Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandommele schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:14:
Hmm, of ik had alle achtergrondprocessen moeten aflsluiten, of SuperPower deed het toch minder goed dan ik gedachte (of beiden): Na 22:30 zette SuperPower automatisch alle verbindingen en synchronisaties uit, maar toch ging mijn batterij van 33% naar 5% om 7:05. Dit lijkt me toch wel erg veel voor een phone die niets hoeft te doen?
Dan MOEt er nog iets aanstaan. Ik heb de laatste week amper batterijverbruik met alles uit. Overigens zet ik daarvoor handmatig 3G, wifi, BT en GPS uit (als die aanstaan) en zet ik de vliegtuigstand aan (alleen als je echt niet midden in de nacht gebeld wil worden). Met vliegtuigstand uit heb ik nog zo'n 5% verbruik.

Ik gebruikte nog een tijdje Locale en Location-bot om dit automatisch te laten doen allemaal, maar dat vreet dus ook batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:50:
[...]

Zinnige dingen zeggen, kan ik goed.
Jou mobiel heeft geen taskkiller nodig. Punt. En als je dit hele topic had door gelezen dan was je daar achter gekomen. Maar ik ga er dus maar vanuit dat je gewoon lekker lui was en direct maar gepost hebt.
je beseft wel dat dit topic inmiddels 120+ pagina's heeft en totaal onleesbaar is geworden?
En elke "zoek het zelf maar uit, wij hebben geen zin in jullie loser-vragen"-post maakt het alleen maar erger. Reageer dan gewoon niet.

het zou handig zijn als de beheerder van het topic de OP aanpast met de meeste gestelde vragen. Maar zolang dat niet gebeurt heb je dus een flink bos waar je doorheen moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met mijn Galaxy S niet meer op WiFi, thuis althans! Na wat gezoek op Google, zag ik dat sommige routers niet lekker werken met 2.2.

Het zit namelijk zo: Op mijn Galaxy S heb ik, sinds dat ik ben ge-upgrade naar 2.2, geen WiFi-verbinding meer met het thuisnetwerk (WPA2-PSK). Uiteraard kunnen alle drie de laptops wél gewoon inloggen. Op mijn werk kan ik zonder probleem inloggen (WPA). Ook bij mijn vriendin is het geen probleem (WPA2-PSK) om er op te komen.

Alleen thuis blijft hij hangen op "IP-adres ophalen van <SSID>", om vervolgens te zeggen "Verbinding verbroken". :(

Overigens is hier iemand met hetzelfde probleem, wat opgelost is door een andere router. Ik zit bij UPC en kan mijn modem/router niet 1, 2, 3 vervangen voor een ander. Hoe moet ik nu verder? :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:34:
Dames, heren, klein probleem.
Ik heb gisteren via Teamviewer de Galaxy van een vriendin geroot. Ging allemaal perfect. Niets te klagen over het rooten. Maar toen heb ik haar de OCLF app laten binnen halen, en daar zijn we de stappen gaan door lopen. Eerst "Install ext2 tools". Ging ook goed ook niets te klagen. Maar toen begonnen we aan de Lagfix. En die gaf naar een paar minuten aan dat de lagfix gefailed. had. Zo stond het ook in de message. Het opnieuw opstarten, meerdere malen met en zonder sim, had geen succes. De optie voor de lagfix bleef onbeschikbaar in de oclf app. We hebben de mobiel niet een factory reset gegeven. Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Dan zal ik moeten gaan lullen als Brugman.

Iemand een idee misschien? Is er een manier om het toch voor elkaar te krijgen? Of gewoon de app verwijderen, root er weer af en dan maar nemen voor wat het is?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, mocht het hetzelfde zijn geweest als wat ik had dan zal dit helpen:
you can fix the jpk issue by doing this:
after the failure, reboot the phone.
then with root explorer delete the file linux.ex2 in folder /data/ext2 this will give you back the space
open terminal emulator on phone and type:
su
busybox mount -o remount,rw /system

press home button and reapply the lagfix.
wait...
profit!
Je moet dus wel geroot zijn, root explorer, terminal emulator en busybox installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hmm.. de batterij van mijn SGS gaat toch best snel leeg moet ik zeggen. Vanmorgen om 5u van de stroom gehaald en nu heb ik nog maar 62% over en ik heb er nog niets mee gedaan.
Kan het eigenlijk uitmaken of ik de netwerkmodus op GSM of op GSM/WCDMA zet? Ik weet nog niet precies waar het 2de voor dient. Ik heb wel altijd als ik naar mijn werk rijdt (net over de grens) dat er een verbinding verbroken wordt terwijl ik geeneens een 3G icoon zie staan... De optie 'Pakketgegevens gebruiken' staat momenteel uit.

[ Voor 48% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2010 13:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
WCDMA = 3G
GSM = 2G
Dus als je alleen kiest voor GPRS, heb je langzaam internet.
Ja, dit bevorderd je batterij wel

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 01-12-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een tijdje terug had ik Samsung gemaild over een paar problemen, vandaag een mail terug gehad dat binnenkort dmv een firmwareupdate een aantal zaken zou worden opgelost. Dus binnenkort weer een nieuwe firmware in KIES?(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:01:
Ik kan met mijn Galaxy S niet meer op WiFi, thuis althans! Na wat gezoek op Google, zag ik dat sommige routers niet lekker werken met 2.2.

Het zit namelijk zo: Op mijn Galaxy S heb ik, sinds dat ik ben ge-upgrade naar 2.2, geen WiFi-verbinding meer met het thuisnetwerk (WPA2-PSK). Uiteraard kunnen alle drie de laptops wél gewoon inloggen. Op mijn werk kan ik zonder probleem inloggen (WPA). Ook bij mijn vriendin is het geen probleem (WPA2-PSK) om er op te komen.

Alleen thuis blijft hij hangen op "IP-adres ophalen van <SSID>", om vervolgens te zeggen "Verbinding verbroken". :(

Overigens is hier iemand met hetzelfde probleem, wat opgelost is door een andere router. Ik zit bij UPC en kan mijn modem/router niet 1, 2, 3 vervangen voor een ander. Hoe moet ik nu verder? :'(
Wat je kan doen is je router op een andere "band" zetten.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij een vriend, die kon z'n laptop (Vista) niet op het netwerk krijgen. zelfde meldingen.

