Hallo,
Eindelijk na een lange periode getwijfeld, maar nu toch de keuze gemaakt op een Samsung Galaxy S.
Direct na aankoop de firmware geupdate naar de officiële V2.2 met programma KIES en alles werkt goed.
Na 2 weken heb ik het toestel in bezit, en zou graag de TV-Out functie willen gebruiken.
Ik heb daarvoor een kabel gekocht met 3.5mm jack (4 polig) naar 3 keer tulp.
Hier is de kabel.
Na het aansluiten van de kabel en de instellingen juist zetten bij menu / display / tv-out blijkt ik geen normaal beeld te hebben, maar een gestreept iets met een brommende geluid. Ik heb de tulp pluggen om gedraaid om te kijken of dit enig verschil, maar helaas.
Vervolgens maar Samsung support gebeld. Die kon mij eigenlijk weinig vertellen dat het een probleem is en de oplossing hebben ze niet voor me. Samsung Support vertelde "De functie zit erin, maar bij sommige toestellen werkt het en andere niet."
Dit vind ik een vreemd verhaal en dit kan niet waar zijn.
Heb ik eindelijk een mooi perfect toestel met tv-out functie, werkt het niet.
Het vreemde is dat ik het gevoel had dat de bedrading niet juist zijn aangesloten. Ik heb maar de kabel opgeknipt en ben de video signaal en de aarde maar eens om gaan draaien. Daarna aangesloten op de tv en het werkt. Eindelijk...
Hier een schema hoe ik het heb gedaan:
3.5mm Jack 4 polig
3 keer Tulp
Voor die mensen die problemen hebben, let op de aansluiting bij het kopen van de kabel. Of pas het later aan.
Veel plezier ermee.