Je kunt LauncherPro ook zonder Homeswitcher makkelijk als default instellen hoor. Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren. Klik bovenin op het tabblad alles en scroll naar Startpagina. Klik die aan en druk vervolgens op de knop Standaardwaarden wissen. Als je nu op de home knop drukt vraagt hij met welk programma je die actie wilt uitvoeren, even een vinkje zetten bij "altijd deze acties gebruiken" ofzo en vervolgens voor LauncherPro kiezen. Werkt hier in ieder geval prima. Als je dan weer terug moet naar Touchwiz om wat voor reden, zelfde acties herhalen maar dit keer voor LauncherPro.Kledur schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:30:
Ah, Homeswitcher blijkt (nog?) niet compatible met Froyo te zijn, dat verklaard wat. Dan blijf ik tot die tijd wel gewoon van de home toets af
Ik was nog aan het twijfelen maar dit is inderdaad de goede manierGandalfTheGrey schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:01:
[...]
Dit kan je wijzigen bij Menu -> instellingen > toepassingen > alles > startpagina (of launcherpro, ligt eraan welke je ongedaan wil maken) > standaardwaarden wissen
Verwijderd
Is inderdaad onmogelijk, echt te belachelijk voor woorden eigenlijk. Kan ook niet met en ander programma.Jackazz schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:04:
[...]
Volgens mij is die optie er dus niet. Zit nu op het werk dus kan het niet controleren. Bij contactpersonen heb je inderdaad deze optie wel want die heb ik al gebruikt.
Was er al bang voor.. hier kom je natuurlijk pas achter op het moment dat je het nodig hebtVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:14:
[...]
Is inderdaad onmogelijk, echt te belachelijk voor woorden eigenlijk. Kan ook niet met en ander programma.
Verwijderd
Ik kom er vandaag achter dat exchange gedeeltelijk niet meer werkt
.
De agenda wordt ge-updated, ik kan mails versturen, de adressenlijst (GAL) wordt gevonden....maar ik krijg geen inkomende mails meer. Ík heb in ieder geval niets veranderd, zou het iets aan de serverkant kunnen zijn?
De agenda wordt ge-updated, ik kan mails versturen, de adressenlijst (GAL) wordt gevonden....maar ik krijg geen inkomende mails meer. Ík heb in ieder geval niets veranderd, zou het iets aan de serverkant kunnen zijn?
Vraag je beheer of ze een security policy hebben.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:36:
Ik kom er vandaag achter dat exchange gedeeltelijk niet meer werkt.
Mogelijk word deze toegepast en geeft dit een conflict.
Deze werkte afaik niet in Android 2.1.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ook vandaag geupdate naar froyo.
Update ging perfect alleen exchange gaf een verbindingserror. De emailclient gaf ook aan dat de beveiliging aangepast moest worden anders had het programma geen rechten. Opzich geen probleem.
Alles werk nu naar behoren alleen 1 dingetje is redelijk irritant.
Ik mag mijn scherm niet meer unlocken zonder pin of wachtwoord in te voeren.
Als ik via beveiliging die opties probeer uit te zetten kan ik niet kiezen voor geen beveiliging.
uitgeschakeld door externe telefoonbeheerder staat er nu.
wat kan ik doen om die opties weer tevoorschijn te halen?
Update ging perfect alleen exchange gaf een verbindingserror. De emailclient gaf ook aan dat de beveiliging aangepast moest worden anders had het programma geen rechten. Opzich geen probleem.
Als ik via beveiliging die opties probeer uit te zetten kan ik niet kiezen voor geen beveiliging.
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Mijn SGS ligt nu bij ThePhoneHouse. Ben benieuwd of ze er wat aan kunnen doen.
DAJ schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:22:
Ik ben vorige week overgestapt van een Windows Mobile telefoon naar de Samsung Galaxy S.
Op de Windows telefoon had ik een programma dat herinneringsgeluiden gaf bij een gemiste oproep of een SMSje. Bij een gemiste oproep of een ontvangen SMS, gaf de telefoon elke 5 minuten een geluid totdat je de lijst met gemiste oproepen of het SMSje opende.
Weet iemand of een dergelijk programma ook bestaat voor Android?
Dat is een instelling die alleen de beheerder van je Exchange kan wijzigen in de Exchange configuratie.piems schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:02:
Ook vandaag geupdate naar froyo.
Die heeft er schijnbaar voor gekozen dat dit veiliger is, en dat je zonder die instelling geen gebruik mag maken van de service
Doet bij jullie http://antonboonstra.nl/rtlgemist/ ook niet meer?
Vond het wel handig om te gebruiken op de SGS. Heeft RTL er een stokje voor gestoken?
Edit: krijg:
Server Error
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Vond het wel handig om te gebruiken op de SGS. Heeft RTL er een stokje voor gestoken?
Server Error
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
[ Voor 38% gewijzigd door BMW_M3 op 08-11-2010 16:33 ]
Signature
Ik heb het probleem van pin of wachtwoord met de exchange server ook. Erg irritant!
Daarnaast is mn tel. er niet sneller stabieler op geworden sinds de update. Vooral als hij mn mail gaat synchroniseren duur het echt een halve minuut ofzo met zwart scherm.
Daarnaast vreet ie nu batterijen.. nu nog maar 52% en vannacht de hele nacht opgeladen tot 7:30 uur.
Bijna niks gedaan, paar foto's gemaakt, paar emails gestuurd en 1 telefoontje van een paar minuten.
Nu ook maar advanced task killer erop gezet op "crazy"om alle tasks af te sluiten. De standaard widget hiervoor is verdwenen van het home screen.
Daarnaast is mn tel. er niet sneller stabieler op geworden sinds de update. Vooral als hij mn mail gaat synchroniseren duur het echt een halve minuut ofzo met zwart scherm.
Daarnaast vreet ie nu batterijen.. nu nog maar 52% en vannacht de hele nacht opgeladen tot 7:30 uur.
Bijna niks gedaan, paar foto's gemaakt, paar emails gestuurd en 1 telefoontje van een paar minuten.
Nu ook maar advanced task killer erop gezet op "crazy"om alle tasks af te sluiten. De standaard widget hiervoor is verdwenen van het home screen.
Dit had ik gisteren al gemeld,ik probeerde het net weer. toen werkte hij weer!BMW_M3 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:32:
Server Error
maar bij jou dus niet?
Verwijderd
Hey ik heb ook de update 2.2 geïnstalleerd hij was in het begin ook erg traag maar nadat ik de telefoon terug had gezet naar fabrieks instellingen loop de telefoon als een tierelier. ben nu erg tevreden over mijn telefoon
Hoe heb jij de backup van je programma's gemaakt?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:48:
Hey ik heb ook de update 2.2 geïnstalleerd hij was in het begin ook erg traag maar nadat ik de telefoon terug had gezet naar fabrieks instellingen loop de telefoon als een tierelier. ben nu erg tevreden over mijn telefoon
Ik wil namelijk m'n angry birds en navigon niet opnieuw installeren....
Heb er nog geen maand van kunnen genieten.. gestolen op vakantie
en vanwege miscommunicatie of whatever is er geen aangifte doorgevoerd bij politie dus nog maar hopen dat ik ''m vergoed krijg

Verwijderd
Klopt, ik had hetzelfde en na bovengenoemde actie werkt het weer zoals het hoortPropane schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:06:
[...]
