Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

YaYo86 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb alleen een Cache Wipe gedaan tot dusver.
Dat doet de update zelf ook, althans dat is met gele tekst te lezen tijdens de update: "wiping cache".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 17:12
Bor de Wollef schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:33:
[...]

Dat doet de update zelf ook, althans dat is met gele tekst te lezen tijdens de update: "wiping cache".
Ah dat heb ik dan gemist, maar dank voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
alwaysleft schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:22:
Help! Ik heb nog de Scandinavische Rom van Android 2.2. Nu staat er dat Anroid 2.2 al de meest recente firmware is, hoe moet ik nu toch android 2.2.1 erop zetten?
http://www.androidworld.nl/66986/samsung-galaxy-s-froyo-2-2-1-beschikbaar/

Daar staat een link naar een alternatieve wijze als je de Scandinavische Rom hebt. Dat is deze link:
http://www.androidworld.nl/49018/update-samsung-galaxy-s-naar-2-2-persbericht-en-planning/
Wel wat gedoe met register en dergelijke, dus zou even goed doorlezen eerst en misschien wachten tot eerst iemand anders zo 'gek' is om het te proberen met deze versie. Dat bericht is namelijk al wat ouder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Ik heb nog de Scandinavische Rom van Android 2.2. Nu staat er dat Anroid 2.2 al de meest recente firmware is, hoe moet ik nu toch android 2.2.1 erop zetten?
Het schijnt dat je via Kies Registry Patcher kunt laten lijken alsof je een Nederlands toestel hebt:
http://www.androidworld.n...-2-2-1-op-galaxy-s-4.html
Zie post van buzzywuzzy

Ipv XUE moet je dan XEN selecteren, mij is het nog niet gelukt, heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, ik heb KIES maar geheel opnieuw geinstalleerd en zelfs een factory reset gedaan, maar updaten wil nog steeds niet...begintmeta in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"

ODIN dan maar? Wat zijn de parameters voor het flashen van de firmware (en hoe zit het eigenlijk met de android-id?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:55
Ik heb net de nieuwe KIES geinstalleerd, en heb 2.2 op m'n telefoon staan. Elke keer als ik KIES nu opstart staat er:

'Er is een nieuwe firmwareversie beschikbaar. Na het upgraden werkt 'GT-I9000' mogelijk beter. Wilt u upgraden?

Huidige firmwareversie: PDA:JPO/PHONE:JPP/CSC:JP3
Laatste firmwareversie: PDA:JPO/PHONE:JPP/CSC:JP3'

Die update heb ik dus gedaan, maar elke keer als ik KIES weer opstart krijg ik weer dezelfde melding en wil hij dat ik hem weer update naar precies dezelfde versie? En dit is dus ook geen 2.2.1, iemand anders met hetzelfde probleem?
Heb trouwens niks gedaan met m'n telefoon qua rooten en lagfix enzo.. en alleen 1 keer de update naar froyo gedaan via kies, zonder registry hack.

[ Voor 5% gewijzigd door praliwi op 17-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat het volgende:

Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.

Huidige firmwareversie: PDA: JP6 / PHONE:JPM / CSC:JP2

Iemand een idee wanneer hij wel kan worden bijgewerkt? Of moet ik gewoon geduld hebben......

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.2. IS ook de meest recente firmware voor Nederland. 2.2.1. is voor de UK.
Als je die perse wilt installeren dan zoek je hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628

Werkt goed, hij draait als een tierelier. Alleen ben ik (op dezelfde manier) weer teruggegaan naar 2.2. omdat mijn GPS niet langer dan 6 minuten bleef werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
2.2.1 is de recentste firmware voor Nederlandse modellen sinds vandaag.

Alleen krijg ik KIES niet zover ook de aangeboden update daawerkelijk te flashen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar via odin nu, hij is nu aan het downloaden op mn telefoon, JS3 via samfirmware.com
http://forum.xda-develope...p?p=10679034&postcount=38 (howto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
De meest recenste is 2.2.1 in NL.. Vandaag uitgekomen..
Werkt lekker vlot.. Krijg alleen voodoo niet aan de praat?
Of komt dat omdat er andere kernel nu draait?

Oftewel lagfix perament uitgeschakeld tenzij ik hem weer fix met odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:30:
De meest recenste is 2.2.1 in NL.. Vandaag uitgekomen..
WTF! je hebt gelijk. Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.2.1 is geflasht via Odin, dacht eerst dat het mislukt was omdat hij heel lang bleef steken op de bootscreen maar doet het prima!

Hij is nu sneller dan ooit tevoren, je vliegt door de menu's heen, loopt niet af en toe vast en alles laadt direct! Plus Quadrant benchmark test komt op 1031, niet zo hoog als in andere topics maar komt wellicht door processen op de achtergrond.

Echt een aanrader deze update!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
munck100 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:51:
[...]

Het is een hardware probleem!!!!!

Ik heb mijn SGS 2x naar solid vision ter reparatie opgestuurd vanwege de gps problemen.
Zonder reseltaat. Daarna contact gehad met samsung. die vertelde me dat ik mijn sgs voor de 3 de x ter reparatie aan moest bieden. Dit doe ik dus niet meer. Het lijkt wel een ontmoedigensbeleid van die gasten.
Later las ik ergens op een forum dat waneer een toestel 3x ter reparatie is aangeboden zonder het gewenste reseltaat, je pas het recht hebt om het toestel te ruilen voor een nieuw exemplaar.

Ik heb daarna de stoute schoenen aangetrokken en het toestel uit elkaar gedraaid en het bewuste contact
omhoog gebogen. Ook dat heeft niet geholpen!!. Daarna nog een keer de contacten schoon gekrabt en er contactspray op gedaan. Dit heeft ook niet geholpen!!!

Ik heb het opgegeven en gebruik nu een blauwe tand tomtom gps muis.

