnen daar ook last van hebben.
Batterij stat clear, en alle bovengenoemde kunnen helpen.

Edit: bij mij verdween het toen ik van het "gare" Rfs naar Ext4 overstapte..
Dat zeg ik: 'vanaf Froyo' :). Maar goed, waarom moet je het perse verhelpen? Het verandert niets aan het gedrag van de telefoon. 'Vroeger' laadde hij op tot 100%, maar het duurde relatief langer om van 100 naar 99% te gaan, dan daarna van 99 tot 98%. Dat betekent dat het waarschijnlijk eerder naar 105% geladen werd, alleen kon hij dat niet weergeven. Dat is gewoon aangepast naar een kloppende schaal vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
I-King schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Dat zeg ik: 'vanaf Froyo' :). Maar goed, waarom moet je het perse verhelpen? Het verandert niets aan het gedrag van de telefoon. 'Vroeger' laadde hij op tot 100%, maar het duurde relatief langer om van 100 naar 99% te gaan, dan daarna van 99 tot 98%. Dat betekent dat het waarschijnlijk eerder naar 105% geladen werd, alleen kon hij dat niet weergeven. Dat is gewoon aangepast naar een kloppende schaal vermoed ik.
Klopt, "vroeger, met oudere rom's" had een verkeerde schaal wel invloed op je batterij verloop. Heden ten dagen is het meer een optisch issue.

Edit: Als het een storende factor is/word zijn de bekende batterij truc's om 100% vast te houden.
Ofwel Custom rom's met lagfix nemen.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 24-05-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
4Real schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:32:
[...]
Hoezo een keer :? Mijn SGS draait op v2.2.1.

Echt lukt het met nog niet om deze te rooten ;(
Waarom quote jij een bericht van mij wat 7 maanden oud is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
maxkranendijk schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:36:

Ik zit hier ook sterk over na te denken (ook een ouwe brakke GPS), maar ik vind 4 weken wachten (als ik het via Telfort doe) nogal fors. Misschien ga ik maar eens langs bij zo'n Samsung service punt, al ga ik ervan uit dat ook zij dat niet zomaar ter plekke effe kunnen fixen. Hou me op de hoogte als jij wat onderneemt :].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Samsung NL doet er wel erg lang over om GB te releasen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:14
Amboe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:47:
Samsung NL doet er wel erg lang over om GB te releasen... :O
Wat had je dan verwacht? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
YaYo86 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Wat had je dan verwacht? :D
dat ze wat peper in hun reet zouden stoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Amboe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:02:
[...]

dat ze wat peper in hun reet zouden stoppen >:)
Ik lees net toevallig dat iemand de vraag 'wanneer' via twitter had gesteld, hier het antwoord:

@MartinDeVaal nog niet exact bekend maar roll-out is gestart (UK en Nordics) dus kan niet heel lang meer duren - aldus @Samsung_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
lometje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:05:
[...]

Ik lees net toevallig dat iemand de vraag 'wanneer' via twitter had gesteld, hier het antwoord:

@MartinDeVaal nog niet exact bekend maar roll-out is gestart (UK en Nordics) dus kan niet heel lang meer duren - aldus @Samsung_NL
dat weet mijn oude schoen ook wel dat de uitrol is gestart...ik wil gewoon weten wanneer we GB in NL kunnen verwachten. Altijd maar die vage antwoorden, zeg gewoon "in week X krijgt Nederland de GB update".
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?!? OF zeg gewoon niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Amboe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:10:
[...]

dat weet mijn oude schoen ook wel dat de uitrol is gestart...ik wil gewoon weten wanneer we GB in NL kunnen verwachten. Altijd maar die vage antwoorden, zeg gewoon "in week X krijgt Nederland de GB update".
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?!? OF zeg gewoon niks!
Lijkt mij ook inderdaad, maar helaas.. Volgens mij worden de mensen achter die twitter account ook niet geweldig ingelicht... Niet zo slim m.i. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
lometje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:15:
[...]

