Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36
Helaas heeft ook mijn Desire na een paar maanden gebruikt te zijn last van 'spontane' reboots. Probleem is bekend bij HTC. Klantenservice gebeld en telefoon op laten halen.

Dat was op woensdag 15 december 2010. Vandaag 23 december 2010 stond de postbode van TNT voor de deur met mijn gerepareerde HTC. Uitgevoerd is een boardswap.

Binnen 9 dagen toestel dus weer terug. Ik ben nu allerlei apps weer aan het installeren. Kan dus nog niks zeggen over de stabiliteit. Daar kom ik nog op terug.

*update*
De stabiliteit lijkt prima te zijn, geen last meer van spontane reboots, maar als ik Navigatie start blijft het ' hangen' op Beschikbaarheid van navigatie controleren.

Het gps icoon knippert wel (groen boogjes), maar verder dan dat komt het niet.
Heb GPS test en GPS Status geïnstalleerd uit de Android market. Daarbij lijkt er wel verbinding tot stand te komen met satellieten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zijn er mogelijkheden om het GPS gedeelte te resetten of te clearen?

*update 2*

het volgende truukje lijkt de oplossing gebracht te hebben:

Druk op MENU -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> scroll naar beneden en druk op Mobiele Netwerken -> Druk op Namen Toegangspunten -> Druk op de naam waar het groene bolletje al achter staat -> Scroll naar beneden en druk op APN-type. Daar staat waarschijnlijk default. Maak daarvan default,supl

Doe de telefoon uit en aan.

Daarna werkte de Google Navigatie bij mij.... Dat wil zeggen, heb er nog niet mee gereden, maar kon in ieder geval een lokatie opgeven en GPS icoon bleef ook zichtbaar.

De engelse oplossing en bron:

go to menu, settings wireless, network, then go to mobile networks, access point names, click on your service provider( the one with the green button by the side of it), like mine is o2 postpay then go right down to the bottom & open APN type, then type in default,supl

*update 3*Inmiddels ook de Navigatie kunnen testen en dit ging prima. Bovenstaande oplossing heeft het probleem dus opgelost. _/-\o_ :)

[ Voor 68% gewijzigd door DeTjuk op 25-12-2010 10:30 . Reden: update ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11 13:54
Thombias schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:18:
[...]
Mijn toestel was ook branded maar na die RUU 2.29.405.5 niet meer.
Ik kon het zien aan de Scenes daar stond Vodafone tussen. Verder was er ook niets aan te zien dat Vodafone iets had toegevoegd. Na een beetje gegoogle kwam ik er achter dat de firmware die ik had dus een vodafirm was. Wist ik meteen de reden dat de updates maar uitbleven.
Thnx voor de info,ik heb even gekeken en bij mij staat er ook een vodafone scene tussen(hij is volgensmij hetzelfde als de standaard HTC scene?). De reden voor jou om die RUU 2.29 te doen was dus dat er geen updates kwamen? Mijn toestel doet het nu perfect dus ga er voorlopig niets aan doen. Als ik zie dat er weer een update is die mijn branded toestel maar niet krijgt zet ik er misschien wel een RUU op.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:23:
[...]

Lees eens problemen die je tegen komt dan? (los van de uitval exemplaren).

De Desire is tot nu toe nog steeds één van m'n betere aankopen van de laatste tijd (in jaren gezien) geweest. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine ergernisjes en zal er op dit moment ongetwijfeld alweer mooier te krijgen zijn.

Maar ik ben (op de Sony Ericsson K800i in 2007 na) nog nooit zo tevreden geweest met een toestel als met m'n Desire :)
Ja, wat een topjaar voor SE toen, ik had toen de w810i en dat was echt een onovertroffen toestel, niet kapot te krijgen en lekker snel. Ook het enige toestel die ik daadwerkelijk 2 jaar heb gehouden. Daarna in korte tijd een nokia N82 en SE X1 erdoorheen geknald, en nu weer bij mijn Desire waar ik ook nog erg blij mee ben.
Hij doet voor mij nog steeds aan als een zeer degelijk gebouwd toestel en ik heb nog geen rare fratsen gehad die ik hier in het topic voorbij heb zien kopen, en ik hoop ook dat dat soort blijft. Mocht je je er alsnog niet prettig bij voelen, er zijn voldoende alternatieve android toestellen, en een Android kan ik je echt van harte aanbevelen!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 09:25
Hmm, OTA update gedaan en nu doet mijn SD-kaart het niet meer. Geen geroot toestel, heb alleen de ap2sd-patch toegepast. Die apps ben ik nu allemaal kwijt (mijn telefoon kan ze niet meer vinden). De telefoon geeft aan dat hij de SD-kaart nu als 'Alleen lezen' wordt uitgevoerd. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mattie B schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:09:
[...]

Thnx voor de info,ik heb even gekeken en bij mij staat er ook een vodafone scene tussen(hij is volgensmij hetzelfde als de standaard HTC scene?). De reden voor jou om die RUU 2.29 te doen was dus dat er geen updates kwamen? Mijn toestel doet het nu perfect dus ga er voorlopig niets aan doen. Als ik zie dat er weer een update is die mijn branded toestel maar niet krijgt zet ik er misschien wel een RUU op.
Mijn reden was inderdaad dat ik geen updates kreeg. Hij deed het met de oude firmware ook prima maar ik wilde toch een beetje experimenteren met het toestel. Ik heb hem toen geroot. Als je het toestel geroot hebt dan krijg je geen OTA's meer dus heb ik de nieuwste RUU er maar opgezet. Deze moet nog weer geroot worden.

