Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• christianos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 22:52
Wieehooe,

Desire is terug van een paar dagen HTC. Vorige week vrijdag opgehaald door de koerier en donderdag al terug. Minder dan een week weggeweest, wat ik dan weer erg keurig vind.

Nieuw moederbord en het gekke ik is dat mijn trilfunctie ineens veel harder is. Maar.. een probleem. de microfoon doet het niet meer, dus ik kan niet meer bellen. Best jammer, dus nu moet hij maar weer terug naar HTC. Helaas mocht een factory reset niet baten. Ik had nog even de hoop dat het een softwarematig probleem was. Helaas... helaas..

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:16
christianos schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:31:
Nieuw moederbord en het gekke ik is dat mijn trilfunctie ineens veel harder is. Maar.. een probleem. de microfoon doet het niet meer, dus ik kan niet meer bellen. Best jammer, dus nu moet hij maar weer terug naar HTC. Helaas mocht een factory reset niet baten. Ik had nog even de hoop dat het een softwarematig probleem was. Helaas... helaas..
Die van mij is ook weer terug, iets langer dan een week, ging heen voor auto-reboot naar Dynafix; kwam terug en mijn GPS werkte niet meer :( . Weer naar Dynalink en hij lijkt het nu weer helemaal te doen... :O

Verwijderd

Heb mijn iPhone verkocht en de leegte opgevuld met een Desire. Zo op het eerste gezicht een ontzettend tof telefoontje. Heb alleen wel wat problemen met internet. Want dat is er dus helemaal niet. Als ik mijn simkaart in een andere telefoon stop werkt alles gewoon, maar in mijn Desire niet. Volgens mij staan alle instellingen (voor zover die er zijn) wel goed. Ik kan data roaming nog aanzetten, maar dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Iemand suggesties?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
welke provider ?

ik heb bv telfort, en daar moet ik roaming aanzetten anders doet internet het niet. telfort maakt gebruik van andere netwerken :)

[ Voor 80% gewijzigd door MexxT op 18-12-2010 17:31 ]

Audi S3

Verwijderd

T-Mobile. I-150 abonnement om precies te zijn. Is een abonnement 'speciaal voor de iPhone'. Maar dat lijkt me behoorlijke onzin aangezien internet het wel doet in alle andere telefoons waar ik mijn simkaart in stop.

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Spurlie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:40:
Ik heb vrij vaak dat tijdens het afspelen van streaming video's ik de melding krijg "Video kan niet worden afgespeeld". Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje wil kijken krijg ik deze melding vaak tijdens of zelfs voor het afspelen van het filmpje. Ook als ik de meegeleverde Youtube tool gebruik om filmpjes te bekijken...

Ik heb dit probleem al sinds ik de Desire heb. Ik heb afgewacht of het verholpen zou zijn met de laatste updates, maar heeft niet mogen baten. Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb zelf bij o.a. de champions league live, maar bijvoorbeeld ook de 3fm app (serious request) dat video alleen werkt via 3g. Via wifi krijg ik de melding "video kan niet worden afgespeeld". Enig idee?
@Henk De stream was gisteren wel live. Het is bekend dat op sommige Android toestellen de video niet werkt (en op andere weer wel). Waarom dit zo is, is op dit moment onduidelijk. Tot nu toe is Android geen fijn platform als het aankomt op de ondersteuning van verschillende video formaten. Gelukkig staat de ondersteuning van video hoog op de lijst voor de volgende update van Android.
bron

Bij de NOS hebben ze blijkbaar ook geen idee...

[ Voor 24% gewijzigd door mmedia op 18-12-2010 18:45 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:16
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:32:
T-Mobile. I-150 abonnement om precies te zijn. Is een abonnement 'speciaal voor de iPhone'. Maar dat lijkt me behoorlijke onzin aangezien internet het wel doet in alle andere telefoons waar ik mijn simkaart in stop.
Lees het onderste bericht maar eens. Diegene had dezelfde soort problemen en dat werd pas opgelost toen ie z'n abo had laten aanpassen.

Verwijderd

Heb handmatig wat instellingen ingevoerd van de T-Mobile site en nu werkt het. Misschien maandag dus maar eens naar de klantenservice bellen om te kijken of er nog iets aan hun kant veranderd dient te worden voor maximale snelheden.

Bedankt!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb nu ook het glaasje van de cam er uit gehaald, man wat een verbetering :D

Audi S3

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Thomasje schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:25:
Nou de 2e keer dat ik het mee maak. Gisteren werd ik gebeld (dat gebeurd natuurlijk wel vaker). Nu had ik de telefoon nog niet opgenomen maar hoorde ik de andere kant al wel. Is dit een feature? Ik heb het nou 2x gehad.
Dit fenomeen had ik vorige week ook een keer,ik schrok me rot >:)
Maar ik ben dus niet de enige die dit had?
Ik heb trouwens een KPN abonnement en de beller een Iphone 3G met ook KPN.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 11:07
MexxT schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:13:
ik heb nu ook het glaasje van de cam er uit gehaald, man wat een verbetering :D
Ik haal gewoon de batterijklep er af als ik een kwalitatief goede foto moet maken. Wel zo veilig!

Homey — Critics are those without skills to create.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

sigilens schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:50:
[...]

Dit fenomeen had ik vorige week ook een keer,ik schrok me rot >:)
Maar ik ben dus niet de enige die dit had?
Ik heb trouwens een KPN abonnement en de beller een Iphone 3G met ook KPN.
Ik heb ook KPN (Hi) en de beller was ook een android toestel van Telfort (dat is ook KPN toch) als ik het goed heb. Zou het met een bepaalde actie te maken hebben die we hebben gedaan?

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Pff hier een probleem met een ota update :S geplaatst in het root forum

[ Voor 97% gewijzigd door supermercado op 19-12-2010 20:02 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De Gmail-app vertikt het weer regelmatig om te synchroniseren, en ik kan mijn account niet verwijderen zonder de telefoon te resetten 8)7 Ik heb voldoende schijfruimte, start toch eens in de drie, vier dagen mijn telefoon wel opnieuw op en ik heb gewoon continu H of G-bereik.

Ach, het zal wel net zo spontaan over gaan als het begonnen is...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 02:39:
[...]

Kom op....? Je hebt de cameralens dus open en bloot zonder beschermglas? Over een tijdje maakt zelfs je camera geen eens scherpe fotos meer... :D
Er zit ook nog beschermglas over de camera zelf hoor :) En de camera zit diep in de behuizing, dus het enige wat erin kan komen is stof :P

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Reinier

\o/

Groentenboer schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb hier de volgende stappen doorlopen: "berichten -> sms maken -> home -> internet -> home -> berichten" en dan krijg ik gewoon mijn bericht in aanmaak te zien?

Of door in de browser lang op "home" te drukken en dan te kiezen voor "berichten", dan krijg ik ook meteen het nieuwe berichtje.
Dan werkt het inderdaad. Het gaat mis als je het doet vanuit de sms widget. Als je dan via de home knop naar berichten gaat krijg je dus niet je bericht in aanmaak te zien ;)

• ThinkPad
Wat zijn eigenlijk de beste instellingen om filmpjes te maken met de Desire?

Ik heb de resolutie al op 720p (1280*720) staan, maar het coderingstype kan ook nog gewijzigd worden, en wel in het volgende:
  • H.263
  • H.264
  • MPEG4
En verder heb je ook nog de Meetmodus, welke je kunt instellen op
  • Schijnwerper
  • Middengebied
  • Gemiddeld

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 09:28
Krijg net een melding over een Update op m'n unbranded Desire ( 2.29.405.2). Meer mensen deze gehad en is er een changelog ergens? :)

EDIT: ah, oude update blijkbaar, weer niet goed gegoogled: http://androidcommunity.c...e-available-now-20101206/.