Lijkt mij ook inderdaad, maar helaas.. Volgens mij worden de mensen achter die twitter account ook niet geweldig ingelicht... Niet zo slim m.i. 8)7
volgens mij zijn het standaard teksten die ze posten... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

WiFi heel de dag aan ( telefoon amper gebruikt ) nu al 30% vanaf vanmorgen. Normaal 50% als ik klaar ben met werken en dan zit ik er de halve dag op te spelen en staat WiFi uit. Was vandaag vrij dus heeft alleen maar stand by gestaan.

WiFi gebruikt dus véél meer energie.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

NeoMe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:09:
WiFi heel de dag aan ( telefoon amper gebruikt ) nu al 30% vanaf vanmorgen. Normaal 50% als ik klaar ben met werken en dan zit ik er de halve dag op te spelen en staat WiFi uit. Was vandaag vrij dus heeft alleen maar stand by gestaan.

Ligt er aan, als je thuis wifi én 3g aan hebt staan is het dubbelop. Thuis zet ik wifi aan en gsm only... Als ik er niks mee zou doen heb ik zo'n 70% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
NeoMe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:09:

WiFi slaapbeleid instellen... ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

lometje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:49:
[...]

Ligt er aan, als je thuis wifi én 3g aan hebt staan is het dubbelop. Thuis zet ik wifi aan en gsm only... Als ik er niks mee zou doen heb ik zo'n 70% over.
Als 3G aanstaat en je gaat over op wifi, dan wordt 3G automatisch uitgezet. Schakel je vervolgens wifi uit, dan neemt 3G het weer over. Dus dubbelop is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

silitek schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:10:
[...]
WiFi slaapbeleid instellen... ;) .
Als je om de vijf minuten vanalles sync'd dan heeft dat ook weinig zin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15
Ik hoop maar dat ze een beetje opschieten om GB uit te brengen in NL. Ik wacht er al een hele tijd op, aangezien m'n accelerometer het niet meer doet, en ik ergens heb gelezen dat het werkt om dan een factory reset te doen. En aangezien ik geen zin heb om dit 2x in een korte tijd te moeten doen (ik doe het altijd na een firmware update), wacht ik al een poos op GB. Kent iemand het probleem dat z'n accelerometer het plotseling helemaal niet meer doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
NeoMe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:02:
[...]

Als je om de 5 minuten vanalles synced, heb je ook recht om te klagen over de accuduur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
@Arosf_Samsung_NL:

Gingerbread wordt binnenkort gereleased in NL. Kan dus niet lang meer duren.

Nu heb ik net zoveel gezegd als Samsung zelf. Wat een kneuzenzooi zeg. Zeg dan gewoon niks als je het niet weet, beetje de mensen lekker zitten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
NeoMe schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:02:
[...]

Wifi gaat gewoon uit hoor, dus dan zal dat syncen niet meer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Brainpower schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:33:
[...]

Als 3G aanstaat en je gaat over op wifi, dan wordt 3G automatisch uitgezet. Schakel je vervolgens wifi uit, dan neemt 3G het weer over. Dus dubbelop is het niet.
3G data gaat uit, verbinding met 3g netwerk niet gezien telefoon/sms daar ook overheen gaat. Overigens als je dan ook nog matige verbinding binnen hebt, switched je telefoon tussen gsm en 3g waardoor je batterij nog harder leegloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

timmie78 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:37:
Ik hoop maar dat ze een beetje opschieten om GB uit te brengen in NL. Ik wacht er al een hele tijd op, aangezien m'n accelerometer het niet meer doet, en ik ergens heb gelezen dat het werkt om dan een factory reset te doen. En aangezien ik geen zin heb om dit 2x in een korte tijd te moeten doen (ik doe het altijd na een firmware update), wacht ik al een poos op GB. Kent iemand het probleem dat z'n accelerometer het plotseling helemaal niet meer doet??
Ik had t idd ook laatst, en factory reset did the trick :) Hoe en waarom t gebeurde, geen id 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
Loki schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:32:
[...]

Ik had t idd ook laatst, en factory reset did the trick :) Hoe en waarom t gebeurde, geen id 8)7
Ach, het is niet m'n eerste probleem met m'n SGS :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
timmie78 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:08:
Ach, het is niet m'n eerste probleem met m'n SGS :|
Ik las daar dus dat jij het probleem van je SGS bent :*) .