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 10:58
Mr.Myst schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:23:
Hmm, OTA update gedaan en nu doet mijn SD-kaart het niet meer. Geen geroot toestel, heb alleen de ap2sd-patch toegepast. Die apps ben ik nu allemaal kwijt (mijn telefoon kan ze niet meer vinden). De telefoon geeft aan dat hij de SD-kaart nu als 'Alleen lezen' wordt uitgevoerd. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
Zou hem ff aan de PC hangen en de SD checken op fouten en dergelijke.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 09:41

jerry_a

doei

Ben de update aan het installeren. Benieuwd wat hij doet.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/k34npw.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door jerry_a op 23-12-2010 21:16 ]

hoi

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer de volgende keer aub wat zinnigs bij te dragen.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 23-12-2010 21:51 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Thombias
  • Niet online
jerry_a schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:52:

[afbeelding]
Deze heb ik ook op mijn desire staan sinds een aantal dagen alleen dan niet via OTA maar via een RUU bestand. Deze is zeker beter dan 2.29.405.2

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 15:11
Ik kreeg om een uur of 19:00 ook weer een OTA update, bovenstaande van 4,xxMB. Leek maar een kleine update dus heb het toestel niet aan de stroom gehangen, maar ik kreeg al na een paar minuten een rood uitroepteken, die er nu om 22:00 nog steeds staat... Gaat dus iets niet goed :X (batterij-ledje is nu ook niet aangegaan toen ik em net aan de lader hing).

edit:

Duh, rood uitroepteken is recoverymenu, dus voor de mensen die hun toestel debranded hebben, als je bovenstaande ook hebt: volume up + power indrukken, dan geeft ie waarschijnlijk error 7 aan (dat schijnt iets met de CID verificatie te maken te hebben, dus debrand + OTA gaat niet meer) en dan reboot doen, dan start ie tenminste weer (maar zonder deze update). Ik wacht wel op 2.3 voordat ik weer ga prutsen met debranden etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Chimera op 23-12-2010 22:35 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:37:
[...]

Deze heb ik ook op mijn desire staan sinds een aantal dagen alleen dan niet via OTA maar via een RUU bestand. Deze is zeker beter dan 2.29.405.2
Ik ben hem nu aan het installeren en hopelijk kan ik mijn wifi thuis gebruiken want dat lukte na de update niet meer. Terwijl die dit weer bij andere thuis soms wel het signaal van de wifi pakte :? Moet er wel bij zeggen dat ik na de 2.29.405.2 update ook een nieuwe experiabox van KPN heb gekregen dus daar zou het probleem ook wel eens aan kunnen liggen, al kwam ik dit probleem hier op het forum en op internet vaker tegen.

*edit*

Update geinstalleerd maar de telefoon verbreekt nog steeds de wifi verbinding

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 23:12 ]

• Taart
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Denko schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:33:
[...]

Ik ben het helemaal mee eens, heb dezelfde telefoons gehad, K800i was idd een geweldige telefoon
Das grappig, ik ook! Tussendoor helaas een Nokia n96 gehad, wat een flop. Maar goed, ook ik heb geen problemen met de desire, erg blij mee!

Verwijderd

jerry_a schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:52:
Ik heb een idee dat de kwaliteit bij 720p opnam verbeterd is, bij het afspelen daarvan shockt het beeld niet meer.
FPS ofzo omhoog? Correct me if I wrong... of is het een pre-update voor de nieuwe Sense?

• DeTjuk
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:45:
Probeer eens een ander wifi kanaal in te stellen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
Taart schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:52:
[...]

Das grappig, ik ook! Tussendoor helaas een Nokia n96 gehad, wat een flop. Maar goed, ook ik heb geen problemen met de desire, erg blij mee!
LOL same here! :D

Ook als 'tussendoor' een N96. Had ik al na een maand ontzettende spijt van :'(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:57:
[...]

LOL same here! :D

Ook als 'tussendoor' een N96. Had ik al na een maand ontzettende spijt van :'(
Idem, die N96 was denk ik mijn grootste miskoop ooit! Erg blij met mijn 7 maanden oude Desire :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kreeg ook een OTA update maar kan hem niet installeren aangezien ik leedroid draai.
Wat gebeurt er als ik hem wel installeer terwijl ik een custom rom draai?

• eymey
Hier wil m'n Desire (stock rom, niets geklooid) niet updaten. Als hij in z'n update modus opstart komt het balkje ong. tot 25% en daarna reboot ie weer naar z'n normale werkmodus. In plaats van het geven van een evt. reden voor het mislukken van de update wordt opnieuw het scherm gegeven waarin wordt gevraagd of ik wil updaten :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
koekoek2003nl schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:35:
Ik kreeg ook een OTA update maar kan hem niet installeren aangezien ik leedroid draai.
Wat gebeurt er als ik hem wel installeer terwijl ik een custom rom draai?
Als ik het goed heb is je telefoon daarna weer unrooted en draai je een "originele" rom...

• bimmstone
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08-2011
oxygen 2.0 rom gingerbread loopt als een borst

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
eymey schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:20:
Hier wil m'n Desire (stock rom, niets geklooid) niet updaten. Als hij in z'n update modus opstart komt het balkje ong. tot 25% en daarna reboot ie weer naar z'n normale werkmodus. In plaats van het geven van een evt. reden voor het mislukken van de update wordt opnieuw het scherm gegeven waarin wordt gevraagd of ik wil updaten :S
Heb je genoeg telefoongeheugen vrij? Meestal moet je zo'n 25MB vrij hebben om de update uit te kunnen voeren. Ik verwijder hiervoor meestal tijdelijk de updates van Google Maps en Adobe Flash, die zijn toch zo weer geïnstalleerd.

De OTA update heeft trouwens de bug in de browser settings (plugins on demand) nog niet gefixed.

