Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

_Silencer schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:01:
[...]

De OMAP3 is grafisch niet sterker dan de tweede generatie snapdragon.

Second gen snapdragon @ 800Mhz en Adreno 205:

http://www.glbenchmark.co...le%20G2&benchmark=glpro11

OMAP3 @ 1GHZ en SGX530:

http://www.glbenchmark.co...OID%202&benchmark=glpro11
Het is natuurlijk niet eerlijk om te linken naar resultaten welke zijn geupload door gebruikers zonder dat er bij staat welke tweaks zijn toegepast. Niemand ontkent dat de nieuwe HTC toestellen sneller zijn op gebied van GPU. Met de ingebouwde Flash en Webkit accelerator zullen mensen die veel surfen merken dat de HTC's sneller zijn. Maar als we naar de overal scores van de CPU's gaan kijken dan zien we dat de OMAP's over het algemeen sneller zijn terwijl de Qualcomm's alleen sneller op geoptimaliseerde gebieden.

http://www.flexycore.com/benchmark-database-access.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Oke, nice! :)
_Silencer schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:01:
[...]

De OMAP3 is grafisch niet sterker dan de tweede generatie snapdragon.

Second gen snapdragon @ 800Mhz en Adreno 205:

http://www.glbenchmark.co...le%20G2&benchmark=glpro11

OMAP3 @ 1GHZ en SGX530:

http://www.glbenchmark.co...OID%202&benchmark=glpro11
Hmm, oke dan had ik het mis. Er zit wel vrij weinig verschil in als ik zo naar de resultaten kijk. Ben benieuwd welke telefoon (milestone 2 of desire z) in de praktijk sneller blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Als je die droidbooster en niet standaard roms resultaten weg laat, staat de vision eerst (sec gen snapdragon is nog niet getest met droidbooster en aangepaste roms). Het verschil met de omap3 is vrij klein, de nieuwe snapdragon en omap3 soc's zijn op ongeveer hetzelfde niveau lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Silencer schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:33:
[...]

Als je die droidbooster en niet standaard roms resultaten weg laat, staat de vision eerst (sec gen snapdragon is nog niet getest met droidbooster en aangepaste roms). Het verschil met de omap3 is vrij klein, de nieuwe snapdragon en omap3 soc's zijn op ongeveer hetzelfde niveau lijkt me.
Mwah als ik kijk naar de resultaten van caffeine mark dan zie ik:
Droid 2, Rom: Standard
Number of Runs: 9. Best Score by: Hello. Frequency: 1.00 GHz 5346
Vision, Rom: Standard
Number of Runs: 16. Best Score by: hendusoone. Frequency: 800 MHz 4627
Caffeine mark is een meer applicatie gerichte benchmark dan een puur computational benchmark. Als we gaan kijken naar puur computational benchmarks dan komt de Desire Z wel sneller uit de bus maar de vraag is dan altijd hoe dichtbij de realiteit zo'n benchmark is. Zo ook mijn voorgaand commentaar op de Quadrant results van de Galaxy S.

Ik heb pas nog een mail wisseling gehad met de makers van Quadrant over hun benchmark en dan met name over de Galaxy S. Als je de free versie gebruikt dan komt de Galaxy S er altijd bovenop uit maar als je dan gaat kijken in de pro versie dan zie je meteen waarom dat is. Hun verhaal was dat ze het onderkennen maar ze kunnen er niks aan doen en ze zouden het meenemen in de volgende versie waarin ze op een andere wijze de cumulatieve score zouden berekenen welke dichterbij de realiteit zou zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 27-10-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Droid 2, Rom: Standard
Number of Runs: 9. Best Score by: Hello. Frequency: 1.00 GHz 5346

Vision, Rom: Standard
Number of Runs: 16. Best Score by: hendusoone. Frequency: 800 MHz 4627
OMAP3 -> 5346 Marks / 1000 MHz = 5,346 Marks/MHz
Snapdragon g2 -> 4627 Marks / 800 MHz = 5,78375 Marks/MHz

Kleine 8% verschil. Op gelijke klok snelheid (1 Ghz) waarschijnlijk niet merkbaar... de snapdragon is misschien wel beter voor de persoon die zijn telefoon graag under -of overclocked, wegens de hogere IPC :) Een normale gebruiker zal toch geen verschil merken puur op raw performance van de soc's en kiest best tussen de twee modellen op andere factoren (software, feature, design, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:03
Edit: sorry moest in levertijden topic

[ Voor 82% gewijzigd door henkzelf op 05-11-2010 08:39 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Silencer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

OMAP3 -> 5346 Marks / 1000 MHz = 5,346 Marks/MHz
Snapdragon g2 -> 4627 Marks / 800 MHz = 5,78375 Marks/MHz

Kleine 8% verschil. Op gelijke klok snelheid (1 Ghz) waarschijnlijk niet merkbaar... de snapdragon is misschien wel beter voor de persoon die zijn telefoon graag under -of overclocked, wegens de hogere IPC :) Een normale gebruiker zal toch geen verschil merken puur op raw performance van de soc's en kiest best tussen de twee modellen op andere factoren (software, feature, design, ...).
Dan nog iets anders. Volgens reports hier en daar zijn de Droid X en Milestone 2 veel energiezuiniger dan de Desire HD en de Desire Z. Deels komt dit door de power management optie welke er in de toestellen zijn ingebouwd maar ook de advanced powermenagement optie's welke op de TI chips aanwezig zijn. De Milestone 2 zou minimaal 3 dagen halen terwijl de Dezire Z (G2) amper een volle dag haalt. Dit is natuurlijk gebaseerd op Amerikaanse informatie en daar kan de kwaliteit van het netwerk sterk varieren dus weet ik niet wat de situatie hier in Nederland zal zijn. Maar als ik dan kijk naar de Desire HD, dan ziet het er niet echt zonkleurig uit.

http://blog.laptopmag.com...dsets-trail#axzz14Peb11Ti

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-11-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Klopt wel: kijk maar eens hier, ook een serieus accu vergelijk in elke test die ze doen:
http://www.anandtech.com/show/3967/the-tmobile-g2-preview/4

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verizon is in Amrica begonnen met de verkoop van de Droid 2 Global Edition.

http://www.engadget.com/2...lable-at-verizon-for-199/

Wit ziet er goed uit. Er staat verder bij dat het tri-band UMTS is maar welke frequenties het apparaat precies gebruikt staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Specifications
All–Digital, 800/1900, CDMA EVDO rev A
Quad Band GSM – 850/900/1800/1900MHz
Tri–Band UMTS/HSPA – 850 /1900/2100MHz

van hier: http://www.verizonwireles...er=&capId=&phoneTopRated=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkzelf schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:27:
Specifications
All–Digital, 800/1900, CDMA EVDO rev A
Quad Band GSM – 850/900/1800/1900MHz
Tri–Band UMTS/HSPA – 850 /1900/2100MHz

van hier: http://www.verizonwireles...er=&capId=&phoneTopRated=
Hmmm. Denk dat ze het er later bij hebben gezet want vanmorgen stond dat er nog niet. Maar goed hij werkt dus ook hier in Nederland. :)

Trouwens, de prijs is 559 dollar los wat neer komt op ongeveer 400 euro (waarschijnlijk ex belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

In de comments bij dit youtube filmpje: YouTube: MOTOROLA MILESTONE 2 with MOTOBLUR#!