Zonder geroot te zijn heb je hier niets aan, maar wellicht is je SGS dat wel:

Delete deze files: ms3c_yamaha.cfg en ms3c_yamaha-backup.cfg in /data/system met Root Explorer of soortgelijk root filemanager. Daarna in een terminal (bijvoorbeeld Better Terminal) dit:

su

/system/bin/sensorcalibutil_yamaha

Na calibratie even rebooten, de accelerometer werkt dan hopelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
Nivk schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:49:
[...]

Ik las daar dus dat jij het probleem van je SGS bent :*) .

Zonder geroot te zijn heb je hier niets aan, maar wellicht is je SGS dat wel:

Delete deze files: ms3c_yamaha.cfg en ms3c_yamaha-backup.cfg in /data/system met Root Explorer of soortgelijk root filemanager. Daarna in een terminal (bijvoorbeeld Better Terminal) dit:

su

/system/bin/sensorcalibutil_yamaha

Na calibratie even rebooten, de accelerometer werkt dan hopelijk weer.
Zal ik dit weekend gelijk even proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit er over na te denken de SGS te kopen, en wil dan meteen de Darky rom erop zetten. Maar heb 1 vraagje, ik gebruik momenteel WM6.1 en heb mijn agenda aan Outlook gekoppeld. Kan ik met de SGS inc Darky (of MUIU) makkelijk met Outlook syncen, en dat nog steeds categoriën kan aangeven (google calender ondersteund nog geen categoriën).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

iscara schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:06:
Ik zit er over na te denken de SGS te kopen, en wil dan meteen de Darky rom erop zetten. Maar heb 1 vraagje, ik gebruik momenteel WM6.1 en heb mijn agenda aan Outlook gekoppeld. Kan ik met de SGS inc Darky (of MUIU) makkelijk met Outlook syncen, en dat nog steeds categoriën kan aangeven (google calender ondersteund nog geen categoriën).
Beter stel je deze vraag ook in [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware gezien je Darky erop wilt hebben...
Bestaat ook :+

[ Voor 2% gewijzigd door lometje op 25-05-2011 13:56 . Reden: na catch22 comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:28
Want? daar heeft de rom geen invloed op hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Laatst online: 07-02 16:33
Ik had een vraagje over de agenda functie, wanneer je een afspraak toont met in het onderwerp een telefoonnummer dan kan je met sommige android toestellen (SE x10) direct dat nummer bellen
Dit werkt niet bij de samsung, is hier een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

djwb schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:32:
Ik had een vraagje over de agenda functie, wanneer je een afspraak toont met in het onderwerp een telefoonnummer dan kan je met sommige android toestellen (SE x10) direct dat nummer bellen
Dit werkt niet bij de samsung, is hier een oplossing voor ??
Al in de beschrijving geprobeerd in plaats van het onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Laatst online: 07-02 16:33
nope helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Hoi allen,
Mn Galaxy S draait nu nog op 2.2, wil hem graag updaten naar 2.3. Als ik hem in de computer aansluit en Samsung Kies opstart, geeft hij aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Als ik op updaten klik, lukt het hem om een backup te maken, vervolgens download hij de nieuwe firmware, en dan geeft hij aan dat de verbinding is gebroken. Dit gebeurt elke keer als ik probeer te updaten; toestel is niet geroot (was vroeger zo, heb hem weer ge-unroot). Muziek, video's, foto's etc. erop zetten gaat overigens wel prima. Iemand enige suggesties?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat is altijd lastig met die software van Samsung. Je kunt het beste proberen om de batterij er even uit te halen, toestel aanzetten, en dan meteen proberen de firmware te updaten. Volgens mij is het anders ook nog altijd mogelijk om je telefoon bij een service center te laten updaten. Je kan natuurlijk ook zelf aan de slag gaan met Odin. Bied je iig wel meer vrijheid...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb net een mail gekregen dat ik geen 8 GB SD kaart krijg als ik geen kassabon op stuur, maar ik heb hem niet betaald dus ook geen bon gekregen. De telefoon kunt uit een abonnement, zijn die mensen daar echt zo stom als k mijn verlengbrief meestuurde, staan ook bedragen op. Nu heb ik terug gemaild met de vraag of het niet kan op basis van imei omdat dat ook uniek is. Ben benieuwd ... ik zie hem waarschijnlijk niet tegemoet komen, argh 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 25-05-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Het moet met bon omdat ze controleren of je hem in de actieperiode aangeschaft hebt.
Waarom wil je het contract niet opsturen? Wat voor bedragen bedoel je dan? Bij mij staat er bijvoorbeeld alleen het maandbedrag en dat mogen ze wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

