Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur wordt nadrukkelijk niet op prijs gesteld.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry was niet mijn bedoeling, ben een beetje ongeduldig denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 20:17
Dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk en bovendien hoort dit hier niet thuis.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Het is momenteel vrij rustig omtrend het gebruik van de batterij met 2.2

Bij mij was het ook opgevallen dat ik ongeveer >2% per uur verbruikte zonder te bellen/sms/internet/geen beeld etc ook waarneer deze in vliegtuigmodus stond.

Ik ben eens aan het experimenteren geweest met wat dingen en schik nu zelf hoe goed de batterij is zonder alles aan etc.

Wat ik heb gedaan is in mijn geval:
- Home screens verwijderd dus nog maar 2 in gebruik ipv 7
- Retro clock verwijderd
- Daily briefing verwijderd
- Account en synchronisatie-instellingen uit
--- Achtergrondgegevens uit
--- Auto-synchronisatie uit
- Locatie en beveiliging
--- Draadloze netwerken (locatie in toepassingen bekijken via draadloze netwerken) uit.

Kortom mail etc. gewoon op zelf bijwerken klikken etc.

Screenshot: (wat in geknipt en geplakt ivm grote)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/hwa69e.jpg

Van deze tijd heeft me SGS 50% op vliegtuigmodus gestaan en 50% op gewoon 3G verbinding, in deze tijd heb ook nog iets van 15min op de market gezeten via wifi om wat updates te installeren en te kijken of er nog nieuws was, 15min gebeld, 6smsjes gehad en 4 verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:33:
[mbr]GoT is geen helpdesk en bovendien hoort dit hier niet thuis.[/]
Wordt alles nu ge-edit? Google carhome is gewoon niet te vinden in de market met een galaxy s, na de nieuwste froyo update. Volgens mij hoort dit gewoon in dit topic, aangezien dit niet voor andere toestellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Andso schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:29:
Het is momenteel vrij rustig omtrend het gebruik van de batterij met 2.2
Da's toevallig, vanmiddag keek ik nog ff naar mijn telefoon en het stroomverbruik en bedacht me toen iets wat ik hier nog wilde vragen:

In het scherm van die screenshot die jij hebt geplaatst, kan je op één niveau terug bij accugebruik de % verdeling zien hoeveel elk onderdeel heeft gebruikt. Als je daar op weergave klikt, kan je zien hoeveel tijd het scherm actief is geweest sinds het loskoppelen van de lader.

Zou jij eens kunnen kijken hoelang jouw scherm actief is geweest?
Volgens mij is het scherm zo'n beetje de grootste gebruiker van de telefoon. Als mensen iedere 5 minuten het scherm een minuutje aanhebben om berichten ed. te checken, dan kan ik me best voorstellen dat het gebruik overdag flink oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Heb sinds kort ook een Galaxy S en ben er zeer tevreden over. Echter krijg ik KIES niet geinstalleerd op Windows 7 64bit. Op dezelfde computer met Windows XP 32bit (dual boot) kan ik KIES wel installeren.

Het probleem:
Als ik KIES wil installeren en een map heb gekozen, sluit de installatie af en staat er "Installatie onderbroken". Heb ook nog de compatibiliteit modes geprobeerd (XP SP3) maar dit werkte ook niet (zelfde melding).

Heb ook op Google gezocht maar krijg eigenlijk geen oplossing. Enige tip die ik heb gekregen is .NET 4.0 installeren. Dat heb ik inmiddels gedaan maar het werkt allemaal nog steeds niet.

Kent iemand dit probleem? En heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mijn accu lijkt nu beter mee te gaan. In standby nu ook iets van 2% p/u.
Ik vertrouw de wekker alleen niet zo (klinkt mischien stom??) maar met wekker ingesteld lijkt hij zo'n 5% p/u te pakken.

Hoe zit het nu met Froyo? De ontbrekende letters in de contactlijst, de wekker die niet automatisch de volgende dag pakt (en de wekker die bij mij accu lijkt te slurpen). Is die update wel helemaal lekker?

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 14-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:25
Ontbrekende letters in contactlijst lijken mij eerder een feature dan een bug: Volgens mij doet'ie dat om te zorgen dat de lijst met letters niet hoeft te scrollen. Maar er zit dan wel weinig intelligentie achter de keuze voor het weglaten van de letters, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Nou dat denk ik niet, weet niet meer precies waar maar ik kwam gister een lijst met apps tegen op mijn foon met net zo'n alfabet die wel alle letters had dus om de lijst letters passend te maken is het volgens mij niet, iedereen mist ook andere letters.

[ Voor 24% gewijzigd door Mutatie op 14-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20
Het is wel om de letters passend te maken.. Zeker weten. En is het dan zo erg dat je niet via die shortcuts naar een letter kan? Is het nou zo veel meer werk om iets naar boven / onder te scrollen vanaf de dichtstbijzijnde letter die wel in het rijtje staat?
Download maar eens LCD Density Changer en zet die wat lager.. Dan staan wel alle letters er op.

LCD Density Changer is trouwens wel geniaal! Ik had het geprobeerd en wilde het eigenlijk wel houden, maar bij sommige games werkt het niet..

[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 14-11-2010 17:01 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Nergens zeg ik dat het voor mij de functionaliteit aantast. Enkel het gevoel dat het mischien niet allemaal perfect is. Mischien is het ook wel een feature.
Ik vraag me dan alleen af waarom het bv eerst op 2.1 wel paste.

Heeft niemand trouwens een dergelijke ervaring qua stroomverbruik met de wekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier al zo veel gelezen over de problemen dat vele hebben na update naar froyo dat ondanks ik graag froyo wou hebben ik toch maar bij 2.1 ga blijven, mijn sgs draait super goed op 2.1 en ook mijn batterij doet het super goed 2 a 3 dagen wat ik heel belangrijk vind , heel tevreden sgs 2.1 eigenaar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Eén van de redenen dat froyo uitgesteld was zou toch problemen met de Market applicatie zijn? Ik heb het idee dat die problemen er eigenlijk toch nog gewoon inzitten. Zoals ik al in een eerdere post had gemeld heb ik na de froyo update al een paar keer gehad dat Market tijdens het installeren van updates van gedownloade apps crashte en dat ik toen het probleem had dat één van mijn apps eeuwig in het downloads overzichtje verscheen met de status 'installeren'. Dat probleem heb ik inmiddels kunnen 'fixen' door via Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> Alles, uit die lijst Market kiezen en daar dan klikken op Gegevens wissen. Dan wis je dus de door een toepassing opgeslagen gegevens en toen was die applicatie die steeds maar de status 'installeren' bleef houden in het downloads overzicht van Market verdwenen.
Echter, vanmiddag had ineens het probleem dat bijna geen enkel programma dat ik gedownload had meer in het Downloads overzicht van Market stond, wat het nogal lastig maakt om te checken of er nog updates zijn van geïnstalleerde apps. Wederom heeft ook hier het Gegevens wissen in bovengenoemd menu geholpen, maar dit soort issues had ik vóór froyo nooit last mee met de Market app.

