_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Verwijderd
Ik denk niet dat je telefoon de SDkaart corrupt maakt, maar dat je SDkaart gewoon corrupt is. Ik heb dat met een andere Samsung gehad. Daar kun je hele rare dingen mee krijgen tot aan spontane reboots toe. Om er echt zeker van te zijn dat het je SDkaart is, zou ik een tijdje zonder kaartje gaan draaien.Kijken of je dan nog steeds tegen problemen aan loopt. Is dat niet het geval dan kun je nog proberen de SDkaart te redden door hem te formatteren met dit tooltje:Touchdomex schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:54:
Ik heb mijn Galaxy S naar alle tevredenheid ondertussen ingericht maar 2 dingen zitten mij echt tegen en zetten mij aan het twijfelen of ik niet een maandagochtendmodel heb....
Hij maakt mijn SDkaart corrupt lijkt het... Nooit problemen gehad met dit kaartje maar hij heeft nu al 2x de hele kaart onleesbaar gemaakt en vervolgens mag ik hem weer formateren en volsmijten... echt microSD kaart van 4GB. Niet het interne geheugen![]()
Het tweede is dat hij vooral Angry Birds er spontaan lijkt af te gooien... Loopt eerst vast bij het starten. Vervolgens herstart ik mijn telefoon en staan ze nergens meer in mijn lijst... Opnieuw downloaden is de enige oplossing en dan staat hij er weer op. Maar mijn savebestanden blijven wel staan... In alle 3 de versies...
http://www.sdcard.org/consumers/formatter_3/ en daarna kijken of het daarmee is opgelost. Maar meestal is toch je kaartje kapot. Doet je telefoon nou ook raar zónder SDkaart, dan zou ik een complete harde reset van de telefoon proberen. Ik gok zelf dat het je kaartje is.
Ik zie iig nog niks.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik heb er gisteravond een 2GB kaartje ingepropt en tot op heden niets aan de hand... Nu dus wachten totdat mijn 8GB van de samsung actie binnen is en opnieuw testen.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:30:
[...]
Ik denk niet dat je telefoon de SDkaart corrupt maakt, maar dat je SDkaart gewoon corrupt is. Ik heb dat met een andere Samsung gehad. Daar kun je hele rare dingen mee krijgen tot aan spontane reboots toe. Om er echt zeker van te zijn dat het je SDkaart is, zou ik een tijdje zonder kaartje gaan draaien.Kijken of je dan nog steeds tegen problemen aan loopt. Is dat niet het geval dan kun je nog proberen de SDkaart te redden door hem te formatteren met dit tooltje:
http://www.sdcard.org/consumers/formatter_3/ en daarna kijken of het daarmee is opgelost. Maar meestal is toch je kaartje kapot. Doet je telefoon nou ook raar zónder SDkaart, dan zou ik een complete harde reset van de telefoon proberen. Ik gok zelf dat het je kaartje is.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Heb ook net gecheckd. Geen nieuwe firmware. Wel alweer een Kies update.lazaroj32 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:53:
op androidworld zijn er mensen die 2.3.3. via Kies hebben binnengehaald, zo te zien de Ned versie.
Ik zie iig nog niks.
Ik heb de battery cover "purple orchid" voor m'n vriendin besteld bij bagg.nl. Hij werd de volgende dag geleverd. Hij past redelijk goed, er zit een heel klein randje overlap aan de bovenkant en de zijkanten (echt heel klein, maar wel waarneembaar doordat hij wit is van binnen en het is ook voelbaar). Hij sluit dus niet zo mooi aan zoals de originele battery cover, maar hij blijft verder prima zitten.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:07:
[...]
Hij past net zo goed als het originele cover. Telefoon ligt beter in mij hand en er is meer grip. Aanrader.
Keeping posted:d3vlin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Keep us posted, ik heb ook hetzelfde. Probleem is ontstaan na een willekeurige reboot waarna de SGS ineens deed of hij net uit de doos kwam (welcome menu). Alles stond verder wel gewoon nog geinstalleerd. Wel heb ik vrijwel alle apps opnieuw moeten installeren omdat ze een force close gaven na opstarten. Dat gebeurt nu nog wel eens. Ik wacht eigenlijk vooral op 2.3.3 om dan weer eens een cleane install te doen, want apps die steeds hun settings vergeten is echt irritant.
Nu dus een aantal dagen na de reset. Nog geen enkel 'oud' probleem of fout tegengekomen.
Bijkomend voordeel: ik kan nu eindelijk Skype installeren, dat kon ik voorheen ook niet.
Eerder wilde ik ook wachten op 2.3.3, maar ben blij dat ik die reset gedaan heb. Zeker omdat we nog steeds niet weten wanneer de update nou eigenlijk komt.
Nothing to see here folks, please move along.
Ik heb dat probleem een paar maanden geleden ook gehad, ook een reset gedaan. Het gebeurde uiteindelijk gewoon weer. Zomaar uitvallen, verwijnende apps en force closes. Nu is hij onderweg naar het reparatiecentrum van telfort (eerder in deze thread meldde ik dat het KPN was maar ik was in de war). Ik ben benieuwd of ze dit erkennen en wat eraan gedaan wordt. Ik zal het melden zodra ik meer weet.Red Lion schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:47:
[...]
Keeping posted:
Nu dus een aantal dagen na de reset. Nog geen enkel 'oud' probleem of fout tegengekomen.
Bijkomend voordeel: ik kan nu eindelijk Skype installeren, dat kon ik voorheen ook niet.
