Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:02:
[...]

Zoeken heb ik al gedaan, anders postte ik mijn vraag niet. Iemand een direct antwoord op mijn vragen ? Dus behalve over het verwijderen ook over mappen met foto's toevoegen bijv. En in welke map staan ze in de verkenner van Phone ? Ik zie ze nergens.......

Alvast dank !
Even bij eigenschappen van de foto kijken, naam intoetsen in verkenner, makkelijk lijkt mij?
Dat bestandje heet .nomedia, maar dat heeft volgens mij alleen betrekking op muziek en films, maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
ook op foto's

wat voor foto's zijn het? toevallig pas een spelletje geinstalleerd en zijn de plaatjes daarvan? wat voor info zie je als je op details klikt?

mochten ze van een spel zijn en op je data partitie staan, dan kan je deze alleen verbergen als je root hebt dmv van onderstaande.
mochten ze gewoon op je sdcard staan, dan kan je in de betreffende map een bestandje aanmaken met als naam .nomedia , dan wordt deze map niet meegenomen met het mediascannen en komt dan ook niet in je gallery terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een vraagje, als je de factory reset doet.....ben je dan ook je one click lag fix en root kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:04:
Een vraagje, als je de factory reset doet.....ben je dan ook je one click lag fix en root kwijt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb gisteren avond na lang twijfelen de upgrade van 2.2 naar 2.2.1 gedaan via kies en de registry tweaker..echt een kind kan de was doen..

Kies opstarten
Telefoon aansluiten
Registry tweaker opstarten
spoofen naar xeu
klik op true en aanpassen
Klik nu op updaten in kies
jpy update is de 2.2.1
Zodra het klaar met updaten is zet je de registry tweaker weer op false
klaar is kees

Veel sneller dan 2.2 , galerij start sneller o en alle apps ook.

Je lock screen kan je ook aanpassen

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:59:
Ik blijf me toch wel storen aan de vele glitches die in deze telefoon zitten, ook met de meest standaard dingen. Ik heb er de officiële froyo firmware opstaan (2.2 dus), verder niks geroot of zo, maar loop toch regelmatig tegen dingen aan die niet goed werken. Vanochtend bijvoorbeeld had de telefoon zich om onverklaarbare reden volledig uitgeschakeld, terwijl hij voor dat ik naar bed ging gewoon nog aan stond. Accu was niet leeg, want na weer inschakelen stond de accu nog op 80%. Daarna had ik een uur geleden ineens dat de telefoon helemaal geen geluid meer gaf, noch van ringtones, nog van toetsklikken, gewoon nada. Na een reboot van de telefoon had ik wel weer geluid.

En zo zijn er wel meer van die kleine dingen waardoor ik af en toe de telefoon wel uit het raam zou willen gooien... Wat jammer is, want hardware matig vind ik het een mooi ding en áls ie het goed doet vind ik hem ook gewoon fijn werken. Alleen zitten er gewoon teveel bugs in de software en ik betwijfel ten zeerste of die er ooit helemaal uit zullen gaan...
Dat met die accu heb ik ook.. Daarbij zegt ie soms dat ie leeg is (1%).. vervolgens sluit ik hem snel aan op de oplader, zegt ie direct dat ie ineenkeer 40% is??
Daarbij zegt ie vaak toepassing sluiten.. of rapporteren. komt wel 5x per dag voor bij verschillende applicaties. Dat typen is ook waardeloos. Typ je wat.. komt het soms 5 seconden later op het scherm terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk, en bovendien verwachten we dat je enigszins fatsoenlijk Nederlands schrijft.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 25-12-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Laatst online: 09-12-2024

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:29:
ook op foto's

wat voor foto's zijn het? toevallig pas een spelletje geinstalleerd en zijn de plaatjes daarvan? wat voor info zie je als je op details klikt?

mochten ze van een spel zijn en op je data partitie staan, dan kan je deze alleen verbergen als je root hebt dmv van onderstaande.
mochten ze gewoon op je sdcard staan, dan kan je in de betreffende map een bestandje aanmaken met als naam .nomedia , dan wordt deze map niet meegenomen met het mediascannen en komt dan ook niet in je gallery terecht
Nope...geen spelletje geinstalleerd. Ik heb ook geen SD kaart. En als ik op details klik dan zie ik alleen de naam van de foto, niet van een map. En ik heb op naam gezocht op alle mappen in de Phone map, maar daar staan ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:29:
ook op foto's

Ikzelf had het probleem dat albumart in de gallery verscheen. Opgelost door in de map met muziek alleen bij albumart.png er een punt voor te zetten. Dus: .albumart.png
Dit is misschien ook een mooie oplossing voor andere bestanden die in mappen staan waar wel media in staat maar je niet alles zichtbaar wil hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdk6II schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:51:
[...]

Ikzelf had het probleem dat albumart in de gallery verscheen. Opgelost door in de map met muziek alleen bij albumart.png er een punt voor te zetten. Dus: .albumart.png
Dit is misschien ook een mooie oplossing voor andere bestanden die in mappen staan waar wel media in staat maar je niet alles zichtbaar wil hebben.. :)
Probleem is dat ik geen idee heb waar de foto's staan in de directory's op de Phone. Zoeken op *.jpg in alle mappen levert geen zoekresultaten.....handmatig alle mappen openen en zoeken hierin ook niet.....en ik heb er ook geen aparte SD kaart in gestopt.

Hee.....ik denk dat ik wat meer weet....het zijn mijn Picasa webalbums die ik daar zie. Even uitvinken bij mijn Google Gmail account (via Instellingen) en ik zie ze niet meer in de Galerij !!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik wil even mijn ervaringen met het synchroniseren met outlookcontacten met KIES met jullie delen.

Was al niet enthousiast over het synchroniseren nadat een poos geleden KIES er voor zorgde dat ongevraagd allerlei liggende streepjes aan de namen van mijn outlookcontacten werden toegevoegd.

Maar nu was de synchronisatie een mooi optie nadat ik "per ongeluk" al mijn contacten op mijn SGS had verwijderd. Ik kreeg keurig de melding dat het synchronisatiebestand moest worden reset omdat anders mijn contacten in outlook zouden worden verwijderd. Helaas bleef synchronisatie gisteren na een uur nog hangen op 99%. Ik zag dat desondanks de meeste contacten nu op mijn SGS staan.
Vandaag een (na opnieuw opstarten PC en SGS) tweede poging. Nu blijft synchronisatie na 4 uur steeds hangen op 4%. Heb letterlijk de stekker er uit getrokken.

Kortom: op eigen risico, verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:08:
[...]

