Ik heb de mijne 2 of 3 juni gekocht en heb nooit problemen zoals hier beschreven gehad. Wel onlangs een boardswap gehad omdat alle gesprekken automatisch over de speaker gingen.Cyleo schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:23:
Ik heb het idee dat dit vooral bij de eerste generaties Desire's nu voorkomt, maar uit welke batches komen die van jullie/hoe vroeg hadden jullie hem?
Geheugen blijft sowieso vaag met die Desire vind ik hoor (unrooted)
Als ik via de instellingen mijn vrije interne geheugen check geeft ie 15 mb aan, echter Diskusage ziet nog 52 mb vrije ruimte. Hoe zit dat en waarom kan ik die niet benutten?
Als ik via de instellingen mijn vrije interne geheugen check geeft ie 15 mb aan, echter Diskusage ziet nog 52 mb vrije ruimte. Hoe zit dat en waarom kan ik die niet benutten?
Als je hier op googled dan vind je hem wel....Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:11:
Ik heb nog altijd die OTA update niet ontvangen, ik heb al een manuele check gedaan, maar die zegt dat mijn gsm up to date is. Wat dus niet klopt.
Softwarenummer 2.10.405.2, en er is al een nieuwere uit.
Ik heb geen simlock HTC Desire, wat kan ik doen om toch deze OTA update te krijgen?
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_151783_signed.exe
Hiermee kan je handmatig je desire updaten.
Ik heb sinds vorige week pas mijn GSM 'unrooted' , maar nu kreeg ik ook de melding voor een update.
Ik voerde die uit, maar bij de herstard gaf hij een error, dat hij deze niet kon uitvoeren ofzo.
Vroeger gingen alle update's, maar nu sinds de unroot, gaat het (toevallig) niet?
Iemand die weet wat ik moet doen, want ik heb er geen idee van
Ik voerde die uit, maar bij de herstard gaf hij een error, dat hij deze niet kon uitvoeren ofzo.
Vroeger gingen alle update's, maar nu sinds de unroot, gaat het (toevallig) niet?
Wat je zou kunnen proberen is die nieuwe RUU(paar post naar boven) te downloaden en te draaien.Dimitri_Jetair schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:09:
Ik heb sinds vorige week pas mijn GSM 'unrooted' , maar nu kreeg ik ook de melding voor een update.
(Wel ff backuppen)
Is je desire wel weer stock met root. Maar unrooten kan je zo weer met unrevoked3
[ Voor 6% gewijzigd door Thombias op 10-12-2010 08:16 ]
Als je hem root kan je geen automatische updates meer installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:21:
Bedankt voor de tip, maar zou je echt niet weten waarom ik het niet automatisch krijg?
Waarom weet ik ook niet precies maar het werkt niet meer.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Klopt dat had ik dus ook. Mijn desire was ook branded dus dat heb ik met deze RUU en goldcard(via modaco.com) ook opgelost. Het automatisch updaten werkt ook weer. (Ik krijg tenminste weer het bericht dat er geen updates zijnmadmaus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:26:
[...]
Als je hem root kan je geen automatische updates meer installeren.
Even waarschuwing betreffende die ROM Upgrade Utility (RUU). Het is een complete reflash, geen update:
Is dit inderdaad bijna gelijk aan de normale update-procedure en kost het je niet je instellingen en data? Dat wil ik namelijk nog wel even bevestigd hebben door iemand die het eerder heeft gedaan. (Backup kan overigens nooit kwaad)
Als je telefoon niet geroot is zou ik gewoon deze stappen in SoeperKees in "HTC Desire - Deel 7" in combinatie met deze officiële update package proberen. Volgens SoeperKees is lukt het ook met een geroot toestel.The upgrade process takes up to 25 minutes. It is recommended that you close all programs on your PC
prior to starting the update program and do not open any applications or files while the update is in
process. All personal data stored on the device will be lost. Make sure you save all pictures, videos, and
important files to your PC prior to performing the update process
Is dit inderdaad bijna gelijk aan de normale update-procedure en kost het je niet je instellingen en data? Dat wil ik namelijk nog wel even bevestigd hebben door iemand die het eerder heeft gedaan. (Backup kan overigens nooit kwaad)
Ik ben zojuist overgestapt van een WildFire naar een Desire..(
) Is er een simpele manier (a la apple) om alle appsover te zetten?
Via appbrain dus
Via appbrain dus
[ Voor 10% gewijzigd door lredev op 10-12-2010 11:46 ]
MybackupPRO?lredev schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:34:
Ik ben zojuist overgestapt van een WildFire naar een Desire..() Is er een simpele manier (a la apple) om alle appsover te zetten?
Dan maak je een backup van alle apps op je wildfire en dan gebruik je je sdkaart om alles weer terug te zetten?
is de eerste 30 dagen gratis.
[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 10-12-2010 11:46 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Appbrain Market is de makkelijkste oplossing denk iklredev schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:34:
Ik ben zojuist overgestapt van een WildFire naar een Desire..() Is er een simpele manier (a la apple) om alle appsover te zetten?
Voor je smsjes kun je sms backup&restore gebruiken, supertooltje.
Ik heb inderdaad appbrain gebruikt, erg makkelijk met de browser gewoon selecteren welke ik wilde overzetten. Op de Wildfire verwijderde ik mijn smsjes altijd (in iedere geval de lange conversaties nadat ik ze geback-upped had naar een textfile.
Wat me gelijk eigenlijk opvalt is dat de wildfire eigelijk ergonomisch verantwoorder is
, hetiets kortere scherm zorgt dat je overal met je duim bij kan, bij de desire is de linkerbovenhoek net wat lastiger te bereiken (met de telefoon in de rechterhand, maar goed, ergonomie en telefoons is sowieso niet echt een gelukkig huwelijk
)
Wat me gelijk eigenlijk opvalt is dat de wildfire eigelijk ergonomisch verantwoorder is
Ik ben vandaag door de gladheid gevallen met de fiets.
Jammer genoeg viel ik op mijn desire.
Er zitten nu allemaal barsten in mijn amoled scherm, waardoor hij nu voor de helft paars is.
Het glas waar het scherm achter zit is echter niet beschadigd.
Ik heb 2 vragen:
Hoe kan het echte scherm beschadigd zijn zonder dat het beschermings glas kapot is?
Is dit te claimen bij de garantie? en zo nee hoeveel kost het dan ongeveer om het te laten vervangen?