Geeft iemand van het motorola channel aan dat hij toch zeer binnenkort te verwachten is in Duitsland.

------------

iwalkawayfromthesun
1 week geleden @motorola will it be available in germany? And if yes, when is the release date?

motorola
1 week geleden @iwalkawayfromthesun yes, and should be on sale in the next week.

------------

Hopelijk is de launch in Nederland niet veel later!

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ToeingTheLine: Amazon.de zegt dat hij vanaf 15 nov (dus maadag) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Het is de bedoeling dat we levertijden en abonnementen bespreken in:
[ABO] Motorola Milestone 2 levertijden- en abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Animo voor deze telefoon is zo laag dat het er best doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
So? Het is niet voor niets apart aangemaakt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:35:
So? Het is niet voor niets apart aangemaakt
Ja en ik was diegene die het heeft aangemaakt. De reden waarom ze al die dingen proberen te scheiden is omdat er (bij drukke threads) te veel doorheen komt (bijv: De Desire Z). Maar hier is zo weinig discussie dat het er eigenlijk niet aan toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 105188 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:49:
[...]Ja en ik was diegene die het heeft aangemaakt. De reden waarom ze al die dingen proberen te scheiden is omdat er (bij drukke threads) te veel doorheen komt (bijv: De Desire Z). Maar hier is zo weinig discussie dat het er eigenlijk niet aan toe doet.
Mij maakt het niet uit, maar het is op verzoek van een mod.
pven in "Motorola Milestone 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 22:15
Anoniem: 105188 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:49:
[...]

Ja en ik was diegene die het heeft aangemaakt. De reden waarom ze al die dingen proberen te scheiden is omdat er (bij drukke threads) te veel doorheen komt (bijv: De Desire Z). Maar hier is zo weinig discussie dat het er eigenlijk niet aan toe doet.
Gewoon negeren joh, dat is het beste.

De prijs is op dit moment overigens wel héél fors 8)7

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Rossi46 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:39:
[...]
De prijs is op dit moment overigens wel héél fors 8)7
500 Euro, dat is 30 euro meer dan de Desire-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:50:
[...]

500 Euro, dat is 30 euro meer dan de Desire-Z.
Waar zie jij dan 500 euro voor de M2? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Rossi46 op 14-11-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Rossi46 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:17:
Waar zie jij dan 500 euro voor de M2? :?
http://www.amazon.de/gp/p...=463375173&pf_rd_i=301128

[ Voor 29% gewijzigd door Cyb op 14-11-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

500 euro is toch een normale en redelijke prijs voor zo'n toestel vindt ik. Bij intro zal het wel zo blijven en over een maandje ofzo zal het zakken naar 400. Alleen de trend met de abo's blijft meestal hetzelfde, als hij bij intro een bepaalde prijs heeft met abo dan blijft dat meestal zo tenzij je een actie tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

HTC Desire Z vs Motorola Milestone 2
De Desire Z en de Milestone 2 zijn aan elkaar gewaagd, beiden zijn namelijk:
-2de generatie Android GSMs
-hebben een keyboard
-zelfde schermformaat
-ruwweg zelfde prijs
-ruwweg zelfde release date

Toch zijn er verschillen, zie:
- http://www.pocket-lint.co...z-vs-motorola-milestone-2
- http://mobile.downloadato...ne-2-vs-htc-desire-z.html
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789137
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787175

Opgesomd:
-De Milestone 2 is kwa hardware en vorm op alle punten gelijk of beter dan de Desire Z. Zo heeft de Milestone 2 bijv. 8GB flash, waar de Desire Z 1.5GB heeft.
-Sommige Desire Z gebruikers hebben last van een Loose Hinge probleem, waarbij het scherm ongewenst open gaat. YouTube: T-Mobile G2 (HTC Desire Z) - Loose Hinge Problem [HD1080p] Niet iedereen heeft dit probleem.
-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
-Kwa software mogelijkheden is de Desire Z beter dan de Milestone 2. Dit komt omdat Motorola het de developer community erg lastig maakt door de boatloader te locken, waardoor je bij het upgraden van de Android kernel afhankelijk wordt van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij een linkje naar de Gingerbread requirements... daar is nog niks definitiefs over bekend voro zover ik weet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

CLB schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:09:
Heb jij een linkje naar de Gingerbread requirements... daar is nog niks definitiefs over bekend voro zover ik weet.
Ik heb geen officiele Gingerbread requirement links gezien, maar voor de Desire Z wordt verwacht dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:07:
HTC Desire Z vs Motorola Milestone 2
De Desire Z en de Milestone 2 zijn aan elkaar gewaagd, beiden zijn namelijk:
-2de generatie Android GSMs
-hebben een keyboard
-zelfde schermformaat
-ruwweg zelfde prijs
-ruwweg zelfde release date

Toch zijn er verschillen, zie:
- http://www.pocket-lint.co...z-vs-motorola-milestone-2
- http://mobile.downloadato...ne-2-vs-htc-desire-z.html
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789137
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787175