Probleem is dat ik geen idee heb waar de foto's staan in de directory's op de Phone. Zoeken op *.jpg in alle mappen levert geen zoekresultaten.....handmatig alle mappen openen en zoeken hierin ook niet.....en ik heb er ook geen aparte SD kaart in gestopt. En via Kies zie ik ze ook niet.
Je kunt als je SGS op de PC aangesloten is toch met windows verkenner bladeren of zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:44
nokiaan958GB schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:19:
[...]

Je kunt als je SGS op de PC aangesloten is toch met windows verkenner bladeren of zoeken?
Of via root explorer zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
sanane schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:58:
Voor gasten met GPS probleem heb ik de volgende oplossing.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878970

ik heb het zelf getest en hier is de resultaat.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
210212040257625655296.0004982a0343ae0ae6ace
Hebben we gewoon niet het recht om het bij een Samsung service centre of bij de provider te laten maken.
Dat lijkt mij veiliger. Met geluk krijg je zelfs een nieuwe telefoon met 16GB interne storage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
ik krijg mijn afbeeldingen niet meer in mijn gallery :S, en ik kan bij mijn camera settings ook niet mijn afbeeldingen op mijn sd kaart laten opslaan iemand hier ook problemen mee ?

//edit

Na veel gepruts heb ik ze weer terug gekregen, ik zat eropeens aan te denken dat ik een Nomedia app heb. Dus daar beetje ingekloot, alles weer deselecteren enzo. en toen kwamen ze weer in mijn gallery maar met nog allemaal andere icoontjes. En dat wil ik dus niet dus ik weer allemaal 1 voor 1 selecteren met nomedia app. op een gegeven moment heb ik bijna alles weer geselecteerd en nog verdwenen die andere plaatjes niet uit mijn gallery dus toen maar verwijdert.

[ Voor 57% gewijzigd door syntesia op 26-12-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
yur400 schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:34:
[...]

Hebben we gewoon niet het recht om het bij een Samsung service centre of bij de provider te laten maken.
Dat lijkt mij veiliger. Met geluk krijg je zelfs een nieuwe telefoon met 16GB interne storage :P
haha ik had geen zin om weer 2 weken op mijn telefoon te wachten. lekker opgeslost in 20 minuten. en een hele grote verbetering , eindelijk ben ik af van deze gps gedoe.
ik heb trouwens de 16 gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

dutchdragon81 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:15:
Heb gisteren avond na lang twijfelen de upgrade van 2.2 naar 2.2.1 gedaan via kies en de registry tweaker..echt een kind kan de was doen..

Kies opstarten
Telefoon aansluiten
Registry tweaker opstarten
spoofen naar xeu
klik op true en aanpassen
Klik nu op updaten in kies
jpy update is de 2.2.1
Zodra het klaar met updaten is zet je de registry tweaker weer op false
klaar is kees

Veel sneller dan 2.2 , galerij start sneller o en alle apps ook.

Je lock screen kan je ook aanpassen
Het werkt maar we hadden toch al xeu of niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

icecreamfarmer schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:39:
[...]

Het werkt maar we hadden toch al xeu of niet?
Voor losse nederlandse telefoons geldt HKDXEN, die van providers weet ik niet uit mijn hoofd.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hazurr schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:34:
[...]

Voor losse nederlandse telefoons geldt HKDXEN, die van providers weet ik niet uit mijn hoofd.
ok ik had dus de verkeerde maar maakt niet uit, hetw erkt nu goed heb alleen de apn in moeten stellen, voor de rest geen veranderingen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

catt4u schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:31:
[...]

Heb je dit topic goed doorgelezen m.b.t. het updaten van 2.1 naar 2.2?
Na de update naar FroYo een hard reset gedaan zodat al je cache bestanden zijn gewist?
Geen instellingen/bestanden van een oude back-up terug gezet behalve alleen je kontakten?

De problemen die jij beschrijft duiden duidelijk op conflicten met de oude bestanden die in 2.1 werden gebruikt door je foon.

Als je een 'schone install' doet zal je geen problemen meer hebben en hoef je ook geen lagfix toe te passen ;) (omdat je geen lag hebt)
Ik heb geen backup teruggezet maar ik heb ook geen volledige factory reset gedaan. Dat moet m.i. niet nodig zijn, want een update moet je gewoon op een bestaand, werkend toestel kunnen toepassen zonder dat je alles zou moeten wipen voordat het weer fatsoenlijk werkt. Als een update alleen goed zou werken door alle vóór de update geïnstalleerde en veranderde instellingen te wissen is het gewoon een slechte update...
Bovendien, ik lees hier ook van genoeg mensen die ook met een volledige clean geïnstalleerde 2.2 gelijksoortige problemen hebben als wat ik omschreven heb. Ik heb dus weinig trek om al mijn instellingen en apps kwijt te raken om dan waarschijnlijk alsnog tot de conclusie te komen dat dat niet heeft geholpen.

Ik wacht nog even af wat 2.2.1 gaat doen als deze officiëel beschikbaar is, wellicht dat die de problemen wel fatsoenlijk oplost. Maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu ook geupdate naar 2.2.1 met behulp van de "registry tweaker".
Wat een verademing :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nadat ik geld van de verzekering had ontvangen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mijn Galaxy S vervangen door de Armani versie (I9010).

Eerste indruk is erg positief. Toestel draait froyo 2.2 en voelt sneller aan dan de S. Het scherm lijkt iets verder naar onder te zijn verplaatst wat de bediening van het scherm ten goede komt. Het scherm is ook Super Amoled en lijkt vergelijkbaar met de Galaxy S, al oogt het iets minder wit, maar dit kan gevoelsmatig zijn. De kleuren zijn in ieder geval super.

De bouwkwaliteit voelt ook erg goed. De matte afwerking staat het toestel zeer goed. De batterij heeft een grotere capaciteit (1650 i.p.v. 1500) en het toestel ligt goed in de hand. Gelukkig voelt het toestel ook nog steeds zeer licht.

Het enige jammere vind ik het vrij grote Giorgio Armani logo aan de voorkant. Ik ben absoluut niet merkgeil dus dit doet me verder weinig, al lijk je met deze versie wel een statement te willen maken. De onderste rij toetsen is even wennen en het feit dat de bevestigingstoets ontbreekt voelt ook nog even gek.

Ik ging naar de winkel om een nieuwe SGS te halen maar toen ik ze naast elkaar zag heb ik toch besloten om voor de I9010 te gaan. Ik was zeer tevreden over mijn Galaxy S maar stiekem wilde ik ook iets anders. HTC's laat ik door eerdere ervaringen links liggen en persoonlijk ben ik van mening dat er verder geen goeie Android vervangers op de markt zijn momenteel.

Ik realiseer me dat ik door mijn keuze nu zeer beperkt ben in het draaien van custom roms en hoop dat er in de toekomst toch nog updates gaan komen. Maar onzeker is dit in ieder geval.

