Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tiesvts schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

Dan ben ik bang dat ze zich gaan verschuilen achter het feit dat ze er de naam developer-versie aan gehangen hebben en dat dat nu eenmaal het risico van een developer-versie is...maar ik hoop dat de harde reset uitkomst bied..
Natuurlijk had die harde reset geen nut..

Alsnog zegt de 4x1 HTC Agenda-widget (die ene waarin de eerstkomende afspraak staat) "Morgen" als ik een afspraak voor VANDAAG om 23:00 tot 01:00 de volgende dag aanmaak. (Hoezo 'morgen', hij begint vandaag al?!? Care dat ie doorloopt tot morgen..)

Alsnog kun je niet default instellen dat er "Geen" herinnering is bij een afspraak (HOE DE NEUK zou een harde reset dát op kunnen lossen?!? Die gozert van HTC heeft niet eens GEKEKEN naar m'n bugs...)

Alsnog bugt het typen van een SMS-je in landscape-mode naar verloop van tijd waarbij hij naar SMS nr. één springt.

'k Heb ze laten weten dat deze bugs ook al in 2.2 zaten en dus geen flikker met de "developers update" te maken kan hebben.. :r Ben zéér teleurgesteld in HTC door me zo simpel af te wimpelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
janvanduschoten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Heb je zelf niets kunnen vinden in de market? Als je had gezocht in de Android Market dan had je de app Led me know gevonden. Eerst zelf zoeken en als je er dan nog niet uitkomt kun je gerust je vraag stellen in het juiste topic. ;)
Ik had 'LED me know' in gebruik voor de update en toe werkte het prima (op een paar kleine bugs na), maar sinds de GB update doet de led notificatie het niet meer. De dev heeft al wel aangegeven dat hij eraan werkt, maar tot die tijd zullen we het zonder gekleurde ledjes moeten doen :'(

Verder ben ik tevereden over de update. Ik heb het idee dat ie een stuk soepeler draait, ook downloaden en istalleren van apps lijkt een stuk sneller te verlopen! Daarnaast exchange ondersteuning voor hotmail in de standaard htc mail app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
ruurd v. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:00:
Daarnaast exchange ondersteuning voor hotmail in de standaard htc mail app. :)
Ah, dat is super natuurlijk. Maar helaas heeft nog niemand een antwoord kunnen geven op mijn Exchange vraag:
Groentenboer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:42:
Iemand die al getest heeft of hij met een Exchange mailbox kan verbinden?

Mijn custom 2.3.3 rom (Insertcoin) had problemen om met de Fontys te verbinden, ik wil graag redelijk zeker weten of dat in deze ROM wel gewoon kan voor ik ga updaten...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik connect met gemak naar mijn werkmail via Exchange. Maar kan zijn dat Fontys iets dicht heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Eén voordeeltje na die harde reset: doordat ik bij de initiele instellingen van m'n Google-account nu wél synchronisatie aangevinkt had (waarom dat later dan opeens niet meer fatsoenlijk werkt is me een raadsel :?), zijn nu wél alle Google Agenda's beschikbaar i.p.v. alleen "PC Sync".. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03
Ik zit te twijfelen om de GB update te gaan doen of een root. Nu lees ik wel iets over mybackup pro. Echter vraag ik me even af, als ik iets backup en ik zet het terug in dit geval een sms. Komt deze dan ook gewoon weer bij sms te staan? Of apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Gewoon weer bij SMS en daar is de Pro-versie niet eens voor nodig.

Hij herstelt alles netjes voor je (m.u.v. de "Call log" heb ik bemerkt. Daar staat dan qua naam allemaal '(Onbekend)', terwijl de nummers wél kloppen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Osiris schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:52:
Gewoon weer bij SMS en daar is de Pro-versie niet eens voor nodig.

Hij herstelt alles netjes voor je (m.u.v. de "Call log" heb ik bemerkt. Daar staat dan qua naam allemaal '(Onbekend)', terwijl de nummers wél kloppen..)
Bij mij eerst ook, maar na een tijdje laden geloof ik kan ik alles weer terug bekijken (als je tenminste de geschiedenis van je oproepen bedoeld). Trouwens ook met de gratis versie van MyBackup gedaan.

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RbBdOs schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Bij mij eerst ook, maar na een tijdje laden geloof ik kan ik alles weer terug bekijken (als je tenminste de geschiedenis van je oproepen bedoeld). Trouwens ook met de gratis versie van MyBackup gedaan.
Hmm, inderdaad, nu (na een hard reset omdat dat bugs zou oplossen volgens HTC :')) opeens wel. Maar na de upgrade had ie d'r weinig zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Vanmorgen de Gmail app geupdate maar ik heb er nu al spijt van 8)

Steeds als ik nou een mailtje krijg dan gaat ook mijn meldingsgeluid af. Voorheen kreeg ik alleen een M bovenin beeld en geen meldingsgeluid. Hoe krijg ik dat meldingsgeluid bij ieder mailtje uit terwijl ik wel mijn M in beeld hou bij een nieuw bericht.

Het is bij mij of alles uit of alles aan. Daar word ik vannacht niet blij van als er een mailtje binnenkomt.

ps. natuurlijjk wil ik bij Whatsapp en een sms wel weer een meldingsgeluid.

<opgelost - ringtone "stil">

[ Voor 3% gewijzigd door Harold_S op 04-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 19:09
elpino.rv schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:38:
Kan iemand controleren of in de officiele GB update nog gewoon 'Tethering' mogelijk is? Dit omdat de providers deze optie het liefst eruit willen hebben natuurlijk maar ik ze wel soms gebruik. Kan eigenlijk niet meer zonder!

1. 'usb-tethering' (sluit hem aan op je pc met usb kabel, staat er in de dropdown lijst nog steeds de mogelijkheid 'usb-tethering' en werkt deze nog?)

2. 'wifi-tethering' (staat er in de applicatie lijst nog steeds 'Wi-Fi-Hotspot' en werkt deze nog?)
Ik kan bevestigen dat Wi-Fi-Hotspot nog steeds werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:12
iemand het volgende probleem

telefoon is aan het laden via de usb en ondertussen ben ik er mee bezig
en de battery monitor geeft aan 25% even later 24% nog later 23%.....
opladen? nee ontladen...
kan er zo 123 niks over vinden op internet/google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Je laadt hem op de USB van een computer of de niet-originele HTC lader?

Dit is een bekend fenomeen. Als je hem niet met de originele HTC lader (of een andere lader die zich als AC lader aandient) laadt, dan trekt hij maar 500 mA aan laadstroom van de lader. Als je ondertussen ook nog met je telefoon bezig bent gebruik je al snel meer energie dan wat hij pakt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, laad je hem via de HTC lader op 220v op, dan heb je 1 ampere laadstroom. Laad je hem via je pc of andere usbapparaat, dan heb je maar 0,5 ampere laadstroom. Dat is best een groot verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Kan het dat na de update naar GB de officiële zaklamp van HTC niet meer werkt? Hij was sowieso weg, dus heb ik de APK uit 2.2 geïnstalleerd, maar de LED doet niks. De flits van de camera doet het nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:12:
Kortom, laad je hem via de HTC lader op 220v op, dan heb je 1 ampere laadstroom. Laad je hem via je pc of andere usbapparaat, dan heb je maar 0,5 ampere laadstroom. Dat is best een groot verschil....
En dat is op zich natuurlijk ook logisch, omdat de USB (2.0) spec ook maximaal 500mA toestaat :) (Wikipedia: USB)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:12:
oeps ja! niet bij stil gestaan had hem aan pc hangen ;-)
instinker haha

thx!! beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Bitjesmaker: Klopt :).

Helaas werken veel 3rd-party usbladers of autoladers ook niet goed. Ze worden door de Desire als "USB host" herkend en die trekt dan maar 500 mA. Dat is de maximale stroom die normaal van een usb-poort gevraagd mag worden in een normale situatie.

Maar sinds de 'standaardisatie' naar micro-usb voor het opladen van smartphones heeft men dit dus uitgebreid. Echter, de lader of de kabel moet dan gemodificeerd worden (iets met een weerstand tussen de middelste usb contacten) zodat de telefoon hem als AC charger ziet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurpgeit schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:20:
Kan het dat na de update naar GB de officiële zaklamp van HTC niet meer werkt? Hij was sowieso weg, dus heb ik de APK uit 2.2 geïnstalleerd, maar de LED doet niks. De flits van de camera doet het nog wel gewoon.
Naar wat ik begrepen heb zou bij die 2.3 die je hebt gedownload de zaklamp van HTC in mapje zitten en misschien nog wat meer dingen die je zult missen. Geen idee of een herinstallatie volstaat of dat er verschil zit tussen de zaklamp van 2.2 en 2.3.... Het lijkt me van niet maar aangezien iedereen hem uit het mapje heeft geinstalleerd en jij niet..... moet ik verder gaan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:27:

Helaas werken veel 3rd-party usbladers of autoladers ook niet goed. Ze worden door de Desire als "USB host" herkend en die trekt dan maar 500 mA. Dat is de maximale stroom die normaal van een usb-poort gevraagd mag worden in een normale situatie.

Maar sinds de 'standaardisatie' naar micro-usb voor het opladen van smartphones heeft men dit dus uitgebreid. Echter, de lader of de kabel moet dan gemodificeerd worden (iets met een weerstand tussen de middelste usb contacten) zodat de telefoon hem als AC charger ziet.
Ik dacht juist dat die 2 middelste gewoon samen verbonden moesten worden. (solderen of zo). Maar heb me er verder niet in verdiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Het lijkt er op dat de buien radar website geen animatie meer toont. Iets met flash? Ik gebruik niet de app meer, omdat in 2.2 de site (en mobiele site) gewoon goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier werkt de buienradar animatie nog gewoon... zowel op de 'grote' website als de mobiele website.

Die animatie lijkt ook niet in flash te zijn (volgens mij is het gewoon animated gif of iets anders dynamisch) want bij mij staan plugins op "on demand" in plaats van automatisch laden en de animatie verschijnt gewoon direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
eymey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:33:
Hier werkt de buienradar animatie nog gewoon... zowel op de 'grote' website als de mobiele website.

Die animatie lijkt ook niet in flash te zijn (volgens mij is het gewoon animated gif of iets anders dynamisch) want bij mij staan plugins op "on demand" in plaats van automatisch laden en de animatie verschijnt gewoon direct :)
Goeie tip; "gif animaties" ingeschakeld en nu doet ie het goed! (kan me niet herrinneren dat ik dit vorheen ook heb moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Stamgastje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:45:
Voorlopig heb ik geen haast, als binnen de komende 2 weken A2SD+ wordt toegevoegd aan de ROM van teppic74, installeer ik die. Anders ga ik inderdaad voor een alternatief; de door jou hierboven genoemde ROM is dan een goede kanshebber!
Vandaag heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en InsertCoin Sense 2.1 1.0.9 A2SD geinstalleerd. Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk prima is!
Stamgastje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:13:
Dat noem ik geen klein puntje, als dat werkt zou ik het geweldig vinden! Hoef ik eindelijk niet meer steeds de roaming uit te zetten als ik naar het buitenland ga (of in de grensstreek ben)! Kunnen meer mensen dit bevestigen?
In deze ROM - die op de officiële HTC Gingerbread release gebaseerd is - werkt het inderdaad, ik hoef nu roaming niet meer aan te zetten om mobiel te kunnen internetten met mijn Telfort SIM!

[ Voor 4% gewijzigd door Stamgastje op 05-08-2011 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Stamgastje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:33:
In deze ROM - die op de officiële HTC Gingerbread release gebaseerd is - werkt het inderdaad, ik hoef nu roaming niet meer aan te zetten om mobiel te kunnen internetten met mijn Telfort SIM!
Ik als Telfort klant ga hier toch maar eens naar kijken.
Ik dacht altijd dat het aan de simkaart lag van Telfort. Of zijn er meer APN's opgenomen in de ROM.

Wat staat er nu als operator? Is de NL KPN of Telfort?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
In de meldingenbalk (of hoe heet dat ding) bovenaan staat zowel NL KPN als NL TELFORT, net als voorheen met de stock Froyo ROM.

Het werkt zoals aangegeven door nightcrow in de officiële Gingerbread ROM van HTC, maar dus ook in Insertcoin. Niet zo verbazingwekkend, aangezien Insertcoin gebaseerd is op de officiële ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 23:00
eymey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:27:

Ik heb hier een aantal 2 euro USB laders van deal-extreme liggen en die werken allemaal prima met mijn Desire. Ook 1000 mA laders. Ziet ie keurig als AC lader.
Moet wel een zwaar verbruik zijn om het te ontladen terwijl het met 500 mA wordt opgeladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Kun je op de Desire met GB nog wel gewoon je 3G verbinding handmatig aan en uit zetten via een widget?
Dacht ergens gelezen te hebben, dat dit niet meer mogelijk is?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Knud schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:37:
Kun je op de Desire met GB nog wel gewoon je 3G verbinding handmatig aan en uit zetten via een widget?
Ik gebruik de standaard 3g widget bij instellingen en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Knud schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:37:
Werkt nog prima, de mogelijkheid om 't mobiele netwerk aan of uit te zetten is alleen verdwenen uit dat menu wat je krijgt als je de powerknop indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KarlMarX schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb hier een aantal 2 euro USB laders van deal-extreme liggen en die werken allemaal prima met mijn Desire. Ook 1000 mA laders. Ziet ie keurig als AC lader.
Moet wel een zwaar verbruik zijn om het te ontladen terwijl het met 500 mA wordt opgeladen...
Tsja, toch is het wat de originele vraagsteller constateerde ;)

Mag ik trouwens (hoewel hier offtopic) vragen welke AC laders dat zijn van DX? :)

Hier werkt het bv. met een Hama-lader van Mediamarkt waar ook netjes 1A op het stickertje staat niet. En ik heb sowieso wel meer apparaten liggen waar een extra ladertje wel handig voor is .

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 05-08-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:22
Is hier nog iemand die de "oude" android heeft?
Met 2.3 zijn mijn achtergronden allemaal weg en ik gebruikte altijd de standaard zwarte achtergrond, met dat patroon erin. Heeft iemand die nog voor me?

EDIT: laat maar, heb hem al!

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 05-08-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stoer! Nieuwe autoradio gekocht (Alpine CDA-105Ri). Die heeft een USB aansluiting voor USB sticks.

En ik dacht: hey, m'n HTC Desire gedraagt zich in de "Diskdrive" modus als een USB stick.

En 1+1 = 2, dus ik sluit hem aan op de radio, stel hem in op "Diskdrive" en ik kan gewoon de muziek van m'n telefoon afspelen. En hij laad ondertussen ook nog op

Handig!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
KarlMarX schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Je weg zoeken met Google Navigation is genoeg hoor. (3G + GPS + Screen on).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Hebben meer mensen hier last van dat, als je via usb met pc verbind, geen mogelijkheden meer kan aanvinken? Er komt niets meer in beeld.

Is trouwens met 2.3.3...

Ohja ik heb het wel aangevinkt staan in de instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kampover op 05-08-2011 14:43 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

@ Sjaak & Osiris: Duidelijk zo! Bedankt.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Hebben meer mensen last van een battery drain sinds de nieuwe update? Ik weet niet precies waar het fout gaat maar ik heb sinds ik heb geupdate nu al 2x gehad dat mijn batterij binnen enkele uren volledig ontladen was. Het begint nu toch wel echt vervelend te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:28

Kryziek

bb || !bb

Niet binnen enkele uren. Maar ik gebruik hem laatste tijd vrij weinig.
Af en toe 10 min internet via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb juist het idee dat de battery drain minder is geworden na de update (dus zuiniger). Maar ik gebruik m'n tel. ook meestal niet (meer) zo intensief. Het is nu meer een gebruiksvoorwerp geworden ipv een speelvoorwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Stamgastje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:44:
In de meldingenbalk (of hoe heet dat ding) bovenaan staat zowel NL KPN als NL TELFORT, net als voorheen met de stock Froyo ROM.

Het werkt zoals aangegeven door nightcrow in de officiële Gingerbread ROM van HTC, maar dus ook in Insertcoin. Niet zo verbazingwekkend, aangezien Insertcoin gebaseerd is op de officiële ROM.
Bij mij staat er alleen NL Telfort als ik de notificatiebalk naar beneden trek. Kan misschien komen doordat ik bij de eerste instellingen na de update voor Telfort heb gekozen maar later de proxy/poort van APN's heb aangepast conform de Telfort-handleiding (link).

Wat me verder nog opvalt is dat in de market bepaalde apps (bv. de key van Touchdown of de betaalde versie van Tweetcaster) niet meer gevonden kunnen worden. Had dat in het verleden met de eerste Galaxy ook iedere keer nadat een nieuwe rom beschikbaar kwam. Google lijkt die toe te moeten voegen aan een whitelist oid. Zal met deze update nog wel niet gebeurd zijn tot nu toe.

Pluspunt tov Froyo is de reboot-optie bij indrukken van de aan/uit-toets. Al zijn daar behalve uitschakelen en de vliegtuigmodus de andere opties verdwenen: trillen/geluid uit.

Accuduur lijkt vooralsnog wat minder na de update. Zal dat nog wel in de gaten houden. Problemen met de camerasoftware hebben zich niet meer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
nightcrow schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:36:
Bij mij staat er alleen NL Telfort als ik de notificatiebalk naar beneden trek. Kan misschien komen doordat ik bij de eerste instellingen na de update voor Telfort heb gekozen maar later de proxy/poort van APN's heb aangepast conform de Telfort-handleiding (link).
Of het komt omdat ik InsertCoin draai, die stukken uit Sense 2.1 en 3.0 gebruikt. Doet er wat mij betreft ook niet toe, het werkt en daar gaat het om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

Heb maar geroot....
Nu LeeDroid Rom erop en je kunt je Desire koppelen met HTCSense.com (wordt als desire hd herkend) :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is het iemand al gelukt om bij de Exchange App een custom geluidje in te stellen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand hier ooit eens een 'neppe' 2e accu uit china gekocht? Omdat het minder dan 5 euro kost wil ik me er eigenlijk wel aan wagen... Ervaringen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier tot nu toe nog niet geprobeerd. Ik ben er te huiverig voor.

Als het ergste wat je kan gebeuren is dat het prut lijkt te zijn, soit. Maar slecht geproduceerde Litium-Ions kunnen ook op een gevaarlijke manier het loodje leggen.

Zit overigens wel over een nieuwe batterij na te denken (of mss zelfs wel de extra dikke, als ik naast de verdikte achterkant ook een passend TPU hoesje zou kunnen vinden). Ik zie mezelf deze Desire toch voorlopig wel houden (hopelijk nog voor meer dan een jaar).... aangezien ik nog niet echt een opvolger heb gezien die baanbrekend veel toevoegt. En met een nieuwe batt. zou de Desire wel weer een 2e leven kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Snake schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:01:
Is het iemand al gelukt om bij de Exchange App een custom geluidje in te stellen?
Kan dat niet gewoon door een map 'Notifications' aan te maken op je SD-kaart en het geluidje daarin te plaatsen? Wordt als het goed is herkend dan bij het selecteren van het gewenste meldinggeluid in je Exchange-postbus. Werk daar zelf niet mee dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat werkt wel maar in de Exchange app zelf kan je niet een ander geluidje selecteren.

Je kan een standaard geluidje zetten voor notifications en dan kan je los daarvan een geluidje instellen voor GMail. Maar je kan dat niet met de Exchange app. Wat wil zeggen dat notifications (van welke app whatsoever) hetzelfde klinken als mails van Exchange.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
mucuracat schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:43:
Heb maar geroot....
Nu LeeDroid Rom erop en je kunt je Desire koppelen met HTCSense.com (wordt als desire hd herkend) :9
werkt locatie en zo dan ook zodat je het toestel op afstand kan blokkeren en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:01
Ja hoor, met elke custom rom met sense 2.0 en hoger. Ik draai nu volgens de site een HTC Pyramid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:52:
Hier tot nu toe nog niet geprobeerd. Ik ben er te huiverig voor.

Als het ergste wat je kan gebeuren is dat het prut lijkt te zijn, soit. Maar slecht geproduceerde Litium-Ions kunnen ook op een gevaarlijke manier het loodje leggen.

Zit overigens wel over een nieuwe batterij na te denken (of mss zelfs wel de extra dikke, als ik naast de verdikte achterkant ook een passend TPU hoesje zou kunnen vinden). Ik zie mezelf deze Desire toch voorlopig wel houden (hopelijk nog voor meer dan een jaar).... aangezien ik nog niet echt een opvolger heb gezien die baanbrekend veel toevoegt. En met een nieuwe batt. zou de Desire wel weer een 2e leven kunnen krijgen :)
Ik ben er ook ietwat huiverig voor, maar tijdens een dagje geocachen hou ik het nooit lang vol. Alleen daarvoor zou ik dan een 2e batterij voor willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ik had vroeger (pre update) met handcent sms een blauwe 'meldled' nu is alles groen knipperend. Ik heb LED my know geprobeerd maar die werkt niet

Iemand een ideetje waar ik het eea kan veranderen, ik was nogal gehecht aan mijn blauwe led

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Blauw?! Ik heb serieus nog nooit een blauw schijnsel uit m'n Desire zien komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Was dan ook een instelling in HandCent..... Erg handig hoor: ik kan aan mijn LED zien wat er aan de hand is: knoppert hij groen dan komt er regen (buienalarm), is hij blauw dan heb ik een SMS (handcent), brandt hij groen dan heb ik mail.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dan nog ben ik erg verbaasd dat er überhaupt fysiek een blauwe LED in de Desire zit en waarom de standaard-software 'em niet gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik had hem in 'alle' kleuren voor idd verschillende meldingen. Tis een multicolor led. Maar nu dus weg in 2.3 ??

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
eymey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:24:
Je laadt hem op de USB van een computer of de niet-originele HTC lader?

Dit is een bekend fenomeen. Als je hem niet met de originele HTC lader (of een andere lader die zich als AC lader aandient) laadt, dan trekt hij maar 500 mA aan laadstroom van de lader. Als je ondertussen ook nog met je telefoon bezig bent gebruik je al snel meer energie dan wat hij pakt.
Er zijn verschillende laders die wel gewoon snelladen hoor. Onder de accu instellingen kan je zien of ie traag laadt (dan staat er USB) of snellaad (AC)

Mijn Brodit autohouder is een snellader, mijn burolader ($5 van ebay) laadt snel, en ook mijn dealextreme 9000mAh noodaccu is een echte snellader mits je de juiste kabel gebruikt (zat erbij).
Voor snelladen is inderdaad de doorverbinding tussen de 2 datalijntjes (middelste twee) voldoende, kan je zo zelf maken.

Heeft in elk geval heel erg weinig met de originele HTC lader te maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij kan je dan toch gewoon beter iets meer uitgeven bij een NL webshop (hopende dat ie weten waar producten in NL aan moeten voldoen en veilig spul aanbieden):

http://www.mobilesupplies...436_3525_13631_13993.html

Hier hebben ze ook zo'n dikkere 2400 mAh batterij met bijbehorende achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Maxwp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:41:
[...]

werkt locatie en zo dan ook zodat je het toestel op afstand kan blokkeren en zo?
Ja, ik kan mijn telefoon zien via de site van HTCSense.com. En ook laten overgaan, contacten etc. Blokkeren en leegmaken knopjes zijn klikbaar, maar niet geprobeerd :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Voor wie net als ik problemen ervaart met de camera na de officiële GB-update: dit lijkt alleen te gebeuren als je het scherm gebruikt om een foto te maken. Als je de trackball gebruikt door deze in te drukken dan werkt de applicate wel gewoon. Maakte altijd foto's met het scherm vanwege de zoom-functie.

Zodra deze rom ge-unlocked is toch maar eens root overwegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
MoiZie schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:57:
Ja hoor, met elke custom rom met sense 2.0 en hoger. Ik draai nu volgens de site een HTC Pyramid :P
mucuracat schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Ja, ik kan mijn telefoon zien via de site van HTCSense.com. En ook laten overgaan, contacten etc. Blokkeren en leegmaken knopjes zijn klikbaar, maar niet geprobeerd :P
heb het geprobeert en een custom rom geinstalleerd
heb gekozen voor leedroid... maar geen HTC sense?en geen HTC hub..
aanmelden op htcsense.com werkt tot op het moment dat het toestel moet ondekt worden ( hij moet aan staan en op internet zitten melding ) daar stop het!
verder zie ik bij instellingen GB 2.3.3 maar geen sence 2.X eronderstaan!

gebruik de laatste versie van leedroid...

LeeDrOiD V3.0.8.2 GB A2SD+ FTP download

heb trouwens met bovenstaande ook de A2SD app missende en minder geheugen over dan de htc rom 2.2
88 vrij na eerste opstart leedroid en veel zit er niet op.

edit:

er blijkt een port te zijn van de desire HD naar de desire.

ben die nu aan het installeren maar wil niet meer booten daarna! blijkft bij de wy so serious alpharev screen

edit :

daarna blijkft hij loopen op het leedroid ( enerystar ) scherm

edit:

full wipe dan weer zip erop installeren en dan .. gelukt ;-) HD port A2Sd verzie draaid 127 mb vrij ! nog altijd minder dan de 147 vrij van de htc rom 2.2
en het is sense 2.1 dacht dat het 3.0 zou zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Maxwp op 07-08-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:58:
Was dan ook een instelling in HandCent..... Erg handig hoor: ik kan aan mijn LED zien wat er aan de hand is: knoppert hij groen dan komt er regen (buienalarm), is hij blauw dan heb ik een SMS (handcent), brandt hij groen dan heb ik mail.....
Klopt, ik heb dit ook al gemeld in het topic "problemen na update..."
Sinds de update staat er in Handcent dat het toestel geroot moet zijn om de LED te manipuleren. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 23:00
eymey schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Tsja, toch is het wat de originele vraagsteller constateerde ;)

Mag ik trouwens (hoewel hier offtopic) vragen welke AC laders dat zijn van DX? :)

Hier werkt het bv. met een Hama-lader van Mediamarkt waar ook netjes 1A op het stickertje staat niet. En ik heb sowieso wel meer apparaten liggen waar een extra ladertje wel handig voor is .
Deze 1000mA lader werkt bij mij perfect. Heb er inmiddels een paar liggen.
http://www.dealextreme.co...er-100-240v-eu-plug-29417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondFear
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:02
Ik zag net (via App2SD) dat er een app op het toestel staat genaamd Zysploit (afbeelding met EVO erop).
Weet iemand waarvoor dit is en of dit malware is? Mijn toestel draait nu op android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KarlMarx: Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Maxwp schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:19:
Probeer je vraag eens in het root forum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik heb 2 probleempje met mijn desire.... (draai de Leedroid HD rom trouwens)

1. Af en toe valt mijn internet connectie weg, voor een seconde of 10.... Hoe los ik dit op?

2. Als ik via die uploadsites dingen wil downloaden, download hij alleen de .HTM file (paar kb). Hoe kan dit?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:55

henri8096

BIM is not a software!

BeyondFear schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:51:
Ik zag net (via App2SD) dat er een app op het toestel staat genaamd Zysploit (afbeelding met EVO erop).
Weet iemand waarvoor dit is en of dit malware is? Mijn toestel draait nu op android 2.3.3
Dit is de exploit waarmee je je toestel geroot hebt. Kortom je hebt het er zelf opgezet. 8)7

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Waar is nu de extra ruimte waar ik zo'n gebrek aan heb, 6 dagen na de update met de zelfde apps weer maar 17-19 mb vrij, wat doe ik verkeerd, alles wat op sd kan staat erop

Ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee, maar ja nu kan ik niet meer rooten, verdomme

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Maxwp schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

[...]

heb gekozen voor leedroid... maar geen HTC sense?en geen HTC hub..
aanmelden op htcsense.com werkt tot op het moment dat het toestel moet ondekt worden ( hij moet aan staan en op internet zitten melding ) daar stop het!
verder zie ik bij instellingen GB 2.3.3 maar geen sence 2.X eronderstaan!

gebruik de laatste versie van leedroid...

LeeDrOiD V3.0.8.2 GB A2SD+ FTP download

heb trouwens met bovenstaande ook de A2SD app missende en minder geheugen over dan de htc rom 2.2
88 vrij na eerste opstart leedroid en veel zit er niet op.

edit:

er blijkt een port te zijn van de desire HD naar de desire.

ben die nu aan het installeren maar wil niet meer booten daarna! blijkft bij de wy so serious alpharev screen

edit :

daarna blijkft hij loopen op het leedroid ( enerystar ) scherm

edit:

full wipe dan weer zip erop installeren en dan .. gelukt ;-) HD port A2Sd verzie draaid 127 mb vrij ! nog altijd minder dan de 147 vrij van de htc rom 2.2
en het is sense 2.1 dacht dat het 3.0 zou zijn
Staat een update van sens 3.0 op xda site van leedroid.. (voor de zekerheid ook maar pm gestuurt)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1170633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Ik heb het probleem dat mijn mail (Gmail) niet meer goed synct als ik op Wifi zit. Wanneer ik een testmail stuur kan het zomaar een halfuur duren voordat ik de mail op m'n telefoon binnenkrijg. Als ik Wifi uitzet krijg ik de mail bijna direct op mijn telefoon binnen. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand problemen dat deze smartphone sms'en niet in de juiste volgorde zet indien je snel na elkaar verstuurd en ontvangt? T'is erg vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:51:
Nog iemand problemen dat deze smartphone sms'en niet in de juiste volgorde zet indien je snel na elkaar verstuurd en ontvangt? T'is erg vervelend....
Jepz.. Ik gok dat 't iets te maken heeft met timestamps in de SMS-jes ofzo?

Ah, nu weet ik ook weer waarom ik het SMS-systeem uit heb lopen pluizen via Wikipedia.. Om te kijken of er daadwerkelijk timestamps in SMS-jes zitten.. Maar dat was ik halverwege dus vergeten en wist ik niet meer waarom ik over SMS-jes aan het lezen was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bert_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 15:35
http://android.riteshsahu...ut-sms-backup-restore#q18

Q 18: I restored my SMS Messages and now they appear in the wrong order in Handcent SMS and some of my existing messages are duplicated. Why?
A: Handcent appears to display messages in the order they are added instead of the date of the message so if you restore messages after you’ve got existing messages in Handcent, they may appear in the wrong order. Although SMS Backup & Restore gives you the option to check for duplicates during restore, sometimes it may not work properly or Handcent may misunderstand the update of an existing message as a new message and hence display a duplicate. The only work around I know of this problem is to create a new backup and then delete all the messages from Handcent as well as using SMS Backup & Restore’s delete feature. A restore after this should result in the correct ordering of messages as well as clearing up of duplicates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:44
De NTP clock van vodafone klopte ook niet een tijd geleden althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik heb een probleem. Ik kan de voetbal.nl app niet zien in de market op mijn Desire met GB.
Als ik inlog op mijn pc zie ik hem en wil ik hem installeren, maar er gebeurt niets.
Hoe kan ik de app nu op mijn android krijgen, ben al de hele dag bezig, resetten, naar fabrieksinstellingen, market cache legen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

brandon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:51:
Ik heb een probleem. Ik kan de voetbal.nl app niet zien in de market op mijn Desire met GB.
Als ik inlog op mijn pc zie ik hem en wil ik hem installeren, maar er gebeurt niets.
Hoe kan ik de app nu op mijn android krijgen, ben al de hele dag bezig, resetten, naar fabrieksinstellingen, market cache legen etc.
Kan zijn dat het niet compatibel is met je foon. Versie van android of toestel zelf.
Zelfde ervaren. LG TV Remote werkte niet met 2.2 op Desire, na update met custom kon ik het nog niet zien op market. Via omweg gedownload (andere telefoon downloaden, backup de app en verzenden via bluetooth naar desire) Had ook met android 2.2 zelfde stap uitgevoerd zonder resultaat, maar nu met android 2.3 werkt het wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:22:
ik heb 2 probleempje met mijn desire.... (draai de Leedroid HD rom trouwens)

1. Af en toe valt mijn internet connectie weg, voor een seconde of 10.... Hoe los ik dit op?

2. Als ik via die uploadsites dingen wil downloaden, download hij alleen de .HTM file (paar kb). Hoe kan dit?
1. geen idee
bij 3g zit je mischien net tussen een zonewissel o.i.d.
of hij krijgt geen misschien geen data door dus verbreekt ie de verbinding.

2gheghe, uploadsites.
maar hetzelfde probleem heb ik ook. wil ik ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54
Klein_Kipje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:11:
Waar is nu de extra ruimte waar ik zo'n gebrek aan heb, 6 dagen na de update met de zelfde apps weer maar 17-19 mb vrij, wat doe ik verkeerd, alles wat op sd kan staat erop

Ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee, maar ja nu kan ik niet meer rooten, verdomme
:)
janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Dat gaat over s-off, was rooten via unrevoked nog niet mogelijk?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Maar nu ik dit type weet ik het niet meer zeker.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ach, een beetje geduld en de handige vogels maken het wel mogelijk, ik heb nog niet meegemaakt dat er een apparaat van welk soort dan ook lang "ongekraakt" blijft

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nou ben ik nu blind?
Ik kan die update ROM op http://htcdev.com/ niet vinden.

Iemand?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:15:
Nou ben ik nu blind?

Iemand?
Beter wacht je nog ff tot de 2.3 te rooten/s-offen is. Straks loop je tegen problemen aan en kan helemaal niemand je helpen, zelfs HTC niet aangezien de update niet voor het grote publiek bestemd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nou ben ik nu blind?

Iemand?
Ik zie hem hier toch echt staan: http://htcdev.com/devcenter/downloads.

Tweede van boven (Android 2.3 (Gingerbread) Upgrade for HTC Desire)

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 10-08-2011 17:50 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik nu blind?

Iemand?
http://htcdev.com/ > Kernel Source Code>See downloads>Android 2.3 (Gingerbread) Upgrade for HTC Desire

Hij zit er wel maar je moet nog wat doorklikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 16-09 15:52
Zucht. 2.3 ROM geïnstalleerd op 1/8/11 en nu alweer de melding datie volgelopen is :(
Ik heb op de eerste dag enkele apps geinstalleerd, waarvan ik er ondertussen al heb moeten verwijderen!

Momenteel geïnstalleerd:
  • *Alarmdroid
  • *Battery Solo Widget
  • *Facebook
  • *Foursquare (SD)
  • *FxCamera (SD)
  • *Glass Widgets
  • *Gmail
  • *GPS Status (SD)
  • *iCoyote (SD)
  • *Maps
  • *Sleep
  • *Traffic Counter
  • *Youtube
En toch heb ik momenteel maar 15MB vrij. Lijkt mij eigenlijk nog erger dan met 2.2 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

cocico schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:05:
Zucht. 2.3 ROM geïnstalleerd op 1/8/11 en nu alweer de melding datie volgelopen is :(
Ik heb op de eerste dag enkele apps geinstalleerd, waarvan ik er ondertussen al heb moeten verwijderen!

Momenteel geïnstalleerd:
  • *Alarmdroid
  • *Battery Solo Widget
  • *Facebook
  • *Foursquare (SD)
  • *FxCamera (SD)
  • *Glass Widgets
  • *Gmail
  • *GPS Status (SD)
  • *iCoyote (SD)
  • *Maps
  • *Sleep
  • *Traffic Counter
  • *Youtube
En toch heb ik momenteel maar 15MB vrij. Lijkt mij eigenlijk nog erger dan met 2.2 |:(
leedroid installed...
Nav van 30 mb
alles van google..
htc sense 3
+ nog 28 verschillende apps...

en 94 mb vrij!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
cocico schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:05:

Momenteel geïnstalleerd:
  • *Alarmdroid
  • *Battery Solo Widget
  • *Facebook
  • *Foursquare (SD)
  • *FxCamera (SD)
  • *Glass Widgets
  • *Gmail
  • *GPS Status (SD)
  • *iCoyote (SD)
  • *Maps
  • *Sleep
  • *Traffic Counter
  • *Youtube
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200261

Deze kan ik je aanraden. Officiele 2.3.3 ROM met A2SD. Heb nu 30 apps geinstalleerd en nog 85 MB vrij _/-\o_ Ik moet zeggen, echt de beste geroote 2.3 ROM die ik gezien heb tot dusver. Zeker met nog diverse MODS die te installeren zijn zoals bootsounds wissen en powersaving modules.

We natuurlijk alleen niet of je geroot bent of wilt zijn? Ik had mijn desire geroot toen hij nog op 2.2 draaide, en na Cyanogenmod heb ik deze bovenstaande eroverheen geflashed (wel een zeer complete wipe natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik ga zeker rooten, had al geroot voor 2.3 (zonder nieuwe ROM) en wou persé wachten met officiële 2.3 en zien wat dat gaf. Ik zal me eens inlezen en zien of ik nu al van 2.3 naar een custom rom kan, liefst met Sense 2.1 of 3.0 erin ;)

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

Laguna

Connaisseur

Ik ben zelf ook over op GB. Ik had wel rooten overwegen, maar dat gedoe met die gold card hield me tegen vanwege een branded toestel. Echter door de GB is het toestel nu unbranded en is het nu afwachten tot GB te rooten is :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• eymey
Misschien hier toch ook maar eens de overweging maken om te rooten (zodra dat mogelijk is bij de stock GB ).

@Sleehond: Met a2sd bedoel je dus dat er een aparte partitie op de SD-kaart komt waar hij apps op installeert? (zonder dat dat negatieve gevolgen heeft voor widgets en zo? ). Zaken zoals powersaving modules zijn ook altijd leuk. Nieuwere sense zou leuk zijn maar meer app-geheugen is nu prio 1 :P

Wat voor een SD-kaart gebruiken jullie eigenlijk? Heb al div. class4 en zogenaamde class6 micro-sd kaartjes geprobeerd maar bij allemaal ben ik niet 100% tevreden over performance. Gallery laadt soms erg sloom en het gebeurt nu regelmatig dat de telefoon bij het booten de SD kaart nog niet kan benaderen waardoor hij bv. de beltoon terug zet op een standaard toon.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:39
Is het nu echt zo of lijkt het maar dat het geluid harder is sinds Gingerbread? Ik heb 's avonds altijd een muziekje op de sleeptimer staat op het zachtste niveau (boven uit natuurlijk :P), maar volgens mij is het na 2.3 wat harder.

• WillemCrnlssn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 13:31
Ik heb 2 dagen geleden de update gedaan naar 2.3 en nu werkt men microfoon soms niet meer. Als ik telefoon krijg kan ik dus niets zeggen. Is hier een oplossing voor. Is het mogelijk om terug te downgraden naar Froyo?

Verwijderd

@Eymey: ik heb zelf nu een class 10 Trandscend 16GB. SDtools haal ik 15 MB/s write en 21 MB/s read mee. Installeer SDtools eens en kijk wat je scores zijn.

@maikel: je bent de 2e die ik erover zie klagen. Het ligt dus niet aan jou.

@WillemCrnlssn: Gast, je bent de zoveelste die abrupt de update heeft geinstalleerd zonder je in te lezen. Je kan op dit moment nog steeds niet rooten en dus kan je geen andere ROMs installeren. Als je volgende keer weer een vraag heb, kijk op zijn minst dan de laatste 2 paginas na. Dat doe ik ook altijd.

• eymey
Thanks :). Ik las in de reviews bij SDtools een klacht dat de snelheid te vaak afwijkt. Ik haal iig 5,8 MB/s write en 11 MB/s read. Ik wist niet dat er al in zulke grootte class10 kaarten bestonden :).

edit: deze ( pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter ) gebruik je dus?

Toch de moeite waar om te investeren dus :P.

Dan is het alleen nog wachten tot er voor de officiele GB rom een root methode beschikbaar is en dan kan m'n Desire weer mooi vooruit. Ik begin ook hoe langer hoe meer het gevoel te krijgen dat ik voorlopig nog geen ander toestel ga willen.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 11-08-2011 12:53 ]

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:07

RichZ

Keep burning!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:33:
@Eymey: ik heb zelf nu een class 10 Trandscend 16GB. SDtools haal ik 15 MB/s write en 21 MB/s read mee. Installeer SDtools eens en kijk wat je scores zijn.
Ik heb ook een class 10 Transcend, alleen dan 8 GB. Ik haal met SD Tools iets van 11 MB/s write en 19 MB/s read. Heb je iets van partitie alignment gedaan aangezien jouw benchmarks wat hogere getallen geven?

Verwijderd

@ alle mensen die hier enkele weken terug last hadden van bepaalde buttons die "versleten" bleken te zijn en soms niet of half werken:
Heeft iemand dan ook effectief z'n Desire opgestuurd voor reparatie? Zo ja, is het opgelost?

Verwijderd

RichZ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb ook een class 10 Transcend, alleen dan 8 GB. Ik haal met SD Tools iets van 11 MB/s write en 19 MB/s read. Heb je iets van partitie alignment gedaan aangezien jouw benchmarks wat hogere getallen geven?
Ja klopt, heeft dit invloed op de benchmark dan? Meer info over mijn manier http://www.baadnwz.eu/201...-and-ext-partiton_16.html

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:51:
Thanks :). Ik las in de reviews bij SDtools een klacht dat de snelheid te vaak afwijkt. Ik haal iig 5,8 MB/s write en 11 MB/s read. Ik wist niet dat er al in zulke grootte class10 kaarten bestonden :).

edit: deze ( pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter ) gebruik je dus?

Toch de moeite waar om te investeren dus :P.
Klopt, heb hem ook van Dataio vandaan. KLIK

Overigens kom ik net achter dat deze snelheid misschien deels te danken is aan een tweak (alligned en no journaling ext4). Zie mijn post hierboven voor meer info.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 18:54 ]

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:07

RichZ

Keep burning!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:44:
[...]

Ja klopt, heeft dit invloed op de benchmark dan? Meer info over mijn manier http://www.baadnwz.eu/201...-and-ext-partiton_16.html
Volgens het artikel waar je aan refereert wel, ik heb alleen geen EXT4 maar een EXT3 partitie aangemaakt. Heb je de FAT32 partitie ook alligned?

Net bij DATAIO ook maar een SD kaart besteld voor de Desire van mijn vrouw, kan ik haar Desire van het weekend ook rooten en er een custom ROM erop zetten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RichZ op 11-08-2011 20:28 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 61 Laatste