Het zou mooi zijn als ze dan samen met Gingerbread (als die er komt) de nieuwe Sense naar de Desire brengen...:)Manu_ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:32:
Mark Moons op twitter: We maken binnenkort bekend welke devices in aanmerking komen voor een Gingerbread upgrade (@Joshua6464) #concurrentieisnogbezigmetfroyo
Ik ben benieuwd. Ik hoop niet dat de normale Desire overgeslagen wordt.
Anders zal er wellicht een custom Desire HD Gingerbread rom komen met sense.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
De hele desire serie wordt nog steeds verkocht en aangeprezen met de mooie sense reclames.madmaus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:39:
Mag dan toch verwachten dat ze vanuit sellingpoint de hele serie de update geven.
Maar goed, je weet het maar nooit. Mocht het er niet komen dan ben ik ook over op een custom ROM.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
ik krijg mijn video opnames niet meer op 25fps, alleen maar 10fps
maakt niet uit welke codec of grootte
wat doe ik fout? ik meende toch dat ik 25fps kon opnemen
maakt niet uit welke codec of grootte
wat doe ik fout? ik meende toch dat ik 25fps kon opnemen
Afgelopen week had ik mijn Desire opgestuurd naar Dynafix omdat deze rare kuren vertoonde.
Ik heb heb hem alweer terug na 4dagen en het moederbord is vervangen. Perfect!
Ik wou dat even delen met jullie
Ik heb heb hem alweer terug na 4dagen en het moederbord is vervangen. Perfect!
Ik wou dat even delen met jullie
Ik kan me niet voorstellen dat de orginele Desire wordt overgeslagen. Het toestel verkoopt nog steeds ERG goed wat ik weet plus daarbij is het gewoon een super goed apparaat met een goede processor en genoeg RAM. Ze bereiken er een erg groot publiek mee, met deze update. HTC zal dat publiek denk ik wel nog even 1 keer lekker willen maken. Ik vraag me eerder af of toestellen als de Wildfire en Legend wel in aanmerking zullen komen.
Ik heb het idee dat het woordenboek van mijn Desire af en toe worden vergeet... komt dit bekend voor? Hebben meet mensen hier last van?
Het kan best dat hij idd "worden" vergeet ;-)
Of "meet" mensen daar last van hebben durf ik je niet te zeggen ;-)
Verwijderd
Ik heb net vandaag mijn HTC Desire binnen maar hij start niet op... Hij blijft op het witte scherm met 'htc' in het midden hangen, voor wel een half uur. Ik heb een factory reset gedaan, maar ook dat helpt niet. Dead on arrival of heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Ik neem aan dat je hem nieuw hebt gekocht??...Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:13:
Ik heb net vandaag mijn HTC Desire binnen maar hij start niet op... Hij blijft op het witte scherm met 'htc' in het midden hangen, voor wel een half uur. Ik heb een factory reset gedaan, maar ook dat helpt niet. Dead on arrival of heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Factory reset helpt niks...en een tijdje de accu eruit en een nieuwe poging??
Laden doet hij wel??
Het is in ieder geval niet normaal....ik zou nog een poging met de accu doen, maar anders zo snel mogelijk htc bellen..
Haal ook eerst even je geheugenkaartje eruit. Misschien is die kapot?
Verwijderd
Ik heb het toestel inderdaad nieuw. Tijdje accu eruit en nieuwe poging ga ik straks doen. Laden heeft ie wel gedaan, er stond in het boekje dat hij eerst helemaal opgeladen moest zijn voordat je hem aanzet, dus dat heb ik gedaan tot het lampje groen was. Kaartjes eruit heb ik ook geprobeerd.
Bij deze post ik een 'bevindinkje', zojuist zelf opgelost, misschien help ik er iemand mee.
Situatie: ik heb de HTC Nieuws-widget (lange versie, stijl 1 van 2) op een homescreen staan, de Tweakers.mobi mixed (/rss/all) feed erin geselecteerd (al een aantal maanden zo).
Ik merkte de laatste paar dagen dat ik op een topic in de widget kon klikken wat ik wilde, maar hij opende niet meer de nieuws-app en dat artikel, noch het bovenste artikel, noch een ouder artikel. Klikken op een item in de widget maakte het dus alleen even groen (van de selectie), maar verder gebeurde er niets.
De feed werkte wel als ik direct de HTC Nieuws app opende, dan openden de losse berichten wel (alle? dat weet ik niet, in ieder geval de bovenste paar). De widget verwijderen van het homescreen en opnieuw toevoegen werkte ook niet. Stijl 2 van 2, de 1-regel widget werkte weer wel, maar ja die stijl wou ik niet.
(Gebruikers)instellingen voor de widget en de app wissen via Instellingen, Applicaties hielp ook niet. Maar de lange widget werkte weer wel met een andere rss-feed dan die van Tweakers...
Wat het was: ik moest per se in de app de feed uit de lijst verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Natuurlijk ook weer de widget opnieuw instellen. Voor het verwijderen zaten er 50 artikelen in, nu nog 40. Ze zijn daardoor wel weer allemaal ongelezen natuurlijk. Misschien dat ergens het 'geheugen' van de oudere artikelen corrupt was geraakt waardoor de widget het niet meer snapte, of zo iets.
Situatie: ik heb de HTC Nieuws-widget (lange versie, stijl 1 van 2) op een homescreen staan, de Tweakers.mobi mixed (/rss/all) feed erin geselecteerd (al een aantal maanden zo).
Ik merkte de laatste paar dagen dat ik op een topic in de widget kon klikken wat ik wilde, maar hij opende niet meer de nieuws-app en dat artikel, noch het bovenste artikel, noch een ouder artikel. Klikken op een item in de widget maakte het dus alleen even groen (van de selectie), maar verder gebeurde er niets.
De feed werkte wel als ik direct de HTC Nieuws app opende, dan openden de losse berichten wel (alle? dat weet ik niet, in ieder geval de bovenste paar). De widget verwijderen van het homescreen en opnieuw toevoegen werkte ook niet. Stijl 2 van 2, de 1-regel widget werkte weer wel, maar ja die stijl wou ik niet.
(Gebruikers)instellingen voor de widget en de app wissen via Instellingen, Applicaties hielp ook niet. Maar de lange widget werkte weer wel met een andere rss-feed dan die van Tweakers...
Wat het was: ik moest per se in de app de feed uit de lijst verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Natuurlijk ook weer de widget opnieuw instellen. Voor het verwijderen zaten er 50 artikelen in, nu nog 40. Ze zijn daardoor wel weer allemaal ongelezen natuurlijk. Misschien dat ergens het 'geheugen' van de oudere artikelen corrupt was geraakt waardoor de widget het niet meer snapte, of zo iets.