Zou Samsung nu toch gewoon de froyo update met known issues in Market hebben uitgerold? Ik meen namelijk zoiets gelezen te hebben, dat ze onder druk toch gewoon de bestaande versie van froyo hebbe uitgegeven, omdat het te lang duurde voordat de problemen met Market gefixt waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:53:
[...]

Wordt alles nu ge-edit? Google carhome is gewoon niet te vinden in de market met een galaxy s, na de nieuwste froyo update. Volgens mij hoort dit gewoon in dit topic, aangezien dit niet voor andere toestellen geldt.
ik hoop het niet voor je, maar Google carhome schijnt nog niet op een SGS te werken.
Maar je kan het altijd proberen
http://www.androidplanet....dium=rss&utm_campaign=rss

hier kan je het vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vanmiddag ook dat al mijn downloads uit de market waren verdwenen. Nu staan ze er weer na jou tip om gegevens te wissen. Dank je wel. Zou kunnen dat ze die dan gewoon door gevoerd hebben, en er later nog een update voor uitbrengen. Ik hoop het wel. Of 2.3.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20
Mutatie schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:05:
Nergens zeg ik dat het voor mij de functionaliteit aantast. Enkel het gevoel dat het mischien niet allemaal perfect is. Mischien is het ook wel een feature.
Ik vraag me dan alleen af waarom het bv eerst op 2.1 wel paste.

Heeft niemand trouwens een dergelijke ervaring qua stroomverbruik met de wekker?
Het paste eerst wel, omdat toen die zoekbalk er nog niet zat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Raymond schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:25:
[...]

Da's toevallig, vanmiddag keek ik nog ff naar mijn telefoon en het stroomverbruik en bedacht me toen iets wat ik hier nog wilde vragen:

In het scherm van die screenshot die jij hebt geplaatst, kan je op één niveau terug bij accugebruik de % verdeling zien hoeveel elk onderdeel heeft gebruikt. Als je daar op weergave klikt, kan je zien hoeveel tijd het scherm actief is geweest sinds het loskoppelen van de lader.
Die staat op 73% kortom aardige slurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:21:
[...]

Aha, kon me niet meer voor de geest halen of 2.1 een andere indeling had zeg maar.
Zou het kunnen verklaren :)

Verder heb ik er ook weinig klachten over 2.2, behalve dat ik nog steeds weinig begrijp van het stroomgebruik, zal er met de tijd wel achter komen.
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:16:
ik heb hier al zo veel gelezen over de problemen dat vele hebben na update naar froyo dat ondanks ik graag froyo wou hebben ik toch maar bij 2.1 ga blijven, mijn sgs draait super goed op 2.1 en ook mijn batterij doet het super goed 2 a 3 dagen wat ik heel belangrijk vind , heel tevreden sgs 2.1 eigenaar dus :)
Persoonlijk heb ik geen klachten, de accu gaat bij normaal gebruik wat beter mee geloof ik.
Ik heb tot zover enkel wat vraagtekens maar niet perse over 2.2. Het updaten en KIES doen het hier perfect.

[ Voor 41% gewijzigd door Mutatie op 14-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
quote foutje...

[ Voor 193% gewijzigd door Mutatie op 14-11-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Hoe kan ik sygic mobile maps installeren?

Ik copy het geheel naar de tel.

Maar dan zie ik geen exe bestand of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef1986 schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:53:
Hoe kan ik sygic mobile maps installeren?

Ik copy het geheel naar de tel.

Maar dan zie ik geen exe bestand of wat dan ook.
Sygic moet je altijd op een externe sd kaart zetten, in je telefoon stoppen en vervolgens de .apk file runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Na 2.2 erop te hebben gezet, had ik nog wat problemen met flash op sommige paginas(lag), www.spotify.com bijvoorbeeld. Via market is er een nieuwere versie van flash 10.1 te downloaden, en nu loopt het wel soepeltjes. Ik zag dat er vrij veel dingen nog een update nodig hadden, google maps, youtube client, etc. Gelukkig ziet android dit als updates en niet als nieuwe programmas, zodat het niet twee keer op de telefoon komt op te staan.

*ToeingTheLine is nieuw met Android....

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:21:
[...]

Daar heeft het volgens mij inderdaad mee te maken. Ik vind het echter wel jammer dat je er niet voor kunt kiezen om die zoekbalk uit te zetten zodat je wel weer het volledige alfabet aan de rechterkant te zien krijgt. Althans, ik heb nog geen manier gevonden om die zoekbalk weg te krijgen..
Andso schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:27:
[...]

Die staat op 73% kortom aardige slurper.
Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in de procentuele waardes die dat scherm weergeeft, ik heb daar namelijk getallen zien staan waarvan ik logischerwijs kon beredeneren dat ze onmogelijk correct kunnen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door jasjenl op 14-11-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
Ik had erg last van dat mijn batterij 4-5% verloor per uur(in idle). Na veel zoeken bleek het mijn sd kaart te zijn die dit probleem veroorzaakte. Heb het helaas nog niet definitief kunnen fixen(heb er nu geen sd kaart inzitten). Maar misschien moet je daar ook eens naar kijken of jij hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
jasjenl schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:18:
Eén van de redenen dat froyo uitgesteld was zou toch problemen met de Market applicatie zijn? Ik heb het idee dat die problemen er eigenlijk toch nog gewoon inzitten. Zoals ik al in een eerdere post had gemeld heb ik na de froyo update al een paar keer gehad dat Market tijdens het installeren van updates van gedownloade apps crashte en dat ik toen het probleem had dat één van mijn apps eeuwig in het downloads overzichtje verscheen met de status 'installeren'. Dat probleem heb ik inmiddels kunnen 'fixen' door via Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> Alles, uit die lijst Market kiezen en daar dan klikken op Gegevens wissen. Dan wis je dus de door een toepassing opgeslagen gegevens en toen was die applicatie die steeds maar de status 'installeren' bleef houden in het downloads overzicht van Market verdwenen.
Echter, vanmiddag had ineens het probleem dat bijna geen enkel programma dat ik gedownload had meer in het Downloads overzicht van Market stond, wat het nogal lastig maakt om te checken of er nog updates zijn van geïnstalleerde apps. Wederom heeft ook hier het Gegevens wissen in bovengenoemd menu geholpen, maar dit soort issues had ik vóór froyo nooit last mee met de Market app.

