Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
Zullen die knuppels hem gewoon zelf moeten activeren? Dat had ik ook ooit met mijn draadloze netwerk thuis. Na uren proberen dacht ik ik bel ze en toen kwam het: O ja maar meneer die moete wij activeren.
Yep, het is dus niet altijd het een of het ander.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:58:
[...]
Volgens mij is dat niet zo. Als je Wifi aan staat en je gaat van huis, dan heb je internet via 3g, maar tegelijkertijd blijt hij scannen naar wifi netwerken. En dat kost veel energie.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ja in de root van me sd kaart staat de zip file niet in een extra map gewoon in de root en die melding geeft die aan volume + en menu en aan zet butten voor paar sec dan kom ik in de root maar die melding komt die mee aan vaag ik ga nog is ff wat proberen me Desire HD heb ik makelijk kunnen rooten dat was geen probleemHaTe schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:36:
[...]
Nee. Heb je wel update.zip in de root van de sdkaart staan?
Ik het Z4Root gebruikt... te eenvoudigtsjabbie70 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:20:
[...]
ja in de root van me sd kaart staat de zip file niet in een extra map gewoon in de root en die melding geeft die aan volume + en menu en aan zet butten voor paar sec dan kom ik in de root maar die melding komt die mee aan vaag ik ga nog is ff wat proberen me Desire HD heb ik makelijk kunnen rooten dat was geen probleem
Vervolgens oneclicklagfix en mijn Galaxy S draait retesnel en stabiel!
wijze woorden
ja maar is dat voor de Galaxy S ???Zosas schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:53:
[...]
Ik het Z4Root gebruikt... te eenvoudig
Vervolgens oneclicklagfix en mijn Galaxy S draait retesnel en stabiel!
Je kan beter SpeedMod flashen.
Maar jij hebt de standaard kernel nog? Dan kan je sowieso niet flashen met update.zip
En ga verder in het custom rom topic. Hier is het offtopic!
[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 20:15 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
oke doe ik ( ja ik heb de staandaard kernel) thnxHaTe schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:13:
Die is ontwikkeld op de Galaxy S. Ik weet alleen niet of die wel goed is.
Je kan beter SpeedMod flashen.
Maar jij hebt de standaard kernel nog? Dan kan je sowieso niet flashen met update.zip
En ga verder in het custom rom topic. Hier is het offtopic!
Op zich is dat goed gegaan maar als ik in nu een berichtje binnen krijg start er een irritant muziekje.
Ik heb al bij de instellingen voor geluid gekeken en bij GMail instellingen maar kan niets raars vinden.
Iemand een idee?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Thanks! Die heb ik nu geïnstalleerd. Hij is een stuk sneller. Hij heeft nog wel wat andere eigenaardigheden, maar daar dat zoek ik nog wel uit.
Ik weet niet waarom de originele mail-app zo langzaam is bij mij, deze K9 heeft gewoon binnen een paar tellen de mail in het scherm staan. De originele mail-app doet daar echt veeeeeel langer over.
Verwijderd
Elke keer als ik dus een reactie plaats via de mail, slaat hij dat emailadres van facebook dus op.
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij dit niet meer doet?
Verwijderd
Ik geloof niet echt dat je m'n probleem begrijpt.syntesia schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:08:
contact synchronisatie met facebook uitzetten ?
De facebookcontacten worden niet toegevoegd, maar de email adressen waar je naartoe verzend bij reactie beantwoorden.
Had uberhaubt gwen facebooksync aanstaan btw.
zoek even op dit forum met zoekwoord GPS ; vind je genoeg beschouwingen...KhaZ schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:33:
Ik heb deze telefoon sinds een paar maanden (geupdate naar Android 2.2.1) en ben zeer onder de indruk. Echter 1 ontzettend groot nadeel: de GPS is werkelijk dramatisch. Als je navigeert d.m.v. Maps denkt-ie continue dat je op de weg ernaast rijdt, als je afslaat gaat de GPS rechtdoor.. gaat helemaal nergens over. Mijn tomtom Live 750 is echt vlekkeloos, nooit een foutje.
- Wat zijn de beste dingen die ik (indien überhaupt mogelijk, heb er een hard hoofd in) kan doen om de GPS te verbeteren?
- Hebben meer mensen hier last van?
Ik had hetzelfde en heb uit wanhoop maar een hard reset gedaan via de recovery mode. Daarna was alles weer zoals het hoort.racoon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:03:
ik heb met een aantal geinstalleerde programma's steeds de melding geforceerd sluiten, iemand een idee hoe dit op te lossen?
Vandaag getest, hele tijd standby met een enkel telefoontje van ca 15 min.
(wifi stond wel aan)
Voorheen kon ik ca 1,5 dag tot 2 dagen met de batterij doen met regelmatig gebruik.
Om wanhopig van te worden.