Na wat googlen zag ik dat Vista moeite had met band 6, deze op de router aangepast naar band 4.
Alles werkte meteen!

p.s. weet niet of "band" de goede benaming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:43
Met Wifi Analyzer kan je kijken welk kanaal nog vrij is. Als de buren op hetzelfde kanaal als jij zitten kan je ook wel eens problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23

The_Worst

Unox

Meer mensen die blijkbaar niet alle smsjes ontvangen? Sinds afgelopen avond kreeg ik geen smsjes meer, niemand kon mij smsen. Ze kregen allemaal de melding 'Please try again later'. Ik heb gebeld met de helpdesk blijkt de smscentrale vol te zitten. Ik de simkaart in een andere telefoon plaatsen, een nokia, komen er ineens allemaal sms-jes binnen. Sommige al zeker een paar (!) dagen oud. Er stonden zoveel berichten in de centrale dat nieuwe berichten simpelweg geweigerd werden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Pino112 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:41:
Batterij-live sparen? Extended Controls, kan je 3G, Wifi, GPS enzo heel snel uit- en/of aanzetten.
Thanks, prima tool, precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:09:
WCDMA = 3G
GSM = 2G
Dus als je alleen kiest voor GPRS, heb je langzaam internet.
Ja, dit bevorderd je batterij wel
2G schijnt idd veel minder batterij te gebruiken, en zolang je de telefoon een beetje aan hebt staan om te syncen en niet browsed of youtube kijkt ofzo kom je met 2G ook weg, dan komt je mailtje misschien 5 seconden later binnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Heeft iemand een goede app/widget voor het totale dataverbruik te meten per maand? Heb namelijk een limiet van 1GB. Ik gebruik nu phoneusage met widget maar hij lijkt erg onbetrouwbaar. Stond nog op 80MB verbruik van vorige maand nog en als ik ga kijken naar het verbruik op mijn vodafone zit ik al op 860MB..Zou niet weten waar die 860MB vanaf zou moeten komen. Sync alleen 2 e-mails, agenda, weer widget en 2 anyrss feeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

bdu

ReFresh F5 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:26:
Heeft iemand een goede app/widget voor het totale dataverbruik te meten per maand? Heb namelijk een limiet van 1GB. Ik gebruik nu phoneusage met widget maar hij lijkt erg onbetrouwbaar. Stond nog op 80MB verbruik van vorige maand nog en als ik ga kijken naar het verbruik op mijn vodafone zit ik al op 860MB..Zou niet weten waar die 860MB vanaf zou moeten komen. Sync alleen 2 e-mails, agenda, weer widget en 2 anyrss feeds..
Call Meter NG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFresh F5 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:26:
Ik gebruik 3G Watchdog. Werkt prima en kwam goed overeen met mijn verbruik op myvodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:21:
[...]

2G schijnt idd veel minder batterij te gebruiken, en zolang je de telefoon een beetje aan hebt staan om te syncen en niet browsed of youtube kijkt ofzo kom je met 2G ook weg, dan komt je mailtje misschien 5 seconden later binnen ofzo?
Ik heb sowieso op veel plekken hier geen 3G ontvangst, dus ben thuis niet anders gewend dan 2G. Je mailtje komt niet echt 5 seconde later binnen, maar het downloaden ervan kan wel wat langer duren. Vooral met bijlages is het niet praktisch.

Overigens kan browsen prima over 2G hoor, zolang je maar niet veel plaatjes en/of flash hoeft te downloaden.
en naar de mobile pagina's van sites te gaat als m.nu.nl ipv nu.nl gaat het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:00:
je beseft wel dat dit topic inmiddels 120+ pagina's heeft en totaal onleesbaar is geworden?
En elke "zoek het zelf maar uit, wij hebben geen zin in jullie loser-vragen"-post maakt het alleen maar erger. Reageer dan gewoon niet.

het zou handig zijn als de beheerder van het topic de OP aanpast met de meeste gestelde vragen. Maar zolang dat niet gebeurt heb je dus een flink bos waar je doorheen moet zoeken.
Haha!!! +11111111111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij zegt het goed!

Er zitten inderdaad een paar notiore zuurpruimen tussen die op het minste geringste meteen roepen "dat je maar search moet gebruiken omdat je anders het topic vervuilt" terwijl dit topic juist het meest vervuild wordt door de stortvloed aan dit soort betweterige opmerkingen en de reacties daar weer op (de mijne inclusief).

(Sorry, mijn post draagt idd ook niet echt bij, maar ik kon het niet laten)

+1 voor updaten van de start-post en stoppen met de betweterigheid/stoerdoenerij. Geef gewoon antwoord op een vraag als je het weet.

Gr,
een stille lezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:21:
Maar zolang de optie 'pakketgegevens gebruiken' uit staat heeft het dus helemaal geen invloed op de batterij neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik ben eigenlijk opzoek naar een widget die 3g uitzet.
En dan bedoel ik niet een widget die een snelkoppeling biedt.

Maar gewoon 1 toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

begintmeta schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:47:
Een tijdje terug had ik Samsung gemaild over een paar problemen, vandaag een mail terug gehad dat binnenkort dmv een firmwareupdate een aantal zaken zou worden opgelost. Dus binnenkort weer een nieuwe firmware in KIES?(!)
Wat voor zaken zouden ze oplossen? Kan je een paar voorbeelden geven?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Steef1986 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:18:

Maar gewoon 1 toggle.
Extended controls doet dit en ja, deze is betaald. Maar dat is misschien meer iets voor het Android software topic.
ToeingTheLine schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:31:
[...]

Wat voor zaken zouden ze oplossen? Kan je een paar voorbeelden geven?
Ik hoop dat de browsercrashes worden opgelost, de ontbrekende letters in de contactenlijst, de random FC's, de apps die uit de downloadlijst in de market verdwijnen, enz, enz...

[ Voor 33% gewijzigd door BillSpaarbank op 01-12-2010 18:35 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
dubbel sorry

[ Voor 95% gewijzigd door BillSpaarbank op 01-12-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:36:
[...]

Ik gebruik 3G Watchdog. Werkt prima en kwam goed overeen met mijn verbruik op myvodafone.
Thanks, ik zal ze eens gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Maar gewoon 1 toggle.
Zoals ik gisteren nog noemde:
- APNdroid (gratis)
- SwitchPro widget (betaald)

werken beiden perfect :)

Wel vaag, meestal als ik 3G uitzet 's nachts dan verbruik ik 1% batterij in een nahtje van 8 uur, vannacht echter verbruikte die 30% met 3G uit. Stond er vast op de achtergrond nog iets te ronken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20
BillSpaarbank schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:33:
Ik hoop dat de browsercrashes worden opgelost, de ontbrekende letters in de contactenlijst, de random FC's, de apps die uit de downloadlijst in de market verdwijnen, enz, enz...
Die ontbrekende letters is geen bug / probleem.
FC's zijn er niet? Misschien moet jij eens een fab reset doen
En apps die verdwijnen uit de downloadlijst? Ligt vast ook aan jou :P

Alleen ik heb ook last van browsercrashes... + ontiegelijk sloom browsen bij grote plaatjes op de pagina.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:49:
[...]

Die ontbrekende letters is geen bug / probleem.
FC's zijn er niet? Misschien moet jij eens een fab reset doen
En apps die verdwijnen uit de downloadlijst? Ligt vast ook aan jou :P

Alleen ik heb ook last van browsercrashes... + ontiegelijk sloom browsen bij grote plaatjes op de pagina.
Tuurlijk >:) Ik weet echt wel wat ik doe O-) Ik draai momenteel netjes een stock ROM. Alles gewiped, gereset en geformateerd.