Eerder wilde ik ook wachten op 2.3.3, maar ben blij dat ik die reset gedaan heb. Zeker omdat we nog steeds niet weten wanneer de update nou eigenlijk komt.
Ik heb net de laatste versie van kies geïnstalleerd en ik krijg meteen de melding van de nieuwe firmwareversie.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Heb ook net gecheckd. Geen nieuwe firmware. Wel alweer een Kies update.
Die ga ik nu installeren.
Het is alles in orde gegaan: firmware versie 2.3.3, baseband versie JVO, kernel JVH
Voor de upgrade had ik de laatste firmware versie van april die op samfirmware.com te downloaden is.
[ Voor 22% gewijzigd door Artuzzo op 08-05-2011 20:47 ]
Is het verstandig om deze te wijzigen naar de Nederlandse XEN? Of kan dat niet en kan ik het beter zo laten?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
XEN?Artuzzo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:30:
[...]
Ik heb net de laatste versie van kies geïnstalleerd en ik krijg meteen de melding van de nieuwe firmwareversie.
Die ga ik nu installeren.
Het is alles in orde gegaan: firmware versie 2.3.3, baseband versie JVO, kernel JVH
Voor de upgrade had ik de laatste firmware versie van april die op samfirmware.com te downloaden is.
Niet. Is gewoon aangepast, zodat KIES denkt dat je telefoon wel uit Scandinavia komt, en je dus kunt updaten.begintmeta schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:41:
Hoe komt iedereen toch aan die skandinavische telefoons?
Naja ooit...had ik een aanpassing gedaan in het register.Pino112 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:57:
[...]
Niet. Is gewoon aangepast, zodat KIES denkt dat je telefoon wel uit Scandinavia komt, en je dus kunt updaten.
Na zo veel tijd had ik het totaal vergeten en ik heb ook in de tussentijd een aantal keer geflasht via Odin. ik dacht dat het nl versie was. Dus ik krijg nog steeds Scandinavische rommel binnen...Goed om te weten!
Pino112 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:57:
Niet. Is gewoon aangepast, zodat KIES denkt dat je telefoon wel uit Scandinavia komt, en je dus kunt updaten.
Ik zou dit even voor een vriend regelen, die er zelf weinig van snapt
Settings - Advanced - Hide Notification Icon4Real schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:23:
Ik heb net Widgetlocker geinstalleerd en bovenin staat een doorlopende melding dat die aanstaat. Kan ik dit ook uitschakelen, zodat wanneer er een melding is dat deze direct opvalt i.p.v. dat hij naast de melding van widgetlocker staat?
Verwijderd
Is er (nog) niet.Azerox schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:51:
Uit de reacties begrijp ik dat 2.3.3 er is voor Galaxy i9000?
Ik zou dit even voor een vriend regelen, die er zelf weinig van snapt
Ook niet waar dusKevinp schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:29:
[...]
vanaf nu tot /met Juni, gezien er al een aantal officiele 2.3 versies zijn verwacht ik niet dat het lang wordt uitgesteld.
Persoonlijk denk ik zaterdag.
Verwijderd
Ik heb wel wat opmerkelijks ontdekt. Ik heb het probleem allang dat de mp3speler, videospeler, camcorder en youtube niet werken.. Ik ben afgelopen week op vakantie in het buitenland geweest, dus mijn internet heeft een week uitgestaan. Het probleem is daarna niet meer voorgekomen! Maar halverwege de week had ik even wifi, dus heb ik even geinternet in het buitenland, en jahoor, daarna had ik de problemen weerBillSpaarbank schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:24:
[...]
Draaien jullie misschien een taskkiller? Dat zou voor mij kunnen verklaren waarom het na een reboot wel weer werkt. Misschien werkt je taskkiller dan niet lekker met JS5
En ik gebruik de advanced taskkiller, maar lijkt me sterk dat ik daardoor de problemen heb
Mij niet, advanced taskkiller killed dus taken die je niet altijd gekilled wilt hebben. Niet dat ik zeg dat het daar zeker door komt, maar het zou wel goed kunnen. Deinstalleer het eens een tijdje en kijk wat het verschil is zou ik zeggen!Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:18:
[...]
<knip>
En ik gebruik de advanced taskkiller, maar lijkt me sterk dat ik daardoor de problemen heb
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Je zou eens een tijdje zonder de taskkiller kunnen draaien en kijken wat er gebeurt. Ik persoonlijk verwacht dat je telefoon er een stuk beter door gaat werken.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:18:
Google heeft een prima systeem in Android gebakken om het geheugen en processen te managen, zo'n taskkiller gooit dat alleen maar in de war.
Verwijderd
Maar dat met de internetverbinding vind ik wel opvallend..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 10:33 ]
Wel de zweedse versie, ik wacht rustig af. Als het te lang duurt (tot/met Juni) gebruik ik wel Odin. Of de kies hack.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Waarom zou dat nodig zijn?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:30:
Dan doe ik de apps wel afsluiten via de program monitor mocht dat nodig zijn;)
Verwijderd
Ik doe af en toe de browser afsluiten via de program monitor, mp3 speler. Dat soort dingen.
Wat kan is dat je de mediaplayer url opzoekt met je computer en die opent in yxplayer (die kan wmv aan). Silverlight draait niet op android (helaas).Kevinp schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:43:
Weet iemand hier of het mogelijk is om de live uitzendingen van de NOS (volgens mij silverlight) op je mobiel te krijgen?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Je krijgt een heel klein slotje te zien als het goed is in je scherm. Als het goed is kun je nog een keer op het lock knopje rammen en dan gaat hij weer van het lockscherm.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:23:
Als ik de camera start en dan het knopje aan de zijkant (om het toestel te locken) in druk dan loopt hij helemaal vast bij mij. Camera blijft dan aan staan maar je kunt niets meer bedienen of afsluiten. De accu er uit halen is dan de enige optie nog.