Ik heb deze nieuwe firmware van Samfirmware erop staan. Het blijkt dat nu mijn contacten na de back toets ook afgesloten zijn. Blijven dus niet meer in "Taakbeheer" open staan. Ik heb wel de I9000XWSJ5 XEN gebruikt, want in de file zit een Scandinavische volgens het XDA. Dus weer een verbetering. Mogelijk erg persoonlijk, maar ik heb sterk de indruk dat het allemaal nog wat sneller gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Embryo1 op 08-03-2011 11:02 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Die mail adressen waar je naar reageert komen bij "andere contactpersonen" te staan (in Gmail).Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:21:
[...]
Ik geloof niet echt dat je m'n probleem begrijpt.
De facebookcontacten worden niet toegevoegd, maar de email adressen waar je naartoe verzend bij reactie beantwoorden.
Had uberhaubt gwen facebooksync aanstaan btw.
Bij instellingen van je contacten lijst (op je Mobiel) kun je vervolgens aangeven welke groepen je wilt laten zien, en dus daar kun je "andere contactpersonen" uitzetten. Wel moet je contacten die je wel wilt zien uiteraard in een andere groep indelen.
2.3 komt sowieso uit deze maand. De vraag wanneer deze precies komt wil ik ook wel graag weten!Steef1986 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:14:
Ik draai nog 2.2.1 jp5. Enig idee wanneer er nu 2.3 uitkomt? Of gaan ze nog ff voort borduren op 2.2.X ?
Dat is ook hoe het moet volgens mij. Ik heb het juist andersom wat erg onhandig is gezien je de contacten app dan kunt killen wat de hele desktop over de zeik brengt.Embryo1 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:45:
I9000XWSJ7
Ik heb deze nieuwe firmware van Samfirmware erop staan. Het blijkt dat nu mijn contacten na de back toets ook afgesloten zijn. Blijven dus niet meer in "Taakbeheer" open staan.
Zie mijn vraag eerder om meer mensen die dit hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 09-03-2011 20:02 ]
Ik heb het via MyBackup gedaan, maar alle contactpersonen zijn nu per gegeven gescheiden (dus voor emailadres 1, whatsapp 1, facebook 1, twitter 1)... Kan je dat niet handig laten mergen ofzo?
heb nu echt een dikke tyfuszooi van contacten, is niets mee te doen
2e keer herstarten leverde ook niks op.

10 minuten geleden werkte alles nog perfect, en de telefoon zat in mijn zak toen hij raar begon te doen. Wat is hier aan de hand?
[ Voor 10% gewijzigd door Tower410 op 10-03-2011 16:19 ]
Om dit te voorkomen synchroniseer ik alle contacten en agenda met mijn Google account. Volgens mij zijn er in Google Contactbeheer functies om dubbele items te herkennen en te mergen...418O2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:35:
heb een fullwipe install van de nieuwste darky gedaan, maar nu heb ik weer gezeik met mijn contactpersonen. Hoe doen jullie dat?
Ik heb het via MyBackup gedaan, maar alle contactpersonen zijn nu per gegeven gescheiden (dus voor emailadres 1, whatsapp 1, facebook 1, twitter 1)... Kan je dat niet handig laten mergen ofzo?
heb nu echt een dikke tyfuszooi van contacten, is niets mee te doen
Vandaag wilde ik een applicatie installeren, dit lukte echter niet zo goed. Als ik de de app (skype) wil installeren, download hij het eerst en vervolgens geeft hij melding: 'Onvoldoende opslagcapaciteit'. Als ik naar mijn instellingen ga blijkt:
Opslag:
Programma 157MB/1.87GB
Persoonlijke gegevens 4.01MB/127MB
Interne SD-kaart 184MB/5.64GB
Externe SD-kaart nvt
Wat mij betreft kost skype geen 1.6GB, iemand enig idee? Het toestel heb ik overigens al een paar keer gereboot.
Ik draai Doc's Rom (V9.8.1.XWJS7 met speedmod k13c-500hz kernel, XXJPX modem en XENJS3 CSC), maar de contacten app wordt niet afgesloten na de back toets te hebben gebruikt. Ook de stock browser en Opera blijven gewoon actief nadat ik de back button heb gebruikt.Embryo1 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:45:
I9000XWSJ7
Ik heb deze nieuwe firmware van Samfirmware erop staan. Het blijkt dat nu mijn contacten na de back toets ook afgesloten zijn. Blijven dus niet meer in "Taakbeheer" open staan. Ik heb wel de I9000XWSJ5 XEN gebruikt, want in de file zit een Scandinavische volgens het XDA. Dus weer een verbetering. Mogelijk erg persoonlijk, maar ik heb sterk de indruk dat het allemaal nog wat sneller gaat.
Even iets anders:
Ik ontdekte net dat er halverwege in mijn scherm kleine stipjes verticaal op 1 lijn zitten. Ik zie ze alleen wanneer het scherm is uitgeschakeld en wat vettig is of als ik op het scherm blaas (zodat er wasem op het scherm komt). Als het scherm schoon is dan zie je ze niet goed. Poetsen helpt niet om de stipjes te verwijderen. Ze voelen overigens niet aan als "krasjes".
Is dit een variant van de beruchte newton ringen?

[ Voor 16% gewijzigd door Amboe op 13-03-2011 17:36 ]
Dat had ik ook.thegw schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:37:
ook hier een na update naar 2.2.1 gaat de batterij maar 9uur mee.