Ik zal binnenkort de tijd nemen om een uitgebreide review te schrijven met foto's en zal zeker de ervaringen met het gebruik van GPS testen. Ook zal ik kijken of ik lag ervaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal gek van mijn galaxy. Hij is zo enorm traag, dat ik de sim kaart eruit heb gehaald en gewoon m'n oude telefoon nu weer gebruik. Ik heb hem een maand geleden gereset, toen deed hij het weer snel. Maar nu begint het weer van voor af aan.
Moet ik weer een reset doen(waar ik totaal geen zin in heb). Of valt dit op te lossen. Ik heb niks geroot, of andere dingen. ben der ook nog niet mee bezig geweest, aangezien ik al eerder zoiets heb uitgevoerd bij een andere telefoon, en dat ging helemaal mis.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:36:
Ik word helemaal gek van mijn galaxy. Hij is zo enorm traag, dat ik de sim kaart eruit heb gehaald en gewoon m'n oude telefoon nu weer gebruik. Ik heb hem een maand geleden gereset, toen deed hij het weer snel. Maar nu begint het weer van voor af aan.
Moet ik weer een reset doen(waar ik totaal geen zin in heb). Of valt dit op te lossen. Ik heb niks geroot, of andere dingen. ben der ook nog niet mee bezig geweest, aangezien ik al eerder zoiets heb uitgevoerd bij een andere telefoon, en dat ging helemaal mis.
Alvast bedankt.
Als je dit topic gewoon een beetje doorleest weet je dat er genoeg dingen zijn die je er aan kan doen, google anders maar op ´i9000 lag´. Succes met zelf uitzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan89 schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:48:
[...]

Als je dit topic gewoon een beetje doorleest weet je dat er genoeg dingen zijn die je er aan kan doen, google anders maar op ´i9000 lag´. Succes met zelf uitzoeken! :)
Ja... maar dan kom je gelijk uit op lagfix. en daar heb ik geen zin in, zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:52:
[...]

Ja... maar dan kom je gelijk uit op lagfix. en daar heb ik geen zin in, zoals gezegd.
Zolang samsung niet met een fatsoenlijke firmware komt is dit de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:56:
[...]

Zolang samsung niet met een fatsoenlijke firmware komt is dit de enige optie.
Oke, bedankt. ** merk. zo duur toestel, dat voor geen meter werkt. als ik dat had geweten was ik voor de iphone gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:58:
[...]

Oke, bedankt. ** merk. zo duur toestel, dat voor geen meter werkt. als ik dat had geweten was ik voor de iphone gegaan.
Binnenkort komt 2.2.1 voor de SGS officieel uit en dan zijn de grootste problemen opgelost ;) Klein beetje geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 16:30
[...]

Installeer je zoveel rotzooi erop oid? Ik heb hem een half jaar lang gebruikt zonder te updaten w/e. Nooit langzaam geweest ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
sanane schreef op zondag 26 december 2010 @ 02:31:
[...]

haha ik had geen zin om weer 2 weken op mijn telefoon te wachten. lekker opgeslost in 20 minuten. en een hele grote verbetering , eindelijk ben ik af van deze gps gedoe.
ik heb trouwens de 16 gb versie.
Interessant. Je moet dus alleen even het koperen verbindingsstuk buigen? Die foto's zijn niet heel duidelijk.

Hoe was je GPS signaal voor en na je ingreep?
Mijn fix is heel instabiel: Ik vind in mijn zolder (hout) 8 satellieten. Ene moment heb ik prima verbinding met alle 8 en 2 seconden later heb ik nog maar 4 slechte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:07:
[...]

Binnenkort komt 2.2.1 voor de SGS officieel uit en dan zijn de grootste problemen opgelost ;) Klein beetje geduld nog.
net met samsung gebeld. en die bevestigde dat ze nooit van 2.2.1 in nederland gehoord zouden hebben... Het slome gebeuren zou aan android moeten liggen.. oftewel samsung kan er volgens hun niks aan doen.
Maar goed afwachten idd!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:54:
[...]

net met samsung gebeld. en die bevestigde dat ze nooit van 2.2.1 in nederland gehoord zouden hebben... Het slome gebeuren zou aan android moeten liggen.. oftewel samsung kan er volgens hun niks aan doen.
Maar goed afwachten idd!
In Engeland is hij al beschikbaar via Kies als het goed is. Kan me niet voorstellen dat hij niet naar NL zal komen.

Klinkt als een slecht geïnformeerde medewerker

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-12-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
BillSpaarbank schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:11:
[...]

In Engeland is hij al beschikbaar via Kies als het goed is. Kan me niet voorstellen dat hij niet naar NL zal komen.

Klinkt als een slecht geïnformeerde medewerker
;) Het is sowieso nogal grappig dat ze de schuld bij Android leggen.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat lag enzo op de Galaxy S de schuld is van Samsung.

Trouwens een vraagje. Volgens de specs heeft de Galaxy S 512MB RAM. Maar hiervan zou slechts iets meer dan 300MB te gebruiken zijn.
Ik heb het opgezocht maar niemand weet waarom Samsung niet de volledige 512MB vrij geeft.

Dus weet iemand hier waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zou aan android liggen... Dat is raar, ze verkopen een toestel met android, en ik heb als consument bij hun een toestel gekocht... Het moet niet gekker worden.

Ik heb nu toch ook dat het toestel traag wordt. Een herstart helpt, er blijft telkens minder geheugen over. En geen ip adres van routeren krijgen... Ook toenemende lag... Maar tot voor kort nergens problemen mee. Dus gewoon wachten tot de officiële 2.2.1.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:30
Deadsy schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:15:
[...]

Trouwens een vraagje. Volgens de specs heeft de Galaxy S 512MB RAM. Maar hiervan zou slechts iets meer dan 300MB te gebruiken zijn.
Ik heb het opgezocht maar niemand weet waarom Samsung niet de volledige 512MB vrij geeft.

Die 512 mb is wel beschikbaar, alleen 200mb zou gebruikt worden om android draaiend te houden telefoontjes ontvangen,achtergrond progamma's enz, de overige 300mb is beschikbaar voor je eigen toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjk47 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:32:
[...]

Die 512 mb is wel beschikbaar, alleen 200mb zou gebruikt worden om android draaiend te houden telefoontjes ontvangen,achtergrond progamma's enz, de overige 300mb is beschikbaar voor je eigen toepassingen.
Dat is onzin.
In de custom roms is er rond de 340mb beschikbaar (van de 512), en daarvan wordt zo'n 200 door achtergrondprogramma's gebruikt, en de rest is voor vrij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Mensen

Sinds kort werkt m'n wifi niet meer.
Voorheen ging dat allemaal lekker.

Hij kan het ip adres niet ophalen.

Iemand suggesties?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En wat heb je zelf al gedaan en geprobeerd?
[...]