Heben jullie dat ook?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik had namelijk gisteren precies hetzelfde maar kwam erachter dat het dus gewoon lock isVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:54:
[...]
idd... kennelijk heb ik steeds een even aantal keer op het knopje gedrukt zodat het leek alsof hij helemaal vast zat... thanks!
Ik heb daar al vaak mee geworsteld: Ik ben er helemaal aan gewend om op het lock-knopje te drukken als ik klaar ben met de telefoon. Maar heb mezelf afgeleerd om dat te doen met de camera actief, voor mijn gevoel liep'ie dan vast en moet ik dan een paar minuten wachten voordat ik hem weer kan gebruiken.
Blijkbaar gewoon niet goed genoeg opgelet
Sinds enkele dagen kan ik niet meer op mijn Galaxy S via de USB aanluiting.
Wanneer ik de kabel aansluit krijg ik de melden 'usb-apparaat wordt niet herkend'.
Heeft iemand dit probleem ook gehad? Heeft iemand hier een oplossing voor? Zal ik mijn telefoon moeten laten repareren, zoja, wat is dan de snelste oplossing (ie via Telfort / Samsung direct)?
Wat heb ik geprobeerd (om vervolgens aan te sluiten):
Factory reset
Format interne SD card
Eject external SD card
KIES er helemaal & opnieuw geinstalleerd
Aparte USB drivers die op verschillende sites worden genoemd geinstalleerd
Zowel op XP (32) als Windows 7 (64) getest.
Me rot gezocht op internet, veel vergelijkbare voorbeelden gevonden, maar geen oplossing.
Het enige dat ik heb kunnen vinden is iemand die op de een of andere manier z'n USB connectie opnieuw had vast gemaakt/gesoldeerd, waarna hij het weer deed. Dit is voor mij geen optie.
Hij laadt overigens wel op via USB. Vreemde is dat ik dit een keer eerder heb gehad en dat toen de factory reset & format interne SD card wél werkten.
Ik had het toevallig laatst en toen kwam het eigenlijk neer op de telefoon goed uitzetten (en wachten op de tril) en weer aan. Daarna de drivers op de pc even verwijderd en opnieuw aangesloten en het werkte na een korte driver install weer als vanouds.DingieM schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:42:
Betreffende SGS aan USB: heb zelf vaker gemerkt dat de USB niet wil. Volgens mij kwam dat doordat de USB-koppel op Kies stond. Toen ik het instelde op "vragen bij verbinden" krijg ik heel wat minder problemen...
Als je SGS aan de pc is aangesloten, zie je dan in apparaatbeheer onder Universal Serial Bus controllers,
de Samsung controller staan ?? Zo ja deinstalleer deze dan.Koppel je SGS daarna los en start de pc opnieuw op.
Na het opstarten en de pc is klaar koppel dan met het kabeltje je SGS opnieuw aan. Het systeem installeert onder Windows 7 zelf zijn juiste drivers. Duurt wel ff.
Ik hoop dat het helpt.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Eerst op Tweakers gekeken welke winkels goede reviews keken en vervolgens bij een van de bekendere mijn SGS besteld. Toch klopte er iets niet bij de levering, wat me niet direct opviel.
Op het doosje zit een witte sticker met de tekst "Do not accept if seal is broken". Sticker is nog heel dus geen probleem. Ik heb hem met mijn nagels losgehaald en zag daar onder nog een zwarte sticker met dezelfde tekst die wel doorgesneden was.
Nou ja niks aan de hand, telefoon is gewoon nieuw dus geen probleem.
Doosje open gemaakt, zit er een Poolse handleiding in. Toen zag ik ook ineens dat alle teksten op het doosje in het Pools zijn. De telefoon stond wel gewoon ingesteld op Nederlands.
Zijn er mensen die dit herkennen?
Ook als ik me aan probeer te melden voor de memory doubler actie krijg ik de melding IMEI niet geldig. Is dat omdat ze een Nederlandse telefoon verwachten? Ik zag wel op internet dat meer mensen dit probleem hadden. Gewoon Samsung even bellen of wachten?
Probleem IMEI niet geldig had ik al een jaar geleden. NL toestel met NL doosje des tijds.Chrizzly schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:17:
Ook als ik me aan probeer te melden voor de memory doubler actie krijg ik de melding IMEI niet geldig. Is dat omdat ze een Nederlandse telefoon verwachten? Ik zag wel op internet dat meer mensen dit probleem hadden. Gewoon Samsung even bellen of wachten?
Daar ligt het niet aan..Ik heb er nooit een punt van gemaakt, blijkbaar bestaat dit na een jaar nog steeds.
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Ik zou me er niet al te druk om maken. Online winkels willen hun telefoons nog wel eens uit andere landen halen om scherpere prijzen te kunnen bieden of om hun voorraad aan te vullen als die elders moeilijk te krijgen zijn. Ookal is je telefoon origineel pools, dan heb je nog steeds garantie bij defecten.Chrizzly schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:17:
Sinds dit weekend heb ik ook een Galaxy S.
Eerst op Tweakers gekeken welke winkels goede reviews keken en vervolgens bij een van de bekendere mijn SGS besteld. Toch klopte er iets niet bij de levering, wat me niet direct opviel.