Er zitten nu allemaal barsten in mijn amoled scherm, waardoor hij nu voor de helft paars is.
Ik heb 2 vragen:
Hoe kan het echte scherm beschadigd zijn zonder dat het beschermings glas kapot is?
Is dit te claimen bij de garantie? en zo nee hoeveel kost het dan ongeveer om het te laten vervangen?
Andere optie door je SD-kaart in je nieuwe toestel te doen, alles wat op Apps2SD staat wordt automatisch weer toegevoegd.lredev schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:34:
Via appbrain dus
Als het bovenste laagje wat meegeeft, kan het scherm eronder breken. Sterker nog, bij zeker 90% van alle schermbreuken is alleen het LCD/Amoled panel gebroken, het bovenscherm blijft meestal intact (gelukkig maar, anders heb je scherven in je been).Jelte12345 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:59:
Ik heb 2 vragen:
Dit valt natuurlijk niet onder fabrieksgarantie. Garantie is wanneer iets te wijten is aan de fabrikant (slechte bouwkwaliteit, software), dit is gebruikersschade. Als jij niet gevallen was, was het toestel nog heel geweest.
De kosten voor het vervangen van zo'n scherm durf ik niet te vermelden, je kan 't zelf doen voor zo'n 60-80 euro of je kan het laten doen voor ongeveer het dubbele. Ik weet alleen niet hoe makkelijk zo'n Amoled scherm te leveren is en hoe duur dit wordt. De kosten die ik net noemde zijn bij normale LCD.
Sterkte!
Help! Ik heb denk ik iets te rigoureus mijn Desire willen opschonen (had te weinig geheugen), en ik ben nu al mijn basis-ringtones kwijt. Iemand een idee waar ik die weer kan vinden en hoe ik die weer terug kan zetten?
Verwijderd
GSM is niet geroot...madmaus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:26:
[...]
Als je hem root kan je geen automatische updates meer installeren.
Straks maar eens opruiming houden op m'n telefoon... Gisteren heb ik een halve dag geen mail gehad omdat m'n telefoongeheugen vol was, dan kapt de Gmail-app er blijbaar mee 
Met Swype kwam er weer 10 MB mee... Jammer dat je veel apps nog niet op de SD-kaart kunt zetten.
Met Swype kwam er weer 10 MB mee... Jammer dat je veel apps nog niet op de SD-kaart kunt zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 10-12-2010 13:39 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zou het in ieder geval ook proberen te claimen bij de gemeente. Als ze geen geld uit willen geven aan strooien moeten ze maar de schade betalen.Jelte12345 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:59:
Ik heb 2 vragen:
Want Nederlandse gemeentes zijn echt bestand tegen sneeuwval zoals die van vorige week. Het lijkt mij meer common sense dat als je buiten sneeuw ziet, je voorzichtig bent. Ze kunnen simpelweg niet elke vierkante cm die tot hun gemeentegrond behoort, sneeuwvrij maken, easy as that.The Anarchist schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:49:
[...]
Ik zou het in ieder geval ook proberen te claimen bij de gemeente. Als ze geen geld uit willen geven aan strooien moeten ze maar de schade betalen.
En claimen op de garantie; nope. Verzekering, allicht...
Hehe, vandaag pas? Ik van de week al een keer (ook m'n eigen stomme schuld, ik zag dat het spiegelglad was en wist dat de straat waar ik doorheen moest richting de zijkanten wat afloopt).Jelte12345 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:59:
Ik heb 2 vragen:
Ik had er al rekening mee gehouden en m'n Desire wat veiliger in m'n rugtas/andere tas verstopt. Want met je Desire op je lichaam WEET je gewoon dat ie bij een val de eerste klap opvangt.
Helaas kunnen de gemeenten ook niet overal strooien (hoewel ik dat wel zou wensen). Wat het niet minder schandalig maakt dat bv. hier in Almere ook sommige stukken (veel gebruikt) fietspad niet gestrooid worden.
Anyway, moraal van het verhaal: Niet met je Desire in je (broek)zak gaan fietsen als er een redelijk te bedenken kans bestaat dat je onderuit kan gaan
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
offtopic:Henk schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:56:
[...]
Want Nederlandse gemeentes zijn echt bestand tegen sneeuwval zoals die van vorige week. Het lijkt mij meer common sense dat als je buiten sneeuw ziet, je voorzichtig bent. Ze kunnen simpelweg niet elke vierkante cm die tot hun gemeentegrond behoort, sneeuwvrij maken, easy as that.
Op sneeuw glijd je niet uit. Bij ons in het centrum/sommige hoofdwegen lag op sommige plaatsen gewoon een transparante laagspekglad ijs van een paar milimeter wat je soms niet eens kon zien. Echt levensgevaarlijk. Dat noem ik nalatigheid. Zeker proberen te claimen bij de gemeente dus.
het fietspad achter het gemeentehuis langs zou het toch wel mogen lijkt meHenk schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:56:
[...]
Want Nederlandse gemeentes zijn echt bestand tegen sneeuwval zoals die van vorige week. Het lijkt mij meer common sense dat als je buiten sneeuw ziet, je voorzichtig bent. Ze kunnen simpelweg niet elke vierkante cm die tot hun gemeentegrond behoort, sneeuwvrij maken, easy as that.
En claimen op de garantie; nope. Verzekering, allicht...
Maar ik heb net gebeld en inderdaad geen garantie ze komen hem morgen ophalen.
Ik heb mijn telefoon ook geroot en een custom rom erop staan, gaan ze daar moeilijk overdoen bij de reparatie?
of maakt dat ze niks uit, omdat het toch niet binnen de garantie valt?
[ Voor 20% gewijzigd door Jelte12345 op 10-12-2010 17:06 ]
Verwijderd
Claimen bij garantie gaat je niet lukken, heb namelijk exact het zelfde gehad van de week (touchscreen werkt nog wel, scherm is kapot). Repareren bij HTC kost €200+. Ik ben vandaag bij mobile-repair geweest in Rijswijk (ook te vinden op Marktplaats), waar het scherm ter plekke wordt vervangen voor 95 euro inc BTW, scheelt de helft.Jelte12345 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:59:
Ik heb 2 vragen:
Hoe zet je automatische netwerkkeuze uit op een Desire Z?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Iemand?Woodpecker schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:12:
Help! Ik heb denk ik iets te rigoureus mijn Desire willen opschonen (had te weinig geheugen), en ik ben nu al mijn basis-ringtones kwijt. Iemand een idee waar ik die weer kan vinden en hoe ik die weer terug kan zetten?
ik verwijs je door naar het desire Z forum:King Nothing schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:56:
Hoe zet je automatische netwerkkeuze uit op een Desire Z?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1419867/last
Mja... Heb ik dus geprobeerd. Nu heb ik en geen ringtones meer, en ik ben al mijn sms-jes kwijt. Ik dacht toch werkelijk dat die back-up en restore-functie zou werken... Naïef kind dat ik ben...Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:27:
[...]
terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Zucht... backups maken?Woodpecker schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:53:
[...]