Tja ik vind die lag overrated, dat ding van mij staat vol met allemaal apps en shit en sinds ik naar 2.2 ben (kwam van de eerste 2.1 Build) is dat wat je lag zou kunnen noemen zelden storend. Verder zit ik bij andere telefoon's (HTC Desire's, iPhone's) ook afentoe tegen een 'oud' scherm aan te gluren terwijl ik al iets ingedrukt heb. Bij de Galaxy is 't alleen afentoe zwart ipv het vorige scherm. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulvM85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01-2012
Alvast bedankt.
Ik zit in dezelfde situatie. Hij is vollop traag maar mijn skills zijn niet van een niveau dat ik me ga wagen aan rooten etc. Van 2.2 werd destijds ook verwacht dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb 2.2 erop staan maar het probleem blijft. Je schaamt je haast voor je high-end telefoon.
Iets simpels als je galerij openen, videospeler aanzetten of je berichten openen duurt al snel 5 tot soms 10 seconden. Duimendraaien dus.
Ik heb advanced task killer erop staan, op de hoogste stand en het probleem blijft.

Gaat 2.2.1 dit werkelijk verhelpen? Want dan wacht ik gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
yur400 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:18:
[...]

Interessant. Je moet dus alleen even het koperen verbindingsstuk buigen? Die foto's zijn niet heel duidelijk.

Hoe was je GPS signaal voor en na je ingreep?
Mijn fix is heel instabiel: Ik vind in mijn zolder (hout) 8 satellieten. Ene moment heb ik prima verbinding met alle 8 en 2 seconden later heb ik nog maar 4 slechte over.
Voor de ingreep was mijn gps echt dramatish. Slechte ontvangst trage verversing. Gps liep altijd achter en was erg onnauwkeurig. Na de ingreep heb ik altijd na 10 seconden fix en het blijft de fix behouden de verbinding valt dus niet weg. En me gps is nu erg nauwkeurig 10+ sattelieten. Ik kan er eindelijk mee navigeren. Simpele ingreep maar grote vooruitgang voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

GoldenSample schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:01:
En wat heb je zelf al gedaan en geprobeerd?

[...]

Tja ik vind die lag overrated, dat ding van mij staat vol met allemaal apps en shit en sinds ik naar 2.2 ben (kwam van de eerste 2.1 Build) is dat wat je lag zou kunnen noemen zelden storend. Verder zit ik bij andere telefoon's (HTC Desire's, iPhone's) ook afentoe tegen een 'oud' scherm aan te gluren terwijl ik al iets ingedrukt heb. Bij de Galaxy is 't alleen afentoe zwart ipv het vorige scherm. Tja...
Lag is er zeker, het lijkt met de tijd ook toe te nemen. Een zwart scherm voor 5 tot zelfs 10 seconden is niet vreemd helaas. Dat is bij een iPhone of HTC Androids echt wel anders. Een beetje lag zul je hoogstwaarschijnlijk altijd hebben met de huidige generatie smartphones maar zo erg als bij de Galaxy S is echt ongehoord, zeker omdat het met een lagfix op te lossen is als je de verhalen mag geloven.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 27-12-2010 17:53 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

;) Het is sowieso nogal grappig dat ze de schuld bij Android leggen.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat lag enzo op de Galaxy S de schuld is van Samsung.

Ja klopt! dat zei ik ook tegen de medewerker. Maar ze wilden maar niet geloven. Ze hadden ook nooit over het probleem gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulvM85 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:28:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie. Hij is vollop traag maar mijn skills zijn niet van een niveau dat ik me ga wagen aan rooten etc. Van 2.2 werd destijds ook verwacht dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb 2.2 erop staan maar het probleem blijft. Je schaamt je haast voor je high-end telefoon.
Iets simpels als je galerij openen, videospeler aanzetten of je berichten openen duurt al snel 5 tot soms 10 seconden. Duimendraaien dus.
Ik heb advanced task killer erop staan, op de hoogste stand en het probleem blijft.

Gaat 2.2.1 dit werkelijk verhelpen? Want dan wacht ik gewoon....
Precies. Een bericht typen is al teveel gevraagd. Een prepaid telefoon van 3 tientjes is daar nog beter in. Misschien high-end in de functies, maar low end in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
sanane schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:46:
[...]

Voor de ingreep was mijn gps echt dramatish. Slechte ontvangst trage verversing. Gps liep altijd achter en was erg onnauwkeurig. Na de ingreep heb ik altijd na 10 seconden fix en het blijft de fix behouden de verbinding valt dus niet weg. En me gps is nu erg nauwkeurig 10+ sattelieten. Ik kan er eindelijk mee navigeren. Simpele ingreep maar grote vooruitgang voor mij.
Ik zal een poging wagen zodra ik mijn schroevendraaiers heb gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:02
Iemand ervaring met nieuwe Google Maps 5.0 met gedeeltelijk offline kaarten?

Heb zelf geprobeerd om te navigeren van Den Bosch naar Eindhoven en internetverkeer uitgezet (aan-uit knopje even ingedrukt houden en je krijgt een menu om bij die instelling te komen).
En wat denk je, het werkt nog ook!
MAAR wat ik vreemd vond is dat Google Navigator (beta) TOCH aan het proberen was om een lokatie te vinden terwijl ik al thuis was! Dat vertraagde mijn SGS duidelijk!
Uiteindelijk heb ik de navigatie service uit weten te zetten via Instellingen->Toepassingen->Actieve services, en dat scheelde een hoop!

Mijn vraag is of ik navigatie met internet dataverkeer uit (volledig offline maps), kan gebruiken in nieuwe gebieden dus in mijn geval Duitsland en Polen?

Daarnaast heb ik Kies over Wifi weer gedeinstalleerd want dat zocht meteen verbinding met mijn computer zodra ik WiFi thuis aanzette.

Mocht je nog klachten hebben over stroperige SGS, kijk dan even of er geen (ongewenste) actieve services draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
DingieM schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:28:

Mijn vraag is of ik navigatie met internet dataverkeer uit (volledig offline maps), kan gebruiken in nieuwe gebieden dus in mijn geval Duitsland en Polen?

.
Niet helemaal zeker uiteraard maar ik denk dat dit alleen gaat als je de route planned wanneer je een internet verbinding hebt. En dat hij dan de nodige maps download.

Want in Offline modus zal hij denk ik alleen de maps hebben van de regio waar je was toen je voor het laatst een internet verbinding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Alvast bedankt.
Heb ook lange tijd niet willen rooten, uiteindelijk toch wel gedaan. Rooten zelf is poepsimpel, ROM flashen wat moeilijker. De telefoon was eerst zo belachelijk sloom aan het worden dat ik hem uit m'n raam had willen gooien, maar nu ik een ROM (Darky's v7.0) heb ben ik zó ongelofelijk tevreden, hij is nu helemaal lag vrij.