Opgesomd:
-De Milestone 2 is kwa hardware en vorm op alle punten gelijk of beter dan de Desire Z. Zo heeft de Milestone 2 bijv. 8GB flash, waar de Desire Z 1.5GB heeft.
-Sommige Desire Z gebruikers hebben last van een Loose Hinge probleem, waarbij het scherm ongewenst open gaat. YouTube: T-Mobile G2 (HTC Desire Z) - Loose Hinge Problem [HD1080p] Niet iedereen heeft dit probleem.
-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
-Kwa software mogelijkheden is de Desire Z beter dan de Milestone 2. Dit komt omdat Motorola het de developer community erg lastig maakt door de boatloader te locken, waardoor je bij het upgraden van de Android kernel afhankelijk wordt van Motorola.
Je neemt een Z of M2 primair vanwege het keyboard toch? dan lijkt me de kwaliteit van het toetsenbord het belangrijkste criterium tussen deze twee telefoons, en voor m'n gevoel heeft de Z een beter keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 69767 schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:59:
[...]Je neemt een Z of M2 primair vanwege het keyboard toch? dan lijkt me de kwaliteit van het toetsenbord het belangrijkste criterium tussen deze twee telefoons, en voor m'n gevoel heeft de Z een beter keyboard.
(Het hebben van een keyboard is inderdaad 1 van de eisen van me, maar niet in de mate dat ik alleen voor het allerbeste keyboard toestel ga.)
Ik lees berichten dat het keyboard van de M2 is verbeterd t.o.v. de M1. De M2 is momenteel niet in NL verkrijgbaar, dus ik neem aan dat je je gevoel baseert op basis van reviews? Heb je een link waarin kwaliteit verschil in het keyboard besproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyb schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:07:
Niet eens dat het wordt genoemd. De M2 heeft een schuif mechanisme zonder veren. De TOBO schuift op 2 rails welke je zelf handmatig helemaal open of helemaal dicht moet schuiven. Daar tussen in klappert hij maar heen en weer. Als het erop aankomt is de M2 even erg. Het probleem met de scharnieren van de DZ is dat men de bouw kwaliteit van het systeem niet vertrouwd maar daar is op dit moment geen data voor beschikbaar dat men een goed beeld kan schetsen. HTC heeft gezegd dat ze garant staan voor de kwaliteit van hun scharnieren.
Mhz zegt niet alles. Het enige wat het zegt is dat een hoger geclockte CPU meer energie verbruikt. De Scorpion en de OMAP cores hebben beide hun sterke en zwakkere punten. Het punt waar de Scorpion voortreffelijk op scoren is FLO's. Als een toekomstige OS veel FLO's nodig heeft dan zal de DZ zeker veel sneller zijn. De Snapdragon heeft ook ingebouwde Flash en Webkit versnelling waardoor websites met flash sneller zullen werken. De DZ kun je overclocken naar 1.55Ghz en de M2 naar 1.4Ghz.

De huidige toestellen zijn allemaal redelijk future proof. Alleen een toestel aanschaffen voor wat de toeskomst eventueel zou kunnen brengen is maar een kromme situatie. Je moet kijken wat het nu kan en niet wat later mogelijk zou kunnen worden.
Dit is een zeer ongelukkige uitleg. Je schets nu het gevoel alsof er voor de DZ meer software beschikbaar is. Dat is niet zo. Het gaat hier om community mods en community mods zijn altijd leuk maar ik vindt dat het niet van belang is voor een eventueele aanschaf keuze, tenzij je echt specifiek gaat kopen om te modden.

De DZ heeft hetzelfde probleem alleen is dat een puur software matige lock en is het dus makkelijker te breken. De M2 heeft een hardwarematige lock. De D2 heeft allang root en men kan kernel modules veranderen, dat is meer dan genoeg voor meeste mensen. Pas als je je kernel wilt veranderen is het andere koek.

Wat je trouwens vergeet te zeggen is dat M2 veel langer mee gaat op een volle lading. Zie de links die ik al een paar berichten terug had gepost.

offtopic:
/edit:

Ik begrijp niet waarom je 2x hetzelfde moet posten in 2 aparte topics. Had je niet beter een nieuwe thread aan kunnen maken? Eerst klagen over scheiding in topics en dan crossposten in 2 topics is maar een kromme situatie.

Weet iemand misschien ook of die witte (Global Edition) versie naar Eruopa komt? Als ze ooit een witte versie of een Droid X hier in Europa verkopen dan ben ik 100% verkocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-11-2010 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het scherm van de M2 gaat echt niet uit zichzelf op en neer hoor, dat is de reinste onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:57:
Het scherm van de M2 gaat echt niet uit zichzelf op en neer hoor, dat is de reinste onzin
Tegen wie zeg je dat? Als je dat tegen mij zegt dan:

http://www.droidforums.ne...iding-open-my-pocket.html

Is ook logische, het scherm heeft verder geen veren. Het glijdt op 2 rails welke na de tijdje wat losser gaan zitten en waardoor hij zelf open kan gaan. Als je hem half open hebt dan kan hij beide richtingen op vallen.

Vergelijking van mechanismen
YouTube: Keyboard Showdown: Epic, DROID 2, G2

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-11-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Milestone heeft 't zelfde mechanisme, zit zo vast als een kluisdeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:42:
De mijne niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meen je dat echt joh? Ik zal je link vanavond is doornemen.. of op YouTube zoeken, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

CLB schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:42:
Ik heb toch ook diverse Milestones in mijn handen gehad die niet heel stevig meer aanvoelden. Toegegeven, die hadden wat misbruik te verduren gehad, maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel gaat frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:53:
[...]

Ik heb toch ook diverse Milestones in mijn handen gehad die niet heel stevig meer aanvoelden. Toegegeven, die hadden wat misbruik te verduren gehad, maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel gaat frustreren.
Als je even de populaire internetfora afgaat vindt je zo wel meerdere mensen die zeggen dat het na een tijdje wat losser gaat zitten of zelfs gaat rammelen. De TOBO van de mijne is na een tijdje ook wat losser gaan zitten, niet echt irritant maar toch een ergernis. Ik moet toegeven dat ik niet echt de zuinigste ben. Een telefoon koop je om te gebruiken en hij moet overal naar toe mee. Ik gebruik hem zoals ik hem gebruik en niet zoals dat ding wil dat ik ermee omga.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-11-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:58
Anoniem: 105188 schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:35:
Mhz zegt niet alles. Het enige wat het zegt is dat een hoger geclockte CPU meer energie verbruikt. De Scorpion en de OMAP cores hebben beide hun sterke en zwakkere punten. Het punt waar de Scorpion voortreffelijk op scoren is FLO's. Als een toekomstige OS veel FLO's nodig heeft dan zal de DZ zeker veel sneller zijn. De Snapdragon heeft ook ingebouwde Flash en Webkit versnelling waardoor websites met flash sneller zullen werken. De DZ kun je overclocken naar 1.55Ghz en de M2 naar 1.4Ghz.
Qua FLOP's klopt het helemaal, daar scoort de Snapdragon/Scorpion gewoon veel beter. Echter heeft de OMAP ook gewoon flash acceleration. Het enige echte voordeel van de Snapdragon is dus de Webkit versnelling (voor degene die een webkit gebaseerde browser gebruiken).

