Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365121

djberry schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

Dit Probleem heb ik ook gehad. Komt door de laatste versie van Kies. Met versie 1.5.1.10074_45 kan ik mijn SGS wel updaten naar JM2. Gebruik Windows 7 Professional X64.

Kies_1.5.1.10074_45 is hier te vinden http://www.multiupload.com/DMBDKRRJM5
Heel erg bedankt! Het is gelukt.
Toch vraag ik me nog steeds af wat de reden is dat JM2 er wordt doorgedrukt voor toestellen met JF3.
Blijkbaar werkt dan niet iedereen 'around the clock'' aan Froyo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Gebeurd bij htc ook wel eens als een update wordt uitgesteld. Dan wordt er meestal wat gefixed of app updates. Op m'n SGS stond al JM2 toen ik 'm kreeg vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vandaag binnen een dag na bestelling 2 nieuwe SGS (ook 1 voor mn vrouw) maar die ene kunnen we nog even niet gebruiken ivm. nummerbehoud... net al WhatsApp gedownload maar blijkt dat we dat per MB a 2,50 even mogen aftikken. Telefoon gaat dus even uit todat het goede nummer/abo actief is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BruceLee schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 02:12:
[video]
Bewijs dat gps gewoon goed werkt zelfs binnenshuis op een 100% stock phone met 2.1 en firmware xwjm2 zonder enige fix of wat dan ook

YouTube: Samsung Galaxy S GPS Works fine even inside my house directe 720p link als je scherm beter wilt kunnen lezen
Een beetje kort door de bocht natuurlijk om af te gaan op een enkel filmpje. De GPS op mijn eerste galaxy was echt compleet ruk. Wel een snelle fix maar tijdens rijden heen en weer springen als een gek. Getuige het uitkomen van een GPS patch in Amerika kun je concluderen dat er absoluut problemen zijn.
Seth_Chaos schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:31:
[...]
Ik ben nog geen goede backup tool tegen gekomen die ook goed werkt met een branded telefoon die niet geroot is.
Ik ook nog niet. Zijn er mensen met goede tips?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 12-10-2010 20:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
Cartman! schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:35:
Vandaag binnen een dag na bestelling 2 nieuwe SGS (ook 1 voor mn vrouw) maar die ene kunnen we nog even niet gebruiken ivm. nummerbehoud... net al WhatsApp gedownload maar blijkt dat we dat per MB a 2,50 even mogen aftikken. Telefoon gaat dus even uit todat het goede nummer/abo actief is :{
ff wifi aan zetten doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt toch WiFi aanzetten en mobiel internet uitzetten? Kun je hem gewoon gebruiken. ;)

Edit; fortfort was me net voor. d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 12-10-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Das wel een goed idee ja, maar hoe voorkom ik dat ie absoluut niks via de provider gaat sturen??

Overigens krijg ik die nieuwe ook niet met KIES verbonden. Hij blijft oneindig zoeken naar de telefoon. Net had ik hem op Mediaspeler en KIES zegt opeens "Galaxy S I9000" dus ik was blij, wil ik iets doen uit t menu zegt ie "geen apparaat verbonden", WTF :| Hoe moeilijk kan dit nu zijn..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537

[...]

Dit Probleem heb ik ook gehad. Komt door de laatste versie van Kies. Met versie 1.5.1.10074_45 kan ik mijn SGS wel updaten naar JM2. Gebruik Windows 7 Professional X64.

Bedankt man! _/-\o_ Dat was bij mij ook de oplossing. Inderdaad de voorgaande versie van Kies gebruiken: 1.5.1.10074_45. Al je zooi (apps en instellingen) blijven overigens gewoon staan.
(W7 Ultimate X64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Oeh, misschien werkt t bij mij ook wel met die versie van KIES dan... ff downloaden (140MB he...pff :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de internet instellingen kun je mobiel internet uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Ik zie die upgrade inderdaad ook staan. De vraag is heeft die echt meerwaarde tegenover jf3. Gezien ik dan weer alles opnieuw moet installeren. Ik ben nog geen goede backup tool tegen gekomen die ook goed werkt met een branded telefoon die niet geroot is.
Ben ook zoekende naar een goede backuptool die gebruikt kan worden zonder je toestel hoeven te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537

nokiaan958GB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:09:
[...]

Ben ook zoekende naar een goede backuptool die gebruikt kan worden zonder je toestel hoeven te rooten.
Ik heb net die update uitgevoerd, alles blijft zoals het is. Je apps en je instellingen blijven zelfs ongewijzigd. Zelfs je SMS-jes blijven staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 348537 op 12-10-2010 21:17 . Reden: upgrade gewijzigd in update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Helaas, ook met de oudere versie van KIES blijft ie continu staan op "even wachten" :(

update: :D nu is het plasticje van mn USB poort in die kabel blijven hangen, tof he :{
update2: stukje plastic wat uit mn kast kwam is weer uit de kabelaansluiting. KIES herkent mn apparaat niet, Windows wel want die zegt dat er 2 devices goed zijn aangesloten....

Is KIES echt nodig als 2.2 uitkomt of kun je dat updaten ook handmatig doen zonder je garantie kwijt te raken :?

[ Voor 79% gewijzigd door Cartman! op 12-10-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:47:
Das wel een goed idee ja, maar hoe voorkom ik dat ie absoluut niks via de provider gaat sturen??

Overigens krijg ik die nieuwe ook niet met KIES verbonden. Hij blijft oneindig zoeken naar de telefoon. Net had ik hem op Mediaspeler en KIES zegt opeens "Galaxy S I9000" dus ik was blij, wil ik iets doen uit t menu zegt ie "geen apparaat verbonden", WTF :| Hoe moeilijk kan dit nu zijn..... :'(
Ik heb er voor de zekerheid APNDroid opgezet, dan kan hij geen verbinding meer maken.
Daarnaast gebruik ik NetSentry om te controleren of er echt alleen maar data over wifi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:02

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 59483 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:43:
Ik heb net mijn i9000 in gebruik genomen, en het eerste wat mij opviel is dat het WiFi signaal heel erg zwak is terwijl ik zowat naast mijn router zit.

