Eh dat kan gebeuren? Je weet wel: iets dat je noemt PECH. Als iets kraakt, dan laat je het repareren. Deed ik met mijn NOkia's vroeger ook.BillSpaarbank schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:54:
Waarom kraakt mijn chromen rand langs het scherm bij mijn USB-poort en aan de zijkanten en doen de exemplaren van mijn collega's dit niet?
Ik vind die hele lagfix gigantische bullshit met 2.2, met de JF3 (aller eerste firmware) was hij afentoe wat traag ja maar met 2.2 zie ik practisch nooit een zwart scherm.Marbo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:48:
Ik snap dat je deze vraag eigenlijk niet aan tweakers moet stellen, maar hoe erg is de lag zonder fix?
Ik zie bij de officiële reviews dat ze behoorlijk tevreden zijn met de prestaties, maar die zijn allemaal zonder lagfix. Kun je de SGS aanraden aan iemand die het toestel niet gaat rooten en geen lagfix toepast?
Ik vind hem echt niet noemenswaardig trager of sneller op dingen reageren dan bijvoorbeeld een Desire
Dat vind ik dus echt onzin, met JF3 had ik last van lag af en toe, ik had op m'n toestel een massa apps, nu heb ik 2.2 en nogsteeds veel apps en nergens last van.Jean-Bob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:01:
[...]
Alle "casual" gebruikers die ik ken zijn er erg tevreden over en klagen niet over lag. Mijn huisgenoot draait de standaard firmware van augustus en zijn toestel lagt vrijwel niet. Mijn toestel had meer last van lag zonder fix maar dat kwam ook omdat ik meer en zwaardere applicaties draaide. Als ie dus vooral voor de standaard handelingen en af en toe een spelletje gebruikt wordt zul je er weinig last van hebben. Maar als je alle mogelijkheden van het toestel gaat benutten dan loop je er op een gegeven moment wel tegen aan.
Heb je anders een combinatie van apps die de Galaxy S over de knie krijgen maar de Desire bijvoorbeeld niet? Want dan ga ik dat van 't weekend wel even vergelijken met de Desire van m'n broer
[ Voor 48% gewijzigd door GoldenSample op 04-11-2010 12:56 ]
Weet je zeker dat het de chromen randen zijn? Bij mij kraakt het ook wel, maar als ik de achterkant er af haal niet meer.BillSpaarbank schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:54:
Waarom kraakt mijn chromen rand langs het scherm bij mijn USB-poort en aan de zijkanten en doen de exemplaren van mijn collega's dit niet?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Jij kan het gigantische bullshit vinden, maar ik heb exemplaren gezien die letterlijk 10 seconden deden over het openen van de dailer. Zo zijn er veel meer voorbeelden en het lijkt per toestel te verschillen.GoldenSample schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:53:
[...]
Ik vind die hele lagfix gigantische bullshit met 2.2, met de JF3 (aller eerste firmware) was hij afentoe wat traag ja maar met 2.2 zie ik practisch nooit een zwart scherm.
Ik vind hem echt niet noemenswaardig trager of sneller op dingen reageren dan bijvoorbeeld een Desire
[...]
Dat vind ik dus echt onzin, met JF3 had ik last van lag af en toe, ik had op m'n toestel een massa apps, nu heb ik 2.2 en nogsteeds veel apps en nergens last van.
Heb je anders een combinatie van apps die de Galaxy S over de knie krijgen maar de Desire bijvoorbeeld niet? Want dan ga ik dat van 't weekend wel even vergelijken met de Desire van m'n broer
Zo erg lijkt het me ook weer niet. Het toestel functioneert er niets minder om. Het verbaasd me alleen dat dit blijkbaar een zeldzame klacht is. Alleen in deel 3 melde 2 gebruikers dat ze dit ook hadden. Hebben jullie geen gekraak uit de chromen rand?Relief2009 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:28:
[...]
Eh dat kan gebeuren? Je weet wel: iets dat je noemt PECH. Als iets kraakt, dan laat je het repareren. Deed ik met mijn NOkia's vroeger ook.
De chromen rand is flexibel en die lijkt te wringen met de batterijcover. Toch zit er nul komma nul speling in de twee exemplaren van mijn collega's.HaTe schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:11:
[...]
Weet je zeker dat het de chromen randen zijn? Bij mij kraakt het ook wel, maar als ik de achterkant er af haal niet meer.
[ Voor 11% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-11-2010 13:16 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Ik draai JP6 2.2 zonder lagfix, en ik heb niet te klagen hoor.
Bij 2.1 merkte ik nog duidelijk verschil met of zonder lagfix, maar bij 2.2 is het enige echte verschillen het batterijgebruik.
Ik zou hem dus echt wel aanraden, aangezien 2.2 binnenkort officieel komt.
Echter zou ik het alternatief Desire HD (waar overigens in de galaxy topics weinig naar gerefereert wordt valt me op...) zeker ook eens bekijken.
