yep met verdwaalde foto's hoef je geen rekening te houden , lkkr belangrijkKledur schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:19:
[...]
Wat voor probleem?
Wat betreft de externe SD kaart. Het enige wat ik daar nu op het staan zijn wat verdwaalde foto's, geen apps. Mag ik bij deze aannemen dat ik met punt 6 geen rekening hoef te houden?
Anoniem: 313908
Ik wil mn galaxy nu ook gaan updaten maar krijg de melding "MSC.Thunder>Firmwarepdate werkt niet meer"
Wat betekent dit?
Wat betekent dit?
Verwijderd
Ik heb de firmware van mijn unlockte Galaxy S nooit geflasht, geroot, lagfixes uitgevoerd etc.
Huidige info bij "Instellingen - over het toestel":
- Firmwareversie: 2.1-update1
- Baseband versie: I9000XXJM1
- Kernelversie: 2.6.29 root@SE-5603 #2
- Buldnummer: ECLAIR.XWJM2
Toch krijg ik bij de nieuwste KIES (15 oktober; versie 1.5.3.10103_100) steeds de melding:
Huidige versie: PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM2. De laatste versie is al geinstalleerd op het aangesloten apparaat.
Is FroYo nog niet beschikbaar voor alle nederlandse Galaxy S bezitters?
Ik lees me te pletter op het internet maar kom niet veel verder; integendeel (Flashen via Odin durf ik ondertussen niet meer aan gezien de vele verschillende handleidingen en waarschuwingen op diverse fora).
Huidige info bij "Instellingen - over het toestel":
- Firmwareversie: 2.1-update1
- Baseband versie: I9000XXJM1
- Kernelversie: 2.6.29 root@SE-5603 #2
- Buldnummer: ECLAIR.XWJM2
Toch krijg ik bij de nieuwste KIES (15 oktober; versie 1.5.3.10103_100) steeds de melding:
Huidige versie: PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM2. De laatste versie is al geinstalleerd op het aangesloten apparaat.
Is FroYo nog niet beschikbaar voor alle nederlandse Galaxy S bezitters?
Ik lees me te pletter op het internet maar kom niet veel verder; integendeel (Flashen via Odin durf ik ondertussen niet meer aan gezien de vele verschillende handleidingen en waarschuwingen op diverse fora).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 17:53 ]
Ik heb dit weekend eventjes met froyo gespeeld op mijn SGS. Hij is inderdaad net wat sneller maar het hangen op een zwart scherm was niet verdwenen. Ik heb net dus maar een factory reset gedaan en tijdens het opnieuw instellen en installeren van mijn apps ben ik het hangen nog niet tegen gekomen. Mijn quadrant score is ook met 100 toegenomen sinds de reset. Van 850 naar 950.
Ik stoorde me met 2.1 heel erg aan de lage resolutie van de album art. Ik heb namelijk zelf 500x500 jpg's in mijn MP3s verwerkt en 2.1 maakte daar zelf thumbs van met een lage resolutie. Op 2.2 lijkt dit "opgelost" te zijn. De album art is in ieder geval een stuk scherper.
Ik stoorde me met 2.1 heel erg aan de lage resolutie van de album art. Ik heb namelijk zelf 500x500 jpg's in mijn MP3s verwerkt en 2.1 maakte daar zelf thumbs van met een lage resolutie. Op 2.2 lijkt dit "opgelost" te zijn. De album art is in ieder geval een stuk scherper.
Werkt van boonstra de RTL gemist nog? ik kreeg vanmiddag een error...ligt niet aan boonstra, maar aan RTL na mijn inzien..
eindelijk froyo 2.2 wel register hack moeten toepassen aangezien ik geen update kreeg te zien in kies (had geen gehackte firmware draaien)
Alles verliep prima alleen merkte ik nog steeds lag , weer mn phone opnieuw geroot (met wat meer moeite dit keer) oclf lagfix toegepast en nu draait hij als een zonnetje quadrant score van 1890.
Alles verliep prima alleen merkte ik nog steeds lag , weer mn phone opnieuw geroot (met wat meer moeite dit keer) oclf lagfix toegepast en nu draait hij als een zonnetje quadrant score van 1890.
Verwijderd
Nee de link werkt wel maar je kan niks bekijkenDacuuu schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:15:
Werkt van boonstra de RTL gemist nog? ik kreeg vanmiddag een error...ligt niet aan boonstra, maar aan RTL na mijn inzien..
Dat bedoel ik ook, kan meneer boonstra dit misschien fixen?Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:29:
[...]
Nee de link werkt wel maar je kan niks bekijken
Klopt!smeijers schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:17:
[...]
je hebt geen factory reset gedaan
hebt alle apps nog op je toestel...?
ben ook erg nieuwsgierig naar jouw gps ervaring
Na update naar 2.2 geen factory reset gedaan.
Alle apps staan er nog op: incoontjes zijn onder applicaties gewoon blijven staan. Maar in de Market zag onder het tabje downloads dat alleen Gmail was geinstalleerd. Na een reboot zie ik gelukkig een correcte weergave van geinstalleerde apps.
Heb geen problemen met een lag ofzo. Heb al wel een paar keer gehad dat ik dacht op een tekstveld te hebben gedrukt maar dat het toetsenbordje niet in 1x tevoorschijn kwam. Kan verbeeltding zijn....
Vandaag idd ook gps getest. Had vandaag geen moeilijke routes ofzo maar alles ging prima. Ook snel een fix na het opstarten van Google Navigatie.
Kortom: eerste indruk is goed!
lijken we inderdaad interessante vragen die kunnen worden opgepikt...al kun je ook veel bijeen sprokklen op dit forum..Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:56:
Wow, ik kijk 2 daagjes niet in dit topic en dan kan ik me meteen 14 pagina's doorworstelen
...................................
Is het niet handig om in de opening post een mini-handleiding/overzicht te maken voor de nono's onder ons (incl yours truly) van wat je moet doen om te upgraden? Ik zag steeds dezelfde vragen terugkomen over die regiocode, JPA, JPO, wel of niet unrooten/unlagfixen voor de update. Misschien een mini-FAQ hierover door een guru? Terugkerende vragen zijn bijv:
......................................
Niet dat al deze vragen voor mij relevant zullen zijn, aangezien ik op 3 pc's niet met KIES kan communiceren
Ja, voor rooten even die SuperOneClick gebruiken. Ging erg makkelijk hiersjuk425 schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:20:
Nu wil ik toch wel weer de lagfix erop gooien.