Ik vraag het mij ten zeerste af, omdat de hardware anders is, en de sense versies ook. Ik hoop het wel, maar ik heb mijn hijl al gezocht in custom roms.madmaus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:39:
Lol die autocorrectie ook af en toe...Sleehond schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:36:
Het kan best dat hij idd "worden" vergeet ;-)
Die mogelijkheid had KPN in november nog niet. Ik ging over van Vodafone naar kpn en moest inderdaad een aantal instellingen handmatig doen...bribrab schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Gebruikt ze het wel het juiste access point? Even checken via de website van Hi (ik zit zelf bij Vodafone, maar ik neem aan dat ook de website van Hi wel een mogelijkheid heeft om de juiste instellingen te laten smsen)
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Is er inmiddels nieuws? Doet hij het nu wel?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
Ik heb het toestel inderdaad nieuw. Tijdje accu eruit en nieuwe poging ga ik straks doen. Laden heeft ie wel gedaan, er stond in het boekje dat hij eerst helemaal opgeladen moest zijn voordat je hem aanzet, dus dat heb ik gedaan tot het lampje groen was. Kaartjes eruit heb ik ook geprobeerd.
Verwijderd
Ik ben nu ook benieuwd. Ik heb nu hetzelfde probleem, ik heb het toestel echter al langer.Sleehond schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:19:
[...]
Is er inmiddels nieuws? Doet hij het nu wel?
Gister was mijn accu leeg en sloot het toestel zichzelf af. Thuisgekomen aan de lader gehangen, geboot en toen werkte het nog gewoon. Ik legde het toestel even weg aan de lader en toen ik terug kwam hing hij op hetzelfde scherm. Wat ik ook geprobeerd heb (Accu eruit, SD eruit, helemaal ontladen, aangesloten op stroom of alleen op accu) niks hielp. Ik kan wel in de bootloader/fastboot komen, maar wat ik daar ook doe niks helpt.
Ik ben nu de telefoon helemaal aan het opladen totdat de accuvol is en dan probeer ik het weer.
De telefoon is (nog) niet geroot en ik zou iig een backup willen kunnen maken van het telefoon geheugen. Daarna wil ik hem wel rooten of terugbrengen naar factory defaults. Ik had niet zo heel veel vrij geheugen meer over 20 MB ofzo en ik ga ook nog even proberen de SD-kaart in een kaartlezer uit te lezen om zo nog iets te kunnen backuppen.
Ook al zou het meegeleverde SD kaartje kapot zijn.. Ik zou meteen bellen naar HTC voor vervanger. Kan natuurlijk niet dat je defecte producten krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
Precies. Ze maakten laatst nog reclame voor de hele Desire familie, dus het zou wel een erg flauwe grap zijn al ze de oude Desire niet meer updaten. Ik denk dus dat er nog wel een grote update (Gingerbread, nieuwe Sense of beide) komt. En als die niet komt is dat ook geen probleem, ik geef niets om Sense en gingerbread custom roms zijn nu al erg goed.henri8096 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:13:
[...]
De hele desire serie wordt nog steeds verkocht en aangeprezen met de mooie sense reclames.
Mag dan toch verwachten dat ze vanuit sellingpoint de hele serie de update geven.
Maar goed, je weet het maar nooit. Mocht het er niet komen dan ben ik ook over op een custom ROM.
Verwijderd
Hee mensen. Ik heb mijn telefoon nu prachtig ingedeeld al zeg ik 't zelf, maar nu heb ik nog 1 schermpje over. Die wil ik graag gebruiken als een notitieblok. Nu heb ik bijv. noteblock, maar dat is zeg maar een applicatie die je eerst moet opstarten. Ik wil graag als ik naar dat scherm toe ga dat het notitieblok gelijk al geopend is. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel! Waar kan ik zoiets vinden? 
Oja en hoe heet die app ook alweer die processen automatisch afsluit zodra ze een tijdje inactief zijn? Is weer batterij besparend
Oja en hoe heet die app ook alweer die processen automatisch afsluit zodra ze een tijdje inactief zijn? Is weer batterij besparend
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:34 ]
Dat systeem heet AndroidVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:30:
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Huh voor zover ik weet blijft alles toch op de achtergrond draaien en sluit het zich niet af?
Google zegt van wel, dus wie ben ik dan om dat tegen te sprekenVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:50:
Hier een duidelijke uitleg hoe Android met applicaties/processen omgaat. Android killt zelf dingen, dus een taskkiller is niet nodig. Niet iedere App die je ziet in Taskkiller is ook werkelijk actief, maar kan zich gewoon in een save-state bevinden. Daardoor denk je misschien dat ie actief draait, maar dat is dus niet zo.
http://android-developers...itasking-android-way.html
[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 13-01-2011 14:00 ]
Verwijderd
Ah nooit geweten *schaam*janvanduschoten schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Google zegt van wel, dus wie ben ik dan om dat tegen te spreken
Volgens mij heb je dan toch wel een groot probleem.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:53:
[...]
Ik ben nu ook benieuwd. Ik heb nu hetzelfde probleem, ik heb het toestel echter al langer.
Gister was mijn accu leeg en sloot het toestel zichzelf af. Thuisgekomen aan de lader gehangen, geboot en toen werkte het nog gewoon. Ik legde het toestel even weg aan de lader en toen ik terug kwam hing hij op hetzelfde scherm. Wat ik ook geprobeerd heb (Accu eruit, SD eruit, helemaal ontladen, aangesloten op stroom of alleen op accu) niks hielp. Ik kan wel in de bootloader/fastboot komen, maar wat ik daar ook doe niks helpt.
Ik ben nu de telefoon helemaal aan het opladen totdat de accuvol is en dan probeer ik het weer.
De telefoon is (nog) niet geroot en ik zou iig een backup willen kunnen maken van het telefoon geheugen. Daarna wil ik hem wel rooten of terugbrengen naar factory defaults. Ik had niet zo heel veel vrij geheugen meer over 20 MB ofzo en ik ga ook nog even proberen de SD-kaart in een kaartlezer uit te lezen om zo nog iets te kunnen backuppen.
Je kan een custom rom plaatsen maar volgens mij moet dan echt echt een factory reset doen. Dan ben je alles kwijt.
Of je probeert een sense rom erover te plaatsen zonder factory reset en kijken wat er gebeurd.
Volgens mij worden gegevens niet op de sd kaart gezet maar op het interne geheugen.
Als je je contacten sync met Gmail dan zijn die wel veilig.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben er niet zeker van welke gegevens nou op de SD-kaart en welke nu in de telefoon staan. Behalve wat settings die ik zo terug kan zetten, ook wat betaalde apps. Even kijken of ik die straks zo gewoon weer kan gebruiken met een google aanschafcode.
Volgens mij staat de meeste data die ik zou hebben toch gewoon op de SD en alle contacten zijn gewoon google-contacten, dus veilig
Volgens mij staat de meeste data die ik zou hebben toch gewoon op de SD en alle contacten zijn gewoon google-contacten, dus veilig
Er is een HTC widget voor een notitieblok, moet je alleen bij "widgets" op Meer HTC Widgets downloaden klikken, dan krijg je 'm.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:01:
[...]