[ Voor 35% gewijzigd door Slurpgeit op 19-12-2010 20:37 ]

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Slurpgeit schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:36:
Krijg net een melding over een Update op m'n unbranded Desire ( 2.29.405.2). Meer mensen deze gehad en is er een changelog ergens? :)
De update is er al een paar weken ;) En een officiële change log is er niet, waarschijnlijk bugfixes.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb ook al een tijdje wat rare problemen met mijn Desire..

Market wil niks meer downloaden, hij begint wel maar na 20sec geeft hij "Download Onderbroken"\\

Ik sync via internet met Exchange, deze staat op Push maar sprint automatisch op "Handmatig" waardoor ik dus niet geattendeerd wordt op nieuwe mail. Zelfde geld voor HTC Peep (Twitterclient), die doet ook niets automatisch, zowel de mail als twitter syncen pas als je ze opent.

En mijn Camera doet het niet :P Dat is nog wel het allerbelangrijkste, soms doettie het, en dan ook meestal niet. Als ik de camera start dan wordt mijn scherm zwart en gebeurd er niets :P

Iemand enig idee? Anders gaattie terug naar HTC. :)

What seems to be the officer, problem?

Verwijderd

Na de iPhone 3 zijn mijn vrouw en ik overgestapt op de Desire...

Wat een &^%$#@! telefoon....

De interface is traaaaaag als je het scherm aanzet duurt het echt 5-7 sec eer het scherm reageert op je vingers.

Vele malen rebooten ... meestal vlak na het opladen...

Wordt erg warm bv bij angry birds en gaat dan spontaan rebooten...

Dit zowel bij mijn vrouw als bij mijn telefoon...

Nee nooit meer een HTC volgende tel wordt weer een iPhone.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dat ligt dan echt aan jouw telefoon, als ik mijn scherm aanzet dan doet hij het meteen hoor..

Beetje kortzichtige reactie dit,..

What seems to be the officer, problem?

• Lord_Dain
  • Laatst online: 07:16
Ik heb 3 dagen geleden mijn HTC geupgrade naar 2.29.405.2. De update leek op zich goed te gaan, maar sindsdien niets dan problemen in de vorm van willekeurige crashes. Soms doet hij het een aantal uur achtereen of een hele nacht, maar vaak komt hij niet uit standby en moet ik hem hard aan- en uitzetten door de batterij los te koppelen en weer aan te sluiten. 2 keer is ie tijdens gebruik gecrasht, dat wil zeggen, ik zit bv. in applicatiebeheer en opeens wordt ie unresponsive, beeld blijft gewoon hangen als het waren en kan niets meer doen, zelfs niet uitzetten, behalve door de batterij los te koppelen.

Ik heb hem ook 2 keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, zonder succes.

Mijn vriendin heeft een identieke HTC en één ding valt mij sinds de update op. Ga ik naar ->Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren, dan zie ik achter mijn applicaties niet meer de grootte staan in KB of MB, maar staan er getallen, bv 10, 4, 9, etc. Klik ik dan op de applicatie dan komt dit wel overeen met de grootte in MB of KB, afgerond, vergelijk ik dit met de HTC van mijn vriendin, die ook de update heeft geiinstalleerd, staan de waarden er netjes met komma en KB/MB in.

Ik denk dus dat de software update mijn HTC heeft vern**kt. Het is een unbranded toestel, gekocht samen met een KPN abbonement en ik gebruik hem op dit moment via Vodafone, totdat mijn KPN abbonement ingaat (+- 1,5 maand oud).

Heeft iemand een idee of ik misschien de originele software erover heen kan gooien, die heeft zonder problemen gewerkt namelijk, en dan opnieuw updaten, zal wel iets fout zijn gegaan in de update.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:20:

De interface is traaaaaag als je het scherm aanzet duurt het echt 5-7 sec eer het scherm reageert op je vingers.

Vele malen rebooten ... meestal vlak na het opladen...

Wordt erg warm bv bij angry birds en gaat dan spontaan rebooten...

Dit zowel bij mijn vrouw als bij mijn telefoon...

Nee nooit meer een HTC volgende tel wordt weer een iPhone.
En jij denkt dat dit normaal is? Dat deze telefoon zo veel positieve reacties zou hebben ontvangen? Ik zou eens beginnen met een full wipe van je SDkaart en hard reset, en schoon beginnen. En anders garantie claimen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-11 19:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Als je dit topic door had gelezen had je gezien dat het rebooten een hardware probleem is dat meestal binnen een week is opgelost door de telefoon naar HTC te sturen. Je hebt dus waarschijnlijk gewoon pech, iets wat je met een iPhone ook had kunnen gebeuren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Upbeat
Lord_Dain schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:38:
Mijn vriendin heeft een identieke HTC en één ding valt mij sinds de update op. Ga ik naar ->Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren, dan zie ik achter mijn applicaties niet meer de grootte staan in KB of MB, maar staan er getallen, bv 10, 4, 9, etc. Klik ik dan op de applicatie dan komt dit wel overeen met de grootte in MB of KB, afgerond, vergelijk ik dit met de HTC van mijn vriendin, die ook de update heeft geiinstalleerd, staan de waarden er netjes met komma en KB/MB in.
Yep hier ook last van maar vind het niet echt erg storend

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:52
Ascathon schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:06:
Hij is viertalig waaronder Duits.
[...]
Dat had ik al wel begrepen. Waar ik mij meer afvraag; als dit toestel vanuit Duitsland is geïmporteerd, en hij gaat onverhoopt kapot, krijg je dan geen gedoe als hij hersteld moet worden?

Het verschil met andere webwinkels is krap 10 euro, dus voor dat geld hoef ik liever geen omweg-artikel.

Maar ik kan ook niet goed achterhalen of andere webwinkels wel een toestel via de officiële NL distributeur leveren.

Edit: Ik heb zojuist het besluit al genomen, het toestel gaat retour. Als ik google op partnr. (99HKZ120) vind ik alleen maar een paar chinese sites, google ik op het partnummer (99HKZ011) vermeld bij de volgende webwinkel uit de pricewatch, dan zie ik alle grote nederlandse webshops. Dat geeft me toch een stuk meer vertrouwen.

Jammer, maar dan gaat het dus nog iets langer duren voor ik een constructieve bijdrage kan leveren aan deze thread...

[ Voor 28% gewijzigd door Mistraller op 19-12-2010 23:35 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Wel heel toevallig dat dit dan bij 2 telefoons is dan ...

Op mijn werk ook niks dan problemen met die HTC zooi...

We hebben zeker 25 HTC's en een stuk of 15 iPhones...

En de HTC's geven een stuk meer problemen dan de iPhones..

Veel hebben het "Reboot" probleem en als ik zo dit topic doorlees hebben vele dit probleem ook..

Wellicht willen jullie dit niet horen (in dit htc topic) maar die HTC's zijn in mijn optiek gewoon een heel heel stuk minder dan de iPhones....

En dat is gewoon objectief wij geven beide telefoons een kans binnen ons bedrijf maar ik kan niet anders zeggen dan dat deze htc's gewoon een stuk minder zijn... (ook als de blackberries waar we er nog meer van hebben) !!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 22:33 ]

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 20:24

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:28:

Veel hebben het "Reboot" probleem en als ik zo dit topic doorlees hebben vele dit probleem ook..

Wellicht willen jullie dit niet horen (in dit htc topic) maar die HTC's zijn in mijn optiek gewoon een heel heel stuk minder dan de iPhones....