Echter heeft de OMAP ook een groot voordeel: een veel betere energiebeheer. Met een browsertest overleeft de Droid2 het 30 minuten langer over 3G en 2 uur langer over Wifi. Ook de standby tijd is aanzienlijk beter.

Tevens is het schuifmechanisme van de M2 weldegelijk anders als dat van de M1, zelfde principe, maar bij de M2 klikt hij veel beter vast in de uiterste posities.

Gezien de prijs denk ik dat ik de Droid 2 Global ga importeren.

@CLB - Ik ga waarschijnlijk voor oud & nieuw nog naar de VS, neem hem dan mee terug, vrij van invoerrechten (<€450). Tevens betaal je bij post-import volgens mij geen importheffing voor mobiele telefoons, alleen BTW.

[ Voor 21% gewijzigd door knirfie244 op 16-11-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan? Nog even invoerrechten, BTW en douanekosten betalen, dan is de prijs weer equal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53
Expansys heeft 'm, net als de steen 1 weer als eerste dus in nl.
http://www.expansys.nl/mo...oid-smartphone-eu-203474/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
450,00 in de EU @ ExPansys

Dat is nog minder dan de Milestone 1 kostte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Mooi prijsje zeg! :Y

Jammer dat Motorola werkelijk niks aan marketing doet in NL. Iedereen staat ook altijd weer raar te kijken als ik de Milestone uit m'n broekzak haal :/ Niet dat het mij verder wat boeit (ben nog altijd zéér content met de Milestone) maar Motorola had er zoveel meer uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 23:28

Woembah

YNWA

Tja, Motorola verkleint vooral het risico op slechte verkopen en de daarmee gepaarde verliezen door de Milestone 2 (en de vorige ook) alleen in een paar Europese landen actief te promoten (Engeland, Duitsland, Italië). Volgens mij was Belcompany in NL de enige fysieke winkel die de M1 überhaupt verkocht. Zodra ze in de bovengenoemde landen succes boeken zullen ze het in de benelux ook wel weer écht proberen.

Overigens vind ik deze telefoon juist tof omdat hij zo uniek is hier. HTC, Apple of Samsung is gewoon saai :) Bovendien doet de naam 'Motorola' bij de meesten nog wel een belletje rinkelen, dus het is niet zo dat ze denken dat je een of andere B-telefoon hebt.

Tot zover de Milestone 2 als stijlicoon, het is verder natuurlijk ook gewoon één van de weinige telefoons die praktisch alles biedt wat ik in een telefoon wil. Ik zal er maar voor gaan sparen, in het begin van dit jaar had ik al een Milestone 1 gekregen bij mijn abo-verlenging, maar die was na een paar maanden (door eigen toedoen) stuk :( . Zodoende is het nu al een tijdje behelpen met mijn oude Nokia 5800. En daarmee ga ik het niet nog de resterende anderhalf jaar van mijn abonnement volhouden :X

Check out my photography on Instagram

Ik hoop zelf dat de eerste Milestone eruit gaat met lage prijzen, koop ik er nog een voor als deze die ik nu heb, kapot is =p

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 105188 schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:35:
[...]
offtopic:
/edit:

Ik begrijp niet waarom je 2x hetzelfde moet posten in 2 aparte topics. Had je niet beter een nieuwe thread aan kunnen maken? Eerst klagen over scheiding in topics en dan crossposten in 2 topics is maar een kromme situatie.
Ik klaag niet over de scheiding van topics in dit forum, dat was iemand anders (voor mij maakt het niet uit).
Maar het is inderdaad netter om een nieuwe thread the maken. Bij deze: HTC Desire Z vs Motorola Milestone 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Review Droid 2 GE

http://www.engadget.com/2...-droid-2-global-hands-on/

Blijkbaar is de GE een tikkeltje dunner waardoor er een hobbel zit waar de camera is.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-11-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Wat is het hier opeens stil, heeft iedereen de Milestone 2 al?

Ik zie dat de Milestone 2 met MotoBlur geleverd wordt, enig idee of dat ook te verwijderen valt?

Natuurlijk heb ik al even gegoogled, maar kon geen definitieve oplossing vinden.
Wel dat het mogelijk is een alternatieve launcher te installeren.

Ik vind (vond?) de Milestone 1 echter zo geweldig omdat het een bijna vanilla Android versie was (afgezien van wat nutteloze apps van Motorola).
Het zou mooi zijn als de Milestone 2 ook zonder extra meuk te gebruiken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr1gg3R schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:07:
Wat is het hier opeens stil, heeft iedereen de Milestone 2 al?

Ik zie dat de Milestone 2 met MotoBlur geleverd wordt, enig idee of dat ook te verwijderen valt?

Natuurlijk heb ik al even gegoogled, maar kon geen definitieve oplossing vinden.
Wel dat het mogelijk is een alternatieve launcher te installeren.

Ik vind (vond?) de Milestone 1 echter zo geweldig omdat het een bijna vanilla Android versie was (afgezien van wat nutteloze apps van Motorola).
Het zou mooi zijn als de Milestone 2 ook zonder extra meuk te gebruiken valt.
Ik heb de M2 nog niet, het is even afwachten tot ze in de winkels liggen en dat duurt meestal nog wel een weekje of twee. Gewoon geduld.

De M2 is gelijk aan de Droid 2. De Droid 2 is al gedeeltelijk gekraakt en je kunt er een redelijk Vanilla aparaat van maken, kijk maar eens op XDA Developers. Van wat ik tot nu toe op youtube heb gezien kan ik zeggen dat de M1 en M2 redelijk gelijk zijn aan elkaar qua UI, de M2 heeft wat tweaks hier en daar niks echt bijzonders. Ik vondt dat de M1 sowieso al een van de beste Android UI's had en de M2 kan dat dus alleen maar verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De M1 met de beste Android UI, dat was gewoon Vanilla Android, oftewel geen aanpassingen..
M2 die alleen maar kan verbeteren.. dat kan alleen als het Vanilla Android is en dat is niet out of the box.

* CLB hoeft ook al die aangepaste icoontjes / launchers en andere zut niet hoor! Vanilla FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eens kijken wat 2.3 of 3.0 gaan brengen. Google spreekt met grote woorden. 3th party launchers zouden overbodig worden.

Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vindt die Droid icoontje de mooiste. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 22-11-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Heeft iemand wellicht al gezien of de Milestone 2 ook gemakkelijk te rooten is, zoals het geval is bij de Droid 2?

Op XDA lees ik positieve berichten, maar nog geen 'officieel' Milestone 2 root topic.

Ik neem aan dat met een ge-root-e (vaag woord) Milestone 2, alle Motorola junk wel te verwijderen zal zijn.
Motoblur -> weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Yep, dat klopt, maar mag ik zomaar aannemen dat de root voor de Droid 2 ook voor de Milestone 2 zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noopz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr1gg3R schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:56:
[...]

Yep, dat klopt, maar mag ik zomaar aannemen dat de root voor de Droid 2 ook voor de Milestone 2 zal werken?
Nee tuurlijk niet. Maar tenzij Motorola grote verandering gaat door voeren in hun platform is er een grote kans dat het werkt of werkt met een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ geflippeD: Zo werken ze gewoon, kijk maar in het begin van de eerste Motorola, ging precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:* pven wijst subtiel op [ABO] Motorola Milestone 2 levertijden- en abonnemententopic ...

Berichten die hier niet horen worden daar naartoe verplaatst.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Heeft de telefoon eigenlijk een front side camera? En krijgt hij ook android 2.3? Of is daar nog niks over bekend?
Ben lekker lastig aan het doen :P

[ Voor 53% gewijzigd door Drumstick3 op 26-11-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frontside camera.. uhm nee... zie de TS misschien voor foto's? Over 2.3 is nog niks bekend gemaakt..
* CLB vind dat geneuzel over 'komt de nieuwe Androidversie erop' een beetje onzin, maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:46:
Frontside camera.. uhm nee... zie de TS misschien voor foto's? Over 2.3 is nog niks bekend gemaakt..
* CLB vind dat geneuzel over 'komt de nieuwe Androidversie erop' een beetje onzin, maar dat is mijn mening
Mwah ik normaal gesproken ook niet maar van wat we hebben gezien gaat 2.3 echt superveel toevoegen waardoor je het eigenlijk wel zou willen of moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:04:
[...]

Mwah ik normaal gesproken ook niet maar van wat we hebben gezien gaat 2.3 echt superveel toevoegen waardoor je het eigenlijk wel zou willen of moeten hebben.
ja daarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Mwah... ik ga de discussie niet opstarten van 'waarom 2.3' maar voor mij is 2.1 (en 2.2 krijg ik ook nog) al voldoende.
Denk dat er echt 'revolutionaire dingen' gaan gebeuren bij Honeycomb enzo, maar vind het OS nu al af eigenlijk. Wat mist er...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:10:
offtopic:
Mwah... ik ga de discussie niet opstarten van 'waarom 2.3' maar voor mij is 2.1 (en 2.2 krijg ik ook nog) al voldoende.
Denk dat er echt 'revolutionaire dingen' gaan gebeuren bij Honeycomb enzo, maar vind het OS nu al af eigenlijk. Wat mist er...?
Kan me wel voorstellen dat je wanneer je een nieuw toestel koopt incl een abbo van 2 jaar toch wel wilt weten of die phone een beetje future proof is. Helemaal niet zo gek. Doe ik ook al sinds mijn WM phones. Heb zelf nooit een abbo langer dan een jaar maar die luxe is wellicht niet voor iedereen weggelegd.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:06:
[...]

Kan me wel voorstellen dat je wanneer je een nieuw toestel koopt incl een abbo van 2 jaar toch wel wilt weten of die phone een beetje future proof is. Helemaal niet zo gek. Doe ik ook al sinds mijn WM phones. Heb zelf nooit een abbo langer dan een jaar maar die luxe is wellicht niet voor iedereen weggelegd.
Niet alleen dat maar denk ook eens aan de eWaste. Vanwege het hoge tempo van nieuwe gadgets gooien we tegenwoordig goed werkende apparaten zomaar weg. Het enige wat mis is is dat deze apparaten geen update krijgen en dus verouderen. Je wil dus eigenlijk een garantie dat een toestel toekomstige updates krijgt of dat je op zijn minst updates kan kopen.

Dat si eigenlijk meteen ook een punt waar de M2 slecht op scoort. Om ervoor te zorgen dat 3th party mods onmogelijk zijn en dat ze hun markt kunnen blijven melken zit er een locked bootloader op de toestellen. Dan zou ik zeggen eerlijk is eerlijk. Als je niet wilt dat er updates beschikbaar worden gemaakt door 3th parties ga dan iig zelf aan de slag of verkoop die updates tegen een lichte prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 27-11-2010 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385024

ik zag op www.amazon.de een recensie over de Milestone 2 (qwertz). Daar stond in dat hij geen fm-ontvanger heeft en dat MP3 afspelen alleen via een betaalde app kan(die niet overweg kan met de soundcard en daardoor stottert). Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385024 schreef op zondag 28 november 2010 @ 09:30:
ik zag op www.amazon.de een recensie over de Milestone 2 (qwertz). Daar stond in dat hij geen fm-ontvanger heeft en dat MP3 afspelen alleen via een betaalde app kan(die niet overweg kan met de soundcard en daardoor stottert). Klopt dat?
Ik denk dat je Duits een beetje roestig is want ik kan dat hergens vinden. In die grote review zegt die gozer dat hij Android market een nadeel vindt omdat je alleen met creditcard kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je Duits een beetje roestig is want ik kan dat hergens vinden. In die grote review zegt die gozer dat hij Android market een nadeel vindt omdat je alleen met creditcard kan betalen.
Als mijn duits roestig is geworden, wat betekent dit dan?
Nachtrag: UKW radio unterstützt android. Nur das Milestone 2 nicht.
-Internet Radio klemmt, knackst und knirscht
-Musikplayer player knirscht knackt und klemmt. Dieses Problem hat laut Foren anscheind jedes Milestone. Ich werde es durch ein anderes Telefon umtauschen.
-DIESES TELEFON UNTERSTÜTZT LAUT HERSTELLER KEIN MP3!! (Quelle: Motorola, Inc.) Ihr müsst eure MP3's in WMA, AMR oder WAV umwandeln. Diese Formate werden unterstützt.
-2 Sterne abzug, weil das Telefon kein Mp3 sowie aac unterstützt und kein UKW radio besitzt.
-Es gibt MP3 Player Apps, die das Handy mp3 fähig machen, da der Sounchip dies wahrscheinlich nicht unterstützt hackt der ton.
of die gast heeft meer verstand van verzekeringen, óf ik ga die milestone 2 niet meer kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 385024 op 28-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 385024 schreef op zondag 28 november 2010 @ 09:30:
ik en dat MP3 afspelen alleen via een betaalde app kan(die niet overweg kan met de soundcard en daardoor stottert). Klopt dat?
Lijkt me sterk. Misschien wordt je hier nog wat wijzer van: http://www.motorola.com/C.../ci.Milestone-2-XW-EN.alt