Op het doosje zit een witte sticker met de tekst "Do not accept if seal is broken". Sticker is nog heel dus geen probleem. Ik heb hem met mijn nagels losgehaald en zag daar onder nog een zwarte sticker met dezelfde tekst die wel doorgesneden was.
Nou ja niks aan de hand, telefoon is gewoon nieuw dus geen probleem.
Doosje open gemaakt, zit er een Poolse handleiding in. Toen zag ik ook ineens dat alle teksten op het doosje in het Pools zijn. De telefoon stond wel gewoon ingesteld op Nederlands.
Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik heb mijn telefoons in heel wat talen geleverd gekregen, het had me redelijk wat tijd bespaard als de winkel de service bood om de taal in het Nederlands in te stellen.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
waar kan je instellen hoe mijn sgs via USB op de computer aansluit? Ik zoek deze functie namelijk al een tijdjeDingieM schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:42:
Betreffende SGS aan USB: heb zelf vaker gemerkt dat de USB niet wil. Volgens mij kwam dat doordat de USB-koppel op Kies stond. Toen ik het instelde op "vragen bij verbinden" krijg ik heel wat minder problemen...
Edit: zie ook de post van henk hier een paar berichten onder.AndyMan8 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:47:
[...]
waar kan je instellen hoe mijn sgs via USB op de computer aansluit? Ik zoek deze functie namelijk al een tijdje
Henk Schuifkaas in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"
/edit
Dat wisselt per android versie.
In nieuwere versies is het:
Instellingen - Toepassingen - Ontwikkeling - USB-fouten opsporen.
Aan: Dan wordt het een externe schijf als je hem aansluit.
Uit: Gewoon de KIES aansluiting.
Bij eerdere versies kon je het zo instellen dat je elke keer kon kiezen bij aansluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 10-05-2011 18:06 ]
Iemand?Brainpower schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:09:
Ik heb de XEO versie, dat is de Poolse firmware.
Is het verstandig om deze te wijzigen naar de Nederlandse XEN? Of kan dat niet en kan ik het beter zo laten?
Je moet ze gewoon even mailen, ik had ook een Frans model. Twee mailtjes waren genoeg om een kaartje op te sturen dus zeker de moeite waard!Chrizzly schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:17:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om-js3-js5-2-2-1-froyo.html
Hier is een link, ik had ook de poolse versie maar nu heb ik XEN. Ik moest het wel eerst installeren opnieuw starten en daarna weer installeren voordat (KOR) veranderd werd naar (XEN) op Kies. Maar wellicht lag het aan mijn telefoon, die heeft soms zijn kuren.
Gebruik de JS5 link niet de JS3 link.
Aan jouw de keus of je bij de poolse wilt blijven of terug wilt naar NL.
Vanuit daar gebackupd toen uit eindelijk geprobeerd naar Cm7 te flashen kreeg ik een zwart scherm en kwamen de blauwe letters zo op me af.. vervolgens ging hij terug naar CWM en ging verder met de stappen ik moest hem rebootte vervolgens kreeg ik een CWM in het oranje alleen ik kon nergens ok drukken alleen bij rebootten.
uit eindelijk dat gedaan.. ging de telefoon aan en sprong hij naar het start scherm van CM7 maar veranderde daarna naar zwart? de onderste knoppen deden het maar de recovery mode niet.. Terug naar de download mode de SpeedMod K12U with HZ=500 kernel er weer op gezet en hij deed het weer..
Vervolgens nog een poging om hem te flashen maar kreeg dit keer helemaal geen CWM meer etc. toch maar de SpeedMod K12U with HZ=500 kernel er weer opgezet en nu doet hij het maar dan zonder CM7..
Iemand een idee hoe dit kan?
& hoe kan ik nu evt. terug naar de orginele samsung kernel?
Tevens heb ik ook geen internet? terwijl ik wel mijn IMEI nummer en wel bereik heb dus ik kan wel gewoon bellen?
Schrok me kapot toen ik zag dat me tel het niet deed..
[ Voor 6% gewijzigd door r--ndy op 10-05-2011 01:57 ]
Wanneer je muziek afspeelt en luistert via oordopjes en je haalt de oordopjes eruit.
Stopt de muziek dan of speelt hij verder via de speakers?
Instellingen > Draadloos en netwerken > USB-instellingen.AndyMan8 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:47:
[...]
waar kan je instellen hoe mijn sgs via USB op de computer aansluit? Ik zoek deze functie namelijk al een tijdje
Daar kan je kiezen tussen Kies, Mediaspeler, Massaopslag of Vragen bij verbinden.
Ok duidelijk. Maar nu mijn 2e vraag. Is het beter om naar XEN over te gaan, of maakt het eigenlijk helemaal niets uit? En kan ik net zo goed bij de Poolse XEO blijven?Kizanko schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:12:
[...]
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12067-howto-officiele-samsung-update-buiten-kies-om-js3-js5-2-2-1-froyo.html
Hier is een link, ik had ook de poolse versie maar nu heb ik XEN. Ik moest het wel eerst installeren opnieuw starten en daarna weer installeren voordat (KOR) veranderd werd naar (XEN) op Kies. Maar wellicht lag het aan mijn telefoon, die heeft soms zijn kuren.
Gebruik de JS5 link niet de JS3 link.
Aan jouw de keus of je bij de poolse wilt blijven of terug wilt naar NL.
Bij de standaard muziek app gaat hij dan op pauze.ykz schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:55:
Even een korte vraag:
Wanneer je muziek afspeelt en luistert via oordopjes en je haalt de oordopjes eruit.