Je kunt LauncherPro ook zonder Homeswitcher makkelijk als default instellen hoor. Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren. Klik bovenin op het tabblad alles en scroll naar Startpagina. Klik die aan en druk vervolgens op de knop Standaardwaarden wissen. Als je nu op de home knop drukt vraagt hij met welk programma je die actie wilt uitvoeren, even een vinkje zetten bij "altijd deze acties gebruiken" ofzo en vervolgens voor LauncherPro kiezen. Werkt hier in ieder geval prima. Als je dan weer terug moet naar Touchwiz om wat voor reden, zelfde acties herhalen maar dit keer voor LauncherPro.
Ik heb nu eindelijk WEL froyo nadat ik eindelijk een verbinding met Kies hebben kunnen maken (op pc colelga). Bij mij was de laatste stap het vervangen van LauncherPro door de Touchwiz home-app! Daarna kon ie opeens WEL verbinding maken, misschien dat dat voor iemand anders ook de oplossing bied.
Mijn ervaringen met Froyo:
- merk nog niets van Lag
- verbinding met Kies op PC is nu opeens goed
- al mijn apps waren er nog, maar verschillende widgets waren kapot en moesten opnieuw gedaan worden: Extended controls, weather-app en 3G watchdog
- 3G watchdog en Call Meter 3G hebben hun tellingen gelukkig behouden
- contacts, agenda etc zat in Google opgeslagen dus waren er gewoon nog
- Quadrant loopt vast bij de eerste IO-test
Verwijderd
Ik vraag me af, zou het niet voldoende kunnen zijn om je interne SD te formatteren?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:48:
Heeft er eigenlijk iemand Quadrant gedraaid net na de update alstie nog traag is maar NA het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en VOOR het installeren van een lagfix?
Tja, over het algemeen gebruiken mensen hopelijk de search functie en dan hadden ze dit allang gevondenVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:07:
[...]
Bij mij was de laatste stap het vervangen van LauncherPro door de Touchwiz home-app! Daarna kon ie opeens WEL verbinding maken, misschien dat dat voor iemand anders ook de oplossing bied.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
De oplossing is Touchdown for Android 2.2 echt een super tooltjeAegir2002 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:35:
Ik heb het probleem van pin of wachtwoord met de exchange server ook. Erg irritant!
Kan iemand mij precies uitleggen wat ik allemaal kwijt raak na de factory reset want ik hoor dat je telefoon na de 2.2 update dan een stuk sneller is.
Verwijderd
Met een factory reset ben je alles kwijt. ALLES.jochem92 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:22:
Kan iemand mij precies uitleggen wat ik allemaal kwijt raak na de factory reset want ik hoor dat je telefoon na de 2.2 update dan een stuk sneller is.
Dat klinkt ernstig:P dus ook bijvoorbeeld al mn afspeellijsten in mn muziekspeler? Kan iemand beämen of de snelheid echt omhooggaat?
Verwijderd
Ik zeg toch dat je ALLES kwijt bent? Ja dus ook je lijsten. Tenzij je ze op je pc hebt staan en je ze kunt syncen. zoals met Spotify. Die lijsten ben je niet kwijt. En ja de snelheid gaat omhoog zoals al heel erg vaak is aangehaald in dit topic.jochem92 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:32:
Dat klinkt ernstig:P dus ook bijvoorbeeld al mn afspeellijsten in mn muziekspeler? Kan iemand beämen of de snelheid echt omhooggaat?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 17:44 ]
Vraagje over verschil van XWJPA of XXJPO
Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO
CSC : I9000DBTJP3
het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Ik weet echt niet wat het verschil is maar ben benieuwd of er meer mensen deze versie hebben ik.
De volgende vraag is logischerwijs, ik ben benieuwd of ik nu alsnog mijn telefoon kan aanpassen zodat ik daadwerkelijk de Nederlandse versie krijg.
Ik heb al gelezen hoe ik dat zou moeten doen.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO
CSC : I9000DBTJP3
het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Ik weet echt niet wat het verschil is maar ben benieuwd of er meer mensen deze versie hebben ik.
De volgende vraag is logischerwijs, ik ben benieuwd of ik nu alsnog mijn telefoon kan aanpassen zodat ik daadwerkelijk de Nederlandse versie krijg.
Ik heb al gelezen hoe ik dat zou moeten doen.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
[ Voor 42% gewijzigd door motor-babe op 08-11-2010 18:56 . Reden: aanvulling van bericht ]
motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"
Ik zag in de market flash player 10.1 staan. is deze update nodig voor Froyo? De update slokt 12 mb op, vandaar mijn vraag.
[ Voor 42% gewijzigd door Amboe op 08-11-2010 18:36 ]
Laat ik dat nou zelf zijnTripleQ schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:23:
[...]
Dat is een instelling die alleen de beheerder van je Exchange kan wijzigen in de Exchange configuratie.
Die heeft er schijnbaar voor gekozen dat dit veiliger is, en dat je zonder die instelling geen gebruik mag maken van de service
Daarna nog geen resultaat. Heb maar een factory reset gedaan aangezien ik er niet zo heel veel op had draaien. account weer opnieuw ingesteld en het werkt nu weer vlekkeloos. Scrollen in de mail gaat ook weer soepel terwijl dat voor de reset nog niet zo was.
nu wel tevreden
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Verwijderd
Ik lees nu al een tijdje mee, ik heb zelf een SGS van t-mobile. Bij het updaten geeft hij een "halve" foutmelding weer, iets met updatemodus, probeer het later nogmaals.
De volume-down combinatie werkt ook niet.
Is dit makkelijk te verhelpen? Ik heb me doodgezocht namelijk.
De volume-down combinatie werkt ook niet.
Is dit makkelijk te verhelpen? Ik heb me doodgezocht namelijk.
Ik heb even op de iPad pagina gekeken, waar ik de links vanaf pluk en daar krijg ik ook allemaal foutmeldingen. Ik weet niet of dit bewust is, of een tijdelijke storing. Misschien dat iemand met een echte iPad voor de zekerheid nog kan controleren of de uitzendingen daarmee wel te bekijken zijn...BMW_M3 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:32:
Server Error
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
Froyo 2.2 erop maar om oclf erop te krijgen moet ik rooten
heb dat geprobeerd met de update.zip van de guide maar krijg dan bij het opstarten de volgende melding
e:signature verification failed
installation aborted
gevolg telefoon niet geroot oclf kan ik dus niet installeren
vind de telefoon zonder de oclf toch erg traag af en toe
hoe krijg ik dat ding nu alsnog geroot kan het ook op een andere(liefst zo simpel mogelijke!!) manier
alvast bedankt
Frank
heb dat geprobeerd met de update.zip van de guide maar krijg dan bij het opstarten de volgende melding
installation aborted
hoe krijg ik dat ding nu alsnog geroot kan het ook op een andere(liefst zo simpel mogelijke!!) manier
alvast bedankt
Frank
even de one click root zoeken, kun je hem dmv de pc en op 1 knop klikken rootenVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:48:
Froyo 2.2 erop maar om oclf erop te krijgen moet ik rooten
installation aborted
alvast bedankt
Frank
@antonboonstra - gisteren had ik de error ook, vanmiddag niet. en nu weer wel!