En dat is gewoon objectief wij geven beide telefoons een kans binnen ons bedrijf maar ik kan niet anders zeggen dan dat deze htc's gewoon een stuk minder zijn... (ook als de blackberries waar we er nog meer van hebben) !!
Prima, iphone it is voor canonuser d:)b

Sorry, maar ik snap niet wat je met deze posts wil :? snap best dat je baalt dat je voor jou gevoel een knakentelefoon gekocht hebt, maar ga dan die dude waar je hem gekocht hebt achter de balie vandaan trekken... óf geef aan wat je nou precies wil, en misschien kan iemand je op weg helpen.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
Heb een 'probleempje' met m'n Desire, al een paar maanden. Heb al wat lopen googlen, maar kan niet echt iets vinden wat overeenkomt.
Situatie:
Ik pak m'n telefoon, druk op de knop bovenop en schuif op het scherm naar beneden. Ik zie dat ik op homescreen 7 sta waar alleen een snelkoppeling staat naar Zaklamp.
Niks geks aan, behalve dat ik m'n telefoon 5 seconden geleden op de standaard homescreen gelockt heb, homescreen 7 niet gebruik en er geen snelkoppeling naar Zaklamp stond toen ik em lockte.

Dit is maar een voorbeeld. Vaak unlockt ie op een homescreen waar hij niet stond toen ik em lockte, soms staat er dan ook dus een snelkoppeling naar een willekeurig programma. Of hij staat wel in het middelste homescreen, maar hij heeft de link naar het mailprogramma verwijdert. Soms unlock ik em ook terwijl hij bezig is een snelkoppeling te plaatsen

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg. Iemand ooit van zoiets gehoord? Laatste update zit er op, heb em via Hi sinds juni.

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Dit valt mij sinds kort ook op, ik vraag me af of dit komt door de update....

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:17

DFS

Hayo schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:28:
[...]

Dit valt mij sinds kort ook op, ik vraag me af of dit komt door de update....
Ik heb dit ook, maar heb verder geen problemen. Het is bij overigens niet bij alle apps. Sommige hebben bijv. idd een 1 of een 6 etc. andere weer 2.04MB. Wel raar dat bij de één wel afgerond wordt en bij de andere niet terwijl de update hetzelfde is...

[ Voor 13% gewijzigd door DFS op 20-12-2010 10:04 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even gecheckt. Ik heb nml. gisteravond geupdate van 2.29.405.2 naar 2.29.405.5
Ik had het probleem van Hayo ook maar sinds de update naar 2.29.405.5 niet meer.

Ik was al aan het zoeken wat nu het verschil was tussen de twee roms. Dit is er dus 1.

[ Voor 22% gewijzigd door Thombias op 20-12-2010 10:09 ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb een vaag probleem met HTC Peep. In m'n timeline staat een spambericht dat ik niet zie als ik kijk op https://www.twitter.com

In de instellingen van HTC Peep heb ik de cache leeggemaakt en daarna een synchronisatie gedaan. Ook hierna komt het spambericht weer terug :?

Iemand een idee hoe dit kan?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11 13:54
ik heb mijn desire weer terug van HTC :D
en hij doet het weer prima,(wifi werkte niet meer na een software update)
volgens de brief die erbij zat is er een boardswap gedaan, volgensmij is dan de hele binnenkant (behalve het scherm) van de telefoon vervangen, aangezien ik nu ook een ander IMEI nummer heb.
ik ken een paar mensen die ook een HTC desire hebben, en zij hebben een update gekregen naar 2.29.xxx.x
terwijl htc op mijn desire 2.33.161.2 heeft gezet? ik zie voor de rest geen wijzigingen en alles werkt prima.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het enige verschil wat ik merk sinds de 2.29-update is dat de muziek in de standaardplayer niet meer gepauzeerd wordt als een bericht binnenkomt.

(Late) edit: lijkt alleen te gelden voor Twitter-berichtsignalen, en nu weet ik ook niet meer of dat voor de update misschien niet ook al zo was :P

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 24-12-2010 13:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 09:25

Salandur

Software Engineer

Ruud2001 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:19:
Heb een vaag probleem met HTC Peep. In m'n timeline staat een spambericht dat ik niet zie als ik kijk op https://www.twitter.com

In de instellingen van HTC Peep heb ik de cache leeggemaakt en daarna een synchronisatie gedaan. Ook hierna komt het spambericht weer terug :?

Iemand een idee hoe dit kan?
Waarschijnlijk is het een mention van iemand die je niet volgt en die verschijnt niet in de twitter timeline. Blijkbaar gaat peep er anders mee om en verschijnt deze wel in je timeline.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Upbeat
Thombias schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:08:
Ik had het probleem van Hayo ook maar sinds de update naar 2.29.405.5 niet meer.

Ik was al aan het zoeken wat nu het verschil was tussen de twee roms. Dit is er dus 1.
Hoe komt je aan die 2.29.405.5 update? Is dat een custom rom?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:37
De nieuwe layout van de market zal wel ff wennen zijn voor mij.
Bijna de helft van m'n scherm is groen.

Sinds de laatste update kan ik ook mail in html formaat bekijken, volgens mij was dat voorheen niet mogelijk.

- knip -

• Thombias
  • Niet online
Upbeat schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:37:
[...]

Hoe komt je aan die 2.29.405.5 update? Is dat een custom rom?
Gevonden met een van de meest geliefde zoekmachines van het web ;)
Het is een RUU dus geen OTA.

Het is geen custom rom maar gewoon een van HTC. Dus je moet hem zelf rooten indien gewenst.
Ik heb'em nog niet geroot btw.

• Thombias
  • Niet online
Mattie B schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:20:
ik heb mijn desire weer terug van HTC :D
en hij doet het weer prima,(wifi werkte niet meer na een software update)
volgens de brief die erbij zat is er een boardswap gedaan, volgensmij is dan de hele binnenkant (behalve het scherm) van de telefoon vervangen, aangezien ik nu ook een ander IMEI nummer heb.
ik ken een paar mensen die ook een HTC desire hebben, en zij hebben een update gekregen naar 2.29.xxx.x
terwijl htc op mijn desire 2.33.161.2 heeft gezet? ik zie voor de rest geen wijzigingen en alles werkt prima.
De 2.33.161.2 is alleen voor Vodafone branded toestellen.
De 2.29.405.5 is gewoon stock debranded

• edw!n
  • Laatst online: 26-06 23:18
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:28:

Ik ben absoluut geen Apple/iPhone fan, maar ik heb een desire en mijn vriendin een iphone 3gs. Ik ben van mening dat mijn gsm beter is kwa bediening, snelheid, tweakablitity etc.etc. maar het blijft een feit dat mijn desire zichzelf vele malen per week op slot zet (scherm blijft zwart, toetsjes verlichten wel) en ik de batterij er uit moet halen om 'm te resetten.

Ik heb er steeds minder apps op staan omdat men op froa zegt dat het apps zijn die de gsm laten crashen, maar ja, waar heb ik dat ding voor.

Twee maanden hiervoor had ik last van het reset probleem (htc bleef zichzelf resetten tot ie niets meer deed). Wel heel netjes dat ze 'm komen ophalen bij HTC. Het board is vervangen werd me gemeld.

Maarrrrr.... die iPhone doet het altijd! Nooit spontane reset, rare problemen met wegvallende schermen etc. dus ik begrijp Canonuser z'n probleem wel...

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:45
ik loop nu een paar weken met een tweedehands desire silver rond(6maand oud nu met amoled). Geroot, app2sd en ad-free erop plus de gebruikelijke spellen en toepassingen en hij is mij nog nooit vastgelopen. Overigens geen idee of deze ooit ter reparatie is geweest.

Is het niet gewoon een hardwarematig probleem?