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-11-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha idd, zou de failure of the century zijn, lijkt me dus niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385024 schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:04:
of die gast heeft meer verstand van verzekeringen, óf ik ga die milestone 2 niet meer kopen..
Mwah daar staat dat die telefoon geen MP3 of WMA ondersteunt en dat je alles moet omzetten naar een AMR of WAV. Dat is dus dikke onzin. Het is geen Nokia S40 uit 2003 dat hij geen MP3'tjes kan afspelen... kom nou zeg.

Die gozer schrijft trouwens meer dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij zet. Hij zegt dat de geluids kwaliteit zwaar tegen valt en zelfs dat het geluid kraakt. Nou kan het natuurlijk zijn dat als hij het omzet naar AMR dat dat inderdaad het geval is maar dat heeft verder niks met de telefoon te maken.

Zijn review lijkt meer op een review van iemand die niet weet hoe je met zo'n telefoon om moet gaan dan dat het een serieus profesionele review is.

/edit:

Trouwens nou ik er over nadenk. De Milestone 2 heeft idd geen FM ontvanger daar heeft hij gelijk in maar dat staat ook niet in de specs vermeld dus niks bijzonders. Er zit wel een FM ontvanger in maar deze is niet in de software geactiveert. Je kan hem met een hack aanzetten.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 28-11-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

had de milestone1 (noemen we die zo?) en het meest irritante van het toetsenbord vond ik wel dat alle toetsen recht onder elkaar zaten (dat en dat ~ 10% van alles opging aan een d-pad); dat lijkt met de nieuwe beter te zijn. Hoe bevalt het typen op dit ding? (niet dat ik overstap van de desire HD) maar iets zien in landscape ipv alleen het invoer scherm en het soft-keyboard maakt dit wel een toestel om te overwegen als je veel typt.

[ Voor 18% gewijzigd door LightYears op 29-11-2010 00:10 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het ook de fuckup van the 21st century vinden als de M2 geen mp3 muziek kan afspelen...maar als ik de officiele lijst zie, dan is mpeg-4 (video) toch wel iets anders dan mp3..

PLAYABLE FORMATS
WMV v9, AMR WB, MPEG-4, H.264, WAV, H.263, AMR NB, WMA v10, WMV v10

toch staat er weer dat hij wel mp3 ringtones aankan..freaky shit ouwe...kheb geen zin 450 euri down the drain te spoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Laat maar

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 29-11-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:04:
Als de telefoon niet met 2.3 komt, zou ik niet al te veel rekenen op een upgrade. De XT720 bijvoorbeeld is in juli gelanceerd en krijgt zelfs geen 2.2 vanuit motorola. Ik zou voor updates dus eerder op de community rekenen.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328745

Voor degene die hem willen bestellen, hij te MET abbo te verkrijgen bij Belsimpel.nl. Ik ben zelf echter op zoek naar de "Droid 2 Global" of de "Milestone 2 Global". Of die tweede er uberhaubt komt is maar de vraag natuurlijk aangezien de Droid al wereldwijd verkocht kan gaan worden. Heeft iemand de "Droid 2 Global" al ergens gespot of een manier gevonden om hem in handen te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
wat is het verschil tussen een "Milestone 2" en een "Milestone 2 Global"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Droid 2 Global is hetzelfde als de Droid 2 Word Edition, en draait op 1.2 ghz ipv 1ghz (milestone2).
Kwa benchmark produceert de D2G ongeveer dezelfde score als de HTC Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547

De Global versie gaat in Nederland (en ik denk in heel Europa) niet uitkomen. Europa gebruikt voor zover ik weet alleen GSM netwerken voor mobiele telefonie, in de VS bestaan CDMA en GSM naast elkaar. Daarnaast is de Milestone 2 nog steeds niet goed te verkrijgen hier en en het feit dat Motorola hooguit 2 of 3 smartphones per jaar in Europa uitbrengt zegt genoeg.

Bij belsimpel staat al een tijdje een levertijd van 2 weken vermeld en ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben inmiddels mijn interesse in deze telefoon aan het verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:33:
Bij belsimpel staat al een tijdje een levertijd van 2 weken vermeld en ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben inmiddels mijn interesse in deze telefoon aan het verliezen.
Die vermelding van belsimpel staat er nu al een tijdje. Hij stond al voor de europese lacering al vermeld in de pricewatch. Niks om je druk over te maken en belsimpel is mij al kwijt als klant, goedkope praktijken!

Verder vindt ik het jammer dat de GE niet naar Europa komt. Ik vindt de witte versie er iets leuker uit zien. Een R2D2 versie zoals ze in Amerika hebben zou echt top zijn, alleen jammer dat hij dan hier in Nederland niet werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:28:
[...]
Verder vindt ik het jammer dat de GE niet naar Europa komt. Ik vindt de witte versie er iets leuker uit zien. Een R2D2 versie zoals ze in Amerika hebben zou echt top zijn, alleen jammer dat hij dan hier in Nederland niet werkt. :(
Een witte versie van de Milestone (2) kan altijd nog komen, maar de R2D2 versie zien we hier niet. Verizon heeft in Amerika de merknaam Droid in licentie gekregen, waardoor ze alle Android smartphones van een Droid naam voorzien ( Droid Incredible, Droid X, Droid 2 etc.) De R2D2 versie is een leuke toevoeging op deze merknaam (voor de geeks :p), maar een Milestone R2D2 zou hier niet logisch zijn.

Overigens denk ik zelf aan import van de Droid 2 Global edition via ebay of webshop, maar dan krijg je natuurlijk al die Verizon troep erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah ik vindt het zo jammer dat Motorola (zoals veel Amerikaanse bedrijven) het verkeerd aanpakt. Met 733 miljoen inwoners is Europa bijna 2 1/2 keer groter dan de markt in America. Maar toch komen lopen de releases hier in Europa ver achter die van Amerika en dan is het aanbod ook nog eens beperkt. Meteen ook de reden waarom HTC en Samsung hier de dienst uitmaken in de Android markt terwijl in Amerika Motorola nog een grote speler is.

