• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:02:
Mijn batterij loopt in de nacht gewoon van 90% naar 20%.wat een drama.wat zou nu veelbatterij gebruik kunnen geven?
Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen. Het kan ieder programma zijn die 's nachts je internetverbinding open zet en iets gaat syncen of wat dan ook. Sommige widgets lusten ook wel aardig wat sap.

Je kan beginnen met programma's verwijderen die je niet gebruikt. Factory reset is ook een optie en dan langzaam opbouwen met programma's om zo de boosdoener te achterhalen.

Er zijn ook programma's die je verbruik beter in kaart brengen. Die zouden je ook in de juiste richting kunnen sturen. Ik heb geen ervaring met deze monitortools, dus misschien dat iemand anders je hier een tip over kan geven.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:07:
Weet iemand misschien hoe je bij swype te tips uit kunt zetten? Het gebeurt me te vaak dat als ik aan het typen ben er opeens een menuutje verschijnt met de tip dat ik een woord uit de woordenlijst kan wissen. Beetje overbodige tip want als je een ander woord wat daar oplijkt vaker gebruikt, komt die weer vooraan te staan en dan word wissen overbodig.
Instellingen -> taal en toetsenbord -> instellingen voor het toetsenbord -> vinkje weghalen bij suggesties weergeven.

Dat zou moeten werken, al gebruik ik swype zelf niet.

[ Voor 27% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-02-2011 08:33 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

GoldenSample schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 01:12:
[...]

Zeker een toestel van afgelopen zomer (een van de eerste zeker) bij mij idemdito, vrienden van me welke 'm eind v/d zomer of later hebben gekocht hebben een betere gps ontvangst, met de zelfde firmware/instellingen/whatever.
Krijg in huis _nooit_ een fix, in de auto bijvoorbeeld ook zelden waar mijn G1 het perfect deed
Mijn telefoon is ook een van de eerste batch en GPS werkt perfect sinds de firmware JM9 (zit nu op JS5)
Snelle fix en blijft constant accuraat op de weg.

[ Voor 40% gewijzigd door DapperKonijntje op 24-02-2011 09:01 ]

Portfolio

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

DapperKonijntje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:00:
[...]

Mijn telefoon is ook een van de eerste batch en GPS werkt perfect sinds de firmware JM9 (zit nu op JS5)
Snelle fix en blijft constant accuraat op de weg.
Het is zo wisselend hier, gisteren bijvoorbeeld zo 7 satellieten binnen en nu op de zelfde plek 3 maar ik krijg geen fix. Hij krijgt er ook geen gevonden wanneer ik bij het glas sta.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:07:
Weet iemand misschien hoe je bij swype te tips uit kunt zetten? Het gebeurt me te vaak dat als ik aan het typen ben er opeens een menuutje verschijnt met de tip dat ik een woord uit de woordenlijst kan wissen. Beetje overbodige tip want als je een ander woord wat daar oplijkt vaker gebruikt, komt die weer vooraan te staan en dan word wissen overbodig.
Voor zover ik weet kan dat niet, en dat is ook de reden dat ik dat toetsenbord niet meer gebruik. Werd helemaal gek van de 'dubbele woorden'. Na een tijdje had ik er zo veel dat ik geen enkel berichtje kon typen zonder dat die melding voorbij kwam. Heel erg irritant.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Bij mij is sinds de firmware update naar 2.2.1 het batterijgebruik ook abominabel. Kon nauwelijks 6 uur uithouden. Ik heb nu Wifi en GPS uitgezet, en dan kan de telefoon met matig gebruik ineens 4 dagen mee.

Maar goed, wifi is wel sneller normaal. Ik heb overigens verder nog geen apps geherinstalleerd.

• PaulvM85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01-2012
Tower410 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:14:
[...]

Voor zover ik weet kan dat niet, en dat is ook de reden dat ik dat toetsenbord niet meer gebruik. Werd helemaal gek van de 'dubbele woorden'. Na een tijdje had ik er zo veel dat ik geen enkel berichtje kon typen zonder dat die melding voorbij kwam. Heel erg irritant.
Ik ben erg tevreden (en inmiddels ook gewend) aan Swype. Dit is inderdaad héél irritant omdat het in Whatsapp ook meestal lag veroorzaakt. De genoemde oplossing van BillSpaarbank kan ik niet uitvoeren omdat de optie 'suggesties weergeven' bij mij niet geboden wordt.

Ik laat de update naar JS5 maar zitten, ik krijg op iedere pc van Kies de melding dat mijn telefoon losgekoppeld is zodra het updaten zou moeten beginnen :(

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PaulvM85 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Ik ben erg tevreden (en inmiddels ook gewend) aan Swype. Dit is inderdaad héél irritant omdat het in Whatsapp ook meestal lag veroorzaakt. De genoemde oplossing van BillSpaarbank kan ik niet uitvoeren omdat de optie 'suggesties weergeven' bij mij niet geboden wordt.

Ik laat de update naar JS5 maar zitten, ik krijg op iedere pc van Kies de melding dat mijn telefoon losgekoppeld is zodra het updaten zou moeten beginnen :(
Wat ik niet snap is dat veel mensen hier wel de update aangeboden krijgen maar ik niet

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Als je de batterij duur wilt verlengen is "Battery Mix" uit de Marketplace echt ideaal. Kan je per proces zien wanneer ze wat verbruiken. Met een beetje geluk kan je 2 dagen doen met je Galaxy bij redelijk intensief gebruik. Lantitude en Google reader gebruikten bij mij continue stroom na, het uitzetten van deze twee, haal ik bijna twee dagen (36 uur) bij redelijk intensief gebruik (browsing/music).

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:21
tHe_BiNk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:05:
Als je de batterij duur wilt verlengen is "Battery Mix" uit de Marketplace echt ideaal. Kan je per proces zien wanneer ze wat verbruiken. Met een beetje geluk kan je 2 dagen doen met je Galaxy bij redelijk intensief gebruik. Lantitude en Google reader gebruikten bij mij continue stroom na, het uitzetten van deze twee, haal ik bijna twee dagen (36 uur) bij redelijk intensief gebruik (browsing/music).
Ik heb die app even geïnstalleerd en bij mij slurpt Google Maps enigszins. Terwijl ik het nooit gebruik. Is Maps gelinked aan Layar?

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Tower410 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Rooten doe ik voorlopig nog niet. NoLed doet eigenlijk wel precies wat ik wil, maar is natuurlijk bedoeld voor als je je telefoon bij je hebt. Iconen staan altijd in portrait, maar mijn telefoon ligt in landscape in het dock. En ik kan nergens iets selecteren dat NoLed alleen aan moet gaan als de telefoon in het dock ligt. Nét niet helemaal wat het zou moeten zijn dus :/
Toevallig dat ik hier vanmorgen ook een berichtje over heb geschreven in het Accessoires topic voor deze telefoon! Saiyan Extreme in "Accessoires voor de Samsung Galaxy S"

Ik weet dat Samsung hiervoor een app in de market had staan, genaamd Desk Home. Maar deze zou niet werken op 2.2 Froyo. Ik weet niet of er mensen zijn die dit inmiddels kunnen tegenspreken? Overigens staat deze app ook niet meer in de market.