@ Autonov: met SuperOneClick http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682 je telefoon rooten -> Telefoon in USB Debug mode(fout opsporingsmode) en erna rooten maar. Daarna uit de market de OCLF halen.
Nu een vraag van mij: is het veilig uit te proberen of mijn telefoon de 3 combo download functie heeft? kan ik gewoon weer weg uit deze modus zonder gevolgen?
@ Autonov: met SuperOneClick http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682 je telefoon rooten -> Telefoon in USB Debug mode(fout opsporingsmode) en erna rooten maar. Daarna uit de market de OCLF halen.
Nu een vraag van mij: is het veilig uit te proberen of mijn telefoon de 3 combo download functie heeft? kan ik gewoon weer weg uit deze modus zonder gevolgen?
[ Voor 21% gewijzigd door Dacuuu op 08-11-2010 20:06 ]
Verwijderd
thx heb het gevonden en het werkt maar niet zoals het hoort.........darklord007 schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:03:
[...]
even de one click root zoeken, kun je hem dmv de pc en op 1 knop klikken rooten
http://www.androidworld.n...fix-samsung-galaxy-s.html
quadrant score kale 2.2 froyo 956
quadrant scoren kale 2.2 froyo met oclf 990
overigens was de score met 2.1 en oclf 2500 dus snap dit niet helemaal...
ga verder uitzoeken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:11 ]
Hmm, ik heb toch wel een duidelijk verschil met en zonder oclf op 2.2. Zonder was rond de 900, met oclf zo rond de 1900-2000.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:05:
[...]
thx heb het gevonden en het werkt maar niet zoals het hoort.........
quadrant score kale 2.2 froyo 956
quadrant scoren kale 2.2 froyo met oclf 990
overigens was de score met 2.1 en oclf 2500 dus snap dit niet helemaal...
ga verder uitzoeken
Mijn scrore is ook lager dan bij 2.1 maar de score zegt niet altijd alles
Verwijderd
heb een factory reset gedaan en nu zit k wel rond de 1900 vaag net alsof de telefoon eerst oclf niet zag of zo en nu wel maar goed het werkt iig!barber schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:25:
[...]
Hmm, ik heb toch wel een duidelijk verschil met en zonder oclf op 2.2. Zonder was rond de 900, met oclf zo rond de 1900-2000.
Zolang je verder niks doet kan het geen kwaad.Dacuuu schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:05:
Alsje download mode opstart en niks er naartoe download veranderd er niks (je kan hem gewoon opnieuw opstarten)
Als je recovery mode opstart kun je een factory reset uit het menu selecteren Mwah dat gebeurt niet zomaar maar het is wel het ergste wat er kan gebeuren
Verwijderd
Hallo allemaal!
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S en recent geupdate naar Froyo. Ik heb toch het gevoel dat ie soms wat trager is geworden, ik lees wel dingen over een lagfix 2.2 die alles oplost, maar waar kan ik er meer en betrouwbare informatie over vinden?
Ik heb liever niet dat mijn garantie vervalt en dat mijn toestel kapot gaat door rooten etc.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S en recent geupdate naar Froyo. Ik heb toch het gevoel dat ie soms wat trager is geworden, ik lees wel dingen over een lagfix 2.2 die alles oplost, maar waar kan ik er meer en betrouwbare informatie over vinden?
Ik heb liever niet dat mijn garantie vervalt en dat mijn toestel kapot gaat door rooten etc.
het werkt al weer goed.
[ Voor 89% gewijzigd door racoon op 08-11-2010 21:29 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Heb nog wel last van wat lag met 2.2, maar valt echt mee vergeleken bij 2.1. Overigens doet flash het belachelijk goed, ik kan gewoon naar youtube.com om daar lekker een filmpje te kijken (van erg goede kwaliteit vergeleken bij de youtube app!).
Ik heb mn galaxy mee gehad naar een concert en heb daar enkele filmpjes gemaakt. Nu ik de filmpjes terug kijkt blijkt dat het geluid bagger is. Het klinkt alsof de microfoon het geluidsniveau niet aan kan. Hebben meer mensen hier last van of kan ik het opname niveau van de mic. Lager zetten?
Verwijderd
geluid van Samsung is altijd bagger op telefoons helaas.. Ook al ervaren op mijn i8910 omnia hd en nu ook weer op mijn galaxy s.dzzls schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:28:
Ik heb mn galaxy mee gehad naar een concert en heb daar enkele filmpjes gemaakt. Nu ik de filmpjes terug kijkt blijkt dat het geluid bagger is. Het klinkt alsof de microfoon het geluidsniveau niet aan kan. Hebben meer mensen hier last van of kan ik het opname niveau van de mic. Lager zetten?
Verwijderd
Ik ben mijn toestel aan het rooten, maar na de melding "installing Superuser" gebeurt er verder niets. De cursor blijft wel knipperen, maar verder geeft zowel pc of mobiel geen teken van "ik ben klaar". Mis ik iets? Ik heb alles precies gedaan zoals in het filmpje op xda werd aan gegeven. en toestel en mobiel zijn as we speak nog verbonden.
Gaarne ff hulp of een snuggere opmerking indien mogelijk.
Verwijderd
Wat verwacht je ook met zo'n geweld aan geluiddzzls schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:28:
install de app "clear home default"Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:13:
[...]
De eerste x dat je op de homeknop drukt, vraagt ie welke actie hij moet ondernemen. Dit heeft dus niks met je standaard homescreen te maken. Dit kan je wel wijzigen, ik weet alleen niet hoe:p.
Hiermee kan je wel de lp als default zetten
Ik wil ook de lp launcher. Wacht todat mn geld is gestort op mn paypal. Wil natuurlijk wel optimaal profiteren van de launcher die in mijn ogen meer capaciteit heeft als de "stock"launcher.
Btw!!!
Zijn het al meer mensen opgevallen dat de resolutie van de pics van bijv. buddies widgets en fotogallerij opeens stukken lager is.. Kan bijna de pixels tellen.
Ook gaat mijn tel. hooguit 15 uur mee. Dan is de batt. echt leeg. En dan doe ik fraai weinig! Is dit wel normaal?
Al het bovenstaande gaat over 2.2 froyo.
[ Voor 22% gewijzigd door Steef1986 op 08-11-2010 21:53 ]
mijn galaxy vind via wifi opeens geen draadloze netwerken meer, heb wefi al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niks.
Ik heb sinds updaten naar 2.2 echt vage problemen. Sinds 2.2 lijkt het touchscreen niet meer consequent te werken. Je bent aan het typen en dan reageert een bepaalde letter niet goed, dan moet je echt drie keer op een bepaalde plek drukken om toch die letter 'ingedrukt' te krijgen. Via google vind ik geen vergelijkbare problemen. Iemand hetzelfde probleem / tips?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Verwijderd
Iemand? Kan ik m'n toestel gewoon van de pc af halen?? Wat is de laatste boodschap die ik hoor te lezen??Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:34:
Ik ben mijn toestel aan het rooten, maar na de melding "installing Superuser" gebeurt er verder niets. De cursor blijft wel knipperen, maar verder geeft zowel pc of mobiel geen teken van "ik ben klaar". Mis ik iets? Ik heb alles precies gedaan zoals in het filmpje op xda werd aan gegeven. en toestel en mobiel zijn as we speak nog verbonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 21:50 ]
Verwijderd
Ik zou het toestel eens herstarten, geen idee wat er gebeurd (heb dit ook nog nooit gehad) maar dat is wat ik zou doen.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:50:
[...]
