Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
MaximusTG schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:59:
Nee hoor, ik heb ook totaal geen problemen. Heb wel de Voodoo lagfix geinstalleerd. Volgens mij weten de meeste klagers hier niet eens wat die fix eigenlijk doet? De lag wordt veroorzaakt doordat Samsung de partititie waarop apps geinstalleerd worden met RFS heeft geformatteerd. De verschillende lagfixes veranderen dat, bv door er een EXT4 filesystem van te maken. Maar je hoeft natuurlijk geen fix te installeren. De telefoon is tenslotte ook zonder goed bruikbaar (maar niet zo snel als zou kunnen).
Persoonlijk ben ik blij dat ik met een 3rd party fix of ROM mn telefoon naar eigen smaak kan tweaken en inrichten. Dat is echt een verademing ten opzichte van de iPhone die ik eerst had.
Het punt is inderdaad denk ik dat veel mensen, als ze weten dat er nieuwere software voor hun telefoon is, of dat ie beter zou kunnen presteren, dat meteen willen hebben. Terwijl als je bv naar de iPhone kijkt, je maar af moet wachten wat en wanneer je krijgt. Maar het verschil is dat dan iedereen moet wachten.
Kan iemand mij uitleggen hoe de voodoo lagfix voor Froyo moet worden geïnstalleerd.

Ik heb de handelingen uitgevoerd die beschreven staan op http://project-voodoo.org/installation, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar... Steeds krijg ik een failure melding in de recovery menu. Of moet je de SGS eerst rooten ofzo?

De update naar Froyo via Kies is overigens vlekkeloos verlopen, alleen is een factory reset wel aan te bevelen, want zonder had ik veel last van lag. Mijn SGS loopt nu als een trein, maar ik wil hem nu laten lopen als een TGV!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Hier ook eindelijk Froyo via Kies.
Ik ben er redelijk tevreden over. Voornamelijk tweaks die het toestel veel gebruiksvriendelijker maken.

Mij irriteert het gebruik van het RAM geheugen.
Schijnt dat 250MB is gereserveerd voor ¿?iets?¿
Ik heb daarom 304 v.d. 512MB aan RAM, waarvan ook nog eens minstens 160MB wordt gebruikt voor het systeem.
Kortom, ik heb meestal 100MB over voor mijn applicaties. Wat er op neer komt dat ik vaak draaiende processen moet killen voor lagvrije gebruik. -O-
Waar is dat 250MB überhaupt voor gereserveerd?

[ Voor 3% gewijzigd door yur400 op 06-11-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
hhoekstra schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:07:
Superoneclick is niet zo moeilijk.

Downloaden vanaf http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Dan op je telefoon USB debugging aanzetten en superoneclick op een windows machine draaien. In het programma zelf druk je op ROOT en de rest doet SOC zelf wel.

Bij mij werkte de superoneclick niet lekker omdat de GPS hierna niet meer werkte. Dus heb hem weer geunroot.
Hoe lang duurde het bij jou alvorens het ROOT proces was afgerond? Staat nu een paar minuten op m'n pc scherm dat de superuser apk wordt geïnstalleerd, toestel zou al geroot moeten zijn als ik omhoog scroll en de meldingen lees. Maar er is nog niet afgesloten in die lijst met meldingen met OK en dat zou wel moeten zijn volgens mij.

't Was al klaar, inderdaad erg simpel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door partyondude op 06-11-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik alsnog KIES kan installeren na deze meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vuht03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5wgie1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/206csvs.jpg

Ik draai windows 7-32 en krijg zo langzaam aan KIES-pijn. Een eerdere versie
werkte wel. Nu krijg ik dus niets geïnstalleerd. Als iemand weet hoe, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motor-babe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-04-2017
Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO

het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Ik weet echt niet wat het verschil is maar ben benieuwd of er meer mensen deze versie hebben ik. :? :?

motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:33:
Draai hier nu al een week de laatste froyo versie: JPA (Die krijg je nu dus ook officieel)

Dankzij Titanium Backup alle apps, contacten, sms, mail settings etc. in een oogwenk weer terug op de telefoon.

Succes!
Leek mij een goed idee om Titanium Backup ook te installeren maar het programma werkt bij bij voor geen meter vraagt om root oid, app faild .
begrijp er geen moer van leuk idee maar de apps werk bij mij niet.
Mijn toestel is nu 2wkn oud dus daar kan het ook niet aan liggen toch?

was dus geen succes hoor :(

Ik kwam hier net achter, must be “rooted That is, you must have “super-user” permissions on your device.

Maar hoe gaat dit ????

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:03:
[...]

Leek mij een goed idee om Titanium Backup ook te installeren maar het programma werkt bij bij voor geen meter vraagt om root oid, app faild .

Ik kwam hier net achter, must be “rooted That is, you must have “super-user” permissions on your device.

Maar hoe gaat dit ????
Idd. voor Titanium Backup heb je root nodig. Een makkelijk oplossing is de One Click Root.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
motor-babe schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:01:
Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO

het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Ik weet echt niet wat het verschil is maar ben benieuwd of er meer mensen deze versie hebben ik. :? :?
Vermoedelijk staat er een andere productcode in Kies en heb je geen Nederlandse CSC file (XEN).
Je kunt dit zien door *#1234# te toetsen in je telefoonscherm. De Nederlandse versie geeft bij CSC aan:
I9000XENJP2

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vinkje bij de market per ongeluk aan gevinkt
Kan je het automatisch updaten van de market uitzetten?
Waar kan je dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:03:
[...]

Maar hoe gaat dit ????
zoekt en gij zult vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Amboe schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:12:
[...]

Kan iemand mij uitleggen hoe de voodoo lagfix voor Froyo moet worden geïnstalleerd.

Ik heb de handelingen uitgevoerd die beschreven staan op http://project-voodoo.org/installation, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar... Steeds krijg ik een failure melding in de recovery menu. Of moet je de SGS eerst rooten ofzo?