Hebben meerdere mensen hier last van?
Installeer eens Wifi Analyzer en laat hem eens bepalen wat je optimale kanaal is. Bij mij kwam het verrassende eruit dat ik naar een ander kanaal moest (terwijl ik juist het kanaal had gekozen dat altijd vrij lijkt te zijn) en sindsdien is de Wifi-ontvangst van matig naar goed tot zeer goed gegaan in mijn woonkamer, maar nog belangrijker, in m'n hele huis heb ik nu ontvangst, terwijl dat voorheen nog weleens wegviel.

Ik kan trouwens bevestigen dat met Froyo (de JPK-firmware) de gps-ontvangst en stabiliteit een stuk beter zijn. Alleen met slecht weer valt de ontvangst nu nog af en toe weg, iets waar mijn Nokia 5800 ook al last van had (en die heeft echt een bizar goede ontvangst over het algemeen). De nauwkeurigheid van het loggen vind ik nog steeds lastig vast te stellen. Het valt me op dat verschillende programma's prachtig loggen als ze zichtbaar zijn, maar zodra de telefoon gelocked wordt of je start een andere app, het loggen mis lijkt te gaan. Ik heb laatst een testje met Maverick gedaan, en die volgde precies waar ik was, tot ik het programma naar de achtergrond verplaatste. Mijn GPS-ontvangst bleef perfect, maar het loggen niet meer...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
woohoo, morgen komt mijn nieuwe i9000 binnen icm Hi Xtra Snel internet :D
Ik ga morgen op mn werk de hele dag uitzoeken hoe ik smsjes van mijn HTC in mijn Samsung krijg :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:53
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:01:
Bij de internet instellingen kun je mobiel internet uitvinken.
Kan je ook alle connectivity uitschakelen op WiFi (en ms Bluetooth en GPS) na? Ik ga naar Amerika en roaming, als het al mogelijk is, zal wel een vermogen zijn. Maar draadloos zal wel werken. Ik neem aan dat ik ook de SIMkaart er uit kan halen maar liever met een setting. Zag wel iets over alle draadloze dingen uitschakelen, maar WiFi wil ik dus wel.

Is er overigens een app dat je netwerk activiteit meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:07

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Hertog_Martin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:01:
[...]

Kan je ook alle connectivity uitschakelen op WiFi (en ms Bluetooth en GPS) na? Ik ga naar Amerika en roaming, als het al mogelijk is, zal wel een vermogen zijn. Maar draadloos zal wel werken. Ik neem aan dat ik ook de SIMkaart er uit kan halen maar liever met een setting. Zag wel iets over alle draadloze dingen uitschakelen, maar WiFi wil ik dus wel.

Is er overigens een app dat je netwerk activiteit meet?
Appje dat netwerkactiviteit meet is Netcounter. Geeft een mooi totaaloverzicht van wat je verbruikt hebt 'vandaag', 'afgelopen 7 dagen', 'afgelopen maand' en 'totaal'.

Als je totaal niet wil bellen/gebeld worden & smsen dan kan je je SGS in vliegtuigmodus te zetten, uit ervaring weet ik dat je dan wel gewoon wifi aan kan zetten (in elk geval via de TouchWiz interface) dus ik gok dat dat dan ook wel voor GPS & Bluetooth zal werken. Dan ben je in elk geval niet meer bereikbaar dus zal je ook geen overbodige kosten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379295

Kan iemand me helpen?

Heb gister mijn Galaxy S ontvangen en per ongeluk mijn programmabeheer widget verwijderd. Ik wil hem graag terugzetten, maar geen idee hoe?
Ik las ergens op dit forum dat het via Samsung Widgets - Program Monitor ging, maar als ik de Samsung Widgets selecteer krijg ik alleen maar 12 widgets te zien en verder niets. Heb nu de toepassing taakbeheer in mijn startscherm neergezet, daar kan ik alle actieve applicaties laten stoppen, maar ik wil die app toch wel terug eigenlijk.

Ik ben waarschijnlijk echt een noob, maar weet iemand het antwoord?

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 379295 op 13-10-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Anoniem: 379295 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:44:
Kan iemand me helpen?

Heb gister mijn Galaxy S ontvangen en per ongeluk mijn programmabeheer widget verwijderd. Ik wil hem graag terugzetten, maar geen idee hoe?
Ik las ergens op dit forum dat het via Samsung Widgets - Program Monitor ging, maar als ik de Samsung Widgets selecteer krijg ik alleen maar 12 widgets te zien en verder niets. Heb nu de toepassing taakbeheer in mijn startscherm neergezet, daar kan ik alle actieve applicaties laten stoppen, maar ik wil die app toch wel terug eigenlijk.

Ik ben waarschijnlijk echt een noob, maar weet iemand het antwoord?

Alvast bedankt!
Vanaf het hoofdscherm: Applicaties > Taakbeheer.

PS: en ja, je bent een DEG _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379295

Heb m zelf al teruggezet, via snelkoppelingen... sorry, sorry, sorry :P Maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 11:37

LithoMan

Toemaar

Het is mij dankzij jouw tip gelukt om te upgraden van JF3 naar JM2. Alles is bewaard gebleven. Nu is het wachten tot Froyo 2.2.
[...]

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb hetzelfde als Cartman!
Sinds gister in het bezit van mijn SGS, maar mijn web 'n walk zal pas in december ingaan. Als ik dus niet thuis ben (waar ik wifi heb), slaat hij automatisch over op het 3G mobiele netwerk.

