Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Lexus! schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:58:
Zijn er nog meer mensen die nog niet op de "normale" manier een update aangeboden hebben gekregen? Ik krijg nog steeds de melding dat de laatste versie al is geïnstalleerd.
PDA:JM2 / PHONE: JM1 / CSC:JM2
Ik heb precies hetzelfde probleem (zelfde firmware; kan ook niet updaten via Kies).
Ik heb nooit iets vreemds gedaan met mijn telefoon. Zeer frustrerend.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:02
Raymond schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:50:
[...]

Tussenstand: 16 uur sinds het loskoppelen en accu staat op 80%. En om hem goed te kunnen testen heb ik alles (wifi, bluetooth enz) aangezet. Dat zie ik ook terug in de % batterijgebruik: Wifi heeft flink wat van die 20% opgeslokt. Dus het lijkt erop dat 2,5-3 dagen de telefoon kan gebruiken zonder tussendoor op te laden (met alle verbruikers aan, muziek luisteren en e-book lezen).
Nieuwe tussenstand: 1 dag en 15 uur sinds loskoppelen en nog dik 50% over. Da's inclusief via Spotify naar muziek luisteren.

Met het verbruik van mijn Galaxy is dus weinig mis :) Zeker als je bedenkt dat hij normaal op werkdagen overdag aan de USB hangt en dus helemaal niet de kans krijgt om onder de 80% te raken :)

Raymond schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:18:
Is er trouwens ook een manier om de foon automatisch te laten verbinden via Bluetooth? Bij mijn nokia kan ik gewoon aangeven bij een apparaat dat er mee verbonden moet worden wanneer het in bereik is (handig in de auto :P ) en die optie heeft de Samsung gewoon niet? Nu moet ik steeds als ik in de auto stap aangeven dat hij verbinding moet maken met de carkit, dat is wel knudde.
Ik kom er nu achter dat mijn telefoon intussen wel automatisch verbindt met de carkit. Of dat nu komt door Froyo, of omdat ik bluetooth continu aan heb staan, kan ik niet meer controleren. 'T is iig wel plezierig :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Steef1986 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:14:
Hoi leute..

Ik heb besloten om een factory reset te doen via volume+pwr+start knop.

Ik wil echt alles graag clearen.. Echt vanaf 0,0000% beginnen.

Zijn er mensen met tips, suggesties of wat dan maar ook?

Ik draai voodoo lag fix. Deze moet ik neem ik aan ook weer her-installeren?

Bij factory reset moet ik sowieso ook cache clearen ofniet? En daarna een ful wipe?

Ben benieuwd naar de replies. Ben bang dat ik dingen over het hoofd zie. Waar ik dan later spijt van ga krijgen.
Map aanmaken om voodoo uit te schakelen. Even herstarten. Daarna spullen backuppen die je niet kwijt wilt.

Uitschakelen en dan via recovery factory reset, wipe cache en format internal SD.

Persoonlijk flash ik de originele ROM altijd nog een keer via Odin met repartition aan.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Raymond schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:05:
[...]

Nieuwe tussenstand: 1 dag en 15 uur sinds loskoppelen en nog dik 50% over. Da's inclusief via Spotify naar muziek luisteren.
Is hij in die 1 dag en 15 uur nog aan de usb geweest?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem (zelfde firmware; kan ook niet updaten via Kies).
Ik heb nooit iets vreemds gedaan met mijn telefoon. Zeer frustrerend.
mja, vind het ook vreemd. Op zich werkt mijn toestel op dit moment super (geen lag, goede gps(fix)), maar ik had graag flash werkend gezien... Ik heb geen zin om workarrounds uit te voeren dus hard klagen zal ik hier niet doen, maar toch blijft het gek.

Het enige wat soms maar wat traag werkt is de email applicatie. Nu draai ik K9 en dat scheelt al wel, maar toch ben ik daar niet zo gelukkig mee. Kleine berichtjes gaat prima, maar als er maar iets van een (kleine) bijlage of afbeeldingen in zit dan heeft hij er moeite mee. De knoppen "download afbeeldingen" en "download hele bericht" werken naar mijn idee niet helemaal lekker.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:54:
[...]

Nooit op gelet, maar begint de telefoon de telling dan niet ook opnieuw?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
begintmeta schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:55:
[...]

Nooit op gelet, maar begint de telefoon de telling dan niet ook opnieuw?
Bij een reboot of oplaadmoment begint het tellen inderdaad gewoon opnieuw.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 09:55
sanane schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:26:
[...]

Hoeveel heeft het je gekost? of was de reperatie gratis?
Viel gewoon onder garantie.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03
Post inhoudelijk of post niet.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 12-11-2010 10:28 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Raymond
Cyberpope schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:54:
[...]

Nope, want dan begint'ie opnieuw met tellen (Dat tellertje kan je vinden bij de instellingen>over de telefoon>accugebruik).

Blijkbaar stelt niet iedereen deze info op prijs, dus ik zal er mee stoppen. Voor mij is iig de conclusie dat het mijn telefoon mogelijk is om ruim 2 dagen te doen met een acculading, zonder echt zuinig aan te doen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Raymond schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:21:
[...]

Nope, want dan begint'ie opnieuw met tellen (Dat tellertje kan je vinden bij de instellingen>over de telefoon>accugebruik).

Blijkbaar stelt niet iedereen deze info op prijs, dus ik zal er mee stoppen. Voor mij is iig de conclusie dat het mijn telefoon mogelijk is om ruim 2 dagen te doen met een acculading, zonder echt zuinig aan te doen.
Nou ik stel het wel op prijs, maar vraag me ook af hoe je het doet, want die van mij komt daar nog niet eens bij in de buurt. Vandaar mijn vraag, want dat zou wel wat verklaren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 21:36

icecreamfarmer

en het is

Cyberpope schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:52:
[...]

Nou ik stel het wel op prijs, maar vraag me ook af hoe je het doet, want die van mij komt daar nog niet eens bij in de buurt. Vandaar mijn vraag, want dat zou wel wat verklaren.
Raar de mijne staat nu op 2 dagen en 3 uur en ik heb nog steeds 20%

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Raymond
[...]

't is net als een plant: Je moet er af en toe lief tegen praten :+

ff zonder gein: Ik heb alleen beyondpod en een agendawidget als "achtergrondprogramma's" draaien, ik denk dat daar de meeste winst inzit. Als je een mailprogje hebt, wat je elke 5 minuten je mail laat pollen oid, dan zal je heel wat meer standbyverbruik hebben.

Verwijderd

Bizar die lange batterijtijden.