Mja... Heb ik dus geprobeerd. Nu heb ik en geen ringtones meer, en ik ben al mijn sms-jes kwijt. Ik dacht toch werkelijk dat die back-up en restore-functie zou werken... Naïef kind dat ik ben...
Verder, probeer het eens met deze (originele) 2.1 RUU. Hij is btw wel voor een amoled desire, de mijne, dus misschien moet je even zoeken naar een versie die bij jouw telefoon past, als je bijv. een vodafone branded desire had, of een slcd, etc. Iig, áls je een non-branded, amoled desire hebt, deze ruu
http://dl.dropbox.com/u/8...release_126984_signed.exe
Doe eens normaal, dat is geen nalatigheid, dat is de winter.The Anarchist schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:23:
[...]
offtopic:
Op sneeuw glijd je niet uit. Bij ons in het centrum/sommige hoofdwegen lag op sommige plaatsen gewoon een transparante laagspekglad ijs van een paar milimeter wat je soms niet eens kon zien. Echt levensgevaarlijk. Dat noem ik nalatigheid. Zeker proberen te claimen bij de gemeente dus.
Heb ik eergisteren de Legend van de vrouw ff de upgrade laten draaien naar Froyo, zie ik dat die weer wat andere dingen heeft dan de Froyo voor de Desire.
Twee dingen vallen me op: Adobe Reader als app en het wisselen van de schermen gaat heel vloeiend, net zoals bij een iPhone zeg maar. Dit gaat bij mijn Desire gewoon van plop, nieuw scherm.
Vooral dat laatste vind ik toch wel erg mooi, tijd dus voor een update
En wat geheugen betreft, ook weer zo'n rare vergelijking:
Mijn Desire heeft bijna geen gedownloade apps meer, omdat ie constant zeurt dat er te weinig geheugen is.
De Legend daarentegen staat vol met spelletjes en andere troep. Voordat ik die verplaatste naar de SD kaart, was er nog zeker 45Mb over. Nu na het verplaatsen is er ruim 100 Mb vrij
Twee dingen vallen me op: Adobe Reader als app en het wisselen van de schermen gaat heel vloeiend, net zoals bij een iPhone zeg maar. Dit gaat bij mijn Desire gewoon van plop, nieuw scherm.
Vooral dat laatste vind ik toch wel erg mooi, tijd dus voor een update
En wat geheugen betreft, ook weer zo'n rare vergelijking:
Mijn Desire heeft bijna geen gedownloade apps meer, omdat ie constant zeurt dat er te weinig geheugen is.
De Legend daarentegen staat vol met spelletjes en andere troep. Voordat ik die verplaatste naar de SD kaart, was er nog zeker 45Mb over. Nu na het verplaatsen is er ruim 100 Mb vrij
Waiting on the world to change
Het geheugenbeheer (ROM) loopt echt de spuigaten uit... iedereen met Desire heeft er last van. Ik draai deze installatie als een van de eerste in Nederland.7 april heb ik mij Desire voor het eerst reboot.En het is sinds de zomer al om te janken. App2sd app geeft aan dat ik 140 mb aan ROM bezit. Met 'Contactpersonen' van 15 mb, maps 12mb, gmail 10mb.... is het snel gedaan met de 140mb.
Wat een waardeloos systeem. Ik heb echt zin om mn telefoon te verkopen en een iPhone 4 of een Nexus S te halen. Irritant, de hele dag door gezeur over ruimte.... maar die 10gig op mn SD kan ik niets meer...
Wat een waardeloos systeem. Ik heb echt zin om mn telefoon te verkopen en een iPhone 4 of een Nexus S te halen. Irritant, de hele dag door gezeur over ruimte.... maar die 10gig op mn SD kan ik niets meer...
Jawel, A2SD+ of Data2EXT. Moet je wel rooten, custom rom flashen en je SD kaart opnieuw partitioneren, maar het is het imho waardNovah schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:43:
Het geheugenbeheer (ROM) loopt echt de spuigaten uit... iedereen met Desire heeft er last van. Ik draai deze installatie als een van de eerste in Nederland.7 april heb ik mij Desire voor het eerst reboot.En het is sinds de zomer al om te janken. App2sd app geeft aan dat ik 140 mb aan ROM bezit. Met 'Contactpersonen' van 15 mb, maps 12mb, gmail 10mb.... is het snel gedaan met de 140mb.
Maar dat zou toch niet moeten allemaal, een telefoon van toen 450 euro.Henk schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:47:
[...]
Jawel, A2SD+ of Data2EXT. Moet je wel rooten, custom rom flashen en je SD kaart opnieuw partitioneren, maar het is het imho waard
Mijn zus en zwagert hebben hem ook gekocht, toen ze mij met dat ding zagen. Ik zie hun geen custom roms installeren en hun Desire r00ten. Er moet gewoon iets aan gedaan worden... tis een beetje wanproduct. Met die volle cache enzo!
Euh, mjah... ik zie het idd als een fout dat HTC er niet meer geheugen in heeft gestopt, maar om het een wanproduct te noemen... het is gewoon die éne flaw, zoals zoveel producten die helaas hebben. Een SGS heeft dit niet, maar die heeft weer te maken met lagfixes, gps-bugs, etc...Novah schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:22:
[...]
Maar dat zou toch niet moeten allemaal, een telefoon van toen 450 euro.
Mijn zus en zwagert hebben hem ook gekocht, toen ze mij met dat ding zagen. Ik zie hun geen custom roms installeren en hun Desire r00ten. Er moet gewoon iets aan gedaan worden... tis een beetje wanproduct. Met die volle cache enzo!
HTC wil het btw wel goed doen, de DHD en de DZ zijn natuurlijk gewoon een goede stap in de richting, of de amerikaanse Droid Incredible...
Verwijderd
Vind een vriend met ook een Desire. De files staan in je system map -> media -> audio uit mn hoofd (telefoon vergeten mee te nemen vandaagWoodpecker schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:53:
[...]