Scoort op sommige punten duidelijk hoger dan de Galaxy.
Bij 2.1 merkte ik nog duidelijk verschil met of zonder lagfix, maar bij 2.2 is het enige echte verschillen het batterijgebruik.
Echter zou ik het alternatief Desire HD (waar overigens in de galaxy topics weinig naar gerefereert wordt valt me op...) zeker ook eens bekijken.
Het is gewoon de batterijcover die kraakt. Heb ik ook (alleen aan de bovenzijde). Het is en blijft plastic.HaTe schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:11:
[...]
Weet je zeker dat het de chromen randen zijn? Bij mij kraakt het ook wel, maar als ik de achterkant er af haal niet meer.
Het schijnt dat sommige mensen in bepaalde landen al via Kies naar Froyo kunnen updaten!!!
Ik helaas nog niet....
Bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=828504
[ Voor 27% gewijzigd door Amboe op 04-11-2010 13:22 ]
Ik heb er over nagedacht, maar ik krijg hardwarematig steeds minder vertrouwen in HTC. Het scherm schijnt ook wel een stuk minder te zijn als van de SGS. Plus de mindere batterijduur en de moeilijkheid om te rooten zorgen voor mij voor een "nee".Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:15:
Ik draai JP6 2.2 zonder lagfix, en ik heb niet te klagen hoor.
Scherm IS inderdaad een stuk minder helder dan m'n SGS. (vergeleken met een collega)BillSpaarbank schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:18:
[...]
Ik heb er over nagedacht, maar ik krijg hardwarematig steeds minder vertrouwen in HTC. Het scherm schijnt ook wel een stuk minder te zijn als van de SGS. Plus de mindere batterijduur en de moeilijkheid om te rooten zorgen voor mij voor een "nee".
En het ONTBRERKEN van de video-call camera vind ik persoonlijk een groot minpunt
Het lijkt er op dat de Froyo uitrol begonnen is. Zie de link hieronder.
Domme vraag misschien, maarre: waar merk je lag eigenlijk aan? Ik lees hier iets over een zwart scherm als je een handeling doet, maar dat heb ik eigenlijk nooit (alleen als ik wordoholic open, maar dat is dan ook een wat groot programma, want die laadt meteen een ebook mee, dus die 3 seconden dat dat duurt, vind ik eigenlijk nog best vlot).
Weet iemand hoe ik html files kan spelen als ik offline ben? Google geeft me een niet duidelijk antwoord ik draai inmiddels Froyo.
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Verwijderd
En het gewicht van de Desire HD is ook 164 gram, da's zo'n 38% extra gewicht. Ik heb ook een switch (noem het niet echt een upgrade) naar de Desire HD overwogen, maar de Galaxy S wint het op teveel punten en de punten díe de Desire wint zijn behalve CPU discutabel.catt4u schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:37:
[...]
Scherm IS inderdaad een stuk minder helder dan m'n SGS. (vergeleken met een collega)
En het ONTBRERKEN van de video-call camera vind ik persoonlijk een groot minpunt
Ik wacht wel op de SGS2...
Die neurose is ondertussen zelfs tot ODR benoemd, dat staat voor "Obsessive Rom update Disorder"Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:45:
[...]
Het punt is dat sommigen een neurose hebben die ze ongemakkelijk laat voelen als ze niet de laatste nieuwe versie van software/firmware hebben
[...]
Kan ik hiervoor naar de dokter? Misschien ook gelijk inschrijven voor relatietherapie...lometje schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:22:
[...]
Die neurose is ondertussen zelfs tot ODR benoemd, dat staat voor "Obsessive Rom update Disorder"
Ik heb het af en toe en dan merk je het wel, hij hangt dan echt behoorlijk lang. >20 seconden met een zwart scherm voordat ie doet wat je gevraagd hebt.Raymond schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:15:
Domme vraag misschien, maarre: waar merk je lag eigenlijk aan? Ik lees hier iets over een zwart scherm als je een handeling doet, maar dat heb ik eigenlijk nooit (alleen als ik wordoholic open, maar dat is dan ook een wat groot programma, want die laadt meteen een ebook mee, dus die 3 seconden dat dat duurt, vind ik eigenlijk nog best vlot).
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zwart scherm heb ik af en toe maar wat ik nog veel erger vind is dat als ik die notificatie balk naar beneden schuif dat hij dan gewoon blijft hangen en 5 seconden lang nergens op reageert. Ik draai JM2 stock, dus geen lagfix ofzo. Samsung heeft ons nou wel lang genoeg aan het lijntje gehoudenRaymond schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:15:
Verwijderd
Mij is het opgevallen dat met Pure Messenger mijn Galaxy lag krijgt na een tijdje (met of zonder lagfix)GoldenSample schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:53:
[...]
Ik heb deze nu niet meer als widget draaien en geen lagfix (JP6) en het draait allemaal best lekker vind ik.
