Ik heb tijdelijk ook een Samsung Galaxy S met android-versie 2.2
Kwam van een Nokia N97 mini af welke ik alleen maar meer en meer problemen mee kreeg. Van Vodafone tijdelijk deze telefoon gekregen (refurbished) tot ik eindelijk een nieuwe binnen ga krijgen.
Heb er nog wel een aantal vragen over:
1. Op mijn Nokia had ik een applicatie die mijn email bleef controleren, op het 'homescreen'. Nou weet ik niet precies of dit nou 'push-email' wordt genoemd of dat het iets anders is of alleen voor het Symbian systeem. Want op mijn Samsung heb ik mijn mail's (hotmail en gmail) wel ingesteld, maar kan ik alleen een snelkoppeling maken en geen widget wat ik toch wel handiger vind.. Nou kom ik wel het een en ander tegen wat betaald is, maar recensies nou niet geweldig over zijn (wat ik daaronder lees in de Market) en daarnaast gebruik ik hem niet heel erg lang waardoor het zonde is om er voor te betalen.. Anyone?
2. Batterijduur; ik lees hier vanalles over bepaalde instellingen en dergelijke. Nou heb ik gevonden hoe je kan zien wat er gebruikt wordt. En het geen wat mij opvalt is dat weergave bij mij 78% opeist. Terwijl ik helderheid zo laag mogelijk heb staan en bij scherminactiviteit het toestel binnen 15sec. uitgaat. Daarnaast draait "Advanced task killer free" waar ik geregeld alle openstaan de applicaties uitdoe. Maar de meeste die in dat rijtje staan, heb ik uberhaupt nog nooit geopend (voice search, youtube, mp3-speler). En wanneer ik die sluit via de task killer, staan ze er even later weer bij. Terwijl bij taakbeheer 0 actieve applicaties blijven draaien.
Dat was het wel weer voor nu, zit verder zelf nog veel uit te zoeken en dit forum door te spitten naar handige app's en dergelijke
alvast bedankt!