Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Rooten en een desire hd rom port flashen :)
zo gebruik ik htcsense.com met mijn desire :)
Er zijn er meerdere, welke draai jij en waarom. Zit al een tijdje naar volle tevredenheid op LeeDroid, maar ivm aankomende Gingerbread en SenseHD wil ik ook over stappen, er zijn er diverse en vraag me dus af wat de verschillen zijn opdat ik kan kiezen welke het beste voor mij is.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
tiesvts schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:16:
Ik zit het verhaal van de reboots ook al een tijdje links en rechts te volgen...zelf gelukkig geen last van...maar ik lees toch steeds meer dat het (ook) met de sd-kaart te maken kan hebben..
Het zal wel niet alleen hieraan liggen want mensen die hem ter reparatie aanbieden bij htc krijgen een boardswap en het probleem is dan over...of het moet is met het moederbord icm een sd-kaart zijn??
Volgens mij zijn er twee soorten problemen: reboots door oververhitting en andere (meer vage) problemen (zoals een scherm dat af en toe niet meer aan gaat) veroorzaakt door een rotte SD kaart.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 20:14
En weer een systeemupdate. 2.29.405.5

Edit. Alweer een oude. Kreeg hem echter net pas.

[ Voor 41% gewijzigd door coob op 29-12-2010 11:15 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

coob schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:09:
En weer een systeemupdate. 2.29.405.5
Is al een week beschikbaar. Helaas zoals gewoonlijk geen changelog oid.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Zijn er mensen die de buienradar app op hun desire hebben? Ik kan hem wel gebruiken maar de GPS functie werkt niet ('Zoom met GPS'). Hij start op de een of andere manier de GPS ontvanger niet op, terwijl ik dat bij de systeeminstellingen wel aan heb staan. Andere applicaties zoals Google maps starten de GPS wel op, en ook testprogramma's kunnen de GPS zonder meer starten en uitlezen.

Iemand enig idee?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

westergas

rikkie_pc

LogiZ5500 schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:21:
[...]

Weet je zeker dat je USB Debugging niet aan hebt staan op je Desire?
Zit even te zoeken op mijn rcmixhd rom, maar kan het even niet vinden.

Heb zelf dit probleem ook gehad toen ik probeerde te rooten.
Alle HTC software eraf gooien, zeker weten dat USB debugging uit staat en proberen maar.

Succes
Uiteindelijk is het probleem opgelost! Dit zijn de stappen:

*Alle HTC software eraf
*Laatste versie HTC Sync installeren
*USB debugging aan
*Aansluiten (PC geeft aan USB apparaat niet geinstalleerd)
*Kijken welke usb port gebruikt word en met USBdeview die port deinsalleren let op: tevens alle andere USB drivers die aan HTC gelinkt kunnen worden deinstalleren.
*USB ontkoppelen.
*USB weer aansluiten let op: géén optie selecteren (usb diskdrive/htc sync ed) maar gewoon wachten.
*problem fixed :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Is er een manier om .avi's af te spelen? Bestaat er een goede app voor?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mi6 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:30:
Is er een manier om .avi's af te spelen? Bestaat er een goede app voor?
Verkeerde topic. Verder is je vraag niet goed, aangezien AVI een container formaat is (net als MKV e.d.), er kan dus van alles in zitten. Je moet dus uitzoeken welke codecs er zijn gebruikt en dan een player zoeken. Misschien deze: http://www.appbrain.com/a...ockplayer.android.unified
RockPlayer can support audio and video container format: avi mkv rmvb mp4 mov wmv asf wma wav mpg ts mpa dvd au mp3 mid ivf aiff ogm ogg cda flic d2v aac roq flac drc dsm swf pls pmp.Audio and video encoding format AAC AC3 DTS FLV4 LPCM ALAW ULAW MPEG Audio MPEG-1 MPEG-2 RealVideo RealAideo Vorbis AVC VC1 XVID DIVX SVQ Theora Bink Theora Bink basically includes all popular multimedia formats.

[ Voor 39% gewijzigd door jelmervos op 29-12-2010 14:35 ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Excuus! Niet ervaren poster in dit gedeelte :) Ik ga het ff checken

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mi6 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:46:
Excuus! Niet ervaren poster in dit gedeelte :) Ik ga het ff checken
Handige tip: als je in de toekomst weer een vraag hebt, Google dan eerst even.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
tiesvts schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:16:
[...]

Ik zit het verhaal van de reboots ook al een tijdje links en rechts te volgen...zelf gelukkig geen last van...maar ik lees toch steeds meer dat het (ook) met de sd-kaart te maken kan hebben..
Het zal wel niet alleen hieraan liggen want mensen die hem ter reparatie aanbieden bij htc krijgen een boardswap en het probleem is dan over...of het moet is met het moederbord icm een sd-kaart zijn??
Ik heb ook last va die reboot problemen. Met name dus met (google) navigate, maar ook met interner, spelletjes en zelfs de market.
Gisteren werd bij mij ook ineens een paar keer de SD kaart geremount en kwam er een melding met sd card error. Een reboot verhielp dat probleem. Misschien dat dat toch iets met elkaar te maken heeft.

Dat reboot probleem begon trouwens wel een maand eerder.

Ik zal het wel een keer proberen: SD er uit en terug naar fabrieksinstellingen en dan maar eens een stuk navigeren.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:33
The Anarchist schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:26:
[...]
Dat reboot probleem begon trouwens wel een maand eerder.

Ik zal het wel een keer proberen: SD er uit en terug naar fabrieksinstellingen en dan maar eens een stuk navigeren.
Ik vrees (uit ervaring) dat je telefoon terug moet naar HTC voor het vervangen van je moederbord. Ik had hetzelfde, steeds vaker rebooten, tot hij niet eens meer normaal kon starten bij kamertemperatuur. Was nog even spannend om een niet goed werkende telefoon te un-rooten !

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:52

mucuracat

YES

Spearhead schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:49:
Zijn er mensen die de buienradar app op hun desire hebben? Ik kan hem wel gebruiken maar de GPS functie werkt niet ('Zoom met GPS'). Hij start op de een of andere manier de GPS ontvanger niet op, terwijl ik dat bij de systeeminstellingen wel aan heb staan. Andere applicaties zoals Google maps starten de GPS wel op, en ook testprogramma's kunnen de GPS zonder meer starten en uitlezen.