Hmmm Ik probeer froyo op te halen en dan zegt kies dat er een update beschikbaar is maar vervolgens krijg ik dan dit scherm te zien:

Ik heb de mijne destijds zelf naar jm2 geflasht en geroot. Kan dat het probleem zijn? Of betekent dit gewoon dat de update er nog niet is?

Ik heb de mijne destijds zelf naar jm2 geflasht en geroot. Kan dat het probleem zijn? Of betekent dit gewoon dat de update er nog niet is?
[ Voor 10% gewijzigd door Kaasje123 op 04-11-2010 17:07 ]
Ik haal precies mijn galaxy van kies af, ik heb nog geen update.. ik draai de stock 2,1 update1.Kaasje123 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:03:
Hmmm Ik probeer froyo op te halen en dan zegt kies dat er een update beschikbaar is maar vervolgens krijg ik dan dit scherm te zien:
[afbeelding]
@kaasje heb ik ook
komt wel goed denk ik
Bij kies staat standaard als je met je muis op de firmware_knop staat: `U kunt de firmware upgraden` ofzo iets.
Dat is normaal maar is slecht vertaald denk ik voor: `Hier kunt u controleren of er nieuwe updates zijn.`
Dat is normaal maar is slecht vertaald denk ik voor: `Hier kunt u controleren of er nieuwe updates zijn.`
Signature
Verwijderd
Nou het is weer fantastisch start ik KIES op en zegt er zijn updates beschikbaar
Klik ik op ok gaat ie kies updaten en loopt vast aan het einde van de installatie
Als ik nu KIES opstart geeft hij versie 1.5.3.10103_100 en blijft dat scherm hangen
Kies werkt dus niet meer na de laatste update lekker geregeld bij Samsung....
Zal ik de boel maar verwijderen en opnieuw installeren?
Klik ik op ok gaat ie kies updaten en loopt vast aan het einde van de installatie
Als ik nu KIES opstart geeft hij versie 1.5.3.10103_100 en blijft dat scherm hangen
Verwijderd
Moet je uiteraard zelf weten.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:29:
Nou het is weer fantastisch start ik KIES op en zegt er zijn updates beschikbaar
Het schijnt echter nogal een probleem te zijn om KIES ook daadwerkelijk te verwijderen:
Maar goed dat er begin 2011 een vervanger voor KIES komt
Dat Kies bij jou vastloopt tijdens het installeren wil nog niet gelijk zeggen dat het aan Kies ligt.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:29:
Bij mij doet Kies het goed, ondanks dat ik nog een pc met een P4 1,6ghz processor heb
Opnieuw installeren is een goede optie!
[ Voor 3% gewijzigd door Amboe op 04-11-2010 18:01 ]
http://www.pocket-lint.co...esire-hd-samsung-galaxy-sVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:42:
[...]
En het gewicht van de Desire HD is ook 164 gram, da's zo'n 38% extra gewicht. Ik heb ook een switch (noem het niet echt een upgrade) naar de Desire HD overwogen, maar de Galaxy S wint het op teveel punten en de punten díe de Desire wint zijn behalve CPU discutabel.
Ik wacht wel op de SGS2...
Alle voor en nadelen naast elkaar gelegd.
Niet bepaald de moeite om over te stappen, ze doen gewoonweg niet voor elkaar onder.
Hangt van je eigen voorkeuren of welke telefoon je het liefste wil.
Via twitter van SamFirmware:
samsungukmobile Samsung UK Mobile
by SamFirmware
Froyo starts rolling out today; everyone will have it by the end of Nov. To prepare, get the latest version of Kies http://bit.ly/cfjJDa
Verwijderd
http://www.samsung.com/uk...pe=prd_detail&tab=support
Bovenstaande link aanklikken en op de site even how-to aanklikken
Guide van Samsung=>>> 42978. How to download Kies and install Android 2.2 "Froyo" 4-11-2010
filmpje vandaag geplaatst
Guide van Samsung=>>> 42978. How to download Kies and install Android 2.2 "Froyo" 4-11-2010
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 18:46 ]
Dacht even kijken of dat Froyo al beschikbaar is via Kies.
Kreeg ik direct een update request om Kies te updaten. Uiteraard maar geaccepteerd.
Is Kies klaar met updates ophalen, blijft Kies daarna het start scherm (met die leuke golvende achtergrond) staan en start niet door. Versiegegevens: 1.5.3.10103_100.
Dan maar even via de link van Maarten21 hierboven de laatste versie downloaden en installeren.
Edit: Laatste versie Kies is nu geïnstalleerd en het start door. Maar Froyo is bij mij helaas nog niet beschikbaar.
Kreeg ik direct een update request om Kies te updaten. Uiteraard maar geaccepteerd.
Is Kies klaar met updates ophalen, blijft Kies daarna het start scherm (met die leuke golvende achtergrond) staan en start niet door. Versiegegevens: 1.5.3.10103_100.

Dan maar even via de link van Maarten21 hierboven de laatste versie downloaden en installeren.

Edit: Laatste versie Kies is nu geïnstalleerd en het start door. Maar Froyo is bij mij helaas nog niet beschikbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door uname -r op 04-11-2010 19:20 ]
Verwijderd
Ben naar die site toe gegaan en wat zie ik t-mobile tv is niet beschibaar voor mij,dus even gebeld en nu blijkt dat het een probleem is en dat ik begin volgende week tereug word gebeld ja ja,maar wat heb jij bij instellingen staan van t-mobiel internet want bij bij staat de server uit en proxy ook,hoord dat niet te werken.....Fox51Mulder schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:28:
Probeer deze site eens voor tv van t-mobile.
http://t-mobile.nob.nl/
Je moet wel web 'n walk plus hebben natuurlijk.
Bij mij duurde het enkele dagen voordat tv werkte, terwijl ik wel al meteen de hoge snelheid had toen mijn nieuwe abo inging. Er is trouwens ook een app voor in de market; t-mobile tv
groet,
Fox
Chris
Ik start Samsung Kies op, krijg daarna ook inderdaad die melding dat ik kan upgraden. Dus ik hang mijn Galaxy S eraan, en dan doe ik Firmware update. Vervolgens kan ik niet op upgrade klikken omdat ik de laatste versie heb. Terwijl deze van te voren net nog allemaal installatiebestanden heeft gedownload...ben ik nou gek of.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Haha, dat heb ik ook 1 keer geprobeerd. Ik heb geleerd dat je NOOIT Kies zichzelf moet laten updaten. Dat is vragen om problemen. Uren downloaden, opnieuw downloaden, niet verder gaan dan 50%, etc, etc.zeadope schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:09:
Dacht even kijken of dat Froyo al beschikbaar is via Kies.
Is Kies klaar met updates ophalen, blijft Kies daarna het start scherm (met die leuke golvende achtergrond) staan en start niet door. Versiegegevens: 1.5.3.10103_100.![]()
Gewoon opnieuw Kies downloaden van de website werkt het beste (180MB

Dat is de nieuwe versie van KiesNeoMe schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:26:
Ik start Samsung Kies op, krijg daarna ook inderdaad die melding dat ik kan upgraden. Dus ik hang mijn Galaxy S eraan, en dan doe ik Firmware update. Vervolgens kan ik niet op upgrade klikken omdat ik de laatste versie heb. Terwijl deze van te voren net nog allemaal installatiebestanden heeft gedownload...ben ik nou gek of.
@Maarten, ik heb net Kies geupdate via Kies zelf, ging prima eigenlijk
Hmm, ik zie alleen de Kies versie van 15 Oct, 2010
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Hehe, inderdaad. Nu maar hopen dat ze de "check back regularly for updates" ook echt menenVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:46:
http://www.samsung.com/uk...pe=prd_detail&tab=support
Idd, anders kan je checken tot je een ons weegtFixer schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:53:
[...]
Hehe, inderdaad. Nu maar hopen dat ze de "check back regularly for updates" ook echt menen
Overigens heb ik ook geen problemen met de updatefunctie van Kies.
[ Voor 13% gewijzigd door Amboe op 04-11-2010 20:01 ]
Ik start net Kies, update deze (versie 100), en er ik kan de firmware upgraden:

Ik heb een unbranded phone, zonder simlock, en ik heb al Foryo draaien met die register hack,
Wat denken jullie?

Ik heb een unbranded phone, zonder simlock, en ik heb al Foryo draaien met die register hack,
Wat denken jullie?
ik denk dat ik een biertje ga nemen
maar wat is je vraag? of je wel of niet moet updaten? ik zou het gewoon lekker doen
jpa draait hier op mijn telefoon perfect.
maar wat is je vraag? of je wel of niet moet updaten? ik zou het gewoon lekker doen
[ Voor 65% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 04-11-2010 20:27 ]
Aaaahhh JPA is niet DE nieuwe?Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:25:
ik denk dat ik een biertje ga nemen
Biertje nemen is sowieso verstandig.
JPA is een van de eerder gelekte updates, vandaar dat ik en vele anderen met mij hem al heb draaien. Als je hem via KIES aangeboden krijgt, dan zal dit de officiele Nederlandse update zijn
De officiële NL versie is toch JPO? Ik dacht dat de UK ook JPO had.
In de fp van dit topic staat dat alleen Finland JPA krijgt. Diezelfde versie zal de rest van Scandinavië ook wel krijgen lijkt me.
In de fp van dit topic staat dat alleen Finland JPA krijgt. Diezelfde versie zal de rest van Scandinavië ook wel krijgen lijkt me.
Als iedereen JPA krijgt zal dat wel de officiele zijn.
Ik draai overigens JPO want die is net wat sneller. (maar kan ook placebo effect zijn)
Ik draai overigens JPO want die is net wat sneller. (maar kan ook placebo effect zijn)
Betwijfel het. Aangezien hij al JP6 had draaien en dus hoogstwaarschijnlijk die reg edit heeft gebruikt, waardoor hij nu een Scandinavische ROM erop heeft.. Waardoor je dus JPA krijgt.
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Verwijderd
Zo zie ik het inderdaad ook...SOEFuture schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:10:
Betwijfel het. Aangezien hij al JP6 had draaien en dus hoogstwaarschijnlijk die reg edit heeft gebruikt, waardoor hij nu een Scandinavische ROM erop heeft.. Waardoor je dus JPA krijgt.
Verwijderd
^^
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. Even checken wat je product code is. NEE is de scandinavische versie. Om de juiste versie binnen te halen, moet je weer de register-hack uitvoeren?!
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. Even checken wat je product code is. NEE is de scandinavische versie. Om de juiste versie binnen te halen, moet je weer de register-hack uitvoeren?!
Verwijderd
Bij mij zegt Kies(laatste versie) nog steeds dat ik de laatste versie firmware heb geinstalleerd.
PDA:JM1/PHONE:JM1/CSC:JM1
Die is toch gruwelijk niet juist?
Volgens mij moet ik zelfs de update-melding van JM2 gehad hebben.
PDA:JM1/PHONE:JM1/CSC:JM1
Die is toch gruwelijk niet juist?
Volgens mij moet ik zelfs de update-melding van JM2 gehad hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 21:34 ]
Dat komt omdat hij in NL later pas vrijgegeven wordt. Mensen die hem nu al in NL krijgen, hebben bij de eerdere, teruggetrokken, froyo update regedit gebruikt om froyo te krijgen.
Kies denk nu dat die mensen een telefoon uit Scandinavië hebben, en laat ze dus updaten
Kies denk nu dat die mensen een telefoon uit Scandinavië hebben, en laat ze dus updaten
Verwijderd
oh zo, bedankt. Ze hebben de registry-code van 2.2 gedownload. Ik wacht toch maar liever even tot de officiële NL-versie.
klopt ..De nederlandse JPA heeft als csc niet JP4 maar JP2 ..JP4 is de scandinavische csc Durf te wedden dat de mensen die nu al een upgrade krijgen naar JPA als productcode XEE of NEE hebben
Is er al een Nederlandse SCS (XEN) en zo ja, heb je een linkje ??breinstein schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:59:
klopt ..De nederlandse JPA heeft als csc niet JP4 maar JP2 ..JP4 is de scandinavische csc Durf te wedden dat de mensen die nu al een upgrade krijgen naar JPA als productcode XEE of NEE hebben
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Same here, moest wel eerst Kies updaten, voordat hij een nieuwe firmware zag.ErrieR schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:21:
Ik start net Kies, update deze (versie 100), en er ik kan de firmware upgraden:
[afbeelding]
Wat denken jullie?
Wordt wel tijd denk ik eens een nieuwe KIES erop te gooien. De oude kan ik er helaas alleen afhalen met Revo. Normaal verwijderen wil niet, maar bruut alles van je HD en je registry mikken wekrt prima.
Heb ook het kraak probleem, voornamelijk terhoogte van de volumeknoppen. Ook wanneer ik de cover vanachter erafhaal blijft hij kraken. Heb de indruk dat de rand op sommige plaatsen minder goed gehecht is. Dit is zeker niet een probleem van regelmatig de cover erop/afhalen (nu net 3e keer gedaan in 2 maanden), of het onzacht behandelen van de sgs. Ik heb hem ook bijna nooit in men broekzak steken, dus van druk uit oefenen kan het ook niet zijn. heb de indruk dat dit van in begin reeds was.Amboe schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:17:
[...]
Het is gewoon de batterijcover die kraakt. Heb ik ook (alleen aan de bovenzijde). Het is en blijft plastic.
Verwijderd
Ik had een vraagje... Paar weken geleden had ik 2,2 erop gezet met regedit....
Ik heb vandaag de JPP erop gezet via KIES maar nog wel de Scandinavische.
Als vandaag of morgen de officiële NL'se versie komt, kan ik die dan ook gewoon downloaden of geeft KIES dan niks aan omdat hij mij SGS aanziet als "Al geupgradet"??
Thx
Als vandaag of morgen de officiële NL'se versie komt, kan ik die dan ook gewoon downloaden of geeft KIES dan niks aan omdat hij mij SGS aanziet als "Al geupgradet"??
Thx
Precies hetzelfde hier. Je moet dan wel even langer wachten tot de update ook daar is.Maarten21 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:27:
[...]
Haha, dat heb ik ook 1 keer geprobeerd. Ik heb geleerd dat je NOOIT Kies zichzelf moet laten updaten. Dat is vragen om problemen. Uren downloaden, opnieuw downloaden, niet verder gaan dan 50%, etc, etc.
Gewoon opnieuw Kies downloaden van de website werkt het beste (180MB)
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Je hebt Kies via het register laten geloven dat je ergens in Scandinavie thuis hoort met je SGS. Dat blijft zo. Dus als de Ned. upgrade via Kies komt, zul jij hem niet aangeboden krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:54:
Ik had een vraagje... Paar weken geleden had ik 2,2 erop gezet met regedit....
Thx
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Er zijn meerdere mensen uit de forum die vragen hebben over hoe ze het probleem van de Scandinavische hack kunnen oplossen.
Moeten zij dan weer andere gegevens in de register invoeren om de NL firmware upgrade via Froyo binnen te kunnen halen? Iemand idee?
Moeten zij dan weer andere gegevens in de register invoeren om de NL firmware upgrade via Froyo binnen te kunnen halen? Iemand idee?
Verwijderd
Eindelijk gelukt om KIES te updaten. Ook geen problemen gehad. Was maar paar minuten werk. Maar sinds de update van KIES hangt mijn sgs al een uur aan de laptop. Op het scherm van de sgs staat alleen het "initialeren" icoontje en op KIES word alleen "Apparaat aansluiten. Even wachten...." aangegeven.
Enig idee wat te doen? Als ik een toets indruk op het toestel word de verbinding verbroken.
Enig idee wat te doen? Als ik een toets indruk op het toestel word de verbinding verbroken.
Zelfde hier, ga niet eens meer moeite doen

Met de laatste versie van kies werkt de register hack niet meer, als je deze link volgt daar staat het e.e.a. in om het weer werkend te krijgen.Artuzzo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:19:
Er zijn meerdere mensen uit de forum die vragen hebben over hoe ze het probleem van de Scandinavische hack kunnen oplossen.
[ Voor 2% gewijzigd door Megapaul op 05-11-2010 00:32 . Reden: aanvulling ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Kan iemand controleren of de site m.skyfire.com werkt op de Samsung Galaxy S? Mijn galaxy is voor 2-3 weken weg voor reparatie (luie/vaste pixels).. Ik kwam deze site tegen toen ik opzoek was naar hoe ik RTL gemist kon kijken op mijn Standby Phone Nokia E5.
Je zou via die site naar sbs6 en rtl enzo kunnen kijken. Ben benieuwd of het ook echt werkt. Op de Nokia E5 iig niet.
Je zou via die site naar sbs6 en rtl enzo kunnen kijken. Ben benieuwd of het ook echt werkt. Op de Nokia E5 iig niet.
Had the same, alleen gaf mijn telefoon gewoon aan dat hij verbonden was. En KIES die maar doodleuk op apparaat aansluiten...even wachten bleef staan. Na 3 dagen klooien in de avonduren om alles te proberen toch maar gewoon handmatig een custom 2.2 rom geflasht en dat was erg eenvoudig..Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:20:
Eindelijk gelukt om KIES te updaten. Ook geen problemen gehad. Was maar paar minuten werk. Maar sinds de update van KIES hangt mijn sgs al een uur aan de laptop. Op het scherm van de sgs staat alleen het "initialeren" icoontje en op KIES word alleen "Apparaat aansluiten. Even wachten...." aangegeven.
Je kunt de usb kabel aansluiten aan je pc en telefoon. Dan je telefoon uitzetten en weer aanzetten. Je zult zien dat KIES dan je telefoon herkent. Tenminste dat is mijn ervaring.ReFresh F5 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:58:
[...]
Had the same, alleen gaf mijn telefoon gewoon aan dat hij verbonden was. En KIES die maar doodleuk op apparaat aansluiten...even wachten bleef staan. Na 3 dagen klooien in de avonduren om alles te proberen toch maar gewoon handmatig een custom 2.2 rom geflasht en dat was erg eenvoudig..
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Krijg via KIES (v.1.5.1.10074_45) een firmware update aangeboden.
Heb nu JM2, betekend dit dat dit Froyo is of een "gewone" firmware update bv. JM8?
ThnX
Edit: moest eerst KIES upgraden, daarna JPA/JPP/JP2
Heb nu JM2, betekend dit dat dit Froyo is of een "gewone" firmware update bv. JM8?
ThnX
Edit: moest eerst KIES upgraden, daarna JPA/JPP/JP2
[ Voor 14% gewijzigd door FunZip op 05-11-2010 11:29 ]
Verwijderd
Hier niet. Het Usb symbooltje verschijnt op de mobiel links boven in, maar daarna niets. KIES geeft niets aan.Arethusa schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:05:
[...]
Je kunt de usb kabel aansluiten aan je pc en telefoon. Dan je telefoon uitzetten en weer aanzetten. Je zult zien dat KIES dan je telefoon herkent. Tenminste dat is mijn ervaring.
Verwijderd
ik ben nu aan het updaten via kies naar jpo. Ik had nog de originele rom jm2.
ik heb geen regedit gebruikt of iets dergelijks. alleen oclf draaide.
Dus ik hoop nu op froyo. Ik zie het zo wel. Dan zal ik het jullie laten weten!!!
ik heb geen regedit gebruikt of iets dergelijks. alleen oclf draaide.