• Thombias
  • Niet online
Ik heb 3 dagen geleden mijn HTC geupgrade naar 2.29.405.2. De update leek op zich goed te gaan, maar sindsdien niets dan problemen in de vorm van willekeurige crashes. Soms doet hij het een aantal uur achtereen of een hele nacht, maar vaak komt hij niet uit standby en moet ik hem hard aan- en uitzetten door de batterij los te koppelen en weer aan te sluiten. 2 keer is ie tijdens gebruik gecrasht, dat wil zeggen, ik zit bv. in applicatiebeheer en opeens wordt ie unresponsive, beeld blijft gewoon hangen als het waren en kan niets meer doen, zelfs niet uitzetten, behalve door de batterij los te koppelen.
Probeer eens de 2.29.405.5 deze is beter. Ik had met die versie(2.29.405.2) ook veel crashes maar sinds 2.29.405.5 niet meer gehad.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Ik krijg sinds kort ineens berichten van facebook (nieuwe reactie, vriendenverzoeken etc) op m'n desire.. eerst had ik dit niet. Nu heb ik in de facebook app de meldingen uitgezet, evenals bij accounts en sync instellingen.. toch blijf ik ze houden... meer mensen met dit probleem?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Bizar hoeveel mensen problemen met hun Desire hebben, moet zeggen dat die van mij het nog perfect doet en werkelijk vliegensvlug is. Ook in mijn omgeving draaien 6 Desires zonder problemen, en 1 heeft een boardswap nodig gehad, dat was dan ook toevallig eentje van de eerste batch. Ik hoop dus dat die van mij wel goed blijft :9

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:51:
Bizar hoeveel mensen problemen met hun Desire hebben, moet zeggen dat die van mij het nog perfect doet en werkelijk vliegensvlug is. Ook in mijn omgeving draaien 6 Desires zonder problemen, en 1 heeft een boardswap nodig gehad, dat was dan ook toevallig eentje van de eerste batch. Ik hoop dus dat die van mij wel goed blijft :9
Ach, je hoort alleen de negatieve verhalen. Mensen die geen problemen hebben zullen dit ook niet melden.
Ik heb mijn Desire nu een aantal maanden en heb totaal geen problemen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

jelmervos schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:01:
[...]

Ach, je hoort alleen de negatieve verhalen. Mensen die geen problemen hebben zullen dit ook niet melden.
Ik heb mijn Desire nu een aantal maanden en heb totaal geen problemen.
+1

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
Thombias schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:08:

heb je een linkje naar deze rom???

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 16:49
Heb micro usb kabels besteld via EBay. Als ik deze eerst in mn Desire steek komt autoicoontje in notificatiebalk en gaat mn ringtone continu loeien. Like what the face.

Windows 7 doet zelfs hardwaredetectie als ik zo'n kabel zonder Desire inplug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:20:

Verwijderd in "HTC Desire - Deel 6"
Canonuser: Geplaatst op zaterdag 21 augustus 2010 12:07

Na een weekje spelen en prutsen met mijn desire komende van een iPhone 3G hieronder mijn bevindingen...

Desire vs iPhone in een notendop

+ Snelheid
+ Scherm
+ Vrijheid van keuze apps
+ Wifi Hotspot (ideaal met mijn iPad geen 2 abo nodig)
+ Geeft meer info over het apparaat en Netwerk (bv signaal sterkte en waar gaat de accu lading aan op)
++ Keuze vrijheid netwerk

- Minder stabiel, apps willen nog wel eens crashen
- OS komt wat minder "af" over, je moet op veel plekken dingen instellen
- Toetsenbord is duidelijk de mindere van de iPhone, qwerty zit er tov de iPhone vaak net naast en het is allemaal net een tikje minder smeuïg..

Al met al denk ik dat het een nek aan nek race is welke beter is..
maar ik ben er zeer tevreden over..
Volgens mij heb jij in de tussentijd gewoon te veel troep geinstalleerd (taskkillers, zware widgets etc).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 23:20 ]

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb mijn Desire ruim een halfjaar en ik moet zeggen dat ik ook nog altijd enorm tevreden ben. Ten opzichte van mijn Iphone 3GS een verademing, veel opener. Ben een MacBook Pro gebruiker en ik vind dat het OS op dit apparaat beter aanpasbaar is als die op de Iphone. Ik begrijp de filosofie van Apple wel, maar toch, het had iets minder streng gemogen.
Het blijft uiteindelijk toch een kwestie van eigen smaak, Iphone vs HTC (Android) zo zie ik het niet, het is toch een hele andere markt met Android toestellen.
Opmerking nog, ik gebruik mijn Desire met Exchange van het werk, dat werkt ook erg goed!! Toestel heeft echter mijn eigen prive abo erin. Zakelijk is een Nokia E75

• ThinkPad
Ascathon schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:08:
Heb micro usb kabels besteld via EBay. Als ik deze eerst in mn Desire steek komt autoicoontje in notificatiebalk en gaat mn ringtone continu loeien. Like what the face.

Windows 7 doet zelfs hardwaredetectie als ik zo'n kabel zonder Desire inplug.
Ik heb iets soortgelijks gehad met zo'n goedkope USB kabel.

Ik heb nu deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48714 gekocht en die werkt prima :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Thombias schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:41:
[...]

Probeer eens de 2.29.405.5 deze is beter. Ik had met die versie(2.29.405.2) ook veel crashes maar sinds 2.29.405.5 niet meer gehad.
Waar vind je die op het grote boze internet? Kan maar niet vinden...

edit: http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe?

[ Voor 20% gewijzigd door Cobiwan op 21-12-2010 01:09 ]

• Lord_Dain
  • Laatst online: 07:16
Thombias schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:41:
[...]
Ik heb idd gisternacht 405.5 geflashed en sindsdien geen crashes tot zover. Nog wel het probleem met vreemde weergave van de applicaties in applicatiebeheer (nummers zonder decimalen, MK/KB notatie) en wat ik ook raar vind hij heeft HTC Sync nu in de tab downloaded apps, ik dacht toch echt dat dat een default system app is.. :X

@Sjaak, dat is idd de 405.5 die ik ook geflashed heb, en lijkt stabieler dan 405.2

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 21-12-2010 01:26 ]

• Thombias
  • Niet online
tiesvts schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:27:
[...]

heb je een linkje naar deze rom???
2.29.405.5....

http://www.megaupload.com/?d=N03CIN0U

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 21-12-2010 09:27 ]

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 10:39
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:16:
[...]

Verwijderd in "HTC Desire - Deel 6"

[...]

Volgens mij heb jij in de tussentijd gewoon te veel troep geinstalleerd (taskkillers, zware widgets etc).
En ook al heb je teveel apps geinstalleerd dan nog draait dat ding prima. Ik heb er 129 geinstalleerd en ben er zeeeeer tevreden mee en kwa snelheid doet ie het nog net zo goed als toen ik hem 6 maand geleden heb aangeschaft. Top toestel!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 18-11 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb mijn Desire nu vanaf juni en al veel apps geïnstalleerd en gedeïnstalleerd.
De vastlopers die hier elke keer worden beschreven en dat bijv. de accu eruit gehaald moet worden, heb ik dus nog geen enkele keer meegemaakt. Ik gebruik mijn telefoon behoorlijk intensief en ben daarnaast ook beetje een het stoeien met het bouwen van apps wat ook wat instabiliteit zou komen veroorzaken.
Het enige wat ik soms heb is dat het deblokkeren van het scherm niet soms niet direct reageert.

verder nergens last van... Alleen wat stof onder het scherm maar technisch 99% tevreden

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 19:16
Ter info nog een erg tevreden Desire gebruiker. 2 weken terug een 2dehandse gekocht (van juli dit jaar) met amoled scherm.