Mja... Heb ik dus geprobeerd. Nu heb ik en geen ringtones meer, en ik ben al mijn sms-jes kwijt. Ik dacht toch werkelijk dat die back-up en restore-functie zou werken... Naïef kind dat ik ben...
Je kan me ook een DM sturen, dan stuur ik de bestanden door als zip en kun je m in die map zelf unpacken met ES File Explorer of gelijkwaardig programma
Ik heb nu nog 45MB over en alle apps die dat kunnen naar de SD verplaats. Waarom kunnen sommigen apps dit wel en sommige niet? Beetje knullig vind ik dat. Ik heb overigens nog geen geheugen meldingen gehad.
Thanx, maar ik heb ze weer terugVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:42:
[...]
Vind een vriend met ook een Desire. De files staan in je system map -> media -> audio uit mn hoofd (telefoon vergeten mee te nemen vandaag)
Je kan me ook een DM sturen, dan stuur ik de bestanden door als zip en kun je m in die map zelf unpacken met ES File Explorer of gelijkwaardig programma![]()
45MB is toch nog redelijk wat? En sommige apps kunnen dit niet omdat de ontwikkelaar deze optie moet implementeren. Standaard kan je de app dus niet verplaatsen, totdat de ontwikkelaar dit inbouwt.lredev schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:52:
Ik heb nu nog 45MB over en alle apps die dat kunnen naar de SD verplaats. Waarom kunnen sommigen apps dit wel en sommige niet? Beetje knullig vind ik dat. Ik heb overigens nog geen geheugen meldingen gehad.
Is het mogenlijk om standaard apps als Footprints en Peep te verwijderen zonder dat je je toestel root?
Needbzfan schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:58:
Is het mogenlijk om standaard apps als Footprints en Peep te verwijderen zonder dat je je toestel root?
Meestal begint hij te piepen bij ongeveer 15-20 MB over (weet het niet exact) . Dus je hebt nog ruimte zat als ik het zo lees.lredev schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:52:
wijzigingen na update?
Wat mij opviel... Je kunt nu zoomen met camera (alleen foto)
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Niemand?Stefangrp schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:52:
Geheugen blijft sowieso vaag met die Desire vind ik hoor (unrooted)
Dat kon ik altijd al.mucuracat schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:43:
wijzigingen na update?
hoi
Nu ik weer eens m'n oplaadsnoer ben vergeten (ik heb er nu twee, een voor thuis en een voor op m'n werk, en vertik het een derde te kopen) merk ik wel dat ik het lastig vind dat niet is te kijken of de telefoon aan staat ... zonder 'm aan te zetten.
Op het moment dat je op het aan-uit-knopje drukt zal hij, hoe kort je dat ook doet, opstarten als hij uit staat. Dat maakt het uitschakelen om de batterij te sparen nogal zinloos als je na een uur niet meer zeker weet of je 'm nou had uitgezet of niet, want opstarten kost al zo'n 5% van de batterijduur en is niet te onderbreken, behalve door de batterij eruit te halen...
Op het moment dat je op het aan-uit-knopje drukt zal hij, hoe kort je dat ook doet, opstarten als hij uit staat. Dat maakt het uitschakelen om de batterij te sparen nogal zinloos als je na een uur niet meer zeker weet of je 'm nou had uitgezet of niet, want opstarten kost al zo'n 5% van de batterijduur en is niet te onderbreken, behalve door de batterij eruit te halen...
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2010 16:27 ]
Bel jezelf met een andere telefoon
[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 12-12-2010 16:14 ]
The devil is in the details.
Tja, en wel of niet zeker weten of je je eigen telefoon hebt uitgeschakeld is misschien ook wel iets wat je moet kunnen onthouden lijkt me. Is het trouwens zo erg dat de telefoon helemaal moet worden uitgeschakeld? Bespaar je niet voldoende batterij door de telefoon in vliegtuigmodus te zetten o.i.d.? Bespaar je ook gelijk de 5% (??) batterijvermogen die het opstarten blijkbaar kost.
Al ben ik het in beginsel wel met je eens. Het zou fijn zijn te kunnen zien of je telefoon aanstaat zonder deze per ongeluk op te starten in het geval dat dat niet zo mocht zijn.
Al ben ik het in beginsel wel met je eens. Het zou fijn zijn te kunnen zien of je telefoon aanstaat zonder deze per ongeluk op te starten in het geval dat dat niet zo mocht zijn.
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
@Hahn: ja, en dan twintig cent kwijt zijn door het bellen naar je voicemail
Handiger zou zijn dat je de knop, zoals bij zo ongeveer alle telefoons die ik heb gehad, een seconde of drie ingedrukt moet houden om hem te laten opstarten. Ik heb de telefoon ook wel eens uit staan terwijl 'ie in m'n tas of broekzak zit, en als 'ie dan (in z'n hoesje!) alleen al op de aan-uit-knop stuitert hoor je na een paar seconden het opstartgeluid.

Nee, natuurlijk heb je gelijk, maar als ik twee dagen met een halflege telefoon moet doen zet ik 'm liever om de paar uur een keer aan om te kijken of ik nog gesprekken of sms'jes heb gemist, en dan weet ik niet altijd meer zeker of ik 'm na de vorige keer wel uit heb gezet.
Saillant detail: iedere keer dat ik het controleer blijkt dat ik het toch wel had gedaan (en start hij weer op...), dus misschien moet ik inderdaad gewoon niet meer controleren, met uiteraard als risico dat Murphy om de hoek komt kijken en dat ik 'm een keer níet had uitgezet en erachter kom dat hij leeg is.
Handiger zou zijn dat je de knop, zoals bij zo ongeveer alle telefoons die ik heb gehad, een seconde of drie ingedrukt moet houden om hem te laten opstarten. Ik heb de telefoon ook wel eens uit staan terwijl 'ie in m'n tas of broekzak zit, en als 'ie dan (in z'n hoesje!) alleen al op de aan-uit-knop stuitert hoor je na een paar seconden het opstartgeluid.
Ik onthoud in het weekend uit principe niks.JvW schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:26:
Tja, en wel of niet zeker weten of je je eigen telefoon hebt uitgeschakeld is misschien ook wel iets wat je moet kunnen onthouden lijkt me. Is het trouwens zo erg dat de telefoon helemaal moet worden uitgeschakeld? Bespaar je niet voldoende batterij door de telefoon in vliegtuigmodus te zetten o.i.d.? Bespaar je ook gelijk de 5% (??) batterijvermogen die het opstarten blijkbaar kost.
Nee, natuurlijk heb je gelijk, maar als ik twee dagen met een halflege telefoon moet doen zet ik 'm liever om de paar uur een keer aan om te kijken of ik nog gesprekken of sms'jes heb gemist, en dan weet ik niet altijd meer zeker of ik 'm na de vorige keer wel uit heb gezet.
Saillant detail: iedere keer dat ik het controleer blijkt dat ik het toch wel had gedaan (en start hij weer op...), dus misschien moet ik inderdaad gewoon niet meer controleren, met uiteraard als risico dat Murphy om de hoek komt kijken en dat ik 'm een keer níet had uitgezet en erachter kom dat hij leeg is.
[ Voor 57% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2010 16:38 ]
Verwijderd
Mijn vriendin heeft sinds 1,5 maand de HTC. Ze heeft af en toe last dat de touchscreen uit zich zelf opties kiest of toetscombinaties uitvoert. Het lijkt erop dat als deze lang wordt gebruikt, en dus warmer wordt met het vasthouden dat het dan gebeurt. Ik heb al lopen zoeken met google en search, helaas niks gevonden.
Heeft iemand een oplossing?
Ik krijg vaak, bijna altijd, dat ik updates niet kan installeren. Voornamelijk van apps maar ook van de 2.2.9 (oid) update.
Download gaat goed, maar bij installeren krijg ik melding dat het niet is gelukt maar ik heb geen idee waarom niet. Hoe kan ik erachter komen waarom dat niet kan?
Download gaat goed, maar bij installeren krijg ik melding dat het niet is gelukt maar ik heb geen idee waarom niet. Hoe kan ik erachter komen waarom dat niet kan?
Ik heb zoiets maar juist als ik de telefoon voor een lange tijd niet heb gebruikt, bv een nachtje slapen. Het lijkt wel of het touchscreen voor een aantal seconden niet goed geijkt lijkt. Als ik bv in het midden van het homescreen tik dan haalt ie het telefoon menu tevoorschijn.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:23:
Mijn vriendin heeft sinds 1,5 maand de HTC. Ze heeft af en toe last dat de touchscreen uit zich zelf opties kiest of toetscombinaties uitvoert. Het lijkt erop dat als deze lang wordt gebruikt, en dus warmer wordt met het vasthouden dat het dan gebeurt. Ik heb al lopen zoeken met google en search, helaas niks gevonden.
Verwijderd
Hier gaat het zonder aan te raken e.e.a. vanzelf bewegen zoals menu en letters selecteren.Upbeat schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:42:
[...]
Ik heb zoiets maar juist als ik de telefoon voor een lange tijd niet heb gebruikt, bv een nachtje slapen. Het lijkt wel of het touchscreen voor een aantal seconden niet goed geijkt lijkt. Als ik bv in het midden van het homescreen tik dan haalt ie het telefoon menu tevoorschijn.
Ik zet m'n telefoon nooit uit. Wat zou de besparing zijn in tijd als dat hij idle loopt of uit staat. Dat is minuten werk op een complete lading volgens mij.CodeCaster schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:57:
Nu ik weer eens m'n oplaadsnoer ben vergeten (ik heb er nu twee, een voor thuis en een voor op m'n werk, en vertik het een derde te kopen) merk ik wel dat ik het lastig vind dat niet is te kijken of de telefoon aan staat ... zonder 'm aan te zetten.
Neem risico's in wat jij geloofd
Klopt, is vrij irritant.CodeCaster schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:57:
Echter zijn die kabels helemaal niet zo duur. Voor een euro of 3 heb je er al eentje (incl verzendkosten).
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik had ook zoeiets, maar bij mij alleen maar de echte knoppen op het toestel: home, menu en volume. Heb een nieuw mainboard gekregen.Upbeat schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:42:
[...]
Ik heb zoiets maar juist als ik de telefoon voor een lange tijd niet heb gebruikt, bv een nachtje slapen. Het lijkt wel of het touchscreen voor een aantal seconden niet goed geijkt lijkt. Als ik bv in het midden van het homescreen tik dan haalt ie het telefoon menu tevoorschijn.
Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van een Desire, leuke telefoon tot nu toe maar ik heb nog wel een paar vragen.
1. Is het mogelijk om berichten die ik op mijn Desire heb gelezen ook in hotmail of gmail als gelezen te krijgen zonder dit elke keer handmatig te doen.
2. Als ik via dropbox een foto download, waar kan ik dit dan terug vinden op mijn telefoon?
1. Is het mogelijk om berichten die ik op mijn Desire heb gelezen ook in hotmail of gmail als gelezen te krijgen zonder dit elke keer handmatig te doen.
2. Als ik via dropbox een foto download, waar kan ik dit dan terug vinden op mijn telefoon?
1: gmail doet dat toch al? Voor hotmail kan je exchange instellen bij improved email app.Darkzell schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:22:
Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van een Desire, leuke telefoon tot nu toe maar ik heb nog wel een paar vragen.
2: SD/ download(s) weet niet zeker
Waarschijnlijk heb je niet genoeg vrije ruimte. Zorg eens dat er minstens 25 MB (of was het nu 30?) vrij is vooraleer je update, en probeer dan nog eens. Laat ook even weten of dat geholpen heeft.Bender schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:41:
Ik krijg vaak, bijna altijd, dat ik updates niet kan installeren. Voornamelijk van apps maar ook van de 2.2.9 (oid) update.
Normaal krijg je hierover ook een boodschap, maar ik heb zelf ervaren dat deze snel verloren gaat doordat het scherm voor de update er heel snel voorspringt bijvoorbeeld.
1) als je hem via exchange zet staan je gelezen mails ook automatisch gelezen in je mail. Ik gebruik hotmail dat werkt goed. Ligt er wel aan of je mail app dat ondersteund. De standaard HTC mail ondersteund dat niet voor hotmail. Daarvoor moet je de standaard mail van android downloaden.Darkzell schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:22:
zie: http://digiex.net/guides-...us-one-android-2-2-a.html
2) Die komen in een folder "dropbox" op je sdkaart.
Ik heb gisteren een Sense HD ROM geflashed naar m'n Desire en tot nu toe valt het heel erg goed mee! Ik kan gebruik maken van de HTC Sense site, batterijverbruik is zowat hetzelfde gebleven (zou in principe twee dagen moeten trekken op een volle lading?) en die Sense 2.0 werkt ENORM vlot!