Als ik jou was zou ik hem rooten, het is een wereld van verschil. Het lijkt ingewikkeld, maar er zijn goede handleidingen te vinden waarmee het bijna niet fout kan gaan.

E: Overigens dacht ik ook dat ik de skills niet had om te rooten en een ROM te flashen, maar uiteindelijk was het verbazingwekkend makkelijk;

Om te rooten download je een programma voor je PC (tenminste, met de root die ik heb gebruikt (oneclickrootfix)). Dan moet je je telefoon in een bepaalde mode zetten (door gewoon een 3 toetsen in te drukken) en op ROOT klikken in het programma. Klaar is kees.

Flashen vond ik moeilijker. Je moet veel dingen downloaden en installeren, maar uiteindelijk was het ook een kwestie van kopieren plakken, in een bepaalde mode zetten en de ROM flashen. Ging heel makkelijk eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 27-12-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb sinds een paar weken ook een SGS (via mijn werk). Ben een fervent iPhone gebruiker en mijns inziens is de SGS dan ook geen iPhone killer. Desondanks is het wel een prettige foon hoewel ik vind dat Samsung wel wat blunders heeft gemaakt die in de 2.2 update gefixt hadden mogen worden (en dan doel ik met name op de lag).

Omdat ik de lag toch wel merkte heb ik hem geroot en heb ik OCLF toegepast. In Quadrant iig een behoorlijk verschil. Wat ik me nu afvraag is of een van de andere lagfixes (zoals de ext4 varianten) niet (significant) beter zijn. Een nieuwe ROM booten is wat lastig momenteel omdat ik niet in donwload/recovery mode kan komen (3 knoppen combo werkt bij mij niet). Wat ik me dus afvraag is of dit echt wel de moeite is en wat er dan allemaal beter is... Op dit moment heb ik eigenlijk alleen een nieuw Touchwiz launcher er op staan (de GTG vairant van XDA). Verder bevalt het allemaal op zich wel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat een enorm belangrijke tip is om het een harde reset te geven na van 2.1 naar 2.2 gegaan te zijn. Dat moet wel wat problemen met lag kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Darkermoon schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:50:
Wat een enorm belangrijke tip is om het een harde reset te geven na van 2.1 naar 2.2 gegaan te zijn. Dat moet wel wat problemen met lag kunnen oplossen.
Dat doet het ook wel echter lijkt de lag na een paar weken weer terug te komen (althans dat is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Daar heb ik dus geen last van, terwijl m'n telefoon wel vol staat met App's en muziek, heb bijna 7 schermen helemaal vol, dus dat zal het niet zijn.

Overigens is het zonder reset na de update wel drama ja.
Bor de Wollef schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:52:
[...]

Lag is er zeker, het lijkt met de tijd ook toe te nemen. Een zwart scherm voor 5 tot zelfs 10 seconden is niet vreemd helaas. Dat is bij een iPhone of HTC Androids echt wel anders. Een beetje lag zul je hoogstwaarschijnlijk altijd hebben met de huidige generatie smartphones maar zo erg als bij de Galaxy S is echt ongehoord, zeker omdat het met een lagfix op te lossen is als je de verhalen mag geloven.
Een uitzondering daar gelaten staat bij mij m'n galerij of contacten lijst er binnen 2 seconden. Soms hangt hij wel ja maar daar heb ik eigenlijk erg weinig last van, eigenlijk enkel als ik op de achtergrond veel dingen heb draaien (updates van apps enzo).

Verder laten veel mensen zich gek maken door benchmarks als Quadrant, 'vroegah' was een SuperPi tijd of een 3Dmark score ook niet heilig, nu een simpele benchmark wel :P

Waar ik zelf van baal is dat mijn gps in de auto niet werkbaar is, dat is het enige wat me echt tegenvalt.

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 27-12-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Heeft de SGS Mega Bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
ALTIJD 3-button combofix installeren als je niet via deze combi in een menu kunt komen. Je zult hem namelijk een keer nodig hebben. Verder vind ik Darky's 7.0 + Advanced Voodoo nu de ideale combi, apparaat gaat als een speer. Verder babbelen in [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:00
Dat hebben alleen Sony Walkmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee dagen een Samsung Galaxy S I9000 en die probeer ik te laten communiceren via de USB poort van mijn PC. Ik heb de laatste versie van Kies geinstalleerd maar als ik mijn SGS aansluit op de PC dan verschijnt in rechtsboven in het Kies venster alleen de melding "Apparaat aansluiten....Even wachten". En na 10 minuten staat dit er nog steeds, ook verschijnt mijn SGS niet in "Deze Computer". Kortom, ik kan niets via de PC aanpassen. Ik heb een SD kaart geplaatst in de telefoon, ik gebruik Windows XP SP2. Hoe kan ik de telefoon wel laten herkennen in Kies en Explorer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:23:
Ik heb sinds twee dagen een Samsung Galaxy S I9000 en die probeer ik te laten communiceren via de USB poort van mijn PC. Ik heb de laatste versie van Kies geinstalleerd maar als ik mijn SGS aansluit op de PC dan verschijnt in rechtsboven in het Kies venster alleen de melding "Apparaat aansluiten....Even wachten". En na 10 minuten staat dit er nog steeds, ook verschijnt mijn SGS niet in "Deze Computer". Kortom, ik kan niets via de PC aanpassen. Ik heb een SD kaart geplaatst in de telefoon, ik gebruik Windows XP SP2. Hoe kan ik de telefoon wel laten herkennen in Kies en Explorer ?
Even de search gebruiken. Hier is al zeer vaak over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:28:
[...]

Even de search gebruiken. Hier is al zeer vaak over gepost.
Ik heb gezocht (kies AND even AND wachten) voordat ik deze vraag postte, maar kon niets vinden (tenzij ik elke forumvraag geheel doorspit en dat is bij 2 pagina's nog wel te doen maar bij 60 ???). Maar ja, als iemand mij kan helpen dan toch graag !

En dan nog een volgende vraag: kan je de Favorieten uit Firefox importeren in de Internet Browser van de I9000 (inc. de mappenstructuur) ? Ik heb ook webbrowser Dolphin geinstalleerd, en daar zie ik de mogelijk ook niet. Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
El-Comandante,

Ik had hetzelfde probleem, en uiteindelijk ben ik eruit gekomen, echter hoe precies weet ik helaas niet.

Vanuit Kies programma, kun je de drivers (geforceerd) opnieuw laten installeren dacht ik. Probeer dat eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:45:
[...]

Ik heb gezocht (kies AND even AND wachten) voordat ik deze vraag postte, maar kon niets vinden (tenzij ik elke forumvraag geheel doorspit en dat is bij 2 pagina's nog wel te doen maar bij 60 ???). Maar ja, als iemand mij kan helpen dan toch graag !