Wat zie jij dan op het scherm als je je telefoon in de dock hebt liggen? Zou je eventueel een foto kunnen maken? :)

*update*
@ Tower410

Toevallig vond ik net dit topic op XDA: Klik
Hierin verwijzen ze naar de programma's in *.apk formaat die zouden moeten werken met 2.2 Froyo (zelf ben ik hier nog niet in thuis, maar 't zal ongetwijfeld de mogelijkheid geven om deze programma's vanaf je pc te installeren op je telefoon ;) )
Die bestandjes kun je hier downloaden: Klik

Hopelijk de oplossing voor je probleem en benieuwd of het werkt! ;)
Overigens weet ik niet zeker of ik deze links mag plaatsen... Dus mods, ik merk 't wel!

[ Voor 32% gewijzigd door Chalk op 24-02-2011 14:11 ]

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
mmm bij mij was juist Battery Mix die het meeste slurpte hahaha grappig. Dus die er weer vanaf gegooid.

Gps kun je altijd aan laten, deze gebruikt geen stroom als er geen programma is wat de gps gebruikt.

Desk home kun je downloaden uit je samsung apps, ziet er leuk uit, maar gebruik het eigenlijk niet.

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
iefie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:40:
Desk home kun je downloaden uit je samsung apps, ziet er leuk uit, maar gebruik het eigenlijk niet.
Ik heb 't er toch echt jammer genoeg niet bij staan..

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Gisteren 2.2.1 erop gezet via Kies, en ik moet zeggen...WOW! Accu gaat nu 10 uur mee, ipv 36 uur.
*applaus voor Samsung*

Ben me aan het inlezen voor een custom rom, maar de 3-button-combo blijkt al niet te werken op mijn toestel... lekker begin dus al.
*meer applaus voor Samsung*

Maar goed.... Ze hebben de GPS iig gemaakt! Zullen ze dat ook in de nieuwe reclames zetten?
"Nu met werkende GPS!"

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, na dit hele gedoe.... Wat een afgang voor Samsung......

Life is what you others make it.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:02:
Mijn batterij loopt in de nacht gewoon van 90% naar 20%.wat een drama.wat zou nu veelbatterij gebruik kunnen geven?
Bij mij bleek wifi standaard aan te staan. Controleer bij instellingen, draadloos en netwerken, wifi instellingen, geavanceerd (onder de optietoets), wifi slaapbeleid. Die stond bij mij op nooit. Omzetten naar nooit indien uitgeschakeld heeft het probleem verholpen.

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
tHe_BiNk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:05:
Heb ook ff geinstald.

Maar maps en layar enz staan niet eens in mn proces list.

Whats app en programma's als extended controls wel. Maar dat is niet meer dan logisch..

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
ToeingTheLine schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:44:
Gisteren 2.2.1 erop gezet via Kies, en ik moet zeggen...WOW! Accu gaat nu 10 uur mee, ipv 36 uur.
*applaus voor Samsung*

Ben me aan het inlezen voor een custom rom, maar de 3-button-combo blijkt al niet te werken op mijn toestel... lekker begin dus al.
*meer applaus voor Samsung*

Maar goed.... Ze hebben de GPS iig gemaakt! Zullen ze dat ook in de nieuwe reclames zetten?
"Nu met werkende GPS!"

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, na dit hele gedoe.... Wat een afgang voor Samsung......
Nou je bent niet de enige ! Hier precies hetzelfde probleem en ik heb het al meer gehoord. Factory reset helpt niet dat zeg ik je alvast.
Iemand hier al een oplossing voor ? Liefst Samsung zelf natuurlijk ! HEEEL snel een nieuwe firmware versie a.u.b.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S.

Waar het met 2.2 nog hielp om een factory reset te doen (had toen hetzelfde probleem) is het met 2.2.1. XWJS5 en XXJPY geen uitweg.

Als ik in de kiezer *#*#4636#*#* tik zie ik dat mijn sensorgebruik enorm hoog is voor de Gallery. Had ergens ook gelezen dat dit de oorzaak kan zijn. Ik ben er nog niet achter waar het nu precies vandaan komt. Ik ben wel benieuwd welke processen bij jullie een hoog percentage opleveren?

Daarnaast is LLama Keabapps enorm handig om automatisch profielen te laten schakelen en zo je wifi en GPS te laten beheren om stroom te besparen.

Neemt niet weg dat ik met 2.2. bijna 2 dagen haalde (vrij intensief gebruik) en met 2.2.1. met allerlei besparingsmaatregelen en gebruikontzeggingen nauwelijks één dag haal. Het lijkt ook niet uit te maken of ik de telefoon nu veel of weinig gebruik. De batt loopt "gewoon" leeg...

Volgens mij is het aan Samsung om het HEEL rap te fixen! Iemand goede connecties :)?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:11:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S.

Waar het met 2.2 nog hielp om een factory reset te doen (had toen hetzelfde probleem) is het met 2.2.1. XWJS5 en XXJPY geen uitweg.

Als ik in de kiezer *#*#4636#*#* tik zie ik dat mijn sensorgebruik enorm hoog is voor de Gallery. Had ergens ook gelezen dat dit de oorzaak kan zijn. Ik ben er nog niet achter waar het nu precies vandaan komt. Ik ben wel benieuwd welke processen bij jullie een hoog percentage opleveren?

Daarnaast is LLama Keabapps enorm handig om automatisch profielen te laten schakelen en zo je wifi en GPS te laten beheren om stroom te besparen.

Neemt niet weg dat ik met 2.2. bijna 2 dagen haalde (vrij intensief gebruik) en met 2.2.1. met allerlei besparingsmaatregelen en gebruikontzeggingen nauwelijks één dag haal. Het lijkt ook niet uit te maken of ik de telefoon nu veel of weinig gebruik. De batt loopt "gewoon" leeg...

Volgens mij is het aan Samsung om het HEEL rap te fixen! Iemand goede connecties :)?
Gallery sensor bug is dit..dit is verholpen in de custom roms..

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:23:
[...]

Gallery sensor bug is dit..dit is verholpen in de custom roms..
Thnx voor je reply. Is er ook een losse fix die dit voor de stock rom fixed?

Welke ROM is vergelijkend met een stock met deze fix?

Ben nog steeds benieuwd of de rest van de gemelde battery drains ook hierdoor veroorzaakt worden!?

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
Ik heb met launcher pro echt zeer regelmatig crashes, denk wel een stuk of 5 per dag.

Zijn er andere fatsoenlijke launchers voor de SGS?

• YaYo86
partyondude schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:16:
Ik heb met launcher pro echt zeer regelmatig crashes, denk wel een stuk of 5 per dag.

Zijn er andere fatsoenlijke launchers voor de SGS?
Dat had ik ook toen ik de 3D-Drawer aan had gevinkt (=experimental), toen ik die had uitgevinkt had ik geen problemen meer. Je kunt misschien ook proberen om wat met de geheugen instellingen te spelen in LP.

Edit: Ik las veel dingen over ADW als alternatief voor LP.

[ Voor 15% gewijzigd door YaYo86 op 24-02-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox51Mulder schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:56:
[...]