Maar kan ik nu ook weer rooten via OCLF? dat ging wel makkelijk namelijk.
Of heb ik dan die SuperOneClick nodig onder 2.2?
Foutopsporingsmodus aanzetten, USB inpluggen en op root klikken. Dat is het hele eieren eten.
Heb de OCLF opnieuw toegepast en alles vliegt weer lekker.
Ergens toch jammer dat dit soort maatregelen nodig. Ik mag toch aannemen dat Samsung wel lucht heeft gekregen van de problematiek rond de lag op hun SGS.
En toch ben ik er maar mee verder gegaan aangezien ik van de onofficiele roms af wil en gewoon via KIES wil updaten. Helaas heeft nog niets gewerkt. Ik ben van JPH al naar JF3 en JM2 gegaan. Helaas krijg ik dezelfde melding keer op keer. De reg-hack werkt ook niet. Kies-82 met de LocalVer key van de nieuwste helpt ook niet. Evenals het aanpassen van de andere keys. Een andere internet aansluiting gebruiken geeft dezelfde melding. (Telfort->Ziggo) Ben ik maar weer mooi klaar mee.Oyster schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:42:
Ik heb net even gekeken of de SGS in KIES wilde updaten, maar helaas krijg ik in het Firmware Update scherm de volgende melding.
code:
1 2 No response from server. Please check if your internet connection is activated and try again.
Ik heb het alweer opgegeven, geen zin om hier de hele avond aan te besteden.
is die OCLF hier te halen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760571Kledur schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:48:
[...]
Ja, voor rooten even die SuperOneClick gebruiken. Ging erg makkelijk hier![]()
Foutopsporingsmodus aanzetten, USB inpluggen en op root klikken. Dat is het hele eieren eten.
Heb de OCLF opnieuw toegepast en alles vliegt weer lekker.
Ergens toch jammer dat dit soort maatregelen nodig. Ik mag toch aannemen dat Samsung wel lucht heeft gekregen van de problematiek rond de lag op hun SGS.
Dus eerst rooten met superoneclick, en erna de OCLF via de link?
Verwijderd
je kan hem hier halen :Dacuuu schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:01:
[...]
is die OCLF hier te halen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760571
Dus eerst rooten met superoneclick, en erna de OCLF via de link?
OCLF
Nee, dat is SuperOneClick voor het rooten
Vervolgens kun je de OneClickLagFix toepassen, die staat ook gewoon in de market.
Vervolgens kun je de OneClickLagFix toepassen, die staat ook gewoon in de market.
Dat is toch om te rooten?
Als ik die screenshot bekijk staat er, Root(dat zal wel de root knop zijn) shell root(wat houd dat in?) Allow non market apps..die optie zit toch ook gewoon op de telefoon? Welke knop is dan lag-fix? ik draai de officiële NL 2.2 versie.
@kledur, die versie werkt ook bij de officiële 2.2 froyo? en kan je die lagfix ook makkelijk weer erafhalen als je je tel bijv wilt updaten?
-Nog een edit:
Voor de lagfix, ik lees allemaal over een recovery functie, ik weet niet of ik dat heb. kan ik dat even uittesten ofzo?
[ Voor 21% gewijzigd door Dacuuu op 07-11-2010 19:21 ]
Vraagje ik heb schijnbaar een Deutsche versie SGS, ben ik achtergekomen na updaten naar Froyo, dit ging allemaal heel soepel, maar ik ben benieuwd of ik nu alsnog mijn land kan aanpassen zodat ik daadwerkelijk de Nederlandse versie krijg.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"
Alles opnieuw gedaan, rooten en lagfix.Oxellaar schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:15:
Al gedaan, maakte allemaal niks uit.
Had het idee dat hij er alleen maar trager van werd.
De Quadrant score was voor de lag fix rond de 900, dus......
Maar hij is nu helemaal clean, ga weer met een schone galaxy van start.
Voor de lagfix draaide hij ook al als een trein, maar nu net ff wat beter.
Quadrant score is nu bijna 1900
Weet iemand hoe het komt dat Weather Pro niet meer in de Market staat?
Misschien niet beschikbaar voor Froyo?
Beetje balen, had hiervoor betaald
[ Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 07-11-2010 19:22 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
als ik het progje gps test draai dan zie ik duidelijk meer satelieten wanneer ik onder de knop gps, draadloze netwerken gebruiken, UITSCHAKEL dat is toch raar.jjk47 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:25:
Wat is jullie ervaring met gps, toen ik in de auto zat, was hij 20 min aan het zoeken, en toen ik op de bestemming was had hij nogsteeds geen signaal, zelfs met hulp van internet.
toen ik stil stond was hij ook 5 min bezig met zoeken. ik merk hier duidelijk geen verbetering.
De super one click geeft aan dat mijn telefoon geroot is. Als ik daarna titanium backup installeer dan zegt die dat hij NIET geroot is! Wat is het nou?
[ Voor 13% gewijzigd door corrado20vt op 07-11-2010 19:44 ]
Jeps, dat werkt perfect. Heb ik zelf vanmorgen ook gedaan, vond Froyo toch te laggie aanvoelen ten opzichte van 2.1+lagfix. De root+lagfix toepassen/verwijderen is een kwestie van een paar klikjes, kind kan de was doen.Dacuuu schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:11:
[...]
@kledur, die versie werkt ook bij de officiële 2.2 froyo? en kan je die lagfix ook makkelijk weer erafhalen als je je tel bijv wilt updaten?
-Nog een edit:
Voor de lagfix, ik lees allemaal over een recovery functie, ik weet niet of ik dat heb. kan ik dat even uittesten ofzo?
Dat wijst zichzelf wel, het staat allemaal duidelijk beschreven.
Met de recovery functie bedoelen ze waarschijnlijk de recovery mode waar je met 2.1 via de 3-knoppen combo in kon komen. Onder 2.2 schijnt dit niet te kunnen (heb ik zelf nooit geprobeerd), vandaar onze toevlucht naar de SuperOneClick root methode
Aha! Idd ik heb recovery versie 3e, dus dan zal ik dus moeten flashen.Cooki3s schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:31:
[...]
Is het toevallig iets in de aard van "signature verification" error? Kijk dan eens naar je recovery versie (bovenaan in het recovery menu), als deze 3e is dan kan je geen update.zip's flashen (toch niet onofficiële). Had dit ook voor enkele weken geleden bij het updaten, gwn een andere rom (met recovery 2e) over flashen en dan zou het opgelost moeten zijn.
Dames en heren.