De update naar Froyo via Kies is overigens vlekkeloos verlopen, alleen is een factory reset wel aan te bevelen, want zonder had ik veel last van lag. Mijn SGS loopt nu als een trein, maar ik wil hem nu laten lopen als een TGV!!! >:)
Is het toevallig iets in de aard van "signature verification" error? Kijk dan eens naar je recovery versie (bovenaan in het recovery menu), als deze 3e is dan kan je geen update.zip's flashen (toch niet onofficiële). Had dit ook voor enkele weken geleden bij het updaten, gwn een andere rom (met recovery 2e) over flashen en dan zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo help je iemand.....idioot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Of je volgt zijn advies en zet je ook voor een oplossing in, idioot.....

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
de Superoneclick.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Deze is voor de officiële Nederlandse 2.2 Froyo?

Moet je je telefoon rooten als je hem wilt lag-fixen? en welke lag fix werkt dan goed, en kan je er ook weer makkelijk afhalen, als je weer een nieuwe update wilt installeren?

En welke lagfix is dan aan te raden? ik lees wel iets over een recovery mode of je die hebt of niet. Ik heb nog niks uitgetest of ik dat heb ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb dat net uitgevoerd, inclusief de OCLF en alles werkt prima. Meer hierover kun je lezen in het SGS Root topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik heb ook dat telefoontje - uitroepteken - computertje in beeld en kan niks meer :( . Maandag maar naar de T-Mobile winkel.

Of als iemand hier een oplossing weet zou ik blij zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door zoenvisje op 06-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:57:
[...]

Ik heb 2 knoppen, bericht en video. Iemand bellen is gewoon direct op het daarboven staande nummer drukken en als je iemand kan mailen, zelfde verhaal.
En wat nog veel makkelijker is kwam ik achter als je je contacten opent en je drukt op een contact dan kan je naar links en naar rechts schuiven om een bericht te sturen of instant te bellen!!!!! vet

is het trouwens niet raar iedereen wil froyo 2.2 maar nergens kan je vinden wat je er eigenlijk allemaal mee kan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Ik heb wefi geinstalleerd, maar als ik met mijn router verbind heb ik geen verbinding, zelfs niet als ik er naast sta, iemand een idee hoe dit kan en hoe ik wel verbinding kan maken?

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 06-11-2010 20:29 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
partyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:35:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou alvorens het ROOT proces was afgerond? Staat nu een paar minuten op m'n pc scherm dat de superuser apk wordt geïnstalleerd, toestel zou al geroot moeten zijn als ik omhoog scroll en de meldingen lees. Maar er is nog niet afgesloten in die lijst met meldingen met OK en dat zou wel moeten zijn volgens mij.
Had ik ook, dat superuser.apk aan het installeren was. Ik denk dat je de melding gewoon niet krijgt, maar dat het wel goed geïnstalleerd is (is bij mij nl. wel het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:08:
[...]

En wat nog veel makkelijker is kwam ik achter als je je contacten opent en je drukt op een contact dan kan je naar links en naar rechts schuiven om een bericht te sturen of instant te bellen!!!!! vet

is het trouwens niet raar iedereen wil froyo 2.2 maar nergens kan je vinden wat je er eigenlijk allemaal mee kan
Dat is niet nieuw he ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
racoon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:27:
Ik heb wefi geinstalleerd, maar als ik met mijn router verbind heb ik geen verbinding, zelfs niet als ik er naast sta, iemand een idee hoe dit kan en hoe ik wel verbinding kan maken?
Waarschijnlijk heb je geen mac adres meer dat komt vaker voor met wefi icm de galaxy s.
Wat bij mij toen hielp was een complete reset

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps LOL maar toch denk ik dat zo'n 75% van de gebruikers dit trucje niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:08:
[...]

Vet, wist ik niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Megapaul schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:31:
[...]

Waarschijnlijk heb je geen mac adres meer dat komt vaker voor met wefi icm de galaxy s.
Wat bij mij toen hielp was een complete reset
Heb hem gereset maar hielp niet.

[ Voor 4% gewijzigd door racoon op 06-11-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:57
Heb zojuist de GS van mijn vriendin via de officiële weg geupdate naar froyo. Dit ging verder allemaa goed, ik kreeg ook de melding dat het update proces was voltooid. Na de update ging de GS zich opnieuw opstarten, het probleem is alleen dat ik nu niet verder kom dan de start-up animatie. Deze blijft staan nadat het is afgelopen en na een tijdje gaat het beeld op zwart en trilt de GS 1 keer afgewisseld met 2 keer trillen.

Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegekomen tijdens het updaten naar froyo via Kies? Heb al even rond gekeken in dit forum en in het rom forum maar niets kunnen vinden.

Heb mijn eigen GS via odin gedaan, moet toch zeggen dat wel lekker strak liep vergeleken met deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuul
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik wist het ook niet, ja sinds kort toen mijn vriend het per ongeluk had ontdekt. Volgens mij weten inderdaad een hele boel mensen het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
The White B.A. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:10:
Heb zojuist de GS van mijn vriendin via de officiële weg geupdate naar froyo. Dit ging verder allemaa goed, ik kreeg ook de melding dat het update proces was voltooid. Na de update ging de GS zich opnieuw opstarten, het probleem is alleen dat ik nu niet verder kom dan de start-up animatie. Deze blijft staan nadat het is afgelopen en na een tijdje gaat het beeld op zwart en trilt de GS 1 keer afgewisseld met 2 keer trillen.

Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegekomen tijdens het updaten naar froyo via Kies? Heb al even rond gekeken in dit forum en in het rom forum maar niets kunnen vinden.

Heb mijn eigen GS via odin gedaan, moet toch zeggen dat wel lekker strak liep vergeleken met deze problemen.
Misschien helpt het als de batterij eruit gehaald wordt en met wat geluk zijn alle instellingen er dan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Embryo1 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:15:
[...]

Misschien helpt het als de batterij eruit gehaald wordt en met wat geluk zijn alle instellingen er dan ook nog.
Heb de batterij er al een keer uitgehaald en de GS ook al meerdere malen opgestart. Met usb kabel aangesloten op de computer, zonder USB kabel, met oplader aangesloten.

Misschien nog het vermelden waard: het de update uitgevoerd zonder de SIM-kaart in de GS. Deze heb ik al wel teruggeplaats om alle mogelijk nog een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:38
Hoe lang heb je gewacht?
Ik moest echt best lang wachten voordat'ie daadwerkelijk aanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Raymond schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:20:
Hoe lang heb je gewacht?
Ik moest echt best lang wachten voordat'ie daadwerkelijk aanging.
De eerste keer wel een kwartier, daarna nog een keer opgestart en toen wel een half uur gewacht(met sim kaart in de GS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The White B.A. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:18:
[...]