Ik heb vannacht de telefoon met 100% batterij op het vliegtuigstandje gezet, GPS uit en dit keer ook LocationBot uitgezet.

Eerder MET locationbot daalde de batterij van 99% naar 59%
Zonder locationbot daalde de batterij van 100% naar 69%.

Dus locationbot scheelde zo'n 10% batterij gedurende de nacht (dus 30% per dag)

vannacht weer kijken of ik iets anders uit kan zetten, de autosync bijv.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 11:09 ]

Verwijderd

iedjie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:43:
Ik vind het toch vreemd dat bij sommigen uitzending gemist wel werkt en bij anderen weer niet.

1. Heeft dit met je provider te maken?

2. Of moet je een of andere app of een bepaalde mediaplayer installeren?

Ik zit bij Telfort en het werkt niet. Eerder kon je op de mobiele site van uitzending gemist een app downloaden, (onderaan de site), maar die is er nu ook niet meer. En die deed t trouwens eerder ook al niet bij mij.
Boonstra's RTL gemist loopt daarentegen als een trein! Hulde hiervoor, echt prachtig beeld!
1. Heb ook Telfort en daarmee mag je idd niet streamen, iig niet bij uitzending gemist. Met WiFi werkt het wel.

2. Nee, die moest ik wel hebben voor RTL gemist omdat RTL er een stokje voor gestoken had. (antonboonstra's site) Je kunt xScope 6 browser downloaden waarmee je de browser instelling op ipad kan zetten en zo de RTL gemist site voor de gek kan houden waardoor het gewoon weer werkt.
Edit: Bij antonboonstra.nl/rtlgemist kan ik nu weer zonder xScope6 browser bekijken. Waren van de week problemen mee. ;)
Bedankt voor jou tip, is toch makkelijker.

De uitzending gemist app voor android wordt niet meer ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 11:29 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
alex3305 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:57:
... Bij een reboot of oplaadmoment begint het tellen inderdaad gewoon opnieuw.
O bij een reboot ook, was me nooit opgevallen (ook nooit op gelet overigens)
... Voor mij is iig de conclusie dat het mijn telefoon mogelijk is om ruim 2 dagen te doen met een acculading, zonder echt zuinig aan te doen.
Bij mij doet hij het ook prima, twee dagen lukt zeker (mt niet teveel gepiel).
... Nou ik stel het wel op prijs, maar vraag me ook af hoe je het doet, want die van mij komt daar nog niet eens bij in de buurt. Vandaar mijn vraag, want dat zou wel wat verklaren.
Draaien er echt geen apps op de achtergrond die het verbruik vergroten (nieuwstrackers, locatiebepalers, applicatiemanagers oid)?

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:08:
[...]

De website van UZG werkt trouwens perfect op mijn SGS. :).

Verwijderd

Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:16:
[...]

De website van UZG werkt trouwens perfect op mijn SGS. :).
Klopt bij mij ook, die kan je nog gewoon gebruiken. Was ik vergeten erbij te zetten. Echter zullen de video's op die site met Telfort mobiel internet niet werken. "Video kan niet worden afgespeeld" krijg je dan als melding. Wel met WiFi of een ander netwerk die dat wel ondersteund. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 11:48 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
Bizar die lange batterijtijden.

Ik heb vannacht de telefoon met 100% batterij op het vliegtuigstandje gezet, GPS uit en dit keer ook LocationBot uitgezet.

Eerder MET locationbot daalde de batterij van 99% naar 59%
Zonder locationbot daalde de batterij van 100% naar 69%.

Dus locationbot scheelde zo'n 10% batterij gedurende de nacht (dus 30% per dag)

vannacht weer kijken of ik iets anders uit kan zetten, de autosync bijv.
Ik zou je toch willen adviseren om je batterij eens te calibreren. Ik weet niet welke software je nog meer draait, maar als ik mijn toestel op vliegtuigstand zet gaat er in de nacht maximaal 1 a 2 % vanaf.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43
[...]

M'n zusje heeft ook een SGS op Android 2.1, zij haalt ook goed 2 dagen. Ik heb zojuist mijn battery stats ge-cleared, ben benieuwd hoe het nu gaat, eerst helemaal leeg laten gaan, dan volledig opgeladen. Er was geen pijl op te richten qua accugebruik hier op 2.2.
In een nacht van 8 uur soms 10 soms 40%, overdag bij behoorlijk gebruik in 8 uur 20-50%.
Zal laten weten of het nu gemiddeld verbeterd of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 12-11-2010 12:22 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

begintmeta schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
Draaien er echt geen apps op de achtergrond die het verbruik vergroten (nieuwstrackers, locatiebepalers, applicatiemanagers oid)?
Nope volgens mij niet. Ik heb zelfs de TVgids eraf gegooid omdat ik gehoord had dat die loopt te kwallen.

En ik haal ook wel 2 dagen ermee hoor. Hij staat nu (maar wel aantal telefoontjes gepleegd en wat mail opgehaald) op 86% na 3 uur. Zoals hieronder??
Raymond schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:05:
En steamen met spotify en bleutooth hele tijd aan en dan nog 50% hebben na 1,5 dag? niet in de buurt.

Verwijderd

[...]
Waarom ook een APP gebruiken

http://m.uitzendinggemist.nl/ werkt prima
Alles gewoon te bekijken op de SGS

• Raymond
Volgens mij ging het om de uitzending gemist van RTL

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Cyberpope schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:33:
[...]

Nope volgens mij niet. Ik heb zelfs de TVgids eraf gegooid omdat ik gehoord had dat die loopt te kwallen.

En ik haal ook wel 2 dagen ermee hoor. Hij staat nu (maar wel aantal telefoontjes gepleegd en wat mail opgehaald) op 86% na 3 uur. Zoals hieronder??

[...]

En steamen met spotify en bleutooth hele tijd aan en dan nog 50% hebben na 1,5 dag? niet in de buurt.
Ik ben afgestapt van de standaard mail client en gebruik nu roadsync. Deze staat nu zo ingesteld dat deze overdag mail "pushed" en buiten werktijd om de vier uur polt. Ik mijn telefoon gisterochtend van de stroom gehaald, gewoon gebruikt en mijn accu-capaciteit is nu met 33 procent gedaald. Ik heb nu dus nog 67 procent over. (da's dus na 29 uur).

In mijn geval was het dus de mailclient die mijn accu leeg trok.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:33:
[...]