Als ik het goed begrijp: moet ik nu een app downloaden om die 3G verbinding uit te schakelen?
Deze bijvoorbeeld? http://www.androidworld.nl/47601/app-review-data-on-demand/

Excuses voor de dubbele vraag, maar het is me niet 100% duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359147

Backup manager kan toch als het goed is ?

heeft iemand nog leuke skins voor de phone ?
voor de achterkant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
Weet iemand of je de Voodoo-lagfix moet deïnstalleren als je via Kies van JF3 naar JM2 gaat? Ik heb nl. ergens gelezen dat dit wel (of ook?) nodig zou zijn als je straks Froyo installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Dan heb je de website van de voodoo lagfix niet goed gelezen of ik begrijp je vraag niet goed .. Er staat toch echt heel duidelijk op de site dat je de lagfix moet disablen bij een upgrade .. dus als je met disablen deinstalleren bedelt dan is het antwoord JA ! Maar dat staat duidelijk op de site en ook wel 100x op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Cartman! schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:26:
Helaas, ook met de oudere versie van KIES blijft ie continu staan op "even wachten" :(

update: :D nu is het plasticje van mn USB poort in die kabel blijven hangen, tof he :{
update2: stukje plastic wat uit mn kast kwam is weer uit de kabelaansluiting. KIES herkent mn apparaat niet, Windows wel want die zegt dat er 2 devices goed zijn aangesloten....

Is KIES echt nodig als 2.2 uitkomt of kun je dat updaten ook handmatig doen zonder je garantie kwijt te raken :?
heb je je samsung wel met je computer gekoppelt.
even balkje naar beneden aan de bovenkant naar beneden schuiven en op koppelen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
Ik bedoelde inderdaad disablen. Ik had het een tijd geleden wel gelezen, maar ik wist niet meer of dit alleen voor de Froyo-update gold. Dat laatste is bij nader inzien inderdaad een beetje onlogisch. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 14:37
breinstein schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:29:
Dan heb je de website van de voodoo lagfix niet goed gelezen of ik begrijp je vraag niet goed .. Er staat toch echt heel duidelijk op de site dat je de lagfix moet disablen bij een upgrade .. dus als je met disablen deinstalleren bedelt dan is het antwoord JA ! Maar dat staat duidelijk op de site en ook wel 100x op XDA
Ik denk dat 'ie met de-installeren de-installeren bedoelt, dus het antwoord is niet per definitie "JA"

De vraag is dan; disable je de fix ook als je de-installeert ... ;) Of moet je eerst disablen en dan de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

thomasoo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56:
Weet iemand of je de Voodoo-lagfix moet deïnstalleren als je via Kies van JF3 naar JM2 gaat? Ik heb nl. ergens gelezen dat dit wel (of ook?) nodig zou zijn als je straks Froyo installeert.
Ja, ik heb dit ook niet kunnen vinden (wel ivm Froyo)

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
EDIT: ben er al uit :)

[ Voor 95% gewijzigd door Ghanzzzzz op 13-10-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 19:51
Het lijkt er op dat de Final Android 2.2 (Froyo) ROM zojuist is vrijgegeven:

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 19:51
Slash schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:45:
Het lijkt er op dat de Final Android 2.2 (Froyo) ROM zojuist is vrijgegeven:

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm
Volgens mij toch geen final maar een release candidate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
monkel schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat 'ie met de-installeren de-installeren bedoelt, dus het antwoord is niet per definitie "JA"

De vraag is dan; disable je de fix ook als je de-installeert ... ;) Of moet je eerst disablen en dan de-installeren.
Als je hem deinstalleerd door alleen de oude kernel terug te zetten dan heb je een probleem, dan staat namelijk alles nog gepartioneerd als ext4 en dat kan de oude kernel niet lezen !! Makkelijktse is dus gewoon disablen en via Kies de nieuwe firmware flashen .. Aangezien je bij een neiuwe firmware een nieuwe kernel installeerd is Voodoo daarmee dus gelijk ook gedeïnstalleerd ..

Via Odin hoef je hem natuurlijk niet persé te disablen zolang je maar repartition aanvinkt.

Je moet dus als je het via kies doet altijd eerst voodoo disablen zowel bij een 2.1 als een 2.2 release , vanwege de ext4 partitionerering die door de samsung kernel niet gelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:44
Nou, toevallig even de agenda aan het syncen, en zowaar, daar staat in Kies de 2.x versie. de JM2 dus.
Bleef wel even hangen na de update, maar accu eruit en erin, en nu werkt ie weer :)
In de telefoon staat overigens nog steeds 2.1 update 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
JM2 is ook gewoon een 2.1 /eclair firmware ! Dus geen 2.2 froyo firmware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Tuig schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:49:
Nou, toevallig even de agenda aan het syncen, en zowaar, daar staat in Kies de 2.2 versie. de JM2 dus.
Bleef wel even hangen na de update, maar accu eruit en erin, en nu werkt ie weer :)
In de telefoon staat overigens nog steeds 2.1 update 1.
Dat komt omdat JM2 ook een 2.1 ROM is ;)
Gisteren schijnt die via KIES uitgebracht te zijn, voor JF3 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:44
Dat komt omdat JM2 ook een 2.1 ROM is ;)
Gisteren schijnt die via KIES uitgebracht te zijn, voor JF3 toestellen.
Dat verklaart een boel :) Goed, dus weer wachten op 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:31:
[...]

heb je je samsung wel met je computer gekoppelt.
even balkje naar beneden aan de bovenkant naar beneden schuiven en op koppelen drukken.
hmm, maar dat koppelen is toch alleen met mass storage en mediaplayer? Als ik wil connecten met KIES dan is er een groot ding in mn scherm met "verbonden" maar toch gebeurt er op m'n pc niks. Moet ik dan nog een handeling uitvoeren op m'n telefoon?

