Ik kan me niet voorstellen dat het een foutje van samsung is. Er zit vas wel iets achter.partyondude schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:37:
[...]
Nou, ff hoor maar normaal is het natuurlijk niet, want ook hier verdwijnen er random letters in m'n contactenlijst, dat vind ik vrij abnormaal
1 ding is zeker Voor mij geen samsung telefoon meer. wat een ramp,
heb 1 jarige abbo gelukkig dus na 9 maanden ofzo ga ik snel over naar een andere.
Kamp alleen met problemen , nu weer zit ik met JPA maar Kies geeft versie XEE aan. Dus geen NL.
moet ik weer allerlei dingen gaan doen om me product code te veranderen.
Oke het is me eigen schuld om met de registery te gaan werken,maar als samsung goeie firmware
had uitgebracht en wat sneller had ik dat niet gehoeven.
En over de GPS,lag fixen nog niet gesproken, maargoed het positieve ervan is dat ik nog kan bellen
heb 1 jarige abbo gelukkig dus na 9 maanden ofzo ga ik snel over naar een andere.
Kamp alleen met problemen , nu weer zit ik met JPA maar Kies geeft versie XEE aan. Dus geen NL.
Oke het is me eigen schuld om met de registery te gaan werken,maar als samsung goeie firmware
En over de GPS,lag fixen nog niet gesproken, maargoed het positieve ervan is dat ik nog kan bellen
Verwijderd
Ik vind de telefoon geweldig maar dat verschrikkelijke KIES verziekt alles. Het zorgt ervoor dat je allemaal fratsen uit moet gaan halen voor gewoon een simpele update.martijn24 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:47:
Verwijderd
Ik heb net suc6vol upgrade uitgevoerd. Alleen mijn berichten contacten en apps zijn niet verdwenen is dat normaal? want meeste zeiden van dat alles verwijderd zou worden?
Nee hoor, na een upgrade staat alles er nog gewoon op. Ik moest alleen mijn home-screens opnieuw indelen.
Ben ik dan 1 van de weinigen waarbij alles vlekkeloos verloopt? KIES werkt gewoon goed, Updates werken prima. en nog nergens problemen gehad, hoofdpagina moest wel opnieuw ingedeeld worden maar veder alles prima.
Lekker flash sites bekijken op m'n tel
Ging bij mij ook prima. Ik heb mezelf alleen een hoop werk op de hals gehaald door een factory reset te doen.
Ik heb een eigen .midi ringtone gemaakt, ooit. Die heb ik volgens mij al 10 jaar op al mijn telefoons in gebruik. Ik kom er net achter dat deze onder 2.2 anders klinkt dan onder 2.1, da's toch wel opvallend
Ik heb een eigen .midi ringtone gemaakt, ooit. Die heb ik volgens mij al 10 jaar op al mijn telefoons in gebruik. Ik kom er net achter dat deze onder 2.2 anders klinkt dan onder 2.1, da's toch wel opvallend
Nou, tot zover is er niemand hier op tweakers of 1 van de android sites die mij uit hebben kunnen leggen waarom dat isVerwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:47:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het een foutje van samsung is. Er zit vas wel iets achter.

Verwijderd
U bent een gezegend mens!Madbee schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:37:
Ben ik dan 1 van de weinigen waarbij alles vlekkeloos verloopt? KIES werkt gewoon goed, Updates werken prima. en nog nergens problemen gehad, hoofdpagina moest wel opnieuw ingedeeld worden maar veder alles prima.
voel me intussen een echte hacker aan het worden 
Heb de one-click-lagfix eraf gemikt en vervangen door de voodoo lagfix, want met de one-click kon ik niet meer via kies bij mijn contacts/agenda komen.
btw: kies werkt hier als een tuureluur onder win7 64bit
Instellingen van de phone zijn intussen ook allemaal weer in orde. Dus nu kan ik alle apps terug installeren. Dat wordt nog wel een klein feestje
edit: ik merk trouwens niet wat een lagfix doet. Volgen mij heb ik intussen al wel 5x gevraagd waar je lag aan kan merken, aangezien ik het zelf niet ervaar (misschien ben ik wel gewoon een n00b
)
Heb de one-click-lagfix eraf gemikt en vervangen door de voodoo lagfix, want met de one-click kon ik niet meer via kies bij mijn contacts/agenda komen.
btw: kies werkt hier als een tuureluur onder win7 64bit
Instellingen van de phone zijn intussen ook allemaal weer in orde. Dus nu kan ik alle apps terug installeren. Dat wordt nog wel een klein feestje
edit: ik merk trouwens niet wat een lagfix doet. Volgen mij heb ik intussen al wel 5x gevraagd waar je lag aan kan merken, aangezien ik het zelf niet ervaar (misschien ben ik wel gewoon een n00b
[ Voor 19% gewijzigd door Raymond op 06-11-2010 01:07 ]
Waarom heb je die lagfix dan?
Ik heb het idee dat hij iets langzamer is dan de scandinavische 2.2.
Verder tov die eerdergenoemde 2.2 wat mooie verbeteringen, Swype is weer wat sneller, swype voegt niet vanzelf woorden toe als je ze met losse letters in typed.
Ik heb het idee dat hij iets langzamer is dan de scandinavische 2.2.
Verder tov die eerdergenoemde 2.2 wat mooie verbeteringen, Swype is weer wat sneller, swype voegt niet vanzelf woorden toe als je ze met losse letters in typed.
[ Voor 80% gewijzigd door GoldenSample op 06-11-2010 01:12 ]
Omdat ik zoveel lees dat het toestel zo traag is en hij met zo'n lagfix veel sneller wordt. Ik wilde het gewoon zelf eens proberenGoldenSample schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 01:10:
Waarom heb je die lagfix dan?
ik heb nog wel een vraagje: Met 2.2 heb ik een heel ander toetsenbord gekregen (met extra karakters bij de toetsen) en de symbool toetsenborden zien er ook heel anders uit. Enig idee hoe ik dat weer terugzet naar de vorige tobo's?
Waar kan ik die firmware vinden? Voorheen haalde ik ze van samsung firmwares op maar blijkbaar is die site te zielen gegaan. Ik kan namelijk nog steeds niet updaten naar froyo. Enige hulp in de goede richting zou gewenst zijn.Embryo1 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:38:
[...]
De csc file in Nederland heeft meestal de code I9000XEN??. Je ziet dat dat wel kan matchen met je productcode. Er is dus vermoedelijk een flash overheen gegaan. Je kunt flashen naar JP6 van Kalua en dan rustig wachten.
Ik denk dat Samsung niet meteen alle Ned. toestellen laat upgraden, want dat kan volgens mij de server niet aan.
Zal in fases gaan.
Ik heb dus jm2 draaien (zelf ooit geflasht, maar verder niet geroot en ook geen lagfix toegepast) en wil nu via kies naar froyo. Als iemand even kort en bondig uit kan leggen wat ik doen moet dan zou ik dat enorm waarderen.
[ Voor 12% gewijzigd door Kaasje123 op 06-11-2010 03:16 ]
Je moet niks, het blijft je eigen schuld. Niemand dwingt je om je registry te hacken.martijn24 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:47:
Je telefoon zelf naar de knopen helpen, maar wel Samsung de schuld geven. Het moet niet gekker worden hier.
Maar goed dat heb je met mensen zonder enige kennis van zaken.
ik kan ook nog niet update
... heb hem al hard reset gegeven maar werkte niet.
maar nu vroeg ik me af of het kwam door mijn build want heb een keertje met odin een andere erop gezet : ECLAIR.xwjm2
Kernelversie: 2.6.29 root@se-S603
en dit is niet de standaard eclair die je out of the box krijgt toch ?
kan het daaraan liggen dat ik niet kan update?