Aangezien ik onder de indruk was van de sense update, ben ik beginnen googlen of deze update er wel zou komen op de Desire, en naar het schijnt zou deze deze maand uitgerold worden.
bron: http://android.modaco.com...ssic-desires-in-december/
Zo zijn er nog wel een paar sites die hetzelfde beweren maar, er zijn er ook genoeg die zeggen dat het gewoon zever is en dat de Desire geen noemenswaardige updates meer gaat krijgen.. time will tell
Aangezien ik onder de indruk was van de sense update, ben ik beginnen googlen of deze update er wel zou komen op de Desire, en naar het schijnt zou deze deze maand uitgerold worden.
Zo zijn er nog wel een paar sites die hetzelfde beweren maar, er zijn er ook genoeg die zeggen dat het gewoon zever is en dat de Desire geen noemenswaardige updates meer gaat krijgen.. time will tell
Zijn er ook nadelen?Pyr0wl schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:13:
Ik heb gisteren een Sense HD ROM geflashed naar m'n Desire en tot nu toe valt het heel erg goed mee! Ik kan gebruik maken van de HTC Sense site, batterijverbruik is zowat hetzelfde gebleven (zou in principe twee dagen moeten trekken op een volle lading?) en die Sense 2.0 werkt ENORM vlot!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Volgens mij niet echt, is een fijne Sense ROM (alhoewel ik toch bij DeFrost blijf hangen). Grappig om te lezen dat ik nu een "classic" Desire heb.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nog geen 720P videorecording?
je hebt minimaal 512mb ext partitie nodig (ze raden vaak 1GB aan), 720p camcorder opname werkt nog niet en er zijn FC errors als je je persoonlijke dictionary wilt aanpassen
(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830 dit is de ROM die ik op de moment heb draaien)
Verwijderd
Doet de camera functie t inmiddels welPyr0wl schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:37:
[...]
je hebt minimaal 512mb ext partitie nodig (ze raden vaak 1GB aan), 720p camcorder opname werkt nog niet en er zijn FC errors als je je persoonlijke dictionary wilt aanpassen
(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830 dit is de ROM die ik op de moment heb draaien)
Dit meen je niet? Heb je uberhaupt op die link geklikt???Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:49:
[...]
Doet de camera functie t inmiddels wel?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Lol. Zelfde hier, alleen ik ben fan van de Neophyte roms, dus ik draai op Reflextsense. En ja, ik vind het er erg strak uitzien die HD roms. Ze lopen verder gewoon vloeiend, en een nadeel heb ik (nog) niet gezien.Pyr0wl schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:13:
Haha, nicemhulsegge schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:17:
[...]
Lol. Zelfde hier, alleen ik ben fan van de Neophyte roms, dus ik draai op Reflextsense. En ja, ik vind het er erg strak uitzien die HD roms. Ze lopen verder gewoon vloeiend, en een nadeel heb ik (nog) niet gezien.
Edit: Ik zie net dat ik deze ROM al eens getest heb, maar ik knapte redelijk af op het custom thema dat hij erin had gestoken, en dat bovendien het standaard sense thema leek te vervangen
[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0wl op 13-12-2010 14:47 ]
Ik heb hetzelfde probleem, helemaal gek word ik ervan. Ook alles geprobeerd, zonder resultaat. Bij HTC willen ze het mobo vervangen, helaas mag ik dat zelf gaan betalen omdat er al eens valschade is geconstateerdspookz0r schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:04:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn HTC Desire icm een pc met Windows 7 Ultimate 64bit. De telefoon wordt niet meer door Windows herkent als diskdrive.
Bij device properties zie ik een geel uitroepteken bij HTC Android Phone USB Device en de volgende melding:
A driver (service) for this device has been disabled. An alternate driver may be providing this functionality. (Code 32)
Ik zie dat er drivers van windows worden gebruikt maar hiermee werkt het blijkbaar niet. Als ik verwijs naar de HTC drivers krijg ik de melding dat de drivers up to date zijn en worden nog steeds de Windows drivers gebruikt.
Ik heb ook geprobeerd om de USB drivers op de volgende manier te installeren http://developer.android.com/sdk/win-usb.html maar dat werkt ook niet.
Als ik alles van HTC verwijder en opnieuw installeer krijg ik bij het installeren al een error dat de drivers voor HTC Android Phone USB Device niet goed geinstalleerd zijn.
Hoe kan ik zorgen dat Windows mijn telefoon weer herkent?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
...
[ Voor 98% gewijzigd door miggeltje op 13-12-2010 21:07 . Reden: verkeerd gelezen ]
Dat heb ik ook af en toe. Wel irritant als je dan op iets 'drukt' wat je niet wil.Upbeat schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:42:
[...]
Ik heb nog steeds Android 2.1 op m'n Desire staan en ben er eigenlijk overwegend tevreden over. Is iedereen positief over de 2.2 versie, of kleven er toch ook wat nadelen aan de nieuwe versie? Ik lees af en toe iets over schokkeriger scrollen in de browser met Android 2.2?
Weet je zeker dat je USB Debugging niet aan hebt staan op je Desire?westergas schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:01:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, helemaal gek word ik ervan. Ook alles geprobeerd, zonder resultaat. Bij HTC willen ze het mobo vervangen, helaas mag ik dat zelf gaan betalen omdat er al eens valschade is geconstateerd
Zit even te zoeken op mijn rcmixhd rom, maar kan het even niet vinden.
Heb zelf dit probleem ook gehad toen ik probeerde te rooten.
Alle HTC software eraf gooien, zeker weten dat USB debugging uit staat en proberen maar.
Succes
Wel erg jammer dat er zo ontzettend weinig geheugen beschikbaar is voor het installeren van apps zonder het toestel te rooten. Momenteel nog zo'n 33MB vrij en om nou te zeggen dat ik veel apps heb geïnstalleerd.. nee. Op mijn 3 jaar oude iPod Touch heb ik er iig veel meer op staan. Wel een flinke misser van Google toentertijd en daarmee doel ik op de wijze van implementatie. Ze lijken het te herstellen met de Nexus S, maar daarbij is het ook nog maar afwachten hoeveel ruimte er daadwerkelijk voor apps gebruikt kan worden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dacht ook dat dat het probleem was, maar heb nu 80MB vrij en zelfs nu blijft het probleemYohsoog schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:54:
[...]