Heb de batterij er al een keer uitgehaald en de GS ook al meerdere malen opgestart. Met usb kabel aangesloten op de computer, zonder USB kabel, met oplader aangesloten.

Misschien nog het vermelden waard: het de update uitgevoerd zonder de SIM-kaart in de GS. Deze heb ik al wel teruggeplaats om alle mogelijk nog een keer te proberen.
In recovery gaan en dan wipen, dat ie steeds trilt komt omdat er apps vastlopen tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:25:
[...]

In recovery gaan en dan wipen, dat ie steeds trilt komt omdat er apps vastlopen tijdens het opstarten.
Maar dat betekent wel dat ik wat kwijt raak. Ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The White B.A. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:27:
[...]

Maar dat betekent wel dat ik wat kwijt raak. Ben ik dan alles kwijt?
Ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djuul schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:15:
[...]

Ik wist het ook niet, ja sinds kort toen mijn vriend het per ongeluk had ontdekt. Volgens mij weten inderdaad een hele boel mensen het niet!
bekijk dit maar eens

http://www.samsunggalaxys...at-where/msg3067/#msg3067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Ok, we gaan het proberen. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:53:
de Superoneclick.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Deze is voor de officiële Nederlandse 2.2 Froyo?

Moet je je telefoon rooten als je hem wilt lag-fixen? en welke lag fix werkt dan goed, en kan je er ook weer makkelijk afhalen, als je weer een nieuwe update wilt installeren?

En welke lagfix is dan aan te raden? ik lees wel iets over een recovery mode of je die hebt of niet. Ik heb nog niks uitgetest of ik dat heb ja of nee.
Zucht, er komt een nieuwe firmware uit en niemand weet ineens meer hoe het zit met lagfixen en rooten.
Die twee staan los van elkaar. Je kunt best voodoo lagfixen zonder root. Als je odin gebruikt, is het echt appeltje eitje.
Alles start duidelijk uitgelegd op de site. Rooten kun je doen om systeem aanpassingen te doen, zoals custom themes, systeem apps verwijderen, custom icons installeren en meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
Nou ik heb een wipe uitgevoerd, en idd hij start weer op. Super bedankt weer wat geleerd! Lang leve odin(is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hebben anderen er ook last van (of wellicht geen last maar merken ze op dat het een en ander niet werkt) ontbrekende aps in de market na updaten naar 2.2/JPA NL? Bij mij ontbreekt (onder andere) WolframAlpha van Wolfram Alpha, LLC. Is dat programa bij anderen wel in de market te vinden. Zou het een kwestie zijn dat de market/die app erin nog niet is vrijgeschakeld voor die firmware of dat land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
The White B.A. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:10:

Stond er toevallig een voodoo lagfix op de telefoon voor het flashen? Het is belangrijk dat deze wordt gedisabled (en gereboot worden). Anders staat je data in ext4, maar de nieuwe kernel van JPA kan dit lezen. Als voorgaand het geval is dan zou een factory reset soelaas moeten bieden. Anders voodoo flashen (maar als het een voodoo probleem is even naar #project-voodoo op freenode irc, zitten zat vaardige mensen die bereid zijn te helpen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vandaag ook een update naar 2.2 met Kies gedaan.
Dat ging flekkeloos.
De berichten, contacten en het historie staan er nog keurig in.

Zo te zien zijn er een aantal kleine dingen veranderd.
- in de Market zie ik bij downloads niet alle geinstalleerde applicaties staan
- onder Samsung Apps heb ik nu veel minder applicaties die ik kan installeren.
- mijn bureaublad is niet meer, niet een ramp want daar stond bijna niets op
- ik merk geen lag
- mij valt op dat na de update het 3G icoon bovenin grijs is, staat deze nu standaard uit?

Morgen maar eens de navigatie testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
racoon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:42:
[...]

Heb hem gereset maar hielp niet.
Heb dat ook gehad met Wefi. Na een paar dagen deed niets het meer.

Heb je wel een "factory reset" gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

nokiaan958GB schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:30:
[...]

Heb dat ook gehad met Wefi. Na een paar dagen deed niets het meer.

Heb je wel een "factory reset" gedaan?
ik heb via instellingen de reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:28:

- mij valt op dat na de update het 3G icoon bovenin grijs is, staat deze nu standaard uit?
Ze hebben een iets donkerder thema gebruikt in de Froyo roms, daardoor is ook dat icoontje van kleur veranderd. Als je het 3G icoontje ziet heb je verbinding (of is 3G beschikbaar zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
nokiaan958GB schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:28:
Vandaag ook een update naar 2.2 met Kies gedaan.
Dat ging flekkeloos.
De berichten, contacten en het historie staan er nog keurig in.

- in de Market zie ik bij downloads niet alle geinstalleerde applicaties staan
- onder Samsung Apps heb ik nu veel minder applicaties die ik kan installeren.
- mijn bureaublad is niet meer, niet een ramp want daar stond bijna niets op
- ik merk geen lag

Morgen maar eens de navigatie testen.
je hebt geen factory reset gedaan
hebt alle apps nog op je toestel...?