Ik volg dit fora nu al een tijdje.. Ben zelf ook bezig geweest met fixen etc.
Nu heb ik de voodoo fix gebruikt. Met quadrant kom ik nu op de 1500. Dan neem ik aan de de voodofix bij deze toch succesvol is geweest?
Ik weet namelijk niet de standaard waardes.
Zijn er nog meer tweaks waardoor deze sgs galaxy vlotter gaat lopen?
Ik vind btw de 2.2 update nog niet denderend.. De batt. duur is best wel ingekort.
Kan nog niet echt pluspunten opnoemen eigenlijk..
Ik volg dit fora nu al een tijdje.. Ben zelf ook bezig geweest met fixen etc.
Nu heb ik de voodoo fix gebruikt. Met quadrant kom ik nu op de 1500. Dan neem ik aan de de voodofix bij deze toch succesvol is geweest?
Ik weet namelijk niet de standaard waardes.
Zijn er nog meer tweaks waardoor deze sgs galaxy vlotter gaat lopen?
Ik vind btw de 2.2 update nog niet denderend.. De batt. duur is best wel ingekort.
Kan nog niet echt pluspunten opnoemen eigenlijk..
Even een crosspostje, omdat het mss belangrijk kan zijn:
SamFirmware
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
2 minutes ago from web
Okeee..
Ben benieuwd wat er aan de hand is.
SamFirmware
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
2 minutes ago from web
Okeee..
Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Dat dan je garantie kan vervallen, maar dat was toch al bekend?
http://www.samfirmware.co...r-by-samsung-electronics-
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
zal wel weer een storm in een glas water zijn...samfirmware kennende
DO NOT ROOT!!!Cyberpope schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:17:
Dat dan je garantie kan vervallen, maar dat was toch al bekend?
Dit dus.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:17:
zal wel weer een storm in een glas water zijn...samfirmware kennende
Kom er net achter wanneer je bij de applicaties het scherm verkleind met 2 vingers dat je dan kan kiezen welk tabblad je wil hebben :-)
Bel ca een half uur geleden mijn 14 jarig neefje op(kan net een computer aan en uit zetten bij wijze van spreken), vertelde hem dat er een update was voor zijn telefoon, en hoe die dat moest doen o.a. kies moest nog geïnstalleerd worden, belt net terug , het is gelukt, alleen het opstarten duurde wat langer als normaal.
Met andere woorden mensen die twijfelen, het is echt zo gebeurt als je maar niet met je telefoon heb gekloot.
En de telefoon werkt net wat beter, maar hij en ook ik hadden al geen problemen.
Met andere woorden mensen die twijfelen, het is echt zo gebeurt als je maar niet met je telefoon heb gekloot.
En de telefoon werkt net wat beter, maar hij en ook ik hadden al geen problemen.
dit werkt bij de home screens ook zo is idd erg handighhoekstra schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:26:
Kom er net achter wanneer je bij de applicaties het scherm verkleind met 2 vingers dat je dan kan kiezen welk tabblad je wil hebben :-)
GVD! Wil ik de knoop doorhakken, heeft dat klote ding te weinig energie... Kom op dit vind ik de grootste onzin ooit! Hij heeft toch gewoon stroom via de USB? Als ik <30% zou hebben dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar ik heb mooi 60%...
[ Voor 35% gewijzigd door Thomas op 07-11-2010 21:43 ]
@piotr123: Dus jij gaat op 2 goede ervaringen af dat het dan bij iedereen wel goed zal gaan 
Ik denk dat mensen die twijfelen en dit topic lezen allang over zijn gehaald. Aangezien ik nog maar 1 of 2 reacties van bricked toestellen ben tegen gekomen.
Ik denk dat mensen die twijfelen en dit topic lezen allang over zijn gehaald. Aangezien ik nog maar 1 of 2 reacties van bricked toestellen ben tegen gekomen.
geupdate naar froyo vanaf JM2/JM2/JM1 prima verlopen via KIES - apps behouden - alleen homescreens instellen- de eerste ervaringen...(wel even gereboot )
batterijverbruik lijkt in eerste instantie beter
gps lijkt ook beter
google voice search is verrassend
lijkt allemaal wat vlotter te gaan...
wacht nog even met lagfix
?? is de gratis lagfix uit de market ook geschikt voor 2.2 ?
edit:
browser is aanzienlijk sneller ( getest op wifi )
geluid beter
batterijverbruik lijkt in eerste instantie beter
gps lijkt ook beter
google voice search is verrassend
lijkt allemaal wat vlotter te gaan...
wacht nog even met lagfix
?? is de gratis lagfix uit de market ook geschikt voor 2.2 ?
edit:
browser is aanzienlijk sneller ( getest op wifi )
geluid beter
[ Voor 7% gewijzigd door smeijers op 07-11-2010 22:43 ]
Anoniem: 317804
chil out....Thomasthomas schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:42:
GVD! Wil ik de knoop doorhakken, heeft dat klote ding te weinig energie... Kom op dit vind ik de grootste onzin ooit! Hij heeft toch gewoon stroom via de USB? Als ik <30% zou hebben dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar ik heb mooi 60%...
Je hebt het over KIES?Thomasthomas schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:42:
Moet je even backupje maken van je data, en dan naar Fabrieksinstellingen gaan.
Backup kan dmv MyBackup, te vinden in de Market.
Het spijt me zeer, maar de batterij opladen gaat niet erg snel, en het liefst wil ik hem vandaag nog geupdate hebben.
Zet hem uit en hang hem aan de lader, dan issie zo opgeladen.
Anoniem: 287454
Doe maar rustig. Wat vandaag niet kan komt morgen wel. Die update loopt echt niet weg.Raymond schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:54:
Zet hem uit en hang hem aan de lader, dan issie zo opgeladen.
Vraagje,
Hoe krijg je die irrie opstart/afsluit toon uitgeschakeld??
Niet. Kan niet. Ik hou altijd m'n vinger op het speakertje. Maar je hoort het niet als je toestel op trillen staat.
Met SGS tools, moet je wel je SGS voor rooten.malzwin schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:12:
Vraagje,
Ik ben dus officeel gaan updaten naar 2.2 en het eerste wat opvalt is dat hij sneller is geworden.
Toch kom ik een aantal dingen tegen waar ik niet blij door ben geworden.
- Ik kan geen foto's maken
- Ik kan geen foto's invoegen via Twitdroid (vastloper)
- MP3 speler speelt na selectie 1 mp3 bestand af en blijft wel hangen op 0:01 waarbij je de functie knoppen niet kunt gebruiken. (reset helpt dan wel weer, maar app blijft hangen)
Wat ik heb gedaan.