Zoja hoe kan ik terug naar de orginele software want dat heb ik ook niet kunnen vinden.
maar nu vroeg ik me af of het kwam door mijn build want heb een keertje met odin een andere erop gezet : ECLAIR.xwjm2
Zoja hoe kan ik terug naar de orginele software want dat heb ik ook niet kunnen vinden.
volg de guide voor van de scandinavische firmware naar de Nederlandse. Pak dan specifiek het deel waarin terwijl je gekoppeld bent in het register je versie nummer aanpast naar JF3syntesia schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 03:19:
ik kan ook nog niet update... heb hem al hard reset gegeven maar werkte niet.
Voor alle mensen die met firmware en KIES aan het klooien zijn;
http://forum.cyanogenmod....alaxy-s-experimental-mod/
Ja, dat lees je goed _Cyanogenmod._ - Indexwaardig
http://forum.cyanogenmod....alaxy-s-experimental-mod/
Ja, dat lees je goed _Cyanogenmod._ - Indexwaardig
Verwijderd
Nah lekker, ik dacht dat samsung met de nieuwste KIES versie een beetje de problemen had opgelost.. NOT.
KIES werkte prima onder XP bij mij.. Het is wel een draak van een programma zeg. Nu ben ik net over gegaan naar windows 7 32bit(jeetje wat werkt 7 heerlijk.. Wou eerst een macbook kopen maar met windows 7 heeft microsoft mijn vertrouwen weer)
Maar daar ziet KIES mijn telefoon helemaal niet.... Wat sucky.
Is de nederlandse rom ook verkrijgbaar?
Wil vandaag nog graag android 2.2 erop...
Anders doe ik het wel via ODIN...
KIES werkte prima onder XP bij mij.. Het is wel een draak van een programma zeg. Nu ben ik net over gegaan naar windows 7 32bit(jeetje wat werkt 7 heerlijk.. Wou eerst een macbook kopen maar met windows 7 heeft microsoft mijn vertrouwen weer)
Maar daar ziet KIES mijn telefoon helemaal niet.... Wat sucky.
Is de nederlandse rom ook verkrijgbaar?
Wil vandaag nog graag android 2.2 erop...
Anders doe ik het wel via ODIN...
Ik heb een probleem die ik hier niet terugzie. Geflashed met KIES. Alles leek goed te gaan, totdat de SGS opnieuw ging opstarten.
Scherm "Downloading, don't turn off target" was doorlopen. Op pc gaf hij aan dat de SGS opnieuw ging opstarten. Dat deed hij ook, ik zag dat hij aan het rooten was. Vervolgens blijft hij in het begin scherm bij de grote S hangen en trilt hij af en toe. Dit zou moeten worden verholpen met de recovery (Power, volume -, home). Maar dan kom ik dus in het "Downloading, don't turn of target". En als ik hem normaal opstart, blijft hij hangen bij de grote S.
Iemand hier al tegenaan gelopen, of een oplossing?
Hij bleef hangen. Zelf niet goed opgelet. Recovery => factory reset was de oplossing
Scherm "Downloading, don't turn off target" was doorlopen. Op pc gaf hij aan dat de SGS opnieuw ging opstarten. Dat deed hij ook, ik zag dat hij aan het rooten was. Vervolgens blijft hij in het begin scherm bij de grote S hangen en trilt hij af en toe. Dit zou moeten worden verholpen met de recovery (Power, volume -, home). Maar dan kom ik dus in het "Downloading, don't turn of target". En als ik hem normaal opstart, blijft hij hangen bij de grote S.
Hij bleef hangen. Zelf niet goed opgelet. Recovery => factory reset was de oplossing
[ Voor 6% gewijzigd door R Tomasi op 06-11-2010 10:57 . Reden: probleem opgelost ]
Volgens mij had je gewoon een beetje geduld moeten hebben, de eerste boot duurt wat lang. (vooral als je veel apps hebt)
En recovery mode ga je niet in raken met power, volume -, home. eerder met volume +, home en power.
En recovery mode ga je niet in raken met power, volume -, home. eerder met volume +, home en power.
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Bij de s kan hij best wel lang blijven hangen had hier ergens zelfs 6 min zien staan..R Tomasi schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:12:
Ik heb een probleem die ik hier niet terugzie. Geflashed met KIES. Alles leek goed te gaan, totdat de SGS opnieuw ging opstarten.
. Als het dan nog niet werkt en je wil in recovery mode komen dan moet je VOL UP + home + power:)
Hier heb ik gister trouwens zonder problemen mijn toestel geupdate met kies:)
[ Voor 4% gewijzigd door GoTman op 06-11-2010 09:40 ]
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Was na de reset alles kwijt, maar had alle apk's nog op de externe sd.dus paar keer klikken en het staat er weer op! video's en foto's worden niet verwijderd..smeijers schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:42:
[...]
ben erg benieuwd of je ook apps etc. kwijt was.
na factory reset waarschijnlijk wel zeker
Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom. Ben al blij dat ik het nog een beetje kan bij benen.
-Alleen niet zo goed meer dat ik het buiten de officiële update/upgrade ga doen.-
De onvoorspelbaarheid van KIES en de onduidelijkheid om een factory-reset te moeten doen als gewone gebruiker is mede schuldig aan dat ik ermee wacht.
Gelukkige is de SGS voor mij hoofdzakelijk een telefoon met heel veel leuke extra's.
Hij werkt daarom voor mij prima en kan rustig wachten tot die KIES getrokken is.
-Alleen niet zo goed meer dat ik het buiten de officiële update/upgrade ga doen.-
De onvoorspelbaarheid van KIES en de onduidelijkheid om een factory-reset te moeten doen als gewone gebruiker is mede schuldig aan dat ik ermee wacht.
Gelukkige is de SGS voor mij hoofdzakelijk een telefoon met heel veel leuke extra's.
Hij werkt daarom voor mij prima en kan rustig wachten tot die KIES getrokken is.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ben ik nu een van de weinigen waar alles gewoon gegaan is als het hoort? Snap echt dat er zoveel mensen problemen hebben? Waardoor ik me ga afvragen of die problemen niet zijn ontstaan door al die rare mods die er rondslingeren.
Omdat je van die letter niemand in je contacts hebpartyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 01:01:
[...]
Nou, tot zover is er niemand hier op tweakers of 1 van de android sites die mij uit hebben kunnen leggen waarom dat is
Hier ook update zonder problemen.
Nadat ik dit forum gelezen had was ik wat huiverig.
Was niet nodig, bleef inderdaad na opstarten heel lang bij de S hangen.
Ik ben gelukkig geduldig.
Al mijn aps staan er nog op, moet ze alleen weer op het bureaublad zetten.
En alles lijkt sneller te werken en ziet er gelikter uit.
Dumpert, en uitzending gemist doen het nu ook!
Nadat ik dit forum gelezen had was ik wat huiverig.
Was niet nodig, bleef inderdaad na opstarten heel lang bij de S hangen.
Ik ben gelukkig geduldig.
Al mijn aps staan er nog op, moet ze alleen weer op het bureaublad zetten.
En alles lijkt sneller te werken en ziet er gelikter uit.
Dumpert, en uitzending gemist doen het nu ook!