Waarschijnlijk heb je niet genoeg vrije ruimte. Zorg eens dat er minstens 25 MB (of was het nu 30?) vrij is vooraleer je update, en probeer dan nog eens. Laat ook even weten of dat geholpen heeft.
Normaal krijg je hierover ook een boodschap, maar ik heb zelf ervaren dat deze snel verloren gaat doordat het scherm voor de update er heel snel voorspringt bijvoorbeeld.
maar weer eens een kijkje genomen in dit topic en tot mijn verbazing lees ik hier over een update namelijk 2.29. Nu krijg ik deze update dus niet binnen en kan ik de update ook niet via de htc site vinden? ik gebruik een unbrandend toestel, de desire is niet geroot en mijn provider is Hi.
Hij schijnt door HTC ingetrokken zijn. Heb ik ergens gelezen.geishin schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 02:32:
maar weer eens een kijkje genomen in dit topic en tot mijn verbazing lees ik hier over een update namelijk 2.29. Nu krijg ik deze update dus niet binnen en kan ik de update ook niet via de htc site vinden? ik gebruik een unbrandend toestel, de desire is niet geroot en mijn provider is Hi.
De OTA schijnt problemen te geven met WiFi en 3G.
De RUU geeft geen problemen en is nog te downloaden en die kan je handmatig op je desire gooien(eventueel met goldcard).
De RUU geeft geen problemen en is nog te downloaden en die kan je handmatig op je desire gooien(eventueel met goldcard).
[ Voor 199% gewijzigd door Thombias op 14-12-2010 09:09 ]
Laten we hopen dat die update van de nieuwe Sense er ook voor iets tussen zitThombias schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:22:
kort vraagje. Google is lekker verzadigd als je zoekt op "set number of home tabs" e.d.
Ik ben terug gegaan van Launcher pro naar HTC sense en wil graag ipv de standaard 7 home tabs 5 home tabs gebruiken. weet iemand of dit met een simpele setting of app kan worden gerealiseerd?
ik wil dus geen andere launcher gaan gebruiken.
Ik ben terug gegaan van Launcher pro naar HTC sense en wil graag ipv de standaard 7 home tabs 5 home tabs gebruiken. weet iemand of dit met een simpele setting of app kan worden gerealiseerd?
ik wil dus geen andere launcher gaan gebruiken.
En dat de versie met de nieuwe Sense gelijk App2SD+ heeftPyr0wl schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:20:
[...]
Laten we hopen dat die update van de nieuwe Sense er ook voor iets tussen zit
/me *heb geen zin om gelijk al aan custom roms te gaan*
Wat is je bron? Hier werkt het namelijk, voor zover ik kan zien en afgezien van die flash-op-aanvraag bug, prima.Thombias schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:22:
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb ook een tijdje die update gedraaid, zonder enige problemen. Maar als je gaat googlen, kom je hier en daar wel iets tegen over mensen die de OTA geinstalleerd hadden en vervolgens niet meer konden verbinden met wifi.Groentenboer schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:14:
[...]
Wat is je bron? Hier werkt het namelijk, voor zover ik kan zien en afgezien van die flash-op-aanvraag bug, prima.
Precies. Zelf heb ik het handmatig geupdate en nergens last van. Dus met de RUU.Pyr0wl schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:
[...]
Ik heb ook een tijdje die update gedraaid, zonder enige problemen. Maar als je gaat googlen, kom je hier en daar wel iets tegen over mensen die de OTA geinstalleerd hadden en vervolgens niet meer konden verbinden met wifi.
Ik heb OTA en doet t perfectThombias schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:27:
[...]
Precies. Zelf heb ik het handmatig geupdate en nergens last van. Dus met de RUU.
voor de duidelijkheid, root ben je kwijt na die update. unrevoked draaien en je kan weer alles.
Dan ben jij een van de gelukkige, gok ik.
Lang niet iedereen heeft last of problemen gehad met die OTA. En zelfs de mensen die problemen hadden met de OTA, kregen alles gefixed na één of twee keer een hard reset uit te voeren.
Ik draai nu een week 2.29 en toevallig gister dat die mijn draadloos netwerk niet meer vanzelf wilde verbinden toen thuis kwam. WiFi even uit-aan hielp wel. Een dag na de update ook een keer complete telefoonontvangst kwijt die hij niet meer wilde oppakken en ook hierbij hielp vliegtuigmodus aan-uit. Beide problemen incidenteel eerder wel gehad nog voor deze versie, maar toevallig nu zo kort na elkaar.Pyr0wl schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:
[...]Ik heb ook een tijdje die update gedraaid, zonder enige problemen. Maar als je gaat googlen, kom je hier en daar wel iets tegen over mensen die de OTA geinstalleerd hadden en vervolgens niet meer konden verbinden met wifi.
Mogelijk zijn dat mensen met een DEbranded toestel.Pyr0wl schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:
[...]
Ik heb ook een tijdje die update gedraaid, zonder enige problemen. Maar als je gaat googlen, kom je hier en daar wel iets tegen over mensen die de OTA geinstalleerd hadden en vervolgens niet meer konden verbinden met wifi.
Mijn toestel is Debranded en....ik had er ook last van. En ook de vorige keer.
Eigenwijs updaten zonder dat je je goldcard in je toestel hebt zitten grrr
Oplossing is de update alleen uitvoeren als je goldcard in je toestel zit.
Is in dit forum eerder aan bod geweest, maar heb het antwoord niet kunnen vinden:
Wil m'n Outlook syncen met m'n Desire.
Nu heb ik een poosje geleden HTC Sync gebruikt, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg niet voor elkaar dat hij afspraken van de telefoon naar Outlook stuurde.
Een fijnere oplossing (geen gehannes met snoertjes van compu naar foon) is het gebruik van 'Google Calendar Sync'.
Nu heb ik 'Google Calendar Sync' geïnstalleerd en dat lijkt goed te werken, alleen... afspraken gemaakt op de telefoon komen niet in m'n Outlook. Ze komen wel in de Google Calendar terecht.
Wanneer ik afspraak X maak in m'n Google Kalender en afspraak Y op m'n telefoon, dan zie je vlak daarna beide afspraken in de Google Kalender én m'n telefoon staan, maar alleen afspraak X komt in Outlook terecht.
Waarom gaat afspraak X van Google kalender wél naar Outlook en afspraak Y (oorspronkelijk gemaakt op de Desire) van Google kalender niet?!!
