Kan iemand mij uitleggen hoe de voodoo lagfix voor Froyo moet worden geïnstalleerd.MaximusTG schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:59:
Nee hoor, ik heb ook totaal geen problemen. Heb wel de Voodoo lagfix geinstalleerd. Volgens mij weten de meeste klagers hier niet eens wat die fix eigenlijk doet? De lag wordt veroorzaakt doordat Samsung de partititie waarop apps geinstalleerd worden met RFS heeft geformatteerd. De verschillende lagfixes veranderen dat, bv door er een EXT4 filesystem van te maken. Maar je hoeft natuurlijk geen fix te installeren. De telefoon is tenslotte ook zonder goed bruikbaar (maar niet zo snel als zou kunnen).
Persoonlijk ben ik blij dat ik met een 3rd party fix of ROM mn telefoon naar eigen smaak kan tweaken en inrichten. Dat is echt een verademing ten opzichte van de iPhone die ik eerst had.
Het punt is inderdaad denk ik dat veel mensen, als ze weten dat er nieuwere software voor hun telefoon is, of dat ie beter zou kunnen presteren, dat meteen willen hebben. Terwijl als je bv naar de iPhone kijkt, je maar af moet wachten wat en wanneer je krijgt. Maar het verschil is dat dan iedereen moet wachten.
Ik heb de handelingen uitgevoerd die beschreven staan op http://project-voodoo.org/installation, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar... Steeds krijg ik een failure melding in de recovery menu. Of moet je de SGS eerst rooten ofzo?
De update naar Froyo via Kies is overigens vlekkeloos verlopen, alleen is een factory reset wel aan te bevelen, want zonder had ik veel last van lag. Mijn SGS loopt nu als een trein, maar ik wil hem nu laten lopen als een TGV!!!