Bij mijn vorige tel mda vario iv ging dit wel perfect.
Hoe kan het dan dat hij grote stukken van de route goed doet, maar ook soms rechtdoor blijft gaan als ik de bocht al voorbij ben. Het gaat vooeal fout met rennen. In de auto op de weg gaat het veel beter.

Ik ben toch van plan om mijn garantie te gaan claimen bij belcompany
Ik heb met mijn vorige telefoon ook wel eens hele rare uitlezingen gehad met My Tracks terwijl de navigatie perfect was. Bij mij valt het wel mee met My Tracks. Omdat hij het in de auto wel goed doet zou je eens kunnen proberen om de 'accuracy' instellingen wat te wijzigen en kijken of je verschil ziet. Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is gewoon een alternatief proberen. Orux maps of zo..of een van de anderen: http://alternativeto.net/...-tracks/?platform=android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:36:
Vraagje.. Weet iemand of er al een alternatief is voor http://www.antonboonstra/rtlgemist/ Was superhandig. Programma's gelijk op je galaxy opslaan. geen gedoe met van pc overzetten..nee gewoon aanklikken en kijken. Iemand een goed alternatief?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Die hele site werkt niet vriend.. Dus nee, niemand weet een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Helaas merkte ik dat ook al gisteren. Weet jammer genoeg geen alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Ben nog steeds benieuwd of de rest van de gemelde battery drains ook hierdoor veroorzaakt worden!?
ik controleerde het ook even maar hier staat het http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=848492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
YaYo86 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:37:
[...]

Dat had ik ook toen ik de 3D-Drawer aan had gevinkt (=experimental), toen ik die had uitgevinkt had ik geen problemen meer. Je kunt misschien ook proberen om wat met de geheugen instellingen te spelen in LP.

Edit: Ik las veel dingen over ADW als alternatief voor LP.
Ok bedankt, zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Sinds de update naar 2.2.1 (jp5) heb ik een probleem met bluetooth en de carkit. Het pairen ging altijd goed maar nu lukt het soms om ze te verbinden maar de volgende keer blijft de carkit hangen bij het downloaden van het telefoonboek en verbreekt dan de verbinding. De SGS blijft vaak hangen tijdens het koppelen en als je dan bluetooth uitzet crasht de telefoon en doet een soort reset. De carkit is een Parrot chip in een Kenwood radio.
Is er bij update 2.2.1 ook iets veranderd in de bluetooth software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Ja ik ben ook heel benieuwd ... tis echt niet meer te doen met zo'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kent iemand dit probleem: Dat de Galaxy s van zelf allemaal dingen selecteert en indrukt. als je het lock screen van firmware JS5 beetpakt met je vinger, om erna naar een zijkant te gaan om te ontgrendelen. schiet het hele schermpje door het scherm heen. hij opent apps van zelf..kortom. je kan er bijna niks mee. Heb JS3 er even opgezet via odin, dit hielp niets. erna JS5 er weer opgezet met odin. werkt ook niet. Ik denk dat dit een hardware matig probleem is. wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Android 2.3 in maart misschien naar de samsung galaxy S

http://phandroid.com/2011...2-3-gingerbread-in-march/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:09
Dacuuu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:45:
. Heb JS3 er even opgezet via odin, dit hielp niets. erna JS5 er weer opgezet met odin. werkt ook niet. Ik denk dat dit een hardware matig probleem is. wat denken jullie?
Probeer nog eens een ander lockscreen (met code, of swype figure). Als het dan ook gebeurt zou ik het idd op een hardware probleem gooien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ow heeeel graag ... gelijk 1 maart a.u.b. ;)

Anyway ... ik ben wat verder nu ... ben erachter dat wifi mijn accu leegtrekt ... hoe kan dat nu weer ? Voor update naar 2.2.1. was dat helemaal niet het geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Same here
Onder de oue versie (voor jp3) geen accuproblemen.

Ik heb mijn WiFi ook uitgezet.
Nu staat hij na een dag nog op 86% (volgens het icoontje rechts bovenin is hij trouwens nog 100% vol), das wel weer even wennen..........................

[ Voor 14% gewijzigd door nokiaan958GB op 25-02-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
nokiaan958GB schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:57:
Ik heb mijn WiFi ook uitgezet.
Nu staat hij na een dag nog op 86% (volgens het icoontje rechts bovenin is hij trouwens nog 100% vol), das wel weer even wennen..........................
Mja maar het is toch bizar dat je niet normaal wifi kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:09
Ik heb wifi de hele dag aan staan (JS5), met sleep als het scherm uit is. Geen enkel probleem als er geen wifi netwerk bereikbaar is. Dan verbruikt ie niks, maar het is me duidelijk dat batterij verbruik niet echt lineair is. Ik heb het idee dat er wat apps lang aanblijven nadat je ze gebruikt hebt. Ik heb vandaag bv van 100 (naja,96 ineens toen ik hem uit de lader trok) naar 84 gedaan op m'n werk (dus een uur of 9) en toen ik thuiskwam de stad in gegaan, even gps gebruikt en in 4 uurtjes meer gebruikt dan de hele 9 uur daarvoor, terwijl gps echt nauwelijks aan gestaan heeft en ik tijdens die 9 uur ook wel hier en daar wat communicatie heb gedaan.
Ik denk dat of de batterij niet lineair leegloopt, wat natuurlijk prima zou kunnen met die slimme batterijen, of dat er apps zijn die stiekem toch blijven vreten nadat je ze net hebt afgesloten.

edit: teruglezend, zit ik misschien in conspiracy mode. Laten we het erop houden dat je scherp moet zijn op wat er echt loopt (task manager is totaal incapabel daarvoor, je moet een betere app hebben of zo'n *#*# code) of de batterij liegt gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door MrAngry op 26-02-2011 00:07 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:14
Ik gebruik SystemPanel en daarmee kan je vrij goed zien wat wanneer hoeveel CPU gebruikt.

Trouwens. Ik zie nu opeens deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://android.nextapp.com/content/systempanel/image/Home.png
En ik zie dat sommige apps daar maar 2MB geheugen gebruiken! Bij mij gebruikt elke app, ook gecached, minimaal 12MB! how?

[ Voor 59% gewijzigd door HaTe op 26-02-2011 00:52 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Bertuss schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:59:
[...]

Mja maar het is toch bizar dat je niet normaal wifi kan gebruiken :?
Lees dan mijn vorige post dat verhelpt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MrAngry schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Probeer nog eens een ander lockscreen (met code, of swype figure). Als het dan ook gebeurt zou ik het idd op een hardware probleem gooien.
Het scherm tript hem met alles. als je de telfoon aanzet, en hij vraagt om de pin code. dan drukt hij zelf al op het scherm. dus dan is er zomaar een "1" of een "5" ingedrukt. als je met de aan/uit knop van de galaxy even indrukt. ( gaat dus het scherm uit) en erna weer van de screen lock afhaalt. lijkt hij het even beter te doen. dus het scherm flipt met alles. homescreen / menu / swype..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

MrAngry schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:05:
Ik heb wifi de hele dag aan staan (JS5), met sleep als het scherm uit is. Geen enkel probleem als er geen wifi netwerk bereikbaar is. Dan verbruikt ie niks, maar het is me duidelijk dat batterij verbruik niet echt lineair is. Ik heb het idee dat er wat apps lang aanblijven nadat je ze gebruikt hebt. Ik heb vandaag bv van 100 (naja,96 ineens toen ik hem uit de lader trok) naar 84 gedaan op m'n werk (dus een uur of 9) en toen ik thuiskwam de stad in gegaan, even gps gebruikt en in 4 uurtjes meer gebruikt dan de hele 9 uur daarvoor, terwijl gps echt nauwelijks aan gestaan heeft en ik tijdens die 9 uur ook wel hier en daar wat communicatie heb gedaan.
Ik denk dat of de batterij niet lineair leegloopt, wat natuurlijk prima zou kunnen met die slimme batterijen, of dat er apps zijn die stiekem toch blijven vreten nadat je ze net hebt afgesloten.

edit: teruglezend, zit ik misschien in conspiracy mode. Laten we het erop houden dat je scherp moet zijn op wat er echt loopt (task manager is totaal incapabel daarvoor, je moet een betere app hebben of zo'n *#*# code) of de batterij liegt gewoon.
Het kan ook zijn dat de batterij onder een bepaald voltage gewoon harder verbruikt wordt..

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
knakworst schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:45:
[...]

Lees dan mijn vorige post dat verhelpt het probleem.
ow ok ... overheen gelezen ... thx ga het proberen

edit: oké even half uurtje geprobeerd, maar maakt helemaal geen verschil ... alleen wifi uitzetten helpt.

edit 2: Hmmm lijkt nu toch wel te helpen nu 1.5 uur op hetzelfde accuniveau gebleven ... dat is een hele prestatie :p Maar het keldert als een gek zodra ik weer wifi ga gebruiken ... gewoon in een kwartier bijna 5% !

[ Voor 42% gewijzigd door Bertuss op 26-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
Dacuuu schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Het scherm tript hem met alles. als je de telfoon aanzet, en hij vraagt om de pin code. dan drukt hij zelf al op het scherm. dus dan is er zomaar een "1" of een "5" ingedrukt. als je met de aan/uit knop van de galaxy even indrukt. ( gaat dus het scherm uit) en erna weer van de screen lock afhaalt. lijkt hij het even beter te doen. dus het scherm flipt met alles. homescreen / menu / swype..
Ik heb dit gehad met de optie en de terug toets, die bleven meerdere keren registreren nadat ik er 1x op drukte. Scherm werkte overigens wel gewoon normaal. Ik heb het toestel nu opgestuurd voor reparatie na verschillende stock roms en dergelijke geprobeerd te hebben. Dus voor jou gaat hetzelde gelden, reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
bryan1988 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:53:
[...]

Ik heb dit gehad met de optie en de terug toets, die bleven meerdere keren registreren nadat ik er 1x op drukte. Scherm werkte overigens wel gewoon normaal. Ik heb het toestel nu opgestuurd voor reparatie na verschillende stock roms en dergelijke geprobeerd te hebben. Dus voor jou gaat hetzelde gelden, reparatie.
Was het bij jou ook zomaar opeens begonnen? ( de back toets doet het inderdaad ook ), slecht dus.
bedankt voor je berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MrAngry schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:05:
Ik heb wifi de hele dag aan staan (JS5), met sleep als het scherm uit is. Geen enkel probleem als er geen wifi netwerk bereikbaar is. Dan verbruikt ie niks, maar het is me duidelijk dat batterij verbruik niet echt lineair is.
Volgens mij probeert het continu te kijken of er een netwerk voorhanden is dus is er wel degelijk verbruik in de gevallen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

vandaag gereden met de gps (aura en google), de gps fix is er snel maar daar blijft het dan ook bij. Hij kan het rijden absoluut niet bijhouden. Het lijkt alsof er een enorme vertraging in zit.

Als ik rij dan geeft ie geen snelheid aan en tegen de tijd dat ik weer stil sta geeft hij wel snelheid aan.

Iemand een idee waardoor dit kan komen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen met een Wifi-drain probleem..

Dit was voor mij de oplossing: http://forum.xda-develope...p=10056736&postcount=6706

Via recovery de JPA Wifi-firmware flashen.

Had altijd een gigantische drain met Wifi op standby (7% per uur), dat is nu nog maar 1 a 2%!

Ik zit op JS5 met laatste Voodo kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Mensen met WiFi drain, probeer eerst eens om de optie "Netwerkmelding" uit te zetten.

Volgens Battery Monitor Widget doe ik 2 dagen en 1 uur met mijn Galaxy S als ik hem niet gebruik, met WiFi aan.
Helaas gebruik ik hem wel en haal ik gemiddeld maar 9,5 uur...

[ Voor 51% gewijzigd door HaTe op 26-02-2011 17:00 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread komt al in maart naar de Galaxy S........dit is echt heel goed nieuws!

http://allaboutphones.nl/...Gingerbread.html?leftmenu

Zou deze update nu echt over the air verlopen? Samsung zou hiermee voor het eerst HTC voorbijstreven qua updates. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Galaxy S gekocht en wil via Kies de firmware upgraden. Echter krijg ik dan de melding dat de batterij bijna leeg is en kan ik niets anders doen dan het wegklikken en dus niet upgraden. Is er een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:10:
Ik heb ook een Galaxy S gekocht en wil via Kies de firmware upgraden. Echter krijg ik dan de melding dat de batterij bijna leeg is en kan ik niets anders doen dan het wegklikken en dus niet upgraden. Is er een workaround voor?
De batterij opladen? Of bedoel je dat de batterij wel gewoon vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Even een vraagje over het bellen met de galaxy s,
Als ik bel met het toestel dan zie ik niet meer het actieve bel menu gedurende het vasthouden op de luidspreker,. dan springt ie over op de slide-bar aan de bovenzijde... iemand een oplossing voor dit probleem? Als ik een oproep wil beëindigen moet ik eerst de balk naar beneden 'sliden' en dan pas op einde drukken... kost een beetje veel tijd!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
Dacuuu schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Was het bij jou ook zomaar opeens begonnen? ( de back toets doet het inderdaad ook ), slecht dus.
bedankt voor je berichtje.
Yep, heb hem na een week me eraan geïrriteerd te hebben en geprobeerd alle mogelijke instellingen en roms en dergelijke te proberen maar voor reparatie opgestuurd meteen ook het probleem van doorzichtige balken die van boven naar onder lopen erbij gemeld. Verder nergens ooit last van gehad. Hoop hem aanstaande week weer terug te hebben. Wordt helemaal gek van de traagheid van de xperia x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:14:
[...]

De batterij opladen? Of bedoel je dat de batterij wel gewoon vol is?
Batterij is gewoon vol inderdaad :) Indicator geeft vol aan en verder heeft ie er 12 uur aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
HaTe schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:50:
Ik gebruik SystemPanel en daarmee kan je vrij goed zien wat wanneer hoeveel CPU gebruikt.

Trouwens. Ik zie nu opeens deze screenshot:
[afbeelding]
En ik zie dat sommige apps daar maar 2MB geheugen gebruiken! Bij mij gebruikt elke app, ook gecached, minimaal 12MB! how?
Als je goed kijkt zie je dat het telefoontje ook maar 100mb RAM heeft, waarvan misschien 35 van over blijft voor apps. Je galaxy heeft 5x zoveel beschikbaar geheugen, en android gebruikt dus ook meer. Hoe meer ram je gebruikt, hoe minder CPU en I/O, en dus betere performance. Maar om een of andere reden denken mensen dat leeg geheugen je mobiel sneller maakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ik dacht dat er een firmware update was voor de Galaxy S.
Zit nu op: froyo.xwjpa
Heb zojuist Kies geupdate, maar nu kan ik nergens de firmware updaten.
Ook geeft hij in het "basic information"scherm geen informatie over de firmware.
Met de rechter muisknop op de telefoon klikken geeft wel een menu optie "Firmware upgrade" alleen deze is grijs en doet dus niets.
Is er dan geen update, of werkt Kies bij mij niet helemaal lekker?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
The_Double schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:07:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat het telefoontje ook maar 100mb RAM heeft, waarvan misschien 35 van over blijft voor apps. Je galaxy heeft 5x zoveel beschikbaar geheugen, en android gebruikt dus ook meer. Hoe meer ram je gebruikt, hoe minder CPU en I/O, en dus betere performance. Maar om een of andere reden denken mensen dat leeg geheugen je mobiel sneller maakt. |:(
Ik denk helemaal niet dat leeg geheugen mijn telefoon sneller maakt... Dat maak jij er van!
Snap nou gewoon dat als apps minder RAM gebruiken je nog meer apps in het geheugen kan hebben. Je hebt nu nog steeds niet verklaard waarom daar per app minder RAM gebruikt wordt. Dus kom maar op
Ook heeft de Galaxy S helemaal niet 5x meer beschikbaar geheugen, maar slechts 3,4x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
HaTe schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:56:
Mensen met WiFi drain, probeer eerst eens om de optie "Netwerkmelding" uit te zetten.

Volgens Battery Monitor Widget doe ik 2 dagen en 1 uur met mijn Galaxy S als ik hem niet gebruik, met WiFi aan.
Helaas gebruik ik hem wel en haal ik gemiddeld maar 9,5 uur...
Ga ik proberen, wie weet scheelt het weer wat, want sinds 2.2.1 is het accu verbruik echt niet lollig meer en ik heb m'n WiFi ook heel de dag aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 00:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:08:
Gingerbread komt al in maart naar de Galaxy S........dit is echt heel goed nieuws!

http://allaboutphones.nl/...Gingerbread.html?leftmenu

Zou deze update nu echt over the air verlopen? Samsung zou hiermee voor het eerst HTC voorbijstreven qua updates. Ben benieuwd.
dat klink allemaal wel heel erg mooi het zal er ook wel komen maar als het volgende maand al moet uit komen zou ik nu toch zeker een paar leaked 2.3 roms gaan verwachten voor onze sgs

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:08:

Ik verwacht het niet, alleen al om het simpele feit dat de providers daar niet zo blij mee zullen zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdy64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 13:13
Ik heb iets heel raars meegemaakt met mn telefoon!
Gisteravond had ik heel ff mijn SimKaart verwisseld in mijn Samsung Galaxy. Toen ik vanochtend weer de goede simkaart in de telefoon had gedaan, werkte er helemaal niks meer. Dat is dus nu nog steeds het geval. Als ik de telefoon opstart loopt alles vast, alle applicaties dus. Ook moet ik alles weer opnieuw instellen als ik iets opstart, maar dat duurt niet lang want als ik een app opstart loop het vast, maakt niet uit welke.. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad en zo ja hoe kan ik dat weg krijgen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 10:22
birdy64 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:14:
Gisteravond had ik heel ff mijn SimKaart verwisseld in mijn Samsung Galaxy. Toen ik vanochtend weer de goede simkaart in de telefoon had gedaan, werkte er helemaal niks meer. Dat is dus nu nog steeds het geval. Als ik de telefoon opstart loopt alles vast, alle applicaties dus. Ook moet ik alles weer opnieuw instellen als ik iets opstart, maar dat duurt niet lang want als ik een app opstart loop het vast, maakt niet uit welke.. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad en zo ja hoe kan ik dat weg krijgen?
Alvast bedankt
ikheb exact hetzelfde gehadtoen ik mijn sim kaart verwijderde en terugplaatste...was bij mij zelfs maar 5 minuten...

ik heb toen maar een factory reset gedaan...vond het wel vreemd...blijkbaar kan je je sim niet eens verwijderen zonder je instellingen kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Vandaag keek ik weer eens in de samsung app store, omdat er wat nieuwe dingen in zaten. Vooral Samsung Mobile Print was me nog niet eerder opgevallen en was nu wel iets wat me handig leek, iemand daar ervaring mee?
Ik heb op mijn windows 7 computer een HP printer geïnstalleerd en geshared. Zit het probleem hem erin dat die Samsung Mobile Print alleen maar met Samsung-printers werkt? Of moet ik de printer op een andere manier sharen dan ik nu doe (via SMB gewoon geloof ik). Kan je printers uberhaupt via UPnP oid sharen?
Alvast bedankt
Zelfde heb ik gehad toen ik via ADB een keer wat op mijn telefoon liep rond te kijken, zonder uiteindelijk iets verwijderen (ik wilde Gallery3D weggooien voor die sensor battery drain). Factory Reset was voor mij ook de enige oplossing toen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Af en toe is het echt een wazige k** telefoon |:(

Vannacht gewoon uitgestaan en vanmorgen ging die niet verder dan de gekleurde S bij het opstarten, ook niet na 6 of 7 pogingen.

Dus maar een factory reset en de cache gewiped.

Heel dat apparaat weer instellen (gaat vrij rap gelukkig) maar nu blijkt ook nog eens dat mijn market, op internet dus, ook helemaal leeg is.

Ik dacht dat je apps daarop altijd blijven staan? En als je telefoon zoals nu dus ff gecrashed is, je alles er snel weer op kan knallen? Nou moet ik weer gaan nadenken welke apps ik allemaal erop had staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox51Mulder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02-2022
Alvast bedankt
Van de week heb ik mijn sim ook even in een andere telefoon gehad, met hetzelfde resultaat.
Iedere app reageerde alsof hij voor de eerste keer werd opgestart.
Ik heb de telefoon maar gereset (3 button) en nu werjt het uiteraard weer.
Alles opnieuw instellen zonder reset is wellicht nog meer werk, en dmv de app appbrain hwb ik all mijn geinstalleerde apps weer snel terug. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
partyondude schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:53:

Ik dacht dat je apps daarop altijd blijven staan? |:(
Combineer die 2 zinnen eens met elkaar ;)

Wel erg vervelend natuurlijk, ik heb Titanium Backup Pro aangeschaft om m'n apps (+bijhorende data) te backuppen maar dat vereist wel een telefoon met root-rechten (stock rom is dus niet genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ja, dat had ik eerst ook, maar sinds de update naar 2.2.1 vind ik de lagfix niet meer nodig en dus root ik m'n toestel niet meer.

Maar, ik begrijp dat als ik de cache wipe, ik dan ook m'n hele market eruit gooi? Dan is dat in ieder geval een wijze les voor de volgende keer.

Vind het sowieso vreemd dat het toestel ineens niet meer door wilde starten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoe bedoel je "market eruit" ? Als jij een factory reset doet dan verwijdert ie gewoon de geinstalleerde apps en bijhorende data, dat is toch logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dat is zeker logisch. Ik was alleen in de veronderstelling dat als ik mijn market online, via de pc benader, daar gewoon alles opgeslagen blijft. Waardoor het na een crash of wat dan ook heel snel weer te herstellen is.

Maar dat is dus een verkeerde aanname? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De market houdt enkel bij welke apps je gekocht hebt, verder niks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Al mijn gratis apps staan er ook gewoon in, maar worden blijkbaar gewist als je hetzelfde met je telefoon doet.

Geeft niet, ik had toevallig laatst mijn market app lijst gemaild naar mijn neef die ook de SGS is gaan gebruiken, je kan ze in die mail zelfs aanklikken waardoor je direct in de market uitkomt.

Dus, ik stuur mijn nu weer complete lijst wel naar 1 van mijn eigen e-mailadressen, opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41

Vannacht gewoon uitgestaan en vanmorgen ging die niet verder dan de gekleurde S bij het opstarten, ook niet na 6 of 7 pogingen.

Heel dat apparaat weer instellen (gaat vrij rap gelukkig) maar nu blijkt ook nog eens dat mijn market, op internet dus, ook helemaal leeg is.

Ik dacht dat je apps daarop altijd blijven staan? En als je telefoon zoals nu dus ff gecrashed is, je alles er snel weer op kan knallen? Nou moet ik weer gaan nadenken welke apps ik allemaal erop had staan |:(
Nog nooit van een back-up app gehoord zeker :? |:(
Of neem deze als je phone geroot is

Zijn beide niet gratis, maar bespaart je wel veel werk na een factory-reset of crash ;)

En als je niet meer weet welke apps je op je phone had staan, dan gebruikte je ze vast niet vaak.
Maar ook daarvoor is een oplossing als je niet op de Market kan komen.
Hier staan mijn apps en die kan ik vanaf de site OTA zo (de-)installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Hoelang gaat jullie GS mee als je alleen maar muziek luistert? Dus Wifi/sync/3g allemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
catt4u schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:04:
[...]

Nog nooit van een back-up app gehoord zeker :? |:(
Of neem deze als je phone geroot is

Zijn beide niet gratis, maar bespaart je wel veel werk na een factory-reset of crash ;)

En als je niet meer weet welke apps je op je phone had staan, dan gebruikte je ze vast niet vaak.
Maar ook daarvoor is een oplossing als je niet op de Market kan komen.
Hier staan mijn apps en die kan ik vanaf de site OTA zo (de-)installeren :+
Als je al mijn reacties had gelezen, dan had je gezien dat ik eerst Titanium gebruikte, dus ja, ik weet dat er back up apps zijn.

Daarnaast snap ik even niet wat de bedoeling is om op te merken dat als ik m´n apps vergeten zou zijn, ze niet veel gebruikt worden, want dat is helemaal niet relevant, het is gewoon bagger als ze allemaal weg zijn.

Anyway, de oplossing is er al, heb ik hierboven ergens geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
Pino112 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:49:
Hoelang gaat jullie GS mee als je alleen maar muziek luistert? Dus Wifi/sync/3g allemaal uit?
Ik heb hem nooit helemaal leeg laten lopen door enkel muziek af te spelen maar ik luister regelmatig een hele werkdag naar muziek op mijn Galaxy S en de 7 uur haal ik zonder moeite. Zelfs dan is de batterij is dan "nog lang niet" leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 18:24
Op dit moment ben ik met kies, mijn contacten aan het backuppen. Dit loopt nu al een uur.
Zou iemand me aan kunnen geven hoe lang dit normaal gesproken gaat duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:49:
Laatst getest, omdat ik binnenkort een reis van zo'n 24 uur moet maken zonder stopcontact in de buurt.
Kwam uit op zo'n 4% verbruik met telefoon in airplane mode. Ik speel muziek via PowerAMP met Voodoo sound mod.

Ik heb hem niet helemaal leeg laten lopen, dus weet niet zeker of het verbruik over de gehele cycle lineair is, maar na 5 uur had ik nog 78% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Laatst online: 23-09 15:20
Ik had hem rond 12 uur savonds op 100%, toen de muziek aangezet en de volgende ochtend (ik was in slaap gevallen met de muziek nog aan :)) kreeg ik hem niet meer aan, leeg dus... dat was zo rond 7 uur. Dus dat vond ik tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:07:
Op dit moment ben ik met kies, mijn contacten aan het backuppen. Dit loopt nu al een uur.
Zou iemand me aan kunnen geven hoe lang dit normaal gesproken gaat duren ?
Bij mij duurt dat zo lang (meerdere uren) dat ik hem daarna maar onderbreek.
Op dat punt is Kies voor mijn situatie gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Saiyan Extreme schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:45:
[...]

Toevallig dat ik hier vanmorgen ook een berichtje over heb geschreven in het Accessoires topic voor deze telefoon! Saiyan Extreme in "Accessoires voor de Samsung Galaxy S"

Ik weet dat Samsung hiervoor een app in de market had staan, genaamd Desk Home. Maar deze zou niet werken op 2.2 Froyo. Ik weet niet of er mensen zijn die dit inmiddels kunnen tegenspreken? Overigens staat deze app ook niet meer in de market.

Wat zie jij dan op het scherm als je je telefoon in de dock hebt liggen? Zou je eventueel een foto kunnen maken? :)

*update*
@ Tower410

Toevallig vond ik net dit topic op XDA: Klik
Hierin verwijzen ze naar de programma's in *.apk formaat die zouden moeten werken met 2.2 Froyo (zelf ben ik hier nog niet in thuis, maar 't zal ongetwijfeld de mogelijkheid geven om deze programma's vanaf je pc te installeren op je telefoon ;) )
Die bestandjes kun je hier downloaden: Klik

Hopelijk de oplossing voor je probleem en benieuwd of het werkt! ;)
Overigens weet ik niet zeker of ik deze links mag plaatsen... Dus mods, ik merk 't wel!
Ja die app staat ook in de handleiding van het dock, maar die is al meerdere keren uit de markt geweest. Niemand schijnt echt te weten waarom hij steeds verdwijnt. Dat helpt me overigens nog niet verder, want als ik de screenshots van die app bekijk is dat gewoon een klok met een paar grote snelkoppelingen er onder. Niet wat ik wil dus. Ben ook te lui om die .apk's uit te proberen nu :P

Als ik mijn telefoon in het dock zet (jemig, ik zit steeds weer te twijfelen of het 'de dock' of 'het dock' is O-)), krijg ik een pop-up met welke app ik 'deze actie' wil voltooien. Daar kan ik helaas niet kiezen voor de optie dat hij helemaal niks moet doen. In dat lijstje komen bij mij nu alleen 'wekker' apps te staan, zodat je hem als wekker naast je bed kan gebruiken. Ik klik de melding nu altijd weg omdat ik alleen NoLed nodig heb. Weet niet of je weet hoe NoLed werkt, maar mijn scherm is gewoon zwart totdat ik iets binnen krijg, dan komt er een mail/sms icoontje, of een icoontje van bijv. WhatsApp. (Ben ook te lui om er een foto van te maken, hoop dat je genoeg fantasie hebt ;))

Is alleen helaas in portrait, waardoor ik mijn hoofd moet kantelen om precies te zien wat er staat, maar dat is nog altijd beter dan niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:17:
[...]

Laatst getest, omdat ik binnenkort een reis van zo'n 24 uur moet maken zonder stopcontact in de buurt.
Kwam uit op zo'n 4% verbruik met telefoon in airplane mode. Ik speel muziek via PowerAMP met Voodoo sound mod.

Ik heb hem niet helemaal leeg laten lopen, dus weet niet zeker of het verbruik over de gehele cycle lineair is, maar na 5 uur had ik nog 78% over.
Dat heb ik dus ook, woensdag een 16u lange busreis. Heb wel een MP3-speler, maar die is maar 1GB :'(
Kwam net via de gelekte 3.0-speler uit op 6% verlies in 2.5 uur. Nu even proberen in WinAmp.

En ik heb een compleet zwart thema, dus dat is ook voordeliger denk ik qua weergave.

Edit: Na 2 uur en 42 minuten een verlies van 7 procent met WinAmp. Telefoon staat dan trouwens in vliegtuigstand.

[ Voor 17% gewijzigd door Pino112 op 27-02-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 18:24
nokiaan958GB schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:11:
[...]

Bij mij duurt dat zo lang (meerdere uren) dat ik hem daarna maar onderbreek.
Op dat punt is Kies voor mijn situatie gewoon bagger.
Inderdaad, daar ben ik nu ook achter gekomen. Na 1 1/2 uur heb ik de verbinding maar verbroken. Het leek me zo handig om een back up te hebben van m'n contacten.
Welk programma zouden we hier anders voor kunnen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Aloysxda schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:20:
[...]

Inderdaad, daar ben ik nu ook achter gekomen. Na 1 1/2 uur heb ik de verbinding maar verbroken. Het leek me zo handig om een back up te hebben van m'n contacten.
Welk programma zouden we hier anders voor kunnen gebruiken ?
Syncen met je Gmailaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Dat heb ik ook een paar nachten geleden gehad.
Ik was aan even op google maps, de batterij was op dus hij zette zichzelf uit. Dus ik de oplader erbij gepakt en wou hem opstarten maar hij gaf lang het opstartscherm weer en daarna niks. Ik dacht dat ie zichzelf weer uitgeschakeld had omdat ie misschien te weinig batterij had ook al lag ie in de oplader.
Dus ik liet hem de hele nacht opladen, de volgende ochtend precies hetzelfde. Wat mij wel opviel is dat de backlight bleef branden. Maar uiteindelijk dus factory reset, erg jammer!

Zijn er meer mensen waarbij dit is gebeurt? Ik vind het eigenlijk te toevallig nadat ik maar een week JS5 had (van 2.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkermoon schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Dat heb ik ook een paar nachten geleden gehad.
Ik was aan even op google maps, de batterij was op dus hij zette zichzelf uit. Dus ik de oplader erbij gepakt en wou hem opstarten maar hij gaf lang het opstartscherm weer en daarna niks. Ik dacht dat ie zichzelf weer uitgeschakeld had omdat ie misschien te weinig batterij had ook al lag ie in de oplader.
Dus ik liet hem de hele nacht opladen, de volgende ochtend precies hetzelfde. Wat mij wel opviel is dat de backlight bleef branden. Maar uiteindelijk dus factory reset, erg jammer!

Zijn er meer mensen waarbij dit is gebeurt? Ik vind het eigenlijk te toevallig nadat ik maar een week JS5 had (van 2.2).
Voordat je een hard reset geeft zou ik in het vervolg eerst eens proberen om je batterij eruit te halen en weer terug te plaatsen. Dat wil ook wel eens helpen. Scheelt je een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

mijn live emailadres geeft steeds een verbindingsfout aan en ik krijg dus geen nieuwe mail te zien in de enveloppe op mijn startscherm.

Ik heb het hele account verwijderd en opnieuw ingesteld, dan komt de mail allemaal binnen maar een nieuwe test email niet.

Iemand een idee wat ik kan doen?

alvast bedankt

martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
^^..uitgaande server staat niet goed. GoT is geen hulpdesk.
We verwachten hier eigen inbreng en groeten doen niet nodig.

tweakers onder elkaar doen dat automatisch al ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Hallo allen,

ik heb een beetje een raar probleem met mijn Galaxy S, wat al 2 keer eerder is gebeurd. Gisteren moest ik een heel stuk rijden, had de Galaxy in de autohouder + in de lader en gebruikte Google Maps Navigatie om te navigeren.

Dit ging 2 uur lang goed, maar opeens was het scherm uit. Het bleek dat de hele telefoon uit was. Ik dacht oke misschien iets niet helemaal lekker met Google Maps enzo, dus even herstarten. Nou dit duurde dus 10 minuten (dan blijft de S op het scherm de hele tijd verkleuren) en uiteindelijk startte hij op, maar niet zonder dat elke applicatie behalve de basis programma's crashen.

Bij het opstarten trilt hij ook 1x en dan 3x en dan een foutmelding van elke applicatie die opstart. Ook de losse applicaties werken bijna allemaal niet meer, en er zijn een stuk of 10 applicaties gewoon weg (lijkt wel willekeurig). Dit probleem heb ik al 2x gehad in een half jaar, maar toen dacht ik dat ik teveel had gerommeld ermee. Maar nu was mijn telefoon echt perfect ingericht, en nu ben ik weer alles kwijt als ik een factory reset doe (qua applicaties dan, rest is gebackupped). Ook moet ik whatsapp weer activeren enzo.

Zijn er mensen die hetzelfde wel eens gehad hebben? Dit verpest echt het beeld van deze telefoon voor mij...

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
Ik heb dat nog nooit gehad, maar het langst wat ik aan 1 stuk heb genavigeerd is een uurtje oid (vaak lukt me het eerste stuk over de snelweg zonder navigatie wel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Thunde® schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:20:
Hallo allen,

ik heb een beetje een raar probleem met mijn Galaxy S, wat al 2 keer eerder is gebeurd. Gisteren moest ik een heel stuk rijden, had de Galaxy in de autohouder + in de lader en gebruikte Google Maps Navigatie om te navigeren.

Dit ging 2 uur lang goed, maar opeens was het scherm uit. Het bleek dat de hele telefoon uit was. Ik dacht oke misschien iets niet helemaal lekker met Google Maps enzo, dus even herstarten. Nou dit duurde dus 10 minuten (dan blijft de S op het scherm de hele tijd verkleuren) en uiteindelijk startte hij op, maar niet zonder dat elke applicatie behalve de basis programma's crashen.

Bij het opstarten trilt hij ook 1x en dan 3x en dan een foutmelding van elke applicatie die opstart. Ook de losse applicaties werken bijna allemaal niet meer, en er zijn een stuk of 10 applicaties gewoon weg (lijkt wel willekeurig). Dit probleem heb ik al 2x gehad in een half jaar, maar toen dacht ik dat ik teveel had gerommeld ermee. Maar nu was mijn telefoon echt perfect ingericht, en nu ben ik weer alles kwijt als ik een factory reset doe (qua applicaties dan, rest is gebackupped). Ook moet ik whatsapp weer activeren enzo.

Zijn er mensen die hetzelfde wel eens gehad hebben? Dit verpest echt het beeld van deze telefoon voor mij...
Welke firmware? Custom Rom of niet?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

BillSpaarbank schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Welke firmware? Custom Rom of niet?
Alles origineel, versie 2.2.1 (laatste gewoon via Kies geïnstalleerd en nooit problemen gehad). Er is ook helemaal niets aan de telefoon verandert of wat dan ook, echt uit het niets in 1x. Accu meerdere malen losgehaald, reboots. Bij elke herstart crasht zowat elke applicatie en daarna werkt de telefoon (google maps enzo blijven ook werken).

Ik vraag mij af of er applicaties opgestaan hebben die Google 'remote' heeft verwijdert en dat dat bij mij al een paar keer mis gegaan is? Omdat ik ook echt applicaties mis (in het menu zijn er echt een stuk of 10 vakken - random - weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag (ook) iets vreemds. Vanochtend per ongeluk mijn Galaxy S blijkbaar even uitgedaan (zat in mijn broekzak en blijkbaar uitknop ingedrukt, hoewel dat wel ERG toevallig is?). Na opstarten was er echter een factory reset geweest! Heb al mijn apps / data moeten terugzetten. Uiteindelijk alles weer operationeel, maar vanaf nu crashen om de haverklap zowat al mijn apps als gmail, facebook, twitter en whatever. Beetje zoals Thunder ergens hierboven beschrijft. Lijkt wel erg op zijn probleem en te toevallig toch dat meerdere mensen sinds vandaag ineens crashende apps hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, nu ik bericht van Thunder nog eens nalees, is het eigenlijk precies hetzelfde: ook phone die ineens uitgaat, daarna weer moet opstarten en alle apps kwijt. Ik geloof in toeval, maar in dit geval eigenlijk niet!! Firmware was 2.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:59:
Sterker nog, nu ik bericht van Thunder nog eens nalees, is het eigenlijk precies hetzelfde: ook phone die ineens uitgaat, daarna weer moet opstarten en alle apps kwijt. Ik geloof in toeval, maar in dit geval eigenlijk niet!! Firmware was 2.2.1
Ik denk ook dat er iets mis is. Ik heb zelf niet gehad dattie uit zichzelf uitging, maar na wat rondbrowsen met adb shell is het bij mij misgegaan. Gelukkig komt als het goed is binnen een dag of 31 2.3 uit, dus dan zal dit geneuzel hopelijk verholpen zijn. Het is in ieder geval wel redelijk lelijk...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:59:
Apart, alleen ik heb geen factory reset gehad? Alles van mij (op enkele applicaties na) staat er nog op, moest wel dat eerste gebruik venster doorlopen weer (met de uitleg), maar mijn e-mail en dergelijke staan er nog op. Gelukkig staan mn contacten op live mail, en sync ik die via Exchange dus die kan ik al niet kwijtraken. Toch wel jammer aangezien ik net altijd de originele firmwares gebruik om net dit soort geneuzel te voorkomen.

Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar mn HTC Diamond was stabieler (wel stukken trager uiteraard ;-))onder WinMo 6, heb daar ook vaker 12 uur achter elkaar mee genavigeerd en nooit problemen.

Voor de duidelijkheid, deze meldingen krijg ik dus steeds bij het herstarten van de telefoon van ongeveer alle applicaties die niet origineel erop staan (Dropbox, Mail, etc).

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2rqghds.png

[ Voor 10% gewijzigd door Thunde® op 28-02-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net te kijken bij: instellingen --> Toepassingen --> Toepassingen beheren --> Alles

En daar zie ik bij programma's, het programma 'fout' er tussen staan, met recht op betaaldiensten etc.

Ook zie ik 'OMACP' er tussen staan, ook met recht op betaaldiensten en veel meer.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Laatst online: 21-08-2021
Thunde® schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:25:
[...]
Voor de duidelijkheid, deze meldingen krijg ik dus steeds bij het herstarten van de telefoon van ongeveer alle applicaties die niet origineel erop staan (Dropbox, Mail, etc).
Dit heb ik dus ook regelmatig. Ik krijg sinds dit begon de apps Tweetdeck en Saldo van ABNAMRO niet meer goed werkend. Ik moet de app eerst verwijderen en dan weer installeren maar hij onthoud de instellingen niet dus ik moet me elke keer weer registreren. Bovendien werkt de bluetooth pairing ook niet meer goed. Ik krijg de telefoon wel aangesloten op de carkit maar de eerst volgende keer blijft de carkit hangen bij het downloaden van het telefoonboek en dan ontkoppelt hij de SGS. Ook dit lijkt dus op het niet onthouden van instellingen.
Al deze ellende is begonnen na het upgraden naar 2.2.1 . Factory reset heeft niet geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door footoo op 28-02-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:01:
Ik zit net te kijken bij: instellingen --> Toepassingen --> Toepassingen beheren --> Alles

En daar zie ik bij programma's, het programma 'fout' er tussen staan, met recht op betaaldiensten etc.

Ook zie ik 'OMACP' er tussen staan, ook met recht op betaaldiensten en veel meer.

Hebben jullie dit ook?
Ja met 2.2 (origineel) heb ik dit ook. Fout heeft recht op bijna alles volgens mij en OMACP heeft recht op 3 dingen.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainpower schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:19:
[...]

Ja met 2.2 (origineel) heb ik dit ook. Fout heeft recht op bijna alles volgens mij en OMACP heeft recht op 3 dingen.
Dan zal er wel niets aan de hand zijn :). Wilde het even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
footoo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:14:
[...]

Dit heb ik dus ook regelmatig. Ik krijg sinds dit begon de apps Tweetdeck en Saldo van ABNAMRO niet meer goed werkend. Ik moet de app eerst verwijderen en dan weer installeren maar hij onthoud de instellingen niet dus ik moet me elke keer weer registreren. Bovendien werkt de bluetooth pairing ook niet meer goed. Ik krijg de telefoon wel aangesloten op de carkit maar de eerst volgende keer blijft de carkit hangen bij het downloaden van het telefoonboek en dan ontkoppelt hij de SGS. Ook dit lijkt dus op het niet onthouden van instellingen.
Al deze ellende is begonnen na het upgraden naar 2.2.1 . Factory reset heeft niet geholpen.
Hey dit euvel had ik ook! zeg maar dat je chache geheugen niet lekker werkt, factory reset deed de trick voor mij. Alleen het vreemde is. Bij elke boot moet ik beatifull widgets opnieuw instellen. Dit neem ik dan zolang maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
sinds kort gebruik ik tweetdeck op mijn SGS ; notificaties uitgevinkt, maar krijg toch notificaties in balkje en de linker en rechter knopjes lichten op..iemand idee? (laatste 2.2.1 met speedmod kernel ) ben bang dat het extra battery drain geeft 's nachts...toch maar weer over naar standaard Twitter?
Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.