Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AK_Suited
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2017
Gisteren ook de Move gehaald.
Eerste indruk, valt zeker niet tegen! erg verrast eigenlijk door de mogelijkheden en nauwkeurigheid.Ook als de controller uit het camera beeld is blijft de controller nauwkeurig werken. Groot verschil met de WII.(voor die paar x dat ik daar op heb gespeeld)

Had vrij weinig licht in mijn kamer, maar toch geen problemen ondervonden.
Voelt erg natuurlijk aan.

Tumble, erg origineel om te spelen en voelt heel vanzelfsprekend allemaal.
deze hadden ze ook wel gratis er bij mogen doen van mij.alleen die demo's heb je natuurlijk nog niets aan.
Moest hierbij beetje denken aan die 3D demo van YouTube: Head Tracking for Desktop VR Displays using the WiiRemote
zou nog leuker zijn geweest als ze dat er in hadden gestopt

Demo's zijn beetje kinderlijk opgezet maar op zich wel erg vermakelijk en leuk als intro.
Golfen en tafeltennis zijn ook erg verslavend.

Ben helemaal niet zo'n console gamer (FPS op PC rules 4ever), gebruik mijn PS3 meer voor party games zoals singstar, Guitar Hero, Rockband enzo voor fun with friends.
Maar weet nu al zeker dat MOVE ook onderdeel worden van deze partysetup :)

Heb de PS3 camera ook even op de PC aangesloten.
Voor de liefhebbers:
http://codelaboratories.com/downloads/

Camera beelden zijn van stuk betere kwaliteit dan de gemiddelde webcam. Gaat ook erg goed om met weinig licht. Dat genomen, heel tevreden met mijn aankop van 55 euro.
Zeker zijn geld waard. Ben zo tevreden dat ik mischien wel ga updaten naar 3.42 or hoger binnenkort ;)

oh ja, iemand al geprobeerd de MOVE controller aan de PC te hangen?
Als ik hem aansluit, worden netjes drivers geinstalleerd en zie hem staan bij de controllers.
maar bij testen/calibreren verschijnt er geen data. buttons werken ook niet.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08-04 17:46
quote:
binaries4me schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:39:
[...]

Ik verheug me ook op Time Crisis maar kon het ook nergens vinden.

Ik heb net bij ToysXL Move Sport Champs omgeruild voor Move Party ofzo.
Hoop dat deze wel leuker is.
Time Crisis is officieel (HELAAS!!!) nog niet eens aangekondigd voor Europa. Voor Noord Amerikanen komt deze 19 oktober uit.

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

quote:
alex3305 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:15:
[...]

Time Crisis is officieel (HELAAS!!!) nog niet eens aangekondigd voor Europa. Voor Noord Amerikanen komt deze 19 oktober uit.
Dat is wel erg zuur, ik weet nog heel goed dat ik net mijn playstation 1 kreeg, met de namco gun en Time crisis. Haha ik kan het hele spel wel dromen.

Ik hoop dat er nog een mooie PS3 Move Motion Controller Gun Attachment komt, maar dan MET recoil. _/-\o_

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

quote:
DylanE schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:23:
[...]Ik hoop dat er nog een mooie PS3 Move Motion Controller Gun Attachment komt, maar dan MET recoil. _/-\o_
Vooralsnog is er geen geen recoil, single- of dualshock beschikbaar, maar er zijn wel een aantal verschillende attachments.

Standaard Sony;
http://webassetsb.scea.com/pscomauth/groups/public/documents/webasset/schh-98060_larg.jpg
Eagle3;
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41fQL4k48YL._SL500_AA300_.jpg
Arcblaster (nagenoeg hetzelfde als hierboven maar dan met de NavigationController eraan);
http://1.bp.blogspot.com/_ccwh8lLipVM/TEcKhiFJPMI/AAAAAAAAAy4/tvsYavE0f7g/s640/Move_Acc_006.png
Crown;
http://2.bp.blogspot.com/_ccwh8lLipVM/TEcLAy5F4cI/AAAAAAAAAzA/worbsQ417uE/s400/Move_Acc_005.jpg

[Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-09-2010 15:56]

• PaulBloem
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:19
quote:
OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:44:
[...]

Vooralsnog is er geen geen recoil, single- of dualshock beschikbaar, maar er zijn wel een aantal verschillende attachments.

Standaard Sony;
...
Eagle3;
....
Crown;
...
Who.. maar dat is cool! :) Hmm jammer dat je je geld maar 1 keer kan uitgeven...

• binaries4me
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-01-2015
quote:
DylanE schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:23:
[...]

Dat is wel erg zuur, ik weet nog heel goed dat ik net mijn playstation 1 kreeg, met de namco gun en Time crisis. Haha ik kan het hele spel wel dromen.

Ik hoop dat er nog een mooie PS3 Move Motion Controller Gun Attachment komt, maar dan MET recoil. _/-\o_
Time Crisis: Razing Storm compilation is currently slated to be released in North America on October 19, 2010 and in Japan on October 21, 2010 which is the launch date of the PlayStation Move in Japan

• DarkNeogen
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-09-2019
quote:
hondapower schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:08:
de move starterset en 1 navigatiecontroller g-epreordered bij Bol.com afgelopen maand.
Wat sturen ze vandaag op....alleen de navigatiecontroller...

Handig!
Same here, nu was mijn order pas van zaterdag/zondag maar toch. Had exact dezelfde order als jij. Overweeg wel een 2e losse move.

• pasajo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Move controllertje gekocht, mijn zoontje zit nu te spelen met eyepet. Wat een norm verschil zeg qua reactie, de augmented reality speelgoedjes worden exact in zijn handen geprojecteerd, en de reactietijd is subliem. Erg positief verrast hierdoor :)

Nog geen echte move spellen gekocht, eerst eens demo's bekijken en zien wat er in de PSN Store verschijnt; 6 psn games van 5-10 euro, of 6 sportspelletjes met veel minder diepgang voor 40 euro... tjah amper verschil.
Mijn goeie nieuws, PS Move binnen :)

Eerste test, damn dit werkt goed :D
Denk dat ik zo direct richting stad ga, toch maar champions kopen :P

Al voorzie ik wel wat nadelen, je moet echt op een aardige afstand denk ik staan als je met z'n 2en wil gamen, omdat alles in zicht van de camera moet zijn. Afstand van 2-3 meter gaat dus niet werken (ook single player niet, omdat je dan met arm omhoog buiten de camera komt).

Demo van tafeltennis gedaan en frisbee werpen, bijzonder accuraat systeem. Snelheid en beweging worden erg netjes gemeten en mega-uber-imba-forehand-overhead-double-slap-slam met tafeltennis was al een feit :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SToRM666
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-04 22:34
Hmm..... ik ga binnenkort ook maar eens rondkijken voor de Move denk ik :P

PSN id: NL_SToRM

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:53:

Al voorzie ik wel wat nadelen, je moet echt op een aardige afstand denk ik staan als je met z'n 2en wil gamen, omdat alles in zicht van de camera moet zijn. Afstand van 2-3 meter gaat dus niet werken (ook single player niet, omdat je dan met arm omhoog buiten de camera komt).
Misschien staat je camera niet goed?
Ik ben bijna 2 meter lang en op een afstand van ongeveer 2,5 meter komen mijn controllers nooit buiten bereik van de camera.
Met zijn tweeën op 3 meter gaat ook prima.

[Voor 16% gewijzigd door Ike. op 16-09-2010 20:19]

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Dj-sannieboy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:32:
Ben alle move demo's en patches aan het binnenhalen. Wat duurt dat lang zeg. Mijn PS3 is met UTP kabel verbonden en heb 30Mb internet, maar heb het idee dat ik op mijn PS3 deze snelheid lang niet haal. Downloaden duurt namelijk nog wel ff. Heb tevens FlightControl HD aangeschaft, op m'n iPod al een vermakelijk spel dus ben benieuwd hoe het in HD is met de Move controller.
Op welk moment van de dag ook, ik nooit veel meer dan 1 MB/sec uit de store, terwijl ik een 120 Mbps verbinding heb dus met ongeveer 11 MB/sec zou kunnen downloaden. Dit op twee PS3's die Gigabit bedraad zijn met een Netgear WNDR3700.
Racket Sports valt imho aardig tegen, tafeltennis is helemaaaaaal niet hoe je in Champions speel, tennis zelf heeft eigelijk geen enkele inbreng hoe je de bal slaat (lobje, smash) en is gewoon beetje op goed geluk schieten. Ook krijg je veel sneller de melding dat je move-controller buiten bereik van de camera is, dat terwijl bijvoorbeeld bij Wii Sports je ook zonder de camera kan doormeppen. (heeft de move uberhaubt een interne 'bewegingsensor'?).

Zou ik Wii Sports en Wii Resort in de vergelijking moeten zetten, is Wii Sports tennis zeker beter dan Racket Sports. Echter Wii Resort gladiator achtig, dan is Gladiators van Champions veel beter.

Nog een apart detail dat me opvalt, als ik netjes de on-screen instructies volg (richtig je move op de camera) is dat hij niet 1 op 1 de richting aangeeft. Waar dit bij de Wii, veel meer het geval is. Mogelijk dat je dan iets anders moet richting op de camera voor calibratie, maar daar zit een minpuntje vooralsnog.

Tafeltennis van Champions is erg goed uitgewerkt, het balletje reageert enorm goed op de manier hoe je het balletje raakt en naast/over/achter meppen is vrij makkelijk. Je moet echt beheerst slaan, richting meegeven of wat extra effect.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• El_V
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:36

El_V

psn=el_v

ik richt op het midden van het scherm.. niet op de camera (zittend dan)

• Exorcist
  • Niet online
Net Move besteld (starter pack) + Sports Champions, neem aan dat ik hiermee wel aan de slag kan?

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
Exorcist schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:37:
Net Move besteld (starter pack) + Sports Champions, neem aan dat ik hiermee wel aan de slag kan?
Ja hoor.
Archery en Gladiator Duel zijn nog leuker wanneer je met 2 controllers speelt

[Voor 10% gewijzigd door Ike. op 16-09-2010 21:43]

• Exorcist
  • Niet online
quote:
Ike. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:43:
[...]

Ja hoor.
Archery en Gladiator Duel zijn nog leuker wanneer je met 2 controllers speelt
Die zal ik binnenkort gaan bestellen, dit soort dingen zijn sowieso altijd leuk met meer man ;)

• Zwelgje|IA2
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-09-2012
iemand anders ook nog last met tiger woods dat de controllers niet connecten?

eerst dee die het prima, maar nu zegt ie elke keer klik op select en point to camera, dan doe ik dat, knippert ie paar keer gaat ie weer uit, na tijdje dee controller 1 het wel maar bij player 2 zelfde probleem,

in het menu staat gewoon netjes aan dat ik met move wil spelen, en ze zijn goed opgeladen.

iemand anders ook dit probleem, of al een oplossing ? :)

• rdjnl
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-04 20:49
Jammer dat er bij de navigatiecontroller geen koordje voor om de pols geleverd wordt, terwijl er wel een ringetje achterop het ding zit om er een aan te bevestigen. Heb je dit in de praktijk nodig? Ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen.

• swopdark
  • Laatst online: 22-02 08:50
Zo, net ook het move starterpack gekocht, vriend van me ook en een ander wilde enkel de wand constroller maar die was compleet uitverkocht! Uiteindelijk dus toch met twee wands Tumble gespeeld in multiplayer. ontzettend gelachen en natuurlijk elkaar dwars zitten blijft leuk. Sport championship is leuk en vooral het tafeltennis leverde heel wat hektische momenten op. Al met al zeer geslaagd, ik ga vanavond nog Tumble binnenhalen voor 10 euri.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Als je wilt zien hoe Playstation Move korte metten maakt met de Wii klik hieronder op de spoiler
(links klikken a.u.b.);

Let op !! Kan schokkend zijn !! 8)

[Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-09-2010 23:28]

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

quote:
SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:26:
Racket Sports valt imho aardig tegen, tafeltennis is helemaaaaaal niet hoe je in Champions speel, tennis zelf heeft eigelijk geen enkele inbreng hoe je de bal slaat (lobje, smash) en is gewoon beetje op goed geluk schieten. Ook krijg je veel sneller de melding dat je move-controller buiten bereik van de camera is, dat terwijl bijvoorbeeld bij Wii Sports je ook zonder de camera kan doormeppen. (heeft de move uberhaubt een interne 'bewegingsensor'?).

Zou ik Wii Sports en Wii Resort in de vergelijking moeten zetten, is Wii Sports tennis zeker beter dan Racket Sports. Echter Wii Resort gladiator achtig, dan is Gladiators van Champions veel beter.

Nog een apart detail dat me opvalt, als ik netjes de on-screen instructies volg (richtig je move op de camera) is dat hij niet 1 op 1 de richting aangeeft. Waar dit bij de Wii, veel meer het geval is. Mogelijk dat je dan iets anders moet richting op de camera voor calibratie, maar daar zit een minpuntje vooralsnog.

Tafeltennis van Champions is erg goed uitgewerkt, het balletje reageert enorm goed op de manier hoe je het balletje raakt en naast/over/achter meppen is vrij makkelijk. Je moet echt beheerst slaan, richting meegeven of wat extra effect.
Racket Sports heeft een 4,5 gekregen bij IGN dus dat kan kloppen dat het zuigt.

PSN: Shiver23

quote:
Shiver23 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:33:
[...]Racket Sports heeft een 4,5 gekregen bij IGN dus dat kan kloppen dat het zuigt.
IGN alleen is niet bepaald representatief, kijk op MetaCritic als je wat meer scores wilt zien;
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/racquet-sports
De userscores daar zijn verrot door de fanboys. ;)

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-04 01:05

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De nieuwe PS3 Move pack, met 320GB HDD zou toch ook een wifi-N adapter hebben? :) Ff wachten tot ie rond de 320 zit. :P

Alleen valt de PS3 wel vies tegen vergeleken met mijn xbox360... heb alleen GTA IV gespeeld en vergeleken dus misschien dat het nog wat wordt. Ben benieuwd!

Gulfstream G650

• fiore187
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 11:05
Ik heb gister ook de move aangeschaft en ben erg enthousiast.
Vooral tafeltennis en gladiator zijn erg leuk. Het is behoorlijk intensief moet ik zeggen.
Ik heb zelfs een beetje spierpijn, dus het is ook nog wel ergens goed voor :D

Ik heb de camera voor mijn Sony HD staan en dat werkt goed. Als je met 2 man ongeveer 2,5 a 3 meter afstand bewaard is dat zeker voldoende.

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kon het niet laten en heb em ook maar gekocht :)

Tot nu toe een beetje gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het heel tof omdat het zo gevoelig en precies is. Maar aan de andere kant heb ik nog niet echt iets gespeeld wat nou echt iets toevoegt. Tumble is leuk en het voelt inderdaad alsof de blokjes aan je controller hangen.(Die rubberen hand in die partygame voelt ook erg tof als je daarmee heen en weer schudt..)
De andere games (tafeltennis & Frisbee, Eyepet en die Party game) die ik geprobeerd heb voelen toch aan als Wii titels met betere graphics. De Move is nu nog een beetje een gimmick en nog niet echt iets wat toevoegt aan de bestaande gameplay imo. Hopelijk krijgen de wat serieuzere titels ook goede support :)

The Outsider

• EquiNox
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:44

EquiNox

Speed plz.

Gister EyePet Move Edition opgehaald bij de Dixons (10% korting op 34,95).

Even uurtje meegespeeld, mooie techniek en erg grappig. Mijn EyePet is nu super roze :P

Vriendin vindt het helemaal geweldig, de kleine straks ook denk ik :)

• PaulBloem
  • Laatst online: 22:19
quote:
Meelobee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:40:
Kon het niet laten en heb em ook maar gekocht :)

Tot nu toe een beetje gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het heel tof omdat het zo gevoelig en precies is. Maar aan de andere kant heb ik nog niet echt iets gespeeld wat nou echt iets toevoegt. Tumble is leuk en het voelt inderdaad alsof de blokjes aan je controller hangen.(Die rubberen hand in die partygame voelt ook erg tof als je daarmee heen en weer schudt..)
De andere games (tafeltennis & Frisbee, Eyepet en die Party game) die ik geprobeerd heb voelen toch aan als Wii titels met betere graphics. De Move is nu nog een beetje een gimmick en nog niet echt iets wat toevoegt aan de bestaande gameplay imo. Hopelijk krijgen de wat serieuzere titels ook goede support :)
Don't worry:
- Tiger Woods PGA TOUR 11
- The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest
- Resident Evil 5 Gold Edition
- Time Crisis
- R.U.S.E.
- Heavy Rain
- Little Big Planet
- Etc... Dit is maar een kleine greep... dus ziet er niet verkeerd uit voor de komende tijd.

• EquiNox
  • Laatst online: 16:44

EquiNox

Speed plz.

Time Crisis lijkt me echt geweldig, zeker met een van die gun-attachments! Helaas nog even wachten tot na okt...
Als je trouwens in Champions een kampioenschap uitspeelt met tafeltennis, kan je een foto van jezelf maken. Dan moment wordt op het scherm je controller omgezet naar een bat, een tijdje mee gespeeld hoe bijzonder accuraat dat ding eigelijk is. Ook diepte bewegingen lijkt die netjes te registreren, zonder echt merkbare vertraging.

Ik hoop dat er ook weer een EyeToy:Play komt (Sony zelf) voor de Move, al merk ik dat de orginele cam van de PS2 in wat donkere kamers veel beter werkte. Nu had ik in mijn kamer niet bijzonder veel licht (genoeg om alles normaal te zien), toch met een bizar hoeveelheid ruis. (volgens mij had de PS2 cam ook die infrarood led bij de camera)

• console
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:02
Gister ook maar een Move controller en Party game gehaald a.d.v. de positieve reacties hier en idd het werkt echt ontiegelijk nauwkeurig. Spelletjes van de Party game zijn wel grappig helemaal met meerdere mensen, me vrouwtje is ook blij, een wii met HD graphics en een stuk nauwkeurige tracking vondt ze fantastisch.

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:58
quote:
Meelobee schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:17:
[...]

Yep, Ik ben tot nu toe nog niet echt overtuigd, maar met alle positieve ervaringen die ik hier lees gaat dat vast wel veranderen :) (heb je castle crashers nou al?! :> )
Nog niet, zou die ook voor de Move komen?!? :D :D ;)

• fiore187
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 11:05
Heb je met Gladiator ook. Sta je ineens zelf met een zwaard in de hand en kun je een foto maken erg grappig !
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:13:
Als je trouwens in Champions een kampioenschap uitspeelt met tafeltennis, kan je een foto van jezelf maken. Dan moment wordt op het scherm je controller omgezet naar een bat, een tijdje mee gespeeld hoe bijzonder accuraat dat ding eigelijk is. Ook diepte bewegingen lijkt die netjes te registreren, zonder echt merkbare vertraging.

Ik hoop dat er ook weer een EyeToy:Play komt (Sony zelf) voor de Move, al merk ik dat de orginele cam van de PS2 in wat donkere kamers veel beter werkte. Nu had ik in mijn kamer niet bijzonder veel licht (genoeg om alles normaal te zien), toch met een bizar hoeveelheid ruis. (volgens mij had de PS2 cam ook die infrarood led bij de camera)

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 17:24
Heb nu een paar dagen de move + PSeye.

Positief :
  • Beweging wordt accuraat nagebootst. Top spins e.d. zijn goed te zien. Wel jammer dat er geen tennis variant beschikbaar is bij launch.
  • De spellen (sports champions & start the party) zijn leuk. Heb me gisteren nog in het zweer gewerkt met de gladiator ;) Ik kan niet wachten tot ik Force Unleashed kan doen met een move..hehe
  • Ik had gedacht last te hebben van de oplichtende bollen reflectie in het scherm maar in de praktijk valt dat niet op.
  • Ergonomisch vind ik de move controller goed ontworpen. De wristbands zijn wat stroef maar dat kan de pret niet drukken.
Negatief :
  • De beeldkwaliteit van de PSeye is slecht en kan moeilijk met weinig licht omgaan. Vooral bij calibreren (zie hieronder) vind ik het irritant als ik mezelf in het kader moet plaatsen. Hiervoor moet ik dan eerst het licht aandoen en dan weer uit.
  • De PSeye is niet groothoek genoeg. Je moet minimaal 2 meter van het scherm staan anders werkt het niet goed. Dat werkt bij ons minder omdat we (al zittend op de bank) maar 3,5 meter er vanaf zitten. Gelukkig kunnen de TV draaien maar heel handig is het niet. Niet berekend op kleine huiskamers !
  • Het elke keer calibreren vind ik niet handig, zelfs binnen de spellen bij Sports Champions. Ook het hercalibreren als je bijvoorbeeld gaat zitten vind ik minder. Dat is klaarblijkelijk de tradeoff met het accurate van het systeem
  • ik vind het telleurstellend dat in de XMB de move niet aangaat. Het selecteren puur door beweging links-rechts en op en neer is niet fijn. Schiet snel over hetgene heen. Ook jammer dat de webbrowser de move niet echt ondersteund.
  • Heb nog niet genoeg mee kunnen spelen maar volgens mij gaan de batterijen van de controller snel leeg. Eigenlijk een onhandige keuze om sterkere lampen te kiezen bij de een mindere kwaliteit camera. Ik had eerder voor kleinere lampen gekozen (=minder batterij verbruik) en een fijngevoeligere camera. Had het de EyeCam Plus genoemd of zo....
  • Ik heb het gevoel dat door de sterke lichten, een zwakke camera en het feit dat zo weinig mogelijk omgevingslicht gevraagd word dat body tracking niet echt gebruikt word. Er wordt eigenlijk alleen naar de bolletjes gekeken. Dit zal de kinect hoogstwaarschijnlijk beter doen en bevorderd de betrokkenheid bij de game.
Al met al wat gemixed. Vooral de keuze van de EyeCam snap ik niet goed. Als sony de Kinect wilde verslaan hadden ze dat beter moeten doen. Ze hebben gelukkig het voordeel van knopjes maar total emersion (body tracking) hebben ze zwak aangepakt. Hopelijk weten ze in andere games dat beter uit te bouwen of komen ze in de toekomst nog met een betere cam.

Even een vraag : heb nu de PSeye boven op de TV gezet met plakband. Ik las iets over een Clip om 'm vast te maken. Weet iemand al een zaak waar die verkocht wordt ?

http://www.amazon.co.uk/C...Camera-Clip/dp/B003VQQSCO
http://www.amazon.com/PS3...mes&qid=1284618951&sr=8-2