Die letters ontbraken overigens niet bij 2.1. Toen paste het hele alfabet wel op het scherm. Ik classificeer hem als bug :+

Het zijn niet altijd echte FC's. Soms trilt het toestel 1x en daarna 2x. Moet wel zeggen dat LauncherPro regelmatig de oorzaak is, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Over die letters.. Is gewoon omdat ze er niet allemaal oppassen, zoals al eerder verteld komt dit door de nieuwe zoek balk die er bij 2.1 niet zat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:52:
[...]

Maar zolang de optie 'pakketgegevens gebruiken' uit staat heeft het dus helemaal geen invloed op de batterij neem ik aan? :)
I guess not, want geen data is geen data, ook niet via gprs neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de keus gemaakt en mijn Galaxy S wordt vandaag verscheept vanaf Vodafone :) Dit mede omdat ik hem gratis krijg bij een 1-jarig abbo!

Ik ga hem icm Linux gebruiken en zal hier nog wel te vinden zijn... eindelijk :w HTC TP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sinds de update naar 2.2 heb ik een klein probleempje.

Vaak als ik wil bellen weet ik het telefoonnummer niet. Ik klik dan op het groene hoorntje en klik dan rechts bovenin op "contact". En vervolgens type ik de zoekterm in.
Nu gebruik ik mijn toestel liggend (beter leesbaar en toetsjes zijn groter).
Onder 2.1 krijgt ik bij het typen van de zoekterm meteen boven het toetsenbordje de namen die aan de zoekterm voldoen
Onder 2.2 niet meer, dat is erg onhandig want pas als ik op zoek heb geklikt weet ik of er een treffer is.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:35
Ik wil een hard reset gaan uitvoeren. Al mijn apps back ik up met Titanium Backup. Als ik na de reset de apps weer terugzet, zijn deze dan ook in de market te zien als gedownload?
Wat houden trouwens de opties onder instellingen>privacy in?
Back-up maken van mijn bestanden?
Automatisch terugzetten?
Waar kan ik deze back-up terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Zanzarismo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:00:
Ik wil een hard reset gaan uitvoeren. Al mijn apps back ik up met Titanium Backup. Als ik na de reset de apps weer terugzet, zijn deze dan ook in de market te zien als gedownload?
Wat houden trouwens de opties onder instellingen>privacy in?
Back-up maken van mijn bestanden?
Automatisch terugzetten?
Waar kan ik deze back-up terugvinden?
Yup market ziet dat ze geinstalleerd zijn. Met titanium backup kan je via een batch alle user/system apps in 1 keer backuppen, back up slaat hij op onder de folder titaniumbackup op je sd kaart.

Na harde reset kan je titanium backup weer installeren en gewoon weer alles in 1 keer restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
ReFresh F5 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:17:
[...]

Yup market ziet dat ze geinstalleerd zijn. Met titanium backup kan je via een batch alle user/system apps in 1 keer backuppen, back up slaat hij op onder de folder titaniumbackup op je sd kaart.

Na harde reset kan je titanium backup weer installeren en gewoon weer alles in 1 keer restoren.
Oke thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien een beetje een irrelevante vraag, maar maakt jullie adapter ook zo'n raar geluid? Als mijn telefoon niet aan de adapter heb hangen maakt hij een heel hoog piep geluidje (echt héél hoog, bijna niet te horen). Soms best storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Thomasthomas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:44:
Misschien een beetje een irrelevante vraag, maar maakt jullie adapter ook zo'n raar geluid? Als mijn telefoon niet aan de adapter heb hangen maakt hij een heel hoog piep geluidje (echt héél hoog, bijna niet te horen). Soms best storend...
Kan vaker voorkomen in apparatuur. Dat zijn namelijk de spoelen en als die niet goed geisoleerd zijn maken die een hoge vaak irritante pieptoon!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Heeft er nog iemand anders problemen met de Market? De downloads starten niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Raar gedoe met mijn batterij. Lijkt het plots heel laag te staan (7%), terwijl half uurtje ervoor op 55%. stop ik de lader erin, binnen 2 minuten op 43%.

Ik heb al eens de battstat.bin gewist zoals in het topic staat. Maar geen effect.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op onderstaande kan ik nergens antwoord vinden;
Ik heb een Galaxy-S, running Froyo (2.2) dus met exchange security policies.
Ik gebruik onderandere exchange sync met een bedrijfsserver (email, contacten, agenda) waarbij je wachtwoord maandelijks verloopt. Vandaag was het zover en heb ik mijn wachtwoord moeten veranderen (op mijn laptop) maar op mijn galaxy kon ik het niet veranderen; als ik via instellingen naar account&sync optie ga en dan bestaande account wil wijzigen gooit hij me telkens eruit, alsof hij checkt of wachtwoord klopt, ziet dat het niet klopt en laat me vervolgens niet toe om het te wijzigen.

Daarop heb ik hele account verwijderd maar nu kan ik uberhaupt heen nieuwe exchange acount aanmaken.
Zodra ik ga naar instellingen > account & syncronisatie > account toevoegen > bedrijf/zakelijk krijg ik een foutmelding en word app afgesloten.

Wat nu? moet ik elke maand toestel gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen om zo opnieuw account te kunnen toevoegen met aangepaste nieuwe wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Nadat ik met Titanium Backup mijn apps had ge-backupt heb ik ze vanuit de folder ''Titanium Backup'' verplaatst naar de externe sd-kaart. Hierna heb ik een harde reset uitgevoerd. Nu staan ze in de folder: .android_secure. Het zijn allemaal .asec bestanden. Weet iemand of ik deze uberhaupt nog kan gebruiken? Het lukt me met Titanium Backup iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:27:
Op onderstaande kan ik nergens antwoord vinden;
Ik heb een Galaxy-S, running Froyo (2.2) dus met exchange security policies.
Ik gebruik onderandere exchange sync met een bedrijfsserver (email, contacten, agenda) waarbij je wachtwoord maandelijks verloopt. Vandaag was het zover en heb ik mijn wachtwoord moeten veranderen (op mijn laptop) maar op mijn galaxy kon ik het niet veranderen; als ik via instellingen naar account&sync optie ga en dan bestaande account wil wijzigen gooit hij me telkens eruit, alsof hij checkt of wachtwoord klopt, ziet dat het niet klopt en laat me vervolgens niet toe om het te wijzigen.

Daarop heb ik hele account verwijderd maar nu kan ik uberhaupt heen nieuwe exchange acount aanmaken.
Zodra ik ga naar instellingen > account & syncronisatie > account toevoegen > bedrijf/zakelijk krijg ik een foutmelding en word app afgesloten.

Wat nu? moet ik elke maand toestel gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen om zo opnieuw account te kunnen toevoegen met aangepaste nieuwe wachtwoord?
Uiteindelijk heb ik maar factory reset gedaan.. maar toen lukte oneclicklagfix niet meer.. dus helemaal via Odin gelashed en toen weer oneclickrootfix etc etc.. inmiddels vele uren later werkt alles weer.. maar ik moet dus nooit voor zorgen dat je wachtwoord ergens verloopt.. altijd eerst op je toestel account verwijderen, wachtwoord aanpassen en dan pas weer opnieuw toevoegen.. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Gisteren nog mn wachtwoord aangepast. Ik hoefde niet mn hele account te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:55:
I guess not, want geen data is geen data, ook niet via gprs neem ik aan.
Ik denk dat het daar inderdaad toch niet aan gaat liggen. Ik heb ondertussen al een tijdelijke oplossing gevonden waardoor het batterijgebruik veel beter wordt. Hoe simpel het ook klinkt, maar ik heb mijn SGS gewoon even opnieuw opgestart en waar ie eerst meer dan 5% per uur gebruikte met niets doen is dat nu minder dan 1% per uur :D

En als ik bijvoorbeeld dit lees, dan begin ik wel te zien waar het probleem zit.
Ik lees trouwens goeie dingen over het programma SystemPanel. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 02-12-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
BillSpaarbank schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:47:
[...]