Ik herhaal nog even de vraag, als de update naar 2.2 komt, heb ik dan perse KIES nodig of kan ik ook los updaten zonder KIES met behoud van garantie enzo? Anders laat ik t gewoon zitten want dat is de enige reden waarvoor ik KIES nodig heb zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
Upgraden van JF3 naar JM2 als volgt : (gevonden op samsungwaveforum.com)

Anyone having this problem try this step.
Open Run type Regedit(If you have Vista or Win 7 type it in start search and right click and open it as administrator) and then click Ok.
Please do be careful as we are using registry if you do anything wrong it could mess your computer.
Move to System/HKEY_Local_Machine/Software/Samsung right click on Samsung folder New->Key rename the key as FUS.
Move to System/HKEY__CURRENT_USER/Software/Samsung right click on Samsung folder New->Key rename the key as FUS.

en ... dat werkte bij mij als een tierelier met de nieuwste KIES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 19:05
Bij mij werkt Kies prima. Alleen verschijnt mijn Galaxy S nooit als device in Kies, niet via usb kabel of bluetooth. Bij het aansluiten van de USB kabel activeer ik de optie Samsung Kies op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:58

Slapstick

Me, myself or I

OvdStelt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:31:
Bij mij werkt Kies prima. Alleen verschijnt mijn Galaxy S nooit als device in Kies, niet via usb kabel of bluetooth. Bij het aansluiten van de USB kabel activeer ik de optie Samsung Kies op de telefoon.
Die optie zie ik niet :?

Edit:

Dat zou natuurlijk te maken kunnen hebben omdat ik niet de originele launcher gebruik. Is daar dan een workaround voor ?

[ Voor 16% gewijzigd door Slapstick op 13-10-2010 13:50 ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Moet je bij de instellingen even naar 'over de telefoon' -> 'usb-instellingen' en dan kiezen voor 'vragen bij verbinding' oid. Dan krijg je als er een USB-kabel in de telefoon geprikt wordt een optie hoe je wilt connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cartman! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

hmm, maar dat koppelen is toch alleen met mass storage en mediaplayer? Als ik wil connecten met KIES dan is er een groot ding in mn scherm met "verbonden" maar toch gebeurt er op m'n pc niks. Moet ik dan nog een handeling uitvoeren op m'n telefoon?

Ik herhaal nog even de vraag, als de update naar 2.2 komt, heb ik dan perse KIES nodig of kan ik ook los updaten zonder KIES met behoud van garantie enzo? Anders laat ik t gewoon zitten want dat is de enige reden waarvoor ik KIES nodig heb zover ik weet...
Sorry, verkeerd gelezen
je hebt gelijk, en volgens mij moet je echt KIES gebruiken als je het via de officiële weg wilt gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Cartman! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:11:
Intussen ben ik na een aantal herinstallaties etc net zo ver. De telefoon geeft aan dat hij verbonden is, en Kies blijft maar bezig met aansluiten, met de melding "even wachten".

Ik draai win7 x64 met nieuwste versie van Kies.
Ik heb ook even de oudere versie van Kies geprobeerd die hier gepost was, maar deze bleef steeds na 5 seconden dezelfde fout geven waarop het programma afsloot.

edit: de telefoon reageert exact hetzelfde wanneer Kies gewoon niet draait. vervolgens Kies opgestart, en wonder boven wonder verbindt hij ineens wel goed. Ik kan nu updaten van JF3 naar JM1 :/

edit2: na 'upgrade' bleef het scherm telkens zwart nadat het logo enkele malen geknipperd had. Toen maar een cache swipe gedaan, en vervolgens een factory reset. Nu zit ik met een telefoon die aan 1 stuk door foutmeldingen geeft over processen die onverwacht zijn beëindigd. Bedankt Samsung, lekkere update... |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Onno ! op 13-10-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345495

JPM lijkt inderdaad de final te zijn aangezien samsung de sourcecode voor de kernel ook heeft vrijgegeven op opensource.samsung.com

EDIT: meende toch echt dat ik in het firmware forum zat, mijn excuses

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 345495 op 13-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30
OvdStelt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:13:
[...]

Intussen ben ik na een aantal herinstallaties etc net zo ver. De telefoon geeft aan dat hij verbonden is, en Kies blijft maar bezig met aansluiten, met de melding "even wachten".

Ik draai win7 x64 met nieuwste versie van Kies.
Ik heb ook even de oudere versie van Kies geprobeerd die hier gepost was, maar deze bleef steeds na 5 seconden dezelfde fout geven waarop het programma afsloot.

edit: de telefoon reageert exact hetzelfde wanneer Kies gewoon niet draait. vervolgens Kies opgestart, en wonder boven wonder verbindt hij ineens wel goed. Ik kan nu updaten van JF3 naar JM1 :/

edit2: na 'upgrade' bleef het scherm telkens zwart nadat het logo enkele malen geknipperd had. Toen maar een cache swipe gedaan, en vervolgens een factory reset. Nu zit ik met een telefoon die aan 1 stuk door foutmeldingen geeft over processen die onverwacht zijn beëindigd. Bedankt Samsung, lekkere update... |:(
Ik heb gisteravond precies hetzelfde gehad... upgrade via Kies uitgevoerd, maar na opnieuw opstarten alleen maar processen die stoppen en telkens weer opnieuw worden opgestart. Het terugzetten van de factory settings en de cache swipe werkte niet. Opstarten met de 3 knoppen volume down, menu en power resulteerde in het Firmware download scherm waar ik ook niks mee kon.

Uiteindelijk maar besloten om het firmware topic door te lezen. Hierna installatie van Odin en zelf een firmware op de telefoon gezet... (heb JM2 gebruikt die ik van internet heb geplukt).

Nu in ieder geval weer een werkende telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2012
Hallo,
mijn huidige gsm is binnengebracht voor herstelling
hierdoor was ik aan het denken om een nieuwe te kopen en kwam ik op deze terecht

maar ik lees hier dat er veel problemen zijn met de android 2.1 en batterij etc

ik heb dus eigelijk maar 1 kort en bondig vraagske

is het zijn geld waard?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
peterhav schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

Ik heb gisteravond precies hetzelfde gehad... upgrade via Kies uitgevoerd, maar na opnieuw opstarten alleen maar processen die stoppen en telkens weer opnieuw worden opgestart. Het terugzetten van de factory settings en de cache swipe werkte niet. Opstarten met de 3 knoppen volume down, menu en power resulteerde in het Firmware download scherm waar ik ook niks mee kon.

Uiteindelijk maar besloten om het firmware topic door te lezen. Hierna installatie van Odin en zelf een firmware op de telefoon gezet... (heb JM2 gebruikt die ik van internet heb geplukt).

Nu in ieder geval weer een werkende telefoon...
Dat leek mij ook al de beste optie. Terugsturen zie ik niet zitten, duurt te lang. Ik heb intussen de laatste froyo binnengehaald, wat vermoedelijk de final gaat worden. Dus ik ga me maar eens verdiepen in Odin :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Salentino schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:08:
Hallo,
hierdoor was ik aan het denken om een nieuwe te kopen en kwam ik op deze terecht

is het zijn geld waard?

groetjes
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

is het zijn geld waard?

groetjes
Ik zou die vraag even vasthouden tot de eerste ervaringen met 2.2 binnenkomen ... lijkt er toch op dat die onderhand wel uit moet komen? Toch toch toch?

Het is dat 2.2 bijna komt, anders was ik allang naar iphone teruggegaan ...

edit: onderbouwing:
- gedoe met gps
- gedoe met haperende programma's (waarom moet mp3 storen als ik een ander prog opstart? ja, lagfix e.d. uitgevoerd)
- af en toe gewoon traag

[ Voor 11% gewijzigd door monkel op 13-10-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:53
ankhie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:56:
[...]

Appje dat netwerkactiviteit meet is Netcounter. Geeft een mooi totaaloverzicht van wat je verbruikt hebt 'vandaag', 'afgelopen 7 dagen', 'afgelopen maand' en 'totaal'.

Als je totaal niet wil bellen/gebeld worden & smsen dan kan je je SGS in vliegtuigmodus te zetten, uit ervaring weet ik dat je dan wel gewoon wifi aan kan zetten (in elk geval via de TouchWiz interface) dus ik gok dat dat dan ook wel voor GPS & Bluetooth zal werken. Dan ben je in elk geval niet meer bereikbaar dus zal je ook geen overbodige kosten maken :)
Thanks! Ik dacht dat met vliegtuigmodes alle vormen van draadloze connectie uitgezet werden. Maar WiFi kan je dan idd gewoon aanzetten :)

Heb overigens net eventjes MyTracks getest, een appje dat met GPS routes die je afgelegd hebt tracked en weergeeft. Het was maar 10 minuutjes maar GPS was voor dat stuk iig heel accuraat. En dat bij de eerste keer GPS gebruiken. Met JM2 firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-10-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Even bevestigen:

net via KIES (1.5.1.10074_45) probleemloos van JF3 naar JM2 gegaan.
Taakbeheer erbij en het wisselen tussen de ""bureaubladen" loopt nu smooth.....
Geen apps. of instellingen verloren, telefoon starte goed op! :)
Hele tel. lijkt fractie sneller te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

monkel schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zou die vraag even vasthouden tot de eerste ervaringen met 2.2 binnenkomen ... lijkt er toch op dat die onderhand wel uit moet komen? Toch toch toch?

- gedoe met gps
- gedoe met haperende programma's (waarom moet mp3 storen als ik een ander prog opstart? ja, lagfix e.d. uitgevoerd)
- af en toe gewoon traag
Traag? Wat een onzin.. . Mijn toestel is echt bij-zon-der snel. Ik heb er 540 euro voor betaald en vind hem (zeker tov. veel andere duurdere toestellen die ik heb gehad) het geld dubbel en dwars waard. En ik heb vergelijk, mijn vrouw heeft een iPhone (en is jaloers op wat ik allemaal kan met mijn Galaxy S).

Oh jah en ik heb ook geen GPS issues, ook niet in het buitenland zonder data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29813

Misschien is het al eerder langsgekomen in de voorgaande delen maar ik kom er net achter dat de weergave van het aantal berichten in de thread met 1 contractpersoon niet verder dan 200 gaat.

Ligt dit aan mijn toestel of hebben met meer hier 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Anoniem: 29813 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:26:
Misschien is het al eerder langsgekomen in de voorgaande delen maar ik kom er net achter dat de weergave van het aantal berichten in de thread met 1 contractpersoon niet verder dan 200 gaat.

Ligt dit aan mijn toestel of hebben met meer hier 'last' van?
Dit klopt je kan het aantal zelf verhogen naar een ander aantal. Dit doe je via de instellingen in de sms app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
monkel schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

- gedoe met gps
- af en toe gewoon traag
Omdat een android toestel multitaskt en een iphone niet tot nauwlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197847

Zojuist navigatie getest met de nieuwe froyo JPM. Snelle fix en nauwkeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Maar nog niemand is er uit? IS JPM nou officieel??

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Laatst online: 17-06 11:58
Anoniem: 197847 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:10:
Zojuist navigatie getest met de nieuwe froyo JPM. Snelle fix en nauwkeurig
Wat had je hiervoor en hoe werkte de gps nu?

Ik draai jm2 en gps is slecht, nu ik gps optiizer uit de market gedownload heb gaat het iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:00

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

karayemis hoe heb jij naar jpm geupdate odin ? en vanaf welke firmware kwam je ?

misschien kunnen we beter even hier spreken http://irc.tweakers.net/android

[ Voor 33% gewijzigd door BruceLee op 13-10-2010 18:43 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is een probleem opgedoken bij mijn poging JM2 te flashen. Snap het weer niet. Gebruik de recentste Kies op Windows 7 Ultimate 32-bit

Kies geeft aan dat er een update beschibaar is.

Model Name GT-I9000
Current Version: PDA:JF3 / PHONE: JF3 / /CSCJF1
Latest Version: PDA:JM2 / PHONE: JM2 / CSC:JM!

Met de optie 'Upgrade' erachter. Daar klik ik dan op.

Vervolgens verschijnt na een tijdje een nieuw venster met de volgende foutmelding:

'Firmware upgrade cannot proceed. Firmware upgrade will close.'