Dus ik hoop nu op froyo. Ik zie het zo wel. Dan zal ik het jullie laten weten!!!
Ik krijg er een beetje hard hoofd in dat ik de update zal krijgen. Ik heb namelijk dezelfde melding als Kaasje

Voor de rest geeft kies in registery de volgende productcode aan: GT-I9000HKAXEN
en als ik op me telefoon *#1234# doe krijg ik deze waardes:
PDA: i9000XWJM2
Phone: I9000XXJM1
CSC I9000OXXJM1
Ik heb de telefoon tweede hands gekocht dus ik weet niet zeker of dit nog wel de officiele rom is wat erop staat. Kan iemand mij dit bevestigen ?

Voor de rest geeft kies in registery de volgende productcode aan: GT-I9000HKAXEN
CSC I9000OXXJM1
Ik heb de telefoon tweede hands gekocht dus ik weet niet zeker of dit nog wel de officiele rom is wat erop staat. Kan iemand mij dit bevestigen ?
Verwijderd
Je hebt OCLF toch wél uitgezet, voordat je de update gestart hebt!Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:58:
de s knipperde. verdween. zwart scherm. de toetsen werken nog. zwartscherm en af en toe trilt de foon.
WAT NU???
Zo niet, dan is het daarop fout gegaan. Probeer in recovery te komen met de drie button combo.
[Vol.up]+[Home]+[Power]. Power loslaten nadat je het eerste scherm ziet.
eerst even goed lezen en zoeken in dit topic en dan had je gevonden dat als je dit soort problemen ondervindt, je de telefoon uit moet zetten en opnieuw starten met vol up + home + power. dan kom je in je recovery menu. kies hier voor wipe data/ factory reset.Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:58:
de s knipperde. verdween. zwart scherm. de toetsen werken nog. zwartscherm en af en toe trilt de foon.
WAT NU???
Dit houdt wel in dat je al je instellingen en apps kwijt raakt.
Neem je ons nu in de maling, of report je live vanuit Finland?Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:12:
hij is alive.
android versie 2.2
smalbandversie i9000xxjpp
kernel-versie 2.6.32.9.
build-nummer FROYO.xwjpa
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik draai hem nu ook.Dani86 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:21:
[...]
Neem je ons nu in de maling, of report je live vanuit Finland?
Ik zit in Vianen als het wat uitmaaktFanatix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:34:
Ik krijg zojuist de Froyo update binnen via Kies.
Zonder register hacks en andere rare handelingen.
Zal nadat het updaten klaar is de versie details posten.
Androidversie: 2.2
Smallband: I9000XXJPP
Build: Froyo.XWJPA
[ Voor 3% gewijzigd door Fanatix op 05-11-2010 10:25 ]
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Verwijderd
Hier is de update nar froyo ook gelukt. Het duurt wel lang ( aantal minuten) de eerste keer opstarten.
Ziet er allemaal net iets mooier uit.
Ziet er allemaal net iets mooier uit.
Hmm meteen KIES maar even aangeslingerd
KIES heeft een update gekregen en hij zegt dat de firmware geupgrade kan worden joepie! 
Is het verstandig om de OCLF eraf te halen en te unrooten? Of hoeft dit niet?
Verwijderd
ik heb oclf laten lopen. moest wel een factory reset doen. maar of et daar aan ligt weet ik niet.
oclf eraf voordat je update is in principe beter, anders moet je resetten... unrooten hoeft niet..Dani86 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:28:
Hmm meteen KIES maar even aangeslingerdKIES heeft een update gekregen en hij zegt dat de firmware geupgrade kan worden joepie!
Thanks, ik wil hem sowieso een factory reset geven, dit omdat ik heel veel onzin apps erop heb staan die ik niet gebruik. Dan heeft de SGS weer een schone lei
Hier ook prima werkendVerwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:12:
hij is alive.
android versie 2.2
smalbandversie i9000xxjpp
kernel-versie 2.6.32.9.
build-nummer FROYO.xwjpa
ik heb nu dit
pda: jp6
phone: jpm
csc: neejp4
en voodoo...en ik krijg geen update...Wat moet ik allemaal doen om dit weer in orde te krijgen?
Hoe kan ik voodoo uitzetten aangezien ik hiervoor de ODIN methode heb gebruikt ipv de update.zip methode.?
pda: jp6
phone: jpm
csc: neejp4
en voodoo...en ik krijg geen update...Wat moet ik allemaal doen om dit weer in orde te krijgen?
Hoe kan ik voodoo uitzetten aangezien ik hiervoor de ODIN methode heb gebruikt ipv de update.zip methode.?
De csc file in Nederland heeft meestal de code I9000XEN??. Je ziet dat dat wel kan matchen met je productcode. Er is dus vermoedelijk een flash overheen gegaan. Je kunt flashen naar JP6 van Kalua en dan rustig wachten.hhoekstra schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:00:
Ik krijg er een beetje hard hoofd in dat ik de update zal krijgen. Ik heb namelijk dezelfde melding als Kaasje
[afbeelding]
CSC I9000OXXJM1
Ik denk dat Samsung niet meteen alle Ned. toestellen laat upgraden, want dat kan volgens mij de server niet aan.
Zal in fases gaan.
@embryo1, ik denk dat nog niet iedereen van het nieuws op de hoogte is.
Is er iemand die JP6 van Kalua had geflashed en nu WEL kan updaten met KIES (zonder de onderstaande melding dus)
Verwijderd
Hiermee krijg je de update:lometje schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:45:
Is er iemand die JP6 van Kalua had geflashed en nu WEL kan updaten met KIES (zonder de onderstaande melding dus)
[afbeelding]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\4]
"SoftwareRevision"="I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3"
"ProductCode"="GT-I9000HKDXEU"
"HIDSWVER"=""
"DEVCONINFO"=""
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\]
"LocalVer"="1.5.3.10103.100"
JA dit heb ik ook net gezien op xda maar het is voor een Australische toestel...maakt het niets uit?
en je moet zoiezo eerst even de oude versie van keys installeren...
[ Voor 11% gewijzigd door Artuzzo op 05-11-2010 10:50 ]
Hmm, oke, maar dan zou ik dus ook mijn productcode aanpassen... Het lijkt mij dat ik terug moet flashen met Odin naar een originele JF3 versie... Maar waar vind ik de nederlandse JF3? iemand?
Net update uitgevoerd, alles lijkt goed te zijn gegaan. Hij staat nu al wel ongeveer 2 min op de Samsung "S" logo..wat en beetje flitst..is dit normaal?
Edit: Ja dus, hij is nu door..
Edit: Ja dus, hij is nu door..
[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 05-11-2010 10:54 ]
Wanneer je die register hack van Grimbert toepast krijg je dan wel de officiele NL versie ?
Dit is de NL productcode : GT-I9000HKDXENlometje schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:50:
[...]
Hmm, oke, maar dan zou ik dus ook mijn productcode aanpassen... Het lijkt mij dat ik terug moet flashen met Odin naar een originele JF3 versie... Maar waar vind ik de nederlandse JF3? iemand?
Verwijderd
Ik ben hem nu aan het downloaden, ik meld wel of het werkthhoekstra schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:54:
Wanneer je die register hack van Grimbert toepast krijg je dan wel de officiele NL versie ?
namelijk hier vindt je ze allemaalArtuzzo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:56:
[...]
Dit is de NL productcode : GT-I9000HKDXEN
Ik heb wel een reg bestandje waarin de jf3 is verwerkt. Met de oude 0.82 versie van KIES kun je je telefoon dan updaten naar een origenele nl JM2 versie. Daarna updaten naar .100 van kies en je kunt naar froyo updaten. Laat maar weten als je interesse hebt.lometje schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:50:
[...]
Kies wilde geupdated worden.
En mijn telefoon kon van JP2 naar JPA.
Ik heb vanochtend JPA geinstalleerd via Kies.
Samsung Galaxy S 16 GB Mystery land pack.
Tot mijn verbazing was het inderdaad Froyo!!!
Lang gewacht toch gekregen.
Heb nog wel lag tussen de schermen.
Dus dien nog een lagfix uit te voeren denk ik.
Waar kan ik deze vinden?
En mijn telefoon kon van JP2 naar JPA.
Ik heb vanochtend JPA geinstalleerd via Kies.
Samsung Galaxy S 16 GB Mystery land pack.
Tot mijn verbazing was het inderdaad Froyo!!!
Lang gewacht toch gekregen.
Heb nog wel lag tussen de schermen.
Dus dien nog een lagfix uit te voeren denk ik.
Waar kan ik deze vinden?
Momenteel draai ik JM1. Wanneer ik de register hack toepas zegt Kies dat ik JF3 draai. Kan ik zo moe toestel naar Froyo flashen of gaat dit problemen opleveren ?
@Sayko ik wil me toestel weer orgineel hebben kan dat met jou manier ?
@Sayko ik wil me toestel weer orgineel hebben kan dat met jou manier ?
[ Voor 18% gewijzigd door hhoekstra op 05-11-2010 11:02 ]
dat is wel interessant idd.Sayko schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:59:
[...]
Ik heb wel een reg bestandje waarin de jf3 is verwerkt. Met de oude 0.82 versie van KIES kun je je telefoon dan updaten naar een origenele nl JM2 versie. Daarna updaten naar .100 van kies en je kunt naar froyo updaten. Laat maar weten als je interesse hebt.
Draai nu JP6 froyo. Ik vind de menu's er niet mooier op geworden, beetje kinderachtige kleurtjes.
Vandaag maar eens gaan spelen met de SGS.
Vandaag maar eens gaan spelen met de SGS.
Let op:
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.
Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk.