Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:22:
[...]

Tot nu toe ook goede ervaringen met de HTC service. Vorige week dinsdag gebeld, woensdag er op is het toestel opgehaald. Kreeg net het volgende mailtje:

[...]

Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! :) Wel even afwachten of de boel ook daadwerkelijk gefixed is :p
Godver :( Vandaag m'n Desire terug ontvangen, netjes in een bubbelenvelop met daarin zo'n mooi "I'm back" doosje. Tot zover :) Reboot probleem lijkt opgelost (moederbord is vervangen volgens Dynafix). Alleen bij het testen van de navigatie draaide het scherm ineens spontaan in landscape, terwijl het toestel tot echt in portrait stond! Vervolgens was het scherm met geen mogelijkheid meer in portrait te krijgen, ook niet met een herstart. Vervolgens de G-sensor geijkt. Dan gaat het scherm weer in portrait maar kantelt bij de minste beweging naar landscape om vervolgens zo goed als niet in portrait terug te keren, alleen bij heel heftig schudden schiet 'ie soms terug.

Kan ik nu m'n telefoon weer gaan laten ophalen?! :(

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nou, net maar weer een factory defaults uitgevoerd, nadat ik alles net weer op z'n plaats had staan :z

FD haalt niets uit. Als ik bij G-sensor ijken kijk, dan is het horizontale waterpasje prima, maar het verticale balkje slaat vaak helemaal uit naar boven of benden, terwijl het toestel plat op m'n bureau ligt.

Heeft iemand hier toevallig ook mee te maken gehad? Heb helemaal geen zin om het toestel weer een week kwijt te moeten zijn :(

Even verder getest, ook sensor games als Teeter slaan op tilt. Het balletje blijft kleven aan een van de twee kanten van het scherm. Morgen HTC maar weer bellen. Benieuwd hoelang het nu gaat duren ;(

[ Voor 18% gewijzigd door The Legend op 05-01-2011 21:54 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
The Legend schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:46:
Nou, net maar weer een factory defaults uitgevoerd, nadat ik alles net weer op z'n plaats had staan :z

FD haalt niets uit. Als ik bij G-sensor ijken kijk, dan is het horizontale waterpasje prima, maar het verticale balkje slaat vaak helemaal uit naar boven of benden, terwijl het toestel plat op m'n bureau ligt.

Heeft iemand hier toevallig ook mee te maken gehad? Heb helemaal geen zin om het toestel weer een week kwijt te moeten zijn :(

Even verder getest, ook sensor games als Teeter slaan op tilt. Het balletje blijft kleven aan een van de twee kanten van het scherm. Morgen HTC maar weer bellen. Benieuwd hoelang het nu gaat duren ;(
Tot die tijd zou ik het gewoon uitzetten. Bij mij staat de accelerometer ook 90% van de tijd uit, omdat ik het maar een onding vind. Wel erg raar dat er opeens een probleem bijkomt bij reperatie, dan vraag je je af hoe goed ze't testen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik ben niet de enige heb ik gelezen, bij een ander in dit topic werkte de microfoon niet meer na een boardswap en bij weer een ander de GPS niet meer 8)7

Vreemde bij is dat het na een nachtje aan de lader beter lijkt te gaan. Ik dacht vanochtend eerst dat het helemaal weg was. Maar bij een spelletje Teeter flipte het balletje na een tijdje weer. Nu na het opnieuw ijken lijkt het weer weg... Op deze manier loopt ik ook nog de kans dat Dynafix test en tot de conclusie komt dat er niets aan de hand is :X

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
The Legend schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:00:
Ik ben niet de enige heb ik gelezen, bij een ander in dit topic werkte de microfoon niet meer na een boardswap en bij weer een ander de GPS niet meer 8)7

Vreemde bij is dat het na een nachtje aan de lader beter lijkt te gaan. Ik dacht vanochtend eerst dat het helemaal weg was. Maar bij een spelletje Teeter flipte het balletje na een tijdje weer. Nu na het opnieuw ijken lijkt het weer weg... Op deze manier loopt ik ook nog de kans dat Dynafix test en tot de conclusie komt dat er niets aan de hand is :X
Legend, als het goed is krijg ik vandaag of morgen m'n toestel terug na het bekende reboot-probleem.
Ze hebben me al verteld dat er een nieuw moederbord in zit. Zal eens testen en m'n bevindingen melden.

Ben benieuwd of jouw probleem helemaal verdwijnt.
Hou ons op de hoogte!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 19:41
madmaus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Het rooten is niet moeilijk. via unrevoked is het eigenlijk niet meer dan 1 muisklik.
Maar dan moet je nog A2SD+ installeren of een custom ROM, en daarna een ext3 partitie aanmaken op je sdkaart. Je kan na rooten sowieso geen ota updates van HTC installeren.
Je kan het beste even kijken in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Al met al is dat best even spannend maar uiteindelijk is het makkelijk te doen. Kwestie van goede backups maken. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en ik draai naar volle tevredenheid Leedroid 2.3c Froyo met sense

[...]

Maak voor de zekerheid een backup met bv MyBackupPRO (30 dagen gratis) dan weet je zeker dat je niets kwijt raakt.
Wat ik gedaan heb om het ruimteprobleem op te lossen is Rooten, vervolgens Alpharev S-OFF toegevoegd(alpharev.nl) en een speciale H-BOOT geflashed voor de Gingerbread Oxygen Roms(zie link).

Nu nog 255MB over na het installeren van een behoorlijk aantal applicaties!! :) De rom is verder heel erg stabiel!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
dbzfan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Mijn fout! 36 mb vrij daar.. is dat extreem weinig?
Neen dat is nog redelijk veel. Ik heb standaard tussen de 15 en 25 MB vrij daar.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 13:10
Zojuist een stapeltje HTC Desire's ontvangen op mijn werk (via Telfort)
De eerste pak ik uit en zet hem aan. Ik wordt gebeld op een andere telefoon en leg de Desire even aan de kant. Nu kom ik terug gaat het schermpje niet aan (je ziet wel de toetsen onderop oplichten). Batterij eruit gehaald en weer aan gezet. Updates binnen gehaald, maar toen vloeg mijn schermpje weer uit en gaat hij niet aan.
Alleen als ik de batterij vewijder en hem weer aanzet dan doet het scherm het weer... zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Wat was de oplossing of kan ik beter direct het toestel voor reparatie aanbieden of heeft Telfort een omwissel service?

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Ik probeer nu al een paar keer de 2.29 update te installeren, maar telkens stopt hij na een minuut of 2 met een rode driehoek met uitroepteken er in. Heeeeeel irritant. Met een normale reboot (power+vol down+dpad) krijg ik hem weer aan de praat (hij denk dan wel dat ik hem voor de eerste keer wil aanzetten, krijg dus de tutorial van het keyboard).
Ik heb iets meer als 30 mb vrij op mijn telefoon, met bijna alle apps die naar SD kunnen, op de SD kaart.

Iemand een idee hoe ik hier voorbij kan komen? Of desnoods waar ik met ES file explorer een log kan vinden met eventueel meer info?