Nee hoor, ik heb ook totaal geen problemen. Heb wel de Voodoo lagfix geinstalleerd. Volgens mij weten de meeste klagers hier niet eens wat die fix eigenlijk doet? De lag wordt veroorzaakt doordat Samsung de partititie waarop apps geinstalleerd worden met RFS heeft geformatteerd. De verschillende lagfixes veranderen dat, bv door er een EXT4 filesystem van te maken. Maar je hoeft natuurlijk geen fix te installeren. De telefoon is tenslotte ook zonder goed bruikbaar (maar niet zo snel als zou kunnen).
Persoonlijk ben ik blij dat ik met een 3rd party fix of ROM mn telefoon naar eigen smaak kan tweaken en inrichten. Dat is echt een verademing ten opzichte van de iPhone die ik eerst had.
Het punt is inderdaad denk ik dat veel mensen, als ze weten dat er nieuwere software voor hun telefoon is, of dat ie beter zou kunnen presteren, dat meteen willen hebben. Terwijl als je bv naar de iPhone kijkt, je maar af moet wachten wat en wanneer je krijgt. Maar het verschil is dat dan iedereen moet wachten.
Persoonlijk ben ik blij dat ik met een 3rd party fix of ROM mn telefoon naar eigen smaak kan tweaken en inrichten. Dat is echt een verademing ten opzichte van de iPhone die ik eerst had.
Het punt is inderdaad denk ik dat veel mensen, als ze weten dat er nieuwere software voor hun telefoon is, of dat ie beter zou kunnen presteren, dat meteen willen hebben. Terwijl als je bv naar de iPhone kijkt, je maar af moet wachten wat en wanneer je krijgt. Maar het verschil is dat dan iedereen moet wachten.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Met de 'omgekeerde' registry wijziging is het gelukt van van JP6 naar JPA te gaan.Megapaul schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:45:
[...]
Kijk ff bij mijn post in het andere topic
Ben van de Scandinaviche Froyo naar de NL Froyo gegaan.
Dan heb je JPA (dus de nl versie)
Het lukte in in eerste instantie niet, maar op andoidworld vond ik deze tip:
In de Kies registry moet je LocalVer wijzigen van 1.5.3.10093_82 naar 1.5.3.10103.100.
De mensen die een factory reset gedaan hebben:
Wat was de quadrant score voor en na de reset?
En reageert hij sneller na de reset?
Ik verwacht namelijk zelf geen snelheidverhoging na reset.
Verwijderd
niet altijd..FLA NL schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:57:
[...]
Omdat je van die letter niemand in je contacts heb
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 10:10 ]
Hmmm....zie het...
Dan vermoed ik dat ze het hebben gedaan om die letterbalk op het scherm te laten passen. Het is bij mij iig om de zes letters. Dat is niet random.
[edit]
haha... ben echt niet wakker geloof ik.... dat helpt niet echt met punten die vrijwel net zoveel ruimte in nemen

[ Voor 17% gewijzigd door FLA NL op 06-11-2010 10:34 ]
Hij doet het weer (via recovery => factory reset). Zelf heb ik 10 - 15 min gewacht, en toen maar de conclusie getrokken dat hij is vastgelopen. Zoveel apps had ik nou ook weer niet. Met mn stomme kop dacht ik te hebben gelezen dat het volume down moest zijn.GoTman schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:37:
[...]
Bij de s kan hij best wel lang blijven hangen had hier ergens zelfs 6 min zien staan..
. Als het dan nog niet werkt en je wil in recovery mode komen dan moet je VOL UP + home + power:)
Hier heb ik gister trouwens zonder problemen mijn toestel geupdate met kies:)

Uiteraard alles kwijt, maar dat is dan niet zo erg meer. Contacten waren vanuit KIES zo teruggezet.
Hij draait iig op 2.2.
De tip stond ook in de eerste linkVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:04:
[...]
Met de 'omgekeerde' registry wijziging is het gelukt van van JP6 naar JPA te gaan.
Het lukte in in eerste instantie niet, maar op andoidworld vond ik deze tip:
In de Kies registry moet je LocalVer wijzigen van 1.5.3.10093_82 naar 1.5.3.10103.100.
Maar mooi dat het gelukt is
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dit zou ik ook graag willen weten voordat ik een hele reset ga proberenVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:04:
[...]
Valt het iemand anders trouwens ook op dat de batterij nu veel minder lang meegaat als met 2.1?
Vannacht is mijn telefoon uitgegaan omdat hij zo leeg was tijdens standby

En had toch zeker nog 40% over voordat ik ging slapen.
Verwijderd
ik heb het gepresteerd om mijn foon te bricken :
gisteren met succes naar JPO gegaan met de RegHack van Megapaul
vandaag wou ik de stoere uithangen en probeerde ik naar de 2e recovery te gaan via deze : [30.10.10][CF-Root v1.2] JPH JPK JP6 JPM JPA JPO - superuser+busybox+2e, CWM compat
doch ik had niet echt resultaat.
dan via Rom Manager, maar die had geen superuser, dus superuser van de market gehaald en geïnstalleerd. Rom manager wou nog steeds niet naar behoren werken.
Heb ik het opgegeven en wou de Voodoo installeren en toen liep het fout,
SGS boott en bleef herstarten en ik kreeg steeds opnieuw te horen : "converting to extension 4" en opnieuw en opnieuw en opnieuw, ....
in recovery raakte ik niet meer, maar wel in de download mode, probeer nu via ODIN terug naar JM9 te raken maar dat weigert hij voorlopig ook te doen.
Iemand een tip/raad wat ik nog kan proberen ?
gisteren met succes naar JPO gegaan met de RegHack van Megapaul
vandaag wou ik de stoere uithangen en probeerde ik naar de 2e recovery te gaan via deze : [30.10.10][CF-Root v1.2] JPH JPK JP6 JPM JPA JPO - superuser+busybox+2e, CWM compat
doch ik had niet echt resultaat.
dan via Rom Manager, maar die had geen superuser, dus superuser van de market gehaald en geïnstalleerd. Rom manager wou nog steeds niet naar behoren werken.
Heb ik het opgegeven en wou de Voodoo installeren en toen liep het fout,
SGS boott en bleef herstarten en ik kreeg steeds opnieuw te horen : "converting to extension 4" en opnieuw en opnieuw en opnieuw, ....
in recovery raakte ik niet meer, maar wel in de download mode, probeer nu via ODIN terug naar JM9 te raken maar dat weigert hij voorlopig ook te doen.
Iemand een tip/raad wat ik nog kan proberen ?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 11:21 ]
Net een vlekkeloze update naar Froyo (JPA NL) gedaan (binnen 10-15 mins klaar).
Nu even het toestel aanvoelen om te bepalen of ik een factory reset ga doen..
Ik gebruikte altijd LauncherPro en heb sowieso de indruk dat deze snelheidsbeleving ten opzichte van TouchWiz flink verhoogt! Dus even kijken hoe fijn ik TouchWiz nu vind anders ga ik naar LauncherPro terug.
EDIT: Alleen de mediscanner blijft maar opnieuw mijn SD kaart scannen (ook na 100% behaald te hebben. extreem irritant)
Nu even het toestel aanvoelen om te bepalen of ik een factory reset ga doen..
Ik gebruikte altijd LauncherPro en heb sowieso de indruk dat deze snelheidsbeleving ten opzichte van TouchWiz flink verhoogt! Dus even kijken hoe fijn ik TouchWiz nu vind anders ga ik naar LauncherPro terug.
EDIT: Alleen de mediscanner blijft maar opnieuw mijn SD kaart scannen (ook na 100% behaald te hebben. extreem irritant)
[ Voor 14% gewijzigd door GandalfTheGrey op 06-11-2010 11:20 ]
Bij mij alles naar wens verlopen, maar ik heb mijn telefoon ook om te bellen,en daar zag ik iets vreemds, als ik nu een contact selecteer dan zie ik helemaal geen knoppen meer, om te bellen moet ik nu op mobiel bellen drukken, nog iemand dit ?