Het is de wereld op zijn kop. Vroeger keken zij ons toe hoe wij die nieuwe, mooie, dunne, licht en moderne Nokia's kregen terwijl zij vast zaten aan hun lelijke bakbeesten. Nu kijken wij toe hoe zij de nieuwste speeltjes als eerste krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:45
Motorola heeft flink moeten snijden in de Europese tak omdat het absoluut niet goed ging met het bedrijf. Sinds de radicale koerswijziging naar high- en midend Androidtoestellen gaat het Motorola weer voor de wind. Wellicht dat ze op termijn weer gaan investeren in Europa.

Ik begrijp dus dat dat die Droid 2 Global edition ook een sim-slot heeft? Dat zou handig zijn. Ik wacht nu al tijden op de Milestone 2 maar het wil maar niet vlotten. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verizon = Simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Droid 2 Global heeft idd een sim-slot en bij Verizon waarschijnlijk ook een simlock. Een los toestel importeren via Verizon kan echter niet, dus je bent aangewezen op sites met international shipping en ebay, waar toestellen bijna altijd zonder simlock worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Is de Milestone 2 al ergens te verkrijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pytox schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:28:
Is de Milestone 2 al ergens te verkrijgen? :)
pricewatch: Motorola Milestone 2 Zwart

[ABO] Motorola Milestone 2 levertijden- en abonnemententopic

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-12-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Heb hem net binnen.

Eerste indrukken:
  • In het echt mooier dan ik had verwacht
  • Scherm lijkt niet helemaal recht op het toetsenbord te zitten, zit wat meer ruimte tussen dan bij de Milestone 1, dus even aankijken hoe dit gaat
  • Zowel fysiek als on-screen toetsenborden zijn (in mijn optiek) erg verbeterd. Fysiek toetsenbord voelt wat minder 'zompig' aan. Geen idee wat dat is, maar dat woord druk uit wat ik voel :P
  • Lelijke theme, veel rood, menu-achtergronden in de setup wizard zijn een soort gradient van zwart naar rood ipv helemaal zwart.. maar gelukkig zijn ze in de rest van het systeem gewoon zwart.
  • Andere locatie van de back-knop is even wennen
  • Alt-lock knop is handig (Alt + nog eens Alt deed hetzelfde maar Alt-lock vind ik toch wat fijner werken), MAAR ik moet er nog even aan wennen dat de 'A' minder ver naar links zit :P
  • Ik weet niet wat dat vreemde rode bolletje links in een geselecteerd inputveld is
  • Met touchscreen tekst selecteren is nu handiger door het toegevoegde loepje
  • MotoBlur lijkt wel handig te kunnen zijn, met z'n online backup, phone tracering en remote wipe, ben benieuwd of het echt werkt.
  • Hij synct daadwerkelijk de kalender van m'n Exchange server (Android 2.1.1 deed dat nog steeds niet)
  • Ik weet van sommige dingen niet of het Motoblur is of standaard Android 2.2, maar b.v. bij het typen van een mail worden de 'foute' woorden (lees: NL woorden met Engelse Android) rood gehighlight. Dit is nadat ik woordenboek, suggesties, etc heb uitgezet. Leuk voor mensen die van spellingscontrole houden, ik hoop dat ik het ergens uit kan zetten.
  • 6.22 GB phone storage vrij na install (configureren van MotoBlur, Google, Exchange en Facebook accounts), 8 GB SD-kaart is meegeleverd.
  • Facebook herkent het apparaat als 'Galaxy Tab' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu reallife pics (naast je Milestone) graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
@Myedvyed

Heb je hem met abbo besteld? Of kan dat niet op expansys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik heb hem los gekocht, doe ik altijd bij telefoons.. zo bepaal ik zelf wanneer ik een nieuwe foon haal, heb ik minder troep voorgeinstalleerd, geen lelijk provider logootje, geen simlock als je binnen een jaar verkoopt, etc. :P

Hier wat snelle foto's bij gebrekkig licht:
http://s1188.photobucket.com/albums/z420/milestone2pics/

Nog wat dingen die opvallen:
  • De dual-LED is een stuk feller dan die van de Milestone 1 (al zou dat misschien door gebruik kunnen komen?) en lijkt een wat geler licht te schijnen.
  • De kleur rood komt in de interface overal terug waar in de Milestone 1 de kleur geel zat, zo'n beetje.
  • DLNA werkt vooralsnog niet samen met Vuze, hij lijkt de video's niet te vinden die ik naar de Milestone gesleept heb.
  • Nadat ik LauncherPro installeerde en op 'Home' klikte kreeg ik gelijk LauncherPro te zien.. geen keuzemenu, geen idee waar MotoBlur heen is
  • Er is een iets groter deel van de speaker 'open' aan de achterkant, en ik heb ook het idee dat het geluid wat harder klinkt (maar dat kan ook door de stilte hier komen)
  • Er zit een klein soort lipje tusen de speaker en de onderkant van de achterkant dat er bij de Milestone niet zat.
  • Music app heeft allerlei spul ingebouwd, zoals songherkenning (niet via Shazam maar soortgelijk) en videokanalen. Die videokanalen zijn kennelijk losse apps die in je geheugen blijven staan.. task manager to the rescue!
  • Ik heb een unlock pattern ingesteld maar nu heb ik 2 unlock schermen.. een gewone en daarna het pattern. Eens kijken of dat ook een instelling is, ik wil alleen het pattern zoals bij de Milestone.

[ Voor 24% gewijzigd door Myedvyed op 06-12-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 23:28

Woembah

YNWA

Kan je misschien bevestigen dat de M2 wél gewoon mp3-bestanden afspeelt? :P Moet haast wel maar ik ben er toch wat ongerust over...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik krijg de haptic feedback niet uitgezet vreemd genoeg, hij lijkt niet op die optie in het sound menu te reageren.. grmbl. De music widget heet 'connected music player'.. en die speelt gewoon MP3tjes af hoor.

Na installatie van m'n standaard apps heb ik nog iets van 134 MB werkgeheugen over, bij de Milestone 1 zat dat meestal rond de 35-40 MB en daar zat minder bloatware op. Vrij netjes dus!