Vandaag getest, hele tijd standby met een enkel telefoontje van ca 15 min.
(wifi stond wel aan)
Voorheen kon ik ca 1,5 dag tot 2 dagen met de batterij doen met regelmatig gebruik.
Om wanhopig van te worden.
Nadat ik de Wifi (slaap)instellingen zoals een paar pagina's eerder geadviseerd had aangepast gaat de batterij bij mij weer minimaal 2 dagen mee.
nadat ik het kaartje weer in de sgs heb gestoken, zie die alle foto's weer 2 x als ik deze bekijk met Gallery. Als ik met "mijn bestanden" kijk wat er op de mini sd staat, ziet die ze niet 2x, dus is alles ook normaal.
Als ik van een dubbele afbeelding, 1 verwijder, dan ziet het apparaat nog 1 afbeelding. Maar als ik die dan wil openen dan opent die niet, alsof die de afbeelding niet kan vinden.
Alleen de afbeeldingen die op de externe mini SD staan ziet die dubbel. Wat op het interne geheugen staat ziet die gewoon 1 keer. Ik draai met Froyo 2.2.
Zou dat een instelling kunnen zijn ?
Herkent iemand dit of wat is hiervan de oorzaak ?
[ Voor 37% gewijzigd door Aloysxda op 12-03-2011 09:35 ]
Je moet eens alle "thumbnails" verwijderen op je sd-kaartje, dan is het weer in orde. Tenmiste, zo was het bij mijAloysxda schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:49:
In mijn sgs heb ik een 4 gig kaartje. Hier staan foto's op. Tot mijn verbazing staan sinds gisteren alle foto's er dubbel in. Nu heb ik het kaartje op mijn pc ingelezen maar die ziet van elke afbeelding maar 1 bestand. Dus zo als het hoort.
nadat ik het kaartje weer in de sgs heb gestoken, zie die alle foto's weer 2 x als ik deze bekijk met Gallery. Als ik met "mijn bestanden" kijk wat er op de mini sd staat, ziet die ze niet 2x, dus is alles ook normaal.
Als ik van een dubbele afbeelding, 1 verwijder, dan ziet het apparaat nog 1 afbeelding. Maar als ik die dan wil openen dan opent die niet, alsof die de afbeelding niet kan vinden.
Alleen de afbeeldingen die op de externe mini SD staan ziet die dubbel. Wat op het interne geheugen staat ziet die gewoon 1 keer. Ik draai met Froyo 2.2.
Zou dat een instelling kunnen zijn ?
Herkent iemand dit of wat is hiervan de oorzaak ?
Nog een andere suggestie ?
Dacht dat als je de SGS opnieuw opstart de mediascanner draait om je media opnieuw te scannen. Lijkt mij dat thumbnails van niet bestaande afbeeldingen dan zouden moeten verdwijnen.Aloysxda schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:40:
Alle bestanden in de map tumbnails heb ik verwijderd. Helaas geen verandering.
Nog een andere suggestie ?
Met deze tip zou het inderdaad moeten werken. Dit heb ik geprobeert, maar helaas.nokiaan958GB schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:15:
[...]
Dacht dat als je de SGS opnieuw opstart de mediascanner draait om je media opnieuw te scannen. Lijkt mij dat thumbnails van niet bestaande afbeeldingen dan zouden moeten verdwijnen.
Misschien nog een andere optie ?
Ik heb een Galaxy S (met laatste officiële update Android 2.2 Froyo), maar de toestelversie is voor deze vraag irrelevant denk ik.
Mij is opgevallen dat je de datum van het toestel (althans, het jaartal) niet kunt wijzigen. Als je naar 'instellingen' -> 'datum en tijd' gaat en dan 'automatisch' uitvinkt dan kun je de datum wijzigen. Als je dan in de statusbar kijkt dan wordt de wijziging ook doorgevoerd (bijvoorbeeld 1-1-2020).
Als je echter weer terug naar het homescreen gaat wordt de datum automatisch weer teruggezet naar die van vandaag. SIM-kaartje eruit halen heeft geen effect, internetverbinding verbreken wél. Als ik 'm op vliegtuigmodus zet dan bllijft de datum op (bijvoorbeeld) 1-1-2020 staan. Als ik de wifi weer aanzet, duurt het een paar seconden en wordt het weer terug gezet naar vandaag.
Nu heb ik via google wat gezocht en ben ik erachter gekomen dat dit komt omdat het onder de veiligheidsrestricties valt. Je zou ROOT nodig moeten hebben om dit te kunnen aanpassen.
Nu is mijn vraag: weet iemand een manier waarop je het jaartal kunt wijzigen zonder de telefoon te moeten rooten? Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn (die z'n toetsel toch al geroot heeft) om dit even te testen en kijken of het werkt? Alvast bedankt!
Wat volgens mij namelijk niet goed is, is dat het scherm ook op slot springt als ik gebeld wordt tijdens het navigeren. Ik moet na of tijdens het telfoongesprek de pincode intoetsen om het navigatievenster weer te zien. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik gebruik Waze om te navigeren, en het toestel is verder helemaal origineel.