O ja bij mij zijn er ook letters weg uit contacten, viel mij nu op.
O ja bij mij zijn er ook letters weg uit contacten, viel mij nu op.
Misschien een stomme vraag, maar ik heb op mijn SGS: PDA JM5, PHONE:JM3 en CSC: JM1 staan. Aangepast dus, in de zomer.
Kan het kloppen dat ik dan geen update kan krijgen? En naar welke versie moet ik dan terug gaan, om wel te kunnen updaten?
Kan het kloppen dat ik dan geen update kan krijgen? En naar welke versie moet ik dan terug gaan, om wel te kunnen updaten?
-
Ik heb toch een factory reset gedaan en ik moet zeggen dat het inderdaad lijkt te helpen. Wat mij wel opvalt is dat ik voor de factory reset het "file index" icoontje naar de niet werkende buienradar kwijt was maar dat hij na de factory reset weer terug is
Ook mijn favo teletext app lijkt niet beschikbaar meer met 2.2 via de market.
Ook mijn favo teletext app lijkt niet beschikbaar meer met 2.2 via de market.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heb ook een factory reset gedaan! Het swypen ed ging te langzaam.
Iemand die voor Froyo gebruik maakte van Exchange for Android (Touchdown) en nu de Native client gebruikt?
Iemand die voor Froyo gebruik maakte van Exchange for Android (Touchdown) en nu de Native client gebruikt?
Zou ook graag een factory reset doen maar wil me gewoon niet lukken...how hard can it be??
volume +, home en power
Op 1 of andere manier lukt het niet,heb al op andere forums gelezen dat er meer mensen zijn met mijn probleem...Iemand een oplossing??
volume +, home en power
Op 1 of andere manier lukt het niet,heb al op andere forums gelezen dat er meer mensen zijn met mijn probleem...Iemand een oplossing??
Ik maakte voor Froyo ook gebruik van de Native client en ik moet zeggen dat het nu met Froyo een hel is! De mail applicatie is zo traag als maar kan zijn en houdt continue rond de 10% van de CPU bezig...GandalfTheGrey schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:37:
Heb ook een factory reset gedaan! Het swypen ed ging te langzaam.
Met Eclair had ik dit probleem niet en ik zoek nu wanhopig naar een oplossing. Zou een factory reset dit verhelpen?
Ik kom er niet uit meet updaten.
Zodra nijn telefoon in de download mode gaat word hij niet herkend.
Ik krijg een melding dat er een onbekend usb apparaat is gevonde.
Dit gebeurd zowel met KIES als met odin.
Ik heb nogmaals de usb drivers van de telefoon gedownload en geinstalleerd maar dit mag ook niet baten.
UIteraard heb ik de telefoon geuntroot en een facotry reset gedaan.
Iemand ideeen?
Zodra nijn telefoon in de download mode gaat word hij niet herkend.
Ik krijg een melding dat er een onbekend usb apparaat is gevonde.
Dit gebeurd zowel met KIES als met odin.
Ik heb nogmaals de usb drivers van de telefoon gedownload en geinstalleerd maar dit mag ook niet baten.
UIteraard heb ik de telefoon geuntroot en een facotry reset gedaan.
Iemand ideeen?
Dit had ik ook, m'n account verwijderen en opnieuw aanmaken deed wonderen.TheGuest schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:50:
[...]
Ik maakte voor Froyo ook gebruik van de Native client en ik moet zeggen dat het nu met Froyo een hel is! De mail applicatie is zo traag als maar kan zijn en houdt continue rond de 10% van de CPU bezig...
Met Eclair had ik dit probleem niet en ik zoek nu wanhopig naar een oplossing. Zou een factory reset dit verhelpen?
Probeer dat eens.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Dat is helaas niet waar, die heb ik wel degelijk, daarom vind ik het ook zo achterlijk. Twee van de drie die ontbreken hebben inderdaad geen contact, één wel. En dan nog, waarom zie ik de Q, X en Y wel danFLA NL schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:57:
[...]
Omdat je van die letter niemand in je contacts heb

Enne, hoe zit het nu met de 512 MB werkgeheugen die beschikbaar zou zijn? Is die er nu wel, of niet?
[ Voor 12% gewijzigd door partyondude op 06-11-2010 12:09 ]
Hierop even een vervolg, ik heb een factory reset gedaan en vervolgens ook de interne SD-kaart geformatteerd, sindsdien geen problemen gehad vooralsnog.Blite schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:09:
Ik heb vanmiddag m'n SGS geupdate naar Froyo. En ik heb sindsdien iets heel verontrustends geconstateerd. Ik draai Froyo (en draaide 2.1) zonder fratsen, geen root of lagfix. Maar ik heb vandaag sinds de update al 3 tot 4 keer gehad dat het scherm niet wil aanslaan. De enige reden dat ik weet dat m'n telefoon wél aanstaat is dat m'n computer 'm wel kan zien zodra ik hem dan aan de USB-kabel gooi (ik kan dan ook gewoon bijv. via KIES in m'n telefoon etc.) Dus het lijkt me aan het scherm te liggen, die niet wil aangaan. De enige oplossing die ik heb is uiteindelijk de aanknop zo lang inhouden dat de telefoon opnieuw aangaat/opnieuw opstart.
Dit gebeurt op random momenten, terwijl de telefoon gewoon bijvoorbeeld standby (scherm uit, niets draait) ligt ergens. Dan krijg ik 'm vervolgens gewoon niet aan. Accu is 90% vol, het moet wel iets te maken hebben met de update want ik heb het hiervoor nog nooit meegemaakt. Meer mensen met dit verhaal sinds Froyo?
Heeft helaas niets uitgehaald. Ik ga denk ik vanmiddag een SD format ga doen + factory restFanatix schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:58:
[...]
Dit had ik ook, m'n account verwijderen en opnieuw aanmaken deed wonderen.
Probeer dat eens.
Ik weet zeker dat in het andere forum (Rooten,Firmware) je de handleiding vindt.(blz1 ) De site die jij bedoelt heet inderdaad samfirmware al een tijdje.Kaasje123 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:52:
[...]
Waar kan ik die firmware vinden? Voorheen haalde ik ze van samsung firmwares op maar blijkbaar is die site te zielen gegaan. Ik kan namelijk nog steeds niet updaten naar froyo. Enige hulp in de goede richting zou gewenst zijn.
Ik heb dus jm2 draaien (zelf ooit geflasht, maar verder niet geroot en ook geen lagfix toegepast) en wil nu via kies naar froyo. Als iemand even kort en bondig uit kan leggen wat ik doen moet dan zou ik dat enorm waarderen.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ja dat maakt het wel weer apart, want de X heb ik dan weer niet. Dus het is ook niet bij iedereen gelijk.partyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:05:
[...]
Dat is helaas niet waar, die heb ik wel degelijk, daarom vind ik het ook zo achterlijk. Twee van de drie die ontbreken hebben inderdaad geen contact, één wel. En dan nog, waarom zie ik de Q, X en Y wel dan
Ondanks het topic hier op tweakers kan ik nog steeds de froyo update niet downloaden. zelf heb ik de ECLAIR.XWJM2 ook op andere wijzen van registery changen kan ik de update niet ontvangen iemand enig id
Froyo draait. Heb al mijn apps weer draaien en homescreens ingericht. Gaat allemaal als een zonnetje.