Klopt bij mij ook, die kan je nog gewoon gebruiken. Was ik vergeten erbij te zetten. Echter zullen de video's op die site met Telfort mobiel internet niet werken. "Video kan niet worden afgespeeld" krijg je dan als melding. Wel met WiFi of een ander netwerk die dat wel ondersteund. ;)
Heel gek.. Met wifi doet UZG het niet en via het netwerk van vodafone wel.
H komtoe dat dan? Ik gebruik wel een vast IP thuis met wifi

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
hebben er nog meer mensen last van dat je de samsung app blinkx beat niet meer kunt vinden na de 2.2 update? ik zou hier graag een oplossing van zien want ik heb echt dubbel gelegen van het lachen om die app.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik begin me toch steeds meer te irriteren aan al dat gekraak van de behuizing. Ik heb net toch maar een stukje van een plijster aan de binnenkant van mijn batterijcover geplakt om de batterij een beetje op zijn plek te houden. Die chromen rand voelt ook echt gammel. Ook zonder batterijcover.

Zo jammer, want ik vind het nog steeds het beste toestel welke ik in tijden heb gehad. Ik kan me niet voorstellen dat alleen mijn toestel zo brak is qua bouwkwaliteit. Ik vraag me ook af of het de moeite is om hem ervoor op te sturen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 21:22
Mensen, toen ik 2.1 -update1 draaide werkte mijn gps goed. ik maak gebruik van sygic maps 2010 als navigatie. nu met de officiele 2.2 duurt het erg lang voordat hij een fix heeft, en de telefoon denkt vaak dat die een weg naast de weg dat ik rij zit. weet iemand hoe dit te op te lossen is ?

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
Bij Nokia had je officiele lokale reparatieshops die toestellen onder garantie op locatie repareerden. Als er geen onderdelen waren, dan moest je even wachten. Maar dit was nog steeds veel sneller dan het opsturen zelf.
Ik heb toen ook delen van me behuizing laten repareren.

Zijn er geen repairshops voor Samsung?

Verwijderd

Hallo iedereen,

Zit al lang te wachten op de update naar Froyo (Android 2.2) voor mijn galaxy S en nu hij er eindelijk is werkt het niet op hem te updaten. Ik woon in België en met het programma Kies zegt hij gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn voor de Galaxy S. Ik lees hier wel dat het bij een paar mensen wel lukt op deze update uit te voeren. Kan iemand mij hierbij helpen die er in België al in is geslaagd op zijn Galaxy te updaten?

Dank bij voorbaat,

Steve

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:50:
[...]

Ik zou je toch willen adviseren om je batterij eens te calibreren. Ik weet niet welke software je nog meer draait, maar als ik mijn toestel op vliegtuigstand zet gaat er in de nacht maximaal 1 a 2 % vanaf.
Met calibreren bedoel je het weggooien van dat bestandje zoals hierboven besproken is?
Ik vermoed dat er andere processen op de achtergrond bezig zijn met stroom verbruiken.
Zo vraag ik me bijv af of een locationbot of gmail service ook nog bezig is als vliegtuigmodus aanstaat en er toch niets te checken valt, ik neem aan van wel.

Nog iets over het onderwerp:
http://android-developers...itasking-android-way.html

Ik kan hier niet uithalen of gewone applicaties (dus niet-services) actief zijn als ze op de achtergrond staan, bijv een webbrowser of een spelletje bijv. Iemand?
Question Mark schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:39:
[...]
Ik ben afgestapt van de standaard mail client en gebruik nu roadsync. Deze staat nu zo ingesteld dat deze overdag mail "pushed" en buiten werktijd om de vier uur polt. Ik mijn telefoon gisterochtend van de stroom gehaald, gewoon gebruikt en mijn accu-capaciteit is nu met 33 procent gedaald. Ik heb nu dus nog 67 procent over. (da's dus na 29 uur).

In mijn geval was het dus de mailclient die mijn accu leeg trok.
klopt het nou dat je dat voor gmail niet kunt instellen? Ik kan alleen instellen of er wel of niet automatisch gesynct word, maar niet om de hoeveel tijd.

• Dacuuu
Dit bericht aangepast, poste het in het verkeerde topic. excuses .

[ Voor 187% gewijzigd door Dacuuu op 12-11-2010 16:41 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:20:
Ik begin me toch steeds meer te irriteren aan al dat gekraak van de behuizing. Ik heb net toch maar een stukje van een plijster aan de binnenkant van mijn batterijcover geplakt om de batterij een beetje op zijn plek te houden. Die chromen rand voelt ook echt gammel. Ook zonder batterijcover.

Zo jammer, want ik vind het nog steeds het beste toestel welke ik in tijden heb gehad. Ik kan me niet voorstellen dat alleen mijn toestel zo brak is qua bouwkwaliteit. Ik vraag me ook af of het de moeite is om hem ervoor op te sturen.
Hier net zo, bij een maat hetzelfde. Dit is mijn eerste smartphone, hiervoor in 5 jaar een motorola razr en een SE c905 gehad (beide werken nog perfect), deze kan echt helemaal niets hebben in vergelijking :/

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
batterijverbruik houdt me bezig..1e indruk ( verbeterd!) moet ik toch nuanceren..valt toch tegen
werk met advanced taskkiller free : standby verbruik is te hoog ( hoger dan 2.1.1) ondanks bij de apps de instellingen op zuinig te zetten en op handmatig verschijnen ze toch weer in de 'list to kill' en draaien dus blijkbaar weer op de achtergrond..
vraag 1) wat is een efficient task- kill programma - erveringen met advanced taskkiller free?
vraag 2) verbruik 's nachts (standby verbruik ) is meer dan bij 2.1 ; waarbij ik alle bijzonder functies heb uitgeschakeld
vraag 3) hoe kan het dat de apps weer actief verschijnen in de list tot kill - na gekilld te zijn?

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

smeijers schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:08:
vraag 3) hoe kan het dat de apps weer actief verschijnen in de list tot kill - na gekilld te zijn?
Dit vraag ik me dus ook de hele tijd af... echt super irritant! Kill je 11 apps.. kijk je even later en dan zijn er weer 8 actief :? :X

\O/ weeeee =[specs]=

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 20:44
Een eigenaardig probleem. Mijn internet verbinding wisselt om de 5 seconden over H en 3G. Ik sta gewoon stil (dus ik neem aan zelfde zendmast) en toch wisselt hij.

Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Heb 2.2 via Kies, geen lagfix/root o.i.d.

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 16:48
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:24:
[...]

Map aanmaken om voodoo uit te schakelen. Even herstarten. Daarna spullen backuppen die je niet kwijt wilt.

Uitschakelen en dan via recovery factory reset, wipe cache en format internal SD.

Persoonlijk flash ik de originele ROM altijd nog een keer via Odin met repartition aan.
Formateerd die dan ook de battery stats?
Deze zijn denk bij mij ook aardig ontregeld, gezien my phone amper 1 dag meegaat.