Ik heb het probleem dat leid tot geforceerd sluiten kunnen reproduceren. Het lijkt erop als je bureaublad vol staat met snelkoppelingen en geen ruimte beschikbaar is voor een nieuwe snelkoppeling de TWlauncher vastloopt. De noodzaak voor ruimte op het bureaublad ontstaat tijdens installatie van applicaties die automatisch een snelkoppeling op het bureaublad aanmaakt!TommySprat schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:14:
[...]
Ik had hetzelfde en heb uit wanhoop maar een hard reset gedaan via de recovery mode. Daarna was alles weer zoals het hoort.
Een voorbeeld hiervan is AVG Antivirus, die laat de Galaxy S spontaan vastlopen zodra er geen ruimte is op het bureaublad.
Oplossing voor dit probleem is enkel factory reset!
Heb ik ook, zit bij mij precies op de plek waar het 'touwtje' van mijn hoesje (waarmee ik mijn telefoon uit het hoesje trek) aan het hoesje vast zit. Lijken dus soort slijtage plekken te zijn omdat het draad waarmee dit 'touwtje' vast zit, constant daar over het scherm wrijft.Amboe schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:46:
[...]Even iets anders:
Ik ontdekte net dat er halverwege in mijn scherm kleine stipjes verticaal op 1 lijn zitten. Ik zie ze alleen wanneer het scherm is uitgeschakeld en wat vettig is of als ik op het scherm blaas (zodat er wasem op het scherm komt). Als het scherm schoon is dan zie je ze niet goed. Poetsen helpt niet om de stipjes te verwijderen. Ze voelen overigens niet aan als "krasjes".
[afbeelding]
Ik heb ook een hoesje met een touwtje. Dan denk je dat een dergelijk hoesje je telefoon beschermt, werkt het juist averechts....Tower410 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:40:
[...]
Heb ik ook, zit bij mij precies op de plek waar het 'touwtje' van mijn hoesje (waarmee ik mijn telefoon uit het hoesje trek) aan het hoesje vast zit. Lijken dus soort slijtage plekken te zijn omdat het draad waarmee dit 'touwtje' vast zit, constant daar over het scherm wrijft.
Ik heb net Angry birds en season gedownload maar ik krijg ze nergens te zien in mijn telefoon. Dus kan ze ook niet spelen.
Weet iemand waar deze heen geplaatst zijn en hoe ik ze kan spelen. De agenda App die ik had gedownload stond wel gewoon in me telefoon.
Na een reset en een herdownload doet hij het wel... vaaaaagg
[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 15-03-2011 10:11 ]
Zou kunnen ja, wel apart dat t streepjes zijn want bij mij was t echt n vlek (2 eigenlijk). Ik heb het teruggestuurd onder garantie met foto's erbij (net zoals jij nu plaatst). Eerst zagen ze t niet maar toen Hi nog eens laten bellen en heb zelf gebeld en toen hebben ze toch t scherm vervangen. Nooit geschoten is altijd mis maar reken er wel op dat je je toestel 2 weken kwijt bent.Amboe schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:46:
[...]
Even iets anders:
[afbeelding]
Ik ga een poging wagen. Wel klote dat ik dan mijn SGS een tijd moet missen..Cartman! schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:47:
[...]
Zou kunnen ja, wel apart dat t streepjes zijn want bij mij was t echt n vlek (2 eigenlijk). Ik heb het teruggestuurd onder garantie met foto's erbij (net zoals jij nu plaatst). Eerst zagen ze t niet maar toen Hi nog eens laten bellen en heb zelf gebeld en toen hebben ze toch t scherm vervangen. Nooit geschoten is altijd mis maar reken er wel op dat je je toestel 2 weken kwijt bent.
Overigens heb ik je relaas over jouw probleem met het scherm gelezen. Zit zelf bij T-Mobile, maar ik hoop dat ze mijn telefoon niet naar Teleplan sturen...

Ik hoop dat ik tegen die tijd mijn SGS terug heb
kan het zijn dat vadofone sinds kort gprs-Edge heeft toegevoegd aan het arsenaal?
Moet toegeven dat bij deze instelling mijn batterij echt veel langer ( 2-3 dagen meegaat)
(2.2.1 met speedmod kernel )
Edit: Ah, hier heb je het:
nieuws: Vodafone begint met nieuw edge-netwerk in Nederland
[ Voor 28% gewijzigd door Silvin op 15-03-2011 18:06 ]
Verwijderd
maar ik wil daar ondertiteling bij hebben op de pc kun je dit zo te doen
maar kun je zo'n bestand ook op de telefoon er bij zetten?
Dit vond ik via Google in Androidworld.smeijers schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:09:
is er al iemand die het ding-dong geluidje in google-navigatie al heeft kunnen verklaren?
A single *ding* appears to be a warning for an upcoming section where you have to continue straight ahead. A *ding-dong* seems to indicate an upcoming turn.
Een enkele * Ding * is een waarschuwing voor een aankomende gedeelte waar je rechtdoor gaat.
Een * ding-dong * is een waarschuwing voor een komende afslag.