En dan nog een volgende vraag: kan je de Favorieten uit Firefox importeren in de Internet Browser van de I9000 (inc. de mappenstructuur) ? Ik heb ook webbrowser Dolphin geinstalleerd, en daar zie ik de mogelijk ook niet. Iemand een suggestie ?
DingieM schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:05:
El-Comandante,

Ik had hetzelfde probleem, en uiteindelijk ben ik eruit gekomen, echter hoe precies weet ik helaas niet.

Vanuit Kies programma, kun je de drivers (geforceerd) opnieuw laten installeren dacht ik. Probeer dat eens...
Omdat velen hier de moeite niet willen nemen om deze mannen WEL normaal te helpen doe ik het maar: Als je zoekt op "Connecten" kom ik veel nuttige posts tegen waar je misschien iets mee kunt. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:05:
El-Comandante,

Je kunt vanuit Kies het stuurprogramma "herstellen", had ik ook al gedaan.....hielp niet (blijft hangen op 0%). Jammer dat je het niet meer exact weet wat je gedaan hebt.... :'( ....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

YaYo86 schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:10:
[...]

[...]

Omdat velen hier de moeite niet willen nemen om deze mannen WEL normaal te helpen doe ik het maar: Als je zoekt op "Connecten" kom ik veel nuttige posts tegen waar je misschien iets mee kunt. Succes! ;)
Leuk hoor, je wijst even met het vingertje naar anderen en post vervolgens nogmaals dat ie moet zoeken :X

Wat ik heb gedaan om het probleem met het niet kunnen connecten met Kies op te lossen is het volgende:

1 - downloaden en draaien (als admin) van Samsung Kies clean / removal tool (deze kun je bij Samsung downloaden als het goed is).
2 - installatie oudere kies versie (als admin)
3 - start kies (als admin)
4 - upgraden vanuit Kies

Hierna waren bij mij de problemen opgelost. Werkt dit niet dan kun je de drivers opnieuw installeren (kies uitvoeren als admin).

Lukt het dan nog niet dan horen we het wel weer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:19:
[...]
.....Werkt dit niet dan kun je de drivers opnieuw installeren (kies uitvoeren als admin).
Uhmmm....Bor de Wollef....nu raak ik even de weg kwijt in het bos.....
Welke drivers en hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:59:
[...]

Uhmmm....Bor de Wollef....nu raak ik even de weg kwijt in het bos.....
Welke drivers en hoe ?
Boven in het menu zie je iets van "reinstall driver" of "stuurprogramma herstellen" oid. Ik bedoel het menu onder het "Kies" logo links bovenin Kies. Welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:01:
[...]

Boven in het menu zie je iets van "reinstall driver" of "stuurprogramma herstellen" oid. Ik bedoel het menu onder het "Kies" logo links bovenin Kies. Welk OS gebruik je?
Ok...ik snap het....ik dacht dat ik bepaalde USB drivers moest gaan aanpassen......
Ik gebruik Windows XP SP3. Heb net Uninstall gedaan via Samsung proggie en heb Kies versie 1.5.3.10103_102_1 geinstalleerd (werkende oudere versie kon ik niet vinden, volgens de bijwerkfunctie van Kies is dit de laatste versie... ???). Na 1ste opstart staat ie nu dus alweer 10 minuten te "wachten".....

k..programma ! |:( |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Deddiekoel schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:50:
Ik heb sinds een paar weken ook een SGS (via mijn werk). Ben een fervent iPhone gebruiker en mijns inziens is de SGS dan ook geen iPhone killer. Desondanks is het wel een prettige foon hoewel ik vind dat Samsung wel wat blunders heeft gemaakt die in de 2.2 update gefixt hadden mogen worden (en dan doel ik met name op de lag).

Omdat ik de lag toch wel merkte heb ik hem geroot en heb ik OCLF toegepast. In Quadrant iig een behoorlijk verschil. Wat ik me nu afvraag is of een van de andere lagfixes (zoals de ext4 varianten) niet (significant) beter zijn. Een nieuwe ROM booten is wat lastig momenteel omdat ik niet in donwload/recovery mode kan komen (3 knoppen combo werkt bij mij niet). Wat ik me dus afvraag is of dit echt wel de moeite is en wat er dan allemaal beter is... Op dit moment heb ik eigenlijk alleen een nieuw Touchwiz launcher er op staan (de GTG vairant van XDA). Verder bevalt het allemaal op zich wel.
De SGS is mijn inziens geen iPhone killer, gewoon een betere telefoon voor mij. :) Groter maar vooral mooier scherm (retina doet me niet zoveel, pixeldichtheid op de SGS is hoog genoeg, en samoled doet het wel voor mij!), en ik vind persoonlijk Android veel fijner werken. Maar het is maar net wat je er mee wil, voor de tweaker lijkt een SGS mij fijner (sowieso een Android), voor een noob (pardon my french) een iPhone. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:00:
[...]

Ok...ik snap het....ik dacht dat ik bepaalde USB drivers moest gaan aanpassen......
Ik gebruik Windows XP SP3. Heb net Uninstall gedaan via Samsung proggie en heb Kies versie 1.5.3.10103_102_1 geinstalleerd (werkende oudere versie kon ik niet vinden, volgens de bijwerkfunctie van Kies is dit de laatste versie... ???). Na 1ste opstart staat ie nu dus alweer 10 minuten te "wachten".....

k..programma ! |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Bij mij gaat het ook alleen goed als ik eerst een oudere versie installeer en van daaruit upgrade naar the latest (en greatest ??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Zo ook maar geflashed naar JPY en wat een verademing, geen voodoo meer nodig.
Daarnaast ook een goede GPS fix, mijn SGS is eindelijk zoals die hoort te zijn :)

Daarnaast had ik met JPA ook veel last van framedrops in zwaardere games, brothers in arms liep voor geen meter, maar dat is met JPY ook helemaal opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door DapperKonijntje op 28-12-2010 10:49 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

DingieM schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:28:
Iemand ervaring met nieuwe Google Maps 5.0 met gedeeltelijk offline kaarten?

Heb zelf geprobeerd om te navigeren van Den Bosch naar Eindhoven en internetverkeer uitgezet (aan-uit knopje even ingedrukt houden en je krijgt een menu om bij die instelling te komen).
En wat denk je, het werkt nog ook!
MAAR wat ik vreemd vond is dat Google Navigator (beta) TOCH aan het proberen was om een lokatie te vinden terwijl ik al thuis was! Dat vertraagde mijn SGS duidelijk!
Uiteindelijk heb ik de navigatie service uit weten te zetten via Instellingen->Toepassingen->Actieve services, en dat scheelde een hoop!

Daarnaast heb ik Kies over Wifi weer gedeinstalleerd want dat zocht meteen verbinding met mijn computer zodra ik WiFi thuis aanzette.

