Steven6249 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:20:

Ik wil ook een aantal demo's proberen op de playstation, maar hoe kan ik deze gemakkelijk vinden?
(heb de PS3 nu pas 1maand)
In de store hebben ze een selectie met alleen maar PS3 demo's op alfabet gesorteerd. Die kan je vinden onder volgens mij "PS3 games/content" ofzo. daar kan je dan weer kiezen voor enkel demo's, enkel add-ons etc etc.

Verder kan je natuurlijk (als je weet welke game je wilt proberen) zoeken op naam. Maar bij de mogelijkheid van hieboven krijg je alleen de demo's

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 12:08
swopdark schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:54:
[...]

In de store hebben ze een selectie met alleen maar PS3 demo's op alfabet gesorteerd. Die kan je vinden onder volgens mij "PS3 games/content" ofzo. daar kan je dan weer kiezen voor enkel demo's, enkel add-ons etc etc.

Verder kan je natuurlijk (als je weet welke game je wilt proberen) zoeken op naam. Maar bij de mogelijkheid van hieboven krijg je alleen de demo's
thanks voor de info!
ik ga het thuis gelijk proberen.
en dan uiteraard Deadspace2, LBP2 proberen!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BatmanHorizon schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:29:
Heb Yakuza 3 maar gehaald. Zat ook een Audio disc met OST bij en een voucher voor gratis dlc :P. Helaas wel 5gb install, moest weer wat verwijderen van mn 40gb PS3. Leuke filmpjes, ben wel into die japanse shit dus dat vond ik al vermakelijk :P. Gameplay voelt idd gedateerd aan, maar maakt mij helemaal niks uit. Speel regelmatig nog oude games. Ik denk dat ik me er zeker mee ga vermaken, zo nu en dan tussen GT5 en Vietnam :)
Gameplay vond ik helemaal niet gedateerd, al begrijp ik niet echt wat daarmee uberhaupt wordt bedoeld: wat is 'gedateerde gameplay' ? De gfx zijn sub-hd, en dat kan wellicht wat vervelend zijn, maar GTA heeft het ook en dat ziet er echt minder uit. Wat Yakuza 3 zo gaaf maakt is het verhaal wat diep is en ook echt ergens over gaat, de personages die goed zijn uitgewerkt en het rpg-achtige gedeelte wat er in zit. Wat soms wat saai is zijn de gedeeltes met de kids in het weeshuis, maar de minigames maken dat weer dubbel en dwars goed. Zelfs de fishing game is top :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

CLB schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:14:
Hmm okee dus elke PS3 slim voldoet wel? Dat zou wel echt tof zijn!
Ik vind die PS3 320GB set met Uncharted 2 en Dirt 2 wel leuk voor die prijs...
Dat zijn in ieder geval 2 topgames :)

PSN id: NL_SToRM

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net ModNation Racers besteld en Wipeout HD.. :)

Wilde tevens (eindelijk) de DLC kopen voor Heavy Rain, maar die zie ik niet in de store? Moet dan nog wel een UK account aanmaken, daar ik de UK versie heb van HR..

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

cheiron schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:26:
[...]
De store zelf of het downloaden uit de store? Want de ME2 demo trok ik rond half 8 gewoon met volle snelheid binnen.
De ME2 demo die ik trouwens erg cool vond. Blij dat deze game eindelijk naar de PS3 komt. Deel 1 heb ik op de PC gespeeld, maar ik ben blij dat ik even gewacht heb op deze versie voor deel 2.

1 probleempje; sinds een maandje valt af en toe het signaal van de PS3 weg. Dat is meestal een seconde, maar de laatste dagen duurt het soms wel 10 seconden. Ik hoop maar dat het aan mn goedkope HDMI kabeltje ligt, en niet aan de PS3 zelf...
Ik doelde de update dan... verwachting was dat het er tussen 16.00-17.00 allemaal op zou staan maar dat was gewoon niet het geval.

ME2 Demo is echt geweldig ja :Y

PSN: Bellerophon-

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Exorcist schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:04:

Wilde tevens (eindelijk) de DLC kopen voor Heavy Rain, maar die zie ik niet in de store? Moet dan nog wel een UK account aanmaken, daar ik de UK versie heb van HR..
ModNation Racers mag je wel van mij overnemen voor weinig (als je nog kunt cancelen). Heb hem gekocht op de dag dat ie uitkwam en in totaal denk ik max 3 uur gespeeld... :X :X :X spel

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
Baldertt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:40:
[...]

ModNation Racers mag je wel van mij overnemen voor weinig (als je nog kunt cancelen). Heb hem gekocht op de dag dat ie uitkwam en in totaal denk ik max 3 uur gespeeld... :X :X :X spel
Had je de demo niet geprobeerd? Ik vond de besturing zo gaar dat ik dat spel nooit zal kopen, ook niet uit de budget bak.

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Exorcist schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:04:

Wipeout HD is echt een game waarvoor je een PS3 aan zou schaffen, i love it :> Na werk ff langs de gameshop voor HD + Fury op een disc.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
ihre schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:10:
[...]

Wipeout HD is echt een game waarvoor je een PS3 aan zou schaffen, i love it :> Na werk ff langs de gameshop voor HD + Fury op een disc.
Ik heb Wipeout HD Fury driekwart jaar geleden nieuw in seal van Marktplaats opgepikt in de buurt voor € 17,50. Moet nu ook nog lukken voor een nieuw exemplaar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
ME2 demo ziet er inderdaad goed uit, alleen lopen (bij mij in ieder geval) de filmpjes niet helemaal soepel, is dat andere mensen misschien ook opgevallen?

Zo is bijvoorbeeld het hele eerste stuk tot aan de scene waar je voor het eerst daadwerkelijk een conversatiekeuze kan maken een filmpje, en niet in-game. En dit wordt soms nogal schokkerig weergegeven, echt 'met horten en stoten'. Heb een 80GB model, mocht dat nog van belang zijn.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Kwam ik zaterdag bij de Bart Smit zie ik daar Call Of Duty - Black Ops voor 39 euro liggen, dus ik maar meteen gekocht. Kijk ik op internet en zie ik dat die gewoon meer dan 50 euro over kost.... Foutje van Bart Smit?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:57:
Kwam ik zaterdag bij de Bart Smit zie ik daar Call Of Duty - Black Ops voor 39 euro liggen, dus ik maar meteen gekocht. Kijk ik op internet en zie ik dat die gewoon meer dan 50 euro over kost.... Foutje van Bart Smit?
Nope, blij Mediamarkt ook voor die prijs.