[ Voor 6% gewijzigd door Stamgastje op 24-12-2010 08:08 ]

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
tiesvts schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 05:42:
[...]

Als ik het goed heb is je telefoon daarna weer unrooted en draai je een "originele" rom...
Volgens mij gebeurd er niets, het is niet de originele ROM dus kan je van een update ook niet ineens terug gaan naar de stockrom. Volgens mij geeft hij een foutmelding bij het installeren.
Maar ik zou het niet eens proberen, in het ergste geval brick je hem ofzo.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Ik heb zojuist maar weer eens Skype for Android geinstalleerd en zag dat een collega van mij online was met Skype. Hij was verbonden via ethernet met zijn laptop, en ik met mijn Desire op het Vodafone netwerk in Haarlem.

Wat een fantastische geluidskwaliteit is er, het werkte voor de volledige 20 minuten dat ik in de bus zat door Haarlem PERFECT.

Ik kan me zo voorstellen dat dit niet altijd het geval is, maar in de laatste versie van Skype, daar zijn een aantal serieuze (kwaliteits) bugs eindelijk in opgelost waardoor bellen via Skype plezierig is geworden.

Heeft er iemand ervaring met een SIP provider en liefst een stuk software dat dan alleen vaste nummers over SIP laat gaan?

PVoutput

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:13

3raser

⚜️ Premium member

Omdat ik ook regelmatig tegen het bekende te-weinig-geheugen probleem aanloop wil ik hier even mijn bevinden kwijt. Voor de duidelijkheid, mijn Desire is niet geroot en dit probleem heb ik gezien op alle versies die ik had t/m versie 2.29.405.2.

Veel apps bieden tegenwoordig de mogelijkheid om naar de SD te worden verplaatst. Hierbij wordt vrijwel altijd ook nog wat telefoongeheugen gebruikt. Dit is ongetwijfeld nodig voor de goede werking, maar het kan waarschijnlijk ook komen doordat de app slecht in elkaar zit.

Door de apps te beheren kun je ze verplaatsen naar SD. In het overzicht van apps kun je sorteren op naam en op grootte. Of de grootte van de app klopt durf ik niet te zeggen. Na het verplaatsen van een app naar SD veranderd bijvoorbeeld altijd de grootte van de app (soms zelfs enorm). Dit is natuurlijk praktisch onmogelijk, dus ik denk dat Android bepaalde delen van de app vergeet mee te rekenen. Misschien dat Android na het verplaatsen naar SD alleen nog naar de SD mappen kijkt en niet meer naar het telefoongeheugen. Hoe dan ook, het kan gewoon niet kloppen omdat je geen data verwijderd bij het verplaatsen.

Gisteren had ik nog maar 9MB telefoongeheugen vrij. Bij het beheren van apps heb ik de lijst gesorteerd op grootte en bovenaan stond Google Earth (met 45MB). Deze app stond op mijn SD kaart. Omdat ik de app bijna nooit gebruik heb ik hem verwijderd. Hierna was mijn telefoongeheugen veranderd van 9MB naar 42MB vrij geheugen! Als die 45MB van Google Earth dus klopt dan stond daar 33MB van op de telefoon terwijl de app op het SD geheugen was geïnstalleerd.
Ik hoop dat Android nog een keer een update maakt die duidelijk aangeeft hoeveel telefoongeheugen en hoeveel SD geheugen er per app verbruikt wordt.

Misschien is het handig om dit in de FAQ op te nemen. Ik weet dat hier al veel over gediscussieerd is en dit kan misschien wat toekomstige vragen vermijden. Ik weet dat hier voornamelijk Tweakers komen en dat die redelijk bekend zijn met dit verschijnsel, maar een "standaard" gebruiker snapt waarschijnlijk niet waarom zijn telefoongeheugen zo hard daalt terwijl de apps op SD staan.

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:45:
[...]

Ik ben hem nu aan het installeren en hopelijk kan ik mijn wifi thuis gebruiken want dat lukte na de update niet meer. Terwijl die dit weer bij andere thuis soms wel het signaal van de wifi pakte :? Moet er wel bij zeggen dat ik na de 2.29.405.2 update ook een nieuwe experiabox van KPN heb gekregen dus daar zou het probleem ook wel eens aan kunnen liggen, al kwam ik dit probleem hier op het forum en op internet vaker tegen.

*edit*

Dit hoort eigenlijk niet op dit onderwerp maar wat je kunt proberen is de channel van je wifi te veranderen.
Waarschijnlijk zijn er in jouw buurt meerder mensen op het zelfde channel bezig

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 16:58

Len

Leeg

bimmstone schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 06:30:
oxygen 2.03 rom gingerbread loopt als een borst
there I fixed it!

Free Tibet

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 16:49
3raser schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:13:
Na het verplaatsen van een app naar SD veranderd bijvoorbeeld altijd de grootte van de app (soms zelfs enorm).
Volgens mijn toont hij het gebruikte telefoongeheugen dat vervelend genoeg soms nog steeds 2MB kan zijn, laat staan het cachegebruik. SD is niet zo relevant denk ik vanwege formaat.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Mensen ik merk steeds meer dat het scrollen in de browser echt niet vloeiend gaat eigenlijk. Het verschil kan je goed zien als je scrolled in Opera Mobile. Andere mensen ook ervaring mee? Ik heb de officiele HTC Froyo rom geinstalleerd. Net een verse install gedaan, maar dat helpt iig niks.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Weird, krijg de melding dat er een update is, daarna de melding dat ik te weinig geheugen vrij heb. Echter is de update wel geinstalleerd, want als ik vraag naar een update zegt mijn telefoon dat er geen update beschikbaar is.