Ik heb 2 of 3 paar handen vol apps geïnstalleerd maar geen obscure. Ik heb nog geen problemen gehad. Heb hiervoor een 3GS32GB gehad en een E72. Ik ben vooral erg blij met de desire's "t9" toetsenbord voor tekst invoer zodat je erg makkelijk en snel met een hand gewoon de telefoon kan gebruiken. Bij de iphone (en de e72) vond ik dat een stuk lastiger.

De iPhone leek op sommige vlakken af en toe wat "smoother" te werken, maar dat weegt absoluut niet op tegen de vrijheid die ik ervaar met de Desire. Daarnaast had de 3GS ook haar zwakke momenten.

Geen crashes gehad hier.

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik ben nu al sinds eind augustus in het bezet van de Desire :D echt een top telefoon ben er echt heel blij mee.

Alleen nu het volgende, mijn zilveren Desire, begint te verkleuren naar bruin? Het lijkt wel of de lak laag los laat? Zijn er manieren om hem weer netjes zilver te krijgen? Of moet ik hem nu opsturen. Ik vind dit wel erg snel, en het lijkt me geen 'normale' slijtage? Ik ben al bij de winkel geweest, zei zeggen dat ik hem moet opsturen.. Maar zijn er hier nog mensen met een eventuele oplossing?

• Thombias
  • Niet online
Arno90 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:43:
Ik ben nu al sinds eind augustus in het bezet van de Desire :D echt een top telefoon ben er echt heel blij mee.

Alleen nu het volgende, mijn zilveren Desire, begint te verkleuren naar bruin? Het lijkt wel of de lak laag los laat? Zijn er manieren om hem weer netjes zilver te krijgen? Of moet ik hem nu opsturen. Ik vind dit wel erg snel, en het lijkt me geen 'normale' slijtage? Ik ben al bij de winkel geweest, zei zeggen dat ik hem moet opsturen.. Maar zijn er hier nog mensen met een eventuele oplossing?
Dit is een bekend probleem met de zilveren versie.
Ik zeg Gamma :+ (spuitbusje) of naar een van de vele gsm onderdelenzaakjes voor een case oid.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zal ook even reageren want ik las ene pagina terug dat er zoveel negatieve reacties waren.

Ik heb nooit een probleem gehad met mijn desire, af en toe wel een vastloper, of een bootloop maar die hadden allemaal temaken met het feit dat ik er zelf mee zat te prutsen met custom roms en verkeerde backups terugzetten.
Als ik gewoon de originele rom had behouden zou ik geen problemen hebben gehad.

Ik wil alleen wel geloven dat er minder mis kan gaan met een iphone, je kunt er dan ook minder mee dan een desire.(ik bedoel dat het een gesloten systeem is).

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-12-2010 16:20 ]

• Ari70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 10:14
Dit hoort hier niet, daar hebben we een apart topic voor.

[ Voor 81% gewijzigd door BastiaanN op 21-12-2010 21:48 ]

Verwijderd

Ik vind de Desire een fijn toestel maar ik heb er veel pech mee..

Eerst had ie kuren als niet van de vergrendeling willen, lampjes bleven branden, scherm dat niet uitging tijdens het bellen etc..

Na de eerste keer opsturen (waarbij ze het toestel ook nog eens kwijt geraakt zijn bij HTC en ik dus dik 3 weken op me toestel moest wachten) merkt ik dat de proximeter was vervangen.. Maar de kuren werden daarna erger.. Gesprek ging bij opname over op luidspreker, smsjes werden niet met de juiste contactpersoon geopend en soms liep hij vast en moest ik eerst de batterij verwijderen.

Bij de tweede keer opsturen kreeg ik een compleet nieuw binnenwerk en had ik hem in 2 dagen weer thuis! Dat was wel een fijne service! Ik had alles weer geinstalleerd en een week heeft hij het goed gedaan, toen kwam ik erachter dat ik niet meer kon bellen! De microfoon is waarschijnlijk kapot.. Dus hij is vandaag voor de derde keer!!! opgestuurd..

Als dit zo doorgaat dan heb ik hem langer ter reparatie gestuurd dan dat ik hem in gebruik had.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:03:
Ik vind de Desire een fijn toestel maar ik heb er veel pech mee..

Eerst had ie kuren als niet van de vergrendeling willen, lampjes bleven branden, scherm dat niet uitging tijdens het bellen etc..

Na de eerste keer opsturen (waarbij ze het toestel ook nog eens kwijt geraakt zijn bij HTC en ik dus dik 3 weken op me toestel moest wachten) merkt ik dat de proximeter was vervangen.. Maar de kuren werden daarna erger.. Gesprek ging bij opname over op luidspreker, smsjes werden niet met de juiste contactpersoon geopend en soms liep hij vast en moest ik eerst de batterij verwijderen.

Bij de tweede keer opsturen kreeg ik een compleet nieuw binnenwerk en had ik hem in 2 dagen weer thuis! Dat was wel een fijne service! Ik had alles weer geinstalleerd en een week heeft hij het goed gedaan, toen kwam ik erachter dat ik niet meer kon bellen! De microfoon is waarschijnlijk kapot.. Dus hij is vandaag voor de derde keer!!! opgestuurd..

Als dit zo doorgaat dan heb ik hem langer ter reparatie gestuurd dan dat ik hem in gebruik had.
na de 3e keer kun je volgensmij een ander toestel (DHD oid) claimen. vragen.

• christianos
Het probleem is vaak van internetfora, dat dingen snel als negatief worden ervaren. Het is ook logisch dat de mensen die niks te klagen hebben meestal minder van zich laten horen dan de mensen die wel wat te klagen hebben.

Mijn toestel is vandaag voor de tweede keer opgehaald - eerste keer een boardswap na vastloop problemen, toen die terugkwam was de interne microfoon kapot.

Gisteren contact erover gehad met de helpdesk van HTC, en eerlijk is eerlijk, een dikke pluim voor de service tot nu toe. Kreeg een aardige Vlaamse dame aan de lijn die eerst maar even uit zichzelf zei dat het het erg vervelend is, dat een telefoon stuk van reparatie terugkwam. Ze beloofde mij - ook uit zichzelf - om aan te geven bij Dynafix dat de telefoon met verhoogde prioriteit behandelt moet worden. Erg netjes, en de koerier meldde zich vandaag ook keurig op tijd. En nee, geen vage amoebe met een IQ van nul, maar een jonge jongen die met een vlaag van goede humor de telefoon aannam.

Kijk, dat soort dingen geeft een mens een goed gevoel!

Ik heb nu tijdelijk een iPhone te leen, en dat toestel bevalt me niet. Als je eenmaal de openheid van Android gewend bent, is een Apple erg benauwend in de beperkingen die de telefoon van de fabriek af heeft.
Wat zegt u? Een App downen? Maak even een Apple account aan!
Wat zegt u? Wilt u geen creditcardgegevens verstrekken? Google dan maar even op ons twintigstappenplan om dat te omzeilen!
Wat zegt u? U wilt niet betalen voor een leuke App? Sja, sorry meneer, dan is de keuze in onze market erg beperkt!
Multitasken? Que? Wat is dat?

Nee, het spijt mij. Een Apple heeft mij niet kunnen overtuigen. Ook al dat de bouw van de telefoon wat meer vertrouwen geeft en is het QWERTY- toetsenbord wel iets fijner.

Enfin, ik kan niet wachten tot mijn Desire weer terug is, en ik homescreens weer volledig kan indelen naar smaak. En er gewoon een andere launcher op kan zetten.
Maar, dat komt wel goed denk ik, want ik was mijn telefoon de vorige keer ook minder dan een week kwijt.