Mocht je nog klachten hebben over stroperige SGS, kijk dan even of er geen (ongewenste) actieve services draaien...
In theorie wel, maar ik vermoed dat hij alleen de laatste route cachet, en in Polen werkt het sowieso niet.
In Polen kun je trouwens wel een datacard voor 5 euro halen waarmee je 1 GB kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 07:13
Ik draai nu 2.2.1 en werkt erg goed en snel zonder lagfix o.i.d. Wat wel minder werkt is dat bij zoomen van een internetpagina niet helemaal soepel gaat.(vierkantjes, vastlopers)

Quadrant score is rond 1200 maar zoals eerder gezegd je moet daar niet zoveel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Ik heb een SGS.

Daar zit standaard swype ingebakken zoals jullie wisten.

Nu is er een nieuwe swype uitgekomen en wil ik deze vervangen.

Maar nu kan ik de standaard ingebakken swype niet verwijderen. Want dat is nodig om de nieuwe versie te installeren.

Kan iemand me helpen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 15:18

WhiteDog

met zwarte hond

Voor de mensen die al geflasht hebben naar 2.2.1 (JPY) via Kies:
bij mij komt Kies met de melding "Upgrading your firmware will erase the user data".

Is dit normaal? bij de vorige upgrade bleven al mijn settings en apps behouden.

Ter info: unbranded galaxy s en er staat nu 2.2 (JPM) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
WhiteDog schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:20:
Voor de mensen die al geflasht hebben naar 2.2.1 (JPY) via Kies:
bij mij komt Kies met de melding "Upgrading your firmware will erase the user data".

Is dit normaal? bij de vorige upgrade bleven al mijn settings en apps behouden.

Ter info: unbranded galaxy s en er staat nu 2.2 (JPM) op.
Heb je je register gepatched of wordt de update nu officieel aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 15:18

WhiteDog

met zwarte hond

BillSpaarbank schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:32:
[...]

Heb je je register gepatched of wordt de update nu officieel aangeboden?
Excuses, uiteraard registry gepatched :)
Maar dat heb ik vorige keer ook gedaan voor de 2.2 upgrade (zonder dataverlies dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:08
DapperKonijntje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:47:
Zo ook maar geflashed naar JPY en wat een verademing, geen voodoo meer nodig.
Daarnaast ook een goede GPS fix, mijn SGS is eindelijk zoals die hoort te zijn :)

Daarnaast had ik met JPA ook veel last van framedrops in zwaardere games, brothers in arms liep voor geen meter, maar dat is met JPY ook helemaal opgelost.
Heeft deze firmware jouw WIFI probleem opgelost?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:35
*verkeerde topic*

[ Voor 93% gewijzigd door Zanzarismo op 28-12-2010 15:15 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 12:29
Wellicht dat dit al vaker voorbij gekomen is maar kon het niet 1, 2, 3 vinden.

Heb een aantal vervelende problemen met mijn net nieuwe Galaxy S, meer mensen last van en is dit een een nieuwe (custom) rom opgelost?

- Mail synchroniseert niet goed, zowel push als elke 5 minuten (doet het enkel als de app open staat);
- Agenda wss ook dan;
- Berichten van whatsapp krijg ik vaak uren later pas binnen (synchroniseer probleem);
- Als ik mijn toestel van stil naar normaal zet, is de automatische spraakstand niet meer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ansenyi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:31:
[...]

Heeft deze firmware jouw WIFI probleem opgelost?
Je bedoeld het zwakke wifi signaal?
Niet helemaal, maar het signaal is wel duidelijk beter, ik krijg nu 1 solide bar in de slaapkamer waar hij met vorige FW's vaak het signaal verloor.

Het is nog steeds niet zo goed als de iPhone van mn vriendin die daar tussen de 2 en 3 bars krijgt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Steef1986 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:58:
Ik heb een SGS.

Daar zit standaard swype ingebakken zoals jullie wisten.

Nu is er een nieuwe swype uitgekomen en wil ik deze vervangen.

Maar nu kan ik de standaard ingebakken swype niet verwijderen. Want dat is nodig om de nieuwe versie te installeren.

Kan iemand me helpen?

Thx!
De keyboard is een standaard onverwijderbaar onderdeel van de firmware, je zult hem eerst moeten rooten.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon gereset d.m.v. volume toets, homebutton en aan/uit knop ingedrukt. doet het super snel weer. Nu wel de vraag. voor hoelang.
Nu wel een probleem.. Mijn wifi doet het op mn telefoon niet meer. Hij kan het adres thuis niet ophalen, waarna hij zegt dat de router is uitgeschakeld, terwijl ik met mijn laptop er wel op kan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Hazurr schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:10:
[...]

De keyboard is een standaard onverwijderbaar onderdeel van de firmware, je zult hem eerst moeten rooten.
okay thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe gebruiken jullie als SGS gebruikers voice invoer gezien het swype keyboard geen voice activatie knop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Het is sowieso nogal grappig dat ze de schuld bij Android leggen. ...
Dat is sowieso ook nogal triest, aangezien ze er zelf voor kiezen Android te gebruiken in hun telefoon. Als die Samsung-telefoon iets niet goed doet, komt dat volledig voor Samsungs rekening, ook al is het de schuld van een subleverancier. Als ze minder goede condensatoren gebruiken of accu's inkopen die in de fik vliegen is dat ook hun verantwoordelijkheid.

Ik ben overigens wel tevreden met mijn SGS met de standaard 2.2 firmware. Alleen de GPS is nog steeds zeeeer matig vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik zou even naar jpy flashen, de gps is echt spot on, raakt geen enkele keer meer van de weg, zelfs niet in de stad.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
DapperKonijntje schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:57:
Ik zou even naar jpy flashen, de gps is echt spot on, raakt geen enkele keer meer van de weg, zelfs niet in de stad.
Heb jij je Galaxy S voor of na oktober gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjoterEhv
  • Laatst online: 11-07-2011
Waarschijnlijk staat het al ergens in een post maar ik kan hem niet vinden.. Sorry

Maar kan iemand mij uitleggen hoe het werkt als je een app wil binnenhalen via een afbeelding ??

Alvast Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

PjoterEhv schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:18:
Maar kan iemand mij uitleggen hoe het werkt als je een app wil binnenhalen via een afbeelding ??
Met afbeelding bedoel je een QR barcode?
Als dat zo is dan kan je met behulp van bijvoorbeeld barcode scanner die 'streepjes' code scannen. De QR code representeert een tekst string. Meestal als ze naast een app staan, is het een weblink.
Dus is het scannen, kopiëren naar browser en app binnen halen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

WhiteDog schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:38:
[...]

Excuses, uiteraard registry gepatched :)
Maar dat heb ik vorige keer ook gedaan voor de 2.2 upgrade (zonder dataverlies dus).
Ik verloor niets op een enkele instelling na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
yur400 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:06:
[...]