[Voor 7% gewijzigd door Spam op 17-09-2010 11:49]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• brtausi
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:13
Heb mijn starterspakket ook vandaag aangeschaft. Tafeltennis en frisbeeën is erg leuk, the shoot tergend omdat je geen cursor ziet.
Heb nu wel zin om Killzone hier mee te spelen :)
quote:
Spam schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:40:
Negatief :
[list]
• De beeldkwaliteit van de PSeye is slecht en kan moeilijk met weinig licht omgaan. Vooral bij calibreren (zie hieronder) vind ik het irritant als ik mezelf in het kader moet plaatsen. Hiervoor moet ik dan eerst het licht aandoen en dan weer uit.
Ik zie tijdens het kalibreren de lichtgevende bol duidelijk op het scherm, een lamp aan- en uitdoen lijkt me niet bevorderlijk voor de kalibratie.
quote:
• De PSeye is niet groothoek genoeg. Je moet minimaal 2 meter van het scherm staan anders werkt het niet goed. Dat werkt bij ons minder omdat we (al zittend op de bank) maar 3,5 meter er vanaf zitten. Gelukkig kunnen de TV draaien maar heel handig is het niet. Niet berekend op kleine huiskamers !
Dat ligt echt net aan de indeling van de huiskamer/het huis, je kunt een lange smalle kamer hebben waarbij je wel genoeg ruimte hebt.
quote:
• Het elke keer calibreren vind ik niet handig, zelfs binnen de spellen bij Sports Champions. Ook het hercalibreren als je bijvoorbeeld gaat zitten vind ik minder. Dat is klaarblijkelijk de tradeoff met het accurate van het systeem.
Dat telkens moeten kalibreren is inderdaad erg onhandig gedaan, maar waarschijnlijk wel noodzakelijk zoals je zelf al aangeeft.
Niet alle games hebben dat gelukkig. Sports Champions sowieso wel, o.a. The Shoot en R.U.S.E. niet.
quote:
• ik vind het telleurstellend dat in de XMB de move niet aangaat. Het selecteren puur door beweging links-rechts en op en neer is niet fijn. Schiet snel over hetgene heen. Ook jammer dat de webbrowser de move niet echt ondersteund.
Ik vind de besturing in het menu behoorlijk goed werken. Het was wel even wennen, maar nu gaat het al vrij vloeiend bij mij.
Webbrowser gebruik ik niet, daar kan ik dus ook niets over zeggen.
quote:
• Heb nog niet genoeg mee kunnen spelen maar volgens mij gaan de batterijen van de controller snel leeg. Eigenlijk een onhandige keuze om sterkere lampen te kiezen bij de een mindere kwaliteit camera. Ik had eerder voor kleinere lampen gekozen (=minder batterij verbruik) en een fijngevoeligere camera. Had het de EyeCam Plus genoemd of zo....
Er zit een LED-je in geen halogeenspot. ;)
Na 4,5 uur spelen na het laatste opladen (en ruim 45 uren spelen in totaal!) hebben bij mij beide MotionControllers nog 2 van de 3 streepjes die de indicator aangeeft.
Dat vind ik toch heel erg meevallen.
quote:
• Ik heb het gevoel dat door de sterke lichten, een zwakke camera en het feit dat zo weinig mogelijk omgevingslicht gevraagd word dat body tracking niet echt gebruikt word. Er wordt eigenlijk alleen naar de bolletjes gekeken. Dit zal de kinect hoogstwaarschijnlijk beter doen en bevorderd de betrokkenheid bij de game.
[/list]
Ik heb dat gevoel niet, ik zie de bewegingen van mijn armen precies terug op het scherm.
Hoe weet jij dat Kinect dat hoogstwaarschijnlijk beter zal doen? Er niets maar dan ook totaal niets zichtbaar (aan gameplay) voor de consument terwijl het product over iets meer dan 1,5 maand in de winkel ligt.
Alles wat er is is een hoop vaag gepraat over de potentie van het product.
quote:
Al met al wat gemixed. Vooral de keuze van de EyeCam snap ik niet goed. Als sony de Kinect wilde verslaan hadden ze dat beter moeten doen. Ze hebben gelukkig het voordeel van knopjes maar total emersion (body tracking) hebben ze zwak aangepakt. Hopelijk weten ze in andere games dat beter uit te bouwen of komen ze in de toekomst nog met een betere cam.
De games worden vanzelf beter.
Kinect verslaan?
Kinect is een slap aftreksel (lees: restantje) van het product dat als Natal werd gepresenteerd.
Elke grote aankondiging over Kinect ging over dingen die verwijdert zijn, dingen die vertraagd zijn of dingen die het nog niet zal kunnen tijdens de launch. Dat alles probeerde men te verhullen door "You ain't seen nothing yet" te schreeuwen en een hoop vage opsommingen te maken van de potentie, de potentie en de potentie van Kinect zonder een noemenswaardige game te laten zien en/of gameplay (welke niet gescripted was).
Bij Natal leken de mogelijkheden eindeloos, bij Kinect is daar weinig meer van over.

• Vads
  • Laatst online: 16:43
Aan bovenstaande: ik heb gisteravond van een insider begrepen dat die Eye-cam je huiskamer scant en de Move Controller-bol qua kleur instelt op de kleur die het minst voorkomt in je woonkamer (dit is volgens mij dat wat jullie het calibreren noemen).
Kinect zie ik als PS EyeToy HD (of 2.0, whatever). Ergens verwacht ik niet dat de problemen die de Eyetoy altijd had, opeens zijn opgelost bij Kinect.

Volgens mij kiest de controller toch bepaalde standaard kleuren, of ze hebben alle ingame aanwijzingen ook gemaakt obv de gekozen kleuren? (ik heb altijd blauwig en paars/rozig - ingame worden die ook zo aangegeven).

[Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 17-09-2010 13:49]

• Spam
quote:
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:21:
[...]

Ik zie tijdens het kalibreren de lichtgevende bol duidelijk op het scherm, een lamp aan- en uitdoen lijkt me niet bevorderlijk voor de kalibratie.
Ik moet kunnen zien of ik met mijn lichaam precies binnen de kaders die op het scherm getoond worden. Voordat ik op de move knop om de controller te calibreren doe ik het licht weer uit. Alleen is het allemaal wat onhandig. Toch maar ergens een spooklichtje plaatsen ;)
quote:
Dat telkens moeten kalibreren is inderdaad erg onhandig gedaan, maar waarschijnlijk wel noodzakelijk zoals je zelf al aangeeft.
Niet alle games hebben dat gelukkig. Sports Champions sowieso wel, o.a. The Shoot en R.U.S.E. niet.
Ja en dan ook nog eens -per spel- binnen sports champions. Goed ik snap dat dat komt doordat sommige spellen wel met 2 controllers werken maar echt handig is het niet.
quote:
[...]
Er zit een LED-je in geen halogeenspot. ;)
Na ruim 45 uur spelen hebben bij mij beide MotionControllers nog 2 van de 3 streepjes die de indicator aangeeft.
[...]
Heb je 45 uur aan 1 stuk zitten spelen ? Wow, wat een uithoudingsvermogen. Nee, ik heb begrepen van een interview dat het in totaal 9 uur uithoudt. Ik denk dat daarom ook bij de XMB de controller niet met licht werkt...om batterijen te sparen.

Mijn argument is meer op design : ze hadden ook een betere camera kunnen leveren met een zwakker (kleiner) ledlicht oid. En dan een minder grote bolleke erop.
quote:
[...]
De games worden vanzelf beter.
Kinect verslaan?
Kinect is een slap aftreksel (lees: restantje) van het product dat als Natal werd gepresenteerd.
Elke grote aankondiging over Kinect ging over dingen die verwijdert zijn, dingen die vertraagd zijn of dingen die het nog niet zal kunnen tijdens de launch. Dat alles probeerde men te verhullen door "You ain't seen nothing yet" te schreeuwen en een hoop vage opsommingen te maken van de potentie, de potentie en de potentie van Kinect zonder een noemenswaardige game te laten zien en/of gameplay (welke niet gescripted was).
Bij Natal leken de mogelijkheden eindeloos, bij Kinect is daar weinig meer van over.
Tjsa, ik moet het eerst zien ...ik denk wel dat de afwezigheid van knoppen de Kinect uiteindelijk de das omdoet.

Nog even een vraag : weet iemand of Sony ook de techdemo's gaat vrijgeven ? Ik heb het over deze : YouTube: Never-Before-Seen Playstation Move Tech Demos. eentje ervan heeft zich vertaald in gladiator maar de rest is ook wel tof om mee te spelen.

[Voor 5% gewijzigd door Spam op 17-09-2010 14:10]

quote:
Spam schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:07:
Ik moet kunnen zien of ik met mijn lichaam precies binnen de kaders die op het scherm getoond worden. Voordat ik op de move knop om de controller te calibreren doe ik het licht weer uit. Alleen is het allemaal wat onhandig. Toch maar ergens een spooklichtje plaatsen ;)
je kan me niet vertellen dat in het plaatje je echt alles pikzwart ziet met enkel 1 lichtgevend balletje?
(controller zelf geeft al aardig wat licht af). Je zorgt gewoon dat je met je armen naast je lichaam precies rechtsonder in het vakje komt, dan zit je al helemaal goed.

• Meelobee
  • Laatst online: 21:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Spam schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:07:
[...]

Heb je 45 uur aan 1 stuk zitten spelen ? Wow, wat een uithoudingsvermogen. Nee, ik heb begrepen van een interview dat het in totaal 9 uur uithoudt. Ik denk dat daarom ook bij de XMB de controller niet met licht werkt...om batterijen te sparen.
In het XMB werkt de controller inderdaad niet met het lichtje maar met de motion sensors. Dat heeft overigens niets te maken met het besparen van de batterij, het beetje stroom dat het ledje nodig heeft is te verwaarlozen. Maar besturing via motion is een stuk accurater als alleen met het lichtje.

The Outsider

• Spam
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:21:
[...]

je kan me niet vertellen dat in het plaatje je echt alles pikzwart ziet met enkel 1 lichtgevend balletje?
(controller zelf geeft al aardig wat licht af). Je zorgt gewoon dat je met je armen naast je lichaam precies rechtsonder in het vakje komt, dan zit je al helemaal goed.
Eh...sorry dat kan ik wel (heb ik ook al gedaan ;) ). Het is zwart met een hoop sneeuw. Let wel, een stuk verderop in de kamer is het pas verlicht. Als ik het licht in de kamer ga aandoen wordt het juist minder nauwkeurig (tenminste, dat geeft sony als tip).

Maar goed, ik zal je tip meenemen ;)
quote:
Meelobee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:03:
[...]

In het XMB werkt de controller inderdaad niet met het lichtje maar met de motion sensors. Dat heeft overigens niets te maken met het besparen van de batterij, het beetje stroom dat het ledje nodig heeft is te verwaarlozen. Maar besturing via motion is een stuk accurater als alleen met het lichtje.
Nou en daarmee komt een ander 'negatief' dingetje naar boven ; als de motion controllers achter je arm vallen begint ie gelijk te piepen. Je zou denken dat ie dan compenseert met de bewegings sensors (zeg maar met GPS de tunnel in en met de andere sensoren toch nog informatie doorgeven). In het heetst van de strijd (bijvoorbeeld gladiator) viel me dat wel op.

[Voor 36% gewijzigd door Spam op 17-09-2010 15:08]

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:

Ik heb dat gevoel niet, ik zie de bewegingen van mijn armen precies terug op het scherm.
Hoe weet jij dat Kinect dat hoogstwaarschijnlijk beter zal doen? Er niets maar dan ook totaal niets zichtbaar (aan gameplay) voor de consument terwijl het product over iets meer dan 1,5 maand in de winkel ligt.
Alles wat er is is een hoop vaag gepraat over de potentie van het product.
Kidding, right? Ik ken stapels mensen die al lang op Kinect hebben gespeeld. Ik zelf heb ook al flink kunnen spelen. Er zijn al meerdere dagen geweest in Media Markten e.d., waar gewoon te spelen is.
quote:

Oei oei, nu laat je je wel heel erg kennen :) Er is niks geschrapt nadat Natal werd aangekondigd. Het enige wat vertraagd is, is de voice control in het Nederlands, kom begin volgend jaar.

Alle dingen waar jij aan refereert, zijn zaken die Natal nooit hebben gehaald, zoals gebarentaal e.d. Die zaken zijn nooit aangekondigd en nooit getoont. Bij Move was de scoop voor de product presentatie ook groter. Het moet een betaaldbaar en werkbaar product worden.

Dat jij fan bent van de Playstation, maakt de Xbox of Kinect niet ruk. Dat jij Move beter/leuker vind is prima, maar als je dan bij Kinect woorden als "slap aftreksel" gaat gebruiken, maak je je wel volstrekt belachelijk :)
quote:
Na ruim 45 uur spelen hebben bij mij beide MotionControllers nog 2 van de 3 streepjes die de indicator aangeeft.
Wow, je hebt sinds dinsdag tot nu elke dag 11,5 uur staan spelen, inclusief vandaag. Op zich best een geloofwaardig verhaal.

[Voor 8% gewijzigd door PWM op 17-09-2010 18:42]

• Omni superens
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:03
Kunnen we misschien stoppen met elkaar afzeiken en het hier over de Move hebben ipv Kinect?

• PWM
  • Niet online
Overigens kost die gun maar 10,-:

http://i.ebayimg.com/18/!B249jEgBWk~$(KGrHqF,!hUE)7wUqUVFBMkQMlqLvg~~_12.JPG

Dat lijkt me een prima prijs voor zo'n gadget :)

• TheKillingBean
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-03 11:37
quote:
PWM schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:37:
[...]

Kidding, right? Ik ken stapels mensen die al lang op Kinect hebben gespeeld. Ik zelf heb ook al flink kunnen spelen. Er zijn al meerdere dagen geweest in Media Markten e.d., waar gewoon te spelen is.

[...]

Oei oei, nu laat je je wel heel erg kennen :) Er is niks geschrapt nadat Natal werd aangekondigd. Het enige wat vertraagd is, is de voice control in het Nederlands, kom begin volgend jaar.

Alle dingen waar jij aan refereert, zijn zaken die Natal nooit hebben gehaald, zoals gebarentaal e.d. Die zaken zijn nooit aangekondigd en nooit getoont. Bij Move was de scoop voor de product presentatie ook groter. Het moet een betaaldbaar en werkbaar product worden.

Dat jij fan bent van de Playstation, maakt de Xbox of Kinect niet ruk. Dat jij Move beter/leuker vind is prima, maar als je dan bij Kinect woorden als "slap aftreksel" gaat gebruiken, maak je je wel volstrekt belachelijk :)

[...]

Wow, je hebt sinds dinsdag tot nu elke dag 11,5 uur staan spelen, inclusief vandaag. Op zich best een geloofwaardig verhaal.
Je moet OPSLAGHOND niet al te serieus nemen, bij elke negatieve opmerking over de PS3 flipt hij helemaal. Ik heb een keer gezegd dat de launch van de Move wat tegen viel kwa spellen, toen werd hij helemaal gek. Ik kan er wel om lachen :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

quote:
PWM schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:37:
[...]Wow, je hebt sinds dinsdag tot nu elke dag 11,5 uur staan spelen, inclusief vandaag. Op zich best een geloofwaardig verhaal.
Veel mensen noemen zich een hardcore gamer, sommige zijn het ook echt. O-)
Twee weken vrij genomen speciaal voor Move. B)
Op de rest zal ik maar niet reageren.

Heeft er al iemand een platinum gehaald voor een Move-game? :+

• TheKillingBean
quote:

Welke Motion Controllers heb je gekocht als ik vragen mag? Zijn dit special edition versies geweest? Op meerdere reviews en zelfs op de officiële playstion site wordt er verteld dat het max. 10 uren mee gaat.:

Q: How long does it take to fully charge a PlayStation Move motion controller? How long will the charge last?
A: It takes approximately five hours to fully charge a PlayStation Move motion controller (four hours using the charging station). Once fully charged, you can expect at a maximum 10 hours of battery life.

Bron: http://blog.us.playstatio...on-move-the-ultimate-faq/

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

quote:
TheKillingBean schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:48:
[...]Welke Motion Controllers heb je gekocht als ik vragen mag? Zijn dit special edition versies geweest? Op meerdere reviews en zelfs op de officiële playstion site wordt er verteld dat het max. 10 uren mee gaat.:
Jaja, ik heb mijn post al aangepast. :>
Dat heb ik vanmiddag getyped in stukjes tijdens het gamen, ik heb er iets anders neergezet dan ik bedoelde en na het lezen van de quotes dacht ik ook niet dat ik iets verkeerd had getyped, maar dat men alleen een stukje had gequoted.
Ik zit nu trouwens al tegen de 50 uur.

• TheKillingBean
quote:
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:02:
[...]

Jaja, ik heb mijn post al aangepast. :>
Dat heb ik vanmiddag getyped in stukjes tijdens het gamen, ik heb er iets anders neergezet dan ik bedoelde en na het lezen van de quotes dacht ik ook niet dat ik iets verkeerd had getyped, maar dat men alleen een stukje had gequoted.
Ik zit nu trouwens al tegen de 50 uur.
Ok dan :) 10 uren is nog best veel als je het vergelijkt met de wii controller, 45 uren leek me alleen een beetje te veel ;)

quote:
TheKillingBean schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:36:
[...]
Ok dan :) 10 uren is nog best veel als je het vergelijkt met de wii controller, 45 uren leek me alleen een beetje te veel ;)
Met max. 45 uur was ie waarschijnlijk wel wat zwaarder geweest en had ik ondertussen wel bij de eerste hulp gezeten. :+

• Hillie
  • Laatst online: 22-11-2019

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

quote:
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:35:
[...]

Hahaha, dude, heerlijk! :) Ik lach me kapot. :)

Ik vond een dollartje extra betalen voor release-date delivery van NHL 11 misschien al twijfelachtig (en nog steeds niet soepel kunnen spelen :)), maar twee weken vrij nemen is wel weer een ander uiterste.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• binaries4me
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-01-2015
quote:
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:35:
[...]

Gast WTF speel je dan aangezien er geen shooters of echte goeie games zijn. Ik vermaak me wel met move maar mis nog de (hardcore) games. waar wil jij je twee weken mee zoet houden? Pijl en boog shieten of met een eyepet spelen?

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-04 17:04
starterspack bij de Makro volgende week €53,55

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-02 20:33

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vanmiddag ook maar een move startpakket + extra motion controller gekocht vanwege alle positieve verhalen hier. Als eerste dat blokjes spel tumble getest, en weliswaar werkt de besturing nauwkeurig, het type spel kan mij niet echt boeien. Daarna even de demo van sports champions, en begonnen met tafeltennis, nu heb ik in r/l niets met tafeltennis maar dit is echt leuk! Op een gegeven moment zat ik zo 'erin' dat ik zelfs begon te juichen bij een overwinning :D

Dus al met al prima techniek, nu nog wat meer goede spellen ervoor :)

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 11:01
Ik heb de PS3 Move pakket vanochtend ook gehaald en werkt echt goed.
Beetje de demo's aan het testen en die Sport Champions is leuk, jammer dat het maar 2 games zijn die je kan proberen. Dat frisbeeen is ook leuk en werkt goed.
The Shoot lukt me nog niet echt lekker maar kan ook een calibratie ding zijn.
M'n dochter is nu aan het kleuren en net had ze die eye pet schoongemaakt. :-)

Typenr is trouwens CECH-2504B, ik wilde hem registreren op de sony site maar ik zie die keuze niet. Is de site nog niet geupdate?

(overigens bij Gamemania gekocht voor euro 348, krijg je meteen wat punten op je kaart)

[Voor 8% gewijzigd door Tadream op 18-09-2010 16:23]

• Abraxas1
  • Laatst online: 21:58

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ben opzoek naar deze move gun attachment maar kan hem nergens vinden.

http://i56.tinypic.com/33ugav4.jpg

Hierin kun je de move en navigation controller indoen ins van het merk Crown.
Vind wel andere uitvoeringen van Crown maar niet deze.
Kan ook geen website vinden van Crown.

[Voor 7% gewijzigd door Abraxas1 op 18-09-2010 16:56]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08-04 17:46
Wat me overigens wel tegenvalt van Sports Champions is dat je niet terug kunt bij het kalibratiescherm voor het spelen. Net ook, dan heeft de Move een 'verkeerde' kleur gekozen icm met de achtergrond en kun je dus helemaal niet meer kalibreren. De enige oplossing is dan om het hele spel opnieuw op te starten, beetje jammer :S.

Overigens net de demo gespeeld van Racket Sports.. Vond er niet veel aan, bij het tennis kon ik niet eens goed de richting van de bal bepalen. De demo van The Shoot was wel erg vermakelijk om te spelen, maar toch zal ik blijven wachten op Time Crisis!

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Vandaag ook maar het starterspakket en een extra move controller aangeschaft. Samen met Sports Champions. Tafeltennis is echt leuk! Vergt wat oefening maar je kan dat balletje echt zo slaan als je zelf wilt. Ben benieuwd naar 1v1 met mijn broertje vanavond. Ook even de andere sports spelletjes geprobeerd. Jeu de Boules was ook wel grappig. Systeem heeft veel potentie, ben benieuwd naar de komende titels die eraan zitten te komen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:44
quote:
alex3305 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:56:
Wat me overigens wel tegenvalt van Sports Champions is dat je niet terug kunt bij het kalibratiescherm voor het spelen. Net ook, dan heeft de Move een 'verkeerde' kleur gekozen icm met de achtergrond en kun je dus helemaal niet meer kalibreren. De enige oplossing is dan om het hele spel opnieuw op te starten, beetje jammer :S.

Overigens net de demo gespeeld van Racket Sports.. Vond er niet veel aan, bij het tennis kon ik niet eens goed de richting van de bal bepalen. De demo van The Shoot was wel erg vermakelijk om te spelen, maar toch zal ik blijven wachten op Time Crisis!
Je kan toch kalibreren door op start op je move controller te drukken. Trouwens the shoot is wel grappig, maar je hebt geen mikpuntje in beeld. Dus vond het mikken niet heel makkelijk gaan.

Ps4/switch gamer

• Omni superens
Ik had wel een mikpuntje in beeld bij the shoot, vreemd.

• DCFreak

DCFreak

Ik kon niet eens mijn naam normaal invoeren bij the shoot, op betreffende scherm meteen weer ge-quit en spel afgeschreven. Tafeltennis van sports champions is mijn favoriet, jammer dat ik niet meteen het complete spel gekocht heb vanmiddag :'(

• Tantuss
  • Laatst online: 12-12-2019
quote:
Hertog_Martin schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:56:
Weet iemand of het met de techniek van de Move mogelijk is dat je overal in je kamer kan staan? Ik heb namelijk een projector en als ik voor het beeld ga staan zie ik mn eigen schaduw tekeer gaan. Ook zie ik het mogelijk een probleem worden als de camera al het licht van de projector in zich krijgt en de trackingball daardoor niet goed kan volgen.
Ik zit met het zelfde dilemma.
Een van de problemen is ook dat de camera op schouder hoogte het beste is..
Maar op schouder hoogte heb ik toch nog echt ruim beeld. Wat het beeld is iets van 2,5m x 1,4m.

Een ander punt is de lengte van de USB kabel. Je kunt die niet te ver verlengen. Maar via een cat 5e UTP kabel kan het dan wel weer..
quote:
Q: What is the best position for a player to hold the PlayStation Move motion controller from the camera?
A: Players should calibrate in the location and position where they intend to play. The working range is 2 (60 cm) to 10 (3 meter) feet away from the camera, but the *ideal* range is 5 (1.52 meter) to 9 feet (2.74 meter) away from the camera, depending on the game.
Hierboven staan de ideale afstanden..
Als de move bij mijn scherm zou staan, dan sta ik voor de projectie.

Dus ik geloof dat ik eens naar de doe-het-zelf zaak ga en creatief wat in elkaar ga knutselen :/ .
Want er zal nog wel een steun/standaard zijn waarop je de camera kan plaatsen en ook niet in je beeld staat.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:44
quote:
DCFreak schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:28:
Ik kon niet eens mijn naam normaal invoeren bij the shoot, op betreffende scherm meteen weer ge-quit en spel afgeschreven. Tafeltennis van sports champions is mijn favoriet, jammer dat ik niet meteen het complete spel gekocht heb vanmiddag :'(
Zou dit een bug zijn ofzow? In de trailers is wel een mikpunt aanwezig...

Ps4/switch gamer

• DCFreak

DCFreak

quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:55:
[...]

Zou dit een bug zijn ofzow? In de trailers is wel een mikpunt aanwezig...
Hierboven post ook iemand dat hij wel een mikpunt heeft, en ik denk idd dat het ontbreken van enige referentie waar je naar wijst, niet de bedoeling is. Zo nog eens proberen dan, misschien moet je een bepaalde knop indrukken?
quote:
Tantuss schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:59:
[...]

Ik zit met het zelfde dilemma.
Een van de problemen is ook dat de camera op schouder hoogte het beste is..
Maar op schouder hoogte heb ik toch nog echt ruim beeld. Wat het beeld is iets van 2,5m x 1,4m.
Ik heb zelf de camera op dijbeen hoogte staan (onder de tv zeg maar) en dat werkt prima als ik sta te 'moven', dus dat schouder hoogte zou ik niet te serieus nemen.
quote:
Een ander punt is de lengte van de USB kabel. Je kunt die niet te ver verlengen. Maar via een cat 5e UTP kabel kan het dan wel weer..
Ik weet niet hoe groot jou kamer is, maar 5 - 8 meter verlengen moet toch wel werken? Waarschijnlijk is het wel belangrijk om eventuele overlengte niet (strak) opgerold te laten liggen.
quote:
Hierboven staan de ideale afstanden..
Als de move bij mijn scherm zou staan, dan sta ik voor de projectie.

Dus ik geloof dat ik eens naar de doe-het-zelf zaak ga en creatief wat in elkaar ga knutselen :/ .
Want er zal nog wel een steun/standaard zijn waarop je de camera kan plaatsen en ook niet in je beeld staat.
Het is maar beter ook dat de camera meer naar je toekomt (en van het projectie scherm af) omdat anders de projector de camera kan gaan verblinden. Zelf heb ik ook een projector in de woonkamer aan het plafond hangen, dus ruimte om te 'moven' is er qua hoogte wel. Het probleem is dat ik allerlei meubels moet gaan verplaatsen om ruimte te creeren, en daar ben ik dan weer te lui voor :P

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:21

sopsop

[v] [;,,;] [v]

mocht iemand het zich afvragen: de move werkt ook uitstekend als je voor een beamerscherm staat. zelfs met de felle lichtbundel van de beamer in beeld van de playstation eye, werkt helemaal perfect. Pingpongen is vet op een beamer scherm!

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ook de move gekocht + controller, maar nog geen spel. Heb even wat demo's gespeeld, maar ben niet laaiend enthousiast. Tafeltennis is wel leuk op zich net als shoot, maar hoop toch wel dat er wat betere spellen komen binnenkort.
En Tumble had ik wel veel van verwacht maar ik mis toch nog de precisie om die blokken te stapelen.
Oh en de playstation camera blijft ook een fel blauw licht geven als ik hem niet gebruik, kan ik daar met een zwarte stift overheen of heeft het lampje ook nog een functie?

[Voor 20% gewijzigd door StephaN900 op 19-09-2010 11:01]

• DCFreak

DCFreak

quote:
StephaN900 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:29:
Oh en de playstation camera blijft ook een fel blauw licht geven als ik hem niet gebruik, kan ik daar met een zwarte stift overheen of heeft het lampje ook nog een functie?
Een fel blauw licht? In mijn camera zit alleen een klein blauw ledje, dat niet echt opvalt naast de ledjes van de tv, ps3 en audio apparatuur 8)7

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 05-04 14:46
Eergisteren ook het Move starterspakket gekocht. Werkt lekker alleen wel lastig om spin te geven bij het tafeltennissen. In de store staat trouwens ook een demo van racket sports, met de demo kun je tennissen en badmintonnen werkt erg lekker! Stuk beter dan op de Wii.

Weet iemand wanneer pain playstation move compatibel wordt? Hij staat nu in de store als aanbieding maar ik ga over een kleine maand met wat vrienden weg dus lijkt mij pain wel tof om te hebben dan.

blauwe led is hier ook erg irritant, de Eye staat op mijn tv en met films kijken via de PS3 haal ik even de Eye uit de PS3. En ja hij is fel blauw ;)

Tumble lijkt me pas echt vet als je het in 3D speelt dan krijg je een goed diepte gevoel.

[Voor 19% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-09-2010 11:29]

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

quote:
Frank J. schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:27:
Eergisteren ook het Move starterspakket gekocht. Werkt lekker alleen wel lastig om spin te geven bij het tafeltennissen. In de store staat trouwens ook een demo van racket sports, met de demo kun je tennissen en badmintonnen werkt erg lekker! Stuk beter dan op de Wii.

Weet iemand wanneer pain playstation move compatibel wordt? Hij staat nu in de store als aanbieding maar ik ga over een kleine maand met wat vrienden weg dus lijkt mij pain wel tof om te hebben dan.

blauwe led is hier ook erg irritant, de Eye staat op mijn tv en met films kijken via de PS3 haal ik even de Eye uit de PS3. En ja hij is fel blauw ;)

Tumble lijkt me pas echt vet als je het in 3D speelt dan krijg je een goed diepte gevoel.
Ik heb juist moeite om geen spin te geven met tafeltennis, terwijl ik toch echt probeer recht te slaan.
Zal wel een natuurlijke afwijking zijn. }:O

Dat blauwe LED-je stoort mij dan weer niet, aangezien mijn surroundset vol met blauwe lampjes en schermpjes zit. :9

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 05-04 14:46
harmankardon setje? :)

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

quote:
Harman Kardon receiver met JBL speakers. ;)

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
DCFreak schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:08:
[...]

Een fel blauw licht? In mijn camera zit alleen een klein blauw ledje, dat niet echt opvalt naast de ledjes van de tv, ps3 en audio apparatuur 8)7
Ik heb niks behalve de ps3 maar die staat wat lager dan de camera en irriteert mij dus ook niet echt :). Tv geeft gelukkig alleen een zacht rood licht af als hij standby staat, maar niks als hij aan staat.

Is het trouwens bij de rest ook zo dat hij als je met 1 speler speelt telkens de kleur roze pakt?

• Grave
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:40

Grave

Neverending Knowledge

quote:
DCFreak schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:28:
1e keer ook last van 2de keer was het gelukkig wel aanwezig zal wel een bug geweest zijn.

winning doesn't matter understanding does

• breaker.evert
  • Laatst online: 01-04 13:53
Ik heb gisteren de Move starter pack gekocht samen met Sport Champions.
Sport champions is best wel leuk zoals boogschieten,tafeltennis en Beachvolleybal.

Alleen zie ik vaak in de opties staan of ik 1 of 2 Move's heb. Is het leuker om met 2 te spelen of maakt dat niet veel uit.

Alleen vindt ik erg vervelend dat ik elke weer moet kalibreren is dit uit uitschakelen?
En is het mogelijk om de kleur van de bal te veranderen??

• DCFreak

DCFreak

quote:
StephaN900 schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb niks behalve de ps3 maar die staat wat lager dan de camera en irriteert mij dus ook niet echt :). Tv geeft gelukkig alleen een zacht rood licht af als hij standby staat, maar niks als hij aan staat.

Is het trouwens bij de rest ook zo dat hij als je met 1 speler speelt telkens de kleur roze pakt?
Mja zie nu ook dat het ledje van de tv uit is als hij aan staat. Op de camera zit ook nog een rood ledje, dat gaat branden bij die beat&paint demo en ook tijdens het testen van de camera in de xmb, geen idee waar dat voor nodig is. Van de controller is hier de kleur meestal paars of zacht wit.

Overigens ben ik er wel achter waarom the shoot bij sommige wel een cursor heeft en bij anderen niet. De install van de blu-ray uit het startpakket heeft geen cursor, de download uit de store wel :)

edit:
quote:
Grave schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:04:
[...]

1e keer ook last van 2de keer was het gelukkig wel aanwezig zal wel een bug geweest zijn.
Oh, dat kan ook :)

[Voor 11% gewijzigd door DCFreak op 19-09-2010 14:19]

quote:
Dat is waarschijnlijk geen bug.
Zodra je de game opstart en gevraagd wordt de Move-knop ingedrukt te houden moet je al op de juiste positie staan (de positie waar je tijdens het spel ook wilt staan) en de bol richting de camera houden (zo stil mogelijk) terwijl je de knop ingedrukt houdt, vervolgens ook echt met de bol op de 2 schietschijven mikken en schieten.
De eerste keer mikte ik niet op de schietschijven en toen was het ook erg slecht.
Gewoon de instructies op het scherm volgen en dan is er geen probleem.
Anders gewoon opnieuw kalibreren door de T-toets in te drukken totdat je het wel goed gedaan hebt.

[Voor 39% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-09-2010 14:42]

Wat mij opvalt, de enorme verschillen tussen reviews van de Move games. Zo ben ik aan het kijken voor Start the Party (erg leuke demo), maar de 1 geeft hem 1/5 (its really awfull), terwijl de ander er een nette 4/5 voor geeft (big fun but lacks multiplayer).

• console
  • Laatst online: 21:02
quote:
SinergyX schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:48:
Wat mij opvalt, de enorme verschillen tussen reviews van de Move games. Zo ben ik aan het kijken voor Start the Party (erg leuke demo), maar de 1 geeft hem 1/5 (its really awfull), terwijl de ander er een nette 4/5 voor geeft (big fun but lacks multiplayer).
Heb hier ook Start the Party en vind het wel een leuke party game, de joker rounds hadden ze er wel uit mogen laten van mij, heeft niet echt toegevoegde waarde om iemand zijn gezicht te bekliederen of een tekstje in te spreken.

Gister nog met 4 man gespeelt en we hebben wel wat afgelachen :)

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 11:01
The Shoot hier ook nog een keer geprobeerd, gisteren lukte het voor geen meter maar ging nu goed en had ook nu een cursor. Zal inderdaad een calibratie ding zijn die ik fout deed.
Maar is wel heel erg leuk en werkt goed, oef een killzone 3 sessie van een paar uur en je bent bekaf. Je kan meteen naar de dokter met een 'tennis-arm'...en dat terwijl je nieteens op tennis zit.

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
sopsop schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:02:
mocht iemand het zich afvragen: de move werkt ook uitstekend als je voor een beamerscherm staat. zelfs met de felle lichtbundel van de beamer in beeld van de playstation eye, werkt helemaal perfect. Pingpongen is vet op een beamer scherm!
Ik heb weer eens even niet aangedacht voordat ik de move kocht, als ik namelijk ga staan voor de bank sta ik in de bundel die de beamer produceert en zie ik dus niks meer van het scherm... |:(
Zit nog hard na te denken hoe dit nou op te lossen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• DCFreak

DCFreak

Ben idd zeer nieuwsgierig hoe het zal werken met KZ3. Ik hoop maar dat ze voldoende parameters door de gebruiker laten aanpassen, zodat iedereen zelf zijn perfecte move bediening kan maken. Wanneer komt dat spel eigenlijk uit?

edit:
Ik zie het al, februari volgend jaar :)

[Voor 19% gewijzigd door DCFreak op 19-09-2010 16:47]

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
klopt het nou dat bij bijna alle winkels toys xl / frs / mm alleen maar move starterpakketen te krijgen zijn met camera en niet alleen de losse move controllers?

Burp

• DCFreak

DCFreak

Bij bart smit kocht ik gisteren ook een losse move controller. Was wel de laatste, dus ik denk dat de voorraden niet echt heel groot waren (of move is heel populair).

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:58
quote:
DCFreak schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:58:
Bij bart smit kocht ik gisteren ook een losse move controller. Was wel de laatste, dus ik denk dat de voorraden niet echt heel groot waren (of move is heel populair).
Same here, Starters pakket en de laatste losse Move Controller... :)

• Exorcist
  • Niet online
Heb m;n plafond al geraakt..geleerd om niet op te springen tijdens volleybal. Wel grappig dat we al sinds 2006 een Wii hebben, en nog nooit iets geraakt hebben...met de move binnen een uur :P

• Tantuss
  • Laatst online: 12-12-2019
quote:
Sandyman538 schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:35:
[...]

Ik heb weer eens even niet aangedacht voordat ik de move kocht, als ik namelijk ga staan voor de bank sta ik in de bundel die de beamer produceert en zie ik dus niks meer van het scherm... |:(
Zit nog hard na te denken hoe dit nou op te lossen.
Beamer ophangen?
Of zelf achter de bank gaan staan.

Ik kan m'n beamer niet ophangen (huur huis en hangt een lamp exact op de juiste plek)..
Dus ik ga voor de optie, wat rechts voor m'n beamer te gaan staan.

Maar ik moet wachten tot de 24ste dat ik hem kan kopen.. Eerder word ie hier (Rusland) niet verkochten.

• breaker.evert
  • Laatst online: 01-04 13:53
Weet iemand wanneer de move kan gebruiken in Heavy Rain?

• Orpheo1975
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-06-2019
Flight Control HD een zeer eenvoudige maar geslaagde game voor een zachte prijs.

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08-04 21:06
quote:
f1boy_077 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:56:
Weet iemand wanneer de move kan gebruiken in Heavy Rain?
Patch komt op 22 september. Eventueel kun je nu al wel testen met de demo uit de Store.

Aanvulling
Volgens de website van Mediamarkt is er komende week een actie:
Voor wie nog geen PS3 heeft:
- PS3 320 GB + Move controller + PS Eye + Demodisc + Racket Sports: € 349 (kortom: Racket Sports gratis)

Voor wie al wel een PS3 heeft:
- PS Move Startpakket + Extra motion controller + Racket Sports: € 99

Ga deze week voor de laatste optie.

[Voor 41% gewijzigd door rclahsen op 19-09-2010 20:51]

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-04 01:05

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Pfff,

Ben aan het twijfelen man. Of mijn PS3 SLIM 250GB met 10 games, doos en BT headset verkopen voor 450 euro en daarna de Slim 320GB te halen van hierboven, of... :-( Een iPad. Moeilijkkkk

De PS3 Slim 320GB zou een wifi-N hebben? Maar ik heb nog geen bewijs gevonden. Op de doos van de PS3 320GB zie ik alleen WiFi B/G

Heb BTW de "Bloxx"-demo gedownload van PSN, maar je kunt dat spel wss alleen maar spelen met een Move-controller?

Ben even de PS-naamv ergeten van een soortgelijke game.

http://www.haberfx.net/images/contents/31121.jpg

[Voor 52% gewijzigd door SalimRMAF op 19-09-2010 22:47]

Gulfstream G650

• DCFreak

DCFreak

Ik kwam net de demo van Kung Fu Riders tegen in de store, was mij eerder niet opgevallen dat het ook een move spel was. Best wel grappig, beetje racen met een bureau stoel :D

http://www.psfocus.nl/_images/screenshots/20100829142843_KungFuRider1.jpg

• PWM
  • Niet online
quote:
SalimRMAF schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:41:
Pfff,

Ben aan het twijfelen man. Of mijn PS3 SLIM 250GB met 10 games, doos en BT headset verkopen voor 450 euro en daarna de Slim 320GB te halen van hierboven, of... :-( Een iPad. Moeilijkkkk
Ik snap dat je je geld maar 1 keer kan uitgeven, maar dit zijn toch wel 2 echt totaal verschillende zaken :P
quote:
DCFreak schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:59:
Ik kwam net de demo van Kung Fu Riders tegen in de store, was mij eerder niet opgevallen dat het ook een move spel was. Best wel grappig, beetje racen met een bureau stoel :D

[afbeelding]
Dan ben je 1 van de weinigen :P

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/kung-fu-rider

Ken weinig spellen die zo worden afgefikt.
quote:
Not only the worst PlayStation Move game but probably the worst motion-controlled title ever.

[Voor 5% gewijzigd door PWM op 19-09-2010 23:25]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dan durf ik niet meer te zeggen dat ik één van de leukste Move demo's vond om in je eentje te spelen. Na de demo had ik er ook weer genoeg van, maar ik heb we alle levels gespeeld.
Ik dacht ook dat het dikke crap zou zijn en ik zou het spel ook zeker niet kopen, maar grappig is het wel.

• DCFreak

DCFreak

quote:
PWM schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:24:
[...]

Dan ben je 1 van de weinigen :P

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/kung-fu-rider

Ken weinig spellen die zo worden afgefikt.

[...]
Grappig dat je hier reageert, in de OP staan ook de prijzen van de move & de accessoires, mocht je daar nog belangstelling voor hebben :P

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-04 18:11
Zaterdag ook het Startpakket gehaald. Ze hadden 2 versies bij de lokale gameshop, namelijk een van €49 en een van €59. Die van 49 had niet het originele doosje van het pakket en daarom vonden ze dat ze deze niet voor 59 konden verkopen (duur doosje dus :D )

Moet zeggen dat ik me aardig vermaakt heb met Sports Champions. Heb me heerlijk kunnen uitleven met taffeltennis d:)b

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Tantuss schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:49:
[...]

Beamer ophangen?
Of zelf achter de bank gaan staan.

Ik kan m'n beamer niet ophangen (huur huis en hangt een lamp exact op de juiste plek)..
Dus ik ga voor de optie, wat rechts voor m'n beamer te gaan staan.
Ik kan hem hier ook niet ophangen, dus blijf met het probleem zitten. Ga er nog maar eens hard over nadenken hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Staat er ook een move-demo van Tiger Woods in de store? Op de disc zou die staan, maar de demo die ik heb doet niets met de move.

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:20

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
Shiver23 schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:54:
Staat er ook een move-demo van Tiger Woods in de store? Op de disc zou die staan, maar de demo die ik heb doet niets met de move.
jawel, maar alleen pas als je je game start. Dan kan je kiezen welke controller je wilt gebruiken.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Omni superens
quote:
Shiver23 schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:54:
Dat dacht ik ook. Maar je moet eerst met de normale controller door de menu's gaan en spel selecteren en vervolgens kan je dan selecteren om met de move controller te spelen. Tijdens het spelen zelf zijn er volgens mij ook bepaalde dingen die je alleen maar met de normale controller kan doen.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True