Waarom ik dit typ? Omdat ik hoop dat als iemand Googled op de klantenservice van HTC en/of Dynalink, zij ook recht hebben op eens een positief verhaal. Fouten in high-end electronica komen gewoon voor, HTC of niet. Het gaat er wat mij betreft niet om of er af en toe een fout kan insluipen, maar meer hoe het opgelost wordt!

Verwijderd

Zo lang lopen verheugen op de Desire, maar lees nu veel problemen.
Of komen hier alleen de mensen met problemen en lees je de goede ervaringen niet?
Kopen of niet?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 11:07
Ik heb geen problemen, en zo zijn er veel met mij.

Homey — Critics are those without skills to create.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:13
Ik heb nu tijdelijk een iPhone te leen, en dat toestel bevalt me niet. Als je eenmaal de openheid van Android gewend bent, is een Apple erg benauwend in de beperkingen die de telefoon van de fabriek af heeft.
Wat zegt u? Een App downen? Maak even een Apple account aan!
Download jij even iets uit de Market zonder Google-account. Oh wacht, kan niet he?
Wat zegt u? Wilt u geen creditcardgegevens verstrekken? Google dan maar even op ons twintigstappenplan om dat te omzeilen!
Dat is wel een punt wat een beetje irritant is, maar je kan gewoon snel een ClickAndBuy-account aanmaken zonder cc-gegevens te hoeven invoeren hoor.
Wat zegt u? U wilt niet betalen voor een leuke App? Sja, sorry meneer, dan is de keuze in onze market erg beperkt!
Ach kom op, dit is wel hele erge onzin. Ik heb toen ik nog een iPhone had tientallen leuke programma's en spellen erop gehad die gratis waren, nu weet ik niet wat jij precies wil hebben maar er zijn genoeg gratis dingen hoor... En anders betaal je een keer 79 cent voor een spel waar je uren plezier aan kan hebben, iemand die een iPhone kan betalen zit echt niet te zeiken om 79 cent.
Multitasken? Que? Wat is dat?
Geen iOS4 gebruikt? Het multitasken is indrdaad minder goed, maar is er nu wel degelijk hoor.

Ter info, ik heb zelf ook een HTC Desire en geen iPhone (meer), maar de iPhone zo lekker snel afkraken met ongefundeerde meningen is ook zo makkelijk |:(
Daarnaast, wees blij dat je een iPhone als leentoestel krijgt en geen oude Nokia, of een brakke Symbian-telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 21-12-2010 21:04 ]

Bambu Lab P1S Combo

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb nu sinds een paar dagen een Desire en ik ben er zeer blij mee! Het enige puntje van kritiek is de batterij, ik doe er nog geen 24 uur mee.

Als ik met 'mini info' het cpu verbruik check ligt het meestal rond de 19%. met een paar actieve programmas in de achtergrond. Is dat normaal of niet?

• christianos
MacorgaZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:03:
[...]

Download jij even iets uit de Market zonder Google-account. Oh wacht, kan niet he?

[...]

Dat is wel een punt wat een beetje irritant is, maar je kan gewoon snel een ClickAndBuy-account aanmaken zonder cc-gegevens te hoeven invoeren hoor.

[...]

Ach kom op, dit is wel hele erge onzin. Ik heb toen ik nog een iPhone had tientallen leuke programma's en spellen erop gehad die gratis waren, nu weet ik niet wat jij precies wil hebben maar er zijn genoeg gratis dingen hoor... En anders betaal je een keer 79 cent voor een spel waar je uren plezier aan kan hebben, iemand die een iPhone kan betalen zit echt niet te zeiken om 79 cent.

[...]

Geen iOS4 gebruikt? Het multitasken is indrdaad minder goed, maar is er nu wel degelijk hoor.

Ter info, ik heb zelf ook een HTC Desire en geen iPhone (meer), maar de iPhone zo lekker snel afkraken met ongefundeerde meningen is ook zo makkelijk |:(
Daarnaast, wees blij dat je een iPhone als leentoestel krijgt en geen oude Nokia, of een brakke Symbian-telefoon.
Hoho, ik wilde niet meteen Apple de grond in beuken. En inderdaad een Google account is vereist als je wat uit de Market wil. Wat het meer is, is dat ik een schare van Apple fanboys om me heen heb, die het niet kunnen naleten om elke fijntjes op te merken dat Android toch echt een soort iOS-aftreksel is. Dus dan worden de verwachtingen hoog.. soms erg hoog. Ik had op zijn minst een gelijkwaardig toestel verwacht, een toestel dat kwa gebruiksvriendelijkheid zich zou kunnen matchen met Android. IMHO, en misschien is het omdat ik verknocht ben aan Android, met de 3G(s) generaties van de iPhone dit niet het geval..

Dat is geen ongefundeerde kritiek, maar gewoon mijn gevoel na een week of twee noodgedwongen een iPhone te hebben. Ik heb er aan zitten te denken om mijn oude LG maar even uit de kast te vissen, niet omdat die beter is, maar omdat ik dan weet wat ik kan verwachten..

En ja, is mis mijn gratis AngryBirds. En nee, er zijn op dit moment geen Apps, zowel op iOS als Android die mij tot kopen hebben laten overgaan. Gewoon omdat ik allebei de telefoons uit de box al goed genoeg vind.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05:39
Hebben meer mensen ook wel eens last van het feit dat de koptelefoon niet herkend wordt? Stop je je plug erin, maar het icoontje van de koptelefoon komt niet in beeld, vervolgens luistert de hele coupé mee. Het werkt pas weer als je hem reset.

• Cobiwan
  • Niet online
Mensen, ik probeer nu de R.U.U te installeren, maar het wil maar niet lukken. De eerste keer kreeg ik fout 170: verbindingsfout. Daarna had ik dus een zwart htc logo en als ik de usb kabel loshaal (deed ik na nog 3x proberen) krijg ik wit scherm met android skateboardjes en een tekstje. Als ik weer aansluit dan hoor ik een geluid dat mijn telefoon wordt herkend door windows, maar de R.U.U geeft de zelfde fout. Is mijn telefoon nu kapot?? Wat moet ik doen?

Edit: nvm, hij start nog normaal, niets aan de hand!
Edit 2: maar houd de verbindingsfout...

[ Voor 8% gewijzigd door Cobiwan op 22-12-2010 00:35 ]

• bribrab
  • Laatst online: 17-11 09:14
MaZe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:50:
Hebben meer mensen ook wel eens last van het feit dat de koptelefoon niet herkend wordt? Stop je je plug erin, maar het icoontje van de koptelefoon komt niet in beeld, vervolgens luistert de hele coupé mee. Het werkt pas weer als je hem reset.
Ik had na een paar weken na m'n Desire gekocht te hebben al hetzelfde probleem met de meegeleverde headset. Ik dacht dat het gewoon goedkope rommel was en heb er nooit meer na gekeken. Heb nu een paar weken m'n telefoon terug na een board swap en n.a.v. jouw post heb ik besloten 'm weer 's te proberen. Nu doet-ie het vlekkeloos. Zal toch wel iets met de telefoon te maken hebben dus en niet met de headset zelf.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:16
Sj44k13 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:22:
Mensen, ik probeer nu de R.U.U te installeren, maar het wil maar niet lukken. De eerste keer kreeg ik fout 170: verbindingsfout. Daarna had ik dus een zwart htc logo en als ik de usb kabel loshaal (deed ik na nog 3x proberen) krijg ik wit scherm met android skateboardjes en een tekstje. Als ik weer aansluit dan hoor ik een geluid dat mijn telefoon wordt herkend door windows, maar de R.U.U geeft de zelfde fout. Is mijn telefoon nu kapot?? Wat moet ik doen?