Heb nog twee problemen:
- Agenda wordt niet gesynchroniseerd vanaf Exchange (wel zodanig ingesteld)
- Kan bepaalde apps niet meer vinden op de Market (Runner, Digital Clock widget Maize).
Weet iemand hoe ik deze problemen oplos? Met name het market probleem is erg lastig. Ik heb gelezen over market fixes, maar hier heb je root voor nodig :-/
Heb nog twee problemen:
- Agenda wordt niet gesynchroniseerd vanaf Exchange (wel zodanig ingesteld)
- Kan bepaalde apps niet meer vinden op de Market (Runner, Digital Clock widget Maize).
Weet iemand hoe ik deze problemen oplos? Met name het market probleem is erg lastig. Ik heb gelezen over market fixes, maar hier heb je root voor nodig :-/
Verwijderd
De upgrade ging vlekkeloos en prima op de Galaxi-S GT-I9000 android 2.1
Het volgende heb ik gedaaan:
1) Laptop met Windows XP opgestart met een Beheerders-account (vorige keer met een Htc TytnII update kwam ik pas na uren zoeken erachter dat een account met beperkte rechten fouten gaf en niet werkte)
2) Alle aangesloten USB apparaten verwijderd.
2) Het programma KIES gedownload (135MB) en geinstalleerd op vanaf samsung.nl (je wordt doorverwezen, zie aldaar middenonder de button naar Kies)
3) De KIES installatie rustig zijn werk laten doen, niet onderbroken en zorgvuldig de tips gelezen, gerespecteerd en er naar gehandeld.
4) KIES opgestart.
5) Bij de melding dat toestel aangesloten kon worden met het USB snoer Galaxy S toestel aangesloten op de laptop.
5) Rustig de verbinding met het toestel afgewacht. Toen de verbinding tot stand kwam, kwam rechtsbovenin het icoon van het toestel in beeld.
6) Rechtsonder in beeld verscheen een pop-upje met de melding dat er een firmware upgrade was. Dit kan je ook activeren met de 2e button van rechts in de onderste iconen balk (links van het Facebook icoon)
7) Op het pop-upje geklikt en de upgrade begon.
De vraag om contactpersonen te Backuppen heb ik UIT-gevinkt (staan tenslotte online in Gmail account)
9) Verder in alle rust de hele Upgrade cyclus automatisch door laten lopen. Toestel ging af en toe uit en aan. Uiteindelijk kwam de melding "Upgrade voltooid" in beeld.
10) op toestel de Starttoets (die onderin in het midden tussen de menu en terug toets) ingedrukt.
11) verbinding werd verbroken
Vervolgens kwam op het toestel een melding over het toetsenbord activeren. En weer wat vragen over privacy en locatie gegevens. Gewoon gevolgd en alles werkte.
Op het startscherm waren wel wat eerder geplaatste icoontje verdwenen en de box waarin actieve applicaties worden vermeld staat er niet meer. De zoekbalk bovenin is aangevuld met een blauwe Google-G. Maar dit kunnen specifieke zaken zijn op mijn toestel. Bij jou misschien anders.
Flashsites werken prima, mooi om te zien en snel.
Nieuwe knop "Plaatsen" staat bij applicaties (kende ik nog niet, misschien was die er altijd al maar merk ik die nu pas op. Is in ieder geval erg handig).
Bij instellingen de nieuwe gegevens nog even bekeken en inderdaad, bij Over de telefoon staat echt android-versie 2.2 buildnumber Froyo-XWJPA.
Groet aan iedereen die aan bovenstaande iets heeft. En veel Galaxy S plezier toegewenst.
Grand
Het volgende heb ik gedaaan:
1) Laptop met Windows XP opgestart met een Beheerders-account (vorige keer met een Htc TytnII update kwam ik pas na uren zoeken erachter dat een account met beperkte rechten fouten gaf en niet werkte)
2) Alle aangesloten USB apparaten verwijderd.
2) Het programma KIES gedownload (135MB) en geinstalleerd op vanaf samsung.nl (je wordt doorverwezen, zie aldaar middenonder de button naar Kies)
3) De KIES installatie rustig zijn werk laten doen, niet onderbroken en zorgvuldig de tips gelezen, gerespecteerd en er naar gehandeld.
4) KIES opgestart.
5) Bij de melding dat toestel aangesloten kon worden met het USB snoer Galaxy S toestel aangesloten op de laptop.
5) Rustig de verbinding met het toestel afgewacht. Toen de verbinding tot stand kwam, kwam rechtsbovenin het icoon van het toestel in beeld.
6) Rechtsonder in beeld verscheen een pop-upje met de melding dat er een firmware upgrade was. Dit kan je ook activeren met de 2e button van rechts in de onderste iconen balk (links van het Facebook icoon)
7) Op het pop-upje geklikt en de upgrade begon.
9) Verder in alle rust de hele Upgrade cyclus automatisch door laten lopen. Toestel ging af en toe uit en aan. Uiteindelijk kwam de melding "Upgrade voltooid" in beeld.
10) op toestel de Starttoets (die onderin in het midden tussen de menu en terug toets) ingedrukt.
11) verbinding werd verbroken
Vervolgens kwam op het toestel een melding over het toetsenbord activeren. En weer wat vragen over privacy en locatie gegevens. Gewoon gevolgd en alles werkte.
Op het startscherm waren wel wat eerder geplaatste icoontje verdwenen en de box waarin actieve applicaties worden vermeld staat er niet meer. De zoekbalk bovenin is aangevuld met een blauwe Google-G. Maar dit kunnen specifieke zaken zijn op mijn toestel. Bij jou misschien anders.
Flashsites werken prima, mooi om te zien en snel.
Nieuwe knop "Plaatsen" staat bij applicaties (kende ik nog niet, misschien was die er altijd al maar merk ik die nu pas op. Is in ieder geval erg handig).
Bij instellingen de nieuwe gegevens nog even bekeken en inderdaad, bij Over de telefoon staat echt android-versie 2.2 buildnumber Froyo-XWJPA.
Groet aan iedereen die aan bovenstaande iets heeft. En veel Galaxy S plezier toegewenst.
Grand
oke zou het proberen tnx !GoldenSample schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 03:32:
[...]
volg de guide voor van de scandinavische firmware naar de Nederlandse. Pak dan specifiek het deel waarin terwijl je gekoppeld bent in het register je versie nummer aanpast naar JF3
Hey mensen,
Ik zie 1,2,3 niet of mensen problemen hebben met de MTP applicaties. Maar een snelle tip, ga via de File Index, of dat ander programma dat op je SD kaart browsed. Haal de bovenste map weg. Let wel op wat je precies verwijdert, maar ik heb het best vaak, en bij mij valt het op dat het meestal de bovenste map is. Let wel op dat je je fotos en dergelijke niet verwijdert nogmaals.
Desnoods format je die kaart, dan werkt het gewoon. 1 van die bestanden is namelijk corrupt waardoor de MTP applicatie niet zal werken.
Niet uitvoeren als je niet weet wat ik bedoel.
Hoi
Ik zie 1,2,3 niet of mensen problemen hebben met de MTP applicaties. Maar een snelle tip, ga via de File Index, of dat ander programma dat op je SD kaart browsed. Haal de bovenste map weg. Let wel op wat je precies verwijdert, maar ik heb het best vaak, en bij mij valt het op dat het meestal de bovenste map is. Let wel op dat je je fotos en dergelijke niet verwijdert nogmaals.
Desnoods format je die kaart, dan werkt het gewoon. 1 van die bestanden is namelijk corrupt waardoor de MTP applicatie niet zal werken.
Niet uitvoeren als je niet weet wat ik bedoel.
Hoi
Zojuist ook Froyo er op gezet. Wilde ik eigenlijk gisteravond doen, maar toen was mijn batterij nog niet opgeladen.
Alles ging goed, maar het lijkt alsof hij toch wat slomer is geworden. Als dat zo blijft ga ik misschien nog een factory reset doen, maar ik weet niet zeker of hij daar echt sneller van wordt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alles ging goed, maar het lijkt alsof hij toch wat slomer is geworden. Als dat zo blijft ga ik misschien nog een factory reset doen, maar ik weet niet zeker of hij daar echt sneller van wordt. Heeft iemand hier ervaring mee?
gevolg is ook dat er zoveel geklooid kan worden dat het vaak misgaat...MaximusTG schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:59:
.......Het punt is inderdaad denk ik dat veel mensen, als ze weten dat er nieuwere software voor hun telefoon is, of dat ie beter zou kunnen presteren, dat meteen willen hebben. Terwijl als je bv naar de iPhone kijkt, je maar af moet wachten wat en wanneer je krijgt. Maar het verschil is dat dan iedereen moet wachten.

ik zit dus deze tutorial te volgen: http://forum.xda-developers.com/wiki/index.php?title=Samsung_Galaxy_S_Series#Installing_firmware_for_different_country
maar dan blijf ik vast ziten bij 11 waar ik mijn productcode HIDSWVER en softwarereversion moet veranderen
Maar wat moet ik bij HIDSWVER veranderen. in mijn regedit staat er dit: I9000XWJM2/I9000OXXJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2 bij HIDSWVER
maar dan blijf ik vast ziten bij 11 waar ik mijn productcode HIDSWVER en softwarereversion moet veranderen
Maar wat moet ik bij HIDSWVER veranderen. in mijn regedit staat er dit: I9000XWJM2/I9000OXXJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2 bij HIDSWVER
[ Voor 14% gewijzigd door syntesia op 06-11-2010 13:13 ]
Mis? Ik draai windows7 x64 bit op de laptop. Install kies. sluit galaxy S aan(standaard 2.1-update1) wordt herkend.Dit was 3 weken terug. Start nu kies weer op update kies. erna kreeg ik de melding dat er nieuwe firmware was. klik op update. pc/telefoon is bezig met updaten. Done! Erna wel ffe factory reset gedaan. en nu draait alles super!smeijers schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:02:
[...]
gevolg is ook dat er zoveel geklooid kan worden dat het vaak misgaat...
Ja gewoon doen. als ie dan eenmaal draait en je hebt alles ingesteld is hij sneller.Tower410 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:01:
Zojuist ook Froyo er op gezet. Wilde ik eigenlijk gisteravond doen, maar toen was mijn batterij nog niet opgeladen.
Backup even je contacten, SMS (NIET via Kies maar SMS Backup & Restore) en APKs.
Het agenda niet synchroniseer probleem kan je oplossen door automatische syncronisatie aan te zetten!
Mijn enige probleem is dat ik nog sommige apps niet in de Market kan vinden (Digital Clock Maize). Hoe dit op te lossen? (AppBrain of andere markets werken ook niet want die verwijzen naar de normale market en dan krijg ik: niet gevonden of niet toegestaan..)
[ Voor 28% gewijzigd door GandalfTheGrey op 06-11-2010 13:23 ]
Ondanks het topic hier op tweakers kan ik nog steeds de froyo update niet downloaden. zelf heb ik de ECLAIR.XWJM2 ook op andere wijzen van registery changen kan ik de update niet ontvangen iemand enig id
Het stappenplan van Megapaul precies volgensyntesia schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:12:
ik zit dus deze tutorial te volgen: http://forum.xda-developers.com/wiki/index.php?title=Samsung_Galaxy_S_Series#Installing_firmware_for_different_country
[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware
Dan moet het goed komen. Goed lezen.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb het zelfde. Het vreemde bij mij is echter dat wanneer ik mijn salescode in het toestel wil wijzigen, de Nederlandse er niet bij staat. De Nederlandse salescode is XEN._SiLv3r_ schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:23:
Je kunt dit checken door in te toesten: #*272*XXXX# waar XXXX de huidige tijd is op je toestel, dus als het 13:44 is gebruikt je 1344 . Bij mij staat in deze lijst dus geen Nederlandse salescode.
Kan dit komen doordat ik ooit de JM1 update geinstalleerd heb door in het register XEN te veranderen in XEU ?
ik heb nu namelijk in het register bij scs i9000OXAJM1 staan. Zelfs als ik dit aanpas naar XEN kan ik nog steeds niet updaten. Zo makkelijk zal het ook wel niet zijn denk ik. Wat dat betreft ben ik er wel flink klaar mee.
Gekrompen naar 304 mb, bij de volgende update zal er waarschijnlijk niets meer van over zijn.partyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:05:Enne, hoe zit het nu met de 512 MB werkgeheugen die beschikbaar zou zijn? Is die er nu wel, of niet?
Pessimism is the foundation of survival
Overigens, als ik mijn telefoon bestanden zegmaar opsla op m'n PC, dan de telefoon factory reset, kan ik dan alles terugzetten? Zijn dan al mijn applicaties verwijderd?
na antwoord van een vodafone medewerker - apeldoorn - alle updates dus ook froyo gaan automatisch - dus, vraaag ik via OTA ?
ja!.... durf ik wel een noob vraagje te stellen:
uit veel reacties op dit forum begrijp ik dat ik JM2-( =>2.1 versie1) ( geupdate via JF3) dus probleemloos via KIES kan updaten naar froyo, dat hierbij geen aps etc verloren gaan - maar....dat het toch aanbevelenswaardig is dat ik, na afloop een factory reset doe..maar dan moet ik dus wel backuppen..ik heb dus een niet gerootte SGS..
vraag 1) kan ik ook backuppen door mapjes te copieren in verkenner SGS als schijf ? ( ik vermoed van niet...)
2) wel backup programma moet ik voor JM2 gebruiken om na een factory reset alles weer kan herstellen?
of is het mogelijk beter dat ik een backup progje voor Froyo download ?
3) laad ik het backup progje op mijn SGS of op mijn laptop?
#zekerheidvooralles
uit veel reacties op dit forum begrijp ik dat ik JM2-( =>2.1 versie1) ( geupdate via JF3) dus probleemloos via KIES kan updaten naar froyo, dat hierbij geen aps etc verloren gaan - maar....dat het toch aanbevelenswaardig is dat ik, na afloop een factory reset doe..maar dan moet ik dus wel backuppen..ik heb dus een niet gerootte SGS..
vraag 1) kan ik ook backuppen door mapjes te copieren in verkenner SGS als schijf ? ( ik vermoed van niet...)
2) wel backup programma moet ik voor JM2 gebruiken om na een factory reset alles weer kan herstellen?
of is het mogelijk beter dat ik een backup progje voor Froyo download ?
3) laad ik het backup progje op mijn SGS of op mijn laptop?
#zekerheidvooralles
Verwijderd
Je weet dat er in 2.1 nog minder beschikbaar was hè?Hazurr schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:49:
[...]
Gekrompen naar 304 mb, bij de volgende update zal er waarschijnlijk niets meer van over zijn.
Dus nee, het is niet gekrompen, het is nog hetzelfde als bij alle gelekte froyo versies.
Ja heel bizar ik heb harde reset gedaan denk dan zet hij alles wel terug naar het goeie... maar ik heb er XEE staan inplaats van XEN.Arosf schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:46:
[...]
Ik heb het zelfde. Het vreemde bij mij is echter dat wanneer ik mijn salescode in het toestel wil wijzigen, de Nederlandse er niet bij staat. De Nederlandse salescode is XEN.
Je kunt dit checken door in te toesten: #*272*XXXX# waar XXXX de huidige tijd is op je toestel, dus als het 13:44 is gebruikt je 1344 . Bij mij staat in deze lijst dus geen Nederlandse salescode.
Kan dit komen doordat ik ooit de JM1 update geinstalleerd heb door in het register XEN te veranderen in XEU ?
ik heb nu namelijk in het register bij scs i9000OXAJM1 staan. Zelfs als ik dit aanpas naar XEN kan ik nog steeds niet updaten. Zo makkelijk zal het ook wel niet zijn denk ik. Wat dat betreft ben ik er wel flink klaar mee.
Ook al geprobeerd via de manier van Megapaul werkt niet

wordt er ook een beetje gek van..
Verwijderd
Dit is echt vervelend. Ik heb mijn galaxy geupgrade en ik moet een aantal programma's opnieuw betalen.
Edit:grammatica
Edit:grammatica
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 14:22 ]
Zijn er al belgische tweakers met een Proximus SGS die de Froyo update gekregen hebben?
Ik ga mijn telefoon denk ik gewoon naar een servicepunt brengen. Dat zal ik dan maandag oid gaan doen. Ik heb geen zin meer in dit gekut._SiLv3r_ schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:57:
[...]
Ja heel bizar ik heb harde reset gedaan denk dan zet hij alles wel terug naar het goeie... maar ik heb er XEE staan inplaats van XEN.
Ook al geprobeerd via de manier van Megapaul werkt niet![]()
wordt er ook een beetje gek van..
kheb nog wel even geduld. Zitten niet voor niks op tweakersArosf schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:19:
[...]
Ik ga mijn telefoon denk ik gewoon naar een servicepunt brengen. Dat zal ik dan maandag oid gaan doen. Ik heb geen zin meer in dit gekut.
Verwijderd
Het is voor die manier van paul wel essentieel day je ook het versie nr van kies wijzigt, en de oude kies installeert. Zonder dat werkte het bij mij ook niet.Arosf schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:19:
[...]
Ik ga mijn telefoon denk ik gewoon naar een servicepunt brengen. Dat zal ik dan maandag oid gaan doen. Ik heb geen zin meer in dit gekut.
Dat klopt, de stappen heel goed lezen en dan komt het goedVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:23:
[...]
Het is voor die manier van paul wel essentieel day je ook het versie nr van kies wijzigt, en de oude kies installeert. Zonder dat werkte het bij mij ook niet.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Tsjah, ik tweak een hoop, maar mijn telefoon moet het gewoon (goed) doen, het is geen dev apparaat. Maar goed, ik geef me niet zomaar gewonnen. Ga vandaag dus nog wel even kutten.. omdat het kan._SiLv3r_ schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:21:
[...]
kheb nog wel even geduld. Zitten niet voor niks op tweakersdenk dat er wel iemand met een oplossing komt
Nogmaals de vraag,is iemand na de update de belknop en die andere knopen kwijt als je een contact persoon selecteert om te bellen ?
Gaat dit weer terug komen na factory reset?
Ik kan iedereen een factory reset aanraden die problemen heeft met zijn e-mail. Het draait nu als een zonnetje. Heb ook het gevoel dat de rest ook vloeiender gaat. Dus na de upgrade zeg ik: factory reset (onder privacy via settings)TheGuest schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:12:
[...]
Heeft helaas niets uitgehaald. Ik ga denk ik vanmiddag een SD format ga doen + factory rest
Verwijderd
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
In het herstelscherm aanwijzing dat geen apparaat verbonden is
Hier exact hetzelfde probleem. Het duurde gister al erg lang om KIES de SGS te laten herkennen. Uiteindelijk gelukt. Na enkele uren firmware updaten gebeurde er niets. Krijg nu de melding dat firmware upgrade is mislukt en KIES vraagt me of ik de telefoon opnieuw aanb wil sluiten. Dat doe ik maar Windows en KIES herkennen de telefoon niet. Ik heb de boel gereset d.m.v. de batterij eruit en daarna volume up, home en aan knop. Nu ook het logo van een telefoon met computer en dat gele vakje met uitroepteken ertussen. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik word er gewoon woedend van dat Samsung er zo'n zooitje van maakt...
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
Hier exact hetzelfde probleem. Het duurde gister al erg lang om KIES de SGS te laten herkennen. Uiteindelijk gelukt. Na enkele uren firmware updaten gebeurde er niets. Krijg nu de melding dat firmware upgrade is mislukt en KIES vraagt me of ik de telefoon opnieuw aanb wil sluiten. Dat doe ik maar Windows en KIES herkennen de telefoon niet. Ik heb de boel gereset d.m.v. de batterij eruit en daarna volume up, home en aan knop. Nu ook het logo van een telefoon met computer en dat gele vakje met uitroepteken ertussen. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik word er gewoon woedend van dat Samsung er zo'n zooitje van maakt...
Retourje samsung. Of wel tweakend het leven door: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=819551Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:51:
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
[ Voor 11% gewijzigd door Orcie op 06-11-2010 16:02 ]
Welke versie van Android is nou de 'officiele' release? Ik heb Kuala's JP6 geflasht poosje terug en Kies geeft nu geen update aan... Is er al een versie van de officiele voor Odin?
Ik had dezeflde froyo als jij, maar dan via servicepunt. Kreeg ook niet standaard de update. Toen heb ik de procudure gevolgd die in het andere topic staat voor mensen die de Scandinavische update hadden gedaan. Werkt perfect alleen wel even kies downgraden en registry manipuleren. Megapaul in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."NetXtreme schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:03:
Welke versie van Android is nou de 'officiele' release? Ik heb Kuala's JP6 geflasht poosje terug en Kies geeft nu geen update aan... Is er al een versie van de officiele voor Odin?
Ben overigens erg te spreken over de update!
Nope, heb die mogelijkheden nog gewoon. Ik neem tenminste aan dat je bedoeld dat wanneer je in de contactenlijst op het plaatje van een contactpersoon tikt, dat je dan die opties krijgt?piotr123 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:19:
Nogmaals de vraag,is iemand na de update de belknop en die andere knopen kwijt als je een contact persoon selecteert om te bellen ?
Update ging bij mij vlekkeloos, moest alleen homescreens opnieuw instellen. Verder werkt ie een stukje sneller en doet swype het weer goed (na update naar 2.1 kon ik Nederlands niet selecteren). GPS is volgens mij alleen niet beter geworden, is blijkbaar toch hardwarematig bij mij en eigenlijk een dikke tegenvaller.
update bij mij ging ook goed.
Krijg hem alleen niet meer geroot met oclf.
bij het uitvoeren van de ZIP krijg ik: e:signature verification failed
installation aborted
installation aborted
Voer dit maar uit. Goede lagfix en rootdarklord007 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:26:
update bij mij ging ook goed.
installation aborted
[ROM] Doc Froyo XWJPA v7.6 / XXJPO v7.6 (6/11/10)
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 06-11-2010 16:28 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Vandaag naar vodafone winkel gegaan. Omdat gisteren problemen waren ontstaan tijdens update.
En daar zeiden ze dat het eigenlijk nog een beta update is van Samsung, Omdat ze te veel druk voelde van de gebruikers dat ze nog steeds achterliepen, Hebben ze een beta erdoor gegooid. Hij zei ook dat ze nu in de Vodafone winkels niet meer mogen updaten.
En daar zeiden ze dat het eigenlijk nog een beta update is van Samsung, Omdat ze te veel druk voelde van de gebruikers dat ze nog steeds achterliepen, Hebben ze een beta erdoor gegooid. Hij zei ook dat ze nu in de Vodafone winkels niet meer mogen updaten.
Verwijderd
Draai hier nu al een week de laatste froyo versie: JPA (Die krijg je nu dus ook officieel)
Met Odin geflasht (ipv die Samsung Kies rotzooi)
In recovery-mode wipe data factory reset gedaan, rooten met Superoneclick, OCLF lagfix erachteraan.
Dankzij Titanium Backup alle apps, contacten, sms, mail settings etc. in een oogwenk weer terug op de telefoon.
Ik draai nu tegen de 2000 in Quadrant en herken geen enkel van de problemen die ik hier de afgelopen 6 pagina's tegen kom. Geen lag, geen gps problemen, super snel, alles werkt gewoon lekker.
Mijn SGS is helemaal gewoon klaar nu!!
Succes!
In recovery-mode wipe data factory reset gedaan, rooten met Superoneclick, OCLF lagfix erachteraan.
Dankzij Titanium Backup alle apps, contacten, sms, mail settings etc. in een oogwenk weer terug op de telefoon.
Ik draai nu tegen de 2000 in Quadrant en herken geen enkel van de problemen die ik hier de afgelopen 6 pagina's tegen kom. Geen lag, geen gps problemen, super snel, alles werkt gewoon lekker.
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 16:39 ]
Ik dacht dat we met deze update ook 512 mb ram zouden krijgen:o
Toen ik android 2.1 had had ik 326 mb ram, nu heb ik android 2.2 en heb ik 304 mb ram.
Toen ik android 2.1 had had ik 326 mb ram, nu heb ik android 2.2 en heb ik 304 mb ram.
Kun je misschien aangeven wat er nu veranderd is? Ik heb nu JP6 en werkt best goed, wel met oclf, launcher pro en officiële flash update via marktOrcie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:08:
[...]
Ik had dezeflde froyo als jij, maar dan via servicepunt. Kreeg ook niet standaard de update. Toen heb ik de procudure gevolgd die in het andere topic staat voor mensen die de Scandinavische update hadden gedaan. Werkt perfect alleen wel even kies downgraden en registry manipuleren. Megapaul in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."
Ben overigens erg te spreken over de update!
Ja, het viel mij ook al op dat ik niet na de update een 100je of 200tje aan mb extra had. Nog steeds met moeite boven de 100mb vrij...
Ik heb wel het idee dat ie slomer is, maar ach, lagfix.
Eerst uitvoerig de GPS testen. Die was vreselijk slecht. Nu zal ik zien of dit idd een software probleem. Anders even maar de T-mobile. Geen zin om de root er weer af te moeten gooien, dus controle en mogelijke reparatie gaat voor.
Ik heb wel het idee dat ie slomer is, maar ach, lagfix.
Eerst uitvoerig de GPS testen. Die was vreselijk slecht. Nu zal ik zien of dit idd een software probleem. Anders even maar de T-mobile. Geen zin om de root er weer af te moeten gooien, dus controle en mogelijke reparatie gaat voor.
Ik heb 2 knoppen, bericht en video. Iemand bellen is gewoon direct op het daarboven staande nummer drukken en als je iemand kan mailen, zelfde verhaal.piotr123 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:19:
Ik heb wat gelezen over die superoneclick. Word dat ergens in het Nederlands uitgelegd, hoe dat precies werkt?Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:33:
Draai hier nu al een week de laatste froyo versie: JPA (Die krijg je nu dus ook officieel)
Succes!
Superoneclick is niet zo moeilijk.
Downloaden vanaf http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
Dan op je telefoon USB debugging aanzetten en superoneclick op een windows machine draaien. In het programma zelf druk je op ROOT en de rest doet SOC zelf wel.
Bij mij werkte de superoneclick niet lekker omdat de GPS hierna niet meer werkte. Dus heb hem weer geunroot.
Downloaden vanaf http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
Dan op je telefoon USB debugging aanzetten en superoneclick op een windows machine draaien. In het programma zelf druk je op ROOT en de rest doet SOC zelf wel.
Bij mij werkte de superoneclick niet lekker omdat de GPS hierna niet meer werkte. Dus heb hem weer geunroot.
Verwijderd
Kijk hierpartyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:02:
[...]
Ik heb wat gelezen over die superoneclick. Word dat ergens in het Nederlands uitgelegd, hoe dat precies werkt?
Is echt te makkelijk. (ook als je geen Engels kan
Heb ook net geupdate (via Kies) naar 2.2, en meteen de Voodoo lagfix geinstalleerd. Nog geen benchmark uitgevoerd, maar tel voelt iig nog even snel als met 2.1 (ook Voodoo lagfix). Nu maar eens de veranderingen in 2.2 gaan ontdekken.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik schaam mij diep, ik ben waarschijnlijk geen Tweaker want Kies werkt hier gewoon en de update naar 2.2 ging ook vlekkeloos (wel een factory reset gedaan).
Het enige dat ik mis is die mooie live wallpaper met vallende blaadjes in het water die bij Eclair schijnt te horen. Weet iemand of die ook "los" te krijgen is?
Het enige dat ik mis is die mooie live wallpaper met vallende blaadjes in het water die bij Eclair schijnt te horen. Weet iemand of die ook "los" te krijgen is?
Verwijderd
Vanmiddag jpa erop gezet, vanaf jp6. Hij voelt duidelijk sneller, beide zonder lagfix, aangezien jp6 beter draaide zonder voodoo, dan met. Vanavond denk ik maar eens die doc rom proberen ofzo.
Verwijderd
Bij mij wil het updaten naar "Frozen Yoghurt 2.2" helaas niet lukken.
Mijn Galaxy S heeft vanaf de fabriek firmwareversie 2.1-update 1; buildnummer ECLAIR.XWJM2.
Heb mijn toestel nooit geroot of met registry hacks, custom roms, lagfixes, zweedse roms etc. gestoeid.
Voordat ik wilde updaten heb ik gisterenavond de nieuwste Kies versie 1.5.3.10103_100 van 15 oktober gedownload en op een W7 x64 laptop geinstalleerd waar nog niet eerdere versies van Kies op stonden.
Na het opstarten van Kies en inpluggen van mijn toestel wordt deze na 20 seconden herkend. Wanneer ik dan "Firmware-upgrade" aanklik krijg ik na een paar seconden een venster met de melding:
"Huidige versie: PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM2
De laatste versie is al geinstalleerd op het aangesloten apparaat".
Kan het zijn dat ook de nederlandse FroYo-update gefaseerd beschikbaar wordt gesteld? Of zie ik wat over het hoofd?
Mijn Galaxy S heeft vanaf de fabriek firmwareversie 2.1-update 1; buildnummer ECLAIR.XWJM2.
Heb mijn toestel nooit geroot of met registry hacks, custom roms, lagfixes, zweedse roms etc. gestoeid.
Voordat ik wilde updaten heb ik gisterenavond de nieuwste Kies versie 1.5.3.10103_100 van 15 oktober gedownload en op een W7 x64 laptop geinstalleerd waar nog niet eerdere versies van Kies op stonden.
Na het opstarten van Kies en inpluggen van mijn toestel wordt deze na 20 seconden herkend. Wanneer ik dan "Firmware-upgrade" aanklik krijg ik na een paar seconden een venster met de melding:
"Huidige versie: PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM2
De laatste versie is al geinstalleerd op het aangesloten apparaat".
Kan het zijn dat ook de nederlandse FroYo-update gefaseerd beschikbaar wordt gesteld? Of zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 18:02 ]
Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.