Heb jij je Galaxy S voor of na oktober gekocht?
Ik heb een Galaxy voor oktober gekocht en geupdate naar 2.2.1 en heb nog steeds een trage GPS fix. Voor mij heeft het op dit moment helaas niets opgeleverd.

Zijn er tweakers die hun Galaxy S terug hebben gestuurd naar bijv. Vodafone voor het GPS probleem en een ander exemplaar voor teruggehad?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
ALPACINO schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:08:
Ik draai nu 2.2.1 en werkt erg goed en snel zonder lagfix o.i.d. Wat wel minder werkt is dat bij zoomen van een internetpagina niet helemaal soepel gaat.(vierkantjes, vastlopers)

Quadrant score is rond 1200 maar zoals eerder gezegd je moet daar niet zoveel waarde aan hechten.
Heb hem nu ook een uurtje op 2.2.1, lijkt soepeler, quadrant is bij mij hetzelfde als 2.2 (971) alleen het programma gaat veel sneller achter elkaar door.
Zoomen heb ik alleen met plaatjes soms wat last maar bij alleen tekst gaat het zoomen gewoon goed.

Stel ik wil met de patcher weer terug naar Nederlands (XEN) kan dat gewoon? heb dat wel al geprobeerd en geeft dan weer de oude 2.2 aan, dus neem aan dat het kan. iemand al geprobeerd?
Al mijn apps enz stonden er nog op, wat verleden x dus niet het geval was van 2.1 naar 2.2, alleen battery lijkt sneller te gaan. Dus wellicht toch nog een data reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
heb dat niet geprobeerd, maar heb alleen gekeken wat hij dan aangaf, maar of je csc ook mee verandert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Mijn SGS is in Juni gekocht, 1e batch geloof ik.
Ik heb wel het idee dat met JPY de batterij minder is, maar misschien moet die nog even inkomen, ik kijk het even een weekje aan.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Mijn gps werkt goed en is van begin september.

Heb net een data reset gedaan en met mybackuppro alles weer terug gezet, kijken hoe de battery het nu doet.
quadrant is na data wipe rond de 1200 nu, dus das al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik twijfel om ook even mijn Galaxy te updaten naar 2.2.1 JPY. Heb nu nog stock 2.2 JPA via Kies.

Het nadeel van UK JPY 2.2.1 versie lijkt me dat je een aantal NL zaken mist. Klopt dit?
Herkent Google Voice Search nog wel Nederlandse tekst etc? Alle menu's zijn engels neem ik aan?

[ Voor 31% gewijzigd door GandalfTheGrey op 29-12-2010 18:07 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zal nog 2.2.1 afwachten ivm eventuele GPS-verbeteringen, mijn SGS is van juli. Anders ga ik maar eens kijken of er iets aan de antenne te fixen valt via de winkel.
begintmeta schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:52:
... En ik heb geen zin een SyncML-implementatie (funambol/synthesis) onnodig op mijn telefoon te zetten ...
Misschien ga ik toch maar de SyncML-implementatie van Synthesis er op zetten, die is zonet ook via de market beschikbaar geworden. Wel prijzig... vooral omdat er voor zover ik weet al een SyncML DS in de Galaxy S verwerkt zit, alleen helaas niet echt aanpasbaar aan mijn benodigdheden... Zeer irritant... is dat in 2.2.1 (of 2.3) ook nog zo? Met Funambol heb ik wat mindere ervaringen op de Palm was Synthesis altijd erg adequaat.

Heeft iemand ervaringen met de verschillende SyncML-oplossingen voor Android?

Verder ben ik nog benieuwd of mensen nog identieke Android-IDs hebben, en of dat een probleem kan zijn ergens voor.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 29-12-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Voor geïnteresseerden:
Vanmiddag even op twitter aan @Samsung_Benelux gevraagt hoe het met 2.2.1 en 2.3 zit, maar kreeg helaas nog geen antwoord waar wij allen op hopen :'(

"Nog geen officiele bevestiging betreffende 2.3. 2.2.1 nog niets over bekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Eindelijk na een lange periode getwijfeld, maar nu toch de keuze gemaakt op een Samsung Galaxy S.
Direct na aankoop de firmware geupdate naar de officiële V2.2 met programma KIES en alles werkt goed.

Na 2 weken heb ik het toestel in bezit, en zou graag de TV-Out functie willen gebruiken.
Ik heb daarvoor een kabel gekocht met 3.5mm jack (4 polig) naar 3 keer tulp.
Hier is de kabel.

Na het aansluiten van de kabel en de instellingen juist zetten bij menu / display / tv-out blijkt ik geen normaal beeld te hebben, maar een gestreept iets met een brommende geluid. Ik heb de tulp pluggen om gedraaid om te kijken of dit enig verschil, maar helaas.
Vervolgens maar Samsung support gebeld. Die kon mij eigenlijk weinig vertellen dat het een probleem is en de oplossing hebben ze niet voor me. Samsung Support vertelde "De functie zit erin, maar bij sommige toestellen werkt het en andere niet."
Dit vind ik een vreemd verhaal en dit kan niet waar zijn.
Heb ik eindelijk een mooi perfect toestel met tv-out functie, werkt het niet.
Het vreemde is dat ik het gevoel had dat de bedrading niet juist zijn aangesloten. Ik heb maar de kabel opgeknipt en ben de video signaal en de aarde maar eens om gaan draaien. Daarna aangesloten op de tv en het werkt. Eindelijk...

Hier een schema hoe ik het heb gedaan:
3.5mm Jack 4 polig
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/2843/120101229190822.jpg

3 keer Tulp
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/6883/220101229190806.jpg

Voor die mensen die problemen hebben, let op de aansluiting bij het kopen van de kabel. Of pas het later aan.

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Met z'n nokia kabel van 7 euro werkt 't ook perfect zoals eerder vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
begintmeta schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:27:
[...]
Ik ben overigens wel tevreden met mijn SGS met de standaard 2.2 firmware. Alleen de GPS is nog steeds zeeeer matig vind ik...
heb vandaag net een bluetooth gps muis gekocht - hoop op aanzienlijke gps winst ( 24 euro )
SGS froyo - geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjoterEhv
  • Laatst online: 11-07-2011
thanks voor je uitleg.

dus eerst een app voor barcode scanner binnen halen dus ??
Abomination schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:26:
[...]

Met afbeelding bedoel je een QR barcode?
Als dat zo is dan kan je met behulp van bijvoorbeeld barcode scanner die 'streepjes' code scannen. De QR code representeert een tekst string. Meestal als ze naast een app staan, is het een weblink.
Dus is het scannen, kopiëren naar browser en app binnen halen.
Pagina: 1 ... 38 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.