Stopt de muziek dan of speelt hij verder via de speakers?
Iets met een topic waarschuwing die in beeld staat als je wilt posten enzo...r--ndy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:52:
Nou dacht ik dus even mijn Galaxy S te Flashen naar de Cyanogenmod 7 alles ging goed, andere kernel op gezet aan het begin de: SpeedMod K12U with HZ=500 zodat ik de CWM had.
Voor je custom roms gedoe kun je hier terecht: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware
Verwijderd
Ik heb de advanced taskkiller verwijderd, en jahoor, alles werkt gewoon nog na een hele dag! Dat heb ik nog niet meegemaakt haha! Bedankt! Alleen gaat de batterij nu wel veel sneller leeg omdat ik apps niet meer killRaymond schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Je zou eens een tijdje zonder de taskkiller kunnen draaien en kijken wat er gebeurt. Ik persoonlijk verwacht dat je telefoon er een stuk beter door gaat werken.
Google heeft een prima systeem in Android gebakken om het geheugen en processen te managen, zo'n taskkiller gooit dat alleen maar in de war.
Appkiller is echt een no go, enige wat beetje fijn is is de standaard task killer. zo blijft bijv mijn browser open staan, geen probleem. maar wel als je nog een paar andere zware apps gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:17:
[...]
Ik heb de advanced taskkiller verwijderd, en jahoor, alles werkt gewoon nog na een hele dag! Dat heb ik nog niet meegemaakt haha! Bedankt! Alleen gaat de batterij nu wel veel sneller leeg omdat ik apps niet meer kill
Maar goed, nu kan ik eindelijk ook thuis fatsoenlijk met m'n telefoon internetten
Probleem heb ik ook gehad met de zyxcel...zowel bij mijn ouders als bij mij thuis (Waar we dezelfde router hadden gekregen van de provider). Zowel mijn Galaxy S als mijn moeders Legend hadden er last van. naar een x aantal minuten was er dataverkeer meer mogelijk. Wifi uit/aan werkte altijd wel voor even.jasjenl schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:56:
Ik had tot dit weekend regelmatig problemen als ik mijn Galaxy S via wifi gebruikte: veelal werkte na een tijdje de verbinding op een gegeven moment niet meer (waardoor bijv. lange youtube filmpjes kijken in de praktijk vrijwel onmogelijk was), ook kreeg ik sommige streams niet aan de praat (bijv. de 3voor12 Luisterpaal app of video's van uitzendinggemist.nl). Totdat ik laatst eens bij iemand anders was en daar m'n Galaxy S met zijn wifi netwerk verbonden had: toen werkte ineens alles wel dat bij mij thuis niet of maar half werkte. Ik heb daarop meteen mijn router (een Zyxel NBG-460N) vervangen door een Netgear WNDR3700 en nu werkt alles vlekkeloos. Blijkbaar was de Zyxel dus niet zo'n gelukkige combinatie met de Galaxy S.. Wel vreemd, want m'n netbook werkte wel gewoon goed met die oude router.
Maar goed, nu kan ik eindelijk ook thuis fatsoenlijk met m'n telefoon internetten
Ja, dat klinkt heel herkenbaar... maar iedere keer wifi uit/aan zetten werd ik op een gegeven moment ook een beetje zat... Nu werkt het gewoon perfect!TripleQ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:59:
[...]
Probleem heb ik ook gehad met de zyxcel...zowel bij mijn ouders als bij mij thuis (Waar we dezelfde router hadden gekregen van de provider). Zowel mijn Galaxy S als mijn moeders Legend hadden er last van. naar een x aantal minuten was er dataverkeer meer mogelijk. Wifi uit/aan werkte altijd wel voor even.

Maar 9 van de 10 apps gebruiken geen CPU als ze op de achtergrond staan. Ze gebruiken alleen ram geheugen zodat het programma weer snel op kan starten. De taskkiller gooit dat ram dus ook weg. Op die manier bespaar je dus geen extra batterij. Sterker nog het kost de CPU meer moeite om je ram weer vol te zetten als je een app opnieuw opstart. ipv een task killer moet je een programma hebben dat de programma's afsluit die op de achtergrond teveel CPU (zeg 15 à 20 %) gebruiken. Ik gebruik daarvoor watchdog lite en vind het erg pretting werken.
Hm, apart.. hopelijk blijft de mijne het wel goed doen in combinatie met de Netgear. Wat jij hier omschrijft is echter wel anders dan wat ik met de Zyxel had: daarbij bleef het wifi icoon gewoon aan op volle sterkte en volgens zowel de galaxy als de Zyxel was de 'fysieke' verbinding nog gewoon 'uitstekend'. Echter, dataverkeer tussen de galaxy en de router werkte niet meer, wat ik ook kon constateren door bijv. met m'n netbook proberen te pingen naar de telefoon: dat werkte dan eerste wel maar op een gegeven moment, als de verbinding met de telefoon niet meer werkte, mislukte het pingen ook. Soms leek het te helpen om bijv. de browser op de telefoon af te sluiten, maar vaak hielp ook alleen wifi uit en weer aanzetten.Raymond schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:13:
grappig, ik heb ook een wndr3700 en ik overweeg juist om dat ding eruit te schoppen, omdat ik vind dat'ie niet lekker samenwerkt met m'n Galaxy (en op z'n muil gaat als je meerdere GB's kopieert tussen pc's). Mijn Galaxy raakt ook na wat internetten heel kalm aan de verbinding kwijt met de router (wlan icoontje verdwijnt, maar het gsm icoontje komt er niet voor terug in de plaats). Internetten loopt dan ook niet soepel meer. Als ik dan Wlan uit wil schakelen, dan lukt dat ook niet goed (duurt heel lang voordat de verbinding daadwerkelijk wordt verbroken). Als ik daarna Wlan weer inschakel, loopt het allemaal prima,
Overigens, waar ik verder ook nog veel last van heb gehad is dat, nadat ik wifi uit had gezet, deze niet meer wilde inschakelen op de telefoon. Als je dan naar het wifi instellingen menu ging zag je daar heel lang staan 'inschakelen...' en na een tijdje verscheen daar dan 'fout' (en verder niks, dus wat er dan fout was, gaf de telefoon niet aan). Of dat met de Zyxel te maken had weet ik eigenlijk niet, ik betwijfel het eigenlijk want het leek er gewoon op dat de telefoon af en toe met het überhaupt inschakelen van wifi problemen had, nog los van het maken van verbinding met een router. Ik heb sinds ik de Netgear heb hier nog niet veel mee getest, maar met een beetje mazzel hoef ik wifi ook niet meer zo vaak uit te zetten
Op marktplaats zijn ze 2e hands ongeveer 200,- ... weet iemand misschien nog goedkopere acties / combinaties / tips of trucs ... ?
Heb nu deze gevonden:
pricewatch: Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart
Kan nog wel 100,- krijgen voor mijn Nokia C6, en dan betaal ik gespreid over 24 maanden 11,95. Valt genoeg mee in mijn ogen ... ff over nadenken
[ Voor 35% gewijzigd door NeoMe op 10-05-2011 21:18 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ik vind zijn huidige nieuwprijs al best redelijk. Heb die van mij nog voor €479 gekocht. Toen dacht ik al dat het een koopje was.NeoMe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:14:
Nu de Galaxy S II is uitgekomen zal de Galaxy S I wel wat in prijs zakken, ik wil hem graag gaan kopen omdat ik nu een Nokia C6 ( Symbian ) heb en deze niet echt super goed bevalt.
Op marktplaats zijn ze 2e hands ongeveer 200,- ... weet iemand misschien nog goedkopere acties / combinaties / tips of trucs ... ?
Heb nu deze gevonden:
pricewatch: Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart
Kan nog wel 100,- krijgen voor mijn Nokia C6, en dan betaal ik gespreid over 24 maanden 11,95. Valt genoeg mee in mijn ogen ... ff over nadenken
Spelling...yasin76 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 03:36:
Ik jeb vandaag een nieiwe sgs gekocht.. maar ik hzb geen idzz hoe te updated via kies. Er staat out of the box froyo op.
Anyhow, als d'r via kies een update is meld kies dat vanzelf. En dan zeg je "ja ik wil upgraden" 2.3 is nog niet uit voor NL dus even geduld. zweden is volgens mij afgelopen weekend uitgekomen, en ook Polen, dus het kan eigenlijk elk weekend gebeuren gezien de updates toch vaak op zaterdag beginnen.
Update:
Gisteren van een collega accu & usb kabel geprobeerd. Op de één of andere manier kwam daardoor mn SGS weer (wat meer) tot leven...
Na een paar keer rebooten & wisselen van de accu's werkte eind vd middag mn SGS ineens op mn XP laptop (XP begon uit zichzelf nieuwe drivers te installeren), en daarna op W7 ook geen enkel probleem meer. Dit met mijn eigen accu & usb kabel!
Nu dus niks meer aan de hand, laat het maar even zo, maar als het weer voorkomt breng ik hem meteen weg. Geen zin in dit soort fratsen.
Wellicht dat iemand hier nog iets aan heeft.
Misschien een kapotte accu ofzo? met rare spanningen kunnen er rare dingen gebeuren met je telefoon.Mijulio schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:04:
[...]
Update:
Gisteren van een collega accu & usb kabel geprobeerd. Op de één of andere manier kwam daardoor mn SGS weer (wat meer) tot leven...
Na een paar keer rebooten & wisselen van de accu's werkte eind vd middag mn SGS ineens op mn XP laptop (XP begon uit zichzelf nieuwe drivers te installeren), en daarna op W7 ook geen enkel probleem meer. Dit met mijn eigen accu & usb kabel!
Nu dus niks meer aan de hand, laat het maar even zo, maar als het weer voorkomt breng ik hem meteen weg. Geen zin in dit soort fratsen.
Wellicht dat iemand hier nog iets aan heeft.
Draai inmiddels een Grote dag op de JVH firmware, wat een knal goede firmware is het! Zelfs even geen interesse in een custom rom..
[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 11-05-2011 14:36 ]
Verwijderd
Wat voor software heb je erop? froyo?r--ndy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:52:
Nou dacht ik dus even mijn Galaxy S te Flashen naar de Cyanogenmod 7 alles ging goed, andere kernel op
& hoe kan ik nu evt. terug naar de orginele samsung kernel?
Tevens heb ik ook geen internet? terwijl ik wel mijn IMEI nummer en wel bereik heb dus ik kan wel gewoon bellen?
Schrok me kapot toen ik zag dat me tel het niet deed..
Ik heb gister even cyanogenmod geprobeerd maar ik heb wel de oude installatie methode gebruikt, dus eerst speedmod kernel.
2 efs backup.
3 cm7 kernel via odin flashen
4 initial cm7 software via cmw flashen
5 gapps geflashed.
6 update gedaan naar de laatste nightly
Het is trouwens beter als je reageerd in het custom rom topic, dat is overzichtelijker.
(Ik vind CM7 persoonlijk niet zoooveel, zitten veel opties in om dingen aan te passen maar ik mis de samsung dialer die de nummers voorspeld als je ze in type. en de samsung camera app.)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 14:51 ]
Ik wordt gebeld door een prive nr. dat meestal ophangt zodra ik opneem en 2 keer (plus minus) terug belt als ik het gesprek weiger.
Ben er net weer door gebeld, maar dit keer was anders.
Ik hoorde een echo van mijn eigen stem.
Is dit de telefoon die zichzelf belt, probeert iemand mij in de maling te nemen, of probeert iemand mijn stem op te nemen?
Verwijderd
Ditzelfde probleem doet zich voor in andere muziekapps, zoals de Doubletwist app, MIUI player en de stock android music app(de nieuwste versie met ondersteuning voor Google Music).
De muziek heb ik proberen te syncen met Doubletwist en Samsung Kies, en zelfs na het formatteren van de SD kaart is dit probleem niet opgelost!
Heeft iemand een tip of suggestie voor dit probleem?
Ik denk niet dat dit aan de telefoon ligt, maar iets compleet anders is, je provider kan je hier misschien mee helpen.DCG909 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:34:
Oke, heb al een tijdje iets raars.
Ik wordt gebeld door een prive nr. dat meestal ophangt zodra ik opneem en 2 keer (plus minus) terug belt als ik het gesprek weiger.
Ben er net weer door gebeld, maar dit keer was anders.
Ik hoorde een echo van mijn eigen stem.
Is dit de telefoon die zichzelf belt, probeert iemand mij in de maling te nemen, of probeert iemand mijn stem op te nemen?
Verwijderd
Ik heb alle instellingen al nagelopen maar zie geen optie die met mijn probleem te maken kan hebben. Ik draai de laatste officiele Samsung update. Iemand die dit probleem ook heeft?
Ik heb ditzelfde probleem, maar heb zelf ook nog geen oplossing gevonden. Ik reboot mijn foon elke keer dat ik de melding krijg. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de advanced app killer lag, maar dat is niet het geval. Dus waar het wel aan ligt, weet ik bij god niet. Ik draai gewoon stock ROM, zonder vreemde apps.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:38:
Ik heb sinds gisteren een probleem m.b.t. het afspelen van muziek. Als ik muziek probeer af te spelen met de samsung MP3-speler app, krijg ik bij elk nummer de melding: MP3-speler ondersteunt dit type audiobestand helaas niet.
Ditzelfde probleem doet zich voor in andere muziekapps, zoals de Doubletwist app, MIUI player en de stock android music app(de nieuwste versie met ondersteuning voor Google Music).
De muziek heb ik proberen te syncen met Doubletwist en Samsung Kies, en zelfs na het formatteren van de SD kaart is dit probleem niet opgelost!
Inderdaad, dat probleem komt mij ook bekend voor, sowieso gehad bij 2.2 (ik draai nu 2.3.3 de laatste versie, gewoon stock) .. Ook youtube / winamp / insert random media player werkten allemaal niet meer.. Geen idee waar het aan lag, maar een reboot was de enige mogelijkheid om het weer goed te krijgenmarrk schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:41:
[...]
Ik heb ditzelfde probleem, maar heb zelf ook nog geen oplossing gevonden. Ik reboot mijn foon elke keer dat ik de melding krijg. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de advanced app killer lag, maar dat is niet het geval. Dus waar het wel aan ligt, weet ik bij god niet. Ik draai gewoon stock ROM, zonder vreemde apps.

Had ik ook opeens vorige week. Op mijn sdcard stond er een LOST-DIR, het verwijderen daarvan loste bij mij het probleem op.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:38:
Ik heb sinds gisteren een probleem m.b.t. het afspelen van muziek. Als ik muziek probeer af te spelen met de samsung MP3-speler app, krijg ik bij elk nummer de melding: MP3-speler ondersteunt dit type audiobestand helaas niet.
Je geeft aan dat je een lost dir bestand op je sd kaart hebt. Zou je uit kunnen leggen wanneer er zo n bestand wordt geplaats ?Marbo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:49:
[...]
Had ik ook opeens vorige week. Op mijn sdcard stond er een LOST-DIR, het verwijderen daarvan loste bij mij het probleem op.
Kun je de lost dir map altijd veilig van de sd kaart deleten ?
In de auto heb ik een Parrot die via bt werkt met mn telefoon. Altijd perfect gegaan tot nu.
Iedere keer download ie netjes mn telefoonboek en sms-jes, maar zodra deze gedaan zijn krijg ik de melding HF Disconnect.
Als ik dan op mn SGS kijk bij de bt optie zie ik dat telefoon gebruiken voor telefoon audio niet is aangevinkt. Terwijl die van de media wel. Na het aanvinken werkt het dan wel weer even. Maar na de auto uit/ auto weer in, werkt het weer niet. Dit terwijl ik wel heb aangegeven dat deze instelling bewaard moest blijven.
Heb mn SGS al een keer hernoemd en als nieuw toestel aangemeld, maar helaas.....
Meer mensen met dit sort probleempjes?
Zijn er eigenlijk aps waarmee je deze setting op kunt slaan?
OT, excuus daarvoor: is waarschijnlijk een belscript, dat niet goed werkt. Over het algemeen zijn die scripts zo geschreven dat ze na een x aantal keer niet opnemen of geen contact krijgen ophouden met bellen.DCG909 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:34:
Oke, heb al een tijdje iets raars.
....
[ Voor 18% gewijzigd door Marbo op 11-05-2011 21:01 ]
Ja, voor zover ik begrepen heb is het Mac-gerelateerd. Als ik met mijn Macbook de SDCard van de SGS benader schijnt dat te gebeuren. Ik weet niet of het altijd veilig is om dat te verwijderen, maar als het door deze (Mac) oorzaak komt, kan het gewoon verwijderd worden.Aloysxda schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:24:
[...]
Je geeft aan dat je een lost dir bestand op je sd kaart hebt. Zou je uit kunnen leggen wanneer er zo n bestand wordt geplaats ?
Kun je de lost dir map altijd veilig van de sd kaart deleten ?
[ Voor 13% gewijzigd door Marbo op 11-05-2011 20:36 ]
Tevens ook wel iets stevigers eigenlijk, ik wil niet dat mijn SGS met 250 per uur eraf vliegt
http://link.webhard.co.kr...FD201103081011408303288DD
[ Voor 19% gewijzigd door peakaboo op 11-05-2011 21:44 ]
Oei, ik heb erg veel last van je foto's, die veroorzaken echt enorme vertaging. Zou je ze weg kunnen halen?peakaboo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:10:
Ik zoek voor mijn galaxy S een houder die ik wil vastmaken aan het stuur op mijn motor. Nu heb ik zo'n vermoeden dat zo'n standaard bike holder die je op ebay vindt niet gaat passen, aangezien het stuur van mijn motor een stuk dikker is dan bij een fiets. Heeft iemand hier toevallig al een ander type voor gezien?
thx
Wat is de diameter van je stuur? Ik heb net vorige week een houder uit china binnen, en hij is behoorlijk stevig. Ik heb er nog een rubber tussen zitten om 'm op mijn fietsstuur te bevestigen, anders is ie te groot. Koste €4,50 geloof ik, dus daar kun je je ook geen buil aan vallen.peakaboo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:10:
Ik zoek voor mijn galaxy S een houder die ik wil vastmaken aan het stuur op mijn motor. Nu heb ik zo'n vermoeden dat zo'n standaard bike holder die je op ebay vindt niet gaat passen, aangezien het stuur van mijn motor een stuk dikker is dan bij een fiets. Heeft iemand hier toevallig al een ander type voor gezien?
Tevens ook wel iets stevigers eigenlijk, ik wil niet dat mijn SGS met 250 per uur eraf vliegt
Polen is nog niet uit (denk ik dan). Ik heb de XEO versie (Pools) maar zojuist geupdate naar 2.2.1. Daarna gaf Kies in ieder geval geen update meer aan.Kevinp schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:38:
[...]
Spelling...
Anyhow, als d'r via kies een update is meld kies dat vanzelf. En dan zeg je "ja ik wil upgraden" 2.3 is nog niet uit voor NL dus even geduld. zweden is volgens mij afgelopen weekend uitgekomen, en ook Polen, dus het kan eigenlijk elk weekend gebeuren gezien de updates toch vaak op zaterdag beginnen.
Heb deze maar besteld voor 5 euro ja, verschil is ook een fietsstuur is vaak rond en die van een motor niet. Ga het gewoon proberen :-)Henk Schuifkaas schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:46:
[...]
Wat is de diameter van je stuur? Ik heb net vorige week een houder uit china binnen, en hij is behoorlijk stevig. Ik heb er nog een rubber tussen zitten om 'm op mijn fietsstuur te bevestigen, anders is ie te groot. Koste €4,50 geloof ik, dus daar kun je je ook geen buil aan vallen.
Hangt van je motor af. Op mijn Diversion zit gewoon een rond stuur en daar past ook netjes een gewone 'bike' klem op. Het stuur is wel dikker, maar door wat langere schroefjes te nemen past het keurig. Ik heb er al jaren een Mio PDA op zitten als navigatiepeakaboo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:52:
Heb deze maar besteld voor 5 euro ja, verschil is ook een fietsstuur is vaak rond en die van een motor niet. Ga het gewoon proberen :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 12-05-2011 09:08 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Givi heeft ook mooie houders die je met klitteband om je balfoofd vastzet. Bijkomend voordeel. Ze zijn waterdichtpeakaboo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:10:
http://link.webhard.co.kr...FD201103081011408303288DD
[afbeelding]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Die is er al sinds 18 april voor toestellen die niet door providers verder zijn aangepast. Als dat zo is, gewoon updaten via Kies.Arosf schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:36:
2.3.3 voor de Galaxy Tab is uit. Nou mag die ook wel eens voor de Galaxy S uitkomen
De wijzen komen uit het Oosten!
Als het zelf te doen is voor een leuk prijsje, tips zijn altijd welkom
edit: http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m270.l1313
Alleen de vraag hoe makkelijk die te installeren zijn, ziet er naar uit dat er aardig wat los gesloopt moet worden.
[ Voor 34% gewijzigd door NoepZor op 12-05-2011 10:10 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Helaas niet los te krijgen, de hele voorkant is 1 geheel(bij officiele samsung service points). Waarschijnlijk op ebay wel gewoon te verkrijgen.NoepZor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:01:
Weet iemand of je voor een klein bedrag die chromen rand om het toestel kunt vervangen? Die van mij is namelijk beschadigd, zou er graag een nieuw randje om willen hebben.
Doe *#1234#Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:53:
Laatste versie kies geinstalleerd. Win7 computer. In kies krijg ik bij firmwareversie niets te zien. Firmwareversie standaard 2.2 froyo. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Wat staat daar bij CSC versie?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.