Iemand? Kan ik m'n toestel gewoon van de pc af halen?? Wat is de laatste boodschap die ik hoor te lezen??
Verwijderd
ok ik he het toestel er gewoon vanaf gehaald en quadrant gestart. 2010 als score waar ik eerst 810 Had. Beetje apart want ik had met 2.1 eerst bijna 1000 en met lagfix bijna 2400.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:56:
[...]
Ik zou het toestel eens herstarten, geen idee wat er gebeurd (heb dit ook nog nooit gehad) maar dat is wat ik zou doen.
Voortaan aub niet binnen een kwartier kicken. GoT is geen helpdesk. Kicken binnen 24 uur stellen we nadrukkelijk niet op prijs.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:50:
[...]
Iemand? Kan ik m'n toestel gewoon van de pc af halen?? Wat is de laatste boodschap die ik hoor te lezen??
Grappig dat dit topic een soort [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware voor beginners is geworden
Nou...mijn vorige toestel was een nokia n95 en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het zou een oplossing zijn als je het opname niveau kunt instellen, ik denk dat het dan al een stuk beter gaat.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:35:
[...]
Wat verwacht je ook met zo'n geweld aan geluid
Ik heb dat ook gehad toen ik superuser wilde worden.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:50:
[...]
Het kan geen kwaad om je telefoon los te halen van de PC.
Ik heb het daarna als volgt gedaan.
Externe sd kaar uit de telefoon gehaald.
Daarna programma opgestart om superuser te worden.
Daarna telefoon aansluiten (met usb ding vinkje aan)
Vervolgens superuser draaien.
Als het goed is moet het zo werken.
Blijkbaar raakte hij in de war van mijn externe sd. Hoop dat dit helpt.
Verwijderd
Volgens mij is de maker van de voodoo lagfix daarmee bezig:dzzls schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:42:
[...]
Nou...mijn vorige toestel was een nokia n95 en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het zou een oplossing zijn als je het opname niveau kunt instellen, ik denk dat het dan al een stuk beter gaat.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=806195
Heb na lang wachten maar de overstap naar Froyo gemaakt vanaf 2.1 update1.
Eerst m'n contacten opgeslagen in KIES en toen m'n foto's gekopieerd via massaopslag.
Toen een factory reset. Toen de update via KIES. Alles ging goed, telefoon startte redelijk snel weer op.
Foto's teruggekopieerd en contacten via KIES weer teruggezet.
Helaas blijkt dat de eerder ge-exporteerde contacten van KIES niet compatible zijn met de nieuwe 2.2 software op de telefoon.
De namen kloppen niet, en dan heb ik het niet over de weergave of sorteervolgorde (heb ik al geprobeerd). Hij zet de voor- en achternamen in de verkeerde velden (tweede naam en fonetische naam), waardoor er gesorteerd wordt op het verkeerde deel van de naam. Gevolg is dat alles door de war staat.
Verder ben ik ook wat letters kwijt van de snelzoekrand bij de contactenlijst: de G, H, O, P. W en de X.
Ik ben al de hele avond bezig met importeren, exporteren en converteren van vcf, csv en spb bestanden, waarbij helaas ook blijkt dat niets compatible is (velden komen niet goed over of er zijn geen vergelijkbare velden te vinden).
Ik heb nu enkele gegevens in Gmail gekregen en zie deze op mijn telefoon. Maar ik kan ze dan niet in KIES vanaf de telefoon importeren en op de pc opslaan.
Heeft iemand een goede manier om hier iets mee te doen of te converteren? Ik zou graag ALLE gegevens weer in m'n telefoon hebben.
Tot slot ben ik ook niet overweldigd door de "verbeteringen", een paar dingen staan gewoon ergens anders, wat kleurtjes en Flash (en helaas ook reclame popups nu via flash). De snelheid lijkt gewoon hetzelfde, met af en toe een vertraginkje ertussen. Net was de telefoon ook ineens het gsm signaal kwijt, dat had ik eerder nog niet gehad.
EDIT:
Ik zit nog eens te kijken, en hij zet uit zichzelf namen in de velden "fonetische voornaam" en "fonetische achternaam". Wie gebruikt ooit deze velden?? Is er een manier om deze compleet te verwijderen uit de SGS, ze zijn totaal nutteloos en ze zorgen voor het sorteerprobleem.
Verder mis ik naast de snelbalk letters, ook letters in de "kopjes" boven namen met een nieuwe letter. De N namen staan bij de M erbij. Als ik dan een nieuwe naam met een N maak, komt het N kopje er wel bij, maar hij zet de reeds bestaande N namen daar niet onder. Best wel buggy!
Eerst m'n contacten opgeslagen in KIES en toen m'n foto's gekopieerd via massaopslag.
Toen een factory reset. Toen de update via KIES. Alles ging goed, telefoon startte redelijk snel weer op.
Foto's teruggekopieerd en contacten via KIES weer teruggezet.
Helaas blijkt dat de eerder ge-exporteerde contacten van KIES niet compatible zijn met de nieuwe 2.2 software op de telefoon.
De namen kloppen niet, en dan heb ik het niet over de weergave of sorteervolgorde (heb ik al geprobeerd). Hij zet de voor- en achternamen in de verkeerde velden (tweede naam en fonetische naam), waardoor er gesorteerd wordt op het verkeerde deel van de naam. Gevolg is dat alles door de war staat.
Verder ben ik ook wat letters kwijt van de snelzoekrand bij de contactenlijst: de G, H, O, P. W en de X.
Ik ben al de hele avond bezig met importeren, exporteren en converteren van vcf, csv en spb bestanden, waarbij helaas ook blijkt dat niets compatible is (velden komen niet goed over of er zijn geen vergelijkbare velden te vinden).
Ik heb nu enkele gegevens in Gmail gekregen en zie deze op mijn telefoon. Maar ik kan ze dan niet in KIES vanaf de telefoon importeren en op de pc opslaan.
Heeft iemand een goede manier om hier iets mee te doen of te converteren? Ik zou graag ALLE gegevens weer in m'n telefoon hebben.
Tot slot ben ik ook niet overweldigd door de "verbeteringen", een paar dingen staan gewoon ergens anders, wat kleurtjes en Flash (en helaas ook reclame popups nu via flash). De snelheid lijkt gewoon hetzelfde, met af en toe een vertraginkje ertussen. Net was de telefoon ook ineens het gsm signaal kwijt, dat had ik eerder nog niet gehad.
EDIT:
Ik zit nog eens te kijken, en hij zet uit zichzelf namen in de velden "fonetische voornaam" en "fonetische achternaam". Wie gebruikt ooit deze velden?? Is er een manier om deze compleet te verwijderen uit de SGS, ze zijn totaal nutteloos en ze zorgen voor het sorteerprobleem.