ben ook erg nieuwsgierig naar jouw gps ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
beste topiclezers probeer de berichtjes éénduidig te formuleren...
zie vaak berichten die niet helder zijn geformuleerd; geef achtergrond info over wat je al of niet hebt gemod met je toestel.
...overigens dat er een nieuwe versie van android uit is wil dat toch niet zonder meer zeggen dat programma's voor het rooten of het opheffen van lag voor eerdere versies zonder meer probleemloos onder froyo zouden werken?
er verschijnen te veel verhalen van mislukte upgrades hier op dit forum...
mijn voorlopige conclusie is: wacht nog even voor ik verder ga met upgraden van JM2/JM2/JM1 ( vanuit JF3)
naar froyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuul
  • Laatst online: 04-05-2023
Leuke link, zoals dat brightness wist ik ook niet! Nog meer leuke tips and trucs? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeijers schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:49:
beste topiclezers probeer de berichtjes éénduidig te formuleren...
zie vaak berichten die niet helder zijn geformuleerd; geef achtergrond info over wat je al of niet hebt gemod met je toestel.
...overigens dat er een nieuwe versie van android uit is wil dat toch niet zonder meer zeggen dat programma's voor het rooten of het opheffen van lag voor eerdere versies zonder meer probleemloos onder froyo zouden werken?
er verschijnen te veel verhalen van mislukte upgrades hier op dit forum...
mijn voorlopige conclusie is: wacht nog even voor ik verder ga met upgraden van JM2/JM2/JM1 ( vanuit JF3)
naar froyo
Je leest natuurlijk vooral de problemen hier op tweakers. Bij mij ging het gewoon vlekkeloos. Ik denk dat het overgrote deel geen problemen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Mb is die update eigenlijk? Ik moet nml na iedere 4 Mb die gedownload is, aangeven dat ie de download moet vervolgen. En ik zit momenteel al op een download van 205 Mb. Nogal arbeid intensief dus. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56
Vrijdag al met Kies geupdate, en dat ging op zich goed. Zij het niet dat er behoorlijk wat lag op het toestel zat. Daarom toch een factory reset gedaan.
Ik dacht dat ik alles netjes, terug zou kunnen zetten, van mijn mac, en de aps uit de Market.

Helaas, niet al mijn gekochte apps kan ik nu in de Market vinden. Ik verwacht dat dit de zongenaamde "protected apps" zijn.

Hiervoor is in deze thread een manier gevonden, maar zo ver ik begrijp moet je daarvoor rooten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687371

Ik wil eigenlijk niet te veel uitzoeken en tweaken aan deze telefoon, dus hoop dat er een manier is om zonder rooten aan de protected apps te komen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:05:
Hoeveel Mb is die update eigenlijk? Ik moet nml na iedere 4 Mb die gedownload is, aangeven dat ie de download moet vervolgen. En ik zit momenteel al op een download van 205 Mb. Nogal arbeid intensief dus. :X
Niet bekend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zijn er hier meer mensen die sinds de officiele 2.2 update de NOS teletekst app (de officiële van de NOS) niet meer kunnen vinden in de market, ook Reckless racing doet het niet meer (zegt bij installeren dat ik niet genoeg geheugen heb) en ook appbrain wil niet (als ik op manage your apps drukt blijft hij 'refreshing installed aps on phone.' zeggen)

Vreemd is dat ik dit alles met de scandinavische 2.2 niet had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zoals ik eerder had gepost heb ik ook dat bepaalde apps niet in de markt staan. (o.a. het door jou genoemde NOS teletekst). Ik heb inmiddels het topic nog wat doorgelezen, en er blijken meer mensen te zijn waar bepaalde apps niet in de market staan.

Vind het wel vreemd dat de versie die ik voor de update gebruikte (Kalua's JP6 NL) dergelijke problemen niet had, terwijl het terugtrekken daarvan juist iets met marketproblemen te maken had. Voor mij zijn er eigenlijk alleen problemen bijgekomen wat dat betreft, verder verliep het updaten zonder problemen en ook werkt de huidige officiele froyo zeker niet slechter dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:54
Voodoo is goddelijk... quadrant score 1666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
Een hele goede HowTo betreffende Voodoo Froyo staat hier https://docs.google.com/d...c/preview?pli=1&sle=true#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:11
Is er een lagfix waarbij je niet perse terug hoeft naar een 2e recovery? Ik kan geen update.zip doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie een hoop berichten op internet in froyo 2.2 over aps2sd maar waar mag dat ergens staan op je phone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Gisteren de update gedraaid, maar ik wilde dat ik het niet had gedaan:
  • Geen internetverbinding meer (3G én Wifi)
  • Batterijduur extreem verslechterd. Kon voorheen moeiteloos 2 dagen met één lading. Nu is hij na de update van gisteravond (laat) en beperkt gebruik al voor meer dan de helft leeg
  • Ik had geen last van lag, nu wel.
Heb het toestel al opnieuw opgestart, maar de problemen blijven :( .

Als ik bij de status kijk heeft 'Status mobiel netwerk' de status 'Verbinding verbroken'. Maar in de instellingen lijkt alles wel goed te staan. Help!

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 07-11-2010 11:52 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel proberen is het mij nog steeds niet gelukt om mijn Galaxy S te koppelen met kies om te updaten naar Froyo.

Wat heb ik geprobeerd:
- meermalen drivers gedeinstalleerd en geinstalleerd.
- meermalen kies gedeinstalleerd en geinstalleerd
- op 2 verschillende pc proberen te connecten
- en volledige factory reset
- formatteren van de interne sd

Wat zie ik nu:
- als ik kies start en mijn galaxy s (usb instelling kies) aansluit aan de pc geeft hij aan: Apparaat aansluiten, even wachten.

Ik heb zelf geen idee wat ik nog kan doen om het te laten werken. Op google kan ik alleen een vergelijkbaar probleem vinden wat wordt opgelost door de interne SD kaart te formatteren, maar ook dat werkt in mijn geval niet.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurensje13 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:02:
Voodoo is goddelijk... quadrant score 1666
Je weet dat quadrant niks zegt hè? Je kan er alleen me testen of lagfix werkt. Ik heb quadrant van 1400 ofzo met de doc rom, maar die is zeker 2x sneller dan jpa met voodoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:47:
Gisteren de update gedraaid, maar ik wilde dat ik het niet had gedaan:
  • Geen internetverbinding meer (3G én Wifi)
  • Batterijduur extreem verslechterd. Kon voorheen moeiteloos 2 dagen met één lading. Nu is hij na de update van gisteravond (laat) en beperkt gebruik al voor meer dan de helft leeg
  • Ik had geen last van lag, nu wel.
Heb het toestel al opnieuw opgestart, maar de problemen blijven :( .

Als ik bij de status kijk heeft 'Status mobiel netwerk' de status 'Verbinding verbroken'. Maar in de instellingen lijkt alles wel goed te staan. Help!
Factory reset, moet je wel ff back upen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:48:
Na veel proberen is het mij nog steeds niet gelukt om mijn Galaxy S te koppelen met kies om te updaten naar Froyo.

