Niet eens dat het wordt genoemd. De M2 heeft een schuif mechanisme zonder veren. De TOBO schuift op 2 rails welke je zelf handmatig helemaal open of helemaal dicht moet schuiven. Daar tussen in klappert hij maar heen en weer. Als het erop aankomt is de M2 even erg. Het probleem met de scharnieren van de DZ is dat men de bouw kwaliteit van het systeem niet vertrouwd maar daar is op dit moment geen data voor beschikbaar dat men een goed beeld kan schetsen. HTC heeft gezegd dat ze garant staan voor de kwaliteit van hun scharnieren.
-De toekomstige Android 2.3 (Gingerbread) heeft een 1.0 Ghz CPU nodig volgens de requirements. De Desire Z voldoet hier niet aan. Maar omdat de Desire Z een 2de generatie CPU heeft (wat de Motorola 2 ook is alleen sneller), zou de 800 Ghz van de Desire Z volgens developers op XDA-developers.com forum geen enkel probleem moeten zijn.
Mhz zegt niet alles. Het enige wat het zegt is dat een hoger geclockte CPU meer energie verbruikt. De Scorpion en de OMAP cores hebben beide hun sterke en zwakkere punten. Het punt waar de Scorpion voortreffelijk op scoren is FLO's. Als een toekomstige OS veel FLO's nodig heeft dan zal de DZ zeker veel sneller zijn. De Snapdragon heeft ook ingebouwde Flash en Webkit versnelling waardoor websites met flash sneller zullen werken. De DZ kun je overclocken naar 1.55Ghz en de M2 naar 1.4Ghz.
De huidige toestellen zijn allemaal redelijk future proof. Alleen een toestel aanschaffen voor wat de toeskomst eventueel zou kunnen brengen is maar een kromme situatie. Je moet kijken wat het nu kan en niet wat later mogelijk zou kunnen worden.
-Kwa software mogelijkheden is de Desire Z beter dan de Milestone 2. Dit komt omdat Motorola het de developer community erg lastig maakt door de boatloader te locken, waardoor je bij het upgraden van de Android kernel afhankelijk wordt van Motorola.
Dit is een zeer ongelukkige uitleg. Je schets nu het gevoel alsof er voor de DZ meer software beschikbaar is. Dat is niet zo. Het gaat hier om community mods en community mods zijn altijd leuk maar ik vindt dat het niet van belang is voor een eventueele aanschaf keuze, tenzij je echt specifiek gaat kopen om te modden.
De DZ heeft hetzelfde probleem alleen is dat een puur software matige lock en is het dus makkelijker te breken. De M2 heeft een hardwarematige lock. De D2 heeft allang root en men kan kernel modules veranderen, dat is meer dan genoeg voor meeste mensen. Pas als je je kernel wilt veranderen is het andere koek.
Wat je trouwens vergeet te zeggen is dat M2 veel langer mee gaat op een volle lading. Zie de links die ik al een paar berichten terug had gepost.
offtopic:
/edit:
Ik begrijp niet waarom je 2x hetzelfde moet posten in 2 aparte topics. Had je niet beter een nieuwe thread aan kunnen maken? Eerst klagen over scheiding in topics en dan crossposten in 2 topics is maar een kromme situatie.
Weet iemand misschien ook of die witte (Global Edition) versie naar Eruopa komt? Als ze ooit een witte versie of een Droid X hier in Europa verkopen dan ben ik 100% verkocht.
[
Voor 12% gewijzigd door
Anoniem: 105188 op 15-11-2010 03:48
]