[edit] en na 5 keer opvragen natuurlijk weer wel. Weer wat apps even deinstalleren.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-12-2010 11:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• bimmstone
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08-2011
As we dan toch gaan muggezifte dan doe het wel goed :

Oxygen v2.0-RC2 (Oxygen v2.0-RC3 in de maak)

Gingerbread is ANDROID 2.3

• henri8096
  • Laatst online: 09:37

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb met mijn desire een raar dingetje mbt. foto's maken.
Als ik in het "donker" een foto maak dan flitst dat ding VOORDAT hij de foto maakt, dus niet TIJDENS de foto.
Met als resultaat dat de foto altijd onbruikbaar is.

Herkent iemand zich in dit probleem? Of ben ik de enige "gelukkige" ? |:(

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Chaoss
  • Laatst online: 09:00

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

klopt het dat er nog geen mogelijkheid is om screenshots op je android te maken? dus zonder dat je een geroot toestel hebt? schijnt met de Galaxy S wel te kunnen, maar met de desire niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2010 14:19 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Chaoss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:15:
klopt het dat er nog geen mogelijkheid is om screenshots op je android te maken? dus zonder dat je een geroot toestel hebt? schijnt met de Galaxy S wel te kunnen, maar met de desire niet?
Via adb kan het: http://www.addictivetips....bug-bridge-beginners-gui/

• Thombias
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:15:
Met de Desire kan het ook daar is een app voor. Ben ff de naam kwijt.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ewivis schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:34:
Mensen ik merk steeds meer dat het scrollen in de browser echt niet vloeiend gaat eigenlijk. Het verschil kan je goed zien als je scrolled in Opera Mobile. Andere mensen ook ervaring mee? Ik heb de officiele HTC Froyo rom geinstalleerd. Net een verse install gedaan, maar dat helpt iig niks.
Zou flash op aanvraag instellen (plugins). Ook mss af en toe browser echt afsluiten via applicatiebeheer,want na tijdje lijkt hij soms wat trager te worden.

• Chaoss
  • Laatst online: 09:00

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

maar dat werkt dus alleen op rooted telefoons...

net een update va 20Mb binnen gehad 2.29.405.5 is dit een pre-2.3 voorbereidings update oid?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Chaoss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:50:
net een update va 20Mb binnen gehad 2.29.405.5 is dit een pre-2.3 voorbereidings update oid?
Is er al een tijdje, niet bekend wat er allemaal is aangepast.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Chaoss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:50:
maar dat werkt dus alleen op rooted telefoons...

20 MB? Bij mij was ie net geen 5 MB volgens mij.

Bij mij staat er trouwens Android 2.2, een collega van me heeft er 2.2.1 staan. Iemand enig idee of dat branded versies is?

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-12-2010 15:01 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 12:21
Systeem updates moet ik altijd handmatig binnenhalen. Krijg nooit een melding. Geplande controle staat aan desondanks. Iemand anders bekend met dit probleem?

• Len

Len

Leeg

bimmstone schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:10:
[...]

As we dan toch gaan muggezifte dan doe het wel goed :

Oxygen v2.0-RC2 (Oxygen v2.0-RC3 in de maak)

Gingerbread is ANDROID 2.3
Oeps, je hebt gelijk. Het is trouwens muggenziften trouwens ;) :>

Jammer dat in deze rom ineens een paar ringtones missen :( Nu miste ik een paar Talk berichten. Ook heb ik last van spontane reboots, die dan ook in een reboot-loop blijft hangen :(

Ach, zoals je al goed aanmerkte, het is een RC.

Free Tibet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Custom roms zijn hier offtopic. Gebruik daarvoor aub het daarvoor bedoelde topic.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:59:
[...]

20 MB? Bij mij was ie net geen 5 MB volgens mij.
Dat is waarschijnlijk het verschil tussen de .2 -> .5 (5MB) en de 'volledige update'. Jij hebt ongetwijfeld pas al een andere upgrade gehad...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Voor iemand erkend probleem? Dat je plotseling niet aan kan melden op gmail account dus de android markt niet kan gebruiken. Is er een ander oplossing behalve je telefoon naar fabrieksintelling terug te plaatsen?

Apple

• Thombias
  • Niet online
Blueberry33 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:12:
Voor iemand erkend probleem? Dat je plotseling niet aan kan melden op gmail account dus de android markt niet kan gebruiken. Is er een ander oplossing behalve je telefoon naar fabrieksintelling terug te plaatsen?
Ik heb het gehad met een htc Wildfire van mijn trouwzus. Fabrieks instellingen terugzetten was de enige oplossing. (heb je telfort? Zo ja, zou het misschien aan de roaming kunnen liggen? )

• Blueberry33
  • Laatst online: 31-01-2023
Thombias schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:23:
[...]

Ik heb het gehad met een htc Wildfire van mijn trouwzus. Fabrieks instellingen terugzetten was de enige oplossing. (heb je telfort? Zo ja, zou het misschien aan de roaming kunnen liggen? )
Bedankt voor je reactie! _/-\o_
Nee ik heb Hi, nja dan ga ik dat maar nu doen, want 2e account met gmail werkt natuurlijk ook niet.
Een backup van je telefoon maken, is dat ook tevens van je apps, of moet je echt alles weer opnieuw downloaden..:(

Apple

• Len

Len

Leeg

Blueberry33 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:12:
De market zit gekoppeld aan google-talk. Soms is het nodig om even daar uit te loggen en weer in te loggen. En in plaats van alles naar fabrieksinstellingen te brengen kan je eerst proberen alleen de cache van de market leeg te gooien.

Free Tibet

Verwijderd

En ik haal de accu er altijd even uit als hij gekke dingen doet...