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Hij bedoelt dat op de website van Bart Smit zelf Black Ops voor 59.99 staat. Dus ja, lijkt me een foutje. Er is wel een actie waarbij je 19.99 euro korting op het spel krijgt als je een PS3 besteld, misschien dat een medewerker dit verkeerd begrepen had?

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Was vorige week aanbieding in ePlaza/Bart Smit, Black Ops voor 39 euro. Is deze week echter weer afgelopen helaas (nu in winkel weer 55 euro :().

• Exorcist
  • Niet online
Baldertt schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:40:
[...]

Hmm nee, komt morgen al binnen...maar thanks :) :)

Demo beviel me wel, besturing vond ik ook prima verder. Zal 's zien of mn vriendin er ook mee kan omgaan :+

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12
Vjenne-ICT schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:57:
Nee, dat was gewoon een landelijke aanbieding hoor.

Net even een half uurtje Prince of Persia - The Forgotten Sands gespeeld. Erg vet spel, had ik niet verwacht! :D

edit: Fifa 11 voor 23 euro nieuw is ook een leuk prijsje. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 23-12-2010 20:47 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
McVirusS schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:31:
Was vorige week aanbieding in ePlaza/Bart Smit, Black Ops voor 39 euro. Is deze week echter weer afgelopen helaas (nu in winkel weer 55 euro :().
zag ik ook voor die prijs bij freerecordshop in Groningen afgelopen zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14:44

RaJitsu

B.S.U.R.

LuPo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:46:
[...]

Net even een half uurtje Prince of Persia - The Forgotten Sands gespeeld. Erg vet spel, had ik niet verwacht! :D
Heb je de andere delen ook gespeeld? Ik weet eigenlijk niet of die van deze of de vorige generatie consoles zijn, aangezien ik ze op de PC heb gespeeld. Maar die waren allen nog beter dan deze laatste (die opzichelf ook redelijk te pruimen is).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Axelmusic heeft een flinke aanbieding op controllers:
http://www.axelmusic.com/productDetails/099905113625
€28,79

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Exorcist schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:38:
[...]

Hmm nee, komt morgen al binnen...maar thanks :) :)

Demo beviel me wel, besturing vond ik ook prima verder. Zal 's zien of mn vriendin er ook mee kan omgaan :+
De demo is veelbelovend, daarom had ik hem ook gekocht. In het volledige spel duur het laden van banen echter extreem lang en de single mode is ronduit irritant en heel erg frustrerend. |:(
Maar toch veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RaJitsu schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:18:
[...]

Heb je de andere delen ook gespeeld? Ik weet eigenlijk niet of die van deze of de vorige generatie consoles zijn, aangezien ik ze op de PC heb gespeeld. Maar die waren allen nog beter dan deze laatste (die opzichelf ook redelijk te pruimen is).
Ik heb de getekende voorganger wel uitgespeeld. De andere drie (die sinds kort verkrijgbaar zijn) heb ik nog nooit gespeeld. Vergeleken met PoP vind ik The Forgotten Sands mooier qua graphics en de gameplay is fijner. Hier vermaak ik me wel weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Dat is wel ene hele nette prijs! Is dit een betrouwbare toko? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
LuPo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:46:
[...]

edit: Fifa 11 voor 23 euro nieuw is ook een leuk prijsje. :)
Waar heb je die Fifa gescoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AvanCade schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:11:
[...]

Waar heb je die Fifa gescoord?
Ik heb 'em gekocht (voor 19,99 GBP incl. verzendkosten) bij Amazon.co.uk

Inmiddels is de prijs weer iets omhoog gegaan naar 22,98 GBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

LuPo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:22:
[...]

Ik heb 'em gekocht (voor 19,99 GBP incl. verzendkosten) bij Amazon.co.uk

Inmiddels is de prijs weer iets omhoog gegaan naar 22,98 GBP.
Ja, die had ik ook gehaald. Voor zowel PS3 als 360 afgelopen weekend besteld. Had ze nooit eerder dan volgende week verwacht, maar ze lagen gewoon diezelfde week nog in de bus! Kunnen ze mooi nog onder de kerstboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Jumpman schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:29:
[...]

Ik heb Wipeout HD Fury driekwart jaar geleden nieuw in seal van Marktplaats opgepikt in de buurt voor € 17,50. Moet nu ook nog lukken voor een nieuw exemplaar.
Hehe, gister naar de gameshop geweest en lag echt een flinke stapel Wipeout HD Fury games, 2e hands voor 9.5 euro per stuk. Mooi eentje van meegenomen en hele avond plezier van gehad. Erg leuke afwisseling voor GT5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ihre schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:17:
[...]

Hehe, gister naar de gameshop geweest en lag echt een flinke stapel Wipeout HD Fury games, 2e hands voor 9.5 euro per stuk. Mooi eentje van meegenomen en hele avond plezier van gehad. Erg leuke afwisseling voor GT5!
Mooie prijs! Ik begrijp alleen de mensen niet die zo'n game voor € 5,00 tot echt maximaal € 7,50 aan een gameshop gaan verkopen (uitgezonderd van de mensen die deze ingeleverd hebben bij de inruil actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jumpman schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:57:
[...]

Mooie prijs! Ik begrijp alleen de mensen niet die zo'n game voor € 5,00 tot echt maximaal € 7,50 aan een gameshop gaan verkopen (uitgezonderd van de mensen die deze ingeleverd hebben bij de inruil actie).
Ik doe het ook wel eens. Games die ik echt niet meer speel en via marktplaats ook bijna niet meer opleveren. Inruilen bij een andere game, dan levert het tenminste nog iets op.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
Shiver23 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:15:
[...]

Ik doe het ook wel eens. Games die ik echt niet meer speel en via marktplaats ook bijna niet meer opleveren. Inruilen bij een andere game, dan levert het tenminste nog iets op.
En je bent er meteen vanaf, zonder gedoe. Die 3 euro die je er anders nog extra voor krijgt vind ik niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmm, wou net inloggen, moest ik opeens de gebruiksovereenkomst opnieuw accepteren... beetje vaag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatal Mind schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:53:
Hmm, wou net inloggen, moest ik opeens de gebruiksovereenkomst opnieuw accepteren... beetje vaag ?
Is niet vaag. De gebruiksovereenkomst word een paar keer per jaar aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 24-12-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:56:
[...]

Is niet vaag. De gebruiksovereenkomst word een paar keer per jaar aangepast.
Nee oke prima, ook geen probleem, maar heb d'r verder niks van meegekregen via de blog of iets, nja, boeiend :P accepten en verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:58:
[...]

Dat is wel ene hele nette prijs! Is dit een betrouwbare toko? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk....
Ik heb mijn blauwe er weg, prima ding.
je krijgt wel Amerikaanse controllers, maar dat maakt verder geen zak uit.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
heb er ook een blauwe van. niks op aan te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony heeft naar buiten gebracht dat sinds de lancering van de PlayStation 3 in maart 2007 ruim een miljoen consoles verkocht zijn in de Benelux;
http://www.xgn.nl/ps3/nie...n-3s-verkocht-in-benelux/

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Playstation facebook site kan je een gratis code aanvragen voor de Mini Arctic Adventures: Polar's Puzzles.

http://www.facebook.com/S...ion?v=app_169031869798783

Je hebt wel een facebook account nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 25-12-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Laatst online: 22:33
Beste allemaal,

ik heb een vraagje ivm een usb-hub voor mijn ps3 slim (wiens idee was het eigenlijk om maar twee usb poorten te voorzien...). Ik heb begrepen dat je best een powered usb hub voorziet. Ik vroeg me af of zo'n hub zichzelf uitschakelt samen met de ps3. Maw, als ik de ps3 uitschakel, komt er dan nog stroom uit de usb poorten van zo'n hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kr7Br schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 08:02:
Beste allemaal,

ik heb een vraagje ivm een usb-hub voor mijn ps3 slim (wiens idee was het eigenlijk om maar twee usb poorten te voorzien...). Ik heb begrepen dat je best een powered usb hub voorziet. Ik vroeg me af of zo'n hub zichzelf uitschakelt samen met de ps3. Maw, als ik de ps3 uitschakel, komt er dan nog stroom uit de usb poorten van zo'n hub?
'powered usb hubs' hebben hun eigen stroomkabel. Deze gaan niet uit als je je PS3 uitzet.
Zo een heb je echt niet nodig voor je PS3 accessoires/externe HDD

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 25-12-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als Sinterklaas is ook kerst duidelijk in de Benelux voor de PS3 en Wii, de 360 heeft hier duidleijk niet de overhand en het is niet duidelijk wat het "Kinect" effect voor vormen zal aannemen buiten de VS. Verkoopcijfers van de PS3 zijn in de EU na de eerste leaunch week van Kinect weer gewoon hoger dan die van de 360. In de VS blijft de 360 de absolute winnaar en hoewel het momentum wat inzakte eind dit jaar voor de 360 heeft de Kinect dat effect compleet overboord gegooid met bijna astronomische verkoopcijfers voor de 360 in November. December zal in de VS niet anders zijn denk ik.

Verkooplijst afgelopen week:

01. Call of Duty: Black Ops (Playstation 3)
02. Gran Turismo 5 (Playstation 3)

03. Donkey Kong Country Returns (Nintendo Wii)
04. Call of Duty: Black Ops (Xbox 360)
05. Wii Party (Nintendo Wii)
06. Fifa 11 (Playstation 3)
07. Assassin's Creed Brotherhood (Playstation 3)
08. New Super Mario Bros Wii. (Nintendo Wii)
09. Mario Kart Wii (Nintendo Wii)
10. Need for Speed: Hot Pursuit (Playstation 3)

wel 5 PS3 titels in de top 5! met GT5 gelukkig weer flink hoog. Die game is ondanks de matige reviews echt ongelooflijk goed! zeker na de laatste update die de game bijna oneindig speelbaar houd door steeds wisselende online challenges.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik niet snap is dat zo'n slechte game als Black Ops nog zo vaak verkocht wordt voor de PS3 ...
Door de game nu ondanks alle bugs/exploits of wat dan ook te kopen geef je in mijn ogen een verkeerde boodschap aan de ontwikkelaars.

[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-12-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:10:
Wat ik niet snap is dat zo'n slechte game als Black Ops nog zo vaak verkocht wordt voor de PS3 ...
Door de game nu ondanks alle bugs/exploits of wat dan ook te kopen geef je in mijn ogen een verkeerde boodschap aan de ontwikkelaars.
ik denk dat de meeste mensen die het spel kopen niet weten dat het spel vol bugs zit.
De naam Call of Duty alleen al verkoopt miljoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Ike. schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:48:
[...]

ik denk dat de meeste mensen die het spel kopen niet weten dat het spel vol bugs zit.
De naam Call of Duty alleen al verkoopt miljoenen
Ik wist het wel en heb hem toch pas recentelijk gekocht. Het is gewoon een veel betere game dan MW2 gelukkig en nu ze patch 1.5 ofzo hebben uitgebracht heb ik ook geen vastlopers meer (wat was me dat een partij irritant dat je naar je console moet lopen om hem aan en uit te zetten).

Ik snap alleen niet wat we elke week met die verkooplijstjes moeten? En dan jeuh PS heeft 3 / 4 / 5 games in de top 10. Lekker belangrijk :? Als er nou eens een verrassing instaat maar dat BO en GT5 goed verkocht worden in de benelux snapt toch iedereen? Aangezien er iets meer PS's (weet ik zo niet hoor maar is een vermoeden) dan Xboxen verkocht zijn en er nog een aanzienlijk deel van die Xboxen is omgebouwd is het toch logisch dat er meerdere PS spellen in staan.

Post dan wekelijks een lijstje met verkochte PS spellen en PSN spellen zodat we zien wat er populair is op de PS3 ipv multi want dit topic is volgens mij het PS3 topic en niet algemeen game topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

DEMO VOOR MASS EFFECT 2 is te downloaden in psn store ;)
heb geprobeerd is niet hellemaal gelijkwaardig aan zijn xbox broer maar dat mag de pret niet drukken voor de diehard ps3 fans toch ;) wel leuk om even te spelen voor mensen die van diepgang houden in games.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ike. schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:16:
Op de Playstation facebook site kan je een gratis code aanvragen voor de Mini Arctic Adventures: Polar's Puzzles.

http://www.facebook.com/S...ion?v=app_169031869798783

Je hebt wel een facebook account nodig.
Thanx, altijd leuk zulke acties :P

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik kan een 60Gb PS3 overnemen. De schijf van 60GB vind ik een beetje klein, zekers als er bestanden op worden gezet van 8GB of meer. Er vanuit gaande dat het merendeel van deze bestanden via mijn PC op de schijf moeten worden geplaatst wat is dan een betere optie. (lees: meest snelle transfer methode): De interne schijf upgraden of een externe USB schijf nemen. Ik vermoed dat het transferren sneller gaat met een externe USB schijf omdat je die rechstreeks aan je PC kan koppelen. Bestanden naar de interne schijf overzetten zou waarschijnlijk via een FTP methode moeten gaan.

Is als externe schijf de WD Elements aan te raden en zo ja, tot hoeveel GB/TB wordt ondersteund met FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:08:
Is als externe schijf de WD Elements aan te raden en zo ja, tot hoeveel GB/TB wordt ondersteund met FAT32?
Een externe schijf is een stuk makkelijker/handiger. Alleen kan je op een externe fat32 schijf geen bestanden van 8GB zetten

Fat32 kan je gebruiken op HDs tot 2TB

[ Voor 19% gewijzigd door Ike. op 26-12-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
De meeste mensen kopen die game om 'ff te knallen online' en verder geen fratsen / nadenken. Ook lezen ze bijna nooit websites waarop die problemen die jij aanhaalt worden beschreven. Daarom komen publishers als activision en bethesda er mee weg, helaas.

Het stopt pas wanneer reviewers net als bij films de werkelijke kwaliteit van het gebodene beschrijven ipv wat hun baas ze influistert ivm de advertentie-inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
EfBe schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:54:
[...]

De meeste mensen kopen die game om 'ff te knallen online' en verder geen fratsen / nadenken. Ook lezen ze bijna nooit websites waarop die problemen die jij aanhaalt worden beschreven. Daarom komen publishers als activision en bethesda er mee weg, helaas.

Het stopt pas wanneer reviewers net als bij films de werkelijke kwaliteit van het gebodene beschrijven ipv wat hun baas ze influistert ivm de advertentie-inkomsten.
Het grappige is dat bijna alle multi-platform games op de Xbox worden gespeeld (met recht!) maar die versies hebben nergens last van omdat dat het apparaat is waarop het ontwikkeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvanCade schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:25:
[...]Het grappige is dat bijna alle multi-platform games op de Xbox worden gespeeld (met recht!) maar die versies hebben nergens last van omdat dat het apparaat is waarop het ontwikkeld word.
Maar dat is gelukkig steeds minder het geval en in sommige gevallen gebeurt het nu juist andersom, omdat de luie en ongetalenteerde ontwikkelaars eindelijk inzien dat door één versie superieur te maken aan de ander +40 miljoen potentiële kopers wel eens kunnen afzien van een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Black Ops is een voorbeeld van een titel die sowieso wel verkoopt. Of het nu prut is of niet, mensen met alleen een PS3 hebben vrij weinig keus als je bijvoorbeeld een goede shooter wilt. Daar profiteerd de ontwikkelaar en uitgever van omdat zij dan kunnen wegkomen met half afgewerkte games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvanCade schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:14:
Black Ops is een voorbeeld van een titel die sowieso wel verkoopt. Of het nu prut is of niet, mensen met alleen een PS3 hebben vrij weinig keus als je bijvoorbeeld een goede shooter wilt. Daar profiteerd de ontwikkelaar en uitgever van omdat zij dan kunnen wegkomen met half afgewerkte games.
Bad Company 2 voor de PS3 is stukken beter speelbaar (en stabieler) dan de CoD of MoH-games, er is wel degelijk een keuze, alleen niet iedereen maakt de juiste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is ook nog Killzone 2 ;)
Iemand aanraders welke budget games ik zal aanschaffen, heb alleen de meegeleverde GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:29:
Iemand aanraders welke budget games ik zal aanschaffen, heb alleen de meegeleverde GT5.
Uncharted: Drake's Fortune ;)

Voor meer titels moet je even door dit topic bladeren, laatst hebben meerdere hier ook al een lijstje met hun favorieten gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
EfBe schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:13:
[...]
Gameplay vond ik helemaal niet gedateerd, al begrijp ik niet echt wat daarmee uberhaupt wordt bedoeld: wat is 'gedateerde gameplay' ? De gfx zijn sub-hd, en dat kan wellicht wat vervelend zijn, maar GTA heeft het ook en dat ziet er echt minder uit. Wat Yakuza 3 zo gaaf maakt is het verhaal wat diep is en ook echt ergens over gaat, de personages die goed zijn uitgewerkt en het rpg-achtige gedeelte wat er in zit. Wat soms wat saai is zijn de gedeeltes met de kids in het weeshuis, maar de minigames maken dat weer dubbel en dwars goed. Zelfs de fishing game is top :)
Ik bedoel een beetje dat het qua gameplay aanvoelt als een game uit bijv. 2006/2007, had net zo goed een launchgame van de PS3 kunnen zijn. Maar, ik vind dit niet zozeer een minpunt. De uitwerking ervan is gewoon prima en zolang ik dat gevoel heb stoor ik me er zeker niet aan. Ik vind het wel gewoon fijn in elkaar zitten. Verder ben ik het overal mee eens. Graphics en sfeer vind ik persoonlijk echt geweldig. Het verhaal, de personages, de locaties zijn goed uitgewerkt + ik heb het gevoel dat er heel veel te doen is. Yakuza 3 voor €12 euro 8)7, zonde om te laten liggen zou ik zeggen :9.

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 26-12-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Heb mijn ps3 meegenomen naar iemand anders thuis, geen HD tv, dus ik doe de video settings reset truc door de aan/uit knop vast te houden maar krijg geen beeld. Al tig keer gereset.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Link: http://www.metacritic.com...=supplementary-nav;item;6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

OPSLAGHOND schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:27:
[...]

Bad Company 2 voor de PS3 is stukken beter speelbaar (en stabieler) dan de CoD of MoH-games, er is wel degelijk een keuze, alleen niet iedereen maakt de juiste. :P
:Y
* AllSeeyinEye en Opslaghond zitten op één lijn

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Gelukkig (Helaas?) heeft iedereen een andere mening over bepaalde games ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
als je de verbindingsproblemen/crashes niet meetelt is het een fantastische game, het is wel erg triest dat een spel na 2 patches nog zo veel problemen heeft, MWII had ook z'n problemen maar was bij lange na niet zo erg als BO. Het is trouwens nog triester dat het zo snel al 2 patches nodig heeft voor deze problemen, die hadden er nooit in mogen zitten,

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb voor de kerst een headset gekregen middels aangesloten en via de playstation laten zoeken dit heb ik daar ook getest en ik hoorde mezelf maar hoe kan ik nu andere mensen horen via fifa? hoor zo ie zo geen geluid door de kop telefoon iemand die weet wat ik moet doen en die ervaring heeft in combinatie met fifa ik heb een originele van sony bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:37:
[...]:Y
* AllSeeyinEye en Opslaghond zitten op één lijn
*O*
AvanCade schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:51:
Gelukkig (Helaas?) heeft iedereen een andere mening over bepaalde games ;-)
Gelukkig zou ik zeggen, als iedereen hetzelfde zou zeggen, denken en/of doen dan heeft een democratie ook weinig zin. :P
Svennie schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:31:
[...]als je de verbindingsproblemen/crashes niet meetelt is het een fantastische game, het is wel erg triest dat een spel na 2 patches nog zo veel problemen heeft, MWII had ook z'n problemen maar was bij lange na niet zo erg als BO. Het is trouwens nog triester dat het zo snel al 2 patches nodig heeft voor deze problemen, die hadden er nooit in mogen zitten,
Ik vind zelf dat hier in Europa de eisen voor software ook aangescherpt mogen worden om de consument in bescherming te nemen. Men zou een fikse boete moeten kunnen geven voor dit soort zorgelijke zaken.
Voor je het weet kun je alleen nog maar "beta's" kopen en wordt alles langzaam gepatched tot de kwaliteit goed genoeg (lees: acceptabel) is.
Medal of Honor is wat dat betreft net zo slecht en teert net als Call of Duty puur en alleen op de naam/faam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

An sich is BO een vermakelijke game, maar de onstabiele MP maken het verschrikkelijk irritant. Je kan rustig 5 minuten wachten tot je echt kan beginnen. BFBC2 is echt een heerlijke shooter, maar is van een compleet ander kaliber als BO. De aandacht ligt veel meer op teamwerk en ondersteunen. De nieuwe Vietnam uitbreiding is prima, weer heerlijke back-to-basic shooter zonder technische snufjes :)

Ik heb mijn "oude" dikke 80GB PS3 verruild voor een slank modelletje met 320GB. De dikke begon af en toe wat te klieren met afspelen van bluray films (trillen). Dus heb deze verkocht met 7 games die ik niet meer speel en met €50 extra heb ik nu een model met een move controller.

[ Voor 26% gewijzigd door DjVe op 27-12-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrcosmo schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:55:
Ik heb voor de kerst een headset gekregen middels aangesloten en via de playstation laten zoeken dit heb ik daar ook getest en ik hoorde mezelf maar hoe kan ik nu andere mensen horen via fifa? hoor zo ie zo geen geluid door de kop telefoon iemand die weet wat ik moet doen en die ervaring heeft in combinatie met fifa ik heb een originele van sony bluetooth
Geluid van het spel zal uit de boxen van de tv blijven komen, als het allemaal goed werkt dan hoor je alleen wat de ander zegt via de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Binnenkort krijg ook ik een PS3. Mijn broer had een Sony 3dTV gekocht met de "gratis" PS3 actie of €200,- retour. Aangezien hij zelf al een PS3 heeft, heb ik hem aangeboden om hem die €200 te geven voor de nieuwe PS3 met GT5.
Nu nog waarschijnlijk 2 weekjes wachten voordat ik hem binnen heb! Kan niet wachten!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Jordy van e schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:56:
An sich is BO een vermakelijke game, maar de onstabiele MP maken het verschrikkelijk irritant. Je kan rustig 5 minuten wachten tot je echt kan beginnen. BFBC2 is echt een heerlijke shooter, maar is van een compleet ander kaliber als BO. De aandacht ligt veel meer op teamwerk en ondersteunen. De nieuwe Vietnam uitbreiding is prima, weer heerlijke back-to-basic shooter zonder technische snufjes :)
Ik heb mijn "oude" dikke 80GB PS3 verruild voor een slank modelletje met 320GB. De dikke begon af en toe wat te klieren met afspelen van bluray films (trillen). Dus heb deze verkocht met 7 games die ik niet meer speel en met €50 extra heb ik nu een model met een move controller.
En ook veel teamwork :Y
Mijn ervaring is toch wel als je geen goed samenwerkend team hebt dan ga je echt kapot met dat spel :D

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jordy van e schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:56:

[...]

Dat is dus ook mijn idee. Nu alleen nog even wachten op de aanbieding 320GB + Move voor €310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
LittleBigPlanet mag niet ontbreken denk ik. Als je nog even geduld hebt en tot jan-2011 kan wachten, dan komt komt deel 2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

LuPo schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:07:
[...]

Dat is dus ook mijn idee. Nu alleen nog even wachten op de aanbieding 320GB + Move voor €310.
Mijn Phat is deze maand ook vervangen door een Slimme 320 GB. Move zou ik van het vrouwtje voor kerst gekregen hebben ware het niet dat de Move controllers bijzonder slecht verkrijgbaar schijnen te zijn, en wij willen er 2 + nunchuck. Zal vast wel een retailer weer gelukkig maken op het moment dat ik bestel (2x Move, camera clip voor TV, nunchuck, charger, 1 of 2x game (sowieso Time Crisis), gun (2x tenzij een meegeleverd). Misschien maar eens kijken of ik ergens een leuke korting kan regelen ivm een grotere aankoop...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

TDB

AllSeeyinEye schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:21:
[...]

Mijn Phat is deze maand ook vervangen door een Slimme 320 GB. Move zou ik van het vrouwtje voor kerst gekregen hebben ware het niet dat de Move controllers bijzonder slecht verkrijgbaar schijnen te zijn, en wij willen er 2 + nunchuck. Zal vast wel een retailer weer gelukkig maken op het moment dat ik bestel (2x Move, camera clip voor TV, nunchuck, charger, 1 of 2x game (sowieso Time Crisis), gun (2x tenzij een meegeleverd). Misschien maar eens kijken of ik ergens een leuke korting kan regelen ivm een grotere aankoop...
Mocht je bij amazon.co.uk of bol.com uitkomen moet je maar even een pm sturen. Kan nog wel een extra korting voor je regelen (paar procenten).

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
Ike. schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:20:
[...]

'powered usb hubs' hebben hun eigen stroomkabel. Deze gaan niet uit als je je PS3 uitzet.
Zo een heb je echt niet nodig voor je PS3 accessoires/externe HDD
Dus het is geen probleem om een PS Eye aan te sluiten terwijl er ook nog een controller aan het laden is en eventueel nog iets stroom aan het trekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TDB schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:29:
[...]

Mocht je bij amazon.co.uk of bol.com uitkomen moet je maar even een pm sturen. Kan nog wel een extra korting voor je regelen (paar procenten).
Gaan we onthouden. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Laatst online: 07-11-2015
Ik wil binnenkort ook een PS3 aanschaffen maar ik heb helemaal geen knap scherm...

Nu zat ik in eerste instantie te denken aan een 27" monitor omdat ik toch bijna geen TV kijk, echter las ik dat de PS3 slechts 1080P aankan. De UltraSharp U2711 kan 1440P aan en dan zou je te maken hebben met upscalen wat er waarschijnlijk niet uitziet?

Ik kan ook een 32" Philips 5000 series TV aanschaffen die gewoon 1080P is.
Philips 5000 series

Wat is nou wijsheid? Ziet upscalen naar 1440P er super slecht uit of valt het allemaal wel mee? Ik kan er maar geen info over vinden. Het liefst zou ik een filmpje of screenshot zien maar helaas kan ik die niet vinden.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tony L schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:22:
Ik wil binnenkort ook een PS3 aanschaffen maar ik heb helemaal geen knap scherm...

Nu zat ik in eerste instantie te denken aan een 27" monitor omdat ik toch bijna geen TV kijk, echter las ik dat de PS3 slechts 1080P aankan. De UltraSharp U2711 kan 1440P aan en dan zou je te maken hebben met upscalen wat er waarschijnlijk niet uitziet?

Ik kan ook een 32" Philips 5000 series TV aanschaffen die gewoon 1080P is.
Philips 5000 series

Wat is nou wijsheid? Ziet upscalen naar 1440P er super slecht uit of valt het allemaal wel mee? Ik kan er maar geen info over vinden. Het liefst zou ik een filmpje of screenshot zien maar helaas kan ik die niet vinden.
slechts 1080P? Er zijn maar een handvol games die je met 1080p kan spelen...

als je TV/monitor 1440p aankan dan word het beeld van de PS3 niet geupscaled. PS3 heeft een optie waarmee je kan instellen met welke resolutie(s) je wilt gamen.
Met die UltraSharp U2711 speel je gewoon games met 720p of 1080p. Het is niet zo dat die TV alleen 1440p weergeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 27-12-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
[...]

Het grappige is dat bijna alle multi-platform games op de Xbox worden gespeeld (met recht!) maar die versies hebben nergens last van omdat dat het apparaat is waarop het ontwikkeld word.
De meeste multiplatform games worden toch echt meer verkocht op de PS3! Dat zie je systematisch als je naar de verkoopcijfers kijkt hier in het topic.
Svennie schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:31:
[...]

als je de verbindingsproblemen/crashes niet meetelt is het een fantastische game, het is wel erg triest dat een spel na 2 patches nog zo veel problemen heeft, MWII had ook z'n problemen maar was bij lange na niet zo erg als BO. Het is trouwens nog triester dat het zo snel al 2 patches nodig heeft voor deze problemen, die hadden er nooit in mogen zitten,
Bij CoD games heb ik sowieso al een dubbel gevoel. Ik vraag me altijd af hoe betrouwbaar een game maker is als die ervoor kiest om een beetje extra betaald te worden en dan alleen exclusief voor een platform te adverteren op TV. Dan kies je toch duidelijk voor een platform. Dan vraag ik me af waarom je dan die game ook niet net iets slechter zou maken voor de andere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
v8power67 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:02:
DEMO VOOR MASS EFFECT 2 is te downloaden in psn store ;)
heb geprobeerd is niet hellemaal gelijkwaardig aan zijn xbox broer maar dat mag de pret niet drukken voor de diehard ps3 fans toch ;) wel leuk om even te spelen voor mensen die van diepgang houden in games.
Heb hem zelf niet geprobeerd maar vind dit toch verassend. De PS3 versie zou toch juist beter moeten zijn gezien het gebruik van de ME3 engine???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
1440P is nog niet een heel erg gangbaar formaat, en waarschijnlijk een tussenformaat zoals 720p voor 1080p was. Ik zou voor een 1080/1200 x 1920 pixel scherm gaan, of een dubbel formaat, dan wordt upscalen niet veel minder mooi als de native resolutie.

/offtopic

1080p is er inderdaad ook alweer even, maar pas de laatste twee jaar mainstream aan het worden. en het duurt nog wel even voordat alles op TV in 1080p wordt uitgezonden. Ik hoop dat de PS4 2160p (2160 x 3840) wordt (dit zal vast niet), ze zullen de rekenpower in de volgende generatie vooral voor AA en AF gaan gebruiken schat ik. Maar ik zie soms woonkamers met 46+ inch TV's met 1080p, (waar men veel te dicht op zit en dit ziet er dan niet uit.

\ontopic

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 27-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
[...]
Nou, Fallout New Vegas op de 360 is echt niet normaal meer zo buggy, als je de wiki bekijkt, zijn er meer bugs op de 360 gelogged dan op de ps3 zo lijkt het. Anyway, dat is een enkele game natuurlijk, maar ik denk niet dat het iets met 'het is daarop ontwikkeld' te maken heeft. Een engine op de 360 of PS3 heeft bij allebei de platforms te maken met parallel programming mbv threads, memory pressure, code die in C/C++ en delen in assembler is geschreven etc., m.a.w.: bugs kunnen gewoon in allebei plaatsvinden. Waar het misgaat is wanneer er meer tijd nodig is voor 1 platform tov de ander. Dit levert problemen op want je wilt de game tegelijk releasen, zodat de hype op platform X de game op platform Y ook in het nieuws houdt. Dus ga je kijken welke bugs showstoppers zijn en die fix je en de rest doe je 'later'. Op het platform dat achterloopt zal er minder tijd zijn om bugs te fixen (want ze lopen achter) en heeft men dus de lat wat een showstopper bug is hoger gelegd dan bij het andere platform waar men bv zo goed als klaar is.

Het resultaat is dus dat men een game released waar meer bugs in kunnen zitten op het platform waar men achterliep dan op het platform wat al klaar was.

Het rare is echter, dat bij zowel CoD als bv bij Fallout de engines al lang en breed af waren: die doen het al, er zijn al games mee gemaakt, men weet de zwakke plekken en hoe die te vermijden. Ik denk dat de 360 bij bethesda, hoe gek het ook klinkt, achterliep bij de 360 (zeker bij FO3) en CoD achterliep op de ps3.

Het vervelende voor de consument is echter: de leverancier wordt niet afgerekend op de brakheid van de producten. M.a.w.: de volgende keer gaan ze weer dezelfde fouten maken mbt het vermijden van bugs/fouten, simpelweg omdat het tijd kost en het geen nadelen oplevert (integendeel, CoD BO is verschrikkelijk vaak verkocht, ook op de ps3, evenals Fallout new vegas). Ipv dat men investeert in een solide basis in de vorm van een engine die _werkt_ en waarop 3d artists, game designers en game programmeurs (die schrijven geen engine code maar game scripts/logic) meteen een game kunnen bouwen zonder tegen nieuwe, onbekende fouten op te lopen, gaat men gewoon op dezelfde voet verder.

Ik snap daar echt weinig van. Er is echt middleware ZAT. Maar toch gaat iedereen zelf zn engine zitten bakken. Zelfs binnen sony bv. Let wel, sony heeft nu in verschillende studios verschillende engines: Uncharted engine, Killzone engine, Infamous engine, Little big planet engine en nog wel een paar. Dat bv Sucker Punch zn engine moet bouwen voor Infamous 2 snap ik niet, dat kost veel geld, tijd en loopt de kans uit te lopen ivm de nieuwe engine (wel een uitbouw van de v1 engine, maar toch).

Het is niet uniek voor de gamedev wereld trouwens. In de 'normale software' wereld is het precies eender. Ik zit zelf in de middleware branch en hoevaak ik niet eigengeschreven o/r mappers tegenkom, hopeloos buggy, traag, incompleet en niet onderhoudbaar, maar waar wel grote applicaties/sites op gebouwd zijn. 'Laten we het zelf maken, dan kunnen we het helemaal zo opzetten zoals we het zelf willen'. Dat zou werken als je een keuken moet inbouwen in een scheefgezakt oud huis, maar een game engine / game middldeware is feitelijk vrij universeel, en waar nodig pas je de code aan, maar begint niet 'from scratch'. Immers: de onvermijdbare 'versie 2' in de 'franchise' moet met dezelfde engine gebouwd worden. Nu aankloten om het af te krijgen kan niet, je komt die troep echt ooit weer tegen bij de volgende versie.

Wellicht is dat wat men bij bethesda en Activision gedaan heeft mbt de aangehaalde games: "it compiles, ship it!", en oops... toen kwam de CEO en moest er een nieuwe versie gemaakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
dangerpaki schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:00:
[...]

De meeste multiplatform games worden toch echt meer verkocht op de PS3! Dat zie je systematisch als je naar de verkoopcijfers kijkt hier in het topic.
Helaas geven de verkoopcijfers niet weer of een game buggy is of niet.
EfBe schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:13:
[...]

Nou, Fallout New Vegas op de 360 is echt niet normaal meer zo buggy, als je de wiki bekijkt, zijn er meer bugs op de 360 gelogged dan op de ps3 zo lijkt het. Anyway, dat is een enkele game natuurlijk, maar ik denk niet dat het iets met 'het is daarop ontwikkeld' te maken heeft. Een engine op de 360 of PS3 heeft bij allebei de platforms te maken met parallel programming mbv threads, memory pressure, code die in C/C++ en delen in assembler is geschreven etc., m.a.w.: bugs kunnen gewoon in allebei plaatsvinden. Waar het misgaat is wanneer er meer tijd nodig is voor 1 platform tov de ander. Dit levert problemen op want je wilt de game tegelijk releasen, zodat de hype op platform X de game op platform Y ook in het nieuws houdt. Dus ga je kijken welke bugs showstoppers zijn en die fix je en de rest doe je 'later'. Op het platform dat achterloopt zal er minder tijd zijn om bugs te fixen (want ze lopen achter) en heeft men dus de lat wat een showstopper bug is hoger gelegd dan bij het andere platform waar men bv zo goed als klaar is.
<knip>
Dus eigenlijk zeg je wat ik ook al zei dat ze er meer tijd voor moeten nemen en het specifiek voor een console moeten maken. Porten werkt gewoonweg niet.

Dat er voor Fallout New Vegas meer bugs gelogged worden dan op de PS3 lijkt me meer te wijten aan de verkoopaantallen op de xbox vs de ps3. Fallout 3 was zéér slecht op de PS3 dus ik kan me voorstellen dat mensen Fallout New Vegas op de xbox kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt de PS3 standaard AA(en AF?) bij een 720p resolutie?
Vind het er nogal ongepolijst uitzien(bij GT5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:58:
Gebruikt de PS3 standaard AA(en AF?) bij een 720p resolutie?
Vind het er nogal ongepolijst uitzien(bij GT5)
Verschilt natuurlijk per game maar in het geval van GT5:

Wanneer je 720p als max hebt staan dan:
The game still renders at native 720p with 4x multi-sampling anti-aliasing (MSAA)
Wanneer je 1080p als max hebt staan dan:
while the resolution shifts to 1280x1080 with 2x quincunx (QAA) when the 1080p mode is engaged
bron: eurogamer

[ Voor 8% gewijzigd door swopdark op 27-12-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
dangerpaki schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:00:
[...]

Die verkoopcijfers zijn alleen voor NL waar de PS3 inmiddels ruim beter verkoopt, wereldwijd gezien worden er nog meer 360 games verkocht (al zijn de verschillen klein).

Over die bugs, ik vraag me altijd of hoeveel van de bugs mensen daadwerkelijk tegen komen. Ik speel echt talloze games op consoles en PC en sinds deze generatie ben ik nog NOOIT een gamebreaking bug tegen gekomen (dwz: je komt niet meer verder).
Eigenlijk het enige wat ik af en toe zie is bijvoorbeeld dat je bij terug moet naar een checkpoint omdat je character vast zit in zijn omgeving zoals onlangs mij gebeurde bij AC Brotherhood. Maar dit is echt een zeldzaamheid.
Verder misschien 1 of 2 games die wel eens crashte, Oblivion komt in me op, maar dat is ook een 'early' game met zoveel content dat ik ze dit nauwelijks kwalijk kan nemen.

Slecht gamedesign is waar ik we veel drukker over maak eerlijk gezegd, maar dat ik een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:01:
[...]Die verkoopcijfers zijn alleen voor NL waar de PS3 inmiddels ruim beter verkoopt, wereldwijd gezien worden er nog meer 360 games verkocht (al zijn de verschillen klein).
De X360 doet het vooral goed in de Engelstalige landen (VS, UK en AUS), schijnbaar goed genoeg om wereldwijd nagenoeg gelijk op te gaan qua sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandeweek komt m'n Sony PlayStation 3 320GB samen met de Sony Bravia KDL-32EX711...
Ik ben niet zo into HDMI-kabels en ik weet dat kabels van 3 euro 'net zo goed' zijn als die van 99 euro..
Maar ik las hier in de thread iets over Bravia Sync wat alleen werkt met de juiste HDMI-kabels en dergelijke.
Zodoende zou ik graag willen weten welke HDMI kabel jullie me aanraden voor verbinding van de PS3 --> TV.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
CLB schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:30:
Vandeweek komt m'n Sony PlayStation 3 320GB samen met de Sony Bravia KDL-32EX711...
Ik ben niet zo into HDMI-kabels en ik weet dat kabels van 3 euro 'net zo goed' zijn als die van 99 euro..
Maar ik las hier in de thread iets over Bravia Sync wat alleen werkt met de juiste HDMI-kabels en dergelijke.
Zodoende zou ik graag willen weten welke HDMI kabel jullie me aanraden voor verbinding van de PS3 --> TV.
Ik koop meestal gewoon goede kabels die niet te duur zijn. Dus geen kabels van 3 euro maar ook zeker niet van 100 euro. Meestal zijn mijn kabels 10 euro. Ik heb zelf deze kabels en die zijn perfect. Daar heb ik dus ook mijn andere kabels allemaal van. Lekker dik, goed afgeschermd, verguld etc etc voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar is er een zekerheid dat die ook werkt icm PS3 + Bravia en dat Bravia Sync?
Geen zin om straks een nieuwe HDMI-kabel te moeten 'wegdoen' ook al is die maar een 10'tje..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

CLB schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:54:
Maar is er een zekerheid dat die ook werkt icm PS3 + Bravia en dat Bravia Sync?
Geen zin om straks een nieuwe HDMI-kabel te moeten 'wegdoen' ook al is die maar een 10'tje..
HDMI CEC communiceert over één ader oftewel één van de 19 pinnen die een HDMI kabel rijk is. Als je dus een kabel koopt die alle pinnen aan heeft gesloten gaat het werken (mits de apparatuur HDMI CEC ondersteund natuurlijk). De meeste HDMI kabels hebben dat wel, zou me er niet te veel zorgen om maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
Als er 1.3c op je kabels staat, dan werken ze. Dat stond op de mijne en Bravia Sync werkt vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee dankjullie! Vanavond is zoeken en kabels bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kr7Br schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:34:
Als er 1.3c op je kabels staat, dan werken ze. Dat stond op de mijne en Bravia Sync werkt vlotjes.
De conclusie die je hier trekt is zeker niet correct:
HDMI CEC is er al vanaf het begin en dus vanaf HDMI 1.0. Vanaf HDMI 1.3 is er wel meer support voor HDMI CEC commando's. Maar het is dus niet iets wat je vanaf de HDMI-versie af kan lezen!

Wat je nu zegt kom overeen met: "als je auto het cijfer 3 in het kenteken heeft haalt hij zeker 1:20, want dat heeft de mijne ook.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Wat ik wel een gemis vind bij de PS3 is dat het niet mogelijk is om tijdens de game externe muziek aan te zetten, een optie waar ik al erg lang van geniet tijdens het gebruik van mijn Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Sterker nog, het is niet eens meer mogelijk om tijdens het streamen van audio terug te gaan naar het hoofdmenu om bijv. foto's te kijken, om dit vervolgens tegelijkertijd te kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Exorcist schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:04:
Sterker nog, het is niet eens meer mogelijk om tijdens het streamen van audio terug te gaan naar het hoofdmenu om bijv. foto's te kijken, om dit vervolgens tegelijkertijd te kunnen doen..
Ja das toch stom, heel moeilijk moet die optie toch niet zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
ihre schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:06:
[...]

Ja das toch stom, heel moeilijk moet die optie toch niet zijn lijkt me.
Aangezien het eerst wel kon, lijkt het me niet. Snap het verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
ihre schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:56:
Wat ik wel een gemis vind bij de PS3 is dat het niet mogelijk is om tijdens de game externe muziek aan te zetten, een optie waar ik al erg lang van geniet tijdens het gebruik van mijn Xbox 360.
Verklaring: http://www.psonly.nl/nieu...me_afspelen_eigen_muziek/

Het gemis is dus niet zozeer de schuld van sony. Er is wel een handjevol games die wel de optie ondersteunen, zo geniet ik lekker van mn eigen muziek tijdens endurance races in GT5 :P Maakt het toch net wat verdraaglijker :D

[ Voor 3% gewijzigd door KngfCnns op 27-12-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
FeaR1986 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:45:
[...]

De conclusie die je hier trekt is zeker niet correct:
HDMI CEC is er al vanaf het begin en dus vanaf HDMI 1.0. Vanaf HDMI 1.3 is er wel meer support voor HDMI CEC commando's. Maar het is dus niet iets wat je vanaf de HDMI-versie af kan lezen!

Wat je nu zegt kom overeen met: "als je auto het cijfer 3 in het kenteken heeft haalt hij zeker 1:20, want dat heeft de mijne ook.".
Oh, wist ik niet. Ik dacht dat dit iets versie-afhankelijk was... Die hdmi is dus nog een grotere soep dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De overbuurman was net hier met Gran Turismo 5. Gewoon om te kijken hoe het er op mijn TV uit zag in plaats van op zijn 32" CRT. En kon ik mooi meteen zien of het een game voor mij is of niet. En zo te zien ga ik geld in mijn zak houden, want heel GT5 doet me echt niets.

Alleen eens zien welke game ik dan nu wel moet gaan kopen, want na het uitspelen van Assassin's Creed Brotherhood wil ik wel wat anders :)
Kr7Br schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:54:
[...]
Oh, wist ik niet. Ik dacht dat dit iets versie-afhankelijk was... Die hdmi is dus nog een grotere soep dan ik dacht...
De kans dat de HDMI kabel geen HDMI CEC ondersteund is echt zeer klein. Want dat is dus een kwestie van een pinnetje connecten. En zoveel moeite is het niet om 19 pinnen te verbinden in plaats van 18. Dus vandaar dat je met je HDMI kabel altijd wel goed zit, want het wordt al vanaf HDMI 1.0 ondersteunt. De kans dat je apparatuur er niet meer om kan gaan is vele malen groter. En mocht de apparatuur er dan mee om kunnen gaan is het nog de vraag of ze goed met elkaar kunnen communiceren. Want elke fabrikant is dus vrij om te kiezen hoe deze HDMI CEC gebruikt. Zo werken dezelfde merken meestal wel redelijk goed, maar zelfs dat staat niet vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Een gemis vind ik dat er geen ondersteuning is voor 24p met streamen.
Zodra je een fysieke Bluray kijkt of een film streamed die 25fps is dan is het zoveel vloeiender dan dat je je moet 'behelpen' met een conversie van 24p naar 60Hz (er is wel een truukje met ps3 media server om alles naar 25Hz om te zetten maar dan gaat het net wat te vlug en is de audio iets te hoog).
Zie dag en nacht verschil en haal het er altijd uit als het een 24/23.976 film is die wordt gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb deze kabel op het oog: HDMI 1.3 / 19 pins HDMI / verguld / met 360 graden draaibare plug Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LET OP: De draaibare kop van deze kabels is vrij zwak! Gelieve met zorg om te gaan met deze kabels. De plastic kappen van de plug kunnen los komen als de kabel onsubtiel aangesloten wordt. De kappen kunnen echter weer zonder lijm of andere middelen op de kabel geklikt worden, mochten ze los komen.
Ik zeg niet doen, kun je volgens mij beter losse stevige koppelstukjes kopen.
Ik ben zelf niet zo handig dus ik ga altijd voor extra stevig. :P
En als ik zo'n waarschuwing erbij zie staan heb ik altijd het idee dat het van dat poppenspul is.

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-12-2010 23:00 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.