Wat heb ik geprobeerd:

Wat zie ik nu:
- als ik kies start en mijn galaxy s (usb instelling kies) aansluit aan de pc geeft hij aan: Apparaat aansluiten, even wachten.

Ik heb zelf geen idee wat ik nog kan doen om het te laten werken. Op google kan ik alleen een vergelijkbaar probleem vinden wat wordt opgelost door de interne SD kaart te formatteren, maar ook dat werkt in mijn geval niet.

Heb je op de telefoon kies geselecteerd (draadloos en netwerk en dan usb instellingen? Bij mij moet ik hem tegenwoordig aansluiten, ontkoppelen,en weer aansluiten, hij ziet hem dus pas na 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:56:
[...]

Heb je op de telefoon kies geselecteerd (draadloos en netwerk en dan usb instellingen? Bij mij moet ik hem tegenwoordig aansluiten, ontkoppelen,en weer aansluiten, hij ziet hem dus pas na 2x.
Ja, ik heb op de telefoon kies geselecteerd. En ook na meermalen aansluiten wordt de telefoon niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik kan niet updaten met onderstaande gegevens. Met niet kunnen updaten bedoel ik dat er in KIES staat dat er geen update beschikbaar is. Weet iemand hoe dit komt en nog beter natuurlijk, hoe ik dit oplos?

PDA: I9000XWJM2
PHONE: I9000XXJM2
CSC: I9000XENJM1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Hier ging het updaten prima. Het eerste probleem wat ik tegen ben gekomen is dat het alarm niet automatisch naar de dag springt waarop de eerste keer de ingestelde tijd voorkomt. Erg vervelend om daar achter te komen als je een afspraak hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
Black-Xjuh schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:01:
Ik kan niet updaten met onderstaande gegevens. Met niet kunnen updaten bedoel ik dat er in KIES staat dat er geen update beschikbaar is. Weet iemand hoe dit komt en nog beter natuurlijk, hoe ik dit oplos?

PHONE: I9000XXJM2
CSC: I9000XENJM1
Heb je de laatste versie van Kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Ja toen ik KIES aanzette ging die downloaden, ik hoop dat ik mag aannemen dat ie op dat moment de laatste versie binnen heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:21:
Ja toen ik KIES aanzette ging die downloaden, ik hoop dat ik mag aannemen dat ie op dat moment de laatste versie binnen gehaald.
Check of dat inderdaad zo is. Had namelijk precies hetzelfde wat jij omschrijft. De laatste versie is
1.5.3.10103_100. Daarna ging het vlekkeloos. Lukt het upgraden van KIES niet, even je Samsung loskoppelen van de USB en nogmaals proberen. Lukt dat ook niet, dan download je de nieuwste gewoon bij Samsung.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 12:31 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:48:

Wat heb ik geprobeerd:

Wat zie ik nu:

Je telefoon gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:30:
[...]

Check of dat inderdaad zo is. Had namelijk precies hetzelfde wat jij omschrijft. De laatste versie is
1.5.3.10103_100. Daarna ging het vlekkeloos. Lukt het upgraden van KIES niet, even je Samsung loskoppelen van de USB en nogmaals proberen. Lukt dat ook niet, dan download je de nieuwste gewoon bij Samsung.nl
Je kan ook de manier van megapaul proberen, zou ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al ergens stond maar een super en simpele how-to :

Was al niet ontevreden over de snelheid met Froyo 2.2 maar nu is hij echt supersnel en voor de rest zowiezo helemaal geen klachten , heb ik mazzel.

Quadrant van 1982 en het vliegt over het scherm !

Ik heb net de One-Click-Root gebruikt en moet zeggen, kind kan de was doen..

Dit heb ik gedaan:

1. Download One-Click-Root hier : [APP]SuperOneClick v1.5 (Root, Unroot, Enable Non-Market App, Get UNLOCK code) - xda-developers
aanpassing: De 1.5 versie van deze rootmethode kan soms een probleem geven. Download de 1.3 versie dan en doe deze stappen even opnieuw.

2. Zet je SGS in de standaard launcher en USB fouten opsporingsmodus aan.
aanpassing: Als je een externe sd-kaart in je toestel hebt, ontkoppel deze dan via
menu / instellingen / sd-kaart en geheugen / sd-kaart ontkoppelen

3. Verbind je SGS met je pc met USB kabel.

4. Start One-Click-Root en duw op de ROOT-knop.

5. 20 seconden wachten en je toestel is geroot !!
aanapssing: reboot je toestel, OCLF wil de aanwezige root wel eens niet zien als je niet eerst gereboot hebt.

6. Voor de Lag Fix moet je zorgen dat al je apps op je interne sd staan anders werkt de lag fix niet (Resources busy-error).
aanpassing: Na de reboot moet je weer even je externe sd-kaart ontkoppelen via

7. RyanZA's OCLF downloaden(in de android market te vinden), eerst EXT2 Tools installeren en dan Lag Fix 2.2+.
aanpassing: In OCLF moet de root optie rood zijn, de ext2 tools en de oneclicklagfixv2.2+ moeten groen zijn.
Installeer nu als eerste de ext2 tools, deze handeling is als het goed is vrij snel klaar.
Start hierna de oneclicklagfixv2.2+ Deze handeling kan wat meer tijd in beslag nemen, maar laat alles met rust totdat het klaar is

Die van mij loopt nu echt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:49
Ook ik heb helaas nog geen update.

Ik heb de laatste versie van Kies (1.5.3.10103_100), vrijdag gedownload en gelijk kreeg ik de melding dat er voor Kies een update was, dus maar gelijk geupdated.

PHONE:: I9000XXJM1
CSC: I9000XXJM1

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Heb nu wel een update met:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\4]
"SoftwareRevision"="I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3"
"ProductCode"="GT-I9000HKDXEU"
"HIDSWVER"=""
"DEVCONINFO"=""

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\]
"LocalVer"="1.5.3.10103.100"

Dit is van grimbert gekopieerd.

De allertlaatste KIES versie had ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik kijk 2 daagjes niet in dit topic en dan kan ik me meteen 14 pagina's doorworstelen :p

Is het niet handig om in de opening post een mini-handleiding/overzicht te maken voor de nono's onder ons (incl yours truly) van wat je moet doen om te upgraden? Ik zag steeds dezelfde vragen terugkomen over die regiocode, JPA, JPO, wel of niet unrooten/unlagfixen voor de update. Misschien een mini-FAQ hierover door een guru? Terugkerende vragen zijn bijv:

- wat is het verschil tussen JPA/JPO
- hoe wijzig ik mijn registry voor de juiste regio
- wtf is odin?
- moet ik unrooten/unlaggen voor de update
- emergency procedure om je telefoon te fixen als de update is misgegaan

als ik naar xda ga voor wat answers zie ik door de bomen het bos niet meer, het lijkt net alsof ik chinees lees ofzo... :F

Ik heb ook nog wat vraagjes die niet helemaal duidelijk zijn:
  • Hoe zit het nou met het interne geheugen en de SD's? Je hebt een gedeelte ROM, je hebt een gedeelte RAM, dan heb je nog een interne SD (wat niets anders is dan een micro-sd maar dan ingebouwd) EN je hebt je eigen externe SD. Welke van de SD's worden gewist door die factory reset? Of geen een en moet je die apart nog formatteren?
  • Er is nog iets wat ik niet snap: Ik heb nu stock 2.1. Ik had de OCLF geinstalleerd en heb deze nu teruggedraaid als voorbereiding op de update. Maar hoe zit het nou met die factory reset?
    De een zegt dat je het moet doen VOOR de update, de ander NA de update? Maar wat is een factory reset nou? Ik zou verwachten dat ie dan terugspringt naar het OS (in mijn geval dus 2.1) die je had toen je um kocht?
    Hier staan methodes van hoe je kunt hard-resetten, maar is er nou verschil tussen?
  • Ik heb nu Launcher Pro, full version. Daar heb ik een backup mee gemaakt, die staat op de interne SD (niet handig mocht die gewist worden). Kan ik die naar de externe kopieren en na de update en herinstallatie opnieuw terugzetten op de interne en dan de backup terugzetten?
  • Ik gebruik callmeter 3G en 3G Watchdog aangezien ik een 1GB grens heb bij vodafone. Is er een mogelijkheid om die te backuppen door ergens een bestandje te kopieren ofzo? Anders ben ik de controle kwijt tot aan 1 december als mijn quota en belminuten worden gereset.
Niet dat al deze vragen voor mij relevant zullen zijn, aangezien ik op 3 pc's niet met KIES kan communiceren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
woutertjuh88 schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:49:
Ook ik heb helaas nog geen update.

Ik heb de laatste versie van Kies (1.5.3.10103_100), vrijdag gedownload en gelijk kreeg ik de melding dat er voor Kies een update was, dus maar gelijk geupdated.

PHONE:: I9000XXJM1
CSC: I9000XXJM1
Ik begrijp dat SGS bezitters met een CSC: I9000XENJM1 wel een update hebben gehad. Misschien moet je de Register aanpassingen doen ,welke in het andere forum staan. Kan zijn dat je productcode nl. ook niet meer XEN bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _SiLv3r_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 09:01
Embryo1 schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:56:
[...]

Ik begrijp dat SGS bezitters met een CSC: I9000XENJM1 wel een update hebben gehad. Misschien moet je de Register aanpassingen doen ,welke in het andere forum staan. Kan zijn dat je productcode nl. ook niet meer XEN bevat.
Ik heb hetzelfde probleem als wouter.... en heb al heel vaak registeraanpassingen gedaan maar heel raar kies onthoud die niet en overschrijft ze volgens mij direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:48:
Weet niet of dit al ergens stond maar een super en simpele how-to :

Was al niet ontevreden over de snelheid met Froyo 2.2 maar nu is hij echt supersnel en voor de rest zowiezo helemaal geen klachten , heb ik mazzel.

Quadrant van 1982 en het vliegt over het scherm !

Ik heb net de One-Click-Root gebruikt en moet zeggen, kind kan de was doen..

Dit heb ik gedaan:

1. Download One-Click-Root hier : [APP]SuperOneClick v1.5 (Root, Unroot, Enable Non-Market App, Get UNLOCK code) - xda-developers
aanpassing: De 1.5 versie van deze rootmethode kan soms een probleem geven. Download de 1.3 versie dan en doe deze stappen even opnieuw.

2. Zet je SGS in de standaard launcher en USB fouten opsporingsmodus aan.
aanpassing: Als je een externe sd-kaart in je toestel hebt, ontkoppel deze dan via

3. Verbind je SGS met je pc met USB kabel.

4. Start One-Click-Root en duw op de ROOT-knop.

5. 20 seconden wachten en je toestel is geroot !!
aanapssing: reboot je toestel, OCLF wil de aanwezige root wel eens niet zien als je niet eerst gereboot hebt.

6. Voor de Lag Fix moet je zorgen dat al je apps op je interne sd staan anders werkt de lag fix niet (Resources busy-error).

7. RyanZA's OCLF downloaden(in de android market te vinden), eerst EXT2 Tools installeren en dan Lag Fix 2.2+.
aanpassing: In OCLF moet de root optie rood zijn, de ext2 tools en de oneclicklagfixv2.2+ moeten groen zijn.
Installeer nu als eerste de ext2 tools, deze handeling is als het goed is vrij snel klaar.
Start hierna de oneclicklagfixv2.2+ Deze handeling kan wat meer tijd in beslag nemen, maar laat alles met rust totdat het klaar is

Die van mij loopt nu echt als een zonnetje
Is de native e-mail client nu ook sneller? Of blijft die bagger?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 09:07
Zo fabrieksinstellingen terug gezet daarna geroot met SuperOneClick 1.5.4 en toen de one click lag fix erover.

Nu eens kijken of we nog last hebben van lag :) (GPS werkt in ieder geval weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al geprobeerd. Ik ben een beetje ten einde raad. Normaal kom ik er met een beetje troubleshooten en googlen er wel uit. Maar Kies wil gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:30:
[...]

Ik heb KIES ook geupdate via het programma zelf en dat ging prima. Ik krijg tot nu toe altijd verbinding als ik eerst het programma KIES opstart, de usb kabel in de telefoon stop, kies in het menu voor "Samsung Kies" op de telefoon, KIES gaat initialiseren, na ongeveer 30 seconden trek ik de usb stekker uit het toestel, wacht even een paar tellen, steek de stekker weer in het toestel druk weer op "Samsung Kies" in het menu van de telefoon en nu duurt het ongeveer 30 seconden voordat KIES de telefoon heeft gevonden. Werkt tot nu toe altijd.
WinXp pro, Intel 6850 proc. Dit werkt ook op mijn i7 860 met Win 7, 64 bit.
Voor mij nog geen update beschikbaar via KIES.
Does not work. Heb je nog de speciale usb-drivers voor 64-bit windows geinstalleerd? Of zijn deze alleen nodig als je wil connecten via 'massaopslag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:30:
Het beste manier voor een overstap naar 2.2 is volgens mij toch Flashen via odin. Eerst een hard reset daarna flashen en daarna weer een hard reset. Wat ik ook doe is de internel sdcard schoonmaken van app gegevens enz. Ik draai nu al 2 weken zonder enkel lag. Ik heb alleen een bewerkte kernel, dus geen lagfix.
wat bedoel je met flashen via odin? Kun je deze update ergens vandaan plukken en dat met die odin erop zetten ipv kies? Dat zou voor mij een oplossing zijn aangezien KIES een hekel aan me heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:09:
[...]

Is de native e-mail client nu ook sneller? Of blijft die bagger?
eerlijk gezegd weet ik niet hoe traag die was....

gebruik al vanf het begin K9-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:05:
Zet je virusscanner is uit, dit was bij mij het geval, want als er 'lost connectie' is..is dat meestal de error .was bij mij zo, en hoorde het van meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:18:
[...]

wat bedoel je met flashen via odin? Kun je deze update ergens vandaan plukken en dat met die odin erop zetten ipv kies? Dat zou voor mij een oplossing zijn aangezien KIES een hekel aan me heeft :(
Eerst zelf zoeken, dan pas vragen. Het antwoord hierop kan je namelijk prima zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Even mijn bevindingen over 2.2......

2.1 beviel mij prima, was zeer snel met lag-fix.
Zat eigenlijk helemaal niet te springen om 2.2, maar flash en een werkende gps waren welkom.
Update ging prima, gewoon via Kies.
Daarna begon de ellende!
Had van al mijn apps een backup gemaakt, maar kon alles via market weer netjes binnenhalen.
Behalve van Angry birds, al mijn savegames zijn weg helaas.

Gps en flash werken nu goed.
Alleen telefoon is verschrikkelijk traag, haast onbruikbaar.
Elke actie die ik ingeef duurt zeker 5 seconden of meer voor er reactie komt.
Ter verduidelijking, heb een Quadrant 780 :X
Als we hier nu zo lang op hebben moeten wachten |:(
En daar komt nog bij dat ongeveer de helft van mijn apps niet werken en vastlopen.
Zelfs de market loopt elke keer vast en word afgesloten.

Ga maar eens een factory reset doen, kijken of dat iets oplevert.

Anders weer rap terug naar 2.1

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 07-11-2010 14:06 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 09:07
Misschien moet je de lag fix ook even toepassen op 2.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Al gedaan, maakte allemaal niks uit.
Had het idee dat hij er alleen maar trager van werd.

De Quadrant score was voor de lag fix rond de 900, dus......

Maar hij is nu helemaal clean, ga weer met een schone galaxy van start.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb inmiddels ook via KIES froyo op mijn Galaxy binnen maar ben er vooralsnog niet in alle opzichten tevreden mee. Op sommige punten voelt het apparaat nog steeds wat laggy aan (ik heb (nog) nooit een lagfix gebruikt dus misschien dat ik dat toch maar eens ga doen nu) maar wat nog vervelender is: ik heb sinds de update al een paar keer gehad dat applicaties echt crashen, waaronder de Android Market. En met name één van die crashes van Market heeft me nu een probleem opgeleverd: tijdens de crash was Market bezig met het installeren van een update van één van m'n gedownloade applicaties. Blijkbaar is dat installeren toen dus halverwege afgebroken maar het vervelende is nu dat als ik in Market ga naar Downloads deze applicatie steeds weer bovenaan de lijst staat met de melding 'Installeren..' en zo'n lopende progressie bar. Echter, dat installeren wordt nooit voltooid, is op geen enkele manier af te breken (ik heb die applicatie zelfs al verwijderd van m'n telefoon) en zelfs na een reboot van de telefoon verschijnt in het Downloads overzicht die applicatie weer bovenaan met de melding 'installeren...'.

Iemand enig idee hoe ik Market nu aan het verstand breng dat hij moet kappen met die mislukte installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
bij mij loopt de batterij met 2.2 echt heel snel leeg.
als ik kijk bij wat de energie verbruikt lijkt hij het scherm de schuld te geven (84%) en dit terwijl het scherm bijna de hele tijd uit staat.

Heb al juicedefender pro geinstalleerd en dit werkte goed met 2.1....

kan niet echt zeggen dat de update de telefoon beter heeft gemaakt.
misshien volgend weekend maar eens een hard reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:51:
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
In het herstelscherm aanwijzing dat geen apparaat verbonden is

Hier exact hetzelfde probleem. Het duurde gister al erg lang om KIES de SGS te laten herkennen. Uiteindelijk gelukt. Na enkele uren firmware updaten gebeurde er niets. Krijg nu de melding dat firmware upgrade is mislukt en KIES vraagt me of ik de telefoon opnieuw aanb wil sluiten. Dat doe ik maar Windows en KIES herkennen de telefoon niet. Ik heb de boel gereset d.m.v. de batterij eruit en daarna volume up, home en aan knop. Nu ook het logo van een telefoon met computer en dat gele vakje met uitroepteken ertussen. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik word er gewoon woedend van dat Samsung er zo'n zooitje van maakt...
Ik had precies hetzelfde. Met de laatste versie van kies (1.5.3.10103_100_2) de upgrade gestart. Op een kwart bleef ie hangen. Na een uur had ik er genoeg van en heb ik kies opnieuw opgestart. Toen kreeg ik de melding dat de vorige upgrade mislukt was en allerlei instructies. Batterij eruit, er weer in en aansluiten. Dan in recovery mode zetten, (vol down/home/aan-uit knop), en kwam toen in een download mode. Grote gele driehoek met de tekst "download, don't turn of target". Toen upgrade hervat en dat deed ie! Kies noemde het "firmware herstellen", daarna sprong hij over op "upgrade".
Na de upgrade startte hij vanzelf op, bleef 5 minuten op de S hangen en startte toen door. Kreeg toen wat instellingen toetsenbord e.d. en alles was ok.
Al mijn instellingen en apps zitten er nog in, geen data verloren en hij loopt gewoon lekker. Ben blij dat ik geen factory reset gedaan heb, dan ben je nog een paar uur bezig daarna. Hij voelt sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Hmmm. na registry hack (versie 82 ipv 100) en de eerder genoemde Nedelandse productcode I9000XWJPA, ging de update prima, daarna factory reset en draait lekker.. Maar...