tonyto_tp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:49:
Hoi allen,
Mn Galaxy S draait nu nog op 2.2, wil hem graag updaten naar 2.3. Als ik hem in de computer aansluit en Samsung Kies opstart, geeft hij aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Als ik op updaten klik, lukt het hem om een backup te maken, vervolgens download hij de nieuwe firmware, en dan geeft hij aan dat de verbinding is gebroken. Dit gebeurt elke keer als ik probeer te updaten; toestel is niet geroot (was vroeger zo, heb hem weer ge-unroot). Muziek, video's, foto's etc. erop zetten gaat overigens wel prima. Iemand enige suggesties?
Bvd.
Probeer Microsoft .NET Framework 3.5.1 of 4.0 te installeren. En probeer het updaten vervolgens eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Brainpower schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:27:
[...]

Probeer Microsoft .NET Framework 3.5.1 of 4.0 te installeren. En probeer het updaten vervolgens eens opnieuw.
.NET Framework 4.0 al geïnstalleerd, heb de telefoon opnieuw opgestart en hij werkt nog steeds niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
tonyto_tp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:49:
Hoi allen,
Bvd.
Dat gezeur heb ik ook gehad, uiteindelijk de officiële NL uitgave opgezocht en met heimdall geïnstalleerd. Volledig vlekkeloos in tegenstelling tot alle keren dat ik een upgrade met Kies heb gedaan.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Chrizzly schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:16:
Het moet met bon omdat ze controleren of je hem in de actieperiode aangeschaft hebt.
Waarom wil je het contract niet opsturen? Wat voor bedragen bedoel je dan? Bij mij staat er bijvoorbeeld alleen het maandbedrag en dat mogen ze wel weten.
Ik heb niet precies gevolgd waar het over gat, maar vaak kan je ook gewoon de dingen die niet relevant zijn en die je wil verbergen zwart maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 21:15
Mijn echtgenote is vandaag voor het eerst met haar SGS naar het buitenland vertrokken (Hongarije). Ze belt mij via een thuisnummer op dat ze met haar mobiel niet kan bellen. Continu krijgt ze de melding "Datanetwerk niet beschikbaar" op het scherm bij het bellen met iemand.

De instellingen staan als volgt onder "Mobiel Netwerken":
Pakketgegevens gebruiken = uit
Roaming = uit
Netwerkmodus = GSM/WCDMA (auto-stand)

Nog steeds die melding. Ik heb toen wat gezocht hier en heb haar met "APNdroid" de knop "3G/EDGE/GPRS" uit laten zetten. Tenslotte ook nog de powerknop 2 seconden ingedrukt en daar Mobiele Netwerken uitgezet.

Nog steeds kon ze mij niet bellen. Wat gaat hier mis? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vads schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:27:
Roaming=uit

Dat betekent dat ze alleen bij haar originele provider kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, als ik gebeld wordt op mijn sgs dan is de beltoon eerst zacht om daarna op max te gaan. Hoe kan ik nu zorgen dat hij gelijk hard gaat? Dus zonder die 2 seconden vertraging.
Gr
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Rooten en een non-increasing phone app installeren. Voor zover ik weet de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Raymond schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:29:
[...]

Roaming=uit

Dat betekent dat ze alleen bij haar originele provider kan bellen.
Nee niet bellen, gaat alleen over internet. Ik heb uitstekend gebeld in het buitenland met roaming uit.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb het even bij mij gecontroleerd, je hebt gelijk. Die roaming optie is voor gegevens, niet voor spraak.

Vads: Staat bij netwerkoperators wel de boel op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

KhaZ

Alfa Romeo

Vads schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:27:
Mijn echtgenote is vandaag voor het eerst met haar SGS naar het buitenland vertrokken (Hongarije). Ze belt mij via een thuisnummer op dat ze met haar mobiel niet kan bellen. Continu krijgt ze de melding "Datanetwerk niet beschikbaar" op het scherm bij het bellen met iemand.

De instellingen staan als volgt onder "Mobiel Netwerken":
Pakketgegevens gebruiken = uit
Roaming = uit
Netwerkmodus = GSM/WCDMA (auto-stand)

Nog steeds die melding. Ik heb toen wat gezocht hier en heb haar met "APNdroid" de knop "3G/EDGE/GPRS" uit laten zetten. Tenslotte ook nog de powerknop 2 seconden ingedrukt en daar Mobiele Netwerken uitgezet.

Ik ben een paar weken in Hongarije geweest (SGS met KPN abo), kon ook niet bellen en SMS-en. Mijn oplossing was simpel: telefoon uitzetten, aanzetten en wachten. Netwerk werd toen wel automatisch herkend.

Heeft je vrouw dit al geprobeerd?

Ik kreeg tijdens de reis in Duitsland een welkomst SMS van KPN, in Oostenrijk ook. In Hongarije niet! Pas na telefoon uit en aan. Als je die welkomst SMS krijgt weet je zeker dat het allemaal werkt.

Edit: ik had ook roaming gewoon uit, dat is goed (=geen dataverbruik, wel bellen en smsen via standaard GSM netwerk).

[ Voor 8% gewijzigd door KhaZ op 26-05-2011 09:54 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

KhaZ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Ik ben een paar weken in Hongarije geweest (SGS met KPN abo), kon ook niet bellen en SMS-en. Mijn oplossing was simpel: telefoon uitzetten, aanzetten en wachten. Netwerk werd toen wel automatisch herkend.

Heeft je vrouw dit al geprobeerd?

Ik kreeg tijdens de reis in Duitsland een welkomst SMS van KPN, in Oostenrijk ook. In Hongarije niet! Pas na telefoon uit en aan. Als je die welkomst SMS krijgt weet je zeker dat het allemaal werkt.

Edit: ik had ook roaming gewoon uit, dat is goed (=geen dataverbruik, wel bellen en smsen via standaard GSM netwerk).
Klopt telefoon uit en aanzettenz ou moetenw erken. Ik heb het in belgie (vodafone) dat hij niet naar een belgische netwerk wil switchen maar dat pas doet na een reboot.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Klopt telefoon uit en aanzettenz ou moetenw erken. Ik heb het in belgie (vodafone) dat hij niet naar een belgische netwerk wil switchen maar dat pas doet na een reboot.
Hoogst vreemd. Ik ben dagelijks grensoverschrijdend bezig richting Belgie. Van Vodafone schakelt het toestel automatisch over naar Proximus of Mobistar. Door de verschillende firmwares en testen met modems heb ik voor mij de ideale combinatie.PDA= I9000BUJV9, MODEM= I9000XXJVO, CSC= I9000VODJV5 (speciaal Vodafone).
Prima ontvangst/signaal, nooit een melding "no service".

Als er ooit een update komt, probeer ik die wel uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 26-05-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 21:15
Dank jullie wel voor alle bovenstaande reacties. Ik ga mijn echtgenote vanavond bellen en haar vriendelijk vragen de telefoon te herstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Standaard ICT oplossing (die je ook te horen krijgt van een helpdesk).."Heeft u 'm al aan en uitgezet";)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gijsjha schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:06:
Standaard ICT oplossing (die je ook te horen krijgt van een helpdesk).."Heeft u 'm al aan en uitgezet";)
FOUT :) daana doet hij het niet meer, dan staat hij uit. Je moet hem uit en aan zetten ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 23:25
Zojuist terug van een reset bij een samsung service point, heb nu 2.2.1 net als daarvoor, maar mijn navigatie is nog steeds brak. Hij zit er minstens 3 straten naast ........, of is dit het beste wat je kunt behalen?
Pagina: 1 ... 69 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.