Tuurlijk >:) Ik weet echt wel wat ik doe O-) Ik draai momenteel netjes een stock ROM. Alles gewiped, gereset en geformateerd.

Die letters ontbraken overigens niet bij 2.1. Toen paste het hele alfabet wel op het scherm. Ik classificeer hem als bug :+

Het zijn niet altijd echte FC's. Soms trilt het toestel 1x en daarna 2x. Moet wel zeggen dat LauncherPro regelmatig de oorzaak is, maar niet altijd.
Over de ontbrekende letters.... Mij stoort het niet en ik heb het niet aangepast. Het moet aan te passen zijn via de nieuwe SGS Tools versie 4.0.6. Upgrade stock apps>Modded contacts app showing all letters.

Misschien kun je er iets mee.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Embryo1 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:04:
[...]

Over de ontbrekende letters.... Mij stoort het niet en ik heb het niet aangepast. Het moet aan te passen zijn via de nieuwe SGS Tools versie 4.0.6. Upgrade stock apps>Modded contacts app showing all letters.

Misschien kun je er iets mee.
Thnx, ik kwam toevallig vanmorgen een modded versie tegen op XDA. Het stoort mij stiekem ook niet echt, maar zal deze oplossing eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Cyberpope schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:11:
Raar gedoe met mijn batterij. Lijkt het plots heel laag te staan (7%), terwijl half uurtje ervoor op 55%. stop ik de lader erin, binnen 2 minuten op 43%.

Ik heb al eens de battstat.bin gewist zoals in het topic staat. Maar geen effect.
Dat viel mij ook een keer op. Geen idee hoe dit komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Amboe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:17:
[...]

Dat viel mij ook een keer op. Geen idee hoe dit komt??
Ik ook niet.. nu reeds 2x gehad.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
HaTe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:52:
Over die letters.. Is gewoon omdat ze er niet allemaal oppassen, zoals al eerder verteld komt dit door de nieuwe zoek balk die er bij 2.1 niet zat.
Klopt waarschijnlijk wel, maar dan vind ik het raar dat ieder een andere hoeveelheid letters mist en ook verschillende missen. :?
Verder heb ik zover niets raars of wat opgemerkt aan 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Zanzarismo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 02:37:
Nadat ik met Titanium Backup mijn apps had ge-backupt heb ik ze vanuit de folder ''Titanium Backup'' verplaatst naar de externe sd-kaart. Hierna heb ik een harde reset uitgevoerd. Nu staan ze in de folder: .android_secure. Het zijn allemaal .asec bestanden. Weet iemand of ik deze uberhaupt nog kan gebruiken? Het lukt me met Titanium Backup iig niet.
.asec zegt me niks :? Ik heb gewoon de titanium backup folder compleet gekopieerd naar mijn pc en na een custom rom geinstalleerd te hebben gewoon weer alles terug gezet. De files in mijn titanium backup folder zijn allemaal .properties, .tar.gz en apk.gz, deze kan ik gewoon weer restoren

snap sowieso niet waarom je files ineens in .android_secure staan..

[ Voor 4% gewijzigd door Laidback Luc op 02-12-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
ReFresh F5 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:58:
[...]

.asec zegt me niks :? Ik heb gewoon de titanium backup folder compleet gekopieerd naar mijn pc en na een custom rom geinstalleerd te hebben gewoon weer alles terug gezet. De files in mijn titanium backup folder zijn allemaal .properties, .tar.gz en apk.gz, deze kan ik gewoon weer restoren

snap sowieso niet waarom je files ineens in .android_secure staan..
Volgens Google is die map voor de app2sd optie in Froyo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 20:43
Ik heb sinds een weekje last met mijn android market. (Ik draai de stock 2.2 zonder lag fix ofzo, gewoon alles normaal)
Telkens wanneer ik mijn market open en kijk bij "downloads" staat er "geen downloads van android market" :? terwijl er 2 weken geleden een heel lijstje stond. Als ik dan bijvoorbeeld op angry birds zoek, geeft hij wel aan dat dit is geïnstalleerd (wat ook zo is).

Heeft er iemand een oplossing/hetzelfde probleem, of moet ik nu echt manueel alles gaan opzoeken en updaten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste dagen een beetje zitten klooien met verschillende launchers, maar nu merk ik dat de statusbalk niet altijd naar beneden te trekken is zoals normaal. Hij blijft halverwege hangen of komt helemaal niet naar beneden, waarna mn telefoon vastloopt.

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:54:
ik heb de laatste dagen een beetje zitten klooien met verschillende launchers, maar nu merk ik dat de statusbalk niet altijd naar beneden te trekken is zoals normaal. Hij blijft halverwege hangen of komt helemaal niet naar beneden, waarna mn telefoon vastloopt.

heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb geen oplossing voor je probleem.
Maar wel een work-around.
Gebruik het programma App-brain, deze controleert alle software op je telefoon en laat zien wanneer er een update is.
Dit programma is gelinkt aan de Android Market waaruit je de updates ook zult ontvangen.
------------

Zelf heb ik ook nog een vraag aan de Tweakers hier.
Vaak word automatisch de mobiele website geladen in de browser.
Bij sommige sites kan je wel kiezen voor de normale weergave, maar dat is niet bij alle sites het geval.
Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik standaard de normale weergave van sites op mijn beeldschermpje krijg?

Heb al gezocht op Google maar daar word dan geadviseerd om Opera Mini of Dolphin HD browser te gebruiken.
Maar ik wil de standaard browser gewoon blijven gebruiken.
Dus is het mogeljik om dit voor elkaar te krijgen zonder dat ik een andere browser moet gebruiken?

[ Voor 30% gewijzigd door BrutalDave op 02-12-2010 13:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFresh F5 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:17:
[...]

Ik vraag me nou af he, als je een factory reset doet, en je zet via TB alle instellingen en appz, incl data weer terug, heeft die factory reset dan nog wel zin? Of keer je uiteindelijk toch weer terug naar je 'vervuilde' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:33:
[...]

Ik vraag me nou af he, als je een factory reset doet, en je zet via TB alle instellingen en appz, incl data weer terug, heeft die factory reset dan nog wel zin? Of keer je uiteindelijk toch weer terug naar je 'vervuilde' versie?
In theorie zal ik zeggen dat je inderdaad weer terugkeert naar je "vervuilde" versie.
Of dit in de praktijk ook zo is weet ik eigenlijk niet.