Zou Samsung nu toch gewoon de froyo update met known issues in Market hebben uitgerold? Ik meen namelijk zoiets gelezen te hebben, dat ze onder druk toch gewoon de bestaande versie van froyo hebbe uitgegeven, omdat het te lang duurde voordat de problemen met Market gefixt waren..
Ik heb niet terug gelezen in je oude posts, maar als je hebt ge-updated na installatie/verwijdering van een gelekte Froyo dan zal daar het probleem zitten.
Doe eens een complete nieuwe install van een originele NL 2.1 en dan via KIES een update naar de originele NL 2.2 ;)
Met de Market heb ik totaal geen problemen.

Na het updaten van de eerste firmware (die eind juni op mijn toestel stond) via KIES naar de originele Froyo van vorige week vrijdag heb ik absoluut geen problemen.
Alle apps stonden gewoon in mijn toestel. Ik moest alleen de homescreens opnieuw indelen.

Heb een -tig aantal updates gedaan en alles werkt zoals het hoort.
En een paar nieuwe apps gekocht en afgerekend via Google; Ook zonder problemen
Alleen 1 app die ik heb werkt niet meer in Froyo: De "digital clock widget" by Maize :(
Er is ook nog geen recente update voor deze widget helaas.

Uit alle reakties die ik hier lees m.b.t. problemen, lijkt het toch alleen te gebeuren bij diegene die een gelekte versie van Froyo hebben geïnstalleerd of een een andere rom hebben geflashed.

Mijn batterij gaat met heavy use (heel veel i-net) iets meer dan een dag mee.
Dat was voordien met 2.1 ook al zo. Weergave is dan ca. 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandommele
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 14:56
Vraagje:

Ik heb al een tijdje een SGS, en heb deze 3 weken geflashed naar JP6.
Sinds enkele dagen heb ik echter een eigenaardige 'bug'.
Ineens reageert dan het touchscreen niet meer. Ergens op drukken heeft dan geen enkel effect. De knoppen onder het scherm reageren dan nog wel (menu / terug). Bij de menu toets werkt het menu dan uiteraard weer niet, omdat het scherm niet reageerd.

Eerst dacht ik aan een hardwarefout. Maar het vreemde is dat als ik de telefoon dan lock en unlock, het scherm wel weer reageerd (direct kan ik mijn unlockfiguur invoeren en het scherm werkt). Vaak komt de bug dan snel weer terug (binnen 20 seconden?), maar als ik een tijd niets met de telefoon doe, komt deze daarna niet snel terug.

Ik kan nergens info vinden over een degelijke bug en was benieuwd of er mensen zijn die last hebben van hetzelfde euvel. Is dit misschien een bekend probleem van JP6 en kan ik beter naar JPA gaan, of wordt het misschien veroorzaakt door een applicatie / hardwarefout?

Bij voorbaad dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik zit nu een tijdje op JPA en ik moet zeggen dat ik nu voor 90% tevreden ben met mijn Galaxy S, snelheid is ok, GPS is aanvaardbaar en de batterij gaat ook lang genoeg mee.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is de verschrikkelijke WIFI ontvangst, ik hoef maar 3 meter van de router weg te lopen en hij zakt naar 2 bars, loop ik nog 5 meter verder naar de slaapkamer dan zakt hij naar 1 bar en valt soms helemaal weg om naar 3G over te schakelen.

Ik had hier ook al last van met eerdere firmwares, komt iemand dit bekend voor?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DapperKonijntje schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:52:
Ik zit nu een tijdje op JPA en ik moet zeggen dat ik nu voor 90% tevreden ben met mijn Galaxy S, snelheid is ok, GPS is aanvaardbaar en de batterij gaat ook lang genoeg mee.

Het enige waar ik nog tegen aan loop is de verschrikkelijke WIFI ontvangst, ik hoef maar 3 meter van de router weg te lopen en hij zakt naar 2 bars, loop ik nog 5 meter verder naar de slaapkamer dan zakt hij naar 1 bar en valt soms helemaal weg om naar 3G over te schakelen.

Ik had hier ook al last van met eerdere firmwares, komt iemand dit bekend voor?
Ja, komt bekend voor. Heb ik ook bij meerdere firmwares. Bij sommige werkt de oplossing om de router op een ander kanaal in te stellen. Verander bijvoorbeeld 5 in 11.

Bij mij werkt WiFi nu aardig. Heb ook meer het idee dat het een optisch probleem is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
http://www.engadget.com/2...-2-sequel-to-the-galaxy-s

Eldar Murtazin spreekt over een Galaxy 2 met dual-core. Is dit de Touchwiz versie van de Nexus S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met android 2.2. is behoorlijk slecht!

- de telefoon blijft vaak hangen
- email is helemaal een drama, met 2.1.ging dit lekker vlot, nu rete langzaam
- android market werkt niet meer "onbekende fout"

Al met al was het mij dit niet waar geweest om te upgrade vanaf 2.1. naar 2.2.

Weet iemand hoe ik terug kan naar 2.1, zodat dit drama eindigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
Heb je hem al de in dit topic veel aangeraden factory reset en eventuele cache wipe gegeven?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Is bij jullie bij 2.2 de GPS ook nog steeds zo'n drama?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:44:
Mijn ervaring met android 2.2. is behoorlijk slecht!

- de telefoon blijft vaak hangen
- email is helemaal een drama, met 2.1.ging dit lekker vlot, nu rete langzaam
- android market werkt niet meer "onbekende fout"

Al met al was het mij dit niet waar geweest om te upgrade vanaf 2.1. naar 2.2.

Weet iemand hoe ik terug kan naar 2.1, zodat dit drama eindigt?
Er is 10.000x geadviseerd om een factory reset te doen + cache wipe, dus we verwchten ook dat je iets meer onderzoek doet. Verder heeft dit niets te maken met Android, maar eerder met Samsungs implementatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Dani86 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:58:
Bij mij werkt GPS ok, niet perfect, maar goed genoeg om mee te navigeren.
Ik gebruik de standaard google navigatie en zo af en toe wil die nog eens verspringen, maar dan herstelt die snel weer, zelfs bochten pakt die 9 vd 10 keer goed.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:00:
[...]

Er is 10.000x geadviseerd om een factory reset te doen + cache wipe, dus we verwchten ook dat je iets meer onderzoek doet. Verder heeft dit niets te maken met Android, maar eerder met Samsungs implementatie ervan.
Mmm nou dus 10.001x, Beetje jammer van Samsung dat zei dit niet adviseren. Je plugt je tel in, start KIES op en komt gelijk met de melding om te updaten.