Iemand enig idee?
Gebruik buienalarm veel handiger..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:07
Heb m'n Desire net geupdate naar 2.29.405.5 :)

Volgens mij is hij Vodafone branded (geweest) maar dat weet ik niet zeker aangezien ik hem 2e hands heb gekocht.

• Spearhead
  • Laatst online: 14-08 19:09
mucuracat schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:27:
[...]
Gebruik buienalarm veel handiger..
Dat was niet helemaal wat ik zocht, maar ik heb nu Rainy Days en dat werkt wel op de Desire. Dank voor de pointer.

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
pipo1000 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:31:
[...]

Ik vrees (uit ervaring) dat je telefoon terug moet naar HTC voor het vervangen van je moederbord. Ik had hetzelfde, steeds vaker rebooten, tot hij niet eens meer normaal kon starten bij kamertemperatuur. Was nog even spannend om een niet goed werkende telefoon te un-rooten !
Je had 'm dus wel geroot en er een custom rom op zitten?
Ik dacht bijna dat het reboot-probleem alleen bij un-rooted toestellen voorkwam met de officiële software...

En heb je dan een nieuw toestel (met sLCD) of een amoled versie? Misschien handig om dit bij te houden, om te kijken in welke productielijn de problemen voorkomen...

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
brrrt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:03:
[...]

Ik dacht bijna dat het reboot-probleem alleen bij un-rooted toestellen voorkwam met de officiële software...

En heb je dan een nieuw toestel (met sLCD) of een amoled versie? Misschien handig om dit bij te houden, om te kijken in welke productielijn de problemen voorkomen...
In elke productielijn. sLCD, Amoled, Bruin, Silver of Wit, nieuw of oud, het maakt niet uit. Elke Desire is er vatbaar voor. Check de thread op XDA maar eens :X .

• pipo1000
  • Laatst online: 11:33
brrrt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:03:
[...]

Ik heb een Desire uit de eerste/tweede levering met amoled. Ik draaide LeeDroid, echter toen het rebooten begon heb in weer terug gegaan naar (met moeite) naar de standaard RUU maar toen ging het rebooten nog steeds vrolijk verder. Eerst was het 1 keer per maand, toen 1 keer per week, en toen 1 tot 5 keer per dag.

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
In eerste instantie geen last van spontane reboots zoals ik hier wel eens las.
Op een gegeven moment steeds vaker, vooral bij gebruik van internet, zo leek het.
Tot op een dag (twee weken geleden) de Desire een paar keer na opstarten direct weer uitviel.
Toen ik weer wilde opstarten kreeg ik alleen maar een verlicht scherm met de letters 'HTC'. Verder gebeurde niets. Recovery niet mogelijk.
Gebeld, Dynafix kwam 'm de volgende dag ophalen. Net gebeld: ze wachten op een nieuw moederbord...

M'n punt(en)?

- Desire is een geweldig toestel, jammer van de reboots
- Het reboot-probleem hoeft in eerste instantie niet op te treden, maar kan zich later toch openbaren, zo blijkt.
- Service van HTC/Dynafix tot nu toe prima: snel toestel opgehaald, telefonisch word je snel te woord gestaan en zijn ze welwillend.

Mijn pech is dat ik te maken heb met de feestdagen en het daarom misschien wat langer kan duren voordat ik het toestel terugheb. En tja, tot die tijd zal ik wel even moeten wennen aan de oude roze Nokia N73 van m'n vriendin ;-)

Verwijderd

heutsm >>> Hoeveel maanden na aanschaf trad het probleem bij jouw Desire op?

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:21:
heutsm >>> Hoeveel maanden na aanschaf trad het probleem bij jouw Desire op?
2 juli toestel in gebruik genomen, dus dat is na zo'n vijf en een halve maand.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:17
Ik heb nooit last gehad van reboots, maar sinds de 1e update NA Froyo (ongeveer een maand geleden) begon het. Vooral bij memory intensieve applicaties (internet, market, enz) spontaan reboots. Kan me niet voorstellen dat het aan het MB ligt omdat het wel erg toevallig samenvalt met de 1e update na Froyo. Zelfs met de laatste update is het probleem helaas nog niet verholpen.

Hoop dan ook dat er snel een update komt (liefst Gingerbread :D) om het probleem te fixen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kans is groot dat het een hardware probleem is hoor (die misschien sneller door Froyo wordt getriggerd). Ik heb tot nu toe alle updates geïnstalleerd, en nog nooit een reboot gehad. Ook ik gebruik navigatie en andere zware applicaties.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Het komt toch door de warmte ontwikkeling bij gebruik van 3g,blijft vreemd dat het toestel zo heet wordt. Ik stop maar na een bepaalde tijd en tot nu toe geen reboots (o.k. 1x maar dat heb ik misschien zelf gedaan)

Nog even een noobvraag waar ik niet 100% het antwoord op vind: Als je toestel geroot heb je dan nog garantie? Ik lees vaak wel dat je hem gewoon terug kan zetten, maar stel nou dat je toestel blijft reboooten of gewoon niet meer wil opstarten, dan kan je ook niet meer terug naar org. rom > garantie?

www.casarodriguillo.com

• despijker
  • Laatst online: 19-11 23:56
Loop tegen het probleem aan dat zodra scherm standby gaat (zowel automatisch als handmatig), dat wifi en 3g verbinding ook standby gaat. Erg vervelend bij bijvoorbeeld internet radio.

Ik zit vast aan een auto standby, vanwege het exchange beleid van werkgever, ivm met zakelijke mail.
Ik heb een aantal andere posts gelezen van mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing kunnen vinden.
Is dit altijd zo en is er een oplossing voor, zonder custom ROM te moeten installeren? (zit op de laatste fimrware versie)

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:06

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

despijker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:50:
Loop tegen het probleem aan dat zodra scherm standby gaat (zowel automatisch als handmatig), dat wifi en 3g verbinding ook standby gaat. Erg vervelend bij bijvoorbeeld internet radio.
Als 3G en wifi uit gaan, hoe kan je toestel dan toch pushmail ontvangen met het scherm uit?

• despijker
Goeie opmerking! Dat werkt inderdaad wel. Maar internetradio bijvoorbeeld stopt er wel mee.
Diverse apps geprobeerd, maar reageren allemaal gelijk. Zodra tel aan de lader zit werkt het wel. Kan ook in powersettings niets vinden om dit te veranderen.
Enig idee of en hoe dit te omzeilen?