Dus:
- van desire naar google kalender gaat goed, andere kant op ook
- van google, gemaakt in Google kalender komen wel in Outlook terecht
- van google, gemaakt in desire komen niet in Outlook terecht
- van outlook naar google (en daarna ook telefoon) gaat goed
Heb gekeken of ik iets kon aanpassen in instellingen bij zowel Google kalender als telefoon, heb tijdens syncen antivirus uitgezet, niets helpt.
Welke held heeft het antwoord...
Nu heb ik een poosje geleden HTC Sync gebruikt, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg niet voor elkaar dat hij afspraken van de telefoon naar Outlook stuurde.
Een fijnere oplossing (geen gehannes met snoertjes van compu naar foon) is het gebruik van 'Google Calendar Sync'.
Nu heb ik 'Google Calendar Sync' geïnstalleerd en dat lijkt goed te werken, alleen... afspraken gemaakt op de telefoon komen niet in m'n Outlook. Ze komen wel in de Google Calendar terecht.
Wanneer ik afspraak X maak in m'n Google Kalender en afspraak Y op m'n telefoon, dan zie je vlak daarna beide afspraken in de Google Kalender én m'n telefoon staan, maar alleen afspraak X komt in Outlook terecht.
Waarom gaat afspraak X van Google kalender wél naar Outlook en afspraak Y (oorspronkelijk gemaakt op de Desire) van Google kalender niet?!!
Dus:
- van desire naar google kalender gaat goed, andere kant op ook
- van google, gemaakt in Google kalender komen wel in Outlook terecht
- van google, gemaakt in desire komen niet in Outlook terecht
- van outlook naar google (en daarna ook telefoon) gaat goed
Heb gekeken of ik iets kon aanpassen in instellingen bij zowel Google kalender als telefoon, heb tijdens syncen antivirus uitgezet, niets helpt.
Welke held heeft het antwoord...
[ Voor 13% gewijzigd door heutsm op 14-12-2010 14:38 ]
Ik heb een probleempje met m'n Desire. Ik had eens per ongeluk flash 10.1 verwijdert, daarna weer bijgewerkt in de market, maar sindsdien werkt die niet meer, en de internet browser app opent geeneens meer. Een reset (in het instellingen menu->sd- en telefoongeheugen->terugzetten op fabrieksinstellingen) heeft niet geholpen
. Nu weet ik dat wanneer je toestel uit staat en opstart met power+volume down in een boot menu komt waar ook RECOVERY en CLEAR STORAGE opties zijn. Zou een van deze werken om een echte reset te doen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik heb dezelfde constructie.heutsm schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:30:
Is in dit forum eerder aan bod geweest, maar heb het antwoord niet kunnen vinden:
Bij mij werkt het echter wel.
Welke versie outlook heb je? Ik gebruik 2010.
Staat je in de Desire gemaakte afspraak wel in Google Calendar? De Sync gaat eens per [ingestelde tijd] draaien, daar ligt het ook niet aan? (voor de hand liggend, maar toch)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Op twee computers heb ik het geprobeerd, op beide computers gebruik ik Outlook 2003. De ene WIN XP, de andere WIN 7.Rhapsody schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:30:
[...]
Ik heb dezelfde constructie.
Bij mij werkt het echter wel.
Welke versie outlook heb je? Ik gebruik 2010.
Staat je in de Desire gemaakte afspraak wel in Google Calendar? De Sync gaat eens per [ingestelde tijd] draaien, daar ligt het ook niet aan? (voor de hand liggend, maar toch)
De afspraak gemaakt in de Desire staat inderdaad wél in de Google kalender.
Zou het dan misschien niet gaan met Outlook 2003? Kan daar verder niets van terugvinden op internet. Klinkt misschien wel logisch, zeker ook omdat ik met HTC Sync ook niets in Outlook krijg.
Aan de andere kant: volgens de Google-site zelf zou het wél mogelijk moeten zijn met Outlook 2003...
De sync gaat inderdaad eens per ingestelde tijd draaien, maar je kunt dit forceren door op 'sync' te klikken.
Google Calendar Sync synct alleen je hoofdkalender van Google Calendar. Heb je afspraken gemaakt op je Desire in een andere kalender staan misschien?heutsm schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:45:
[...]
Op twee computers heb ik het geprobeerd, op beide computers gebruik ik Outlook 2003. De ene WIN XP, de andere WIN 7.
De afspraak gemaakt in de Desire staat inderdaad wél in de Google kalender.
Zou het dan misschien niet gaan met Outlook 2003? Kan daar verder niets van terugvinden op internet. Klinkt misschien wel logisch, zeker ook omdat ik met HTC Sync ook niets in Outlook krijg.
Aan de andere kant: volgens de Google-site zelf zou het wél mogelijk moeten zijn met Outlook 2003...
De sync gaat inderdaad eens per ingestelde tijd draaien, maar je kunt dit forceren door op 'sync' te klikken.
Rail Away!
Als ik een afspraak in de Desire maak, kan ik kiezen voor 'pc sync' of '...@gmail.com'.Mad Marty schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:49:
[...]
Google Calendar Sync synct alleen je hoofdkalender van Google Calendar. Heb je afspraken gemaakt op je Desire in een andere kalender staan misschien?
Alleen afspraken in '...@gmail.com' komen in google calendar terecht, toch?
Bedoel je dat, of zie ik een andere instelling over het hoofd?
Sinds ik mijn desire heb, heb gebruik gemaakt van de HTC sense mail app met exchange sync. Door de push installingen komen (of kwamen) alle mailtjes bijna sneller op mijn telefoon aan als in mijn outlook.
Helaas is dat sinds een week of 3 afgelopen. Als ik mail open, synct de app meteen, maar als ik dat niet doe, dan wordt er niets naar mijn telefoon gepushed
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Is er toevallig een update voor exchange server 2007 geweest die voor het einde van een goede samenwerkig tussen android en exchange heeft gezorgd?
P.S. de sync instellingen naar 5 minuten zetten, en vervolgens weer terug naar push haalt niets uit.
Helaas is dat sinds een week of 3 afgelopen. Als ik mail open, synct de app meteen, maar als ik dat niet doe, dan wordt er niets naar mijn telefoon gepushed
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Is er toevallig een update voor exchange server 2007 geweest die voor het einde van een goede samenwerkig tussen android en exchange heeft gezorgd?
P.S. de sync instellingen naar 5 minuten zetten, en vervolgens weer terug naar push haalt niets uit.
[ Voor 8% gewijzigd door TMoose op 14-12-2010 16:55 ]
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon