WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Stop toch met je onzin en en laat diegene toch gewoon zijn vraag stellen.silitek schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:54:
^^..uitgaande server staat niet goed. GoT is geen hulpdesk.
We verwachten hier eigen inbreng en groeten doen niet nodig.
tweakers onder elkaar doen dat automatisch al
Van figuren als jij wordt niemand wijzer. We zijn niet allemaal zo wijs als jou.
Verwijderd
Bij mij is de ellende begonnen met google mail. Deze sloot elke keer af met ook zo'n venster met dezelfde teksten. Heb daarna factory reset gedaan, en krijg nu bij meerdere aplicaties die ik open ook van die foutmeldingen. En het gebeurd steeds vaker. Oook ik draai orgineel firmware 2.2.1. Zou het dan toch hiermee te maken hebben? Hoop dat de nieuwe firmware snel komt. Dat elke keer opnieuw installeren komt me toch wel de strot uit.Thunde® schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:25:
[...]
Apart, alleen ik heb geen factory reset gehad? Alles van mij (op enkele applicaties na) staat er nog op, moest wel dat eerste gebruik venster doorlopen weer (met de uitleg), maar mijn e-mail en dergelijke staan er nog op. Gelukkig staan mn contacten op live mail, en sync ik die via Exchange dus die kan ik al niet kwijtraken. Toch wel jammer aangezien ik net altijd de originele firmwares gebruik om net dit soort geneuzel te voorkomen.
Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar mn HTC Diamond was stabieler (wel stukken trager uiteraard ;-))onder WinMo 6, heb daar ook vaker 12 uur achter elkaar mee genavigeerd en nooit problemen.
Voor de duidelijkheid, deze meldingen krijg ik dus steeds bij het herstarten van de telefoon van ongeveer alle applicaties die niet origineel erop staan (Dropbox, Mail, etc).
[afbeelding]
Verwijderd
Dank je.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:14:
[...]
Stop toch met je onzin en en laat diegene toch gewoon zijn vraag stellen.
Van figuren als jij wordt niemand wijzer. We zijn niet allemaal zo wijs als jou.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 09:09 ]
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:57:
[...]
Je kan wel lekker bijdehand gaan doen, maar hij wijst alleen maar op de forumregels.
Hoe is wat mrjbakker74 zegt bijdehand? En beter ben jij ook gewoon stil als je enige bijdrage is om andere mensen tot stilte te manen
Nu er een 2.3 gelekt is, kan er dan iemand een prognose doen over hoe lang het duurt voordat de officiele komt? Ik krijg meer en meer het een vergissing was naar die 2.2.1 over te stappen (zowel xwjs3 als xwjs5 eigenlijk...)
Waarom denk je dat het een fout was om naar 2.2.1 over te stappen?
Het vreemde gedrag wat mensen hier tegenkomen over telefoons waar spontaan applicaties beginnen te crashen waardoor er een factory reset nodig is. Verder een gallery sensor bug die ook de bedoeling niet kan zijn. En het doet gewoon vreemd aan dat 2.2.1 twee keer gereleased is. Ik ben zelf wel tevreden (op die ene factory reset die ik moest doen na), maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat deze firmware overhaast gereleased is. Helemaal zo met 2.3 in het vooruitzicht.418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:08:
Nee dat kan niemand. Dit is een gelekte betafirmware. 't is maar afwachten wat er gebeurd.
Waarom denk je dat het een fout was om naar 2.2.1 over te stappen?
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb al zitten zoeken naar tooltjes om dit gedrag te omzeilen, maar ik geloof dat deze niet bestaan.
Wat volgens mij echter niet goed is, is dat het scherm ook op slot springt als ik gebeld wordt tijdens het navigeren. Ik moet na of tijdens het telfoongesprek de pincode intoetsen om het navigatievenster weer te zien. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik gebruik Waze om te navigeren, en het toestel is verder helemaal origineel.
Deze telefoon heb ik sinds afgelopen zaterdag in het bezit.NoepZor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:25:
Vanmorgen om half 7 mijn telefoon van de lader gehaald, ongeveer 10 minuutjes gebruikt vandaag en heb nog 92% batterij over, lijkt me wel ok toch? Heb wel wifi uitgezet via het statuspanel.
Ik haalde vanmorgen mijn telefoon om 9 uur van het stroom (80% opgeladen). Ik kom nu net thuis en kreeg al de melding "battery low". Vervolgens kun je kijken wat het meest stroom vreet, hier stond het display op 89%. Ik heb de brightness al op het laagste niveau gezet, tevens maak ik gebruik van een standaard (groene) wallpaper (geen animatie oid dus).
Verder heb ik op mijn homescreen de volgende dingen:
- Agenda widget (synct eens in de 2 uur).
- WhatsApp (die staat wel continu aan op de achtergrond denk ik)
- Facebook (draait niet op de achtergrond, dus enkel wanneer ik de app open).
- E-mail (checkt alleen op berichten wanneer ik de app open)
- WiFi staat uit
- 3g staat wel aan.
Ik heb vandaag mijn telefoon niet gek veel gebruikt, paar keer whatsapp / sms en af en toe facebook en internet even openen. Verder geen muziek geluisterd of iets dergelijks. Graag zou ik mijn batterijduur verlengen want dit gaat natuurlijk nergens over
Heb mijn batterij van het weekend al eens volledig leeg laten lopen (weet niet of dat nu nut heeft, maar vroeger was dat volgens mij wel zo).
Daarnaast helpt het ipv 3G gewoon 2G te gebruiken, dan red je met je telefoon "net" ean dag.
Ik ben erg blij met deze telefoon, alleen de battery-live is bedroevend.
Bij die quick settings kan ik niet meer uitschakelen dan dat ik al via de normale settings gedaan heb (die ik eerder had neergezet). Die Launcher Pro zal ik eens naar kijken, nog meer tips zijn altijd welkomi2Paq schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:31:
Installeer LauncherPro en Quick settings en kijk goed wat je wel en niet standaard wil laten draaien.
Daarnaast helpt het ipv 3G gewoon 2G te gebruiken, dan red je met je telefoon "net" ean dag.
Ik ben erg blij met deze telefoon, alleen de battery-live is bedroevend.
edit:
is overigens niet een beetje veel dat het display en background 89% van de batterij verbruikt? Is dat bij andere ook zo?
[ Voor 9% gewijzigd door JvdM op 01-03-2011 15:53 ]
Is er een manier om mijn telefoon met die van jou te controleren wat instellingen / services betreft? Als de batterij bij normaal gebruik langer dan 24 uur meegaat ben ik al tevreden.NoepZor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:58:
Ik draai gewoon op 3g en ik internet veel in bed/op de bank (wel via wifi dan), maar kan gewoon 2 dagen met de batterij. Ik heb een van de eerste versies. Whatsapp draait bijv. gewoon op de achtergrond, kalender widget, Fancy widget.
Ik las ook iets dat de batterij nog 'getraind' moet worden (bron: http://androidforums.com/...-profile.html#post1698933 ) Is dit ook echt zo, of is dit onzin
[ Voor 0% gewijzigd door JvdM op 01-03-2011 16:35 . Reden: typo ]
Meer mensen die hier last van hebben?
op androidworld.nl staat namelijk niet in dat topic dat je geroot moet zijn. om die backup te maken
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ja touchdown gaan gebruiken. Die vraagt niet unlock codepawek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:05:
Ik heb een vraagje over het scherm lock-gedrag van het toestel. Ik synchroniseer met een exchange omgeving, dus krijg helaas een policy die mij verplicht iedere keer als ik het toestel aanzet een pin code in typen. De time-out in de policy staat op een uur, maar daar trekt Android zich blijkbaar niks van aan.
Ik heb al zitten zoeken naar tooltjes om dit gedrag te omzeilen, maar ik geloof dat deze niet bestaan.
Wat volgens mij echter niet goed is, is dat het scherm ook op slot springt als ik gebeld wordt tijdens het navigeren. Ik moet na of tijdens het telfoongesprek de pincode intoetsen om het navigatievenster weer te zien. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik gebruik Waze om te navigeren, en het toestel is verder helemaal origineel.
Ik heb trouwens net nog een nieuwe batterij gekocht op ebay: 4 dollar incl. verzendkosten naar NL!. Je kunt ook nog usb laders erbij kopen zodat je voor laden niet hoeft te wisselen. Dit is echt übergoedkoop, en veel handiger dan die mobiele laders. Hopelijk zijn ze van redelijke kwaliteit.
Is dat de enige applicatie? Is er ook een gratis alternatief?Devil777 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:47:
Ja, soms kan het zin hebben om de batterij helemaal leeg te laten lopen tot ie zelf uitvalt.
Ik heb trouwens net nog een nieuwe batterij gekocht op ebay: 4 dollar incl. verzendkosten naar NL!. Je kunt ook nog usb laders erbij kopen zodat je voor laden niet hoeft te wisselen. Dit is echt übergoedkoop, en veel handiger dan die mobiele laders. Hopelijk zijn ze van redelijke kwaliteit.
Het feit dat bellen tijdens het navigeren het scherm op slot zet lijkt me trouwens een bug. Kan me niet voorstellen dat dit bewust is gedaan.
Gebruik OSMonitor om het CPU verbruik te checken. Bij mij is het zo'n 20% waarvan het meeste door OSMonitor wordt veroorzaakt.JvdM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:20:
[...]
Is er een manier om mijn telefoon met die van jou te controleren wat instellingen / services betreft? Als de batterij bij normaal gebruik langer dan 24 uur meegaat ben ik al tevreden.
Soms is het ook flink meer (door een hangend proces bijvoorbeeld) en dan gaat het hard met de batterij.
Overigens was het idle verbruik met Froyo 2.2 flink hoger, pas sinds 2.2.1 vind ik het acceptabel. 24 uur haal ik nu makkelijk, inclusief een uur navigeren.
Ik draai een additionele calender widget, ProfiMail en de standaard mail app. Ik red het echt geen 24uur.NoepZor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:58:
Ik draai gewoon op 3g en ik internet veel in bed/op de bank (wel via wifi dan), maar kan gewoon 2 dagen met de batterij. Ik heb een van de eerste versies. Whatsapp draait bijv. gewoon op de achtergrond, kalender widget, Fancy widget.
Wat meestal wel helpt is nieuw programma van de market downloaden (gewoon een willekeurig klein freeware progje) en weer verwijderen. De lijst met je gedownloade en geïnstalleerde programma's wordt daarna weer getoond.partyondude schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:56:
Heel maf, al mijn apps zijn uit de market op de telefoon verdwenen. Ze staan er nog gewoon op, net als in de market op m'n pc
Ik draai stock 2.1 update-1NoepZor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:48:
Ik heb hem gister met ongeveer 25% over aan de lader gehangen, half uurtje op 3g gebrowsed, 15 minuten genavigeerd en nog eventjes op wifi gesurfd. Geen 2 dagen, maar wel gewoon normaal de dag doorgekomen zonder dat de batterij compleet dood is. Dit is met de JS5 software.
Verwijderd
iemand hier ervaring mee, iemand die misschien weet hoe ik dit kan oplossen?
Probleem is mij bekend. Als je op je homescreen op de knop links op je toestel drukt en dan op "Meldingen" dan komt ie wél naar voren... Heel apart. Reboot helpt vaak.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:28:
Ik heb nu een probleem dat het bovenste venster of balkje niet meer naar beneden getrokken kan worden. Als ik het probeer loopt mn tel vast en kan ik niks meer doen behalve nog eens dr op te drukken waardoor die weer normaal doet.
iemand hier ervaring mee, iemand die misschien weet hoe ik dit kan oplossen?
Toets in: *#3214789650#
Bij application>operation mode op Standalone.
In SUPL/CP Settings: Server=www.spirent-lcs.com Server Port=7275
Werkte voor mij in ieder geval.
Misschien weet iemand van jullie het.
In de auto gebruik ik de bluetooth verbinding voor met mn parrot die in mn radio zit geintegreerd.
Deze werkt perfect, bluetooth staat altijd aan en wanneer ik de auto start heb ik ook direct verbinding.
Bellen en gebeld worden via bluetooth en parrot gaat echt prefect.
Gebruik ik echter Googlemaps of Copilot op mn SGS om me de weg te wijzen heb ik geen geluid (stem) die me de weg verteld. Zet ik mn bluetooth uit (dus geen verbinding meer met mn parrot) heb ik direct geluid op mn navigatie.
Iemand enig idee of hier een instelling voor is en waar deze zit?
Of is het helaas, of een navigatiestem of bluetooth parrot verbinding, maar niet beide tegelijk?
Verwijderd
Die homescreen knop snap ik niet welke je bedoeld, maar heb em gereboot en nu doet ie het weer. Hehe, dat soort geniale tips moet je maar opkomen, thx.ksborg schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:11:
[...]
Probleem is mij bekend. Als je op je homescreen op de knop links op je toestel drukt en dan op "Meldingen" dan komt ie wél naar voren... Heel apart. Reboot helpt vaak.
Vanmorgen wilde ik bellen , krijg ik de melding datanetwerk niet beschikbaar. Heb al van alles geprobeert dmv een factory reset , gezocht op internet maar kom er maar niet achter wat het probleem nou is.
Iemand die weet wat er aan de hand is?
Ik heb het probleem dat als ik mijn galaxy op netstroom heb dat hij dan superlangzaam reageert tot niet.. ik neem aan dat je hem gewoon kan gebruiken met netstroom?? heb ik een instelling verkeerd staan of?
EDIT:
Op usb cable werkt hij wel gewoon en laadt hij ook gewoon op onder gebruik.. op netstroom werkt het niet.. net of hij overbelast is..
[ Voor 25% gewijzigd door Shadow343 op 02-03-2011 18:29 ]
Verwijderd
http://www.androidpolice....consistent-battery-drain/
Prachtig artikel waar ik achter kwam.
Verder heb ik zelf geen batterij klachten, ben zelfs wel onder de indruk. Ik ben echt een heavy user, dus ziozo 4 uur muziek met hoge volume setting (heb proper studio cans dus moet ff wat hoger staan), en draai hele dag 3G/HSDPA en whatsapp etc, gamen af en toe etc etc
En aan einde van iedere dag nog 40% over...
Ik heb mijn SGS net een week binnen, sinds gisteren duurt het alleen erg lang om op te starten.
Opstarten duurt nu ongeveer 3 tot 4 minuten; als alles opgestart lijkt te zijn, wordt het scherm zwart en pas 2 minuten later vraag hij om SIM-code.
Toestel is (nog) niet geroot; er staan circa 25 apps op + een aantal foto's + muziek.
Draait op Android 2.2 (geüpdated vanuit fabriek).
Iemand enig idee?
K-9 Mail vind ik zelf erg fijnRaymond schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:33:
Wat zijn de suggesties voor een goede simpele mailapplicatie ter vervanging van de ingebouwde mailapp? Die vind ik namelijk wel bizar traag met het binnenhengelen van mailtjes.
- zodra ik mijn SGS uitzet krijg ik alleen icoontjes die het niet meer doen.
- Bij het opstarten alleen maar foutmeldingen.
- video's in games die niet wouden afspelen
- batterij die gewoon in 6 uren leeg was
Alleen ik heb nog steeds FROYO 2.2.1 JS 3erop staan ik dacht dat ik terug ging naar 2.1 Zoals ik hem heb gekocht maar helaas.
UPDATE:
Hij gaat nu iets doen met ervoor JS 5 nu snap ik het helemaal niet meer. Geinstalleerd en nu weer alles erop zetten .... alle vooruitgang van WSOP weer naar de haaien.
[ Voor 22% gewijzigd door Mouse_NL op 02-03-2011 20:31 . Reden: update ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Als je er in kunt komen, even kijken wat hij allemaal opstart. Programma's als Skype, SipDroid, WhatsApp, etc. draaen allemaal op de achtergrond en starten dus ook met het opstarten van je telefoon op. Ga naar je instellingen, klik op Toepassingen, "Actieve services".tonyto_tp schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:39:Ik heb mijn SGS net een week binnen, sinds gisteren duurt het alleen erg lang om op te starten.
Opstarten duurt nu ongeveer 3 tot 4 minuten; als alles opgestart lijkt te zijn, wordt het scherm zwart en pas 2 minuten later vraag hij om SIM-code.
Toestel is (nog) niet geroot; er staan circa 25 apps op + een aantal foto's + muziek.
Draait op Android 2.2 (geüpdated vanuit fabriek).
Een programma als Taskkiller kan je ook helpen inzicht te geven:
https://market.android.co...echild.advancedtaskkiller
Op het internet staat dat je bij applications -> development de optie stay awake while charging aan en uit kan zetten maar dat schijn in Froyo niet meer te zitten.
Erg lastig want volgens mij is het niet best voor het scherm als hij de hele nacht brand. Ik weet dat je het scherm uit kan doen met de power knop, maar als hij vol is of er komt een sms'je/email dan gaat hij weer aan en niet meer uit.
Iemand die een oplossing ervoor heeft?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Ok,bedankt. Maar die taskkiller had ik al geinstalleerd op mn toestel. Waar kan ik zien wat ie opstart?Peetke schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:34:
[...]
Als je er in kunt komen, even kijken wat hij allemaal opstart. Programma's als Skype, SipDroid, WhatsApp, etc. draaen allemaal op de achtergrond en starten dus ook met het opstarten van je telefoon op. Ga naar je instellingen, klik op Toepassingen, "Actieve services".
Een programma als Taskkiller kan je ook helpen inzicht te geven:
https://market.android.co...echild.advancedtaskkiller
Ik heb mijn toestel overigens nog net opnieuw opgestart; dit deed hij binnen een minuut. Erg wisselvallig dus.
Ik beschik over een externe kaart van 16 GB directories daar naar toe verhuizen?
Iphone 5 -- eerste Iphone
Voor de liefhebbers: de Samsung apps app heeft een update gekregen. De apps zijn nu in verschillende categorieën verdeeld.
Als ik voor updates kijk bij systeemupdates onder instellingen, info over de telefoon dan krijg de melding "geen update beschikbaar", terwijl ik een tijd geleden steeds de melding kreeg dat er een server fout is opgetreden. Ik heb goede hoop dat GB binnenkort ook via OTA verkrijgbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door Amboe op 03-03-2011 13:41 ]
Beste,
Ik heb het probleem dat als ik mijn galaxy op netstroom heb dat hij dan superlangzaam reageert tot niet.. ik neem aan dat je hem gewoon kan gebruiken met netstroom?? heb ik een instelling verkeerd staan of?
EDIT:
Op usb cable werkt hij wel gewoon en laadt hij ook gewoon op onder gebruik.. op netstroom werkt het niet.. net of hij overbelast is..
Bij mijn vorige telefoon (xperia x10 mini pro) had ik dit toen ik hem aan een oplader deed die 500ma gaf, bij een oplader die 800ma of 1000ma geeft gaat het wel goed.Shadow343 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:01:
EDIT:
Gebruik je de originele lader?
op mijn micro sd geheugen staan niet meer vinden en moet ik deze opnieuw installeren, iemand een idee ?
bedankt voor je reactie! nee ik gebruik niet de originele maar de universele van samsung.. hoeveel ma geeft die van jou aan bij de samsung oplader?? op die van mij staat geen ma waarde op.. alleen 100-240volt...reiniero schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:00:
[...]
Bij mijn vorige telefoon (xperia x10 mini pro) had ik dit toen ik hem aan een oplader deed die 500ma gaf, bij een oplader die 800ma of 1000ma geeft gaat het wel goed.
Gebruik je de originele lader?
UPDATE:
Als ik mijn oordopjes ook in heb tijdens het opladen werkt het opeens wel(ook zonder afspelen van muziek of iets)... vaag ding eeh haha
UPDATE2:
Heb hem vandaag aan een blackberry en een andere galaxy gehangen(de oplader) en hij werkt wel op de blackberry die dus wss minder stroom vraagt.. en de galaxy werkt hij niet! dat word even een nieuwe oplader claimen
[ Voor 26% gewijzigd door Shadow343 op 04-03-2011 08:44 ]
En ik weet niet hoe het precies komt, maar navigeren met Google Maps gaat nu echt perfect, ook op de snelweg is het nu volledig foutloos.
werkt bij mij niet...kom een heel eind met GPS aids - ( geroot toestel ) en/of de externe gps-muisReq- schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:06:
Eindelijk een redelijk goede fix voor mijn GPS gevonden. Hij vond nu binnen 15 seconden iets van 10 sattelieten.
Toets in: *#3214789650#
Bij application>operation mode op Standalone.
In SUPL/CP Settings: Server=www.spirent-lcs.com Server Port=7275
Werkte voor mij in ieder geval.
Ik gebruik Y5 Battery Saver, die zet autmatisch mijn wifi aan als ik bij bekende netwerken kom, en uit als ik weg ga. Werkt perfect.partyondude schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:02:
De tip die hier gegeven werd om het batterij verbruik te drukken, te weten niet scannen naar mogelijke WiFi netwerken en het WiFi slaap beleid aan passen werkt behoorlijk goed, scheelt veel.
En ik weet niet hoe het precies komt, maar navigeren met Google Maps gaat nu echt perfect, ook op de snelweg is het nu volledig foutloos.

zeer nauwkeurig. het "gevlek" aan het einde is binnen in een winkel- heen en weer geloop.
...track met interne gps "zigzagt" door de straten ( hier niet afgebeeld )
Ja en wat is het nut van deze kansloze post?smeijers schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:05:
onderstaand een beeld van een korte rit per fiets in de stad met externe gps muis in broekzak; android 2.2.1 rooted en speedmod kernel beeld via app <My Tracks>
[afbeelding]
zeer nauwkeurig. het "gevlek" aan het einde is binnen in een winkel- heen en weer geloop.
...track met interne gps "zigzagt" door de straten ( hier niet afgebeeld )
Misschien de gps prestaties met externe gps icm de galaxy s? normale goede post toch..
Het is niet echt een aanvulling vind ik, er zijn zat mensen die goede ervaringen hebben met een externe gps muis icm de galaxy s. Dat is alom bekend.Dacuuu schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:35:
[...]
Misschien de gps prestaties met externe gps icm de galaxy s? normale goede post toch..
[ Voor 29% gewijzigd door BruceLee op 04-03-2011 22:59 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
je bent absoluut niet de enige. Ik heb 2 galaxies gehad en allebei prima gps.BruceLee schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:58:
mijn interne gps doet het goed sinds dag 1ben ik nou de enige of heeft iedereen altijd problemen met zijn gps ? mijne werkt binnen en buiten. is noukeurig. gebruik hem voor navigatie in de auto werkt perfect.
[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-03-2011 23:14 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Met de meegeleverde lader heb ik geen problemen, maar met twee andere laders van samsung heb ik ook het probleem dat de telefoon niet meer reageert zodra hij aan zo'n lader hangt.Shadow343 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:01:
Ik post hem nog maar een x er moet toch iemand zijn die het weet:O??
Beste,
EDIT:
een vriend van mij heeft ook een SGS met android 2.2 ; heeft ook moeite met de gps-fixBillSpaarbank schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:13:
[...]
je bent absoluut niet de enige. Ik heb 2 galaxies gehad en allebei prima gps.
de problemen zijn hier TE vaak aangekaart en zijn bij bepaalde series(?) toestellen erg manifest.
overigens heeft iemand met interne GPS al een nauwkeurigheid < 32 feet ?
met extene gps zit ik standaard op < 9 feet
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Sinds een week in mijn Galaxy in de war. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
De problemen komen in de volgende volgorde:
- Eerst wil hij geen apps meer openen en lopen ze vast
- Dan valt het bereik weg, ik heb zelfs het blauwe rondje met de streep boven in beeld staan alsof ik mijn SIM niet geactiveerd heb
- Dan ben ik genoodzaakt om hem uit te zetten. Als hij uit is, laat hij elke 10 seconden het 'laad' logo zien. Dat rondje van witte streepjes. Dit blijft 1 seconde in beeld om na 10 seconden weer terug te keren. Geen een knop werkt dan. Ook de batterij eruit halen en de factory combinatie reset werkt niet
- Ik ontdekte dat als ik de batterij er uit haal en de telefoon vervolgens 2 seconden aan het stroom leg, hij wel weer aan gaat. Ongeacht of de batterij nog vol is of niet.
Verder heb ik problemen:
- Als de telefoon op 100% vol is, blijft dit logo links boven in beeld staan ook al is de lader er af. Als de batterij een streepje verliest dan is het logo weg.
- Als ik hem van de lader haal terwijl hij nog niet op 100% is, komt het USB aangesloten logo in beeld en gaat niet meer weg.
- Als ik een App start hem ik vaak dat mijn achtergrond verlichint begint te flikkeren, of strepen die van boven naar beneden lopen. Alsof te hard moet denken om energie over te houden voor de verlichting.
Dus..... beetje in de war lijkt me. Verder belt hij nog perfect en ik denk dan ook niet dat het een hardware probleem is.
Ik heb nog de 2.1 versie van Android erop zitten. Ik heb alleen de beschikking over een Mac en kan dus geen updates draaien omdat ik KIES niet kan draaien (Ik heb een te oude MacOS voor KIES mini). Beetje kort door de bocht, ik weet het.
Denkt iemand dat het soelaas kan bieden om alleen een factory reset te doen? Ik wil het liever niet proberen als het totaal geen nut heeft, aangezien ik dan alles kwijt ben. Of helpt alleen een update, of moet ik hem zelfs naar een servicepoint brengen omdat hij niet meer te redden is?
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik baal flink.
THNX!
http://www.engadget.com/2...ation-to-android-devices/
Wil eigenlijk even een TV out en controllers hebben dan kan is je Galaxy S gewoon een heuze console. Nou blijkt alleen dat de bluetooth drivers van Samsung geen Wii controllers ondersteunen
Dat zou betekenen dat als je thuis bent, je WiFi altijd aan is en er dus een hoop energie verbruikt wordt?Henk Schuifkaas schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:46:
[...]
Ik gebruik Y5 Battery Saver, die zet autmatisch mijn wifi aan als ik bij bekende netwerken kom, en uit als ik weg ga. Werkt perfect.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Verwijderd
Ja dat heb ik gedaan.. vandaar dat ik dacht dat ik iets moest doen zodat de info op de sim geladen werd.
Meer die dit hebben en wellicht een oplossing hebben gevonden?Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:11:
Hmm, ik heb onlangs mijn telefoon moeten restoren na een crash (dwz reset to factory defaults). Sindsdien sluit de contacten applicatie niet meer en moet ik hem met de hand afsluiten (wat een soort reset van de desktop geeft). Dit met de laatste officiële Android versie terwijl ik dat voor de factory reset niet had.
Dan is er toch echt iets fout.. Ik merk geen verschil in batterij als ik WiFi aan of uit heb. Misschien is hij zelfs zuiniger met WiFi aan.partyondude schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:06:
Nou, daar heb ik met 2.2.1. toch echt andere ervaringen mee
[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 05-03-2011 14:57 ]
Verwijderd
Ik zou in jou geval een backup maken van je apps, sms etc.. Dan met odin flashen naar een nieuwere firmware.
Firmware kan je vinden op http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm Daar onder aan de pagina kan je ook odin vinden en hoe je moet flashen.
Hou er wel rekening mee dat de batterij sneller leeg is maar de telefoon wordt wel een stuk sneller
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 16:14 ]
Dan is er bij al die mensen wat fout.. Ik denk dat een flash naar een eerdere firmware met repartition wel moet werken.partyondude schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:24:
Als je de laatste 10 pagina's van dit topic doorleest, zul je zien dat ik toch echt niet de enige ben met een dramatische verslechtering van de accu prestaties als WiFi aanstaat.
Het kan niet zo zijn dat er bij de sommige mensen niks aan de hand is.
Zie mijn bericht stukje hierboven ... Wifi trekt enorm veel stroom bij sommige 2.2.1 updates ! Ook bij die van mij. Als je Wifi standby aan laat (dus geen apps gebruikt !) dan keldert de accu binnen 3 uur makkelijk 30 a 40%. Dus zijn echt problemen mee ! Ik zou graag een oplossing zien ervoor ...The_Double schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:33:
Natuurlijk kost WiFi stroom, die signalen ontvangen zich zelf niet. Met gps aan is standby gebruik ongeveer x2 bij mij, echter is dat misschien een half uurtje minder batterijlading bij normaal gebruik. Maar mocht je je galaxy maar heel weinig gebruiken, dan zal je aanzienlijke vermindering zien.
De oplossing is een Custom ROM waarin de 2.2 (XXJPA) drivers zitten. Hiermee heb je geen last van de drain.Bertuss schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:12:
[...]
Zie mijn bericht stukje hierboven ... Wifi trekt enorm veel stroom bij sommige 2.2.1 updates ! Ook bij die van mij. Als je Wifi standby aan laat (dus geen apps gebruikt !) dan keldert de accu binnen 3 uur makkelijk 30 a 40%. Dus zijn echt problemen mee ! Ik zou graag een oplossing zien ervoor ...
Volgens mij heeft het meer te maken met de kernel? Ik draai wel Doc's rom met een aangepaste versie van hardcore's kernel.GandalfTheGrey schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:53:
[...]
De oplossing is een Custom ROM waarin de 2.2 (XXJPA) drivers zitten. Hiermee heb je geen last van de drain.
Bij Doc's rom staat wel dit: - Wifi fix (Thanks Hardcore)
Dus dat kan de reden zijn dat ik nergens last van heb
Verwijderd
Ik zit namelijk de hele dag thuis door omstandigheden. Maar als ik wifi enable dan heb ik minder drain dan met 3g..
Met jpy en jpx heb ik er geen last van.
Youtube app werkt totdat ik een filmpje wil afspelen dan krijg ik steeds de melding:
Er was een probleem tijden het afspelen
Aanraken voor nieuwe poging
Wie weet wat dit is??
op mijn micro sd geheugen staan niet meer vinden en moet ik deze opnieuw installeren, iemand een idee

Verwijderd
Had ik ook deze week... je moet hem even mounten in een laptop of je kaart er even in en uit... schijnt beide te werken... nog geen tijd gehadAlbert020 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:13:
Heb opeens iets raars, als ik me tel aangesloten heb gehad aan mijn pc dan kan hij de games die
op mijn micro sd geheugen staan niet meer vinden en moet ik deze opnieuw installeren, iemand een idee
Hmm, ik vind op XDA een melding van hetzelfde maar dat is tot nu toe ook het enige, geen bevestiging van een bug oid of meer (veel) meer mensen die dit hebben: http://forum.xda-develope...read.php?t=865701&page=76Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:11:
Hmm, ik heb onlangs mijn telefoon moeten restoren na een crash (dwz reset to factory defaults). Sindsdien sluit de contacten applicatie niet meer en moet ik hem met de hand afsluiten (wat een soort reset van de desktop geeft). Dit met de laatste officiële Android versie terwijl ik dat voor de factory reset niet had.
Verwijderd
De JPA drivers leken voor mij ook de oplossing, maar zodra ik een nieuwe app installeerde was het weer foute boel. Weet niet of het 1 met het ander te maken had, maar het leek er sterk op (meerdere malen getest met verschillende apps).GandalfTheGrey schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:53:
[...]
De oplossing is een Custom ROM waarin de 2.2 (XXJPA) drivers zitten. Hiermee heb je geen last van de drain.
Paar dagen geleden besloten me maar eens aan DocRom te wagen icm speedmod kernel. Het loopt voor mijn gevoel iets minder soepel dan mijn vorige setup (stock rom + voodoo kernel), maar qua batterijduur is het er sprongen op vooruit gegaan!
Afgelopen nacht bijvoorbeeld Wifi aan laten staan en precies 1% drain per uur.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 10:37 ]
Verwijderd
Verbruikt bij julie swype ook zoveel? Volgens batterymix bij mij gewoon 32 procent... Rest komt niet boven 15% uit...
Bedankt, even het kaartje eruit gehad en nu is het weer goedVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:36:
[...]
Had ik ook deze week... je moet hem even mounten in een laptop of je kaart er even in en uit... schijnt beide te werken... nog geen tijd gehad

Iemand enig idee hoe ik die weer terug krijg?
Gewoon er weer in slepen vanuit het applicatie-menu?partyondude schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:46:
Nu is de taakbalk van Touchwizz ineens verdwenen, althans, 3 iconen. Telefoon, contacten en berichten zijn foetsie.
[afbeelding]
in je menu met de applijst 'bewerken' dan kun je ze ipv naar een andere bladzijde ook naar de onderkant (de touchwiz balk) slepen.partyondude schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:46:
Nu is de taakbalk van Touchwizz ineens verdwenen, althans, 3 iconen. Telefoon, contacten en berichten zijn foetsie.
[afbeelding]
install from sdcard
finding update package
opening update pagage
verifying update package
E:Failt to open/mnt/interal-sd/update.zip (no suck file or directory
E:sigature verifcation Faild installation abort
wat doe ik verkeert moet ik een directory mnt aanmaken in interal-sd en daar de file update.zip in doen
Bedankt!GoldenSample schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:18:
[...]
in je menu met de applijst 'bewerken' dan kun je ze ipv naar een andere bladzijde ook naar de onderkant (de touchwiz balk) slepen.
- Wat zijn de beste dingen die ik (indien überhaupt mogelijk, heb er een hard hoofd in) kan doen om de GPS te verbeteren?
- Hebben meer mensen hier last van?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Meer mensen hebben er last van. Het lijkt alsof de witte er minder last van hebben.KhaZ schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:33:
Ik heb deze telefoon sinds een paar maanden (geupdate naar Android 2.2.1) en ben zeer onder de indruk. Echter 1 ontzettend groot nadeel: de GPS is werkelijk dramatisch. Als je navigeert d.m.v. Maps denkt-ie continue dat je op de weg ernaast rijdt, als je afslaat gaat de GPS rechtdoor.. gaat helemaal nergens over. Mijn tomtom Live 750 is echt vlekkeloos, nooit een foutje.
- Wat zijn de beste dingen die ik (indien überhaupt mogelijk, heb er een hard hoofd in) kan doen om de GPS te verbeteren?
- Hebben meer mensen hier last van?
Het feit dat de navigatie niet de route volgt is zeker op te lossen, ik heb het slechts één keer gezien meestal ging het gewoon goed. Wel is de fix soms heel snel en soms traag.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Volgens mij is dat niet zo. Als je Wifi aan staat en je gaat van huis, dan heb je internet via 3g, maar tegelijkertijd blijt hij scannen naar wifi netwerken. En dat kost veel energie.HaTe schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:03:
WiFi verbruikt niet veel energie hoor.. Het is in plaats van 3G namelijk
Scannen kan je uit zetten. En WiFi aan als er geen netwerk is, is sowieso nutteloos. Bij mij zet Tasker WiFi uit als de verbinding verbreekt met een netwerk.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:58:
[...]
Volgens mij is dat niet zo. Als je Wifi aan staat en je gaat van huis, dan heb je internet via 3g, maar tegelijkertijd blijt hij scannen naar wifi netwerken. En dat kost veel energie.
Ik had het dus ook over Wifi aan én verbonden. Dan is het in plaats van 3G, anders niet.
[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 16:19 ]
Nee. Heb je wel update.zip in de root van de sdkaart staan?tsjabbie70 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:26:
ffies een vraag ik wil me Galaxy s rooten
install from sdcard
finding update package
opening update pagage
verifying update package
E:Failt to open/mnt/interal-sd/update.zip (no suck file or directory
E:sigature verifcation Faild installation abort
wat doe ik verkeert moet ik een directory mnt aanmaken in interal-sd en daar de file update.zip in doen
Verwijderd
Stom vraagje. Mijn broer heeft net een nieuwe Galaxy S. Maar Internet krijgen we met geen mogelijkheid aan de praat.
Mijn eigen Galaxy S zat automatisch op Internet toen ik SIM er in deed. Is er ergens een menufunctie om hem aan en uit te schakelen? Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.