Helaas haalt de contactenlijst foto's van alle social networks af.. ipv mijn Exchange foto's zie ik Facebook en zelfs GTalk plaatjes. Dat wil ik eigenlijk niet :S

[ Voor 45% gewijzigd door Myedvyed op 06-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:45
Fijn om wat directe gebruikerservaringen te lezen. Ik volg je updates op de voet :)

Wat kan je zeggen over de snelheid/snappyness van het toestel tegenover de Milestone 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whooow die is mooi zeg, die rand is helemaal niet zilverkleurig lijkt het wel, meer cobalt / zwart? Whoow :9~

Hmm als dat zo is, ben ik denk toch wel om zeg... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 06-12-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Klopt, het is geen zilver, echt een donkerder kleur. MAAR: geen echt metaal, in tegenstelling tot z'n voorganger!! Vind ik zelf wat jammer.

@Silvin: Over het algemeen voelt het aan als een overklokte Milestone 1 op een goeie dag, dus wat snappier. Uitzonderingen zijn tot nu toe eigenlijk alleen als je de home app op MotoBlur laat staan, of als je flash apps in je browser hebt en gaat scrollen (of natuurlijk gewoon zware flash apps hebt). Maar een gigantisch verschil zou ik het niet noemen, de Milestone 1 was ook al soepel genoeg meestal.

Even de stand tot nu toe.. (nog meer bullet points, jeej)

Voordelen:
  • Snelheid
  • Werkgeheugen
  • Telefoongeheugen
  • Ingebouwd WiFi access point (nu heb ik dus geen reden meer om te rooten)
  • M'n Exchange calendar synct EINDELIJK met deze Android versie.. geen Touchdown of Google Calendar workaround meer nodig
  • MotoBlur ingebouwde trace en remote wipe functionaliteit - handig om zoiets standaard te installeren, zou eigenlijk in elk modern OS moeten zitten, vooral de remote wipe dan
In principe qua geheugen en CPU dus niks meer om je zorgen over te maken, het voelt aan als vrijheid. Nouja, vrijheid in een MotoBlur jasje :P

Nadelen:
  • Geen metalen afwerking meer.. vind ik erg jammer, zelfs de bovenkant is niet van metaal (ook al lijkt dat misschien zo). Het mooie aan die eerste Milestone vond ik die heerlijke combinatie van industrial hoekig en lomp, maar toch slank en degelijk. De Milestone 2 voelt nog steeds degelijk aan, maar de minder zompige toetsen en het gebrek aan metalen finish maken het een beetje minder dan bij z'n voorganger. Het feit dat het schermdeel een beetje gebogen leek te zijn (verschil in speling over de linie) helpt daar niet bij. De hele telefoon voelt nu wat zachter aan, misschien natuurlijker, maar als ze zo doorgaan wordt de Milestone 3 knuffelbaar :S
  • MotoBlur integratie (heb er zelf geen last van overigens, vind het soms stiekem wel handig of mooi), het lijkt me heel erg verwoven met het systeem. Niet een kwestie van een of andere launcher eraf gooien en je bent alle MotoBlur kwijt. Integendeel, de standaard launcher is vanilla Froyo geloof ik, wel vervuild met een boel custom widgets.
Dingen om aan te wennen:
  • Standaard apps werken allemaal net wat anders, soms fijner (of meer opties), soms werken ze wat onwennig
  • Andere kleuren en icoontjes door het hele systeem heen
  • Samensmelting contactpersonen uit meerdere sociale netwerken is soms stiekem toch wel handig, soms ongewenst - gelukkig kun je ze unlinken
  • MotoNav niet voorgeinstalleerd (zal voor de meeste mensen juist een voordeel zijn :P), eens kijken of ik dat erop kan krijgen.. heb het gekocht voor offline navigatie in Europa dus wel zo handig als ik het mee kan migreren naar de nieuwe foon.
Voor mij is het soms ook onduidelijk welke van de nieuwe dingen nu van Froyo komen en welke van MotoBlur. Oh, en Swype zit er standaard op, voor de fans.

[ Voor 4% gewijzigd door Myedvyed op 07-12-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myedvyed schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:17:
Eerste indrukken:
• In het echt mooier dan ik had verwacht
Hmm ik vind jouw foto's ook mooier dan die fotoshops / renders moet ik zeggen...
• Andere locatie van de back-knop is even wennen
Hmm ja, waarom ze dat gedaan hebben.. Vond die backknop wel handig in landscapemodus...
Myedvyed schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:44:
• De kleur rood komt in de interface overal terug waar in de Milestone 1 de kleur geel zat, zo'n beetje.
Hoe bedoel je? Ben m'n menu's nog wat ingedoken, maar geel..?
Myedvyed schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:03:
Nadelen:
• Geen metalen afwerking meer..
Hmm dat wist ik niet, dat is wel jammer zeg... terwijl het ding wel 169 gram weegt...
• MotoBlur integratie
Lijkt me ook niet veel inderdaad, maar met LauncherPro en Desktop Visualizer kom ik wel een heel eind..
Dingen om aan te wennen:
• Standaard apps werken allemaal net wat anders
Dat zal ik ook wel hebben ja.. Heb ik ook op andere Androiddevices als ik die even gebruik inderdaad
• Andere kleuren en icoontjes door het hele systeem heen
Icoontjes begrijp ik, los ik op met Desktop Visualizer, maar die kleurtjes? Maar dat heb ik al gevraagd =)
en Swype zit er standaard op, voor de fans.
Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woembah schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:56:
Kan je misschien bevestigen dat de M2 wél gewoon mp3-bestanden afspeelt? :P Moet haast wel maar ik ben er toch wat ongerust over...
Wat denk je zelf? Tuurlijk kan hij MP3'tjes afspelen. Een gek gooit een steen in de put en 10 geleerde krijgen het er niet uit... zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:01:
Hoe bedoel je? Ben m'n menu's nog wat ingedoken, maar geel..?
Haha, ja, ik kan me voorstellen dat dit niet iets is waar je gelijk aan denkt als ik het beschrijf, maar het valt enorm op. B.v. de market: de sterren naast apps zijn nu rood ipv groen (niet geel dus, my bad), de downloadbalkjes zijn rood ipv. geel, en dit is consistent doorgevoerd dus overal waar zulk soort dingen staan, zijn ze nu rood. Ik zal vanavond eens wat vergelijkingsmateriaal maken als ik eraan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merci! Hmmm je indrukken doen me heel erg twijfelen.. Geen metaal is onbegrijpelijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste