Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komaan htc stel ons niet teleur met deze update. Hopelijk komen ze de belofte na van deze nog in juli te releasen.

Edit: check hun fb pagina en lees dit artikel. Niet in alle landen zal de update beschikbaar zijn?

http://htcdesireportal.co...read-ota-update-released/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31

Len

Leeg

kenkreutzer schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:18:
Ik ben echter benieuwd naar de geheugen na de update. Ik heb nu elke keer dat ik apps moet deinstalleren als ik een nieuwe wil downloaden. Hopelijk gooien ze aaps als aandelen en twitter eruit!
Het gaat een OTA update worden, dus er gaat niets veranderd worden aan de indeling van het geheugen. Ze halen er wat apps uit die normaal in de rom zouden staan. Die moeten ze weghalen omdat anders sense er niet in zou passen.

Kortom, als je bijvoorbeeld facebook zou gebruiken dan heb je na de update minder geheugen voor apps vrij, omdat facebook normaal in de rom al zou zitten. (En nu moet je het apart downloaden en komt het in de apps geheugen terecht).

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je vergeet voor het gemak even (net zoals iedereen dit doet) dat alle apps met native libraries nu in hun geheel op de SD-kaart geplaatst kunnen worden, waardoor er dus ook weer geheugen vrij zou moeten komen.

Kijk op je 2.2-installatie maar eens wat een spelletje die gebruikmaakt van de Unity engine inneemt, terwijl de app toch naar je SD-kaart is verplaatst. Opvallend? Ja. Dat komt dus door de native libraries (delen die in C of C++ zijn geschreven) die standaard door Android 2.2 in /data/bla/bla/bla op het interne geheugen worden geplaatst.

Netto zou je met wat mazzel dus meer ruimte moeten overhouden, aangezien dit makkelijk kan oplopen tot in de tientallen MB's.

Bron: Dianne Hackborn, een van de ontwikkelaars die aan Android werken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Niet iedereen :)

Ik was net al een verhaal aan het typen dat we (zeker als nu niet meer ingebakken Apps updates krijgen) toch wel minder last met vol geheugen zullen krijgen.... Maar je bent me net voor d:)b

Overigens wel raar dat het nu toch voor OTA gaat ipv die geruchten over een connected upgrade ivm HBOOT enzo... Maar goed, de check for updates knop gaat hard slijten :+

[ Voor 29% gewijzigd door Stormtrooper op 31-07-2011 14:25 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Weet iemand trouwens nog hier een antwoord op? Dit is iets waar ik al een tijdje last van heb.

De HTC mail app van mijn Desire werkt niet meer. Er komt geen notificatie led of icoontje als er een mail komt. Ik ververs mijn mail altijd om de 5min. Ik had mijn hotmail opnieuw ingesteld en toen deed die het weer voor één dag. Daarna weer hetzelfde verhaal. Nu moet ik steeds in mijn mail app kijken in de hoop of er nieuwe mailtjes zijn.. :/

Ben ik de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56
Staan de juiste vinkjes aan bij Meldinginstellingen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:44
mucuracat schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:38:
[...]

no problem bij mij via market :?
kon zo installeren.
Mischien komt het omdat ik android 2.3.5 (Cyanogen) draai. Anders kan ik het niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jaap-Jan schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:55:
Staan de juiste vinkjes aan bij Meldinginstellingen?
E-mailmeldingen staat aan.

Rest hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
En we het is weer zo ver, een tweet van meneer Moons:

Eerst de vraag van een twitteraar die benieuwd is naar de gingerbread update:
Robin Neyt
@markmoons Ging er tegen eind augustus geen #Gingerbread update komen voor de HTC Desire :-) #android
1 hour ago
En het antwoord van meneer Moons:
in reply to @RobinNeyt ↑
Mark Moons
@RobinNeyt je bedoelt eind Juli. Ja, dat klopt... En ja dat is ongeveer nu.... Coming up... al is het wat conventioneler dan anders
30 minutes ago
Bron: Twitter

Nou ik ben in ieder geval benieuwd hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zobat schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:38:
[...]

Mischien komt het omdat ik android 2.3.5 (Cyanogen) draai. Anders kan ik het niet begrijpen.
2.3.5? Nooit van gehoord, dacht dat het hoogste tot nu toe 2.3.4. was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Miui heeft hem ook. Zal wel de nieuwste versie zijn.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Hayo schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:33:
En we het is weer zo ver, een tweet van meneer Moons:

Eerst de vraag van een twitteraar die benieuwd is naar de gingerbread update:

[...]

En het antwoord van meneer Moons:

[...]

Bron: Twitter

Nou ik ben in ieder geval benieuwd hoe en wat...
Wat bedoelt hij precies met "al is het wat conventioneler dan anders", dat het om een RUU gaat ipv een OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wanneer Moons zo'n tweet de wereld instuurt kan het nog wel minstens vijf dagen duren voordat de update er werkelijk is :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
@Pyr0wl geen idee...
@Stukfruit haha oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Ik denk dat we de update zullen moeten gaan downloaden van HTC support. Op die manier vallen allen geruchten wel een beetje op hun plaats? Op die manier kan de partitie layout van de nand aangepast worden en dergelijke.

Ben eens benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik die update heb op m'n Desire Z kan ik naar sommige nummers geen SMS meer sturen, wie kent het? Is heel irritant, hoeveel ik ook op verzenden tik, hij doet het niet. Of doe ik wat verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:40:
[...]

CyanogenMod 7 Nightly build gebruikt android 2.3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stormtrooper schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:23:
Maar goed, de check for updates knop gaat hard slijten :+
Meh, ik moet sowieso wachten op T-Mobile -O- Hopelijk doen die d'r ook niet langer dan een weekje over om dat ene splash-intro-animatie-geval d'r in te proppen.. Volgens mij heeft m'n Desire verder geen T-Mobile meuk behalve dat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ik heb afgelopen week mijn Desire laten vallen en nu zit er iets van lucht ofzo tussen de verschillende schermlagen en daarnaast wil de telefoon niet meer van de "auto mode" af . Ik ga morgen langs de HI winkel om beroep te doen op reparatie gezien ik verzekerd ben voor val schade etc. Maar nu is mijn vraag: Heeft iemand dit ooit gezien en enig idee hoe het mogelijk is dat dit tussen de verschillende schermlagen komt?
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5995187357_0c3df1b38e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:19:
Sinds ik die update heb op m'n Desire Z kan ik naar sommige nummers geen SMS meer sturen, wie kent het? Is heel irritant, hoeveel ik ook op verzenden tik, hij doet het niet. Of doe ik wat verkeer?
De Desire Z heeft zijn eigen topic: HTC Desire Z

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
Finally: http://developer.htc.com/

Direct link http://dl4.htc.com/RomCod...e_Android_2.3_Upgrade.zip

[ Voor 58% gewijzigd door Shivan_20 op 01-08-2011 08:53 . Reden: Directe link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Ok, nu heb ik dus de vraag:

Ik draai nu Cyanogenmod 7.1 de laatste versie, hij is de geroot (o ja?)

Kan ik nu gewoon de RUU starten en deze officiële er weer op knallen? Ik weet dat dat geloof ik wel gewoon zo werkte met de officiele Froyo RUU?

Kan het dus zo direct of moet ik eerst weer officiële froyo erop zetten en dan pas deze? Iemand die al weet hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
En dan nu nog de general availability....

Deze zal ongetwijfeld precies hetzelfde zijn maar je blijft aan het eind de melding zien:
Note: This ROM update is for development only and not for general public use. Upgrades to non-authorized phones may result in loss of functionality. In addition certain functions may no longer be usable after re-flashing the ROM, including but not limited to MMS and SMS and HTC also disclaims liability for any unusable functions. HTC disclaims liability for the loss and/or leakage of any personal data resulting from the re-flashing of the ROM.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 20:14
eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:55:
En dan nu nog de general availability....

Deze zal ongetwijfeld precies hetzelfde zijn maar je blijft aan het eind de melding zien:

[...]
Hmmz, dat zeg je nu pas. Ben de update al aan het installeren :P

Ow, krijg een foutmelding met error 152 Image Update Error...

Update: Crap, nu wil mn telefoon niks meer. Eerst 2.2 RUU maar weer installeren...

Update2: Ook de 2.2 RUU geeft dezelfde error

Update3: Okay met een stock HBOOT van alpharev gaat het goed en mn Desire is nu aan het opstarten.

Update4:

Alles werkt weer goed nu. Moet sommige mensen teleurstellen dat het om de oude Sense versie gaat (1.9) Dus geen update naar 2.0 of 2.1 zoals veel mensen verwachten. Beschikbare ruimte is nu 124 mb en er missen een aantal apps zoals Facebook, Teeter en Flashlight. Maar Teeter en Flashlight kan je zelf installeren aangezien de apk meegeleverd wordt.

Het draait lekker soepel verder allemaal nu dus dat is wel fijn!

[ Voor 46% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 09:32 . Reden: update ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
Harmsen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:02:
[...]

Update4:

Alles werkt weer goed nu. Moet sommige mensen teleurstellen dat het om de oude Sense versie gaat (1.9) Dus geen update naar 2.0 of 2.1 zoals veel mensen verwachten. Beschikbare ruimte is nu 124 mb en er missen een aantal apps zoals Facebook, Teeter en Flashlight. Maar Teeter en Flashlight kan je zelf installeren aangezien de apk meegeleverd wordt.

Het draait lekker soepel verder allemaal nu dus dat is wel fijn!
Hoe is de GPS fix? En kan je later eens terugkomen op het energieverbruik? Dit was bij de Desire HD GB namelijk niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Aan de downloadfile(s) te zien, hebben ze alleen Teeter en Flashlight eraf gehaald van de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Iavak schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:37:
Aan de downloadfile(s) te zien, hebben ze alleen Teeter en Flashlight eraf gehaald van de ROM?
Nee ook facebook is eraf gehaald. Maar die kan je vanuit de market weer terug krijgen
Shivan_20 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:36:
[...]

Hoe is de GPS fix? En kan je later eens terugkomen op het energieverbruik? Dit was bij de Desire HD GB namelijk niet zo best.
Geen idee en ik zit in een kantoor tot 4 uur vanmiddag dus dat kan ik niet goed testen.. Maar heb hier nog bij de Desire verder nog nooit problemen mee gehad. Wifi werkt al wel prima, daar had de Desire HD ook issues mee toch?

Energie verbruik zal ik eens opletten! Maar denk dat dat wel goed zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo te zien wordt er dus ook niet echt iets veranderd aan de indeling van de partities....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

slaay

Natuurbeleven.com

HTC UK heeft nu ook een nieuw bericht geplaatst op de Facebook pagina:
http://www.facebook.com/note.php?note_id=225607660802056

Precies dezelfde tekst zoals op developer.htc.com staat.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Omg? Dus die 2.3 update is dus niet voor consumenten maar voor developers (eigenlijk) bedoeld? Geen OTA?

Screw you HTC! }:| Geef die update dan gewoon gelijk niet.

En zit er Sense 2.0 op? Nee toch? Zo niet, dan ga ik snel mijn usb kabel erbij pakken en snél naar XDA. Of dat ga ik nu al doen, ben het zat man...

[ Voor 21% gewijzigd door iPodKiller op 01-08-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
iPodKiller schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:32:
Omg? Dus die 2.3 update is dus niet voor consumenten maar voor developers (eigenlijk) bedoeld? Geen geen OTA? Screw you HTC! }:|

En zit er Sense 2.0 op? Nee toch? Zo niet, dan ga ik snel mijn usb kabel erbij pakken en snél naar XDA.
Rustig maar... De update die nu gereleased is is idd bedoeld voor ontwikkelaars, aangezien deze ook via de developers website te krijgen is. Maar het begin is er en misschien komt er alsnog een 2.3 update voor consumenten, daar is niks over bekend. Die kan alsnog komen.

Sense 2.0/2.1 zit er idd niet in, maar dat is ook nooit beloofd!

Nadat ik er nu een uurtje mee speel ben ik wel blij, had al een 2.3 rom met sense 2.1 en 3.0 lockscreens maar vindt deze wel fijn werken. Het loopt supersoepel, vindt de 1.9/2.0/2.1 lockscreen toch prettiger werken. Vooral een alarm snoozen is makkelijker als je half slaperiger bent :P

Ik vind het een goede rom en hoop dat de XDA dit is ook als basis kan gebruiken voor nieuwe 2.3 custom Roms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Harmsen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

Rustig maar... De update die nu gereleased is is idd bedoeld voor ontwikkelaars, aangezien deze ook via de developers website te krijgen is. Maar het begin is er en misschien komt er alsnog een 2.3 update voor consumenten, daar is niks over bekend. Die kan alsnog komen.

Sense 2.0/2.1 zit er idd niet in, maar dat is ook nooit beloofd!

Nadat ik er nu een uurtje mee speel ben ik wel blij, had al een 2.3 rom met sense 2.1 en 3.0 lockscreens maar vindt deze wel fijn werken. Het loopt supersoepel, vindt de 1.9/2.0/2.1 lockscreen toch prettiger werken. Vooral een alarm snoozen is makkelijker als je half slaperiger bent :P

Ik vind het een goede rom en hoop dat de XDA dit is ook als basis kan gebruiken voor nieuwe 2.3 custom Roms :D
Loopt hij soepeler dan je huidige custom ROM?
Is dat toevallig Leedroid HD port?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
madmaus schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Loopt hij soepeler dan je huidige custom ROM?
Is dat toevallig Leedroid HD port?
Nee ik maakte gebruik van de RCsMix van Robocik. Ik vindt deze soepeler lopen, met de custom rom had ik soms nog wel eens last van lag. De stock 2.3 loopt wat dat betreft super vloeiend.

Meer vragen? Stel gerust, hopelijk kan ik ze beantwoorden :)

p.s. De flipping clock zit wel in deze versie :P

[ Voor 5% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hoe veel MB is er over voor de apps? Is dat minder dan de 147MB bij de stock 2.2 rom?

Edit: lezen dus, zoals hierboven ergens staat 124MB, toch maar een keer voor custom gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Gleighton op 01-08-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Okay, hier gelijk ook een vraagje vlammen! Verlies je je root als je deze update flashed? :)
en @Gleighton, er zou nog zo'n 124mb aan vrije ruimte zijn (or so I've read)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Pyr0wl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:43:
Okay, hier gelijk ook een vraagje vlammen! Verlies je je root als je deze update flashed? :)
en @Gleighton, er zou nog zo'n 124mb aan vrije ruimte zijn (or so I've read)
Wist het bijna wel zeker dat je root zou verliezen maar ff snel su getest.. Je bent idd root kwijt, en je zult dus even moeten wachten op xda om er zeker van te kunnen zijn dat er weer geroot kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Harmsen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

Wist het bijna wel zeker dat je root zou verliezen maar ff snel su getest.. Je bent idd root kwijt, en je zult dus even moeten wachten op xda om er zeker van te kunnen zijn dat er weer geroot kan worden.
Okay thanks! Dan wacht ik inderdaad nog wel even :) Weet je misschien ook hoe het zit met de HBOOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik kan nog nergens echt lezen hoe ik de update moet installeren?
Moet ik mijn telefoon op stand-by houden, connecten met HTC Sync en dan de .exe van de update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor de developer versie:

Installation Instructions
Before you proceed the ROM Update Utility (RUU), please confirm the following items:
(1) This software upgrade is a newer version than what is currently installed on your phone. If it
is the same version and your phone is operating normally, there is no need to reinstall the
software.
To check what version is installed on your phone, press Home > Menu > Settings > About
phone > Build number, and note the Build number.
(2) HTC Sync has been installed on your PC. HTC Sync can be found on the MicroSD card
that was shipped with your phone. You can also download and install HTC Sync at
www.htc.com/www/support/
(3) Your phone is connected to your PC using a USB cable. The PC must recognize your
phone.
(4) Standby and hibernation mode on your PC has been disabled.
(5) Close all running applications on the PC.
(6) The Screen unlock pattern has been disabled, press Home > Menu > Settings > Security
and uncheck Require pattern
(7) Make sure that the battery level of the phone is at least 30% (at least 3 green blocks). To
check the battery level, tap Home > Menu > Settings > About phone > Battery > Battery
level.
(8) Once the RUU is downloaded, launch the application on your PC and follow the
instructions on screen.

Warning!
* Please note that this upgrade will erase any data stored on the phone. We recommend
that you back up all your data before performing this upgrade.
* This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your
mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your
supplier first before upgrading.
* The update will take up to 10 minutes, DO NOT interrupt the update process, make/receive
phone calls, disconnect the phone from the PC, or press any buttons until the process has
been completed.
* Click View Readme when executing the ROM Upgrade Utility (RUU) to view detailed
upgrade procedure, error message information or Q&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

Halima schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:50:
Moet ik mijn telefoon op stand-by houden, connecten met HTC Sync en dan de .exe van de update uitvoeren?
Volgens mij wordt het een OTA (Over The Air) update. Dus je telefoon zal de update downloaden en vervolgens installeren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Pyr0wl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:47:
[...]

Okay thanks! Dan wacht ik inderdaad nog wel even :) Weet je misschien ook hoe het zit met de HBOOT?
De HBOOT wordt weer overschreven naar een stock HBOOT. Ik had een CM7 HBOOT, maar kreeg telkens een error 152 bij de installatie daamee. Dus eerst terug gegaan naar een Stock HBOOT van alpharev en toen ging de installatie wel goed.

Van XDA: nieuwe hboot versie is 1.02.0001 and radio versie is 5.17.05.23
Halima schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:50:
Moet ik mijn telefoon op stanby houden, connecten met HTC Sync en dan de .exe van de update uitvoeren?
Telefoon gewoon aanhouden, dan idd connecten met HTC Sync en de exe openen en instructies volgen. Hopelijk krijg je geen errors dan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Misschien had ik meer van de update verwacht dan wat ik nu gekregen heb. Jammer dat de nieuwe sense er niet opstaat. Interne opslag staat nu alweer vol na een paar applicaties.... Als ik ze naar SD zet komt er geen vrije ruimte bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

3 verschillende chats met de servicedesk van HTC:

yfrog.com/gykqfxtj
yfrog.com/kjh3thlj

http://twitpic.com/5z8isq

http://yfrog.com/gyoaxlp

Lijkt er dus op dat HTC de developer versie online heeft gezet om weer wat tijd te winnen en ondertussen aan de OTA release werkt of bezig is de OTA te gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
slaay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:04:
3 verschillende chats met de servicedesk van HTC:

yfrog.com/gykqfxtj
yfrog.com/kjh3thlj

http://twitpic.com/5z8isq

http://yfrog.com/gyoaxlp

Lijkt er dus op dat HTC de developer versie online heeft gezet om weer wat tijd te winnen en ondertussen aan de OTA release werkt of bezig is de OTA te gaan versturen.
Denk dat ik dit maar met een korrel zout ga nemen. HTC Support zei ook dat er HTC Sense 2.1 in zou zitten en dit is ook niet het geval. Of zou dit enkel waar zijn voor de OTA, en hebben ze de developer versie gereleased om de custom ROM community te sussen?

Vreemd. Stel mij ook vragen bij die HBOOT. Die kun je toch niet flashen via OTA? Waarom die dan includen in de RUU?

Hopelijk worden die dingen wat duidelijk de komende week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 16-09 15:52
Harmsen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:41:
[...]

Nee ik maakte gebruik van de RCsMix van Robocik. Ik vindt deze soepeler lopen, met de custom rom had ik soms nog wel eens last van lag. De stock 2.3 loopt wat dat betreft super vloeiend.

Meer vragen? Stel gerust, hopelijk kan ik ze beantwoorden :)

p.s. De flipping clock zit wel in deze versie :P
Werkt alles normaal? Zeker SMS en e-mail (gezien de waarschuwing op Facebook HTC UK) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nu wordt het nog leuker:

@markmoons: HTC Desire Gingerbread upgrade: developer.htc.com Letop!: Dit is een RUU (geen OTA), onomkeerbaar. Hij is officieel, maar lees disclaimer.
@markmoons: Ondanks extra aanwijzingen hebben we toch nog Gingerbread kunnen lanceren. Moet nu veel wijn halen voor collega's van CPM ;-)
@markmoons: Als je niet weet wat de voordelen van de HTC Desire RUU upgrade is, raad ik je aan hem niet te installeren. #meerietsvoortweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
cocico schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Werkt alles normaal? Zeker SMS en e-mail (gezien de waarschuwing op Facebook HTC UK) ;-)
Tot nu toe werkt alles normaal. Test smsje wordt verstuurd en ontvangen. Ook een test mail werkt prima via gmail. Het htc mail programma gebruik ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

@markmoons: Dit is DE Gingerbread upgrade voor HTC Desire. Er zal geen OTA meer komen. Lekker ouderwets via de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Hmmz, lees dat dat downgraden of rooten niet mogelijk is met deze dev versie. Dus als je gaat flashen... Op dit moment kan je nog niet terug naar een custom of oude rom! Dus denk goed na voordat je begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
slaay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:24:
@markmoons: Dit is DE Gingerbread upgrade voor HTC Desire. Er zal geen OTA meer komen. Lekker ouderwets via de kabel...
Ik kan het van HTC prima begrijpen dat ze hier geen OTA update van maken. Ik kan het ook begrijpen dat ze het releasen als iets voor developers / tweakers. Enige wat ik niet begrijp is waarom ze hier niet meer open in zijn geweest. Nu zijn een hoop mensen lekker gemaakt met iets waarvan vooraf zeer waarschijnlijk al bekend was dat het zoiezo nooit zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Squall schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:31:
[...]Enige wat ik niet begrijp is waarom ze hier niet meer open in zijn geweest. Nu zijn een hoop mensen lekker gemaakt met iets waarvan vooraf zeer waarschijnlijk al bekend was dat het zoiezo nooit zou gaan werken.
Ik denk dat bij de afdeling marketing/communicatie hier wel eens flink gescholden is. Hij kwam wel/niet/wel/niet/wel en nu dus 'een beetje'.

Maar gaan ze ook duidelijkheid geven over wat de voordelen nu eigenlijk zijn van updaten? Zijn het vooral bugfixes of heeft ook Sense bijvoorbeeld nieuwe/verbeterde features?

[ Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 01-08-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

slaay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:24:
Laat het niet waar zijn...

Zeg dan meteen dat het voor developers is bedoeld en niet voor consumenten! ! ! ! ! ! }:|

Heb nu al die tijd voor niks gewacht. :F

Heb nu echt de neiging om mijn Desire kapot te gooien en een SGS 2 te kopen(als het ik geld had).

Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.it/wp-content/uploads/2010/08/HTC_Desire_BrokenGlass-373x250.jpg

Zo dus.

Ik ga mijn usb kabel pakken, tis genoeg. d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 01-08-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
iPodKiller schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Zeg dan meteen dat het voor developers is bedoeld en niet voor consumenten! ! ! ! ! ! }:|

Heb nu echt de neiging om mijn Desire kapot te gooien en een SGS 2 te kopen(als het ik geld had).

[afbeelding]

Zo dus.

Ik ga mijn usb kabel pakken, tis genoeg. d:)b
Ja, ik ben hier ook serieus aan het twijfelen. Root vs. Officiele GB ROM met een paar fancy features. Ik zit nu ook op stock ROM, dus eigenlijk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Pyr0wl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Ja, ik ben hier ook serieus aan het twijfelen. Root vs. Officiele GB ROM met een paar fancy features. Ik zit nu ook op stock ROM, dus eigenlijk..?
Als ik jou was zou ik sowieso nog even wachten of dat er alsnog een OTA eventueel gedaan wordt of een custom rom installeren. De stock GB zou ik niet iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Harmsen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Als ik jou was zou ik sowieso nog even wachten of dat er alsnog een OTA eventueel gedaan wordt of een custom rom installeren. De stock GB zou ik niet iedereen aanraden!
Ik geef ze 1 a 2 weken om alsnog een OTA update uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
iPodKiller schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

[afbeelding]
Wat functioneert er nu dan niet goed aan je telefoon? Als het je zo dwars zit, kun je hem ook rooten en de nieuwste versie er op zetten, kleine moeite.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
iPodKiller schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Ik geef ze 1 a 2 weken om alsnog een OTA update uit te brengen.
Mark Moons was vrij helder in zijn bericht op twitter
Er komt geen OTA meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maar heeft ook niet altijd gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

Dit valt me wel tegen;
Mark Moons kan op twitter wel schrijven:
Inmiddels is HTC wel wereldrecordhouder Gingerbread upgrades. Nieuwe toestellen lanceren = verleidelijk, maar huidige klanten ook veel waard.
Maar die 'waarde' valt wel mee volgens mij.

@janvanduschoten
Ik hoopte vooral dat de ingebouwde apps zoals facebook en twitter verwijderd zouden worden. (en natuurlijk performance etc etc)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Het gaat om de beloftes die HTC maakt wat de meeste consumenten ziek maakt. Als ze gewoon begin dit jaar al hadden gezegd dat er geen 2.3 zou komen kon je gewoon begin dit jaar al een custom rom erop gooien, maar ze bleven ons maar beloven dat 2.3 zou komen. EN dat is gewoon hele slechte PR geweest met ons. Voor mij is dit ook de laatste HTC toestel, volgende keer neig ik toch naar een Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
kenkreutzer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:58:
Het gaat om de beloftes die HTC maakt wat de meeste consumenten ziek maakt. Als ze gewoon begin dit jaar al hadden gezegd dat er geen 2.3 zou komen kon je gewoon begin dit jaar al een custom rom erop gooien, maar ze bleven ons maar beloven dat 2.3 zou komen. EN dat is gewoon hele slechte PR geweest met ons. Voor mij is dit ook de laatste HTC toestel, volgende keer neig ik toch naar een Samsung :)
Ook bij Samsung gaan de updates niet altijd lekker als ik alle nieuwsberichten mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik snap niet het probleem over deze update... Me desire is zoveel sneller geworden, en de app-ruimte... te goed om waar te zijn!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Waar gaat dat wel goed dan? Ik snap niet dat ze een telefoon niet voor minstens een jaar lang kunnen updaten, aangezien dit om een high end telefoon gaat waarbij de meesten een contract voor 2 jaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trumpske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 10:02
glashio schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:08:
Ik snap niet het probleem over deze update... Me desire is zoveel sneller geworden, en de app-ruimte... te goed om waar te zijn!
Is hij ook in het Nederlands?

There are 10 kinds of people; those who can count binary and those who can't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Aanvulling op vorige post: zit er een NL woordenboek bij?

En: kan ik na de update mijn Titanium Backup terugzetten? Ik gok van niet omdat ik dan geen root toegang meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB connection error, en nu blijft de telefoon steken op een HTC logo.
Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:37:
USB connection error, en nu blijft de telefoon steken op een HTC logo.
Crap.
Kom je van een rooted toetstel of helemaal origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
cocico schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:28:
Aanvulling op vorige post: zit er een NL woordenboek bij?

En: kan ik na de update mijn Titanium Backup terugzetten? Ik gok van niet omdat ik dan geen root toegang meer heb?
Deze versie is idd ook in nederlands inclusief een NL woordenboek.
Titanium backup heeft toch Root nodig? Rooten kan niet meer/nog niet dus ik denk niet dat alles gaat werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Jammer, dan kan ik woordenboek & smsjes niet 'meenemen'. Nog eens goed over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stfnlln schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:38:
[...]

Kom je van een rooted toetstel of helemaal origineel?
Helemaal origineel

Edit: ben herbegonnen en nu blijkt het wel te werken :)
Was ff paniek

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Deze update maakt het toestel ook leeg?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_viper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:47:
Deze update maakt het toestel ook leeg?
Yup, is volledig gereset nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
De update bevalt me goed :) Lekker snel. Nadeel is wel dat ik nu mijn full root kwijt ben, maar vroeg of laat zal dit toch wel weer mogelijk worden. No biggie (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Welk programma en welke manier is geschikt om te zorgen dat ik dan geen data etc/contacts/niks verlies, want daar sta ik totaal niet op te wachten.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ja, althans je krijgt (out of box) Install wizard die als 2de vraag stelt: Language waarbij Nederlands vermeld staat.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
MyBackup heeft een niet root versie, heb deze alleen nog getest op een niet rootet toestel maar heb er zelf nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
glashio schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Ja, althans je krijgt (out of box) Install wizard die als 2de vraag stelt: Language waarbij Nederlands vermeld staat.
Je moet alleen het toetsenbord apart nog even in het NL instellen voor het NL woordenboek

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenkreutzer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:58:
Zoek de topic van samsung I7500 eens, 1 en al ellende qua ondersteuning en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mooi, ik hoop over een aantal dagen op een fijne stabiele versie van XDA af te halen met root en App2sd+ (evt. sense 2.1 zou ook fijn zijn)
Heb nu Incertcoin, maar die lijkt telkens trager en buggier te worden naarmate hij langer draait.
Maar incertcoin heeft wel de fraaie en erg fijne sense

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo te lezen zijn de ervaringen qua soepelheid goed :). Dat is mooi want ik blijf met m'n 2.2 Desire toch erg iritante problemen houden (ookal heb ik 'm 2 weken terug een factory reset gegeven).

Grootste probleem dat ik nu geregeld heb, is dat de "bel" app het niet doet (hij gaat een contact niet bellen als ik op bellen klik of pas na een seconde of 30).

@DonKui: Werkt de niet-root MyBackup ook goed om de data van je apps e.d. te backuppen? Ik had namelijk begrepen dat je voor de app data sowieso root moet hebben :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
cocico schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:39:
Jammer, dan kan ik woordenboek & smsjes niet 'meenemen'. Nog eens goed over nadenken ;)
zoek op de market op smsbackup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Bron: http://developer.htc.com/
This update is only recommended for expert users who want to experience Android 2.3 and understand the limitations which apply to this update. Due to memory constraints several applications have been removed from this update and we are only offering the ROM upgrade utility (RUU) for you to download. Please note that flashing this ROM will erase your previous customizations, including any messages, emails, contacts, and other personal information. We suggest you take advantage of your Google account and other backup solutions available on the Android Market to ensure you do not lose your personal data. Your SD card will not be erased or modified.

The major changes in this update include:
All customizations, including operator applications, will be removed.
All wallpapers, except the default wallpaper, will be removed and placed online on the HTC Developer website.
Several HTC applications will be removed and placed online on the HTC Developer website.
The official Facebook application will be removed and is downloadable on the Android Market.

Note: This ROM update is for development only and not for general public use.Upgrades to non-authorized phones may result in loss of functionality.In addition certain functions may no longer be usable after re-flashing the ROM if you are using an excluded variant (listed below), including but not limited to MMS and SMS and HTC also disclaims liability for any unusable functions.HTC disclaims liability for the loss and/or leakage of any personal data resulting from the re-flashing of the ROM.

Exclusions:The following regional variants are not-compatible with this upgrade: Germany (Deutsch Telekom), North America, South America, South Korea, and Japan.
Is this the official update for HTC Desire to Gingerbread?
Yes, this is the official update for HTC Desire to Gingerbread.

Will this release remove the ability to send SMS / MMS like in the disclaimer?
Only certain regions, specifically the ones listed below, will have some functionality removed. For the majority of regions, there is no impact to your SMS / MMS functionality.

Why is this only for developers?
Due to the complicated nature of the update we suggest only expert users proceed. We have provided the update in as user friendly way as possible and also included the instructions in the download file but we were unable to provide the update by our usual over the air method.

When can I download the upgrade for my phone?
You can still access the download at http://developer.htc.com for the upgrade for your phone, unless you are in the regions listed below.

Will HTC issue an over the air (FOTA) for HTC Desire update to Gingerbread?
No, this downloadable RUU is the official update to your phone. The update required that we conserve space by removing customizations and wallpapers, we had to release the update as a downloadable update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Entity

9000rpm

Eindelijk de langverwachte update. Zag op XDA dat er al rooted versies zijn, ik denk dat ik die maar gelijk ga proberen. Heb nu de stock Froyo met root en dat bevalt goed.

Vanavond maar eens gaan flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Hm, toch maar niet upgraden, zit dezelfde sense versie op. Dan root ik liever en zet ik er een goede custom rom op met een nieuwere sense versie. Sense was eigenlijk het enige wat mij boeide, gingerbread niet zo zeer.

PS: Iemand trouwens tips voor custom roms? Wil graag minimaal sense 2.1. :P
@ hieronder: bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Cache op 01-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Cache schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:58:

PS: Iemand trouwens tips voor custom roms? Wil graag minimaal sense 2.1. :P
pssst: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3
Daar hebben ze meer ervaring met custom rom's ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Harmsen op 01-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

MeneerKrab schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:03:
Misschien had ik meer van de update verwacht dan wat ik nu gekregen heb. Jammer dat de nieuwe sense er niet opstaat. Interne opslag staat nu alweer vol na een paar applicaties.... Als ik ze naar SD zet komt er geen vrije ruimte bij.
glashio schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:08:
Ik lees tegenstrijdige ervaringen hier.

Even een vraag, hebben we nu meer of minder geheugen over voor apps met deze update?
Dat is voornamelijk het probleem bij mij. Niet genoeg geheugen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Iavak schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:14:
Even een vraag, hebben we nu meer of minder geheugen over voor apps met deze update?
Dat is voornamelijk het probleem bij mij. Niet genoeg geheugen. :(
2.3.3 Total memory: 174.62MB (app geheugen)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb niet onthouden hoeveel geheugen ik vrij had na m'n factory reset van laatst met 2.2.

Nu met 2.3 heb ik 126 MB geheugen vrij. Naar mijn gevoel is dat minder dan de vorige keer.

Ik vind het ook wel jammer: Hoe moeilijk had het moeten zijn om gewoon een her-partitionering in die RUU update mee te programmeren? Verder lijkt ie inderdaad wel soepeler te werken :).

Lees: update is bij mij dus ook geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Iemand ervaring of deze update werkt met een vodafone branded desire ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Mijn vrouw heeft ook een desire sindskort. Wanneer zij een sms verstuurt krijgt ze geen ontvangstrapport. Alle instellingen rapporten zijn aangevinkt. Stopt ze haar kaart in die van mij, dan krijgt ze wel netjes een ontvangst rapport.

Iemand enige idee waar dat aankan liggen? Telefoon is niet geroot.

Is het ook mogelijk om de tril functie uit te zetten bij het intypen van een telefoonnummer? het trillen tijdens typen van bv een sms hebben we wel kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
xxACxx schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:01:
Mijn vrouw heeft ook een desire sindskort. Wanneer zij een sms verstuurt krijgt ze geen ontvangstrapport. Alle instellingen rapporten zijn aangevinkt. Stopt ze haar kaart in die van mij, dan krijgt ze wel netjes een ontvangst rapport.

Is het ook mogelijk om de tril functie uit te zetten bij het intypen van een telefoonnummer? het trillen tijdens typen van bv een sms hebben we wel kunnen uitzetten.
1. Naar berichten en op menu drukken, daar zit een optie voor leveringsraporten

2. Instellingen - taal en toetsenbord, instellingen voor Touch Input - tekstinvoer - trillen tijdens typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

glashio schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:32:
[...]
2.3.3 Total memory: 174.62MB (app geheugen)
eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:34:
Ik heb niet onthouden hoeveel geheugen ik vrij had na m'n factory reset van laatst met 2.2.

Nu met 2.3 heb ik 126 MB geheugen vrij. Naar mijn gevoel is dat minder dan de vorige keer.

Ik vind het ook wel jammer: Hoe moeilijk had het moeten zijn om gewoon een her-partitionering in die RUU update mee te programmeren? Verder lijkt ie inderdaad wel soepeler te werken :).

Lees: update is bij mij dus ook geslaagd.
Ok bedankt mensen, dan ga ik vanavond ook maar aan de slag met de update. Zal mijn bevindingen dan ook posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Kan iemand eens zeggen welke bloatware apps zijn verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

preske schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:15:
Kan iemand eens zeggen welke bloatware apps zijn verwijderd?
• Verwijderd: HTC Flashlight, Teeter (balspelletje), Facebook (Facebook for HTC sense staat ernog wel op)
• Behouden: Footprints, News, Stocks, Small Office, PDF Viewer

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:29
en juist die kun je missen als kiespijn :S vooral dat footprints en stocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Entity in "HTC Desire - Deel 7"

die rooted versies zijn inderdaad toch ook wel interessant. Eigenlijk zou de ideale custom rom voor mij zijn: Gewoon zo veel mogelijk stock 2.3, maar dan met:

* A2sd+ (extra partitie op sd kaart?)
* Evt. wat tweaks om energiebeheer/cpu freq scaling zuiniger te zetten
* Nieuwere Sense (nice to have)

Heb ff op dat XDA forum gekeken maar zo te zien moet ik me toch wat meer inlezen (en het custom rom topic voor de Desire hier ;) ). Ff de zip van bv. baadnews downloaden en runnen gaat zo te zien niet zonder extra stappen of tools :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
Als er een geroote versie van uitkomt, kun je eenvoudig met het programma 7Zip de overbodige programma's verwijderen en die dan op je geroote toestel zetten. Degene die daar interesse in hebben kunnen daar in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 over verder praten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Met alles wat ik hier en op tweakers.net lees ga ik Gingerbread update niet installeren maar voor de custom rom gaan. God save my Desire :-)

HTC krijgt nu bakken kritiek, deels terecht omdat het hun topmodel geweest is, maar zoveel zal die update niet veranderen voor de gewone gebruiker. De look en feel bij normaal gebruik wijzigt niet, of vergis ik mij? Dat is het probleem met liefhebbers van smartphones en hun updates: alles moet nieuw zijn en als andere telefoon update krijgt, wordt men ongemakkelijk. Bij mij ook deels het geval (al stuk minder dan vroeger).

Nadeel van zoveel verschillende modellen en verschillende versies van Android. Dan is 1 model met 1 systeem zoals iPhone handiger natuurlijk. Maar nu gooi ik de knuppel in het hoenderhok zeker? :9

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Je krijgt de nieuwste android build, je behoud dezelfde Sense versie... is nu juist de sense-upgrade belangrijk voor de meeste?
* glashio snapt al die ophef niet

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1 ... 49 ... 61 Laatste