Ah nooit geweten *schaam*Nu alleen nog dat notitiegebeuren fixen en mijn telefoon is nagenoeg perfect ingesteld
Een late reactie, maar misschien interessant voor anderen. Ook ik had het probleem dat de telefoon automatisch op speaker ging tijdens gesprekken na een keer automodus in beeld te hebben gekregen.bribrab schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:46:
[...]
Ja dat automodus was bij mij ook het geval. Dat kon je dan weliswaar via de taakbalk uitzette, maar hij bleef over de speaker gaan. Als je belt niet zo een probleem omdat je het dan snel weg kan klikken, maar als je gebeld wordt in een stille ruimte is het wat gênanter. Hoop dat ze m'n telefoon snel terug sturen, want je went toch wel aan al die functies!
Één oplossing van een engels forum werkte voor mij: zet je telefoon uit. Sluit de oplader aan, en start je telefoon weer op.
Verwijderd
Is wel touchscreen volgens mij he (met je vinger 'schrijven'), dus niet d.m.v. het toetsenbord, maar werkt leuk.brrrt schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:32:
[...]
Er is een HTC widget voor een notitieblok, moet je alleen bij "widgets" op Meer HTC Widgets downloaden klikken, dan krijg je 'm.
Je kan op het toetsenbord icoontje klikken op te typen. Vergeet alleen niet op 'Gereed' te drukken die tevoorschijn komt als je het toetsenbord verbergt.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:51:
[...]
Is wel touchscreen volgens mij he (met je vinger 'schrijven'), dus niet d.m.v. het toetsenbord, maar werkt leuk.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Die optie heb ik toen ook geprobeerd inderdaad, maar dat mocht geen soelaas bieden helaas. Boardswap heeft het opgelost. Ik schrok dus nogal toen ik laatst weer die automodus zag verschijnen na een usb-kabel in m'n desire gedaan te hebben. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven tot nu toe.disbehave schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:43:
[...]
Een late reactie, maar misschien interessant voor anderen. Ook ik had het probleem dat de telefoon automatisch op speaker ging tijdens gesprekken na een keer automodus in beeld te hebben gekregen.
Één oplossing van een engels forum werkte voor mij: zet je telefoon uit. Sluit de oplader aan, en start je telefoon weer op.
Verwijderd
Ok de notitiewidget gevonden. Maar het is niet echt wat ik zoek. Ik zoek iets zakelijkers. Zijn er nog meer notitiewidgets te krijgen voor de desire? Of alleen die?
Kun je beter hieronder vragen. Zoek anders zelf even in de market, ik weet zeker dat je er diverse tegenkomt.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:38:
Ok de notitiewidget gevonden. Maar het is niet echt wat ik zoek. Ik zoek iets zakelijkers. Zijn er nog meer notitiewidgets te krijgen voor de desire? Of alleen die?
Android Market en applicaties
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 13-01-2011 16:47 ]
Verwijderd
Ik heb nu in de basismap (via computer met usb) een muziekfolder aangemaakt om muziek in te gooien. Deze mp3's kan ik dan instellen als ringtone maar niet als wekker. Als ik 't als wekker wil moet je ook nog een map alarms aanmaken. Dan kun je die mp3 als alarm instellen. Maar dat betekend dus dat je elke mp3 2x op je telefoon moet zetten in verschillende mappen. Kan dit niet anders?
mijn desire had dorst, en dacht, ik ga even zwemmen in de koffie!
naja mijn razendsnelle reactie heeft wel geholpen
het lag dr alleen nog op, en dr niet in. maar hij is wel redelijk waterdicht
naja mijn razendsnelle reactie heeft wel geholpen
Audi S3
Ik heb nu sinds april mijn Desire (vanaf dag 1!) en ik ben er onwijs blij mee, maar de laatste tijd stoor ik mij heel erg aan 't feit dat me phone memory zo vol zit. Ik heb nog 10MB vrij nu, en Android blijft maar zeuren dat me storage vol zit. Waarom heeft HTC in vredesnaam zo weinig geheugen in dat ding gestopt.. Dat is werkelijk het enige mankement dat ik aan dit toestal kan ontdekken.
Maar goed, hoe doen jullie dat? Geheugen vreters op mijn toestel zijn Flash (11MB), Maps (11MB), Swype (18,5MB), Whatsapp (6,3MB). Deze apps kan ik niet op SD zetten helaas
Ik heb in t verleden met roms gespeeld op mijn HTC Touch Pro2, maar die is nu stuk (laadt niet meer op, gaat ook niet aan met stroom eraan) en HTC weigert deze te maken omdat ik met de software gerommeld heb. Hierdoor durf ik niet om 'm te rooten/jailbraken/whatever. Het lijkt er dus op dat ik er mee zal moeten leven, maar blij word ik er niet van...
Heeft iemand misschien nog tips?
Maar goed, hoe doen jullie dat? Geheugen vreters op mijn toestel zijn Flash (11MB), Maps (11MB), Swype (18,5MB), Whatsapp (6,3MB). Deze apps kan ik niet op SD zetten helaas
Ik heb in t verleden met roms gespeeld op mijn HTC Touch Pro2, maar die is nu stuk (laadt niet meer op, gaat ook niet aan met stroom eraan) en HTC weigert deze te maken omdat ik met de software gerommeld heb. Hierdoor durf ik niet om 'm te rooten/jailbraken/whatever. Het lijkt er dus op dat ik er mee zal moeten leven, maar blij word ik er niet van...
Ik gebruik deze ROM icm een EXT3 partitie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870626Remenic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:52:
Je kunt altijd terug naar de originele HTC ROM met behulp van RUU.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Er vanuitgaand dat ik mijn toestel nog kan gebruiken, wanneer deze een defect vertoont. In geval van mijn vorige HTC (een Windows toestel, maar toch) kon ik 'm niet meer aanzetten, dus dan houdt 't een beetje op. Maar goed ik moet er niet vanuit gaan dat zoiets weer gebeurt. Misschien moet ik 't maar gewoon doen...jelmervos schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:
[...]
Ik gebruik deze ROM icm een EXT3 partitie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870626
Je kunt altijd terug naar de originele HTC ROM met behulp van RUU.
Ook deze jongen ondervind na een kleine 6 maanden batterij problemen.
De batterij gaat nog een halve dag mee en slurpt als een gek. Dit zou kunnen liggen aan het slechte bereik van Vodafone bij ons maar dat dit speelt sinds een kleine 2 weken. Diversen tools geprobeer maar allen nog zonder succes.
Ik draai zojuist CurrentWidget en hou het ook in de gaten maar zodra mijn batterij op 15% komt en aangeeft dat hij in een lader moet word het toestel met een aantal seconden uitgeschakeld.
Bij het aanzetten staat de batterij op 0% en valt hij weer uit.