Desire (Vodafone SIM, unbranded)
Baseband : 32.44.32U_5.09.05.30_2
Kernel : 2.6.32.15-g6a358a9
Build : 2.10.405.2 CL226611

• snowrabbit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb mijn HTC Desire geroot doormiddel van unrevoked.com.
Daarna heb ik rom manager geinstalleerd en clockwork recovery.
Maar de roms vondt ik niet zo super! En nu kan ik ook niet meer updaten via me oude rom.
Hoe krijg ik me telefoon nou weer helemaal in oude staat zonder clockwork recovery ect ect.

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

snowrabbit schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:59:
Ik heb mijn HTC Desire geroot doormiddel van unrevoked.com.
Daarna heb ik rom manager geinstalleerd en clockwork recovery.
Maar de roms vondt ik niet zo super! En nu kan ik ook niet meer updaten via me oude rom.
Hoe krijg ik me telefoon nou weer helemaal in oude staat zonder clockwork recovery ect ect.
Terug naar de stock ROM kan met een RUU: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om met een totaal lege telefoon te beginnen net als een clean install van windows zeg maar? Nu staan er van die apps op die ik helemaal er niet op wil, zoals aandelen. Ik begin liever vanaf scratch en gooi mijn eigen spul erop. Mocht die optie er zijn, vervalt dan de garantie of niet?

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat kan alleen door je telefoon te rooten en ja dan vervalt je garantie (hoewel je de originele ROM kunt terugzetten waardoor in theorie er niets aan de hand is met je garantie).

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:11:
Dat kan alleen door je telefoon te rooten en ja dan vervalt je garantie (hoewel je de originele ROM kunt terugzetten waardoor in theorie er niets aan de hand is met je garantie).
Ik heb er wat meer over gelezen ja. Ik snap het redelijk denk ik. Dus je telefoon rooten is zeg maar je telefoon "nunlocken" zodat je bij élke optie kan komen? (Dus ook standaard htc apps verwijderen) En een ROM is als ik het goed begrijp een soort besturingssysteem om weer met je telefoon te kunnen werken nadat je 'm geroot hebt?

Nu zag ik dus ook dat er meerdere ROMS weer zijn. Hoe weet je welke je nou het beste kan kiezen? :)

PS: Ik heb net mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gezet, dus dit lijkt me een juiste timing.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 17:18 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Voor die vragen kun je terecht in het [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's topic. Ook kun je kijken op XDA Developers waar veel informatie te vinden is.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Lees hier zoveel problemen waarna moederborden vervangen moeten worden. Ik vraag me soms wel af of die mensen de stock rom draaien of niet. Mijn Desire loopt nu ongeveer een half jaar als een zonnetje op stock rom. Daarnaast heb ik een stevig hoesje die zowel de voor als achterkant beschermd en de telefoon dus niet kan buigen als ik bijvoorbeeld ga zitten met mijn foon in mijn broekzak.

Vraag me af of deze 2 puntjes van invloed kunnen zijn op de problemen met de kapotte/oververhitte moederborden enz.

• Binnetie
Ik weetniet of het daar van komt. Als je een hoesje gebruikt lijkt het me eerder dat je telefoon dan overhit kan raken dan als je niks gebruikt...

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik draai de stock ROM, nooit geroot oid. Ben geen heavy user en had toch problemen.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
The Legend schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:59:
Ik draai de stock ROM, nooit geroot oid. Ben geen heavy user en had toch problemen.
Dit. Geroot of niet geroot, het maakt niks uit. Elke Desire is er gevoelig voor.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja maar lees ook roms die standaard OC-en en dat zou ik dan echt niet moeten hebben. Zeker niet als de Desire er zo gevoelig voor is....

edit: OMG....
Ik zit al maanden de prullenbak te legen door de e-mails stuk voor stuk aan te vinken.
Druk net per ongelijk nog een keer op menu tijdens het verwijderen en zie ik staan "Alles markeren" 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-01-2011 19:07 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mwa, als hij eenmaal is gefixt met een nieuw moederbord is het ook echt goed. Als je reboot problemen hebt doet hij het echt bij allerlei scenarios, niet slechts bij zware taken. Uiteindelijk ging hij bij mij bij het openen van een website al rebooten en ook als ik hem aan de oplader legde.

Verwijderd

Wie kan mij helpen?
Ik heb nu zo'n half jaar een unrooted T-mobile Desire in gebruik en kan eigenlijk niet meer zonder. Ik heb nog nooit problemen gehad tot deze week. Van het één op het ander herkent mijn Desire de programma's die op de SD kaart staan niet meer. Ik heb via http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html en via de standaard Apps2SD methode een groot aantal apps op mijn SD kaart staan.
Na wat dingen proberen heb ik mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen kon ik weer de nodige apps op mijn Sd kaart installeren. Ook muziek en foto's benaderen op de SD gaf geen problemen meer. Alle programma's die op de SD stonden kon ik gewoon weer gebruiken, totdat ik gisteren de telefoon opnieuw opstartte en vervolgens weer alleen de apps kan gebruiken die op het telefoongeheugen staan.
Ik kan nu ook niets meer downloaden via de market, deze downloads blijven hangen. In het applicatie-menu worden de apps die op de SD staan wel weergegeven, maar de weergave van opslagruimte blijft hangen op "berekenen" en ik kan de apps ook niet terug verplaatsen naar het telefoongeheugen. Het vreemde vind ik dat ik tot een reboot de sdkaart gewoon weer kon gebruiken. Zit dit euvel nu in mijn kaart of mijn telefoon en hoe zou ik het kunnen oplossen?
Hopelijk heeft iemand een tip...

Verwijderd

Probeer eens een andere SD

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben enigszins ontevreden over dynafix. Mijn scherm was kapotgevallen, dus ik stuurde hem op naar hen zodat ze hem konden repareren. Dat deden ze graag voor 166 euro.
Daarvoor moesten ze hem natuurlijk open maken dus hebben ze de schroefjes eruit gehaald, maar ze hebben er geen nieuwe ingedaan met zo'n void ding erop. Nu lijkt het dus alsof ik de garantie verbroken is.
Mogen ze dat zomaar doen?
Ik had hem wel geroot trouwens, dus misschien is het daardoor. Maar als dat zo is vind ik het al bijna net zo stom als dat ze mijn root ervan gehaald hebben. Ik ga straks HTC bellen om hierover te klagen.
Mijn batterijklepje sluit trouwens ook niet goed meer aan (een gleufje van ongeveer 1mm aan 1 kant), maar dat zou door de val gekomen kunnen zijn. Het metalen gedeelte van de behuizing lijkt namelijk een beetje naar de onderkant toe verbogen te zijn aan die kant.
Waar ik wel aan twijfel is of het een slcd of amoled is. Ik dacht namelijk dat ze hem zouden vervangen voor slcd. Maar op lage brightness is het scherm nog steeds evenveel paars als eerst. Ik ga straks ook ff kijken of het die vage pixel layout van amoled heeft, want dat zou het wel weer een beetje goedmaken.