Of moet ik voor dit euvel weer andere proggies hebben?

Bvd

Stefan

• Kalua
  • Laatst online: 28-11 17:16
Energy99 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:23:
[...]

Dit vraag ik me dus ook de hele tijd af... echt super irritant! Kill je 11 apps.. kijk je even later en dan zijn er weer 8 actief :? :X
Misschien moet je gewoon geen apps killen en android het zelf af laten handelen. Apps die in het geheugen staan kosten namelijk geen extra stroom ofzo..

Verwijderd

baba420 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:37:
Een eigenaardig probleem. Mijn internet verbinding wisselt om de 5 seconden over H en 3G. Ik sta gewoon stil (dus ik neem aan zelfde zendmast) en toch wisselt hij.

Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Heb 2.2 via Kies, geen lagfix/root o.i.d.
Volgens mij is dat normaal toch ?

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-10 00:14
Dacuuu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:31:
Mensen, toen ik 2.1 -update1 draaide werkte mijn gps goed. ik maak gebruik van sygic maps 2010 als navigatie. nu met de officiele 2.2 duurt het erg lang voordat hij een fix heeft, en de telefoon denkt vaak dat die een weg naast de weg dat ik rij zit. weet iemand hoe dit te op te lossen is ?
Klinkt als de omgedraaide wereld. Ik gebruik dezelfde nav. en had het met 2.1 en kon het alleen met B oplossingen goed krijgen. Met 2.2 zonder problemen snel en een steady fix.
Misschien heb je wat aan mijn aanpassingen die ik deed op mijn 2.1 SGS?

Succes kerel

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

• Dacuuu
jpvaneijk schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:14:
[...]

Klinkt als de omgedraaide wereld. Ik gebruik dezelfde nav. en had het met 2.1 en kon het alleen met B oplossingen goed krijgen. Met 2.2 zonder problemen snel en een steady fix.
Misschien heb je wat aan mijn aanpassingen die ik deed op mijn 2.1 SGS?

Succes kerel
Apart, als ik die code invoer, verdwijnt hij wel van mijn scherm.en kan ik weer opnieuw nr's intikken. krijg geen menu te zien..

Verwijderd

Ik heb zojuist de update uitgevoerd naar Froyo, maar volgens mij ging het niet helemaal zoals het hoort.

Samsung KIES zei dat de update voltooid was en dat de telefoon na een reboot zou moeten werken.
De telefoon staat nu al twintig minuten op een zwart scherm, met de twee knoppen opgelicht.
Af en toe trilt de telefoon, soms twee keer snel achter elkaar, soms eenmalig.

Is dit zoals het hoort? Hoe lang duurde het bij jullie allemaal?

• Energy99

Energy99

NRG <3

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:51:
Ik heb zojuist de update uitgevoerd naar Froyo, maar volgens mij ging het niet helemaal zoals het hoort.

Samsung KIES zei dat de update voltooid was en dat de telefoon na een reboot zou moeten werken.
De telefoon staat nu al twintig minuten op een zwart scherm, met de twee knoppen opgelicht.
Af en toe trilt de telefoon, soms twee keer snel achter elkaar, soms eenmalig.

Is dit zoals het hoort? Hoe lang duurde het bij jullie allemaal?
Klinkt niet al te best.. bij mij deed de telefoon het na de reboot meteen (geen zwarte schermen; iig niet langer dan 2 seconden of zo).

\O/ weeeee =[specs]=

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:00:
[...]

Volgens mij is dat normaal toch ?
Bij mij wisselt ie ook steeds hoor. Kan liggen aan ontvangst of misschien is het een soort power safe oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Damn, dus ik heb 'm om zeep geholpen? Lekker dan, heb hier ook geen andere telefoon liggen waarmee ik tijdelijk kan bellen. Gelukkig heb ik wel een backup van alles! Hij staat aan, bliept af en toe, doet verder helemaal niks. Wanneer ik de accu er uit haal en het opnieuw probeer, gebeurd er precies hetzelfde.

• MrAngry
Had je nog een lagfix lopen voor de update?

Verwijderd

Shit, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Ik had inderdaad Ryan's OCLF draaien.
Wat nu?

• Salentino
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2012
is het mogelijk dat ik nog steeds geen update krijg van froyo ik vind dit zo raar bijna iedereen heeft hem al :s en kan hem niet afhalen via kies omdat ik er geen melding over krijg

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
smeijers schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:08:
batterijverbruik houdt me bezig..1e indruk ( verbeterd!) moet ik toch nuanceren..valt toch tegen
werk met advanced taskkiller free :

[...]
Je moet die Task-killer er helemaal af gooien |:(
Bij Android heb je absoluut geen task-killer nodig omdat dat door Android zelf wordt geregeld ;)

• MrAngry
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:20:
Shit, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Ik had inderdaad Ryan's OCLF draaien.
Wat nu?
Zoek even in dit topic het is wel vaker gebeurt. Als ik het goed onthouden heb dan komt het neer op:
Download mode --> Flashen met Odin
Als je geen download mode hebt dan hebben bij service centers nog wel een kabeltje die dat kan forceren (die kan je ook zelf klussen).

• baba420
  • Laatst online: 30-11 20:44
Swatfireglide schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:47:

Nou heb ik de afgelopen dagen wel een en ander veranderd aan me telefoon met aps, maar kan me niet voorstellen dat er 1 bij zit die zit veroorzaakt. Enige wat me tot nu toe opvallend is (wat eerst niet het geval was) dat SGS constant switcht tussen 3G en H(HSDPA). Ik weet niet of dit zo aan mijn batterij kan vreten? Iemand verder nog suggesties wat zo batterij kan vreten terwijl hij stand-by staat?

Ik draai overigens 2.2 + voodoo pre6
Dat heb ik dus ook.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:17:
[...]

Bij mij wisselt ie ook steeds hoor. Kan liggen aan ontvangst of misschien is het een soort power safe oid.
Misschien is het normaal, maar ik kan me voorstellen dat dit verschijnsel de batterijduur niet bepaald ten goede komt.

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 16:48
Quote : Je moet die Task-killer er helemaal af gooien
Bij Android heb je absoluut geen task-killer nodig omdat dat door Android zelf wordt geregeld. Quote

Jij werkt zeker met de stock task cleaner.

He probleem is dat die juist weer niet wordt ondersteund in LauncherPro.

Btw ff wat anders.

Ik draai voodoo lag fix..

Als ik ga factory resetten moet ik toch een map aan maken in de folder van voodoo met de naam "disable lagfix" ?

Maar als ik hem nu later weer na het factory resetten weer wil activeren dan? Hoe gaat dat in zn werk? Kan er nl. niks over vinden..

En hoe zit het nu met de battery stats? Hoe kan ik deze wissen? Mijn batt gaat hooguit 1 dag mee :( Dat kan niet goed zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Steef1986 op 12-11-2010 19:41 ]

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:36:
[...]

Zoek even in dit topic het is wel vaker gebeurt. Als ik het goed onthouden heb dan komt het neer op:
Download mode --> Flashen met Odin
Als je geen download mode hebt dan hebben bij service centers nog wel een kabeltje die dat kan forceren (die kan je ook zelf klussen).
Ik heb hier een draadje gevonden. Zojuist Odin erop gegooid, maar wanneer ik de handleiding volg, kom ik niet verder dan het download proces (dat niet gestart wordt).

Verwijderd

Ik heb net de telefoon opgestart door Volume Up, Home en Power in te drukken. Heb 'm een volledige reset gegeven en hij startte door! Het ziet er heel anders uit, en... Het is 2.2! :D

Verwijderd

Alle perikelen met Kies en de Froyo update ongeschonden doorgekomen, heb ik vanmiddag ineens een ander probleem.
Toen ik een Brando screenprotector aanbracht viel het me op dat er in de rechter bovenhoek naast de frontcamera een lichte plek zat. Dacht eerst dat er lucht onder de protector zat maar helaas bleek het in/onder het scherm te zitten. een hoekje van ca. een halve centimeter dat lichter is dan de rest. Als ik er op druk zie je de zwarte vloeistof teruglopen naar de hoek maar ja, blijven drukken is geen optie ;-).
Lijkt net alsof er wat ruimte zit tussen het scherm en de buitenrand. Omdat iemand ook al kraakproblemen van de rand meldde ben ik benieuwd of ik de enige ben met dit probleem en zo niet wat je er aan gedaan hebt en of het onder garantie verholpen is. Het lijkt niet fraai en ik wil er eigenlijk wel mee terug maar kan het toestel op het moment slecht missen.....

Verwijderd

-

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:20:

ik heb het volgende erom heen zitten
http://gsm-telecom.marktp...A2mpiKQ%3D&fta_ind=4&fs=1

zit als gegoten, en dan ben je volgens mij ook het kraken kwijt

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:37:
[...]

die heb ik ook alleen dan van ebay voor 3,49 incl. Verzendkoste

Verwijderd

*weg* :/

[ Voor 255% gewijzigd door RoD op 13-11-2010 11:27 ]

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:37:
[...]

Ik snap dat soort hoesjes/screenprotectors echt niet.
Het maakt je telefoon lelijker en (percentueel) een stuk dikker!
Ik heb zelf de Galaxy S een paar keer laten vallen, en ik zie nergens schade. Dit is denk ik omdat dit apparaat (itt tot bv iphone) heel licht is en niet van broos materiaal is gemaakt.

Ik heb m'n galaxy s sinds juni en hij ziet er nog gloedje nieuw uit, zonder dat ik er overdreven voorzichtig mee ben geweest.
Een telefoon is een gebruiksvoorwerp. Natuurlijk is het jammer als er een krasje op komt, maar who cares?

Verder koop ik geen 9mm dikke telefoon zodat ik er een hoes omheen kan gooien waardoor deze 12mm dik is (+33%!)

Om even verder te ranten/mijn punt verder uit te melken:
Je wilt graag dat je telefoon mooi blijft, net zoals (bijvoorbeeld) je auto.
Hierdoor doe je er misschien wat voorzichtiger mee, dat is logisch.
Maar als je je auto gaat verpakken met allemaal rubber, dan is deze helemaal niet meer mooi! (maar wel goed beschermd!)

Conclusie, je telefoon LELIJK maken zodat hij MOOI blijft, is gewoon een kromme redenatie!

(ieder z'n eigen ding natuurlijk en smaken verschillen :))

• Energy99

Energy99

NRG <3

Helemaal mee eens Maarten21 :Y
Ik laat nog liever m'n telefoon uit m'n handen vallen dan dat ik met zo'n bananenprotector rondloop..

\O/ weeeee =[specs]=

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:20:
Welk systeem of programma speelt het filmbestand van de Galaxy goed af?
Is er een mogelijkheid tot afspelen op een ps3?
*pssst* stiekem is het gewoon mp4, dus als je de .3gp veranderd in .mp4 doet Windows Media Player hem gewoon afspelen :Y

EDIT: en ik dacht gelezen te hebben dat PS3 zelf ook met .3gp werkt, dus dat zou moeten kunnen denk ik dan (maar heb zelf geen ps3, dus weet niet hoe dat dan zou moeten)

[ Voor 19% gewijzigd door Tower410 op 13-11-2010 01:45 ]

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 22:05
Sinds een week draai ik met Froyo op mijn SGS. Dit werkt super.
Af en toe zet ik het apparaat uit. Als ik deze dan weer aan zet, krijg ik het scherm voor de pincode en gaat hij verder met opstarten. Zo ver gaat het goed.
Na het opstarten heb ik heel vaak geen snelkoppelingen op het startvenster. Alleen de 4 onderste knoppen zijn beschikbaar. Dan rest me niets anders dan het apparaat uit te zetten en daarna weer aan. Vaak moet ik wel 3x achter elkaar uit en aan zetten om de snelkoppelingen terug te krijgen.
Komt dit bij jullie ook wel eens voor ?
Iemand een idee wat hier aan te doen is ?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 18:44

knakworst

Get more sats!

Aloysxda schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:20:
Af en toe zet ik het apparaat uit. Als ik deze dan weer aan zet, krijg ik het scherm voor de pincode en gaat hij verder met opstarten. Zo ver gaat het goed.
Na het opstarten heb ik heel vaak geen snelkoppelingen op het startvenster. Alleen de 4 onderste knoppen zijn beschikbaar. Dan rest me niets anders dan het apparaat uit te zetten en daarna weer aan. Vaak moet ik wel 3x achter elkaar uit en aan zetten om de snelkoppelingen terug te krijgen.
Geduld hebben 8)7

Hij is nog bezig met opstarten. Wacht rustig af en de iconen verschijnen vanzelf :z

• Nasonia
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Maarten21 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:14:

Conclusie, je telefoon LELIJK maken zodat hij MOOI blijft, is gewoon een kromme redenatie!