Verder mis ik naast de snelbalk letters, ook letters in de "kopjes" boven namen met een nieuwe letter. De N namen staan bij de M erbij. Als ik dan een nieuwe naam met een N maak, komt het N kopje er wel bij, maar hij zet de reeds bestaande N namen daar niet onder. Best wel buggy!
[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 09-11-2010 09:03 ]
Heb je Froyo? Heb een tijdje terug op XDA gelezen dat dat ook verbeterd zou moeten zijn. Zelf echter verder geen ervaring mee.dzzls schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:28:
2 dagen ervaringen met froyo en uitgebreid getest - geen factory reset -wel gereboot -gewoon straight van 2.1. naar 2.1.1 naar 2.2 ...via laatste kies versie ....._100 ben erg tevreden, browser lekker snel - supersnel met wifi - nauwelijks hinderlijke lag- betere batterijduur- betere gps- flash is fraai - voice search google is super - en alle programma's staan er op - goede foonfunctie - kortom één en al lof voor de SGS.
persoonlijk denk ik dat veel ongemakken zijn ontstaan door "gerommel" met flashen van roms en modden van het toestel..( niet iedereen is het gegeven om "expert" te zijn... )
overigens valt de lag bij mij in het niet als je dit vergelijkt met internet via gprs en je geen snelle opbouw hebt van je internetpagina's waarbij je sowieso geduld moet oefenen...
ik heb indertijd de SGS gekocht voor goede foonkwaliteit - behoorlijke film en foto eigenschappen - helder en groot beeld - gps functionaliteit ! en meer interessante specs, en vind het nog steeds één van de top toestellen.
persoonlijk denk ik dat veel ongemakken zijn ontstaan door "gerommel" met flashen van roms en modden van het toestel..( niet iedereen is het gegeven om "expert" te zijn... )
overigens valt de lag bij mij in het niet als je dit vergelijkt met internet via gprs en je geen snelle opbouw hebt van je internetpagina's waarbij je sowieso geduld moet oefenen...
ik heb indertijd de SGS gekocht voor goede foonkwaliteit - behoorlijke film en foto eigenschappen - helder en groot beeld - gps functionaliteit ! en meer interessante specs, en vind het nog steeds één van de top toestellen.
Ik zit hier met exact hetzelfde probleemVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:51:
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
In het herstelscherm aanwijzing dat geen apparaat verbonden is
Hier exact hetzelfde probleem. Het duurde gister al erg lang om KIES de SGS te laten herkennen. Uiteindelijk gelukt. Na enkele uren firmware updaten gebeurde er niets. Krijg nu de melding dat firmware upgrade is mislukt en KIES vraagt me of ik de telefoon opnieuw aanb wil sluiten. Dat doe ik maar Windows en KIES herkennen de telefoon niet. Ik heb de boel gereset d.m.v. de batterij eruit en daarna volume up, home en aan knop. Nu ook het logo van een telefoon met computer en dat gele vakje met uitroepteken ertussen. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik word er gewoon woedend van dat Samsung er zo'n zooitje van maakt...
Helaas, het firmware upgrade scherm was op nog geen 25% (mijn gsm had in het begin een geel Android poppetje en na 1 minuut werd dat een geheel groen scherm) en bleef daar maar hangen. In taakbeheer op mn pc gaf hij geen problemen aan, hij bleef alleen op circa 20% hangen. Kwartier gewacht, toen toch maar eens gaan zoeken hier op "groen scherm", want ik vond het opvallend dat het scherm helemaal groen van kleur bleef.
Uiteindelijk kreeg ik ook het scherm van Firmware herstellen, echter lukt het niet om de herstelmodues werkend te krijgen. Volume naar beneden + home + aan-knop. SHIT!
Zal wel naar het Service punt gaan, echt slecht dit van Samsung. Ik heb dit jaren met verschillende nokia's gedaan en daar ging het altijd zo soepeltjes. Ik had nooit vreemd moeten gaan..

Risico komt voor uit niet weten wat je doet
Goed punt, maar dat mag je voortaan best per TR meldenMaarten21 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:21:
Grappig dat dit topic een soort [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware voor beginners is geworden
Verwijderd
Ik zat ff in paniek hoor. Sorry. Mijn nederige excuses. *buig buig buig*RoD schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:11:
[...]
Voortaan aub niet binnen een kwartier kicken. GoT is geen helpdesk. Kicken binnen 24 uur stellen we nadrukkelijk niet op prijs.
Verwijderd
Tsja wijsneus, over het algemeen heb ik de HELE zondag heel internet af lopen struinen om ongeveer 300 verschillende dingen uit te proberen om met Kies te connecten, en guess what, LP uitzetten werd geen enkele keer genoemd. En guess what. Uiteindelijk blijkt LP ook niet de schuldige te zijn, want nu MET LP connect mijn telefoon opeens wel probleemloos met Kies....MrAngry schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:16:
[...]
Tja, over het algemeen gebruiken mensen hopelijk de search functie en dan hadden ze dit allang gevonden
Verwijderd
Tsja, dat krijg je als je als 'gewone' gebruiker een fatsoenlijk werkende telefoon wilt hebben, dan moet je je storten in dingen als rooten, lagfixes etc. Iedereen krijgt daar dus mee te maken, niet alleen de wizzkids die rommelen met custom roms's.Maarten21 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:21:
Verwijderd
Ik kan me anders goed voorstellen dat als je je telefoon een half uur lang op zo iets vast ziet lopen dat je graag confirmatie hebt van iemand die dat eerder heeft ervaren dat het geen probleem is en je je telefoon niet zult slopen. Ik had toevallig een paar uur voor jou hetzelfde probleem ervaren, maar helaas was ik op dat moment niet online....Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:11:
[...]
Ik zat ff in paniek hoor. Sorry. Mijn nederige excuses. *buig buig buig*
De gewone gebruiker hier flash zonder na te denken zijn telefoon. Als het dan mis gaat is het gelijk de schuld van Samsung. Er zijn zoveel bronnen van uitermate heldere stappenplannen om de firmware op je telefoon aan te passen. Als mensen de moeite niet nemen om zich een klein beetje te verdiepen in de materie dan vraag je om problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:39:
[...]
Tsja, dat krijg je als je als 'gewone' gebruiker een fatsoenlijk werkende telefoon wilt hebben, dan moet je je storten in dingen als rooten, lagfixes etc. Iedereen krijgt daar dus mee te maken, niet alleen de wizzkids die rommelen met custom roms's.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
ik heb sinds eergisteren Froyo. Ik heb nog niet geprobeerd of het probleem verholpen is. Ik moet ff opzoek naar een plek met harde muziek om een test te doenbeesting schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:19:
[...]
Heb je Froyo? Heb een tijdje terug op XDA gelezen dat dat ook verbeterd zou moeten zijn. Zelf echter verder geen ervaring mee.
Verwijderd
Nadat ik een beetje klungelig bezig ben geweest met mijn homescreen, kan ik helemaal niets meer. Als ik mijn sgs opstart zie ik alleen een zwart scherm. Ik kan met geen mogelijkheid mijn telefoon master resetten. Moet ik hiermee naar een t-mobile shop o.i.d?