Wat is een cache wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Aloysxda schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:20:
Sinds een week draai ik met Froyo op mijn SGS. Dit werkt super.
Af en toe zet ik het apparaat uit. Als ik deze dan weer aan zet, krijg ik het scherm voor de pincode en gaat hij verder met opstarten. Zo ver gaat het goed.
Na het opstarten heb ik heel vaak geen snelkoppelingen op het startvenster. Alleen de 4 onderste knoppen zijn beschikbaar. Dan rest me niets anders dan het apparaat uit te zetten en daarna weer aan. Vaak moet ik wel 3x achter elkaar uit en aan zetten om de snelkoppelingen terug te krijgen.
Komt dit bij jullie ook wel eens voor ?
Iemand een idee wat hier aan te doen is ?
Dit komt bij mij ook voor!!
Sinds de update naar Froyo ca. 10 dg. geleden al 3* voorgekomen, start op en geen enkele snelkoppeling.....
Wanneer ik rechtsonder op applicaties druk een eindeloos ronddraaiend sterretje.....
Rest mij ook niets anders dan opnieuw opstarten, soms wel drie keer achterelkaar!

Bug in 2.2 of wat??

Edit: had verder moeten lezen, lijkt een bug te zijn: "Oorzaak: je hebt applicaties op je externe geheugenkaart. Het probleem ontstaat door het snel intoetsen van je pincode terwijl je externe geheugenkaart nog niet gekoppeld is. Een bug dus.
Oplossing 1 = wacht 5 seconden voordat je de pincode intoetst.
Oplossing 2 = ga naar toepassingen beheer en zet alle toepassingen over naar de telefoon."

[ Voor 16% gewijzigd door FunZip op 15-11-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:26:
Ik weet dat het hier geen helpdesk is maar heb het hele internet al afgezocht en vele pagina's hier gelezen.
Sinds een aantal dagen start mijn telefoon niet meer "door". Na het aanzetten verschijnt de Galaxy tekst en vervogens de "s" met geluid maar daarna blijft de display zwart.
Ik heb al een reset geprobeert door de batterij en simm eruit te halen en een opstart met voluime up + menutoets + aan knop ingedrukt te houden maar steeds zie ik dan even het Galaxy even staan gaat uit en komt weer terug ( +- 10 maal) maar het "s" "filmpje komt niet. Zijn er nog meer reset mogelijkheden?
De telefoon wordt ook niet gezien in kies maar het toestel laad wel op als ik deze aan de voeding hang.
HELP! of wordt het opsturen naar Samsung?
Pssst, ik had 't zelfde probleem. Even een volledige reset geven zal waarschijnlijk werken! :D
Zie mijn onderstaande post maar eens.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:03:
Ik heb net de telefoon opgestart door Volume Up, Home en Power in te drukken. Heb 'm een volledige reset gegeven en hij startte door! Het ziet er heel anders uit, en... Het is 2.2! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:58:
Is inderdaad nog steeds een ramp bij mij...
Totaal geen bereik! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

BillSpaarbank schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:26:
[...]

Ja, komt bekend voor. Heb ik ook bij meerdere firmwares. Bij sommige werkt de oplossing om de router op een ander kanaal in te stellen. Verander bijvoorbeeld 5 in 11.

Bij mij werkt WiFi nu aardig. Heb ook meer het idee dat het een optisch probleem is.
Het juiste kanaal vinden kan met de app wifi analyzer. Die bekijkt wat er bij je allemaal in de lucht zit en op welke kanalen. Op basis daarvan geeft hij een advies op welk kanaal minder storing zou optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:33:
[...]

Is inderdaad nog steeds een ramp bij mij...
Totaal geen bereik! :(
Als je voor eens en voor altijd van je gps gezeik af wilt zijn, zul je hem moeten opsturen of langs moeten gaan bij bijvoorbeeld solid vision. Dat is hier ook al meerdere malen besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een klein krasje in mijn display zitten. Is er een manier om dit bij te werken? Ik weet dat er soms speciale coatings etc op zitten voor oa. touchdetectie. Hoe zit het hiermee bij de Galaxy S en weet iemand eventueel hoe je krasjes kunt verwijderen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm nou dus 10.001x, Beetje jammer van Samsung dat zei dit niet adviseren. Je plugt je tel in, start KIES op en komt gelijk met de melding om te updaten.

Wat is een cache wipe?
Die kun je doen door je toestel uit te zetten en dan eerst volume omhoog dan de ok toets in het midden en dan powerknop tegelijk indrukken. Die dan 3 a 4 seconden vasthouden. Nu ben je in recovery mode.
Nu kun je met de volumetoetsen naar wipe partition cache, en bevestig met ok toets. daarna kiezen voor reboot en je telefoon moet nu sneller gaan werken. ;)

Maar dit had je ook kunnen vinden als je de zoekfunctie gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals blijkbaar meer mensen heb ik nog steeds de update niet via de officiële weg aangeboden gekregen? Het zou toch fijn zijn als deze eens een keer doorkomt...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

PDA:JM2 / PHONE: JM1 / CSC:JM2
KIES 1.5.3.10103_100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gebruiken jullie eigenlijk gewoon de touchwiz interface of een andere launcher? Ik vind de touchwiz interface er eigenlijk wel mooi en degelijk uitzien, maar vanwege de "traagheid" van deze launcher gebruik ik launcher pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Sinds de update naar 2.2 kan ik met geen mogelijkheid een postcode incullen als ik een google contact aanmaak op mijn telefoon.

In het veld "postcode"kan ik enkel de 1e 4 cijfers ingeven, de letters van de postcode kan je niet toevoegen.
Zeer irriteant als je iemand zijn adres er goed in wil zetten.

Iemand anders die dit probleem ook heeft?

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
He dat is inderdaad een vreemd bugje. Ik weet niet of het wel werkte voor de update, maar ik heb het probleem nu in ieder geval ook (niet dat ik ooit een adres invoer). Ik heb het geprobeerd bij NL en UK locale, maar dat maakt niet uit, het zal echt een bug in de contact applicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Kan en wil iemand mij helpen:

Ik weet dat het hier geen helpdesk is maar heb het hele internet al afgezocht en vele pagina's hier gelezen.
Sinds een aantal dagen start mijn telefoon niet meer "door". Na het aanzetten verschijnt de Galaxy tekst en vervogens de "s" met geluid maar daarna blijft de display zwart.
Ik heb al een reset geprobeert door de batterij en simm eruit te halen en een opstart met voluime up + menutoets + aan knop ingedrukt te houden maar steeds zie ik dan even het Galaxy even staan gaat uit en komt weer terug ( +- 10 maal) maar het "s" "filmpje komt niet. Zijn er nog meer reset mogelijkheden?
De telefoon wordt ook niet gezien in kies maar het toestel laad wel op als ik deze aan de voeding hang.
HELP! of wordt het opsturen naar Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:37:

Ik heb al een reset geprobeert door de batterij en simm eruit te halen en een opstart met voluime up + menutoets + aan knop ingedrukt te houden maar steeds zie ik dan even het Galaxy even staan gaat uit en komt weer terug ( +- 10 maal) maar het "s" "filmpje komt niet.
Je moet de toetsen loslaten zodra je Galaxy S op je scherm ziet. Anders blijft hij eindeloos rebooten. Het kan ook zijn dat de 3-button combo bij jou niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:29:
Heb sinds kort ook een Galaxy S en ben er zeer tevreden over. Echter krijg ik KIES niet geinstalleerd op Windows 7 64bit. Op dezelfde computer met Windows XP 32bit (dual boot) kan ik KIES wel installeren.