[ Voor 38% gewijzigd door despijker op 31-12-2010 12:18 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Fijne hardware (?) weer. Ik had al een tijdje dat mijn telefoon vaak opnieuw ging booten. Of dat het scherm niet meer aan wilde gaan (de knopjes onderaan werden wel verlicht, het scherm bleef zwart).

Maar nu lijkt mijn desire definitief uitgevallen. Ik was gewoon wat aan het surfen, met de telefoon aan de lader, waarna de telefoon 4x trilde en uitviel. Hij wil nu niet meer aan. Na een beetje gegoogle kwam ik er achter dat mijn telefoon nu waarschijnlijk gebrickt is? Klinkt me nogal vreemd in de oren, ik ken bricken alleen van mislukte firmwareflashes, niet van surfen met een smartphone.

Iemand nog tipc of mag ik HTC mijn telefoon laten ophalen? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:34
despijker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:50:

Ik zit vast aan een auto standby, vanwege het exchange beleid van werkgever, ivm met zakelijke mail.
Ik heb een aantal andere posts gelezen van mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing kunnen vinden.
Is dit altijd zo en is er een oplossing voor, zonder custom ROM te moeten installeren? (zit op de laatste fimrware versie)
Check de wi-fi sleep policy setting. (Via settings -> wifi -> wi-fi settings -> menu/advanced). Deze moet i.i.g. op never staan.

• despijker
xopsterx schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:14:
[...]

Check de wi-fi sleep policy setting. (Via settings -> wifi -> wi-fi settings -> menu/advanced). Deze moet i.i.g. op never staan.
Staat goed. Werkt streamen met scherm uit bij anderen wel goed, of is dit een bug in Android?

[ Voor 3% gewijzigd door despijker op 31-12-2010 13:39 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39
despijker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:38:
[...]

Staat goed. Werkt streamen met scherm uit bij anderen wel goed, of is dit een bug in Android?
Heb precies dezelfde ervaring met streaming muziek apss...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
despijker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:17:
Goeie opmerking! Dat werkt inderdaad wel. Maar internetradio bijvoorbeeld stopt er wel mee. Diverse apps geprobeerd, maar reageren allemaal gelijk.
Ik meen begrepen te hebben dat XiiaLive het wel kan. Heb ik verder geen ervaring mee, dus het is even proberen.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 09:41

jerry_a

doei

Razer schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:07:
[...]

Heb precies dezelfde ervaring met streaming muziek apss...
Mijne speelt gewoon door.

hoi

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Sinds 2 dagen een HTC Desire. Vond de HD te groot en de meerwaarde van de Z vond ik te gering om de prijs te rechtvaardigen.

Heel leuk toestel en heb er al verschillende apps op geinstaleerd. Vanmorgen stond ik om 10:00 op. Wifi aan en meteen mail gechecked, even gechat, wat met speed to voice gespeeld, wat ge-internet, uur of 2 a 3 Angry Birds gedaan en uiteindelijk 5 uur later had ik nog maar 5% battery over, dit vind ik wel schokkend weinig. GPS/BT staan uit en automatische schermhelderheid.

Nog andere tips om toch iets meer duur uit een batterij te krijgen?

p.s. ik kan me voorstellen dat een vraag als deze vaker voor komt, wellicht handig om de TS hierover te updaten?

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

3 uur gamen is best veel, vooral als het scherm fel staat, en de accu is na 2 dagen nog niet op maximale capaciteit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kan ook gewoon de zoekfunctie gebruiken. Sterker nog, dat verwachten we eigenlijk van je voordat je hier post. Hier is in ieder geval genoeg over te vinden.

• Card Nox
  • Nu online
Gizz, ahh okay. De telefoon was wel al twee weken gebruikt (altijd leuk als ze hem als nieuw aanbieden....) dus ik dacht wel al dat de volledige capaciteit is ''unlocked''.

RoD, dat heb ik gedaan en je leest wel her en der wat tips (die ik ook in mijn bericht heb staan). Ik geef alleen aan dat wanneer 1 iemand deze tips zou verzamelen en in de TS zou zetten je hiermee alle andere die gaan zoeken veel tijd kunt besparen. Helaas is mijn kennis omtrent dit onderwerp gering anders had ik hier graag het initiatief in genomen.

Nja, over een weekje nog maar eens kijken hoe lang de accu mee gaat als het ''nieuwe'' er vanaf is ;)

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:32:
Gizz, ahh okay. De telefoon was wel al twee weken gebruikt (altijd leuk als ze hem als nieuw aanbieden....) dus ik dacht wel al dat de volledige capaciteit is ''unlocked''.

RoD, dat heb ik gedaan en je leest wel her en der wat tips (die ik ook in mijn bericht heb staan). Ik geef alleen aan dat wanneer 1 iemand deze tips zou verzamelen en in de TS zou zetten je hiermee alle andere die gaan zoeken veel tijd kunt besparen. Helaas is mijn kennis omtrent dit onderwerp gering anders had ik hier graag het initiatief in genomen.

Nja, over een weekje nog maar eens kijken hoe lang de accu mee gaat als het ''nieuwe'' er vanaf is ;)
Verwacht niet dat de accu veel beter gaat worden na een weekje... Ik heb de Desire nu 2 weken, maar als ik 's ochtends met 100% accu start krijg ik rond 5 uur altijd het bericht dat ik op 15% zit en moet opladen... En ja, GPS staat uit, Wifi staat uit, brightness staat laag etc.

• henri8096
  • Laatst online: 11:44

henri8096

BIM is not a software!

RekZ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:17:
[...]

Verwacht niet dat de accu veel beter gaat worden na een weekje... Ik heb de Desire nu 2 weken, maar als ik 's ochtends met 100% accu start krijg ik rond 5 uur altijd het bericht dat ik op 15% zit en moet opladen... En ja, GPS staat uit, Wifi staat uit, brightness staat laag etc.
Waarom denkt iedereen nog steeds dat je eerst volledig moet ontladen. Dat "trainen" van de batterij gaat niet meer op bij lithium-ion batterijen.

Lees met name dit gedeelte over het "primen" van de batterij.
Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.
bron:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Verwijderd

RekZ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:17:
[...]

Nou na een half jaar is het alleen maar slechter geworden,
Als ik alleen maar online ben. En verder niets doe, niet bel, niet browsen, eigenlijk de gsm gewoon laat
liggen.. dan red ik het nog maar net een halve dag.
ben ik daarin alleen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:17:
[...]

Als ik alleen maar online ben. En verder niets doe, niet bel, niet browsen, eigenlijk de gsm gewoon laat
ben ik daarin alleen?
Als je net zo veel doet op je BB als op je Android gaat die evenmin lang mee Iedereen zegt wel dat Blackberries langer meegegaan, maar ik heb er eentje (naast m'n Android). Maar omdat browsen, gamen en alles zo crap gaat doe je er ook gewoon veel minder mee zodat de accu minder belast wordt. Ik pak m'n Android veel vaker uit m'n zak om even te surfen, gamen, emailen etc. M'n X10 mini (geen grote batterij, hence mini) staat ook makkelijk 4 dagen standby als ik er niks mee doen behalve een beetje bellen zo nu en dan zoals op m'n BB.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 10:27 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:17:
[...]

ben ik daarin alleen?
Ik kan wel een volle dag doen als bij normaal gebruik. Toch wel af en toe internetten, mails ontvangen, smssen, whatsappen en dan heb ik nog wel 35% over eind van de dag voordat ik ga slapen hoor.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ewivis schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:56:
[...]

Ik kan wel een volle dag doen als bij normaal gebruik. Toch wel af en toe internetten, mails ontvangen, smssen, whatsappen en dan heb ik nog wel 35% over eind van de dag voordat ik ga slapen hoor.
Precies, hier hetzelfde... ik weet niet wat mensen allemaal doen met hun mobiel, dat ze niet eens de dag rondkomen op 1 acculading. Ik denk dat die mensen eens goed moeten kijken naar de apps die ze hebben geinstallleerd of niet daar de boosdoener tussen zit. Bij mij is dat bv. Hyves. Gisteravond rond 11 uur telefoon van de lader afgehaald, Hyves even opgestart en toen weer afgesloten met als resultaat vanochtend om 10 uur batterij leeg :/

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het voordeel dat ik niet zoveel doe met mijn telefoon overdag (echt aan het werk dus :) ). Normaliter kwam ik nauwelijks de dag door met 's ochtends een uurtje, s' middags een nu.nl en 's avonds een paar uur.

Dat is pas beter geworden met een custom ROM. Zo ongeveer de belangrijkste reden IMHO voor een custom ROM. Het niet automatisch updaten van al je social media/e-mail scheelt ook een hoop.

• brrrt
Ik heb de laatste tijd ineens veel last van lag in mijn toestel (non-rooted, maandje oud). Dit was aan het begin toch echt niet zo! Soms bij apps (zoals een liche app als JouwAanbieding of bij RockPlayer) dat ik een zwart scherm krijg, handmatig het proces moet killen voordat hij het weer doet...
Kan dit aan het beperkte interne geheugen liggen (zit standaard tussen de 10 en 20 mb vrij)? Zijn er meer met deze problemen? En zijn er andere oplossingen dan een hard reset?

Verwijderd

Ewivis schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:56:
[...]

Misschien zijn er gewoon wel verschillen in de kwaliteit van (ook al zijn het dezelfde type's) accu's

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brrrt schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:02:
Kan dit aan het beperkte interne geheugen liggen (zit standaard tussen de 10 en 20 mb vrij)?
Maak wat meer ruimte vrij en test het; dus wat deinstalleren of naar de SD-kaart moven. Meten is weten :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• brrrt
gambieter schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:06:
[...]

Maak wat meer ruimte vrij en test het; dus wat deinstalleren of naar de SD-kaart moven. Meten is weten :) .
Tja, dat is een logisch antwoord.
Het probleem is alleen dat ik alles al naar mijn SD kaart heb proberen te forceren door middel van de non-rooted App2SD hack, maar dat er altijd een redelijk gedeelte van mijn apps half op de telefoon komen te staan.

Ik heb alle ruimte bij elkaar opgeteld en kom uit op 53,588 MB aan apps wat op mijn telefoon staat en dan houd ik 25,08 MB over. Als ik dit bij elkaar optel kom ik op 78,5 MB uit wat ik voor mijn apps overhoud, waarvan er officieel altijd 25MB vrij moet zijn, anders kan je niet updaten.

Hoe kan het dat er van de 512MB Rom nog geen 80 MB over blijft voor applicaties? Dat je wat in moet leveren voor software etc is begrijpelijk, maar nu hou ik maar 15% van mijn opslaggeheugen over voor al mijn apps... :|
Heeft elke desire dit?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brrrt schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:11:
Tja, dat is een logisch antwoord.

Ik heb alle ruimte bij elkaar opgeteld en kom uit op 53,588 MB aan apps wat op mijn telefoon staat en dan houd ik 25,08 MB over. Als ik dit bij elkaar optel kom ik op 78,5 MB uit wat ik voor mijn apps overhoud, waarvan er officieel altijd 25MB vrij moet zijn, anders kan je niet updaten.

Hoe kan het dat er van de 512MB Rom nog geen 80 MB over blijft voor applicaties? Dat je wat in moet leveren voor software etc is begrijpelijk, maar nu hou ik maar 15% van mijn opslaggeheugen over voor al mijn apps... :|
Heeft elke desire dit?
Eh, allereerst moet je het verschil tussen ROM en RAM wel apprecieren. Verder: Sense neemt veel ruimte in. Als je Quick System Info installeert, dan zie je de verdeling over partities in de RAM. Van de 512 MB is al 250 MB voor /system, en daar kom je niet bij. Er is 40 MB system Cache, en nog wat ander spul wat verborgen is. Zo start je dan met 148 MB RAM voor applicaties, inclusief data van die applicaties.

In je berekening vergeet je de data en de cache, als ik het zo zie.

Je kunt in Froyo trouwens ook zonder root wat apps naar de SD kaart verhuizen, maar erg matigjes. Rooten, s-OFF en een custom ROM is een stuk fijner, kan ik je uit ervaring zeggen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds kort een probleem.
Als ik mijn HTC Desire aansluit op mijn computer, herkent de computer de telefoon niet.
Ik heb verschillende USB aansluitingen geprobeerd maar geen van de aansluitingen werkt i.c.m. mijn telefoon. Andere apparaten werken echter wel op de betreffende USB aansluitingen. Ik heb de HTC Drivers geprobeerd te herinstalleren maar dit loste het probleem niet op. Ook HTC Sync etc. opnieuw installeren werkte niet. Het lampje op de telefoon, dat aangeeft dat ie aangesloten is, begint wel te branden.

Weet iemand hoe dit kan? Ik draai Windows 7 64 Bit en ik heb nog niet eerder problemen gehad met aansluiten o.i.d.

Met vriendelijke groet,

M. Sinteur

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toevallig de vorige keer ingesteld dat de telefoon alleen moest opladen (en geen dataverbinding moest maken) en het vinkje 'niet meer vragen' of iets dergelijks aangevinkt? :) Kun je weer veranderen bij de instellingen.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Ik heb een korte vraag van mijn htc desire.

Mijn interne geheugen is bomvol terwijl ik de meeste apps heb verplaatst naar de SD kaart (unrooted). Dus ik vroeg mij af waardoor dit kwam. Ik heb de app 'diskusage' geinstalleerd en het bleek dat sommige apps (zoals whatsapp, appie van ah, angry birds, en andere apps geheugen in beslag neemt van mijn telefoon. Angry birds bijvoorbeeld neemt maar 250 kb in beslag, maar whatsapp en ah toch samen 5 mb, terwijl ze beiden op mijn sd kaart staan.

Is hier niks aan te doen of?

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 16:06
Niets aan te doen, je kunt meestal het grootste gedeelte van de app op SD zetten, nooit de hele app.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 23:07
Je wordt dus een beetje belazerd. Bij mij staat de helft van de apps die op sd kaart moet staan gewoon nog op mijn telefoon geheugen. En dan niet een klein deel maar vrijwel alle geheugen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kenkreutzer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:31:
Je wordt dus een beetje belazerd. Bij mij staat de helft van de apps die op sd kaart moet staan gewoon nog op mijn telefoon geheugen. En dan niet een klein deel maar vrijwel alle geheugen.
Je wordt niet "belazerd". Gebruik van RAM is veiliger en niet afhankelijk van SD-kaart, en dus vanuit de fabrikant gezien beter (minder klachten). Gewoon rooten, s-OFF en een custom ROM met Apps2SD gebruiken, of minder apps ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hebben meer mensen het 'probleem' wat ik heb. Als ik naar het batterij verbruik kijk, zie ik dat Maps bijna 100% van de tijd de accu gebruikt. Het lijkt erop dat dit sinds 5.0.0 zo is en de batterij loopt in slaapstand sneller leeg.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:38:
Als ik mijn HTC Desire aansluit op mijn computer, herkent de computer de telefoon niet.
Ik heb verschillende USB aansluitingen geprobeerd maar geen van de aansluitingen werkt i.c.m. mijn telefoon. Andere apparaten werken echter wel op de betreffende USB aansluitingen. Ik heb de HTC Drivers geprobeerd te herinstalleren maar dit loste het probleem niet op. Ook HTC Sync etc. opnieuw installeren werkte niet. Het lampje op de telefoon, dat aangeeft dat ie aangesloten is, begint wel te branden.

Weet iemand hoe dit kan? Ik draai Windows 7 64 Bit en ik heb nog niet eerder problemen gehad met aansluiten o.i.d.

Met vriendelijke groet,

M. Sinteur
Zoek eens op "USB" in dit topic en je weet dat je niet de enige bent.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• pieterb44
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 07:57
westergas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:35:
[...]

Zoek eens op "USB" in dit topic en je weet dat je niet de enige bent.
Koppel je telefoon eerst af.

Ik had hetzelfde probleem en ik het het aldus opgelost.
Start, configuratiescherm,systeem en beveiliging, systeem, apparaatbeheer.
Nu zie je ergens bovenaan Android USB Devices staan.
Deze vermelding verwijder je.

Nu sluit je je telefoon aan en vervolgens worden alle drivers weer opnieuw geïnstalleerd (mits je een internetverbinding hebt). Daarna werkte het bij mij weer probleemloos.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb al sinds het begin last van wat stof onder mn scherm, maar geloofde het wel. Recent is er veel meer stof onder gekomen en ben dus net langs de Hi gegaan.

Het uiterst domme meisje kon alleen zeggen dat het niet softwarematig was en dus niet onder de garantie viel. Slaat natuurlijk nergens op, maar navraag bij het reparatiecentrum leerde dat het volgens hun ook niet onder de garantie viel.

Nu is woensdag de manager aanwezig en ga ik het aan hem voorleggen, maar heeft iemand hier ervaring hiermee? Toestel had het euvel vanaf het begin maar is inmiddels 3 maanden oud.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16

weebl

YARR!

Mijn ervaring is dat als je HTC stuk is, je het beste HTC zelf kan bellen. Ze hebben een goede klantenservice en je wordt over het algemeen netjes geholpen!
Netherlands Nederlands +31(0)20-715-7310 Mon - Sat 09:00- 18:00 (Mon - Fri) 09:00- 13:00 (Sat)

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:38:

Met vriendelijke groet,

M. Sinteur
En als je de telefoon opnieuw opstart en dan aansluit doet hij het dan wel??

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:21
Menu --> Settings --> Connect to PC --> Default --> Charge only toevallig aanstaan?
Zo ja: ff changen O-)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

weebl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:05:
Mijn ervaring is dat als je HTC stuk is, je het beste HTC zelf kan bellen. Ze hebben een goede klantenservice en je wordt over het algemeen netjes geholpen!

[...]
Tot nu toe ook goede ervaringen met de HTC service. Vorige week dinsdag gebeld, woensdag er op is het toestel opgehaald. Kreeg net het volgende mailtje:
Dear * The Legend

Device HTC Desire, Serial No. HT04****, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.

Many thanks,
HTC Customer Care
Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! :) Wel even afwachten of de boel ook daadwerkelijk gefixed is :p

Ik ben toch malle pietje niet!

• Aikon
  • Niet online
weebl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:05:

[...]
Ga ik doen, dank je. :)

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 19-11 11:05
Aikon schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:01:
Heb al sinds het begin last van wat stof onder mn scherm, maar geloofde het wel. Recent is er veel meer stof onder gekomen en ben dus net langs de Hi gegaan.

Het uiterst domme meisje kon alleen zeggen dat het niet softwarematig was en dus niet onder de garantie viel. Slaat natuurlijk nergens op, maar navraag bij het reparatiecentrum leerde dat het volgens hun ook niet onder de garantie viel.

Nu is woensdag de manager aanwezig en ga ik het aan hem voorleggen, maar heeft iemand hier ervaring hiermee? Toestel had het euvel vanaf het begin maar is inmiddels 3 maanden oud.
Mijn Desire had ook redelijk snel last van stof onder het scherm, maar ik geloofde het wel. Een paar weken geleden moest er een boardswap gedaan worden (telefoon rebootte spontaan), daarbij heb ik ook aangegeven dat er stof onder het scherm zat. Dit is echter niet gerepareerd. Ik weet niet of dit gewoonweg vergeten is, of dat het inderdaad niet onder garantie zou vallen. Ik had mijn telefoon ook direct bij HTC aangeboden ter reparatie.

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 19:22

Boesjke

Excellent!!

Pfff, vanochtend voor de derde keer gebeurd, dit maal met gevolgen:

De Desire reset zich 's nachts automatisch (hij bleef dit keer hangen in het opstartscherm, op het "HTC quietly brilliant" logo") waardoor mijn wekker niet af kan gaan. Werd ik om 9.00u wakker terwijl ik ook om 9.00u op de zaak moest zijn. Niet erg handig natuurlijk maar gelukkig vielen de verdere gevolgen mee.

Spontane crashes zijn bij mij eigenlijk nu alleen nog maar 's nachts, als ie in de lader hangt, voorgekomen dus ik weet niet precies wat het triggered (niet veel aangezien ik er slapend uiteraard niets mee doe). Is dit gewoon een gevalletje garantie of zou een eventuele fabrieksreset kunnen helpen (met het risico dat ik denk dat het heeft geholpen, terwijl ik me binnenkort misschien wederom verslaap).

Heb een standaard unbranded froyo versie draaien (de nieuwste)...en naar mijn idee wordt hij nooit belachelijk warm ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Boesjke op 03-01-2011 19:40 ]

Neen

• Aikon
  • Niet online
Echt alleen als ie aan de lader ligt? Dan lijkt het me hardwarematig (oververhitting oid) en dus garantie.

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Boesjke schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:37:
Pfff, vanochtend voor de derde keer gebeurd, dit maal met gevolgen:

De Desire reset zich 's nachts automatisch (hij bleef dit keer hangen in het opstartscherm, op het "HTC quietly brilliant" logo") waardoor mijn wekker niet af kan gaan. Werd ik om 9.00u wakker terwijl ik ook om 9.00u op de zaak moest zijn. Niet erg handig natuurlijk maar gelukkig vielen de verdere gevolgen mee.

Spontane crashes zijn bij mij eigenlijk nu alleen nog maar 's nachts, als ie in de lader hangt, voorgekomen dus ik weet niet precies wat het triggered (niet veel aangezien ik er slapend uiteraard niets mee doe). Is dit gewoon een gevalletje garantie of zou een eventuele fabrieksreset kunnen helpen (met het risico dat ik denk dat het heeft geholpen, terwijl ik me binnenkort misschien wederom verslaap).

Heb een standaard unbranded froyo versie draaien (de nieuwste)...en naar mijn idee wordt hij nooit belachelijk warm ofzo.
Klinkt als een reboot probleem van de Desire (paar dagen terug zelf voor het eerst meegemaakt: op 3G/HDSPA dumpert filmpje gekeken:BAM, reboot). Zoek maar eens in dit topic op "reboot". Als het vaker voorkomt opsturen, is een bekend probleem (en dit via HTC doen trouwens!)

vogelaarke135

• Cobiwan
  • Niet online
Hebben jullie misschien een fix (behalve force closen) voor het feit dat de browser van de Desire na een tijdje trager wordt? Bij een nieuwe start gaat hij ongeveer iPhone vloeiend, maar na een tijdje wordt hij duidelijk trager. Nu force close ik hem af en toe, maar het zou leuk zijn om een blijvende oplossing te hebben.

Edit: ik heb flash op on demand staan

[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 04-01-2011 12:54 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:21

Rhapsody

In Metal We Trust

HEb je soms veel windows open, onbewust?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Cobiwan
  • Niet online
Rhapsody schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:11:
HEb je soms veel windows open, onbewust?
Nee, die sluit ik altijd als ik niet nodig heb. Het viel me pas op nadat ik fabrieksreset had gedaan, door die RUU naar nieuwste update. Daarvoor was de browser sowieso al trager. Het is niet dat hij echt langzaam wordt, maar meer dat hij blijkbaar sneller kan als ie nog 'clean' is :P

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:35
Ook ik heb steeds vaker last van reboots.
Gisteren een factory reset gedaan om aanraden van HTC support. Op de kale telefoon na 15 minuten youtube filmpjes kijken springt hij ook weer in een reboot loop.

Gaat dus ter reparatie...

Verwijderd

Sj44k13 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:16:
Nee, die sluit ik altijd als ik niet nodig heb.
Hoe sluit je die dan?

• Cobiwan
  • Niet online
als je op vensters drukt zie je als het goed is een kruisje in het hoekje ;)

• Triton1986
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2023
1shot1kill schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:13:
Niets aan te doen, je kunt meestal het grootste gedeelte van de app op SD zetten, nooit de hele app.
Dit komt omdat de systeem bestanden wel achterblijven op je interne geheugen. Het levert wel een voordeel op om apps naar SD te verplaatsen (deze programma's zullen dan wel iets trager geladen worden omdat je SD kaartje niet zo snel is)

Je kunt nog meer apps verplaatsen naar SD. Installeer de ontwikkelingssoftware van android en dan kan je een commando uitvoeren op je Desire ( adb shell pm setInstallLocation 2) Het is dan mogelijk om (op beveiligde pay en sys na) alles naar SD te verplaatsen. Zoek google voor een tutorial. Kijk wel uit met LiveWallpapers en Widgets.. deze werken niet meer als je ze verplaatst en je SD-kaart ontkoppeld. Ook merk je dat bij een reboot veel tijd nodig is om alle programmas te herkennen. Dus bij een reboot moet je niet schrikken dat je de eerste 5min bijna geen programma's ziet.

Tenslotte kan je nog besluiten om te rooten. Ook hier zijn veel tutorials over en je kan dan een stukje van je SD kaart zo formateren (makkelijk te doen vanuit windows en linux) dat de telefoon voor de gek gehouden word en denkt dat je een stuk intern geheugen erbij hebt.. (van 1GB? wat jij wilt)

Dit laatste heb ik niet gedaan, je hebt altijd het risco (<< 1%) dat je de telefoon beschadigt. Te veel programma's kunnen ook ervoor zorgen dat je het overzicht verliest.. heb nu al moeite met het vinden van de juiste app.

Succes

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 17:43

Franko P.

Hit it.

Tweakers,

Ik zit er hard over te denken om een losse telefoon te kopen en nu heb ik interesse in een Htc Desire. Nu lees ik hier zo door dit topic heen en lees nogal wat verschillende dingen.
Wat zouden jullie doen als je een Android telefoon zou kopen? Toch voor een HTC Desire gaan of zijn er ondertussen betere alternatieven?

De Desire HD vind ik vrij groot, heb er wel naar gekeken maar twijfel er nogal over omdat de grootte me iets tegenvalt.

EDIT:

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor bellen en internet gebruik. Ook mag ik graag eens een spelletje spelen in de verloren uurtjes. Ik zag de app store bij de Desire van een collega van me en ik moet zeggen dat me dat wel aan stond.

[ Voor 21% gewijzigd door Franko P. op 04-01-2011 17:45 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
Franko P. schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:43:
Tweakers,

Ik zit er hard over te denken om een losse telefoon te kopen en nu heb ik interesse in een Htc Desire. Nu lees ik hier zo door dit topic heen en lees nogal wat verschillende dingen.
Wat zouden jullie doen als je een Android telefoon zou kopen? Toch voor een HTC Desire gaan of zijn er ondertussen betere alternatieven?

De Desire HD vind ik vrij groot, heb er wel naar gekeken maar twijfel er nogal over omdat de grootte me iets tegenvalt.

EDIT:

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor bellen en internet gebruik. Ook mag ik graag eens een spelletje spelen in de verloren uurtjes. Ik zag de app store bij de Desire van een collega van me en ik moet zeggen dat me dat wel aan stond.
Enige nadeel wat ik had is dat er toch wel vrij gelimiteerd geheugen aanwezig is. Paar grote apps en spellen installeren en je zit vol. De Desire HD en bv Galaxy s hebben dit probleem niet of minder.
Maar als je je telefoon root ben je dit voor het grootste gedeelte ook kwijt.

Ik zou sowieso niet gaan voor een telefoon met afwijkend klein schermformaat, dan heb je nogal eens problemen met apps vinden in de market.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• dunaferr87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-12-2016
Heren,

Ik heb de vraag ook al op htcforum.nl gesteld, helaas geen antwoord.

Ik heb een HTC Desire White met vodafone.

Echter als ik iemand bel. meestal 06 Nummers, heb ik af en toe dat je een rare kiestoon hoort. een dubbele om het zo te zeggen. ze komen snel na elkaar. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dunaferr87 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:13:
Echter als ik iemand bel. meestal 06 Nummers, heb ik af en toe dat je een rare kiestoon hoort. een dubbele om het zo te zeggen. ze komen snel na elkaar. Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Hoe krijg je het voor elkaar een kiestoon te horen terwijl je al een nummer belt?
Sowieso heb ik nog nooit een kiestoon gehoord met een GSM.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 04-01-2011 21:46 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hij bedoelt het overgaan van de telefoon.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:20
Het "beperkte" geheugen vind ik ook de enige echte beperking aan mijn Desire.
Wekelijks bedenk ik me een paar keer, wat kan dit ding toch enorm veel, en ook op een makkelijke manier. Dit als opvolgers na 3 HTC Windows Mobile toestellen. Maar als ik dan de software wil updaten, en eerst 6 programma;s moet verwijderen om tijdelijk plek te maken vind ik dat storend. Al plaatste hij tijdens de update wat gegevens tijdelijk naar de SD, dan merk ik er niet zo veel van.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Heb zelf nog niet echt last van beperkte geheugen gehad.. heb wat apps geinstalleerd die ik regelmatig gebruik.. als ik merk dat ik een app eigenlijk nooit gebruik gooi ik hem eraf.. Heb bijna altijd nog 100m vrij..

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
dunaferr87 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:13:
Heren,

Ik heb de vraag ook al op htcforum.nl gesteld, helaas geen antwoord.

Ik heb een HTC Desire White met vodafone.

Is dat na iets meer dan een halve minuut? En gaat de toon daarna toevallig over na maximaal nog 1 toon en dan de voicemail? Die heb ik namelijk ook en kwam ik laatst eens achter toen ik besloot eens naar dat gepiep te luisteren :9

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jopie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:41:
Het "beperkte" geheugen vind ik ook de enige echte beperking aan mijn Desire.
Wekelijks bedenk ik me een paar keer, wat kan dit ding toch enorm veel, en ook op een makkelijke manier. Dit als opvolgers na 3 HTC Windows Mobile toestellen. Maar als ik dan de software wil updaten, en eerst 6 programma;s moet verwijderen om tijdelijk plek te maken vind ik dat storend. Al plaatste hij tijdens de update wat gegevens tijdelijk naar de SD, dan merk ik er niet zo veel van.
Het beperkte geheugen was ook mijn enige ergenis. Daarom heb ik mijn Desire geroot en deze ROM geinstalleerd. Alles is dan gewoon hetzelfde (stock), alleen kun je zelf bepalen hoeveel geheugen je wilt voor je apps door een partitie hiervoor te maken op de SD kaart (A2SD). Werkt perfect, en is niet veel trager bij mij.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:21

Rhapsody

In Metal We Trust

dbzfan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:25:
Heb zelf nog niet echt last van beperkte geheugen gehad.. heb wat apps geinstalleerd die ik regelmatig gebruik.. als ik merk dat ik een app eigenlijk nooit gebruik gooi ik hem eraf.. Heb bijna altijd nog 100m vrij..
Hoeveel apps heb je dan eigenlijk geinstalleerd? of heb je geen grote apps zoals CoPilot enzo?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• dunaferr87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-12-2016
jelmervos schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:46:

Ik bedoel inderdaad het overgaan. dan heb je een toon.Ik heb dan na de 1ste toon een hogere toon qua frequentie.

Hoe krijg je het voor elkaar een kiestoon te horen terwijl je al een nummer belt?
Sowieso heb ik nog nooit een kiestoon gehoord met een GSM.

• madmaus
Het lijkt me sterk dat je constant 100 mb vrij geheugen over hebt met een niet geroote Desire.
Dan zou je echt zo goed als niets geinstalleerd hebben?

Ik heb nu de volgende apps geinstalleerd en nog ruim 60 mb over, daarvoor heb ik mijn Desire wel moeten rooten en een custom rom met a2sd+ installeren.

madmaus's Apps on the HTC Desire
Phone: HTC Desire
108 totaal, 83 gratis (76%), 25 betaald (23%), 200MB total size, $116.79 total priceView this Android app list on AppBrain

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• The Legend

The Legend

*Plop*

dunaferr87 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Ik bedoel inderdaad het overgaan. dan heb je een toon.Ik heb dan na de 1ste toon een hogere toon qua frequentie.
Ik merk dat ook wel eens geloof ik. Wat is het probleem hierbij? :P

[ Voor 23% gewijzigd door The Legend op 05-01-2011 12:53 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb de White nog niet in mijn handen gehad, vandaar dat ik de vraag hier even stel, hoe voelt ie aan qua krasbestendigheid? Van de zilveren uitvoering bleek de lak nogal snel te slijten namelijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 16:01
SeatRider schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:54:
Ik heb de White nog niet in mijn handen gehad, vandaar dat ik de vraag hier even stel, hoe voelt ie aan qua krasbestendigheid? Van de zilveren uitvoering bleek de lak nogal snel te slijten namelijk.
De witte voelt een beetje rubberachtiger aan en is veel minder gevoelig voor die kleine krasjes aan de zijkant dan de zilveren. De witte kan wel weer verkleuren, maar hoe snel dat gaat weet niemand, daar is ie nog niet lang genoeg voor uit.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
SeatRider schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:54:
Ik heb mijn zilveren Desire nu meer dan een half jaar en zie de lak nog nergens slijten. Ik gebruik geen beschermhoesje en toestel zit altijd in mijn broekzak....

Verwijderd

Wel is het geluid bagger.. hopelijk kan dit in de toekomst veranderd worden door een replacement part.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

hum, een verhaaltje over het gebrek aan intern geheugen. Heb ik hier ook. Eigenlijk te triest voor woorden dat je hem moet rooten of trucs uithalen:

Telefoon:
HTC Desire(Laatste synchronisatie 2 dagen geleden)

Apps:
55 totaal, 49 gratis (89%), 6 betaald (10%)

Totale Grootte:
106MB

Elke keer als ik moet updaten moet ik weer vanalles verwijderen. :(

Toch maar eens een root tutorial opzoeken dan.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Kun je je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder dat je je contactpersonen verliest?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:58:
Kun je je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder dat je je contactpersonen verliest?
Mijn contacten staan allemaal in mijn gmail account, dus die worden allemaal automagisch gesynct.
HTC Desire(last sync 2 days ago)

Apps:
134 total, 125 free (93%), 9 paid (6%)

Total Size:
155MB

Total price (currently):
$24.84
Pfff.. App overkill, maar goed. 155MB en nog meer dan voldoende ruimte over. Sweeet! :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Ken. op 05-01-2011 15:01 ]

• madmaus
dread schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:55:
hum, een verhaaltje over het gebrek aan intern geheugen. Heb ik hier ook. Eigenlijk te triest voor woorden dat je hem moet rooten of trucs uithalen:

Telefoon:
HTC Desire(Laatste synchronisatie 2 dagen geleden)

Apps:
55 totaal, 49 gratis (89%), 6 betaald (10%)

Totale Grootte:
106MB

Elke keer als ik moet updaten moet ik weer vanalles verwijderen. :(

Toch maar eens een root tutorial opzoeken dan.
Het rooten is niet moeilijk. via unrevoked is het eigenlijk niet meer dan 1 muisklik.
Maar dan moet je nog A2SD+ installeren of een custom ROM, en daarna een ext3 partitie aanmaken op je sdkaart. Je kan na rooten sowieso geen ota updates van HTC installeren.
Je kan het beste even kijken in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Al met al is dat best even spannend maar uiteindelijk is het makkelijk te doen. Kwestie van goede backups maken. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en ik draai naar volle tevredenheid Leedroid 2.3c Froyo met sense
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:58:
Maak voor de zekerheid een backup met bv MyBackupPRO (30 dagen gratis) dan weet je zeker dat je niets kwijt raakt.

[ Voor 13% gewijzigd door madmaus op 05-01-2011 15:30 ]

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Rhapsody schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:55:
[...]
Hoeveel apps heb je dan eigenlijk geinstalleerd? of heb je geen grote apps zoals CoPilot enzo?
angry birds
launcher pro
avans rooster
beautiful widgets
beltegoed hyacint
buienradar.nl
imdb
hyves
call meter ng
circle battery widget
color flashlight
youtube
diskusage
es file explorer
extended controls
facebook
go sms
nu.nl
rabo bankieren
seesmic
shazam
whatsapp
wheres my droid...

En altijd rond de 100 mb vrij.. soms zelfs wat meer.. (zonder taskkillers te gebruiken natuurlijk)
Zijn natuurlijk allemaal kleine apps..

Meer apps heb ik niet echt nodig..

[ Voor 4% gewijzigd door dbzfan op 05-01-2011 16:46 ]

• madmaus
dbzfan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:43:
[...]

En altijd rond de 100 mb vrij.. soms zelfs wat meer.. (zonder taskkillers te gebruiken natuurlijk)
Zijn natuurlijk allemaal kleine apps..

Meer apps heb ik niet echt nodig..
Volgens mij ben je een beetje in de war, wat staat er bij menu => instellingen => sd en telefoongeheugen en dan vervolgens intern telefoon geheugen. Daar gaat het over, niet om ram geheugen wat je met een taskkiller kan killen.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28

Denko

|{ing Øf ßlitz

Toch even proberen, heeft iemand al een betere accu gevonden voor de desire, want die van mij redt de eerste dag niet eens meer. Iemand die ervaring heeft met een vervangingsaccu die langer meegaat?

PSN & XBL: Denkoyugo

• dbzfan

dbzfan

Nee.

madmaus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:34:
[...]

Volgens mij ben je een beetje in de war, wat staat er bij menu => instellingen => sd en telefoongeheugen en dan vervolgens intern telefoon geheugen. Daar gaat het over, niet om ram geheugen wat je met een taskkiller kan killen.
Mijn fout! 36 mb vrij daar.. is dat extreem weinig?
Pagina: 1 ... 30 ... 61 Laatste