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als Samsung een upgrade aanbied via Kies, betekend dit dat iedereen dit zou moeten kunnen, want ook de 'leek' koopt een SGS en installeerd Kies.BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:48:
[...]
De gewone gebruiker hier flash zonder na te denken zijn telefoon. Als het dan mis gaat is het gelijk de schuld van Samsung. Er zijn zoveel bronnen van uitermate heldere stappenplannen om de firmware op je telefoon aan te passen. Als mensen de moeite niet nemen om zich een klein beetje te verdiepen in de materie dan vraag je om problemen.
Je mag van de gewone gebruiker niet verwachten dat ze zich verdiepen in het flashen, 3-button combo, odin, recovery, cwm, custom roms e.d. TENZIJ Samsung men hierop wijst. Kies geeft de indruk dat het hele flashen appeltje eitje is (en dat is het meestal ook). Voordat je je telefoon upgrade via Kies krijg je toch geen waarschuwing dat je je telefoon kunt bricken?
hmmmmz ik heb per ongelijk op verwijderen geklikt(nouja hoopte dat het alleen muziek uit de lijst haalde) bij de mp3 speler, maar na 4 seconden deed ik annuleren, maar ik ben wel gelijk alles kwijt. Ik weet dat de galaxy snel is, maar zo snel kan het niet gebeurd zijn dus mijn data staat vast nog wel ergens. Weet iemand een recoverytool hier voor?
Klopt, ik had erbij moeten vermelden dat ik het over rooten, lagfixen en custom ROM's had. KIES zou gewoon moeten werken wat het gelukkig bij de meeste ook gewoon doet.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:02:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als Samsung een upgrade aanbied via Kies, betekend dit dat iedereen dit zou moeten kunnen, want ook de 'leek' koopt een SGS en installeerd Kies.
Je mag van de gewone gebruiker niet verwachten dat ze zich verdiepen in het flashen, 3-button combo, odin, recovery, cwm, custom roms e.d. TENZIJ Samsung men hierop wijst. Kies geeft de indruk dat het hele flashen appeltje eitje is (en dat is het meestal ook). Voordat je je telefoon upgrade via Kies krijg je toch geen waarschuwing dat je je telefoon kunt bricken?
Maar als je KIES gebruikt terwijl le nog een lagfix draait of iets dergelijks, dan vraag je om problemen.
Nog even een on-topic vraag:
Wat ik overigens merk is dat de batterijcover erg slap is. Regelmatig heb ik dat mijn batterij iets loskomt en dan druk ik de batterij weer op zijn plaats als ik het toestel oppak. Er zit dus ruimte tussen de batterij en de cover. Hebben jullie dit ook? Ik heb al geprobeerd om een beetje tape aan de binnenzijde van de cover te plakken maar dit voelt ook niet helemaal lekker.
Wat ik ook merk is dat ik bij bepaalde kleuren ruis in het scherm zie als ik via WiFi op internet browse. Vooral de site van XDA heeft dit. Je ziet dan storingslijnen door je beeldscherm. Het was al eerder gepost dat mensen dit ook hadden als ze WiFi aanzetten via de statusbalk.
Voor de rest ben ik nog steeds dik tevreden met de Galaxy S
[ Voor 28% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-11-2010 09:13 ]
Verwijderd
Het probleem is dat het aanbod van informatie overweldigend is en soms ook nog tegenstrijdig, en als je er geen ervaring mee hebt dan heb je al gauw zoiets van 'ik probeer het maar'. En helaas gaat het dus niet altijd zoals in die stappenplannen staat, en er is dan geen uitleg wat je nu kunt doen eraan. Kijk naar het probleem wat zowel ik als Beyond Life hebben gehad, dat ie vastloopt tijdens het rooten danwel lagfixen. Kun je dan zomaar herstarten of niet, dat vind je niet zomaar. Dan is het wel fijn dat je op een forum als dit even kunt vragen of er iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad, voordat je je telefoon brickt.BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:48:
[...]
De gewone gebruiker hier flash zonder na te denken zijn telefoon. Als het dan mis gaat is het gelijk de schuld van Samsung. Er zijn zoveel bronnen van uitermate heldere stappenplannen om de firmware op je telefoon aan te passen. Als mensen de moeite niet nemen om zich een klein beetje te verdiepen in de materie dan vraag je om problemen.
Ik weet zelf bijv uit ervaring dat je bij een vastgelopen aktie je complete partitie/database/whatever kwijt kunt zijn. Maar daarvan weet ik dat ik die kan repareren.
Daarom heb ik gepleit voor een soort mini-faq voor het updaten naar Froyo. Ik snap dat dat niet 1,2,3 kan voor het spelen met custom roms etc, maar voor iets als dit waar eigenlijk elke Galaxy-bezitter mee te maken krijgt, ook de niet-tweaker, zou het wel fijn zijn als het in de openingpost stond ipv dat je 90+ paginas door moet worstelen.
http://www.androidworld.n...ederland-naar-2-2-how-to/Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:10:
[...]
Het probleem is dat het aanbod van informatie overweldigend is en soms ook nog tegenstrijdig, en als je er geen ervaring mee hebt dan heb je al gauw zoiets van 'ik probeer het maar'. En helaas gaat het dus niet altijd zoals in die stappenplannen staat, en er is dan geen uitleg wat je nu kunt doen eraan. Kijk naar het probleem wat zowel ik als Beyond Life hebben gehad, dat ie vastloopt tijdens het rooten danwel lagfixen. Kun je dan zomaar herstarten of niet, dat vind je niet zomaar. Dan is het wel fijn dat je op een forum als dit even kunt vragen of er iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad, voordat je je telefoon brickt.
Ik weet zelf bijv uit ervaring dat je bij een vastgelopen aktie je complete partitie/database/whatever kwijt kunt zijn. Maar daarvan weet ik dat ik die kan repareren.
Daarom heb ik gepleit voor een soort mini-faq voor het updaten naar Froyo. Ik snap dat dat niet 1,2,3 kan voor het spelen met custom roms etc, maar voor iets als dit waar eigenlijk elke Galaxy-bezitter mee te maken krijgt, ook de niet-tweaker, zou het wel fijn zijn als het in de openingpost stond ipv dat je 90+ paginas door moet worstelen.
Voor de rest snap ik je punt. Het is soms moeilijk om je niet te ergeren aan alle helpdesk vragen hier. Voor mijn gevoel is Tweakers toch iets meer voor de mensen die zelf willen knutsellen.
[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-11-2010 09:17 ]
Ik heb ook de update via kies gedaan.
Hiervoor heb ik wel een factory reset uitgevoerd.
Nu start me telefoon op, geeft het samsung logo weeer, maar het scherm blijft verder zwart.
Hbet de batterij er al een keer uit gehaald, maar heeft nog niks geholpen.
Iemand suggesties?
Nu start me telefoon op, geeft het samsung logo weeer, maar het scherm blijft verder zwart.
Iemand suggesties?
Haal de batterij eruit en plaats deze weer terug. Druk op VolumeUp + De Home toets + de aantoets. Houd de toesten ingedrukt tot het scherm aangaat.cable-one schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:17:
Ik heb ook de update via kies gedaan.
Iemand suggesties?
Nu verschijnt er een menu. Met de volume toest kun je door het menu bladeren en de home-toets is bevestigen. Doe vanuit hier een Factory reset en kies voor Wipe cache. Daarna rebooten. Doet hij het dan wel?
Bedankt voor de suggestie, maar ik kan niet via die toetsencombinatie in het menu komen.
Waarschijnlijk uitgezet door t-mobile...
Lukt overigens ook niet via de android sdk.
Ik ga er vanmiddag wel mee terug.
Er is een patch voor de 3 butten combo, dit is niet uitgezet door Tmobile. maar een fout in de bootloader(volgens mij)cable-one schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:26:
Bedankt voor de suggestie, maar ik kan niet via die toetsencombinatie in het menu komen.
Verwijderd
Er blijken dus telefoons op de markt te zijn die niet die 3 knop combi bevatten..BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:21:
[...]
Haal de batterij eruit en plaats deze weer terug. Druk op VolumeUp + De Home toets + de aantoets. Houd de toesten ingedrukt tot het scherm aangaat.
Nu verschijnt er een menu. Met de volume toest kun je door het menu bladeren en de home-toets is bevestigen. Doe vanuit hier een Factory reset en kies voor Wipe cache. Daarna rebooten. Doet hij het dan wel?
Mee eens! Heb ook nooit lopen klooien met fixes en VooDoo's en OneClickLag dingessen. Toestel in juni gekocht (JF2) af en toe wat lag maar verder geen enkel probleem, ook nooit GPS problemen gehad behalve wel eens een trage fix.....SGS vooral gekocht voor zijn allround mogelijkheden en fantastisch scherm! In juli zonder problemen KIES geinstalleerd en daarna upgrade naar JM2, daarna geen lag meer op toestel met heel veel apps geinstalleerd.smeijers schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:43:
2 dagen ervaringen met froyo en uitgebreid getest - geen factory reset -wel gereboot -gewoon straight van 2.1. naar 2.1.1 naar 2.2 ...via laatste kies versie ....._100 ben erg tevreden, browser lekker snel - supersnel met wifi - nauwelijks hinderlijke lag- betere batterijduur- betere gps- flash is fraai - voice search google is super - en alle programma's staan er op - goede foonfunctie - kortom één en al lof voor de SGS.
Nu dan zonder problemen naar JPA (Froyo) en toestel draait nog steeds perfect (0% lag) Gelukkig met flash en een paar marginale verbeteringen. Quadrant 1400. Kortom, een gelukkige (en geduldige) SGS gebruiker.
Mijn advies: als je niet 200% weet waar je mee bezig bent ga dan niet lopen klooien maar wacht geduldig af op officiele updates, ze weten daar bij Samsunng heus wel waar ze mee bezig zijn!
Een stock rom zonder lagfixes en dan een quadrantscore van 1400 ?? Dan heb je een hele bijzondere telefoon .. Zal normaalgesproken toch echt niet ver boven de 1000 uitkomen ..FunZip schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:48:
[...]
Mee eens! Heb ook nooit lopen klooien met fixes en VooDoo's en OneClickLag dingessen. Toestel in juni gekocht (JF2) af en toe wat lag maar verder geen enkel probleem, ook nooit GPS problemen gehad behalve wel eens een trage fix.....SGS vooral gekocht voor zijn allround mogelijkheden en fantastisch scherm! In juli zonder problemen KIES geinstalleerd en daarna upgrade naar JM2, daarna geen lag meer op toestel met heel veel apps geinstalleerd.
Nu dan zonder problemen naar JPA (Froyo) en toestel draait nog steeds perfect (0% lag) Gelukkig met flash en een paar marginale verbeteringen. Quadrant 1400. Kortom, een gelukkige (en geduldige) SGS gebruiker.
Mijn advies: als je niet 200% weet waar je mee bezig bent ga dan niet lopen klooien maar wacht geduldig af op officiele updates, ze weten daar bij Samsunng heus wel waar ze mee bezig zijn!
Verwijderd
Idd, onmogelijk met rfs..breinstein schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:02:
[...]
Een stock rom zonder lagfixes en dan een quadrantscore van 1400 ?? Dan heb je een hele bijzondere telefoon .. Zal normaalgesproken toch echt niet ver boven de 1000 uitkomen ..
Verwijderd
Damnit, die had ik dus gemist! En dat terwijl ik nog wel op het forum van androidworld heb rondgehangenBillSpaarbank schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:15:
[...]
http://www.androidworld.n...ederland-naar-2-2-how-to/
Voor de rest snap ik je punt. Het is soms moeilijk om je niet te ergeren aan alle helpdesk vragen hier. Voor mijn gevoel is Tweakers toch iets meer voor de mensen die zelf willen knutsellen.

Ik snap wel dat sommige herhaalde vragen wel eens vervelend worden, maar er gaat wel eens het e.e.a. fout en omdat alle info zo gefragmenteerd is blijf je zitten met vragen.
Die pagina hierboven bijv. geeft goede tips over de voorbereiding op de update en het proces zelf, maar niet wat je moet doen als het mis gaat, en ook niet hoe je de Lagfix erna kunt installeren (combi van superoneclick en OCLF) en wat je moet doen als het daarmee mis gaat, zoals bij mij
Dat staat weer hier overigens:
Nou.....breinstein schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:02:
[...]
Een stock rom zonder lagfixes en dan een quadrantscore van 1400 ?? Dan heb je een hele bijzondere telefoon .. Zal normaalgesproken toch echt niet ver boven de 1000 uitkomen ..

Er is 1 regel die Tweakers heel goed beheersen en dat is ZOEKEN. Niemand wil hier helpen als je geen enkele moeite doet om het zelf op te lossen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:29:
[...]
Damnit, die had ik dus gemist! En dat terwijl ik nog wel op het forum van androidworld heb rondgehangen![]()
Ik snap wel dat sommige herhaalde vragen wel eens vervelend worden, maar er gaat wel eens het e.e.a. fout en omdat alle info zo gefragmenteerd is blijf je zitten met vragen.
Die pagina hierboven bijv. geeft goede tips over de voorbereiding op de update en het proces zelf, maar niet wat je moet doen als het mis gaat, en ook niet hoe je de Lagfix erna kunt installeren (combi van superoneclick en OCLF) en wat je moet doen als het daarmee mis gaat, zoals bij mij
Dat staat weer hier overigens:
iemand die een soortgelijk programma weet als wefi, wefi wil namelijk geen enkele draadloze verbinding meer vinden.
Waarom ziet jouw froyo er anders uit dan mijn froyo? Mijn batterij is blauw.
Ik geloof je shot graag hoor, ben gewoon benieuwd hoe ik het ook kan bereiken
@Racoon:
nokiaan958GB in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 6]"
Dit heb je vast niet gedaan. En voor dat je weer een loos bericht hier gaat posten over wat een factory reset is ga ik je preventief naar google/GoTsearch verwijzen
[ Voor 25% gewijzigd door MrAngry op 09-11-2010 12:31 ]
Verwijderd
Ik heb al een aantal manier geprobeerd om screenshots te maken maar alle apps of manier resulteren in screenshots die qua kleur totaal afwijken. Zo heb ik nu naar mijn mening drie prachtige homescreens in blauw en carbon zwart, maar als ikd aar screenshots van maak word het blauw oranje. En dat klopt niet. Iemand dit al tegen gekomen? Ik had het met 21 ook, en met een factory reset is niets opgelost. Ik kan er ook niets over vinden als ik zoek.
Met Froyo kun je nu screenshots maken standaard. Back vasthouden en dan met Home knop screenshots schieten
Verwijderd
Dammit.....dat wist ik welNetXtreme schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:32:
Met Froyo kun je nu screenshots maken standaard. Back vasthouden en dan met Home knop screenshots schieten
Verwijderd
Welke firmware is dit dan?
Toen ik namelijk JPO flashte had ik een heel ander icoon voor m'n batterij

Verwijderd
Zoals gezegd ben ik uren per avond shit aan het zoeken, wellicht heb ik niet het talent daarin dat jij wel hebt.Relief2009 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:54:
[...]
Er is 1 regel die Tweakers heel goed beheersen en dat is ZOEKEN. Niemand wil hier helpen als je geen enkele moeite doet om het zelf op te lossen.
Verwijderd
Dat zegt niks over de interne shit die je hebt gewijzigd.. Ik had met voodoo namelijk exact dezelfde score als die jij nu hebt..
Hij staat op negatiefVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:27:
Ik heb al een aantal manier geprobeerd om screenshots te maken maar alle apps of manier resulteren in screenshots die qua kleur totaal afwijken. Zo heb ik nu naar mijn mening drie prachtige homescreens in blauw en carbon zwart, maar als ikd aar screenshots van maak word het blauw oranje. En dat klopt niet. Iemand dit al tegen gekomen? Ik had het met 21 ook, en met een factory reset is niets opgelost. Ik kan er ook niets over vinden als ik zoek.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik had van mijn SGS via T-Mobile geregistreerd met de zogenaamde "symphonica in rosso pack" en vandaag lag deze voor nop in de bus: pricewatch: Samsung i9000 Galaxy S Siliconen Case Nude
Past echt perfect, mag ook wel is origineel van Samsung zelf.
Hoe lang heeft dat geduurd bij jou? Ik had de hoop al opgegeven (ik wacht nu 2,5 maand). Niet dat ik dat hoesje echt nodig heb, maar beloofd is beloofdAndso schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:17:
Ik had van mijn SGS via T-Mobile geregistreerd met de zogenaamde "symphonica in rosso pack" en vandaag lag deze voor nop in de bus: pricewatch: Samsung i9000 Galaxy S Siliconen Case Nude
Heb 6,5 week geduurd maar 2,5maand is wel heel erg lang! Misschien anders even bellen met samsung in de mail staat een telefoon nummer meende ik als je vragen had.MrAngry schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:58:
[...]
Hoe lang heeft dat geduurd bij jou? Ik had de hoop al opgegeven (ik wacht nu 2,5 maand). Niet dat ik dat hoesje echt nodig heb, maar beloofd is beloofd
Ik begrijp echt niets van het stroomgebruik. Vannacht heeft hij in 8 uur tijd 40% accu gebruikt.
Ik heb de fancy widget maar de update heb ik op 6 uur gezet, de alarm clock Xtreme gebruikt, whatssapp draaide op de achtergrond (zoals altijd) alleen had ik gister papaya farm eens geprobeerd maar verder dan het inlog/registratie scherm ben ik niet geweest maar het draaide wel in de achtergrond nog blijkbaar, eergisternacht is er maar een paar % afgegaan.
Een week terug dacht ik dat m'n alarm niet afging, was de telefoon gewoon helemaal leeg terwijl hij 100% stond voor ik in slaap viel. Een paar dagen terug had ik een uurtje muziek geluisterd en dat kostte maar 2 a 3 %
Wat kan het zijn???
EDIT: Zojuist in een uur standby +/- 5% van de accu af, nu zonder papaya, met alarm Xtreme ingesteld, zou het toch met dat alarm of whatssapp te maken hebben? Die haal ik er even een tijdje af. Is toch teveel zo?
Ik heb de fancy widget maar de update heb ik op 6 uur gezet, de alarm clock Xtreme gebruikt, whatssapp draaide op de achtergrond (zoals altijd) alleen had ik gister papaya farm eens geprobeerd maar verder dan het inlog/registratie scherm ben ik niet geweest maar het draaide wel in de achtergrond nog blijkbaar, eergisternacht is er maar een paar % afgegaan.
Een week terug dacht ik dat m'n alarm niet afging, was de telefoon gewoon helemaal leeg terwijl hij 100% stond voor ik in slaap viel. Een paar dagen terug had ik een uurtje muziek geluisterd en dat kostte maar 2 a 3 %
Wat kan het zijn???
EDIT: Zojuist in een uur standby +/- 5% van de accu af, nu zonder papaya, met alarm Xtreme ingesteld, zou het toch met dat alarm of whatssapp te maken hebben? Die haal ik er even een tijdje af. Is toch teveel zo?
[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 09-11-2010 15:34 ]
Verwijderd
Eindelijk gelukt!!! Dus voor degene die van het irritante, veel te harde opstart en afsluit geluidjes af willen. Root je foon en rename daarna de bestandjes
/system/etc/PowerOn.wav
/system/media/audio/ui/Shutdown.ogg
Daarna heerlijk rustig opstarten en afsluiten zonder je vinger op de speaker te hoeven houden hahaha
/system/etc/PowerOn.wav
/system/media/audio/ui/Shutdown.ogg
Daarna heerlijk rustig opstarten en afsluiten zonder je vinger op de speaker te hoeven houden hahaha
Godgloeiende kachelpoot. Alle aanwijzingen gevolgd van onder andere MegaPaul voor het updaten naar 2.2. Ik krijg namelijk geen melding voor een udpate. Ik alles aangepast in het register om de boel te faken.... geen resultaat, nog steeds geen update.
Wat zo vreemd is dat ik in mijn toestel geen salescode XEN kan selecteren uit de lijst wanneer je *#272*hierdetijdvanjetelefoon# intoetst. In mijn register wordt als productcode wel GT-I9000HKDXEN weergegeven maar standaard heb ik onder HIDSWVER: I9000XXJM1/I9000OXAJM1/I9000XXJM1/I9000XXJM1
Als ik de OXA vervang door XEN onder zowel deze registersleutel als SoftwareRevision en de info onder DEVCONINFO weghaal kan ik nog steeds niet updaten.
Het versienummer van kies heb ik uiteraard ook aangepast.
Ik word er een beetje kriegel van.
Wat zo vreemd is dat ik in mijn toestel geen salescode XEN kan selecteren uit de lijst wanneer je *#272*hierdetijdvanjetelefoon# intoetst. In mijn register wordt als productcode wel GT-I9000HKDXEN weergegeven maar standaard heb ik onder HIDSWVER: I9000XXJM1/I9000OXAJM1/I9000XXJM1/I9000XXJM1
Als ik de OXA vervang door XEN onder zowel deze registersleutel als SoftwareRevision en de info onder DEVCONINFO weghaal kan ik nog steeds niet updaten.
Het versienummer van kies heb ik uiteraard ook aangepast.
Ik word er een beetje kriegel van.
[ Voor 3% gewijzigd door shytah op 09-11-2010 16:31 ]
Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.