Het probleem:
Als ik KIES wil installeren en een map heb gekozen, sluit de installatie af en staat er "Installatie onderbroken". Heb ook nog de compatibiliteit modes geprobeerd (XP SP3) maar dit werkte ook niet (zelfde melding).

Heb ook op Google gezocht maar krijg eigenlijk geen oplossing. Enige tip die ik heb gekregen is .NET 4.0 installeren. Dat heb ik inmiddels gedaan maar het werkt allemaal nog steeds niet.

Kent iemand dit probleem? En heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ergens 64-bit usb drivers gedownload voor de galaxy, ik weet echter niet of die nou alleen nodig zijn voor de verbinding voor 'massaopslag' of ook voor de verbinding met Kies.
jasjenl schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:18:
Ik hoop dat ze dat hebben gedaan om ons zoet te houden terwijl ze hard werken aan een Gingerbread uitrol ;)
DirkZzZ schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:10:
Ik heb hem op handmatig gezet, om te testen of de rest het wel deed.
Als ik voor Massaopslag kies kan ik gewoon bestanden naar/van de telefoon halen.

Het enige dat niet functioneert is KIES, hij blijft gewoon constant zeggen: Apparaat aansluiten... even wachten.
Op dat moment heb ik wel voor "Kies" gekozen als verbindingsoptie ja.
Heb je een alternatieve home-app? Die schijn je uit te moeten zetten (dus terug naar de Touchwizz home-app)
Waarom 'schijn', omdat het nu met 2.2 en LauncherPro wel gewoon connect, terwijl het met 2.1 nooit lukte.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:25:
[...]

Oorzaak: je hebt applicaties op je externe geheugenkaart. Het probleem ontstaat door het snel intoetsen van je pincode terwijl je externe geheugenkaart nog niet gekoppeld is. Een bug dus.
je kunt toch niet apps op de externe SD installeren? Ze worden toch op de interne SD geinstalleerd?
Uiteindelijk toch factory reset (met wipe) gedaan en ... geen enkel probleem meer!
Quadrant score voor en na factory reset is ongeveer hetzelfde, maar telefoon reageert na de reset dus veel vlotter.
Wat is die 'wipe'-functionaliteit? In het Privacy-menu heb je een fabriekinstellingen sectie, maar ik zie geen 'wipe'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:14:
[...]

Ik snap dat soort hoesjes/screenprotectors echt niet.
Het maakt je telefoon lelijker en (percentueel) een stuk dikker!
Ik heb zelf de Galaxy S een paar keer laten vallen, en ik zie nergens schade. Dit is denk ik omdat dit apparaat (itt tot bv iphone) heel licht is en niet van broos materiaal is gemaakt.

Ik heb m'n galaxy s sinds juni en hij ziet er nog gloedje nieuw uit, zonder dat ik er overdreven voorzichtig mee ben geweest.
Een telefoon is een gebruiksvoorwerp. Natuurlijk is het jammer als er een krasje op komt, maar who cares?

Verder koop ik geen 9mm dikke telefoon zodat ik er een hoes omheen kan gooien waardoor deze 12mm dik is (+33%!)

Om even verder te ranten/mijn punt verder uit te melken:
Je wilt graag dat je telefoon mooi blijft, net zoals (bijvoorbeeld) je auto.
Hierdoor doe je er misschien wat voorzichtiger mee, dat is logisch.
Maar als je je auto gaat verpakken met allemaal rubber, dan is deze helemaal niet meer mooi! (maar wel goed beschermd!)

Conclusie, je telefoon LELIJK maken zodat hij MOOI blijft, is gewoon een kromme redenatie!

(ieder z'n eigen ding natuurlijk en smaken verschillen :))
haha grappig, ik gebruik altijd dezelfde auto-analogie :)
Maar goed, er zijn idd mensen die net als bij auto's het niets kan schelen hoe het eruit ziet, als het maar rijd. Die mensen kopen dan een Volkswagen of Toyota :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:40:
[...]

Je moet de toetsen loslaten zodra je Galaxy S op je scherm ziet. Anders blijft hij eindeloos rebooten. Het kan ook zijn dat de 3-button combo bij jou niet werkt.
Je moet de 3-button fix installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
??? Ik moet helemaal niets. Bij mij werkt het gewoon.

Ik las in het bericht wat ik gequote had dat hij zijn toetsen vasthield bij het opstarten. Dan werkt het sowieso niet. Als het dan nog niet werkt kan hij de 3-button fix toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp ook niets meer van het batterijgebruik. Het is duidelijk dat autosync en ook locationbot veel stroom vreten.
Maar ik had de ene nacht 30% batterijafnamen in flightmodus en met locationbot uit en autosync uit, en de nacht erna opnieuw met die settings 5% afname!
Mijn vrouw beweert nu dat haar Milestone stukken langer meegaat als ze de telefoon aan de lader heeft gehangen. Heeft ze de telefoon daarentegen volgeladen aan de PC dan istie binnen een halve dag leeg.
Nu heeft ze haar telefoon al een maandje langer dan ik, dus wie ben ik om het tegen te spreken.
Ik ga nu in elk geval vandaag de telefoon weer aan de usb opladen en vannacht aan laten, als deze weer 30-40% afneemt dan zou het toch wel eens een verschil kunnen maken HOE je de telefoon oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:33:
[...]

??? Ik moet helemaal niets. Bij mij werkt het gewoon.

Ik las in het bericht wat ik gequote had dat hij zijn toetsen vasthield bij het opstarten. Dan werkt het sowieso niet. Als het dan nog niet werkt kan hij de 3-button fix toepassen.
Je snapt neem ik aan ook wel dat hij het niet tegen jou heeft.
Hoef je niet zo'n belachelijke toon aan te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
Ik begrijp ook niets meer van het batterijgebruik. Het is duidelijk dat autosync en ook locationbot veel stroom vreten.
Maar ik had de ene nacht 30% batterijafnamen in flightmodus en met locationbot uit en autosync uit, en de nacht erna opnieuw met die settings 5% afname!
Mijn vrouw beweert nu dat haar Milestone stukken langer meegaat als ze de telefoon aan de lader heeft gehangen. Heeft ze de telefoon daarentegen volgeladen aan de PC dan istie binnen een halve dag leeg.
Nu heeft ze haar telefoon al een maandje langer dan ik, dus wie ben ik om het tegen te spreken.
Ik ga nu in elk geval vandaag de telefoon weer aan de usb opladen en vannacht aan laten, als deze weer 30-40% afneemt dan zou het toch wel eens een verschil kunnen maken HOE je de telefoon oplaad.
Volgens mij leverd niet elke usb poort evenveel energie. Net als met de snellarders van Nokia een paar jaar geleden. Een usb lader met een stekker in de muur leverd volgens mij de maximale hoeveelheid over usb. Een stekkertje in je laptop/pc kan heel anders werken. (zeker die aan laptops zijn nog wel eens low powered)

Verder laad de telefoon tot iets van 95% vermeld vermogen. Dan kan per batterij en afhankelijk van de leeftijd nog wel eens verschillen. Ook het ontladen ook afhankelijk van de batterij (tijden stabiel op 70% en dan in een uurtje naar 30% 8)7 ). Dan heb je ook nog applicaties die soms blijven hangen en stroom verbruiken terwijl zij hem mischien net opgestart heeft. Zo heb je een heel lijstje van zaken die invloed kunnen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door barfieldmv op 15-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is hier offtopic.

[ Voor 117% gewijzigd door RoD op 15-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
*knip* zie hierboven.

[ Voor 140% gewijzigd door RoD op 15-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Dit voegt niets toe.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 15-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
onder 2.1 kon is de gps functionaliteit instellen

citaat:

Als je in je dailer van de telefoon : *#*#1472365#*#* ingeeft, kom je in een submenutje van de telefoon mbt de GPS. Hier bij de 2e optie aantikken , dan start mode kiezen, dan kiezen voor cold start... kun je hot start veranderen in cold start.

lukt niet bij 2.2. froyo (met factory reset), althans bij mij.

hoekan ik de gps instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
met taakbeheer >knopje> ram-beheeer, kan ik niv 1 ( inactieve processen wissen) en niv 2 achtergrondprocessen wissen - in hoeverre verschilt dit van een wipe cache?
ik ga er vanuit dat ik met de drie button combo (up) ook een afzonderlijke cache wipe kan uitvoeren.
[froyo 2.2. met factory reset]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:38:
[...]

Je snapt neem ik aan ook wel dat hij het niet tegen jou heeft.
Hoef je niet zo'n belachelijke toon aan te slaan.
Ik had er een smiley bij moeten zetten. De toon was in ieder geval niet belachelijk bedoeld ;) Excuus voor de verwarring.

Vandaag weer een andere Galaxy in mijn handen gehad waar geen kraakje of mm speling in zat. Misschien dat ik mijn toestel toch maar eens op ga sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
smeijers schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:55:

citaat:

Als je in je dailer van de telefoon : *#*#1472365#*#* ingeeft, kom je in een submenutje van de telefoon mbt de GPS. Hier bij de 2e optie aantikken , dan start mode kiezen, dan kiezen voor cold start... kun je hot start veranderen in cold start.

Dit werkt bij mij ook niet (meer) met officiële 2.2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
smeijers schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:55:

citaat:

Misschien dat onderstaande link een oplossing biedt om in je GPS menu te komen.

http://www.addictivetips....alaxy-s-eclair-and-froyo/

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKweezr
  • Laatst online: 09-07-2022
Dat met die postcodes is een bekend probleem, heb ik elders ook over gelezen.

Heeft iemand ook dat bij contacten het veld "privé" (of "thuis") is vervangen door "Startp."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Dames en heren.

Ik heb geen externe sd kaart in mijn phone.
Nu wil ik Sygic installeren.
Is er een versie die wel draait op je interne sd kaart?

Gister al heleavond aan het proberen geweest. Todat je leest dat je sygic moet installeren op je externe kaart. Omdat je anders je device code niet krijgt ofzo... :S

Bvd

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik had je een PM gestuurd.

[ Voor 46% gewijzigd door Embryo1 op 15-11-2010 18:19 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:15
Het probleem dat ik heb, ben ik nog niet hier op het topic tegengekomen. Heb de SGS en al een week of drie met Froyo erop. Merk een kleine snelheidswinst en ondervind de innovaties en ben er blij mee. Performance is goed.

Wat ik alleen als lastig ondervind is het volgende. Ik ben bezig met de mobiel, bv. met GMail of iets dergelijks. Vervolgens trilt mijn toestel kort eenmalig. Daarna kan ik het scherm niet meer bedienen tot ik na enkele seconden opnieuw, deze keer een dubbele tril, voel en ik een melding krijg dat Foxyring (en ook met TVGids.tv gebeurd) gecrashed is. Ik kan dan een bericht sturen naar Google ter analyse van de crash.

Foxyring of TVGids.tv staan niet ingesteld om op dat moment iets te doen op mijn toestel; toch crashen ze. Heb Foxyring gedeïnstalleerd en na een tip aan iemand anders hier in het topic heb ik Sweet Dreams geprobeerd. Maar deze doet niet wat het beloofd, dus die is er weer af bij mij.

Nu heb ik toch Foxyring er weer op gezet, omdat ik een dergelijke app die 's nachts allerlei processen voor mij uit zet, toch handig vind. En de crashes zijn terug.

Ik heb geen factory reset gedaan na de update naar Froyo. Stond destijds niet bij de instructies en ik zie er nu op dit moment het nut er ook niet van in. Immers, het toestel performed. Toch is het onverklaarbaar voor mij waarom TVGids.tv dan ook soms crashed terwijl ik er niet eens mee bezig ben.

Kortom:
- Toch een factory reset doen, incl. een cache swipe?
- Bestaan er nog meer gratis apps naast Foxyring en Sweet Dreams die die specifieke functionaliteit bieden?

Mocht er iemand tips hebben, graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
Embryo1 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:24:
[...]

Misschien dat onderstaande link een oplossing biedt om in je GPS menu te komen.

http://www.addictivetips....alaxy-s-eclair-and-froyo/
bedankt deze zocht ik ;)

blijft interessant wat de meest optimale instellingen zijn bij dit verhaal...
ik probeer maar een een cold start bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
http://www.androidplanet....af-december-in-nederland/

Armani versie van de galaxy s, naja eerder samsung captivate versie komt naar nederland !!

Niet verkeerd zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
Colors schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:42:
http://www.androidplanet....af-december-in-nederland/

Armani versie van de galaxy s, naja eerder samsung captivate versie komt naar nederland !!

Niet verkeerd zo te zien
Ziet er beter uit dan de normale Armani toestellen (die altijd oerlelijk zijn).
Vraag me wel af waarom hij zoveel duurder is. Er staat voren boven het display de naam Armani en de verpakking is iets exclusiever en dit vertaald zich in een aardig duurdere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

antonboonstra schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:03:
[...]

Het stomme is dat ik mijn eigen site niet meer kan gebruiken. Volgens mij is dat sinds de update naar Foyo. De links naar de uitzendingen van RTL gemist kloppen wel, maar de standaard videospeler waarmee ik de uitzending wil afspelen, geeft nu steeds de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld". Ik las al iets over dat streaming bij Telfort niet werkt, maar ik probeer het gewoon via Wifi te streamen wat eerder wel lukte, maar nu dus niet meer |:( Hebben meer mensen daar problemen mee en wie heeft de oplossing?
Heb toch maar een factory reset gedaan en daarmee is het probleem gelukkig opgelost. Ik zie nu opeens ook meer dingen die zijn veranderd/verbeterd. Dus ondanks dat ik alle apps opnieuw moest installeren en alle instellingen kwijt was, ben ik toch blij dat ik de factory reset heb gedaan.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat er precies gebeurt bij een wipe cache partition? Via de zoekfunctie en de rest van het forum wordt mij dit niet echt duidelijk. Ben ik dan al mijn gegevens kwijt? Wat is de preciese functie hiervan e nwordt mijn telefoon sneller hiervan of is het puur een optie om met een schone lei te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Laatst online: 09-12-2024
ik heb ook een factory reset gedaan en alles staat nu weer goed ik mis alleen mijn invoertalen. Ik beschik alleen over English UK. Ik heb dus geen NL voor het intypen bij berichten/mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:49:
Kan iemand mij vertellen wat er precies gebeurt bij een wipe cache partition? Via de zoekfunctie en de rest van het forum wordt mij dit niet echt duidelijk. Ben ik dan al mijn gegevens kwijt? Wat is de preciese functie hiervan e nwordt mijn telefoon sneller hiervan of is het puur een optie om met een schone lei te beginnen
Geen idee, maar ik heb ook niets gezien wat veranderd of verdwenen was, Volgens mij staan er nog een paar dingen uit 2.1 in het geheugen die niet goed samenwerken met 2.2 ofzoiets. Maar je apps en gegevens blijven staan.

[quote]antonboonstra schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:32:
[...]
Heb toch maar een factory reset gedaan en daarmee is het probleem gelukkig opgelost. Ik zie nu opeens ook meer dingen die zijn veranderd/verbeterd. Dus ondanks dat ik alle apps opnieuw moest installeren en alle instellingen kwijt was, ben ik toch blij dat ik de factory reset heb gedaan.
Gefeliciteerd, mooi dat het weer werkt. Is ook wat als je eigen site niet werkt, knap lullig!
Ik heb vorige week al een reset gedaan maar was alweer vergeten dat dat dus de oplossing was.
Bedankt voor je RTL gemist functie! 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
BillSpaarbank schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:40:
[...]

De 3-button combo werkt niet bij mij , moet ik nu "Je moet de 3-button fix installeren"?
De telefoon draait of liever gezegd draaide op de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Helaas krijg ik mijn sygic nog niet aan de praat.

Iedereen praat over een device code die zichtbaar wordt na de install..
Deze komt simpelweg bij mij niet inzicht.
Nu heeft het er waarschijnlijk mee te maken dat ik geen externe sd kaart heb waar ik de apk file moet opzetten.
Ik zet alles gewoon op de interne kaart.

Meer mensen hier ervaringen mee of beter gezegd... aanvaringen :P

Om nou alleen voor sygic een externe sd kaart aan te schaffen vind ik ook weer beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 06:15
Klopt dat dat Gmail niet gepushed wordt als auto-sync uit staat bij de Gmail app van 2.2?

Zo ja, dan kan je beter de normale mail app van Galaxy gebruiken. Daar werkt push namelijk wel zonder auto-sync. Vreemd...

[ Voor 41% gewijzigd door baba420 op 15-11-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb het werkend gehad vanaf de interne SD card. Gewoon daar naar toe gekopieerd en geinstalleerd. Maar nu werk ik vanaf de externe, dus kan je geen tips geven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baba420 schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:57:
Klopt dat dat Gmail niet gepushed wordt als auto-sync uit staat bij de Gmail app van 2.2?

Zo ja, dan kan je beter de normale mail app van Galaxy gebruiken. Daar werkt push namelijk wel zonder auto-sync. Vreemd...
Hoe werkt dat push-systeem nou? Weet google welke telefoon jij hebt(ip?) en neemt ie dan ongevraagd contact op met je telefoon om een mail naar je toe te sturen? Kan me dat niet voorstellen. Mail is toch altijd pull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Welk adresboek buiten Google om gebruiken jullie? ben opzoek naar een adresboek voor mijn contacten waar ik ook nog de verjaardagen kwijt kan met het liefst een reminder functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:08:
[...]

Hoe werkt dat push-systeem nou? Weet google welke telefoon jij hebt(ip?) en neemt ie dan ongevraagd contact op met je telefoon om een mail naar je toe te sturen? Kan me dat niet voorstellen. Mail is toch altijd pull?
Bij Android 2.2 wordt c2dm ondersteund; dat is het push mechanisme. Als je Android 2.2 hebt wordt bij een nieuwe e-mail een signaal naar de google servers gestuurd en deze stuurt een signaal naar de Gmail app van je telefoon. Vervolgens krijg je een melding dat er nieuwe mail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOi
Ik heb een vraagje
Ik had op mijn galaxy 2.1. een live wallpaper met herfstbladeren welke over het water drijfde. Was een mooie live wallpaper. Maar nu heb ik dus 2.2. erop gezet en ben ik deze live wallpaper kwijt. Kan hem dus ook nie vinden in de market.
Zou dit kunnen
groetjes hoekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

baba420 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:13:
[...]

Bij Android 2.2 wordt c2dm ondersteund; dat is het push mechanisme. Als je Android 2.2 hebt wordt bij een nieuwe e-mail een signaal naar de google servers gestuurd en deze stuurt een signaal naar de Gmail app van je telefoon. Vervolgens krijg je een melding dat er nieuwe mail is.
Ik vind die push mail service van google van slechte kwaliteit. Ik gebruikte eerst push mail van Nokia, en dat was altijd vrijwel een directe push, maximaal 10 seconde later was het binnen. Via de gmail app zit ik rustig 10 minuten te wachten voordat het binnen is. Auto sync staat aan, voor het geval dat zou uitmaken.

Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen het versturen en ontvangen?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Hoi,

Ik heb sinds een week ofzo Android 2.2 op mijn SGS staan. Ik heb ook alle apps die ik op de SD kon zetten daar neer gezet mbv App 2 SD.

Nu heb ik een paar problemen met de telefoon. Ik heb gezocht op het forum en google maar heb geen oplossingen kunnen vinden.

- Als ik mijn telefoon reboot, zijn er meerdere icoontjes van de verschillende bureaubladen verdwenen. Het gaat volgens mij om de icoontjes van de apps die ik verplaatst heb naar mijn SD kaart.
- Ik heb vandaag voor het eerst de navigatie gebruikt (via google maps), had op zich redelijk snel een gps fix. Waar ik alleen last van had was, dat de nav regelmatig achter liep (vooral in de stad), als ik een bocht nam of van richting veranderde (best lastig op een rotonde, hierdoor paar keer verkeerde afslag genomen). Waar ik ook last van had was dat de nav soms ineens op een andere plek zat (een paar straten naar de zijkant bv). Dit laatste was vaak snel weer goed.
- Het automatisch bijwerken van apps uit de market loopt constant vast.
- Het gebruik van speech to text gaat perfect bij google en navigatie, maar bij het gebruik van spraak commando's voor het bedienen van de telefoon, bv het bellen van contact persoon is nog geen 1 keer goed gegaan. Dat werkt echt voor geen meter, ik heb het zewel in het Nederlands als in het Engels geprobeerd. Maar hij doet elke keer iets anders dan ik wil.
- Email wordt de ene keer wel automatich binnengehaald en de andere keer weer niet.

Heeft iemand oplossingen voor 1 of meerdere problemen?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:22
ToeingTheLine schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:14:
[...]

Ik vind die push mail service van google van slechte kwaliteit. Ik gebruikte eerst push mail van Nokia, en dat was altijd vrijwel een directe push, maximaal 10 seconde later was het binnen. Via de gmail app zit ik rustig 10 minuten te wachten voordat het binnen is. Auto sync staat aan, voor het geval dat zou uitmaken.

Dat klinkt als dezelfde service als de Chrome to Phone service. Daarmee moet je ook 'instant' een webpagina kunnen pushen naar je telefoon. Dit duurt echter ook soms 10 minuten (wat het hele idee meteen waardeloos maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
[...]

Ik heb net Gmail via Exchange ingesteld. Daar kan je wél push als optie kiezen;

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/sVd59.png

Net twee mailtjes vanaf een Hotmail-account verstuurd, was telkens binnen 30 seconden op mijn telefoon. (Auto-sync uitgeschakeld).

Bijlages openen en versturen gaat ook prima met de standaard mail app. Om accu te besparen ga ik niet meer gebruik maken van de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay56
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 21:25
Sinds de nieuwe update van skype met froyo 2.2 werk skype niet meer, hij blijft bij inloggen aan het laden en daar stopt ie niet meer mee. Iemand hier meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baba420 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:13:
[...]

Interesting als je zo snel mogelijk je mails binnen wilt krijgen, maar een batterijslurper als je om de paar minuten een mail krijgt?
baba420 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:14:
[...]

Bijlages openen en versturen gaat ook prima met de standaard mail app. Om accu te besparen ga ik niet meer gebruik maken van de Gmail app.
Waarom zou je daarmee accu besparen? Stel dat je om de 5 minuten een mail krijgt gepusht, terwijl je anders om de 10 minuten je email zelf checkt, dan maak je toch 2x zo vaak contact via 3G/Wifi?
Of zie ik dat verkeerd?
TheBoneCollector schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:13:
Welk adresboek buiten Google om gebruiken jullie? ben opzoek naar een adresboek voor mijn contacten waar ik ook nog de verjaardagen kwijt kan met het liefst een reminder functie.
Ik kan in het adresboek van google (via een browser) allerlei extra velden toevoegen, waaronder een verjaardagsveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:10:
[...]

Wat is een cache wipe?
Ook graag even weten wat die cache wipe doet, heb een factory reset gedaan en alle applicaties opnieuw gedownload. Aangezien ik in Afrika zit met een gigantisch brakke edge verbinding heeft me dat voor een paar applicaties 2 dagen gekost (de update zelf gedaan via werk internet verbinding maar daar is geen wifi). Wil ik niet nog een keer, maar een soepele telefoon staat wel op mijn wensenlijstje. Verwijderd een cache wipe opnieuw alle applicaties?

Edit: Ondertussen gelezen dat app blijven staan.

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 16-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Nou gister echt alles geprobeerd om mijn WiFi signaal wat te versterken, maar wat ik ook doe, na 15 meter vind die het wel mooi geweest en is het om te janken, in tegenstelling tot de iPhone van mn vriendin die maximale bars heeft.

Erg jammer, want ik internet vaak nog even in bed voor ik ga slapen, maar op deze manier is er geen lol aan, ik moet steeds mijn telefoon van positie veranderen om een signaal op te pikken.

Zit er toch hard over te twijfelen om naar een desire HD over te stappen, dan maar geen ubergeil S-amoled scherm :(

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Beste mede-tweakers, ik heb sinds een paar dagen dat ik totaal geen 3g verbinding meer heb. Ook is het icoon voor de 3g weg. Zelf heb ik de APN verwijderd, en opnieuw toegevoegd maar dit mocht niet helpen. Ik heb geen programma's die het moeten blokkeren of iets. Nou heb ik geen zin om weer een Factory Reset te doen, hebben jullie nog een idee?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

Dan zou je je instellingen es moeten controleren en/of je toestel een x resetten.

Op m'n pc krijg ik ook direct een pop-up melding van Gmail omdat ik "Talk" altijd stand-by heb
Dan duurt het nog geen 3 seconden en ik hoor m'n SGS ook een melding geven dat ik nieuwe mail heb ;)

De mail service van Google werk echt perfekt :+
Ik gebruik de originele NL update van 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
DapperKonijntje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:53:
Nou gister echt alles geprobeerd om mijn WiFi signaal wat te versterken, maar wat ik ook doe, na 15 meter vind die het wel mooi geweest en is het om te janken, in tegenstelling tot de iPhone van mn vriendin die maximale bars heeft.

Erg jammer, want ik internet vaak nog even in bed voor ik ga slapen, maar op deze manier is er geen lol aan, ik moet steeds mijn telefoon van positie veranderen om een signaal op te pikken.

Zit er toch hard over te twijfelen om naar een desire HD over te stappen, dan maar geen ubergeil S-amoled scherm :(
Ik zou je telefoon naar een reparatie bedrijf sturen, klinkt als een defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

[...]

apart ik krijg tegenwoordig de mails eerder op mijn telefoon binnen dan op mijn laptop.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:28:
[...]

apart ik krijg tegenwoordig de mails eerder op mijn telefoon binnen dan op mijn laptop.
Dat heb ik ook. gmail notifier is langzamer als de galaxy ! (gmail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Sikkek schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:04:
[...]

Ik zou je telefoon naar een reparatie bedrijf sturen, klinkt als een defect...
Enig idee waar ik dat het beste kan laten doen? ik heb mijn telefoon van marktplaats dus via een provider zal niet gaan.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Gebruik iemand van jullie de een van de 2 meeste bekende lagfix met de 2.2? Hoe bevalt het? Verschillen met en zonder?
Pagina: 1 ... 27 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.