Ik heb het idee dat mijn batterij van voor niet weet wat hij van achter heeft. Is er een config battery tool die hem weer "cleaned"? Zoals bij laptops?
Mijn telefoon hangt namelijk 300x per dag in de carkit en laad dan op...
Thx
De batterij gaat nog een halve dag mee en slurpt als een gek. Dit zou kunnen liggen aan het slechte bereik van Vodafone bij ons maar dat dit speelt sinds een kleine 2 weken. Diversen tools geprobeer maar allen nog zonder succes.
Ik draai zojuist CurrentWidget en hou het ook in de gaten maar zodra mijn batterij op 15% komt en aangeeft dat hij in een lader moet word het toestel met een aantal seconden uitgeschakeld.
Bij het aanzetten staat de batterij op 0% en valt hij weer uit.
Ik heb het idee dat mijn batterij van voor niet weet wat hij van achter heeft. Is er een config battery tool die hem weer "cleaned"? Zoals bij laptops?
Mijn telefoon hangt namelijk 300x per dag in de carkit en laad dan op...
Thx
[ Voor 4% gewijzigd door DukeN op 13-01-2011 22:48 ]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Goeie tip lijkt me om sowieso even een andere versie van Swype op je tel te zetten. De mijne is 5,nogwat mb met Nederlands en Engels. Een verschil van 13 mb met jouw versie; scheelt een slok op een borrel.Remenic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:52:
Ik heb nu sinds april mijn Desire (vanaf dag 1!) en ik ben er onwijs blij mee, maar de laatste tijd stoor ik mij heel erg aan 't feit dat me phone memory zo vol zit. Ik heb nog 10MB vrij nu, en Android blijft maar zeuren dat me storage vol zit. Waarom heeft HTC in vredesnaam zo weinig geheugen in dat ding gestopt.. Dat is werkelijk het enige mankement dat ik aan dit toestal kan ontdekken.
Als je Clockworkmod recovery hebt, dan kun je daarin in het Advanced Menu de battery stats resetten.DukeN schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:45:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Rooten en dan a2sdRemenic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:52:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Flash kan je verwijderen, die zit al in Froyo.
Maps zou je eventueel de updates kunnen verwijderen, dan is die ook weer 0 mb.
Dat scheelt 20mb, swype kan je eventueel ontmantelen zodat alleen de NL taal erin zit.
Maar buiten dat zou ik hem rooten en een A2SD+ (sense) ROM erop zetten zoals l3art zegt.
Dat zit je voorlopig weer ff safe met je geheugen.
Flash zit wel in Froyo, maar is het niet zo dat die alleen wordt geupdate als je hem ook nog uit de market haalt?madmaus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:46:
[...]
Dat scheelt 20mb, swype kan je eventueel ontmantelen zodat alleen de NL taal erin zit.
Maar buiten dat zou ik hem rooten en een A2SD+ (sense) ROM erop zetten zoals l3art zegt.
Dat zit je voorlopig weer ff safe met je geheugen.
Je kun uiteraard de updates van Maps de-installeren, maar dan heb je dus niet de nieuwste versie van maps...
Als je dat doet zit je dus weer op oude versies (zoals ze zijn meegeleverd met je telefoon). Dit geldt ook voor Flash! Lijkt me niet echt gewenst.madmaus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:46:
[...]
Dat is dan inderdaad waar ja.
Maar als je echt zoveel geheugen problemen hebt is het wel een optie om te overwegen.
Die 11 MB kan je op zo'n moment goed gebruiken.
Ik heb ook geen flash uit de market, en bij mij werkt het ook prima.
Maar de strekking van het verhaal is dat je je telefoon gewoon moet rooten en A2SD+ moet flashen of een ROM met A2SD+ als je echt voorlopig van je geheugen probleem af wilt komen.
Maar als je echt zoveel geheugen problemen hebt is het wel een optie om te overwegen.
Die 11 MB kan je op zo'n moment goed gebruiken.
Ik heb ook geen flash uit de market, en bij mij werkt het ook prima.
Maar de strekking van het verhaal is dat je je telefoon gewoon moet rooten en A2SD+ moet flashen of een ROM met A2SD+ als je echt voorlopig van je geheugen probleem af wilt komen.
Die Swype kan idd een stuk kleiner.Remenic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:52:
Heb zelf een versie waar alleen Nederlands en Engels in zit en die is zo'n 3 MB groot.
Nee, dat mag niet. De Nederlandse versie is nog niet officieel verkrijgbaar.
Scheelt weer een boel MBtjes...
Heel iets anders en misschien een tip voor mensen:
Het progje 'True caller' (te vinden in de Market), zorgt ervoor dat de naam en adres van degene die jou belt razendsnel wordt opgezocht en getoond in je display, vaak al na twee keer overgaan.
Dit geldt natuurlijk alleen voor de bellers die niet als contact in je foon voorkomen (en vanaf een vast nummer bellen). Een directe link zorgt ervoor dat je naderhand ook op Google Maps kunt zien waarvan diegene gebeld heeft. Ook handig bij gemiste oproepen van onbekende nummers.
[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 15-01-2011 13:05 ]
@ Heutsm: je bent een held! Dat scheelt een hoop met mijn versie van swype!
Ik weet niet of het al eens voorbij gekomen is, maar ik heb een probleem dat soms mijn Desire niet meer uit standy wilt komen.De onderste 4 knoppen lichtten wel op als ik op de power knop druk, maar het scherm blijft zwart. 'fix' is batterij eruit en rebooten...en dan 2 dagen later ofzo het weer hebben.
Op google kwam ik 1 goede hit tegen :
http://forum.vodafone.co....n-from-Standby/m-p/602541
Er wordt een hard reset aangeraden, maar dit heb ik onlangs juist gedaan. En daarna is die (kleine) voorbereidings update voor Gingerbread gekomen...
Ik merk wel dat het komt als ik bepaalde zaken niet bekijk; zoals net een gesprek weggedrukt, en dan bekijk ik het missed call berichtje niet, maar druk direct op powerknop. Vorige keer was het een smsje dacht ik, dat ik niet direct bekeek maar ook wegdrukte. Hij wordt vervolgens ook aardig warm, en krijg hem niet meer 'aan'..
Op google kwam ik 1 goede hit tegen :
http://forum.vodafone.co....n-from-Standby/m-p/602541
Er wordt een hard reset aangeraden, maar dit heb ik onlangs juist gedaan. En daarna is die (kleine) voorbereidings update voor Gingerbread gekomen...
Ik merk wel dat het komt als ik bepaalde zaken niet bekijk; zoals net een gesprek weggedrukt, en dan bekijk ik het missed call berichtje niet, maar druk direct op powerknop. Vorige keer was het een smsje dacht ik, dat ik niet direct bekeek maar ook wegdrukte. Hij wordt vervolgens ook aardig warm, en krijg hem niet meer 'aan'..
[ Voor 29% gewijzigd door Kappade op 14-01-2011 13:08 ]
Mijn browser werkt ineens niet meer. Hij crasht direct bij het opstarten met de melding dat ie onverwachts gestopt is
Dit heb ik sinds ik op de instellingen heb geklikt. Toen crashtte 'ie. Iemand bekend met het probleem?
Rest mij alleen nog een volledige reset om het te fixen?
Dit heb ik sinds ik op de instellingen heb geklikt. Toen crashtte 'ie. Iemand bekend met het probleem?
Probeer eerst eens alleen de gegevens/cache van de browser te verwijderen via Instellingen.Mi6 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:23:
Mijn browser werkt ineens niet meer. Hij crasht direct bij het opstarten met de melding dat ie onverwachts gestopt is
Probleem had ik laatst ook. Ik dacht bij het aanpassen van internet-instellingen. Inderdaad: gegevens browser weggooien en hij doet het weer.jelmervos schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:27:
[...]
Probeer eerst eens alleen de gegevens/cache van de browser te verwijderen via Instellingen.
Is wel handig als je even een backup maakt van je bookmarks, want die raak je kwijt.heutsm schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:21:
[...]
Probleem had ik laatst ook. Ik dacht bij het aanpassen van internet-instellingen. Inderdaad: gegevens browser weggooien en hij doet het weer.
Goeie tip, was idd m'n bookmarks kwijt. Zal dat progje eens downloaden.jelmervos schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:23:
[...]
Is wel handig als je even een backup maakt van je bookmarks, want die raak je kwijt.
Verwijderd
Ik heb het opgelost door een stock RUU eroverheen te installeren. Alles doet het nu weer en de apps die ik gekocht had, staan gewoon in de market als aangeschaft.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:53:
[...]
Ik ben nu ook benieuwd. Ik heb nu hetzelfde probleem, ik heb het toestel echter al langer.
Ik moest wel een paar keer booten voordat de RUU de telefoon zag, maar verder geen probleem.
Even hierop terugkomend: het probleem lag niet bij haar toestel, ik had het een hard reset gegeven (stom) en toen bedacht ik ineens om haar simkaart in mijn Desire te stoppen, met uiteindelijk hetzelfde probleem. We hebben dus te maken gehad met een simkaart DOA, ze krijgt binnenkort een nieuwe.brrrt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:25:
Een vriendin van mij heeft een vreemd probleem met haar Desire.
Ze heeft het toestel nog maar net en had 't genomen met een Hi abonnement icm Hi XtraSnel.
Nu kan ze alleen niet internetten op haar toestel. De 3G verbinding is er wel, twitter/mail/market doet het ook gewoon op de dataverbinding, maar zodra ze een website wil laden krijgt ze een wit (leeg) scherm. Ik heb al geprobeerd bij de internetinstellingen de standaardinstellingen te herstellen en heb via applicatiebeheer de gegevens gewist, maar dit helpt niks. Wat vreemd is, is dat ze bij WiFi wel een pagina kan laden.
Als ik het vergelijk met mijn Desire, staan alle browserinstellingen hetzelfde als bij mij (vodafone). Wat kan het probleem zijn?
Ik ben bang met dit soort programma's dat heel mijn adresboek naar die programmeurs wordt verstuurd. Met True caller is dat ook zo, onder het mom van dat ze hun database vullen zodat ze meer nummer met naam enzo weten. Best wel lastig als je er mensen op heb staan die liever niet hebben dat hun nummer in verkeerde handen komt. (geheime nummers enz).heutsm schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:05:
[...]
Heel iets anders en misschien een tip voor mensen:
Het progje 'True caller' (te vinden in de Market), zorgt ervoor dat de naam en adres van degene die jou belt razendsnel wordt opgezocht en getoond in je display, vaak al na twee keer overgaan.
Dit geldt natuurlijk alleen voor de bellers die niet als contact in je foon voorkomen (en vanaf een vast nummer bellen). Een directe link zorgt ervoor dat je naderhand ook op Google Maps kunt zien waarvan diegene gebeld heeft. Ook handig bij gemiste oproepen van onbekende nummers.
Wat grappig dat niemand op jouw onzin reageert.JRKAP schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:06:
.........
..........
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ben niet zo bang aangelegdLen schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:37:
[...]
Ik ben bang met dit soort programma's dat heel mijn adresboek naar die programmeurs wordt verstuurd. Met True caller is dat ook zo, onder het mom van dat ze hun database vullen zodat ze meer nummer met naam enzo weten. Best wel lastig als je er mensen op heb staan die liever niet hebben dat hun nummer in verkeerde handen komt. (geheime nummers enz).
Precies. Daar dacht ok ook aan. Idd mooi dat de nummers er bij gezocht worden, maar ik wil niet dat mijn belgegevend door een of ander bedrijf gelogd en misschien wel doorverkocht worden.Len schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:37:
[...]
Ik ben bang met dit soort programma's dat heel mijn adresboek naar die programmeurs wordt verstuurd. Met True caller is dat ook zo, onder het mom van dat ze hun database vullen zodat ze meer nummer met naam enzo weten. Best wel lastig als je er mensen op heb staan die liever niet hebben dat hun nummer in verkeerde handen komt. (geheime nummers enz).
Trouwens: Mijn mening over die dynafix wordt nu ook een stuk positiever.
Dinsdag in mijn desire opgehaald voor mainboard swap en kreeg vandaag een mail dat die verzonden werd.
[ Voor 11% gewijzigd door The Anarchist op 14-01-2011 20:24 ]
Boardswap hebben ze inderdaad goed onder de knie
Mijne was ook binnen een week terug. Ben benieuwd of ze andere reparaties net zo snel doen. Kreeg vandaag een automatisch bericht dat ze een verschil hadden ontdekt in wat er aangemeld, en wat er binnengekomen was. Het IMEI nummer klopte niet
Terwijl ik op de bon nog heb bijgeschreven dat ze hun eigen reparatie van twee weken terug nog niet hadden verwerkt en dus het oude IMEI nummer hadden gebruikt 
Volgens de melding ging de afhandeling wel gewoon door dus ik ben benieuwd.. wachten
Volgens de melding ging de afhandeling wel gewoon door dus ik ben benieuwd.. wachten
Ik ben toch malle pietje niet!
Die melding had ik dus ook. Mijn vorige board swap (en imei verandering) was niet aan htc doorgegeven. Waarschijnlijk omdat ik het via een locale telefoonwinkel heb laten lopen. Ik heb ze daarom even gebeld (de dag na het ophalen) en ik moet zeggen dat dat de telefonische service echt goed is betreffende informatie over de reparatie aanmelding. Die melding van verkeerde imei is een administratieve melding die verder niets betekent. Ook kreeg ik te horen dat het toestel al was onderzocht en het probleem was geconstateerd (rebootprobleem) en dat de onderdelen al waren besteld. IK heb er dit keer wel meteen een uitgebreid probleemrapport bijgedaan en gemeld wat ik zel al heb gedaan.The Legend schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:47:
Boardswap hebben ze inderdaad goed onder de knieMijne was ook binnen een week terug. Ben benieuwd of ze andere reparaties net zo snel doen. Kreeg vandaag een automatisch bericht dat ze een verschil hadden ontdekt in wat er aangemeld, en wat er binnengekomen was. Het IMEI nummer klopte niet
Terwijl ik op de bon nog heb bijgeschreven dat ze hun eigen reparatie van twee weken terug nog niet hadden verwerkt en dus het oude IMEI nummer hadden gebruikt
In ieder geval reparatie binnen een week vind ik zeer netjes.
Het is in ieder geval een stuk betere ervaring als vorige keer (juni vorig jaar) dat ze pas na 3 weken onderdelen bestelden, en die een aatal weken later pas hadden. Al zal dat waarschijnlijk ook aan HTC gelegen hebben wegens gebrek aan onderdelen. Maar toch. Ik had het toestel een kleine 3 maand en was het 2 maanden kwijt aan reparatie. (eerste keer opsturen leverde alleen nuteloze software update op)
Tip: vrijwel zeker een probleem met de SD kaart. Zoek maar in dit topic, ik heb dit probleem eerder al beschreven incl. oplossing.JRKAP schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:06:
Ik weet niet of het al eens voorbij gekomen is, maar ik heb een probleem dat soms mijn Desire niet meer uit standy wilt komen.De onderste 4 knoppen lichtten wel op als ik op de power knop druk, maar het scherm blijft zwart. 'fix' is batterij eruit en rebooten...en dan 2 dagen later ofzo het weer hebben.
Verwijderd
Mensen,
Ik heb even een vraagje, mijn HTC desire krijg ik niet goed gekoppeld aan de bluetooth carkit van mijn Opel Astra. In eerste instantie koppelt die gewoon, krijg ik de vraag of mijn contacten gesynchroniseerd mogen worden en druk ik op ja. Dan ontkoppelt mijn HTC zichzelf van de auto, ook als ik op nee druk voor synchroniseren.
Iemand enig idee waarom het niet wil werken?
Ik heb even een vraagje, mijn HTC desire krijg ik niet goed gekoppeld aan de bluetooth carkit van mijn Opel Astra. In eerste instantie koppelt die gewoon, krijg ik de vraag of mijn contacten gesynchroniseerd mogen worden en druk ik op ja. Dan ontkoppelt mijn HTC zichzelf van de auto, ook als ik op nee druk voor synchroniseren.
Iemand enig idee waarom het niet wil werken?
Dit is hier allesbehalve ontopic.
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 15-01-2011 17:52 ]
Verwijderd
Ik weet niet zeker of het volgende hier al vermeld geweest is,
maar ik zeg het maar even omdat het irritaties bij het smsen kan wegnemen!
Dit is een probleem dat ik en vele andere mensen hebben op hun HTC Desire (en misschien ook wel op andere HTC toestellen):
Probleem:
Bij het smsen springt het venster terug helemaal naar boven (tot aan de eerste sms), als dat gebeurt moet je
ook terug helemaal naar onder scrollen om terug verder je sms te kunnen afmaken & versturen.
Hoe meer smsen je hebt van die persoon hoe langer je aan het scrollen bent (redelijk irritant als je 700+ smsen hebt
) en wat dan weer leidt tot grotere irritatie als dit voor de zoveelste keer voor valt.
Oplossing:
Aan het terug naar boven scrollen kan je (voor zover ik weet) niets doen. Maar wat je wel kan doen is even snel terug naar onder geraken!
Het enige wat je moet doen is de menu-knop even inhouden en je zit terug vanonder waar je gebleven was.
Ik hoop dat ik hiermee toch een aantal mensen heb kunnen helpen en mocht dit een repost zijn van de oplossing, mijn excuses!
maar ik zeg het maar even omdat het irritaties bij het smsen kan wegnemen!
Dit is een probleem dat ik en vele andere mensen hebben op hun HTC Desire (en misschien ook wel op andere HTC toestellen):
Probleem:
Bij het smsen springt het venster terug helemaal naar boven (tot aan de eerste sms), als dat gebeurt moet je
ook terug helemaal naar onder scrollen om terug verder je sms te kunnen afmaken & versturen.
Hoe meer smsen je hebt van die persoon hoe langer je aan het scrollen bent (redelijk irritant als je 700+ smsen hebt
Oplossing:
Aan het terug naar boven scrollen kan je (voor zover ik weet) niets doen. Maar wat je wel kan doen is even snel terug naar onder geraken!
Het enige wat je moet doen is de menu-knop even inhouden en je zit terug vanonder waar je gebleven was.
Ik hoop dat ik hiermee toch een aantal mensen heb kunnen helpen en mocht dit een repost zijn van de oplossing, mijn excuses!
Is dat met de standaard sms app? Ik heb het met Handcent nog nooit gehad eigenlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:31:
maar ik zeg het maar even omdat het irritaties bij het smsen kan wegnemen!![]()
Probleem:
Hoe meer smsen je hebt van die persoon hoe langer je aan het scrollen bent (redelijk irritant als je 700+ smsen hebt) en wat dan weer leidt tot grotere irritatie als dit voor de zoveelste keer voor valt.
Oplossing:
Het enige wat je moet doen is de menu-knop even inhouden en je zit terug vanonder waar je gebleven was.![]()
Je hebt er in ieder geval één iemand mee geholpen. Ik heb het probleem ook wel eens. Maar was nog nooit opzoek geweest naar de oplossing. Dank
Scheelt een scrollvinger.
Ceci n'est pas une signature!
Thanks voor de tip! Het was bij mij ook al enkele malen voorgevallen. Zwaar irritante bugVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:31:
maar ik zeg het maar even omdat het irritaties bij het smsen kan wegnemen!![]()
Probleem:
Hoe meer smsen je hebt van die persoon hoe langer je aan het scrollen bent (redelijk irritant als je 700+ smsen hebt) en wat dan weer leidt tot grotere irritatie als dit voor de zoveelste keer voor valt.
Oplossing:
Het enige wat je moet doen is de menu-knop even inhouden en je zit terug vanonder waar je gebleven was.![]()
I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home
Verwijderd
Is er, los van het scherm, een duidelijk verschil in gebruik/prestatie tussen een Desire en een HD2 met Android in het nand-geheugen? Ik ben op zoek naar een relatief goedkope smartphone met Android die toch lekker presteert. Zowel de Desire als de HD2 kan ik hier voor omgerekend € 440 nieuw kopen. Tweedehands zou leuk zijn maar is lastig gezien de afstand en de schaarste in aanbod. Een custom rom flashen doe ik straks toch wel dus wat dat betreft is er voor mij geen verschil tussen de Desire en de HD2.
Ik weet ook niet of de Desire die hier te koop is een LCD of Amoled scherm heeft maar dat boeit mij eigenlijk niet zo. Ik vind bijv accuduur, met name bij regelmatig/constant wifi-gebruik, veel belangrijker.
De Desire is kleiner en lichter, een pluspunt. En natuurlijk heeft het toestel native Android-knoppen maar dat hoeft niet doorslaggevend te zijn. Is er misschien iets dat ik over het hoofd zie?
Ik weet ook niet of de Desire die hier te koop is een LCD of Amoled scherm heeft maar dat boeit mij eigenlijk niet zo. Ik vind bijv accuduur, met name bij regelmatig/constant wifi-gebruik, veel belangrijker.
De Desire is kleiner en lichter, een pluspunt. En natuurlijk heeft het toestel native Android-knoppen maar dat hoeft niet doorslaggevend te zijn. Is er misschien iets dat ik over het hoofd zie?
Of je er ook goed mee kunt bellen?
Een groote toestel ligt tijdens het bellen niet lekker in de hand (mijn ervaring).
Een groote toestel ligt tijdens het bellen niet lekker in de hand (mijn ervaring).
Mijn collega stuurde me vandaag deze foto van haar toestel (maand oud):

Ze deed het scherm aan (telefoon lag op tafel) en zag dus dit in het scherm.
Ik heb haar de batterij eruit laten halen en naar 10 minuten weer terug plaatsen, dat hielp niks
Een hardreset werkte ook niks.
Dit is neem ik aan een gevalletje garantie. Helaas is de vorige keer bij een soort gelijk geval dat HTC zei dat er geen garantie meer op zit want het toestel was gevallen...

Ik heb haar de batterij eruit laten halen en naar 10 minuten weer terug plaatsen, dat hielp niks
Dit is neem ik aan een gevalletje garantie. Helaas is de vorige keer bij een soort gelijk geval dat HTC zei dat er geen garantie meer op zit want het toestel was gevallen...
Verwijderd
Ja met het standaard sms programma. Ik was ook even op Handcent overgeschakeld maar het was toch niet hetzelfde. Niet dat Handcent geen goed programma is want het is een uitstekende vervanger maar ik vond het standaard appje toch net iets beter.madmaus schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Is dat met de standaard sms app? Ik heb het met Handcent nog nooit gehad eigenlijk.
Geen probleem!Robjuh schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:24:
[...]
Thanks voor de tip! Het was bij mij ook al enkele malen voorgevallen. Zwaar irritante bug
Hoezo net iets beter? Handcent werkt naar mijn mening een stuk sneller op de desire.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:20:
[...]
Ja met het standaard sms programma. Ik was ook even op Handcent overgeschakeld maar het was toch niet hetzelfde. Niet dat Handcent geen goed programma is want het is een uitstekende vervanger maar ik vond het standaard appje toch net iets beter.![]()
[...]
Geen probleem!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Als het toestel nog maar een maand uit is dan moet de fabrikant aantonen dat het gaat om een gebruikersfout. Als het toestel geen zichtbare valschade heeft (butsen, deuken, krassen) dan kunnen ze niet volhouden dat hier toch sprake van is.Binnetie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:12:
Mijn collega stuurde me vandaag deze foto van haar toestel (maand oud):
[afbeelding]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Ik zeg niet dat het beter is, maar ik vind het aangenamer werken met de standaard app. (uiterlijk enzo...)Ewivis schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:25:
[...]
Hoezo net iets beter? Handcent werkt naar mijn mening een stuk sneller op de desire.
Ik weet het niet metdie garantie... rechts onderin zie ik toch een soort van barst zitten, dat schuine stukje. Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt je telefoon ook rebooten als hij vastloopt door een aantal seconden (varieert een beetje) de power + volume-down + scrol-toets in te drukken.Stamgastje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:45:
[...]
Tip: vrijwel zeker een probleem met de SD kaart. Zoek maar in dit topic, ik heb dit probleem eerder al beschreven incl. oplossing.
Kijk hier eens:Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:38:
http://note-taking.net/20...-note-taking-apps-review/
Verwijderd
Sinds enige tijd doet mijn desire vreemd met de 3g verbinding:
Ik werk meestal met wifi op mij werk of thuis. Als ik klaar met met werken sluit ik de wifiverbinding af.
Daarna meestal ook het scherm uit. Als ik dan het scherm aanzet zie ik dat hij verbinding heb met 3g/hsdpa.
Ga ik dan naar het scherm waar ik mijn verbindingen uit kan zetten. Is de verbinding ook meteen weg.
Als ik na scherm meteen weer aanzet zie ik dat hij verbinding gaat maken in het lockscreen.
Ik heb alles uitstaatn qua update want dat doe ik allemaal handmatig?
Iemand een idee?
Ik werk meestal met wifi op mij werk of thuis. Als ik klaar met met werken sluit ik de wifiverbinding af.
Daarna meestal ook het scherm uit. Als ik dan het scherm aanzet zie ik dat hij verbinding heb met 3g/hsdpa.
Ga ik dan naar het scherm waar ik mijn verbindingen uit kan zetten. Is de verbinding ook meteen weg.
Als ik na scherm meteen weer aanzet zie ik dat hij verbinding gaat maken in het lockscreen.
Ik heb alles uitstaatn qua update want dat doe ik allemaal handmatig?
Iemand een idee?
Je ziet in de foto wel een horizontaal streepje. Ik heb het toestel nu op mijn bureau.
Er zitten wat deukjes aan de zijkant, hij is een keer eerder gevallen (toen hij net een week oud was), maar werkte goed. Daarna ontstonden na 2 weken de problemen:
- microfoon heel zacht ineens tijdens het bellen en later weer normaal
- telefoon neemt op en gaat direct op de speaker (opgelost door een hardreset)
Ik vrees dat HTC het toch op valschade gaat gooien... ik zal ze vandaag eens bellen.
Er zitten wat deukjes aan de zijkant, hij is een keer eerder gevallen (toen hij net een week oud was), maar werkte goed. Daarna ontstonden na 2 weken de problemen:
- microfoon heel zacht ineens tijdens het bellen en later weer normaal
- telefoon neemt op en gaat direct op de speaker (opgelost door een hardreset)
Ik vrees dat HTC het toch op valschade gaat gooien... ik zal ze vandaag eens bellen.
Verwijderd
Ik heb sinds een tijdje een desire. Wat een verademing in vergelijking met de HD2. Er is alleen 1 ding waar ik mee zit. Namelijk als ik gebeld wordt en ik trek de telefoon uit mijn broekzak dan neemt hij al op of weigert hij het gesprek (afhankelijk hoe ik mijn mobiel in mijn zak heb). Is het mogelijk om net zoals bij WinMo een horizontale ipv verticale slider voor opnemen te krijgen?
Op welke punten?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:45:
Ik heb sinds een tijdje een desire. Wat een verademing in vergelijking met de HD.
Hij schreef HD2!
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Ja er zijn meerdere apps welke dat kunnen.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:45:
Ik heb sinds een tijdje een desire. Wat een verademing in vergelijking met de HD2. Er is alleen 1 ding waar ik mee zit. Namelijk als ik gebeld wordt en ik trek de telefoon uit mijn broekzak dan neemt hij al op of weigert hij het gesprek (afhankelijk hoe ik mijn mobiel in mijn zak heb). Is het mogelijk om net zoals bij WinMo een horizontale ipv verticale slider voor opnemen te krijgen?
Ik zelf gebruik widgetlocker.
Het is een betaal app, maar je kan dan ook alle widgets die hebt op je homescreen plaatsen.
Bv weersvoorspeeling en klok.
Wat mij betreft een aanrader.
Je kan ook kiezen voor verschillende lockscreens.
1 nadeel aan alternatieve lockscreens, ze worden niet herkend door andere apps zoals juice defender.
JD denkt dat je screen unlockt is. Ik gebruik zulke apps niet dus ik heb er geen last van.
Dat heeft hij dan aangepast want dat was net nog niet zo.
(Zie wat ik van hem gequote heb.)
[ Voor 7% gewijzigd door Thombias op 17-01-2011 14:06 ]
Verwijderd
Klopt! Ik schreef eerst HD ipv HD2. Dan snap je denk ik ook wel wat mijn veradermingen zijn, namelijk Android ipv WinMo. En ik heb ook Android op mijn HD2 geprobeerd, maar dat is toch niet zo soepel als op de Desire.Thombias schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:05:
[...]
Dat heeft hij dan aangepast want dat was net nog niet zo.
(Zie wat ik van hem gequote heb.)
iemand een idee voor een goede headset (bedraad) met ab? Heb sinds kort een desire, maar vind de bijgeleverde headset+ab maar niets, ook jammeer dat de AB vast zit aan de headset en niet met een jackplug zodat je deze zelf kan vervangen, en de AB kan behouden Ik. heb geprobeerd die van mijn oude Nokia erop te zetten, maar die wordt niet herkend. Alleen een AB+ mic is ook goed, als ik daarmee mijn eigen headset kan aansluiten.
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb begin november een Desire gekocht, en sindsdien het toestel maar een paar dagen in huis gehad, wat een ellende met HTC klantenservice en Dynafix: prutsers, allebei!
In het kort: Ik zag al snel dat rechtsboven in het scherm een gele gloed zat. HTC opgebeld en toestel werd opgehaald. Na meer dan een week kreeg ik het toestel terug: software update uitgevoerd stond op de reparatie bon... Natuurlijk nog steeds de gloed.
Weer HTC gebeld en toen most ik foto's opsturen. Met wat moeite gelukt via de HTC site, en na overleg werd het toestel weer opgehaald. Enige tijd later weer terug: scherm vervangen en software update. Erg benieuwd, maar er was visueel niets veranderd! Weer gebeld, en moest per se nieuwe foto's opsturen, ze geloofden niet dat er niets veranderd was. Gedaan en na overleg in HTC is mijn toestel weer opgehaald, nu voor een omruil na escalatie. Nu wacht ik al weken op het omruiltoestel...
En iedere keer bij HTC moest ik zelf vermelden wanneer ik ook alweer met wie welke afspraken had gemaakt, blijkbaar kan een CRM systeem er niet vanaf...
Conclusie: Koop geen HTC, of koop hem in de winkel dat je hem eerst goed kan testen en het scherm kan bekijken!
In het kort: Ik zag al snel dat rechtsboven in het scherm een gele gloed zat. HTC opgebeld en toestel werd opgehaald. Na meer dan een week kreeg ik het toestel terug: software update uitgevoerd stond op de reparatie bon... Natuurlijk nog steeds de gloed.
Weer HTC gebeld en toen most ik foto's opsturen. Met wat moeite gelukt via de HTC site, en na overleg werd het toestel weer opgehaald. Enige tijd later weer terug: scherm vervangen en software update. Erg benieuwd, maar er was visueel niets veranderd! Weer gebeld, en moest per se nieuwe foto's opsturen, ze geloofden niet dat er niets veranderd was. Gedaan en na overleg in HTC is mijn toestel weer opgehaald, nu voor een omruil na escalatie. Nu wacht ik al weken op het omruiltoestel...
En iedere keer bij HTC moest ik zelf vermelden wanneer ik ook alweer met wie welke afspraken had gemaakt, blijkbaar kan een CRM systeem er niet vanaf...
Conclusie: Koop geen HTC, of koop hem in de winkel dat je hem eerst goed kan testen en het scherm kan bekijken!
Je ervaring is vervelend, maar je conclusie wel erg kort door de bochtEdwinZuidema schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:08:
[...]
Rail Away!
Je bent de enige met deze nare ervaring... dus daarom moet niemand een Desire nemenEdwinZuidema schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:08:
Ik heb begin november een Desire gekocht, en sindsdien het toestel maar een paar dagen in huis gehad, wat een ellende met HTC klantenservice en Dynafix: prutsers, allebei!
Ontopic: Ik heb perongeluk een keer het woord "Jou" (met hoofdletter) toegevoegd in mijn woordenboek... nu wil ik deze weghebben, maar dit lukt niet, hij verschijnt dus steeds als ik aan het sms'en of mailen bent, maar kan hem niet vinden in mijn woordenboek onder instellingen..
wat ik echt irritant vind is dat ik vaak geen applicaties kan installeren, wanneer ik genoeg vrije ruimte heb. Of geen app kan updaten. Krijg bij installeren vaak "installatie mislukt" of "onbekende fout"
Huub Huub Barbatruc!
maar dat is toch logisch?DNA_Saint schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:54:
wat ik echt irritant vind is dat ik vaak geen applicaties kan installeren, wanneer ik genoeg vrije ruimte heb. Of geen app kan updaten. Krijg bij installeren vaak "installatie mislukt" of "onbekende fout"
Hoe wil je ooit de app downloaden zonder vrije ruimte... en dat moet het nog geinstalleerd worden.
Soms helpt het om gewoon de huidige versie van de app te verwijderen en de nieuwe versie daarna te downloaden/installeren
?????????????????/....hij zegt toch dat hij genoeg vrij ruimte heeft of....DarkY schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:05:
[...]
maar dat is toch logisch?![]()
Hoe wil je ooit de app downloaden zonder vrije ruimte...
Dat ben ik ook tegengekomen,
Zijn het applicaties die je naar je sd card hebt verplaatst? Zet ze terug, dan worden ze wel geupdate.
Zijn het applicaties die je naar je sd card hebt verplaatst? Zet ze terug, dan worden ze wel geupdate.
Weet iemand waarom ik audio files van mijn mobile maps zie terwijl ik een .nomedia txt in de folder van de mm audio bestanden heb toegevoegd?
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Wat zei Google? Beetje meer eigen initiatief aub.kenkreutzer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:24:
Weet iemand waarom ik audio files van mijn mobile maps zie terwijl ik een .nomedia txt in de folder van de mm audio bestanden heb toegevoegd?