Apps gekilled, telefoon opnieuw opgestart.
what the hell is wrong here.
Toch kom ik een aantal dingen tegen waar ik niet blij door ben geworden.
- Ik kan geen foto's maken
- Ik kan geen foto's invoegen via Twitdroid (vastloper)
- MP3 speler speelt na selectie 1 mp3 bestand af en blijft wel hangen op 0:01 waarbij je de functie knoppen niet kunt gebruiken. (reset helpt dan wel weer, maar app blijft hangen)
Wat ik heb gedaan.
Apps gekilled, telefoon opnieuw opgestart.
what the hell is wrong here.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Verwijderd
ik heb nu ook Froyo maar, mijn klok/alarm is veranderd, die van 2.1 was echt fijn en nu is er wat mis.
hij gaat niet meer zo mooi automatisch op de volgende dag en veranders ook steeds de positie.
iemand de zelfde ervaring??
vrgr Niels
hij gaat niet meer zo mooi automatisch op de volgende dag en veranders ook steeds de positie.
vrgr Niels
@MrJey: Fabrieksinstellingen dat is de oplossing denk ik
Verwijderd
Wel.. Kan wel. Je moet voor het herstarten de telefoon op stil zetten..Anoniem: 287454 schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:14:
Niet. Kan niet. Ik hou altijd m'n vinger op het speakertje. Maar je hoort het niet als je toestel op trillen staat.
@sauspasta: WTF?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 22:23 ]
Ik vind hem inderdaad ook niet op alle vlakken verbeterd. Springt inderdaad niet meer automatisch naar de volgende dag. Erg irritant!Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:17:
ik heb nu ook Froyo maar, mijn klok/alarm is veranderd, die van 2.1 was echt fijn en nu is er wat mis.
vrgr Niels
that did the trick.hhoekstra schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:18:
@MrJey: Fabrieksinstellingen dat is de oplossing denk ik
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Hmm, ik heb nu quadrant 2097 op me SGS en dat bevalt me prima. Ik heb oneclickrootfix en de OCLF erop zitten.
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar ik lees echt geen halleluja verhalen over die 2.2 update. HEt is een beetje 50-50 of ligt dat gewoon aan mij?
Vooral die foonfunctie traagheid....bbrrrrrrrr
Ik hou het topic in de gaten guys.
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar ik lees echt geen halleluja verhalen over die 2.2 update. HEt is een beetje 50-50 of ligt dat gewoon aan mij?
Vooral die foonfunctie traagheid....bbrrrrrrrr

Oxellaar schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:47:
Even mijn bevindingen over 2.2......
2.1 beviel mij prima, was zeer snel met lag-fix.
Zat eigenlijk helemaal niet te springen om 2.2, maar flash en een werkende gps waren welkom.
Update ging prima, gewoon via Kies.
Daarna begon de ellende!
Had van al mijn apps een backup gemaakt, maar kon alles via market weer netjes binnenhalen.
Behalve van Angry birds, al mijn savegames zijn weg helaas.
Gps en flash werken nu goed.
Alleen telefoon is verschrikkelijk traag, haast onbruikbaar.
Elke actie die ik ingeef duurt zeker 5 seconden of meer voor er reactie komt.
Ter verduidelijking, heb een Quadrant 780![]()
Als we hier nu zo lang op hebben moeten wachten![]()
En daar komt nog bij dat ongeveer de helft van mijn apps niet werken en vastlopen.
Zelfs de market loopt elke keer vast en word afgesloten.
Ga maar eens een factory reset doen, kijken of dat iets oplevert.
Anders weer rap terug naar 2.1
Is er iemand die mij in jip en janneke taal kan uitleggen hoe ik MAKKELIJK een thema kan installeren? Ik heb het al via ADW launcher geprobeerd maar dit vind ik helemaal niks!
Dat is geen oplossing heVerwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:23:
[...]
Wel.. Kan wel. Je moet voor het herstarten de telefoon op stil zetten..
@sauspasta: WTF?
Gewoon altijd je systeem volume helemaal uitzetten in instellingen menu, dan hoor je hem ook niet.
Is direct ook je toets geluid uit, is toch irritant.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Heb nu Android 2.2, en het draait goed. Hij is een stuk sneller dan met android 2.1. Soms is hij nog wel een beetje traag maar ben nog geen echt zwart scherm tegengekomen. Ik ben dus erg te spreken over ee nieuwe firmware. Heb vandaag trouwens ook met de Samsung Galaxy Tab gespeeld, en die beviel zeer, groot genoeg om erg lekker mee te surfen ookal heb je hem in maar een hand. Games zijn er ook erg leuk voor. Ik zit te kijken naar een iPad maar als er nog een wifi only versie van de Tab uitkomt (deze was aangrkondigd) dan wordt het erg moeilijk om een beslissing te nemen.
Ik heb ook nog niet echt grote snelheidsverschillen gemerkt maar ik had over 2.1 ook niks te klagen.hassanjassan schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:52:
Hmm, ik heb nu quadrant 2097 op me SGS en dat bevalt me prima. Ik heb oneclickrootfix en de OCLF erop zitten.
Vooral die foonfunctie traagheid....bbrrrrrrrrIk hou het topic in de gaten guys.
[...]
Gisteren naar 2.2 gegaan via KIES met register aanpassing, ging zonder problemen.
Factory reset, interne sd kaart geformateerd. Paar programma's weer geinstalleerd, klaar.
Vandaag Quadrant geprobeerd. Zonder fix een score van 1003. Na de Voodoo lagfix een score van 1505, dat valt dan een beetje tegen.
Maar het voelt wel goed. Voodoo
Zet hem op stil of trillen...partyondude schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:15:
[...]
Met SGS tools, moet je wel je SGS voor rooten.
Verwijderd
Leuk om hier van alles over 2.2 te lezen
Bij mij is de update via KIES verkeerd gegaan en ik kan nu helemaal niets meer. Ik geef een reset door de volumeknop down, home en de aan/uit knop tegelijk in te drukken. Daarna hang ik hem aan mijn computer en gaat KIES proberen te verbinden met het apparaat Dat lukt helaas niet en mijn telefoon is verder niet meer te gebruiken. Weet iemand nog een andere optie voor deze geluksvogel??? Ik kan nu dus verder niets meer met dat ding.

Verwijderd
Ja, maar daar heb je root acces voor nodig toch? Ik kom met mijn telefoon niet verder dan dat gele android logo dat zegt: downloading. De computer reageert wanneer ik hem aan de usb hang maar herkent niets. Welk bestand moet ik met odin erop zetten dan????Hollanda schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:44:
flashen met odin
Je zit op de goede weg, het enige wat je moet doen is odin opstarten, de juiste bestanden inladen en op flashen klikken.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:59:
[...]
Ja, maar daar heb je root acces voor nodig toch? Ik kom met mijn telefoon niet verder dan dat gele android logo dat zegt: downloading. De computer reageert wanneer ik hem aan de usb hang maar herkent niets. Welk bestand moet ik met odin erop zetten dan????
Op samfirmware.com kun je vinden welke instellingen je moet gebruiken, en als je daar een beetje door de SGS pagina heen scrolt vind je vanzelf een PDF met screenshots
Je hebt er geen root acces voor nodig, dat 'gele' scherm is genoeg.
Verder kun je deze vragen beter in het [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware topic stellen, daar krijg je mits goed uitgelegd/geformuleerd + wat weetje al/wat heb je gedaan sneller een goed antwoord.
Verwijderd
He bedankt man, ik heb nu toch al uren en uren zitten tobben met KIES en de telefoon, dus dit kan er ook wel bij. Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn garantie kwijt raak. Maar als ik die niet verspil door met Odin aan de gang te gaan dan ga ik ervoor! ik heb het andere topic over rooten, custom roms etc. al gevonden, maar daar zag ik weer staan simlock vrij dus toen haakte ik maar af. Maargoed, morgen ga ik ervoor.Toettoetdaan schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:50:
[...]
Je zit op de goede weg, het enige wat je moet doen is odin opstarten, de juiste bestanden inladen en op flashen klikken.
Op samfirmware.com kun je vinden welke instellingen je moet gebruiken, en als je daar een beetje door de SGS pagina heen scrolt vind je vanzelf een PDF met screenshots
Je hebt er geen root acces voor nodig, dat 'gele' scherm is genoeg.
Verder kun je deze vragen beter in het [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware topic stellen, daar krijg je mits goed uitgelegd/geformuleerd + wat weetje al/wat heb je gedaan sneller een goed antwoord.
Verwijderd
Ik heb na de update van 2,1 naar 2,2 nog een hard reset gedaan code 2767*3855#.
Dan zou je toch verwachten dat alles leeg is na het opstarten? Bij mij staat agenda plus datum en tijd er nog gewoon in. Wat doe ik fout?
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dan zou je toch verwachten dat alles leeg is na het opstarten? Bij mij staat agenda plus datum en tijd er nog gewoon in. Wat doe ik fout?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 14:47 ]
Accu gebruik is bij mij volgens mij wel verbeterd: Foon is sinds zaterdag niet meer aan de lading geweest en zit nog voor 80% vol 
Wel jammer dat onder 2.2, google maps nog steeds het systeemgeluid voluit knalt, ook al heb ik het geluid tijdens navigatie uitgeschakeld. Ik snap niet waarom dat is, echt irritant is dat.
Wel jammer dat onder 2.2, google maps nog steeds het systeemgeluid voluit knalt, ook al heb ik het geluid tijdens navigatie uitgeschakeld. Ik snap niet waarom dat is, echt irritant is dat.
Ik ben vorige week overgestapt van een Windows Mobile telefoon naar de Samsung Galaxy S.
Op de Windows telefoon had ik een programma dat herinneringsgeluiden gaf bij een gemiste oproep of een SMSje. Bij een gemiste oproep of een ontvangen SMS, gaf de telefoon elke 5 minuten een geluid totdat je de lijst met gemiste oproepen of het SMSje opende.
Weet iemand of een dergelijk programma ook bestaat voor Android?
Op de Windows telefoon had ik een programma dat herinneringsgeluiden gaf bij een gemiste oproep of een SMSje. Bij een gemiste oproep of een ontvangen SMS, gaf de telefoon elke 5 minuten een geluid totdat je de lijst met gemiste oproepen of het SMSje opende.
Weet iemand of een dergelijk programma ook bestaat voor Android?
Vrijdag heb ik mijn Galaxy laten repareren bij Solid Vision in Rijswijk (de GPS werkte ook in Froyo nog steeds slecht). Ze hebben het mainboard vervangen, GPS werkt nu uitstekend. Bijkomend extraatje: ik heb een 8 GB versie ingeleverd en een 16 GB teruggekregen! Ze hebben meteen de laatste versie erop gezet:
PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2
Deze was afgelopen donderdag bij ze binnen gekomen.
Sinds een aantal weken heb ik ook de Samsung in mijn bezit en tot nu toe bevalt die echt super. Gisteren Andriod kunnen updaten naar 2.2 zonder problemen. Echter als ik nu connectie wil leggen via WIFI blijft die maar staan op "IP-adres ophalen van..". Geprobeerd bij 2 routers die het voor de update gewoon goed deden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want het is wel super irritant.
Naar ik meen raak je je garantie alleen kwijt als je je telefoon root (waarom weet ik niet, maar het was een bericht op samfirmware) dus gewoon unrooten voordat je naar een service point gaat.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 01:16:
[...]
He bedankt man, ik heb nu toch al uren en uren zitten tobben met KIES en de telefoon, dus dit kan er ook wel bij. Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn garantie kwijt raak. Maar als ik die niet verspil door met Odin aan de gang te gaan dan ga ik ervoor! ik heb het andere topic over rooten, custom roms etc. al gevonden, maar daar zag ik weer staan simlock vrij dus toen haakte ik maar af. Maargoed, morgen ga ik ervoor.
Voor die simlock, als je hem er af wild halen is het van belang dat je product code hetzelfde is als origineel (waarschijnlijk XEU) dus het beste is eerst de originele firmware erop de flashen, dan de simlock eraf halen, en dan de nieuwe firmware erop.
Dit kan natuurlijk over een jaar nog als je weer met je telefoon aan de gang gaat, dus als je vind: 'hij moet eerst maar werken' dan kun je beter gewoon flashen
wat info over het sim unlocken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770499
Verder kun je natuurlijk ook even langs een samsung service point lopen als het echt niet lukt, die gasten fixen (mits ze het materiaal hebben) een firmware in 5 minuten.als ze het niet kunnen gewoon naar een ander service point vragen waar ze het wel kunnen.
Succes
Nog een pluspunt van 2.2: De batterij-vol melding springt niet steeds irritant in beeld, maar is verplaatst naar de taakbalk
Kleine aanvulling:Toettoetdaan schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:15:
[...]
Naar ik meen raak je je garantie alleen kwijt als je je telefoon root (waarom weet ik niet, maar het was een bericht op samfirmware) dus gewoon unrooten voordat je naar een service point gaat.
Voor die simlock, als je hem er af wild halen is het van belang dat je product code hetzelfde is als origineel (waarschijnlijk XEU) dus het beste is eerst de originele firmware erop de flashen, dan de simlock eraf halen, en dan de nieuwe firmware erop.
Dit kan natuurlijk over een jaar nog als je weer met je telefoon aan de gang gaat, dus als je vind: 'hij moet eerst maar werken' dan kun je beter gewoon flashen
wat info over het sim unlocken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770499
Verder kun je natuurlijk ook even langs een samsung service point lopen als het echt niet lukt, die gasten fixen (mits ze het materiaal hebben) een firmware in 5 minuten.als ze het niet kunnen gewoon naar een ander service point vragen waar ze het wel kunnen.
Succes
Mijn ervaring met "gewoon" unrooten, is dat dan het icoontje superuser toch achterblijft in apps lijst. Is er dan toch een manier dat het icoontje niet zichtbaar is ?? Voorts denk ik dat de productcode (XEN) moet zijn voor de Servicepoints bezoeken.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Op mijn Windows Mobile toestel had ik 3 geluidsprofielen.
Aan, Trillen, Stil.
Nu kan ik alleen kiezen voor Aan+Trillen of Stil.
Geen tril optie alleen.
Of ik moet bij de opties "altijd trillen" aanvinken.
Dat laatste vind ik niet handig, ik wil gewoon kunnen kiezen met 2 klikken welk profiel de telefoon gebruikt.
Aan, Trillen, Stil.
Geen tril optie alleen.
Dat laatste vind ik niet handig, ik wil gewoon kunnen kiezen met 2 klikken welk profiel de telefoon gebruikt.
Anders gebruik je de zoekfunctie even 
Dan heb je een ander toestel, heb je ook iets waar je nieuwe Imei nummer op staat? want deze zal nu vast veranderd zijn waardoor je gelul kan krijgen met garantie..Sikkek schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:41:
Vrijdag heb ik mijn Galaxy laten repareren bij Solid Vision in Rijswijk (de GPS werkte ook in Froyo nog steeds slecht). Ze hebben het mainboard vervangen, GPS werkt nu uitstekend. Bijkomend extraatje: ik heb een 8 GB versie ingeleverd en een 16 GB teruggekregen! Ze hebben meteen de laatste versie erop gezet:
Kan je die niet verwijderen met android mate of titanium backup?Embryo1 schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:48:
[...]
Kleine aanvulling:
Mijn ervaring met "gewoon" unrooten, is dat dan het icoontje superuser toch achterblijft in apps lijst. Is er dan toch een manier dat het icoontje niet zichtbaar is ?? Voorts denk ik dat de productcode (XEN) moet zijn voor de Servicepoints bezoeken.
Android mate heb ik geen ervaring mee. Titaniumbackup werkt niet meer als de root is verwijderd.Anoniem: 317804 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:07:
[...]
Kan je die niet verwijderen met android mate of titanium backup?
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
even vraagje:
mijn moeder heeft de galaxy S en is zeer ontevreden over de GPS ontvangst tijdens het autorijden.
in zowel sygic mobile maps als in google maps blijft deze regelmatig hangen en update de positie niet (soms verliest hij helemaal het gps signaal)
ik heb een rondje met de hond gelopen en daar bleef hij alleen op 2 straathoeken heel even hangen.
ik ga vanadaag de froyo update doorvoeren, maar vroeg me af of andere mensen hier ook last van hebben
de kompas mode van google maps lijkt wel helemaal goed te functioneren
mijn moeder heeft de galaxy S en is zeer ontevreden over de GPS ontvangst tijdens het autorijden.
in zowel sygic mobile maps als in google maps blijft deze regelmatig hangen en update de positie niet (soms verliest hij helemaal het gps signaal)
ik heb een rondje met de hond gelopen en daar bleef hij alleen op 2 straathoeken heel even hangen.
ik ga vanadaag de froyo update doorvoeren, maar vroeg me af of andere mensen hier ook last van hebben
de kompas mode van google maps lijkt wel helemaal goed te functioneren
[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 08-11-2010 11:34 ]
Ik probeer mijn Galaxy te downgraden naar de juiste versie(PDA:JM2 / PHONE:JM2 / CSC:JM1), zodat ik via Kies kan updaten, maar ik kan nergens de JM2 versie van phone vinden. Als ik I9000XWJM2 (waar PDA, phone en csc inzitten) is de phone versie toch nog JM1..weet iemand waar ik wel de juiste versie kan vinden of hoe ik het anders kan oplossen?
Iedereen die overweegt om de Froyo update te installeren, niet doen als je betaalde apps gebruikt!!
Zelfs batterysnap wat gratis is is onvindbaar...
Pessimism is the foundation of survival
Bij waren al mijn geinstalleerde apps gewoon te vinden. Ik heb wel een factory reset gedaan voor het installeren van Froyo, omdat de MTP applicatie op mijn telefoon steeds herstartte..
Dit heb ik ook en heb ik hier ook al gepost.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:49:
Op mijn Windows Mobile toestel had ik 3 geluidsprofielen.
Aan, Trillen, Stil.
Geen tril optie alleen.
Ik gebruik nu widgetsoid.
Hiermee heb ik op m'n homescreen gewoon 1 knop waarmee ik van profiel wissel
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Dit is gewoon een waarschuwing van lik-me-vestje. Bij mij ging het helemaal top en ik heb flink wat betaalde apps.Hazurr schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:37:
Iedereen die overweegt om de Froyo update te installeren, niet doen als je betaalde apps gebruikt!!
Ik zelf ben ongelovelijk tevreden over 2.2. Wat ik alleen wel jammer vind tov 2.1 is dat de battery indicator rechtsboven in niet meer van kleur veranderd. eerst was het blauw groen rood en nu blijft ie steeds blauw, hoe leeg het apparaat ook is. En de levensduur is wel degelijk verbeterd. heel erg fijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 287454 op 08-11-2010 12:55 ]
tot je op market een app moet vinden, maak dus backups of hou de .apk's bij de hand..Sahi_NL schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:43:
Bij waren al mijn geinstalleerde apps gewoon te vinden. Ik heb wel een factory reset gedaan voor het installeren van Froyo, omdat de MTP applicatie op mijn telefoon steeds herstartte..
Pessimism is the foundation of survival
ik heb de froyo update gedaan, en toestel is aanmerkelijk trager t.o.v. stock versie
en alle icoontjes in het applicatie menu zijn overhoop gegooid, kan je die sorteren?
en alle icoontjes in het applicatie menu zijn overhoop gegooid, kan je die sorteren?
[ Voor 34% gewijzigd door mschol op 08-11-2010 12:53 ]
Zojuist de update gedaan. Mijn telefoon was nog helemaal stock, en de update ging helemaal goed.
Alle apps zijn nog gewoon geïnstalleerd, het enige was , dat de homescreens leeggemaakt zijn.
Maar dit gaf weer een mooie gelegenheid om deze weer eens netjes in te delen.
Mijn quadrant score ging van 872 naar 975.
Persoonlijk ervoor ik toch al geen lag-problemen, dus zie nu ook geen reden om een lagfix te installeren
Alle apps zijn nog gewoon geïnstalleerd, het enige was , dat de homescreens leeggemaakt zijn.
Maar dit gaf weer een mooie gelegenheid om deze weer eens netjes in te delen.
Mijn quadrant score ging van 872 naar 975.
Persoonlijk ervoor ik toch al geen lag-problemen, dus zie nu ook geen reden om een lagfix te installeren
Eindelijk, Skype werkt op de Samsung Galaxy. Heerlijk. Werkt ook goed trouwens.
Maar als ik krijg het niet afgesloten. Ik kan niet met de back knop weer terug naar de homeschreens. Ik moet skype express afsluiten via taakbeheer door de homebutton lang ingedrukt te houden. Of doe ik iets verkeerd?
Maar als ik krijg het niet afgesloten. Ik kan niet met de back knop weer terug naar de homeschreens. Ik moet skype express afsluiten via taakbeheer door de homebutton lang ingedrukt te houden. Of doe ik iets verkeerd?
Na de update gaat mijn galaxy S 16gb niet meer in landscape mode... WTF!!
HEEEELPPP!!
HEEEELPPP!!
Geen ander toestel (scherm, behuizing en frame met antennes zijn niet vervangen). IMEI nummer hebben ze overgezet (staat in de efs folder....)GoldenSample schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:58:
Dan heb je een ander toestel, heb je ook iets waar je nieuwe Imei nummer op staat? want deze zal nu vast veranderd zijn waardoor je gelul kan krijgen met garantie..
Menuknop;)mschol schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:51:
ik heb de froyo update gedaan, en toestel is aanmerkelijk trager t.o.v. stock versie
Chil.. Trek de balk eens naar beneden, staat automtisch draaien wel aan?yasin76 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:17:
Na de update gaat mijn galaxy S 16gb niet meer in landscape mode... WTF!!
HEEEELPPP!!
SuperOneClickv1.5.4-ShortFuse gebruikt om mijn officiële 2.2 te rooten, nu uit de market OCLF gehaald, moet ik nu eerst"Install EXT2 Tools aanklikken? Want 'root device recovery 2e" staat nog op unavailable.
had ik ook, nu heb ik de voodoo gebruikt en dat werkte perfect. odin en die voodoo.tar downloaden. sgs vol down+home+on button. Dan in odin op start drukken en klaar is kees. Quadrant ging van 972 naar 1588 al kan ik niet zeggen dat ik er heel veel van merk in het gebruik.Dacuuu schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:31:
SuperOneClickv1.5.4-ShortFuse gebruikt om mijn officiële 2.2 te rooten, nu uit de market OCLF gehaald, moet ik nu eerst"Install EXT2 Tools aanklikken? Want 'root device recovery 2e" staat nog op unavailable.
Ik ben er maar even mee gestopt. heb de OCLF eraf gegooit, en heb ook het superuse icoontje weg gegooit door het programma te un-installeren en erna via SuperOneClick te 'unrooten' nu hou ik het maar even zo..corrado20vt schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:38:
[...]
had ik ook, nu heb ik de voodoo gebruikt en dat werkte perfect. odin en die voodoo.tar downloaden. sgs vol down+home+on button. Dan in odin op start drukken en klaar is kees. Quadrant ging van 972 naar 1588 al kan ik niet zeggen dat ik er heel veel van merk in het gebruik.
Verwijderd
Zojuist heb ik mijn Galaxy S geupdate naar Froyo. Ging allemaal prima. Resultaat valt klein beetje tegen. Heb het idee dat de telefoon iets langzamer is geworden, doordat het beeld meer in elkaar overgaat. Mijn market deed het in 1e instantie niet, maar tijdens het typen van dit bericht doet hij het wel weer gelukkig.
Ik hoop dat door het uitvoeren van de upgrade dat mijn accu ook langer mee zal gaan, al heb ik begrepen dat de upgrade naar Froyo hier niet echt voor bedoeld is.
Ik gebruik whatsapp en heb het idee dat dit een oorzaak is van de snel leeglopende accu. Ik heb al een taskkiller gebruikt, maar hierdoor kwamen berichten bij whatsapp heel laat (of soms niet) binnen. Heeft iemand een idee hoe ik whatsapp wel kan gebruiken, maar op een manier dat het minder vergt van mijn accu?
Ik hoop dat door het uitvoeren van de upgrade dat mijn accu ook langer mee zal gaan, al heb ik begrepen dat de upgrade naar Froyo hier niet echt voor bedoeld is.
Ik gebruik whatsapp en heb het idee dat dit een oorzaak is van de snel leeglopende accu. Ik heb al een taskkiller gebruikt, maar hierdoor kwamen berichten bij whatsapp heel laat (of soms niet) binnen. Heeft iemand een idee hoe ik whatsapp wel kan gebruiken, maar op een manier dat het minder vergt van mijn accu?
Omdat je met de SuperOneClick methode al geroot bent, kun je die optie niet aanklikken in de OCLF.Dacuuu schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:31:
Install EXT2 tools>OneClickLagFixV2.2+>klaar is kees
Ben het afgelopen half uur bezig geweest met die spraakbesturing, wat werkt dat verrassend goed zeg!
Internet, navigatie, ik heb nog geen één keer meegemaakt dat m'n SGS er naast zat.
Ik loop op dit moment wel tegen een vervelend probleem aan. Ik gebruik LauncherPro+ (in combinatie het Homeswitcher) maar elke keer als de de home toets indruk springt m'n SGS weer terug naar de standaard Touchwiz. Ik kan nog zo vaak zeggen dat ik LP als default launcher wil, het springt telkens terug. Onder 2.1 had ik hier nooit last van. Nog meer mensen die tegen dit probleem aan lopen?