Edit: nvm, hij start nog normaal, niets aan de hand!
Edit 2: maar houd de verbindingsfout...
probeer de HTC sync software eens te de-installeren, rebooten en de laatste versie weer opnieuw installeren. Bij mij hielp dit om de drivers weer goed te krijgen. Ik had hem geroot met unrevoked en hier moest je andere drivers voor installeren. Deze drivers hadden ruzie met HTC sync waardoor het RUU terug zetten niet werkte.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:45
Arno90 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:43:

Hier hetzelfde probleem, kocht m niet nieuw, maar hij was nog redelijk netjes en dacht druk er meteen een pouch omheen.

niet slim want de uittrekband gaf af op de desire silver na 3 dagen(!). Direct daarna gemaild met de leverancier van die pouch en die had zich al lang ingedekt met een melding op hun webshop dat de pouch alleen geschikt is voor de brown versie(welke ik dus niet gelezen had).

het bleek achteraf wel meer bekend te zijn. maar goed, je verwacht het niet. krijg nu, door het los in de zak dragen(case vind ik not done) wel meer vlekken op het leatherfeel gedeelte. ik kan er niet zo mee zitten, maar als je hem net nieuw hebt zou ik er wel balen. (kocht de desire op V&A en was 5 maand oud)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Weekje terug update gespot.
OTA werkte niet vanwege root.
update gedraaid naar 2.29 via SD
unrevoked.

Done :)

Mooiste vind ik eigenlijk nog dat hij alle apps data en settings gewoon laat staan, alles werkt gelijk weer helemaal zoals het was.

Normaal heb ik met telefoons na aankoop even een voldaan gevoel wat al snel afneemt omdat ik functionaliteit en openheid mis (iphone, touch diamond, hd2 nokia n96). Met de Desire was het andersom, ik had aan het begin het gevoel "is dit alles"? tot je Android leert kennen, nu ben ik super enthousiast en wil ik niet anders.

Hell, zelfs mijn vriendin als normaal gebruiker is jaloers op de functionaliteit en openheid die mijn toestel bied ten opzichte van haar Iphone 4.

Ik zeg, kom maar op met je koekenmannetje Google!

Afbeeldingslocatie: http://ny-image1.etsy.com/il_170x135.107066169.jpg
>:)

• Cobiwan
  • Niet online
pipo1000 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:40:
[...]

probeer de HTC sync software eens te de-installeren, rebooten en de laatste versie weer opnieuw installeren. Bij mij hielp dit om de drivers weer goed te krijgen. Ik had hem geroot met unrevoked en hier moest je andere drivers voor installeren. Deze drivers hadden ruzie met HTC sync waardoor het RUU terug zetten niet werkte.
Het is gelukt vanaf mijn laptop. Klopt idd dat ik oude sync had. zo een fresh install maakt hem wel echt een stuk sneller!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:54:
Of komen hier alleen de mensen met problemen en lees je de goede ervaringen niet?
Kopen of niet?
Ik heb mijn desire vanaf augustus en geen problemen mee...
Maar zo is het meestal...als je niet tevreden bent dan wil je gaan klagen en kom je algauw op diverse fora terecht waar je je gal wil spuwen en medestanders zoekt..
En als mensen tevreden zijn dan laten ze dat meestal niet horen..

Verwijderd

Hallo!

Iemand bekend met het volgende:
Als ik een sms type heb telt 'ie voor 1 smsje 160 tekens. Echter als ik bijvoorbeeld "ó" type ipv "o" dan telt 'ie heel anders.
Voorbeeld tekst: "Hi!Ja,heel leuk.Ben zo" telt 22 tekens vd 160. "Hi!Ja,heel leuk.Ben zó" telt echter opeens 22 vd 70 tekens???

Wat mis ik hier en ben ik met die tekens opeens vet duur aan het smsen? Geen idee hoe lang dit al zo is en of het klopt, Android 2.2,software versie 2.29.405.2, Vodafone provider.

Many thanks alvast!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23
Volgens mij kan een standaard sms dat soort tekens niet aan, dus als jij dat soort tekens gaat gebruiken dan moeten er andere dingen meegestuurd worden om het goed over te brengen, wat waarschijnlijk ten koste gaat van het totaal aantal tekens.

The devil is in the details.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:53
Hahn schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:44:
Volgens mij kan een standaard sms dat soort tekens niet aan, dus als jij dat soort tekens gaat gebruiken dan moeten er andere dingen meegestuurd worden om het goed over te brengen, wat waarschijnlijk ten koste gaat van het totaal aantal tekens.
Ja dat is zo. Dat had mijn Nokia ook. Als je afwijkende letters gebruikt heeft hij blijkbaar de ruimte van een x aantal gewone letters nodig om dat fatsoenlijk over te kunnen sturen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Dat herken ik ook ja...ik vroeg me al af hoe het kwam, maar nu weet ik het dus.

• bribrab
  • Laatst online: 17-11 09:14
Luuk1983 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:49:
[...]

Ja dat is zo. Dat had mijn Nokia ook. Als je afwijkende letters gebruikt heeft hij blijkbaar de ruimte van een x aantal gewone letters nodig om dat fatsoenlijk over te kunnen sturen.
Het rare is alleen, dat je op zelfs de oudste nokia's de tekenset kon veranderen, waarna je wel gewoon smsjes kon sturen met bijvoorbeeld een accent aigu zonder dat de lengte van het smsje ineens korter werd. Raar dat het op deze telefoon niet kan. Zal wel een keuze zijn ofzo.
Wat ik ook raar vind is dat nog steeds die bug niet opgelost is die nadat je het vijfde smsje overschreden bent continu blijft weergeven 'bezig met converteren naar sms' en 'bezig met converteren naar mms'. Dat automatisch converteren een optie maken die uit te zetten is zou mij blij maken!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
Sorry, beetje lomp misschien, maar ben bang dat mijn vraag ondergesneeuwd raakt anders :)
Melkunie schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:12:
Heb een 'probleempje' met m'n Desire, al een paar maanden. Heb al wat lopen googlen, maar kan niet echt iets vinden wat overeenkomt.
Situatie:
Ik pak m'n telefoon, druk op de knop bovenop en schuif op het scherm naar beneden. Ik zie dat ik op homescreen 7 sta waar alleen een snelkoppeling staat naar Zaklamp.
Niks geks aan, behalve dat ik m'n telefoon 5 seconden geleden op de standaard homescreen gelockt heb, homescreen 7 niet gebruik en er geen snelkoppeling naar Zaklamp stond toen ik em lockte.

Dit is maar een voorbeeld. Vaak unlockt ie op een homescreen waar hij niet stond toen ik em lockte, soms staat er dan ook dus een snelkoppeling naar een willekeurig programma. Of hij staat wel in het middelste homescreen, maar hij heeft de link naar het mailprogramma verwijdert. Soms unlock ik em ook terwijl hij bezig is een snelkoppeling te plaatsen

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg. Iemand ooit van zoiets gehoord? Laatste update zit er op, heb em via Hi sinds juni.

• eymey
  • Laatst online: 19-11 18:13
bribrab schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:18:
[...]

Het rare is alleen, dat je op zelfs de oudste nokia's de tekenset kon veranderen, waarna je wel gewoon smsjes kon sturen met bijvoorbeeld een accent aigu zonder dat de lengte van het smsje ineens korter werd. Raar dat het op deze telefoon niet kan. Zal wel een keuze zijn ofzo.
Wat ik ook raar vind is dat nog steeds die bug niet opgelost is die nadat je het vijfde smsje overschreden bent continu blijft weergeven 'bezig met converteren naar sms' en 'bezig met converteren naar mms'. Dat automatisch converteren een optie maken die uit te zetten is zou mij blij maken!
Tegenwoordig zal het wel standaard zijn dat er wordt overgeschakeld naar UTF8 of zelfs -16. Dan heb je dus een multibyte tekenset en zit je inderdaad met slechts de helft aan letters. Wel jammer dat hij dan niet eerst terugvalt op een tekenset die wel binnen een byte past (want een accent aigu of umlaut is nou ook weer niet zoooo spannend).

Misschien is het wel een plot met de telco's :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Thombias
  • Niet online
Vandaag even een HTC wildfire laten update naar froyo. Als ik het verschil zie in scherm ben ik blij dat ik een slcd heb en geen amoled. Wat een blokjes scherm. Een s-amoled is natuurlijk een ander verhaal.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-11 16:31
eymey schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:02:
[...]

Tegenwoordig zal het wel standaard zijn dat er wordt overgeschakeld naar UTF8 of zelfs -16. Dan heb je dus een multibyte tekenset en zit je inderdaad met slechts de helft aan letters. Wel jammer dat hij dan niet eerst terugvalt op een tekenset die wel binnen een byte past (want een accent aigu of umlaut is nou ook weer niet zoooo spannend).

Misschien is het wel een plot met de telco's :P
Wanneer je een alternatieve sms app zoals handcent gebruikt krijg je wel de vraag of je het terug naar de "basis" tekenset. Dit naast alle andere voordelen die dit programma geeft ;)

• eymey
Thombias schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:02:
Vandaag even een HTC wildfire laten update naar froyo. Als ik het verschil zie in scherm ben ik blij dat ik een slcd heb en geen amoled. Wat een blokjes scherm. Een s-amoled is natuurlijk een ander verhaal.
Euhhhhhmmmmmmm...... Volgens mij heeft de Wildfire anders juist een slcd hoor :S. Die 'blokjes' komen door de resolutie, niet door het soort scherm.

Als wat jij zegt zou kloppen, zou ik ook 'blokjes' op m'n haarscherpe Desire moeten hebben terwijl ik toch echt (s-)amoled heb (welke variant weet ik ff niet).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Mattie B
  • Laatst online: 12-11 13:54
Thombias schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:13:
[...]

De 2.33.161.2 is alleen voor Vodafone branded toestellen.
De 2.29.405.5 is gewoon stock debranded
volgensmij heb ik geen vodafone branded toesel.
nergens op het toestel zelf, maar ook nergens in de software is iets van vodafone te vinden, dus ik zou het wel vreemd vinden als mijn toestel branded lijkt te zijn.
ter vergelijking heeft mijn vriendin een vodafone branded HTC legend, hierbij komt bij het opstarten heel groot vodafone in beeld en staan er 2 vodafone programma's op.

EDIT: na het zoeken door het topic lijkt het er toch echt op dat ik een branded toestel heb, ik snap alleen nog niet wat er dan dus anders aan de vodafone desires is dan aan de HTC desires (afgezien van waar de updates vandaan komen dan)

[ Voor 16% gewijzigd door Mattie B op 22-12-2010 21:05 ]

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
pt0x schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:53:
Weekje terug update gespot.
OTA werkte niet vanwege root.
update gedraaid naar 2.29 via SD
unrevoked.

Done :)
Via SD, bedoel je dan dat je de update handmatig hebt binnengehaald en geinstalleerd mbv recovery? Zo ja, waar heb je de update binnengehaald?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

westergas

rikkie_pc

Kopen of niet?
Geen probleem met deze mega-gadget! Zou er zo weer één kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 22-12-2010 23:23 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ThinkPad
Hier ook geen problemen.

En om te voorkomen dat dit een opsomtopic wordt, ik denk inderdaad dat je hier voor het grote deel alleen negatieve reacties leest.

[ Voor 74% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2010 00:14 ]

• eymey
Kopen of niet?
Lees eens problemen die je tegen komt dan? (los van de uitval exemplaren).

De Desire is tot nu toe nog steeds één van m'n betere aankopen van de laatste tijd (in jaren gezien) geweest. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine ergernisjes en zal er op dit moment ongetwijfeld alweer mooier te krijgen zijn.

Maar ik ben (op de Sony Ericsson K800i in 2007 na) nog nooit zo tevreden geweest met een toestel als met m'n Desire :)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 15:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:23:
[...]

De Desire is tot nu toe nog steeds één van m'n betere aankopen van de laatste tijd (in jaren gezien) geweest. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine ergernisjes en zal er op dit moment ongetwijfeld alweer mooier te krijgen zijn.

Maar ik ben (op de Sony Ericsson K800i in 2007 na) nog nooit zo tevreden geweest met een toestel als met m'n Desire :)
Ik ben het helemaal mee eens, heb dezelfde telefoons gehad, K800i was idd een geweldige telefoon

PSN & XBL: Denkoyugo

• pina
  • Laatst online: 00:29
MacorgaZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:03:
[...]

[...]

[...]

[...]

Met openheid die hij vernoemt, vermoed ik wel dat hij eerder bedoelt dat alles in een strak keurslijf wordt gegoten via itunes. PDF's overzetten kan alleen via itunes. Afbeeldingen die je hebt gemaakt en die je wilt overzetten, moet via itunes gebeuren. Anders via een omweg met dropbox, wat dan weer omslachtig is. Documenten die je wilt overzetten kan je niet in 1 map gooien en de apps dan naar die map laten browsen. Neen, je moet elk document in die specifieke folder voor die app plaatsen. Als je dus 1 document in 2 verschillende apps wilt openen, moet je dat document 2x op je ipad plaatsen, omdat je een app niet kan laten browsen naar uw documenten.

• Thombias
  • Niet online
Mattie B schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:01:
[...]

volgensmij heb ik geen vodafone branded toesel.
nergens op het toestel zelf, maar ook nergens in de software is iets van vodafone te vinden, dus ik zou het wel vreemd vinden als mijn toestel branded lijkt te zijn.
ter vergelijking heeft mijn vriendin een vodafone branded HTC legend, hierbij komt bij het opstarten heel groot vodafone in beeld en staan er 2 vodafone programma's op.

EDIT: na het zoeken door het topic lijkt het er toch echt op dat ik een branded toestel heb, ik snap alleen nog niet wat er dan dus anders aan de vodafone desires is dan aan de HTC desires (afgezien van waar de updates vandaan komen dan)
Mijn toestel was ook branded maar na die RUU 2.29.405.5 niet meer.
Ik kon het zien aan de Scenes daar stond Vodafone tussen. Verder was er ook niets aan te zien dat Vodafone iets had toegevoegd. Na een beetje gegoogle kwam ik er achter dat de firmware die ik had dus een vodafirm was. Wist ik meteen de reden dat de updates maar uitbleven.

• Cobiwan
  • Niet online
Het viel me net op dat als mijn desire (AMOLED) wit beeld weergeeft, er af en toe hele kleine 'flikkeringetjes' doorheen komen. Dit komt er zeker door dat wit het meeste stroom kost en dat daarvoor alle pixels moeten oplichten? Ik had ook nog gordijnen dicht enz. en keek van redelijk dichtbij. Normaal zie je het niet.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 16:49
Sj44k13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:32:
Het viel me net op dat als mijn desire (AMOLED) wit beeld weergeeft, er af en toe hele kleine 'flikkeringetjes' doorheen komen. Dit komt er zeker door dat wit het meeste stroom kost en dat daarvoor alle pixels moeten oplichten? Ik had ook nog gordijnen dicht enz. en keek van redelijk dichtbij. Normaal zie je het niet.
Heb ik ook met lage helderheid met super LCD scherm. Ook geen last van bij normaal gebruik.
Pagina: 1 ... 28 ... 61 Laatste