Kan bij Netwerkmodus alleen kiezen voor GSM en/of WCDMA... Geen 3G dus...

Vind hier ook niks op terug op google of hier...

Iemand ervaring mee?

[EDIT: Dit is dus normaal, kreeg alleen geen 3G icoontje. fout lag in de APN settings, had daar live.vodafoon.nl gedaan, maar moet zijn live.vodafoon.com of office.vodafoon.nl]

[ Voor 20% gewijzigd door Likos op 07-11-2010 15:20 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:25:
[...]

eerlijk gezegd weet ik niet hoe traag die was....

gebruik al vanf het begin K9-mail
Dank. Wat is deze app een verademing! Hij gaat echt een stuk sneller dan zowel Maildroid en Native E-mail. Top!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:48:

Wat voor probleem?

Wat betreft de externe SD kaart. Het enige wat ik daar nu op het staan zijn wat verdwaalde foto's, geen apps. Mag ik bij deze aannemen dat ik met punt 6 geen rekening hoef te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
jasjenl schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:27:
Ik heb inmiddels ook via KIES froyo op mijn Galaxy binnen..... een paar keer gehad dat applicaties echt crashen, waaronder de Android Market. En met name één van die crashes van Market heeft me nu een probleem opgeleverd: tijdens de crash was Market bezig met het installeren van een update van één van m'n gedownloade applicaties. Blijkbaar is dat installeren toen dus halverwege afgebroken maar het vervelende is nu dat als ik in Market ga naar Downloads deze applicatie steeds weer bovenaan de lijst staat met de melding 'Installeren..' en zo'n lopende progressie bar. Echter, dat installeren wordt nooit voltooid, is op geen enkele manier af te breken (ik heb die applicatie zelfs al verwijderd van m'n telefoon) en zelfs na een reboot van de telefoon verschijnt in het Downloads overzicht die applicatie weer bovenaan met de melding 'installeren...'.

Iemand enig idee hoe ik Market nu aan het verstand breng dat hij moet kappen met die mislukte installatie?
heb ik ook met 2.1.1 gehad met googlemaps - cache van maps geleegd en progje opnieuw geinstalleerd, daarna was het over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:06
Wat is jullie ervaring met gps, toen ik in de auto zat, was hij 20 min aan het zoeken, en toen ik op de bestemming was had hij nogsteeds geen signaal, zelfs met hulp van internet.
toen ik stil stond was hij ook 5 min bezig met zoeken. ik merk hier duidelijk geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

smeijers schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:22:
[...]

heb ik ook met 2.1.1 gehad met googlemaps - cache van maps geleegd en progje opnieuw geinstalleerd, daarna was het over..
Maar dat is nu juist het probleem: ik kan dit programma niet opnieuw installeren, want Market denkt dat ie hem al aan het installeren is. Als ik vanuit Market nu op deze applicatie klik, staat er steeds bij dat ie deze applicatie op het moment aan het installeren is en kan ik daar verder niks doen. Het programma zelf (wat ik helemaal niet meer hoef te hebben, was een simpele lineaal applicatie) staat niet meer op m'n telefoon, alleen denkt Market (nog) steeds dat ie 'm aan het installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjk47 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:25:
Wat is jullie ervaring met gps, toen ik in de auto zat, was hij 20 min aan het zoeken, en toen ik op de bestemming was had hij nogsteeds geen signaal, zelfs met hulp van internet.
toen ik stil stond was hij ook 5 min bezig met zoeken. ik merk hier duidelijk geen verbetering.
Ik heb er ook last van. Maar even de gps uit en aanschakelen, en dan werkt ie weer. Het lijkt erop dat de gps niet uit de 'slaapstand' komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
heb je al wel gereboot? reactie op vorig bericht

[ Voor 35% gewijzigd door smeijers op 07-11-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

smeijers schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:37:
heb je al wel gereboot? reactie op vorig bericht
Als dit een reactie op mijn bericht was: ja, ik heb al gereboot (stond al in mijn oorspronkelijke bericht ;) ).
Ik heb ook al op de interne sd kaart (heb geen externe toegevoegd) gekeken of ik ergens iets kon vinden dat wellicht te maken heeft met dit probleem maar ik heb geen idee waar ik het zou moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik lees hier een hele hoop ellende, wat mij een beetje bang maakte om te upgraden.
Maar het ging juist prima hier.

OCLF lagfix er afgehaald
OCLF ext2 tools erafgehaald
OCLF ge-unroot.
terug gezet naar fabrieks instelling
Externe sd kaart eruit
Interne sd kaart geformat.
Kies installed en geupdate (onder XP)
2.2 Update erop, werkt als een zonnetje

wel ff een uurtje bezig geweest om mn apps er opnieuw op te zetten.
Heb geen betaalde apps of save games dus no problem.

Wat me wel tegenvalt is dat ik na het terugzetten van mn DCIM folder, mijn opgenomen filmpjes opeens onspeelbaar zijn aangezien het opnameformaat opeens van 3gp naar mp4 is veranderd.
Nu moet ik voor mn oude filmpjes weer een extra player installen..

Nu wil ik toch wel weer de lagfix erop gooien.
Maar kan ik nu ook weer rooten via OCLF? dat ging wel makkelijk namelijk.
Of heb ik dan die SuperOneClick nodig onder 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik ervaar gelukkig geen problemen met KIES,Froyo 2.2 of andere updates.
Ik sluit de telefoon aan, start KIES, KIES geeft aan dat er updates zijn, ik klik op installeren en een paar minuten later staan de updates op de telefoon met alle functionaliteit.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1 ... 21 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.