Verder ben ik erg tevreden met Froyo. Flash werkt prima, GPS werkt ook stukken beter en de duur van de batterij is ook flink verbeterd merk ik.
Dat vond ik ook erg vervelend ja, heb Whatsapp toen maar tijdelijk verwijderd om te kijken of het onder Froyo beter ging. Nu heb ik dat nog steeds niet geprobeerd, dus dat ga ik nu maar eens doenVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:49:
[ Voor 20% gewijzigd door Kledur op 08-11-2010 14:11 ]
De eerste x dat je op de homeknop drukt, vraagt ie welke actie hij moet ondernemen. Dit heeft dus niks met je standaard homescreen te maken. Dit kan je wel wijzigen, ik weet alleen niet hoe:p.Kledur schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:09:
[...]
Omdat je met de SuperOneClick methode al geroot bent, kun je die optie niet aanklikken in de OCLF.
Install EXT2 tools>OneClickLagFixV2.2+>klaar is kees![]()
Ben het afgelopen half uur bezig geweest met die spraakbesturing, wat werkt dat verrassend goed zeg!![]()
Internet, navigatie, ik heb nog geen één keer meegemaakt dat m'n SGS er naast zat.
Ik loop op dit moment wel tegen een vervelend probleem aan. Ik gebruik LauncherPro+ (in combinatie het Homeswitcher) maar elke keer als de de home toets indruk springt m'n SGS weer terug naar de standaard Touchwiz. Ik kan nog zo vaak zeggen dat ik LP als default launcher wil, het springt telkens terug. Onder 2.1 had ik hier nooit last van. Nog meer mensen die tegen dit probleem aan lopen?
Verder ben ik erg tevreden met Froyo. Flash werkt prima, GPS werkt ook stukken beter en de duur van de batterij is ook flink verbeterd merk ik.
[...]
Dat vond ik ook erg vervelend ja, heb Whatsapp toen maar tijdelijk verwijderd om te kijken of het onder Froyo beter ging. Nu heb ik dat nog steeds niet geprobeerd, dus dat ga ik nu maar eens doen
Ah, Homeswitcher blijkt (nog?) niet compatible met Froyo te zijn, dat verklaard wat. Dan blijf ik tot die tijd wel gewoon van de home toets af
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 03:22:
Ik heb na de update van 2,1 naar 2,2 nog een hard reset gedaan code 2767*3855#.
Facebook S! (samsung versie van facebook app) werkt ook nog niet na de update. Wel jammer, want ik vond hem fijner dan de echte facebook app. Facebookintegratie blijft trouwens wel gewoon werken, het is puur de app voor de site.
Verder ben ik wel tevreden, al vind ik de grafische veranderingen niet top. Goede verbeteringen:
Auto-rotate aan/uit optie in de taakbalk.
Mogelijkheid tot calibreren van de positie sensor
Rare bug: ondanks dat het al was gevonden in de eerste update ronde zit er nog steeds de vreemde contactlijst quick search bug in, waarbij letter weg zijn uit de rij rechts. Dat is toch best vervelend al was het maar principieel, praktisch heb je er weinig last van omdat je gewoon de letter ernaast selecteert.
Met het updaten zelf heb ik echt 0 problemen gehad, Launcher pro deed het gelijk weer en ik had ook geen bizarre lag na de update ofzo.
Verder ben ik wel tevreden, al vind ik de grafische veranderingen niet top. Goede verbeteringen:
Auto-rotate aan/uit optie in de taakbalk.
Mogelijkheid tot calibreren van de positie sensor
Rare bug: ondanks dat het al was gevonden in de eerste update ronde zit er nog steeds de vreemde contactlijst quick search bug in, waarbij letter weg zijn uit de rij rechts. Dat is toch best vervelend al was het maar principieel, praktisch heb je er weinig last van omdat je gewoon de letter ernaast selecteert.
Met het updaten zelf heb ik echt 0 problemen gehad, Launcher pro deed het gelijk weer en ik had ook geen bizarre lag na de update ofzo.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Kort vraagje.. Ik heb via KIES een backup gemaakt van mij smsjes naar een .SME bestand. Maar is het ook nog mogelijk om deze weer in te laden? Zo snel niet kunnen vinden via KIES namelijk.
**EDIT**
Op inet lees ik dat ik niet kan restoren met KIES. Kan ik het bestand dat ik met KIES heb gemaakt met een ander programma wel restoren?
**EDIT**
Op inet lees ik dat ik niet kan restoren met KIES. Kan ik het bestand dat ik met KIES heb gemaakt met een ander programma wel restoren?
[ Voor 28% gewijzigd door Jackazz op 08-11-2010 14:58 ]
In datzelfde schermpje heb je twee tabjes bovenin. Uit mijn hoofd iets van "from phone" en "from PC" oid. Als je nou dat 2de tabje selecteert, kan je bestanden inlezen van de pc en uploaden naar je foon.
Ik heb exact dezelfde vraag en hier ook flink over gezocht dit weekend. Op XDA werd gezegd dat dit niet mogelijk is. Of er moet een programma zijn dat SME kan converteren naar een ander formaat.Jackazz schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:54:
Kort vraagje.. Ik heb via KIES een backup gemaakt van mij smsjes naar een .SME bestand. Maar is het ook nog mogelijk om deze weer in te laden? Zo snel niet kunnen vinden via KIES namelijk.
**EDIT**
Dit kan je wijzigen bij Menu -> instellingen > toepassingen > alles > startpagina (of launcherpro, ligt eraan welke je ongedaan wil maken) > standaardwaarden wissenAnoniem: 317804 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:13:
[...]
De eerste x dat je op de homeknop drukt, vraagt ie welke actie hij moet ondernemen. Dit heeft dus niks met je standaard homescreen te maken. Dit kan je wel wijzigen, ik weet alleen niet hoe:p.
EDIT: Volgende keer zal ik bovenstaande berichten in 1 bericht plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door GandalfTheGrey op 08-11-2010 15:01 ]
Volgens mij is die optie er dus niet. Zit nu op het werk dus kan het niet controleren. Bij contactpersonen heb je inderdaad deze optie wel want die heb ik al gebruikt.Raymond schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:59:
In datzelfde schermpje heb je twee tabjes bovenin. Uit mijn hoofd iets van "from phone" en "from PC" oid. Als je nou dat 2de tabje selecteert, kan je bestanden inlezen van de pc en uploaden naar je foon.
Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.