• Thombias
  • Niet online
Len schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:01:
[...]

De market zit gekoppeld aan google-talk. Soms is het nodig om even daar uit te loggen en weer in te loggen. En in plaats van alles naar fabrieksinstellingen te brengen kan je eerst proberen alleen de cache van de market leeg te gooien.
Met de Wildfire had ik dat ook geprobeerd. Dus overal de cache van verwijderd en het toestel dus zo cleam mogelijk te maken. Helaas bood de fabrieksreset alleen de gewenste uitkomst.

• Len

Len

Leeg

Dus ook uit google-talk gegaan enz? Ow en vergeet niet dat de market de laatste maanden niet echt altijd up was...

GTalk moet ook werken, anders blijven alle downloads hangen.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:39:
En ik haal de accu er altijd even uit als hij gekke dingen doet...
Sorry dat ik misschien een custom-mod functie erbij haal, maar werkt de combinatie powerbutton-vol_down-opticaltrackpad niet als reset bij een stock Desire?

[ Voor 48% gewijzigd door Len op 25-12-2010 10:52 ]

Free Tibet

• Thombias
  • Niet online
Len schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:45:
Dus ook uit google-talk gegaan enz? Ow en vergeet niet dat de market de laatste maanden niet echt altijd up was...

GTalk moet ook werken, anders blijven alle downloads hangen.

[...]

Sorry dat ik misschien een custom-mod functie erbij haal, maar werkt de combinatie powerbutton-vol_down-opticaltrackpad niet als reset bij een stock Desire?
Gtalk was nog niet gebruikt ging namelijk om een nieuwe gsm met Hellfort.
Omdat Hellfort roaming nodig heeft verwacht ik dat het ergens in de roaming instellingen zit.
Opzich vreemd dat ook via de wifi niet lukte om aan te melden bij gmail.

Die combi voor reset werkt inderdaad ook voor stock desire. Bedankt die kende ik nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Thombias op 25-12-2010 11:08 ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:53
Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn HTC Desire. Het is namelijk zo dat af en toe ineens mijn scherm niet meer aangaat wanneer ik de telefoon aanzet.
De toetsverlichting gaat wel branden en ook weer uit als ik nogmaals de standby knop indruk maar ik krijg geen beeld meer.
De enige oplossing is om de batterij te verwijderen en de telefoon weer opnieuw aan te zetten.

Het probleem is dan verholpen maar komt telkens terug. Soms pas naar een week en soms al naar 10 minuten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? De telefoon is niet geroot o.i.d. het enige wat ik gebruik is launcherpro.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
gfo schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:27:
Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn HTC Desire. Het is namelijk zo dat af en toe ineens mijn scherm niet meer aangaat wanneer ik de telefoon aanzet.
De toetsverlichting gaat wel branden en ook weer uit als ik nogmaals de standby knop indruk maar ik krijg geen beeld meer.
De enige oplossing is om de batterij te verwijderen en de telefoon weer opnieuw aan te zetten.

Het probleem is dan verholpen maar komt telkens terug. Soms pas naar een week en soms al naar 10 minuten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? De telefoon is niet geroot o.i.d. het enige wat ik gebruik is launcherpro.
Opsturen voor reparatie, het hoort niet zo en is een hardwarematig defect in het scherm of moederbord (mijn Desire begon ook hiermee, inmiddels last van het reboot probleem...)

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:51
Xilvaro schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:02:
Ik heb ook al een tijdje wat rare problemen met mijn Desire..

Market wil niks meer downloaden, hij begint wel maar na 20sec geeft hij "Download Onderbroken"\\

Ik sync via internet met Exchange, deze staat op Push maar sprint automatisch op "Handmatig" waardoor ik dus niet geattendeerd wordt op nieuwe mail. Zelfde geld voor HTC Peep (Twitterclient), die doet ook niets automatisch, zowel de mail als twitter syncen pas als je ze opent.

En mijn Camera doet het niet :P Dat is nog wel het allerbelangrijkste, soms doettie het, en dan ook meestal niet. Als ik de camera start dan wordt mijn scherm zwart en gebeurd er niets :P

Iemand enig idee? Anders gaattie terug naar HTC. :)
Schaamteloze quote :P Ik heb net de nieuwste versie erop staan maar ook daar lijkt het niet goed te gaan :(

YouTube: Camera kapot..

[ Voor 4% gewijzigd door Xilvaro op 25-12-2010 12:52 ]

What seems to be the officer, problem?

• Len

Len

Leeg

hoeveel geheugen heb je over? Als je onder de 15MB zit dan wil het syncen wel eens niet meer werken.

Free Tibet

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 23:04
Thombias schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:57:
[...]

Dit is een bekend probleem met de zilveren versie.
Ik zeg Gamma :+ (spuitbusje) of naar een van de vele gsm onderdelenzaakjes voor een case oid.
Oke, maar is dit probleem erkend door Htc? Zodat als ik mijn toestel zou opsturen, ik zeker weet dat die weer netjes terug komt? En niet dat ze zeggen er is niets aan de hand?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
gfo schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:27:

Probeer de SD kaart eens te formatteren of vervangen. Ik heb hetzelfde probleem gehad, zoek maar tussen de eerdere berichten in dit topic (zie bijvoorbeeld dit bericht).

[ Voor 6% gewijzigd door Stamgastje op 26-12-2010 21:50 ]

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn htc desire, ik heb een abonnement met onbeperkt internet alleen het iritante is dat mijn internet steeds wegvalt (3g). als ik dan in mijn instellingen de internet even uitschakel en daarna weer inschakel doet hij het weer maar valt dan na paar minuten weer weg. ik weet niet of dit probleem al eerder in dit topic is besproken aangezien er 116 paginas in dit topic zijn ben ik niet van plan om dit allemaal door te lezen.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt!

• Xilvaro
  • Laatst online: 09:51
Len schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:24:
hoeveel geheugen heb je over? Als je onder de 15MB zit dan wil het syncen wel eens niet meer werken.
Heb 80 of 90 mb over denk, hij zou het gewoon moeten doen..

What seems to be the officer, problem?

• eymey
Hier is de update inmiddels ook gelukt :) Ik kreeg nu ineens wel de reden van het niet updaten te zien en die was dus inderdaad weer onvoldoende ruimte. Kwam wel een Whopping 386 KB te kort :X

Verwijderd

Ik probeer 2.29.405.2, die ota klaar staat te installeren maar dit eindigt met een rood uitroepteken, het enige wat ik dan kan doen is de batterij eruit halen .( ik heb inmiddels begrepen dat dit Recovery mode is en je ook met toetsen kunt rebooten) De telefoon start dan weer op met de oude software.

Ik heb een unbranded, unrooted telefoon. Iemand een idee?

• Cobiwan
  • Niet online
Hey allemaal,

De HTC Desire van de zus van mijn vriendin zit ineens in een reboot loop. Batterij eruit helpt niet, als hij weer aangaat doet hij het weer. Is er behalve een fabrieksreset iets dat ik kan doen?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
justin0117 schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:03:
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn htc desire, ik heb een abonnement met onbeperkt internet alleen het iritante is dat mijn internet steeds wegvalt (3g). als ik dan in mijn instellingen de internet even uitschakel en daarna weer inschakel doet hij het weer maar valt dan na paar minuten weer weg. ik weet niet of dit probleem al eerder in dit topic is besproken aangezien er 116 paginas in dit topic zijn ben ik niet van plan om dit allemaal door te lezen.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt!
Heb je telfort?
Ik had dit probleem ook ineens sinds 2 weken, maar het is bij mij inmiddels weer opgelost.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Thombias
  • Niet online
Sj44k13 schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:03:
Hey allemaal,

De HTC Desire van de zus van mijn vriendin zit ineens in een reboot loop. Batterij eruit helpt niet, als hij weer aangaat doet hij het weer. Is er behalve een fabrieksreset iets dat ik kan doen?
En als je hem opstart met volume-down-powerknop. Kan je dan niet via recovery de boel goed krijgen?

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:10:
Ik probeer 2.29.405.2, die ota klaar staat te installeren maar dit eindigt met een rood uitroepteken, het enige wat ik dan kan doen is de batterij eruit halen .( ik heb inmiddels begrepen dat dit Recovery mode is en je ook met toetsen kunt rebooten) De telefoon start dan weer op met de oude software.

Ik heb een unbranded, unrooted telefoon. Iemand een idee?
ik heb hetzelfde probleem. ben benieuwd naar de oplossing. Alleen is mijn toestel wel rooted

[ Voor 3% gewijzigd door qntal op 27-12-2010 10:20 ]

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 07:32
vriendin kreeg htc desire;

verkeerde gmail account gepakt voor market en synchroniseren;

maar nu kan ik dit gmail account niet verwijderen en een ander kiezen voor de market; en teven ook alle email contacten / berichten van dit account?

Als ik er voor kies te verwijderen krijg ik deze melding:
"dit account is bepaald voor bepaalde toepassingen. ..... Dit kan worden gedaan via Instellingen, bij Privacy".

Probleem is Instellingen > Privacy bestaat gewoon niet. Ik kan via een zoekopdracht wel bij Privacy komen, echter kan ik daar niet terug naar standaard instellingen.

Iemand een idee??? (irri als een optie er gewoon niet is.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

trekker22 schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:12:
maar nu kan ik dit gmail account niet verwijderen en een ander kiezen voor de market; en teven ook alle email contacten / berichten van dit account?
Via Instellingen > Accounts & synchroniseren. Daar kun je accounts verwijderen.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 07:32
jelmervos schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:16:
[...]
Via Instellingen > Accounts & synchroniseren. Daar kun je accounts verwijderen.
die mag ik dus niet verwijderen, want het is kennelijk het eerste account.

EDIT ben er uit:
The factory data reset has been moved to the SD & Phone Storage menu (it was, IIRC under privacy previously) so it definitely looks like a change rather than something missing.

Het item is gewoon verplaatst!

[ Voor 29% gewijzigd door trekker22 op 27-12-2010 11:20 ]

• Beekforel
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Weet iemand hoe je kunt zorgen dat de tijd van een herinnering voor een agenda afspraak standaard op geen staat? Volgens mij kon dat eerder wel maar ik kan die hele instelling niet meer vinden?

Verwijderd

Beekforel schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:34:
Weet iemand hoe je kunt zorgen dat de tijd van een herinnering voor een agenda afspraak standaard op geen staat? Volgens mij kon dat eerder wel maar ik kan die hele instelling niet meer vinden?
Volgens mij is het de instelling in de calendar app -> instellingen -> reminder settings -> set alerts & notifications (2e van boven) op off (heb m trouwens in het Engels staan, Nederlands moet voor zich spreken).

• Cobiwan
  • Niet online
Thombias schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:25:
[...]

En als je hem opstart met volume-down-powerknop. Kan je dan niet via recovery de boel goed krijgen?
Het is uiteindelijk met veilige modus gelukt om het te fixen

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Wat is nou eigenlijk een goede muziekspeler voor op de Desire. Ik gebruik momenteel winamp, maar door het gebrek aan equalizer vind ik de kwaliteit van de muziek nogal om te janken.

Heeft geen signature.

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

dommerick schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:42:
Wat is nou eigenlijk een goede muziekspeler voor op de Desire. Ik gebruik momenteel winamp, maar door het gebrek aan equalizer vind ik de kwaliteit van de muziek nogal om te janken.
nieuws: Uitgelekte Android-applicatie geeft details over muziekdienst Google >:)

• eymey
Ik vind eigenlijk niets mis met de standaardkwaliteit. Ik gebruik dan ook simpele MX460 dopjes van Sennheiser maar ik vind de balans tussen goede en lage tonen goed (en hoor ook nog aardig wat laag).

Maar goed, zal ook wel liggen aan wat je ervan verwacht :). Ben je grote koptelefoons achter high-end apparatuur gewend, tsja.... :)

Misschien is "poweramp" iets voor je (hoewel het hier niet helemaal thuis hoort).

http://www.androidworld.n...ekspeler-nu-in-de-market/

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 28-12-2010 10:05 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hebben er meer mensen last van, nu met het koudere weer, dat het scherm vaak niet aangaat, danwel het scherm niet meer uitgaat/niets reageert? Ofwel een totale vastloper?
Ondertussen al met meerdere roms gehad, ook toen hij nog stock was.

Zou wat zijn, in de zomer te heet met reboot problemen, waar destijds ook nog het moederbord voor vervangen was, en in de winter last van de kou..

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

The Legend

*Plop*

Ik heb m'n Desire bij HTC aangemeld voor reparatie onder garantie i.v.m. spontane reboots bij gebruik van navigatie. Wilde eerst gewoon langs de Belcompany gaan, maar HTC komt het nu ophalen :) Iemand ervaring met de service? Techsupport gaf aan dat reparatie 2 weken kon duren.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 17:25
Nakebod schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:08:
Hebben er meer mensen last van, nu met het koudere weer, dat het scherm vaak niet aangaat, danwel het scherm niet meer uitgaat/niets reageert? Ofwel een totale vastloper?
Ondertussen al met meerdere roms gehad, ook toen hij nog stock was.

Zou wat zijn, in de zomer te heet met reboot problemen, waar destijds ook nog het moederbord voor vervangen was, en in de winter last van de kou..
Geen last van, maar ik had in de zomer dan ook geen problemen. (Heb gewoon de standaard firmware).

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 28-12-2010 11:08 ]

• Beekforel
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:51:
[...]

Volgens mij is het de instelling in de calendar app -> instellingen -> reminder settings -> set alerts & notifications (2e van boven) op off (heb m trouwens in het Engels staan, Nederlands moet voor zich spreken).
Volgens mij is was dat het ook, maar die optie heb ik niet daar. 8)7

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 21:21
Ik heb een probleem met me desire sinds vanochtend...
Hij vloog opeens uit, tijdens het internetten. Flash ook.
En toen wou ik hem opnieuw opstarten. Zegt die de applicatie LauncherPro is onverwachts gestopt probeer het opnieuw.

Dus ik kan niks instellen.
Hoe kan ik zonder een hard reset LauncherPro er af gooien? En weer met Sense even iets doen?

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
Zonder twijfel PowerAmp is de beste.

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14
Beekforel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:10:
[...]

Volgens mij is was dat het ook, maar die optie heb ik niet daar. 8)7
Klopt, is een foutje bij de vertaling ofzo denk ik. Je kan kiezen voor Melding, Statusbalkmelding of, wederom, Melding. De onderste Melding is blijkbaar de Nederlandse 'vertaling' van Off, want als je die kiest staan de meldingen standaard uit.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
bribrab schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:05:
[...]

Klopt, is een foutje bij de vertaling ofzo denk ik. Je kan kiezen voor Melding, Statusbalkmelding of, wederom, Melding. De onderste Melding is blijkbaar de Nederlandse 'vertaling' van Off, want als je die kiest staan de meldingen standaard uit.
Klopt, dat is uit. Op een rom bij de desire HD is het wel netjes uit :-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Is er inmiddels al wat meer bekend wanneer HTCSense.com ook naar de reguliere Desire komt?

• GabrielZ
  • Laatst online: 08:45
Is er ook iemand die een andere accu heeft aangeschaft voor zijn desire?
Ik wou namelijk wel een accu met wat meer capaciteit..

Iemand ervaring met andere accu's ?

• mick3355
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-12-2021
Stuntman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:56:
Is er inmiddels al wat meer bekend wanneer HTCSense.com ook naar de reguliere Desire komt?
Volgens mij is er al een hele tijd geleden bekend gemaakt dat dit niet gaat gebeuren omdat de Desire niet hiervoor ontworpen is en qua beveiliging niet voldoet aan de eisen voor HTCSense.com

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 22:24

vr6-only

Blub Blub

GabrielZ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:57:
Is er ook iemand die een andere accu heeft aangeschaft voor zijn desire?
Ik wou namelijk wel een accu met wat meer capaciteit..

Iemand ervaring met andere accu's ?
Ik heb via eBay een 1600 mAh accu aangeschaft en gekalibreerd. Deze deed het uitstekend voor circa 5 maanden (met gemak 4 dagen). Maar daarna ging het helaas steeds berg afwaarts. Ik zit nu dus weer op de originele.

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Iemand anders vandaag ook een update gekregen?(unbranded)
Is al de 2e afgelopen maand

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:12
Ik heb vandaag een aantal keren een spontane reboot gehad.
Volgens mij is de algemene gedachte dat het te maken heeft met het warm worden.

Nu lijkt het (in ieder geval vandaag) een andere oorzaak te hebben.
Ik ben de hele dag streaming radio aan het luisteren over mobiel internet. Dat gaat prima. Batterij raakt alleen leeg, dus apparaat aan de USB van mijn computer om op te laden, gaat nog steeds prima.

Standaard springt de telefoon bij mij in "diskdrive" mode bij het aansluiten op USB. Daarbij wordt de SD-kaart ge-unmount volgens mij. Bij het loskoppelen duurt het even voordat hij weer gemount is, en dat alle iconen er weer zijn (applicaties zijn dan geinstalleerd op de SD-kaart).
Zodra ik wat andere applicaties wil opstarten terwijl de sd-kaart of de telefoon volgens mij nog niet helemaal klaar is, beginnen de problemen.

Na een reboot kan ik hem gewoon weer aan de lader hangen en doorstreamen, geen probleem met hitte dus.
Wie heeft ook het idee dat de SD-kaart of het unmounten bij hem/haar problemen geeft?

• Michelli
  • Laatst online: 15-11 10:34

Michelli

LL.M

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:35:
Vandaag ook gekregen, betekende dus ook dat ik weer geheugen vrij moest maken.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:35:
Ja ik ook, spontaan, zit momenteel in Boekarest en via het Wifi netwerk van m'n hotel binnengehengeld. Zorg dat je 25 MB vrij hebt(had ik dus niet, dus wat moeten de-installeren) anders kan deze update niet geinstalleerd worden.

Dit zijn de nieuwe gegevens:
Smalbandversie: 32.49.00.32U_5.11.05.27
Kernelversie: 2.6.32.15-gf5a401c htc-kernel@and18-2 #1
Build-nummer: 2.29.405.5.CL293415 release-keys
Softwarenummer: 2.29.405.5.
Browserversie: Webkist 3.1

Weet iemand wat er is aangepast in deze nieuwe (unbranded)versie?

Antenne en masten malloot

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik heb 'm vorige week al gekregen, via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=885193 kun je wel wat meer informatie vinden. Ik weet niet of er een officiële changelog is trouwens.

Rail Away!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:28
Paar dagen terug inderdaad al ontvangen. Ergens toen bericht al over geweest in dit topic en zelf op updates gecontroleerd :-)

• jerry_a

jerry_a

doei

Sleehond schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:15:
Paar dagen terug inderdaad al ontvangen. Ergens toen bericht al over geweest in dit topic en zelf op updates gecontroleerd :-)
jerry_a in "HTC Desire - Deel 7"

hoi

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Stuntman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:56:
oplossing:

Rooten en een desire hd rom port flashen :)
zo gebruik ik htcsense.com met mijn desire :)

[ Voor 8% gewijzigd door MexxT op 28-12-2010 20:51 ]

Audi S3

Verwijderd

Ben al een paar dagen aan het zoeken hoe je een eigen geluid aan je sms berichten kunt instellen maar ik heb het nog steeds niet voor mekaar.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe je een eigen toon (niet die standaard tonen) kunt instellen als er een sms binnen komt

• The Legend

The Legend

*Plop*

Volgens mij moet dit kunnen met een app (bijvoorbeeld Ringdroid).

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
Ik gebruik hiervoor Tonepicker

• jerry_a

jerry_a

doei

The Legend schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:21:
Volgens mij moet dit kunnen met een app (bijvoorbeeld Ringdroid).
Heb je helemaal geen apparaat voor nodig. Een mapje notifications aanmaken. Daar zet je het in en dan kan je het kiezen. Dat geld ook voor alarms enz.

[ Voor 4% gewijzigd door jerry_a op 28-12-2010 21:41 ]

hoi

• The Legend

The Legend

*Plop*

App-lication ;) Maar je hebt gelijk, zat er zelf nog naar te kijken en Ringdroid heb ik gebruikt om mp3's te bewerken tot ringtone. Het daadwerkelijk selecteren van een mp3 als alarm/beltoon/smstoon gaat via het plaatsen in /notifications/.

Verwijderd

Nog een vraag.

Bij mijn oude Nokia kon ik opgeven waar een programma moest worden geinstalleerd, op het geheugen van de foon of op het geheugen van de sd kaart.
Kan je dit bij deze foon ook zo instellen dat hij eerst vraagt waar een programma moet worden geinstalleerd

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
djiedjee schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:09:
Ik heb vandaag een aantal keren een spontane reboot gehad.
Volgens mij is de algemene gedachte dat het te maken heeft met het warm worden.

Nu lijkt het (in ieder geval vandaag) een andere oorzaak te hebben.
Ik ben de hele dag streaming radio aan het luisteren over mobiel internet. Dat gaat prima. Batterij raakt alleen leeg, dus apparaat aan de USB van mijn computer om op te laden, gaat nog steeds prima.

Standaard springt de telefoon bij mij in "diskdrive" mode bij het aansluiten op USB. Daarbij wordt de SD-kaart ge-unmount volgens mij. Bij het loskoppelen duurt het even voordat hij weer gemount is, en dat alle iconen er weer zijn (applicaties zijn dan geinstalleerd op de SD-kaart).
Zodra ik wat andere applicaties wil opstarten terwijl de sd-kaart of de telefoon volgens mij nog niet helemaal klaar is, beginnen de problemen.

Na een reboot kan ik hem gewoon weer aan de lader hangen en doorstreamen, geen probleem met hitte dus.
Wie heeft ook het idee dat de SD-kaart of het unmounten bij hem/haar problemen geeft?
Ik zit het verhaal van de reboots ook al een tijdje links en rechts te volgen...zelf gelukkig geen last van...maar ik lees toch steeds meer dat het (ook) met de sd-kaart te maken kan hebben..
Het zal wel niet alleen hieraan liggen want mensen die hem ter reparatie aanbieden bij htc krijgen een boardswap en het probleem is dan over...of het moet is met het moederbord icm een sd-kaart zijn??
Pagina: 1 ... 29 ... 61 Laatste