(ieder z'n eigen ding natuurlijk en smaken verschillen :))
Ik heb er een (haast onzichtbare) screenprotector en een mooi flipover hoesje omheen zitten. Minder kans op een barst in het scherm bij vallen, hogere verkoopwaarde (want zgan) en daarbij interesseert het design van de telefoon me niks, het gaat me allemaal om het scherm. :)

• Raymond
Grote voordeel van mijn flipover hoes, vind ik, is dat de telefoon er een stuk minder glibberig van wordt :P de kale telefoon vind ik maar verschrikkelijk lastig vasthouden. Hij is breed, dun en glad.

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Hebben meer mensen last van de buggy wekker? Heb nu al 2 keer gehad dat ik de wekker had uitgevinkt voor de volgende dag, en dat hij zichzelf weer had ingeschakeld.
Daar word je niet blij van als je een snipperdag hebt en de wekker gaat om 5:40....
Met de overgang naar de wintertijd ging het ook mis, de telefoon had netjes via het netwerk de tijd bijgesteld, alleen de wekker ging nu om 4:40!! Dit is m.i. niet logisch.
Meer mensen last hiervan? Draai JPA maar had het ook met JP6, wekker staat ingesteld op weekdagen.

Verwijderd

Niborit schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:58:
Hebben meer mensen last van de buggy wekker? Heb nu al 2 keer gehad dat ik de wekker had uitgevinkt voor de volgende dag, en dat hij zichzelf weer had ingeschakeld.
Daar word je niet blij van als je een snipperdag hebt en de wekker gaat om 5:40....
Met de overgang naar de wintertijd ging het ook mis, de telefoon had netjes via het netwerk de tijd bijgesteld, alleen de wekker ging nu om 4:40!! Dit is m.i. niet logisch.
Meer mensen last hiervan? Draai JPA maar had het ook met JP6, wekker staat ingesteld op weekdagen.
Bij mij ging de wekker ook af vanochtend om 6.00 echter had ik de wekker uitgeschakeld staan
Even gekeken en ja hoor hij stond gewoon uitgeschakeld,toch is hij afgegaan...

heel vreemd dit en voordat ik froyo erop had nog nooit meegemaakt :-(

Verwijderd

Is froyo de final al uit dan?
ik draai nog steeds een beta ... en als ik tussen kies kijk staat er tussen GT-I900
En als ik dan firmware upgrade doe staat er niks tussen de lijst met apparaten

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
nog even over batterijverbruik:
heb advanced taskkiller er af gehaald - ook de kranten app - taakbeheer van 2.2. prima voor het killen van draaiende apps. -verbruik in standby mode nu op 2% per uur - ergo: +/- 50 uur standby en dan is het op...
het lijkt er op dat deze gratis app. ( advanced taskkiller free uit de market ) veel narigheid veroorzaakt

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 20:48
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:20:
Is froyo de final al uit dan?
ik draai nog steeds een beta ... en als ik tussen kies kijk staat er tussen GT-I900
En als ik dan firmware upgrade doe staat er niks tussen de lijst met apparaten
Deze grap is al eerder gemaakt en na eenmaal is het echt geen leuke grap meer:

maversne in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"

Verwijderd

haha ja sorry hoor, laatste x dat ik heb gekeken was 3 weken geleden.... en mijn kies werkt ook niet.
Geeft eerst aan "u kunt geen andere kies draaien" en daarna staat mijn device er niet tussen

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 09:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Edit: Bij antonboonstra.nl/rtlgemist kan ik nu weer zonder xScope6 browser bekijken. Waren van de week problemen mee. ;)
Bedankt voor jou tip, is toch makkelijker.
Het stomme is dat ik mijn eigen site niet meer kan gebruiken. Volgens mij is dat sinds de update naar Foyo. De links naar de uitzendingen van RTL gemist kloppen wel, maar de standaard videospeler waarmee ik de uitzending wil afspelen, geeft nu steeds de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld". Ik las al iets over dat streaming bij Telfort niet werkt, maar ik probeer het gewoon via Wifi te streamen wat eerder wel lukte, maar nu dus niet meer |:( Hebben meer mensen daar problemen mee en wie heeft de oplossing?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik weet dat het hier geen helpdesk is maar heb het hele internet al afgezocht en vele pagina's hier gelezen.
Sinds een aantal dagen start mijn telefoon niet meer "door". Na het aanzetten verschijnt de Galaxy tekst en vervogens de "s" met geluid maar daarna blijft de display zwart.
Ik heb al een reset geprobeert door de batterij en simm eruit te halen en een opstart met voluime up + menutoets + aan knop ingedrukt te houden maar steeds zie ik dan even het Galaxy even staan gaat uit en komt weer terug ( +- 10 maal) maar het "s" "filmpje komt niet. Zijn er nog meer reset mogelijkheden?
De telefoon wordt ook niet gezien in kies maar het toestel laad wel op als ik deze aan de voeding hang.
HELP! of wordt het opsturen naar Samsung?

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Werkt hier via wifi (tweakdsl BBned) met de Dolphin browser prima.

Op een Galaxy S via wifi (ook tweak) met de default browser ook prima.

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:05

yassine

Nothing to it but to do it!

antonboonstra schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:03:
[...]

Het stomme is dat ik mijn eigen site niet meer kan gebruiken. Volgens mij is dat sinds de update naar Foyo. De links naar de uitzendingen van RTL gemist kloppen wel, maar de standaard videospeler waarmee ik de uitzending wil afspelen, geeft nu steeds de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld". Ik las al iets over dat streaming bij Telfort niet werkt, maar ik probeer het gewoon via Wifi te streamen wat eerder wel lukte, maar nu dus niet meer |:( Hebben meer mensen daar problemen mee en wie heeft de oplossing?
Werkt hier prima :), zowel via Wifi als 3G. Fw: Froyo WJPA

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 09:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

yassine schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:37:
[...]

Werkt hier prima :), zowel via Wifi als 3G. Fw: Froyo WJPA
Zojuist via de pc een mp4 bestand van rtl gemist gedownload en op m'n sgs gezet en die speelt ie vlekkeloos af. Het ligt dus echt aan het streamen. Vaag...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

Aloysxda schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:20:
Oorzaak: je hebt applicaties op je externe geheugenkaart. Het probleem ontstaat door het snel intoetsen van je pincode terwijl je externe geheugenkaart nog niet gekoppeld is. Een bug dus.
Oplossing 1 = wacht 5 seconden voordat je de pincode intoetst.
Oplossing 2 = ga naar toepassingen beheer en zet alle toepassingen over naar de telefoon. Als je een toepassing op je telefoon hebt geinstalleerd, en je doet een Market upgrade, dan kan het zijn dat de toepassing op je externe geheugenkaart terecht komt. Dat was bij mij bv bij nu.nl gebeurd.

Verder een tip aan de twijfelaars "wel/geen factory reset na froyo upgrade". Ik heb 5 dagen zonder factory reset gedaan en had de volgende problemen:
- lag
- gps maakt geen verbinding
- af en toe server error in Opera Mini
Uiteindelijk toch factory reset (met wipe) gedaan en ... geen enkel probleem meer!
Quadrant score voor en na factory reset is ongeveer hetzelfde, maar telefoon reageert na de reset dus veel vlotter.

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 20:00
Ik heb zojuist de laatste 15 pagina's doorgelezen, maar ik kom geen mensen tegen met het zelfde probleem.

Ik heb zojuist mijn SGS binnengekregen en wil deze direct updaten naar 2.2.
Echter blijft KIES constant zeggen: Apparaat aansluiten... even wachten.

Ik kwam in dit topic al andere drivers tegen voor de SGS, ik heb deze dan ook geïnstalleerd.
Bij Mijn Computer zie ik de telefoon wel staan.
En als ik voor Massaopslag kies als verbind methode dan zegt Kies "Kies de KIES methode om te verbinden, deze verbinding wordt niet ondersteund door Samsung KIES".

Ook zet ik eerst KIES aan voordat ik mijn telefoon aansluit, zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 14% gewijzigd door DirkZzZ op 13-11-2010 17:02 ]

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 15:56
heb je je usb wel op kies gezet in de instellingen van je telefoon?

instellingen / draadloos & netwerken / usb instellingen -> samsung kies

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• DirkZzZ
Ik heb hem op handmatig gezet, om te testen of de rest het wel deed.
Als ik voor Massaopslag kies kan ik gewoon bestanden naar/van de telefoon halen.

Het enige dat niet functioneert is KIES, hij blijft gewoon constant zeggen: Apparaat aansluiten... even wachten.
Op dat moment heb ik wel voor "Kies" gekozen als verbindingsoptie ja.

• jasjenl
  • Laatst online: 10:18

jasjenl

Liab A Tymo

Niborit schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:58:
Ja, dit ken ik (zie ook mijn posthistory). Ik heb het bij froyo nog niet getest, maar bij eclair had ik er ook al last van: schakel je het alarm uit, gaat ie toch nog af de volgende ochtend :(

Ik heb het idee dat het alarm heel krom is geïmplementeerd: volgens mij wordt er niet continue iets gecheckt van 'is het al zo laat om het alarm af te laten gaan' maar wordt er een soort van agenda punt gescheduled dat het alarm over x minuten af moet gaan en wordt dat niet (goed) gewist als je het alarm uitschakelt, met als gevolg dat ie alsnog af zal gaan. Met de overgang naar wintertijd ging het namelijk ook niet goed: toen ging ie in eerste instantie een uur te vroeg af, om vervolgens een uur later (op de correcte tijd) nogmaals af te gaan.

Het is wel weer niet te geloven dat zuke simpele, basic dingen als een alarm klok nog niet eens goed geïmplementeerd kunnen worden... Hoe moeilijk kan dat nou zijn??

[ Voor 5% gewijzigd door jasjenl op 13-11-2010 17:11 ]

• DirkZzZ
DirkZzZ schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:10:
Ik heb hem op handmatig gezet, om te testen of de rest het wel deed.
Als ik voor Massaopslag kies kan ik gewoon bestanden naar/van de telefoon halen.

Het enige dat niet functioneert is KIES, hij blijft gewoon constant zeggen: Apparaat aansluiten... even wachten.
Op dat moment heb ik wel voor "Kies" gekozen als verbindingsoptie ja.
Heb het min of meer opgelost nu, ik moet het voortaan gewoon via mijn laptop doen.. die pakt hem wel.
EDIT:
Pfff, ik krijg nu het bericht dat ik de laatste versie al heb geïnstalleerd, terwijl dit niet het geval is.
Ik word nu al moe van deze telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door DirkZzZ op 13-11-2010 17:52 ]

• Dacuuu
Ik heb het probleem al eerder voorbij zien komen, maar geloof zonder antwoord. als ik een sms stuur naar meerdere mensen veranderd de telefoon het smsje naar een MMS. maar dit wil ik niet, aangezien ik een sms bundel heb, maar geen mms. .

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 22:05
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:25:
[...]

Oorzaak: je hebt applicaties op je externe geheugenkaart. Het probleem ontstaat door het snel intoetsen van je pincode terwijl je externe geheugenkaart nog niet gekoppeld is. Een bug dus.
Oplossing 1 = wacht 5 seconden voordat je de pincode intoetst.
Oplossing 2 = ga naar toepassingen beheer en zet alle toepassingen over naar de telefoon. Als je een toepassing op je telefoon hebt geinstalleerd, en je doet een Market upgrade, dan kan het zijn dat de toepassing op je externe geheugenkaart terecht komt. Dat was bij mij bv bij nu.nl gebeurd.

Verder een tip aan de twijfelaars "wel/geen factory reset na froyo upgrade". Ik heb 5 dagen zonder factory reset gedaan en had de volgende problemen:
- lag
- gps maakt geen verbinding
- af en toe server error in Opera Mini
Uiteindelijk toch factory reset (met wipe) gedaan en ... geen enkel probleem meer!
Quadrant score voor en na factory reset is ongeveer hetzelfde, maar telefoon reageert na de reset dus veel vlotter.
Supertip, heel compleet.
Jouw oplossing 1 is de oplossing. Bedankt. _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:33:
Ik heb het probleem al eerder voorbij zien komen, maar geloof zonder antwoord. als ik een sms stuur naar meerdere mensen veranderd de telefoon het smsje naar een MMS. maar dit wil ik niet, aangezien ik een sms bundel heb, maar geen mms. .
Hoe dit normaal moet weet ik niet, maar Handcent SMS heeft een optie om dit in te stellen. Je zou dat dus kunnen gebruiken ipv het standaard programma.

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:33:
Als je het al eerd er heb gezien, waarom gebruik je de zoek functie dan niet.
Mar er is een oplossing, gewoon geen smsjes van meer dan 3 berichten lang verzenden.

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:53:
[...]

Als je het al eerd er heb gezien, waarom gebruik je de zoek functie dan niet.
Mar er is een oplossing, gewoon geen smsjes van meer dan 3 berichten lang verzenden.
lekker nutteloos bericht hoor, het gebeurt ook trouwens als je een sms wilt versturen naar meer dan 1 persoon.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Andere sms app gebruiken?

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:14

Magic666

No one's neighbour!

tjeez.... vorige maar weer eens Kies geinstalleerd om 2.2 te kunnen downen, zowaar deed Kies het en de SGS werd in 1 keer herkend.