Nog een keer opsturen heeft nu geen zin mee omdat ik zichtbaar aan de contacten gewerkt heb waardoor mijn garantie vervalt |:(
Moet zeggen dat hij sinds de wipe versie van darky v8.0, en daarna no-wipe darky v8.1, het wel een stuk beter lijkt te doen. Krijg het idee dat het niet eens echt de gps is, maar meer datgene wat meet of je vooruit gaat of stil staat. Had namelijk net even de gps status opgevraagd via de app, en daar had hij toch echt verbinding met 8 van de 8 satellieten. En dat was nog toen ik me hand uit het raam stak thuis.

Het is eerder dat als ik gewoon bijvoorbeeld linksaf sla en de route volg, Dat de navigatie denkt dat ik gewoon nog rechtdoor ben gereden. Nu rijd ik ook altijd met de oplader, anders is de telefoon erg snel leeg, maar heb nu een kort ritje, zonder de lader gedaan en hij heeft het eigenlijk prima gedaan. Binnen 10 sec een fix, en maar 1 keer dat ik rechtdoor reed, i.p.v. linksaf. Wat hij overigens binnen een paar sec had bijgewerkt. Vermoed dat het snoertje van de oplader dan toch ook het gps signaal blokkeert.

Binnenkort een wat langere rit, dus wordt vervolgt.

En sinds ik de custom rom er op heb gezet draait hij echt als een tierelier. Met lagfix erbij uiteraard, beetje jammer dat samsung dit niet goed voor elkaar heeft. Maargoed dat er mensen als darky zijn. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Rayman1987 op 17-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, net geupdate naar 2.2.1. via KIES. De laatste versie --> 2.0.2.11011_16 (WIN7-64-HomePrem)
Ging vlekkeloos en vrij snel (minuut of 10). Draait lekker, alle apps staan er nog op, geen gegevensverlies. FWIW: Quadrant benchmark stond eerst op 897 en nu 1012. Hij voelt wat meer 'snappy'.

Had hem eerst geupdate via de registerhack naar de UK versie 2.2.1. maar heb hem via dezelfde weg gedowngrade naar 2.2. omdat mijn GPS niet meer zo goed werkte (stopte na 6 minuten). Upgraden daarna via KIES kan dus na zo'n actie weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Pffft... ik stop ermee. Krijg hem niet geupdate. Elke keer net voordat hij wil updaten, krijg ik de melding dat de telefoon is losgekoppeld. ook zonder sd kaart, zonder lange bestandsnamen en zonder simkaart. Geen lagfix.
Hij kan ook niet backuppen. Kies 2.
Bah. morgen weer een dag.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Zijn er nog wezenlijke verschillen tussen XXJPY (de XEU versie) en XWJS3, behalve dat JS3 de officiële Nederlandse firmware is?

Is de 3 button combo nog aanwezig als je JS3 flasht?

Toch geen onbelangrijke vragen naar wij dachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Cyberpope schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:17:
Pffft... ik stop ermee. Krijg hem niet geupdate. Elke keer net voordat hij wil updaten, krijg ik de melding dat de telefoon is losgekoppeld. ook zonder sd kaart, zonder lange bestandsnamen en zonder simkaart. Geen lagfix.
Hij kan ook niet backuppen. Kies 2.
Bah. morgen weer een dag.
Dat is dus precies wat ik had. Hij begon al niet eens. Toen ben ik naar fabriekinstellingen gegaan en toen ging hij wel updaten. Echter, moest ik 6 keer proberen voordat hij helemaal goed ging en 2x de 100% haalde.

Hierboven staat echter begintmeta die het niet gelukt is met resetten, dus ja is even afweging die je moet maken, want als je daarna niet lukt zit je met helemaal lege telefoon. Die ook nog eens niet klaar is met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als het perse moet knal ik hem erop via odin. Maar ik wil nu juist ff niet rommelen, maar gewoon soepel hem er via kies opzetten. Als dat niet kan, jammer dan. Kijk over een weekje of 2 wel. Nu geen tijd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57
Mensen, ik zit nogal te twijfelen tussen deze telefoon en de Desire HD. Klopt het dat iedereen zo ongeveer problemen heeft met de GPS? Ik lees dat sommige mensen er minder last van hebben? En met de accu doe je ongeveer een dag? Niet erg veel, of valt dit in de praktijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
WizZie- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:47:
Mensen, ik zit nogal te twijfelen tussen deze telefoon en de Desire HD. Klopt het dat iedereen zo ongeveer problemen heeft met de GPS? Ik lees dat sommige mensen er minder last van hebben? En met de accu doe je ongeveer een dag? Niet erg veel, of valt dit in de praktijk mee?
GPS is niet ideaal, maar ik laatst GPSfix geïnstalleerd en stapte bij iemand in de auto (deed GPS aan) en had meteen signaal. Alleen de navigatie van google vind ik niet fijn.
Ik kwam op stoplicht af en daar zit heel iets een knikje in de weg en gaf hij aan volg de weg naar links en vervolg de weg. Veel duidelijker was als hij gewoon zou zeggen: ga bij het stoplicht rechtdoor de autobaan op.

Over de accu: het is bij mij nog niet top, al moet batterij ook even inwerken. Ik red me een dag wel, maar ik hoor ook dat bij de desire HD de accu ook niet de wensen overlaat en dat is eigenlijk waarom ik voor de Galaxy S heb gekozen. Ook was desire HD nog wel slag duurder en staat in de review hier op tweakers dat er problemen zijn met behuizing.

Studiegenoot heeft echter de Desire HD en is er best tevreden over wat ik zo hoorde. HTC Sense is sowieso wel beter dan Touchwiz volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:47:
Tja, ik heb eigenlijk nooit problemen met GPS en navigatie. Een Desire HD vind ik nou nèt een slag te groot voor in je spijkerbroek te stoppen (...en dan proberen te zitten..) Wel lekker groot met navigeren.
Accu gebruik varieert natuurlijk tussen gebruik van applicaties, tijdsuur en synchronisatie. Als je alles 'aan' hebt staan (3G.WIFI. GPS, Pushmail, buiencheckdingessen) dan doe je er inderdaad een dag mee. Maar daar is een iPhone of Desire niet anders in. Schakel je e.e.a. uit op haal je mail handmatig op, dan houd hij het twee en bij sommige drie of meer dagen vol. Heb wel eens 5 dagen gehaald toen ik 3G en Wifi niet gebruikte, maar ja, dan kun je zo'n ding net zo goed niet kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
HOE in hemelsnaam hebben jullie kunnen updaten.

Heb een zuivere SGS aan het KIES infuus liggen en het programma zegt "even wachten..." bij het verbinden.
EN wachten doe ik...EN wachten doe ik...EN WACHTEN DOE IK!

WTF????

Kies 2 downloaden doet ook al zo langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam terwijl ik vlotte glasvezel verbinding heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
En ik heb standaard SGS, niet geroot en zojuist terug naar standaardinstellingen gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:13:
En ik heb standaard SGS, niet geroot en zojuist terug naar standaardinstellingen gezet
Heb je ook de nieuwe KIES gehaald bij www.samsung.nl Daar haal je hem sneller op dan hem te laten updaten door de 'oude' KIES. Je vind er ook een De-installeer programma om echt alles van die oude KIES weg te halen.

http://www.samsung.com/nl...0&srchword=Galaxy+S+i9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Nee. Ik had het ook, en heb geannuleerd en opnieuw gedaan. Binnen paar seconden was het klaar.
Waardeloos weer.
Ook hier is hij langer dan een uur bezig met backuppen van contacten..........................

Welk vertrouwen kun je hebben in software die geen eens een eenvoudige backup van contacten kan maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
Als het back-uppen van contacten bij jouw nu al zo lang duurt dan is er iets mis. Is een bestandje van paar kb's, stelt niets voor. Is bij mij binnen een paar sec gedaan.

Ik begrijp niet wat iedereen met het programma kies doet. Heb het geïnstalleerd en een paar keer geupdate sinds ik de galaxy s heb, en het is echt usb er in en verbinding maken en klaar. Kan alles doen en zien.
Contacten, maar ook muziek of video's uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
DingieM schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:09:
HOE in hemelsnaam hebben jullie kunnen updaten.

Heb een zuivere SGS aan het KIES infuus liggen en het programma zegt "even wachten..." bij het verbinden.
EN wachten doe ik...EN wachten doe ik...EN WACHTEN DOE IK!

WTF????

Kies 2 downloaden doet ook al zo langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam terwijl ik vlotte glasvezel verbinding heb...
Als je hem aangesloten hebt wil nog wel eens werken om via apparaatbeheer uit te schakelen en dan weer opnieuw te koppelen. Dan installeert hij het stuurprogramma opnieuw. Ook kan dat Kies dat volgens mij zelf via Hulpmiddelen --> Stuurprogramma installeren. Bij mij werkte dat althans
nokiaan958GB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:41:
[...]

Waardeloos weer.
Ook hier is hij langer dan een uur bezig met backuppen van contacten..........................

Welk vertrouwen kun je hebben in software die geen eens een eenvoudige backup van contacten kan maken :X
Bij mij kon hij ook geen contacten back-uppen, maar na het me eindelijk gelukt is hem te flashen back-upt hij alles ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Lol... Installatie firmware mislukt, herstelmodus... Start telefoon gewoon op, niks aan de hand. Alleen wel oude versie :/
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:39:
[...]

Heb je ook de nieuwe KIES gehaald bij www.samsung.nl Daar haal je hem sneller op dan hem te laten updaten door de 'oude' KIES. Je vind er ook een De-installeer programma om echt alles van die oude KIES weg te halen.

http://www.samsung.com/nl...0&srchword=Galaxy+S+i9000
lWaar precies? Je link komt op de algemene download site uit helaas. Doh... even verder klikken dan de muispunt lang is...

[ Voor 73% gewijzigd door Motrax op 18-01-2011 00:08 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Snurk, wil ik via odin flashen heb ik vermoedelijk iets niet goed gedaan met PIT/repartition... een partitie kan nu niet gemount worden/de telefoon boot niet. kom natuurlijk (gelukkig) nog wel in de bootmenu's. Hoe kan ik de recentste firmware er nou weer opkrijgen? Ik kom gewoon vanaf de vorige..

Ik had nog een oud bestand liggen (2.2, 3 files), geflashd met PIT512, nu opnieuw firmware 2.2.1 flashen, werkt hopelijk prima (we zullen het zo weten)

Werkt :)

Wat bezielt Samsung om een of andere Bol.com-app in de firmware te verwerken... 8)7

€€€ :|

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 18-01-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ja is er ook een manier op die pre installed apps te verwijderen ik moet geen telegraaf en bol.com

of moet je dan zelf echt dingen uit je firmware gaan slopen ? of is er een speciaal unistall app iets ?

[ Voor 35% gewijzigd door BruceLee op 18-01-2011 00:35 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Toestel wordt niet herkend zodra hij in de download modus gaat. :S Ben ik mooi klaar mee. Hoop dat deze stappen helpen http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/13206.

Of heeft hier iemand nog een oplossing? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
BruceLee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:34:
ja is er ook een manier op die pre installed apps te verwijderen ik moet geen telegraaf en bol.com

of moet je dan zelf echt dingen uit je firmware gaan slopen ? of is er een speciaal unistall app iets ?
met o.a. Titanium backup of SGS Tools kan je pre-installed apps verwijderen. Pas wel op dat je niet teveel verwijderd in je enthousiasme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gelukt!

Ik heb alle Samsung USB drivers gedeinstalleerd behlave de nieuwste. Daarna installatie weer gestart.

Apps blijven geïnstalleerd, maar alles terug naar begininstellingen. Lekker is dat :P

Omfg... Telefoon is wel SNEL geworden. Geen trage market meer!

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 18-01-2011 00:44 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Motrax schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:04:
Lol... Installatie firmware mislukt, herstelmodus... Start telefoon gewoon op, niks aan de hand. Alleen wel oude versie :/

[...]
lWaar precies? Je link komt op de algemene download site uit helaas. Doh... even verder klikken dan de muispunt lang is...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:39:
Hmm.. Toestel wordt niet herkend zodra hij in de download modus gaat. :S Ben ik mooi klaar mee. Hoop dat deze stappen helpen http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/13206.

Of heeft hier iemand nog een oplossing? :O
Ik kreeg deze beide dingen ook. In download stand vloog hij eruit en hij zei dat ik naar herstelmodus moest gaan en via noodfirmware moest proberen. Dat werkte niet. Toen heb ik de telefoon gewoon weer aangedaan en het opnieuw geprobeerd. Waar ik het bangst voor was nadat het 5 keer mis was gegaan, was dat hij in de flash zou stoppen en dat ie dan gebricked is, maar dat is bij mij (gelukkig) niet gebeurd.

Iemand kan hier wel zeggen wat hebben jullie toch met Kies, maar als zoveel mensen problemen hebben dan kan het echt niet aan ons liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt (voor de mensen die het willen weten):
Sluit de Galaxy S aan op de pc in download modus stand, daarna ga je naar Apparaatbeheer, daarna rechtermuis knop op Onbekend apparaat -> Stuurprogamma bijwerken. Galaxy S opnieuw laten opstarten via Up+Power+Home en updaten maar! :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Upgraden naar 2.2.1 ging weer vlekkeloos (net zoals de upgrade naar 2.2), gewoon Kies opstarten, telefoon eraan en gaan. Backuppen geskipped omdat mijn contacten toch online staan en het meer een polis is dan een benodigte (al mijn contacten, muziek en films staan er nog gewoon op).

Ik wilde voor de grap dat DigiLezen eens bekijken, maar daar heb je een Bol.com én een Adobe ID voor nodig. Nadat ik deze beide ingevoerd had crasht de applicatie, lekker zinnige applicatie dus...

Kan eerlijk gezegd niet zeggen dat hij opmerkelijk veel sneller is geworden, maar misschien dat na langer gebruik blijkt dat ik minder vaak zwarte schermen heb (ben ze nog niet tegengekomen in ieder geval). Vind het wel licht vervelend dat in About Phone nu Update bovenaan staat, waardoor ik niet meer zonder nadenken op de bovenste optie kan tappen om Status te krijgen, misschien toch maar eens aan custom ROMs beginnen...

[ Voor 0% gewijzigd door Shapeshifter op 18-01-2011 15:08 . Reden: 2.1.1 -> 2.2.1 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik ga hem zo flashen met odin me telefoon is bijna vol. alleen pda zonder repartitie. ik kom van jpy. dan verlies je niet je app data zoals game saves toch ?

werkt de 3 button / download mode nog na de update?

[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 18-01-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Quadrant score JPY ---> JS3 zonder factory reset al me apps en savegames doen het nog
Quadrant score 1301

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5977/1301sk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/3805/scoresk1301.jpg
stock js3

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 18-01-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shapeshifter schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:51:
Upgraden naar 2.1.1 ging weer vlekkeloos (net zoals de upgrade naar 2.1),
Whut? Ik neem aan dat je 2.2.1 en 2.2 bedoeld.

Maar hier ging het ook vlekkeloos. Aantal dingen van ADW en LP en zo opnieuw moeten isntellen maar verder alles hetzelfde gebleven. Snel toestelletje nu. Niets over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Kies is en blijft toch wel een lelijk stuk software zeg. Foutmelding die ik krijg (na de tergend langzame download) is "Kan niet converteren naar upgrademodus. Probeer het later nogmaals."
Feestje dus...
Misschien moet ik maar niet proberen up te daten vanaf mijn windows 7 pc, maar gewoon vanaf windows xp.
Dingen als administrator en compatibility mode is ook eigenlijk te absurd voor woorden. We zijn 2011 man...

edit:
Joepie, gele "Downloading"-schermpje. Maar nondeju wat een crisis blijf het toch. Ook fijn dat werkelijk niemand met hetzelfde probleem zit. En dan ook nog die samsung-mensen die de three-button-combo bij latere SGS-en weglaat, waardoor ik geen zin heb om Odin te gebruiken. Blij met een nieuwe firmware, niet blij met de bloed, zweet en tranen die het kost om die firmware op de foon te zetten. Boe samsung!

[ Voor 33% gewijzigd door marrk op 18-01-2011 02:57 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

marrk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:47:
Kies is en blijft toch wel een lelijk stuk software zeg. Foutmelding die ik krijg (na de tergend langzame download) is "Kan niet converteren naar upgrademodus. Probeer het later nogmaals."
Feestje dus...
Misschien moet ik maar niet proberen up te daten vanaf mijn windows 7 pc, maar gewoon vanaf windows xp.
Dingen als administrator en compatibility mode is ook eigenlijk te absurd voor woorden. We zijn 2011 man...

edit:
Joepie, gele "Downloading"-schermpje. Maar nondeju wat een crisis blijf het toch. Ook fijn dat werkelijk niemand met hetzelfde probleem zit. En dan ook nog die samsung-mensen die de three-button-combo bij latere SGS-en weglaat, waardoor ik geen zin heb om Odin te gebruiken. Blij met een nieuwe firmware, niet blij met de bloed, zweet en tranen die het kost om die firmware op de foon te zetten. Boe samsung!
Nueh.. ook op mijn XP computer waar nog nooit (echt nooit) kies heeft opgestaan, krijg ik dezelfde foutmelding. Helaas pindakaas.

En geschreven door een kleuterschool??? Start het uninstallprogramma'tje voor kies en kan daarna kies gewoon opstarten. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 18-01-2011 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je met 2.2.1 wel de letters van een postcode invoeren bij contacten? Dat vind ik een nogal vervelende bug in 2.2 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
BruceLee schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:47:
Quadrant score JPY ---> JS3 zonder factory reset al me apps en savegames doen het nog
Quadrant score 1301

[afbeelding]
[afbeelding]
stock js3
Quadrant is niet meer relevant voor de Galaxy S. Het zegt niets over de snelheid en de hoeveelheid lag. Veel custom roms die veel en veel sneller aanvoelen als stock froyo (of 2.2.1) hebben een lagere Quadrant score. Ik blijf het ook jammer vinden dat mensen zo blijven hangen bij die scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
Ik hoor vaak dat de 3 button combo bij NIEUWERE sgsen niet meer mogelijk is. Een vriendin heeft een witte sgs van een week oud en daar werkte het gewoon bij. Moet ik wel zeggen dat die nog op 2.2 stond en ik die toen via odin nar jpy 2.2.1 heb geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 11:43
BounceMeister schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 06:54:
Kan je met 2.2.1 wel de letters van een postcode invoeren bij contacten? Dat vind ik een nogal vervelende bug in 2.2 namelijk.
Ja, dat is weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Sinds ik Kies geïnstalleerd heb van Samsung zie ik in taakbeheer FsExService64 staan, is dit van Samsug ?

*** Edit ***

Heb het al gevonden, het is van Sansung

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1720.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Albert020 op 18-01-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien dat iemand er wat aan heeft, maar ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

Win 7 64

Stappen uitgevoerd:
  1. Kies 1 deinstalleren
  2. Kies 2 installeren met admin rechten
  3. Kies 2 opgestart met admin rechten, foutmelding
  4. Oude software van Samsung er af gegooid (New Studio nog iets)
  5. Kies 1 deinstall clean up van Samsung uitgevoerd
  6. Kies 2 opgestart met admin rechten, gaat goed
  7. Firmware upgrade gestart, gedownload, gaat fout
  8. Recovery gaat fout
  9. Telefoon start gewoon op met 2.2
  10. Samsung USB drivers gedeinstalleerd behalve de nieuwste in de Windows software lijst
  11. Kies 2 opgestart met admin rechten
  12. Firmware upgrade gestart en het werkt
  13. Backup terugplaatsen van contacten werkte niet(!)
Ik vermoed dat bij mij het verwijderen van de USB drivers heeft gewerkt. Onder admin rechten opgestart in de hoop dat Kies daarmee voldoende rechten zou hebben. Geen compatability mode gebruikt.

Ik zou bij een volgende keer het volgende doen:
  1. Kies 1 deinstalleren
  2. Samsung USB drivers gedeinstalleerd behalve de nieuwste in de Windows software lijst
  3. Kies 1 deinstall clean up van Samsung uitvoeren
  4. Kies 2 installeren met admin rechten
  5. Firmware upgrade starten
Ik heb last van DRM software sinds Kies 2 er op staat :/

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disturbed Ange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 08:26
Ag, het niet snel kunnen updaten is niet zo heel erg.
Na het updaten start mijn mob niet meer op!
Ik krijg wel het welkomst geluidje en de blauwe S te zien, maar daarna is het zwart beeld en krijg ik telkens de 'geforceerd sluiten' trillingen!

Morgen wordt m'n mob opgehaald, hopelijk kunnen ze 'm snel fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Zal er bij deze even 1 voor je maken.

Changelog 2.2-2.2.1:
- 2x zo snel

All you need to know;)
De boel lijkt sneller inderdaad. Andere opvallende veranderingen vind ik:
  • voobereiding van updates OTA
  • nu standaard animaties uit en rendering browser bij scrollen gewijzigd (voor, iig de indruk van, snelheidsverhoging)
En nog meer zooi voorgeinstalleerd. En momenteel nog niet alle apps beschikbaar in de market. :F

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 18-01-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

knakworst

Get more sats!

Upgrade naar 2.2.1 ging vlekkeloos, telefoon voelt stuk soepeler aan. Hij voelt aan zoals hij bij aanschaf aan had moeten voelen. _/-\o_

GPS werkt overigens ook prima, maar je moet wel goed zicht hebben. Onder een warmtewerende voorruit faalt hij, waar een TomTom wel prima bereik blijft hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Gisteravond een update gedaan, kreeg ook de melding net als enkele andere mensen hier dat het bijwerken was mislukt en dat ik via noodfirmware aan de gang moest dit gedaan en de update stond erop.
Echter het toestel was zeer traag, toen een reboot gedaan en na de reboot had ik erg veel FC's.
Toch maar een reset uitgevoerd en de problemen zijn weg.
toestel is nu een stuk sneller alleen me apps moeten er weer allemaal op.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:44
yay, vlot (10 min) naar 2.2.1 geupdated via kies 1 vista laptop zonder problemen.
Nu werkt hij naar mijn gevoel nog vlotter. Het enigste nadeel is wel dat al je apps weer op alfabetische volgorde staan.

edit: Belijkbaar is er nog iets veranderd: mijn favorieten van de (standaard) browser zijn weg en vervangen door samsung zijn troep..

[ Voor 25% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 18-01-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

praliwi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:20:
Ik heb net de nieuwe KIES geinstalleerd, en heb 2.2 op m'n telefoon staan. Elke keer als ik KIES nu opstart staat er:

'Er is een nieuwe firmwareversie beschikbaar. Na het upgraden werkt 'GT-I9000' mogelijk beter. Wilt u upgraden?

[...]
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:22
ik heb een kleine probleempje met de nieuwe 2.2.1 firmware.

ik kan namelijk geen andere skins gebruiken met fancy widget.
bijvoorbeeld als je nieuwe skin kiest en je start je tel opnieuw dan gaat fancy widget terug naar de standaart skin.
kan iemand met de nieuwe firmware dit probleem testen ? mischien ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:55:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem :-(. Versie op telefoon geeft het volgende aan:
Andriod Versie: 2.2
Smalbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35 #1
Build-nummer: FROYO.XXJPO

Hebben jullie misschien precies dezelfde versie/build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackazz schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:04:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem :-(. Versie op telefoon geeft het volgende aan:
Andriod Versie: 2.2
Smalbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35 #1
Build-nummer: FROYO.XXJPO

Hebben jullie misschien precies dezelfde versie/build?
Ja dezelfde versie/build... En alles al geprobeerd maar het lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Ook raar, als m'n SGS aangeeft opgeladen te zijn tot 100% en ik haal de oplader eruit, dan zakt het batterij niveau meteen naar 98 of 97%.
Weet iemand hier een oplossing voor? (Het liefste zonder te rooten indien mogelijk)

(Iemand had hier volgens mij ook eerder over gepost, maar weet niet zeker of dat nu hier was of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Laatst online: 18-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Ja dezelfde versie/build... En alles al geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Toevallig ook al een reset naar Factory Defaults geprobeerd? Ik nog niet namelijk maar zou dit liever niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
lometje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:42:
Ook raar, als m'n SGS aangeeft opgeladen te zijn tot 100% en ik haal de oplader eruit, dan zakt het batterij niveau meteen naar 98 of 97%.
Weet iemand hier een oplossing voor? (Het liefste zonder te rooten indien mogelijk)

(Iemand had hier volgens mij ook eerder over gepost, maar weet niet zeker of dat nu hier was of niet).
Dit is een eigenschap van 2.2.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

lometje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:42:

Dit zullen de meeste hebben. Is in het Custom ROM (waar aantal mensen al langer 2.2.1 draaien) meerdere keren aan de orde geweest. Dit is intentioneel zo door Samsung (milieu redenen). Lees:
http://www.androidpolice....consistent-battery-drain/

Misschien een goede om in de startpost op te nemen?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackazz schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Toevallig ook al een reset naar Factory Defaults geprobeerd? Ik nog niet namelijk maar zou dit liever niet doen.
Ja hebben we ook al geprobeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10
Ik heb Darky's 8.0 en Speedmod K12L; Kan ik in CWM, in het SpeedMod menu de lagfix enable'n of moet diet via een andere manier, of gaat dit helemaal problemen geven en kan ik het beter zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:55:
[...]

Nee nog steeds niet, en kan verder op internet ook niet echt vinden dat iemand anders dat probleem heeft? Echt raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdy64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 13:13
Ik heb ook een vraagje. Ik heb nog de 2.1 firmware, maar wil graag overstappen naar 2.2.1
Ik kon echter nooit met mijn firmware van 2.1 naar 2.2 updaten. Nu met de nieuwe KIES kan dat ook niet naar 2.2.1
Er staat namelijk:'Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt'
Ik heb op mijn Galaxy PDA: JF3, Phone: JM3, CSC: JF1

Is er een mogelijkheid om dit thuis op te lossen zonder dat ik bijv. naar service point moet gaan?
En dat zonder Odin te gebruiken, dus niet te rooten?
Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door birdy64 op 18-01-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

praliwi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:20:

Die update heb ik dus gedaan, maar elke keer als ik KIES weer opstart krijg ik weer dezelfde melding en wil hij dat ik hem weer update naar precies dezelfde versie? En dit is dus ook geen 2.2.1, iemand anders met hetzelfde probleem?
Heb trouwens niks gedaan met m'n telefoon qua rooten en lagfix enzo.. en alleen 1 keer de update naar froyo gedaan via kies, zonder registry hack.
Ik kan je vertellen dat jij met je JPO geen XEN product code hebt. Kijk in het register onderd device db bij de kies key welk product code je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:20:
Bij mij staat het volgende:

Deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.

Huidige firmwareversie: PDA: JP6 / PHONE:JPM / CSC:JP2

Iemand een idee wanneer hij wel kan worden bijgewerkt? Of moet ik gewoon geduld hebben......
Check je product code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Sayko schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Ik kan je vertellen dat jij met je JPO geen XEN product code hebt. Kijk in het register onderd device db bij de kies key welk product code je hebt
Sorry, ik heb even lopen zoeken, maar snap niet hoe je dat precies bedoelt en hoe ik dat moet doen?

EDIT:
Ik heb dit gevonden:
'You can check your product code on your phone by using the following code:
*2767*4387264636#'

En als ik dat doe staat er:
PCode:GT-I9000HKDDBT

Is dat wat je bedoelt?

Oke dat blijkt dus een duits iets te zijn? Heb hem gekocht via castle telecom, moet ik nu wachten totdat 2.2.1 ook in duitsland te downloaden is ofzo?

[ Voor 36% gewijzigd door praliwi op 18-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
praliwi schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:36:
[...]

Sorry, ik heb even lopen zoeken, maar snap niet hoe je dat precies bedoelt en hoe ik dat moet doen?

EDIT:
Ik heb dit gevonden:
'You can check your product code on your phone by using the following code:
*2767*4387264636#'

En als ik dat doe staat er:
PCode:GT-I9000HKDDBT

Is dat wat je bedoelt?

Oke dat blijkt dus een duits iets te zijn? Heb hem gekocht via castle telecom, moet ik nu wachten totdat 2.2.1 ook in duitsland te downloaden is ofzo?
Je kan de nl versie flashen met ODIN..dan heb je hem weer XEN..(wel even voor de zekerheid een backup-je maken van je EFS map..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Even een bericht voor alle auto rijdende Galaxy S bezitters. Heb nu een super handige "Car Dock app" gevonden. Dan kan je Galaxy S in "car modus" laten draaien.

Lees en bekijk Google Car Home hier:
http://googlemobile.blogs...ndroid-gets-personal.html

Was al een tijdje op zoek naar de app: Google Car Home APK. Heb hem eindelijk gevonden. De APK's zijn hier te downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=797824

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:48:
[...]
Je kan de nl versie flashen met ODIN..dan heb je hem weer XEN..(wel even voor de zekerheid een backup-je maken van je EFS map..)
Heb je geflashed met odin 1.3?
Ik lees hier en daar gelezen dat odin 1.7.3 geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Heb je geflashed met odin 1.3?
Ik lees hier en daar gelezen dat odin 1.7.3 geadviseerd wordt.
Daar durf ik geen antwoord op te geven. Maar volgens mij moet het met allebei wel lukken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:15:
[...]

De medewerker van Hi gaat maandagmorgen direct bellen naar Teleplan (de reparatiedienst) om te vragen wat het probleem nu is. Ik heb er namelijk zelfs foto's bijgedaan met omcirkeld waar de vlekken zitten in het scherm.
Even als update: ik heb Teleplan zelf gebeld en de medewerker wilde mij niet helpen omdat ik niet van de Hi winkel zelf was... prutser. Hij zij dat alles via hun moest verlopen. Ik heb hem gezegd dat het toestel er nu al voor de 2e keer in 3 weken is en ze het gewoon niet zien ("is al het personeel scheel bij jullie?" vroeg ik hem). Na aandringen is er toch nog naar gekeken voor het terugsturen en nu zie ik op de statuspagina online staan dat onderdeel "mea front-gti9000" vervangen is. Dat lijkt dus het scherm te zijn. Hopelijk kan ik em vrijdagmiddag ophalen bij Hi en dan zal ik zien of het daadwerkelijk vervangen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Even als update: ik heb Teleplan zelf gebeld en de medewerker wilde mij niet helpen omdat ik niet van de Hi winkel zelf was... prutser. Hij zij dat alles via hun moest verlopen. Ik heb hem gezegd dat het toestel er nu al voor de 2e keer in 3 weken is en ze het gewoon niet zien ("is al het personeel scheel bij jullie?" vroeg ik hem). Na aandringen is er toch nog naar gekeken voor het terugsturen en nu zie ik op de statuspagina online staan dat onderdeel "mea front-gti9000" vervangen is. Dat lijkt dus het scherm te zijn. Hopelijk kan ik em vrijdagmiddag ophalen bij Hi en dan zal ik zien of het daadwerkelijk vervangen is :)
Dat klinkt al beter dan "software update" van de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Iemand die weet of de update er nog wel voor deze duitse telefoons komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:36
Misschien een hele domme vraag, maar ik weet toch even geen raad meer. Ik heb net mijn telefoon geupdate met de Kies software, maar nu blijkt dat er een reset is uitgevoerd. Echter na deze reset is er nergens een market icoontje te bekennen. Weet iemand hoe ik op de market moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurensje13 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:00:
Misschien een hele domme vraag, maar ik weet toch even geen raad meer. Ik heb net mijn telefoon geupdate met de Kies software, maar nu blijkt dat er een reset is uitgevoerd. Echter na deze reset is er nergens een market icoontje te bekennen. Weet iemand hoe ik op de market moet komen?
Nog een reset doen, dan is alles weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Omfg... Ik heb last van de teruten drm/spyware... win7 over de zeik dat het opstart en het e.e.à. wil doen op de HD...

KIES gaat weer van de pc af. Wat een ongelooflijke zooi heeft Samsung eigenlijk geleverd.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Zojuist ook een update gedaan via Kies (W7 x64) totaal geen problemen is ongeveer in 10min klaar. Draai geen andere rom's launchers etc.

Wat me opviel na de update telefoon erg warm was achterzijde heb aardig hard moeten werken met updaten denk ik.

Verder eerste indruk is dat ie wat sneller is en wat lekkerder/smooth loopt voornamelijke scrollen, switchen, programmatjes starten etc. Verder niks kwijt alles staat er nog netjes op.

Was al super tevreden met de SGS maar het wordt steeds een leukere telefoon met dit soort updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:34:
[...]

Iemand die weet of de update er nog wel voor deze duitse telefoons komt??
M'n glazen bol weet het niet. Als je die update zo belangrijk vind kun je hem toch ook met Odin flashen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:50:
Het is gelukt (voor de mensen die het willen weten):
Sluit de Galaxy S aan op de pc in download modus stand, daarna ga je naar Apparaatbeheer, daarna rechtermuis knop op Onbekend apparaat -> Stuurprogamma bijwerken. Galaxy S opnieuw laten opstarten via Up+Power+Home en updaten maar! :)
Dit deed de truc ook bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Cartman! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Vrij schandelijk dat je nog moet aandringen ook, als een tel. 2x word teruggestuurd lijkt mij het duidelijk dat er (nog steeds) iets mis mee is. Kan zo kwaad worden om dit soort personeel, scheel en dom.. sorry.

Goeie vraag van jou btw whaha: "is al het personeel scheel bij jullie?".

Keep me posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
ik ben de galaxy nu aan het updaten, heb het scherm dat ie downloading is en dat ik m niet mag uitzetten, maar neit het idee dat ie nog iets doet (ligt nu al bijna een uur zo). Hebben meer mensen dit? wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij sommige sites gehad dat ik de html code zag ipv de site en dat het zoomen niet helemaal vlekkeloos verliep. Je hebt nu nog maar 4 schermen in de browser en de indicator waar je bent op de site (aan de rechterkant is weg).
Voor mijn gevoel zijn sommige apps langzamer en loopt mijn sgs vaker vast dan voor de update. moet ik mijn sgs resetten?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
darklord007 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:06:
ik ben de galaxy nu aan het updaten, heb het scherm dat ie downloading is en dat ik m niet mag uitzetten, maar neit het idee dat ie nog iets doet (ligt nu al bijna een uur zo). Hebben meer mensen dit? wat nu?
Dacht dat kies nog een optie had, dat je opnieuw kan flashen? als hij echt niks meer doet zit kan je hem handmatig flashen met odin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Mijn telefoon doet helemaal niks met de nieuwe KIES. Hij ziet hem gewoon helemaal niet. Vreemd, ik ben al van alles aan het proberen met drivers en KIES herinstallen etc, maar ik krijg het niet aan de praat. Met 1.5 ging het redelijk, maar nu doet ie niks.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:38:
Mijn telefoon doet helemaal niks met de nieuwe KIES. Hij ziet hem gewoon helemaal niet. Vreemd, ik ben al van alles aan het proberen met drivers en KIES herinstallen etc, maar ik krijg het niet aan de praat. Met 1.5 ging het redelijk, maar nu doet ie niks.
Je hebt de standaard dingen gedaan zoals externe sd kaart unmounten, touchwis kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Versie 2.2.1 hier geinstalleerd gekregen (zomaar met Kies met externe SD) en deze lijkt inderdaad sneller dan 2.2 qua reageren en lag. Goeie zaak :P

Wel irritant is dat na de nieuwe firmware alle instellingen en iconen gereset zijn naar default (van bijv. widgets etc.) en bookmarks foetsie zijn. Doe ik iets fout daarmee of is dat by design? Anders maar eens op zoek naar een backupmogelijkheid daarvan, toch weer niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 18-01-2011 21:52 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is GT-I9000HKDXEN

En wat kan ik daar uit afleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
YaYo86 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Vrij schandelijk dat je nog moet aandringen ook, als een tel. 2x word teruggestuurd lijkt mij het duidelijk dat er (nog steeds) iets mis mee is. Kan zo kwaad worden om dit soort personeel, scheel en dom.. sorry.

Goeie vraag van jou btw whaha: "is al het personeel scheel bij jullie?".

Keep me posted ;)
Ik werd er ook erg boos van dat ze "defect niet geconstateerd" durfden neer te zetten. De medewerkers van Hi gingen ook steigeren toen ze t zagen, die staan duidelijk aan mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Je hebt de standaard dingen gedaan zoals externe sd kaart unmounten, touchwis kiezen?
Sd kaart unmounten check. Maar dude, ik zit al zo lang tegen launcher pro aan te kijken dat ik vergeten was dat het niet de standaard launcher was. Thanks! Ik ga gelijk proberen of het met twlauncher wel werkt.

edit: Boem, werkt. Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 18-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Cartman! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:57:
[...]

Ik werd er ook erg boos van dat ze "defect niet geconstateerd" durfden neer te zetten. De medewerkers van Hi gingen ook steigeren toen ze t zagen, die staan duidelijk aan mijn kant :)
Zijn er in ieder geval toch mensen die het wél begrijpen, maja daar heb jij nu weinig aan natuurlijk. Hoop dat ze d'r nu een spoedje van hebben gemaakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu 2.2.1 er op staan.
Positief:
Postcode werkt, alle letters bij contacten weer terug, voelt sneller aan.
Negatief:
Favorieten zijn gewist zonder backupmogelijkheid.
Snel scrollen in o.a. dit forum geeft wit/grijze blokjes in beeld, alsof het tè snel gaat.
Een bericht typen in panoramastand geeft de tekst niet in beeld weer, maar net erbuiten...
Als ik dit bericht wil editten, moet ik na een klik op de edit knop de thread eerst weer helemaal omhoog scrollen om bij het invoervak te komen. (edit: de tweede keer ging hij wel vanzelf naar boven).
Als je op een webpagina dubbelklikt op de tekst in beeld te passen, en je gaat daarna scrollen, dan geeft dat bij veel sites een vervormd beeld tijdens het scrollen.

[ Voor 36% gewijzigd door BounceMeister op 19-01-2011 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
Net als bij al die anderen geeft kies bij mij ook aan dat er geen update is voor de Scandinavische Froyo. Is het iemand ondertussen toch al gelukt om te updaten naar 2.2.1 ?? |:(
Of moeten we maar wachten tot in maart Gingerbread uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
YaYo86 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:03:
[...]

Zijn er in ieder geval toch mensen die het wél begrijpen, maja daar heb jij nu weinig aan natuurlijk. Hoop dat ze d'r nu een spoedje van hebben gemaakt oid?
Geen spoedje, hij zou al ongerepareerd teruggestuurd worden maar Hi heeft dat kunnen voorkomen en gezorgd dat ze er nogmaals naar zouden kijken. Daarna heb ik zelf nog gebeld en ze even verteld wat een schele prutsers t zijn. Een paar uur later zag ik een gewijzigde status dat er een en ander vervangen is :) Zal wel een taartje kopen voor de mannen van de Hi winkel als ik em weer werkend terug heb :)

Dit topic verzeilt echt n beetje in "meh, m'n update doet t niet" trouwens :{ @iedereen: als je perse de nieuwste beste versie wilt: flash je toestel zelf met Odin ipv. met die baggersoftware KIES. Kijk even in het topic over firmware en je bent er zo uit hoe t werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 19-01-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zepp
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

zepp

Don't want a large Farva

BounceMeister schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 04:51:
Positief:
Negatief:
Snel scrollen in o.a. dit forum geeft wit/grijze blokjes in beeld, alsof het tè snel gaat.
Een bericht typen in panoramastand geeft de tekst niet in beeld weer, maar net erbuiten...
Als ik dit bericht wil editten, moet ik na een klik op de edit knop de thread eerst weer helemaal omhoog scrollen om bij het invoervak te komen. (edit: de tweede keer ging hij wel vanzelf naar boven).
Als je op een webpagina dubbelklikt op de tekst in beeld te passen, en je gaat daarna scrollen, dan geeft dat bij veel sites een vervormd beeld tijdens het scrollen.
Heb dezelfde ervaring. Nog twee negatieve puntjes: als je contacten opent en weer sluit dan blijft deze open staan bij actieve aplicaties (is ook wel logisch, maar voor 2.2.1 zag je contacten niet in de lijst met actieve applicaties staan). Als je dan op "einde" drukt is het homescreen even leeg. Daarnaast heb ik de exchange accounts weer opnieuw moeten aanmaken voordat push weer werkte.

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cartman! schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:13:
Dit topic verzeilt echt n beetje in "meh, m'n update doet t niet" trouwens :{ @iedereen: als je perse de nieuwste beste versie wilt: flash je toestel zelf met Odin ipv. met die baggersoftware KIES. Kijk even in het topic over firmware en je bent er zo uit hoe t werkt.
Nadeel van odin is dat je alles weer opnieuw mag installeren. Daar had ik even geen zin in. (heb al wel regelmatig met odin geflased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voortaan zal het hopelijk toch allemaal probleemloos OTA gaan. Tenminste, volgens mij zijn daar wel voorbereidingen voor getroffen in de recente 2.2.1-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
BounceMeister schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 04:51:
Positief:
Negatief:
Een van de redenen dat de browser veel vlotter aanvoelt is omdat ze het renderen tijdens het scrollen nagenoeg uit hebben gezet. Vandaar je ervaringen. Het is dus sneller, maar lelijker, een echte tweak door samsung.

Pagina: 1 ... 43 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.