• Jelte12345
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:21:
Wie kan mij helpen?
Ik heb nu zo'n half jaar een unrooted T-mobile Desire in gebruik en kan eigenlijk niet meer zonder. Ik heb nog nooit problemen gehad tot deze week. Van het één op het ander herkent mijn Desire de programma's die op de SD kaart staan niet meer. Ik heb via http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html en via de standaard Apps2SD methode een groot aantal apps op mijn SD kaart staan.
Na wat dingen proberen heb ik mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen kon ik weer de nodige apps op mijn Sd kaart installeren. Ook muziek en foto's benaderen op de SD gaf geen problemen meer. Alle programma's die op de SD stonden kon ik gewoon weer gebruiken, totdat ik gisteren de telefoon opnieuw opstartte en vervolgens weer alleen de apps kan gebruiken die op het telefoongeheugen staan.
Ik kan nu ook niets meer downloaden via de market, deze downloads blijven hangen. In het applicatie-menu worden de apps die op de SD staan wel weergegeven, maar de weergave van opslagruimte blijft hangen op "berekenen" en ik kan de apps ook niet terug verplaatsen naar het telefoongeheugen. Het vreemde vind ik dat ik tot een reboot de sdkaart gewoon weer kon gebruiken. Zit dit euvel nu in mijn kaart of mijn telefoon en hoe zou ik het kunnen oplossen?
Exact datzelfde probleem had ik ook, meerdere keren factory reset geprobeerd. Hielp niks.
Ik kwam er ook achter dat rebooten het soms weer liet werken tot ik weer dingen uit de market wilde. Dan deed niks het meer. Ik hat ook die force alle apps naar sd manier gebruikt.
Waarschijnlijk ben je er niet blij mee, maar de manier die ik gebruikt heb om het te fixen is rooten. En dan apps op je sd zetten door een gedeelte ext te formatteren en een ROM gebruiken die daarmee overweg kan(alle die ook maar enigszins kwaliteit hebben)
Als je dat ook wil doen zou ik de unrevoked manier gebruiken. Super makkelijk als je de instructies volgt.
Trouwens een tweede voordeel van rooten is dat je Gingerbread kan nemen. Serieus alleen de screen off animation is het al waard.

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Sinds de vorige update begon mijn Weer-widget raar te doen. Hij bleef een foutieve locatie aangeven en update niet meer automatisch.
Gelukkig heb ik na weken de oplossing gevonden :) :

Ga naar Menu>Instellingen>Accounts en Synchronisatie
Kijk daar of bij "Automatische synchronisatie" een Vinkje staat.
Als dit niet het geval is, dan is het opgelost door daar een vinkje achter te zetten!

Misschien dat er meer mensen zijn die er op deze manier iets aan hebben.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 11:12 ]

Verwijderd

Jelte12345 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Exact datzelfde probleem had ik ook, meerdere keren factory reset geprobeerd. Hielp niks.
Ik kwam er ook achter dat rebooten het soms weer liet werken tot ik weer dingen uit de market wilde. Dan deed niks het meer. Ik hat ook die force alle apps naar sd manier gebruikt.
Waarschijnlijk ben je er niet blij mee, maar de manier die ik gebruikt heb om het te fixen is rooten. En dan apps op je sd zetten door een gedeelte ext te formatteren en een ROM gebruiken die daarmee overweg kan(alle die ook maar enigszins kwaliteit hebben)
Als je dat ook wil doen zou ik de unrevoked manier gebruiken. Super makkelijk als je de instructies volgt.
Trouwens een tweede voordeel van rooten is dat je Gingerbread kan nemen. Serieus alleen de screen off animation is het al waard.
Thanx! Misschien moet ik dan toch het rooten maar eens uitpluizen.
Heb je nog tips voor een mooie stabiele ROM? Er is natuurlijk genoeg over te vinden en moet me daar maar eens in verdiepen. Het blijft jammer dat de telefoon opeens met deze problemen komt, zonder update, nieuwe instellingen oid...

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:21:
Wie kan mij helpen?
Wat ook nog wel kan helpen wellicht: Hang je geheugenkaartje eens aan je pc, en laat een scandisk lopen. Evt. laten repareren, en dan nogmaals in de telefoon proberen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Mijn Desire heeft een vage bug mbt Facebook verjaardagen.

Een kennis van mij is vandaag jarig, maar de agenda van m'n Desire zegt dat hij morgen jarig is.

De datum staat goed ingesteld op m'n Desire, en de verjaardagsdatum klopt ook op Facebook

Hoe fix ik dit?

• Jelte12345
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:12:
[...]

Thanx! Misschien moet ik dan toch het rooten maar eens uitpluizen.
Heb je nog tips voor een mooie stabiele ROM? Er is natuurlijk genoeg over te vinden en moet me daar maar eens in verdiepen. Het blijft jammer dat de telefoon opeens met deze problemen komt, zonder update, nieuwe instellingen oid...
Klopt, erg vervelend. Als je je SD kan vervangen door een andere probeer dat dan ook ff, want die luxe had ik niet op dat moment. verdere voordelen van root zijn, een firewall(blockeer je ook ads mee), altijd de nieuwste updates en meer handige opties.
Vragen over custom ROM's horen thuis op het rooten en custom rom forum van de desire.
Maar mogelijke zijn: defrost(2.2 met cyanogen opties, voegt veel mogelijkheden toe), gingervillain(2.3 rom die ik nu gebruik, maar gooi ik er zo vanaf als ik thuis ben ivm het nog niet werken van alles) en oxygen (2.3 en 2.2 versies, heel clean en heel klein met een paar extra opties, die ga ik er zometeen opzetten)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

ThinkPadd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:43:

Een kennis van mij is vandaag jarig, maar de agenda van m'n Desire zegt dat hij morgen jarig is.

De datum staat goed ingesteld op m'n Desire, en de verjaardagsdatum klopt ook op Facebook

Hoe fix ik dit?
Facebook melden dat hun server een verkeerde datum draait. Of, pragmatischer, die kennis zijn verjaardag een dag eerder laten instellen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Jelte12345 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:37:
[...]

Klopt, erg vervelend. Als je je SD kan vervangen door een andere probeer dat dan ook ff, want die luxe had ik niet op dat moment. verdere voordelen van root zijn, een firewall(blockeer je ook ads mee), altijd de nieuwste updates en meer handige opties.
Vragen over custom ROM's horen thuis op het rooten en custom rom forum van de desire.
Maar mogelijke zijn: defrost(2.2 met cyanogen opties, voegt veel mogelijkheden toe), gingervillain(2.3 rom die ik nu gebruik, maar gooi ik er zo vanaf als ik thuis ben ivm het nog niet werken van alles) en oxygen (2.3 en 2.2 versies, heel clean en heel klein met een paar extra opties, die ga ik er zometeen opzetten)
Nogmaals thanx!
Ik ga eerst nog wel even ergens een 2e SD vandaan toveren en die proberen, maar ik denk dat ik toch wel ga rooten.
Ik zat al even op het root en custom ROM forum te lezen.
Wellicht dat ik dit weekend de stap ga wagen. Ik zal je tips dan ter harte nemen en beginnen met de oxygen.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Mijn HTC Desire valt sinds een week of 2 ongeveer 1 keer per dag spontaan uit, meestal als ik tussen vliegtuigmodus en normale modus wissel, soms levert dat heel irriterende situaties op, is hier een oplossing voor? of heeft iedereen dit weleens?

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:29

Hoe fix ik dit?
Ik heb dit ook af en toe bij mijn 'normale' (niet facebook) contacten in de HTC agenda widget, dus ik vraag me af of het facebook-specifiek is...

Als ik vervolgens op het agenda-item klik geeft hij wel gewoon de goede dag aan... :?

@ natasdiamon: misschien ook slachtoffer van het bekende reboot probleem? Zoek eens op reboot in dit topic...

[ Voor 8% gewijzigd door ruurd v. op 07-01-2011 16:08 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 20:43
jouke_buissink schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:50:
Sinds de vorige update begon mijn Weer-widget raar te doen. Hij bleef een foutieve locatie aangeven en update niet meer automatisch.
Gelukkig heb ik na weken de oplossing gevonden :) :

Ga naar Menu>Instellingen>Accounts en Synchronisatie
Kijk daar of bij "Automatische synchronisatie" een Vinkje staat.
Als dit niet het geval is, dan is het opgelost door daar een vinkje achter te zetten!

Misschien dat er meer mensen zijn die er op deze manier iets aan hebben.
ik zit hier altijd te vloeken op de weer widget.
Als ik me telefoon nu sync, geeft ie in 80% vd gevallen de juiste locatie in. Tot een half uur tot een uur later.
Ik heb wel eens gehad dat het ding melde dat ik op 1 van de 5 eilanden zat, ipv hier in Groningen.

Ik heb zo'n gevoel dat hij een bepaalde satelliet vast houdt, ipv los te laten als navigatie punt. Zodat de plaats onder de satelliet als huidige plaats wordt aangegeven.
Dit gebeurt trouwens bij elke weer widget.

https://d4armory.io/Player/803500

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
Is er iemand die deze ervaring kan delen:

Als mijn desire over gaat, en ik hem van mijn bureau oppak dan dimt de beltoon.
Door mijn beltoon heen hoor ik dan de persoon aan de andere kant van de lijn, terwijl ik nog niet op heb genomen.
Ik kan het reproduceren door mijn vriendin me te laten bellen (HTC Wildfire, zelfde netwerk: Telfort).
Als ik mezelf bel met m'n backup telefoon gebeurt het niet (Vodafone).

- knip -

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
natasdiamon schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:59:
Mijn HTC Desire valt sinds een week of 2 ongeveer 1 keer per dag spontaan uit, meestal als ik tussen vliegtuigmodus en normale modus wissel, soms levert dat heel irriterende situaties op, is hier een oplossing voor? of heeft iedereen dit weleens?
Ik hoop niet voor je dat dit het begin van het bekende rebootprobleem is maar anders kun ja daar in dit topic zat over vinden......oplossing is dan boardswap bij htc..

[ Voor 20% gewijzigd door tiesvts op 07-01-2011 23:26 ]

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 19:54
DarkY schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:19:
[...]

ik zit hier altijd te vloeken op de weer widget.
Als ik me telefoon nu sync, geeft ie in 80% vd gevallen de juiste locatie in. Tot een half uur tot een uur later.
Ik heb wel eens gehad dat het ding melde dat ik op 1 van de 5 eilanden zat, ipv hier in Groningen.

Ik heb zo'n gevoel dat hij een bepaalde satelliet vast houdt, ipv los te laten als navigatie punt. Zodat de plaats onder de satelliet als huidige plaats wordt aangegeven.
Dit gebeurt trouwens bij elke weer widget.
Heb je GPS aan staan of laat je de locatie bepalen adh draadloze netwerken?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:28

Hoe fix ik dit?
Dit heb ik dus vandaag ook opeens, bizar!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 09:41

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Nogmaals thanx!
Ik ga eerst nog wel even ergens een 2e SD vandaan toveren en die proberen, maar ik denk dat ik toch wel ga rooten.
Ik zat al even op het root en custom ROM forum te lezen.
Wellicht dat ik dit weekend de stap ga wagen. Ik zal je tips dan ter harte nemen en beginnen met de oxygen.
Ik heb ook gehad dat mijn sd kaartje niet meer herkend werd. Dit bleek aan winamp te liggen.

hoi

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Winamp heeft een standaard een instelling dat ie iets met je sd kaartje doet, auto-mount. Dat kun je uitzetten.

Het facebook verjaardagen gebeuren heb ik ook, en is volgens mij begonnen in het nieuwe jaar. Facebook agenda aan en uit zetten heeft niet geholpen.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

westergas

rikkie_pc

Jelte12345 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:39:
Ik ben enigszins ontevreden over dynafix. Mijn scherm was kapotgevallen, dus ik stuurde hem op naar hen zodat ze hem konden repareren. Dat deden ze graag voor 166 euro.
Daarvoor moesten ze hem natuurlijk open maken dus hebben ze de schroefjes eruit gehaald, maar ze hebben er geen nieuwe ingedaan met zo'n void ding erop. Nu lijkt het dus alsof ik de garantie verbroken is.
Ik had hem wel geroot trouwens, dus misschien is het daardoor. Maar als dat zo is vind ik het al bijna net zo stom als dat ze mijn root ervan gehaald hebben. Ik ga straks HTC bellen om hierover te klagen.
Mijn batterijklepje sluit trouwens ook niet goed meer aan (een gleufje van ongeveer 1mm aan 1 kant), maar dat zou door de val gekomen kunnen zijn. Het metalen gedeelte van de behuizing lijkt namelijk een beetje naar de onderkant toe verbogen te zijn aan die kant.
Waar ik wel aan twijfel is of het een slcd of amoled is. Ik dacht namelijk dat ze hem zouden vervangen voor slcd. Maar op lage brightness is het scherm nog steeds evenveel paars als eerst. Ik ga straks ook ff kijken of het die vage pixel layout van amoled heeft, want dat zou het wel weer een beetje goedmaken.
Bij valschade vervalt je garantie. Is niet logisch/terecht/redelijk en wellicht zelfs in tegenstelling met de wetgeving maar ik denk dat maar weinig mensen de tijd en moeite nemen dit aan te vechten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

westergas schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:05:
Bij valschade vervalt je garantie. Is niet logisch/terecht/redelijk en wellicht zelfs in tegenstelling met de wetgeving maar ik denk dat maar weinig mensen de tijd en moeite nemen dit aan te vechten.
Wat een onzin!!! Garantie is er om consumenten te beschermen tegen productiefouten of andere schades, die door de producent zijn veroorzaakt. Als jij jouw telefoon laat stuiteren kan de producent daar niks aan doen. jij hebt altijd een zorgplicht. In dit geval is de zorgplicht het zorgvuldig omgaan met jouw telefoon!!!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:32
Weten jullie hoe ik het scherm kan laten dimmen, zonder dat de Desire op lock gaat? Ik wil het volgende:
-- na 1 minuut scherm op donker om energie te sparen.
-- na 10 minuten telefoon op lock

Zeker als de telefoon gewoon los op mijn bureau ligt is het vreeeeselijk irritant om telkens de "power-button" in te moeten drukken.

In het menu zitten zowel onder "energiebeheer" als "scherm" menuopties om timeout in te stellen.
Maar wat ik ook doe ik kan het dimmen en locken niet los van elkaar instellen.
Als de schermverlichting uit gaat is hij ook gelijk gelockt :-(

• Binnetie
Jelte12345 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:39:
Wel vreemd bij Dynafix, ik had last van newton ringen bij m'n vorige HTC. In principe is het een kwestie van de digitizer vervangen omdat het lcd scherm nog wel goed is... maar dat kostte 435 euro. Terwijl een nieuwtoestel op dat moment 299 kostte. En dan maken ze het hele schermpje voor jou voor 166 euro.... >:)

Verwijderd

Ik heb ook last van haperig beeld qualiteit in 720p en de lagere resolutie 800 / 480 opnames .
Soms blijft het beeld wel erg lang hangnen en zijn de video opnames bijna niet te bekijken .
Ik heb een 4 GB SD standaard kaart en mijn toestel draait op Froyo 2.2 .
Is dit een normaal verschijnsel ?
Spurlie schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:01:
Vandaag eens even geprobeerd om een 720P video op te nemen met de Desire. De beeldkwaliteit is op zich prima, maar er wordt helaas niet vloeiend opgenomen. Om de paar seconden hangt het beeld een fractie van een seconde...

Ik heb even een klein stukje van de test video op Youtube gezet zodat jullie precies kunnen zien wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=e3yVoR1avl4

Is dit normaal, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Komt het wellicht door mijn standaard micro sd kaart?

Het geluid is door Movie maker zo raar geworden. Als ik de video afspeel in mediaplayer dan is het geluid ok, zodra ik de video bekijk in moviemaker krijg ik dit rare geluid. Weet iemand wellicht waardoor dit komt?

• westergas
  • Laatst online: 08:52

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:20:
[...]

Wat een onzin!!! Garantie is er om consumenten te beschermen tegen productiefouten of andere schades, die door de producent zijn veroorzaakt. Als jij jouw telefoon laat stuiteren kan de producent daar niks aan doen. jij hebt altijd een zorgplicht. In dit geval is de zorgplicht het zorgvuldig omgaan met jouw telefoon!!!
Dude, relax. :O
Niet alle mankementen zijn te wijden aan valschade. Ik heb een probleem met mijn Desire vanaf dag één (kan ik aantonen dmv mailtjes met de customer service) wat niet onder garantie word gerepareerd omdat er valschade is geconstateerd. Die valschade is dus gebeurd lang nadat het eerste probleem zich voordeed. Dat dit niet terecht is is gewoon een feit. Ook mijn rechtsbijstandsverzekering geeft mij hierin gelijk, ik kan een zaak opstarten maar het gedoe en de eigen bijdrage hierin (€100) is het me gewoon niet waard.

Dit had natuurlijk voorkomen kunnen worden als ik de telefoon direct voor reparatie had aangeboden maarja er zijn ergere dingen in de wereld :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:50:
Ik heb ook last van haperig beeld qualiteit in 720p en de lagere resolutie 800 / 480 opnames .
Soms blijft het beeld wel erg lang hangnen en zijn de video opnames bijna niet te bekijken .
Ik heb een 4 GB SD standaard kaart en mijn toestel draait op Froyo 2.2 .
Is dit een normaal verschijnsel ?
[...]
Zou goed kunnen. Standaard kaartje kan maar 2mb/s volgens mij. Probeer eens class 6 ofzo.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 00:30
Bij mij deed gisterenmorgen de microfoon het ineens niet meer goed, terwijl ik de dag ervoor nog gewoon kon bellen. Degene aan de andere kant van de lijn kon me heel erg slecht verstaan.

Thuis uitgeprobeerd door naar een andere telefoon te bellen en inderdaad: ik ben niet te horen. Maar als ik heel hard blaas in de microfoon dan wordt ik wel gehoord en als ik schreeuw in de microfoon dan werkt het ook, maar dat belt niet erg handig.. :P

Niets veranderd aan mijn telefoon en voor zover ik weet is het nergens mogelijk het volume van de microfoon te wijzigen... Bijzonder vreemd, van de week maar eens langs de Hi shop.

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 09-01-2011 15:43 ]

_@/'

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
druk is een pinnetje in je mic. gat.
daar zit namelijk een rubbertje in, misschien dat die verschoten is.

kan je met het uiteinde van een paperclip zo recht drukken weer.
en nee je maakt je mic dan niet kapot als het goed is :+

Audi S3

Verwijderd

Wie kan mij opweg helpen om al mijn contacten in de telefoon te koppelen aan Google account. Ik had nog wat contacten staan op mijn simkaart en in het begin heb ik contacten ingevoerd en daar geen Google contacten van gemaakt. Ik kan maar niet vinden hoe ik mijn bestaande contacten om moet zetten van telefoon naar Google 8)7 8)7 8)7

Ook met de zoek functie kom ik er niet uit :(

Wie help mij verder? Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@cichlidfan
HTC Contacten > menu knop > Importeren/exporteren > Importeren van ... > Google > Contacten selecteren om om te zetten.
Dit werkt zo als ik nu zie alleen met SIM contacten of vCards welke op de SD-kaart staan. Jij wilt waarschijnlijk van telefoon contacten naar Google contacten? Misschien kan je via een programma alles omzetten naar vcard en dan bovenstaande gebruiken?
EDIT: Zoiets? Zie laatste reactie in dat topic.
Geregeld: via app Backupcontacts alles in een .csv naar Google gezet. Daarna alle telefooncontacten gewist Bij syncen Google account gechecked en gesynct. Daarna bij contacten ingesteld dat alleen de Google contacten moeten worden weergegeven. Zo simpel was het :-)
Of dit.
Google is your friend.

[ Voor 44% gewijzigd door WhiteRaver op 09-01-2011 18:00 ]

Graag gedaan.

• Jelte12345
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:20:
[...]

Ik snap wel dat als ik mijn telefoon laat vallen dat het logisch is dat de schade die ik daarmee veroorzaak(in dit geval kapot amoled display) zelf moet betalen. Het kan echter zo zijn dat ik over een paar maanden opeens mijn moederbord moet laten vervangen door een productiefout. Dat dat probleem dan niet meer onder de garantie valt vind ik echt onzin.

PS. Het is een AMOLED die ze er in hebben gestopt (hij heeft namelijk een pentile indeling), blijkbaar houden ze er een paar achter voor dit soort dingen ofzo. Nou kan ik tenminste 1 belangrijke verbetering in gingerbread op zijn volst gebruiken, het donkere thema wat dus zorgt voor beter battery life. :D en natuurlijk gewoon de mooiere kleuren en zwartwaarden.

Verwijderd

@WhiteRaver, bedankt. Via je tweede link ben ik op weg geholpen ;) Ben blij dat je even de moeite heb genomen om je in mijn vraag te verdiepen _/-\o_ _/-\o_ Er worden ook wel eens andere antwoorden gegeven.

Groeten Cichlidfan
WhiteRaver schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:52:
@cichlidfan
HTC Contacten > menu knop > Importeren/exporteren > Importeren van ... > Google > Contacten selecteren om om te zetten.
Dit werkt zo als ik nu zie alleen met SIM contacten of vCards welke op de SD-kaart staan. Jij wilt waarschijnlijk van telefoon contacten naar Google contacten? Misschien kan je via een programma alles omzetten naar vcard en dan bovenstaande gebruiken?
EDIT: Zoiets? Zie laatste reactie in dat topic.

[...]

Of dit.
Google is your friend.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Hebben meer mensen gehad dat er af en toe spontaan contactgegevens verdwijnen? Ik heb nu een paar keer gehad dat vooral telefoonnummers van contacten opeens weg zijn. Ze zijn dan ook weg in Google Contacts. E-mailadres is vaak nog aanwezig, maar telefoonnummer is dan weg.

Is dit een synching probleem, of iets anders? Weet ook niet of het alleen aan de Desire is gekoppeld of dat het vaker gebeurt op Android. Ik heb nu 2.29.405.5 op mijn Desire staan, maar ik heb het probleem ook al op een eerdere Android versie (wel 2.2 iig) waargenomen.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Raymond P schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:54:
Is er iemand die deze ervaring kan delen:

Als mijn desire over gaat, en ik hem van mijn bureau oppak dan dimt de beltoon.
Door mijn beltoon heen hoor ik dan de persoon aan de andere kant van de lijn, terwijl ik nog niet op heb genomen.
Ik kan het reproduceren door mijn vriendin me te laten bellen (HTC Wildfire, zelfde netwerk: Telfort).
Als ik mezelf bel met m'n backup telefoon gebeurt het niet (Vodafone).
Bij geluidopties heb je iets van: Geuid dimmen bij oppakken, dat uitschakelen?

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 19:23
Zou een van jullie tweakers mij het volgende kunnen vertellen s.v.p.: zijn er instellingen die ervoor zorgen dat eenmaal van de server verwijderde POP3-mails ook worden verwijderd van de telefoon? Op de Sony Ericsson X10 werden emails niet automatisch verwijderd, nadat ze door MS Outlook waren gedownload en verwijderd van een POP3-server. Dat moest handmatig gebeuren, en vond ik bijzonder irritant.

De HTC Desire HD doet dit wel automatisch. Een synchronisatie met een POP3-account betekende ook echt een weerspiegeling van de server. Geen mails op de server betekende geen mails op de telefoon. Fijn! :)

... en nu ik mijn Desire HD heb verkocht en er een normale Desire voor heb gehaald, zit ik weer met hetzelfde gedrag als de X10. Emails blijven staan in mijn telefoon, ookal zijn ze gedownload door Outlook.

Op Google vind ik geen antwoord op mijn vraag. Sommige mensen vinden het omschreven gedrag een bug, anderen een feature. Maar ik kom er niet uit wat ik in moet stellen om voor elkaar te krijgen wat ik wil. Heeft iemand dit wel voor elkaar?

Alvast bedankt voor het antwoord!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sjnarruf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:58:
Zou een van jullie tweakers mij het volgende kunnen vertellen s.v.p.: zijn er instellingen die ervoor zorgen dat eenmaal van de server verwijderde POP3-mails ook worden verwijderd van de telefoon?
Zo werkt POP3 nu eenmaal niet, dat is bedoeld om het op te slaan. Advies: gebruik IMAP, dat doet precies wat je wilt. Misschien kun je er ook bij zeggen welke mailclient je gebruikt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
heutsm schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:07:
[...]

Legend, als het goed is krijg ik vandaag of morgen m'n toestel terug na het bekende reboot-probleem.
Ze hebben me al verteld dat er een nieuw moederbord in zit. Zal eens testen en m'n bevindingen melden.

Ben benieuwd of jouw probleem helemaal verdwijnt.
Hou ons op de hoogte!
Nou, m'n toestel is weer terug. Alles doet het weer helemaal zoals het hoort. Problemen die andere mensen tegengekomen zijn na terugkomst van reparatie (niet werkende gps, draaien van scherm op verkeerde momenten) ben ik gelukkig niet tegengekomen. Heel tevreden dus!

• Sjnarruf
gambieter schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Zo werkt POP3 nu eenmaal niet, dat is bedoeld om het op te slaan. Advies: gebruik IMAP, dat doet precies wat je wilt. Misschien kun je er ook bij zeggen welke mailclient je gebruikt?
Toch wel vreemd dat de Desire HD wel kan wat ik wil, en de normale Desire niet, terwijl ze precies dezelfde updates krijgen. IMAP is helaas niet mogelijk, heb alleen POP tot mijn beschikking. Ik gebruik de standaard mailclient die werd meegeleverd met Android.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 20:43
Svennetjee schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:54:
[...]

Heb je GPS aan staan of laat je de locatie bepalen adh draadloze netwerken?
heb al met en zonder gecheckt. Het maakt uiteindelijk niets uit.

https://d4armory.io/Player/803500

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Worden alle Desire's nu standaard met LCd ipv AMOLED geleverd?

en hoelang gaat de batterij mee met niet al te veel continu online te zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Batsu op 10-01-2011 10:59 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Batsu schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:56:
Een dag.

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 21:42
Keeper schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:18:
Hebben meer mensen gehad dat er af en toe spontaan contactgegevens verdwijnen? Ik heb nu een paar keer gehad dat vooral telefoonnummers van contacten opeens weg zijn. Ze zijn dan ook weg in Google Contacts. E-mailadres is vaak nog aanwezig, maar telefoonnummer is dan weg.

Is dit een synching probleem, of iets anders? Weet ook niet of het alleen aan de Desire is gekoppeld of dat het vaker gebeurt op Android. Ik heb nu 2.29.405.5 op mijn Desire staan, maar ik heb het probleem ook al op een eerdere Android versie (wel 2.2 iig) waargenomen.
Ja dat heb ik ook, ik dacht eerst dat ik de contacten niet goed had geïmporteerd vanaf mijn vorige sim, maar later met het invoeren van nieuwe contacten waren ook opeens een paar nummers verdwenen.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
kenkreutzer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Bij geluidopties heb je iets van: Geuid dimmen bij oppakken, dat uitschakelen?
Dat is het probleem niet.
Ik hoor letterlijk de personen aan de andere kant van de lijn zonder dat ik de oproep aangenomen of geweigerd heb.

- knip -

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
oh das niet zo veel

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat niet waar is. Als ik toevallig 1 dag geen tijd heb om bv op mijn telefoon intensief te Facebooken, Twitteren, surfen, Angry Birds spelen etc dan zit ik op het einde van de dag zo rond de 70-75%. In de nacht gaat er bij mij zo rond de 9-10% eraf, dus zit ik de volgende ochtend op zeg maar, 60-65%. Nou daar kan ik makkelijk een 2e dag mee doen hoor :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:35
Waar voor de zoveelste keer maar weer mee gezegd is dat er over het batterij-verbruik niet veel meer te zeggen is dan dat het afhankelijk is van je gebruik.

We gaan nu toch niet weer een "ik heb de langste piemel batterij-tijd" starten hoop ik?

Sometimes you need to plan for coincidence

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:29
Denk dat je gerust kunt zeggen dat je met gemiddeld gebruik gewoon prima een dag meekunt. Elke nacht aan de lader zie ik persoonlijk iig niet als probleem....

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Upbeat schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:07:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat niet waar is.
Voor mij is het wel waar.
Deze discussie heeft inderdaad geen zin. Het is van veel variabelen afhankelijk. Er is dus niet 1 antwoord mogelijk (al probeerde ik het wel ;) ) en er is dus niet 1 waarheid.
Er is een methode om er achter te komen: gewoon zelf proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 10-01-2011 14:00 ]

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Als standbytijd echt belangrijk is moet je gewoon een telefoon nemen met veel minder functies.
Zolang er niet 1 of andere doorbraak in accutechnologie komt blijft het toch wat behelpen. Ik heb zelf een tweede lader die ik meestal bij me heb en vind het niet zo'n ramp om de telefoon na 1 of 2 dagen aan de lader te hangen.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Vrijdagavond glipte mijn toestel uit mijn handen toen ik hem te haastig uit mijn broekzak probeerde te pakken. Vanaf een meter op de harde straattegels, achterklep schoot weg en accu lag ernaast :X Thank god alleen wat cosmetische schade: Een schaafplek naast de microfoon en wat hele kleine putjes op de bruine schermlijst, maar het scherm inclusief de protector zijn er ongeschonden vanaf gekomen. Die schaafplek is wel zonde, kijken of ik hem een beetje vlak kan schuren met met fijn schuurpapier.

Valtest tot 1m: Check!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk, en daarnaast zit je in het verkeerde topic.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 10-01-2011 15:02 ]

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Maranello schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:22:
Vrijdagavond glipte mijn toestel uit mijn handen toen ik hem te haastig uit mijn broekzak probeerde te pakken. Vanaf een meter op de harde straattegels, achterklep schoot weg en accu lag ernaast :X Thank god alleen wat cosmetische schade: Een schaafplek naast de microfoon en wat hele kleine putjes op de bruine schermlijst, maar het scherm inclusief de protector zijn er ongeschonden vanaf gekomen. Die schaafplek is wel zonde, kijken of ik hem een beetje vlak kan schuren met met fijn schuurpapier.

Valtest tot 1m: Check!
1 meter check? Bij mij is het volgens mij al minstens twee keer 1,5 meter check geweest. En dan nog de keren dat ie van minder hoog viel. Hij heeft dan ook al redelijk wat happen uit het metaal en wat deukjes. Gelukkig werkt een screenprotector goed en heb dan ook geen krassen op het scherm. O ja, en hij werkt nog steeds :+ .
Hetzelfde geldt voor mijn Hero welke nog steeds werkt en ook al een aantal valpartijen heeft meegemaakt. Met de rest van mijn spullen doe ik wel voorzichtig trouwens O-) .
Degelijk toestel in ieder geval!

Graag gedaan.

• Manu_
  • Laatst online: 04-11 16:01
Niet allemaal, 'n kennis van mij heeft zo'n maand geleden een Desire (silver) gekocht, die was AMOLED. Er zijn in die tijd echter meer Desires gekocht in mijn omgeving (twee brown en twee white), en die waren allemaal SLCD.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:27:
Vraagje: ik wil misschien een wildfire kopen en wat voor mij belangrijk is, is de agendafunctionaliteit. Hoe goed is deze ivm de Ipod Touch? Dat vond ik erg fijn werken met dat touch-toetsenbord waarmee je snel kan typen.
Dit is het HTC Desire topic, gaat niet over de Wildfire. Daar is een apart topic over in dit forumdeel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32

dbzfan

Nee.

Groentenboer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:13:
Waar voor de zoveelste keer maar weer mee gezegd is dat er over het batterij-verbruik niet veel meer te zeggen is dan dat het afhankelijk is van je gebruik.

We gaan nu toch niet weer een "ik heb de langste piemel batterij-tijd" starten hoop ik?
Er valt idd weinig over te zeggen... "actief" gebruik is ook erg subjectief... ik vind mijzelf een vrij actieve gebruiker.. en doe altijd 2 dagen met m'n batterij... (snachts gaat er echt maar 3% ofzo vanaf, met push mail aan).

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Slightly off-topic: Ben trouwens blij dat we in Nederland in ieder geval nog kunnen kiezen voor een niet-carrier gelockte Android telefoon. US Cellular komt eind januari met de Froyo update voor de HTC Desire :'( :
http://phandroid.com/2011...all-their-android-phones/

Een half jaartje nadat HTC de Froyo update zelf heeft uitgebracht!

Sowieso raar hoeveel macht die carriers in Amerika hebben.

vogelaarke135

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47

Ik kan er makkelijk 3 weken mee doen...

...............als hij aan de lader hangt.... :9
Gebruik de zoekfunctie anders eens....

• Robbie T
  • Laatst online: 15:58
Nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Robbie T op 10-01-2011 20:44 ]

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 20:57
Vier meter naar voren en 1 meter naar beneden. Check! Maar wel een barst in mijn scherm. Gelukkig alleen de digitizer en niet het touchscreen. Kan hem gewoon gebruiken dus. Denk toch dat ik 'm laat maken, want het ziet er niet uit.

Neem risico's in wat jij geloofd

• Sjnarruf
... maar is er iemand die kan bevestigen danwel ontkrachten dat POP3-mails van de telefoon worden verwijderd als ze door MS Outlook worden verwijderd van de server? Of blijven ze eeuwig staan?

• Mad Marty
  • Laatst online: 15:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sjnarruf schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 01:57:
... maar is er iemand die kan bevestigen danwel ontkrachten dat POP3-mails van de telefoon worden verwijderd als ze door MS Outlook worden verwijderd van de server? Of blijven ze eeuwig staan?
In de afgelopen twee dagen is er niets veranderd aan het POP-protocol, hoor. Lees je anders even in: http://www.google.com/sea...s+pop3&btnG=Google+Search en http://www.google.com/sea...pbx=1&fp=83f87efc6f926f13

Rail Away!

Verwijderd

Hier worden ze automatisch van de Desire verwijderd, indien ze van de server zijn verwijderd na het binnenhalen met Outlook...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
weebl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:05:
Mijn ervaring is dat als je HTC stuk is, je het beste HTC zelf kan bellen. Ze hebben een goede klantenservice en je wordt over het algemeen netjes geholpen!

[...]
Klopt, vanmiddag wordt mn telefoon opgehaald. Nu zie ik op de site van htc dat de Desire zichzelf backupt, ga naar settings>privacy. Maar of ik kijk er echt gigantisch overheen, of het menu privacy ontbreekt? Heb hem wel in het Engels...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:35
Hmm, nu je het zegt.... Voorheen gebeurde dat hier inderdaad ook, maar nu blijven de mails gewoon op m'n Desire staan terwijl ze van de server gehaald zijn door Outlook... Ben benieuwd waar het aan ligt!

Sometimes you need to plan for coincidence

• Stormtrooper
  • Laatst online: 19-11 22:38

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Groentenboer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:45:
Hmm, nu je het zegt.... Voorheen gebeurde dat hier inderdaad ook, maar nu blijven de mails gewoon op m'n Desire staan terwijl ze van de server gehaald zijn door Outlook... Ben benieuwd waar het aan ligt!
Mmmmm, hier bij mij nu ook. En dat is voor het eerst....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij verdwijnen ze nog steeds, speciaal nog even getest.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mad Marty
  • Laatst online: 15:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hm, ik heb er nog even verder naar gezocht (klik) en blijkbaar checkt Froyo bij POP ook of e-mail gedelete is op de server nadat deze al eerder is gedownload (zie bijvoorbeeld http://www.google.com/sup...id=3ae9eda778187fdd&hl=en). Wel een erg rare implementatie van het POP protocol :?

Een oplossing is om een ander mailprogramma (bijv K9) te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 11-01-2011 11:59 . Reden: 'oplossing' ]

Rail Away!

• Sjnarruf
Mad Marty schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:55:
Hm, ik heb er nog even verder naar gezocht (klik) en blijkbaar checkt Froyo bij POP ook of e-mail gedelete is op de server nadat deze al eerder is gedownload (zie bijvoorbeeld http://www.google.com/sup...id=3ae9eda778187fdd&hl=en). Wel een erg rare implementatie van het POP protocol :?

Een oplossing is om een ander mailprogramma (bijv K9) te gebruiken.
Dus zo gek was mijn vraag niet. Wel een irritante feature danwel bug, 't is een beetje van allebei. En er zijn volgensmij geen instellingen te vinden die doen wat ik graag zou willen (het automatisch verwijderen)... ik laat het verdiepen in het POP-protocol nog even zitten als je het goed vind :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjnarruf op 11-01-2011 12:39 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vandaag m'n Desire weer aangemeld voor reparatie i.v.m. een haperende g-sensor. Hopen dat het weer net zo snel gaat als de afgelopen keer. Ze hebben de bon echter aangemaakt onder m'n oude IMEI nummer. Blijkbaar hebben ze de boardswap (en dus het gewijzigde IMEI nummer) niet verwerkt in hun eigen systeem 8)7 Toen ik dit melde (2e keer bellen dus) zei persoon² dat dat geen probleem zou zijn omdat het serienummer van het toestel niet gewijzigd is (dat is ook zo). Ik ben benieuwd.. zie het wel gebeuren dat ze het toestel alsnog kwijtraken aan de hand van het verkeerde IMEI nummer :X

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
The Legend schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:01:
Vandaag m'n Desire weer aangemeld voor reparatie i.v.m. een haperende g-sensor. Hopen dat het weer net zo snel gaat als de afgelopen keer. Ze hebben de bon echter aangemaakt onder m'n oude IMEI nummer. Blijkbaar hebben ze de boardswap (en dus het gewijzigde IMEI nummer) niet verwerkt in hun eigen systeem 8)7 Toen ik dit melde (2e keer bellen dus) zei persoon² dat dat geen probleem zou zijn omdat het serienummer van het toestel niet gewijzigd is (dat is ook zo). Ik ben benieuwd.. zie het wel gebeuren dat ze het toestel alsnog kwijtraken aan de hand van het verkeerde IMEI nummer :X
De mijne wordt vandaag voor de 2e board swap opgehaald. Tenmiste ik hoop het, want ik heb ook last van het rebootprobleem. De 1e keer is dus ook het imei nummer veranderd, maar HTC gaat uit van het nummer dat op de sticker achter de batterij staat (in combinatie met het serienummer)

Hopelijk gaat het dit keer sneller. Vorige keer duurde het 5-6 weken

• The Legend

The Legend

*Plop*

Mijn boardswap ging razendsnel, toestel binnen bij de reparatieafdeling van Dynafix op 30-12 en klaar voor verzending op 3-1. Daar voor een daar na zitten dan wel weer 2 dagen voor het verzenden.

Hopelijk gaat het voor mijn reparatie ook weer net zo snel en lossen ze het probleem ook echt op. Kan op internet niet veel ervaringen vinden van mensen met een haperende G-sensor.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:13
Voor de boardswap van de mijne was hij binnen 1 week terug.... Da's prima dus.
Als hij inderdaad nu goed blijft, ben ik heppie!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
Een vriendin van mij heeft een vreemd probleem met haar Desire.
Ze heeft het toestel nog maar net en had 't genomen met een Hi abonnement icm Hi XtraSnel.
Aan het begin heeft het toestel een maand lang het internet geblokkeerd (gewoon in de powerknop instellingen -> dataverbinding uit) omdat ze bij haar vorige abonnement geen internet had. Toen ze over ging op KPN Hi, heeft ze deze instellingen weer aangezet.

Nu kan ze alleen niet internetten op haar toestel. De 3G verbinding is er wel, twitter/mail/market doet het ook gewoon op de dataverbinding, maar zodra ze een website wil laden krijgt ze een wit (leeg) scherm. Ik heb al geprobeerd bij de internetinstellingen de standaardinstellingen te herstellen en heb via applicatiebeheer de gegevens gewist, maar dit helpt niks. Wat vreemd is, is dat ze bij WiFi wel een pagina kan laden.

Als ik het vergelijk met mijn Desire, staan alle browserinstellingen hetzelfde als bij mij (vodafone). Wat kan het probleem zijn?

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 19-11 11:05
brrrt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:25:
Nu kan ze alleen niet internetten op haar toestel. De 3G verbinding is er wel, twitter/mail/market doet het ook gewoon op de dataverbinding, maar zodra ze een website wil laden krijgt ze een wit (leeg) scherm. Ik heb al geprobeerd bij de internetinstellingen de standaardinstellingen te herstellen en heb via applicatiebeheer de gegevens gewist, maar dit helpt niks. Wat vreemd is, is dat ze bij WiFi wel een pagina kan laden.

Als ik het vergelijk met mijn Desire, staan alle browserinstellingen hetzelfde als bij mij (vodafone). Wat kan het probleem zijn?
Niet dat ik de oplossing heb, maar bij een klant heb ik met een Desire hetzelfde probleem. Als je Opera installeert als browser, werkt het dan wel ? In mijn geval gaat het trouwens over een Telfort abo (dus ook KPN netwerk).

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Oude situatie:
E-mail verwijderen via webmail van Ziggo. Na verzenden/ontvangen was de email weg op de Desire.

Nieuwe situatie:
E-mail verwijderen via webmail van Ziggo. Na verzenden/ontvangen blijft de email bestaan op de Desire.
De emails moeten nu dus dubbel worden verwijderd.
Dit is op mij telefoon ontstaan na die minor update onlangs, dus de 2.29.405.5 update. Heb er zelf nog niet omheen kunnen werken.

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22
brrrt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:25:
Een vriendin van mij heeft een vreemd probleem met haar Desire.
Ze heeft het toestel nog maar net en had 't genomen met een Hi abonnement icm Hi XtraSnel.
Aan het begin heeft het toestel een maand lang het internet geblokkeerd (gewoon in de powerknop instellingen -> dataverbinding uit) omdat ze bij haar vorige abonnement geen internet had. Toen ze over ging op KPN Hi, heeft ze deze instellingen weer aangezet.

Gebruikt ze het wel het juiste access point? Even checken via de website van Hi (ik zit zelf bij Vodafone, maar ik neem aan dat ook de website van Hi wel een mogelijkheid heeft om de juiste instellingen te laten smsen)

• Manu_
  • Laatst online: 04-11 16:01
Mark Moons op twitter: We maken binnenkort bekend welke devices in aanmerking komen voor een Gingerbread upgrade (@Joshua6464) #concurrentieisnogbezigmetfroyo
Pagina: 1 ... 31 ... 61 Laatste