Zal eens kijken of het wel werkt als ik de telefoon heb gefactoryreset... Of zou het komen omdat mijn computer om de een of andere reden de telefoon alleen als full-speed device herkent en niet als high-speed device...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op de laptop onder Vista krijgt de telefoon wel een goede verbinding met KIES, dus da's top :) Ik zal KIES toch alleen gebruiken voor updates denk ik dus ik vind t wel best zo dan. Wel irritant dat KIES zoveel problemen geeft :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:20:
Op de laptop onder Vista krijgt de telefoon wel een goede verbinding met KIES, dus da's top :) Ik zal KIES toch alleen gebruiken voor updates denk ik dus ik vind t wel best zo dan. Wel irritant dat KIES zoveel problemen geeft :{
Het is ook nergens anders goed voor dan de updates, dus je mist niets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat idee had ik al, daarom vind ik t ook wel best dat ik het ergens werkend heb, kan die meuk meteen weer van m'n desktop pc af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cartman! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:20:
blijft bij jou de internet verbinding wel goed?
ik draai ook vista, maar als ik KIES opstart, dan stopt het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

jasjenl

Liab A Tymo

FunZip schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:24:
Even bevestigen:

Op deze manier is het mij ook gelukt om van JF3 naar JM2 te updaten. Met de laatste versie van KIES (die ik draai op m'n laptop waar windows 7 op staat) kreeg ik het niet voor elkaar, daar kreeg ik ieder keer die 'stopped responding' melding. Uiteindelijk dus op m'n desktop pc (waar XP op draait) die oude KIES versie maar geïnstalleerd (wat in eerste instantie ook niet wilde, want kreeg eerst een melding dat ie geen verbinding met één of andere server kon maken) en daar is het updaten van de firmware dus wel mee gelukt. Paar dingen die me t.o.v. JF3 opvielen is:
- op het unlock screen zitten nu animerende streepjes
- er zit nu shortcut in het drop down menu om gsm uit te schakelen, waar eerst een shortcut zat om de telefoon op 'stil' te zetten
- heb nu ook die nieuwe taskmanager
- overall lijkt alles net wat soepeler te lopen dan met JF3, want met JF3 had ik soms echt last van enorme delays. Helemaal smooth gaat nog steeds niet alles maar dit is al een stuk beter dan wat ik voorheen had

Dus tja, tot froyo er is hoop ik dat JM2 me een iets betere ervaring geeft dan JF3, want veel van de hier genoemde minpunten van de Galaxy (traagheid, lag) heb ik met JM2 alleen maar kunnen onderschrijven... KIES blijft echter het grootste bagger programma dat ik ooit gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

heb nu een quadrant score van 1037 in xxjpm tov 897 in xwjm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb getracht met Odin te flashen aangezien Kies het niet wilde doen, maar Odin werkt ook niet... Als ik de telefoon in downloadmodus inplug installeert Windows 7 e driver niet, terwijl ik de Samung USB drivers zeker heb geïnstalleerd (en Kies tegenwoordig de telefoon ook herkent.

Weet iemand wat ik nog kan doen (andere computer proberen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Firmware update ging voorspoedig en nog snel ook met Kies :*) Mijn SGS bleef wel ff hangen na de update :F , maar na een reboot deed ie het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2012
is froyo update eigelijk dan nu uit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hallo,

is het zijn geld waard?

groetjes
Nee, een dergelijke telefoon is altijd een slechte investering :+
Hij bespaart geen tijd maar kost tijd. En tijd is schaars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197847

Er komt als het goed is een Voodoo lagfix uit voor de froyo. Waarschijnlijk binnen 2 dagen.
De JPM is volgens sommige de officiële froyo en volgens sommige weer niet, dus veel duidelijkheid is er niet. Van mij mag het wel ophouden JPM is netjes genoeg en met voodoo lagfix word hij zelfs nog beter.

Vandaag nog een test gedaan met navigon 3.5. Ik heb zoon 10km gereden heen en terug. Nauwkeurigheid was perfect geen rare sprongen, wat ik in JPK en JM8 wel eens had in 10 km binnenstads. Alleen toen gebruikte ik sgygic mobile in plaats van navigon. Ik weet dus niet of het daar aan ligt. In ieder geval ik ben tevreden met de snelle fix en gps nauwkeurigheid van de GS.
Nu maar snel hopen dat iedereen die niet overweg kan met odin zijn smartphone kan updaten met kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:41
BruceLee schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:27:
heb nu een quadrant score van 1037 in xxjpm tov 897 in xwjm2
Is het mogelijk direct van JM2 naar JPM te flashen? of is flashen naar JM8 perse nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Als kies niet werkt zodra er Froyo is, dan zoek ik mooi even een Samsung Service Point op. Als die er uberhaupt wel zijn?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:31:
[...]

blijft bij jou de internet verbinding wel goed?
ik draai ook vista, maar als ik KIES opstart, dan stopt het internet.
Op de laptop of op de telefoon? Op de telefoon geen problemen gehad verder, je kunt toch niks op de telefoon doen als je met KIES verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

een apple user joining the Android community 8)7.

Vandaag een Android gekocht....rooten/roms/jpm,wtf... dat wordt heel wat inhalen ;w

eerst zoeken wat beste rom is op dit moment |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:57
JM2 is niet Froyo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 21:58
FunZip schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:24:
Even bevestigen:

Heb ik gisteravond ook zo gedaan. Van JF3 naar JM2 m.b.v. een iets oudere versie van Kies (1.5.1.10074_42) omdat de laatste versie blijkbaar nogal wat problemen geeft met updaten. Ging perfect en mijn GPS is een heel stuk beter geworden. Met JF3 viel doorlopend de fix weg ook al zag de SGS 10 satellieten of meer en de positie zat er meestal tientallen meters naast.

Nu heb ik vrijwel direct een fix die veel nauwkeuriger is en ook blijft. Als de fix al wegvalt dan is het maar een fractie van een seconde en pikt de GPS het meteen weer op. Ook fijn dat in het pulldown-menu nu een GPS-knopje zit. Al mijn apps, data en instellingen zijn behouden gebleven. Ik moest alleen even opnieuw rooten en de OneClickLagFix opnieuw activeren hoewel de telefoon na de update direct al wat sneller aanvoelde. Ik vind wel die animatie met pijltjes op het lock-screen nogal irritant. Die had Samsung er wat mij betreft niet op hoeven te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54
Vanmorgen werd ik wakker, ik pakte mijn telefoon, en tot mijn schrik ging het beeld niet meer aan. Gisterochtend had ik de telefoon nog helemaal opgeladen, en gisteravond was de batterij nog 86% toen ik naar bed ging. Net aan de oplader gedaan, en toen bleek dat de batterij helemaal op was. Hoe de $%^is dat opeens mogelijk :S
Of een defecte batterij ( Ik heb de telefoon pas een week ), of een bepaald proces slurpt opeens al mijn power. Maar de latste dagen heb ik geen applicaties geinstalleerd/verwijderd. Hopelijk kan ik zometeen als het opladen klaar is weer een paar dagen doen met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Nee, is versie 2.1
Volgens de laatste geruchten zou Froyo vandaag of morgen beschikbaar moeten komen.
Er circuleert al een versie onder de naam JPM.

Zie ook hier:
http://gathering.tweakers...ist_messages/1416875/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266524

technoaddict schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:17:
Vanmorgen werd ik wakker, ik pakte mijn telefoon, en tot mijn schrik ging het beeld niet meer aan. Gisterochtend had ik de telefoon nog helemaal opgeladen, en gisteravond was de batterij nog 86% toen ik naar bed ging. Net aan de oplader gedaan, en toen bleek dat de batterij helemaal op was. Hoe de $%^is dat opeens mogelijk :S
Of een defecte batterij ( Ik heb de telefoon pas een week ), of een bepaald proces slurpt opeens al mijn power. Maar de latste dagen heb ik geen applicaties geinstalleerd/verwijderd. Hopelijk kan ik zometeen als het opladen klaar is weer een paar dagen doen met de batterij.
wow.....dat is kinda weird, ik heb preciesss hetzelfde meegemaakt net :S, wth..
normaal had ik internet disabled met apndroid, maar last night dus ff niet...het klopt echt niet dat ie van 80% naar 0 gaat binnen 8 uurtjes, wth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik gebruik de standaard email app op de sgs voor mijn gmail. Maar deze werkt standaard op basis van synchronisatie (geen push mail) zoals ik het nu kan zien (ook op ge-googeld)
De gmail app uit de store werkt wel prima met push mail maar deze vind ik minder overzichtelijk.

Iemand een oplossing op gmail wel met push in de standaard email app te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362358

chocopasta schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:27:
Ik gebruik de standaard email app op de sgs voor mijn gmail. Maar deze werkt standaard op basis van synchronisatie (geen push mail) zoals ik het nu kan zien (ook op ge-googeld)
De gmail app uit de store werkt wel prima met push mail maar deze vind ik minder overzichtelijk.

Iemand een oplossing op gmail wel met push in de standaard email app te configureren?
De standaard app werkt ook gewoon met push als het goed is. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44
Ik ben gisteren via Kies ook naar JM2 gegaan vanaf JF3, maar ik moet zeggen dat JM2 toch wel langzamer aanvoelt helaas. Vooral switchen tussen actieve applicaties is een stuk langzamer. Hopelijk is dat met de 2.2 update beter. Verder ben ik nog steeds erg tevreden met de telefoon :)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:27
SgtElPotato schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:05:
Als kies niet werkt zodra er Froyo is, dan zoek ik mooi even een Samsung Service Point op. Als die er uberhaupt wel zijn?
http://www.samsung.com/nl....do?page=SERVICE.LOCATION

daarmee kun je ze opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Gaan nu mss een knuppel in het hoenderhok smijten.

Er wordt hier veel geklaagd over KIES en blijkbaar zijn er veel mensen die er problemen met hebben of er niet over tevreden zijn maar ik persoonlijk ervaar het programma als niet slecht tot zelfs goed. Draai het op windows 7 (64) en met alle update(s) van het programma heb ik steeds een goede verbinding gehad en vindt het wel gemakkelijk om via KIES muziek en video op je SGS te zetten. maar mss ben ik de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Help!

Zojuist geflasht naar JM2 met de laatste versie van Kies. Alles leek goed te gaan. Krijg de melding 'succesvol geupdate' op mn scherm en telefoon start automatisch opnieuw op.

Alleen komt ie nu niet meer voorbij het 'S' logo. Daarna gaat het scherm op zwart en branden alleen nog de 2 touchtoets lampjes rechts- en linksonder. Opnieuw opstarten, batterij eruit erin helpt niet.

Wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Anoniem: 362358 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:41:
[...]

De standaard app werkt ook gewoon met push als het goed is. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee...
Bedankt voor je reactie,
Als ik ga naar het settings menu van de standaard email app (menu toets > accountinstellingen) heb ik daar een setting "Frequentie voor controllen" staan. Hier kan je alleen waardes als "nooit" "5, 10" enz enz minuten instellen. Als deze setting op "nooit" staat komt er geen email binnen zonder handmatige synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 16:43
Anoniem: 239914 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:00:
Help!

Zojuist geflasht naar JM2 met de laatste versie van Kies. Alles leek goed te gaan. Krijg de melding 'succesvol geupdate' op mn scherm en telefoon start automatisch opnieuw op.

Alleen komt ie nu niet meer voorbij het 'S' logo. Daarna gaat het scherm op zwart en branden alleen nog de 2 touchtoets lampjes rechts- en linksonder. Opnieuw opstarten, batterij eruit erin helpt niet.

Wat nu??
Bij mij duurde het ruim 5 minuten voordat hij voorbij het 'S' logo kwam bij update naar JM2 via KIES. Waarschijnlijk wordt er ondertussen toch nog wat geinstalleeerd. Nog een keer proberen en proberen geduldig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
technoaddict schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:17:
Of een defecte batterij ( Ik heb de telefoon pas een week ), of een bepaald proces slurpt opeens al mijn power. Maar de laatste dagen heb ik geen applicaties geinstalleerd/verwijderd. Hopelijk kan ik zometeen als het opladen klaar is weer een paar dagen doen met de batterij.
Ik heb mijn Galaxy sinds begin augustus en ik heb het tot nu toe 2x meegemaakt. De eerste keer schrok ik er ook van. Maar ik weet inmiddels dat ik even de accu eruit moet halen en dan weer erin doen en de telefoon dan opnieuw moet opladen. Ik zet de telefoon 's-nachts altijd uit, dus ik kan me niet voorstellen dat er dan op de achtergrond nog een applicatie actief kan zijn. Ik heb de Battery Snap app op mijn Galaxy staan en dan krijg je hele mooie statistieken. In de grafiek zag ik dat 's-nachts op een bepaalde tijd de batterij ineens snel (in tijd van een half uur of zo) leeg begon te lopen. Bij applicaties kun je ook zien welke het meeste batterij-gebruik hebben. Er stond niks bijzonders bij. Ik weet dus nog steeds niet wat de oorzaak is. Ik had nog de allereerste officiële JF3 firmware. Gisteren heb ik die met Kies geupdate naar de nieuwere JM2. Misschien dat het probleem nu opgelost is, hoewel ik me er niet zo druk over maak omdat het maar eens in de maand een keer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
therealwheely schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

<knip> In de grafiek zag ik dat 's-nachts op een bepaalde tijd de batterij ineens snel (in tijd van een half uur of zo) leeg begon te lopen. <knip>
Vliegt zo'n ding dan niet in de fik? De accu heeft een capaciteit van 1500mAh, dus als je er bijvoorbeeld nog 1000mAh in hebt zitten (66%) en dat gaat er in een half uur doorheen, dan loopt er 2 Ampère door je telefoon.. Oke, bij 3,7V is het maar 7,2Watt, maar toch. (of maak ik nu ergens een denk- of rekenfout?)
De lader kan maar 700mA leveren, die kan daar nooit tegenop..
Anoniem: 332532 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:52:
Gaan nu mss een knuppel in het hoenderhok smijten.

Er wordt hier veel geklaagd over KIES en blijkbaar zijn er veel mensen die er problemen met hebben of er niet over tevreden zijn maar ik persoonlijk ervaar het programma als niet slecht tot zelfs goed. Draai het op windows 7 (64) en met alle update(s) van het programma heb ik steeds een goede verbinding gehad en vindt het wel gemakkelijk om via KIES muziek en video op je SGS te zetten. maar mss ben ik de uitzondering.
Waarschijnlijk. ;) Ik herinner me nog wel dat het videobewerkingsprogramma Pinnacle zoveel problemen gaf. Pinnacle was typisch zo'n buggy programma dat op de ene hardware toevallig wel werkte, maar op de meeste andere hardware juist niet of maar gedeeltelijk of voor korte duur.
Ik heb het vermoeden dat dat met KIES ook zo is.

[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 14-10-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bij mij bleef het logo ook heel lang hangen na de update.
Inderdaad geduld hebben.
Ik dacht ook dat mijn telefoon kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:00:
[...]

Is het mogelijk direct van JM2 naar JPM te flashen? of is flashen naar JM8 perse nodig?
volgens samfirmware moet je eerst naar jm8 flashen met 512 pit met odin en repartition aan. daarna naar jpm met pit 803 ZONDER repartition aan te zetten. dan gaat alles goed! als je bij jpm flashen re partition wel aan zet loopt het minder af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
therealwheely schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Ik heb mijn Galaxy sinds begin augustus en ik heb het tot nu toe 2x meegemaakt. De eerste keer schrok ik er ook van. Maar ik weet inmiddels dat ik even de accu eruit moet halen en dan weer erin doen en de telefoon dan opnieuw moet opladen. Ik zet de telefoon 's-nachts altijd uit, dus ik kan me niet voorstellen dat er dan op de achtergrond nog een applicatie actief kan zijn. Ik heb de Battery Snap app op mijn Galaxy staan en dan krijg je hele mooie statistieken. In de grafiek zag ik dat 's-nachts op een bepaalde tijd de batterij ineens snel (in tijd van een half uur of zo) leeg begon te lopen. Bij applicaties kun je ook zien welke het meeste batterij-gebruik hebben. Er stond niks bijzonders bij. Ik weet dus nog steeds niet wat de oorzaak is. Ik had nog de allereerste officiële JF3 firmware. Gisteren heb ik die met Kies geupdate naar de nieuwere JM2. Misschien dat het probleem nu opgelost is, hoewel ik me er niet zo druk over maak omdat het maar eens in de maand een keer voorkomt.
Ik heb dat ook een keer gehad...heel raar. Volgens mij had ik toen wel wifi aanstaan, dus ik denk dat het misschien daaraan ligt. Ik merk namelijk op dat wanneer ik wifi gebruik de batterij snel leeg raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362358

Anoniem: 239914 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:00:
Help!

Wat nu??
Je moet je telefoon in recovery mode opstarten, en dan factory reset doen, daarna zou hij het wel moeten doen. Ik hoop wel dat je al je gegevens gebackupt hebt. Wel vreemd dat je dat hebt als je via Kies update, ben je misschien vergeten je lagfix uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Ja, k&t met peren...!

Mn lagfix stond idd nog geactiveerd (dacht ergens te hebben gelezen dat het met de Ryza lagfix niet uit maakte, alleen met voodoo) en ik heb niks gebackuped aangezien ik er vanuit ging dat dit een kleine upgrade was.

Ben nu dus alles kwijt... :-(

Heb maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te upgraden naar JPM 2.2 via Odin. En dan alles opnieuw installeren en een groot deel van mn contacten kwijt.

K.U.D.T!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Een aantal pagina's terug wordt er gemeld dat Android Market een update heeft gekregen (o.a. extra tab met opmerkingen). Ik nog steeds geen update mogen ontvangen. Zelfs niet met firmware JM2.

Moet ik Android Market aan laten staan zodat ie de update kan binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 16:45
heb ik hier iets gemist? Op XDA is de officiele Froyo update bekend, en het schijnt niet via Kies maar via NPS aangeboden te worden.

zie: http://forum.xda-develope...hread.php?t=807521&page=5
Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste

Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.