(Bron: Google support)
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Beide geluidjes hoor ik soms ook op de snelweg met geen enkele wijziging in de buurt. Ook lijk je het niet te kunnen uitzetten wat er jammer is.Embryo1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:30:
[...]
Dit vond ik via Google in Androidworld.
A single *ding* appears to be a warning for an upcoming section where you have to continue straight ahead. A *ding-dong* seems to indicate an upcoming turn.
Een enkele * Ding * is een waarschuwing voor een aankomende gedeelte waar je rechtdoor gaat.
Een * ding-dong * is een waarschuwing voor een komende afslag.
(Bron: Google support)
Verwijderd
Vanaf 20 maart gaat Gingerbread worden uitgerold voor de Galaxy s :-) Nog een aantal nachtjes slapen dus.
Hoop ik ook niet voor je, die idioten zijn echt scheelAmboe schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:17:
[...]
Ik ga een poging wagen. Wel klote dat ik dan mijn SGS een tijd moet missen..![]()
Overigens heb ik je relaas over jouw probleem met het scherm gelezen. Zit zelf bij T-Mobile, maar ik hoop dat ze mijn telefoon niet naar Teleplan sturen...

Hou ons op de hoogte!
De 4 schroefjes heb ik natuurlijk al lost gehaald maar dan? Via google kan ik ook al geen assemblage handleiding vinden...
Wie kan mij verder helpen?
PunlArjen
Verwijderd
Als ik zoek naar een screen replacement tut op google kom ik op deze foto:http://forum.xda-develope...entid=383788&d=1282241845arjentjuh schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:57:
Mijn zilveren omlijsting is nogal beschadigd nu heb ik via Ebay een nieuwe besteld maar wie weet hoe je dit er af krijgt?
De 4 schroefjes heb ik natuurlijk al lost gehaald maar dan? Via google kan ik ook al geen assemblage handleiding vinden...
Volgens mij zie ik 4 gaten voor schroefjes om te monteren, boven in de hoek links en rechts, en onderin onder de menu knop en de terug knop zie ik er denk ik nog twee?
dus als je de knoppen eraf haal zal je waarschijnlijk de omlijsting kunnen loshalen?
Verwijderd
Ik heb ook films erop staan met in het avi-formaat. De subtitle-file heb ik hetzelfde genoemd als de film en ik zie als ik de film afspeel dus gewoon de ondertiteling. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes!
Zal ik doen!Cartman! schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:45:
[...]
Hoop ik ook niet voor je, die idioten zijn echt scheel
Hou ons op de hoogte!
PS weer een nieuwe (Noorse) firmware versie uitgebracht: XWJS8 (CSC: NEE)
Dolce Vita Flip Style Case Samsung Galaxy S i9000 ( Black )

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 16-03-2011 21:14 ]
Heeft iemand enig idee hoe lang de batterij mee gaat als je videos gaat bekijken.
Ga binnenkort een lange vliegreis maken en wil graag mn eigen tv series tijdens de reis bekijken.
Vroeg me af of ik dit toestel kan gebruiken of toch een nieuwe mp3/mp4 speler moet kopen.
Weet dat Samsung de Galaxy in het buitenland ook uit brengt als de Galaxy Player, maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Mocht iemadn weten hoe lang de batterij mee gaat of een beter advies heeft dan hoor ik t graag!!
Verwijderd
dus kan vrij lang mee, ik heb alleen wel me cpu minder sap gegeven en naar 1.2 ghz over geclockt..
Als je internet uitzet (ik had synchronisatie van 2 mail accounts, fancy widgets, whatsapp) dan kan je een stuk langer mee.
Hoelang wil je hem ongeveer gebruiken? en ben je bereid om je rom wat aan te passen (heel makkelijk)
Wil niet zeggen dat ik de volledige tijd beeld en geluid wil hebben, maar toch minstens de helft.
De andere zal ik het entertainmentsysteem van het vliegtuig zelf nog wel bekijken/luisteren.
Internet, bluetooth, wifi , gps en de 3g zal ik netjes uitzetten
Over welke simpele rom tips hebben we het dan?
Verwijderd
Een officiele Samsung accu heb je al voor een eurootje of 15 van Ebay.
Tijdje terug(sept.2010) gemeten:Lisabella schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:20:
Diverse specificaties na zitten lezen , maar kan het nergens vinden.
Heeft iemand enig idee hoe lang de batterij mee gaat als je videos gaat bekijken.
Ga binnenkort een lange vliegreis maken en wil graag mn eigen tv series tijdens de reis bekijken.
Vroeg me af of ik dit toestel kan gebruiken of toch een nieuwe mp3/mp4 speler moet kopen.
Weet dat Samsung de Galaxy in het buitenland ook uit brengt als de Galaxy Player, maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Mocht iemadn weten hoe lang de batterij mee gaat of een beter advies heeft dan hoor ik t graag!!
Gezien de verhalen over minder goede accuduur, het afgelopen weekend maar eens getest.
Heb de sim uit de SGS gehaald en in mijn oude mobiel gestopt zodat ik "clean" kon testen.
Een Xvid film continue laten afspelen met gemiddeld volume en gemiddelde helderheid.
Na 7 uur en drie kwartier hield ie er mee op.
In eerste instantie laten afspelen dooor de standaard videoplayer, die stopt echter na nog ongeveer 13% accucapaciteit.(na krap 7 uur)
Laatste deel van de accucap. eruit laten spelen door een andere videoplayer.
Ook nog mp3,s continue laten afspelen op volume 8.
Na 18 uur stopt de standaard mp3 player maar kon nog 2 uur doorgaan met andere player.
Dus totaal 20 uur.
Heb het toestel ongeveer een maand met Android 2.1 en firmware JM2
Twijfel je aan je accu dan kun je het ook eens meten.
De resultaten lijken me niet echt slecht
Maar ik heb ook de neiging om te zeggen dat ie snel leeg is als je even aan het "spelen" bent,
Joop
Dagelijks gebruik ik t toestel eigenlijk continu , inclusief bleutooth wifi internet angrybirds, motogp en andere apps. Gemiddeld na ander halve dag in de oplader.
Een nieuwe in mijn ogen goede mp3/mp4 speler kom ik al snel op een cowon,archos of Ipod. Niet echt goedkope rommel, zonde als ik t met mn eigen toestel ook prima kan. (topgear in avi zag er echt goed uit).
Bedankt voor alle info, hier kan ik echt wat mee (groter geheugenkaartje kopen bijvoorbeeld)
Verwijderd
Als je dan bijvoorbeeld al een custom rom neem, custom rom met een goede accu tijd kom ik eigenlijk altijd op doc terecht. Daar neem je bij een custom kernel: damiangto bijvoorbeeld dan kan je simpel in je recovery menu under/over clocken en undervolten.Lisabella schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:48:
Ik zit ongeveer 13 uur in t vliegtuig en helaas ben ik niet zon goede slaper als ik onderweg ben.
Wil niet zeggen dat ik de volledige tijd beeld en geluid wil hebben, maar toch minstens de helft.
De andere zal ik het entertainmentsysteem van het vliegtuig zelf nog wel bekijken/luisteren.
Internet, bluetooth, wifi , gps en de 3g zal ik netjes uitzetten
Over welke simpele rom tips hebben we het dan?
En dan neem je ook nog een modem met wat minder battery drain bijvoorbeeld xxjq1 voor nederland (hoewel meeste zeggen dat zsjpe en zsjpg het ook goed doen in nederland, zelf helaas niet getest).
Zo ben ik iig van mijn stockrom met een hele hoge battery drain naar een veel aangenamere drain gegaan.
Als je zoekt via google dan is er toch wel voldoende te vinden?arjentjuh schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:57:
Mijn zilveren omlijsting is nogal beschadigd nu heb ik via Ebay een nieuwe besteld maar wie weet hoe je dit er af krijgt?
Bijvoorbeeld:
Open maken: Disassembly of the Samsung Galaxy S
Los slopen van de bezel: YouTube: Samsung Galaxy S (i9000) front panel and LCD disassembly.
Verwijderd
Ik heb vandaag toch een raar probleem gekregen.
Ineens vermenigvuldigd de drain met wel 2x!
Niks anders gedaan als anders.Om 10 uur was met 3g aan en alleen twitter/gmail synchroniseren nog maar 68(!) batterij over.
Ook lijkt hij nu continu data te verzenden omdat het 3g/hdspa icoontje steeds weer de pijltjes oplichten.
Wat kan het probleem zijn?
De mijne doet het nu zowat bij elke handeling die ik op mijn Galaxy S doe en wordt een beetje onwerkbaar zo langzamerhand.
Ik heb ook zo'n ding al een tijdje geleden gehad..waardeloos.Albert020 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:55:
Vandaag is me flipover binnen gekomen, voor de mensen die er ook zo'n 1 zoeken, hij past perfect !
Dolce Vita Flip Style Case Samsung Galaxy S i9000 ( Black )
[afbeelding]
Sluit -lipje breekt binnen de kortste keren af...
kost ook niet de wereld..maar toch
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Want dat is volgens mij de boosdoener.
In battery mix staat Android-System ver bovenaan.
Verwijderd
Accounts en synchronisatie in de instellingenVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:53:
Jongens hoe kan ik zorgen dat hij niet continu data verzend?
Want dat is volgens mij de boosdoener.
In battery mix staat Android-System ver bovenaan.
Waarschijnlijk een geinfecteerde of slechte app gedownload van de market, die continu data zit te verzenden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:28:
Maar waar komt het ineens vandaan?
bij de volgende verdeler in Hong Kong kan je deze oplossing verkrijgen (iets van 33 euro + verzendingskosten inbegrepen).
http://www.momax.net/en/Product_Show.aspx?ID=1312&T=1
batterij : 2700mAh , cover bijgeleverd + hoes.
Nadelen : je telefoon wordt iets dikker (5 mm.) en de batterij heeft iets van 4.30 hr - 5 uur nodig om volledig opgeladen te worden. De voordelen, tot 2 dagen pret.
Maar ik kan jullie vertellen dat ik superblij ben met deze oplossing.
Nog iets vergeten, in de cover zit er een voetje, kan je je telefoon als fotokader gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door katerke op 18-03-2011 20:55 ]
---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---
Bedankt voor je hulp ik zie al dat ik het maar laat zittenkwiebus schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:35:
[...]
Als je zoekt via google dan is er toch wel voldoende te vinden?
Bijvoorbeeld:
Open maken: Disassembly of the Samsung Galaxy S
Los slopen van de bezel: YouTube: Samsung Galaxy S (i9000) front panel and LCD disassembly.
PunlArjen
Verwijderd
Welke van deze gedownloade zou het kunnen zijn?phobosdeimos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:39:
[...]
Waarschijnlijk een geinfecteerde of slechte app gedownload van de market, die continu data zit te verzenden.
Pingchat!
Ebuddy
n64 oid
gameboid
Lookout kon geen spy/malware vinden
De rest er allemaal af gegegooid....
Heb er de laatste dagen ook geen nieuwe apps opgezet ofzo...
Ik verdenk pingchat! er na een update wel van om steeds te zeuren..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 21:42 ]
Ondanks dat ik er niet om had gevraagd of er iemand ervaring mee heeft, zat ik me wel af te vragen wat de kwaliteit van die accu iskaterke schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:32:
Voor de mensen die wat langer onderweg willen zonder batterij te wisselen kan ik deze oplossing aanbevelen.
bij de volgende verdeler in Hong Kong kan je deze oplossing verkrijgen (iets van 33 euro + verzendingskosten inbegrepen).
http://www.momax.net/en/Product_Show.aspx?ID=1312&T=1
batterij : 2700mAh , cover bijgeleverd + hoes.
Nadelen : je telefoon wordt iets dikker (5 mm.) en de batterij heeft iets van 4.30 hr - 5 uur nodig om volledig opgeladen te worden. De voordelen, tot 2 dagen pret.
Maar ik kan jullie vertellen dat ik superblij ben met deze oplossing.
Nog iets vergeten, in de cover zit er een voetje, kan je je telefoon als fotokader gebruiken
[afbeelding]
Verwijderd
Ga naar Market en zoek aSpotCat die laat zien wat jij weten wilt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:41:
[...]
Welke van deze gedownloade zou het kunnen zijn?
Pingchat!
Ebuddy
n64 oid
gameboid
Lookout kon geen spy/malware vinden
De rest er allemaal af gegegooid....
Heb er de laatste dagen ook geen nieuwe apps opgezet ofzo...
Ik verdenk pingchat! er na een update wel van om steeds te zeuren..
Om zelf te testen zou ik iedere keer ik laad, een streepje moeten aankruisen op een blad papier. En wanneer hij een dag niet meer haalt meedelen hoeveel laadbeurten de batterij meegaat. Ik gebruik de momax batterij al een maand. Niks op aan te merken momenteel op de accuduur.ksborg schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:54:
[...]
Ondanks dat ik er niet om had gevraagd of er iemand ervaring mee heeft, zat ik me wel af te vragen wat de kwaliteit van die accu is. Denk da'k 'm ook maar eens ga bestellen.
Heb wat gegoogled en momax zou wel een merk bedrijf zijn. Maar 100 % zekerheid heb ik niet als gewone gebruiker. Misschien zijn er mensen op dit forum die wat meer gedetailleerd informatie kunnen geven. Maar voorlopig ben ik supertevreden over de extra accuduur.
Verwijderd
Hoe kan ik zorgen dat hij niet continu loopt te zeuren om verbinding?
Hoelang gaat je tel nu mee met zo'n volle momax batterij, bij veel gebruik ?katerke schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:36:
[...]
Om zelf te testen zou ik iedere keer ik laad, een streepje moeten aankruisen op een blad papier. En wanneer hij een dag niet meer haalt meedelen hoeveel laadbeurten de batterij meegaat. Ik gebruik de momax batterij al een maand. Niks op aan te merken momenteel op de accuduur.
Heb wat gegoogled en momax zou wel een merk bedrijf zijn. Maar 100 % zekerheid heb ik niet als gewone gebruiker. Misschien zijn er mensen op dit forum die wat meer gedetailleerd informatie kunnen geven. Maar voorlopig ben ik supertevreden over de extra accuduur.
3.7 V - 2700 mhA, das niet verkeerd, maar loop je geen risico dat je phone stuk gaat
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 19-03-2011 10:19 ]
Waarom zou die kapot gaan? als het voltage gewoon normaal is het toch goed.. mhA is puur de capaciteit.Albert020 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:12:
[...]
Hoelang gaat je tel nu mee met zo'n volle momax batterij, bij veel gebruik ?
3.7 V - 2700 mhA, das niet verkeerd, maar loop je geen risico dat je phone stuk gaat
Jah idd, maar ben wel zeer benieuwt hoelang hij mee gaat als je 24/7 G3 aan hebt staanDacuuu schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:21:
[...]
Waarom zou die kapot gaan? als het voltage gewoon normaal is het toch goed.. mhA is puur de capaciteit.
Mijn 2de batterij is als het goed is onderweg evenals mijn externe lader. Dus kan mooi alvast een batterij opladen terwijl de andere in gebruik is
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Als je de dubbele batterij van momax niet betrouwt kan je altijd de oplossing van Samsung zelf nemen natuurlijk.
Heb je iets meer capaciteit dan de oplossing van een dubbele batterij.
De batterij die in de verpakking zit bij aankoop is nu mijn reserve in geval van..... Meer zal ik er niet meer mee doen, ik vermoed dat de capaciteit al serieus geslonken is, steeds 2 x laden per dag.
[ Voor 21% gewijzigd door katerke op 19-03-2011 16:04 ]
GPS maakt amper uit hier.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Heb je dan gewoon 3G aanstaan ?Kevinp schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:36:
Ik doe een dag of 3-4 met de batterij, behalve wanneer ik wifi op het werk aan laat staan, deze is net niet in bereik waardoor hij heel de dag probeert te verbinden.
GPS maakt amper uit hier.
Uit, abbo is nog niet ingegaan, waardoor ik nog geen 3G kan gebruiken. (of er veel te veel voor moet betalen).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik heb met een originele sandisk 4GB SD kaart, en daar heb ik wat AVI's en MP4's op gezet om video te kunnen bekijken. Werkte allemaal perfect. Ik gebruik mvideoplayer, hele fijne interface.
Maar ik heb nu iets heel raars:
Van de 3 AVI's zijn er nu 2 met bestandsgrootte 0. Terwijl die eerst 700 MB waren. Spontaan gebeurd. videoplayer speelt dus niets af.
Ik heb dit opgelost door de bestanden er opnieuw op te zetten met bijgeleverde kaartlezer van Sandisk. Ik heb ook daar even de bestanden op de interne SD gezet, daar was toch nog genoeg ruimte.
En nu zijn weer sommige bestanden ineens bestandsgrootte 0! Dat kan ik zien als ik naar mijn bestanden ga en dan details kies.
Ik draai volgens kies de nieuwste firmware PDA:JS5, PHONE: YPY, CSC:JS3
Ik heb dit proberen te googlen, maar daar kwam ik niet uit. Komt iemand dit bekend voor? Oplossingen? Ik ben opzoek gegaan naar een goede Google Reader App, en die gebruiken ook het externe geheugen soms. Maar maar extrene SD kaart staat niet echt vol, dus schijfruimte kan geen reden zijn.
Yippie kayak, other buckets!
Sinds een maand eigenaar van een Galaxy Samsung S I9000. Alles bevalt, behalve het navigeren met GPS

Dacht dat het eerst aan Google Navigatie lag, dus heb zelf Sygic and Aura geinstalleerd. Heb altijd redelijk snel een fix, echter als ik ga rijden blijft mijn positie achter met waar ik werkelijk ben, of ik zit een paar straten ernaast. Heb inmiddels GPSAIDS en FasterFix geinstalleerd, echter het probleem blijft van het fatsoenlijk kunnen navigeren, fix zelf is geen probleem maar houden.
Firmware 2.2.1, Kernel version 2.6.32.9 root@DELL105#, Build FROYO.XWJS5.
Heb veel forums afgezocht, echter kan niet de oplossing vinden. Iemand tips?? of moet ik de telefoon ter reparatie aanbieden??
Thanks,
ik heb uiteindelijk mijn toestel ter reparatie aangeboden..was daarna nog niet tevreden..heb nu een externe gps muis ( gsmpunt.nl ) 24 euro i.c.m. bluetooth app super nauwkeurig < 3 feet.blazer480 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:15:
Beste Mensen,
Sinds een maand eigenaar van een Galaxy Samsung S I9000. Alles bevalt, behalve het navigeren met GPS.
Dacht dat het eerst aan Google Navigatie lag, dus heb zelf Sygic and Aura geinstalleerd. He fix zelf is geen probleem maar houden. .......
Heb veel forums afgezocht, echter kan niet de oplossing vinden. Iemand tips?? of moet ik de telefoon ter reparatie aanbieden??
Thanks,
modus: bluetooth muis aan, daarna bluetooth SGS aan, dan bluetooth progje aantikken en op start tikken=> in no time fixes, naar navigatie(google) vraagt om activering gps klaar voor gebruik..succes
Wat ik wel heb geleerd van Sygic is dat-ie traag is bij het snel nemen van een scherpe bocht, heeft soms 10-30 seconden nodig om weer op positie te komen. Zou echt niet nodig moeten zijn met alle sensoren in de SGS die bij kunnen staan.
Soms, zeker in grote steden met hoge gebouwen, heeft-ie lang nodig om een "bruikbaar" signaal te vinden, terwijl de GPS meter informatie van Sygic ruim voldoende GPSsen heeft gevonden.
De truuk is als je kunt kiezen tussen "wacht op bruikbaar signaal" en "gebruik laatste positie" dat ik altijd de laatste kies en dat werkt tot nu toe prima!
Dus Sygic heeft zijn eigenaardigheden :-)
Overigens heb ik soms de app GPSfix gebruikt...
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.