Ik weet wel dat als ik voor het updaten geen factory reset uitvoer dat de telefoon instabieler is.
Dus in zekere zin bevestigt dat je vraag wel.
Want volgens mij word er bij een update ook een backup gemaakt die later weer word teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik gebruik voor m'n apps Appbrain. Als je een reset uitvoert, en je start appbrain, dan kan je alle geïnstalleerde apps weer opnieuw installeren, maar dan helemaal vers. Sowieso vind ik appbrain super, aangezien je gewoon vanaf je browser kan zoeken en zeggen dat hij het moet installeren. Als je dan appbrain op de telefoon start, hoef je alleen maar even te syncen en je kan het installeren. Dat werkt veel sneller dan via de gewone market.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:39:
[...]

Uiteindelijk heb ik maar factory reset gedaan.. maar toen lukte oneclicklagfix niet meer.. dus helemaal via Odin gelashed en toen weer oneclickrootfix etc etc.. inmiddels vele uren later werkt alles weer.. maar ik moet dus nooit voor zorgen dat je wachtwoord ergens verloopt.. altijd eerst op je toestel account verwijderen, wachtwoord aanpassen en dan pas weer opnieuw toevoegen.. pff
Nee hoor dat is niet nodig.
Ik had ook een Exchange account geconfigureerd, die synchroniseert met mijn bedrijfsmail, op mijn Galaxy S
Nadat ik mijn wachtwoord op kantoor had gewijzigd, werd er bij de synchronisatie op mijn Galaxy S gevraagd om het password.
Nadat ik het nieuwe password had opgegeven was het weer juist ingesteld.

-----
Bij sommige sites kan je wel kiezen voor de normale weergave, maar dat is niet bij alle sites het geval.
Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik standaard de normale weergave van sites op mijn beeldschermpje krijg?

Heb al gezocht op Google maar daar word dan geadviseerd om Opera Mini of Dolphin HD browser te gebruiken.
Dus is het mogeljik om dit voor elkaar te krijgen zonder dat ik een andere browser moet gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door BrutalDave op 02-12-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrutalDave schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:29:
[...]

Ik had ook een Exchange account geconfigureerd, die synchroniseert met mijn bedrijfsmail, op mijn Galaxy S
Nadat ik mijn wachtwoord op kantoor had gewijzigd, werd er bij de synchronisatie op mijn Galaxy S gevraagd om het password.

-----

Geef opera een kans, in mijn ogen de beste browser, maar vooral veruit de snelste. Mist alleen flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
En flash wil ik juist wel.
Ook vind ik de manier van zoomen vrij irritant.
Dolphin heb ik dan geen ervaring mee.
Het liefts gebruik ik de standaard browser, omdat deze, op de mobiele weergave na, perfect werkt.
En hij is ook lekker snel.
Ik heb niet het idee dat de Opera browser zoveel sneller is.
Op mijn Iphone kon ik het verschil tussen de standaard en Opera browser wel duidelijk merken.
Maar op mijn Galaxy S merk ik nagenoeg geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024

Maar gewoon 1 toggle.
Cartman! schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:48:
[...]

- APNdroid (gratis)

Wel vaag, meestal als ik 3G uitzet 's nachts dan verbruik ik 1% batterij in een nahtje van 8 uur, vannacht echter verbruikte die 30% met 3G uit. Stond er vast op de achtergrond nog iets te ronken :{
Waarom toch overal widgets voor als de functie al in je telefoon zit? Gebruikt toch alleen maar stroom en geheugen?!
Zoals al eerder genoemd hier, even de aan/uit knop ingedrukt houden, "mobiele netwerken" aantikken en je 3G staat uit. Duurt 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
BrutalDave schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:44:
En flash wil ik juist wel.
Ook vind ik de manier van zoomen vrij irritant.
Dolphin heb ik dan geen ervaring mee.
Het liefts gebruik ik de standaard browser, omdat deze, op de mobiele weergave na, perfect werkt.
En hij is ook lekker snel.
Ik heb niet het idee dat de Opera browser zoveel sneller is.
Op mijn Iphone kon ik het verschil tussen de standaard en Opera browser wel duidelijk merken.
Maar op mijn Galaxy S merk ik nagenoeg geen verschil.
Op XDA is wel de browser te vinden die aangepast is, waar je de UserAgent van een desktop in kan stellen. Zit o.a. in Doc's rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik kan op mijn Galaxy com.android. kan ik niet meer openen. Ik krijg dan de foutmelding:
de toepassing com.android.vending (proces com.android.vending) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Hieronder staat dan de knop "geforceerd sluiten" om verder te gaan moet ik die indrukken

Tevens valt mij op dat de market app uit mijn applicaties is verdwenen, iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Cartman! schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:48:
[...]

- APNdroid (gratis)

Apndroid geinstalleerd.

Deze werkt idd wel. Alleen deze haalt de compete internet verbinding weg ofniet?

Ik zoek juist iets dat 3g/hspda laat vervallen. En alleen gprs verbinding komt.

Wie kan me helpen?

Toevallig ook iemand bekend met een app of widget die me directs naar het menu met favorieten internet sites brengt?

[ Voor 8% gewijzigd door Steef1986 op 02-12-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 20:43
@steef1986

Apndroid zorgt er inderdaad voor dat de internet verbinding niet meer werkt,

om 3g/hspda te laten vervallen moet je dit manueel aanvinken in je instellingen menu voor zover ik weet.
En ik zou niet weten waarom je app nodig hebt die je je favorieten laat zien :?
Ik kan dit namelijk op 2 seconden en 2 clicks verder ook zien in de standaard browser :9 . Ik denk niet echt dat er een app bestaat die het sneller doet..
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:35:
Ik heb sinds een weekje last met mijn android market. (Ik draai de stock 2.2 zonder lag fix ofzo, gewoon alles normaal)
Telkens wanneer ik mijn market open en kijk bij "downloads" staat er "geen downloads van android market" :? terwijl er 2 weken geleden een heel lijstje stond. Als ik dan bijvoorbeeld op angry birds zoek, geeft hij wel aan dat dit is geïnstalleerd (wat ook zo is).

Heeft er iemand een oplossing/hetzelfde probleem, of moet ik nu echt manueel alles gaan opzoeken en updaten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
iedjie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:05:
[...]

[...]

Waarom toch overal widgets voor als de functie al in je telefoon zit? Gebruikt toch alleen maar stroom en geheugen?!
Omdat het handig is, en mooi overzichtelijk. Meer geheugen? boeie...ik heb altijd 300MB vrij ofzo :D En accu heb ik ook geen last van, mn telefoon houdt t met voornamelijk idlen gewoon 2,5 dag uit. Nee hoor, ik heb geen enkel probleem met een widget.
Zoals al eerder genoemd hier, even de aan/uit knop ingedrukt houden, "mobiele netwerken" aantikken en je 3G staat uit. Duurt 2 seconden.
En het duurt een halve seconde om 1 tik te doen op je homescreen, tel uit je winst. Laat ieder toch z'n eigen voorkeur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het uitmaakt hoe je een factory reset doet? Ik heb dit na de update naar Froyo gedaan, via settings en dan gewoon terug naar fabrieksinstellingen.

Maar de mogelijkheid is er ook om dit via het recovery menu te doen bij het opstarten van de telefoon.
Weet iemand of dit iets uitmaakt?

Mijn galaxy S is echt heel erg traag, terwijl ik dus wel gewoon een factory reset heb gedaan na de update naar Froyo. Heb nooit geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heeft iemand soms ook dat je die taskbar niet naar beneden kan trekken (met functies als wifi enz.)? Soms doet hij het gewoon niet, als ik dan een kwartier later check doet ie het wel of als ik hem reboot... Heb overigens niet geroot en hij draait op de officiele versie van Android 2.2.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 02-12-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:00:
Heeft iemand soms ook dat je die taskbar niet naar beneden kan trekken (met functies als wifi enz.)? Soms doet hij het gewoon niet, als ik dan een kwartier later check doet ie het wel of als ik hem reboot... Heb overigens niet geroot en hij draait op de officiele versie van Android 2.2.
Ja dat heb ik dus ook, is gewoon traagheid. Als je hem dan ff vergrendeld en dan weer ontgrendeld is het weg als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrutalDave schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:29:
[...]

Hm.. dat zou je idd verwachten dat galaxy netjes vraagt om new password. Maar ik durf dat niet meer te laten gebeuren en zal volgende maand eerst mijn account op galaxy verwijderen, dan wachtwoord op laptop aanpassen en dan weer met new password op galaxy account aanmaken.

Ik weet niet of ik een vage bug had maar vond het echt klote om alles opnieuw te moeten installeren omdat ik na diverse restarts nog steeds geen account meer kon toevoegen of verwijderen.

Wellicht heeft het iets te maken met security policy? Ik moet namelijk verplicht een 6cijferige pincode gebruiken als screenlock, dat eist mijn bedrijfsmail. Heb je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:56:
Weet iemand of het uitmaakt hoe je een factory reset doet? Ik heb dit na de update naar Froyo gedaan, via settings en dan gewoon terug naar fabrieksinstellingen.

Maar de mogelijkheid is er ook om dit via het recovery menu te doen bij het opstarten van de telefoon.
Weet iemand of dit iets uitmaakt?

Mijn galaxy S is echt heel erg traag, terwijl ik dus wel gewoon een factory reset heb gedaan na de update naar Froyo. Heb nooit geroot.
Dat komt omdat je dan dus nog niet de lag-fix hebt gedaan.
Gisteren de SGS van een collega geupdate naar Froyo, was echt verschrikkelijk traag allemaal, geen factory reset gedaan, maar wel de speedmod er overheen en de voodoo lagfix gedaan en daarna liep ie als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:26:
Ik gebruik voor m'n apps Appbrain. Als je een reset uitvoert, en je start appbrain, dan kan je alle geïnstalleerde apps weer opnieuw installeren, maar dan helemaal vers. Sowieso vind ik appbrain super, aangezien je gewoon vanaf je browser kan zoeken en zeggen dat hij het moet installeren. Als je dan appbrain op de telefoon start, hoef je alleen maar even te syncen en je kan het installeren. Dat werkt veel sneller dan via de gewone market.
Ik ga dat voor de volgende update ook proberen! Ik vind dat Titanium backup namelijk nogal onduidelijk, er zijn zoveel apps en services dat je geen idee hebt wat je nou allemaal terugplaatst. Stel dat je bijv van 2.1 naar 2.2 gaat en de standaard sms-app is vernieuwd, dan zet je misschien wel die van 2.1 weer terug ofzo? Geen flauw idee. En om nou app voor app te gaan restoren is ook een pain in the ....
iedjie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:05:

Ik heb nu Widgetlocker als lockscreen. Hierop heb ik extendedcontrols staan met wifi/APN/BT/GPS.
Nu kan ik binnen een halve seconde alles wat ik aan/uit wil hebben aan/uit zetten zonder de telefoon zelfs maar te moeten unlocken.
Stel dat je nog je browser open had staan, moet je die eerst nog afsluiten, dan naar de juiste homescreen waar je widgets staan etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met geluid na aantal minuten

Als ik Mobiel TV afspeel komt het vaak voor dat na 5 min er geen geluid meer is.
Alleen player afsluiten en opnieuw verbinden helpt dan.

Ook mijn loopprogramma Endomundo geeft geen laptijden door.
Tijd hiervan is ongeveer 5.30 dus zou ook best wel eens het zelfde probleem kunnen zijn.

OS is 2.2.

Hebben anderen ook deze ervaring ?
Nog liever wie weet er een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:19:
@steef1986

Apndroid zorgt er inderdaad voor dat de internet verbinding niet meer werkt,

om 3g/hspda te laten vervallen moet je dit manueel aanvinken in je instellingen menu voor zover ik weet.

[...]
Is er geen widget/app die alleen 3g/hspda uitschakelt?

En dan bedoel ik geen shortcut maar gewoon 1 toggle.

Anybody?

[ Voor 6% gewijzigd door Steef1986 op 03-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:24:
[...]

Dat komt omdat je dan dus nog niet de lag-fix hebt gedaan.
Gisteren de SGS van een collega geupdate naar Froyo, was echt verschrikkelijk traag allemaal, geen factory reset gedaan, maar wel de speedmod er overheen en de voodoo lagfix gedaan en daarna liep ie als een zonnetje!
Wat een onzin, een schone phone met 2.2 heeft normaal gesproken ook geen lag indien je geen extreme apps erop hebt.
Lang niet iedereen heeft een lagfix nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoe zijn de ervaringen van de Galaxy S met een databundel van 500MB per maand? Is dat voor zakelijk gebruik (dus geen streaming etc) voldoende? Het gaat hier bij voornamelijk om e-mail.

Ik heb wel veel reacties gelezen over apps om dataverbruik te meten, vanwege mensen met een bundel van 1 GB... is dat normaal dat er 1 GB per maand door heen gaat? :o

En is de lag fix ook voor de 2.2 Froyo nodig? Ik lees dat sommige mensen toch last hebben van lag en een lag fix toch nog steeds nodig is?

En is de Launcher Pro nog steeds beter dan de Touchwiz van Samsung zelf? Qua reactie en gebruiksvriendelijkheid?

En uit het root topic:
Waarom nieuwe firmware:
- de eerste releases hebben een probleem met lag, een vertraging bij het wisselen tussen apps, of openen van bijvoorbeeld contacts e.d.
Volgens sommige word dit veroorzaakt door de firmware, anderen zijn overtuigd van hardware problemen en het feit dat samsung traag geheugen gebruikt zou hebben. Ook worden problemen met bv. GPS opgelost.
De meeste mensen die flashen ervaren meer snelheid, en een grote hoeveelheid extra vreugde.
Er is sinds de komst van de officiele 2.2. Froyo geen reden meer om te rooten en een custom rom te installeren toch?

Ik ben namelijk sinds kort ook een bezitter van de Galaxy S...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Apps download je meestal bij uw thuis of ergens via wifi.. ik kom puur mail toe met 125mb maar ik pak altijd 250mb voor de zekerheid.. dus 500MB zou zeker ruimschoots moeten toekomen als je geen youtube filmpjes heel de tijd zit te streamen

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:14:
[...]

Wat een onzin, een schone phone met 2.2 heeft normaal gesproken ook geen lag indien je geen extreme apps erop hebt.
Lang niet iedereen heeft een lagfix nodig.
Dat de lagfix dit gegarandeerd op zal lossen is wellicht wel onzin, maar dat die van mijn collega irritant langzaam was na Froyo en de speedmod/Voodo patch dit oploste is toch echt gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:18:
Hoe zijn de ervaringen van de Galaxy S met een databundel van 500MB per maand? Is dat voor zakelijk gebruik (dus geen streaming etc) voldoende? Het gaat hier bij voornamelijk om e-mail.

Ik heb wel veel reacties gelezen over apps om dataverbruik te meten, vanwege mensen met een bundel van 1 GB... is dat normaal dat er 1 GB per maand door heen gaat? :o
Ik maakte me daar aanvankelijk ook druk over (net 1 maand Vodafone). In de praktijk heb ik dus 150mb verbruikt. Nu is het wel zo dat ik op mijn werk en thuis wifi aan heb staan en ik nooit youtube/rtlgemist/online radio's gebruik.
En is de lag fix ook voor de 2.2 Froyo nodig? Ik lees dat sommige mensen toch last hebben van lag en een lag fix toch nog steeds nodig is?
De lag word veroorzaakt door het partitioneren van de interne kaart met een bepaald type dat niet al te snel is.

Dit veranderd niet door Froyo, dus als je je er nu al aan stoort zal het na Froyo ook nog wel zo zijn. Maar goed, zelfs ik heb de Lagfix erop gekregen dus.... :)
En is de Launcher Pro nog steeds beter dan de Touchwiz van Samsung zelf? Qua reactie en gebruiksvriendelijkheid?
Ik vind persoonlijk van wel, al is het maar omdat ik nu 3 setjes met knoppen heb staan aan de onderkant. En de 3D app drawer is cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bedankt voor de reacties!

Met andere woorden: die lagfix, daar zijn de meningen over verdeeld. Dus ik moet gewoon zelf beoordelen of de telefoon traag is op bepaalde punten en of een lag fix app daar verbetering in brengt.

Ben blij dat er trouwens Froyo 2.2. uit is aangezien ik ook met Exchange moet verbinden. Anders was deze telefoon geen optie geweest en had ik met een Blackberry of Nokia gezeten :X De iPhone was namelijk te duur.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Motrax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:48:
Bedankt voor de reacties!

Met andere woorden: die lagfix, daar zijn de meningen over verdeeld. Dus ik moet gewoon zelf beoordelen of de telefoon traag is op bepaalde punten en of een lag fix app daar verbetering in brengt.

Ben blij dat er trouwens Froyo 2.2. uit is aangezien ik ook met Exchange moet verbinden. Anders was deze telefoon geen optie geweest en had ik met een Blackberry of Nokia gezeten :X De iPhone was namelijk te duur.
Nee hoor. Ook toen ik nog op 2.1 zat, had ik gewoon mijn mail (en agenda) via exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben wel blij dat ik nog niet vastzit aan datalimieten nu ik het plan heb opgevat ampache of subsonic te gaan gebruiken... Heeft iemand Galaxy-S-ervaring met de Android-clients voor die systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Steef1986 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:50:
[...]
Is er geen widget/app die alleen 3g/hspda uitschakelt?
En dan bedoel ik geen shortcut maar gewoon 1 toggle.
Anybody?
APNdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Motrax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:18:

En uit het root topic:

[...]
Er is sinds de komst van de officiele 2.2. Froyo geen reden meer om te rooten en een custom rom te installeren toch?

Ik ben namelijk sinds kort ook een bezitter van de Galaxy S...
Als je alleen email en regelmatig i-net pagina's bekijkt heb je meer dan genoeg aan de 500MB.
Anders wordt het als je reglematig/veel YouTube fimpjes kijkt en streaming radio luisterd.
Ik heb met heel veel i-net en email niet meer dan 400 MB afgelopen maand gebruikt :+

Waar je wel op moet letten is het downloaden van je apps uit de Market.
Die kan je beter via Appbrain en je pc naar je telefoon sturen of via WiFi ;)

Wat betreft die lagfix:
Ik heb de originele update naar 2.2 via KIES gedaan zonder enig probleem en ik heb absoluut geen last van een trage telefoon of af en toe een zwart scherm.

Mijn SGS is wel geroot (met Z4root) omdat ik o.a. Titinium BackUp (pro) en WiFi for root users wilde gebruiken en daarvoor moet je telefoon geroot zijn :)

Als je telefoon dus niet traag is of af en toe een zwart scherm laat zien zou ik zeker niet "lag-fixen" want dat heeft dan totaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Cyberpope schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:49:
[...]

Nee hoor. Ook toen ik nog op 2.1 zat, had ik gewoon mijn mail (en agenda) via exchange.
Oh... okay. Dan ben ik abuis en zit het er sinds 2.1 in. Dan was 2.2. de update waarbij de JIT veel sneller ging en daarmee sommige telefoons wat vlotter gingen. Als ik niet weer verkeerd zit :+

@catt4u
Tnx voor je reactie. Ik ga er sowieso een dataverbruik app opzetten en ben niet van plan om te streamen. De telefoon wordt alleen gebruikt om bij mail te kunnen komen wanneer de klant geen eigen laptops/mail toestaat. Sterker nog... ik ben al bij een dergelijke klant geweest.

Ik ga in ieder geval niet rooten, het is een zakelijke telefoon + garantie.

Ik heb de telefoon net naar 2.2. bijgewerkt via KIES. Nog geen simkaart er in, eerst het wifi netwerk aan de praat krijgen.

Wat is trouwens de Nederlandse vertaling van KIES enorm slecht zeg.... alsof een Indier het vertaald heeft :X

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Je kan natuurlijk op plekken waar dat kan, gewoon wifi aanzetten. Dan kan je doen wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Motrax schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:12:
[...]
Oh... okay. Dan ben ik abuis en zit het er sinds 2.1 in. Dan was 2.2. de update waarbij de JIT veel sneller ging en daarmee sommige telefoons wat vlotter gingen. Als ik niet weer verkeerd zit :+
Nee, maar helaas heeft JIT niet zo veel effect op de Galaxy omdat die een ander type processor heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Raymond schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:14:
Je kan natuurlijk op plekken waar dat kan, gewoon wifi aanzetten. Dan kan je doen wat je wilt :)
Dat ben ik zeker van plan ;) Alleen jammer dat ik het ww niet meer weet van mijn werk, lekker faal ook weer _O-
Cyberpope schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:31:
Nee, maar helaas heeft JIT niet zo veel effect op de Galaxy omdat die een ander type processor heeft :P
Oh... okay. Dus ik heb mezelf blijgemaakt met een dooie mus :+

Btw, andere vraag. Ik moet nog een SD kaartje kopen. Maakt de snelheid er van echt uit of merk je daar in de praktijk niets van? Voor fotocamera's die ettelijke GB's in RAW formaat wegschrijven is het misschien nog boeiend, maar voor een Android telefoon? Ik heb er in de topic reeks niet veel over gevonden. Op Google staan wat verschillende antwoorden, maar lijkt er op dat klasse 2 acceptabel is zolang je maar niet ettelijke GB's heel snel wil overzetten naar je telefoon:
http://androidcommunity.c...ve/index.php/t-32385.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=321248
http://androidforums.com/...osd-card-recommended.html
http://community.htc.com/...oid/f/91/p/2123/8301.aspx

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
smeijers schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:29:
van de regen in de drup... :(

samsung froyo 2.2. ; met onclick root en Ryanza's one click lagfix lekker snel gemaakt..alleen gps fuctioneerde nog brakkig...
vertel het verhaal aan een the phonehouse repairmedewerker..kwam overtuigend over en mijn toestel zou even worden getest...o.k. na een kwartier kun je terugkomen is ie klaar en is de gps ook waarschijnlijk gefixed.
kwam terug...wat blijkt toestel loopt vast ( gebricked?) en doet het totaal niet meer.
moet worden opgestuurd ( vodafone toestel ) ...ik hoop toch dat ik het toestel weer goed functionerend retour krijg...
kortom bedenk je tweemaal als je je toestel getweaked hebt...en hem ter plekke bij een repaircenter laat "behandelen"...
is weer keurig werkend terug... ( alles weer origineel 2.2 stock ) ..gps probleem blijft bestaan.
geen kosten ..( ;) )
hoorde dat er een 2.3 update aan zit te komen..weet iemand daar iets van?
wat zijn de meest optimale gps instellingen voor froyo 2.2 volgens mijn kun je daar nog wat winst boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
apndroid schakelt heel internet uit. Dat is niet de bedoeling..
Ik wil graag gprs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Een vriend van me heeft sinds kort ook een galaxy s gekocht, maar hij zegt dat hij soms last heeft van lag. Ik had gehoopt dat dit al was gefixed bij de Galaxy's die tegenwordig worden verkocht. Wat moet ik hem aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een update aankomt maar weet niet meer waar dat stond.
Al een fabrieks reset via de recovery geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

vinnieminnie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:30:
Een vriend van me heeft sinds kort ook een galaxy s gekocht, maar hij zegt dat hij soms last heeft van lag. Ik had gehoopt dat dit al was gefixed bij de Galaxy's die tegenwordig worden verkocht. Wat moet ik hem aanraden?
Factory reset. Als hij daarna nog niet tevreden is, kan hij z4root installeren en daarna OCLF (van dezelfde maker), allebei via de market te krijgen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToeingTheLine schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:42:
[...]

Factory reset. Als hij daarna nog niet tevreden is, kan hij z4root installeren en daarna OCLF (van dezelfde maker), allebei via de market te krijgen.
Dat werkt idd makkelijk maar die OCLF neemt wel 1.3 gb. van je Apps geheugen in gebruik.
meer info hierover is hier voor Z4root en hier voor verschillende lagfixes te vinden.

Edit: De link voor verschillende lagfixes was niet juist en staat hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij viel laatst op dat wanneer je in de gallery van de Galaxy S inzoomt op gemaakte foto's met een digitale foto camera (van goede kwaliteit) de foto's abnormaal onscherp zijn. Wanneer ik op deze zelfde foto's inzoom op de computer, op de digitale camera of zelfs op de HTC Desire zijn deze foto's gewoon scherp zoals ze moeten zijn. Zo te zien gaat hier aardig wat pixels/kwaliteit verloren. Hebben jullie dit ook en weet iemand wat hier aan te doen is of is de gallery van samsung misschien zo slecht? Het ligt dus niet aan Android want op de Desire zijn dezelfde foto's super scherp terwijl de Desire ook Android 2.2 heeft net als mijn Galaxy S.

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit is opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
je kan de gallery3d.apk die in system/app staat van je desire naar je sgs overzetten en kijken wat ie dan doet ( via root explorer) heb op de sgs ook een gallery staan die wel high res inzooomt, maar weet even niet waar ik die vandaan heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sorry! This widget is only available to LauncherPro Plus users.

Grrrr ik wist dat er een addertje onder het gras zat :P

Inmiddels ook uitgezocht hoe contacten en sms van Windows Mobile 6.5. naar Android gaan:
http://www.dotfred.net/
http://homebrew.binaervar...owsMobile-to-Android.html
http://android.riteshsahu...windows-mobile-to-android

[ Voor 57% gewijzigd door Motrax op 04-12-2010 00:44 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Hey telefoon was kapot gevallen, heb nu een nieuwe waar nog steeds 2.1 op staat.

Ik probeer nu via KIES de upgrade uit te voeren naar froyo 2.2, maar hij geeft bij firmware upgrade het volgende aan:

"Huidige versie: PDA:JM2 / PHONE: JM2 / CSC:JM1
De apparaatversie kan niet worden bijgewerkt."

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Had ik ook. Je moet .82 software van kies installeren en dan de regedit toepassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Ik heb een vervangend toestel gekregen.
Mijn 1e SGS had ik ter reparatie op laten sturen via de Vodafone winkel

Nu claimt het reparatiecentrum dat ik gebruikersschade had veroorzaakt en moest ik 45 euro eigen risico betalen (had een verzekering) voordat ik vervanging mocht meenemen.
Met tegenzin die 45 euro betaald; maandag ga ik contact opnemen met het reparatiecentrum.

Ik hoop in de tussentijd dat dit nieuwe toestel wel beter werkt kwa GPS.
Dit toestel heeft als build date op de batterij 10-22-2010 (22 okt) deze is dus maanden nieuwer.
Ook in kan dit toestel niet updaten naar froyo; er zit nu jm2 op.

[edit] ik ga ook even kies updaten

[ Voor 3% gewijzigd door Amdk6II op 04-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

hhoekstra schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:49:
Had ik ook. Je moet .82 software van kies installeren en dan de regedit toepassen :)
Wablief? Sorrie, ben totaal niet technisch. Nieuwe versie van Kies installeren volg ik, maar regedit toepassen = ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Amdk6II schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:54:
Ik heb een vervangend toestel gekregen.
Mijn 1e SGS had ik ter reparatie op laten sturen via de Vodafone winkel

Nu claimt het reparatiecentrum dat ik gebruikersschade had veroorzaakt en moest ik 45 euro eigen risico betalen (had een verzekering) voordat ik vervanging mocht meenemen.
Met tegenzin die 45 euro betaald; maandag ga ik contact opnemen met het reparatiecentrum.

Ik hoop in de tussentijd dat dit nieuwe toestel wel beter werkt kwa GPS.
Dit toestel heeft als build date op de batterij 10-22-2010 (22 okt) deze is dus maanden nieuwer.
Ook in kan dit toestel niet updaten naar froyo; er zit nu jm2 op.

[edit] ik ga ook even kies updaten
Ik heb vandaag een vervangend toestel gekregen. Die 45 euro als eigen risico staat toch in de voorwaarden van vodafone garant?
Pagina: 1 ... 32 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.