Nog geen paar dagen verder en Kies ziet hem weer eens niet... ongelofelijk zeg!
Gelukkig doet de optie massaopslag het *nog* wel....

Maar man o man dat Samsung dat nog steeds niet onder controle heeft.

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
jasjenl schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:10:
[...]

Het is wel weer niet te geloven dat zuke simpele, basic dingen als een alarm klok nog niet eens goed geïmplementeerd kunnen worden... Hoe moeilijk kan dat nou zijn??
Ik heb een work-around geconstateerd die voor mij wel werkte; geef hem een soft reset nadat je het alarm hebt uigeschakeld.

Ik ben soms eerder wakker dan m'n wekker, dus dan is het een minder prettige work-around dan dat je het al de avond ervoor doet :P

Edit: Overigens heb ik alle 6 delen doorgelezen (af en toe word je zo moe van herhaling dat je posts meer scannend gaat lezen) maar een kleine tip die ik niet ben tegengekomen: Hij werkte ook al op Eclair voor mij, zodra je de eerste letter hebt gebruikt bij contacten kan je naar links schuiven om de tweede letter te selecteren van de contactpersoon. Zal je niet vaak nodig hebben maar toch leuk om tegen anderen te vertellen als jij iets wel weet en zij nog niet O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Darkermoon op 13-11-2010 21:13 ]

• nokiaan958GB
  • Niet online
DirkZzZ schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:28:
[...]

Heb het min of meer opgelost nu, ik moet het voortaan gewoon via mijn laptop doen.. die pakt hem wel.
EDIT:
Pfff, ik krijg nu het bericht dat ik de laatste versie al heb geïnstalleerd, terwijl dit niet het geval is.
Ik word nu al moe van deze telefoon.
wordt nu moe van jou :'(

Je vorige probleem had je kunnen oplossen door je handleiding te lezen of de zoekfunctie te gebruiken.

Nu heb je weer een probleem en geef je nauwelijks informatie (welke versie heb je nu, wat heb je gedaan, welke melding krijg je etc) denk je soms dat we hier helderziend zijn ? :+
Eigen inzet wordt hier op prijs gesteld.

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 20:12
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ik dacht ik wacht even tot ik mijn telefoon kan updaten naar froyo, om te kijken of dat invloed zou hebben. Helaas is dit niet het geval.

Via wifi werkt alles perfect, maar via 3g werken zo ver ik weet alleen de gmail app en de opera mini browser. De market of de android browser werken bijvoorbeeld niet. Ik heb natuurlijk uitgebreid gezocht op de rest van het web en de mensen die hetzelfde probleem hadden hadden het proxy adres en proxypoort verkeerd staan. Ik heb dit echter zowel automatisch opnieuw laten indelen als handmatig ingesteld zoals hi (mijn provider) dit aangeeft op de website.
Het lijkt dus met de proxy instellingen te maken, iemand een idee waar het dan verder fout gaat? Hoe kunnen opera en gmail wel werken?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Zit hier met eeen probleem met mijn Galaxy S, als ik een foto wil maken krijg ik de melding in een popup
waarschuwing camerafout.
Mijn toestel draait op de oficiele Froyo via Kies, Froyo XWJPA. Toetsel is geroot en er draait OCLF op.
Ik heb alles al gereset en alles eraf gehaald, ook via de 3 knoppen manier, maar niets helpt.
Het vreemde vind ik dat ik wel kan filmen.
Wie o wie kan mij helpen.

Verwijderd

Volgens mij is batterijgebruik heel erg persoonlijk, want niet iedereen gebruikt zijn telefoon op dezelfde manier. Ik heb net drie (!) dagen gedaan met één lading. Maar ik bel en SMS weinig en heb in die tijd mijn telefoon alleen af en toe gebruik om even in mijn agenda te kijken, een paar tweets gedaan, een paar e-mailtjes gelezen en een paar keer Shazam gebruikt. Verder zet ik zoveel mogelijk uit. Als ik niet op internet moet, zet ik mijn 3G/HSDPA bijv. uit. Mail komt via GPRS ook wel binnen. Ik gebruik geen push mail en check twee e-mail accounts 1x per uur. Bluetooth en GPS staan uiteraard ook uit, al heb ik in die drie dagen ook nog even kort gebruik gemaakt van Google Maps om te kijken waar ik was in een stad. Scherm helderlheid heb ik wat lager staan en de automatische stand uit (dat schijnt ook weer te schelen omdat de sensor hiervoor ook stroom verbruikt). En ik heb de auto-off tijd van het scherm iets omlaag gezet. Met al dit soort maatregelen, kun je dus drie dagen met één lading doen. Ik in ieder geval, want nogmaals, volgens mij is dit zeer persoonlijk!
[...]

Verwijderd

Ik wilde Android updaten naar 2.2 en Kies geeft met aansluiten aan dat er een update is, mooi denk je dan en downloaden die gegevens.

Daarna begint Kies het één en ander uit te pakken en Kies lijkt opnieuw te willen starten ... maar vliegt er vanaf dat moment continue uit met deze melding:

"Kan de bron met de naam {ui_stlBtnSystemStandAlone} niet vinden.
Bronnamen zijn hoofdlettergevoelig. Fout bij object ui_btnClose in
opmaakbestand
MSC.Thunder.UI;component/controls/messageboxframe.xaml."

Dus in plaats van dat Samsung problemen oplost met een update worden ze erger, nu kan Kies ook niet meer geopend worden en krijg ik alleen nog deze melding te zien. Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen om Android te updaten?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De standaard muziekspeler (1.1.1) geeft bij mij heel veel coverart niet goed weer, terwijl andere software daar geen problemen mee heeft. De plaatjes worden eigenlijk als een groot artefact weergegeven, terwijl andere weer geheel onverstoord worden getoond.

Hebben anderen hier ook last van?

Verwijderd

antonboonstra schreef op zaterdag 13 novhttp://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/35025004/102ember 2010 @ 13:03:
[...]

Dat had ik ook begin van de week, ik kon niet meer voor de videoplayer kiezen. Alleen internet en toen gaf ie me ook die melding.
Daarop heb ik xScope6 browser geinstalleerd , bij die browser kun je bij instellingen de user agent op ipad zetten. Dan doet ie het gewoon weer met die browser. Dat verklaard echter niet waarom de standaard browser hem een paar dagen later wel weer gewoon afspeelt.
Misschien een domme vraag maar heb je je telefoon al opnieuw opgestart?

Verwijderd

Dit is hier offtopic, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 13:02 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door RoD op 14-11-2010 13:02 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.